Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
[evil]
volgens mij open je dit topic zodat je tenminste het gevoel hoopt te krijgen dat je niet de enige bent
[/evil]
Of een best wel groot project gaat kapot TIJDENS HET OPSLAAN!!!!! Dat heb ik 1x gehad (1x te vaak dus)... tijdens het opslaan liep de PC vast, hele project verneukt... FUCK!
Of... groot stuk code gemaakt en opgeslagen enzo, hardeschijfcrash, geen backup.
Dat soort shit.
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
een inkoper vond het wel vreemd en belde voor de zekerheid maar even ter controle,,,,,
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
in pl/sql een recursieve functie aanroep gemaakt.
op windows NT bak .. bak crashte 4 keer voordat ik 't benul had om eens naar het geheugengebruik te kijken, waar ik een mooi stijgend lijntje richting 700 mb (was toen veel
en ik heb 1 keer een delete from users gedaan, zonder where clause
400.000 users verwijderd
sindsdien ook nooit meer zulke fouten gemaakt
Verwijderd
programma eindelijk na een weekje compilen,
ff later HD opruimen en source weg doen
weer wat later proggie gebruiken
oeps bug gevonden ff aanpassen ... hmm source weg
Het zijn idd vaak van die kleine 'miereneukerijen' die het af en toe knap lastig maken.Op donderdag 06 juni 2002 22:35 schreef jurriebur het volgende:
mijn grootste blunder tot nu toe is 3 maanden lang niet verder kunnen met een project door een typfout die ik over het hoofd zag... ik vond het al vreemd dat het niet werkte...
[evil]
volgens mij open je dit topic zodat je tenminste het gevoel hoopt te krijgen dat je niet de enige bent
[/evil]
Ik heb ook slechte ervaringen met de SQL-commando's. Met het commando 'DELETE * FROM <i>tabel</i>' en dan nergens 'Where' heb ik al een paar keer het even heel warm van binnen gehad
edit: te laat
Oeh, als die écht waren gewist was je baas vast niet blijOp donderdag 06 juni 2002 22:38 schreef TheDane het volgende:
en ik heb 1 keer een delete from users gedaan, zonder where clause
Verwijderd
AAARGG!!! had dan ctrl + scroll lock ingedrukt!Op donderdag 06 juni 2002 22:33 schreef LauPro het volgende:
Nou dat lijkt me dus in een oneindige Do..Loop te belanden met nergens 'end' oid
Wat ik pas heb gehad dat was dat ik een heel mooi programma had gemaakt maar het dan niet bewaren bij het afsluiten van Visual Basic. Beetje stom maar omdat ik meerdere projecten open had besefte ik dit niet.
Kortom, wat hebben jullie voor een blunders gemaakt bij/onder het programmeren?
Verwijderd
Op donderdag 06 juni 2002 22:37 schreef marenk_vos het volgende:
Een oneindige loop waardoor je ineens 5000 spaarlampen hebt besteld,,,,,
een inkoper vond het wel vreemd en belde voor de zekerheid maar even ter controle,,,,,
Ben ik het helemaal mee eens,,,,, of een stagiaire zijn code moeten beheren,,,,,,,,,,,,,,,,,Op donderdag 06 juni 2002 22:39 schreef ItSnows het volgende:
Ergste nachtmerrie van een programmeur?
De code doorspitten van een collega
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
amenOp donderdag 06 juni 2002 22:39 schreef ItSnows het volgende:
Óf het programma afmaken dat je voorganger niet voltooid heeft..
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Verklaar je nader..Op donderdag 06 juni 2002 22:39 schreef 00fly747 het volgende:
[..]
AAARGG!!! had dan ctrl + scroll lock ingedrukt!
Tja, dat 'kun je ja'. Maar ik kan meestal zien of een systeem goed werkt als het ook een beetje kloppende informatie is wat erin staat. Maar meestal kijk ik wel altijd ff na of het programma theoretisch goed in elkaar zit. (Dus niet een fout die niet zou mogen ontstaat standaard met 'On Error Resume Next' oid afhandelen.)Op donderdag 06 juni 2002 22:42 schreef marenk_vos het volgende:
je kunt toch ook een testadministratie aanmaken,,,,, dummy tabellen enz.. waarin je lekker kunt prutsen e.d. en met sourcesafe heb je altijd versies van code,,,,,

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Da's me totaal nieuw, maar ik heb wel eens C++ code moeten doorlezen van een student-programmeur op de HvA. Huilen met de pet opOp donderdag 06 juni 2002 22:41 schreef ddc het volgende:
Ja daar heeft Glimi ervaring mee.
Waarom zou je in godsnaam je sourcefiles wegdoenOp donderdag 06 juni 2002 22:38 schreef Mr.ChronoM het volgende:
programma eindelijk na een weekje compilen,
ff later HD opruimen en source weg doen
weer wat later proggie gebruiken
oeps bug gevonden ff aanpassen ... hmm source weg
Die kunnen toch nog altijd zeer goed van pas komen ??!!
enfin, dat zal je nu wel ondervonden hebben, neem ik aan..
Dan noem je ook wel weer extremenOp donderdag 06 juni 2002 22:45 schreef Glimi het volgende:
[..]
Da's me totaal nieuw, maar ik heb wel eens C++ code moeten doorlezen van een student-programmeur op de HvA. Huilen met de pet op(owkay * Glimi ook student)
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
btw: die signatures van ddc en D2k ??? Zijn jullie homo's of komen hier ook vrouwen
if marenk nog 1 week studeert then
begin
marenk krijgt zijn diploma;
marenk heel blij;
end
else
begin
marenk niet blij;
marenk zomervakantie doorstuderen;
end;
f9 -> run
Moet daar niet een endif achteraan?Op donderdag 06 juni 2002 22:49 schreef marenk_vos het volgende:
marenk is ook student,,,,
if marenk nog 1 week studeert then
begin
marenk krijgt zijn diploma;
marenk heel blij;
end
else
begin
marenk niet blij;
marenk zomervakantie doorstuderen;
end;
f9 -> run
Doe niet zo gek, mallerdRSD:
btw: die signatures van ddc en D2k ??? Zijn jullie homo's of komen hier ook vrouwen![]()
Nee joh, was maar geintje
delphi is geen vb
Extremen ja, maar toch 2 jaar op die studieOp donderdag 06 juni 2002 22:46 schreef _Mo_ het volgende:
Dan noem je ook wel weer extremen* Glimi is trouwens ook HvA student

Maarja ontopic: Domme dingen!
Een beetje serverside includes aanzetten in apache. Natuurlijk koppig met een kutverbinding direct met vi, zonder backup. Whoppa, 30 virtual hosts kwijt. Ik dus als een gek c&P uit oude httpd.conf files, maar schijnbaar toch wat vergeten aangezien er de volgende morgen een beetje boze klant belde
[ot]EY! Vergeet je niet dat ik ook nog die sig heb
Ik had een programma dat waarmee je makkelijk 'batched' achtergronden kan maken met tekst erop, en dan voor elk lokaal het numme rvan het lokaal erbij (voor een school dus). Maar hij slaat ze op als .txt en ik had dus al een stukje getypt (lay-out en waar de tekst moet komen gaan in txt-file). Dus mijn programma leest dat in.. en wa denk je? File weer leeg

Maar toen ontdekte ik weer wat nieuws, Visual basic leegt bij het opstarten het klembord
* ^Mo^ gaat zich schamenOp donderdag 06 juni 2002 22:53 schreef marenk_vos het volgende:
een endif in delphi ????????
delphi is geen vb
sowwy... maarja, ben dan ook niet bekend met Delphi (beetje met VB)
Ach, zelfs na 3 jaar studie zie je nog aardig enge dingen hoor...Op donderdag 06 juni 2002 22:53 schreef Glimi het volgende:
[..]
Extremen ja, maar toch 2 jaar op die studieHoe sommige mensen in het heilige Java zelfs nog zulke smerige contructies kunnen bedenken
Medestudent had laatst een vraag met CORBA lessen (in Java), ging over twee functies van een JLabel; wat het verschil tussen getText() en setText() was

Dat is dan al minstens 2.5 jaar bezig aan de HIO.

Dat lijkt me het ergste wat je kun aanvragen aan een docent van een programmeer moduleOp donderdag 06 juni 2002 22:57 schreef _Mo_ het volgende:
[..]
Ach, zelfs na 3 jaar studie zie je nog aardig enge dingen hoor...
Medestudent had laatst een vraag met CORBA lessen (in Java), ging over twee functies van een JLabel; wat het verschil tussen getText() en setText() was
Het meeste serieuze werk begint met een geintje.. maar het geeft niet hoor als je homo bentOp donderdag 06 juni 2002 22:52 schreef ddc het volgende:
[..]
Doe niet zo gek, mallerd![]()
Nee joh, was maar geintje
Dat is wel heeeeeeeel erg dom. Maare, wat doe je met CORBA en JLabels. Ik zie daar het nut niet zo van inOp donderdag 06 juni 2002 22:57 schreef _Mo_ het volgende:
Ach, zelfs na 3 jaar studie zie je nog aardig enge dingen hoor...
Hangt je komma-toets ofzo?Op donderdag 06 juni 2002 22:56 schreef marenk_vos het volgende:
waarom programmeer je dan ook in vb =<6,,,, dat is vragen om moeilijkheden,,,,
Jaaaaaah! Ik ga m'n GUI volledig op CORBA hangenOp donderdag 06 juni 2002 23:08 schreef marenk_vos het volgende:
je moet toch een gui hebben!!!!!!
Verwijderd
Soort van ctrl-break maar dan effectiever. Killed direct je programma en gaat weer terug naar de ontwikkelomgeving. Het maakt niet uit of ie in een eindeloze loop zit.Op donderdag 06 juni 2002 22:44 schreef LauPro het volgende:
[..]
Verklaar je nader..
[..]
[ot - maar dan ook echt totaal]Op donderdag 06 juni 2002 23:16 schreef marenk_vos het volgende:
j2ee???
J2EE kan CORBA ondersteunen maar ook RMI en dat verdient de voorkeur bij Java<->Java omdat CORBA voor z'n taal onafhankelijkheid echt een dikke overhead heeft
J2SE kan het ook trouwens hoor
Maar CORBA is niet interessant voor kleine dingen juist door die grote overhead. Je moet echt de server een opdracht geven waarmee hij even wat aankan, flink moet stampen en weer terugkomt, puur om de overhead er uit te kunnen halen.
Vandaar dat ik CORBA icm een JTextField een beeeeetje raar vind.
is me gelukkig nog nooit overkomen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
't was de eerste les, beetje kennismaken met de tools die we zouden moeten gebruikenOp donderdag 06 juni 2002 23:22 schreef Glimi het volgende:
[..]
[ot - maar dan ook echt totaal]
J2EE kan CORBA ondersteunen maar ook RMI en dat verdient de voorkeur bij Java<->Java omdat CORBA voor z'n taal onafhankelijkheid echt een dikke overhead heeft
J2SE kan het ook trouwens hoor
Maar CORBA is niet interessant voor kleine dingen juist door die grote overhead. Je moet echt de server een opdracht geven waarmee hij even wat aankan, flink moet stampen en weer terugkomt, puur om de overhead er uit te kunnen halen.
Vandaar dat ik CORBA icm een JTextField een beeeeetje raar vind.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat we een chatprogramma (of een ander CORBA programma) schrijven
't was trouwens een JLabel
Of een recentere fout van ze, dat de helft van het team in inches en de andere helft in centimeters werkt. En dan een rottige conversie ertussen. Dág marslander...
Vlak voor een release had ik nog een actielijst van 8 punten. Ik druk aan het werk, een na ander punt vink ik af maar niet in volgorde. Zoo, klaar.. final check, ja alles gehad, YES! Burn it baby. Release in elkaar...
2 minuten later komt QA naar me toe: bug gevonden. Hoe kan dat nou, die had ik toch opgelost? Ach nee... 1 vinkje zo groot gezet in enthousiasme vanwege prachtige oplossing, dat het leek alsof er 2 puntjes weg waren

Verwijderd

Toen was mijn werk van een aantal weken weg.
Edit: anders lees ik eerst eens GOED wat je schrijft.Op donderdag 06 juni 2002 23:22 schreef Glimi het volgende:

RMI is eigenlijk een protocol onafhankelijke Java gebaseerde interface tot een gedistribueerd object systeem. Je kunt daarom ook eigenlijk niet communiceren met 'RMI'.Glimi: J2EE kan CORBA ondersteunen maar ook RMI en dat verdient de voorkeur bij Java<->Java omdat CORBA voor z'n taal onafhankelijkheid echt een dikke overhead heeft
RMI ondersteunt op dit moment officieel twee protocollen (er zijn nog andere experimentele implementaties): RMI over IIOP (Internet Inter-ORB Protocol, het protocol van Corba) en RMI over JRMP (Java Remote Method Protocol), wat een speciaal, Java specifiek protocol voor RMI is.
Het protocol van voorkeur voor J2EE applicaties is tegenwoordig RMI-IIOP. Het is pikant genoeg zelfs zo dat Corba uitgebreid is met value-types mogelijkheden om zo dezelfde functionaliteit te bieden als RMI (naast remote references ook pass-by-value).
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Maak daar dan maar van communiceren over 'RMI'. Hierbij is RMI dan de algemene noemerOp donderdag 06 juni 2002 23:58 schreef mbravenboer het volgende:
[ver ot]
RMI is eigenlijk een protocol onafhankelijke Java gebaseerde interface tot een gedistribueerd object systeem. Je kunt daarom ook eigenlijk niet communiceren met 'RMI'.
J2EE 1.2 had er maar 1 : JRMP. Nadat men kritiek heeft gekregen vanuit de CORBA=wereld, waarvan het idee een beetje afgekeken was, dat ze de standaard IIOP ( waar CORBA mee werkt ) niet volgden. Dit hebben ze geloof ik verbeterdveranderd in 1.3. Echter het wezelijke verschil met CORBA blijft wel dat de taalonafhankelijkheid niet geimplementeerd is in RMIRMI ondersteunt op dit moment officieel twee protocollen (er zijn nog andere experimentele implementaties): RMI over IIOP (Internet Inter-ORB Protocol, het protocol van Corba) en RMI over JRMP (Java Remote Method Protocol), wat een speciaal, Java specifiek protocol voor RMI is.
Weer wat geleerdHet protocol van voorkeur voor J2EE applicaties is tegenwoordig RMI-IIOP. Het is pikant genoeg zelfs zo dat Corba uitgebreid is met value-types mogelijkheden om zo dezelfde functionaliteit te bieden als RMI (naast remote references ook pass-by-value).
Inderdaad, IIOP is pas later toegevoegd.Glimi: J2EE 1.2 had er maar 1 : JRMP. Nadat men kritiek heeft gekregen vanuit de CORBA=wereld, waarvan het idee een beetje afgekeken was, dat ze de standaard IIOP ( waar CORBA mee werkt ) niet volgden. Dit hebben ze geloof ik verbeterdveranderd in 1.3.
Corba is met IDL absoluut taal-onafhankelijker qua opzet, maar RMI kan er ook wel wat van. De Java interfaces die je moet definieren zijn goed uitwisselbaar met interfaces in andere talen en vandaar dat je ook IDL kunt genereren uit deze interfaces.Echter het wezelijke verschil met CORBA blijft wel dat de taalonafhankelijkheid niet geimplementeerd is in RMI.
Als een andere taal maar goed om kan gaan met Java-achtige interfaces (die maar weinig bijzondere constructies bevatten en wat dus niet zo lastig is) zou je vrij eenvoudig in andere talen en platformen zoals bijvoorbeeld C#/.NET een implementatie kunnen maken die kan communiceren met een Java RMI implenentatie over wat voor protocol dan ook.
Het grootste probleem is echter wel de serializatie van value-types van Java specifieke klassen. Dat kan natuurlijk nooit goed samenwerken met andere platformen.
Ik ben zelf trouwens al een tijd bezig met een implementatie van een RMI transport protocol op basis van SOAP, wat samen kan werken met .NET Remoting. Dit functioneert op dit moment al behoorlijk goed, ik moet alleen nog wat flinke punten op de i zetten. Java RMI kan dan dus communiceren met .NET Remoting applicaties en eigenlijk zelfs met elk ander platform waar SOAP goed te gebruiken is
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Hier neem ik dan ook aan dat je gebonden bent aan XML. Het puur verzenden van objecten is immers niet meer mogelijk als de andere instantie er niets mee kan en er geen hout meer van kan bakken. Of heb je dit anders aangepakt?Op vrijdag 07 juni 2002 00:33 schreef mbravenboer het volgende:
Corba is met IDL absoluut taal-onafhankelijker qua opzet, maar RMI kan er ook wel wat van. De Java interfaces die je moet definieren zijn goed uitwisselbaar met interfaces in andere talen en vandaar dat je ook IDL kunt genereren uit deze interfaces.
Als een andere taal maar goed om kan gaan met Java-achtige interfaces (die maar weinig bijzondere constructies bevatten en wat dus niet zo lastig is) zou je vrij eenvoudig in andere talen en platformen zoals bijvoorbeeld C#/.NET een implementatie kunnen maken die kan communiceren met een Java RMI implenentatie over wat voor protocol dan ook.
Het grootste probleem is echter wel de serializatie van value-types van Java specifieke klassen. Dat kan natuurlijk nooit goed samenwerken met andere platformen.
SOAP, niet mijn grootste vriendIk ben zelf trouwens al een tijd bezig met een implementatie van een RMI transport protocol op basis van SOAP, wat samen kan werken met .NET Remoting. Dit functioneert op dit moment al behoorlijk goed, ik moet alleen nog wat flinke punten op de i zetten. Java RMI kan dan dus communiceren met .NET Remoting applicaties en eigenlijk zelfs met elk ander platform waar SOAP goed te gebruiken is.
Maar met het versturen van data over SOAP ben je volgens mij dus niet bezig met je pure object, zoals wel in JRMP of IIOP. Echter deze slag zal je denk toch moeten leggen om te kunnen communiceren met C# op een 'lichte' manier.
Echter zo'n kenner ben ik nou ook weer niet (eigenlijk helemaal niet) dus ik ben zeker wel geinteresseerd in de code. Wordt het open-source of niet? Zou ik al wat in mogen zien?
-Afwachtend op het antwoord-
[btw : mede dankzij U heeft de UU weer een nieuwe student erbij
Een programma schrijven, en daarna door een deadline een beetje weinig tijd hebben om alles te testen
de volgende dag een presentatie voor de organisatie van de opdrachtgever, en je klikt een beetje door je applicatie heen, terwijl alles op een beamer geprojecteerd wordt.
en terwijl je zegt : 'hier staan nu de eindresultaten' kijk je op het scherm en zie je gewoon dat er helemaal niets staat.....
snel verder klikken dan maar, en hopen dat ze niets zien
helaas was dat dus ongegronde hoop
Verwijderd
Grootste blunders / nachtmerries:
- 2 dagen op zoek geweest naar een probleem met een Perl CGI programma, toen uiteindelijk bleek dat het om het ontbreken van een ";" bleek te gaan. 'k Was nog maar een beginner toen, maar toch ...
- "delete * from products" .... uhm ... 6231 rows affected???? SHIT! ... geen where ... en dat op een productie systeem. Gelukkig was er nog wel een rollback mogelijk.
- password lijst van een productiesysteem verloren, zodat we geen SA password meer hadden voor de database
- Voor een spoedklus moest ik razendsnel een COM component schrijven dat XML binnen zou krijgen, en dat in een database zou zetten plus wat andere componenten zou aanroepen. Eerst liep het prima, maar later niet meer. Na een uur gefrustreerd en veel te gehaast debuggen vond ik het eindelijk: het input XML formaat was plots gewijzigd. Commentaar van mijn collega, die de software bouwde om de XML aan te leveren: "Oh ja ... dat heb ik gewijzigd, dit vind ik toch netter zo." *ernstige-ziektes-geslachtsdelen-godslastering-aan-elkaar-geplakt* EIKEL!
- Vergeten files in te checken in Visual SourceSafe voordat ik op vakantie ging
Aan de andere kant ken ik nog veel meer verhalen van andere mensen die grove fouten maken, maar dat is iets te gemakkelijk.
Waar gehakt wordt vallen spaanders, en verder is het maken van fouten ook een perfecte gelegenheid om te leren.
[back to on-topic modus]
Verwijderd
Toen ben ik ook maar gestopt met het idee programmeur te willen worden
Je bent niet percee gebonden aan XML, maar uiteraard wel aan een goede standaard. Of een object nu geserializeerd wordt naar een en of ander binair formaat of XML, maakt niet zoveel uit, behalve dat je in het geval van XML geen parser hoeft te schrijvenGlimi: Hier neem ik dan ook aan dat je gebonden bent aan XML. Het puur verzenden van objecten is immers niet meer mogelijk als de andere instantie er niets mee kan en er geen hout meer van kan bakken. Of heb je dit anders aangepakt?
Het verzenden van objecten is een groot probleem en eigenlijk ook niet netjes oplosbaar tussen verschillende platformen als je niet exact dezelfde implementaties hebt
De inhoud van een geserializeerd object moet inderdaad altijd begrepen worden aan de andere kant en hiervan moet dus een vergelijkbaar object gemaakt kunnen worden. XML voegt op dit punt theoretisch niet erg veel toe omdat ook XML 'begrepen' moet worden. Wel is het natuurlijk handig dat er voor XML al enorm veel tools en schema-talen zijn.
Ik ben er ook geen groot aanhanger van hoorSOAP, niet mijn grootste vriend.
Serializeren van echte data is inderdaad het grootste probleem. Uitwisseling van remote referenties is eigenlijk vrij eenvoudig en dat is generiek op te lossen. Serializatie is een stuk lastiger omdat het afhangt van de implementatie aan beide kanten.Maar met het versturen van data over SOAP ben je volgens mij dus niet bezig met je pure object, zoals wel in JRMP of IIOP. Echter deze slag zal je denk toch moeten leggen om te kunnen communiceren met C# op een 'lichte' manier.
De opzet die ik gekozen heb is generiek en heel erg basic. In principe moet elke object namelijk door code getransformeerd worden naar een object in het huidige platform ( Java lijst naar C# lijst bijvoorbeeld). Dat is natuurlijk ontzettend pokkewerk en daarom komen er op basis hiervan generieke oplossingen:
1. Tussen bestaande klassen kan een mapping worden gedefinieerd. Deze mapping zal worden gebruikt bij het deserializeren van de klassen.
2. Als de interfaces van 1 kant aanwezig zijn kan de andere kant gegenereerd worden, waarbij de mapping dus ook gelijk vastligt.
3. Voor bijzondere situaties kan je handmatig mappings schrijven in Java of een transformatie-taal. In principe zou dit echter nooit nodig hoeven te zijn en vereist het gebruik van RMI in samenwerking met .NET Remoting dus 0.0 regels code.
Het wordt zeker open-source (waarschijnlijk GPL), maar ik ga het niet onderhouden omdat dat teveel werk op gaat leveren en het eigenlijk niet m'n eerste interesse heeft.Wordt het open-source of niet? Zou ik al wat in mogen zien?
De implementatie is ook absoluut niet high-performance en ik zie het meer als een proof-of-concept. Als anderen de implementatie voort willen zetten als ik ermee stop vind ik dat prima...
Ik maak dit spul voor een zwaar uit de hand gelopen practicum van een vak aan de UU en moet het deze periode eigenlijk af hebben. Op dit moment is het nog niet erg gebruiksvriendelijk omdat veel tools nog niet bestaan, dus ik wacht liever nog even met een release totdat ik het ook echt inlever
Ik moet maar eens een winstdeling gaan vragenmede dankzij U heeft de UU weer een nieuwe student erbij
Nog heel even: CORBA wordt, net als SOAP en RMI, met hoofdletters gespeld.Op vrijdag 07 juni 2002 01:08 schreef mbravenboer het volgende:
* mbravenboer denkt dat we nu maar ff op moeten houden over RMI/Corba/SOAP in dit topic.
infinite loop? Control-C. Kut, die trappen we? SIGKILL. Problem solved
ook leuk: typos, ;, ", ' enz vergeten, special chars vergeten te escapen enzo.. en dat liefst heel vaak in dezelfde edit
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Er ging op een dag iets niet helemaal lekker (user was al weg ofzo) en hij begon spontaan vanuit de root zijn werk te doen.
Typisch gevalletje van: shit.. da's ook kut.
Ook heb ik op een AS/400 eens een CL'etje geschreven die een extra instance van zichzelf moest starten als het druk werd. Dat ging altijd goed totdat ik iets aanpaste en de check wanneer hij zichzelf moest starten altijd true was (zoiets als de beroemde if($a = 1) i.p.v. if($a == 1)).
Dat gaat erg snel als je een job start die zichzelf nog een keer start.
Doe jij eens even niet zo ontieglijk bijdehand ja?Soultaker: Nog heel even: CORBA wordt, net als SOAP en RMI, met hoofdletters gespeld.
Nog even over mijn ergste nachtmerrie:
Een opdrachtgever die als je de applicatie ongeveer afgerond hebt nog even met een heel nieuw concept of uitzondering op de proppen komt die zo fundamenteel is dat het niet goed in te passen is zonder je design te verklooien of fundamenteel veel werk te doen
1) 7 servers beheren in 12 uur per week. En dan bij een vergeten SSH te updaten tegen de cRC32 crack. 3x raden wat er gebeurde.....
2) Een week lang erg, erg, erg veel Java programmeren, bij het C++ practicum komen van die week op school. De docent gaat je dan altijd vrolijk vragen stellen over de code. Dan nog met een slaperige kop vrolijk System.out.println( ); toString( ) en abstract voor een classe gaan typen
3) Mogen er ook stomme fouten bij? Hier komt nog een leuke. Voor een MySQL server wouden wij even testen op m'n werk of ie 30 meg aan logdata per 5 minuten aan kon. Om hem wat op te snellen wij een Ramdisk aanmaken.
Dus een dual-AMD 1800xp+ met 2 gieg DDR met 1.5 gieg ramdisk
Eerst al ruzie gehad met suze over HUGE_MEM vars in de kernel en RAMD vars, kwam ik ook achter toen ie na een uur kutten niet over de ~gieg wou.
Dat gefixed en toen wou dat kreng maar niet meer dan 1 gieg doen. Na echt een hele dag kwam ik erachter dat ik gewoon nog de size op moest geven bij mount ook een size op moest geven bij tmpfs

Ik had het de hele tijd dus gewoon goed, maar had ondertussen die bak zo verneukt (kernel die, kernel zus) dat ik maar een reinstall gedaan heb
Vooruit dan maar, volgende keer voegen we er wel JAX-RPC toe en ebXML ok?Op vrijdag 07 juni 2002 01:08 schreef mbravenboer het volgende:
* mbravenboer denkt dat we nu maar ff op moeten houden over RMI/Corba/SOAP in dit topic.
Hadden we in de pauze snel nog de applicatie laten opsturen door iemand z'n broer, vond de opdrachtgever de layout ook nog niks ... aaaaargh! Wat dat betreft was het eigenlijk best wel een kl*te project
Verwijderd
ik dacht dat zal niet boeien dat staat toch in je geheugen, nou mooi dat ik dos niet meer gezien.
verder ook hier en daar update of delete queries gedaan zonder where-clause, maar gelukkig waren die nog nooit op een productie-server.
opslaan in je home-dir
vergeten programma in productie te zetten
home dir op schonen en proggramma wegpleuren.
een aantal weken later iemand aan je berua krijgen met de vraag of je je proggie ff wil opvoeren omdat het vannacht moet draaien !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
1,3GB aan e-mailtjes in mijn mailbox
while(blaat = taalb) { /* mail */ }
ipv.
while(blaat == taalb) { /* mail */ }

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Dit had ik laatst ook jabrammetje:
toen ik een vrij grote classe overschreef met degene die ge'zendencode' was werd ik toch even minder blij..

Gelukkig dat ik hem nog open had staan in Homesite en het save knopje kon indrukken
lolOp vrijdag 07 juni 2002 08:10 schreef Aaargh! het volgende:
Als je de lijst met modules (vakken) voor volgend jaar aan het bestuderen bent en je merkt tot je schrik dat er een vak "windows programmeren" tussen staat
Er is niets mis met het bestuderen van de vijand toch?

Mooi voorbeeld is dan deze wel:
[topic=516370/1/100]
Maar wat ook leuk is. Ik heb een keer een project gedaan waarbij we een UML verhaal hadden opgezet. Toen moesten we de taken verdelen.. vervolgens kwamen we bij elkaar om de code samen te knuppen... tering.. wat een hel. Waren duidelijk vergeten een paar afspraken te maken en een aantal gaatjes in het desgin laten zitten.. (samenvoegen was meer werk dan het daadwerkelijk bouwen..>)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
|>
gcc source.cpp -o source[TAB][RETURN]|:(
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Nee hoor. Het kan nog erger:Op donderdag 06 juni 2002 22:39 schreef ItSnows het volgende:
Een manager, zo een die ook wel eens code klopt thuis
De source werd steeds groter, en op een gegeven moment 'Error saving file'. I snapte er geen hol van, en ik had ook niet het briljante idee om 'm even op flop op te slaan. Ik dacht 'laten we maar ff rebooten'.
En al vlug bleek: HDD vol, en een bestand van 0 bytes: source.bas
Alles weg... *snik* (gelukkig wist ik alles nog wel uit m'n hoofd, maar al dat f*cking typewerk... GRR)
Siditamentis astuentis pactum.
Met stip op 1: gebruikers!
Domme dingen? doe ik nooit
Naja, een keertje prijzen voor drieduizend artikelen twee maanden te vroeg in productie aangepast...
En een keertje een job in elkaar gedraaid die aan de hand van bestaande bestanden per bestand een programma genereert en compiled, een job genereert en submit.
Duurt nogal ff op development, laten we 'm 'snachts wel op prod. lopen. Daar staan alleen vierduizend keer zoveel bestanden, de meeste op tape. Job heeft 7 uur gelopen, toen hebben ze 'm toch maar gekilled
En wat standaard dingetjes bij euroconversie...
vaste tekst "x 1000 gulden" wordt "x 454 euro"
Staan er meerdere valuta in de faktuurbestanden dan?
"The three most dangerous things are a programmer with a soldering iron, a manager who codes and user who gets ideas"
Dat lijkt mij toch wel een goede definitie...
Wel goed quoten natuurlijk...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Verwijderd
Vervolgens had je alle rechten op de server naar scriptkiddy heaven status gezet, en een hele server config omgegooid.
wanneer was dat ook al weerOp vrijdag 07 juni 2002 10:35 schreef Gordijnstok het volgende:
Ergste nachtmerrie, 5,5 uur bezig zijn met een stukje scripting dat een simpele SQL UPDATE statement uitvoert, en telkens de melding teruggeeft dat de database niet aanspreekbaar is, om vervolgens terug te denk aan "wat kwam die DB ook alweer vandaan?" .. owja.. vanaf cd, en wat zijn bestanden vanaf de CD... juist read only.
Vervolgens had je alle rechten op de server naar scriptkiddy heaven status gezet, en een hele server config omgegooid.
Verwijderd
dus ik refreshen...
oeps...
delete from users

1
| void (*blaat)() = 0; |
... naar de eerste instructie van je code wijst

Of natuurlijk de stomme fout van een klein nutteloos bestandje save-as over het grootste en belangrijkste bestand van je project. Fijn...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery
irritant, ik ken datOp vrijdag 07 juni 2002 10:28 schreef PdeHoog het volgende:Een manager, zo een die ook wel eens code klopt thuis, die jou wil gaan helpen met het bouwen van een stukje software.
Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery
of uhm (wat ik een keer gehad heb)
vlak nadat je een complete site hebt afgemaakt met vet coole dhtml code om 3 uur snachts, dat je server besluit zijn hdd's for some reason te overspoelen met data zodat hun cache overloopt, je cpu t niet meer snapt en dat hij dan maar dingen vergeet en fout doet, zoals je fat tabellen aanpassen zodat de meest recente files (die website dus) ineens niet meer te vinden zijn, en tjah undelete op 180 gig duuuurt zoooo lang
was een probleem met maxtor hdd's en win2k adv, server zonder sp1
openkat.nl al gezien?
Ik heb het ook zo gebouwd dat als ik een prog start hij de functiebibliotheek uit mijn dir pakt (om te testen). Tijden zitten editten in het verkeerde functie file alle gebruikers hadden problemen gebeurde er bijmij niks
Dat wil zeggen, ik was in java bezig met een Jtable op het scherm te zetten, maar dat ding wou het maar niet goed met selecteren enzo. Ik had echt alles gehad, totdat ik er twee uur later achter kwam dat het in een JPanel moest ipv een panel

The cyclographing developer
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
1
2
3
4
| while(bla()); { <heel veel enge code> } |
maken... dan later die code teruglezen en denken 'hee, wat doet die ';' daar, die moet vast weg' en je vervolgens een week een breuk zoeken naar waarom je driver toch telkens na een half uurtje van die mooie blauwe schermen geeft!
whahahahaha, meesterlijkOp zaterdag 08 juni 2002 22:40 schreef Qlone het volgende:
code:
1 2 3 4 while(bla()); { <heel veel enge code> }
maken... dan later die code teruglezen en denken 'hee, wat doet die ';' daar, die moet vast weg' en je vervolgens een week een breuk zoeken naar waarom je driver toch telkens na een half uurtje van die mooie blauwe schermen geeft!
Je moet ook niet coden in een live-omgevingOp donderdag 06 juni 2002 22:37 schreef marenk_vos het volgende:
Een oneindige loop waardoor je ineens 5000 spaarlampen hebt besteld,,,,,

En in de productie omgeving werkt het opeens niet meer, na een maand testen. Niets werkt. En je kan de fout niet vinden...
+- 4 jaar terug mij overkomen, nu formatteer ik nooit meer