4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik had deze link inderdaad al eerder in het topic gezien, en heb daarom ook de keuze tussen deze 3 gedaan, omdat de rest van de test een beetje buiten het budget valt, of me niet aanstaat.Op dinsdag 02 juli 2002 17:21 schreef JvS het volgende:
Neejoh, hier worden alle sets beoordeeld:
http://www.tweakers.net/nieuws/21111
Die is ook al gelinkt in dit topic. Meningen over die sets op het forum vragen schiet niet zo op, omdat men hier alles wat ze zelf hebben mooi genoeg vinden (ik heb vaak zat mensen gezien die bij hoog en laag volhielden dat hun fps1000'je mooi was).
in die review kan je het lezen.
Is het verstandig om een setje van €100 te kopen, of zeg je dat ik echt voor een duurdere moet van €200+? Ik heb namelijk maar een klein kamertje
Verwijderd
Deze set is helaas uit 1999 en dus al iets ouder. Ik heb er niet zoveel ervaring mee, maar heeft iemand dit setje wel eens gehoord? Weinig winkels verkopen dit setje en daarom is er ook niet zoveel mogelijkheid om ernaar te luisteren.
ook die vraag kan ik je niet beantwoorden. Het formaat van je kamer heeft er niets mee te maken, in een kleine kamer klinken slechtere speakers net zo slecht.Op dinsdag 02 juli 2002 18:27 schreef Neejoh het volgende:
[..]
Ik had deze link inderdaad al eerder in het topic gezien, en heb daarom ook de keuze tussen deze 3 gedaan, omdat de rest van de test een beetje buiten het budget valt, of me niet aanstaat.
Is het verstandig om een setje van €100 te kopen, of zeg je dat ik echt voor een duurdere moet van €200+? Ik heb namelijk maar een klein kamertje
Je moet echt zelf beslissen hoeveel geld jij voor PC speakers over hebt en hoeveel eisen je eraan stelt... Sorry, maar je kan niet meer doen dan ernaar te luisteren en dan te horen of je het ok vindt of reviews te lezen.
[search=philips 2-500]
[topic=155081]
over dat setje en vergelijkbare is zat te vinden.
Verwijderd
Een PC-shop in het midden des lands verkoopt ze (volgens hun website en telefonische navraag) voor 229,=
MediaMarkt zou me (volgens de prijsgarantie-belofte) de set dan ook voor 229,= leveren, alleen, de set staat in back-order. Zeggen ze. Ik heb gisteren 259 betaald bij een zaak die uit voorraad leveren kon.
De set klinkt inderdaad super. Alleen, als ik MP3 afspeel, merk ik nog niks van de rear-speakers.
Ik heb de set aangesloten op de onboard soundcard van mijn MSI KT3 moederbord. Het lijkt dat MP3's niet zo klinken zoals ik weet dat ze moeten klinken. Dat ligt niet aan het feit dat ik tot nu toe alleen maar van 'kwalitatief mindere apparatuur' gebruikt zou hebben gemaakt. Integendeel!
Ik meen ergens gelezen te hebben over iemand die dat probleem had. Check je 'fader' knop eens. Ik weet niet zeker of dat het is.Op woensdag 03 juli 2002 10:33 schreef Zmurph het volgende:
De set klinkt inderdaad super. Alleen, als ik MP3 afspeel, merk ik nog niks van de rear-speakers.
Verwijderd
Ik heb natuurlijk al een paar keer een slinger aan de fade-knop gegeven, echter zonder resultaat.Op woensdag 03 juli 2002 13:00 schreef Swoosh het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben over iemand die dat probleem had. Check je 'fader' knop eens. Ik weet niet zeker of dat het is.
Daar zijn _vast_ wel weer test-wavjes voor....
Wie??
Ja ik zag dat ze vanwege Swinging Groningen in de aanbieding waren nu, 49,95 euro ofzo. Maar als jij ze hebt, waarom vertel jij dan niet even wat je ervan vindt?!Op woensdag 03 juli 2002 13:16 schreef toppertje het volgende:
wat vinden we van de nieuwe hercules speakers? op advies van norrod gekocht XPS 510
Ik dacht zelf nog even, lekker goedkoop, redelijk 5.1 setje kopen, maar de volume regelaar zit op de sub (dus onder bureau) ?? en dat is toch wel erg lastig.
Ik wil nieuwe boxen voor het kijken van DvD films (als ik dat geluid ooit aand e praat krijg
Ik kan alleen niet goed kiezen tussen die boxen
Signature
Verwijderd
omdat ik het als compleet systeem heb gekocht, en volgende week pas de computer krijgOp woensdag 03 juli 2002 17:53 schreef Swoosh het volgende:
[..]
Ja ik zag dat ze vanwege Swinging Groningen in de aanbieding waren nu, 49,95 euro ofzo. Maar als jij ze hebt, waarom vertel jij dan niet even wat je ervan vindt?!
Ik dacht zelf nog even, lekker goedkoop, redelijk 5.1 setje kopen, maar de volume regelaar zit op de sub (dus onder bureau) ?? en dat is toch wel erg lastig.
en volume regelaar op sub is geen probleem want ik heb een logitech cordless desktop optical gekocht met volume regelaar op keyboard
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Ik wil wel surround maar het mag hier toch nooit hard
Duz dit zetje is wel goed genoeg voor mij, als er maar "respectabel" muziek uitkomt
Dat ding weegt zo'n 12 kg en heeft best wel een grote subwoofer...en jij wil hem mee op vakantie?Op zaterdag 06 juli 2002 15:12 schreef JT het volgende:
Logitech Z560 ...En ik wil hem graag mee op vakantie...
Lijkt mij niet echt handig. Of ga je je caravan ermee van geluid voorzien?
Dan moet je juist geen FPS 1500 nemen als je goed geluid bij muziek wilt.Op zaterdag 06 juli 2002 21:12 schreef markster het volgende:
Duz dit zetje is wel goed genoeg voor mij, als er maar "respectabel" muziek uitkomt
Ik neem altijd mijn pc speakers mee. Heb nu een sub/sat set van Yamaha met een sub van 8-9 kg en die neem ik ook altijd meeOp zaterdag 06 juli 2002 23:17 schreef Swoosh het volgende:
[..]
Dat ding weegt zo'n 12 kg en heeft best wel een grote subwoofer...en jij wil hem mee op vakantie?
Lijkt mij niet echt handig. Of ga je je caravan ermee van geluid voorzien?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
[..]
Dan moet je juist geen FPS 1500 nemen als je goed geluid bij muziek wilt.
[..]
IK bedoel geluid, sorry, luister wel mp3's maar hoeft van mij niet zo geweldig te klinken, gaat vooral om me spellen.
Daarbij is alles beter dan wat ik nu heb, onboard sound met 2 stereoboxies van geen merk
Ik sta voor het volgende dilemma:
Situatie
Nadat ik me een aantal maanden heb georiënteerd op een nieuwe speakerset heb ik enkele weken terug een CSW MegaWorks 510D gekocht bij PC Vergelijk. Deze is echter na korte tijd uitgevallen. Omdat PC Vergelijk gestopt is met het verkopen van CSW speakers krijg ik i.p.v. een vervangende set mijn geld terug. De reden dat PC vergelijk is gestopt met het leveren van Creative en CSW speakers is dat er teveel DOA's voorkwamen (!). op het forum van Creative zijn er meer gebruikers die problemen melden met uitvallende MegaWorks sets.
Dilemma
Is het verstandig dezelfde set elders te bestellen? Naar mijn weten is er geen goed alternatief beschikbaar (5.1): De Klipsch ProMedia 5.1 is alleen in Amerika verkrijgbaar en is bovendien net klaar voor 230 volt netspanning. Op het forum van Klipsch worden er tevens veel problemen gemeld met de versterker en volumeregeling van de PM 5.1. Logitech heeft nog geen 5.1 variant van de Z560. De videologic Digitheatre DTS is erg duur en heeft een Dolby Digital DTS decoder die ik niet nodig heb.
Verdere informatie
In elke review die ik over de CSW 510D gelezen heb worden de speakers goed beoordeeld, alleen de hoge prijs wordt soms bekritiseerd. Het geluid dat de speakers produceerden (voordat de AMP de geest gaf) was erg mooi. Omdat ik graag optimaal gebruik wil maken van positioneel geluid in games geef ik sterk de voorkeur aan 5.1 boven 4.1.
Sommige mensen raden mij aan om in plaats van een PC speakerset een hometheater (HiFi) set te nemen met 5.1 versterker, maar ik vrees dat dit ver boven mijn budget uit komt. (600 euro) Ook weet ik niet hoe ik zo'n set kan aansluiten op mijn SBAudigy. (hometheater versterkers zijn vaak ontworpen om aangesloten te worden op DVD spelers, niet op geluidskaarten)
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13716163#13716163Op zondag 07 juli 2002 13:48 schreef Tyrian het volgende:
Verdere informatie
Omdat ik graag optimaal gebruik wil maken van positioneel geluid in games geef ik sterk de voorkeur aan 5.1 boven 4.1.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13766107#13766107
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13776611#13776611
Ik verklaar je voor gek als je 200 euro meer neerlegt voor alleen een center extra.
Erm, je pc speakers voor de pc kan je toch ook op je tv of discman aansluiten ? Das gewoon pure bullshit. Er gaat dan gewoon vanuit je geluidskaart een kabeltje met mini jackplug in je SB naar je receiver waar 2 tulppluggen aan de andere kant zitten. Dus het is misschien idd een goed idee om een receiver met speakers te nemen.Sommige mensen raden mij aan om in plaats van een PC speakerset een hometheater (HiFi) set te nemen met 5.1 versterker, maar ik vrees dat dit ver boven mijn budget uit komt. (600 euro) Ook weet ik niet hoe ik zo'n set kan aansluiten op mijn SBAudigy. (hometheater versterkers zijn vaak ontworpen om aangesloten te worden op DVD spelers, niet op geluidskaarten)
Ecodan warmtepomp
kost wel 600 euro, maar dan heb je ook wat
er is ook een goedkopere versie met minder vermogen, die kost rond de 300 euro.
ik ga voor kwaliteit en vermogen, daar jbl een heel bekend speakermerk is in de proffesionele boxen industrie
get rich or die try'in
Bedankt voor de info, ik zal er eens naar gaan informeren. Ik zie op de website van megapool wel enkele leuke 5.1 sets staan die binnen mijn budget passen. Ook zijn er een aantal receivers afgeprijsd. Ik ga eens wat reviews opzoeken.Op zondag 07 juli 2002 13:58 schreef JT het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13716163#13716163
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13766107#13766107
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13776611#13776611
Ik verklaar je voor gek als je 200 euro meer neerlegt voor alleen een center extra.
[..]
Erm, je pc speakers voor de pc kan je toch ook op je tv of discman aansluiten ? Das gewoon pure bullshit. Er gaat dan gewoon vanuit je geluidskaart een kabeltje met mini jackplug in je SB naar je receiver waar 2 tulppluggen aan de andere kant zitten. Dus het is misschien idd een goed idee om een receiver met speakers te nemen.
Specs
Het moet wel betaalbaar zijn. Met mijn budget zal ik toch 'genoegen' meten nemen met een wat meer Low-End setje.Op zondag 07 juli 2002 16:17 schreef JT het volgende:
Ga maar niet langs Megapool of aanverwantenGa liever langs een echte hifi zaak, geen keten dus
Echte HiFi zaken zijn meestal duurder dan de ketens.
Maar zie op de site van Radio Roelandschap ook wel wat receivers en speakers staan voor gereduceerd tarief.
Specs
http://www.jazzspeakers.com/products/J9906.htm
Another white boy in this movie? Damn!
Pioneer VSX-D510 voor €300

http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/HomeProducts/HomeProductDetails/0,1422,612,00.html
Met deze speakerset:
JBL SCS-138 voor € 350

http://international.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=SCS138/230&SerId=SCS&language=ENGLISH
Specs
Ziet er erg goed uit, ik ben zelf erg tevreden over JBL hebben super boxen. Maar de tip die ik zo vaak geef beluister ze eens in de winkel.Op maandag 08 juli 2002 17:17 schreef Tyrian het volgende:
Wat vinden we hiervan?
Pioneer VSX-D510 voor €300
[afbeelding]
http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/HomeProducts/HomeProductDetails/0,1422,612,00.html
Met deze speakerset:
JBL SCS-138 voor € 350
[afbeelding]
http://international.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=SCS138/230&SerId=SCS&language=ENGLISH
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de topic doorgelezen, en denk dat die logitech set wel goed is (goh, na al die reacties
Verder ga ik de MSI KT3 met sound kopen, hoe is het geluid van die onboard chip eigenlijk?
Ook vraag ik me af wat ze bedoelen met een 'pro audio multi-junction speaker wire connectors' aldus de logitech website. Is dat gewoon een ding dat ik in me digital out van me 5.1 kaart kan rossen en dat dan alles werkt?
Verder las ik ook dat 5.1 geluid softwarematig gesimuleerd kan worden met powerdvd etc. Kan dit op elke geluidskaart, of moet je daar ook driver support voor hebben? En als dit zo is, is een externe DTS/DD decoder dan nutteloos?
Ik wil er voornamelijk een beetje mp3's mee luisteren, en wat dvd kijken doen.
Onboard geluid kan wel redelijk zijn, maar is 2 kanaals
En je hoeft geen decoder te hebben, die live5.1 kan dolby digital geluid gewoon als 4 losse kanalen naar buiten sturen. Een externe decoder is niet nutteloos (zal vast wel wat beter kunnen zijn, of wat minder processorbelasting en het werkt altijd zonder rare dingen in te stellen), maar het hoeft zeker niet.
DVD en mp3 is een live5.1 perfect voor. De audigy heeft andere voordelen: [search=voordeel live audigy]
Verwijderd
Ik wil toch wel graag DVD's lunnen beluisteren op mn PC, en dan vind ik persoonlijk een center-speaker toch wel een must.
Zijn er echt geen 5.1 setjes die bij die Z560 in de buurt komen?
Verwijderd
al word het door iedereen afgekraakt..
Geluid wat eruit komt is best goed te noemen... ok het haalt het bij lange niet bij een goeie woonkamer set..
Als het kan onder de 75euro, zeg dus niet klippisch of altec das te duur voor mij.
Ik zal het voornamelijk voor muziek gebruiken, maar af en toe ook een 3dshooter game.
Ik dacht zelf aan een Logitech Z340 of een Labtec Pulse 424. Is dit een beetje redelijk? Wat zeggen jullie?
ID4.1M Honey Yellow
Ik heb goedkoop een kenwood versterker kunnen regelen ( kaf 1010) en 2 oude maar goeie speakers. Dit setje is dus voor voor mijn pc en ik was voor fl 150,- klaar.
http://www.3dspotlight.com/tweaks/soundcard/
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met deze set? En heeft iemand hem al in Nederland zien staan?
Verwijderd
Ik heb een dvd speler met ingebouwde dolby decoder (5.1) en wil hier nu boxjes bij kopen. Mijn budget is max 200 euro en ik zit dus aan computer boxen te denken. Nu hoo rik veel goeie dingen over de Z560, alleen zegt iedereen dat het ontbreken van een center speaker niet uit maakt als je boxjes dicht bij elkar staan maar dat staan die van mij niet? Welk set raaden jullie mij aan? of moet ik doorsparen en een goed huiskamer set kopen?
ps. ik ben geen audiofiel.
Hoe is deze in vergelijking met andere bugdet speakers? En wat doet THD? En wat is een goede frequentie voor lage tonen? En wat is een de maximale frequentie wat een gemiddelde mens kan horen? En wat betekende een noise ratio van S/ N ratio > 100 dB (A) ? En wat is een goede SOund expantion technologie? En wat is het voordeel daarvan? Hoe verschilt de specs met het echte thuis gebruik? En wat is THX? En wat doet distortion? En kan een amplifier ook ruis versterken? En wat is een crossover en een crossoverpoint? En als laatst WTF is transient???
ID4.1M Honey Yellow
Reset: THD is total harmonic distortion, vervorming dus
Mensen horen theoretisch van 20-20.000Hz maar dat is bij veel mensen veel minder (20-15000 is niet extreem slecht ofzo), de rest is gewoon wat specsgeblaat, waarvan veel in de FAQ staat uitgelegd
is wel een ouder model, ik weet niet of ze hem nog verkopen...
andere boxen die ik wel mooi vind zitten meteen al boven de 300 euro, dat vind ik te veel.
wat ik me afvraag is:
1. wat is op pricewatch het verschil tussen de playworks 3500 en het desktop theatre 3500? (kosten hetzelfde)
2. is de playworks een goede set?
3. is er voor onder de 250 euro een betere 5.1 set te vinden?
4. kan deze speakerset aangesloten worden op mijn PC (zie sig, PC2), bijv. op de spdif out? of kan ik beter een 5.1 kaart erbij kopen?
Ik ga maar een z560 halen
Maar ik kon verder nergens vinden of de subwoofer ook apart uit te zetten is. Ofwel hardware matig zachter kan worden gezet?
Is wel es handig als je nog ff wat wil luisteren later in de avond, of vroeg in de nacht
Ik zag ongeveer een jaar geleden bijv. een mooi setje van JBL, waren toen bij de Staffhorst in Utrecht in de aanbieding voor iets van 170 gulden. Bale dat ik toen geen geld had want zo'n soort setje zoek ik dus. Dit waren 2 losse bureau speakers (ivoor) met een oranje JBL-logo (voor het geval dat iemand weet waar ze nog wel zijn).
Niet boos worden, het is voor de goede zaak
en nu ff ontopic weer

ook heb ik geen winkel gevonden waar ze het verkopen (in de price watch staat ook niets), heeft iemand ervaringen met deze speakerset en mij even kunnen vertellen waar ze het gekocht hebben?
Verwijderd

of

ik heb een voorloper van deze een four point surround en ik vind het prima geluid. dus een 5.1 setje zal dan cker wel mooi zijn.
zoon remote control dingetje voor in je pc vind ik zelf ni zo nodig, maar dat moet je zelf weten
succes. Er zijn veel problemen meeLiquid schreef op 17 augustus 2002 @ 16:29:
Ik wil binnenkort ook een redelijke 5.1 configuratie, die ik gebruik voor mijn pc en de dvd speler. Nu ga ik een waarschijnlijk een creative soundblaster live 5.1 kopen, gewoon omdat ie goedkoop is, maar nu heb ik gehoord dat een creative live niet zo van viachipsets houd en met name een abit kt7 via kt133A chipset.... ik heb wel veel oplossingen gezien, dus ik gok er gewoon op dat ie het ook bij mij doet.
Ja, als je een 5.1 kaart in de PC hebt, kan het en als je een DVD speler hebt met ingebouwde decoder (dus 6 losse uitgangen) kan het ook. Alleen tegelijk kan niet. Er zit maar een zo'n input op.maar is het nou mogelijk om de comp en de dvd hierop aan te sluiten?
hmmm... nu begin ik toch te twijfelen... is dat dan zo erg, met die soundblaster live? welke zou jij mij dan aanraden? Terratec SoundSystem SiXPack 5.1+? want ik heb ongeveer maar 200 euro te besteden voor speakers en geluidskaart.JvS schreef op 17 augustus 2002 @ 17:32:
[nohtml]
[...]
succes. Er zijn veel problemen mee
[...]
Ja, als je een 5.1 kaart in de PC hebt, kan het en als je een DVD speler hebt met ingebouwde decoder (dus 6 losse uitgangen) kan het ook. Alleen tegelijk kan niet. Er zit maar een zo'n input op.
Die Creative is net als die Terratec dus analoog, aangezien je met 6 aansluitingen heb te maken? Mijn pioneer 3310 heeft alleen een link/rechts uitgang, of je moet de DTS gebruiken "coax of optical" (Ik ben echt noob op dit gebied).
Welke speakerset + geluidskaart voor 200 euro kan ik hiervoor krijgen, beter nog vertel me eens waar ik dan ok moet letten bij het kopen van zo'n speakersset (bijvoorbeeld de aansluitingen)
die dingen lijken idd erg aantrekkelijk...Liquid schreef op 17 augustus 2002 @ 16:29:
Ik wil binnenkort ook een redelijke 5.1 configuratie, die ik gebruik voor mijn pc en de dvd speler. Nu ga ik een waarschijnlijk een creative soundblaster live 5.1 kopen, gewoon omdat ie goedkoop is, maar nu heb ik gehoord dat een creative live niet zo van viachipsets houd en met name een abit kt7 via kt133A chipset.... ik heb wel veel oplossingen gezien, dus ik gok er gewoon op dat ie het ook bij mij doet.
en nu ff ontopic weer. Op hardwareinfo.nl zag ik de midrange test (http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=302) en liet mijn ogen op de TerraTec HomeArena 5.1 , op zich een leuk dingetje, maar is het nou mogelijk om de comp en de dvd hierop aan te sluiten?
[afbeelding]
ook heb ik geen winkel gevonden waar ze het verkopen (in de price watch staat ook niets), heeft iemand ervaringen met deze speakerset en mij even kunnen vertellen waar ze het gekocht hebben?
idd, volgende inkoopactie?!
iig hier te krijgen:
http://www.amazon.de/exec...5U2NL/028-3250507-0200521
Cogito Ergo Credo
ik heb zelf ook nog wat webwinkels gevondenjopiek schreef op 17 augustus 2002 @ 21:43:
[...]
die dingen lijken idd erg aantrekkelijk...
idd, volgende inkoopactie?!
iig hier te krijgen:
http://www.amazon.de/exec...5U2NL/028-3250507-0200521
http://www.prijsindex.net...rieid=26&onderdeelid=4886
[update]
Ik weet niet of je nog geïnteresseerd bent, maar op comptechworld verkopen ze het ook
Ik zit nu alleen te twijfelen tussen:
Terratec Sixpack + Terratec HomeArena 5.1
Of
Terratec Sixpack + Creative Inspire 5.1 5300
Optie 1 lijkt me wat krachtiger, maar is dat in praktijk ook zo? En die sixpack, heeft ie een beetje goed windows xp support?
(ze kosten bij ongeveer 220 euro)
Mijn vraag is dus of het mooier zal klinken of is het meer van "klinkt niet mooier, maar geeft wel betere effecten bij het bekijken van films)
en over mooier, wat is mooier? ik vind mooier vooral de kwaliteit van het geluid: hoe helder is het geluid, hoe goede bass (niet hoe hard maar hoe goed), hoe goed is het surround, etc...
de terratec 5.1 is te bewonderen op:
http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=302&page=8
Van hardware info:
Testresultaten
De gamestest klinkt erg goed via de HomeArena: de bassen zijn lekker vol, en de kogels fluiten je om de oren. Ook kan de set erg hard gezet worden, zonder dat de subwoofer of speakers gaan kraken. Bij de muziektest kunnen we slechts een dip in het middenbereik opmerken, iets wat eerder regel dan uitzondering is bij satellietsetjes. Door het gebruikte materiaal produceren ze een warme klank, iets wat de muziek ten goede komt. Zoals verwacht levert de DVD-weergave geen problemen op. De scene met het ontploffend raam uit The Haunting wordt sprankelend weergegeven, en de diepe stem van de geest voel je in je maag trillen. TerraTec levert met de HomeArena 5.1 een all-round set af met een erg goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Cogito Ergo Credo
die review heb ik al gelezen (zo ben ik erachter gekomen dat er een terratec homearena bestondjopiek schreef op 18 augustus 2002 @ 11:24:
heel vaak moet je niet naar de hoeveelheid watt kijken heb ik inmiddels gelezen op hardwareinfo etc. die terratec sixpack ziet er wel goed uit en waarom zou XP 't niet ondersteunen... ik heb o.a. i.v.m. m'n DV camera een Soundblaster Audigy en die werkt ook prima...
en over mooier, wat is mooier? ik vind mooier vooral de kwaliteit van het geluid: hoe helder is het geluid, hoe goede bass (niet hoe hard maar hoe goed), hoe goed is het surround, etc...
de terratec 5.1 is te bewonderen op:
http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=302&page=8
Van hardware info:
Testresultaten
De gamestest klinkt erg goed via de HomeArena: de bassen zijn lekker vol, en de kogels fluiten je om de oren. Ook kan de set erg hard gezet worden, zonder dat de subwoofer of speakers gaan kraken. Bij de muziektest kunnen we slechts een dip in het middenbereik opmerken, iets wat eerder regel dan uitzondering is bij satellietsetjes. Door het gebruikte materiaal produceren ze een warme klank, iets wat de muziek ten goede komt. Zoals verwacht levert de DVD-weergave geen problemen op. De scene met het ontploffend raam uit The Haunting wordt sprankelend weergegeven, en de diepe stem van de geest voel je in je maag trillen. TerraTec levert met de HomeArena 5.1 een all-round set af met een erg goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Maar wat ik bedoel is dat er wel degelijk verschil is tussen mijn 2x30 watt pc speakers en mijn 2x100 watt speakers (beide vergeleken door aan te sluiten op de pc). Verschil is dat de 2x30 niet zo warm eerder schel klinkt (trebblisch) en de 100 watt speakers veel helderder en warmer. Nu vroeg ik me af of het geluid/aantal watt kwa kwaliteit gecompenseerd wordt door de subwoover i.c.m 5 apparte speakers.
[edit] de link moet btw zijn http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=174&page=8 voor de terratec 5.1 review
de laatste opmerking is wel zo, maar jij bedoelde met 5.1 de kaart en ik de speakers (ik vind die terratec een leuk kaartje maar heb net een audigy aangezien ik firewire wel handig vond voor m'n DV camera), verwarrend allemaalLiquid schreef op 18 augustus 2002 @ 12:09:
[...]
Maar wat ik bedoel is dat er wel degelijk verschil is tussen mijn 2x30 watt pc speakers en mijn 2x100 watt speakers (beide vergeleken door aan te sluiten op de pc). Verschil is dat de 2x30 niet zo warm eerder schel klinkt (trebblisch) en de 100 watt speakers veel helderder en warmer. Nu vroeg ik me af of het geluid/aantal watt kwa kwaliteit gecompenseerd wordt door de subwoover i.c.m 5 apparte speakers.
[edit] de link moet btw zijn http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=174&page=8 voor de terratec 5.1 review
maar iig in de faq's staat iets over wattage:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/faq/avh#A01"] Faq over wattage[/url]
meestal is het gehoor 't belangrijkst. het hardcore wattage zegt lang niet alles omdat het kan zijn dat verschillende soorten wattage (bijv. piekvermogen en normaal vermogen) door elkaar heen gebruikt worden om het makkelijk te maken voor de consumenten (ik bedoel dus: om de consumenten te neppen en verwarren) zelfde idee als dat intel net doet of alleen pure Mhz's van belang zijn maar een 1,5 Ghz AMD wel beter kan presteren dan een 2.0 Ghz P4 bijvoorbeeld.
Zoals jij opmerkt is bij jou die 30 watt beduidend minder dan die 100W, maar bij 5.1 moet je het vooral hebben van het "totaalbeeld". Het geheel is in dat geval meer dan de som van de delen.
Cogito Ergo Credo
WebsterR schreef op 18 augustus 2002 @ 13:38:
Ik heb een Asus A7V333 moederbord met daarop een 6-kanaals audiosysteem. Welke speakers passen hier het beste op. De prijs voor de speakers mag niet hoger zijn dan €100,--.
Alvast bedankt voor de medewerking
Wat verwacht je nu? Dat mensen voor jou alle pc setjes die in dit topic al genoemd staan nog eens voor jou op een rijtje gaan zetten?
Zoek zelf eerst eens wat uit en vraag dan -indien nodig- om aanvullende info in dit topic!
voor 100 euro kan je wel die trust dingen kopen (ook in de review op hardwareinfo.nl, krijgt zelfs de predicaat zilver)WebsterR schreef op 18 augustus 2002 @ 13:38:
Ik heb een Asus A7V333 moederbord met daarop een 6-kanaals audiosysteem. Welke speakers passen hier het beste op. De prijs voor de speakers mag niet hoger zijn dan €100,--.
Alvast bedankt voor de medewerking
wat bedoel je daarmee of precies wat je zegt "Het totaal geluid (geheel) is beter/goed en dat ik niet moet kijken naar elke boxje opzich, want dat is minder"Zoals jij opmerkt is bij jou die 30 watt beduidend minder dan die 100W, maar bij 5.1 moet je het vooral hebben van het "totaalbeeld". Het geheel is in dat geval meer dan de som van de delen.
ik bedoel daarmee dat een boxje op zich wel eens kan tegenvallen maar dat als je er vijf hebt en ook nog een sub het totaal wel heel goed kan klinken, dus:wat bedoel je daarmee of precies wat je zegt "Het totaal geluid (geheel) is beter/goed en dat ik niet moet kijken naar elke boxje opzich, want dat is minder"
een losse box van een tweeweg systeem kan op zich beter klinken dan een separate box van een 5.1 systeem, maar toch is het geheel vaak mooier...
dus die van 30 kunnen wel minder klinken als die van honderd, kan aan de kwaliteit van de boxen liggen, maar dan nog: als je boxen met een relatief lager wattage in z'n geheel hoort (dus in ons geval 5.1) zal al snel het 5.1 systeem veel beter klinken dan die twee speakers van 100 Watt. Dit zag ik zelf vooral bij m'n 2.1 systeem waar het geheel zonder sub veel minder klinkt dan met sub.
Dus: het gaat vooral om persoonlijek voorkeur, het geheel van zo'n set en de toepassingen die je er voor wilt hebben (DVD/spellen/muziek/etc.). Luister testen is dus altijd heel goed, maar helaas zijn pc-winkels niet zo ingesteld op zoiets...
Cogito Ergo Credo
yep daar heb je gelijk in (op beursen heb je dat soms wel, maar dan zit je in zo'n grote hal en met te veel mensen die stuk voor stuk te veel lawaai maken )jopiek schreef op 18 augustus 2002 @ 17:23:
[...]
ik bedoel daarmee dat een boxje op zich wel eens kan tegenvallen maar dat als je er vijf hebt en ook nog een sub het totaal wel heel goed kan klinken, dus:
een losse box van een tweeweg systeem kan op zich beter klinken dan een separate box van een 5.1 systeem, maar toch is het geheel vaak mooier...
dus die van 30 kunnen wel minder klinken als die van honderd, kan aan de kwaliteit van de boxen liggen, maar dan nog: als je boxen met een relatief lager wattage in z'n geheel hoort (dus in ons geval 5.1) zal al snel het 5.1 systeem veel beter klinken dan die twee speakers van 100 Watt. Dit zag ik zelf vooral bij m'n 2.1 systeem waar het geheel zonder sub veel minder klinkt dan met sub.
Dus: het gaat vooral om persoonlijek voorkeur, het geheel van zo'n set en de toepassingen die je er voor wilt hebben (DVD/spellen/muziek/etc.). Luister testen is dus altijd heel goed, maar helaas zijn pc-winkels niet zo ingesteld op zoiets...
Nou ik denk dat ik maar voor de terratec sixpack 5.1 + terratec homearena 5.1 ga (bij comptechworld te koop in totaal €215 incl. verzendkosten... en nee dit is geen reclame
Thnx a lot jopiek
Heb nu een Creative soundblaster live 1024 met een 4.1 Cambridge fps 1500 speakerset.
Op zich had ik de Creative Inspire 5.1 5300 een leuke speakerset gevonden maar dan moet ik ook weer een creative geluidskaart wat ik nou niet echt wil. Aangezien ik al genoeg problemen met die Soundblaster live 1024 heb gehad.
Dus denk dat ik voor het terratec pakketje gaat met de terratec sixpack 5.1 + terratec homearena 5.1
Niet al te duur en ik denk dat ik er wel voldoende op vooruit ga.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Je kunt de Sixpack makelijk combineren met de Inspire 5300.
Want vind die Homearena ook wel erg mooi om te zien en de reviews zijn ook niet bepaald slecht zit erg te twijfelen tussen die 2 speakerssets?
Waarom is kiezen toch zo moeilijk!
Cogito Ergo Credo
De homearena lijkt me ook het beste (zoals ik al eerder heb aangegeven
Heb er lang en goed over nagedacht maar daar is uit eindelijk toch me keuze op gevallen.
Ben wel erg benieuwd hoe het zal klinken.
Alleen nog effe kijken hoe en waar ik de boxen op ga hangen
Maar daar heb ik nog wel effe de tijd voor.
Krijg de speakers van me vriendin voor me verjaardag
Zijn er ook 5.1 box systemen waarvan de tweaters draadloos zijn?! Het lijkt me nl. een enorm gekloot om de achterste tweaters weg te werken met de snoeren (zijn ze bovendien lang genoeg???)
Bovendien heb ik een dilemma... Geld is ook altijd het grote struikelblok

Ik ben geen audiofiel, maar hou wel van een lekker stukje muziek. Ik ben al jaren tevreden met mijn sony hifi set met standaad boxen van rond de 1250 piek (+/-12 jaar terug geloof ik...). Ook mijn Altec Lansing speakers (ACS495) aan onze thuis pc bevallen prima. Binnenkort ga ik uit huis en omdat ik helemaal vanaf het begin moet beginnen heb ik het in mijn hoofd gehaald om (budgetminded) alleen een tv te kopen en verder een goede pc met alles derop en deraan (die heb ik toch nodig). Aangezien ik die pc via pc privé kan kopen, is een dvd speler erin met een goede geluidskaart, goede boxen en een goede videokaart stukken goedkoper dan een home cinema set (ga echt geen dvd/tv op mijn pc kijken). Welke componenten, bijv. audigy player/platinum en gforce4 4200/4400 tv-out + de nodige stekkers (zeg het maar, zo goed ben ik nou ook weer niet op de hoogte...) kan ik dan het beste gebruiken om tot een goede beeld en geluidskwaliteit te komen
Boxen zijn erg persoonlijk, dat heb ik inmiddels wel begrepen
Of moet ik bovenstaande ECHT NIET willen en eerst maar es een 'normaal voor mp3 gebruik geluidskaartje met boxen' kopen en voor een home cinema set doorsparen (zou je je pc dan ook op zo'n set kunnen aansluiten?)
Ecodan warmtepomp
staat de sixpack eigelijk wel in de pricewatch? (zo nee, hoeveel kost deze ongeveer?)Yamy_Daffy schreef op 19 augustus 2002 @ 22:43:
Ik ben er uit ik ga voor het terratec setje met de 5.1 homearena speakers en de terratec sixpack geluidskaart.
Heb er lang en goed over nagedacht maar daar is uit eindelijk toch me keuze op gevallen.
Ben wel erg benieuwd hoe het zal klinken.
Alleen nog effe kijken hoe en waar ik de boxen op ga hangen
Maar daar heb ik nog wel effe de tijd voor.
Krijg de speakers van me vriendin voor me verjaardag
Verwijderd
Daarom wil ik een nieuw setje hebben (4.1), en ik heb al adviezen gekregen zoals de Inspire 4400 en ik dacht zelf aan de FPS1600.
Mijn vraag, wat kan ik het beste nemen, ik wil graag een houten subwoofer, die goed een diepe bass kan weergeven, en uit de speakers moet een mooi helder geluid komen. Mag eventueel digitaal zijn.
Budget = 60 euro.
Een schop!Saekerhett schreef op 01 september 2002 @ 14:14:
Ik wil ook mijn speakers gaan vervangen, heb nu een FPS1000, maar klinkt blikkerig en de subwoofer is eigenlijk best wel slecht.
Daarom wil ik een nieuw setje hebben (4.1), en ik heb al adviezen gekregen zoals de Inspire 4400 en ik dacht zelf aan de FPS1600.
Mijn vraag, wat kan ik het beste nemen, ik wil graag een houten subwoofer, die goed een diepe bass kan weergeven, en uit de speakers moet een mooi helder geluid komen. Mag eventueel digitaal zijn.
Budget = 60 euro.
Wil je perse 5.1/4.1 of niet? Die set die je nu heb is dat wel. Maar ik heb nu sinds een tijdje een Labtec APX-4620 2.1 set. Als je echt diepe bass wil en 2 naar mijn mening goede 2-weg speakers daarnaast ben je met deze set de man
[ Voor 0% gewijzigd door J0YR1D3R op 02-09-2002 20:07 . Reden: 5.4 :? ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Ja, ik wil echt per se 4.1, 5.1 mag, maar heb er niets aan, omdat de center speaker toch niet werkt.J0YR1D3R schreef op 02 september 2002 @ 20:03:
[...]
Wil je perse 5.1/4.1 of niet? Die set die je nu heb is dat wel. Maar ik heb nu sinds een tijdje een Labtec APX-4620 2.1 set. Als je echt diepe bass wil en 2 naar mijn mening goede 2-weg speakers daarnaast ben je met deze set de manIk ben laatst bij een vriend geweest die een Inspire 5300 heeft met een Audigy Player, maar ik vond het erg blikkerig klinken. Het lijkt mij dat de setjes die jij ook opnoemt er ook wel btje last van hebben, zelfde design ongeveer en niet veel nieuwer. Ik heb een onboard ding van C-media en ik vind echt dat deze speakers ondanks dit, beter klinken. Ze zijn ongeveer 90 euro. 5.1 is niet altijd beter dan 2.1 volgens mij
En 'volgas" gaat die subwoofer al snel roffelen van die 5300 en deze beukt en rommelt er nog vrolijk op los.
Ik vind gewoon tijdens gamen en muziek luisteren 4.1 veel prettiger dan 2.1.
Binnenkort krijg ik hopelijk een baantje als vakkenvuller, zodat ik wat geld krijg, wat raad je me aan? Flink doorsparen voor een te gekke 4.1 set (voor 200 euro ofzo), of nu een FPS1600 (die zwarte) halen, die volgens mij ook wel een goede bass moet hebben?
Ik wil in ieder geval van die FPS1000 af, want die vind ik niet echt supermooi, en ik wil dus graag een goede (hoeft niet het beste van het beste van 1000 euro te zijn) 4.1 set hebben, met speakers die helder klinken, dus niet blikkerig, en een subwoofer die zijn werk goed doet, dus dat hij ook bij een wat harder volume nog prima bass geeft.
Ik woon in een rijtjeshuis, maar de ene buurman is altijd weg, en de andere buren wonen precies aan de andere kant van het huis waar ik mijn kamer heb, dus in principe hebben die er ook niet veel last van. Natuurlijk zet ik het ook niet tè hard.
Da's ook wel weer zoJvS schreef op 02 september 2002 @ 20:53:
dat is toch echt iets wat je zelf moet beslissen. Ik kan niet zeggen wat voor waarde jij daaraan hecht
Dan ga ik binnenkort maar eens even verschillende setjes beluisteren (neem aan dat dat gewoon in de winkel kan), en dan mijn conclusies trekken
Edit: ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor speakerset jij nou eigenlijk hebt
Ik zal thuis even een piccie posten (zit nu op m'n werk en ben nu zegmaar klaar
Verwijderd
maar nu vraag ik me af:
merk je nu veel van een subwoofer als je maar 2 speakers hebt?
ik gebruik em eigenlijk alleen maar voor het gamen en soms een cdtje luisteren...
ik zag dees staan "Creative® Inspire™ 2.1 2400, die is ± 45 euro (http://nl.europe.creative...re/product.asp?prod=322)"
weet iemand of dat was is?
Deze ste staat inmiddels al in de price watch.
Meer info dan dit heb ik (nog) niet kunnen vinden..
Het is dus een 5.1 systeem, met 50w RMS
Iemand hier die in een audio/computer zaak werkt die 'm al getest heeft?
Of in iedergeval wat meer info kan verstrekken ?
Die 680 ziet er ook
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ecodan warmtepomp
Tot welke afstand tussen de front speakers werkt dat nog goed?JT schreef op 21 juni 2002 @ 23:05:
Vertel, waarom wel ? Als je namelijk op je pc kijkt, dan staan je front speakers zo dicht op elkaar dat je HEEL goed de center met je 2 front speakers kan simuleren.
Inderdaad, daarom neem ik liever 2.1. Maar (elektriciteits)snoeren hou je toch, of werken die speakers op batterijen?snarf schreef op 28 augustus 2002 @ 22:28:
Twee vragen die na het lezen van de hele topic toch nog steeds borrelen:
Zijn er ook 5.1 box systemen waarvan de tweaters draadloos zijn?! Het lijkt me nl. een enorm gekloot om de achterste tweaters weg te werken met de snoeren (zijn ze bovendien lang genoeg???)
En dat voor maar 112 euro..POWERFUL 5.1 DIGITAL SOUND FOR PCS AND GAME CONSOLES
TOTAL POWER OUTPUT : 50 watts RMS
SATELLITE SPEAKER POWER OUTPUT : 30 watts RMS (6w + 6w + 6w + 6w + 6w)
SUBWOOFER POWER OUTPUT : 20 watts RMS
SYSTEM FREQUENCY RESPONSE : 35Hz - 20kHz
SIGNAL-TO-NOISE RATIO : >75 dB INPUT IMPEDANCE : > 5,000 ohms
SYS REQS : PC - For 5.1 surround sound : any 4 or 6 channel sound card
* For Dolby Digital 5.1 sound : sound card or SW DVD player
with built in Dolby Digital decoder
Video Game Consoles - A PlayStation, Xbox or GameCube
when used with stereo RCA (red & white) audio cables
* Shielded satellites for use near monitors
* Experience home-theater Dolby Digital sound on your PC
* Intensify your video games with immersive surround sound
* Revolutionary subwoofer delivers twice the bass
* Satellite speakers provide silky smooth mid and high frequencies
* Patented dual-chamber subwoofer plays louder & goes lower for
incredible bass
* Satellite speakers mount on desk or wall; center channel features desk,
wall or monitor mounting
PACKAGE CONTENTS :
* 1 x dual-chamber subwoofer * 4 x satellite speakers
* 1 x center channel speaker with integrated controls
* all necessary cords and cables * user's guide
* Stereo RCA to dual stereo-mini adapter for video game consoles
[n00b]
Zit er nou echt veel verschil tussen deze 6w per box en de 55w van de Z-560?
Heb de ballen verstand van dat watt gedoe

[/n00b]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Voor mij elke afstand, omdat een center extra geen 200 euro waard isOlafvdSpek schreef op 12 september 2002 @ 17:06:
[...]
Tot welke afstand tussen de front speakers werkt dat nog goed?

Ecodan warmtepomp
Die wattages boeien niet zoveel, dat zegt niet zoveel (lees: nix) over de kwaliteit en hoe hard die gaat. Wat ik je wel kan vertellen is at je meer betaalt voor de Z560 omdat die 1.) harder gaat 2.) kwalitatief beter geluid geeft.Stinger_ schreef op 13 september 2002 @ 01:01:
Wat meer Z-640 info
[...]
En dat voor maar 112 euro..
[n00b]
Zit er nou echt veel verschil tussen deze 6w per box en de 55w van de Z-560?
Heb de ballen verstand van dat watt gedoe
[/n00b]
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Verwijderd
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb wel eens mijn center speaker uitgezet. Sommige dvd's hebben zo goed gescheiden kanalen dat je zonder centerspeaker de spraak niet eens hoort. Dus valt het wel degelijk op dat je geen center als je films kijkt achter je pc.JT schreef op 23 mei 2002 @ 17:38:
Over 4.1 vs 5.1:
Als je achter de pc een film kijkt, dan maakt 4.1 niet zoveel uit. Omdat de front speakers al dicht op elkaar staan valt het gemis van een center niet echt op. Bijkomend voordeel is dat veel soortgelijke 4.1 setjes van xxx euro veel beter zijn dan 5.1 setjes van dezelfde prijs.
Dus nee, 4.1 of 5.1 maakt niet zoveel uit achter de pc, kies dan dus voor kwaliteit en neem een 4.1, zoals de Logitech Z560.
Ja, maar dan doe je het ook fout want je moet je decoder zo instellen dat het center kanaal word omgeleid naar de front speakers en dan mis je helemaal niks en heb je weer 200 euro op je pc setje bespaardVerwijderd schreef op 15 september 2002 @ 11:01:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb wel eens mijn center speaker uitgezet. Sommige dvd's hebben zo goed gescheiden kanalen dat je zonder centerspeaker de spraak niet eens hoort. Dus valt het wel degelijk op dat je geen center als je films kijkt achter je pc.
Ecodan warmtepomp
Kan je dus de subwoofer apart uit zetten, of een heel eind verminderen?
Ik heb nu een Labtec 4.1 (versie ben ik ff kwijt).
Maar als het wat later op de avond wordt dan moet m'n hele geluid zachter, terwijl men alleen maar last heeft van de woofer.
Overdag kan ie dan natuurlijk wel aan.
Dus, kan ie apart geregeld worden?
vraag geld voor zowel de 5.1 als de 4.1 van Logitech omdat ik nog niet besloten heb welke het gaat worden.
Verwijderd
Zij die logitech speakerstjes goed aan muur te bevestigen?
Ecodan warmtepomp
Ze zijn inderdaad erg simpel aan de muur te bevestigen. En die hoge tonen zijn erg goed en zuiver hoor. Net als de massieve bas. Echt een top set.Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 14:51:
Ik weet het echt niet meer... ik zit zo in me maag of die bijna €200 euro extra het waard is voor een Promedia 4.1 set. Want ik hou wel veel van hoge tonen en aangezien die Logitech Z-560 geen tweaters heeft ben ik bang dat ik spijt krijg ik als ik die ga kopen.
Zij die logitech speakerstjes goed aan muur te bevestigen?
die nieuwe van logitech die in oktober uitkomt.. de 680 lijkt me een zeer goede set.. alhoewel ik nog geen review kan vinde...? de prijs maakt niet veel uit.. (geen €1000,- natuurlijk)
heb nu een 4.1 set.. alleen is labtec.. en daardoor is de bass tiefus hoog.. je kan niets instellen.. wat erg jammer is.. dus ouders lopen de hele tijd te zeiken dat het zachter moet
zijn er nog meer van zulke mooie en GOEIE serie's? bij t.net staan maar 3 reviews?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
- De bas kan je instellen op je geluidkaart (als je tenmiste een goede kaart hebt)RaMMSTeiN schreef op 16 september 2002 @ 13:58:
ik wil ook een nieuwe set boxen kopen.. en dan meteen in .. waarbij ik een 5.1 set kan aansluiten en het geluid moet natuurlijk wel onwijs goed zijnniet zoals de 5700 en 5300 sets van creative die door t.net onderuit worden gehaald...
die nieuwe van logitech die in oktober uitkomt.. de 680 lijkt me een zeer goede set.. alhoewel ik nog geen review kan vinde...? de prijs maakt niet veel uit.. (geen €1000,- natuurlijk)
heb nu een 4.1 set.. alleen is labtec.. en daardoor is de bass tiefus hoog.. je kan niets instellen.. wat erg jammer is.. dus ouders lopen de hele tijd te zeiken dat het zachter moetmaar goed.. die 680 is zeer geschikt omdat er ook meerdere kunnen aangesloten kunnen worden
dus dan kan ik ook mijn tv aansluiten (dvd speler) en mijn terratec
![]()
zijn er nog meer van zulke mooie en GOEIE serie's? bij t.net staan maar 3 reviews?dacht dat ze veel meer hadden maar goed.. iemand?
- Hou eens op met het zwartmaken van Creative, smaken verschillen nou eenmaal
-ga eens kijken bij de Creative Megaworks 510D (500W RMS)a E399,-
- Mocht je e600 willen uitgeven dan is er de Pure Digital(voorheen Videologic) DigiTheatre DTS een aanrader (300W RMS)
Maar dan kan je net zo goed een cersterker met losse boxen kopen...
www.triathlete.nl
Ik bekijk namelijk weleens een DVD, maar luisten met mijn pc toch vooral naar m'n mp3-verzameling. En ik wil niet een 5.1 set kopen, waarmee ik maar af en toe van de achterste boxen kan genieten.
Yobby
Als je lekker geluid wilt en niet té veel wilt uitgeven, neem dan een Audigy Player icm Inspire 5.1 5300 speakers. € 200 in totaal.
Dit topic is gesloten.