[ALG] Ergste nachtmerrie van een programmeur

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

php scriptje gemaakt om ff database server te testen op het aantal inserts wat ie aankon.. Pakte alleen de verkeerde server :X

tsja die ipnummers leken zoveel op elkaar...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
voor een systeem 480 bevestigingsmailtjes sturen op datum/tijd x en er de volgende ochtend achter komen dat er nog tijdelijke test teksten ("XXX Hier moet nog definitieve tekst ingevuld wordenXXX") in de verzonden mail stond ...

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

(vandaag gebeurt)
Een website bezoeken die je gemaakt hebt en tot de schrik erachter komen dat de hele server leeg is, vervolgens onbereikbaar en vervolgens vol met errors.

(bel support van hosting boer)
"Ja we zijn net door de bliksem getroffen waardoor er een piek op de AMS-IX was... zal over een paar minuten wel weer opgelost zijn."

(fjieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14
Ben je best wel lang bezig met een mailingssysteem, harstikke mooi systeempje overigens: user-roles, controle's, link met word spellingscontrole en nog veel meer geintjes. Allemaal gemaakt in PHP, geheel geintergreerd in het CMS en voorzien van een deamon om zonder dat de gebruiker er op moet wachten de mailtjes te kunnen verzenden. Bedenken ze dat ze de mailingslist gaan stoppen omdat er te weinig animo is om de content te verzorgen 8)7 alsof ik niets beters te doen heb. Overigens zijn het gewoon geschreven uren hoor, maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-10 23:38
Mijn grootste blunder was in een php script, ik had per ongeluk een oneindige loop gemaakt en de server zoog daardoor 10 gig data verkeer op.

Ik heb maar 3 in mijn pakket zitten, dus ik moest 7x 5 euro dokken... :(
K heb het nog op een accoordje kunnen gooien met mn hosting provider voor 2 euro/gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
5 euro per gig mag je nog in je handjes knijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit bij het maken van een spel moest ik voor de collision detection snijpunten berekenen tussen de lijnen van ons autootje, dus ging ik door de 4 hoekpunten cyclen. Het werkte maar niet en niet en niet en heb 4 algoritmes geprobeerd, alles nagecheckt, alles overgekeken, herschreven, gedebugged tot ik er dood van ging.

Uiteindelijk bleek dus dat ik door de 4 hoekpunten ging met x+1 mod 4.... en dat had (x+1) mod 4 moeten zijn....

zo'n stomme fout maak ik dus ook nooit meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een code van iemand anders debuggen, en dan niet zomaar 1... maar een ongestructureerd zooitje. (en zo zijn ze vaak van een ander ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Pfff, gisteren nog. Geen zin om te leren (toetsweek) en dus lekker verder gaan met site. Hmm....wtf is dit voor error......ik wil in regel 14 een functie maken die in regel 13 al staat... uhm :? 3 uur later kwam ik erachter dat ik mijn function file ook in mijn error file include, en dat resulteerde in het dubbel includen van alle functions, ja, dan krijg je problemen.... Maar omdat die error file geinclude werd door een functie en niet door de file waarmee ik bezig was, had ik niet door dat daar de fout zat. Ik dus van alles opnieuw gedaan, zonde van mijn tijd...

Verder de basis dingetjes..ik heb geloof ik wellis 1 dag lang over een ; heengekeken.

Of: mijn eigen code verbeteren :D Dat was mijn eerste php project, nogal slordig gecoded. Echt heel slordig. Geen tabs, geen comments, en zeer veel overbodige code. Ik ben wel steeds netter gaan proggen nu, met comments erbij enzo :P

[ Voor 13% gewijzigd door Roa op 08-10-2003 15:44 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ergste nachtmerrie ?

Een duits boekdruk programma moeten gaan voeden dmv Oracle packages. De code van Oracle is onderhouden door absolute newbies die lekker goedkoop waren. |:(
Dit project geinitieerd door manager X loopt uit, manager Y komt langs vindt het niks en wil een stevig gesprek met mij aangaan waarom ik eigenlijk nog luister naar die andere manager. :O
Manager Z komt schreeuwend aan mijn bureau staan dat hij al 4 maanden wacht op een correct werkend systeem, ik werk er net 2 weken... ;(

De systeembeheerder nam ontslag en de manager van de verkoop afdeling neemt nu zijn taken over. 2 weken na mijn vertrek hoor ik van een collega dat de source dir van de Unix bak is "verschwunden" en dat de packages in Oracle corrupt zijn. 8)7

Sindsdien weet ik nu allerlei duitse termen voor simpele windows acties als : File open, Save etc :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2020
5 jaar aan half-life2 werken en dan word het ineens gelekt

das volgens mij pas een echte nachtmerrie voor een programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

L@aF vs Rest v/d posts: 1-0

:D Hehe, nee hoor, staan best ernstige dingen hier. Ik heb zelf nog niet echt vreselijke dingen mogen doen, behalve het hergebruiken van wat oude code en daar stond nog een DROP TABLE BpStats in... statistieken van een maandje down the drain. Oeps. Maakte toen nog geen backups, nu elke paar dagen.

[ Voor 61% gewijzigd door Cavorka op 09-10-2003 14:21 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 07:51
L@aF schreef op 09 October 2003 @ 12:59:
5 jaar aan half-life2 werken en dan word het ineens gelekt

das volgens mij pas een echte nachtmerrie voor een programmeur
Doh.. :P

Mijn allereerste nachtmerrie:

Op de middelbare school. 40 pagina's aan lettertjes overtypen in de grafische zakjappanner voor een spelletje dat super mario voor de Casio heet...
Vervolgens erachter komen dat hij perfect werk op 1 ding na.
Als Mario spring komt hij niet meer terug op de grond.
En er dan na weken intensief zoeken nog niet achter komen hoe het nou komt.

:/ verschrikkelijk was dat...
en dan toch beslissen dat je iets in de IT wilt gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39

Robtimus

me Robtimus no like you

Maxonic schreef op 09 October 2003 @ 14:39:
Als Mario spring komt hij niet meer terug op de grond.
Is toch niet erg? Ik had altijd al graag gehad dat ie kon vliegen ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

1. gebruikers (die niet langskomen als ze dat wel zouden moeten doen en wél langskomen als ze dat niet moeten doen, of dat ze met geen mogelijkheid de huidige situatie kunnen uitleggen)
2. managers (die glashard zeggen: "nee dat hoeft niet" of "nee dat komt nooit voor"...week later...je raad het al)
3. visual foxpro 7.0 (bedankt voor de onverklaarbare fatal errors)
4. computers die zomaar vastlopen (???)
5. code kwijtraken (doordat ik zelf alles zo goed georganiseerd heb)
6. erachter komen dat je een update moet doen aan een ongestructureerd geschreven applicatie, het wordt helemaal erg als je dat zelf geschreven hebt.
7. onverklaarbare bugs in een vitale applicatie die al lang in productie genomen is.
8. RSI

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Of je begint met wat vrienden een webdesign bureau, je heb een internetserver gehuurd..
Je schrijft een fantastisch Php script + mysql waarmee je vrienden kunnen inloggen, forumpje e.d. en dat allemaal met VI geschreven op de server...

Krijg de internetserver een HD crash en blijkt dat hosting bedrijf niet aan backuppen te doen :( :( :( :(

Daaaaaaaaaaaaag script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

El_Quedro schreef op 09 oktober 2003 @ 15:25:
Of je begint met wat vrienden een webdesign bureau, je heb een internetserver gehuurd..
Je schrijft een fantastisch Php script + mysql waarmee je vrienden kunnen inloggen, forumpje e.d. en dat allemaal met VI geschreven op de server...

Krijg de internetserver een HD crash en blijkt dat hosting bedrijf niet aan backuppen te doen :( :( :( :(

Daaaaaaaaaaaaag script
dat vind ik dan erg dom, dat je zelf geen backups maakt, dit had je kunnen voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Klanten die bij hoog en bij laag beweren dat ze NIETS veranderd hebben, maar die na wat doorvragen wel de db server opnieuw hebben geïnstalleerd (zonder te deinstalleren, zonder te rebooten) en nog wat andere cruciale instellingen hebben lopen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:33
Een ontzettend 'goed' script schrijven met nogal wat whiles en dan bij ht testen erachter komen dat een van die whiles een infinite loop veroorzaakt en je natuurlijk altijd op het laatst de goede hebt.. (maar daardoor wel 123902x je systeem hebt moten rebooten omdat niks meer goed reageerde)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 07:51
seweso RSI , ja die lijkt me letterlijk & figuurlijk nogal pijnlijk als programmeur.

Code van andere mensen is ook erg vervelend soms...
; 's vergeten en meer van dat soort...

En inderdaad L@aF het HL2 gebeuren. 5 jaar bezig zijn met aan programma(game dus) en dan een of ander &#$(%&@#-scriptkiddie / elite-cracker die je code leecht.... Heb echt medelijden met Valve.

[ Voor 11% gewijzigd door Gody op 10-10-2003 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat in het algemeen bij de meeste zal gelden:

Het ergste: Gewoon je programma (executable en/of sourcecode) 'kwijt' zijn.

Bij mij was dit de meest erge programmeerervaring:
- M'n schijf die het laat afweten. SMART nooit gereageerd. Disktools die de bal volledig misslagen of zeggen dat alles nog 100% goed is. En wat maakt nu juist die schijf 'slecht'? De leesknop is/was defect. En dat kan men dus niet 'vervangen'. AARGHH
ERger, dit WAS een back-up schijf waar tijdens het installeren van deze schijf tijdelijk data op kwam, om daarna definitief naar de andere schijf te verhuizen, en bij de volgende back-up sessie dus als compressie materiaal terug naar die schijf te gaan. Toen dus gewoon alles kwijt :(

- Programmacode overschreven met OUDE programmacode, of een 'new project' file (=leeg dus) |:( :X

=> Is je dag, wat zeg ik, je week wel serieus om zeep als je het mij vraagt!

- Studentervaring: Je doet alles in het werk om je programma die hardware aanstuurd zowel *NIX, WinNT (2K/XP) als Win9.x compatibel te maken voor wat eigenlijk toch maar een 'shitty' applicatie was voor je thesis, blijkt dat ding de dag VOOR het eindwerk het te laten afweten ! "WTF"- denk je dan even. Terwijl er niet gerecompiled is. "Zou ik het dan morgen runnen @ school? Zou moeten werken uiteraard, is een lokaal probleem bij mij. Niet?!?"
Gek wordt je dan. Je hebt bij wijze van spreken dan al door het twijfelen je programma 'useless' gerenderd.

Die dag, ikke,...volop (schijnbaar) enthoesiast bezig over mijn project.
*ZIELIG* Heb het met screenshot gedaan om te tonen wat het programma had gekunt. *TRIEST* :? :'(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 13:59
Update uitvoeren op een tabel van 10.000 records waar een trigger op zit die bij elke update een mailtje verstuurd naar één persoon die normaal gesproken sporadische wijziging moet controleren.

Die kreeg zo'n garnalenpellers gezicht toen ze de mailbox open trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wezzie schreef op 10 October 2003 @ 07:53:
Update uitvoeren op een tabel van 10.000 records waar een trigger op zit die bij elke update een mailtje verstuurd naar één persoon die normaal gesproken sporadische wijziging moet controleren.

Die kreeg zo'n garnalenpellers gezicht toen ze de mailbox open trok.
LOL >:) Dat is niet echt een nachtmerrie.

Source code krijgen van een ander persoon, lekker aan de slag gaan. En na twee weken te horen krijgen.
- Hoe bedoel je, de update zat er niet bij? En dus gewerkt hebben op een sourcecode die niet volledig final was... |:(

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je klanten maar gewoon zeggen dat ze echt niets verandert hebben!

Als je de hele nacht doormoet maar de koffie op is :O

Als je andermans source mage debuggen, terwijl het nog verrotter in elkaar zit dan je eigens source.

Maar met stip on nummer 1 voor mij is toch echt (en denk eigelijk voor iedereen), je source kwijt zijn en gewoon geen (werkende)back-up hebben. Door je eigen of andermans zijn fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
als verstokte .NET-ter solliciteren bij een bedrijf dat een boekhoudingspakket maakt, en een brief terugkrijgen dat je kunt langskomen, ff bellen voor een afspraak

en vervolgens aan de telefoon te horen krijgen dat je aan de slag kunt in cobol... heb toch wel vriendelijk bedankt :)

offtopic:
ja ik weet het, cobol zit ook in het .net framework (of kan er ook in), maar ik heb echt geen ambities in die richting :p

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
@Valve: Hoe dom moet je voor zoiets zijn? Als er een soort bedrijf is waar een private LAN essentieel is, dan is het wel een bedrijf wiens producten continu worden gehackt. Die paar extra PCs kosten je de kop niet; 80% van de mensen is toch bezig met Art, marketing en andere niet-critische taken, dingen die op een gegeven ogenblik toch publiek worden.

@LuCarD: Wist je dat dat het standaard ontwikkelmodel is in CVS omgevingen? Met Visual SourceSafe kan maar een iemand een file veranderen, maar CVS gaat er vanuit dat je best met z'n allen in een file kunt hacken.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nachtmerrie is dat je als projectteam van 8 man an een aplicatie in ASP moet werken en er achter komt dat er maar 3 mensen een beetje ASP kunnen en daarvan 1 iemand (ik dus) wat meer ervaring heeft... En dat de mensen je de hele tijd lopen te storen met vragen... en zwaar mislukte code maken..

Ook leuk: een SQL server die op een gegeven moment weigerd om naar buiten te praten waardoor je ander remote op je PC moet late werken....

Of een ontiegelijk grote java applicatie schrijven in verschillende tiers (met slechts 2 mensen die kunnen programmere) en dat je om 4 uur snachts nog steeds bezig bent met zn 2e en dat de rest al op zn nest ligt... Dat is een nachtmerrie. en dan er nog achterkomen dat de ene tier werkt, maar niet echt handig in de GUI kan worden geplaat omdat de GUI ontwerper geen rekening heeft gehouden met de DATABASE maar met de opgestelde rapporten :'(

Kortom, soms vraag ik me af waarom ik IT'er wil gaan worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ergste ervaring .. hmm.. complete applicatie naar Flash converteren .. ouch.
Het werkte wel prima trouwens :P .. maar wat een ramp om daarmee te ontwikkelen.
Verder natuurlijk de doorsnee memory leaks opsporen, bugs ontdekken in windows/headers, ontdekken dat je source control pakketje een week lang hard werk heeft gereversed, etc.

Ohja, en een forse CGI debuggen waarvan 100% van de HTML hardcoded met "cout <<" was gedaan ... aargh!! :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

een uitgebreid PHPscript schrijven om bestanden te wissen. o.a. Hmmzz ik noem um maar bestand.php. En wat moet ie wissen... hmzzz.... jahoor bestand.txt... hmmpppff variabelen erin? Dan maar bestand.php. Ehmmm oke runnen maar en..... Waaat bestand.php was toch... nee hee :( :( :(m :'( Daaaggggggg.........
* AW_Bos is nu de source kwijt (d0h) Maar de HTMl zat nog in de chache... Maar ja als de helft en nog veel meer PHP was.........

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Een een of ander maf script van een site doe opensource was (webfanaat toch... :p ) ff kieken..... PhpMyAdmin flipt, blijft refreshen, wrom heb ik ook dat WAMMP geinstalleerd, linux is toch beter? Resultaat openns: Windows account gecrashed. 0,5 gig aan data pleite en weer teruggehaaald. mailtjes waren weg.....

K*T WAMPP2 webserver pack......
-------
Er niet uitkomen waarom een r*tcookie niet wil werken. Kom er niet uit............... Me inlog systeem moet werken aan de hele dag kleuters uit de andere klassen horen zeiken: Ben ik gebanned, ik wil niet inlogeen? lekker site..... :( :(: :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

knijnsel

dus...

enfin, code van vreselijk goed progerammerende collega kan ook erg zijn.

if(!iVar++)iVar?+=12:iVar+=11; enfin dit is onzin, maar ik HAD een collega (hé JanLieuwe) die snel ff zijn eigen pointerlijstjes maakte wat die waren makkelijker dan kant-en-klare klassen. Pfew!! Als je die code moest reviewen mocht je wel een extra kopje koffie nemen.

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso

seweso

de mouw is uit de aap

Wacht...visual foxpro 7.0 is naast z'n fatal errors nog meer een nachtmerrie: Je kunt in VFP coden in .prg files (ascii) of in .vcx files (class library = database). Ik weet niet hoe ze het verzonnen hebben maar je moet alle .prg files in één directory plaatsen want je kunt ze anders niet aanroepen (althans niet met return-waarde). Vcx files zijn op dat punt weer handiger ware het niet dat ze soms zomaar helemaal leeg worden gegooid. Daarnaast moet je er niet teveel in zetten want je kunt er maar met één ontwikkelaar tegelijk in werken, daarbij komt dat je elke class expliciet moet includen wat uiteraard heel fijn is als je er veel hebt. Dat is een klein gedeelte wat je tegenhoud om in VFP gestructureerde applicaties te bouwen.

* seweso wil ook zo graag CVS gebruiken

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Je hebt een template in MSWord met invoervelden. Het document is beveiligd met een password. Hiermee worden 12 documenten gemaakt waar meetgegevens in staan. Er blijkt een klein foutje in het template te zitten, dus alle 12 de documenten moeten aangepast worden. Dus beveiliging eraf, aanpassen, beveiling er weer op en dan opslaan. Pas nadat al de documenten zijn aangepast kom je er achter dat MSWord alle invoervelden leegmaakt op het moment dat je er een wachtwoord op zet.
Geen backup, 12 metingen (à 1 uur) verloren.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
AW_Bos schreef op 10 October 2003 @ 23:34:
een uitgebreid PHPscript schrijven om bestanden te wissen. o.a. Hmmzz ik noem um maar bestand.php. En wat moet ie wissen... hmzzz.... jahoor bestand.txt... hmmpppff variabelen erin? Dan maar bestand.php. Ehmmm oke runnen maar en..... Waaat bestand.php was toch... nee hee :( :( :(m :'( Daaaggggggg.........
* AW_Bos is nu de source kwijt (d0h) Maar de HTMl zat nog in de chache... Maar ja als de helft en nog veel meer PHP was.........
een bestand kan toch nooit zichzelf verwijderen :?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Robbedoeske schreef op 11 oktober 2003 @ 11:24:
[...]

php wel, die wordt immers ingelezen en geparsed, niet gelocked (als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 20:35
Robbedoeske schreef op 11 October 2003 @ 11:24:
Onder Windows niet, onder UNIX-achtige systemen (waar webservers vaak op draaien) wel!
Erkens schreef op 11 October 2003 @ 11:30:
php wel, die wordt immers ingelezen en geparsed, niet gelocked (als ik me niet vergis)
Dat is waarschijnlijk ook nog eens zo, ja...

[ Voor 33% gewijzigd door Soultaker op 11-10-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 19:49
Ooit eens een select van +/- 400000 records zonder limit en dat laten parsen door php. Maar was vergeten dat er een proxy opstond die dus de pagina 1x opendeed en dan cachete. Heb database moeten stopzetten.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Progress tegen een Oracle DB laten draaien, vervolgens tijdens testen/ontwikkelen de progress database leegwillen gooien. Dus we gaan alle tabellen leeg gooien behalve die met een _ beginnen (zijn progress systeem tabellen, zou ook op _hidden kunnen selecteren maarja), wat blijkt omdat dat ding tegen Oracle draait, en ik als admin was ingelogged op de DB waren ook alle Orace systeem tabellen leeg :), die begonnen dus niet met een _. Gelukkig was het een test database. Collega van me kon de Oracle DB opnieuw gaan opzetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik script nog niet zo lang.. maar ik heb wel es dat ik dan in kladblok iets gescript heb, dan druk ik op opslaan, dan wis ik het scherm en ga ik een ander bestand scripten..

Druk ik op opslaan ipv Opslaan als |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 12:31:
hmm ik script nog niet zo lang.. maar ik heb wel es dat ik dan in kladblok iets gescript heb, dan druk ik op opslaan, dan wis ik het scherm en ga ik een ander bestand scripten..

Druk ik op opslaan ipv Opslaan als |:(
Erhm.. Daar zijn toch (ook gratis) veel betere programma's voor? Waarom zou je kladblok gebruiken? :?

Ow, en mijn ergste nachtmerrie? Het werkte gewoon simpelweg niet. :)

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 11-10-2003 12:34 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

Tomatoman

Fulltime prutser

Even een tussenstand van de grootste brokkenpiloten volgens dit topic:

1. webscripters die scriptjes schrijven die bestanden wissen
2. database-beheerders die tabellen leegmaken
3. collega's die niet weten wat ze doen (zeker webscripters of DB admins? ;))

Ook opvallend is dat ongeveer 90% van de nachtmerries een stuk minder erg was geweest als er behoorlijke backups waren gemaakt. Tja, wie delete-scriptjes of -query's gaat testen zonder een behoorlijk backup achter de hand te hebben, verdient het wel een beetje om daarvoor hard gestraft te worden.

[ Voor 2% gewijzigd door Tomatoman op 11-10-2003 13:53 . Reden: kromme zin rechtgebogen ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Laatst online: 07-10-2022
tomatoman: behoorlijke backups
Idd. Bij voorkeur zelfs een versie management systeem (zoals Subversion en CVS) in combinatie met backups van de server.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomatoman schreef op 11 oktober 2003 @ 13:15:
Ook opvallend is dat ongeveer 90% van de nachtmerries een stuk minder erg was geweest als er behoorlijke backups waren gemaakt. Tja, wie delete-scriptjes of -query's gaat testen zonder een behoorlijk backup achter de hand te hebben, verdient het wel een beetje om daarvoor hard gestraft te worden.
Nog een. Is al zo'n jaar of 7 geleden.

Ik besluit om m'n PC maar 's te backuppen (thuis). Had geen lege floppie's meer, en het was zaterdagavond. Dus ik denk na wat nu. FF alle floppies (stuk of 30'tig), van de vorige backup formateren en een nieuwe backup maken. Zo'n beetje alles gebacked upped (??), nog ff wat pielen hier en daar. TOK-TOK harddisk crashed :(, dus geen backup meer (was net geformatteerd) en een lege schijf. Zo'n beetje jaar werk weg aan een standaard in TurboPascal (menu, windowing, muis, keyboard, scherm afhandel routines, scherm-painter etc. etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BAT en COM files kunnen het onder Windows wel, EXEs met wat hacking ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 11 oktober 2003 @ 14:13:
[...]

BAT en COM files kunnen het onder Windows wel, EXEs met wat hacking ook.
Dan krijg je dit soort fantastische code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
module = GetModuleHandle(0);
    GetModuleFileName(module, buf, MAX_PATH);
    CloseHandle((HANDLE)4);

__asm 
    {
      lea     eax, buf
      push    0
      push    0
      push    eax
      push    ExitProcess
      push    module
      push    DeleteFile
      push    UnmapViewOfFile
      ret
    }

return 0;

Vrij bekend stukje en de eerste keer dat ik het las was ik verbaasd over de geniale eenvoud hiervan. Het werkt trouwens niet onder XP en nieuwer, en ook win9x snapt 't niet...

Mijn 'nachtmerrie' (naja, bug waar ik best wel even naar moest zoeken) was iets als (onder windows (belangrijk detail!)):

C++:
1
2
3
4
5
6
{
    char *a = "Bla";

a[1] = 'a';
    a[2] = 'h';
}

En dat crashed dus met een 'the memory could not be written' fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

[...]

Bij Windows wel. Oude versie van Apache en PHP........ Tis me echt gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

php kan wel:

unlink("$_SERVER['php_self']");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ook leuk: Een PHP script schrijven met een mailloopje. Heb k wel es gezien bij iemand.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je een website aan het maken met een source van ongeveer 500kb(pure php code en 1 enkele dir met tpl files(zonder images)), bij het maken van deze website en alle andere die je ooit gemaakt hebt wekte je op de server van een hosting. Nou werkte ik pas voor het eerst op de server van lau-pro(topicstarter) en mij. Deze gaf geen error's.

Voordat je er achter bent dat laurens die error's heeft uitgezet op die server ben je dan wel weer 8 uur vedder. Nogmaals bedankt laurens :P
En de error kwam door een ; die ik vergeten was, nouja fijn.

Ik heb ook wel ooit het probleem dat ik aan het developen ben, dan sluit ik PHPEdit of een ander programma met meerdere files open geheel af. Alles weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perl
Vraag me toch wel af wat die gasten dronken en rookten toen ze de benamingen van functies en het OO-systeem bedachten. Het werkt allemaal wel maar ik heb flink mijn twijfels bij het nut van ontwikkeling in perl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepercavia
  • Laatst online: 19-10 13:04
tomatoman schreef op 11 October 2003 @ 13:15:
[...]

Verschillende mensen suggeren dan ook om een of andere versiebeheer systeem (bv. CVS of Visual Source Safe) te gebruiken. Maar ik heb het idee dat het dan toch niet gebeurd. Terwijl het vrij makkelijk te installeren is en CVS ook nog 's gratis is. Ik heb zelf een klein bedrijfje naast m'n studie, maar ik vind het interessant om dingen te doen zoals de pro's het doen. En naar mijn idee zijn ontwikkelmethodes, standaarden en een versiebeheer systeem essentieel voor elk bedrijf dat met meer dan 1 persoon werkt.
Sinds ik CVS gebruik wil ik absoluut niet meer terug, wat ik zo direct kan bedenken heeft het de volgende voordelen:
- centrale backup
- één correcte versie van de source tree
- recovery van oude bestanden (ik heb 's een bestand van 5 versies geleden
teruggehaald omdat die code toch beter/handiger bleek te zijn).
- mogelijkheid tot thuiswerken
En er zijn nog meer voordelen als je het gebruikt in een geintegreerde build omgeving.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om een server in te richten voor cvs in een middagje. Ik raad het echt ten zeerste aan! (het is ook in alle besturingssysteemsmaakjes verkrijgbaar).

Wat links:
http://www.cvshome.org/ (officiele cvs pagina)
http://wincvs.sourceforge.net (windows client)
http://www.cvsnt.org/wiki/ (windows server)

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39

Robtimus

me Robtimus no like you

Niet echt een nachtmerrie, wel grappig.
Net meegemaakt:

Een andere student hier moet data via UDP versturen. Programma is geschreven in C(++).

Om 1 of andere vreemde reden is de eerste message altijd troep, ok, wordt rekening mee gehouden. Testen op 1 machine, werkt goed. Testen op een andere machine: aborted.

Nu bestaat een deel van die message uit een integer die aangeeft hoe groot de message echt is. Op die eerste machine werd die integer gewoon 0. Die andere machine vond het alleen wat minder leuk om een char array van bijna 4GB te alloceren...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 20:35
Klinkt als een solide implementatie, IceManX. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Beetje flinke kick :P
.modbreak.
Als je het niet eens bent met een reactie, weet je de Topic Report te vinden, neem ik aan :) Dit soort reacties kunnen een topic verpesten. En nee, in dit geval is de kick niet erg.

[ Voor 88% gewijzigd door gorgi_19 op 13-07-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ach het is een interessant topic. Mijn grootste fout was eingelijk vorige week toen ik uit een tabel met alle plaatsen alle combinaties met elke klant selecteerde wat dus neer kwam op ongeveer 10 miljard resultaten. Daar had dus een WHERE gedeelte bij gemogen idd.
En wij ons maar afvragen waarom de HD van de server steeds vol zat ;) ....

[ Voor 8% gewijzigd door G F0rce 1 op 13-07-2004 19:03 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

Danneman schreef op 10 juni 2002 @ 17:57:
[...]

10.000 mensen ongevraagd een mailtje sturen met daarin hun naam + wachtwoord...;(
kan erger
kon me herinderen dat een 5tal jaar geleden ik opeens een nieuwsbrief van een forum kreeg waarin een kleine 5000 namen en paswoorden stonden :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik had laatst ook een behoorlijk irritant probleem...

Ik had een stukje C++ code uit een .HLP (of was het een .CHM?) help-file ge-CTRL-C-CTRL-V-ed. Vervolgens nog een flinke zooi zut er bij geprogrammeerd... klaar.... compile!! B)

Gevolg: Compiler gaf een idiote foutmelding in de vorm van een prachtig nummertje. (die natuurlijk voor de verandering eens NIET terug te vinden was in documentatie of op internet). |:(

Ik heb echt uren achtereen zitten zoeken naar wat er mis was met de zojuist aangebrachte code, want daar moest het toch in zitten... :?

Wat bleek: Door te kopieren uit de help-file (wat overigens 99/100 keer gewoon goed was gegaan), had ik kennelijk een paar - voor de compiler - onleesbare tekens meegekopieerd, welke echter gewoon als 'spatie' waren weergegeven op het scherm... 8)7

Pas toen ik in een wanhoopsdaad in de gekopeerde regels code - met het vermoeden van onleesbare tekens in het achterhoofd - onderhanden had genomen en alle 'nep' spaties vervangen had voor 'echte' compileerde het zaakje weer.... :/

Voordat ik daar achter was..... een behoorlijke nachtmerry... of beter: nachtHENGST! :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGathering schreef op 13 juli 2004 @ 19:32:
Wat bleek: Door te kopieren uit de help-file (wat overigens 99/100 keer gewoon goed was gegaan), had ik kennelijk een paar - voor de compiler - onleesbare tekens meegekopieerd, welke echter gewoon als 'spatie' waren weergegeven op het scherm... 8)7
Dat heb ik ZO vaak gehad met Perl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Laatst online: 03-10 11:05
Ik lees hier een aatnal mensen (waar ik bij moet zeggen dat ik niet alles heb gelezen) die uuuren zitten te zoeken naar een ; fout.

In de talen die ik gebruik, (delphi (dus eigenlijk Object Pascal voor de zeikerds) en PHP) kan je altijd aan de error van de compiler zien waar het fout gaat, meestal iets als ; expected ofzo.

Wat mijn ergste nachtmerrie is, mensen op afstand (via msn of via telefoon) proberen uit te leggen waarom hun code fout, of knullig is. Of proberen iemand die alleen maar de basis van delphi weet, uit te leggen waarom het met een apparte functie net ff iets makkelijker en mooier werkt als 10.000 keer datzelfde regeltje maar dan met een andere integer waarde ofzo.

Jullie snappen me wel,

ook een grote ergenis, m'n eigen code na een jaar of 3 weer terug zien, en er iets aan willen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Sorry modje :P

Ook iets leuks: 1 jaar aan een project zitten werken. Alles netjes opgeslagen via Subversion en ik ga een keertje formatteren (Windows stond er al 3 jaar op).
Na de format, ga ik alles ophalen van Subversion: uhh.. niets over?

Wat bleek.. Mijn "teamgenoot" vond het nodig om alles te verwijderen en wou dat iedereen zijn code opnieuw toevoegde.. Zonder mij iets te vertellen en zonder te overleggen met de andere scripters... |:(

De helft is nog wel overgebleven maar groot deel daarvan is verouderd.. En ik had het meeste werk en het moeilijkste gedaan.. Nu kan ik het nog een keer doen :(

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchmega op 13-07-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik programmeer nog niet zo lang, maar mijn grootste fout tot nu toe:

in delphi:
flink groot programma, zat al dagen werk in.
had een stukje code herschreven die iets schrijft naar een array in een class.
wil dat opslaan en testen: druk met de muis op save en direct daarna op F9 (run).
blijkbaar deed ik dat tegelijk, en ondertussen kreeg ik een acces violation (kon op het scherm nog zien waarom: vergeten create van die class aan te roepen).
file corrupt, kon overnieuw beginnen.

heb ik 2 dingen van geleerd: doe alles rustig achter elkaar, en werk alleen nog maar op ntfs partities: liever een incompleet dan een corrupt bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

bij een scriptje dat een paar bestandjes moest chmodden per ongeluk een . vergeten / in plaats van ./ geeft vervelende resultaten ;(

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand had de tabelnaam veranderd van de tabel waar ik mee bezig was. Ik alles ombouwen, om er vervolgens achter te komen dat mijn code gewoon werkte....

kon mooi opnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Werken aan andermans Delphi source welke zeer veel include files gebruikt. Hij wist zeker nog niet wat procedures en functions waren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 23:20:
flink groot programma, zat al dagen werk in.
Om een of andere reden klopt die zin ergens niet helemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 09:36
Een oneindige loop met als gevolg dat de computer vast liep en ik meerdere bestanden van het desbetreddende project kwijt was :(.

Of een opdrachtgever die eerst het ene wil en als je klaar bent opeens iets heel anders wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 21:07

Macros

I'm watching...

Diabolus schreef op 14 juli 2004 @ 00:34:
Of een opdrachtgever die eerst het ene wil en als je klaar bent opeens iets heel anders wil.
Dat is ALTIJD. Daar behoor je rekening mee te houden.
Verder heb ik ook geen goede ervaring met Delphi code. Moest een bestaand Delphi programma aanpassen. Maakte erg veel gebruik van threads. Ik deed ergens iets fout, waardoor altijd de IDE crashte en ik dus met geen mogelijkheid de fout kon achterhalen... Ben toen maar gestopt :)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diabolus schreef op 14 juli 2004 @ 00:34:

En daarom zijn projectverslagen zo belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolus
Macros schreef op 14 juli 2004 @ 00:39:
[...]

Dat is ALTIJD. Daar behoor je rekening mee te houden.
De opdrachtgever waar ik het over heb, had alles een dag ervoor nog goedgekeurd. Dus ik neem aan dat je dan wel begrijpt hoe erg ik baalde dat hij mij de volgende dag ging vertellen dat hij alles anders wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 00:04:
[...]

Om een of andere reden klopt die zin ergens niet helemaal. :+
als beginner vind je iets al gauw heel groot. was iets van 2000 regels delphi pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Diabolus schreef op 14 juli 2004 @ 02:05:
[...]

De opdrachtgever waar ik het over heb, had alles een dag ervoor nog goedgekeurd. Dus ik neem aan dat je dan wel begrijpt hoe erg ik baalde dat hij mij de volgende dag ging vertellen dat hij alles anders wou hebben.
dan moet je meer professioneel zijn imo.. zorg dat hij die dag ervoor zwart op wit ondertekent dat hij akkoord gaat met dat ene en dat je eerst dat dus gaat uitwerken. uiteraard zal hij dat niet zomaar willen ondertekenen waarop jij zou moeten zeggen "dan denk je er maar eerst eens beter over na" want dat doen ze dus niet.. zelfde euvel hier ook hoor dus wees gerust. wij doen het niet zo heel strict hoor; we ontwerpen samen met de gebruikers de applicatie waarna ze hun goedkeuring geven (mondeling of whatever). daarna kunnen ze change requests indienen en meer ook niet.. hoppa

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso

seweso

de mouw is uit de aap

Als je IDE (VFP7) zonder reden broncode begint weg te gooien... heel fijn.

Als je in je 'scripting-taal' null-pointer exceptions krijgt waar je zelf uiteraard niks aan kunt doen :'( (VFP7)

Als je een programma een keer fantastisch OO in elkaar hebt gezet (low coupling, high cohesion, mooie paterns). En je er achteraf acher komt dat de taal waar je in werkt (VFP7) helemaal niet goed is in het opruimen van objecten en extreem traag word als het geheugen vrolijk vol loopt met die mooie objecten :'(

grom

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Diabolus schreef op 14 juli 2004 @ 02:05:
[...]

Wees blij dat het na een dag komt en niet na twee weken.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso

seweso

de mouw is uit de aap

LuCarD schreef op 14 juli 2004 @ 09:23:
[...]

Wees blij dat het na een dag komt en niet na twee weken.... :(
Of na een jaar. :'(

Ik heb vaak genoeg van die situaties gehad waar ik zei: "Weet je zeker dat X nooit nodig zal hebben? Ik kan er beter nu rekening mee houden dan dat ik het later moet toevoegen!" Op zo'n moment weet ik dus 100% zeker dat men functionaliteit X in de nabije toekomst nodig heeft, maar ik kan niks maken waar ik geen opdracht voor heb gekregen... grom. Ik haat het als ik achteraf altijd gelijk krijg. Maar misschien had ik het dan in het verleden (nog) beter moeten uitleggen.... 8)7

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 09-10 17:16
Ik heb ooit in phpMyAdmin een backup van een data-tabel gemaakt door hem te kopieren naar een andere tabel (backup_data oid). Toen de datatabel kapot was gegaan en ik die backup wilde terugzetten, bleek dat ik niet had gelet op het vinkje 'Structure Only' in phpMyAdmin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

ik werk voor private hogeschool. moest de website van de grond af opbouwen muv de database waarin onder ander gegevens stonden als aanmeldingen van nieuwe studenten. aangezien het een private hogeschool is brengen die nieuwe studenten 4 maal het collegeld van een "normaal" jaar in het laatje (4 jarige opleiding in 1 jaar). heb met mijn stomme kop lekker "mooie" queries losgelaten op die database waardoor telkens de inschrijvingen werden verwijdert (dat deel van de site was nog operationeel toen ik de nieuwe site ontwikkelde).. gevolgd: bedrijf bijna een hele boel geld misgelopen :X

gelukkig nog wel dat die nieuwe studenten in kwestie zichzelf alsnog hadden aangemeld omdat ze "niets hadden teruggehoord" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je moet _nooit_ op een productiedatabase werken tijdens dev-werk! Hoe vaak is dat al wel niet gezegd en hoe vaak begaan mensen die vergissing toch weer?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half jaar geleden dom 'foutje' uit gehaald. Bij een klant hadden ze een testdatabase en een productie database en een kassa/order/bestel database draaien op SQL server.

Ik had een scriptje gebouwd die alle user tabellen leeggooide en die kon dan heel geinig via de Query Analyzer draaien.

Vervolgens zit ik te testen samen met de klant en die man zit een beetje tegen mij aan te wauwelen en ik zit daardoor niet op te letten. Eerst de productie leeg gemieterd en denk oh das nie goed de data staat nog in de test database. Dan nog maar een keer met de goede database. Weer niet op letten en het kassasysteem leegsmijten. Dat konden ze best waarderen. Hele land kon niets meer bestellen en dus geen inkomsten...

hmmm...oeps :7

En daar dan de dag later achter komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

AtleX schreef op 14 juli 2004 @ 10:12:
Je moet _nooit_ op een productiedatabase werken tijdens dev-werk! Hoe vaak is dat al wel niet gezegd en hoe vaak begonnen mensen die vergissing toch weer?
Mabel the wonder monkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:27
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 10:16:
En daar dan de dag later achter komen :X
Dat is meestal het ergste ja. Ik heb ook wel eens gehad dat ik even snel een kleine aanpassing live aan mijn site had gedaan en niet gecontroleerd of het werkte, als je dan na een paar uur thuis komt en je mailbox vol zit weet je dat er iets fout is gegaan |:(

Over database.
Een delete commando op een database doe ik tegenwoordig altijd in 2 stappen. Eerst met select en als het resultaat goed is pas de select veranderen in delete. Heb hier ook al te vaak problemen mee gehad.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
2 stomme dingen:

1. Een keer een verkeerd teken in een XML-file plaatsen en niet kijken of alles goed ging en gewoon live zetten. Resultaat: de site was weer Engels ipv Nederlands (XML-file was voor het vertalen naar NL).

2. De tabel voor dynamische mail-content overschrijven met wat loze test-data :( Stupid me... Thank god, dat er zoiets is als Back-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De back-up hadden ze nog wel maareh dat duurde ff want de goede was net met de koerier meegestuurd.

Nee dan wordt je echt gewaardeerd... >:)

Deleten doe ik ook altijd in twee stappen, maar in dit geval gewoon twee keer tegen 1 en dezelfde steen.... Of driemaal is scheepsrecht. Dat dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

AtleX schreef op 14 juli 2004 @ 10:12:
Je moet _nooit_ op een productiedatabase werken tijdens dev-werk! Hoe vaak is dat al wel niet gezegd en hoe vaak begaan mensen die vergissing toch weer?
:Y) men had mij niet verteld dat dat deel van de site nog steeds operationeel was.. niet helemaal mijn fout maar desalniettemin erg dom B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Echt gebeurt |:( :D

2 jaar geleden op productieserver een update statement gedaan zonder where clause 8)7 |:( Ik zit in de nautische informatie, collega belt gelijk 'ehhhh..... er zijn vandaag 32.000 schepen in Rotterdam binnengekomen' (er komen er normaal zo'n 90/100 per dag...)

Gelukkig snel backup terug kunnen zetten. Damn wat was ik geschrokken...

[ Voor 4% gewijzigd door Roeligan op 14-07-2004 12:00 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
Roeligan schreef op 14 juli 2004 @ 12:00:
Echt gebeurt |:( :D

'ehhhh..... er zijn vandaag 32.000 schepen in Rotterdam binnengekomen' (er komen er normaal zo'n 90/100 per dag...)
Waah, de Duitsers waren er opnieuw. :+

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bugs in visual studio 6 (met SP6) zijn deel van mijn persoonlijke nachtmerrie! :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 12:38 . Reden: kleuter-grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 22:33
ik heb in +- 1995 een kunstmatige spraak applicatie voor schiphol gemaakt, daar worden bijna alle omroepen op schiphol mee gedaan.

je kan daar oa berichten schedulen, zo was voor dodenherdenking om 20:00 uur de lastpos, wilhelmus, 2 minuten stilte, de hele rataplan gescheduled.

Door stomme bug van mijn kant ging het hele zooitje echter in februari al heel schiphol door |:(. Het heeft zelfs de krant nog gehaald :)

het stomste is nog dat 80% van de mensen die daar rondloopt uit het buitenland komt en dus niet weet dat het niet klopt, netjes 2 minuten stil zijn, etc

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 12:38:
de bugs in visual studio 6 (met SP6) zijn deel van mijn persoonlijke nachtmerrie! :X
Bij mij crashed de IDE ook best vaak. En de .dsp is dan niet gesaved, dus vaak moet ik dan project files opnieuw toevoegen enzo. Is inderdaad niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu op het moment dat visual studio elke keer .cpp files opnieuw gaat compilen terwijl er niets in veranderd is (zodat de oude .obj gewoon hergebruikt kan worden). soms helpt visual opnieuw opstarten, soms moet je een heel nieuw project maken. en ja, de GUI crasht ook zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik wil mijzelf geen programmeur noemen, hoogstens scripter, maar het aanpassen van andermans php-scripts is soms echt een regelrechte ramp! :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolus
OkkE schreef op 14 juli 2004 @ 13:40:
Ik wil mijzelf geen programmeur noemen, hoogstens scripter, maar het aanpassen van andermans php-scripts is soms echt een regelrechte ramp! :{
Ik ken het gevoel, heb het zelf ook wel eens. Vooral wanneer ze er geen commentaar bij zetten of allerlei kromme functies gebruiken. Het draait er meestal, bij mij teminste, op uit dat ik het beter zelf had kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Roeligan:
op productieserver een update statement gedaan zonder where clause 8)7 |:(
Da's een klassieker :D Heb het ook 1 keer gehad en sindsdien rule #1: nooit uit de losse pols queries uitvoeren op een productieserver.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verkeerde directory verwijderen, omdat het "toch maar een oude backup was die teveel ruimte innam" :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 13:23:
ik heb nu op het moment dat visual studio elke keer .cpp files opnieuw gaat compilen terwijl er niets in veranderd is (zodat de oude .obj gewoon hergebruikt kan worden). soms helpt visual opnieuw opstarten, soms moet je een heel nieuw project maken. en ja, de GUI crasht ook zo nu en dan.
Dan is er iets fout gegaan met de systeem tijd. Workspace sluiten, Debug en Release directories deleten en het zou opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso

seweso

de mouw is uit de aap

Ik had een keer een berg code die alleen lokaal op een pc stond (waar geen back-ups van gemaakt werden) per ongeluk weggegooid net voordat ik deze naar een netwerk-schijf wilde verplaatsen... want daar werden namelijk wel backup's van gemaakt :'(

Wat ik deed was namelijk eerst de map met broncode 'knippen' met de windows-verkenner, maar voordat ik deze had geplakt was ik zo slim om een bovenliggende map geheel te verwijderen. Ooh én ik gebruik altijd shift-delete als ik iets verwijderen.....grom grom

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

drm schreef op 14 juli 2004 @ 13:57:
[...]
Da's een klassieker :D Heb het ook 1 keer gehad en sindsdien rule #1: nooit uit de losse pols queries uitvoeren op een productieserver.
Rule #2: Altijd de queries in een Transactie-Rollback testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Een handvol opdrachten
- het idee om daar een scriptje van te maken
- het scriptje veranderen, uitbreiden enzovoorts.
Als je zo een tijdje aan datzelfde scriptje werkt heb je echt spijt dat je niets op papier hebt gezet voordat je ging bouwen, omdat je dacht dat dat niet nodig was voor zo'n klein scriptje... :X

Dus dan maar weer helemaal opnieuw beginnen. Kijken of het dan wel goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de ergste nachtmerrie blijft natuurlijk de gebruiker/hobby prutser. Dan heb je uuuren in een applicatie gestoken, je bent blij met het resultaat, het wordt grondig getest... en hoppa de eerste beste gebruiker weet de boel aan gort te helpen, data vernaggelt, applicatie crashed en dan zeggen: Ik vond die excel macro toch handiger om 50k aan records te bewerken. (Stenigen mag niet meer hè?)

Of die hobby-prutser die aan zijn baas vertelt dat het binnen een uurtje is opgelost en hij er geen tijd voor heeft (eigenlijk ook niet meer wijs kan worden uit die spaghetti) en dat iemand maar ingehuurd moet worden. Die dan in dat ene uurtje er alleen maar achter komt dat dit toch wel het ergste is wat hij ooit gezien heeft en dus iets meer tijd nodig heeft. En het ergste is dan nog dat die prutser er naast zit en trots zit te zijn op die veelvuldigheid aan kleuren.

Best een leuk vak eigenlijk, dat ontwikkelen, we zouden alleen bewapend moeten worden met een goedendag of gewoon een klein doch zeer scherp mesje... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 14 juli 2004 @ 12:57:
[...]

Bij mij crashed de IDE ook best vaak. En de .dsp is dan niet gesaved, dus vaak moet ik dan project files opnieuw toevoegen enzo. Is inderdaad niet grappig.
Jij was toch die persoon die claimde dat Visual Studio 6 een perfect produkt was?

Persoonlijk vind ik dat het je eigen domme schuld is als er wat fout gaat en je met verouderde systemen blijft werken waarvan het bekend is dat ze niet helemaal deugen. VS6 is van eind 1997, dat is bijna 7 jaar oud (!) Kom op zeg.

Er zijn ondertussen al twee nieuwe releases geweest (7.0 en 7.1), en er is al een alfa van 8.0.

(en ja, jij bent student in Leiden, en Leiden weigert te vernieuwen. Maar in Delft en Utrecht hebben ze het ook geregeld, dus het kan wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 20:46:
Jij was toch die persoon die claimde dat Visual Studio 6 een perfect produkt was?
Nee, ik vroeg alleen welke (belangrijke) delen van de C++ standaard niet (correct) ondersteund werden.
Dat zegt niks over de IDE.
En de IDE van 7 en 7.1 vind ik op een aantal punten ook gewoon minder lekker werken.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste