Heb ik iets gemist somsOp zondag 26 mei 2002 20:25 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer? Een private message welke je maar wat graag met anderen wilt mededelen? Het spijt me vriendelijk, maar je bent zelf ook een user hier. Je staat er echt niet boven of onder.
Ik vertel alleen iets van m'n achtergrond, zodat je mij misschien een beetje beter begrijpt. Maar dat mag hier geloof ik niet he, net als groeten.....
De foto's zijn helaas niet op schaal, tussen de speakers zit nog 2,5m en ze zijn 50cm breed.Zelf ben ik ook niet vies van een investering, op mijn eigen schaal en ook in mijn eigen spul. Maar ik moet de algemene toon hier wel gelijk geven dat een kabel van teringveel wat overbodig is. Of het nou beter is of niet laat ik in het midden, wat ik veel interessanter vind is of je het beter had kunnen besteden. Andere gordijnen of een andere vloerbedekking doet al meer met het geluid dan een stabielere stekker. Je kunt dus ook wat geld opzij leggen om de akoestiek van de kamer te verbeteren dan dat je het in interlinks en connectors steekt. Of beter nog, eens sparen voor een nog betere ruimte om die ton aan nieuwwaarde beter tot z'n recht te laten komen. Want je fronts, hoe mooi ze ook zijn, staan naar mijn mening toch wel erg dicht op elkaar. Geen enkele kabel doet de negatieve effecten daarvan teniet.
[..]
De hartafstand is dus 3m, evenals de luisterafstand.
Ik cijfer de akoestiek niet weg, mijn kamer is ingericht opdat hij weinig galmt en de speakers vrij zicht hebben richting luisteraar.[quote]
Daar kun je wel eens flink goed gelijk in hebben
Zelf ben ik van mening dat je het verschil tussen kabels zelfs binnen 1 seconde moet herkennen. Als het een week moet duren voordat je er achter bent wat er nou anders is, kun je er van uit gaan dat er geen verschil is. Direct na een switch zou je het moeten horen daar de vergelijking dan nog vers is.
Ik weet dat het al vaker is aangehaald, maar ik zie graag een blinde test met enkele welbekende hifi'ers. Gewoon om de discussies hier eens wat terug te brengen, in wiens voordeel dan ook.
[..][.quote]
Natuurlijk kun je in 1 seconde verschil horen, maar je hoort echt niet alles wat ie doet.
Na langer luisteren weet je of hij op alle fronten bevalt, met alle soorten muziek, hard en zacht, en dan kun je zo'n grote investering afgewogen doen.
Ik kies echt geen interlink nadat ik "een" verschil hoorde!
Interlinks passen niet altijd op elk merk, dit heeft met z'n weerstand, capaciteit en inductie te maken.Maar is een interlink niet optimaal als deze een signaal zo zuiver mogelijk kan doorgeven? Maakt het dan nog uit aan welk merk versterker deze hangt?
In deelgebieden kan het goed gaan, maar later hoor je opeens dat die sax niet echt helder is en met je oude interlink wel. Die oude heb je dan al ingeruild.
Kost het €25,- dan maal ik daar niet om, maar we hebben het nu over ongeveer €500,- , daar mag je toch wel een tijd voor gaan zitten toch?
Was het maar zo simpel dat je elk merk interlink aan elke versterker en cdspeler kon hangen met perfect resultaat, dan waren een hoop forums overbodig
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual