Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

bphderuyter schreef op 18 June 2003 @ 17:10:
hmm is me nu wel duidelijk dat ikke bij me volgende pc de 550 of de 510d ga halen want na het lezen van de reviews is hij naar mijn idee stukke beter kwa geluid dan de logitech
Sub van de 510d is iets beter dan van de 550. Maar de 550 gaat wel lager.
550 is een stuk goedkoper en heeft meer controls dan de 510d, maar de 510d ondersteund weer spdif.
Ik heb zelf gekozen voor de 550 toen ik voor die beslissing stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Paradigit heeft nu een aanbieding (in de Spits gezien):
I-trigue 3000 met MP3+ extern USB naar surround geluid converter dingetje voor 119 Eurotjes..
zie ook
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=448

Beetje rare combi (heb al 5.1 geluidskaart... Maar misschien leuk voor de laptop)... maar wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zullen ze wel niet leuk vinden bij Creative maar ik heb van de week mijn derde 510D setje opgeblazen!

Wat blijkt en ze geven het toe, het hele binnen werk (electronica) is niet goed ontworpen. Elke keer na ongeveer vier maanden gaat de boel op half vermogen enorm clippen. Dit is me nu drie keer over komen.

Resultaat ik heb mijn geld terug gekregen, nee daar doen ze helemaal niet moeilijk mee wat dat betreft is Creative wel ok.

Ik heb gelijk het setje wat ik altijd heb willen hebben gekocht. Toen ik het wilde kopen was het er nog niet in 230V uitvoering nu wel en raad het iedereen aan het is niet goedkoop maar prima spul en niet te vergelijken met de rest op de markt ik begrijp nu wel waarom ze Klipsch nooit mee nemen in de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 16:22:
niet te vergelijken met de rest op de markt
Hoe kan je die conclusie trekken ? Logitech Z560 wel is GOED gehoord, dus niet 2 minuten bij Dynabyte ofzo ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

henkleerssen schreef op 07 July 2003 @ 10:00:
Paradigit heeft nu een aanbieding (in de Spits gezien):
I-trigue 3000 met MP3+ extern USB naar surround geluid converter dingetje voor 119 Eurotjes..
zie ook
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=448

Beetje rare combi (heb al 5.1 geluidskaart... Maar misschien leuk voor de laptop)... maar wat vinden jullie er van?
wat vinden jullie nou van die MP3+ externe USB converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 16:22:
Dit zullen ze wel niet leuk vinden bij Creative maar ik heb van de week mijn derde 510D setje opgeblazen!

Wat blijkt en ze geven het toe, het hele binnen werk (electronica) is niet goed ontworpen. Elke keer na ongeveer vier maanden gaat de boel op half vermogen enorm clippen. Dit is me nu drie keer over komen.

Resultaat ik heb mijn geld terug gekregen, nee daar doen ze helemaal niet moeilijk mee wat dat betreft is Creative wel ok.

Ik heb gelijk het setje wat ik altijd heb willen hebben gekocht. Toen ik het wilde kopen was het er nog niet in 230V uitvoering nu wel en raad het iedereen aan het is niet goedkoop maar prima spul en niet te vergelijken met de rest op de markt ik begrijp nu wel waarom ze Klipsch nooit mee nemen in de test.
Klopt, ze hebben een paar weken zelfs de 510D vanwege dat uit de productie genomen. Dus als je voor de 510D gaat, kan je beter de 550 nemen.

Die klipsch PM5.1 heeft btw ook veel productie problemen. Moet je het Klipsch forum maar eens bekijken, daar wordt je niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok allemaal niet getreurt iedereen zijn setje is oh zo mooi. Het zelfde is als met je kind:je vind het het mooiste van de planeet.

Maar als Klipsch ook niet goed is naar welke planeet moet ik dan gaan om wel een goed setje te bemachtigen!

Trouwens ik ken de problemen van Klipsch! Heb het gelezen. Maar je moet wat.

Trouwens geldt dit ook voor de Digital Dream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Weet niet of het ook geldt voor de DD. Maar ze hadden het dacht ik voor de 110V al gefixed. Dus hopelijk ook bij de 230V versie die dacht ik na die fix was uitgekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyb op 07-07-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

vorig jaar toen ik de terratec 5.1. set kocht was ie 136€ en daar kan die dure creative rommel echt niet aan tippen, creative ziet er leuk uit maar weinig goeie prestaties...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

jopiek schreef op 07 July 2003 @ 21:32:
vorig jaar toen ik de terratec 5.1. set kocht was ie 136€ en daar kan die dure creative rommel echt niet aan tippen, creative ziet er leuk uit maar weinig goeie prestaties...
Wat versta je onder "dure creative rommel"?
Ik heb het al vaker gezegd. Je moet onderscheid maken tussen low-end en high-end series van Creative.
Er zitten hier een aantal gasten die onder Creative alleen maar low-end verstaan en de high-end series zoals MegaWorks wegdenken. Deze high-end series behoren juist tot de beste op het gebied van PC speakers, netzoals de Z680 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 20:45:
Ok allemaal niet getreurt iedereen zijn setje is oh zo mooi. Het zelfde is als met je kind:je vind het het mooiste van de planeet.

Maar als Klipsch ook niet goed is naar welke planeet moet ik dan gaan om wel een goed setje te bemachtigen!

Trouwens ik ken de problemen van Klipsch! Heb het gelezen. Maar je moet wat.

Trouwens geldt dit ook voor de Digital Dream?
Het gaat helemaal niet om het feit dat die Z560 mijn setje is. Het gaat eerder om het feit dat jij conclusies trekt dat het het beste setje is terwijl je de Z560 en de VideoLogic Crossfire geen eens gehoord hebt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jt, heb u een glazen bol ofzo? Zo'n opmerking kan je toch echt niet menen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 22:28:
Jt, heb u een glazen bol ofzo? Zo'n opmerking kan je toch echt niet menen.
Ga nou is in op mijn argumenten. Jij hebt de VideoLogic Crossfire wel gehoord dus ? Goed ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jt, ik vind het allemaal geweldig ook al die setjes die jij gehoord heb; zelfs al die setjes die nog uit moeten komen vind ik met een woord geweldig. Jij ook?

Nog eens, want ik heb zo'n gevoel dat je de boodschap niet snap,mijn kind is het mooiste wat er bestaat en die van jou ook, Capice?

Zo niet ga er eens wat maken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 00:02:
Jt, ik vind het allemaal geweldig ook al die setjes die jij gehoord heb; zelfs al die setjes die nog uit moeten komen vind ik met een woord geweldig. Jij ook?

Nog eens, want ik heb zo'n gevoel dat je de boodschap niet snap,mijn kind is het mooiste wat er bestaat en die van jou ook, Capice?

Zo niet ga er eens wat maken:
Maw: wat jij hebt vind jij het mooist ? Dan had Supertech toch ook volstaan ? :o Leg het nou is uit...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Wat vinden jullie van de prijs kwaliteit verhouding ...van de Encore XP-2067 in vergelijking tot I-trigue 3000 bij Paradigit voor 119 euro? (het is respectievelijk idd appels (5.1) met peren (2.1) vergelijken..)
Iemand ervaring ermee met een van de setjes?
En ja.. ik ben aan het kijken naar iets anders dan mijn 2 standaard speakers (versterker met B&W boxen)..

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 08-07-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35
Is er onderhand al iemand die de Philips a5.600 heeft ? of hem gehoord heeft ?

Ik vind het een mooi uitziend setje, en voor €111 ook zeker niet duur! Bovendien is de afstand bediening die erbij zit veel handiger en fijner dan de knoppen op de center speaker van de logitech-z640 ( mijn andere keuze.). Als bijkomend voordeel heeft deze set 3x anologe input, wat betekend dat je 3 apparaten kan aansluiten welke je vervolgens kan schakelen met de afstandbediening.. :9

Maar wie heeft er ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
Hebbik!!!!!!!!!!!!

Het is btw de a3.600 5.1 setje met 2 stereo ingangen en 1 5.1 ingang.
Bij mij hangt ie aan een Acoustic Edge die met Qmss erg mooi 5.1 geluid maakt bij tv muziek en dvd.
De set heeft veel te weinig power voor mijn kamer (35 4kante meter) en daarom zit er nog een extra subwoofer naast. Voor films is het ideaal en qua ruimte ook.
Muziek lijkt wat te missen in het middengebied aan robuustheid. dit kan ook door mijn kamer komen.
]zel zou ik nu voor een reciever met 5.1 set gaan. als je deze set wat lijkt ga dan voor de a3.610, de verbeterde opvolger

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
"als je de creative inspire 5500 koopt, die ik ook heb, kun je dus geen 5.1 geluid krijgen in spelletjes. Dit komt omdat het geluid uit spelletjes alleen analoog kan, en de 5500 moet digitaal aangesloten worden. "

Referentie: http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=375&page=1

=> Dat wordt dan niet gewoon verwerkt via de computer en naar de beschikbare uitgangne gestuurd en de boxen doen derest wel? Blijkbaar niet.

De FAQ zegt er dit van:"Als je surround geluid wil uit de PC, geniet het wel de voorkeur om het met een digitale kabel aan te sluiten, de versterker kan er dan 5.1 DD/DTS geluid van maken, prologic uitfilteren, gewoon stereo weergeven of een effectje eroverheen gooien (dat verschilt per versterker). Als je meerkanaals EAX en A3D geluidseffecten van games over je hifi installatie wil weergeven, zal je het analoog met twee stereokabeltjes moeten aansluiten op de 5.1 input op de versterker. Ook als je muziek als ?4 point surround? wil luisteren en je versterker heeft niet de mogelijkheid dit te doen, is de 5.1 input met de analoge aansluitingen van de geluidskaart een goede oplossing."

:? Welke oplossingen zijn hier dan voor :? ???

Want ik wil geen connectors gaan verplaatsen héél de tijd als ik eens even oftwel een DVD'tje, oftewel een spelletje wil spelen.

Twijfel tussen de 5500 @ 170€ en de Z-640 @ 70€.

[ Voor 45% gewijzigd door Mizitras op 25-08-2003 14:23 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Heb laatst bij [winkel] in Delft Labtec Edge 418 gekocht. Eigenlijk best slechte speakers (objectief bekeken), maar voor het geld (25 euro) ook weer niet. Ze missen nogal wat in de hoge tonen sectie, maar ze zijn wel 2.1

En dat is voor de tweaker met kleine beurs dan wel weer prettig :Y)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Voor 25 euro mag je zeker niet klagen :o

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:15
Mizitras schreef op 25 augustus 2003 @ 02:57:
"als je de creative inspire 5500 koopt, die ik ook heb, kun je dus geen 5.1 geluid krijgen in spelletjes. Dit komt omdat het geluid uit spelletjes alleen analoog kan, en de 5500 moet digitaal aangesloten worden. "

Referentie: http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=375&page=1

=> Dat wordt dan niet gewoon verwerkt via de computer en naar de beschikbare uitgangne gestuurd en de boxen doen derest wel? Blijkbaar niet.

De FAQ zegt er dit van:"Als je surround geluid wil uit de PC, geniet het wel de voorkeur om het met een digitale kabel aan te sluiten, de versterker kan er dan 5.1 DD/DTS geluid van maken, prologic uitfilteren, gewoon stereo weergeven of een effectje eroverheen gooien (dat verschilt per versterker). Als je meerkanaals EAX en A3D geluidseffecten van games over je hifi installatie wil weergeven, zal je het analoog met twee stereokabeltjes moeten aansluiten op de 5.1 input op de versterker. Ook als je muziek als ?4 point surround? wil luisteren en je versterker heeft niet de mogelijkheid dit te doen, is de 5.1 input met de analoge aansluitingen van de geluidskaart een goede oplossing."

:? Welke oplossingen zijn hier dan voor :? ???

Want ik wil geen connectors gaan verplaatsen héél de tijd als ik eens even oftwel een DVD'tje, oftewel een spelletje wil spelen.

Twijfel tussen de 5500 @ 170€ en de Z-640 @ 70€.
Ik twijfel ook over de aanschaf van deze 2 sets, maar denk eerder voor de 5500 te gaan vanwege de decoderfunctie en het gemak van het aansluiten...Met een nForce 2 MCP-T heb je toch als het goed is geen last van al die EAX/A3D problemen omdat ie alles digitaal codeert of mag ik mezelf nu gaan bekogelen met tomaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
LosserNL schreef op 25 August 2003 @ 16:58:
[...]

Ik twijfel ook over de aanschaf van deze 2 sets, maar denk eerder voor de 5500 te gaan vanwege de decoderfunctie en het gemak van het aansluiten...Met een nForce 2 MCP-T heb je toch als het goed is geen last van al die EAX/A3D problemen omdat ie alles digitaal codeert of mag ik mezelf nu gaan bekogelen met tomaten?
Jij zit correct. Best voor die Creative gaan dan.

Als je ze gauw hebt, laat zeker iets weten hoe ze zijn hé.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
henkleerssen schreef op 08 juli 2003 @ 10:21:
Wat vinden jullie van de prijs kwaliteit verhouding ...van de Encore XP-2067 in vergelijking tot I-trigue 3000 bij Paradigit voor 119 euro? (het is respectievelijk idd appels (5.1) met peren (2.1) vergelijken..)
Iemand ervaring ermee met een van de setjes?
En ja.. ik ben aan het kijken naar iets anders dan mijn 2 standaard speakers (versterker met B&W boxen)..
dat encore setje heb ik ook nog wat zwaarder gezien op een andere site, was een duurder pakket maar daar zaten wat zwaardere speakers bij, ik stond verbaast van dat setje want het kan best leuk zijn voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:15
Mizitras schreef op 25 August 2003 @ 22:38:
[...]

Jij zit correct. Best voor die Creative gaan dan.

Als je ze gauw hebt, laat zeker iets weten hoe ze zijn hé.
Ik heb ze net geïnstalleerd en het geluid is echt toppie! The Matrix Reloaded en diverse games spelen echt stukken lekkerder!

Wel wat werk om alles uit te balanceren dat wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te twijfelen tussen deze 3
creative inspire 5100(€50)
hercules xps 510(€77.50)
logitech z-640 (€74.50)

ik wil het gaan gebruiken voor
films/muziek/games :)

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Wat is nou het meest ruige 5.1 setje (set eigenlijk dus) die je kan krijgen, wat nog onder de noemer pc-speakersysteem valt? Dus dikke sub, en behoorlijk wat wattage etc.?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Krewcial schreef op 28 August 2003 @ 00:57:
Wat is nou het meest ruige 5.1 setje (set eigenlijk dus) die je kan krijgen, wat nog onder de noemer pc-speakersysteem valt? Dus dikke sub, en behoorlijk wat wattage etc.?
logitech z-680?

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Hmmm...moe'k die maar es gaan kopen dan..:P als dat het zwaarste is wattik kan krijgen tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod336.jpg
hercules xps 510(€77.50)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=298884
logitech z-640 (€74.50)
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/843.gif

films/muziek/games

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 17:24:
hercules xps 510(€77.50)
logitech z-640 (€74.50)

films/muziek/games
Waarom post je dezelfde post twee keer???

Ik zou voor logitech gaan btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet die Logitec z-680 kosten? Ziet er wel gelikt uit.. *kwijl*

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1036154033.jpg

Edit: 379,- EUR. (hmm.. vrij prijzig :-) Kan ik bijna paar dikke studio monitors van kopen bij een studio -audiozaak)

Dit is ook niet misselijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-hifi.com/prodfotos/p417_1.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 17:39:
Wat moet die Logitec z-680 kosten? Ziet er wel gelikt uit.. *kwijl*

[afbeelding]

Edit: 379,- EUR. (hmm.. vrij prijzig :-) Kan ik bijna paar dikke studio monitors van kopen bij een studio -audiozaak)

Dit is ook niet misselijk:

[afbeelding]
pricewatch: Logitech Z-680 (5.1)
350€ + 10 a 20€
ik heb m nu en been zeer tevreden al vind ik de sub niet super..
alles gaat wel trillen maar het lijkt of ik iets mis ofzo..

Ik ga deze misschien verkopen en een klipsch 5.1 kopen...
of een 19"tft
of een 10D

whatever gets to me first zeg maar ;)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ra5a schreef op 31 August 2003 @ 01:02:
[...]

pricewatch: Logitech Z-680 (5.1)
350€ + 10 a 20€
ik heb m nu en been zeer tevreden al vind ik de sub niet super..
alles gaat wel trillen maar het lijkt of ik iets mis ofzo..

Ik ga deze misschien verkopen en een klipsch 5.1 kopen...

of een 19"tft
of een 10D

whatever gets to me first zeg maar ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/3166/03363i1059400.jpg
ook niet misselijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
ik moet ook even hulp hebben bij m'n keuze tussen 2 2.1 setjes. ze moeten worden gebruikt voor shooters, en een beetje muziek(rustige muziek:P)
welke kan ik het beste kiezen:

Logitech® Z-340 of de
Creative® Inspire™ 2.1 2400

welke is het beste?

[ Voor 8% gewijzigd door BlackLion op 31-08-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De PM5.1 is zonder decoder. Ik weet niet of dat uit maakt voor Ra5a, anders zou de MegaWorks 550 ook nog tot de mogelijkheden kunnen behoren. Wordt door velen (niet op dit forum) gezien als de beste set kwa geluidskwaliteit op dit moment, en is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
[kick]gaat iemand mij nog helpen :P[/kick]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackLion87 schreef op 31 August 2003 @ 18:11:
[kick]gaat iemand mij nog helpen :P[/kick]
jij mag pas kicken na 24 uur jongeman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
ik ben ongeduldig ;) want anders kan ik me bestelling niet meer veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ken de anderen niet maar de creative inspire 5100 is echt slecht. Gewoon een low budget systeem.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 31 August 2003 @ 18:14:
Ik ken de anderen niet maar de creative inspire 5100 is echt slecht. Gewoon een low budget systeem.
ok dan valt die af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 06:57
Ik heb op dit moment een Creative DTT3500 setje. Eigenlijk nooit problemen mee gehad en het geluid wat eruit komt is perfect. Nu bestaat alleen de mogelijkheid om dit setje in te ruilen voor de Megaworks 5.1 THX 550D.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide sets.. zo jah, is het verschil tussen deze twee groot wat betreft geluidskwaliteit, bass-vermogen etc. De technische specificaties heb ik al nagelezen en theoretisch zou het een wereld van verschil moeten zijn. Ben alleen benieuwd of dit in de praktijk ook zo uitvalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De 550D bestaat niet zover ik weet, maar wel de 550. (De "D" staat voor digital.) Ik zie wel vaker winkels die fout maken, zoals bijv. op mijn factuur. Waarschijnlijk zijn ze in de war met de voorganger, de 510D. De 550 heeft dus alleen analoge inputs.

Ik heb de DTT3500 niet echt gehoord. De geluidskwaliteit van de 550 is volgens velen (niet van dit forum), ongeveer het beste wat er op dit moment is kwa geluidskwaliteit (neutraalheid).

Als je geen decoder nodig hebt, zou ik iig voor de 550 gaan.

Er zou ook nog een of 650 of 650D (6.1 versie van de 550) in Europa komen, welke al een tijdje in de VS is. In Europa wouden ze dacht ik de 650D uitbrengen, maar is nog beejte onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 17:24:
[afbeelding]
hercules xps 510(€77.50)
[afbeelding]
logitech z-640 (€74.50)
[afbeelding]

films/muziek/games
ik heb nu het geld helemaal bij elkaar.
en ik heb besloten dat de creative inspire 5100 afvalt :p
nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen de hercules en de logitech
of weet iemand nog een betere voor de prijs €80 of minder?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 15:32:
[...]

ik heb nu het geld helemaal bij elkaar.
en ik heb besloten dat de creative inspire 5100 afvalt :p
nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen de hercules en de logitech
of weet iemand nog een betere voor de prijs €80 of minder?
als de hercules en de logitech even goed zijn ga ik voor degene met de langste draden

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Nieuwe speakerset komt eraan, de Creative GigaWorks S750s (7.1). Dit is een high-end versie (zoals de MegaWorks serie), dus niet vergelijkbaar met de goedkopere Inspire serie.

http://gear.ign.com/articles/437/437444p1.html?fromint=1

Specs:
-7.1
-700 Watts Total System Burst Power
-210-watts RMS subwoofer
-Titanium supertweeters !!!!! :D
-IR remote control
-Audio Control Pod
-M-PORT for use with the NOMAD MuVo NX
-THX

Verwacht rond eind oktober voor iets van $500

Zie zelf eigenlijk liever een goedkopere 5.1 ipv 7.1.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyb op 11-09-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
dis al n oud topic, maar ik gebruik dit topic wel om het te vragen (hoef ik geen nieuwe aan te maken).
Is er een verschil tussen de Creative Inspire Digital 5500, en de Creative Inspire Digital 5500D? want t prijsverschil in de pricewatch scheelt €40,-. het enige wat ik weet is dat de 5500D speciaal voor consoles is... ik wil hem gaan gebruiken voor mn KiSS DVD/Divx Speler (moet er nog een kopen, maar komt wel binnekort), mn tv/video en gamecube als dat kan...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Hier een nieuwe review welke binnenkort op 3DSS komt te staan:

Klipsch Promedia ULTRA 5.1 VS Klipsch Promedia THX 5.1
Detailed Review
By: Swerv aka Ed

http://nike.cecs.csulb.edu/~msisk/ultra/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Cyb schreef op 11 september 2003 @ 16:20:
Nieuwe speakerset komt eraan, de Creative GigaWorks S750s (7.1). Dit is een high-end versie (zoals de MegaWorks serie), dus niet vergelijkbaar met de goedkopere Inspire serie.

http://gear.ign.com/articles/437/437444p1.html?fromint=1

Specs:
-7.1
-700 Watts Total System Burst Power
-210-watts RMS subwoofer
-Titanium supertweeters !!!!! :D
-IR remote control
-Audio Control Pod
-M-PORT for use with the NOMAD MuVo NX
-THX

Verwacht rond eind oktober voor iets van $500

Zie zelf eigenlijk liever een goedkopere 5.1 ipv 7.1.
Ga er maar vanuit dat het 500 euro wordt....gekkenwerk ! Ik heb pas bij mij een vriend een nieuwe surroundset aangesloten: Yamaha RX-V440 en een Canton 5.1 setje bij elkaar voor 600 euro ! Ik weet wel waar ik dan voor kies :|

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

de 5.1 (Gigaworks S700) versie is iets van $400. (Dus waarschijnlijk iets van 30 Euro duurder dan de Z680.)

Vrij duur, maarja, Geld zuigt idd :)

Welk Canton 5.1 setje was het btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MX10 geloof ik.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Klipsch ProMedia Ultra 5.1 First Impressions
http://gear.ign.com/articles/457/457495p1.html?fromint=1
Met een snelle vergelijking met de Z680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Het word eens tijd voor het vervangen van mijn 2.1 boxenset O+ (mijn versterker heb ik aangesloten op mijn andere pc dus telkens switchen word ik zat) Dus ik wil een speakerset van rond de 100 Euro aanschaffen.
Kan iemand mij vertellen of je voor rond die prijs een aardig speaker setje kan kopen en wat voor ervaring hij er mee heeft?

Ik ben niet opzoek naar een speakerset die bij 30 decibel al begint te ruisen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Icingdeath op 02-11-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de Klipsch Promedia 5.1 Ultra's aan te schaffen, maar ze zijn vrijwel niet te verkrijgen in NL tenzij je het dubbele wilt betalen, aangezien de originele 5.1 nog steeds rond de 400 ligt.
Alienware Europe verkoopt ze niet, Alienware Amerika wel, heeft iemand ervaring met Alienware Amerika, wat er bijvoorbeeld allemaal voor extra kosten bij komen kijken, 19,5 % btw en 3 a 4 % invoerrechten iig?
Zal waarschijnlijk rond de 600 euro uitkomen denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 17:02
Heeft iemand ervaring met de Encore XP-2067?

http://www.eynstein.nl/a/2916.html

Kan er op internet geen revies over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Wtf?!
Ik dacht gisteravond dat de buren (die eens per jaar een dagje komen kijken of hun huis er nog staat) thuis waren. Ik hoorde namelijk getik van een lichte hamer die tegen de muur aan sloeg, dacht ik. Na een kwartier kwam ik erachter dat dit m'n speakerset was.. de hele rechterkant geeft een stuk of 3 tikken om de 15 seconden. Zeer irritant en rijp voor de sloop. Het was een Creative Cambridge 4.1 setje.

Wat nu...
Nou heb ik een Hercules Fortissimo III, die 7.1 ondersteund. Echter zijn er geen of nauwelijks 7.1 boxen setjes die de kwalliteit van de best 5.1 kunnen halen. Tevens is mijn kamer niet zo ongelovelijk ruim, en heb ik dus ook liever de beste geluidskwalliteit dan 2 speakertjes meer.

Geld is niet echt een issue, maar ik wil er niet téveel voor uitgeven. Een maximum zal dus zo rond de 350 liggen. Dan blijven er in mijn ogen 3 stuks over:

code:
1
2
3
4
Merk/Type                          x.x   watt       dB      Prijs
Logitech Z-680                     5.1   505 watt   114 dB    379
Creative MegaWorks THX 5.1 550     5.1   500 watt   99 dB     349
Creative Inspire 5.1 Digital 5700  5.1   89 watt ?  76 dB     309

Nou zijn mijn vragen...
- De Logitech set schijnt nogal veel bass te hebben. Nou vind ik het niet erg, maar de midden tonen en hoge tonen moeten er niet onder leiden. Zijn die tonen nog wel heel scherp...?
- De MegaWorks THX 5.1 550 is de opvolger van de THX 510, waarbij veel uitval was. Is de 550 set qua uitval wel oke?
- De Inspire 5.1 lijkt mij een apart geval, omdat hierbij een versterker zit. Is het zo dat het in principe dezelfde gare speakertjes als voorheen zijn, maar ze de versterker erbij hebben gedaan om het uiterste uit de speakerset te krijgen? Niet dat je een soort van, "téveel geupgrade" effect krijgt.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Dat zijn behoorlijk foute prijzen, die van je daarboven.
Die Z680 kan volgens mij goedkoper. En die MW550 kan 100Euro goedkoper.

De Z680 is idd vrij boomy.

Veel uitval bij de MW550 zoals bij de MW510d heb ik nog niet gehoord. Als je geen decoder nodig hebt, zou ik gaan voor de MW550.

En als je geduld hebt, zou ik wachten op de GigaWorks s700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst de i-trique serie gehoord. Klonk naar mijn smaak ontzettend goed en zien er ook nog eens zeer smaakvol uit. Zeker de Creative I-Trique L3500 :9~. Een heel heftig 2.1 setje, die overigens bijna echt 5.1 geluid geeft.

1 erg groot nadeel, ze zijn DUUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut, ooit gehoord van t.net's pricewatch?

Megaworks
Z-680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Volgende week zijn weer de HCC-dagen en ik ben van plan om een nieuwe geluidskaart plus bijbehorende speakerset aan te schaffen.
Ik wil mooi geluid hebben bij (nieuwe) games, DVD's en DivX's.

Ik had de volgende geluidskaart in gedachte:
Creative SoundBlaster Live 5.1 (OEM) € 31,-

Nu nog een bijbehorende 5.1 speakersetje. Ik zag deze bij de pricewatch staan:
Creative Labs Inspire 5.1 5100 € 59,-
Creative Labs Inspire 5.1 P580 € 65,-
Logitech Z-540 € 58,-

Dit is zo ongeveer de prijsklasse die ik hanteer. Ik wil niet meer dan € 100,- uitgeven aan geluidskaart en speakers.

Wat zijn de voors en tegens van deze speakersetjes of heeft iemand nog andere aanbevelingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Cyb schreef op 12 november 2003 @ 16:39:
De Z680 is idd vrij boomy.
Boomy is wat anders dan hard....de sub geeft redelijk strakke bas voor een pc sub.
En als je geduld hebt, zou ik wachten op de GigaWorks s700.
Als je dat geld heb, zou ik voor 100 euro meer of minder meer, losse componenten halen :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

JT schreef op 17 november 2003 @ 13:14:
Boomy is wat anders dan hard....de sub geeft redelijk strakke bas voor een pc sub.
Met boomy bedoel ik een overheersende bass tov van de rest. Wat ik als negatief ervaar.
Als je dat geld heb, zou ik voor 100 euro meer of minder meer, losse componenten halen :Y)
De S700 (5.1) heeft ongeveer de prijs van de Z680. Het probleem is alleen dat de S700 waarschijnlijk niet in Europa gaat komen, maar daarvoor in de plaats zijn duurdere broertje de S750 (7.1) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Cyb schreef op 17 november 2003 @ 14:54:
[...]

Met boomy bedoel ik een overheersende bass tov van de rest. Wat ik als negatief ervaar.
Ah, k, dacht dat je bonken bedoelde. Ik vind het wel meevallen :) Als je die sub op minimaal zet, dan issie aan de harde kant van neutraal, meer niet. Kan ook aan de akoestiek liggen :)
[...]

De S700 (5.1) heeft ongeveer de prijs van de Z680. Het probleem is alleen dat de S700 waarschijnlijk niet in Europa gaat komen, maar daarvoor in de plaats zijn duurdere broertje de S750 (7.1) :(
Ah, k, dacht dat die set 500 dollar ging kosten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Paul Hewson schreef op 05 november 2003 @ 18:41:
Heeft iemand ervaring met de Encore XP-2067?

http://www.eynstein.nl/a/2916.html

Kan er op internet geen revies over vinden.
Iemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
ziet er erg flex uit voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mdj84nl schreef op 17 november 2003 @ 19:55:
Alleen zeggen uiterlijk en specs niks.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
mdj84nl schreef op 17 november 2003 @ 19:55:
Of ik zat te denken aan deze

http://www.eynstein.nl/a/2915.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Laatst online: 08-09 17:10
Ik ben ook aan nieuwe speakers toe aangezien die van mij ook al weer stuk zijn.
Ik twijfel tussen:
Logitech Z-5, Z-2200 en de Creative I-trique L3500.
Ik wil graag bij de HCC gaan luisteren. Hebben jullie luistertips voor me en welke denken jullie dat het beste qua geluidskwaliteit is :?
De speakers worden vooral voor muziek gebruikt (vandaar 2.1) en af en toe een spelletje (+- 5 uur per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
en daarmee gamen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op de HCC, in die herrie, gaan luisteren ? Sure :X

Als de Z-5 de 4/5 kanaals versie is van de Z-3, dan kan ik je die aanraden. Ik heb hem gehoord en ik stond te kijken van de strakke, relatief diepe bas uit zo een klein kissie.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Zo denk ik er ook over :) Maar moet ook wel kwaliteit wezen, looks is niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ziet er misschien wel indrukwekkend uit voor die prijs, maar het is een (voor mij) onbekend merk, wat bijna alleen in NL en Polen te verkrijgen is.

Sub is maar 6.5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dus ? Met 6,5 inch kan je MAKKELIJK aan de 40hz komen. Er zijn genoeg gewone hifi speakers die volwaardig bas kunnen weergeven met een 6,5" unit. Niet dat ik denk dat dit zo een geweldige set is hoor, maar het feit dat een woofer 6,5" is, betekent niet dat hij niet hard/diep kan gaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

JT schreef op 18 november 2003 @ 20:04:
[...]

Dus ? Met 6,5 inch kan je MAKKELIJK aan de 40hz komen. Er zijn genoeg gewone hifi speakers die volwaardig bas kunnen weergeven met een 6,5" unit. Niet dat ik denk dat dit zo een geweldige set is hoor, maar het feit dat een woofer 6,5" is, betekent niet dat hij niet hard/diep kan gaan.
ow, ok.
Ik dacht zoiets van, des te groter de sub unit, des te groter de kans dat het gaat om een kwalitatief beter product. De high-end PC subs (Z680, Z560, MW550, MW510D, Klipsch Pm5.1, Videologic, etc) hebben namelijk ook bijna allemaal 8 inch en de mid/low-end series meestal 6,5 inch en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Cyb schreef op 19 november 2003 @ 00:42:
[...]

ow, ok.
Ik dacht zoiets van, des te groter de sub unit, des te groter de kans dat het gaat om een kwalitatief beter product. De high-end PC subs (Z680, Z560, MW550, MW510D, Klipsch Pm5.1, Videologic, etc) hebben namelijk ook bijna allemaal 8 inch en de mid/low-end series meestal 6,5 inch en lager.
Maakt echt niks uit hoor :) Kleine woofers hebben zelfs een voordeel: ze zijn sneller (alhoewl langzaam bij een 8" woofer niet het geval zal zijn)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 19 november 2003 @ 08:07:
[...]

Maakt echt niks uit hoor :) Kleine woofers hebben zelfs een voordeel: ze zijn sneller (alhoewl langzaam bij een 8" woofer niet het geval zal zijn)
Voor bas heb je gewoon oppervlakte nodig of een grote slag. Het liefts dus beide :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
JT schreef op 17 november 2003 @ 20:12:
Op de HCC, in die herrie, gaan luisteren ? Sure :X

Als de Z-5 de 4/5 kanaals versie is van de Z-3, dan kan ik je die aanraden. Ik heb hem gehoord en ik stond te kijken van de strakke, relatief diepe bas uit zo een klein kissie.
Vorig jaar hadden ze bij hastec een geluidsdichte container kon je redelijk goed luisteren naar de speakers en bij creative kon dat ook geloof ik.
Dus het zou wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 08:19:
[...]

Voor bas heb je gewoon oppervlakte nodig of een grote slag. Het liefts dus beide :).
Ja, maar het is ook goed te doen met 6,5", anders gebruiken de speakermakers dat formaat niet voor full range speakers en subwoofers.
Smurff schreef op 19 november 2003 @ 08:58:
[...]

Vorig jaar hadden ze bij hastec een geluidsdichte container kon je redelijk goed luisteren naar de speakers en bij creative kon dat ook geloof ik.
Dus het zou wel kunnen
Ah, k, dat wist ik niet, sorry.

[ Voor 33% gewijzigd door JT op 19-11-2003 09:00 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag wat advies bij de volgende keuze:

In de strijd op zoek naar een leuke 5.1 boxenset stuit ik op de logitech z-640 of de creative t5400. Kwa uiterlijk vindt ik de creative mooier maar de logitech heeft prima geluid.

Welke van de 2 sets heeft jullie voorkeur of is er een andere set die mij de beste kwaliteit geeft voor ongeveer 100 euro

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede 2.1 set voor onder de 100 euro. Ik heb al een setje thuis gehad, de Logitech X220, maar die heb ik weer teruggebracht. Ik vond het geluid uit de boxen wel prima (heb een aparte stereo-installatie, dus zo fantastisch hoeft het niet te zijn), maar de sub vond ik niet echt fantastisch. De bas was niet strak zeg maar. Grootste nadeel vond ik echter dat je de sub wel laag kon draaien, maar niet uit kon zetten. Dus als je even een stukje rustige muziek luistert, dan hoor je toch van dat gezoem er doorheen.
Weten jullie een 2.1 set waarbij je de sub echt uit kan zetten?

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 12:06:
Weten jullie een 2.1 set waarbij je de sub echt uit kan zetten?
Ik dacht de Altec Lansing 621.

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Ik heb ook een vraagje, ik weet niet of et al gevraagd is, maar ik ga geen 32 pagina's doorploegen met mijn telefoon-modempje |:(
Daarom dus deze vraag:

Ik wilde op de hcc-dagen dit jaar me een nieuw mobo gaan kope, namelijk de chaintech zenith 9cjs _/-\o_ :9~ hierbij zitten een expansion met een 7.1 chip. Allereerst deze vraag: kun je hierop alleen en 7.1 aansluiten, of is een 5.1 en een 2.1 ook mogelijk??

Ten tweede weet iemand of de hercules xps-series daar goed voor zijn (5.1 en 2.1) zijn er mensen die deze hebben, of er adviezen over kwijt willen??

alvast thx, RiX

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

en hoe zit het met die speakers van die aldi 5.1 maat van me had ze gekocht zeide dat ze goed ware iemand meer hier ervaring mee ;P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:54:
en hoe zit het met die speakers van die aldi 5.1 maat van me had ze gekocht zeide dat ze goed ware iemand meer hier ervaring mee ;P?
Ik heb ze terug gebracht. Ik vondt de kwaliteit van het geluid ver beneden de maat.

Ik twijfel echter wat ik nu ga kopen. Ik kijk geen DVD's op de PC, maar speel alleen maar spellen.

Heeft een 5.1. dan echter wel nut ? Wat is een goed speaker systeem (budget tot ongeveer € 150,=)

Ik heb nu een 4.1 van Creative (ik dacht de fps 1000) of zo waar ik niet echt ontevreden over ben, maar ik zoek er wel een vervanger voor.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:40
Een echt antwoord op de volgende vraag heb ik nog niet gevonden. Ik hoor iedereen hier over speakersetjes. Echter je kan nu voor 99 Euro bij een Mustek home cinema systeem kopen (even bij elcheapo kijken waar). Dit ding heeft een digitale ingang, dus kun je heel makkelijk doorswitchen via je geluidskaart. Hoe goed/slecht is de geluidskwaliteit hiervan, zeker in vergelijking tot bijvoorbeeld de Z-640 van logitech? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kweet niet of dit topique alleen over surround (4.0+) speakers gaat, maar kheb net een Creative I-Trigue L3500 setje gekocht en moet zeggen dat deze wel een stukkie beter bevallen als m'n Cambridge SoundWorks CSW320 :D
Man, wat een geluid komt daaruit, en vooral die bas! }) (Beetje overheersend dat wel... Maja, dat is makkelijk te regelen via de Control POD :) )

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-11-2003 19:47 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
MyNameIs schreef op 17 november 2003 @ 20:08:
Ik ben ook aan nieuwe speakers toe aangezien die van mij ook al weer stuk zijn.
Ik twijfel tussen:
Logitech Z-5, Z-2200 en de Creative I-trique L3500.
Ik wil graag bij de HCC gaan luisteren. Hebben jullie luistertips voor me en welke denken jullie dat het beste qua geluidskwaliteit is :?
De speakers worden vooral voor muziek gebruikt (vandaar 2.1) en af en toe een spelletje (+- 5 uur per week).
Nou, ik heb gister maar ff de Logitech Z-2200 gekocht.
Ik ben eerst gaan luisteren naar de I-trique L3500 voor €150,- , maar vond em eigenlijk een beetje te duur voor wat je ervoor krijgt qwa geluid, maar daarentegen is het design wel :9
Toen ben ik gaan luisteren naar de Z-2200 en WOW wat een warm geluid en als je em goed instelt, dan klinkt de bas ook niet overal overheen, wat ik het grote minpunt van goedkope 5.1 setjes vond. Het vermogen is ook niet niks: 200 Watt RMS!!! Daarmee kan je de buren behoorlijk boos krijgen :D
Naar de Z-5 heb ik niet geluisterd, maar ik denk dat ik een goeie keus heb gemaakt met de Z-2200.
Hier sprak een tevreden Logitech gebruiker nu over naar GoT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Laatst online: 10-05-2023
RicX schreef op 20 november 2003 @ 13:57:

Ten tweede weet iemand of de hercules xps-series daar goed voor zijn (5.1 en 2.1) zijn er mensen die deze hebben, of er adviezen over kwijt willen??
IK heb ehm! Ik heb de xps-2.100 oftwel 2.1 en hij klinkt echt geweldig _/-\o_ Hij ziet er weliswaar 'anders' uit maar hij klinkt echt prima en de rms waarden zien er ook prima uit voor zon setje. Het is zeker t geld waard.

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een SB Live! 5.1 Digital, en aangezien de HCC er aan zit te komen vroeg me af welke 5.1 speakerset voor mij het meest geschikt is.
Opties:
Creative Inspire 5700 of 5300 (verschil schijnt erg klein te zijn)
U.S. Blaster 5.1 Digital Home Theatre System (Winkelier zei dat dit een goede set was maar ik hoor er hier andere dingen over, vaak zonder argumenten)
Creative Inspire 5500 (niet veel over gehoord maar is duurder dan 5700 :? )
Creative Labs MegaWorks 5.1 THX/550D (Geweldige set maar is m'n geluiskaart er goed genoeg voor? Misschien voor redelijke prijs op HCC :9~ )

Ik gebruik m'n computer vooral voor gamen en af en toe een DVD'tje.
Wat is hier de beste keuze, en argumenten graag.
Budget is nog niet van belang aangezien de prijzen op HCC niet te voorspellen zijn
Thanx

P.S. Heb dit hele topic al eens doorgespit + vele andere maar kon het antwoord op mijn vraag toch niet vinden 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zeg: dis Creative en ga voor Altec, bas is veel strakker. En mid/hoog is toch ongeveer net zo goed.

Wat ik toch wel grappig vind: ik heb hier nu de Labtec APX 4620 staan. Deze heeft satellieten met dubbele mid range drivers en een tweeter in een d'appolito config, is tri amped (tweeter, mid range en woofer ieder aparte amp) en een sub met 6,5" drivers. En eerlijke vermogens !

Nou zeggen specs helemaal niks, mijn oren echter wel. Ik blijf me erover verbazen dat nog steeds geen een fabrikant (misschien videologic, heb ik nog nooit gehoord) de subwoofer heeft kunnen overtreffen kwalitatief gezien (Altec Lansing zit met de 641 aardig dicht in de buurt) maar ook de satellieten niet. Deze sub is lekker punchy en strak. En de satellieten ga ik niet eens over beginnen...die staan zover boven al die andere rotzooi.

Deze set kost 68 euro per set en ik denk dat je met 2 van deze sets een betere 4.1 set hebt dan welke andere set dan ook die er nu is, terwijl het dan ook nog minder kost.

Ow ja, hard gaattie ook goed :Y)

[ Voor 83% gewijzigd door JT op 25-11-2003 13:54 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De MegaWorks 550 (550D bestaat niet) is naar mijn mening duidelijk het beste (kwa geluidkwaliteit) uit dat lijstje, en naar mijn mening ook in zijn prijsklasse vergeleken met wat niet op het lijstje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit topic alleen voor pc speakers?

Anyway:

Ik heb in mijn kamer een muziekinstallatie staan (nikko versterker) vrij oud spul.
Nu heb ik maar 1 box, (vrij groot) geeft goed geluid. Nu luisterde ik even in mijn zus haar kamer naar mijn muziek en vond ik het veel beter klinken (zij heeft 4 boxen).
Zou het goed zijn als ik 2 JBL TLX - 121 Bookshelf Loudspeakers zou kopen en deze in mijn kamer plaatsen?

Ik kan ze voor 50€ per stuk 2e hands krijgen.

Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het is ten aller tijden beter dan pc speakers.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34
Ik heb totaal geen idee welke set 5.1 speakers ik moet kopen, ik weet alleen dat ik van die FSP 1500 van creative af wil. Ik wil rond de 100 euro uitgeven, wat raden jullie aan? Ik had de Creative Inspire T5400 op het oog, is dit een goede keuze, en wat zijn eventuele alternatieven

[ Voor 23% gewijzigd door BasvanS op 26-11-2003 22:28 ]

• MyNameIs
guppie15 schreef op 26 november 2003 @ 22:18:
Ik heb totaal geen idee welke set 5.1 speakers ik moet kopen, ik weet alleen dat ik van die FSP 1500 van creative af wil. Ik wil rond de 100 euro uitgeven, wat raden jullie aan? Ik had de Creative Inspire T5400 op het oog, is dit een goede keuze, en wat zijn eventuele alternatieven
Als ik jou was zou ik geen 5.1 setje voor dat bedrag kopen.
Ik heb een paar Logitech setjes van dat geld geluisterd en vond ze nogal bonkerig klinken. Dit viel niet bij te stellen, maar als je er van houdt...
Ik houd persoonlijk meer van de bas die je niet zo over de muziek heen hoort, maar die wel warm klinkt.
Voor dat geld zou je beter een 2.1 setje kopen die dan ook wel veel beter klinkt voor muziek. Als je die-hard gamer bent dan kan je denk ik het beste doorsparen en voor een echte set gaan zoals de Z-680 :)
Ik zou zeggen luister in de winkel eens (bij de MM hebben ze in ieder geval veel staan) en concludeer daaruit wat voor jou het belangrijkste is ;)
Let wel: misschien ben ik wel gewoon te veel eisend en ik heb de Creative setjes muv. Itrique 3500 niet gehoord.

Verwijderd

Wat ik me afvroeg, hebben alle 5.1 speakersetjes dezelfde uitgang, dus 3 van die pluggen die je in de soundkaart duwt? Of zijn er ook nog andere soorten pluggen?
En dan nog iets, kun je op zo'n zelfde 5.1 soundkaart naast de speakerset ook nog een standalone DVD-speler aansluiten? Aan de achterkant van m'n DVD speler zit een digitale output (coaxkabel). Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 21:42:
Wat ik me afvroeg, hebben alle 5.1 speakersetjes dezelfde uitgang, dus 3 van die pluggen die je in de soundkaart duwt? Of zijn er ook nog andere soorten pluggen?
En dan nog iets, kun je op zo'n zelfde 5.1 soundkaart naast de speakerset ook nog een standalone DVD-speler aansluiten? Aan de achterkant van m'n DVD speler zit een digitale output (coaxkabel). Bij voorbaat dank!
Dat vroeg ik me ook dus af. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als je frans kunt is dit een leuke review:

http://www.tomshardware.f...p?IdArticle=492&NumPage=1

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48

robhof

Lembongan view

JT schreef op 25 november 2003 @ 13:49:
Ik zeg: dis Creative en ga voor Altec, bas is veel strakker. En mid/hoog is toch ongeveer net zo goed.

Wat ik toch wel grappig vind: ik heb hier nu de Labtec APX 4620 staan. Deze heeft satellieten met dubbele mid range drivers en een tweeter in een d'appolito config, is tri amped (tweeter, mid range en woofer ieder aparte amp) en een sub met 6,5" drivers. En eerlijke vermogens !

Nou zeggen specs helemaal niks, mijn oren echter wel. Ik blijf me erover verbazen dat nog steeds geen een fabrikant (misschien videologic, heb ik nog nooit gehoord) de subwoofer heeft kunnen overtreffen kwalitatief gezien (Altec Lansing zit met de 641 aardig dicht in de buurt) maar ook de satellieten niet. Deze sub is lekker punchy en strak. En de satellieten ga ik niet eens over beginnen...die staan zover boven al die andere rotzooi.

Deze set kost 68 euro per set en ik denk dat je met 2 van deze sets een betere 4.1 set hebt dan welke andere set dan ook die er nu is, terwijl het dan ook nog minder kost.

Ow ja, hard gaattie ook goed :Y)
Heb ook de 4620. Héél erg tevreden, maar lijkt me toch dat de suwoofers van de Logitech Z-560 en Z-680 nog wel iets beter/voller/harder zullen klinken?!? :?

De sub van de 4620 is erg indrukwekkend, maar lijkt me toch echt dat die al tig x overtroffen is in de loop der jaren... Iemand toevallig de 4620 gehad en nu in het bezit van één van de Logitech setjes?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.