Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.708 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een SB Live! 5.1 in mijn nieuwe PC (FSC Scaleo 600) en wil de standaard meegeleverde speakerset vervangen.

Op dit moment ziet de shortlist er als volgt uit:

Creative Inspire 5300
Philips A3.600

Zit ernstig te dubben over de Logitech Z-560 (was die maar 5.1. Weet iemand wellicht of je een aparte center speaker op de SB Live! 5.1 kunt aansluiten?!). Of kan ik beter die 4.1 maar accepteren omdat die Logitech set erg goede reviews kreeg (veel meer dan die 2 andere genoemde sets).

Thnx voor alle goede feedback/tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 16:51
Ik heb de logitech z-560 set en als je bass wilt laten horen is dit je set. Super geluid en zeer extreme bass. Voor mij vaak zelfs teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Ik heb de 3.500 van Philips (4.1) Bevalt me prima, vooral dat je bass, treble, volume en input kanaal met een afstandsbediening kunt regelen. De 3.600 heeft 1 speakertje meer, en een iets zwaardere subwoofer. Hij is alleen niet digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hoeveel mag het kosten?
Anders neem je gewoon een DTT5700 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 07:17
Het best is gewoon om naar de winkel te gaan en daar zelf te gaan luisteren naar de door jouw genoemde pc-speakers. Het gaat er om welk setje jij het best en mooist vind klinken. Een vette bas is natuurlijk leuk, maar als je er niet van houdt heb je er weinig aan.

Een centerspeaker heb je eigenlijk alleen maar nodig als je veel dvd-tjes op je pc afspeelt. Speel je geen dvd-tjes af op je systeem dan voldoet een 4.1 speakersetje, aangezien er haast geen andere programma's van een centerspeaker gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe set. Ik heb een SB Live 1024, dus als ik 5.1 wil zal ik ook een nieuwe geluidskaart moeten, denk ik.

Nog meer mensen met ervaringen met speakersets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
voor de verandering laten we deze open :)

Het is alweer een tijdje geleden dat dit soort speakersetjes zijn besproken hier in AV en een topic als deze biedt dan ook mooi de gelegenheid mensen ernaar te verwijzen.
Dus: stel hier maar al je vragen en geef hier ook maar je ervaringen met je eigen setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Ik heb de Philips 3.600 besteld. ALs het goed is, weet je morgenavond hoe die bevalt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt wel weer een opsomtopic te worden...

Het lijkt me dat je een speakerset uitzoekt op de ruimte waar je computer staat. Ik heb zelf een Cambridge-FPS setje op/onder m'n bureau en achter m'n stoel.
Dat hangt aan 4.1 Live kaart. Werkt prima.

(offtopic) Enige nadeel is dat ik de meegeleverde software nog niet heb aangepast. Dit draait niet goed onder XP.
Ik weet dat er duizenden topics over begonnen zijn, wellicht is het al opgelost maar ik heb geen zin gehad om er (weer) in te duiken.

Al met al kan ik flink blazen met deze uitrusting.
Maar goed, dat staat in een vierkante zolderkamer (met puntdak)van 36 vierkante meter.
Het lijkt me dat wanneer je pc in je huiskamer staat je misschien aan iets zwaarders moet denken, zoals je versterker.

Ook is er altijd de eerste vraag die jezelf moet stellen met het aanschaffen van hardware: Wat wil ik?
Als je DVD's wilt bekijken is er toch een box of wat meer nodig dan wanneer je wilt Patiencen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Over 4.1 vs 5.1:

Als je achter de pc een film kijkt, dan maakt 4.1 niet zoveel uit. Omdat de front speakers al dicht op elkaar staan valt het gemis van een center niet echt op. Bijkomend voordeel is dat veel soortgelijke 4.1 setjes van xxx euro veel beter zijn dan 5.1 setjes van dezelfde prijs.

Dus nee, 4.1 of 5.1 maakt niet zoveel uit achter de pc, kies dan dus voor kwaliteit en neem een 4.1, zoals de Logitech Z560.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik de PC bijzonder veel om DVD's op de TV af te spelen. Ik gebruik PowerDVD XP 4.0, deze kan in software 5.1 en DTS en nog meer aan, dus een set met hardwarematige decoder zoals de 5700 is niet echt nodig (heb Athlon XP 1800+ en 512MB DDR).

Jaded: ben zeer benieuwd naar je ervaringen met die 3.600 van Philips. Die jongens in Eindhoven hebben misschien een waardeloos marketing-apparaat, qua technologie zit het meestal wel meer dan snor. Daarbij lijkt die afstandsbediening me erg handig en is het uitgangsvermogen significant hoger dan die van de Inspire 5300.

Zou graag van die Logitech Z-560 een 5.1 systeem maken (door een losse center speaker toe te voegen). Weet iemand of dit (beter nog: ervaring mee) kan met een van de uitgangen op een SB Live! 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
Op donderdag 23 mei 2002 22:46 schreef twindrive het volgende:
Zou graag van die Logitech Z-560 een 5.1 systeem maken (door een losse center speaker toe te voegen). Weet iemand of dit (beter nog: ervaring mee) kan met een van de uitgangen op een SB Live! 5.1?
Het is goed mogelijk om van die Logitec Z-560 een 5.1 systeem te maken. Je soundblaster heeft namelijk een uitgang voor een centerspeaker. Het is idd de vraag of het zin heeft om er een 5.1 systeem van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JT: ik ben je even kwijt, ik kijk DVD's alleen maar via de TV (heb speciaal een TV-out naar Scart-kabel laten maken), dus dan lijkt me een 5.1 set beter (zeker omdat de frontspeakers een metertje of 3 uit elkaar staan).

Asclepius: kun je wellicht een hint geven hoe e.e.a. dan aan te sluiten op de SB Live!? Volgens mij heb je nl. alleen front, rear en center/woofer als analoge aansluitingen, dus geen aparte aansluiting voor de center speaker (deze zit toch meestal op de subwoofer?!). Weet jij (of anderen) wellicht ook merken/producten van dergelijke center speakers?

By the way: heeft iemand meer info over de geruchten dat Logitech binnenkort met een 5.1 set op de proppen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik kan beoordelen zijn er twee setjes die vaak worden genoemd;
de logitech z560 en de klipsch promedia's 2.1 en 4.1. beide zijn thx gecertificeerd. de logitech's zijn echter een flink stuk goedkoper dan die van klipsch en schijnen hetzelfde hoge geluidskwaliteit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 26 mei 2002 21:56 schreef twindrive het volgende:
JT: ik ben je even kwijt, ik kijk DVD's alleen maar via de TV (heb speciaal een TV-out naar Scart-kabel laten maken), dus dan lijkt me een 5.1 set beter (zeker omdat de frontspeakers een metertje of 3 uit elkaar staan).

Asclepius: kun je wellicht een hint geven hoe e.e.a. dan aan te sluiten op de SB Live!? Volgens mij heb je nl. alleen front, rear en center/woofer als analoge aansluitingen, dus geen aparte aansluiting voor de center speaker (deze zit toch meestal op de subwoofer?!). Weet jij (of anderen) wellicht ook merken/producten van dergelijke center speakers?

By the way: heeft iemand meer info over de geruchten dat Logitech binnenkort met een 5.1 set op de proppen komt?
Mjah, probleem is dat je ZOOOOVEEEEEEL mee neerlegt voor een center.....de Logitech Z560 schijnt net zo goed te zijn als Klipsch en Creative Megaworks 520D, alleen kijk is wat die kosten met center....Ik zou daarom alleen aan 5.1 beginnen als je bent bereid zoveel er voor neer te leggen. Ik ken voor de rest niet echt denderende 5.1 setjes. En kom niet met de Inspire 5300 of 5700 want daar komt niet echt mooi geluid uit.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 26 mei 2002 22:10 schreef toermalijn het volgende:
voor zover ik kan beoordelen zijn er twee setjes die vaak worden genoemd;
de logitech z560 en de klipsch promedia's 2.1 en 4.1. beide zijn thx gecertificeerd. de logitech's zijn echter een flink stuk goedkoper dan die van klipsch en schijnen hetzelfde hoge geluidskwaliteit te leveren.
THX houd weinig in. Tis THX multimedia, niet die voor hifi.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de Z-560 besteld! Voor het luttele bedrag van 225 euro's, en dankzij aan de fiscus - want voor PC prive - gaat daar nog eens zo'n 50% vanaf!

Wellicht een idee om een extra Z-560 sattelliet te gebruiken als center (met een versterkertje ervoor, als dat ueberhaupt kan)? Tips over losse center speakers en hoe deze op de SB Live! 5.1 aan te sluiten naast een 4.1 set blijven van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

gewoon niet doen.. Je wil nu alleen 5.1 om toch maar 5.1 te hebben of om meer speakers te hebben.. Dat is niet echt nuttig. die center gebruik je ten eerste toch alleen maar bij films, maar dat werkt op PC speaker niveau ook perfect door de stemmen door de frontspeakers weer te laten geven.

Dus als je van het idee "meer speakers moet wel beter zijn" af weet te komen, dan kan je dat gewoon laten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Ik heb vandaag de Philips 3.600 binnen gekregen, en het is echt een superset !!!
Ik kan het iedereen aanbevelen.
Ik weet niet of het overal zo bij is, maar hier zitten echt enorme verlengkabels bij.

De platte speakers zijn ook superhelder.
Echt een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op maandag 27 mei 2002 18:26 schreef twindrive het volgende:
Heb vandaag de Z-560 besteld! Voor het luttele bedrag van 225 euro's, en dankzij aan de fiscus - want voor PC prive - gaat daar nog eens zo'n 50% vanaf!

Wellicht een idee om een extra Z-560 sattelliet te gebruiken als center (met een versterkertje ervoor, als dat ueberhaupt kan)? Tips over losse center speakers en hoe deze op de SB Live! 5.1 aan te sluiten naast een 4.1 set blijven van harte welkom.
Hoe lang zijn de kabels die je er bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een inspire 5700, dies gewoon perfect! alleen ongelofelijk hard gaat ie niet, maar wel hard genoeg om je buren te pesten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 27 mei 2002 23:41 schreef Erik180480 het volgende:
He passen alle boxen op een Creative Audigy Player?

Thanks,zzz

Yooooo
Daar hebben we een handleiding voor. En alle PCspeakers passen op een audigy, 2, 2.1, 4.1 en 5.1.. alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om m'n Xbox aan deze logitech Z-560 te hangen?. Zit geen Digitaal uitgang op, dus........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jah, analoog kan je gewoon de twee kanalen van de xbox aansluiten op de z560 en dan heb je gewoon stereogeluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word dan de geluid voor m'n pc (en Xbox off coz) minder op? sorry maar ben een n00b op audiogebied:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

het geluid wordt niet minder op je PC... Met een 560 kan je 4 kanaals PC geluid krijgen. Je xbox kan je dan analoog aansluiten zodat je stereo hebt.

Je hebt dan met DVD-films en sommige spellen geen 5.1 geluid. De kwaliteit blijft gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u/je wel voor het duidelijke uitleg
Als iemand nog z'n ervaring met de Z-560 kwijt wil post it

Greetz
Ins..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

OK, dan op advies van iemand maar hier even mn bevindingen van mn aanschaf van het XPS210 setje van Hercules. Het is een heel lief setje n kost niet veel. De bass is iets aan de zachte kant als je het volume wat zacht hebt staan, de verhouding wordt wat beter wanneer je het volume knopje om 12 uur zet, maar verwacht geen monster bass. De bass gaat ook niet super diep, vrij hoog, maar wat kan je ook verwachten van zo'n lief klein subje.

Uit de satilietjes komt een leuk geluid, jammer dat de sattelietjes net iets te veel bass uit braken uit de midlag drivertjes, want daardoor gaat hij wat eerder kraken als het volume open draait.

De Luidsprekers worden geadverteerd als magnetisch afgeschermd, maar tot mijn verbazing geven ze op een kleine meter van mn scherm verstoring van het beeld, das toch wel jammer.

Het setje heeft mij 49 euro gekost, ze zijn wel goedkoper te krijgen denk ik, maar dan zit je weer met verzendkosten enzo. Het geheel zit in een goed draagbare doos, welke nog net klein genoeg is voor een lanparty, als je een beetje ruimte hebt. Dat is dan ook waar ik ze voor gekocht heb, een muziekje laten horen op een lanparty, of het kijken van een filmpje op een zelfde aangelegenheid.

Ik ga ze nu ff gebruiken voor een potje CS, zullen we zien of ze daar ook leuk meedoen.

BTW de 3D knop geeft best een aardig effect voor tijdens het luisteren van muziek, het klinkt allemaal ff wat ruimtelijker.

Als er specifieke vragen zijn beantwoord ik die graag.
Ik pleurt dit ff hier neer omdat er vrij weinig reviews van het setje te vinden zijn.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mn labtec APX 4620 eruit gooien... Aangezien er in dat set een enorm lekkere bass zit wil ik wel een nieuw speaker set met een gruwelijk lekkere bass..
Uit een ander topicje van m kwam de Logitech Z560 speakerset 4.1 als beste keuze... wat vinden anderen hiervan, of hebben jullie nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ik ben een newb qua pc audio, maar ik zie die dingen ook wel eens,, speakers van creative enzo, maar is een vette versterker met boxen niet beter dan "speciale" pc boxen?

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, de Z560 en de klipsch promedia zijn dan de enige die dat halen he? :).

Dat wordt in dit topic ook gezegd overigens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 15:44 schreef JvS het volgende:
mjah, de Z560 en de klipsch promedia zijn dan de enige die dat halen he? :).

Dat wordt in dit topic ook gezegd overigens :P.
Haha, tjah ben een lange tijd niet meer op GoT geweest, dus... ;)

edit:
ik lees net alles en kijk naar de prijzen... ik ga de logitech z560 bestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*D uhhhhhh een andere tip: creative 3500 digital.
Echt een geweldige set, met eigen externe versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 15:56 schreef Drs_Cootje het volgende:
*D uhhhhhh een andere tip: creative 3500 digital.
Echt een geweldige set, met eigen externe versterker.
Nee de bass is daar echt ZWAAR beroerd van.. echt de slechtste bass die ik ooit heb gehoord ongeveer.. en zeker voor dat geld.. luister maar een keer drum n bass dan weet je was ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*D € 239,= is toch niet te veel......
en de bas.... tja... voor een audiofiel is het nooit goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 16:00 schreef Drs_Cootje het volgende:
€ 239,= is toch niet te veel...... 'D
en de bas.... tja... voor een audiofiel is het nooit goed genoeg
Prijs kwaliteit heb ik het over...
Ennuh de bass... tja voor een drum n bass fan is de bass juist enorm belangrijk.. Dan zou ik meteen de sub van mn labtec an die 3500 hangen.. maar verder vind ik hem helemaal niet zo goed.. (heb gewerkt in compu winkel en daar verkochten we ze ook) Hij stond vroeger altijd als demo in de winkel, maar nee... ik ben er niet over te spreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
Ik heb vandaag die Logitec Z560 in de winkel gehoord, en er komt idd wel een lekkere bas uit. Dus als je speakers met veel bas zoekt zou je is naar dit setje kunnen luisteren. Ik vond zelf het design niet zo mooi, maar dat is mijn mening :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week heeft een vriend van mij de Promedia 2.1 van Klipsch gekocht, het is geen 4.1 of 5.1 maar maakt wel gebruik van de zelfde speakers en sub.
Afgezien van een klein probleempje met de hoge tonen wist ik niet wat me overkwam toen ik het geluid hoorde! De bassen zijn zo ongelooflijk diep en helder en er is geen enkel teken van vervorming bij hoog volume, iets wat ik niet vaak hoor uit computer speakers!
We hebben zo'n beetje de meeste muziek stijlen geprobeerd en het klonk werkelijk fantastisch!

Vandaag las ik een review over de Logitech Z-560 4.1 speakerset.
Sure enough, the Z-560s smoked the ProMedias. Maybe you didn't read that. The Z-560s smoked the ProMedias! Logitech's Director of Marketing explained that for a good shootout you had to run against the "king of the hill." He was downright giddy with our reactions. Here were the best computer speakers you could buy and they were being schooled by a rig that cost $100.00 less.
To demonstrate the power of their sub, the PR people were playing some Mickey Hart tracks. As much as my anti-hippy sensibilities render me allergic to this type of "world music," I know that Mr. Hart's drum projects are very well recorded and extremely dynamic. Sadly, at high volumes, the Klipsch sub just farted away. Granted, they had the volume pretty much maxed, but this was to prove a point. When the signal was routed to the Z-560s, the lows instantly became rich, deep, and clean as could be. I was ready for improvement, but nothing so dramatic.
http://gear.ign.com/articles/306/306744p1.html

Persoonlijk vind ik het vrij moeilijk te geloven dat een speakerset van 100 dollar goedkoper, beter geluid kan produceren dan de Promedia series. Ik vind het uberhaubt moeilijk te geloven dat er computer speakers zijn die beter geluid produceren dat de Promedia series, maar dat terzijde.

Zijn er mensen op het forum die ervaringen hebben met bijde speakersystemen? En misschien ook de Altec Lansing 621?

Zelf ben ik ook van plan een nieuw speakersysteem te kopen, m'n Altec Lansing ATP3 is aan vervanging toe.
Echter waren er enkele systemen die al afvielen door het ontbreken van een treble en/of bas regelaar. Iets wat naar mijn ideé op geen enkele speakerset mag ontbreken.
Een fabriekant kan wel claimen dat hun speakers ten allertijden goed klinken maar geluid is persoonlijk als de...(vul maar in).
Ik gebruik de treble en bas regelaars op m'n ATP3 geregeld, voor elk type muziek stel ik het geluid even bij voor optimale klank.
Ik vraag mij dan ook af welke reden gebruikt word om de treble en bas regelaars af te laten vallen, in veel gevallen is het enkel treble maar bas word ook wel eens achterwegen gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 31 mei 2002 16:28 schreef Asclepius het volgende:
Ik heb vandaag die Logitec Z560 in de winkel gehoord, en er komt idd wel een lekkere bas uit. Dus als je speakers met veel bas zoekt zou je is naar dit setje kunnen luisteren. Ik vond zelf het design niet zo mooi, maar dat is mijn mening :) .
Waar heb je geluisterd ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
mededeling: Om dit topic een beetje kernachtig en ontopic te houden zal ik af en toe eens wat reacties snoeien.

Niet boos worden, het is voor de goede zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me geeft het topic een klein schopje onder z'n kont :P

Nu ik die Promedia's gehoord heb moet ik die Logitech Z-560 natuurlijk ook horen! Als het echt zo is dat die Logitech zoveel meer volume hebben word de keus moeilijk... Die Logitech set biedt ook nog eens 4 speakers ipv 2 voor de zelfde prijs.
Enige nadeel vind ik het uiterlijk, het ziet er naar mijn mening nogal on-professioneel uit. Als ik dan naar die Promedia's kijk krijg ik het toch wel warm! :D
Misschien dat de geluidskwaliteit van de Logitech Z-560 mij kan overtuigen, anders ga ik audio import even bellen voor een setje Promedia's :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
Op vrijdag 31 mei 2002 20:23 schreef JT het volgende:

[..]

Waar heb je geluisterd ?
Ik heb ze bij de mediamarkt in Rijswijk beluisterd. Niet echt de ideale plek om eens te gaan luisteren vind ik zelf.
Zoals ik al eerder schreef geeft die Logitech veel bas, maar ik vind hem soms toch wel wat te overdreven, vooral bij muziek. Als je hem iets te hard zette kreeg je zo'n boom-box geluid, en daar hou ik zelf niet zo van. De bassen overtroffen dan het mid en hoog van de satelieten.
Gewoon met de bas niet al te hard klonk ie verder voor een pc-speakersetje wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32

koe161

koe(c)

Heeft iemand ervaring met deze set?

Afbeeldingslocatie: http://www.galtic.dk/pm1500_galticdvd.gif

teac powermax-1500
Dolby® Digital multimedia system with subwoofer and 5 satellites, A3D and EAX supply, Playstation2-ready

http://www.teac.de/dt/02_01_02_produkts/02_01_02_09_g11.htm

Deze heeft meerdere ingangen (te gebruiken voor DVD/VCR/PC)

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en dames,

ik ben van plan om een nieuwe speakers systeem te kopen,,,
jaja, ik heb nu nog four-point 1600 van Creative!

wat moet ie allemaal kunnen ? Nou, niet veel :-

1. aansluiten op een standalone DVD speler
( ik heb nu Revoy 2200 )

2. aansluiten op een SB Live! (PC dus)

3. mijn budget is maximaal 300Euro,,, moet wel eentje zijn met afstandbediening.

ik zit te denken aan die DTT 3500 van creative! heeft iemand hier zo'n ding thuis? of iemand met ervaring misschien?

alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 juni 2002 19:14 schreef AxzZzel het volgende:
Hoe zit het trouwens met de DTT 2200? Ik zie die bijna nergens meer. Zijn ze uit de handel gehaalt ofzo want op Creative zag ik em laatst ook niet meer staan.
die is dus vervangen door de 5300 (die beter is).
Op vrijdag 07 juni 2002 19:25 schreef OutSIdeR het volgende:
Ik heb zelf de Altec Lansing ACS 54. Egt zit gewoon super geluid in die boxjes. Vette bas, me pa wordt er gek van. ben al 3 x gebeld door de buren dat t zachter moet, no kidding >:)
Dat is dus niet echt een kwaliteitsnorm ofzo, meer dat het setje dus irritante resonanties heeft bij 100Hz ofzo. BOENK BOENK BOENK.
m'n onderbuur heeft een allerranzigst fps1000'tje en die bonkt als een wilde m'n kamer in en mijn (goede en hifi) sub bonkt in zijn kamer helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 23:34
Hardware Info High End Speaker test

Ik zit zelf aan de Creative Soundworks 510D te denken.. Gewoon niet naar de prijs kijken en dan komt alles goed :)

Als ik hem binnen heb zal ik wel ff posten wat je ervan kunt verwachten.. Of een reactie van een buurman posten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

13 pc speakersets gereviewd is ook een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 22:04 schreef olivierk het volgende:
Ik heb de logitech z-560 set en als je bass wilt laten horen is dit je set. Super geluid en zeer extreme bass. Voor mij vaak zelfs teveel.
Die heb ik ook. Echt super geluid heel helder. En een harde bas. Ik heb zelfs de lage tonen in windows lager gezet omdat anders mijn ouders klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 2de hands versterkers en een setje boxen.

Versterkers hebben nog altijd beter geluid en kwaliteit dan ieder boxen setje, daarbij is daar veel meer verscheidenheid. Digitaal aansluiten lijkt me vrij onhandig want het signaal wordt toch analoog. Digitaal is alleen beter als de versterker/setje een betere AD/DA converter heeft dan de geluidskaart (wat niet moeilijk is want vaak zijn deze van zeer lage kwaliteit, simpel weg omdat een goede da converter duur is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 08 juni 2002 13:42 schreef win2kpro het volgende:
ik wil toch jullie mening/ervaring weten over de creative DTT 3500 ( kost 225,-Euro bij www.computer-land.nl in Haarlem ), die ga ik vandaag kopen! of zal ik toch iets anders nemen ?
Wat voor geluidskaart heb je ? Als je een 5.1 geluidskaart hebt koop dan de Logitech Z560...je mist wel een center, maar dat maakt bij films op de pc kijken niet zo heel veel uit + dat de Logitech VEEL beter klinkt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 13:45 schreef JT het volgende:

[..]

Wat voor geluidskaart heb je ? Als je een 5.1 geluidskaart hebt koop dan de Logitech Z560...je mist wel een center, maar dat maakt bij films op de pc kijken niet zo heel veel uit + dat de Logitech VEEL beter klinkt.
tja, ik heb SB Live! 5.1 (player), maar wil mijn Revoy DVD 2200+mijn pc daarop aansluiten.... de speakerset moet ook een afstandbediening hebben!

de Creative DTT 3500 en andere speakers zijn hier getest kijk effe :
http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=110&page=10

Conclusie
Een goed set, die qua geluidskwaliteit nergens in uitblinkt, behalve veelzijdigheid, maar gewoon bovengemiddeld scoort. De voordelen zijn naast de veelzijdigheid, de compleetheid en de samenwerking met de geluidskaarten van Creative. Als je zowel games speelt, muziek luistert en DVD's afspeelt, dan is deze set een goede keuze. Jammer alleen van de zeer hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
Op zondag 09 juni 2002 14:43 schreef geforceddq het volgende:
Aangezien dit 'Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic' is, wou ik hier me vraag wel kwijt.
Bij een Crative Inspire 5700 zit een versteker (toch ?).
Is dit een goede versterker of kan ik er beter een andere versterker voor kopen in combinatie met een Inspire 5300 ?
Wat is dan ook goedkoper (heb nie zoveel euros :P)
Ieder pc-speaker setje heeft een ingebouwde versterker, die meestal in de subwoofer verwerkt zit. Je kan voor een pc speakersetje dus geen andere versterker kopen, of je moet je boxjes open slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op vrijdag 07 juni 2002 20:05 schreef JvS het volgende:

[..]

die is dus vervangen door de 5300 (die beter is).
[..]

Dat is dus niet echt een kwaliteitsnorm ofzo, meer dat het setje dus irritante resonanties heeft bij 100Hz ofzo. BOENK BOENK BOENK.
m'n onderbuur heeft een allerranzigst fps1000'tje en die bonkt als een wilde m'n kamer in en mijn (goede en hifi) sub bonkt in zijn kamer helemaal niet
Interessant. Ik heb dezelfde crappy sub en hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd of dat ook zo is met de subs van setjes van een hogere kwaliteit.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil een nieuw speaker setje hebben:

Hercules XPS 510 5.1
Labtec Arena 530 4 speaker sub
Creative Surround FPS 1600

Ik had er al topic over maar dies gesloten, en zag net deze hercules, dus laat ik het nog maar een keer doen.

Welke zouden jullie kopen?
Wat ga ik er mee doen ?
Games, DVDs kijken, en natuurlijk muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom dan geen Altec Lansing ACS 54 ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 15:20

Eraser127

Nijkerk

Op maandag 10 juni 2002 20:20 schreef SaURoN het volgende:

[..]

mischien specs of plaatje [specs zeggen me weinig namelijk]
en natuurlijk de €
Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/pierre.halle/images/accesssoires/altec-acs54.jpg

heb ik hier ook en klinkt erg lekker

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 10 juni 2002 20:54 schreef SaURoN het volgende:
Niemand hier in de buurt verkoopt Altec dus denk dat ik die maar niet neem :) van mijn 3 keuzes welke zou je nemen ?
Dan zou ik doorsparen want ik vind Altec het enige goede setje onder de 200 gulden :o

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 10 juni 2002 21:03 schreef SaURoN het volgende:

[..]

hmm is die ook in 5.1 versie ?
Nope. Maar die center is niet zo belangrijk als je achter de pc zit. Je front speakers staan dan zo dicht op elkaar dat ze de center heel goed kunnen simuleren, iets wat een aparte instelling is.

Altec Lansing ACS 54 in de pricewatch

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de logitech 540 i.p.v. de 560
eigenlijk goed?
Hij heeft toch een lage prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als starter van deze topic mijn bevindingen over een van de beste sets tegen een zeer goede prijs: de Logitech Z-560.

Onwaarschijnlijk veel bas (moet 'm ook softwarematig verder terugdraaien), goede middens en uitgesproken hoge tonen.

Heb de standaard kabels bij het grofvuil gedaan en vervangen door Ixos 603 PC-OFC kabels, die zijn met dergelijke vermogens toch wat meer op hun plaats (enige nadeel: kernen zijn 3 mm dik en passen niet echt in/door de connectors op de subwoofer/satellieten. Toch maar even een knijptang proberen om ze iets compacter te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:19
Ik heb nu de labtec 1030 (2 speakers) nu wil ik ook een andere set is de Altec Lansing ACS-54 dan een groot verschil ik geluid ?

Anders hou ik het waarschijnlijk bij deze speakers. En dan nog een vraag merk je het verschil van voor en achter goed met spellen of ondersteunen deze het nog niet echt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Op maandag 17 juni 2002 20:44 schreef digichris het volgende:
Is de logitech 540 i.p.v. de 560
eigenlijk goed?
Hij heeft toch een lage prijs
sjah, 40watt rms of 400watt rms.. niet vreemd dat die Z-540 goedkoper is :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Ik heb zelf de SB Audigy icm. de Inspire 5300.
DIt klinkt heel mooi, de Subwoofer is van hout gemaakt en dit is duidelijk een verbetering ivm. de fps1000 die ik eerst had.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 21 juni 2002 19:15 schreef O.D.Smolik het volgende:
Geeft die z-560 ook wel zuiver geluid? Ik wil niet alleen maar bass :(
lees je het topic ook daadwerkelijk, en de review die er al 3x in gelinkt wordt? :P

De 560 heeft maar een nadeel: geen centerspeaker. Voor de rest is het de beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 21 juni 2002 20:24 schreef JvS het volgende:
De 560 heeft maar een nadeel: geen centerspeaker. Voor de rest is het de beste...
Maar dat mis je geen eens zo erg als je een film op de monitor kijkt...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 21 juni 2002 20:56 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hmm, ik zou het missen. ;)
Vertel, waarom wel ? Als je namelijk op je pc kijkt, dan staan je front speakers zo dicht op elkaar dat je HEEL goed de center met je 2 front speakers kan simuleren. Dus in dat geval is het nog maar de vraag of het meer dan 100 euro extra waard is om de Creative 510D of Klipsch ProMedia 5.1 te kopen MET center terwijl die ongeveer van dezelfde kwaliteit zijn.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan me wel voorstellen dat je een center mooi vindt, alleen zou ik er bij een pc-speakerset niet de meerprijs 510D - Z560 voor over hebben. Naast het feit dat zo'n ding dan lelijk op je monitor staat :).

Een centerkanaal is IMO zelfs van dichtbij een verbeteringetje, maar lang niet genoeg om het geld te rechtvaardigen. Ieder moet zelf die keus maken. Ik zou het niet doen, maar als je er nog meer belang bij hecht als ik (ik vind bij AC3 de center ongeveer de belangrijkste speaker), dan moet je dat maar doen...
Dan neem je losse componenten
Of je zet een pc speakersetje neer. Niet iedereen heeft die eisen. Ik heb ook vrienden die prima naar een APX 4620 luisteren van labtec als stereoinstallatie. Dat werkt ook helemaal prima, een inspire 5300 kan je prima een film mee kijken in een 6x4 meter grote ruimte (heb ik gedaan bij Jag ooit), de kwaliteit werd er niet minder door ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 22 juni 2002 01:45 schreef JvS het volgende:
Of je zet een pc speakersetje neer. Niet iedereen heeft die eisen. Ik heb ook vrienden die prima naar een APX 4620 luisteren van labtec als stereoinstallatie. Dat werkt ook helemaal prima, een inspire 5300 kan je prima een film mee kijken in een 6x4 meter grote ruimte (heb ik gedaan bij Jag ooit), de kwaliteit werd er niet minder door ofzo.
Nou, sorry, maar ik vind een 5300 nou niet echt kamervullend geluid geven. Ja, je hoort het door de hele kamer, maar hard zeker niet en alle bas is verdwenen. En als je niet zo een hoge eisen stelt, waarom moet je dan wel perse een center ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de logitech Z-560 digitaal aansluiten op mijn Creative Soundblaster Live! 5.1 player??
Ik weet niet op het uitmaakt, maar op de DVD speler + versterker in de huiskamer maakte het wel uit... weet niet hou het met computer zit. btw ik zit op zolder dus kan niet gebruikmaken van die speakertjes beneden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bass liefhebber: logitech z-560 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 22 juni 2002 22:16 schreef O.D.Smolik het volgende:

[..]

Het moet leuk blijven qua budget enzo. En het is niet voor pc speakertopic, dus moet je het niet vergelijken met bv. B&W speakers etc.
Waar het uiteindelijk om ging: kijk je een film op de pc dan is een center niet zo heel erg belangrijk. Gebruik je de speakers voor een grotere opstelling, dan moet je zelf bepalen of je de minimaal 100 euro extra voor een center het waard vind of de kwaliteits vermindering, aangezien er meestal voor de prijs van een 5.1 setje een beter 4.1 setje is te vinden.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Ik heb ff goed "UT 2003 ontvangt Dolby Digital 5.1 certificering" zitten doorlezen.

Maar begrijp ik het goed. Als ik bv een SB Audigy + Soundworks 510D heb. Dan krijg ik dus niet DD 5.1????
Maar een soort "nep" 5.1 sound omdat ik geen echte decoder heb?

Beetje zonde om dan zo'n duur setje aan te schaffen!
Want ik ga geen films kijken op me pc. Dus alleen maar muziek en games.

Anders koop ik mooi de logitech Z-560, dan maar geen center speaker. Want je krijgt dus nooit echte DD 5.1 (icm Audigy) in spellen volgens het artikel.

Ik hoop dat iemand hier een duidelijk antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je kan er van uitgaan dat de Logitech Z560 wat kwaliteit betreft ongeveer hetzelfde is als de 510D. Moet je je dan nog maar is bedenken of die extra center 150 euro extra waard is :X Plus lees ff ongeveer 10 posts terug mijn post over een center.

Jouw Audigy decode btw wel 5.1, maar softwarematig en niet hardwarematig.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 23 juni 2002 00:39 schreef JT het volgende:
Jouw Audigy decode btw wel 5.1, maar softwarematig en niet hardwarematig.
:? het duizeld me. Een audigy doet geen DD, dat doet de versterker dus? Derhalve een coombinatie audigy en cl dtt 3500* heeft wel dd (want dan zit het in de versterker)? Ik vraag me af wat nu precies het voordeel is van DD op van die kleine speakers?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als jij je Audigy laat decoden, dat doet jouw Audigy dat via de drivers met behulp van je processor. Hij kan het dus wel decoden. En die 3500 ook.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de ervaring met de Philips A 5.100??

Op papier lijkt dit een aantrekkelijk setje, vooral gezien de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Ik heb dus de logitech Z-560 gekocht... 1 woord: GRUWELIJK

Veel beter dan de verouderde Creative FPS2000. Wat een geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ok...ik dacht de laatste tijd dat de Logitech Z560 echt wel een topper was (reviews op internet).

Nu heb ik hier de Computer Totaal voor me liggen en staat er bij de test van deze Z560: quote: "Het vorige maand besproken systeem van US Blaster klinkt minstens zo goed, beschikt wel over een center speaker en is flink goedkoper dan de Z560". Uitslag score: 3 van de 5 bolletjes.

Ik helemaal verbaasd...ik dacht dat die 5.1 set van US Blaster zo'n beetje vergelijkbaar was met de Creative 5.1 5300 set. Volgens Computer Totaal is die set dus toch wel een stuk beter.

Zijn er mensen die de US Blaster hebben? Is hij echt zo goed? Of zijn die lui bij CT een beetje in de war? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waren dat diezelfde mensen die in hun review van de 510 neerzetten dat je je stereoinstallatie wel weg kon doen als je die set had? :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op donderdag 27 juni 2002 20:59 schreef JvS het volgende:
Waren dat diezelfde mensen die in hun review van de 510 neerzetten dat je je stereoinstallatie wel weg kon doen als je die set had? :o.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Ik heb die set besteld, vorige week binnen gehad, maar naar 2 uur gaf de versterker de geest. Ik wacht nog steeds op de garantie.

Het geluid is/was daarentegen wél adembenemend mooi.
(Disclaimer: Ik heb geüpgrade van een eerste generatie DTT 5.1 systeem. Als je uitgaat van een $$$ HiFi systeem zal dit eerder een downgrade zijn)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er uberhaupt nog mensen die 2.1 hebben of kopen? Ik ben namelijk zelf op zoek naar een setje van onder de €100,-. Ik heb namelijk al een dolby digital stereootje met in totaal 12 speakers. Ik zie dus niet echt het nut in van nog een 4.1/5.1 set. Ik heb al gezocht naat wat reviews voor een paar goeie 2.1z, maar die speakers (zoals de klipsch) zijn mij veel te duur. Ik hoor/lees allemaal van die goede verhalen over de Logitechz, zouden die wat voor mij zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ehm, moeten we je nu persoonlijk antwoorden dat ook voor jou die logitechs leuk zijn? Dat staat toch al heel vaak in dit topic gemeld he? :o

Maar als je echt alleen maar 2.1 wil, kan je ook heel goedkoop hele leuke speakes kopen, namelijk de labtec APC4620. Die was vorig jaar 200 piek ofzo en dat is een set die mijn huisgenoot als stereoinstallatie gebruikt ('t is ook een beetje budget miniset kwaliteit, maar alleen dan met veel meer punch in het laag).

Check de Pricewatch op www.tweakers.net of ze nog ergens te krijgen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb het bericht van ThaNetRunner wegens te hoge kansloosheid gewist. Je mag ook het draadje + reviews eerst even doorlezen voordat je met een simpele "hoi ik heb een 5.1 kaart, welk setje moet ik nu kopen" vraag aankomt.

Een beetje niveau mag ik toch wel verwachten? Ik ga dat soort extreem gemakzuchtige posts gewoon wissen :(. Alle tips en reviews staan verdorie in deze thread gelink! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik redelijk wat setjes getest maar om nu te zeggen dat er heel grote onderlingen verschillen zijn: NEE.

Bij hifi apparatuur merk je direct een verschil tussen 2 speakers, bij PC speakers merk je dat nauwelijks.

Als voorbeeld: laatst een Labtec edge 418 gekocht (die met die faltpanels), de verkoper beweerde dat de je duidelijk een verschil kon horen met andere setjes en liet een aantal horen, verschil is er nauwelijks (ikk zeg neit dat het er niet is maar nauwelijks). Dus als iemand vraagt wat is het beste setje: koop gewoon een set dat je kunt betalen want zoveel maakt het echt niet uit. De sets hebben te weinig vermogen en relatief te kleine drives en tweaters om echt goed te klinken. Als je dat wilt, sluit je PC dan maar op je audioset aan.

Tja, dit wilde ik gewoon effe kwijt. Is mijn ei ook weer gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb een SB live 1024 in me pc,
en 2 gewone speakers. nu wil ik wat meer bass achtig geluid, dus ik ga binnenkort een subwoofer kopen (met speakers) maar ik weet allen nog niet zo goed welke goed zijn kwa geluid, (en betaalbaar)..
iemand suggesties welke ik wel of juist niet moet nemen?

ik dacht zelf aan philips a2500, 1subwoofer 4 speakers kost 50 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07 17:52
Op vrijdag 31 mei 2002 16:28 schreef Asclepius het volgende:
[off topic]
Ik wil deze set al heel lang luisteren, maar waar kan ik deze beluisteren? Ik woon in de buurt van Amersfoort...
[off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07 17:52
Op donderdag 27 juni 2002 20:42 schreef Swoosh het volgende:
Ok...ik dacht de laatste tijd dat de Logitech Z560 echt wel een topper was (reviews op internet).

Nu heb ik hier de Computer Totaal voor me liggen en staat er bij de test van deze Z560: quote: "Het vorige maand besproken systeem van US Blaster klinkt minstens zo goed, beschikt wel over een center speaker en is flink goedkoper dan de Z560". Uitslag score: 3 van de 5 bolletjes.

Ik helemaal verbaasd...ik dacht dat die 5.1 set van US Blaster zo'n beetje vergelijkbaar was met de Creative 5.1 5300 set. Volgens Computer Totaal is die set dus toch wel een stuk beter.

Zijn er mensen die de US Blaster hebben? Is hij echt zo goed? Of zijn die lui bij CT een beetje in de war? :)
Ik heb dit ook gelezen en dan denk ik bij mezelf: "zijn die lui van Computer Totaal dan bevooroordeelt ofzo?"
Ze spreken alle reviews op internet tegen!!! Op www.neoseekers.com krijg je een mooi overzicht, ik wil deze set al tijden kopen en dan krijg je dit van een blad dat je altijd vertrouwd heb...

Maarja kopen ga ik de Z-560 toch wel...

Edit: domein neoseekers.com is gejat door porno lui

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 31-01-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Op maandag 01 juli 2002 18:38 schreef AmRuLeZ het volgende:

[off topic]
Ik wil deze set al heel lang luisteren (Z560), maar waar kan ik deze beluisteren? Ik woon in de buurt van Amersfoort...
[off topic]
Ik heb hem tot nu toe alleen maar bij de Media Markt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
Bij de mediamarkt kan je de Logitech Z560 inderdaad beluisteren. Ze staan er echter nooit echt zo opgsteld dat je ze echt goed kan beluisteren.

Ik vind de mediamarkt meer een winkel waar je iets moet kopen omdat ze vaak goedkoop zijn, maar voor een goed advies kan je beter naar een andere winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Op maandag 01 juli 2002 19:25 schreef Asclepius het volgende:
Ik vind de mediamarkt meer een winkel waar je iets moet kopen OMDAT ZE VAAK GOEDKOOP ZIJN, maar voor een goed advies kan je beter naar een andere winkel gaan.
In het geval van de Logitech Z560 zijn ze niet echt goedkoop. 299 Euro. Dan is een webwinkel (zie Pricewatch) goedkoper. Maar ja, dat is meestal zo, en sommige mensen kopen liever niet bij een webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook over een 4.1 of 5.1 setje te denken

Maar er zijn zoveel verschillende setjes, en reviews op internet. :? Ik vind vooral de muziek kwaliteit belangrijk en het mag tot euro 700 kosten. Als je niet naar de prijs kijkt en alleen naar de kwaliteit welke van de onderstaande setjes zou het beste zijn? De setjes hadden allemaal wel een goede review

Logitech Z560
Megaworks 510d 5.1
Sirocco crossfire 4.1
klipsch promedia 5.1
digitheatre DTS

Is er trouwens een groot verschil in geluidskwaliteit voor DTS. Want het kost een stuk meer en er zijn bijna geen geluidskaarten die het ondersteunen.

En 4.1 werkt dus ook altijd als dolby 5.1 door de middelste speaker via de voorste te laten gaan? Dat begreep ik tenminste uit de voorgaande posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tot 700 euro ?
- Receiver (Yamaha RX-V420) + 4 losse speakers, later een 5e center evt. Voor 700 euro ben je gek als je pc speakers haalt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Whisper mode on)
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb hier een Trust TRG-SW520 2.1 setje staan. (Whisper mode off)

Klinkt IMHO best redelijk, maar ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal.

BTW, m'n Trust-setje is dus te koop, want als ik deze thread zo meelees, ben ik toch wel in de markt voor de Logitech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
Op maandag 01 juli 2002 20:38 schreef Swoosh het volgende:

[..]

In het geval van de Logitech Z560 zijn ze niet echt goedkoop. 299 Euro. Dan is een webwinkel (zie Pricewatch) goedkoper. Maar ja, dat is meestal zo, en sommige mensen kopen liever niet bij een webwinkel.
Voor computer onderdelen zijn ze inderdaad niet echt goedkoop, maar ik bedoel meer dingen als dvd's en cd's die meestal wel iets goedkoper zijn.

Tja, en voor een budget van 700 kan ik maar één ding zeggen, ga voor een echte hifi set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de philips acoustic edge een DTS decoder? Kun je deze kaart direct aansluiten op de digitheatre DTS?

philips acoustic edge:
Digital S/PDIF output (stereo, AC3 or DTS signal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Owke, topic doorgelezen maar ben er nog niet uit...

Ik heb namelijk een DVD stand alone met 5.1, en een Xbox waar ik beide dus graag mooi geluid op wil. Maar ik heb niet veel €€€€ ;( Ik denk dat ik €100 en uiterst €150 er voor heb. Na het doorlezen van dit topic kom ik denk ik uit op de Creative Labs Inspire 5.1 5300, Logitech Z-540 of Labtec Arena 530. Of hebben jullie een beter idee?

dus:
• Mustek DVD stand alone 5.1
• Xbox
• €100 / €150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mensen, de laatste keus moet je toch ECHT zelf maken... Het heeft geen zin om hier 3 stuks neer te zetten en dan zeggen "welke is nou de beste", want er is geen beste speakerset...

Je kan hetalleen beslissen door ernaar te luisteren of door uit te gaan van revieuws (die die 540 erg mooi vinden vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Op dinsdag 02 juli 2002 16:25 schreef JvS het volgende:
mensen, de laatste keus moet je toch ECHT zelf maken... Het heeft geen zin om hier 3 stuks neer te zetten en dan zeggen "welke is nou de beste", want er is geen beste speakerset...

Je kan hetalleen beslissen door ernaar te luisteren of door uit te gaan van revieuws (die die 540 erg mooi vinden vaak).
Owke dat begrijp ik, maaarrrr...
Als ik in een winkel sta, kan ik het verschil niet horen. In de winkel zijn er namelijk altijd grote ruimtes, en ik heb niet zo'n grote kamer, daarom zou het mooi zijn als ik van mensen hier kon horen wie er ervaringen mee heeft.

Verder zit er nog best wel een verschil in prijsklasses tussen, en mischien konden jullie mij een aanraden die €150 was, maar toch een stuk beter. Het ging mij niet om precies één van die 3 setjes, maar wat jullie mij voor die prijsklasse aanraden.
Daar gaat dit topic toch eigelijk ook een beetje over?

edit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
[]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.