[ALG] Ergste nachtmerrie van een programmeur

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55
Weet je wat erg is, klanten die niet goed reageren, en niet weten hoe ze terug moeten mailen... Dwz ze weten het wel, maar ze vertikken het. Soms lijkt het probleem voor mij opgelost, maar voor hen dan niet :/

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:02:
Mijn ergste nachtmerrie klinkt ongeveer zo: "Hoe lang denk je dat het duurt om dit-en-dit en zus-en-zo te implementeren? We hebben een offerte gedaan voor xx uur..."
Mijn standaard antwoord is dan: "Ik denk dat het 3 * xx uur kost om dat te implementeren." Op één of andere vreemde manier kosten dat soort klusjes me over het algemeen 2 * xx tot 2.5 * xx uur >:)

Na twee keer vragen ze het me dus voordat ze de offerte versturen en dan blijf ik over het algemeen (net) binnen de begroting.

EDIT:
Eerlijkheidshalve moet ik natuurlijk wel bekennen dat mijn antwoord ook wel eens iets is geweest als "Ik weet dat het me 2 minuten kost nadat je klaar bent met me lastig vallen". Vervolgens rustig even de klant bellen en vertellen welke instelling aangezet moest worden >:) (Was dus allang voor een andere klant gebouwd met een slimme sturing.)

[ Voor 25% gewijzigd door Freee!! op 28-10-2004 21:13 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Ik heb bij het programmaeren van een plc op upload geklikt (gewend van computer<->internet) Mijn pas gemaakt plc programma uit mijn plc en et stond niet meer op mijn pc... Is dat effen pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Practikant A: We zijn door onze diskquota. Waar zetten we ons project heen ?
Practikant B: We kunnen het zolang in de recycle bin zetten
Practikant A: En als een ander die dan leegt ?
Practikant B: We zijn als enige ingelogd, komt wel goed
Practikant A: OK
code:
1
mv project /dev/null

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Eventjes wat dromen over 4GL-talen uit het topic gesplitst naar [rml][ ALG] generaties van programmeertalen *[/rml] :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

OlafvdSpek schreef op 22 oktober 2004 @ 17:59:
[..]
Was inloggen via SSH geen optie (meer)?
Nopez, de scripts lieten de machine zo hangen dat er niks meer mee te doen was (nou is het sowieso een windows machine, maar toevallig heeft ie wel SSHD draaien :))
Maar nee, al timeouts voordat je kon inloggen.
toen 't ip er dus uitwas zijn alle nog actieve foute scripts uiteindelijk gestopt (leve php timeout).

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

gorgi_19 schreef op 28 oktober 2004 @ 22:33:
Eventjes wat dromen over 4GL-talen uit het topic gesplitst naar [rml][ ALG] generaties van programmeertalen *[/rml] :)
offtopic:
Ik dacht al, waar is mijn post gebleven :P

Vandaag even code voor een schoolproject van iemand aan zitten passen, een jaar of 4 geleden heeft iemand dat ooit gemaakt en elk jaar wordt het een beetje aangepast en ingeleverd door iemand als zijnde 'zijn project'. Je wilt niet weten wat 4*4 man met die code hebben gedaan :'(. De oorspronkelijke maker had het lang niet slecht gedaan maar de troep die het nu is is niet te overzien.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 15:57
Als website programmeur scripter is dit wel vervelend:

1. Voor onze site maken we gebruik van caches. Die moeten aangemaakt worden (read/write operations). Dat werkt niet echt als de server vol is. Op elke andere mogelijke fout hebben we leuke foutmeldingsschermpjes maar deze dus nog niet. Ik dacht, laat ik dat even doen met als resultaat dat het belangrijkste bestand (database verbinding, functies) 0 kb groot werd :/ (resultaat; 6 uur plat).

2. De PHP versie van 4.3.2 terug ging naar 4.1.2 waarbij GD en MySQL het niet meer fijn deden ivm kleine instellingen.

3. Dat er iemand misbruik maakt van mail-services via het web zonder dat je dat logt mbv ip-adressen en eventueel hostname. Is nu 1 keer gebeurd maar is dezelfde dag nog opgelost door een excuus mail gelukkig.

4. Dat we nog geen CVS-achtig systeem hebben is ook weleens lastig (vooral omdat we nu en live en test hebben draaien).

5. Dat je werkt met nog 2 andere programmeurs die net even anders over de zaken denken met programmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-10 19:08

klinz

weet van NIETS

jan-marten schreef op 29 oktober 2004 @ 14:32:
4. Dat we nog geen CVS-achtig systeem hebben is ook weleens lastig (vooral omdat we nu en live en test hebben draaien).
Maar waarom dan niet?
5. Dat je werkt met nog 2 andere programmeurs die net even anders over de zaken denken met programmeren...
En zij denken er waarschijnlijk exact hetzelfde over?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste