zijn die boxen van z560 evengroot of groter dan die van z680 ?
Andersom ook goed ? Z560 gehad en APX4620 nu staanrobhof schreef op 08 december 2003 @ 15:47:
[...]
Heb ook de 4620. Héél erg tevreden, maar lijkt me toch dat de suwoofers van de Logitech Z-560 en Z-680 nog wel iets beter/voller/harder zullen klinken?!?![]()
De sub van de 4620 is erg indrukwekkend, maar lijkt me toch echt dat die al tig x overtroffen is in de loop der jaren... Iemand toevallig de 4620 gehad en nu in het bezit van één van de Logitech setjes?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Yep volgens mij zijn die hetzelfde. Z-560 zijn alleen zwart...de Z-680 zijn in grijs/zilver uitgevoerd, maar dit is alleen uiterlijk en heeft niks met de functionaliteit te maken.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 21:17:
zijn die boxen van z560 evengroot of groter dan die van z680 ?
ik heb de Z-680 zelf...maar heb net de Z-560 besteld. kep al bevestiging gehad dat ze hem al opgestuurd hebben woei!!:)
als ik die Z-560 heb dan kan ik wel wa meer zeggen, maar in principe zijn ze kwa looks gewoon the same.
mzzl
Kayipwing
Verwijderd
Waarom eigenlijk tijdelijk die Z-560 wegdoenJT schreef op 09 december 2003 @ 21:48:
[...]
Andersom ook goed ? Z560 gehad en APX4620 nu staan(tijdelijke oplossing, maar hij gaat ook niet meer weg). Ja, de Z560 gaat snoeihard, kan de 4620 niet aan tippen. Maar andersom geld dat voor de kwaliteit
die zijn toch heel goed hehehe...misschien per ongeluk je subwoofer opgeblazen
Z560 kreeg ik nog 130 euro voor, APX4620 heb ik voor VEEEEEL minder gekocht want die is nou eenmaal goedkoper. En daarnaast is die APX4620 dus beter van kwaliteit
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Hoi,
Ik wil overstappen van 2.0 naar 5.1, en wel voor een budget van onder de 80 euro. Ik heb deze 2 setjes op het oog:
De Ceative Inspire P580

en de Trust Soundforce P4500

Of toch maar voor de vertrouwde Logitech Z-640 gaan?

Is dit wat? Of welke andere setjes zouden jullie aanraden?
Ik wil overstappen van 2.0 naar 5.1, en wel voor een budget van onder de 80 euro. Ik heb deze 2 setjes op het oog:
De Ceative Inspire P580

[ Voor 11% gewijzigd door Necrite op 10-12-2003 10:17 ]
Verwijderd
wat is eigenlijk precies de kwaliteitsverschil? ik heb eigenlijk nog nooit van de APX4620 gehoord? heb je een link misschien waar dat setje ge-reviewed staat?JT schreef op 10 december 2003 @ 01:23:
Z560 kreeg ik nog 130 euro voor, APX4620 heb ik voor VEEEEEL minder gekocht want die is nou eenmaal goedkoper. En daarnaast is die APX4620 dus beter van kwaliteit
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 13:28 ]
die trust iig niet, die is te beluisteren in de mediamarkt en klinkt nergens naar.Necrite schreef op 10 december 2003 @ 10:09:
Hoi,
De Ceative Inspire P580
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb zo snel even geen link en jij kan hem net zo snel vinden als ikVerwijderd schreef op 10 december 2003 @ 13:24:
[...]
wat is eigenlijk precies de kwaliteitsverschil? ik heb eigenlijk nog nooit van de APX4620 gehoord? heb je een link misschien waar dat setje ge-reviewed staat?:)
Ecodan warmtepomp
Nee, het is slimmer om gewoon 2 APX6420s te halen
Ecodan warmtepomp
Hoi,
Ik gebruik nu de geluidskaart van mijn A7n8x Deluxe. Ik heb daarbij de Sounworks fps1000. Nu krijg ik alleen slecht geluid door de speakers. Gekraak en ruis.
Ik las al in verschillende topics dat de fps1000 niet zo'n goede speakerset is.
Wat is ook las dat als je een 5.1 reveiver aan mijn geluidskaart zet het geluid erg goed is.
Kan ik nou beter een betere speakerset kopen of een receiver met de fps1000?
Ik gebruik nu de geluidskaart van mijn A7n8x Deluxe. Ik heb daarbij de Sounworks fps1000. Nu krijg ik alleen slecht geluid door de speakers. Gekraak en ruis.
Ik las al in verschillende topics dat de fps1000 niet zo'n goede speakerset is.
Wat is ook las dat als je een 5.1 reveiver aan mijn geluidskaart zet het geluid erg goed is.
Kan ik nou beter een betere speakerset kopen of een receiver met de fps1000?
Krijg vandaag de 560 binnen, dus zal mijn bevindingen over het kwaliteitsverschil laten weten!Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 13:24:
[...]
wat is eigenlijk precies de kwaliteitsverschil? ik heb eigenlijk nog nooit van de APX4620 gehoord? heb je een link misschien waar dat setje ge-reviewed staat?:)
Over de Labtec APX4620:
review: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/labtec.html
specs: http://www.hastec.nl/labtec/pdf/apx-4620.pdf
Héél mooi setje die Labtecs!!
Nou ja, de Logitechs Z560 gaat wel veeeeel harder, en als dat is wat je zoekt, dan kan het best zo zijn dat je wel iets kwaliteit wil inleveren om veel harder te kunnen spelen.
Ecodan warmtepomp
Over smaak valt te twisten...JT schreef op 11 december 2003 @ 12:39:
Nou ja, de Logitechs Z560 gaat wel veeeeel harder, en als dat is wat je zoekt, dan kan het best zo zijn dat je wel iets kwaliteit wil inleveren om veel harder te kunnen spelen.
Gisteravond de 560 aangesloten en diverse soorten muziek geluisterd, spellen gespeeld en wat fimpjes bekeken. Wauw, way een geluid!! Zo zuiver bij zowel laag als hoog volume en dan natuurlijk de sub...
De APX 4620 heeft een jaar lang goed dienst gedaan, maar wordt toch echt op alle fronten overtroffen door de Z-560! Behalve de grootte van de sub dan.
Weet dat de beleving van geluid erg persoonlijk is, maar vraag me toch echt af wat er mis was met de 560 die jij had als je de Labtecs beter qua kwaliteit vond JT!?
Ik ben iig blij met de aanschaf en ga voorlopig flink genieten van het onwijs mooie geluid!
Verwijderd
Ik heb zo even tussen door een vraagje:
Ik heb hier al een topic over geopend, maar dies gesloten en doorverwezen naar dit topic. Dus hier even een copy-paste van mijn openings tekst:
--------------
Ik ben van plan om een nieuw speakersetje te kopen, nu kwam ik de Genius SW-5.1 Value toevallig tegen in een krantje voor €49,-
Nu dacht ik in het begin, dat kan nooit wat zijn maar m'n vader had het erover dat hij het een keer gehoord had en dat het goed geluid gaf (aangezien hij Geluidstechnicus is zal hij dat wel weten). Alleen weet hij niet precies zeker dat het wel dát setje was
Dus nu is mijn vraag aan jullie, is dit setje wat, en zo ja, is het beter als mijn huidige Labtec® arena™ 530 4.1. Dit setje geeft leuk geluid bij spellen enzo maar muziek luisteren is gewoonweg slecht, er komen te veel hoge tonen uit de subwoofer.
En een leuk setje voor €49,- is natuurlijk nooit weg
(owja, ik heb ook al gezocht via Google en de search gebruikt maar kwam niets tegen, alleen de 5.1 Home Theater set)
Ik heb hier al een topic over geopend, maar dies gesloten en doorverwezen naar dit topic. Dus hier even een copy-paste van mijn openings tekst:
--------------
Ik ben van plan om een nieuw speakersetje te kopen, nu kwam ik de Genius SW-5.1 Value toevallig tegen in een krantje voor €49,-
Nu dacht ik in het begin, dat kan nooit wat zijn maar m'n vader had het erover dat hij het een keer gehoord had en dat het goed geluid gaf (aangezien hij Geluidstechnicus is zal hij dat wel weten). Alleen weet hij niet precies zeker dat het wel dát setje was
Dus nu is mijn vraag aan jullie, is dit setje wat, en zo ja, is het beter als mijn huidige Labtec® arena™ 530 4.1. Dit setje geeft leuk geluid bij spellen enzo maar muziek luisteren is gewoonweg slecht, er komen te veel hoge tonen uit de subwoofer.
En een leuk setje voor €49,- is natuurlijk nooit weg
(owja, ik heb ook al gezocht via Google en de search gebruikt maar kwam niets tegen, alleen de 5.1 Home Theater set)
Ja, alleen staat kwantiteit niet gelijk aan kwaliteit.robhof schreef op 12 december 2003 @ 10:24:
[...]
Gisteravond de 560 aangesloten en diverse soorten muziek geluisterd, spellen gespeeld en wat fimpjes bekeken. Wauw, way een geluid!! Zo zuiver bij zowel laag als hoog volume en dan natuurlijk de sub...
Ik zeg niet dat ik er iets mis mee vond. Maar het hoog was aggresiever en de bas was bonkeriger. Daarnaast was de bas beetje traag, maar dat kan wel door de combo grote woofer (die meer ruimte nodig heeft) en kleine kist, wat inhoud dat de tuning frequentie lager moet liggen en de group delay wordt dan automatisch hoger. Wat o.a. dus tragere bas oplevert.Weet dat de beleving van geluid erg persoonlijk is, maar vraag me toch echt af wat er mis was met de 560 die jij had als je de Labtecs beter qua kwaliteit vond JT!?
Mooi dat je er zelf tevreden mee bentIk ben iig blij met de aanschaf en ga voorlopig flink genieten van het onwijs mooie geluid!Totdat de onrust weer toeslaat en er weer nieuwe moeten komen... over een jaartje gok ik!
Ecodan warmtepomp
Nieuwe reviews van 2 High-end (/dure) PC speakersets:
Creative GigaWorks S750
http://gear.ign.com/articles/446/446420p1.html?fromint=1
Klipsch ProMedia Ultra 5.1
http://gear.ign.com/objects/573/573559.html
Creative GigaWorks S750
http://gear.ign.com/articles/446/446420p1.html?fromint=1
Klipsch ProMedia Ultra 5.1
http://gear.ign.com/objects/573/573559.html
Het lijkt erop alsof de review is verwijderd van de GigaWorks....
De preview staat er nog wel, maar die is niet interessant.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyb op 17-12-2003 15:34 ]
Ik vraag voor kerst een nieuwe speakersysteem.
Ik heb nu de fps1000 maar die begint sinds een tijdje te kraken.
Ik zit te denken aan een 5.1 systeem. Ik gebruik als geluidskaart mijn Asus a7n8x deluxe moederbord.
Mijn budget is 50-80 euro.
Wie heeft iedeen? Dobly surround gewenst.
Ik heb nu de fps1000 maar die begint sinds een tijdje te kraken.
Ik zit te denken aan een 5.1 systeem. Ik gebruik als geluidskaart mijn Asus a7n8x deluxe moederbord.
Mijn budget is 50-80 euro.
Wie heeft iedeen? Dobly surround gewenst.
Verwijderd
!oY
Kga binnenkort ook maar eens een 5.1 setje aanschaffen. Wordt een SB Live 5.1, maar met welke speakerset?? Is de Inspire T5400 wat? Of de 6700? 5300?
Of van iets anders dan Creative...
AAARGH!!!!
Kga binnenkort ook maar eens een 5.1 setje aanschaffen. Wordt een SB Live 5.1, maar met welke speakerset?? Is de Inspire T5400 wat? Of de 6700? 5300?
Of van iets anders dan Creative...
AAARGH!!!!

Misschien heb je hier wat aan:
Nieuwe review van Tomshardware:
http://www.tomshardware.com/video/20031222/index.html
Ze hebben ook een oudere review van een paar maanden terug.
Verwijderd
Tnx! 
Dan blijf ik bij mijn eerste besluit; ik neem de T5400.
(Al zit ik te twijfelen of de 38 euro voor de T7700 het misschien wel waard is...)
Dan blijf ik bij mijn eerste besluit; ik neem de T5400.
(Al zit ik te twijfelen of de 38 euro voor de T7700 het misschien wel waard is...)
Verwijderd
Ik ben opzoek naar een kwalitatief redelijke 2.1 set.
Ik wil op mijn pc redelijk tot goed geluid zien te krijgen. Tot op heden heb ik steeds normale, cheapass 2.0 boxjes gehad maar daar ben ik nu erg op uit gekeken.
de prijs range waarin ik denk dat ik moet zoeken is zo tussen de 50 en de 120 euri.
Ik kom dat wat sets van Creative tegen (de I-Trigue 3300 en de 3500) De Inspire lijkt me wat aan de matige kant
Logitech bied ook setjes (Z3 en X220) in mijn prijsklasse, en ook Philips heeft wellicht wat (A3 310).
Verder zie ik veelal de namen terratech, hercules, altec en klipsch promedia voorbij komen.
Ik denk dat de promedia's buiten mijn budgest liggen. Van die andere merken kan ik niet bijzonder veel vinden.
Het setje moet op mijn kamer komen te staan (+/- 20m2) Ik zit als ik een film kijk altijd voor/achter mijn pc)
Maar voor muziek moet het wel kamer vullend en vooral helder zijn.
Kan iemand mij enigzins in de goede richting helpen.
Ik zat zelf erg te denken aan een Creative setje,... goede keus?
Ik wil op mijn pc redelijk tot goed geluid zien te krijgen. Tot op heden heb ik steeds normale, cheapass 2.0 boxjes gehad maar daar ben ik nu erg op uit gekeken.
de prijs range waarin ik denk dat ik moet zoeken is zo tussen de 50 en de 120 euri.
Ik kom dat wat sets van Creative tegen (de I-Trigue 3300 en de 3500) De Inspire lijkt me wat aan de matige kant
Logitech bied ook setjes (Z3 en X220) in mijn prijsklasse, en ook Philips heeft wellicht wat (A3 310).
Verder zie ik veelal de namen terratech, hercules, altec en klipsch promedia voorbij komen.
Ik denk dat de promedia's buiten mijn budgest liggen. Van die andere merken kan ik niet bijzonder veel vinden.
Het setje moet op mijn kamer komen te staan (+/- 20m2) Ik zit als ik een film kijk altijd voor/achter mijn pc)
Een goede creative set is de MegaWorks 2.1, maar met een prijs vanaf 164 euro valt hij wel buiten je budget. Ik heb zelf de MegaWorks 5.1 gehoord, en dat klonk echt fantastich: net alsof je naar een set met grote boxen zit te luisteren.Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 21:57:
Ik ben opzoek naar een kwalitatief redelijke 2.1 set.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
Heb de afgelopen dagen nog wat zitten lezen hier en op andere fora.
Er is veel te doen rondom de Creative setjes (voor en tegenstander kunnen het nooit eens worden
)
Ik zit nu misschien te denken aan een labtech set (4620) maar ik moet nog ff een tent zoeken die dat spul voor me kan aanschaffen, want bij funprice, mycom, computerland staat et allemaal niet op de prijslijst.
Aangezien ik tegelijk een nieuw systeem aanschaf wou ik alles tegelijk hebben, maar wellicht moet ik voor een goed geluidssetje nog ff wat verder de stad in
iemand nog tips over de aanschaf over labtech, creative en heel misschien yamaha (geen idee van de prijs van die speakers nog,.. ff verder zoeken)
Er is veel te doen rondom de Creative setjes (voor en tegenstander kunnen het nooit eens worden
Ik zit nu misschien te denken aan een labtech set (4620) maar ik moet nog ff een tent zoeken die dat spul voor me kan aanschaffen, want bij funprice, mycom, computerland staat et allemaal niet op de prijslijst.
Aangezien ik tegelijk een nieuw systeem aanschaf wou ik alles tegelijk hebben, maar wellicht moet ik voor een goed geluidssetje nog ff wat verder de stad in
iemand nog tips over de aanschaf over labtech, creative en heel misschien yamaha (geen idee van de prijs van die speakers nog,.. ff verder zoeken)
Goed, zoals meerdere mensen in dit topic ben ik opzoek naar een goed 2.1 setje voor m'n audigy kaart (geen 5.1 want die kan ik toch niet kwijt en overtreft toch nooit m'n B&W 5.1 HT opstelling).
Ik heb nu 2 simpele el cheapo's boxjes, en als het spannend wordt dan gooi ik het geluid over de Yamaha HT receiver. --> de 2.1 set hoeft dus NIET hard te gaan!
Na wat rondsurfen kom ik eigenlijk 2 (gelijkwaardige?) sets tegen van Altec Lansing die in ieder geval uit de tests er goed uitkomen:
* AL VS-4121
* AL 2100
Beide voor rond de 80-90 euro te koop.
Qua specs heeft de 2100 iets meer vermogen, maar de 4121 heeft (in mijn ogen) ook een kleine midrange in de sats ingebouwd. De subwoofer is ook net wat groter (1x 16,5 cm ipv 2 x 10cm).
Ik heb al wat tests gelezen en die zijn eigenlijk over beide sets wel positief! Hebben jullie (luister) ervaring met deze sets? Is de 4121 nog vrij nieuw ? (lijkt afgeleid van de ATP3 van AL die al een tijdje meedraaid).
Er is hier geen winkel in de buurt die beide sets heeft en dat maakt het gaan luisteren lastiger.......
Ik heb nu 2 simpele el cheapo's boxjes, en als het spannend wordt dan gooi ik het geluid over de Yamaha HT receiver. --> de 2.1 set hoeft dus NIET hard te gaan!
Na wat rondsurfen kom ik eigenlijk 2 (gelijkwaardige?) sets tegen van Altec Lansing die in ieder geval uit de tests er goed uitkomen:
* AL VS-4121
* AL 2100
Qua specs heeft de 2100 iets meer vermogen, maar de 4121 heeft (in mijn ogen) ook een kleine midrange in de sats ingebouwd. De subwoofer is ook net wat groter (1x 16,5 cm ipv 2 x 10cm).
Ik heb al wat tests gelezen en die zijn eigenlijk over beide sets wel positief! Hebben jullie (luister) ervaring met deze sets? Is de 4121 nog vrij nieuw ? (lijkt afgeleid van de ATP3 van AL die al een tijdje meedraaid).
Er is hier geen winkel in de buurt die beide sets heeft en dat maakt het gaan luisteren lastiger.......
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Verwijderd
Hi,
Ik heb zo'n beetje alles gelezen over de Creative en Logitech setjes met alle plussen en minnen. Nu ben ik op zoek naar de beste set om met name audio te luisteren. Mijn keuze gaat tussen twee setjes:
- Logitech Z-5300
- Creative MegaWorks 550
Als het puur gaat om audio, wat zou dan de beste keuze zijn?
Ik heb zo'n beetje alles gelezen over de Creative en Logitech setjes met alle plussen en minnen. Nu ben ik op zoek naar de beste set om met name audio te luisteren. Mijn keuze gaat tussen twee setjes:
- Logitech Z-5300
- Creative MegaWorks 550
De Z-5300 schijnt best wel goed te zijn. Alleen zoals gewend van Logitech, boomy.Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 15:00:
Mijn keuze gaat tussen twee setjes:
- Logitech Z-5300
- Creative MegaWorks 550
Omdat het prijsverschil niet erg groot is, zou ik duidelijk voor de MegaWorks 550 gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Cyb op 29-12-2003 17:00 ]
Verwijderd
vergelijkbaar zoek werk als wat ik heb gedaan dus....Jivecar schreef op 29 december 2003 @ 13:55:
Goed, zoals meerdere mensen in dit topic ben ik opzoek naar een goed 2.1 setje voor m'n audigy kaart (geen 5.1 want die kan ik toch niet kwijt en overtreft toch nooit m'n B&W 5.1 HT opstelling).
* AL VS-4121
* AL 2100
Was en ben op zoek geweest naar een goede 2.1 set voor mijn pc.
Kwam zelf uit bi jde Al VS4121, deze zal wel goed in mijn budget passen, de 2100 is me denk ik net iets te min, maar weet er het fijne nog niet van
Ik las wel dat de 4121 wat midrange mist, maar de rest is uiterst scherp!
Voordat ik echter een keuze ga maken kijk ik nog even verder, onder andere naar de Logitec Z-2200 heb em nog niet gehoord, maar lijkt wel een oke setje.
Heb overigens vanmiddag de logitec Z-3 en de Creative I-Trique 3500 (en 3450) gehoord.
De logitec is best Oke, maar heeft de regelaar van de sub op de achterkant van de sub zitten,. dat is super(!) vervelend.
De Creative setjes waren ronduit broerd.
Als ik geld over ga houden ga ik eens informeren naar een AL MX5012
Die krijgen stuk voor stuk de hoogste scores in de tests en reviews maar zijn aanzienlijk duurder.
Ik verwacht overigens dat je met de 4121 een erg goede aankoop doet! Als mijn buget niet toereikend is voor die dure meuk dan ga ik daar denk ik ook voor.
Trouwens, (om je keuze lastiger te maken) Ik las ook goede verhalen over de Labtec 4620. Schijnt goed te zijn, maar ik vraag me af of die nog geleverd word,
het huidige Labtec assortiment in deze prijsklasse vind ik niet zo spannend echter
Succes met kiezen!
Hou ons op de hoogte
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 23:18 ]
Hoezo ? Zit jij dan dagelijks aan dat knopje te kloten ? Ik stel dat een keer in zodat de sub goed aansluit op de satellieten en dan ben ik klaar...actieve hifi subs hebben ook de volume knop achterop. En daar hoor je er nooit iemand over klagen. Sterker nog, dat is standaard.Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:14:
[...]
De logitec is best Oke, maar heeft de regelaar van de sub op de achterkant van de sub zitten,. dat is super(!) vervelend.
Ecodan warmtepomp
De 4121 lijkt mij de 2100 met een extra midrange en iets andere subcontstructie. Enja, dan wel met een iets minder vermogen en dezelfde prijs....Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:14:
[...]
vergelijkbaar zoek werk als wat ik heb gedaan dus....
Was en ben op zoek geweest naar een goede 2.1 set voor mijn pc.
Kwam zelf uit bi jde Al VS4121, deze zal wel goed in mijn budget passen, de 2100 is me denk ik net iets te min, maar weet er het fijne nog niet van
Ik las wel dat de 4121 wat midrange mist, maar de rest is uiterst scherp!
Voordat ik echter een keuze ga maken kijk ik nog even verder, onder andere naar de Logitec Z-2200 heb em nog niet gehoord, maar lijkt wel een oke setje.
Heb overigens vanmiddag de logitec Z-3 en de Creative I-Trique 3500 (en 3450) gehoord.
De Creative setjes waren ronduit broerd.
Als ik geld over ga houden ga ik eens informeren naar een AL MX5012of een Klipsch PM2.1
Die krijgen stuk voor stuk de hoogste scores in de tests en reviews maar zijn aanzienlijk duurder.
Ik verwacht overigens dat je met de 4121 een erg goede aankoop doet! Als mijn buget niet toereikend is voor die dure meuk dan ga ik daar denk ik ook voor.
Trouwens, (om je keuze lastiger te maken) Ik las ook goede verhalen over de Labtec 4620. Schijnt goed te zijn, maar ik vraag me af of die nog geleverd word,
het huidige Labtec assortiment in deze prijsklasse vind ik niet zo spannend echter
Succes met kiezen!
Hou ons op de hoogte
Er staatn wel wat goede testen op internet, alleen over het vermogen zijn ze niet te spreken!
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Is het niet beter een hele goede kop telefoon te pakken? Omdat ik nogal stil hier moet zijn s`avonds leek het mij een goed idee om eerst de kop telefoon te pakken inplaats van speakers die koop ik daarna dan een 5.1 systeempje lijkt mij voldoende
Ik heb heel even de Altec Lansing 2100 gehad. Ik was uitgekeken op me ouwe 2.1 set (standaard plastic). De sub klonk geweldig. Heel lage en strakke bassen. Ik vond alleen de satjes behoorlijk schel klinken. Ook kwamen er vrijwel geen middentonen uit, zodat de stemmen echt volume misten. Je kunt het geluid als zuiver bestempelen, maar voor dat geld viel het me enorm tegen. Overigens zijn de materialen wel erg degelijk en is de boel mooi afgewerkt.
Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden
Verwijderd
Jah,.. leek me logisch dat je daar regelmatig aan gaat draaien jah.JT schreef op 30 december 2003 @ 17:12:
[...]
Hoezo ? Zit jij dan dagelijks aan dat knopje te kloten ? Ik stel dat een keer in zodat de sub goed aansluit op de satellieten en dan ben ik klaar...actieve hifi subs hebben ook de volume knop achterop. En daar hoor je er nooit iemand over klagen. Sterker nog, dat is standaard.
als ik mp3's speel die niet netjes even hard zijn, niet evenveel bass hebben dan wil ik dat nog wel eens instellen lijkt me (geen ervaring met woofers hierzo..)
Als je mp3tjes zo brak zijn dan helpt een goed pc setje ook niet om het beter te laten klinken...Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 03:01:
[...]
Jah,.. leek me logisch dat je daar regelmatig aan gaat draaien jah.
als ik mp3's speel die niet netjes even hard zijn, niet evenveel bass hebben dan wil ik dat nog wel eens instellen lijkt me (geen ervaring met woofers hierzo..)
Ecodan warmtepomp
Ik heb zelf op dit moment Z640.
Is de Z680 nou echt zoveel beter, en waar verschilt et em dat nou in?
Is de Z680 nou echt zoveel beter, en waar verschilt et em dat nou in?
Verwijderd
k zit momenteel met een labtec pulse 420 2.1 setje.. (lijkt hout... maar ik vraag t me af dat subwoofertje..) k heb alleen last van die sateliet speakers die gaan zo snel kraken en dat is irri. Ik gebruik m alleen voor lan party's daar is ie gewoon nog goed genoeg voor vind ik maar eigelijk wil ik nog een x een 5.1 setje hebben, dat zal wel iets beter klinken
Verwijderd
Ik heb nu sinds vorige week een Creative Audigy 2 ZS gekocht, maar mijn boxen zijn eigenlijk alweer te oud (Creative Surround 1600), dus ik zit al een paar dagen te kijken voor een nieuw setje en ik vindt de T7700 7.1 er wel goed uitzien. Voor € 120 is dit nog redelijk betaalbaar want ik vindt 500 oude guldens of meer toch wel erg prijzig voor een speakersetje
Ik zit eigenlijk te denken om dit setje te kopen maar in dit topic heb ik hier niet zoveel over gelezen. Moet ik een andere set kopen? (budget = max € 150)
Ik zit eigenlijk te denken om dit setje te kopen maar in dit topic heb ik hier niet zoveel over gelezen. Moet ik een andere set kopen? (budget = max € 150)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 14:13 ]
ik heb momenteel een inspire 5.1 5300 en die was opzich prima maar begint nu errug vreemde kuren te vertonen..
en wil em dus vervangen voor dat ik helemaal geen geluid meer heb..
Is de Ozaki B5 HM050 een beetje leuk??
Ik heb eff zitten vergelijken met andere speakersetjes en deze is voor hoeveelheid wattage en pijsverhouding errug okee (ook omdat ie een wireless remote heeft..)
ik kan deze voor ongv 99 euro excl btw krijgen
wat vinden jullie?
p.s. bij komend voordeel is dat ik em op m'n tv kan aan sluiten...
en ik heb nu een SB Live! 5.1 Player
en wil em dus vervangen voor dat ik helemaal geen geluid meer heb..
Is de Ozaki B5 HM050 een beetje leuk??
Ik heb eff zitten vergelijken met andere speakersetjes en deze is voor hoeveelheid wattage en pijsverhouding errug okee (ook omdat ie een wireless remote heeft..)
ik kan deze voor ongv 99 euro excl btw krijgen
wat vinden jullie?
p.s. bij komend voordeel is dat ik em op m'n tv kan aan sluiten...
en ik heb nu een SB Live! 5.1 Player
Verwijderd
JT schreef op 31 december 2003 @ 18:15:
[...]
Als je mp3tjes zo brak zijn dan helpt een goed pc setje ook niet om het beter te laten klinken...

kom op, wat denk je...
Ik ga niet mijn collectie door mp3gain halen oid, heb wel wat beters te doen.
Toch heb ik redelijk vaak dat ik wat instellingen aan mijn winamp equalizer maak of dat ik wat draai aan knoppen her en der..
In dat geval leek het me dus minder makkelijk al s die bas knop op de achterkant zit. Natuurlijk zal het vaak voorkomen dat draaien niet nodig is, maar in het geval dat het wel nodig is, heb ik geen zin om onder mijn buro te klimmen.
nuff said...
Verwijderd
Ik zag een leuk speakersetje, namelijk de Trust 1600P 2.1 Soundforce.
Ik weet dat Trust niet geweldig is
, maar ik zoek een goedkoop subwoofer setje om wat MP3'tjes te luisteren en films te kijken.
Ik wilde eerst de 1000p Soundforce gaan kopen, maar toen zag ik dit topic. Is de 1600P ook zo slecht, of gaat het nog wel?
Ik weet dat Trust niet geweldig is

Ik wilde eerst de 1000p Soundforce gaan kopen, maar toen zag ik dit topic. Is de 1600P ook zo slecht, of gaat het nog wel?
Zucht, als je met die smilie wil laten zien, dat ik ongelijk hebt dan zal ik uitleggen waarom niet, of je het snapt of niet kan ik niks aan doen: als je bas veel zwakker klinkt, dan loopt de frequentie-gain curve niet lekker, die loopt dan af aan het begin en wel te vroeg. En dat kan je niet corrigeren door hem door zo een proggie te halen, want die corrigeert de gehele gain en niet die van een gedeelte van een frequentiecurve. En een mp3tje die hoog en laag mist, is brak. Want een mp3tje moet zijn zoals je het nummer moet horen, zonder dat je steeds bij moet gaan draaien omdat je mp3tje slecht is geript. Als jij vind dat je gelijk hebt, dan mag je mij eens uitleggen waarom bij bijna alle actieve hifi subs de volume knop achterop zit en waarom niemand daarover klaagt.Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 17:27:
[...]
![]()
kom op, wat denk je...
Ik ga niet mijn collectie door mp3gain halen oid, heb wel wat beters te doen.
Toch heb ik redelijk vaak dat ik wat instellingen aan mijn winamp equalizer maak of dat ik wat draai aan knoppen her en der..
In dat geval leek het me dus minder makkelijk al s die bas knop op de achterkant zit. Natuurlijk zal het vaak voorkomen dat draaien niet nodig is, maar in het geval dat het wel nodig is, heb ik geen zin om onder mijn buro te klimmen.
nuff said...
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
ik suggereer niet dat je ongelijk hebt, is bedoel er mee te zeggen dat ik het niet met je eens ben.
Ik vind bovenstaand verhaal van je zeker geen onzin. Op die manier had ik er nog niet over gedacht eigenlijk.
Ik ben een lichtelijk boven gemiddeld luisteraar (vind ik) en denk dus dat ik die bas knop nu en dan zal gebruiken.
Of dit wel of niet zo is, weet ik niet, ik moet mijn eerste set me sub nog aanschaffen namelijk. Het leek me iig erg makkelijk om dat ding op een gunstige plaats te hebben zodat ik het makkelijk kan bijstellen.
De houding die jij hier (in mijn ogen) inneemt is die van een professioneel luisteraar (tenminste, zo lijk je over te willen komen?) die de noob wel even zal vertellen hoe het wel en niet moet in muziek wereld. Ik ben echter maar een simpele ziel opzoek naar een geschikte set die het beste bij mij zal passen,...
ik waardeer je hulp zeker, maar hij komt niet echt sympathiek over..
Ik vind bovenstaand verhaal van je zeker geen onzin. Op die manier had ik er nog niet over gedacht eigenlijk.
Ik ben een lichtelijk boven gemiddeld luisteraar (vind ik) en denk dus dat ik die bas knop nu en dan zal gebruiken.
Of dit wel of niet zo is, weet ik niet, ik moet mijn eerste set me sub nog aanschaffen namelijk. Het leek me iig erg makkelijk om dat ding op een gunstige plaats te hebben zodat ik het makkelijk kan bijstellen.
De houding die jij hier (in mijn ogen) inneemt is die van een professioneel luisteraar (tenminste, zo lijk je over te willen komen?) die de noob wel even zal vertellen hoe het wel en niet moet in muziek wereld. Ik ben echter maar een simpele ziel opzoek naar een geschikte set die het beste bij mij zal passen,...
Ik draai ook regelmatig aan het bass-knopje van mijn versterker. Puur en alleen, omdat verschillende nummers een verschillende mate van bass nodig hebben. Bij trance- en dance-nummers draai ik em voluit. Bij andere nummers varieëert het van half tot helemaal vol. (overigens draai ik ook aan het treble-knopje, dus bass is niet het enige wat me interesseert!)
Het is dus ook goed te begrijpen dat je soms je woofertje iets meer wil horen/voelen, omdat het naar jouw smaak meer nodig is.
Het is dus ook goed te begrijpen dat je soms je woofertje iets meer wil horen/voelen, omdat het naar jouw smaak meer nodig is.
JBL heeft de knopjes voorop de woofer zitten, maar dan krijg je weer dat gezeur van 'tja, JBL, beetje low-end". Maar het gaat hier om pc-speakers en er zijn veel setjes met een (soms draadloze) afstandsbediening, waarop je ook bass en treble en dergelijke in kunt stellen.JT schreef op 02 januari 2004 @ 19:58:
[...]
Als jij vind dat je gelijk hebt, dan mag je mij eens uitleggen waarom bij bijna alle actieve hifi subs de volume knop achterop zit en waarom niemand daarover klaagt.
Mjah, de smilie 'Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 01:09:
ik suggereer niet dat je ongelijk hebt, is bedoel er mee te zeggen dat ik het niet met je eens ben.

Ik luister van uplifting trance tot hardcore (met name de laatste) en toch zit ik nooit aan het knopje. Reden ? Ik wil de muziek horen zoals deze bedoeld is en ik hoef geen bas die 2x zo hard klinkt als de rest van mijn muziek...nou kan het zo zijn dat jij dat wel wilt, maar ik, en zo een beetje iedereen die ik ken stelt zijn bas 1 keer in en daarna niet meer. Doe je dat wel, dan is het handig, maar ik ken niemand die dat doet.Rick_S. schreef op 03 januari 2004 @ 11:33:
Ik draai ook regelmatig aan het bass-knopje van mijn versterker. Puur en alleen, omdat verschillende nummers een verschillende mate van bass nodig hebben. Bij trance- en dance-nummers draai ik em voluit. Bij andere nummers varieëert het van half tot helemaal vol. (overigens draai ik ook aan het treble-knopje, dus bass is niet het enige wat me interesseert!)
JBL is geen low end en zoveel zijn er niet met AB...Revel heeft dat niet, MJ Acoustics, REL, B&W, Tannoy, Kef enz ook allemaal niet...[...]
JBL heeft de knopjes voorop de woofer zitten, maar dan krijg je weer dat gezeur van 'tja, JBL, beetje low-end". Maar het gaat hier om pc-speakers en er zijn veel setjes met een (soms draadloze) afstandsbediening, waarop je ook bass en treble en dergelijke in kunt stellen.
Ecodan warmtepomp
Ik heb ook wel interesse in die set, dus heb ik wat gezocht op google. Op veel site's werden de speakerstands die op de afbeelding staan los aangeboden.Paul Hewson schreef op 05 november 2003 @ 18:41:
Heeft iemand ervaring met de Encore XP-2067?
http://www.eynstein.nl/a/2916.html
Kan er op internet geen revies over vinden.
Ik heb toen Ledos.nl gebeld die de set ook aanbied en die vertelde me dat de speakerstands er niet bij zitten.
Ze zijn wel los verkrijgbaar op internet en kosten rond de € 15,- p/stuk.
Je wordt dus misleid door de afbeelding.

Als iemand de set heeft zou ik wel willen weten of er goed geluid uit komt, want het blijft een mooie set imo (ook zonder de standaardjes).
Verwijderd
Heb je gelijk in, maar ik vond je opmerking niet geslaagd daar. Maar ja, dat hou je toch, soms komt een bericht niet over zoals wellicht bedoeld. dus idd zand eroverJT schreef op 03 januari 2004 @ 14:24:
[...]
Mjah, de smilie '' komt ook niet echt vriendelijk over, maar goed, no hard feelings, zand erover. Je hoeft zo een ding maar een keer in te stellen, en wel zo dat de bas goed integreert met je midden en hoog. Ik heb een setje met de knop voor de sub wel op de satelliet en die heb ik in de 2 maanden nog maar 1 keer gebruikt en dat was toen ik hem moest instellen.
Ik zal binnenkort iig een setje gaan aanschaffen, en dan zal ik wel zien waar die knop komt te zitten en hoevaak ik hem gebruik.
Iig bedankt voor de info!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 16:31 ]
hmz ik heb de z-5300 besteld, maar ik w8 nogsteeds op de ptt ! ik zat er ook nog over na te denken om de z-560 te kopen maar ik heb toch maar voor 5300 gekozen.
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
K ben van plan om ook een Z-5300 te halen, maar zit er bij deze set STANDAARD een kabel/adapter of iets dergelijks zodat je hem via scart aan kan sluiten op de xbox
Ka-tjing
die ozaki:

ziet er ook wel leuk uit.
dit is een geresized image klik
hier voor het originele plaatje

ziet er ook wel leuk uit.
dit is een geresized image klik
hier voor het originele plaatje
Verwijderd
Ja omdat hij zon harde bass heeft, zonder de bass komt hij niet boven mij inspire 5300 uit (bijde op stereo). Kan zijn dat mijn pod niet goed is.........dit mede ook omdat de zwarte audio jack ingang het niet doet.JT schreef op 22 mei 2003 @ 15:50:
[...]
Ten eerste: Toms Hardware is geen audio site. Ik vertrouw niet zo op de subjectieve gedeeltes van reviews online. Ten 2e, mijn gegevens komen direct van 3D Soundsurge, de Logitech is zo een 5-6dB luider.
[...]
Waar is dit op gebasseerdDe Klipsch heeft een bonkbas, erger dan Creative en Logitech...Daarnaast heeft Logitech een betere laag-mid response.
Ik ben van plan een van deze sets aan te schaffen: ik wil hem gebruiken om op mijn yamada DVX-6000 en eventueel video/tv/gamecube aan te sluiten...kan iemand advies geven welke ik moet kopen? ik denk zelf nu aan die van philips, maar kan nergens goede reviews van deze vinden...
------------------- Labtec® arena™ 675 -------------------------------------------

Link naar site van fabrikant
Prijs: €55,-
Met de Arena 675, het 5.1-luidsprekersysteem van Labtec, kunt u van 5.1-audiosoundtracks op uw pc genieten.
Het unieke Max-X™-ontwerp van gepoorte subwoofer met bandfilter levert meer bas voor een krachtiger geluid. De hoogwaardige flatpanel-satellieten zien er niet alleen goed uit, ze besparen ook waardevolle bureauruimte.
Met de eenvoudige bas- en volumeregelaars kunt u het geluid naar wens instellen.
Met de Arena 675, het 5.1-surroundsound-luidsprekersysteem van Labtec, brengt u het geluid in films, games en muziek op uw pc naar een geheel nieuw niveau.
Specificaties:
• Totaal vermogen: 26,5 Watt RMS (5x 2,3W + 1x 15W)
• Frequentiebereik: 28Hz - 48 kHz
-------------------------------------------------------------------------------------
------------------------Philips A2.610 Rhythmic Wave 610 ----------------------------

Prijs € 78,47 op een anders site voor € 53.55 te krijgen.
De Rhythmic Wave 610 is een 5.1 speakersysteem met maar liefst 55W RMS (5 x 5W + 30W).
Het heeft een krachtige houten subwoofer met basreflexsysteem voor ongelofelijke diepe tonen op lage frequenties. Het systeem is geoptimaliseerd om 5.1-kanaal Surround Sound-geluid van uitstekende kwaliteit over het hele frequentiebereik te leveren.
Met aansluiting op PC’s, cd-/MP3-/dvd-spelers, spelcomputers en zelfs tv’s, maakt deze uw muziek realistischer, geeft hij DVD-films 5.1-kanaal geluidsweergave en brengt hij spelletjes en websites tot leven.
-------------------------------------------------------------------------------------
---------------------TerraTec SubSession Home Arena 5.1----------------------------

Prijs € 88,59
De set bestaat uit 5 full-range satellietluidsprekers een subwoofer. Ook wordt een infrarood afstandbediening meegeleverd.
In combinatie met een 5.1 geluidskaart staat deze set garant voor een maximale Dolby Digital 5.1 ervaring.
In het gestroomlijnde nieuwe lifestyle design heeft Terratec alles gericht op akoestische prestaties, met name voor de nieuwe satellietluidsprekers. Deze zorgen voor een maximale geluidsspreiding.
Subwoofer:
20 cm/8 inch
25 watt RMS
frequentiebereik: 5 Hz - 1 kHz
Satellieten:
7,5 cm/3 inch
6 watt RMS
frequentiebereik: 100 Hz - 30 kHz
die kan je alledrie hier kopen
------------------- Labtec® arena™ 675 -------------------------------------------

Prijs: €55,-
Met de Arena 675, het 5.1-luidsprekersysteem van Labtec, kunt u van 5.1-audiosoundtracks op uw pc genieten.
Het unieke Max-X™-ontwerp van gepoorte subwoofer met bandfilter levert meer bas voor een krachtiger geluid. De hoogwaardige flatpanel-satellieten zien er niet alleen goed uit, ze besparen ook waardevolle bureauruimte.
Met de eenvoudige bas- en volumeregelaars kunt u het geluid naar wens instellen.
Met de Arena 675, het 5.1-surroundsound-luidsprekersysteem van Labtec, brengt u het geluid in films, games en muziek op uw pc naar een geheel nieuw niveau.
Specificaties:
• Totaal vermogen: 26,5 Watt RMS (5x 2,3W + 1x 15W)
• Frequentiebereik: 28Hz - 48 kHz
------------------------Philips A2.610 Rhythmic Wave 610 ----------------------------

Prijs € 78,47 op een anders site voor € 53.55 te krijgen.
De Rhythmic Wave 610 is een 5.1 speakersysteem met maar liefst 55W RMS (5 x 5W + 30W).
Het heeft een krachtige houten subwoofer met basreflexsysteem voor ongelofelijke diepe tonen op lage frequenties. Het systeem is geoptimaliseerd om 5.1-kanaal Surround Sound-geluid van uitstekende kwaliteit over het hele frequentiebereik te leveren.
Met aansluiting op PC’s, cd-/MP3-/dvd-spelers, spelcomputers en zelfs tv’s, maakt deze uw muziek realistischer, geeft hij DVD-films 5.1-kanaal geluidsweergave en brengt hij spelletjes en websites tot leven.
---------------------TerraTec SubSession Home Arena 5.1----------------------------

Prijs € 88,59
De set bestaat uit 5 full-range satellietluidsprekers een subwoofer. Ook wordt een infrarood afstandbediening meegeleverd.
In combinatie met een 5.1 geluidskaart staat deze set garant voor een maximale Dolby Digital 5.1 ervaring.
In het gestroomlijnde nieuwe lifestyle design heeft Terratec alles gericht op akoestische prestaties, met name voor de nieuwe satellietluidsprekers. Deze zorgen voor een maximale geluidsspreiding.
Subwoofer:
20 cm/8 inch
25 watt RMS
frequentiebereik: 5 Hz - 1 kHz
Satellieten:
7,5 cm/3 inch
6 watt RMS
frequentiebereik: 100 Hz - 30 kHz
die kan je alledrie hier kopen
zou toch gaan voor de - helaas lastig te verkrijgen - terratec 5.1 boxen
de houten boxjes zijn veel warmer dan welke plastic box dan ook...
de houten boxjes zijn veel warmer dan welke plastic box dan ook...
[ Voor 31% gewijzigd door jopiek op 04-01-2004 10:30 ]
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Volgens de logitech site wordt die adapter idd gewoon meegeleverd, daar staat het volgende:Th@_M@ster schreef op 03 januari 2004 @ 21:26:
K ben van plan om ook een Z-5300 te halen, maar zit er bij deze set STANDAARD een kabel/adapter of iets dergelijks zodat je hem via scart aan kan sluiten op de xbox
Pakketinhoud
Luidsprekers: 4 satellieten; 1 middenluidspreker; 1 subwoofer
Meegeleverde snoeren:
Stroomsnoer
Gekleurde geluidssnoeren
Adapter voor videogameconsoles <<<
SoundTouch™-afstandsbediening
Gebruikersgids
Volledige productondersteuning
2 jaar fabrieksgarantie
Ik ga denk ik zelf ook de Z5300 aanschaffen als vervanging voor mijn Z340, ik twijfelde nog tussen de Z5300 en de Z560, maar ik neem toch maar de Z5300 omdat ik deze er wat mooier uit vind zien en omdat de Z560 een EOL product is. Ik vind alleen het prijsverschil vergeleken met amerika bij deze sets echt belachelijk, daar kost de Z5300 rond de 140 dollar en hier kun je ze met een beetje geluk voor 230 euro krijgen.
Laten we ons niet beperken tot jouw kennissenkring of jouw smaak. Er bestaan meer mensen op de wereld en iedereen heeft weer een andere smaak. De reden waarom ik eraan draai is dat ik muziek luister van klassiek en jazz, via pop en rock, naar dance, trance en alles wat ik vergeten ben. Ik wil genieten van muziek, en daarom vind ik het nodig om knoppen te draaien. Overigens staat bij mij bij films de bass ook voller dan bij muziek. Maar laten we erover ophouden, want we dwalen af.JT schreef op 03 januari 2004 @ 14:24:
[...]
Ik wil de muziek horen zoals deze bedoeld is en ik hoef geen bas die 2x zo hard klinkt als de rest van mijn muziek...nou kan het zo zijn dat jij dat wel wilt, maar ik, en zo een beetje iedereen die ik ken stelt zijn bas 1 keer in en daarna niet meer. Doe je dat wel, dan is het handig, maar ik ken niemand die dat doet.
Maar het gaat over pc-speakers en dan kom je eerder uit bij merken als Logitec, Labtec en Altec Lansing e.d. en daarvan hebben de duurdere versies, en zeker de 5.1-versies vaak wel ab's.[...]
JBL is geen low end en zoveel zijn er niet met AB...Revel heeft dat niet, MJ Acoustics, REL, B&W, Tannoy, Kef enz ook allemaal niet...
Als je wilt ophouden dan moet je niet zelf doorgaanRick_S. schreef op 04 januari 2004 @ 12:54:
[...]
Laten we ons niet beperken tot jouw kennissenkring of jouw smaak. Er bestaan meer mensen op de wereld en iedereen heeft weer een andere smaak. De reden waarom ik eraan draai is dat ik muziek luister van klassiek en jazz, via pop en rock, naar dance, trance en alles wat ik vergeten ben. Ik wil genieten van muziek, en daarom vind ik het nodig om knoppen te draaien. Overigens staat bij mij bij films de bass ook voller dan bij muziek. Maar laten we erover ophouden, want we dwalen af.

Ecodan warmtepomp
Verwijderd
ik heb met kerst voor mezelf de logitech Z560 gekocht voor €199,- super tevreden mee
maar met wat voor muziek kijken(luisteren dus) jullie het meeste hoe de boxen klinken?
is dat met trance, hiphop, pop, classic of iets dergelijks... en wat voor kwaliteit doen jullie het meestal dan? want k hoor vaak op 128kbps dat als ie flink hard aanstaat ruis doorheenzit... en dat zit dan in de nummers.. want als ik op pauze druk dan stopt het ruis..
is dat met trance, hiphop, pop, classic of iets dergelijks... en wat voor kwaliteit doen jullie het meestal dan? want k hoor vaak op 128kbps dat als ie flink hard aanstaat ruis doorheenzit... en dat zit dan in de nummers.. want als ik op pauze druk dan stopt het ruis..
Ik denk dat ik de Creative Inspire 5100 (5.1 Speakerset) ga aanschaffen.
Maar mijn PC bevat al een 5.1 functie in mijn geluidskaart.
Geluidskaart : Avance AC'97 Audio.
Hebben mensen met deze geluidskaart goede ervaring voor goeie geluidskwaliteit.
Laserboy
Laserboy
uit de mijne komt geen goed geluid uit de center/rear, heel dof en zacht geluid, daarom gebruik ik mijn sounblaster live player 1024 (4.1).laserboy schreef op 05 januari 2004 @ 11:14:
Ik denk dat ik de Creative Inspire 5100 (5.1 Speakerset) ga aanschaffen.Maar mijn PC bevat al een 5.1 functie in mijn geluidskaart.
Laserboy![]()
ik heb een MSI KT4V moederbord...
heb eengygabyte 7vaxp en die 5.1 deed bij mij gewoon niet... en volgens mij is dat dezelfde chipset, maaar het kan ook gelegen hebben aan m'n speakers zodra ik m'n nieuwe speakers heb (zie een aantal topic's hierbovenlaserboy schreef op 05 januari 2004 @ 11:14:
Ik denk dat ik de Creative Inspire 5100 (5.1 Speakerset) ga aanschaffen.Maar mijn PC bevat al een 5.1 functie in mijn geluidskaart.
Laserboy![]()
Verwijderd
Is de 1600P een optie voor als ik een redelijk goed 2.1 set wil, waarvan de knopjes niet op de subwoofer zitten?

* Krachtige subwoofer-luidsprekerset met 1600 Watt vermogen, 15 + 2 x 2 Watt RMS
* Voor realistische geluidseffecten en muziekweergave van hoge kwaliteit
* Afzonderlijke bedieningseenheid die op elke gewenste plaats kan worden neergezet
* Afzonderlijke houten subwoofer voor uitstekende diepe lage tonen
* Regelingen voor vermogen, lage tonen, hoge tonen en hoofdvolume
* Aantrekkelijk ontwerp in zwart en metaal

* Krachtige subwoofer-luidsprekerset met 1600 Watt vermogen, 15 + 2 x 2 Watt RMS
* Afzonderlijke bedieningseenheid die op elke gewenste plaats kan worden neergezet
ik denk toch dat je beter verder kan zoeken RikRat
Steam Inventaris
Verwijderd
Waarom danK1n9_N01z3 schreef op 06 januari 2004 @ 18:27:
ik denk toch dat je beter verder kan zoeken RikRat
Ik wil niet voor m'n beurt praten, maar er zijn een paar puntjes:
* Krachtige subwoofer-luidsprekerset met 1600 Watt vermogen
Het is algemeen bekend dat 1,6 kilowatt enorme onzin is. Die 2x2 watt komen al redelijk in de buurt, maar dit is ongetwijfeld de hoogste waarde die ze gemeten hebben. Bij één frequentie dus. Komt nog bij: als de set echt hard gaat, dan zullen de satjes al lekker beginnen te clippen (=kraken)
Daar mag ik m'n vraagtekens bijzetten. Ik geloof niet dat dit een erg dure set is, zodat je er niet enorm veel van mag verwachten.
Ok, een pluspunt
Diep zal wel, maar uitstekend? Wat bedoelen ze daarmee? Het zal meer op bonken aankomen
Regeling voor vermogen??? Zeker een knop voor niet-clippen en wel-clippen
Dat maak ik zelf wel uit
Al met al vind ik het een behoorlijk marketing-stukje, waar je weinig waarde aan mag hechten. Ga maar na, de feiten zijn niet om over naar huis te schrijven. En als je op de mening van de marketingmensen af moet gaan, dan is het ook niet goed gesteld.
Overigens heb ik bij iemand eens een Trust-set gehoord, en ik vond het geluid redelijk om te huilen. Het was weliswaar de goedkope broer (ik geloof dat het iets was van de 1200P ofzo) maar deze vond ik behoorlijk brak klinken.
Misschien zijn er mensen die er wel goede ervaringen mee hebben, maar als ik jou was zou ik doorzoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door Rick_S. op 06-01-2004 19:19 ]
Hier staat ook een mooi uitgebreide review van de Altec Lansing VS-4121.
http://www.avault.com/hardware/getreview.asp?review=alvs4121
http://www.avault.com/hardware/getreview.asp?review=alvs4121
Vetterdetet
Verwijderd
@Rick_s: Bedankt, dit wilde ik even weten. Ik verwachtte er zelf ook niet veel van, en ik weet dat Trust een beetje low-end is.
Eigenlijk wil ik een labtec setje maar die verkopen ze nergens in de buurt...
Edit: Ik heb een winkel in de buurt gevonden die het setje verkoopt dat ik wil:

Labtec Pulse 475
voor 35 Euro.
Total RMS power: 28 watts RMS (8W x 2, + 12W)
Total Peak power: 56 watts
Frequency response: 48 Hz ? 20 kHz
(Okee, hier snap ik dus niks van, kan iemand dat uitleggen)
Iemand ervaringen?
En is volume control op de subwoofer niet heel vervelend?
Eigenlijk wil ik een labtec setje maar die verkopen ze nergens in de buurt...
Edit: Ik heb een winkel in de buurt gevonden die het setje verkoopt dat ik wil:

Labtec Pulse 475
voor 35 Euro.
Total RMS power: 28 watts RMS (8W x 2, + 12W)
Total Peak power: 56 watts
Frequency response: 48 Hz ? 20 kHz
(Okee, hier snap ik dus niks van, kan iemand dat uitleggen)
Iemand ervaringen?
En is volume control op de subwoofer niet heel vervelend?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:39 ]
Verwijderd
Welke speakerset voor 200€?
ik ben van plan een speakerset te kopen om aan te sluiten op m'n abit nf7-s met 5.1 sound dit met een max budget van 200€
Kheb ondermeer deze sets van Creative en Logitech gevonden maar deze produceren slechts van 70tot90 Watt, Belangrijk : Is dat genoeg vermogen om in een huiskamer films,games en muziek af te spelen?
Creative Inspire 7700 : 7.1set - 90W - 130€ , voordeel kan later nog gebruikt worden met 7.1soundkaart
Logitech® X-620 : 6.1set - 70W - 100€
Logitech® Z-640 : 5.1set - 70W - 85€
Ik heb ook nog deze set van Logitech gezien : de Logitech® Z-5300 : 5.1set - 300W - 240€ en de tegenganger van Creative : MegaWorks 550 : 5.1set - 500W - 280€.
Een set van 300W lijkt me heel degelijk geluid af te zullen leveren, maar is het de meer prijs waard om gewoon te gebruiken in de huiskamer, is het een noodzaak van 300W te hebben om deftig films,spellen en muziek te beluisteren?
ik ben van plan een speakerset te kopen om aan te sluiten op m'n abit nf7-s met 5.1 sound dit met een max budget van 200€
Kheb ondermeer deze sets van Creative en Logitech gevonden maar deze produceren slechts van 70tot90 Watt, Belangrijk : Is dat genoeg vermogen om in een huiskamer films,games en muziek af te spelen?
Creative Inspire 7700 : 7.1set - 90W - 130€ , voordeel kan later nog gebruikt worden met 7.1soundkaart
Ik heb ook nog deze set van Logitech gezien : de Logitech® Z-5300 : 5.1set - 300W - 240€ en de tegenganger van Creative : MegaWorks 550 : 5.1set - 500W - 280€.
Een set van 300W lijkt me heel degelijk geluid af te zullen leveren, maar is het de meer prijs waard om gewoon te gebruiken in de huiskamer, is het een noodzaak van 300W te hebben om deftig films,spellen en muziek te beluisteren?
Verwijderd
Als je budget tot 200 gaat zou ik kiezen voor meer kwaliteit voor wat minder kwantiteit gaan en de Logitech Z-560 4.1 nemen. Anders voor de Creative labs 550 THX gaan.
Die is 249 in de pricewatch, met evt. 16 euro verzendskosten
pricewatch: Creative Labs MegaWorks 510D (5.1)
Die is 249 in de pricewatch, met evt. 16 euro verzendskosten
pricewatch: Creative Labs MegaWorks 510D (5.1)
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 14:09 ]
Verwijderd
Ook ik ben op zoek naar een surround setje voor mijn Yamada DVX 6000. Ik weet dat je niet al te veel kan verwachten van speakers van deze prijs (heb voor een veelvoud aan caraudio). Het is voor rond me bed om lekker lui een filmpie te kunnen kijken. Design maakt me niet zo veel uit.
Mijn eissen zijn:
Liefste geen zuil-luidsprekers
Zou mooi zijn als ik ook het geluid van mijn tv door alle boxen kan laten komen, en dan vooral de subwoofer (die voegt toch het meeste toe)
Op de site van eynstein heb ik de volgende opties gevonden :
Q3 HM030 AC3/5.1 Home Speaker set 135 Euro
specs:
Home theatre/ AC3/5.1 kanaals speaker set met afstandbediening. Aan te sluiten op audio en viedeo app. maar ook op de PC.
De afstandbediening heeft de volgende functies: power ON/OFF, Mute, Woofer, Front,Rear, Center, Treble, Middle, Bass,Master Volume
Specs:
- Output Power: 185W R.M.S.
- Driver Unit: Woofer 6.5" and Satellite (2.5''+2.5''+2'')x5 . Magnetically Shielded
- Frequency Response: 40-20K Hz
- Input Impedance: >10K ohm
- S/N Ratio: 50dB
- Subwoofer Size: W205 x H320 x D355 mm
- Satellite Size: W156 x H255 x D156 mm
- Controller Size: W50 x H146 x D19 mm
- Packing Size:W404 x H322 x D364 mm

M1 HM010 AC3/5.1 Home Speaker set 180Euro
Specs:
Home theatre/ AC3/5.1 kanaals speaker set met afstandbediening en display. Bijzonder fraai design.
Aan te sluiten op audio en viedeo app. maar ook op de PC.
De afstandbediening heeft de volgende functies: power ON/OFF, Mute, Woofer, Front,Rear, Center, Treble, Middle, Bass,Master Volume
Specs:
- Output Power: 115W R.M.S.
- Driver Unit: Woofer 6.5" +Front (3''+3'')x2+Rear3'' x2+Center (3''+3'')x1 Magnerically Shielded Type
- S/N Ratio: 55dB
- Subwoofer Size: W250 x H210 x D335 mm
- Satellite Size: W96 x H200 x D110 mm
- Controller Size:W50 x H146 x D19 mm

Encore XP-2102 Speakerset 200 Euro
specs:
Encore XP 2102 5.1 kanaals home theater speakers met versterker.
De set bestaat uit 4 mooie aluminium zuilspeakers (90mmx 115mmx 1020mm), 1 aluminium centerspeaker (410mm x 120mm x 90mm) en 1 Subwoofer (250mm x 330mm x 560mm).
De set beschikt over een IR afstandsbediening en is instelbaar op 2 kanaals, 6 kanaals en 5.1 effect.
Power output: 25W x 5 +100W RMS, Signaal ruisverhouding 80dB. Totale harmonische vervorming: 1%.
Zo op het eerste gezicht lijkt mij de goedkoopste van de 2 ozaki's het interessants. Is dit een goede keus en voldoen deze aan mijn eisen ??
Mijn eissen zijn:
Liefste geen zuil-luidsprekers
Zou mooi zijn als ik ook het geluid van mijn tv door alle boxen kan laten komen, en dan vooral de subwoofer (die voegt toch het meeste toe)
Op de site van eynstein heb ik de volgende opties gevonden :

specs:
Home theatre/ AC3/5.1 kanaals speaker set met afstandbediening. Aan te sluiten op audio en viedeo app. maar ook op de PC.
Specs:
- Driver Unit: Woofer 6.5" and Satellite (2.5''+2.5''+2'')x5 . Magnetically Shielded

M1 HM010 AC3/5.1 Home Speaker set 180Euro
Specs:
Home theatre/ AC3/5.1 kanaals speaker set met afstandbediening en display. Bijzonder fraai design.
Aan te sluiten op audio en viedeo app. maar ook op de PC.
Specs:
- Output Power: 115W R.M.S.
- Driver Unit: Woofer 6.5" +Front (3''+3'')x2+Rear3'' x2+Center (3''+3'')x1 Magnerically Shielded Type
- S/N Ratio: 55dB
- Subwoofer Size: W250 x H210 x D335 mm
- Satellite Size: W96 x H200 x D110 mm
- Controller Size:W50 x H146 x D19 mm

Encore XP-2102 Speakerset 200 Euro
specs:
Encore XP 2102 5.1 kanaals home theater speakers met versterker.
De set bestaat uit 4 mooie aluminium zuilspeakers (90mmx 115mmx 1020mm), 1 aluminium centerspeaker (410mm x 120mm x 90mm) en 1 Subwoofer (250mm x 330mm x 560mm).
De set beschikt over een IR afstandsbediening en is instelbaar op 2 kanaals, 6 kanaals en 5.1 effect.
Power output: 25W x 5 +100W RMS, Signaal ruisverhouding 80dB. Totale harmonische vervorming: 1%.
Zo op het eerste gezicht lijkt mij de goedkoopste van de 2 ozaki's het interessants. Is dit een goede keus en voldoen deze aan mijn eisen ??
Ik zal je vertellen (want ik heb de z-5300) dat de z-5300 een heel mooi setje is en zeker goed geluid geeft. Ik kan weinig zeggen over de megaworks 550, maar de z-5300 kan ook heel hard ! En hij is subliem bij dvdtjes vind ik. Mischien moet je even bij Tom's hardware kijken voor een review.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:42:
Welke speakerset voor 200€?
http://www4.tomshardware.com/video/20031222/speaker-15.html
[ Voor 4% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 07-01-2004 14:55 ]
Steam Inventaris
nope ... dat is dan het enige nadeelVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:02:
Zit er een digitale aansluiting op die logitech 5300?
Steam Inventaris
Verwijderd
Kheb ondertss wat reviews van speakers gevonden op Tom's Hardware
http://www.tomshardware.com/video/20030108/speaker-01.html
http://www4.tomshardware.com/video/20030108/speaker-01.html
Den 5300 van logitech en 550 megaworks van creative zijn blijkbaar de 2 uitschieters in kwaliteit - prestaties - prijs verhouding
http://www.tomshardware.com/video/20030108/speaker-01.html
Den 5300 van logitech en 550 megaworks van creative zijn blijkbaar de 2 uitschieters in kwaliteit - prestaties - prijs verhouding
ik heb mijn setje nu binen en ik moet zeggen er komt zeer mooi geluid uit..
wat wordt mee geleverd:
- speakerkabels
- aansluiten van 4 extra appartaen (van mini-jack (male) naar stereo tulp)
- en de andere kant op dus van tulp naar de vroutjes mini jack
- kabels voor 5.1 geluidskaart, ook weer met een male en een femal (de females zijn overigens wel zeer kort)
ik heb em uitgeprobeerd op lion king en de eagles - hell freezes over nummer Hotel california
en dat vind ik echt

hij kan misschien niet zo hard als ik had gehoopt (hij lijkt zachter als het vorige speakersetje) maar hij blijft daarin tegen wel superzuiver ook al staat ie vol open...
wat wordt mee geleverd:
- speakerkabels
- aansluiten van 4 extra appartaen (van mini-jack (male) naar stereo tulp)
- en de andere kant op dus van tulp naar de vroutjes mini jack
- kabels voor 5.1 geluidskaart, ook weer met een male en een femal (de females zijn overigens wel zeer kort)
ik heb em uitgeprobeerd op lion king en de eagles - hell freezes over nummer Hotel california
en dat vind ik echt
hij kan misschien niet zo hard als ik had gehoopt (hij lijkt zachter als het vorige speakersetje) maar hij blijft daarin tegen wel superzuiver ook al staat ie vol open...
Verwijderd
Ik denk dat ik voor de Creative MegaWorks 550 zal kiezen, deze heeft een digitale ingang en m'n soundkaart heeft een digitale uitgang,
maar nog een vraagje : de 5300 en 550 zijn zonder decoder , stel dat ik een DVD player koop, kan deze set's rechtstreeks aansluiten op een DVD speler al dan niet via digitale uitgang?
maar nog een vraagje : de 5300 en 550 zijn zonder decoder , stel dat ik een DVD player koop, kan deze set's rechtstreeks aansluiten op een DVD speler al dan niet via digitale uitgang?
De MegaWorks 550 heeft geen digitale ingang.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:38:
Ik denk dat ik voor de Creative MegaWorks 550 zal kiezen, deze heeft een digitale ingang en m'n soundkaart heeft een digitale uitgang,
Als de DVDspeler een 5.1 analoge RCA/tulp uitgang heeft, wat dacht ik meestal het geval is, dan kan je het direct erop aansluiten. (Je moet dat wel een paar goedkope kabeltjes erbij kopen.)
de z-5300 ook nietCyb schreef op 07 januari 2004 @ 23:23:
[...]
De MegaWorks 550 heeft geen digitale ingang.
Als de DVDspeler een 5.1 analoge RCA/tulp uitgang heeft, wat dacht ik meestal het geval is, dan kan je het direct erop aansluiten. (Je moet dat wel een paar goedkope kabeltjes erbij kopen.)
Steam Inventaris
Verwijderd
Waarschijnlijk bestel ik morgen deze set voor bij mijn Yamada DVX6000.
specs:
Specs:
Is dit een goede keus, voor opstelling rond mijn bed ??

specs:
Specs:
Is dit een goede keus, voor opstelling rond mijn bed ??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:06 ]
Het ziet er wel leuk uit en de specs lijken me ook redelijk voldoende. Maar de afkeer die ik heb bij dit soort sets (en daarom heb ik 5.1-setjes afgezworen) is het uit mekaar getrokken geluid.Is dit een goede keus, voor opstelling rond mijn bed ??

Je hebt namelijk de satjes voor de hoge en middelhoge tonen. De woofer maakt het werk af van de frequenties eronder. Als de satjes niet "full-range" zijn (d.w.z. dat ze zo'n beetje al het geluid van pakweg 40 - 40.000 Hz kunnen weergeven) dan heb je dus een uit mekaar getrokken geluidsbeeld. Deze sats zien er niet full range uit, dus zullen ze vooral de hoge tonen weergeven.
Als je de sats rond je bed wilt plaatsen, dan betekent dat dat je met je oren dicht bij deze dingetjes zit. Je hoort dus weliswaar al het geluid dat eruit komt, maar je hoort ook duidelijk dat ze de bassen missen. Sterker, je hoort dat de bassen van een totaal andere plek komen (namelijk uit je sub) en dit geeft een heel vreemd beeld. Als je bijvoorbeeld duidelijk links een knal hoort, en je sub staat rechts, dan klinkt dit dus een beetje gek. Links hoog, rechts laag.
Nu durven audiofabrikanten te beweren dat je een sub overal neer kunt zetten, vanwege de menselijke handicap om geluiden onder de pakweg 90 Hz niet te kunnen plaatsen. Maar bij zo'n set neemt die sub (die dus geen subwoofer mag heten, maar een gewone woofer) ook het wel-richtingsbepaalde geluid voor z'n rekening.

Je kunt dan stellen dat het belangrijk is om de sats zo ver mogelijk bij je vandaan te zetten, zodat ze een veel breder bereik krijgen en zodat de (sub)woofer de kans krijgt de kamer te vullen met zijn geluid.
Als je dus praat over een oppervlakte van 2 vierkante meter, met de sats op de hoeken en de sub onder je bed, dan is dit sterk af te raden.
Verwijderd
Wat voor set zou ik dan naar moeten gaan kijken ? zonder direct in enorm hoge prijzen te komen ?
Ik wil je set niet afzeiken, voor hetzelfde geld valt het reuzemee. Maar ik weet zo snel geen goed alternatief.
Het gescheiden geluid is een van de compromissen die de fabrikanten maken en het is juist het punt waar ik zo'n hekel aan heb.
Ik spreek misschien uit negatieve ervaring, omdat ik ooit een set had met satjes die geen enkele vorm van bass weergeven, maar met een beetje luchtkamer en een redelijke afmeting van de tweater valt het denk ik wel mee. Ik verwacht alleen dat je na een tijd luisteren erg moe wordt van de hoge tonen.
Voor een betere geluidskwaliteit zou je de sats iets verder van je af kunnen zetten.
Misschien kun je ze ook op de grond zetten, zodat de hoge tonen iets doffer worden.
Ik weet alleen niet precies wat voor opstelling jij in de gedachten had. Goed, 5.1, maar waar en op welke hoogte wou je een en ander plaatsen
Misschien kun je ook een paar 2.0 setjes kopen en een extra woofer gebruiken, maar dat lijkt me een beetje overbodig/niet goed op mekaar afgestemd/duur.
Het gescheiden geluid is een van de compromissen die de fabrikanten maken en het is juist het punt waar ik zo'n hekel aan heb.
Ik spreek misschien uit negatieve ervaring, omdat ik ooit een set had met satjes die geen enkele vorm van bass weergeven, maar met een beetje luchtkamer en een redelijke afmeting van de tweater valt het denk ik wel mee. Ik verwacht alleen dat je na een tijd luisteren erg moe wordt van de hoge tonen.
Voor een betere geluidskwaliteit zou je de sats iets verder van je af kunnen zetten.
Misschien kun je ze ook op de grond zetten, zodat de hoge tonen iets doffer worden.
Ik weet alleen niet precies wat voor opstelling jij in de gedachten had. Goed, 5.1, maar waar en op welke hoogte wou je een en ander plaatsen
Misschien kun je ook een paar 2.0 setjes kopen en een extra woofer gebruiken, maar dat lijkt me een beetje overbodig/niet goed op mekaar afgestemd/duur.
FF nog een vraagie over z5300, krijg hem als het goed is morgen binnen, maar is het mogelijk om de set tegelijkertijd aant te sluiten op de xbox en pc (of is dit alleen maar mogelijk;)) want anders moet ik elke keer weer stekker daar in stekker daar uit..das ok nie alles
Ka-tjing
Verwijderd
Met de plaatsing ga ik wel experimenteren. Heb vanuit de car-audio wel wat ervaring met "staging". Ga maar voor zo'n set en plaats mijn ervaringen hier later wel.Rick_S. schreef op 08 januari 2004 @ 16:28:
Ik wil je set niet afzeiken, voor hetzelfde geld valt het reuzemee. Maar ik weet zo snel geen goed alternatief.
Verwijderd
Iemand die weet je zo'n Creative 550 en Logitech 5300 rechtstreeks kan aansluiten op een DVD speler?
Cyb in "Het grote: Kiezen van een pc-speakersyst..."Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 13:03:
Iemand die weet je zo'n Creative 550 en Logitech 5300 rechtstreeks kan aansluiten op een DVD speler?
nee dit kan niet nee, mischien een kabel splitterTh@_M@ster schreef op 08 januari 2004 @ 17:31:
FF nog een vraagie over z5300, krijg hem als het goed is morgen binnen, maar is het mogelijk om de set tegelijkertijd aant te sluiten op de xbox en pc (of is dit alleen maar mogelijk;)) want anders moet ik elke keer weer stekker daar in stekker daar uit..das ok nie alles
Steam Inventaris
Verwijderd
Ik denk erover na om deze Speakerset te nemen :
http://www.consumer.phili...RS_SU&productId=A5.600_00
Iemand die deze heeft en me kan vertellen hoe ik deze kan aansluiten op m'n Abit Nf7-s, da's een 5.1 speakersset en nf7-s heeft soundstorm 5.1 sound aan boord.
http://www.consumer.phili...RS_SU&productId=A5.600_00
Iemand die deze heeft en me kan vertellen hoe ik deze kan aansluiten op m'n Abit Nf7-s, da's een 5.1 speakersset en nf7-s heeft soundstorm 5.1 sound aan boord.
ik krijg mijn A2.610 zo binnen, die is de voorganger ervan, die heeft geen bass-poort ofzo...maar schijnt ook goed te zijn... ik zal later wel zeggen wat ik ervan vindtVerwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 10:33:
linkje
[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 10-01-2004 10:42 ]
Aansluitingen : 3 x analoge invoerVerwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 10:33:
te lange link

[ Voor 26% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 10-01-2004 13:44 ]
Steam Inventaris
daar bedoelen ze mee, je kan 3 analoge apperaten aansluiten, waarvan één 5.1 en twee stereo
ik heb nu de A2.610 en die bevalt best wel, super mooi geluid diepe bass, heldere heldere tonen, mn Creative Inspire 4.1 4400 en de Logitech Z-640 zijn er niets bij
Kheb nou een Z-5300, ook aangesloten op de xbox (analoog), wou ik gisteravond filmpie kijken (die 5.1 ondersteund) maar kreeg geen 5.1
moes hem op matrix mode zetten om door alle speakers wat te horen maar dit was ook niet alles, is er niet een optie dat ik er tog voor kan zorgen dat ik 5.1 heb? of is dit niet mogelijk
Ka-tjing
MayB dat je hier wat aan hebt:Th@_M@ster schreef op 11 januari 2004 @ 13:14:
Kheb nou een Z-5300, ook aangesloten op de xbox (analoog), wou ik gisteravond filmpie kijken (die 5.1 ondersteund) maar kreeg geen 5.1moes hem op matrix mode zetten om door alle speakers wat te horen maar dit was ook niet alles, is er niet een optie dat ik er tog voor kan zorgen dat ik 5.1 heb? of is dit niet mogelijk
http://www.dolby.com/Consumer/Games/Systems/#MSXbox
Ik kwam het toevallig tegen.
Ik ben aan het kijken naar een 2.1 setje. Ik heb de logitech z-340 en de creative t2900 bekeken maar kan nog geen keuze maken. Heeft iemand ervaring met een van deze setjes?
Verwijderd
Net een test in de Duitse C't van 5.1 en 7.1 speaker sets gelezen.
Daar kwam deze jongen, de Teufel Concept E Magnum, veruit als beste uit de bus.
Wellicht iets voor mensen die een 5.1 set zoeken, alleen zul je vast wel naar een Duitse (online) zaak moeten gaan om hem hier te kunnen krijgen.
De prijs is €199,-, en hier heb je de link van het product:
http://www.teufel.de/fra_concepte_magnum.htm
De voeten zit er alleen niet bij.
Wellicht iets voor mensen die een 5.1 set zoeken, alleen zul je vast wel naar een Duitse (online) zaak moeten gaan om hem hier te kunnen krijgen.
Ik ben zelf ook op zoek naar een 2.1 setje. Eigenlijk heb ik het al gevonden, de Logitech Z-2200, maar ik blijf verder zoeken. Al geloof ik niet meer dat er een betere 2.1 setje bestaat voor die prijs. De kwaliteit is gelijk aan die van Z-560 en Z-680 maar dan met minder speakers. Tis wel duurder dan wat je in gedachten hebt maar het is je geld waard. Ik kon de kwaliteit van de Logitech Z-540 niet meer aanhoren als beginnend "audioliefhebber".nickvd schreef op 13 januari 2004 @ 19:11:
Ik ben aan het kijken naar een 2.1 setje. Ik heb de logitech z-340 en de creative t2900 bekeken maar kan nog geen keuze maken. Heeft iemand ervaring met een van deze setjes?

[ Voor 17% gewijzigd door Hironshy op 13-01-2004 21:43 ]
Die Teufel Concept E Magnum schijnt idd best wel goed te zijn. Welke 7.1 was daarbij getest? De GigaWorks of Inspire of iets anders?Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:15:
Net een test in de Duitse C't van 5.1 en 7.1 speaker sets gelezen.
Review van de Concept E Magnum:
http://babelfish.altavist...23teufel_concept_e_magnum
Als ik het goed gelezen heb, is de Concept E Magnum net iets beter dan de MegaWorks 550.
Dit topic is gesloten.