Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.711 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat genoeg? 5x10 Watt voor zon kleine ruimte? jah ik ben echt n00b op dit gebied hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met ervaringen van de Creative Labs Inspire 7.1 T7700?
Ik wil zo een halen maar weet niet of het wel goed geluid geeft. Ik luister ALLEEN muziek mee via me pc. Ik hou van een lekker stevige bass icm met harde geluid en een goeie prijs/kwaliteit verhouding
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Waarom zou je dan 7.1 halen als je maar 2.1 nodig hebt ? Weet niet wat die kost, maar kijk anders is naar de 2.1 versie van de Z560 of de 2.1 versie van de Megaworks ofzo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 08:58:
is dat genoeg? 5x10 Watt voor zon kleine ruimte? jah ik ben echt n00b op dit gebied hoor :)
ik heb de A2.610 met 5x5 watt in mn huiskamer staan, en ik vind het nog best goed en hard genoeg geluid... ik kijk films en speel muziek met mn Yamada DVX-6000.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx big guy :) weet ik ook weer dat ik niet te veel watt haal voor me ruimte.. *tjah te veel kan je nooit hebben maar tis eigenlijk dan onnodig ;)*

ik ga het afspelen met een:

Amd XP 2200+
Onboard sound *Abit NF7 met Nforce2 soundstorm*
Gf4Ti4400 met Zalman Heatpipe *voor 100 euro gekocht met gratis fancontroller en doos met alle toebehoren.. netjes toch?*

alles komt alst goed is volgende week aan.. alleen surround set moet ik nog voor sparen

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kick*

mensen nog andere adviezen voor mij? Dan kan ik beetje gaan rondkijken naar verschillende prijzen van verschillende setjes hier in de buurt :)

ik moet dus 12 a 15 vierkante meter vullen

moet goede bas hebben en het is voor films, me muziek en games speel ik over algemeen af via de 2.0 boxen *misschien keer game in surround ofzow*
nieuw prijs rond de 100/110 euro

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Check het topic, staan al genoeg suggesties in. Daarom reageert niemand. Zet het posts aantal op 999 en ctrl-f om te zoeken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt voor tip.. zo vanavond ff heeeeeeeeeeel veel posts checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel momenteel tussen het kopen van Gigaworks s750 of een klipsch promedia 5.1 Ultra. De klipsch zijn erg moeilijk te krijgne in nederland toch :? Aan de andere kant schijnt het geluid van de klipsch beter te zijn dan de gigaworks (al heb ik geen direct vergelijkende reviews gelezen tussen de gigaworks en promedia's) en ik heb niet de ruimte om een 7.1 op te stellen zoals ze eigenlijk horen te worden opgesteld. 1 of 2 satalieten zouden dan naast elkaar moeten komen. De setjes zitten in dezelfde prijsklasse, dus de prijs is niet van toepassing.
Ik neig naar de klipsch, maar mijn keuze staat nog niet vast. Heeft iemand ervaring met 1 of allebei de setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb het al vaker gezegd, alleen nog niet in dit topic...
De Klipsch PM 5.1 Ultra is nog geen 230v versie van. Wanneer die uitkomt is zover ik weet nog onbekend, en uitstellen zijn ze goed in. Sta dus niet raar te kijken als het pas na zomer2004 is. En de prijs zal ook behoorlijk veel zijn. Toch wel minimaal 450 Euro denk ik zo, misschien 600.

De ultra heeft sowiezo duidelijk de beste bass. Welke sats de beste zijn heb ik nog niks duidelijks over gelezen. De Ultra schijnt wel wat tijd nodig te hebben om te breaken voordat ze optimaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok goed ik heb nu deze topic onderste boven gekeerd alleen ik wil graag alsnog mening van jullie welke ik van deze moet kiezen..en of het dus echt genoeg is voor 10-15 vierkante meter:

-Philips A2.610 Rhytmic Wave 610 (€54)
-Logitech Z-640 (€70)
-Logitech X-620 (€95)
(wat is trouwens verschil met Z en X serie?)
bij welke krijg ik echt waar voor me geld en welke is beste geluid volgens JULLIE?
Of raden jullie me een Creative setje aan? Of eentje NIET in deze lijst?

Alvast bedankt

ps: weet iemand Big Guy zijn mail ofzow? want ik zie nergens optie om zijn profiel te checken of hem te PM'en? wil namelijk contact opnemen voor ervaringen 2.610

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:05:
Ok goed ik heb nu deze topic onderste boven gekeerd alleen ik wil graag alsnog mening van jullie welke ik van deze moet kiezen..en of het dus echt genoeg is voor 10-15 vierkante meter:

-Logitech Z-640 (€70)
-Logitech X-620 (€95)
bij welke krijg ik echt waar voor me geld en welke is beste geluid volgens JULLIE?

Alvast bedankt

ps: weet iemand Big Guy zijn mail ofzow? want ik zie nergens optie om zijn profiel te checken of hem te PM'en? wil namelijk contact opnemen voor ervaringen 2.610
ik heb mn e-mail adres in mn profiel gedaan :P, je moet in ieder geval nie de Z-640 nemen, dan is de Creative Inspire 5100 beter, en die is €50,-... de X-620 heb ik nog nooit gehoord, dus kan ik nie vergelijken, de Z-640 kan wel heel hard, maar ik heb liever meer kwaliteit dan hoe hard geluid gaat, die van de philips gaat al hard genoeg namelijk... de subwoofer is veel beter dan die van de Z-640 doordat de philips een bass-poort heeft, waardoor het geluid beter verspreid, en de Z-640 is gesloten...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Bedankt Big Guy :) Kzal eens kijken of de lokale pc winkel hem heeft staan en hem ff check.. en vervolgens dan bestel op internet voor 65 euro incl verzendkosten :)

trouwens hoe kom je in iemands profiel? als ik op je naam klik kom ik gewoon waar jij gepost hebt :S verder niet :S en kzie ook geen knopjes van profiel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 16:42
Als je budget 500 euro is voor een goed surround systeem, waar ben je dan beter mee? De Gigaworks 750 (7.1) of de Logitech Z-680 (5.1)?

Voor zover ik versta uit de info van Creative heeft de Gigaworks geen digitale ingang, en de Logitech heeft dit wel. Ik heb een Audigy 2ZS (tweedehands, werkt perfect) op een p4'tje.

Loont het de moeite met dit budget uit te kijken naar een aparte set (hifi 5.1 versterker + luidsprekers) ?

Bedoeling is om mijn muziekcollectie en filmcollectie (beide legaal) zo correct mogelijk weer te geven.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:05:

-Logitech Z-640 (€70)
-Logitech X-620 (€95)

Alvast bedankt

Waarvoor ga je niet zelf luisteren :? Je koopt toch wat je zelf het beste vind klinken ? Daarnaast, ik vind ze allemaal niet voldoende voor de ruimte waar jij het over hebt. Voor zo een ruimte zou ik eerder de Z560, Megaworks 550 enz. kopen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 21:19
flupke1 schreef op 21 januari 2004 @ 10:30:
Als je budget 500 euro is voor een goed surround systeem, waar ben je dan beter mee? De Gigaworks 750 (7.1) of de Logitech Z-680 (5.1)?

(...)
Loont het de moeite met dit budget uit te kijken naar een aparte set (hifi 5.1 versterker + luidsprekers) ?

Bedoeling is om mijn muziekcollectie en filmcollectie (beide legaal) zo correct mogelijk weer te geven.
Natuurlijk is het dan beter om een "losse-componenten-systeem" te kopen >:) . Hoewel voor zo schandalig veel geld een pc-speaker-set ook erg goed zal klinken, kun je toch beter kijken bij de hifi-hoek.
Nogmaals, het zal echt niet slecht klinken, maar als je muziek wil luisteren, dan zal dit ongtwijfeld in stereo gebeuren. Dan kan die sub wel meewerken, maar je mist een stuk middentoon.
Kleine speakertjes (zoals van bijvoorbeeld de Logitech) kunnen eenvoudigweg weinig bass leveren. Hiervoor moet je sowieso bij de grotere luidsprekers zijn. Wat zeg je van twee zuilen als fronts en verder wat surround-boxjes. Die zuilen doen dan het stereo-werk en dat klinkt echt een stuk beter. Een fatsoenlijke versterker erbij en klaar is kees.
Je kunt tweede-hands zoeken naar oorspronkelijk wat duurdere systemen, maar nieuw is het geluid ook niet beroerd. Sony-receivertje + Eltax-boxjes = ongeveer even duur = een stuk beter om aan te horen. In het topic: [rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml] kun je er meer over lezen.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

flupke1 schreef op 21 januari 2004 @ 10:30:
Heb je geen decoder nodig, dan is de keuze naar mijn mening vrij simpel, de S750 voor 380Euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 21 januari 2004 @ 11:29:
[...]

Waarvoor ga je niet zelf luisteren :? Je koopt toch wat je zelf het beste vind klinken ? Daarnaast, ik vind ze allemaal niet voldoende voor de ruimte waar jij het over hebt. Voor zo een ruimte zou ik eerder de Z560, Megaworks 550 enz. kopen.
Hallo, weet jij wel hoeveel 12 vierkante meter is? niet veel... ik ga dan geen set van bloody 200+ euro halen :S

tis maar een klein kamertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik ben op zoek naar een goede 2.1 speakerset voor mijn PC. Voor het afspelen van MP3's en dergelijke. Surround is niet nodig.

Is de Altec Lansing 621 een goede keus? Of zijn er in het prijssegment tot 150 euro nog betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Bigfoot schreef op 25 januari 2004 @ 15:59:
Is de Altec Lansing 621 een goede keus? Of zijn er in het prijssegment tot 150 euro nog betere alternatieven?
Wat ik irritant aan de 621 vind, is dat je geen master volume regeling hebt, maar alleen sub en sats apart.
Dus stel je bent muziek aan het luisteren, en je wilt het volume regelen via de speakerset, dan moet je 2 handelingen uitvoeren:
-sats lager zetten via de remotecontrol,
-onder je bureau duiken om je sub lager te zetten.

Ik zou zelf gaan voor de MegaWOrks 250D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:08:
[...]

Hallo, weet jij wel hoeveel 12 vierkante meter is? niet veel... ik ga dan geen set van bloody 200+ euro halen :S
Ik heb zelf een kamer van 12m^2e gehad en daarop voldeed een Z560 wel.
tis maar een klein kamertje
Newsflash ! Je betaalt niet alleen voor volume, maar ook voor kwaliteit en die kwaliteit van speakers meet je niet af aan de grootte van je kamer.
Cyb schreef op 25 januari 2004 @ 18:00:
[...]

Wat ik irritant aan de 621 vind, is dat je geen master volume regeling hebt, maar alleen sub en sats apart.
Dus stel je bent muziek aan het luisteren, en je wilt het volume regelen via de speakerset, dan moet je 2 handelingen uitvoeren:
Is mij niet opgevallen hoor, bij mij deed die het toch echt met 1 volume knop...

[ Voor 35% gewijzigd door JT op 25-01-2004 18:13 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

JT schreef op 25 januari 2004 @ 18:11:
Is mij niet opgevallen hoor, bij mij deed die het toch echt met 1 volume knop...
Hmmm... vaag. Of was het misschien een 641 ipv 621?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

641 ook niet...heb er reviews van gelezen, dan had het er wel in gestaan. Zal strax is wat reviews zoeken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Cyb schreef op 25 januari 2004 @ 18:00:
[...]

Ik zou zelf gaan voor de MegaWOrks 250D.
Ik zal nog es rondkijken. Maar het moet ook niet te duur worden (ca. 100 euro indien nieuw) en toch goed kunnen blazen. Wel 2.1 want meer speakers wordt een zooitje en ik luister toch alleen naar muziek (geen games of DVD's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Bigfoot schreef op 25 januari 2004 @ 15:59:
Ik ben op zoek naar een goede 2.1 speakerset voor mijn PC. Voor het afspelen van MP3's en dergelijke. Surround is niet nodig.

Ik heb een jaar of 3 geleden een 2.1 setje van creative gekocht, en daar komt prima geluid uit. Heb er toen 80 gulden voor betaald. Dit is de huidige opvolger ervan: http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=124

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Nitroglycerine schreef op 26 januari 2004 @ 15:15:
[...]

Ik heb een jaar of 3 geleden een 2.1 setje van creative gekocht, en daar komt prima geluid uit. Heb er toen 80 gulden voor betaald. Dit is de huidige opvolger ervan: http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=124
Die opvolger is een stuk duurder dan, welk typenr heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kotor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2010
Ik heb van m'n vader een nieuwe pc gekregen
(medion 8080 xl, van de aldi)
en ik zat eraan te denken om als ik weer wat geld bij elkaar heb een surround setje te kopen. Ik heb op internet gezocht om er achter te komen wat voor een geluidskaart er in zit maar daar ben ik helaas niet in geslaagd,
nu komt de vraag:
als ik en 5.1 6.1 of 7.1 setje koop wat kan ik dan het beste kopen (kwalitatief goed en rond de 200/300 euro)
en kan ik het er dan ook op aansluiten?
er zitten zitten verschillende soorten aansluitingen op voor geluid.
gewoon 3, 3.5 aansluitingen, 1 voor front, 1 voor surround-system/rear en 1 voor surround, center/subwoofer.
er ook nog vier andere geluidsaansluitingen op waaronder digital audio; SPDIF in,
SPDIF in (optical), SPDIF out, SPDIF out (optical).
ik zou graag advies willen welk setje ik het best aan kan schaffen als het op deze geluidskaart kan en anders of ik er verstandig aan doe om een betere (externe) geluidskaart te kopen.
Het setje is bedoeld voor dvd's en vooral voor gamen, in mindere mate voor muziek.

alvast bedankt
groetjes Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philips A 3.600 5.1 setje in zeer goede staat
Specs:
-totaal vermogen 100watt rms (3600watt pmpo)
-50 watt subwoofer
-5x10 watt softpanel satelite speakers (erg mooie geluidskwaliteit)
-nieuwprijs half jaar geleden €250
-3 geluidsbronnen tegelijk aansluiten met:1x 5.1 ingang (pc), 1x 5.1 ingang (dvd) en 1x stereoingang voor walkman, stereo etc....
-Ingebouwde versterker met ac3 encoder dus ook de mogelijkheid om hem op een dvd-speler, xbox of ps2 aan te sluiten

Alle accesoires:
-subwoofer met afneembaar frontje
-5 softpanel-speakers
-5 voetjes die makkelijk op te hangen zijn
-infrarood oogje met een kabel van ca 2m en led's
-een kabel om de pc op het setje aan te sluiten
-een verlengkabel voor de 2 achterspeakers
-een kabel om de speakers op de pc aan te sluiten
-Een kabel waarmee je de set op een gewone dvd-speler aan kan sluiten (via 5.1!!)
-draadlozen infrarood afstandsbediening (met batterijen)
Dit alles in de originele doos en met de aankoopbon + garantiebewijs
Alles kan bij mij thuis beluisterd worden en ik vraag er €100 voor.
Iemand interesse?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:56:
philips A 3.600 5.1 setje in zeer goede staat
Specs:
-totaal vermogen 100watt rms (3600watt pmpo)
-50 watt subwoofer
-5x10 watt softpanel satelite speakers (erg mooie geluidskwaliteit)
-nieuwprijs half jaar geleden €250
-3 geluidsbronnen tegelijk aansluiten met:1x 5.1 ingang (pc), 1x 5.1 ingang (dvd) en 1x stereoingang voor walkman, stereo etc....
-Ingebouwde versterker met ac3 encoder dus ook de mogelijkheid om hem op een dvd-speler, xbox of ps2 aan te sluiten

Alle accesoires:
-subwoofer met afneembaar frontje
-5 softpanel-speakers
-5 voetjes die makkelijk op te hangen zijn
-infrarood oogje met een kabel van ca 2m en led's
-een kabel om de pc op het setje aan te sluiten
-een verlengkabel voor de 2 achterspeakers
-een kabel om de speakers op de pc aan te sluiten
-Een kabel waarmee je de set op een gewone dvd-speler aan kan sluiten (via 5.1!!)
-draadlozen infrarood afstandsbediening (met batterijen)
Dit alles in de originele doos en met de aankoopbon + garantiebewijs

Iemand interesse?
Hiervoor moet je hier zijn: http://www.tweakers.net/aanbod

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry 8)7

Hij staat nu bij vraag aan aanbod........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal.
Ik zit te twijfelen tussen de creative mw550 en de z-680. Als je alleen naar de power kijkt (dus welke de beste klank/sterkte heeft) en naar de compaliteit met mijn SB Live! 5.1 digital, welke moet ik dan nemen? Er zit namelijk zo'n 100 euro verschil in...
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf uiteindelijk gekozen voor de MegaWorks 550 vanwege het audio-geluid. Ben er zeer blij mee en het geluid is absoluut top. Ik heb deze set in combinatie met de Audigy 2 ZS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:12
is het ook mogelijk om zo'n setje aan te sluiten op een normale versterker?

Ik luister namelijk ook nogal vaak cd's/radio/md en daarvoor wil ik soms de pc niet aanzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door _sepulnation_ op 01-02-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

_sepulnation_ schreef op 01 februari 2004 @ 21:27:
is het ook mogelijk om zo'n setje aan te sluiten op een normale versterker?

Ik luister namelijk ook nogal vaak cd's/radio/md en daarvoor wil ik soms de pc niet aanzetten.
Yep.
Kan in de AUX input port. Volgens mij hetzelfde als front input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:29:
hoi allemaal.
Ik zit te twijfelen tussen de creative mw550 en de z-680. Als je alleen naar de power kijkt (dus welke de beste klank/sterkte heeft) en naar de compaliteit met mijn SB Live! 5.1 digital, welke moet ik dan nemen? Er zit namelijk zo'n 100 euro verschil in...
greetz
De Z680 ging dacht ik harder. Voor geluidskwaliteit zelf zou ik voor de 550 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn jullie ervaringen tussen de z340 en de x 220 van logitech? Moet met name goede sub zijn! En voor lage prijs (onder 100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
heb al aardig wat gelezen in dit topic, maar zijn er nu eigenlijk al 7.1 setjes te koop voor rond de 110/120 euro?

ze moeten wel een AUX poort hebben.... het liefst ook afstandbediening
Ik gebruik het vooral om muziek te luisteren, dus vooral goede bas, best hard gaan + redelijke kwaliteit (geen professionele kwaliteit dus)...

gewoon beste prijs/prestatie verhouding

[ Voor 15% gewijzigd door _sepulnation_ op 02-02-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik de Megaworks 510-D gehad en die doet het iets beter dan de 550 en dan bedoel ik alle muziek soorten en games.

Op het moment luister ik naar Klipsch (5.1) en kan op het moment niet anders zeggen dat het een zeer aangenaam setje is wat dus ook echt nooit verveeld vooral als je klassieke muziek zeer hard zet begrijp je de klasse van dit spul.Met games is het "iets" te netjes het mag dan wat ruiger en ranziger zijn.Ook voor rock en metal is Klipsch te "clean" Ik heb deze set met alle creative geluids kaarten geprobeerd en doe maar namens mij: de Audigy 2 zs serie dan komen deze speakers echt tot zijn recht.Het verschil tussen Audigy 2 en Audigy 2 ZS is gigantisch.DVD kijkers gelijk kopen!

Ga binnenkort de Gigaworks 750 voor mijn zoon aanschaffen want hij is een rock en metal freak. Creative is gewoom wat ranziger en dat ik lekker voor rock.

Ga je voor Rap en R&B dan moet je Logitech Z-680 nemen maar oh wee als je DVD's gaat kijken je vergaat van het blubber laag.

-Klipsch: Klassiek,Country,Fusion& Jazz muziek en DVD's kijken

- Creative: Rock ,Hard-Rock & Metal Muziek DVD's kijken

- Logitech: Rap,R&B en Jamaicaanse Blow stuff. Geen DVD's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 20 van de 32 paginas van deze topic volledig gelezen maar vond geen antwoord op men vraag dus schiet me niet dood als het antwoord in 1 van de overige 12 paginas stond!

Zelf heb ik de Logitech Z640 besteld, ideaal voor de doeleinden die ik in gedachten had!

- Nu zou ik graag willen weten van de mensen die deze set hebben hoe lang de kabeld zijn naar de satelieten? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze 15 feet zouden zijn (+-5 meter), klopt dit?
- En is het mogelijk om op een of andere manier deze set aan te sluiten op een tv?

Thx voor de info die volgt

plazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weet iemand meer informatie over de creative gd580 console speakers? Zijn iig niet zo duur (+- 150€) en hebben alle mogelijke ingangen (spdif,optical blablabla). Het lijkt mij dat deze ook gewoon op een pc kunnen. Ook het mooie is de externe versterker met afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de MM de Z-5300 en de Z-680 beluisterd. Beiden vielen zwaar tegen, voor films en games zullen ze wel goed zijn, maar bij de MM draaiden ze er muziek op.....

Vooral de Z-680, die is echt veel te duur voor z'n prestaties..

Ik koop nog een koptelefoon voor de games en heb net een receiver opgehaald voor 300 euro en voor 90 euro afgelopen week twee fronts gehaald. Das dezelfde prijs als een z680, dus ik zou zeggen: overweeg of je nu echt zo'n bonkende logitech in je huis wilt hebben (toegeven: films zullen hier perfect op klinken)!

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget 100 - 150 Euro

4.1 Systeem met goede bass
Luister veel muziek ( Metal )
Kijk veel films/DVD's

(afstandbediening zou leuk zijn :+ )

Ik heb er echt de balle verstand van, wat raden jullie me aan?

Al die specs wat hier langsvliegen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
Wie heeft er ervaringen met de A3.610? das de vernieuwde versie van de a3.600 die ik nu heb. Deze mist een betje midlaag (kamer van 20^2m) zelfs met een extra subwoofer erbij.
Wat zijn jullie ervaringen met deze sets?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technopeuter schreef op 06 februari 2004 @ 20:36:
Wie heeft er ervaringen met de A3.610? das de vernieuwde versie van de a3.600 die ik nu heb. Deze mist een betje midlaag (kamer van 20^2m) zelfs met een extra subwoofer erbij.
Wat zijn jullie ervaringen met deze sets?
idd ik heb hier ook nog geen reviews over gelezen dus daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb nog een andere vraag: kan iemand mij de afmetingen van een 550 thx-sub vertellen? Ik heb overal gezocht maar ik kon dergelijke specs nergens vinden. hij is ook nergens bij mij in de buurt te koop anders was ik ff gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ongeveer 30x30x30cm. Voetjes iets van 3 a 4cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb ook weer eens wat te vragen :P
Ik heb hier kapotveel pagina's met specs enz door zitten lezen, en heb er ook wat van opgestoken, maar ik mis de conclusie. Ik heb een Audigy2, en luister veel muziek, speel vaak games en af en toe kijk ik een film. Mijn smaak muziek gaat voornamelijk uit naar Rock/Metal. Ik zoek dus een speakerset voor ongeveer maximaal 150 euri. Ik heb er al een paar in gedachten:

-Creative Inspire 7.1 t7700.
Het riante aan deze set is dat hij natuurlijk 7.1 is, en bij mij in de buurt in de winkel is hij in de aanbieding voor €95,- (informatique) :)
Dit trekt mij opzich wel aan.

Logitech trekt mij neit aan, omdat het uiterlijk niet in de smaak valt. Ik heb ook adviezen gehad om een versterker+stereoboxen aan te sluiten, maar dit valt af: $$$$$$$$$$$
:+

Dan zat ik nog te denken aan een set van Ozaki, zag er wel mooi uit iig :*)
Iemand ervaring hiermee? (http://www.ozaki.com.tw/g...s/showroom/item.php?pID=1)

En dan heb ik ook nog in gedachte bij Eynstein:
http://www.eynstein.nl/a/2916.html
http://www.eynstein.nl/a/2915.html

Of iets dergelijks als dat.
Als iemand andere aanbevelingen heeft die goed te doen zijn qua levering, wil ik dat graag horen :)

Alvast heel erg bedankt iedereen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 04:06
Die van Eynstein ben ik ook erg nieuwschierig naar. Tijdje terug ook naar gevraagd maar dusver weinig tot niks verder meegekomen. Mocht je tot koop overgaan dan heb ik nog wel een goedkoper adres als Eynstein voor je.

Zelf zit ik te denken aan de Canton CD-serie http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=14,14,,2,nl

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook weer een vraagje:

Ik ben van plan de audigy 2 platinum pro aan te schaffen.
Er zit een externe O/I hub bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.soundblaster.com/products/gallery/new/a2zs_07big.jpg

Is deze toch in te bouwen? heeft iemand er ervaring mee?
Want ik houd niet zo van al die externe dingen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo ver ik heb de 550 thx besteld en moet hem morge van het postkantoor halen. Hoe groot is de doos van een dergelijk setje? ik heb namelijk geen vervoer en het is ongeveer een kwartier lopen. Wat kan ik verwachten en is het zonder auto mee te nemen?
greetzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Als die doos ook maar enigzins op die van m'n z680 setje lijkt zou ik maar een winkelwagentje ofzo regelen want een kwartier met zo'n grote en zware doos lopen is niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:05:
Het is zo ver ik heb de 550 thx besteld en moet hem morge van het postkantoor halen. Hoe groot is de doos van een dergelijk setje? ik heb namelijk geen vervoer en het is ongeveer een kwartier lopen. Wat kan ik verwachten en is het zonder auto mee te nemen?
greetzzzz
Niet doen!
Het is een ZWARE doos, en behoorlijk groot. Je hebt een karretje ofzo nodig om hem mee te nemen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De Z680 doos is iets groter en zwaarder dacht ik.
Die van de 550 is 18KG en heeft handgrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fiets - pleur doos op bagagedrager in evenwicht - houd met hand in evenwicht - problem solved :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

JT schreef op 11 februari 2004 @ 23:19:
Fiets - pleur doos op bagagedrager in evenwicht - houd met hand in evenwicht - problem solved :)
Ik heb hier matige ervaring mee, een kleinere en lichtere doos ging als snel kantelen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm..ik heb zo een complete mini-set vervoerd :P Maar ik weet niet hoe groot die doos is dus oordeel zelf :P

Ecodan warmtepomp

• _sepulnation_
wat is nu eigenlijk een goed 7.1 setje voor uitsluitend muziek mee te luisteren??
er word vrij weinig over 7.1 gesproken hier...

budget: +- 140 euro.
doel: muziek
eisen: vrij hard, en redelijke kwaliteit, goede sub + AUX ingang

Het hoeft geen super setje te zijn, dus ik ga geen 200+ euro uitgeven eigenlijk. Ik sluit het aan op mun radio (stereo) en op mun pc voor mp3 (dus ook stereo). Heel af en toe eens een filmpje, maar daar houd ik op zich weinig rekening mee.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

_sepulnation_ schreef op 12 februari 2004 @ 16:06:
wat is nu eigenlijk een goed 7.1 setje voor uitsluitend muziek mee te luisteren??
Het is al vaker gezegd dat 7.1 niet echt veel voordelen heeft als je stereo muziek gaat luisteren, tenzij je persee wilt upmixen.

• _sepulnation_
Cyb schreef op 12 februari 2004 @ 16:25:
[...]

Het is al vaker gezegd dat 7.1 niet echt veel voordelen heeft als je stereo muziek gaat luisteren, tenzij je persee wilt upmixen.
Het gaat me niet om de voordelen eigenlijk, ik wil gewoon op veel kanten muziek horen ;)

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Als je een goede 5.1 of 7.1 set wilt moet je ook bereid zijn om daar meer voor te betalen. Goede set zijn bijvoorbeeld de Klipsch Promedia's, Creative Mega/Gigaworks en de High end Logitech modellen.

Als je minder wilt besteden, kun je beter een 2.1 setje van hoge kwaliteit kopen dan voor een goedkoop 5.1/7.1 setje gaan.

Specs

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Wat is een goede luidsprekerset in combinatie met een audigy 1? mijn budget is 175 euro maximaal. Ik weet dat dit vast al eens langs is gekomen maar dit topic is een beetje groot om helemaal door te lezen....

Ik gebruik de set:
35% Films
35% Games
30% Muziek
Dus ik zoek goede allround luidsprekers. Ik zat zelf te denken aan de creative T7700 of de inspire 5500 digital. Ik heb echter niet genoeg ervaring op PC-audio gebied om te weten wat ik moet kiezen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 19:52:
Heb ook weer een vraagje:

Ik ben van plan de audigy 2 platinum pro aan te schaffen.
Er zit een externe O/I hub bij:

[afbeelding]

Is deze toch in te bouwen? heeft iemand er ervaring mee?
Want ik houd niet zo van al die externe dingen.
Alvast bedankt
Bij de audigy 2 Zs Platinum kun je die breakout box aan de voorkant van de computer inbouwen.

http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=9115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Nope, de Platinum EX/pro kun je niet inbouwen, want achter heeft ie ook nog wat aansluitingen. De Audigy 2 Platinum EX/Pro met extern kastje moet op een bureau of dergelijk staan. Je kunt wel een versie krijgen met een inbouwkastje. de audigy 2 platinum, deze heeft alle aansluitingen aan 1 kant en heeft ook het formaat van een CD-speler. Die bouw je makkelijk in.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Is die tegenwoordig ook in't zwart te krijgen? Bij de 'oude' Audigy was de Platinum alleen in't wit, wat natuurlijk niet staat bij een zwarte case :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ej, daar ben ik weer :) Heb nog steeds de Altec Lansing ADA885 (4.1 met DD decoder).
Jouw Audigy decode btw wel 5.1, maar softwarematig en niet hardwarematig.
Ik heb nu een nForce2 moederbord met nVidia soundstorm, deze kan toch hardwarematig (+realtime) een DD signaal encoden, wat later kan worden gedecode door de ingebouwde DD decoder van de ADA885?

Ik had namelijk al een stereo achterkanaal bij UT2003. Alleen het geluid wat uit de sattelites komt is echt vies. Vóór heb ik 2 weg sattelites, achter 1 weg. De subwoofer lijkt ook niets weer te geven als er iets achter me gebeurt. Wel stereo achterkanalen dus, maar met belabberde kwaliteit.

De rear kanalen bij een DD signaal kunnen toch elk gewoon 16bit x 44.1KHz zijn? Of geldt, net als bij een Prologic signaal, dat dit niet zo is, waardoor 2 weg sattelites overbodig zijn?

Het klinkt in ieder geval behoorlijk crappy. DVD's klinken wel gewoon zoals het hoort. Over kwaliteit gesproken, de geluidssamples in veel spellen zijn nog net zo belabberd als vroeger, 16 bit en 22KHz.

JT Hoe gaat het met Creative speakersets? Zijn die Inspire en Megaworks sets al redelijk aan te horen? Ik heb het al 2 jaar niet meer gevolgd.

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 16-02-2004 17:25 ]

• cypress3d
  • Laatst online: 17:15
ik heb sinds gisteren de Audigy 2 ZS kaart gekocht en na de Logitech Z5300 gehoord te hebben kocht ik die ook meteen maar 8) . Nu heb ik een vraag en alleen luitjes die echt een Z5300 hebben kunnen deze vraag beantwoorden...

Op de doos staat doodleuk dat er een "video game console adaptor" in zit. Nou kan je zoeken totdat je een ons weegt maar die zit er niet in. Dus terug naar Media markt en 2 dozen open gemaakt en die gechecked. Ook daar zat niets in. Nu is mijn vraag hoe kan je nou ooit de Z5300 aansluiten op je Xbox/PS2/GC ?!?

wie zit met dit zelfde probleem?!?!

DIT is het kabeltje dat er WEL bij zat.. maar dat moet dus aangesloten worden op een game console adaptor?!

Afbeeldingslocatie: http://www.imageshack.us/files1/cable.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door cypress3d op 19-02-2004 20:46 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

ik heb nu eindelijk mijn philips a2.610 op mijn SB live 5.1 aan de gang gekregen, ze blazen wel lekker. 100 Watt, verder heb ik ergens gelezen dat alle speakers van creative uit de philips fabriek komen, klopt dit?

Verwijderd

cypress3d schreef op 19 februari 2004 @ 20:34:

DIT is het kabeltje dat er WEL bij zat.. maar dat moet dus aangesloten worden op een game console adaptor?!

[afbeelding]
Dat kabeltje is dus die adapter, gewoon audio L+R tulpstekkertjes van je console erop, alleen logitech doet net alsof het een wonderbaarlijk apparaat is die adapter terwijl het gewoon een simpel kabeltje is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 21:21 ]

• cypress3d
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:20:
[...]

Dat kabeltje is dus die adapter, gewoon audio L+R tulpstekkertjes van je console erop, alleen logitech doet net alsof het een wonderbaarlijk apparaat is die adapter terwijl het gewoon een simpel kabeltje is.
Ik wil heel graag weten wat ikdan met dat groene connectortje moet doen. Ik snap dat van die tulpjes mijn PS2 zit er al in. Nu wil ik dus graa geluid over deze speakers. Kan je me ff uitleggen hoe dat werkt? moet ik nou dat kabeltje aansluiten op de subwoofer of op de geluidskaart?! ik heb namelijk geen idee en wil heeeel graag geluid over de speaker voor PS2 ;)

Hoe zet ik full-duplex aan? waar kan ik dat vinden, aangezien de handleiding dat sterk laat afweten..

bedankt alvast.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypress3d schreef op 19 februari 2004 @ 22:18:
[...]

Ik wil heel graag weten wat ikdan met dat groene connectortje moet doen. Ik snap dat van die tulpjes mijn PS2 zit er al in. Nu wil ik dus graa geluid over deze speakers. Kan je me ff uitleggen hoe dat werkt? moet ik nou dat kabeltje aansluiten op de subwoofer of op de geluidskaart?! ik heb namelijk geen idee en wil heeeel graag geluid over de speaker voor PS2 ;)

Hoe zet ik full-duplex aan? waar kan ik dat vinden, aangezien de handleiding dat sterk laat afweten..

bedankt alvast.
De groene connecter die normaal in de front gaat van je geluidskaart plug je in die groene connector van de "apapter", aangezien er alleen stereo signaal door gaat is het de bedoeling dat je de matrix mode (knopje rechts onder op remote) aanzet om geluid over alle speakers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een paar jaar nu de FPS-1500 staan (jaja, don't say anything :P) en wil er vanaf omdat ze niet bij m'n zwart/zilveren spul staan en m'n vriendin ze wel goed kan gebruiken aangezien ik nu bij haar naar schetterende notebookspeakers moet luisteren :+

Het moet niet teveel kosten aangezien ik ze vooral gebruik voor wat gamen en TV kijken (TFT scherm van PC fungeert ook als 2e TV). Nou zien de I-Trigue 3300's van Creative er supergeil uit, maar de tweetertjes kunnen natuurlijk weinig middengebied weergeven. De I-Trigue 3500's doen dat al wat beter door de extra middentoner. Aan de andere kant is de Z-640 van Logitech goedkoper dan beide I-Trigue's en wel verleidelijk.

Ten eerste boeit 2.1 of 5.1 me erg weinig. Voor muziek gebruik ik een hele goeie hoofdtelefoon achter de PC, dus muziekweergave is niet enorm belangrijk maar (mannen)stemmen weer wel voor TV. Wat ik het allerbelangrijkste vind is dat het laag redelijk strak is, en ik las dat de I-Trigue's een nogal bonkende sub hebben.

Is er iemand die de I-Trigues goed kent en eventueel een vergelijking met de Z-640's kan maken? Voor mensen die meteen gaan bleren dat je vooral Logitech moet nemen omdat Creative zuigt: bespaart u zich de moeite. Ik wil een objectieve mening :)

Ik zou zo de Z-680 kunnen halen, maar dat klinkt nogsteeds prut. Voor muziek gebruik ik dus liever m'n ECHTE speakers en een high-end headphone voor achter de PC ;)

Meningen over de I-Trigue modellen en de Z-640 in vergelijking daarmee?

Het is inmiddels de Z-640 geworden omdat ik ze in de winkel een stuk beter vond klinken dan de I-Trigue 3500, maar toch... wat klinken die Logitechs monsterlijk overdreven qua bass :{ Bass-level op de sub staat op minimaal en nogsteeds staat ie regelmatig te bonken. Tergend voor verwende oren... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 21-02-2004 12:45 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ben van plan om een speakerset aan te schaffen met een Creative Soundblaster Audigy ZS.

De speakerset moet minimaal 5.1 zijn en niet meer dan 100 euro gaan kosten. Wil er veel DVD's op gaan kijken (en ook dus af en toe op de DVD speler aansluiten), verder gamen en veel muziek. Dacht zelf aan een van deze:

• Logitech X-620 (6.1) 94
• Logitech Z-640 (5.1) €61
• Creative Inspire T7700 (7.1) €104
• Creative Inspire 5300 (5.1) €95
• Creative P580 (5.1) €62
• Creative Inspire T5400 (5.1) €78
• Creative Inspire (6.1) €95

Graag ook oordelen op prijs/kwaliteit verhouding maar als bijvoorbeeld een speakerset echt die 30 euro meer waard is dan... Op dit moment is Z640 meest aantrekkelijk aangezien de lage prijs, en de matig tot goede reviews.

[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 21-02-2004 21:59 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

YellowNeck schreef op 21 februari 2004 @ 21:40:
Graag ook oordelen op prijs/kwaliteit verhouding. Op dit moment is Z640 meest aantrekkelijk aangezien de lage prijs, en de matig tot goede reviews.
Ik heb inmiddels zelf een Z-640, en hoewel ik er niet wild enthousiast over ben, denk ik toch dat ik heb gekozen voor het beste dat je voor die prijs kunt krijgen. Het klinkt voor de prijs leuk en wat me vooral bij Logitech opvalt is dat alles perfect afgewerkt is en degelijk aanvoelt. En ze zien er natuurlijk ook leuk uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Exirion schreef op 21 februari 2004 @ 21:44:
[...]

Ik heb inmiddels zelf een Z-640, en hoewel ik er niet wild enthousiast over ben, denk ik toch dat ik heb gekozen voor het beste dat je voor die prijs kunt krijgen. Het klinkt voor de prijs leuk en wat me vooral bij Logitech opvalt is dat alles perfect afgewerkt is en degelijk aanvoelt. En ze zien er natuurlijk ook leuk uit.
aha...maar kan ik dan niet beter 30 euro meer uitgeven voor een andere (veel) betere speakset...of vallen de verschillen in kwaliteit wel mee, tussen de genoemde speakersets?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Je kan natuurlijk ook een goedkopere geluidskaart nemen en een betere speakerset. Speakerset heeft meestal meer invloed op het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

YellowNeck schreef op 21 februari 2004 @ 22:00:
aha...maar kan ik dan niet beter 30 euro meer uitgeven voor een andere (veel) betere speakset...of vallen de verschillen in kwaliteit wel mee, tussen de genoemde speakersets?
Als je voor 30 euro iets veel beters kon krijgen dan had ik dat ook zeker gedaan ;) Ik heb ook nog de Z-5300 voor 229 euro overwogen, maar da's bijna 3 keer zoveel als wat ik nu betaald heb en het blijft voor muziek toch matig klinken :) Ik gebruik het vooral voor TV geluid en af en toe wat games. Muziek draaien doe ik achter de PC met een hele goeie headphone. Ik denk dat iedereen die geen verwende audiofreak is de Z-640 voor de prijs die je ervoor betaalt top vindt klinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 21 februari 2004 @ 21:40:
Ben van plan om een speakerset aan te schaffen met een Creative Soundblaster Audigy ZS.

De speakerset moet minimaal 5.1 zijn en niet meer dan 100 euro gaan kosten. Wil er veel DVD's op gaan kijken (en ook dus af en toe op de DVD speler aansluiten), verder gamen en veel muziek. Dacht zelf aan een van deze:

• Logitech X-620 (6.1) 94
• Logitech Z-640 (5.1) €61
• Creative Inspire T7700 (7.1) €104
• Creative Inspire 5300 (5.1) €95
• Creative P580 (5.1) €62
• Creative Inspire T5400 (5.1) €78
• Creative Inspire (6.1) €95

Graag ook oordelen op prijs/kwaliteit verhouding maar als bijvoorbeeld een speakerset echt die 30 euro meer waard is dan... Op dit moment is Z640 meest aantrekkelijk aangezien de lage prijs, en de matig tot goede reviews.
Yellowneck.. zou ik mogen weten bij welke winkel jij deze prijzen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 23:38:
Yellowneck.. zou ik mogen weten bij welke winkel jij deze prijzen hebt?
Voor zover ik me kan herinneren was 61 euro voor de Z-640 de laagste prijs in NL, dus hij zal wel alle bodemprijzen uit de pricewatch hebben geplukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

sorry maar ik vind de Logitech Z-640 echt nie klinken... ikzelf heb de Philips A2.610 (=5.1) €54,- en die geeft veel mooiere bass en hoge/mid tonen, de sats van de Z-640 vin ik nogal schel klinken... en ik heb ook n Creative Inspire 4.1 4400 en die vind ik ook beter klinken dan de Z-640, tis wel wat boomier bass maar wel mooier geluid vind ik, en stukken goedkoper, als iemand nog n goed(kop)e 5.1 speakerset wil gaan kopen raad ik die eens aan naar n Philips set te kijken, die hebben echt veel mooier geluid dan die van Creative en Logitech.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een leuk setje gezien (kwa uiterlijk dan ) dit is de wavemaster MX5

http://www.hrm-computer.d.../sound/Wavemaster-MX5.gif

Heeft er iemand ervaring met de geluidskwaliteit van deze set? i.s.m Audigy

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat dit topic bijna tegen de 1000 posts loopt wil ik alvast vragen wie een mooie startpost wilt ontwerpen waar duidelijk het doel van dit topic wordt uigelegd. Daarnaast een kleine uitleg met wat foto's wat er verkrijgbaar is zou toch ook wel mooi zijn.

Ik stel voor dat degene die zich daarvoor geroepen voelt, mij even een mailtje stuurt, ik maak die naam dan bekend en vervolgens kan hij/zij gaan klussen aan een mooie startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 21:55:
Ik heb een leuk setje gezien (kwa uiterlijk dan ) dit is de wavemaster MX5

http://www.hrm-computer.d.../sound/Wavemaster-MX5.gif

Heeft er iemand ervaring met de geluidskwaliteit van deze set? i.s.m Audigy
Krijg nou wat? Da's de Hercules 5.1 set... Tot voor kort hadden ze alleen een 2.1 versie, en blijkbaar maakt Hercules ze niet zelf ;)

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.hercules.de/images/products/69/XPS%202100-Boxenset-pack-product.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Exirion op 24-02-2004 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 24 februari 2004 @ 09:30:
[...]

Krijg nou wat? Da's de Hercules 5.1 set... Tot voor kort hadden ze alleen een 2.1 versie, en blijkbaar maakt Hercules ze niet zelf ;)

plaatje:

[afbeelding]
Hehe das zn kleine broertje :P

Ik ga er gewoon voor , zie wel wat t is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ik wil nog ff reageren; een pagina of 5 terug (gok ik) was ik op zoek naar een 2.1 set ter vervanging van m'n bagger spul.

Ik twijfelde toen tussen een AL2100 of ALVS4141, Trigue 3300. Vanwege het gebrek aan middentonen is het uiteindelijk toch de Logitech z2200 geworden.

Vandaag ontvangen en aangesloten en ik moet zeggen super! De sub gaat soms wel iets te hard (staat op min en via software nog iets lager gesteld af en toe) maar het midden en hoog is scherp gedetaileerd en strak. Bak aan vermogen (misschien te veel) maar beter teveel dan te weinig :P

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou toch wel leuk zijn het 2e topic te starten met een leuke openingspost. Dus wie wil er een leuke post in elkaar flansen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om bij de logitech z-340 alleen de sub te grbuiken? ik heb namelijk mn pc aangesloten op mijn dolby prologic receiver en daar zitten 2 front, 2 rear en een center speaker aan. De z-340 wil ik dan bij divx film gebruiken voor de bass. maar dan wil ik niet dat de 2 z-340 speakertjes aanstaan!!! Kan ik dat onafhankeijk van elkaar gebruiken?
Zo nee, welke 2.1 kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ik heb op dit moment een Asus A7n8x Deluxe moederbord en een Creative Cambridge FPS1000 boxenset. Het geluid vind ik slecht.
Nu wil ik een nieuwe set. Een 5.1.

Wat kan ik het beste nemen voor een redelijke prijs?
Mijn moederbord geeft 5.1 geluid zeggen ze, mara is dit ook zo? Kan ik beter een setje met decoder (De Logitech Z-680) of een setje met reveiver (beetje duur lijkt mij).

Is een normaal setje 5.1 goed genoeg of geeft dat geen surround op een a7n8x deluxe?

Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44
Zoals velen ben ik op zoek naar een 2.1 speaker setje. Ik wil alleen graag iets wat er ook leuk uit ziet. Ik luister vooral veel naar muziek en soms films, maar speel nooit spelletjes.

Nu kom ik regelmatig de naam Ozaki tegen, maar kan nergens ervaringen vinden. Weet iemand hier meer van of heeft iemand hier ervaring mee?

De setjes die mij op dit moment erg mooi lijken zijn:
- Creative I-Trigue L3450 :9~
- Creative I-Trigue 2.1 330
- Philips A3.310
- Ozaki Nuke 2
- Ozaki LVA403
- Hercules XPS 2.1 Silver

Wat zijn jullie ervaringen met deze merken en speakers? Hebben jullie tips waar ik om moet denken tijdens de aanschaf?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Flydesign.nl schreef op 28 februari 2004 @ 20:41:
De setjes die mij op dit moment erg mooi lijken zijn:
- Creative I-Trigue L3450 :9~
- Creative I-Trigue 2.1 330
- - Hercules XPS 2.1 Silver

Wat zijn jullie ervaringen met deze merken en speakers? Hebben jullie tips waar ik om moet denken tijdens de aanschaf?

Alvast bedankt! :)
Al deze speakertjes zien er gelikt uit maar klinken qua middengebied nogal zwakjes omdat ze gebruik maken van dezelfde mini titanium units. Ik vond de Trigue's nogal mager klinken, en de subwoofers zijn erg bonkend.

Als je perse iets wil wat er gelikt uitziet:

http://www.harman-multime...tml?cart=%5Bcart%5D&id1=2

De Creature II heb ik vanmiddag bij de Bijenkorf zien staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
Exirion schreef op 28 februari 2004 @ 20:55:
[...]

Al deze speakertjes zien er gelikt uit maar klinken qua middengebied nogal zwakjes omdat ze gebruik maken van dezelfde mini titanium units. Ik vond de Trigue's nogal mager klinken, en de subwoofers zijn erg bonkend.

Als je perse iets wil wat er gelikt uitziet:

http://www.harman-multime...tml?cart=%5Bcart%5D&id1=2

De Creature II heb ik vanmiddag bij de Bijenkorf zien staan :)
Maar heeft zoiets dan wel goed geluid, dat blijft de vraag ;)

Ik vind die Harman net iets te spacy, het moet nog wel geloofwaardig blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 04:06
Paul Hewson schreef op 08 februari 2004 @ 13:33:
Zelf zit ik te denken aan de Canton CD-serie http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=14,14,,2,nl

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Flydesign.nl schreef op 28 februari 2004 @ 21:10:
Maar heeft zoiets dan wel goed geluid, dat blijft de vraag ;)
Zoals ik al zei ontbreekt het middengebied behoorlijk, zoals bij de meeste PC speaker systemen maar dan nog wat erger. Het komt er meestal op neer dat je een bonkende subwoofer hebt die ook een stuk van het middengebied moet weergeven, en daarbij een paar piepende satelietjes. Beetje overdreven beschreven, maar zoiets is het wel ;)

Van de JBL heb ik wel wat positieve reviews gelezen. In z'n soort schijnt ie behoorlijk goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
Exirion schreef op 29 februari 2004 @ 13:58:
[...]

Zoals ik al zei ontbreekt het middengebied behoorlijk, zoals bij de meeste PC speaker systemen maar dan nog wat erger. Het komt er meestal op neer dat je een bonkende subwoofer hebt die ook een stuk van het middengebied moet weergeven, en daarbij een paar piepende satelietjes. Beetje overdreven beschreven, maar zoiets is het wel ;)

Van de JBL heb ik wel wat positieve reviews gelezen. In z'n soort schijnt ie behoorlijk goed te zijn.
Jah, maar ik vind dit dus niet mooi, zijn net eieren... Zijn er nog andere mogelijkheden die een goede geluids kwaliteit hebben en er ook leuk uit zien? De 4.1 set van JBL ziet er mooi uit, maar 4 speakers kan ik hier echt niet kwijt en dat is ook boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je zou moeten kiezen tusen de volgende 2.1 setjes:
1. Hercules xps 2.100 silver a 72 Euro OF
2. Logitech x-220 a 52 Euro
Ik wil tussen 1 van deze kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 01:16:
1. Hercules xps 2.100 silver a 72 Euro
Strakke looks, zwakke satellietjes.
2. Logitech x-220 a 52 Euro
Ik wil tussen 1 van deze kiezen.
Betere satellietjes, betere sub, goedkoper.

Ik zou de Logitech nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 11-09 13:14
Ik heb dit topic een beetje doorgespit en wil de keuze maken tussen:

- Philips A2.610
- Logitech 640

Voor de prijs klinkt de Philips aantrekkelijker (54 euro) dan de Logitech, en aantal mensen hebben aangegeven dat de kwaliteit beter is.

Probleem: die Logitech is in de meeste standaard pc-winkels wel te krijgen, bv ook Dixons. Maar die Philips zie ik nergens zo snel terug. Ik heb weinig zin om hem per post te laten versturen.

Enig idee welke ketens ook deze Philips speakers verkopen?

Verder vind ik hier een niet zo positieve recensie:
http://www.diskidee.nl/av/testen/?id=4338

Kan ik dan beter naar de Dynabyte rijden, 80 euro neertellen en meteen een mooie Logitech setje in huis hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door trekker22 op 05-03-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

trekker22 schreef op 05 maart 2004 @ 10:43:
Ik heb dit topic een beetje doorgespit en wil de keuze maken tussen:

- Philips A2.610
- Logitech 640

Voor de prijs klinkt de Philips aantrekkelijker (54 euro) dan de Logitech, en aantal mensen hebben aangegeven dat de kwaliteit beter is.

Probleem: die Logitech is in de meeste standaard pc-winkels wel te krijgen, bv ook Dixons. Maar die Philips zie ik nergens zo snel terug. Ik heb weinig zin om hem per post te laten versturen.

Enig idee welke ketens ook deze Philips speakers verkopen?

Verder vind ik hier een niet zo positieve recensie:
http://www.diskidee.nl/av/testen/?id=4338

Kan ik dan beter naar de Dynabyte rijden, 80 euro neertellen en meteen een mooie Logitech setje in huis hebben?
Ik ben ook op zoek naar speakertjes en heb afgelopen zaterdag allebei deze speakers gehoord (wel bij andere winkel). Maar ik vond de Philips veel mooier klinken en die ga ik dan ook zeker kopen. Het geluid vond ik veel voller dan bij de Logitech en het volume vond ik ook wel goed (heb volume alleen niet met elkaar vergeleken)

Over die winkels, bij Paradigit verkopen ze hem en daar heb ik hem ook geluisterd. Ik zou zeggen kijk ff in de pricewatch en kijk of daar winkels bijstaan die bij jou in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik op een Live 1024 (Value) een 2.1 aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 08:21:
Kan ik op een Live 1024 (Value) een 2.1 aansluiten ?
Dit is wel ERG basic he :{

Gebruik je gezonde verstand en/of lees eens iets om het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuw topic maken jongens deze is over 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al heb aangegeven wil ik graag dat het 2e topic een fatsoenelijke openingspost heeft. Wie denkt dat in elkaar te kunnen flutselen mag het 2e deel openen. :)

Nieuw deel: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 12:12 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.