Xerix, blijf wachte, het is een lekker kaartje.
Ik heb nu dus anderhalve week een Sparkle Gf4 Ti4200 128meg ViVo die me maar 219 euro gekost heeft (kost nu helaas 265, denk dat die 219 toch echt een foutje was) en het is een heerlijk kaartje.
Geheugen vrijwel meteen op 500mhz gezet, doet het perfect, hoger nog niet geprobeerd(standaard was 446 ofzo). Het is samsung 4.0ns geheugen, en ik las net in een andere thread dat iemand 't al zonder problemen op 550 had draaien. (ook de sparkle dus)
Core staat op 300mhz, doet het ook perfect (standaard 250). De 2d is voor mij perfect, op een Dell 1025HE 17" triniton monitor is het haarscherp op 1280 960 bij 90hz. Op de andere Dell 1025 HE is het net zo haarscherp

. Deze kaart heeft dus 2 (werkende) ramdacs, er komt alleen geen DVI-VGA verloopstekker bij, dus die moet je zelf zien te bemachtigen. (mij voor 7.50 euro 2e hands gelukt)
Dan heeft'ie ook nog ViVo, waar ik nog geen gebruik van heb gemaakt, maar heel misschien ooit nog wel ga doen. Al met al is 265 euro nog steeds een prima prijs. 219 was natuurlijk een lachertje en ik besef steeds meer hoeveel geluk ik had.