Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Na jaren een (overigens best wel goede) Packard Bell speakerset te hebben gebruikt (van die grote oren bij de Platinum series van 3 jaar geleden), stond mijn monitor op sterven en heb ik het ding vervangen door een 15" TFT monitor. En aangezien de speakers gevoed werden door de monitor, moet ik ook nieuwe speakers hebben. Nu gebruik ik Labtec LCS-3210 speakers, die redelijk zijn, maar ik wil nou toch iets moderns.
Ik hoef geen 5.1 speakerset te hebben, 2.1 is voor mij al zat. Ik ben eens een beetje gaan rondsnuffelen en zag in de PCM van januari 2003 een test over 2.1 speakersets. In die test kwam de Altec Lansing 2100 zeer goed naar voren. Ik ben 95% overtuigd om deze speakerset te kopen, maar ik ben nog op zoek naar gebruikerservaringen.
Waar ik deze set vooral voor zal gebruiken, is voor games en muziek. Ook films komen regelmatig langs op mijn beeldscherm, echter DVD's bewaar ik voor mijn Playstation.
Kortom: Wie heeft de Altec Lansing 2100 (gehoord) en kan mij vertellen of dit een goede set is. Of is er misschien een set die goedkoper is, maar die net zo goed presteert als de AL2100?
TIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Labtec APX4620 moet je halen. Voor dat geld kan je niet misgaan, heeft 300 piek nieuw gekost.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 18 maart 2003 @ 00:30:
Prepare for in-house earthquake kan ik je uit ervaring vertellen >:)
O My Naughty God, jullie steken me allemaal aan met die vreselijke speakersetjes :9~ :9~ :9~
Ik wilde (zie signature) eerst de Z-640, maar na het zien van de enorm geile specs van de Z-560 twijfel ik toch. Eigenlijk heb ik er totaal niet zoveel geld voor over, maar dit is tog werkelijk wel heel veel waar voor je geld (370 Euro) ... Een zo'n klein speakertje van de Z-560 heeft net zoveel power als de hele Z-640 bij elkaar >:) >:) >:)

(In verhouding)
Z-640 = 90 Euro / Z-560 = 360 Euro
Z-640 = 1 kwaltiteit / Z-560 = 4 kwaliteit

Die '4 kwaliteit' is echter niet realistisch, want gezien de specs verdient deze t.ov. de Z-640 wel '15 kwaliteit' :9
De prijs is dus in verhouding goedkoop.

Pfff, ik lul mezelf wel vanalles voor, maar zoveel geld heb ik er gewoon niet voor over. Waarom post ik hier eigenlijk. Ik probeer mezelf maar goed te praten om toch maar die Z-560 te kopen |:(

Maar de Z-560 is wel het allermooist _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z-560 is geen 360 euro hoor!!!
Kijk hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:10:
De Z-560 is geen 360 euro hoor!!!
Kijk hier
Oh, ik zie het al. Ik was in de war met de Z-680. Ik bedoelde die speakerset waarop ik geilde ;)

FF nieuwe vergelijking dan:
Z-640 = 90 Euro (1)
Z-680 = 360 Euro (4)

De Z-680 is echter niet vier keer beter dan de Z-640, maar wel vijftien keer beter. Daarom is de prijs niet al te hoog te noemen.

Maar de Z-560 is ook niet verkeerd hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
JT schreef op 19 March 2003 @ 17:02:
[...]

Zal niet zo veel schelen, misschien iets beter door een losse decoder. Maar de geluidskwaliteit is weer beter van de speakers voor dezelfde prijs als je het zonder decoder koopt; daar betaal je dan namelijk niet voor.
m.a.w. Logitech Z560 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 18:49:
[...]

O My Naughty God, jullie steken me allemaal aan met die vreselijke speakersetjes :9~ :9~ :9~
Ik wilde (zie signature) eerst de Z-640, maar na het zien van de enorm geile specs van de Z-560 twijfel ik toch. Eigenlijk heb ik er totaal niet zoveel geld voor over, maar dit is tog werkelijk wel heel veel waar voor je geld (370 Euro) ... Een zo'n klein speakertje van de Z-560 heeft net zoveel power als de hele Z-640 bij elkaar >:) >:) >:)

(In verhouding)
Z-640 = 90 Euro / Z-560 = 360 Euro
Z-640 = 1 kwaltiteit / Z-560 = 4 kwaliteit

Die '4 kwaliteit' is echter niet realistisch, want gezien de specs verdient deze t.ov. de Z-640 wel '15 kwaliteit' :9
De prijs is dus in verhouding goedkoop.

Pfff, ik lul mezelf wel vanalles voor, maar zoveel geld heb ik er gewoon niet voor over. Waarom post ik hier eigenlijk. Ik probeer mezelf maar goed te praten om toch maar die Z-560 te kopen |:(

Maar de Z-560 is wel het allermooist _/-\o_ _/-\o_
Ja, erm, tis een hele mooie set, maar zo goed als de set is, zo fout is het om er vanuit te gaan dat de set goed is vanwege de specs :/ De echte vermogens van de Z560/Z680 zijn 15 watt per satelliet en 100 watt voor de sub. Dit zegt echter niks over de geluidsproductie (kwantitatief gezien) want deze ligt nog het hoogst to.v. alle andere setjes. En ook kwalitatief zit dit setje dik in orde voor het geld, en zelfs voor meer dan dat geld :7
Kaap schreef op 19 March 2003 @ 20:11:
[...]

m.a.w. Logitech Z560 :?
Als jij een geluidskaart hebt die 4 kanalen heeft, dan wel ja :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:37
Audigy 1, moet voldoende zijn. Alhoewel ik het niet eens zeker weet of die er dan 4 heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 19 March 2003 @ 22:09:
[...]

Ja, erm, tis een hele mooie set, maar zo goed als de set is, zo fout is het om er vanuit te gaan dat de set goed is vanwege de specs :/ De echte vermogens van de Z560/Z680 zijn 15 watt per satelliet en 100 watt voor de sub. Dit zegt echter niks over de geluidsproductie (kwantitatief gezien) want deze ligt nog het hoogst to.v. alle andere setjes. En ook kwalitatief zit dit setje dik in orde voor het geld, en zelfs voor meer dan dat geld :7
Dan weet ik niet hoe jij aan die specs komt, want hier en hier staat toch duidelijk dat de sattelietspeakertjes een power hebben van 53 watt RMS. En het is de site van Logitech zelf en die zullen toch echt geen rotzooi neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 22:55:
[...]

Dan weet ik niet hoe jij aan die specs komt, want hier en hier staat toch duidelijk dat de sattelietspeakertjes een power hebben van 53 watt RMS. En het is de site van Logitech zelf en die zullen toch echt geen rotzooi neerzetten.
JUIST op de site van Logitech zal je de rotzooi vinden omdat ZIJ daar voordeel bij hebben ! Mensen geloven teveel in de commercie :/ Dit gaat namelijk voor zo een beetje elke pc speakerfabrikant op :/ Maar voor hoeveel zullen we wedden ? Dan geef ik je me rekeningnummer en dan presenteer ik je later het bewijs >:) Maar waarom geil je uberhaupt zo op specs ?

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 20-03-2003 16:04 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 20 March 2003 @ 16:03:
[...]

JUIST op de site van Logitech zal je de rotzooi vinden omdat ZIJ daar voordeel bij hebben ! Mensen geloven teveel in de commercie :/ Dit gaat namelijk voor zo een beetje elke pc speakerfabrikant op :/ Maar voor hoeveel zullen we wedden ? Dan geef ik je me rekeningnummer en dan presenteer ik je later het bewijs >:) Maar waarom geil je uberhaupt zo op specs ?
Nou eh... het is 50% ervaring op gebied van kwaliteit en 50% ervaring gebasseerd op specs. De specs kunnen nog zo hoog zijn, als het geen kwaliteit heeft, heb je er nog niets aan. Daarom kijk ik goed naar de specs, want kwaliteit hebben de Logitech-jes wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:27:
[...]

Nou eh... het is 50% ervaring op gebied van kwaliteit en 50% ervaring gebasseerd op specs. De specs kunnen nog zo hoog zijn, als het geen kwaliteit heeft, heb je er nog niets aan. Daarom kijk ik goed naar de specs, want kwaliteit hebben de Logitech-jes wel :)
De specs kunnen nog zo hoog zijn maar als het kwalitatief niet in orde is dan heb je er niks aan DUS let je op de specs :? wazige conclusie aangezien specs zeer weinig zeggen over speakers :/ Hier is btw je bewijs en denk niet dat Logitech de enige is die zo met specs sjoemelt: http://www.gamingin3d.com/reviews/z560/

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 20-03-2003 16:41 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JT schreef op 19 maart 2003 @ 17:02:
Nee, ik verwacht dat iemand ctrl-f gebruikt om wat te vinden. En je hoeft niet alles te lezen trouwens, je kan ook de posts scannen. Gewoom er snel doorheen lopen.

Jep.
Zelfs Ctrl+F op 6+ pagina's is niet eenvoudig, als je al wat vind.

Ik was even in de war met de Z680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan loop je ff doorde posts heen. Vaak genoeg is het al genoeg om de eerste woorden / de eerste zin te lezen. Doe ik ook.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
Iemand ervaringen met de ADA-745 4.1 speakerset die optioneel leverbaar is bij een Dell Dimension 4550 ??

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik zou graag een 5.1-speakerset kopen, maar weet niet goed welke en of ik er wel goed ga aan doen er één te kopen :?
Momenteel is er een stereo op mijn pc aangesloten (als het iemand iets zegt: pioneer DC-Z85, is een niet zo jong beestje (jaar of 10), maar doet het nog altijd goed) met prima boxen (telefunken WB60), jammer genoeg heeft dit ding alleen stereo in- en uitgangen.
Nu weet ik niet of ik er goed ga aan doen om zo'n 5.1 set te kopen. Ik zou liefst zo'n goedkoper model kopen (logitech z-640), maar ik vrees dat de geluidskwaliteit er alleen maar op achteruit zal gaan :(
Dan blijven dus de duurdere modellen over, nl. logitech z-680 of Cambridge SoundWorks MegaWorks 550. Nogal prijzig, en ik kan de geluidskwaliteit niet testen, da's het grootste probleem. Ik wil namelijk geen 300+€ uitgeven en er dan achter komen dat ik er eigenlijk ben op achteruit gegaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33

peternator

Shoop da whoop.

ComBax schreef op 23 March 2003 @ 17:20:
Ik zou graag een 5.1-speakerset kopen, maar weet niet goed welke en of ik er wel goed ga aan doen er één te kopen :?
Momenteel is er een stereo op mijn pc aangesloten (als het iemand iets zegt: pioneer DC-Z85, is een niet zo jong beestje (jaar of 10), maar doet het nog altijd goed) met prima boxen (telefunken WB60), jammer genoeg heeft dit ding alleen stereo in- en uitgangen.
Nu weet ik niet of ik er goed ga aan doen om zo'n 5.1 set te kopen. Ik zou liefst zo'n goedkoper model kopen (logitech z-640), maar ik vrees dat de geluidskwaliteit er alleen maar op achteruit zal gaan :(
Dan blijven dus de duurdere modellen over, nl. logitech z-680 of Cambridge SoundWorks MegaWorks 550. Nogal prijzig, en ik kan de geluidskwaliteit niet testen, da's het grootste probleem. Ik wil namelijk geen 300+€ uitgeven en er dan achter komen dat ik er eigenlijk ben op achteruit gegaan |:(
Ik zit met het zelfde probleem.... veel geld heb ik niet, daarom is voor mij de beste uitkomst de z-640. Of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik heb ook een vraagje:
Ik zit hier nu met een Sb live 5.1+ Creative fourpoint surround system fps1500(4.1).
Deze heb geen houten sub en ook niet vierkant wat best wel invloed heeft op de muziek.Nu wil ik graag een nieuwe set en ik dacht aan de z-640, ik heb niet veel geld om te besteden en deze is niet duur.Is Deze het waard om te kopen of moet ik bij de fps1500 blijven?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeRiOn
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37
Ik denk dat je er wel goed aan doet om over te gaan op de 640. Het verschil is iig errug groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
en als je de Z-640 vergelijkt met de inspire 5.1 welke zou je dan kiezen, ik hoor dat de inspire blikkerig klinkt

[ Voor 3% gewijzigd door Venxir op 07-04-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
oops

[ Voor 95% gewijzigd door Venxir op 07-04-2003 17:55 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Inspire sets veel gehoord, kan alleen maar zeggen dat ze geen goeie subs maken.. jugh, wat een geknal.. geen mooie lage bass...mer thumping.. :S

nee ik zal nooit aan de creative gaan. heb op de HCC een sjiep setje van Ultron gekocht voor 60 euro :D niet dat daar wel lekkere bass in zit, maar het werkt. en de surround is we goed merkbaar. totaal niet te vergelijken met een goeie set. maar als ik een goeie set wil, koop ik wel een sony setje met DTS en met DVD speler. tegenwoordig betaal je daar maar 399 voor :) geen pc troep, hoe leuk het ook klinkt..geef mij maar een goeie versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goed 2.1 set. Budget is ongeveer 150-200 euro. Zowel games als muziek dus het moet een allroundertje zijn. 5.1 is niet te doen (geen plaats helaas) dus het moet echt een 2.1 zijn. Ik heb zelf al naar de altec lansing 620 geluisterd en vond die eigenlijk direct goed, maar zijn er mensen die nog een andere allround 2.1 set weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hierboven net iets over de plaats die 'nodig' is voor een 5.1 speaker setje. Nu ben ik zelf ook van plan om zo'n set te kopen en ben ik toch wel benieuwd hoeveel ruimte er nou minimaal nodig is voor een 5.1 set, omdat mijn computer niet in de grootste kamer van het huis staat :) De set waar ik aan dacht is de Logitech Z-640 en ik zou hem op de pc en playstation/ tv willen aansluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

oke, ik wil zel een 2.1 setje hebben. Ik woon nog lekker thuis dus de boxen komen op de kamer, dus hoef geen 4.1 en 5.1.

Nou liep ik vandaag in de mediamartk en zag daar het setje staan van Logitech, namelijk de Logitech Z-340. Nou vond ik het geluid wat dat ding produceerde erg goed klinken. Voor 70 euro klonk dat heel erg goed. Kan heel weinig vinden over de speakerset van Logitech met search.

Specs:
Totale stroomuitvoer: 33-watt RMS; Subwoofer: 20-watt, Satellieten: 2 x 6,5 W
Systeemfrequentiereactie: 35 Hz -20 kHz
Signaal-ruisverhouding: > 85 dB
Ingangsimpedantie: > 5,500 ohms
Signaaluitgang (koptelefoon): 3,5-mm stereo-aansluiting

Maar nu ben ik aan het rondneuzen op internet en kom het setje van Creative tegen inspire 2700:

Specs:
Power Specifications

- 8 Watts (RMS) per satellite (x2)
- 19 Watts (RMS) subwoofer
- Frequency Response 30Hz-20 kHz
- Heavily reinforced, 19-Watt RMS cube-style subwoofer with protective coating for solid bass and durability.
- Magnetic shielding on satellites safeguards computer monitors.
Wired remote control with power switch and LED indicator for comfort and convenience.

Welke van de setjes is beter? Heb van die specs de ballen verstand.

Voordeel van de Logitech is wel de hoofdtelefoonuitgang. Maar gaat ook om de geluiskwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankGuthrie op 18-04-2003 19:28 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

EntonoX

Team leider

opmerking algemeen: omdat er denk ik ook diverse mensen zijn die graag wat willen horen over de Creative Inspire 5500, post ik mijn bevindingen hier. (omdat ik me sinds vandaag de gelukkige eigenaar mag noemen van dit setje :) )

Zoals eerder gevraagd werd in dit topic kun je de satteliet-speakers idd ophangen aan de muur. (zitten mooie uitsparingen in de behuizingen).

Verder ziet het er allemaal erg indrukwekkend uit, speakers, subwoofer en decoder zien er allemaal erg netjes afgewerkt en professioneel uit.
Ook de afstandsbediening die wordt meegeleverd is erg makkelijk (hoef je je stoel niet meer uit te komen ;) )....
Verder zijn de instellingsmogelijkheden echt perfect, alles is in te stellen geluidsniveau (front/rear/sub allemaal appart), ingang (analoog/ coax/ optical) en de geluidsmodus (stereo/ Dolby Pro-logic/ Dolby Digital).

Qua hardware ziet (en voelt) het allemaal erg degelijk.

En qua geluid??? wat ik tot nog toe heb gehoord is het erg mooi en warm geluid. Als je de subwoofer ziet denk je al gauw ("is dit het nou :? ") maar totdat je een flinke bas erin gooit >:), niks geen boomerig of klapperend geluid.... mooi diepe tonen krijg je hieruit. ook voor de satelieten vind ik dat ze het erg goed doen.

Ik moet nog even het setje opstellen in mn kamer, maar als het goed is komt alles volgens de Dolby Digital standaard in mn kamer te staan dus dan nog maar even luisteren, maar ik ben zeer tevreden erover.

Tot slot: wil ik even zeggen dat iedereen andere eisen stelt, en qua geluid ben ik niet zo`n audio-kenner, maar ik vind dat dit een goed setje is voor je geld (en dat mag toch ook een keer gezegd worden hoop ik :?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
is die Creative® Inspire™ 5.1 Digital 5500 echt goed? damn man echt weet niet meer wat ik moet doen :/

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
En om de verwarring completer te maken :-), heb vorige week een nieuwe Audigy 2 retail kaartje gekocht, samen met de creative megaworks 550. Kan alleen maar zeggen, kikken. Money well spend, het kan hard, het is allemaal zuiver, bass is lekker donker, kortom een natuurlijk geluid (anders zou ik het niet weten te benoemen). Had eerst een onboard chippie van mijn Asus A7v266-e samen met een creative 4.1 fps1000 geloof ik (4jaar oud). Voor de rest ben ik geen geluids kenner, ik draai films op mijn pc, luister muziek (metal) en speel af en toe een spelletje en dit nieuw setje doet het allemaal zeer goed, althans voor mijn oren en uhhh voor de buren, grijns.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de US Blaster 5.1 Digital home theatre system? In de computer totaal! stond namelijk dat het een toch wel goed setje is, alleen hij is onderhand al redelijk oud. Heeft iemand hier ervaring mee en zal die beter zijn dan de Z-640 (hij is namelijk iets duurder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

DeXtOuRiuS schreef op 19 april 2003 @ 00:40:
is die Creative® Inspire™ 5.1 Digital 5500 echt goed? damn man echt weet niet meer wat ik moet doen :/
Ik vind em echt goed... wat je kan doen is om een keer naar een winkel te gaan en daar te gaan luisteren. Het setje is wel prijzig maar daar krijg je zeker wat voor terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Volgesn mij heeft dit topic geen waarde meer, wordt niet op gereageerd.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
EntonoX schreef op 19 April 2003 @ 14:39:
[...]

Ik vind em echt goed... wat je kan doen is om een keer naar een winkel te gaan en daar te gaan luisteren. Het setje is wel prijzig maar daar krijg je zeker wat voor terug...
jah ik ben vandaag naar de mediamarkt gegaan om te kijken of ze hem hadden en ze hadden hem inderdaad maar voor 219 euro!! ben je gek!! ik kon hem alleen niet luisteren... wel heb ik andere speakers geluisterd en heb gemerkt dat mijn subwoofer echt verrot is :'( en dat ik een andere moet hebben 8)

waarom is de mediamarkt nou zo duur!!!

logitech z560 kost daar 299 euro
logitech z680 kost daar 499 euro!!!!!
creative inspire 5.1 5500 digitale kost daar 219 euro

ik heb verder geen idee waar ik speakers kan luisteren in de omgeving van Den Haag

ze hebben wel bij www.pclcomputers.nl Creative Labs Inspire 5.1 5500
voor 167 maar ik weet niet precies welke dat is... de digitale of de normale... ik heb ze vandaag een mail gestuurd maar nog steeds niks teruggekregen. Misschien omdat hun TD op zaterdag en maandag gesloten is... hmm dan moet ik tot dinsdag wachten!! damn

hmm EntonoX welke heb jij, de Creative Labs Inspire 5500 :? of de ene met D erachter.

[ Voor 30% gewijzigd door Dextourius op 19-04-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook vandaag de Z-640 gekocht en er is hier geen woord teveel gezegt :) hij klinkt toch heel erg goed naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 20:06:
Ik heb ook vandaag de Z-640 gekocht en er is hier geen woord teveel gezegt :) hij klinkt toch heel erg goed naar mijn mening
jah nice m8 ik had hem vandaag ook beluisterd bij de mediamarkt en vond hem ook wel fijn 8) zit ook een lekkere bas in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 20:06:
Hoe stel je zoiets op?

Ik heb het wel gezien op internet hoe het moet, maar de meeste mensen hebben volgens mij geen ideale situatie(2 voor 3 achter in een vierkant), ik bijvoorbeeld ook niet.

de draadjes zouden gewoon over de vloer lopen, hoe werken jullie die weg. Zijn de kabels wel lang genoeg?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

DeXtOuRiuS schreef op 19 April 2003 @ 20:02:
[...]

jah ik ben vandaag naar de mediamarkt gegaan om te kijken of ze hem hadden en ze hadden hem inderdaad maar voor 219 euro!! ben je gek!! ik kon hem alleen niet luisteren... wel heb ik andere speakers geluisterd en heb gemerkt dat mijn subwoofer echt verrot is :'( en dat ik een andere moet hebben 8)

waarom is de mediamarkt nou zo duur!!!

logitech z560 kost daar 299 euro
logitech z680 kost daar 499 euro!!!!!
creative inspire 5.1 5500 digitale kost daar 219 euro

ik heb verder geen idee waar ik speakers kan luisteren in de omgeving van Den Haag

ze hebben wel bij www.pclcomputers.nl Creative Labs Inspire 5.1 5500
voor 167 maar ik weet niet precies welke dat is... de digitale of de normale... ik heb ze vandaag een mail gestuurd maar nog steeds niks teruggekregen. Misschien omdat hun TD op zaterdag en maandag gesloten is... hmm dan moet ik tot dinsdag wachten!! damn

hmm EntonoX welke heb jij, de Creative Labs Inspire 5500 :? of de ene met D erachter.
*Entonox kijkt op doos

Volgens mij de digitale, Creative Inspire Digital 5500... staat geen D achter. Maar ik heb er 180 voor betaald bij informatique in berkel&rodenrijs....
FrankGuthrie schreef op 19 April 2003 @ 20:11:
[...]

Hoe stel je zoiets op?

Ik heb het wel gezien op internet hoe het moet, maar de meeste mensen hebben volgens mij geen ideale situatie(2 voor 3 achter in een vierkant), ik bijvoorbeeld ook niet.

de draadjes zouden gewoon over de vloer lopen, hoe werken jullie die weg. Zijn de kabels wel lang genoeg?
kabels van de Creative Inspire 5500 zijn lang genoeg voor mij.
3 speakers met 2m. kabel, en 2 speakers met 5m. kabel. Ik heb er dan wel voor de rearspeakers een verlengkabel tussen gezet van 3 meter.

En voor de rest heb ik een goede 5.1 opstelling (volgens Dolby specificaties) in mn kamer kunnen creeren ondanks dat het een zolderkamer is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
EntonoX schreef op 19 april 2003 @ 20:32:
[...]

*Entonox kijkt op doos

Volgens mij de digitale, Creative Inspire Digital 5500... staat geen D achter. Maar ik heb er 180 voor betaald bij informatique in berkel&rodenrijs....
heey cool!! dat is dus de ene met decoder enz hmm vet ik ga dan maandag ff naar www.pclcomputers.nl om te kijken of het dezelfde is :)) en daar kost ie 164 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EntonoX schreef op 19 April 2003 @ 20:32:
[...]

*Entonox kijkt op doos

[...]

kabels van de Creative Inspire 5500 zijn lang genoeg voor mij.
3 speakers met 2m. kabel, en 2 speakers met 5m. kabel. Ik heb er dan wel voor de rearspeakers een verlengkabel tussen gezet van 3 meter.

En voor de rest heb ik een goede 5.1 opstelling (volgens Dolby specificaties) in mn kamer kunnen creeren ondanks dat het een zolderkamer is....
Kan dat verlengen makkelijk? Want mijn kamer is wel redelijk groot, en wil de kabels overal achterlangs laten lopen, en dat zijn wel wat metertjes

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

FrankGuthrie schreef op 19 April 2003 @ 20:46:
[...]

Kan dat verlengen makkelijk? Want mijn kamer is wel redelijk groot, en wil de kabels overal achterlangs laten lopen, en dat zijn wel wat metertjes
zeer makkelijk, gewoon bij de formido een tullip-audio verlengkabel halen. Je kan ze ook halen bij de audi speciaal zaak (daar heb je dan ook keus uit kwalitatief betere kabels zodat je minimaal signaal verlies hebt, maar daar betaal je ook meer voor)

dus een normale stereo tullip verlengkabel en je kan b.v. beide rearspeaker kabels verlengen. thats it. werkt geweldig!! (kheb zelf de kabels ook overal achterlangs weggewerkt, en ik had dus niet genoeg aan de 5m van de rear, dus heb ik nog maar 4 m. verlengkabels genomen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
hey ik heb gister de logitech z540 gehoord en vond heb best goed klinken, maar ik heb zelf de creative 5500 op het oog maar ik vraag me af of die beter is dan de 540. dus kan iemand mij ff vertellen of de creative inspire 5.1 5500 beter is dan de logitech z540

voor mij is bass en helder geluid belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt ze alletwee gehoord. Welke vind je beter klinken? Die is beter... Is dat zo lastig? Als je geen verschil hoort, boeit het voor jou dus helemaal niet... Er "is" er niet een de beste...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
JvS schreef op 22 April 2003 @ 13:37:
je hebt ze alletwee gehoord. Welke vind je beter klinken? Die is beter... Is dat zo lastig? Als je geen verschil hoort, boeit het voor jou dus helemaal niet... Er "is" er niet een de beste...
Nou ik heb de creative niet gehoord daarom vraag ik dat :) anders was het geen probleem voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

DeXtOuRiuS schreef op 22 April 2003 @ 14:01:
[...]

Nou ik heb de creative niet gehoord daarom vraag ik dat :) anders was het geen probleem voor mij :)
tja ik heb de Logitech speakers niet gehoord, en ik ben ook niet zo`n audio kenner maar als ik zo in de familie rondvraag (die heb ik natuurlijk ook mn Creative 5500 setje laten horen }) ) dan vinden die het ook helemaal geweldig.... dus een echte miskoop kun je niet doen denk ik. Gewoon kopen wat het beste in je budget past (als je tenminste geen audiofreak bent, zowel dan allebei de setjes luisteren!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zijn de kabels van de Logitech Z640 te verlengen?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://is41.introweb.nl/isroot/salland/SiteImages/altec_lansing_5100.jpg

Altec Lansing 5100 - Aluminium coned Neodymium 6 Weg Subwoofer set, 100W incl. Wired controller

178 € ,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wordt bij verlengen het geluid minder?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

FrankGuthrie schreef op 23 April 2003 @ 18:50:
Wordt bij verlengen het geluid minder?
dat ligt eraan, hoe lang je verlengkabels worden. Ook de dikte van de kabels zal belangrijk worden denk ik... als je b.v. 2 a 3 meter verlengt, zal het geluidsverlies niet (echt) merkbaar zijn, maar als je erg lang gaat verlengen zal je het wel kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EntonoX schreef op 23 April 2003 @ 19:27:
[...]

dat ligt eraan, hoe lang je verlengkabels worden. Ook de dikte van de kabels zal belangrijk worden denk ik... als je b.v. 2 a 3 meter verlengt, zal het geluidsverlies niet (echt) merkbaar zijn, maar als je erg lang gaat verlengen zal je het wel kunnen horen.
gaat hier om verlengen tot meer dan 3 meter. Een vriend van mij zei dat dat niet het geval is bij de geluiskabels(tulip)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

FrankGuthrie schreef op 23 April 2003 @ 19:34:
[...]

gaat hier om verlengen tot meer dan 3 meter. Een vriend van mij zei dat dat niet het geval is bij de geluiskabels(tulip)
signaal verlies heb je altijd, ongeacht welk type kabel je gebruikt. Dit omdat elke kabel bestaat uit een koperen kern. Hoe langer de kabel wordt hoe zwakker het signaal erop wordt, en hoe storingsgevoeliger de kabels zijn.... als je b.v. de kabels langs magnetrons, tv`s, en meer van dat soort storingsgenererende apparatuur laat lopen heb je dus grote kans dat het signaal verstoort wordt.

Je moet dan niet denken dat je dan heel ander geluidssignaal eruit krijgt, maar het signaal kan zijn volume, scherpte en frisheid verliezen.

Als je echte kwaliteits kabels wilt kun je deze kopen in de audio zaak, je kunt dan kiezen tussen normale verlengkabels en de wat duurdere typen met gouden aansluitingen.... je kunt het net zo gek maken als je wilt.

Als jij je kabel 5 tot 10 meter wil verlengen, zou ik gewoon een staandaard tulip verlengkabel pakken. voor verdere afstanden zou ik persoonlijk voor de wat betere (afgeschermde) kwailteitskabels gaan.

dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EntonoX schreef op 23 april 2003 @ 21:19:
[...]

signaal verlies heb je altijd, ongeacht welk type kabel je gebruikt. Dit omdat elke kabel bestaat uit een koperen kern. Hoe langer de kabel wordt hoe zwakker het signaal erop wordt, en hoe storingsgevoeliger de kabels zijn.... als je b.v. de kabels langs magnetrons, tv`s, en meer van dat soort storingsgenererende apparatuur laat lopen heb je dus grote kans dat het signaal verstoort wordt.

Je moet dan niet denken dat je dan heel ander geluidssignaal eruit krijgt, maar het signaal kan zijn volume, scherpte en frisheid verliezen.

Als je echte kwaliteits kabels wilt kun je deze kopen in de audio zaak, je kunt dan kiezen tussen normale verlengkabels en de wat duurdere typen met gouden aansluitingen.... je kunt het net zo gek maken als je wilt.

Als jij je kabel 5 tot 10 meter wil verlengen, zou ik gewoon een staandaard tulip verlengkabel pakken. voor verdere afstanden zou ik persoonlijk voor de wat betere (afgeschermde) kwailteitskabels gaan.

dus.....
Het loopt niet lang ander zware apparaten, alleen achter wat kasten.

Ik wil namelijk een 5.1 set aanschaffen, maar wil niet dat de draden gewoon dwars op de vloer komen te liggen, maar netjes weg gewerkt kunnen worden.

Kan ik uit jou verhaaltje uitgaan, dat het verlies tot een minimum beperkt wordt bij mij? Zit geen storende apparatuur in de weg.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

FrankGuthrie schreef op 23 April 2003 @ 23:08:
[...]

Het loopt niet lang ander zware apparaten, alleen achter wat kasten.

Ik wil namelijk een 5.1 set aanschaffen, maar wil niet dat de draden gewoon dwars op de vloer komen te liggen, maar netjes weg gewerkt kunnen worden.

Kan ik uit jou verhaaltje uitgaan, dat het verlies tot een minimum beperkt wordt bij mij? Zit geen storende apparatuur in de weg.
yup, gewoon paar kabels halen bij de audiozaak/ formido ofzow en je bent klaar. last van verlies zul je dan niet hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:22
Ik heb nu zo'n Creative Inspire 5500 i.c.m Creative Audigy 2, ik denk mooi twee producten van het zelfde merk, zal wel perfect samenwerken. Wat blijkt nou, je kan alleen surround sound in spellen hebben als je alle boxen analoog aansluit, dus direct op de geluidskaart. Want SP-DIF kan maar twee kanalen aan, of je moet Dolby Digitall geluid hebben, dan heb je wel 6 kanalen.

Ik baal hier echt stevig van, ik had eerst alleen dit boxen-setje met een optisch verbinding tussen mijn onboard geluidskaart, en dacht dat m'n geluidskaart dat niet aan kon ofzo. Maar nu blijkt het dus nog niet te kunnen. Had ik dus beter de Inspire 5300 kunnen kopen, want deze is zonder decoder, was ook nog goedkoper geweest. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

sja, dat is bekend :)

Hoe sluit ik 5.1 Speakers digitaal aan? uit de faq ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek speakers voor m'n Yamaha RP-U200, moeten gewoon losse speakers op (zonder voorversterking!) een een active sub. Iemand een idee? Liefts <200€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1 klein schopje dan, de 24u zijn weer voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 14:09:
nog 1 klein schopje dan, de 24u zijn weer voorbij :P
Dacht het nie...hehehe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28
Ik zit met hetzelfde probleem... ik ben ook van plan om een nForce2 aan te schaffen met MCP-T. Dus als ik het goed begrijp moet ik op zoek naar een 5.1 speaker set met digitale ingang???

Daarnaast heb ik ergens gelezen dat je met een digitale aansluiting geen gebruik kunt maken van AEX? Of haal ik nu iets door elkaar?

Die Logitech Z-680 is boven mijn buget (iig voor mijn sound buget). Wat zijn nog meer goede setjes met een digitale ingang tussen de 80 euro en 180 euro vergelijkbaar met de Creative Inspire 5500D Console??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zal jullie 1 tip geven waarom niemand antwoord: omdat jullie niet zoeken. En ook niet goed lezen. Ik bedoel, om maar een voorbeeld te geven, waar staat dat je voor een NForce 2 een speakerset nodig hebt met digitale ingang ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom ga je niet even naar een pc-boer bij je in de buurt. die heeft vast wel een aantal van die setjes staan. kan je gelijk even luisteren.
weet je gelijk het verschil want iedereen heeft een eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 14:28
Leuk en aardig maar je moet wel weten dat mijn post een reactie was in dit: nForce2 mainboard + welke speakerset? topic dat op slot ging. Ik zal de post van Dynamike ff plaatsen:
Na veel lees en zoekwerk (waaronder de FAQ) ben ik er nog niet uit, vandaar ook hier mijn vraag.

Ik ga een MSI K7N2 DELTA ILSR nForce2 mainboard kopen. Het mainboard heeft een MCP-T southbridge (Audio Processing Unit (APU) encodes audio in Dolby® Digital 5.1 format for full surround sound effects). Daarnaast beschikt het mainboard ook nog over een Realtek ALC650 6-channel audio chip.

Het mainboard beschikt over de volgende uitgangen:

- op mainboard:
1 * MIC
1 * Line in
1 * Line out
- bracket met:
1 * Optical SPDIF
1 * Optical Coaxial
1 * Line out
1 * Line out

Nu wil ik hierbij ook 5.1 speakers kopen en nu is mijn vraag, waar moet ik op letten?

Ik wil gebruik maken van de opties van de MCP-T, dus ik moet denk ik ook het speakersetje digitaal aansluiten op het mainboard. Moet de speakerset dan ook beschikken over een digitale ingang? Of kan het bij elk mainboard??

Weet iemand wat de opties zijn waarover ik beschik??? Dan kan ik op zoek naar een geschikt setje.
Ik wil ook nForce 2 en daaruit blijkt dus dat ik op zoek ben naar een setje met digitale ingang. Nu waren mijn vragen:

- Daarnaast heb ik ergens gelezen dat je met een digitale aansluiting geen gebruik kunt maken van AEX? Of haal ik nu iets door elkaar?

- Die Logitech Z-680 (zie reactie in gesloten topic) is boven mijn buget (iig voor mijn sound buget). Wat zijn nog meer goede setjes met een digitale ingang tussen de 80 euro en 180 euro vergelijkbaar met de Creative Inspire 5500D Console??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik wil voor mijn ouders een redelijke 2.1 set kopen, wat kan ik dan het beste doen?
Ik heb een paar keer de Labtec APX 4620 aanbevolen zien worden, maar die sub lijkt me zo vreselijk groot. Bovendien is dat setje al behoorlijk oud (review uit 1999 waar ze hem niet zo goed vinden, zijn nieuwere setjes niet stukken beter? Ik dacht aan Creative I-Trigue 3300 of Logitech Z-340 of Z-540 (4.1 ik weet het :+)?

Als je alleen maar naar kwaliteit kijkt van bovengenoemde setjes, welke is dan het beste? De subwoofer moet niet te groot zijn, daar is geen ruimte voor denk ik.

JT: Van de I-Trigue heb ik toch een paar goede reviews gelezen, weet je zeker dat die minder zijn dan de 4 jaar oude 4620?

[ Voor 15% gewijzigd door T.T. op 15-05-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

HEEL zeker.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Dan moet die I-Trigue wel heel slecht zijn:
Labtec:
The overall packaging, design, and documentation is top notch. If you want some of the loudest bass the 4620's deliver, however, when it comes to sound quality you'll need to look elsewhere. Not only was the imaging poorly done, the overall sound had a annoying muddiness to it. And using the "Variable Spatializer 3-D imaging" sounds so bad, that it'll have all the dogs in your neighbor- hood yelping for blocks around. These speakers are probably the best example of why you should NEVER just go by the specs on the box, or on their website.
lol, wie moet ik nu geloven :)

3D Sound Surge vindt ze wel weer goed... lastig hoor.
computermusic.co.uk weer niet...
tweak3d.net
Listening to MP3s, MIDIs, and .WAV files showed a strong side of the speakers. When cranking out some techno beats, the speakers got through to me. I realized they are a hell of a buy for anyone that doesn't plan to use them for games.
Ik ga denk ik toch voor de I-Trigue ivm de kleinere subwoofer (lastig om dat grote ding kwijt te raken), de handigere en mooiere sattelites (je kunt die van Labtec alleen maar ophangen), ouderdom van Labtec. Maar ik zal nog wel eerst even kijken of we toch toevallig plek hebben voor zo'n grote subwoofer hier....

Nog wat I-Trique reviews:
Clubic.com (Franse) review babelfish versie
IGN review

[ Voor 69% gewijzigd door T.T. op 15-05-2003 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom is de ouderdom belangrijk alsde Labtec op alle fronten beter klinkt....Wat ze over die Labtec zeggen is pure bullshit; de bas is gewoon strak en op geen een speakerset is die 3D shit goed. Das op elke set slecht. In een review van t.net zelf door Jag wassie zelfs aangeraden vanwege de relatief lage prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 15-05-2003 09:47 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

JT schreef op 15 May 2003 @ 09:46:
Waarom is de ouderdom belangrijk alsde Labtec op alle fronten beter klinkt
Tsja, ik heb ze zelf niet gehoord, dus ik ga op verschillende andere mensen af. Het is net zoiets als met videokaarten en andere computer-apparatuur dacht ik: wat in 1998/1999 zeer goed was, kan nu misschien door alle fabrikanten gehaald en verbeterd worden?
....Wat ze over die Labtec zeggen is pure bullshit; de bas is gewoon strak en op geen een speakerset is die 3D shit goed. Das op elke set slecht. In een review van t.net zelf door Jag wassie zelfs aangeraden vanwege de relatief lage prijs.
Ik heb idd een tweakers.net review gevonden, maar daar zeggen ze het volgende:
Labtec APX 4620

Een grote tegenvaller voor mij. Ik had er veel positiefs over gehoord en ik was er zelf ook best positief over na hem kort gehoord te hebben. Maar in deze review komt dat absoluut niet naar voren. Hij kan de verwachtingen die zijn mooie uiterlijk schept niet na komen. Vooral de sattelieten zijn echt niet goed. Je hoort hele lelijke kastresonanties en je hoort ook erg goed dat ze van plastic zijn. De sub is verruit het beste aan dit setje. En als gevolg daarvan zal het setje in het geval dat in je winamp playlist alleen maar trance muziek staat ook geen slechte keuze zijn.
De Labtecs stellen weer een beetje teleur. De piano is verminkt beyond recognition om het nog maar niet over blaasinstrumenten te hebben. Je hoort ook lelijke resonanties en je krijgt meteen een plastic smaak in je mond als je ze hoort. De stemmen klinken ook echt verschrikkelijk. En ook de ruis vormt een probleem, het is echt storend tijdens stille stukken. Met de yammies is het niet veel beter. Doordat je alle boventonen mist klinkt het echt nergens meer naar. Met de blaasinstrumenten kan je niet eens meer horen welk instrument het is . De stem is iets minder beroerd, maar zeker niet goed.
Snap je dat het dus lastig is, wanneer je zoveel tegenstrijdige dingen leest? Op het 3D gedeelte reken ik de Labtec-speakers niet af, dan zou ik wel een 5.1 setje nemen. Ik wil ook wel geloven dat de bas goed is (ding is mega groot), maar de sattelites die geven me twijfels...

[ Voor 23% gewijzigd door T.T. op 15-05-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hij is voor het geld ook prima, alleen klinkt-ie erg plastic, maar dat doen alle pc speakers heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
Ik heb zelf de Hercules XPS-510, en ben daar zeer tevreden over.
Ook al heb ik de set op de PC aangesloten, ik gebuik deze ook als TV en DVD speler, dus de speakers staan niet heel erg dicht bij elkaar.

De sattelieten klinken prima, geen rare bijgeluiden, en mooi zuiver.
De subwoofer is lekker zwaar, dik geluid.

Alleen geen afstandsbediening, dat is wel jammer.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 14:39
ik heb de S4 MidiLand 7100 met een soundblaste 5.1 live! platinum. Nu heb ik daar hele mooie standaards voor laten bouwen, zodat ze niet snel over het hoofd zouden worden gezien.

Maar helaas een van mijn vrienden liep zo'n satelite eraf en nu heb ik nog een 4.1 ipv 5.1 set.

Nu is het zo dat de sub van deze set bij veel van mijn muziek (techno,electro) en bij films (dvd, divx) enorm overstuurd en begint te clippen....iets waar ik al vrij slecht tegen kon. Nu die ene satelite kapot is, kan ik er steeds slechter tegen en overweeg ik iets nieuws te kopen.

Mijn vraag is...kom ik niet voor dezelfde teleurstelling (clippende bas) te staan als ik een nieuwe set koop. Het buldert nu wel...echt wel...ik zit me soms te schamen als ik met wat vrienden een film kijk..maar het klinkt vaak enorm overstuurd...

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Heb ook een 7100 gehad. Heb niet echt last gehad van een clippende bas. Wel 1 erg groot nadeel van de 7100 vind ik het ontbreken van internal bass management in 5.1 mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
misschien dat iemand dit toevallig weet, is het ook mogelijk om bij de Creative Inspire 5500 de decoder er tussen uit te halen. Dus alle boxen annaloog op m'n Creative Audigy 2 aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

T.T. schreef op 15 May 2003 @ 09:56:
[...]

Tsja, ik heb ze zelf niet gehoord, dus ik ga op verschillende andere mensen af. Het is net zoiets als met videokaarten en andere computer-apparatuur dacht ik: wat in 1998/1999 zeer goed was, kan nu misschien door alle fabrikanten gehaald en verbeterd worden?

[...]

Ik heb idd een tweakers.net review gevonden, maar daar zeggen ze het volgende:

[...]

[...]

Snap je dat het dus lastig is, wanneer je zoveel tegenstrijdige dingen leest? Op het 3D gedeelte reken ik de Labtec-speakers niet af, dan zou ik wel een 5.1 setje nemen. Ik wil ook wel geloven dat de bas goed is (ding is mega groot), maar de sattelites die geven me twijfels...
Hmm...foutje van mij dus. Anyways, ik heb die Yamaha speakers gehad en dat klonk echt way beter dan Creative. En vergeet niet dat ze die Labtec speakers beoordelen op hun oude prijs, dat was meer dan het dubbele dan wat ze nu kosten. Ik heb die Labtec zelf mogen horen en het is echt een uberrelaxed setje.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

JT schreef op 15 mei 2003 @ 21:10:
En vergeet niet dat ze die Labtec speakers beoordelen op hun oude prijs, dat was meer dan het dubbele dan wat ze nu kosten. Ik heb die Labtec zelf mogen horen en het is echt een uberrelaxed setje.
Inderdaad, daarom ben ik nu nog aan het twijfelen :) Maar in ieder geval bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Cyb schreef op 15 May 2003 @ 20:26:
[...]

Heb ook een 7100 gehad. Heb niet echt last gehad van een clippende bas. Wel 1 erg groot nadeel van de 7100 vind ik het ontbreken van internal bass management in 5.1 mode
Ja kan mij niet wijs maken dat wanneer je een stevige actie film aan het kijken bent, je niet het idee hebt dat die sub het gaat begeven. Of dat het iig heel slecht klinkt...

Of bedoel je dat met een internal bass management???

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

yrew schreef op 16 mei 2003 @ 09:26:
[...]

Ja kan mij niet wijs maken dat wanneer je een stevige actie film aan het kijken bent, je niet het idee hebt dat die sub het gaat begeven. Of dat het iig heel slecht klinkt...

Of bedoel je dat met een internal bass management???
hmm... Ik heb nooit echt problemen met de sub gehad eigenlijk
(behalve dan dat ik me irriteerde aan het ontbreken van internal bass management)

met het ontbreken van internal bass management in 5.1 mode, bedoel ik dat er geen crossover of bass redirection aanwezig is in de speakerset zelf. De speakerset is dus in 5.1mode ingesteld op Large Speaker Mode.
Bass in het front, rear of center kanaal zal dan niet naar de sub zelf worden gestuurd/geredirect.
Een oplossing is dan om op je SBLive de optie "Bass Redirection" waarmee het systeem overgaat op Small Speaker Mode. Het probleem van Creative's "Bass Redirection" is dat het erg zuigt. Het geredirecte LFE kanaal op de SBLive is dan veels te laag, en het verlaagt ook nog eens originele LFE. Je kan je Sub volume verhogen, crossover instellen, maar dat is geen oplossing. Het probleem is namelijk die drivers zelf, gewoon slecht geprogrammeerd die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Misschien weet ik het geheel niet goed te omschrijven. Ik ben duidelijk niet zo audio ingesteld als jij, geen probleem verder aldoende leert men. Het kan dus zijn dat ik val over de bass die doorgespeeld wordt naar de kleine speakers.

Bij mij klinkt het op een gegeven moment niet meer zuiver (hiervoor zeg ik wel draai ik hem vrij ver open, drie kwart) overstuurd hij en begint het geluid te vervormen, hierdoor wordt het hoog verstoord en valt er van de mid eigelijk niets meer te horen....

Verder vind ik het dus een erg goede set, begrijp me hierin niet verkeerd. Ik heb regelmatig telefoontjes gehad dat mijn buurvrouw (goede vriendin) de muziek die ik op had staan erg goed vond maar toch echt wilde gaan slapen.

Mijn vraag was dan ook in den beginne...(nu enigszins anders gesteld) Kan het harder, mooier, zuiverder dan de set die ik nu heb (S4 MidiLand 7100). Ik ben er namelijk tevreden over, maar ja je wil natuurlijk ook steeds beter...en is nu een kunnen voor mijn willen?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu zelf een sb audigy en een fps 1000 setje ik zit er zelf aan te denken om een om een creative inspire 5500 te kopen maar is het wel een goede speaker set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
nu hij toch weer omhoog gehaald is....kan iemand mij vertellen wat er op de markt verkrijgbaar is dat beter is als een s4 midiland 7100 ??? Zie mijn vorige post.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
als je de creative inspire 5500 koopt, die ik ook heb, kun je dus geen 5.1 geluid krijgen in spelletjes. Dit komt omdat het geluid uit spelletjes alleen analoog kan, en de 5500 moet digitaal aangesloten worden.

Misschien dat iemand weet of het mogelijk is om de versterker er tussenuit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

creative troep zuigt, neem gewoon de terratec, goedkoper en veel beter (137€ of zo en 5.1 geluid met vet goede bass)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

yrew schreef op 21 mei 2003 @ 10:21:
nu hij toch weer omhoog gehaald is....kan iemand mij vertellen wat er op de markt verkrijgbaar is dat beter is als een s4 midiland 7100 ??? Zie mijn vorige post.
Ligt eraan in welke prijsklasse je kijkt.
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 10:07:
ik heb nu zelf een sb audigy en een fps 1000 setje ik zit er zelf aan te denken om een om een creative inspire 5500 te kopen maar is het wel een goede speaker set?
Besteed 80 Euro meer uit dan de Inspire5500, dan heb je een MegaWorks 550. Een speakerset die je samen met nog een paar tot de top behoren (waarvan de MW550 de goedkoopste is) op het gebied van 5.1 voor pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 22-05-2003 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
[quote]Cyb schreef op 22 mei 2003 @ 02:54:
[...]

[...]

Nee hoor eigelijk niet, de vraag was of er beter te krijgen is dan mijn huidige set. Al kost het een miljoen en is het beter dan is het antwoord ja (voorzien van type en merknaam zou mooi meegenomen zijn). Kost het 15 euro en het is beter dan is het antwoord ook ja.

Mijn vraag ging niet over prijs maar over kwaliteit. Sooo yet another time...Wat is er beter...zijn die logitec sets beter?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

[quote]yrew schreef op 22 May 2003 @ 09:39:
Cyb schreef op 22 mei 2003 @ 02:54:
[...]

[...]

Nee hoor eigelijk niet, de vraag was of er beter te krijgen is als mijn huidige set. Al kost het een miljoen en is het beter dan is het antwoord ja (voorzien van type en merknaam zou mooi meegenomen zijn). Kost het 15 euro en het is beter dan is het antwoord ook ja.

Mijn vraag ging niet over prijs maar over kwaliteit. Sooo yet antohter time...Wat is er beter...zijn die logitec sets beter?
Zijn de logitechs beter? Ligt eraan wat je wilt, volgens tomshardware produceert de megaworks 550 THX, een iets beter geluid, en een iets minder 'galmende' bass.
(in vergelijking met de z-680)
Ook merken zij bij de z-680 een zoemende center-speaker op, maar dit is slechts een klein foutje, niet hoorbaar tijdens muziek.
Toch ga ik voor de Z-680, omdat deze een ingebouwde DD & DTS decoder heeft, dus kan je mooi je speakers gebruiken voor je dvd-spelertje (optical natuurlijk :D).

Dus ben je van plan je boxen ook voor andere componenten te gebruiken, en heb je geen goeie receiver, dan is dit een goeie oplossing.
Ga je alleen voor brute kracht en kwaliteit, dan zou ik voor de megaworks 550 THX gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[quote]Anus Cocainus schreef op 22 mei 2003 @ 11:41:
yrew schreef op 22 May 2003 @ 09:39:

[...]

Zijn de logitechs beter? Ligt eraan wat je wilt, volgens tomshardware produceert de megaworks 550 THX, een iets beter geluid, en een iets minder 'galmende' bass.
(in vergelijking met de z-680)
Galmen krijg je door een grote, lege omgeving waar de geluidsgolven worden weerkaatst...een sub 'galmt' niet.
Ook merken zij bij de z-680 een zoemende center-speaker op, maar dit is slechts een klein foutje, niet hoorbaar tijdens muziek.
Productiefout, je kan dan een andere set halen.
Dus ben je van plan je boxen ook voor andere componenten te gebruiken, en heb je geen goeie receiver, dan is dit een goeie oplossing.
Ga je alleen voor brute kracht en kwaliteit, dan zou ik voor de megaworks 550 THX gaan.
Brute kracht = Logitech, die heeft nog steeds de luidste setjes op de markt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:18
ik ken de megaworks qua geluid niet zo goed. maar ik weet wel dat ruis/zoem geluid in de z680 is opgelost in de setjes die nu in de winkel liggen. (ik heb ook eentje zonder)

Ik weet wel dat mijn kamer van 16m2 te klein is voor deze set. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door 1Mark op 22-05-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Tja, jij zult het wel beter weten als Tomshardware...
'MegaWorks 550 5.1 wins universal approbation for its quality and power, making it a system that is superior to any other multimedia speakers tested hitherto.'
http://www6.tomshardware.com/video/20030108/speaker-13.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Het ligt er maar net aan wat je voorkeur is.

Wil je het hardst, een iets diepere (en volgens een aantal iets te harde) bass, veel aansluitmogelijkheden en afstandbediening, ga dan voor de Z680.
Wil je een neutralere FR en iets betere mids en highs, en toch goedkoop dan de MW550.
Voor de best klinkende bass, dan de Klipsch PM5.1

[ Voor 4% gewijzigd door Cyb op 22-05-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anus Cocainus schreef op 22 mei 2003 @ 12:16:
Tja, jij zult het wel beter weten als Tomshardware...
'MegaWorks 550 5.1 wins universal approbation for its quality and power, making it a system that is superior to any other multimedia speakers tested hitherto.'
http://www6.tomshardware.com/video/20030108/speaker-13.html
Ten eerste: Toms Hardware is geen audio site. Ik vertrouw niet zo op de subjectieve gedeeltes van reviews online. Ten 2e, mijn gegevens komen direct van 3D Soundsurge, de Logitech is zo een 5-6dB luider.
Cyb schreef op 22 May 2003 @ 14:27:
Het ligt er maar net aan wat je voorkeur is.

Wil je het hardst, een iets diepere (en volgens een aantal iets te harde) bass, veel aansluitmogelijkheden en afstandbediening, ga dan voor de Z680.
Wil je een neutralere FR en iets betere mids en highs, en toch goedkoop dan de MW550.
Voor de best klinkende bass, dan de Klipsch PM5.1
Waar is dit op gebasseerd :? De Klipsch heeft een bonkbas, erger dan Creative en Logitech...Daarnaast heeft Logitech een betere laag-mid response.

[ Voor 34% gewijzigd door JT op 22-05-2003 15:56 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door JT op 22-05-2003 15:55 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olivierk schreef op 22 May 2002 @ 22:04:
Ik heb de logitech z-560 set en als je bass wilt laten horen is dit je set. Super geluid en zeer extreme bass. Voor mij vaak zelfs teveel.
Ik heb de Logitech Z-680 :9~ Daar zit tenminste een échte bass in.

Maar ja niet iedereen heeft het geld over voor zo'n setje, die andere zijn ook niet slecht hoor voor die prijsklasse. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 15:57:
[...]

Ik heb de Logitech Z-680 :9~ Daar zit tenminste een échte bass in.
Zelfde sub qua vermogen en driver. Dus is hetzelfde.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
hmmm....Dus ik mag concluderen dat de stap van s4 midiland 7100 naar logitech z-680 goed hoorbaar is.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

JT schreef op 22 May 2003 @ 15:50:

[...]

Waar is dit op gebasseerd :? De Klipsch heeft een bonkbas, erger dan Creative en Logitech...Daarnaast heeft Logitech een betere laag-mid response.
Gebasseerd op eigen mening, reviews en meningen van gebruikers (niet dit forum). De PM5.1 heb ik zelf niet gehoord, weinig mensen in NL hebben die set. Maar veel vinden dat de PM5.1 de beste bass heeft.
yrew schreef op 22 May 2003 @ 16:31:
hmmm....Dus ik mag concluderen dat de stap van s4 midiland 7100 naar logitech z-680 goed hoorbaar is.
Idd. Alleen al het feit dat de 7100 geen internal bass management heeft in 5.1 is al een goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Cyb schreef op 22 May 2003 @ 16:43:
[...]

Gebasseerd op eigen mening, reviews en meningen van gebruikers (niet dit forum). De PM5.1 heb ik zelf niet gehoord, weinig mensen in NL hebben die set. Maar veel vinden dat de PM5.1 de beste bass heeft.
Dat kan je beter maar beoordelen als je het zelf gehoord heb...er zijn onnoembaar veel mensen die het al over topkwaliteit hebben als hun setje snoeihard gaat zonder vervorming. Daarnaast hebben de meeste mensen nooit beide speakers met dezelfde opname gehoord.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

JT schreef op 22 May 2003 @ 16:56:
[...]

Dat kan je beter maar beoordelen als je het zelf gehoord heb...er zijn onnoembaar veel mensen die het al over topkwaliteit hebben als hun setje snoeihard gaat zonder vervorming. Daarnaast hebben de meeste mensen nooit beide speakers met dezelfde opname gehoord.
Das idd waar. Maar ik neem het niet zomaar van de 1ste de beste aan, maar van ervaren gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 08:02
hehe net even de z640 van logitech beluisterd en deze klink toch wel erg strak hoor :P de z 680 gaat boven mijn budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 22 May 2003 @ 16:00:
[...]

Zelfde sub qua vermogen en driver. Dus is hetzelfde.
Jaja, heb je al eens naar de grote gekeken van die subwoofer, is toch echt wel een stukkie groter. (Niet dat dat altijd uitmaakt!)
En by the way, die Z-560 staat bij ons beneden en die kan toch echt niet tippen aan de power die er uit de z-680 komt, al is het verschil niet overweldigend.

Maar goed, blazen doet tie toch wel !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Mensen ik zit ook te twijfel tussen de Logitech 640 en de Philips A5.600
Zover ik weet heeft deze laatste heeft een AB en meerdere aansluitingen mogelijk volgens mycom (tegelijkertijd comp,tv,dvd) en Logitech lijkt me die frontspeaker niet zo handig bovenop mijn monitor ofzo
Heeft iemand ze beide kunnen horen? wat is precies het verschil?

Nu kijk ik vaak AC3 Divxje op mijn tv via tvout
en mijn monitor en tv staan face to face
ik bedoel maar is het makkelijk om te wisselen wat front en back is :?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 16:02:
[...]

Jaja, heb je al eens naar de grote gekeken van die subwoofer, is toch echt wel een stukkie groter. (Niet dat dat altijd uitmaakt!)
En by the way, die Z-560 staat bij ons beneden en die kan toch echt niet tippen aan de power die er uit de z-680 komt, al is het verschil niet overweldigend.

Maar goed, blazen doet tie toch wel !! _/-\o_
Idd, de grootte maakt niks uit, niet voor afgegeven dB's en ook niet voor hoe die die gaat want er zit een grotere versterker in. Daarnaast zijn het nog steeds dezelfde drivers dus ik denk (NOFI) dat het een beetje tussen je oren zit. Of het ligt natuurlijk aan de ruimte waar ze staan en je moet ook op beide hetzelfde afspelen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vraagje ik heb nu een shuttle met een nforce2 moederbord, dus met die onboard geluidskaart (dolby digital etc..). ik wil nu graag wat nieuwe boxen dus ik dacht aan de Creative I-Trigue 2.1 3300 puur omdat die er mooi uitzien natuurlijk. Is dit aan te raden of hebben deze een slechte kwaliteit anders neem ik de logitech z640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
hmm is me nu wel duidelijk dat ikke bij me volgende pc de 550 of de 510d ga halen want na het lezen van de reviews is hij naar mijn idee stukke beter kwa geluid dan de logitech
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.