2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Hmm thnx, lekker informatiefOp dinsdag 12 maart 2002 11:26 schreef Duck-Twacy het volgende:
Kwam deze site tegen van Jan uit de Betuwe.
Heb het nog niet allemaal bekeken, maar vond het wel een informatieve site (en
redelijk nuchter gelukkig).
Hij zit nu bij mijn favorieten zodat ik een keer op het gamak kan lezen.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Maar ook opmerkingen als
etc.De HOBBY is te definieren als de meest geld- en tijd- verslindende nutteloze bezigheid die een mens er op na kan houden.
en
Hoe word ik een goede High-Ender
...Je moet zulke gegevens ook gedetailleerd weten van apparatuur die je wel zou willen hebben, maar niet kunt betalen. Je toont daarmee aan dat je een zo goede smaak hebt dat zelfs jij je die niet kunt permitteren....
en
Luisterproeven om het effect van een verandering in je set te bepalen doe je altijd alleen. De aanwezigheid van anderen zal je slechts storen in je objectieve oordeelsvorming over het effect van de wijziging...
Doen bij mij wel een brede glimlach verschijnen.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Hij schopt ook wel erg hard tegen heilige huisjes
gaafOp dinsdag 12 maart 2002 14:08 schreef hervaz het volgende:
Hier zijn ze geschokt!
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=offtopic&action=display&num=6254
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Dit vormt levensgroot gevaar voor een dik (eindeloos) topic over de zin en onzin van dure interlinks..
Hoewel ik ook voor 500,- aan bekabeling aan mn set heb hangen voel ik me niet genaaid door deze man, ik investeer 1x in een set kabels en daar is het ook mee af, ik ga echt niet mijn kabels verkopen en een ander stel "wonder"kabels aanschaffen, dat source first een totaal onzinnige stelling is ben ik laatst op pijnlijke wijze zelf nog achter gekomen.
Een cd speler van 500 euro is meer dan zat denk ik nu eigenlijk, de speakers maken 100x meer verschil.
Als ik nu op het hifi forum lees dat iemand die een set speakers heeft van 600 euro, een versterker van 550 euro en een bron van 3900 (!!!) euro, krijg ik de neiging naar mn hoofd te wijzen, dit valt echt in de klasse totale waanzin...
Vandaag is het feest en morgen ook.
De persoon die mij de link gaf naar deze site vind dat de schrijven 'extreme' ideeën heeft, nou daar denk ik heel anders over
Klopt, maar dat is niet helemaal wat de schrijver wil vertellen. Wat hij wil vertellen is dat de ogen (nou ja, eigenlijk zijn het de hersenen) dingen waarnemen die er (misschien) helemaal niet zijn. Dus je ogen zijn eigenlijk niet te vertrouwen, dus kan je dat wel van je oren verwachten?Op dinsdag 12 maart 2002 13:38 schreef dB_A_ het volgende:
Het oor is namelijk veel gevoeliger voor veranderingen e.d. dan het oog. Alleen al in amplitude
* = mensen die verbeteringen zoeken met hun gevoel, niet met de ratio.
Ik moet zeggen dat ik ook blij ben dat er hier gewoon nuchtere muziekliefhebbers zitten.Op dinsdag 12 maart 2002 18:57 schreef Jag het volgende:
Hele leuke site, heb de maker ook een hele lange mail geschreven. Op zich stond er voor mij weinig nieuws op, maar ik vind het toch een bewonderingswaardig initiatief om wat tegen de kneepjesfanaten* aan te schoppen.
* = mensen die verbeteringen zoeken met hun gevoel, niet met de ratio.
Ik heb zelf voor een EL-vakje hier op de UT (Testbaar ontwerpen en testen van microsystemen) met een gozer allerlei metingen aan een Burr-Brown A/D-converter moeten doen. Het printje met de converter hing op een testapparaat van vele vele duizenden guldens (ook vele vele duizenden euro's overigens
Daarom snap ik verder niet waar de noodzaak van een duizend euro kostend interlinkje vandaan komt. De wetenschap doet er niet aan, de industrie niet, dus waarom zou je er als audioliefhebber dan wel aan moeten? Zoals Jan het zo mooi omschrijft: BEF, Buiten Electronische Fenomenen. Ik schuif het wel es onder de populaire term 'psycho-akoestieke effecten'.
Een goede stereo kost een aardige hoeveelheid knaken. Maar je kunt het overdrijven natuurlijk. Jan geeft een hoop leuke en ontnuchterende visies op de zaken. Niks mis mee.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Leuke site. Zat zelf ook een beetje te denken en lezen over die interlinks. Ik heb een goede versterker en ga goede speakers halen, dus zat een beetje te twijfelen. De een zegt dat dure interlinks een hoop verschil geven, maar de ander vindt het dus onzin. Dit heeft mijn gevoel van 'wat maakt het uit' een beetje versterkt
En nu zie ik door de bomen het bos niet meer:
http://web.inter.nl.net/hcc/hififaq/index.htm
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=offtopic&action=display&num=6254
Ok. hier op GoT zeggen we dat het bijna niets uitmaakt, waar Jan het mee eens is. Heb search doorgespit, maar dan kijk je op forum.hifi.nl en dan denk je opeens sjezus iedereen hiero zegt van wel(vele mensen, sommige met 4000 gulden aan bekabeling)
Het zijn 2 uitersten, moet ik hier een midden in zoeken of is het totale bullshit, want nu weet ik het echt niet meer. Is die v.d. HUl van 13,50 de meter nu echt zoveel beter dan mijn standaard 2 aderige snoertje, of is dit weggegooid geld? Bij de HoBo raadde men mij aan iig voor de frontspeakers dure bekabeling te nemen, maar deze gasten zijn natuurlijk weer niet objectief. Wat moet ik hier nou van denken?
Jan blert btw wel een paar dingen die niet waar zijn, ik hoor het verschil tussen een Denon 1802 en een Onkyo txds595 zekerz wel!
Heeft Jan gelijk?
Verwijderd
ook goed, thx jag, is btw zo'n beetje mn eerste topic wat hier gesloten wordtOp dinsdag 12 maart 2002 19:47 schreef Jag het volgende:
Reactie van Neographical:
En nu zie ik door de bomen het bos niet meer:
..............
Maar geen verschil van dag en nacht natuurlijk...
Dus ik geloof niet dat een interlink omdat ie een speciale glas/kevlar/whatever/goud/zilver/glijmiddel draad of omhulsel heeft beter klinkt!
Verwijderd
Wat heb je daar voor betaald zo'n beetje als ik vragen mag?Op dinsdag 12 maart 2002 19:52 schreef hervaz het volgende:
Ik geloof nog steeds wel dat mijn van den hul interlinks beter zijn door de betere pluggen en afscherming
Maar geen verschil van dag en nacht natuurlijk...
Die kabels waren toen 300 gulden per set, maar ik mocht ze voor 125 meenemen.Op dinsdag 12 maart 2002 19:54 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Wat heb je daar voor betaald zo'n beetje als ik vragen mag?
Was toen nog wel een beetje hifi.nl brainwashed though, weet niet of ik nu nog steeds dat bedrag zou betalen.

Deze ist...
Ik denk zelf, dat Jan nooit 100% gelijk kan hebben, bijvoorbeeld dat je gewoon die dorpveter kabeltjes kan gebruiken als interlink en dat dat geen verschil geeft met een interlink van 50,- €. Dat wil ik gewoon niet geloven.Op dinsdag 12 maart 2002 19:47 schreef Jag het volgende:
Heeft Jan gelijk?
Ik vind altijd dat je altijd brakke dingen standaard krijgt:
Dropveter kabels
nickelbatterijen bij afstandsbedieningen
fluimstekkertjes bij je geluidskaart.
(is ook goedkoop voor de verkoper)
als je dan een mooie kabel daarvoor in de plaats koopt dan is er volgens mij wel goed duidelijk verschil. Daarna na die 'goede' kabel zal er steeds minder verschil zijn.
M.A.W. al het standaar megeleverde spul vervangen door goede kabels van zo'n 20-50 € Zelfde voor video-kabels
Maar zoals ik al een keer eerder hier heb gelezen: als je veel geld uit wil geven aan dure kabels/apparatuur dan doe je dat toch... alleen al omdat je dat mooier vindt staan.
Ach ja, eens moet de eerste keer zijn heOp dinsdag 12 maart 2002 19:48 schreef neographikal het volgende:
[..]
ook goed, thx jag, is btw zo'n beetje mn eerste topic wat hier gesloten wordt
Maar meteen een reactie:
heb je die versterkers ook in een blinde test vergeleken? Dat is namelijk de enige manier om dingen te testen. Jan heeft helemaal gelijk als hij zegt dat je je gehoor (of eigenlijk je hersens, je oren zijn alleen maar de "microfoons") niet kan vertrouwen. Twee voorbeelden uit de praktijk die dit onderschrijven:
ik zit bij JvS thuis. Hij vertelt mij dat hij zijn pc via de optische uitgang met zijn versterker heeft verbonden en wilt aan mij laten horen dat dat beter klinkt. Dus hij schakelt heen en weer tussen de optische connectie en de analoge. Ik helemaal overtuigd dat de optische beter klonk. Wat later op de avond hebben we dit nog een keer getest, alleen hebben we het toen bij elkaar blind getest. Geen verschil te horen
Andere situatie: ik zit in de stadsschouwburg achter de mixer tijdens de soundcheck. Ik zat achter de 01V met z'n geweldige user friendly interface, NOT. Iemand lulde in de mic, en ik was hem aan het EQ-en. Iemand anders luisterde kritisch mee. Maar wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet goed klinkend. Die ander gaat zich ermee bemoeien, maar zijn poging stemde hem ook niet tot tevredenheid. Even later kwam ik erachter dat de EQ gebypassed stond
Met deze kennis moet je nog maar eens naar de twee versterkers luisteren.
Overigens zijn er best verschillen tussen versterkers te ontdekken die ook in een blinde test naar voren komen.
ik heb zelf aardig wat gehoord en aan den lijve ondervonden en spreek zoiets als........nou nou, wat een site!
Jan vertegenwoordigt het uiterste in het audiospectrum op dit gebied. In zekere zin heeft hij gelijk: er zijn een heleboel nonsens artikelen op de markt waar mensen als schapen achteraan hollen.
Maar dit neemt niet weg dat er wel degelijk artikelen zijn die werken en hun nut hebben. Ik heb zelf goede kabels ( yamamura: ruim 4500 piek per set!) die ik heb gekocht nadat ze in MIJN set hun waarde bewezen hadden, mijn zeer kritische echtgenote heeft hierin een net zo'n grote invloed als ik, en haar reactie was direct: laat maar hangen!
Ik heb ook de Densen disc, harmonix dempers en goede netsnoeren: dit alles na eerst thuis geluisterd te hebben.
wat jan nu doet is de zaak zeer zwart-wit neerzetten en concluderen dat niets werkt; want als het wel werkt is je set niet goed..
ik ben het niet met hem eens, maar het kan geen kwaad als iemand eens advocaat van de duivel speelt en mensen tot nadenken aanzet.
Mijn onzin voorbeeld: de KR Kronzilla versterker die alleen door er andere buizen in te zetten voor 70.000 gulden meer over de toonbank gaat...
Als we met zijn allen wat zorgvuldiger communiceren lost dat al veel op: schrijf niet
'het is niks' maar ' ik vind het niks'
en inderdaad: na zorgvuldig meetwerk verricht te hebben is er maar 1 conclusie mogelijk:
Jan bestaat niet!
.....dan ook absoluut tegen. hoewel ze van mij dan ook weer geen 5.000 euro hoeven te kosten.Voor signaal verbindingen voldoen de meegeleverde standaard kabeltjes -of die van de bouwmarkt- altijd.
Die perceptie onderstreept hij juist heel duidelijk. Verder houdt hij zich bezig met objectief vast te stellen zaken. En natuurlijk levert hij niet overal bewijs voor, dat kan niet met zo'n beperkte opzet. Maar je moet de site ook niet als een losstaand iets beschouwen, hij leunt sterk op de al aanwezige kennis van de elektronica.Op dinsdag 12 maart 2002 19:53 schreef Wekkel het volgende:
Ik denk dat Jan technisch goed bezig is. Hij stipt echter niet de gevoelskant aan. Muziekweergave heeft ook alles met perceptie te maken. De human factor kan niet helemaal buiten beeld gebracht worden. Ik denk dat Jan nog eens goed naar zijn verhaal moet kijken en misschien hier en daar de scherpe kantjes eraf moet halen.
Dat zijn toon erg hard is, is helemaal waar. Komt natuurlijk omdat de site ook als grote "fuck you" naar zijn vrienden van (bijvoorbeeld) hifi.nl bedoeld is. Er zal wel heel wat vooraf gegaan zijn voordat hij deze site maakte.
Verwijderd
Het was toch niet steeds heen en weer switchen he?Op dinsdag 12 maart 2002 20:12 schreef neographikal het volgende:
ja ik heb blind geluisterd, althans ik kon niet zien welke aanstond. vriend van me heeft telkens voor mij gewisseld(was niet beblindoekt, maar zoals gezegd het was niet te zien en ik kon de Denon er helaas in negatieve zin zeker uithalenHij miste gewoon de "power" en de controle over het laag, maar duidelijk te horen of de Denon of de andere versterker te horen was. Had het telkes goed
bovendien denkt zo iemand als die Jan dat hij met z'n mts-opleiding (heeft ie zelf gezegd op het hifi-forum)en zoveel jaar ervaring meteen alles weet wat er te weten valt en het ook beter weet dan die duizenden professoren en ontwikkelingsteams die miljoenen aan onderzoek uitgeven. dat is net zoiets als een standaard automonteur die gaat roepen dat een heleboel techniek in de F1 onzin is.
Verwijderd
Bij stassen heb ik niet telkes geswitched en daar(had de Denon nog niet beluisterd, was na review enthousiast over deze versterker, hoge verwaxhtingen) heb ik hem na de Onkyo 595 getest. In de eerste paar seconden al viel hij negatief uit. Heb hem nog een kans gegeven met meerdere muziekstukken(modern, klassiek, rock) maar hij bleef tegenvallen.
Na het commentaar op deze ervaring ben ik nog een keer gaan luisteren(ander exemplaar) en er van uit gegaan dat de vorige een exemplarische fout bevatte. Maar ook die vriend vond hem niet al te best klinken, zonder dat ik hem over mijn ervaringen had verteld. Het lag dus niet alleen aan mij
Dus wat dat betreft kan ik me best voorstellen dat een bas ook op zachtere manieren veel krachtiger over kan komen. Dat meende ik ook zelf te horen, maar dat kan ik zo niet aantonen, dus laat ik achterwege.
//Edit: LOL , ik word nu zeker ook niet meer als audiofiel aangekeken omdat ik m'n receivertje zo luid heb staan???
/knip
Als je je luidspreker kabels d.m.v. schroefklemmen aangesloten hebt zul je gezien hebben dat die meestal rechtsom vastgedraaid worden. Informeer bij de betere HiFi zaak eens naar links-draaiende klemmen. Door de rechter luidsprekeraansluiting te voorzien van linksdraaiende klemmen kun je een betere symmetrie bereiken. Nog beter wordt het als je de heengaande stroom voor de rechter luidspreker door een rechtsdraaiende klem laat gaan en de terugkomende stroom door een linksdraaiende. Bij de linker luidspreker moet het natuurlijk net andersom.
Als je ook in staat bent om je versterker te modificeren moet het daar precies tegengesteld aan de situatie bij de luidsprekerkasten.
Sorry, ik weet nog even geen definitieve oplossing voor Bi- Amping maar ik vermoed dat het daar het zelfde verhaal is. Bij Tri-Amping moet je wellicht bij de middenkanalen alles net andersom doen dan voor de rest, maar dat hangt af van het type wisselfilter dat je gebruikt.
/plak
Ik ben vandaag direct naar Studio Wilbert in Utrecht gegaan met de vraag of ze dit op mijn reciever konden monteren, ze stonden me daar wel een beetje vreemd aan te kijken. Ik snap nu nog steeds niet waarom. Iedere mogelijk verbetering moet je toch uitproberen?
Nou nee, maar wel omdat je the Prodigy luistert en niet Bach.Op dinsdag 12 maart 2002 20:20 schreef dB_A_ het volgende:
//Edit: LOL , ik word nu zeker ook niet meer als audiofiel aangekeken omdat ik m'n receivertje zo luid heb staan???
Verwijderd
mischien dat dit lichtelijk cinisch is bedoeld?Op dinsdag 12 maart 2002 20:23 schreef Ransbal het volgende:
ik vond dit wel een erg goede tip:
/knip
Als je je luidspreker kabels d.m.v. schroefklemmen aangesloten hebt zul je gezien hebben dat die meestal rechtsom vastgedraaid worden. Informeer bij de betere HiFi zaak eens naar links-draaiende klemmen. Door de rechter luidsprekeraansluiting te voorzien van linksdraaiende klemmen kun je een betere symmetrie bereiken. Nog beter wordt het als je de heengaande stroom voor de rechter luidspreker door een rechtsdraaiende klem laat gaan en de terugkomende stroom door een linksdraaiende. Bij de linker luidspreker moet het natuurlijk net andersom.
Als je ook in staat bent om je versterker te modificeren moet het daar precies tegengesteld aan de situatie bij de luidsprekerkasten.
Sorry, ik weet nog even geen definitieve oplossing voor Bi- Amping maar ik vermoed dat het daar het zelfde verhaal is. Bij Tri-Amping moet je wellicht bij de middenkanalen alles net andersom doen dan voor de rest, maar dat hangt af van het type wisselfilter dat je gebruikt.
/plak
Ik ben vandaag direct naar Studio Wilbert in Utrecht gegaan met de vraag of ze dit op mijn reciever konden monteren, ze stonden me daar wel een beetje vreemd aan te kijken. Ik snap nu nog steeds niet waarom. Iedere mogelijk verbetering moet je toch uitproberen?
k zie dat jag et met me eens is ja dus
Ok, dat bedoelde ik idd. Dan heb je het goed getestOp dinsdag 12 maart 2002 20:20 schreef neographikal het volgende:
Hij switchte wel heen en weer, maar voor de gein ook naar dezelfde versterker(de andere versterker in dit geval was een NAD stereo versterker.)
Het is nog geen 1 april hoorOp dinsdag 12 maart 2002 20:23 schreef Ransbal het volgende:
ik vond dit wel een erg goede tip:
/knip
/plak
Dat kan dus echt niet heOp dinsdag 12 maart 2002 20:20 schreef dB_A_ het volgende:
Nou, dikte van kabels kan wel degelijk uitmaken. Ik heb zelf meestal de luidsprekers erg hard staan en in het begin had ik er maar 1.5 mm^2 kabels aan te hangen. Dan hoor je echt wel het verschil met een paar 4 mm^2 kabeltjes. De versterker kan ineens veel luider staan voordat de bas begint te vervormen
Verwijderd
Ik vond het wel een grappig verhaal. Alleen vraag ik me af of het echt ergens vandaan gecopy/paste is. Het zou natuurlijk erg bezopen zijn als dat zo zou zijn, maar aan de andere kant, ik heb al de meest rare dingen beweerd zien wordenOp dinsdag 12 maart 2002 20:24 schreef neographikal het volgende:
[..]
mischien dat dit lichtelijk cinisch is bedoeld?
k zie dat jag et met me eens is ja dusheb nog wel beetje verstand
Je zou aan de safe side kunnen gaan zitten door 2.5 mm^2 kabel te nemen, of 4 mm^2 voor lange afstanden. Kost echt geen drol.Op dinsdag 12 maart 2002 20:29 schreef neographikal het volgende:
Maar kan ik nou gewoon lekker goedkoop 2 aderig snoer gebruiken(zal strax ff de dikte nazoeken)kosten. 30 gulden per 100 meter
Verwijderd
wat hier op GoT ook al heeeeeeel vaak is gezegd: ga ff luisteren en neem niks zomaar van iemand aan wie het ook is. een heleboel dingen die gezegd worden neem ik ook niet aan omdat ik weet dat het niet zo is (voor mij althans). ik heb een hele tijd met Gamma-luisprekerkabels gedraaid en dat is de meest duistere periode uit mijn hifi-tijd. ik verloor er ook interesse in en luisterde alleen nog maar met een half oor als ik iets anders aan het doen was. kabels vervangen en alle interesse was weer terug. bovendien waren dat kabeltjes van 9,50 de meter, dus duur hoeft het niet te zijn.Op dinsdag 12 maart 2002 20:29 schreef neographikal het volgende:
Maar kan ik nou gewoon lekker goedkoop 2 aderig snoer gebruiken(zal strax ff de dikte nazoeken)kosten. 30 gulden per 100 meter
[zeikmodus] metaal op metaal bedoel je [/zeikmodus]Op dinsdag 12 maart 2002 20:35 schreef neographikal het volgende:
ik kan me voorstellen dat het symmetrisch houden van singnaalwegen effect heeft, maar mijns inziens is dit bullshit...staal op staal, draairichting maakt dan niet uit denk ik persoonlijk
Uiteraard is dit een beetje cynischOp dinsdag 12 maart 2002 20:24 schreef neographikal het volgende:
[..]
mischien dat dit lichtelijk cinisch is bedoeld?
k zie dat jag et met me eens is ja dusheb nog wel beetje verstand
De versterker heeft er idd ook geen moeite mee, eerder de luidsprekers had ik het ideeOp dinsdag 12 maart 2002 20:27 schreef Jag het volgende:
Dat kan dus echt niet he. Daarvoor hoef je geen blinde test te doen om dat te weten. Of een versterker gaat clippen, wordt niet bepaald door de kabel
.
Helaas kan ik je niet uitnodigen om het zelf te komen zien bij mij thuis, want m'n setje staat nu nog bij m'n ouders, maar komt binnen 2 weken eindelijk naar Enschede, hoei!!! Ik ga intern verhuizen naar een grotere kamer en m'n luidsprekers kan ik nu eindelijk fatsoenlijk plaatsen
wat een heleboel mensen die iedere keer weer veel geld in hun set pompen vaak vergeten is dat hifi-apparatuur het middel behoort te zijn en niet het doel. het doel is genieten van goede muziek. zij besteden vaak te weinig aan cd's en te veel aan b.v. kabels. ik hou ook van hifi, maar kan ook echt enorm genieten van zo'n klein rot transistor radiootje terwijl ik werk ofzo.Op dinsdag 12 maart 2002 20:42 schreef Ransbal het volgende:
[..]
Hetgeen wat ik mij afvraag en met mij velen; als je zoveel, iedere keer weer investeerd in je set, geniet je er dan nog wel van of is het jezelf op een gegeven moment alleen nog maar voor de gek houden
Verwijderd
Ik ben nu de discussie op het hifi-forum aan het doorbladeren en ik kan mij zo ontzettend ergeren aan die Andre brrrrrrrrrrrr.... Hij doet zo populistisch en autoritair.

Sorry maar het moest er ff uit.
//einde offtopic
Verwijderd
Zei de man met een PSV iconOp dinsdag 12 maart 2002 20:53 schreef GRiMLoCK1970 het volgende:
Het neigt een beetje naar voetbalisme, waar natuurlijk maar 1 club de beste is, en we 15.000.000 bondscoaches hebben...
dit was trouwens off-topic voor diegene die het nog niet was opgevallen.
Verwijderd
Welke wijn is lekkerder? Een AH van 10 gulden of een dure van 100 gulden? Die eerste
Kun je dat niet op Hifi.nl zeggenOp dinsdag 12 maart 2002 21:08 schreef GeJe het volgende:
//beetje offtopic
Ik ben nu de discussie op het hifi-forum aan het doorbladeren en ik kan mij zo ontzettend ergeren aan die Andre brrrrrrrrrrrr.... Hij doet zo populistisch en autoritair.
[afbeelding]
Sorry maar het moest er ff uit.
//einde offtopic
Nu moet ik me speciaal hier aanmelden om te kunnen antwoorden
Maar zeg eens, heb je al mijn berichten (ruim 2000) gelezen of val je ergens midden in, waardoor je conclusie over mij van mijn stemming op dat moment afhangt?
Greetinx
André (de sig volgt, ff kijken hoe dat hier werkt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Op woensdag 13 maart 2002 19:07 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Nu moet ik me speciaal hier aanmelden om te kunnen antwoorden
Maar zeg eens, heb je al mijn berichten (ruim 2000) gelezen of val je ergens midden in, waardoor je conclusie over mij van mijn stemming op dat moment afhangt?
Greetinx
André (de sig volgt, ff kijken hoe dat hier werkt)
Nou, welkom hiero, André (in het nuchtere GoT forum, waar de meeste zich maar net een setje van 1000-2000 euro kunnen veroorloven
Ga meteen een paar postings van je lezen...
edit
Misschien zijn die Yamamura M6000 interconnects aardige input voor de [topic=291824/8/25]
edit2, ik zie dat ik had moeten schrijven "welkom in het land der niet-gelovigen"
Nuchter en pro-Jan hier, voel ik me wel echt welkom?Op woensdag 13 maart 2002 19:25 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
offtopic:
Nou, welkom hiero, André (in het nuchtere GoT forum, waar de meeste zich maar net een setje van 1000-2000 euro kunnen veroorloven)
Jan heeft veel los gemaakt bij hifi.nl, maar niemand is het 100% met hem eens.
Die luistersessie met Bas kwam na lang aandringen tot stand, opdat Jan naast zijn benadering ook eens inzicht en begrip zou krijgen voor luisterervaringen, want daar gaat het uiteindelijk om.
Zijn toon heeft hij inmiddels bijgesteld tot aanvaardbaar, maar zijn boodschap is nog ongewijzigd.
Natuurlijk heeft hij een punt, maar iets minder zwart-wit mag best wel
Ik ga hier eens kijken naar de verhalen, prijzen maken mij niet uit, principes wel.
Jag huist dus hier, ik ken hem nog van Hifi.nl, groetjes Jag!
Ik hoef toch niet elke keer OFF TOPIC te roepen he?
Greetinx
André
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Ben wel benieuwd hoe die luistertest is uitgevoerd.Op woensdag 13 maart 2002 19:43 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Die luistersessie met Bas kwam na lang aandringen tot stand, opdat Jan naast zijn benadering ook eens inzicht en begrip zou krijgen voor luisterervaringen, want daar gaat het uiteindelijk om.
Zijn toon heeft hij inmiddels bijgesteld tot aanvaardbaar, maar zijn boodschap is nog ongewijzigd.
Natuurlijk heeft hij een punt, maar iets minder zwart-wit mag best wel
Ik ga hier eens kijken naar de verhalen, prijzen maken mij niet uit, principes wel.
Jag huist dus hier, ik ken hem nog van Hifi.nl, groetjes Jag!
Ik hoef toch niet elke keer OFF TOPIC te roepen he?
Greetinx
André
Verder is iedere keer groeten en "ondertitelen" hier per faq verboden (iig overbodig)
[off topic]
hoeft niet
[topic]
Ze zijn gebalanceerd (XLR), er is een goede kans dat er weinig op dit forum zijn die deze kunnen aansluiten.Op woensdag 13 maart 2002 19:25 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
offtopic:
Nou, welkom hiero, André (in het nuchtere GoT forum, waar de meeste zich maar net een setje van 1000-2000 euro kunnen veroorloven)
edit
Misschien zijn die Yamamura M6000 interconnects aardige input voor de [topic=291824/8/25]
Zowel cdspeler als versterker moet dan XLR hebben....
LOLedit2, ik zie dat ik had moeten schrijven "welkom in het land der niet-gelovigen"(klopt, geloof niet meer in Sinterklaas)
Greetinx
André
Mijn eindversterker heeft wel een paar XLR inputs, maar mijn (nog in bestelling zijnde) SACD speler niet (XLR output, that is).Op woensdag 13 maart 2002 19:59 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Ze zijn gebalanceerd (XLR), er is een goede kans dat er weinig op dit forum zijn die deze kunnen aansluiten.
Zowel cdspeler als versterker moet dan XLR hebben....
[..]
Maar iemand kan hier best ff een verloopsnoertje solderen hoor
Ik zou niet de kennis die hier aanwezig is onderschatten.Op woensdag 13 maart 2002 19:59 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
..er is een goede kans dat er weinig op dit forum zijn die deze kunnen aansluiten...
Misschien is het verstandig om de faq van dit forum eens te lezen, deze is hier te vinden.
Daarin is ook hierover..
iets te vinden:[..]
LOL
Greetinx
André
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
je zit wel op GoT, maar je gelooft niet in Sinterklaas?Op woensdag 13 maart 2002 19:25 schreef Duck-Twacy het volgende:
edit2, ik zie dat ik had moeten schrijven "welkom in het land der niet-gelovigen"(klopt, geloof niet meer in Sinterklaas)
lol, dit wordt vast een banOp woensdag 13 maart 2002 20:18 schreef zimbab het volgende:
[..]
je zit wel op GoT, maar je gelooft niet in Sinterklaas?geloof je wel in (wannabe) elfjes dan?
Ik kom net kijken, ik bedoel eigenlijk dat er niet zoveel mensen apparatuur met XLR aansluitingen zullen hebben, dit naar aanleiding van die interlink test.Op woensdag 13 maart 2002 20:13 schreef Tele het volgende:
[..]
Ik zou niet de kennis die hier aanwezig is onderschatten.
En misschien zit ik er naast, ik ken de mensen hier nog niet goed
Ok, begrepen, de faq valt wel mee om ff te lezen.Misschien is het verstandig om de faq van dit forum eens te lezen, deze is hier te vinden.
Daarin is ook hierover..
[..]
iets te vinden:
[..]
De groet is een gewoonte van Hifi.nl, hier zal ik het niet meer doen
Tja, ik denk dat hier meer pro jan wordt gedacht, door de jongere doelgroep die het vooral technisch bekijkt.
Hoi, het ging over mij en dan weet je t wel...Op woensdag 13 maart 2002 22:26 schreef hervaz het volgende:
Haha, hallo andre toch maar eens aan het registreren geweest hier? (op hifi.nl ben ik skiffer)
Tja, ik denk dat hier meer pro jan wordt gedacht, door de jongere doelgroep die het vooral technisch bekijkt.
M'n eerste thread (redelijk off topic) is al verwijderd, dat gaat erg snel hier
Nu nog ff over netsnoeren gaan kleppen, dan heb ik zo die 1700 posts van Hifi.nl geëvenaard
Om alvast te beginnen:
Met betere dan standaard netsnoeren op je cdspeler en/of versterker (afgeschermd, gevlochten of kant en klaar te koop) wordt het geluid van je audioset een stuk mooier.
Dit is voer voor de niet-gelovigen, want technisch is dit effekt niet makkelijk te verklaren, of toch wel
Verwijderd
Verklaar eensOp woensdag 13 maart 2002 22:39 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Hoi, het ging over mij en dan weet je t wel...
Nu nog ff over netsnoeren gaan kleppen, dan heb ik zo die 1700 posts van Hifi.nl geëvenaard
Om alvast te beginnen:
Met betere dan standaard netsnoeren op je cdspeler en/of versterker (afgeschermd, gevlochten of kant en klaar te koop) wordt het geluid van je audioset een stuk mooier.
Dit is voer voor de niet-gelovigen, want technisch is dit effekt niet makkelijk te verklaren, of toch wel
Tja het is hier erg strak de leiding, maar moet ook wel op zo'n vreselijk groot forum.Op woensdag 13 maart 2002 22:39 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Hoi, het ging over mij en dan weet je t wel...
Ik vind dit forum toch wel beter en fijner dan hifi, we schelden elkaar niet uit hier en komen ook altijd leuke discussies naar voren, ik vind het wel grappig dat je hier aan het reageren gaat, iemand met erg veel ervaring op audio gebied is altijd goed voor een forum.
Verwijderd
Ow en kijk ook eens in het #av irc channelOp woensdag 13 maart 2002 22:41 schreef Driez het volgende:
[..]
Verklaar eens
om te connecten staat er een linkje in me sig
Nee, maar psychologisch wel.Op woensdag 13 maart 2002 22:39 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
JepOp woensdag 13 maart 2002 22:43 schreef exter het volgende:
belachelijk...
Je hebt vast al eens zo'n reactie gehad maarre:
Wat maakt dat metertje netsnoer nou uit na al die meters 2,5mm² in je huis, enznenz.. hebben de *fielen ook al netsnoeren met vergulde stekkers btw?
Tja, er staan op iedere site wel dingen die waar/niet waar zijn he.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ik vind het nog steeds vreemd, stroom is stroom in mijn opinie, maar ik ben ook geen elektrotechnicus.
Voor interlinks denk ik, een goede afgeschermde kabel met goede pluggen is beter dan de standaard dropveter, maar exotische interlinks van enkele duizenden euro's begrijp ik het nut niet van!
Ja, da's leuk, de langste thread van Hifi.nlOp woensdag 13 maart 2002 22:51 schreef markvt het volgende:
toch wel cool dat je met 1 enkele website 38 pagina's met reacties kan vullen, respect
Tja, er staan op iedere site wel dingen die waar/niet waar zijn he.
Een goede verklaring staat er niet tussen, wel is het effekt van draden vlechten duidelijk, je vermindert de invloed van de aders onderling, o.a. omdat het elektro-magnetische veld kleiner wordt.
2 aders over een grote lengte naast elkaar werkt niet echt goed, maar wordt wel t meest toegepast (standaard netsnoer en de installatiedraden in je huis).
Dit uit zich in een krachtiger geluid en je hoort behoorlijk wat meer details, de ruisvloer daalt nl. ook.
Het idee dat de netspanning zelf van grote invloed is bestrijd ik, de gelijkspanning in je apparatuur reageert daar niet zo sterk (en hoorbaar) op, of het moet om 10-tallen volts variatie gaan.
Ik hoor meteen grote verschillen, op verschillende audiosets bleek het netsnoer veel te verbeteren.
Ik beeld me dit niet in, want ook de eigenaars van de sets horen elke keer weer het positieve verschil.
Daarom begin ik er hier ook weer over, wellicht hebben meer mensen goede ervaringen met netsnoeren
Verwijderd
Ik denk dat de voedingen die in de duurdere stereo's zitten dusdaning stabilieserend zijn dat het niet uitmaakt met duurdere netspannings kabels. Anders zouden ze op een ML toch wel een netspannings kabel van €300 zetten dat ding is zowiezo duur die €300 maakt dan ook niet uit..Op woensdag 13 maart 2002 23:13 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Ja, da's leuk, de langste thread van Hifi.nl
Een goede verklaring staat er niet tussen, wel is het effekt van draden vlechten duidelijk, je vermindert de invloed van de aders onderling, o.a. omdat het elektro-magnetische veld kleiner wordt.
2 aders over een grote lengte naast elkaar werkt niet echt goed, maar wordt wel t meest toegepast (standaard netsnoer en de installatiedraden in je huis).
Dit uit zich in een krachtiger geluid en je hoort behoorlijk wat meer details, de ruisvloer daalt nl. ook.
Het idee dat de netspanning zelf van grote invloed is bestrijd ik, de gelijkspanning in je apparatuur reageert daar niet zo sterk (en hoorbaar) op, of het moet om 10-tallen volts variatie gaan.
Ik hoor meteen grote verschillen, op verschillende audiosets bleek het netsnoer veel te verbeteren.
Ik beeld me dit niet in, want ook de eigenaars van de sets horen elke keer weer het positieve verschil.
Daarom begin ik er hier ook weer over, wellicht hebben meer mensen goede ervaringen met netsnoeren
Met die snoeren heb je meestal ook betere stekkers aan weerszijden en er zijn audiofielen die een aparte groep aanleggen om zo de lassen te vermijden.Op woensdag 13 maart 2002 22:49 schreef Tele het volgende:
[..]
Nee, maar psychologisch wel.
[..]
Jep
Je hebt vast al eens zo'n reactie gehad maarre:
Wat maakt dat metertje netsnoer nou uit na al die meters 2,5mm² in je huis, enznenz.. hebben de *fielen ook al netsnoeren met vergulde stekkers btw?![]()
Als je het toch aanpakt, doe het dan meteen goed.
Vergulde stekkers heb ik niet (gezien), ik zie het nut daar niet zo van.
Dat vlechten werkt prima, het kost je wat draad, goede stekkers en geduld, dus waarom niet eens geprobeerd
Blinde test?Op woensdag 13 maart 2002 23:13 schreef Speedy-Andre het volgende:
Achja, als alles van je installatie tot in het uiterste geperfectioneerd is, dan hou je weinig over om te tweaken. Toch denk ik dat het alleen nuttig is om een netsnoer te vervangen als hij te kort is. Ruis is zowiezo iets wat niet aanwezig is op een netsnoer. Maargoed, ieder z'n ding, bij de één zijn dat 10mm² zuurstofarme
Verwijderd
ML en co doen er geen merksnoeren bij, omdat klanten het netsnoer graag zelf uitkiezen.Op woensdag 13 maart 2002 23:23 schreef Driez het volgende:
[..]
Ik denk dat de voedingen die in de duurdere stereo's zitten dusdaning stabilieserend zijn dat het niet uitmaakt met duurdere netspannings kabels. Anders zouden ze op een ML toch wel een netspannings kabel van €300 zetten dat ding is zowiezo duur die €300 maakt dan ook niet uit..
Op mijn Wadia 830 en KSA300S maakt het veel verschil, het werkt in alle prijsklasses, al zal je met Yoko spul wat minder verbeteren
Krell doet er trouwens "eenvoudige" maar dikke snoeren bij.
Ik wist wel dat ik de bekende antwoorden zou krijgen, wat dat betreft is elk hifi-forum bijna hetzelfde
Daar mag ik niet aan komenOp woensdag 13 maart 2002 23:38 schreef exter het volgende:
En wat doe met dat stukje draad van jouw huis naar de centrale, leg je daar ook een aparte groep voor aan?
Een aparte groep en betere netsnoeren zijn voldoende, ondanks dat de weg naar de centrale en de andere verbruikers die er ook een zooitje van (op) maken.
Dikker dan 4mm (wat je huis binnenkomt) is zinloos btw.
Verwijderd
Dat is wel errug kort door de bocht, dus dat moeten we zo maar even aannemen?Op donderdag 14 maart 2002 00:07 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Een aparte groep en betere netsnoeren zijn voldoende, ondanks dat de weg naar de centrale en de andere verbruikers die er ook een zooitje van (op) maken.
Als je je beweringen niet hard kunt maken, dan kun je ze maar beter niet doen.
Wat jij dus wilt beweren is dat de spanning cq stroom er aan het eind van dat stukje dure netsnoer er anders uitziet dan aan het begin. Dat wil dus zeggen dat je over dat stukje netsnoer iet zou kunnen meten.
Mag jij vertellen wat.
Tja, dit is dus het heikele puntOp donderdag 14 maart 2002 00:13 schreef exter het volgende:
[..]
Dat is wel errug kort door de bocht, dus dat moeten we zo maar even aannemen?
Als je je beweringen niet hard kunt maken, dan kun je ze maar beter niet doen.
Wat jij dus wilt beweren is dat de spanning cq stroom er aan het eind van dat stukje dure netsnoer er anders uitziet dan aan het begin. Dat wil dus zeggen dat je over dat stukje netsnoer iet zou kunnen meten.
Mag jij vertellen wat.
Je kunt het zonder probleem horen (maak zelf eens een gevlochten of getwist netsnoer) en wees verbaasd.
Ik heb hier vooral luisterervaringen mee en geen directe technische verklaring, of het moet het eerder door mij genoemde effekt van vlechten/twisten zijn.
Ook op hifi.nl (hopelijk heb je een kabelmodem of adsl) http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HHZelfbouw&action=display&num=130 vind je een ellenlange discussie over netsnoeren.
Hij is al een jaar gaande en nog altijd is er geen goed antwoord gegeven waar iedereen mee kan leven.
Toch zijn er een aantal HTS-ers en wetenschappers mee bezig geweest, ook zonder een bevredigend antwoord.
Mijn oren en inmiddels die van vele anderen liegen niet, als er een bolleboos is met het juiste antwoord, dan graag.
Overigens maken vele kabelfabrikanten niet voor niets deze netsnoeren, zonder merkbaar effekt verkoop je ze niet, dus er is echt wel iets aan de hand met die betere netsnoeren.
Ik hou het maar op een filterende werking, al weet ik niet precies hoe dit in z'n werk gaat
Verwijderd
Ik denk dat het een verschil horen eigenlijk haast onmogelijk is. Er word een versterker afgeleverd doorOp donderdag 14 maart 2002 00:58 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Tja, dit is dus het heikele punt
Je kunt het zonder probleem horen (maak zelf eens een gevlochten of getwist netsnoer) en wees verbaasd.
Ik heb hier vooral luisterervaringen mee en geen directe technische verklaring, of het moet het eerder door mij genoemde effekt van vlechten/twisten zijn.
Ook op hifi.nl (hopelijk heb je een kabelmodem of adsl) http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HHZelfbouw&action=display&num=130 vind je een ellenlange discussie over netsnoeren.
Hij is al een jaar gaande en nog altijd is er geen goed antwoord gegeven waar iedereen mee kan leven.
Toch zijn er een aantal HTS-ers en wetenschappers mee bezig geweest, ook zonder een bevredigend antwoord.
Mijn oren en inmiddels die van vele anderen liegen niet, als er een bolleboos is met het juiste antwoord, dan graag.
Overigens maken vele kabelfabrikanten niet voor niets deze netsnoeren, zonder merkbaar effekt verkoop je ze niet, dus er is echt wel iets aan de hand met die betere netsnoeren.
Ik hou het maar op een filterende werking, al weet ik niet precies hoe dit in z'n werk gaat
een willekeurige fabrikant met 0,07% distortion met standaard netsnoer. Stel dat met die gevlochten kabel het 0,06% word dan ga je mij echt niet wijsmaken dat je dat kan horen. Versterkers worden op een dusdanige manier gebouwd dat er al er zo'n kleine marge in storingen zit en dan zou alles opgelost worden door een gevlochten kabel ?
al dit hifi geneuzel gaat toch teniet op het moment dat de muziek gewoon kut gespeelt is, of de mics niet lekker zijn geplaatst.. je hebt GEEN idee hoe ze dat daar gedaan hebben..
als je kijkt naar tielines in een studio, wat voor materiaal zie je dan? of naar de gemiddelde XLR kabel in een studio, zie ik ook geen dure interlink kabels hoor..
zelfde geldt voor netvoeding naar apparaten (bv compressor ofzo, mengtafels hebben vaak wel goeie voedingen)..
en dan neuzelen ze daar al zolang over dat soort dingen...
....
tijdsverspilling..
Wat heet alles, wat is er allemaal mis bij jouw versterker dan?Op donderdag 14 maart 2002 01:07 schreef Driez het volgende:
[..]
Ik denk dat het een verschil horen eigenlijk haast onmogelijk is. Er word een versterker afgeleverd door
een willekeurige fabrikant met 0,07% distortion met standaard netsnoer. Stel dat met die gevlochten kabel het 0,06% word dan ga je mij echt niet wijsmaken dat je dat kan horen. Versterkers worden op een dusdanige manier gebouwd dat er al er zo'n kleine marge in storingen zit en dan zou alles opgelost worden door een gevlochten kabel ?
Geintje, er zijn meer mensen die niets uitproberen omdat ze het niet begrijpen, dat mag natuurlijk.
Ik ben techneut en probeer het toch gewoon.
Als het eenmaal werkt, is de drang om de werking te verklaren ook bij mij nog groter, echter is deze materie misschien wel ingewikkelder dan je zo zou denken.
Zelfs met een harmonic analyzer van Fluke (deze geeft grafisch hogere harmonischen op de netspanning weer) was er weinig tot geen verschil te zien, waarschijnlijk omdat dit apparaat bij veel grotere vermogens z'n werk doet.
Op een scoop kun je het nauwelijks zien, meer middelen heb ik eigenlijk niet voor handen, ik zoek nog steeds naar HET instrument om het verschil zichtbaar te maken.
Voorlopig geniet ik lekker van de muziek, met of zonder gedachtenkronkel
Sommige stukken zijn weldegelijk met beter materiaal opgenomen, alleen komt dit niet vaak voor.Op donderdag 14 maart 2002 01:15 schreef djazete het volgende:
ik heb niet de hele thread gelezen, maar ik snap het nog steeds niet...
al dit hifi geneuzel gaat toch teniet op het moment dat de muziek gewoon kut gespeelt is, of de mics niet lekker zijn geplaatst.. je hebt GEEN idee hoe ze dat daar gedaan hebben..
als je kijkt naar tielines in een studio, wat voor materiaal zie je dan? of naar de gemiddelde XLR kabel in een studio, zie ik ook geen dure interlink kabels hoor..
zelfde geldt voor netvoeding naar apparaten (bv compressor ofzo, mengtafels hebben vaak wel goeie voedingen)..
en dan neuzelen ze daar al zolang over dat soort dingen...
....
tijdsverspilling..
Veel kleinere labels hebben steevast goede opnametechnici achter de knoppen, of de artiest mengt zich in het opnameproces, zoals bijv. Pat Metheny.
Een slechte opname wordt er niet mooier mee, dat beweer ik ook niet.
Gelukkig kan ik toch nog een grote kast vol goede opnames samenstellen, er is nog hoop.
Maar we wijken een beetje af, al vind je dit soort discussies ook op die "grappige site".
Ik volhard in de netsnoerdiscussie omdat ik simpelweg te veel audiosets heb gehoord die er mooier door spelen, ik zeg maar rubbish in (van het net), rubbish out.
Verwijderd
Ik heb zelf wel diverse dingen uitgeprobeerd.Op donderdag 14 maart 2002 01:16 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Wat heet alles, wat is er allemaal mis bij jouw versterker dan?
Geintje, er zijn meer mensen die niets uitproberen omdat ze het niet begrijpen, dat mag natuurlijk.
Ik ben techneut en probeer het toch gewoon.
Als het eenmaal werkt, is de drang om de werking te verklaren ook bij mij nog groter, echter is deze materie misschien wel ingewikkelder dan je zo zou denken.
Zelfs met een harmonic analyzer van Fluke (deze geeft grafisch hogere harmonischen op de netspanning weer) was er weinig tot geen verschil te zien, waarschijnlijk omdat dit apparaat bij veel grotere vermogens z'n werk doet.
Op een scoop kun je het nauwelijks zien, meer middelen heb ik eigenlijk niet voor handen, ik zoek nog steeds naar HET instrument om het verschil zichtbaar te maken.
Voorlopig geniet ik lekker van de muziek, met of zonder gedachtenkronkel
Speakerkabel interlinks etc. Maar uiteidelijk
zit er een interlink tussen van 15€ en speakerkabel van
4€ per meter omdat ik simpelweg het verschil niet hoor.
Bij een minder goeie voedingen kan een filtering in de stroom wel wat verbeteren.
Voorbeeldje
Neem een autoradio en 2 voedingen(gestabiliseerd).
Een dirtcheape voeding en een wat duurdere.
Daarin kan iedereen wel verschil horen omdat de duurdere voeding de stroom waarschijnlijk beter stabiliseerd en geen brom genereerd (of niet hoorbare). En de elcheapo waarschijnlijk een lichte brom genereerd. (zelf al eens getest btw)
Maar goed als je een versterker koopt van een beter merk dan kan je dr vanuitgaan dat er een degelijke voeding inzit en daarom al een dusdanig nivo heeft berijkt dat de storing van het stroomnet niet meer te horen is.
Ik denk eerder dat een ups dan nog meer verschil kan geven dan een kabeltje omdat deze de pieken afkapt en de spanning stabiel houd.
Het zijn je hersens, en die liegen juist welOp donderdag 14 maart 2002 00:58 schreef Speedy-Andre het volgende:
Mijn oren en inmiddels die van vele anderen liegen niet
Hallo trouwens Andre, leuk dat je ons forum bezoekt
Verwijderd
En deze mening deel ik volledig met Speedy.8-)Ik volhard in de netsnoerdiscussie omdat ik simpelweg te veel audiosets heb gehoord die er mooier door spelen,
Ik mag hier geen groetjes doen, maar ik kan het niet laten.:)
Met vriendelijk groet Edwin{Die André, zie ik hem hier ook al}:)
Dat zou een goede methode zijn als iemand anders op een onverwacht moment de kabel(s) omwisselde (en je niet ging spieken). Beetje lastig realiseerbaar, helaas.Op donderdag 14 maart 2002 07:18 schreef zimbab het volgende:
...
dus wat men zou kunnen proberen (heb ik ook eens gedaan) is kijken of je een tijd een goede interlink of speakerkabels kan lenen ofzo en daar gewoon enige weken mee gaan draaien. dan wen je aan dat 'kwaliteitsniveau' en moet je na die weken weer terug gaan naar de 'slechte' kabel.
...
Persoonlijk geloof ik best wel dat er klankmatige verschillen door het gerbruik van andere kabels kunnen voortkomen. Zal alleen persoonlijk nooit de krankzinnige bedragen neertellen die je soms ziet (100 euro voor interlink en 10 euro/meter voor speakerkabel zijn bij de limiet, ruwweg).
Maar mischien is dat kabelgedoe wel een interessante business. Een paar euro aan gronstoffen, beetje knutselen, mooi verhaal verzinnen
Inderdaad, nog interesse in een quadrogetwiste platinum gelaagde turbolink met een diameter van 8,7mm (deze diameter is speciaal afgestemd op klassieke muziek) in een speciale oranje Maxima uitvoering?Op donderdag 14 maart 2002 08:35 schreef Duck-Twacy het volgende:
Maar mischien is dat kabelgedoe wel een interessante business. Een paar euro aan gronstoffen, beetje knutselen, mooi verhaal verzinnenen hup verkopen voor 1000 euro per meter.
Verwijderd
Ach , je hoeft er eigenlijk helemaal niet over te discussieren.Op donderdag 14 maart 2002 00:58 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Tja, dit is dus het heikele punt :)Ook op hifi.nl (hopelijk heb je een kabelmodem of adsl) http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HHZelfbouw&action=display&num=130 vind je een ellenlange discussie over netsnoeren.
Het aantal mensen dat in dat netsnoergeblaat gelooft is dik in de minderheid.
'k heb nu een aantal pagina's gelezen, en het heeft veel weg van André tegen de rest van de wereld, wat uitzonderingen daargelaten.
Dat het tussen de oren zit is wel duidelijk, want er is geen enkele onderbouwing voor deze stelling.
Wat heb je toch bij de hoogspanningskant van je voeding te zoeken, kijk liever naar de laagspanningskant, die is veel belangrijker.
Even nog een wetenschappelijke opmerking, een stof geleid, of het geleid niet, er is geen weg tussen in.
Maar... het merendeel van zulke opvattingen zit tussen de oren, iedereen zijn hobby nietwaar ?
klopt maar ten deels. Als een luidspreker kabel voor 100% uit één stof zou bestaan, zou je opmerking inderdaad kloppen. Het punt is nu juist dat lang niet alle kabels vrij zijn van "vervuiling". Deze kunnen dus wel degelijk voor een verstoring van de geleiding zorgen (ik zeg hier bewust niet verstoring van het signaal, dat mogen anderen uitvechtenOp donderdag 14 maart 2002 14:02 schreef w00Dy het volgende:
Even nog een wetenschappelijke opmerking, een stof geleid, of het geleid niet, er is geen weg tussen in.
de weg er tussen in is: de ene stof heeft een hoge weerstand en de ander een lage. als je 1000 liter gedeminiraliseerd water neemt en je voegt er 1 korreltje zout aan toe geleidt dat water ook....maar vraag niet hoe! zo zou je ook een stenen heatsink op je AMD'tje of P4'tje kunnen zetten, want steen geleidt ook warmte. dus of die opmerking van jou nou zo wetenschappelijk is weet ik nog niet.Op donderdag 14 maart 2002 14:02 schreef w00Dy het volgende:
je mag je oren wel een heeeel klein beetje vertrouwen hoor. bovendien luister je waarschijnlijk met de hoop dat het geen verschil maakt omdat je er dan tenminste geen geld aan uit hoeft te geven en als je dan toch (een zeer duidelijk) verschil hoort lijkt het mij een duidelijke zaak.Op donderdag 14 maart 2002 08:35 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Dat zou een goede methode zijn als iemand anders op een onverwacht moment de kabel(s) omwisselde (en je niet ging spieken). Beetje lastig realiseerbaar, helaas.
Bewijs dat eens, volgens mij is dat een aanname en niet een feitOp donderdag 14 maart 2002 03:07 schreef Jag het volgende:
[..]
Het zijn je hersens, en die liegen juist wel.
Het zou kunnen, maar onder welke omstandigheden, welke gemoedstoestand en in welke omgeving gaat dit 100% van de tijd op? Leuk onderwerp btw
Tja, iemand vertelde me dat hier over mij werd gepraat en dan voel ik me geroepen om in de ring te springenHallo trouwens Andre, leuk dat je ons forum bezoekt.