Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.718 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

AvK

Ready Set Go

VTec schreef op 03 December 2002 @ 16:44:
Ik heb nu mijn Z-640 'omgeruild' voor de Creative Inspire 6.1 6700. Niet dat de Z-640 niet goed was, maar meer omdat ik graag gebruik wil maken van de extra functie van mijn Audigy II, de 6.1 :) Nog niet aangesloten, maar ik ben benieuwd naar het verschil tussen de Logitech en Creative.
Zeg VTec (en anderen): wat zijn je ervaringen?

Stond vandaag op het punt om een Logitec Z640 te kopen maar dacht ik wacht nog even. Twijfel namelijk nog of ik de Audigy2 / Inspire 6700 combinatie zal gaan kopen. Dat hele setje kost bijelkaar EUR 231,- bij Digi World in Hekelingen.
Da's nog redelijk te doen......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ervaring ermee heb ik nog niet...tenminste, niet met 6/1 op de PC.

Wél met de merken: Logitech vind ik beter klinken. En daarnaast zijn er nog maar weinig 6.1 DVD's.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik weet dat je in deze topic om de een of andere reden het woord Creative NIET mag noemen. ;)
Maarrrr: De Inspire 6700 komt wel goed uit de bus bij verschillende reviews.
Lees deze zeer volledige review maar eens:
http://www.digit-life.com/articles2/inspire6700/index.html

Dat ik mogelijk voor de Inspire 6700 ga is omdat het prijsverschil met andere 'middenmoot' 5.1 setjes zeer gering is.
Dat 6.1 nog niet veel toegepast wordt is voor mij dus geen argument.
Wel ben ik nieuwsgierig naar het verschil in geluid met de Logitec Z640.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik zoek een goed 2.1 systeem met een Digital in om op mijn xbox aan te sluiten via de advanced scart. Bestaan die of hebben alleen 5.1 of hoger die??? Ik heb namelijk mijn tv hoog hangen aan een van die vogel standaards. En als ik het geluid nu digitaal naar een 2.1 set kan krijgen dan hoef ik niet mijn kabels weer helemaal door de lucht naar mijn tv te laten gaan, want dan kan ik direct vanaf een speciaal blokje dat halverwege mijn xbox scart kabel zit (wat dus nog op de grond ligt) naar mijn 2.1 set via een digitale kabel.
Maar nu vraag ik me af welk 2.1 systeem ondersteunt digital in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van een plan een trust 4000p 5.1 setje aan te schaffen via internet. Alleen weet ik niet of de geluidskwaliteit goed is enz. Ik heb al op google gezocht, maar ik kan er niets over vinden. Heeft iemand ervaring met dit setje, of weet iemand een goede review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AvK schreef op 11 January 2003 @ 21:31:
Maarrrr: De Inspire 6700 komt wel goed uit de bus bij verschillende reviews.
Lees deze zeer volledige review maar eens:
http://www.digit-life.com/articles2/inspire6700/index.html

Dat ik mogelijk voor de Inspire 6700 ga is omdat het prijsverschil met andere 'middenmoot' 5.1 setjes zeer gering is.
Dat 6.1 nog niet veel toegepast wordt is voor mij dus geen argument.
Wel ben ik nieuwsgierig naar het verschil in geluid met de Logitec Z640.
Je mag het wel noemen hoor. Maar online reviews vertrouw ik niet, behalve die van t.net en die is dan nog afhankelijk van smaak. Daar zijn in het verledene enkele kleine discussies over geweest en de meesten waren het er wel mee eens dat die online reviews niet zo te vertrouwen zijn.

Een verklaring kan zijn dat er
1.) Psycholgische factoren meespelen;
2.) Geluidskwaliteit niet het belangrijkste is.
3.) Reviewers doen zich beter voor dan ze zijn.

1.) 'Er staat Creative op ! Dan zal het wel goed zijn' en dan bekritiseren ze misschien wat minder dan bij normale reviews. Beetje zelfde effect als mensen die zeggen het verschil te kunnen horen tussen een cd opname en een 256kbit mp3 rip gemaakt met Lame 3.92 en die dan toch falen met een blindtest in het onderscheiden.
2.) Het is goed te verkrijgen, makkelijk aan te sluiten, het ziet er goed uit, word altijd compleet geleverd -> eindcijfer voor geluid doet er niet zo, uiteindelijk totaalcijfer word opgekrikt door bovenstaande factoren.
3.) Het zijn nou meestal niet mensen die zich veel met geluid bezighouden. Ook al hebben ze bijvoorbeeld een Marantz amp en Tannoy speakers, dat wil niet zeggen dat ze er veel vanaf weten. En ook veel tekst wil niet zeggen dat ze er veel vanaf weten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Sorry JT,

Ik begrijp het niet helemaal:

1e:Dus de lovende reviews van Logitech speakers moet ik niet vertrouwen?
2e:Dus goede verkrijgbaarheid, makkelijk aan te sluiten en goed uitziende Logitech speakers moet ik NIET kopen?
3e: Dus een uitgebreide review waarbij de boel zelfs wordt losgeschroefd geeft alleen maar aan dat ze er eigenlijk GEEN verstand van hebben?

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er winkels in de buurt van utrecht de "Terratec home arena 5.1" speakers verkopen?? Dit lijkt me wel een leuke ste voor bij mijn pc.
Ik heb ook gelezen dat ze in de aanbieding zijn bij de Mediamarkt ... klopt dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Rico

Wie dit leest is gek....

Bij de mediamarkt zijn ze nu 99.- Euro
En dat is een zilveren set. Ik heb zelf toch maar de Logitech 640 gekocht en ben zeer tevreden. Gaat erg hard en klinkt goed. En dat voor ook maar 99,- Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op 12 januari 2003 @ 21:02:
Sorry JT,

2e:Dus goede verkrijgbaarheid, makkelijk aan te sluiten en goed uitziende Logitech speakers moet ik NIET kopen?
3e: Dus een uitgebreide review waarbij de boel zelfs wordt losgeschroefd geeft alleen maar aan dat ze er eigenlijk GEEN verstand van hebben?

8)7 8)7 8)7
Je gaat wel heel kort door de bocht met je tegenspraak. Ik snapte wel waar hij het over had hoor, isniet zo moeilijk. maar je moet ook niet alles over een kant scheren. er zijn goeie en slechte revieuws. wat er op dit topic met dik gedrukte letters staat is dat het vooral gewoon eigen smaak is, wat je koopt. en ik denk dat je wel ruw kan schatten wat een beetje de betere installaties zijn en de slechtere, maar meestal komt het op smaak neer.

kijk, als iemand het test in een klein kamertje, zou je aan een klein installatietje genoeg kunnen hebben, maar een grotere kamer heeft wel degelijk effect op de kwaliteit van het geluid. je snapt where i'm getting at. het is niet altijd hetzelfde allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AvK schreef op 12 January 2003 @ 21:02:
Sorry JT,

Nope, je moet je eigen oren vertrouwen :)
Ik zie eigenlijk niet in waarom niet ?
Je hebt geen verstand nodig om een paar schroefies los te schroeven :)
8)7 8)7 8)7
Tja, je kan me natuurlijk ook andere woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb he...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mijn vraag was wat het verschil is in geluid tussen de Logitech Z640 en de Creative 6700.

JT geeft als reaktie dat hij tussen de MERKEN een verschil vindt zitten.
Hij heeft het NIET over de betreffende speakers zelf, maar over een vermeend verschil in kwaliteit van de merken. Da's dus geen antwoord op mijn vraag.
Als ik vervolgens noem dat de Inspire 6700 goed uit verschillende tests komt, begint ie een verhaal wat ik niet meer kan volgen, hij spreekt zichzelf tegen, vandaar die 8)7 8)7 8)7 Wat ik even wilde aantonen ( voor degenen die daar open voor staan tenminste ) is dat ook JT een 'vooringenomen' houding aanneemt.

Tussen de ongeveer 10 reviews die ik heb gelezen zit er maar 1 hele negatieve en dat is die van Tweakers.net De rest van de reviews is redelijk tot goed.
Wie is er nu gek? Verkondigt Tweakers.net alleen maar de waarheid?

Voor alle duidelijkheid: ik beweer NIET dat Creative de beste speakers ooit heeft gemaakt. Dat kan ik ook niet omdat ik ze niet gehoord heb. Wat de (meeste) reviews wel beweren is dat het redelijke luidsprekers zijn voor een toepassing bij een PC. Daar ga ik ze ook voor gebruiken. Voor mijn PC.
Zoals een andere Tweaker al vermelde is mijn NAD en mijn zelfbouw Vifa voor op de bank.

Nu weet ik nog niet het verschil in geluid tussen de Logitech Z640 en de Inspire 6700.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb nog een idee: kom is met een argument waarom ik mezelf zou tegenspreken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

JT schrijft:
Ik heb nog een idee: kom is met een argument waarom ik mezelf zou tegenspreken.
------------------------------------------------------------------------------------

Je zegt dat je online reviews niet vertrouwt.
Iemand die op basis van een online review voor Creative kiest is een sukkel?
Iemand die op basis van een online review voor Logitech kiest is een sukkel?

'Er staat Creative op ! Dan zal het wel goed zijn' ?
'Er staat Logitech op ! Dan zal het wel goed zijn' ?

Het is goed te verkrijgen, makkelijk aan te sluiten, het ziet er goed uit, word altijd compleet geleverd -> eindcijfer voor geluid doet er niet zo, uiteindelijk totaalcijfer word opgekrikt door bovenstaande factoren.
Bovenstaande geldt voor zowel Logitech als voor Creative....toch?

Ik val in herhaling, maar wil je nog meer?

Begrijp me goed: Ik spreek je niet tegen....echt niet.....
Probeer alleen maar aan te tonen dat ook jij....ja jij.... niet onbevooroordeeld bent, overigens ik ook niet. Alleen beweer ik niet bij voorbaat dat Creative NIET zou deugen. Sterker nog, je spreekt jezelf tegen, alleen moet je dat zelf wel in willen zien. Valt niet mee hoor.

Vertel me nu eens wat het verschil is in geluid tussen de Z640 en de Inspire 6700....

Wat een gezeur allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AvK schreef op 20 January 2003 @ 22:08:
Je zegt dat je online reviews niet vertrouwt.
Iemand die op basis van een online review voor Creative kiest is een sukkel?
Iemand die op basis van een online review voor Logitech kiest is een sukkel?

'Er staat Creative op ! Dan zal het wel goed zijn' ?
'Er staat Logitech op ! Dan zal het wel goed zijn' ?
En wederom leg je me woorden in de mond die ik nooit in m'n mond heb genomen.
Het is goed te verkrijgen, makkelijk aan te sluiten, het ziet er goed uit, word altijd compleet geleverd -> eindcijfer voor geluid doet er niet zo, uiteindelijk totaalcijfer word opgekrikt door bovenstaande factoren.
Bovenstaande geldt voor zowel Logitech als voor Creative....toch?
Dat klopt ja. Dit is niet de manier om speakersetjes te reviewen. Toch word dit gedaan en ik geef hiermee aan waarom je niet zo op online reviews meot vertrouwen.
Begrijp me goed: Ik spreek je niet tegen....echt niet.....
Probeer alleen maar aan te tonen dat ook jij....ja jij.... niet onbevooroordeeld bent, overigens ik ook niet. Alleen beweer ik niet bij voorbaat dat Creative NIET zou deugen. Sterker nog, je spreekt jezelf tegen, alleen moet je dat zelf wel in willen zien. Valt niet mee hoor.
Waar zeg ik dan dat Creative goed is :/ Wederom leg je me woorden in de mond die ik nooit in m'n mond heb genomen en stop daar nou is mee !
Vertel me nu eens wat het verschil is in geluid tussen de Z640 en de Inspire 6700....

Wat een gezeur allemaal ;)
Subwoofer van de Creative kan niks hebben, is meer bonk dan strakke bas, midden is, voor zover mogelijk bij zulke kleine speakertjes meer aanwezig bij de logitechs. En als je het gezeur vind, waarom ga je er dan op in ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Laatst online: 02-09 20:50
Alweer bijna een jaar ben ik in het bezit van een P4T533-C moederbord met C-Media 82801BA/BAM AC97 6-channel 5.1 soundchip onboard. Ik zou daar nu een 5.1 setje voor willen aanschaffen dus ben mijzelf aan het orienteren.

Is er nou veel verschil met zo'n kaart tussen een budget 5.1 setje van rond de 100,- tegen een duurder setje (van bijv. Creative) met THX-certificaat van 300,- ? Ik neem aan dat de laatste optie een beetje overdone is omdat de geluidskaart dit toch niet trekt, klopt dit ? 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door InSPiRE op 23-01-2003 19:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de SB Audigy2 en de Inspire 6700 6.1 set. Gekocht bij DigiWorld met vooruit betaling. Het afleveren duurde helaas wat langer dan vermeld op de website, namelijk 5 werkdagen ipv de 2 a 3.
Maar goed het spul is binnen en het was netjes verpakt.
Bij de Audigy zitten 2 volledige versies van de spellen Hitman en SOF2.
Da wis ik nie, dus dat is mooi meegenomen. :o

Uiteraard direct 's avonds de boel geinstalleerd. Trek daar gerust 2 uur voor uit.
Voor dat je alles hebt uitgepakt en aangesloten en de speakertjes op de goede plek hebt staan ........ :X Wat bij mij nog extra vertragend werkte was dat ik de dop van mijn bierflesje in de doos gooide waar de sub nog in zat. Die dop verdween dus precies in het gat van de bas-pijp. Dat heb ik weer, als je het probeert lukt het je nooit.....
Het was toen te laat, en ik was te moe om nog een echte luistertest te doen. :O Ik heb alleen de configuratie getest, eventjes zachtjes een muziekje gedraaid en een stukkie Mohaa gespeeld. Alles werkte gelukkig meteen goed.

Vandaag heb ik wat referentie CD's gespeeld. Dingen als Private Investigations van Dire Straits, de CD Picture Book van Simply Red, Little Village, Steve Kahn, de Carmina Burana, The Sorcerer 's Apprentice en De 4 Jaargetijden. Muziek die ik goed ken qua klankkleur ed en die vaak gebruikt worden voor Hifi tests.

Dan nu datgene dat iedereen wil weten: Hoe klinken ze?
Nou, simpelweg ERG GOED >:)
Niks blikkerig. Gewoon helder en een mooi stereo beeld.
Niks een boem-bas. Gewoon droog en strak en gelukkig niet overdreven aanwezig.
Bij popmuziek is de zang (middengebied) prima.
Bij klassiek is het middengebied iets zwakker maar niet echt storend afwezig.

Is het Hifi? ...........NEE.
Is het Lofi? ..........NEE.
Klinkt het goed voor bij een PC? .........Het klinkt geweldig.
Gaat ie snoeihard? .........Nee, maar dat hoeft ook niet voor de gemiddelde hobby / slaapkamer. Mohaa op halve kracht is al oorverdovend.
Pistool schoten van Undying klinken zeer indrukwekkend, en explosies voel je echt.
Dat zonder dat de bas rommelt of blazerig klinkt, gewoon goed.
Bij spellen is de CMSS instelling perfect. Bij muziek klinkt het behoorlijk maar het wordt een beetje diffuus.
De midden-achter speaker (dat is het verschil tussen de 5.1 en de 6.1) vind ik persoonlijk een aanwinst. Juist in spellen hoor je je belager nu perfect achter je.
De surround demo geeft goed aan hoe fijn die midden-achter speaker is, het geluid achter je springt nu niet van links naar rechts als je een draaiende beweging maakt, het gat is gevuld zeg maar.
De afstand bediening voor volume en sub is erg handig.

Met andere woorden: Het geluid is prima voor bij je PC.
De prijs / kwaliteit verhouding ligt erg gunstig.
Ja, er zijn betere systemen te koop.......maar die gebruik ik in de huiskamer en voor op de bank.

Tot zover de reclame...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Laatst online: 02-09 20:50
Hoe heb je de midden-achter-sateliet staan? Voor de satelieten achter verkoopt Creative standaards, maar daar ze leveren deze per 2. (momenteel zijn ze zelfs uitverkocht). Dus waar staan ze op, of is er een mogelijk heid dat je ze vast kan maken aan de muur?

En welke Audigy heb je, de Player of de Platinum?

[ Voor 6% gewijzigd door InSPiRE op 25-01-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mijn midden-achter staat op oorhoogte op een Billy boekenkast van de IKEA. Ongeveer 1 meter achter mij. De midden-achter is dezelfde speaker als de andere satelieten. De satelliet speakers kunnen eventueel met een schroef aan de muur worden gehangen.

Ik heb alleen het PCI-kaartje, dus niet de Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaringen met de Terratec HomeArena 5.1 speakerset??? Het lijkt me een mooie set en denk er over de set aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik zag laatst bij dunnet een 5.1 speakerset staan van Maxmann de lss-100, en nou vroeg ik me af of ik die gewoon op mijn xbox aan kan sluiten. (Dan wel met zo'n speciale kabel)
Maar op de website is niet veel informatie te krijgen, behalve ; Ingebouwde 5.1 versterker maar is dat voldoende.
Heb ik het goed als de set dan een optische ingang moet hebben?
Ergens anders zag ik dit plaatje .
Afbeeldingslocatie: http://www.a1markt.nl/fotos/a1video/dvdplayer/74.jpg
Ik heb er niet echt veel verstand van (zoals je al leest) maar is dit genoeg om hem op de xbox aan te sluiten?

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Ik weet ook niet hoe coaxiale ingangen eruit zien, maar zitten die dan hier op?

[ Voor 7% gewijzigd door HIDMAN-X op 26-01-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik zoek me nog steeds suf naar een antwoord... zit er op de Logitech 640 nu wel of geen digitale ingang? Coax of optisch maakt niet uit, heb net de Hercules Theatre Xp beseld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek beter :P
http://www.extremetech.co...cle/0,3998,a=32238,00.asp

hoop dat dit helpt :)

edit
k zie nu dat link een beetje mank is, gewoon ff copy paste :7
/edit

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Damn, mensen, dat dit een 'het grote pcspeaker topic' is betekent niet dat jullie niet hoeven te zoeken ! GoT is nog steeds geen helpdesk !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 02:16:
zoek beter :P
http://www.extremetech.co...cle/0,3998,a=32238,00.asp

hoop dat dit helpt :)

edit
k zie nu dat link een beetje mank is, gewoon ff copy paste :7
/edit
Thanks ennuh.. jij beter posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 31 januari 2003 @ 10:57:
Damn, mensen, dat dit een 'het grote pcspeaker topic' is betekent niet dat jullie niet hoeven te zoeken ! GoT is nog steeds geen helpdesk !
Mja ergens heb je misschien wel gelijk maar het was voor mij makkelijk ff een linkje te posten als iemand er mee helpt. Voor mensen zoals jij, gewoon geen antwoord geven en ook niet zeuren wanneer mensen iets vragen. Ik neem aan dat wanneer jij met een probleem zit en iets wilt weten, je ook graag hulp zou kunnen gebruiken. Dus wees een beetje vriendelijker !! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 12:05:
[...]

Mja ergens heb je misschien wel gelijk maar het was voor mij makkelijk ff een linkje te posten als iemand er mee helpt. Voor mensen zoals jij, gewoon geen antwoord geven en ook niet zeuren wanneer mensen iets vragen. Ik neem aan dat wanneer jij met een probleem zit en iets wilt weten, je ook graag hulp zou kunnen gebruiken. Dus wees een beetje vriendelijker !! 8)
Zoek maar is op mijn naam; bij bijna al mijn topics heb ik gesearched enzo en mocht ik erop gewezen worden dat ik dat niet (genoeg) heb gedaan dan doe ik dat alsnog. GoT is tenslotte geen helpdesk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tja...

Dit is inderdaad geen helpdesk en dat moet het ook niet worden.
Het is me al eens vaker opgevallen dat sommige Tweakers het niet leuk vinden dat er iemand even eenvoudig geholpen wordt.
Ik denk maar zo dat wanneer het te gek wordt zal de Moderator wel ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat is zo :) Maarja, zoals die vraag van die ingang. 2 stappen:
1.) Je typt www.logitech.com in
2.) Je zoekt het product en voila ! Je weet het :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

*snip*

<font color=blue>ik ga dit topic iets beter volgen. Vragen die al vaker zijn gesteld en waaraan je direct kan zien dat ze met 30 seconden zoekwerk zo kan vinden, zal ik verwijderen</font>

[ Voor 77% gewijzigd door Raymond op 02-02-2003 22:19 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Voordat ik mijn nieuwe Audigy2 en Inspire 6700 had aangesloten, had ik mijn oude speakers tijdelijk op de ingebouwde AC97 chip aangesloten. Nu waren die oude speakers al van een behoorlijk goede kwaliteit.
Als je geen hoge eisen stelt aan je geluid is die ingebouwde 5.1 chip prima. Het geluid is inderdaad volledig 5.1, en van behoorlijke kwaliteit.
Maar nu ik mijn nieuwe spullen heb aangesloten weet ik direct weer wat het verschil is.
Dat verschil is enorm groot. Kwa 'diepgang' en detailering is het verschil enorm.
Achteraf kan ik bijna niet geloven dat ik even heb overwogen om het maar bij de onboard chip te laten.
Maw: Geef je om geluid, koop dan een fatsoenlijke geluidskaart en een set fatsoenlijke boxen. Je doet jezelf tekort als je dat niet doet.

Edit: Dit is mijn reaktie op de vraag of "onboard" sound de moeite waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 02-02-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

AvK schreef op 02 February 2003 @ 22:28:
Voordat ik mijn nieuwe Audigy2 en Inspire 6700 had aangesloten, had ik mijn oude speakers tijdelijk op de ingebouwde AC97 chip aangesloten. Nu waren die oude speakers al van een behoorlijk goede kwaliteit.
Als je geen hoge eisen stelt aan je geluid is die ingebouwde 5.1 chip prima. Het geluid is inderdaad volledig 5.1, en van behoorlijke kwaliteit.
Maar nu ik mijn nieuwe spullen heb aangesloten weet ik direct weer wat het verschil is.
Dat verschil is enorm groot. Kwa 'diepgang' en detailering is het verschil enorm.
Achteraf kan ik bijna niet geloven dat ik even heb overwogen om het maar bij de onboard chip te laten.
Maw: Geef je om geluid, koop dan een fatsoenlijke geluidskaart en een set fatsoenlijke boxen. Je doet jezelf tekort als je dat niet doet.

Edit: Dit is mijn reaktie op de vraag of "onboard" sound de moeite waard is.
Kijk daar heb ik wat aan :)
Ik had de search al gebruikt maar alle topics die in de buurt van mijn vraag kwamen eindigde met 'check de specs van de geluidskaart en dan weet je het'. Ik kan me als audio leek weinig bij die cijfers voorstellen (een P4 is ook sneller dan een P3, maar dat verschil hoef je nog niet direct te merken, behalve in de prijs). Ga hier maar verder niet op in, want dan gaan we weer offtopic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 02-02-2003 22:43 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mwah, heb al vaak genoeg die vraag voorbij zien komen en meer antwoorden gevonden waar jij wat aan zou hebben.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Met 21 volle pages is de kans groot dat deze suggestie al eens is voorbij gekomen, maar toch nogmaals een keer.

Ik heb geen moment gekeken naar PC setjes ter vervanging van mijn 8cm labtec speakertjes met geintegreerde versterker zo ongeveer rond 1999-2000. Na een overweldigende ervaring bij iemand met een rondje starcraft op een simpele hifi versterker en oude Wharfedale boxen was ik overboord.

Eigenbouw 'echte' speakers met een uiteindelijke totaalprijs van NLG 350 en NLG 70 voor een overjarige Kenwood versterker @ cash convertors.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/computer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb een simpele vraag over de creative Inspire 5500 5.1. Dit apparaat ziet er erg goed uit met specs enzo, maar weet iemand of het mogelijk is om deze speakertjes op te hangen aan de muur?

Ik had wel een e-mail gestuurd naar creative:

Hello I had a little question about the inspire 5.1 5500 set. Is it
possible to mount the speakers on the wall?

thanks in advance

En dit kreeg ik terug:

We unfortunately do not sell any wall brackets.

Best Regards
Gilles Boutherre
Creative Labs Online Sales Team
http://europe.creative.com/estore/

Ik wil niet weten of ze er dingen voor verkopen, ik wil weten of het mogelijk is!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
  • Laatst online: 17-04-2023
Pegasus81 schreef op 30 December 2002 @ 00:09:
Op de Amerikaanse site van creative labs (www.creativelabs.com) zie ik de volgende speakerset staan: http://www.americas.creat...3&category=17&product=496
De I-trigue 2.1 (3300). Dit lijkt me persoonlijk wel een mooie speakerset voor bij mijn laptop. Weet iemand misschien wanneer deze set naar Nederlands komt (op de Europese site van Creative is nog niets te vinden) en wat de adviesprijs zal worden?
Ik het ze nu zien staan op de website van central point: www.centralpoint.nl

Idd een errug l33t dingetje, die wil ik ook heel graag hebben. Dus als je em koopt, post ff je ervaringen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Djivo op 03-02-2003 22:54 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand de Videoligic ZXR-500 (pure digital) en wat zijn je ervaringen met deze set. Ik heb een paar reviews zitten lezen. De ene prijst de set de hemel in en de andere vindt het maar niets.
Hier staan de specs.

Afbeeldingslocatie: http://www.videologic.com/images/jpg/Products300/VL-60537.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
Ik heb nu een Hercules XPS-510 Perfecte set zeker voor die prijs, maar nu zit ik op zolder met mn pc en nu ben ik eigenlijk opzoek naar wat meer vermogen. Ik zoek dus een 5.1, 6.1 of een 7.1 set (keb Audigy 2 Player) met lekker veel power en die goede dynamiek heb. Ik weet dat je voor deze wensen wel wat meer geld moet neerleggen dan voor mijn huidige speakerset (€85,- :P ). De ruimte is iets van 6M bij 5M. Ook wil ik het liefst één met THX certificaat (net als mijn Audigy 2 :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
Dit is gewoon dezelfde als mijn Hercules XPS-510 8)7 maar den met een decodertje :? :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom THX certificaat ? Je weet geen eens wat het inhoud en waarschijnlijk weet je ook niet dat het hier om het THX MULTIMEDIA en NIET Select of Ultra certificaat gaat. Het houd geen kloot in en draagt niks bij aan de kwaliteit.

Overigens is het duidelijk dat jij het topic niet ff doorgekeken hebt anders had je allang antwoord gehad want het antwoord op jouw vraag staat hier al enkele keren vermeld.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 09-09 15:22
Ik ben van plan om een US Digital 5.1 Home Theatre System te kopen voor € 139,--
Ik heb zelf al een Creative Soundblaster Live Digital 5.1 Retail.
Werkt dit, kan dit, en is't goed?!

Ik hoor het graag

Specs:
Maximum output 2000 Watt PMPO
Magnetically shielded satellite speakers
Acoustic air-flow design
Frequency range subwoofer: 20 Hz-150 Hz
Frequency range satellite speakers: 150 Hz-18 kHz
Harmonic distortion: 0.03% kHz 1 W
Create in combination with a 5.1 sound card a 'theatre effect'

[ Voor 4% gewijzigd door Warfare op 08-02-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Zijn er al mensen die de nieuwe Creative I-Trique 3300 hebben aangeschaft?

Zo ja, wat zijn de ervaringen van die gene?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeRiOn
  • Laatst online: 03-09 14:37
Ik heb nu al een aantal weken de logitech z-640. En ik moet zeggen dat dit echt een heel goed setje is. Vooral de prijs/kwaliteit verhouding.

De bas is ook lekker laag en ik vind dat dit setje gewoon genoeg vermogen heeft om lekker relaxed filmpjes te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 16:25

Piggen

Lekker bakkie

Ik ben op zoek naar een niet al te duur 2.1 setje en ik dacht aan de Logitech Z-340. Is dit een goede keus? Wat ik doe is vooral gamen, maar ook weleens muziek en films.
Ik ben trouwens van plan om de set gewoon op het on-board geluid van een C-media 8738 chip (Chaintech 7NJS1) aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terratec HomeArena 5.1, Logitech Z640 5.1 of de Philips A5.600 Seismic Power. Eén van de ze sets wil ik gaan aanschaffen, maar ik weet alleen niet welke. Volgens mij zijn het alle drie goede sets. Zijn er nog mensen die me een bepaalde set kunnen af raden of zijn deze 3 sets allemaal even goed?? Ik heb geen test van de 3 sets tegenover elkaar kunnen vinden.
Welke gaat het worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mpmad schreef op 22 February 2003 @ 23:32:
Ik ben op zoek naar een niet al te duur 2.1 setje en ik dacht aan de Logitech Z-340. Is dit een goede keus? Wat ik doe is vooral gamen, maar ook weleens muziek en films.
Ik ben trouwens van plan om de set gewoon op het on-board geluid van een C-media 8738 chip (Chaintech 7NJS1) aan te sluiten.
Neem de Labtec APX4620. Dit setje heeft ruim 300 piek gekost maar om een wazige reden kostie nu nog maar 59 euro.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:20

Ryceck

Constants and Variables

Ik werd hierheen verwezen door een modje dus plaats ik mijn vraag maar ff hier.

Ik wilde dus een Creative Inspire 5300 kopen maar toen zag ik ook ineens een Inspire 5100 staan. Wat is nu precies het verschil tussen deze 2 in specs en geluidskwaliteit? Ik weet dat de 5100 iets minder vermogen heeft maar merk je dit dan ook??

Uiteindelijk gaat het erom dat ik een setje heb waarmee ik lekker kan gamen en lekker filmpjes kan kijken en dat setje mag het liefste niet duurder zijn dan een eurootje of 150. Voorwaarde is wel dat het 5.1 is. Dus als iemand een voorstel heeft voor een ander setje met deze voorwaarden welke ook perfect klinkt dan is het ook best :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 11:56:
Terratec HomeArena 5.1, Logitech Z640 5.1 of de Philips A5.600 Seismic Power. Eén van de ze sets wil ik gaan aanschaffen, maar ik weet alleen niet welke. Volgens mij zijn het alle drie goede sets. Zijn er nog mensen die me een bepaalde set kunnen af raden of zijn deze 3 sets allemaal even goed?? Ik heb geen test van de 3 sets tegenover elkaar kunnen vinden.
Welke gaat het worden??
Terratec HomeArena 5.1 bevalt heel erg goed, echter kan ik hier geen oordeel over geven aangezien ik de Logitech Z640 5.1 en de Philips A5.600 Seismic Power nog nooit beluisterd heb. Echter is de Terratec in mijn oren een stuk beter dan zijn creative broertjes.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2002 @ 19:36:
Is er een manier om m'n Xbox aan deze logitech Z-560 te hangen?. Zit geen Digitaal uitgang op, dus........
Dan moet je even naar je X-Box dealer voor een andere kabel. Eentje met een digitale geluidsaansluiting. Nu heb je waarschijnlijk een standaard scart aansluiting met 3 coax tulpstekkertjes (rood / wit / geel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ryceck schreef op 26 februari 2003 @ 15:25:
Ik werd hierheen verwezen door een modje dus plaats ik mijn vraag maar ff hier.

Ik wilde dus een Creative Inspire 5300 kopen maar toen zag ik ook ineens een Inspire 5100 staan. Wat is nu precies het verschil tussen deze 2 in specs en geluidskwaliteit? Ik weet dat de 5100 iets minder vermogen heeft maar merk je dit dan ook??

Uiteindelijk gaat het erom dat ik een setje heb waarmee ik lekker kan gamen en lekker filmpjes kan kijken en dat setje mag het liefste niet duurder zijn dan een eurootje of 150. Voorwaarde is wel dat het 5.1 is. Dus als iemand een voorstel heeft voor een ander setje met deze voorwaarden welke ook perfect klinkt dan is het ook best :)
Ik zou qua klank toch eerder voor de Logitech Z640 gaan...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om een 2.1 luidspreker systeem aan te schaffen voor bij me computer. Ik zat ook te denken aan 5.1 maar aangezien ik weinig ruimte heb en ik een hekel heb aan een hele dradenboel hou ik het maar op 2.1 ;)

Ik heb veel rond gekeken en kom uit op de Creative. Ik wil wel wat vermogen, de MegaWorks 2.1 dus maar die valt zwar buiten mijn budget.. daarop volgende is de I-TRIGUE 2.1 3300.

Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod414.jpg

Deze is 1x25watt sub en 2x9watt sats. Nou heb ik alleen een vraag over de sats, deze bestaan uit 3 titanium drivers. Weet iemand of dat nou echt beter klinkt dan normale drivers? Volgens een review die op de FP stand wel (en volgens Creative ook natuurlijk) maar is dit nou echt beter? Zijn er hier mensen met ervaring of die iets weten van titanium drivers?

Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:33:
Ik zit eraan te denken om een 2.1 luidspreker systeem aan te schaffen voor bij me computer. Ik zat ook te denken aan 5.1 maar aangezien ik weinig ruimte heb en ik een hekel heb aan een hele dradenboel hou ik het maar op 2.1 ;)

Ik heb veel rond gekeken en kom uit op de Creative. Ik wil wel wat vermogen, de MegaWorks 2.1 dus maar die valt zwar buiten mijn budget.. daarop volgende is de I-TRIGUE 2.1 3300.

[afbeelding]

Deze is 1x25watt sub en 2x9watt sats. Nou heb ik alleen een vraag over de sats, deze bestaan uit 3 titanium drivers. Weet iemand of dat nou echt beter klinkt dan normale drivers? Volgens een review die op de FP stand wel (en volgens Creative ook natuurlijk) maar is dit nou echt beter? Zijn er hier mensen met ervaring of die iets weten van titanium drivers?

Dank. :)
Klinkt helemaal niet beter. Er is nog minder conus oppervlak en minder behuizingsinhoud dan de meeste sub sat setjes wat alleen maar NOG meer ten koste gaat van je middentonen. Neem de Labtec APX4620, kostte eerst ruim 300 piek, nu nog maar 59 euro. Don't ask why, maak er gewoon gebruik van.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

is dit een redelijk setje, k speel voornalelijk mp3'tjes en unreal
Afbeeldingslocatie: http://www.microdirect.nl/images/SPUS530070.gif

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Neem de Labtec APX4620, kostte eerst ruim 300 piek, nu nog maar 59 euro. Don't ask why, maak er gewoon gebruik van
Dat komt doordat Norrod hem helemaal niet heeft. Hij kost dus gewoon min. 80 euro.
Maar nog even over de Logitech Z-340: Is deze set goed geschikt voor games en muziek (metal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan nog, voor 80 euro is het nog niet veel. Geen set onder de 100 euro die er ook maar bij in de buurt komt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb net een paar reviews gelezen en het is inderdaad een lekkere set. Alleen hebben ze de verkeerde kleur (ik weet het, het klinkt stom). Ik ga namelijk een zilverkleurige pc bouwen en daar wou ik zwarte of zilverkleurige speakers bij. Het wordt dus toch de Logitech. Dat scheelt ook weer 32 euro en zal ook wel behoorlijk klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Boeie, spuit je ze toch over :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Daar ben ik te lomp voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mpmad schreef op 01 maart 2003 @ 00:52:
Daar ben ik te lomp voor :+
Tssss...nep tweaker

:P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik hou het liever op beginnend tweaker ;) . Ik heb nu 3,5 jaar met een merk-pc gedaan (Gateway, zie sig) en ga maandag mijn eigen pc bouwen. Maar ik neem wel een case met vooraf ingebouwd window (Antec 1000AMG), dus eigenlijk ben ik wel een beetje een nep-tweaker ;) . Maar misschien gaat dat in de toekomst nog veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de creative 6.1 6700 direct aansluit op je standalone dvd speler krijg je dan een kamer vullende geluid (kamer = 5 bij 7) anders moet ik toch opzoek naar een krachtiger setje, advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

5bij7 ????? Dacht het niet :D Moet je toch echt denken aan de Logitech Z680

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja lekker 2x zo duur maakt dat echt zo veel watt rms uit dan dat de creative 6.1 deze kamer voor minstens de helft vult met goeg geluid? de andere helft is de eethoek dus daar mag het wel wat laffer klinken afstand tv zithoek is 3,5 meter dus maken we er 4 bij 4 van lan de creative dat wel aan? en wie heeft er ook een 6.1 67.. aangesloten op een standalone dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom denkt iedereen toch altijd voor een duppie op de voorste rij te kunnen zitten :/ (ofzo :P )
maakt dat echt zo veel watt rms uit dan dat de creative 6.1 deze kamer voor minstens de helft vult met goeg geluid?
De watts maken helemaal geen klote uit. Echter, geluidssterkte wel. Je kan met die Inspire wel geluid horen, maar niet echt hard / goed vullend. En doe AUB iets aan je zinsopbouw, hoofdletters en ff alles in Alinea's zetten ofzo want dit is klote lezen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
is het mogelijk LOGITECH Z560 op andere ingangen aan te sluiten... ?

Bv. op je Xbox of op je Stereo of versterker ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb een nieuwe DVD speler (Daytek 707, die van de media markt), daar zou ik graag een 5.1 setje aan hangen.
Aaangezien hij geen decoder heeft, dacht ik aan het 5500 Digital setje van Creative, kan ik dan ook gelijk mijn pc op aansluiten.
Is dit een aanrader of zijn er nog betere sets voor max. €200,-?
In de search kon ik over dit setje niets bruikbaars vinden, omdat alle topics al gesloten waren voor er serieuze reply's kwamen....

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Laatst online: 15-03-2024
Topic ff omhoog kicken....

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

IMHO maakt het onder de 200 euro niet zoveel uit, voor dat geld inc. decoder klinkt het toch allemaal...erm...even slecht :X

Zou echt even doorsparen voor een Z680 ofzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Komt de Z640 trouwens met een DIN kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik zoek een speakerset die toch wel digitaal moet zijn. Meer dan 250 wil ik niet uitgeven maar ik ben bang dat ik weinig keus heb voor 250.

Uiteraard ben ik verliefd op die Logitech maar 350 tot 400 is gewoon te duur.

Iemand die mij een goedkoper alternatief kan geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat digitaal ? Met DD/DTS decoder, of alleen dat je er een digitaal signaal naartoe moet doen en waar het signaal @ de geluidskaart al gedecodeerd is ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JT schreef op 17 March 2003 @ 21:26:
Wat digitaal ? Met DD/DTS decoder, of alleen dat je er een digitaal signaal naartoe moet doen en waar het signaal @ de geluidskaart al gedecodeerd is ?
Met DD/DTS decoder maar dat is best duur geloof ik. In dat geval zou ik met de andere optie ook tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De andere optie heeft geen eigen decoder en in dat geval maakt het GEEN REET uit voor de kwaliteit of je digitaal of analoog hebt. Pure marketing is dat. Wil je WEL een decoder dan zou ik zeker niet onder de 250 euro blijven, ik vind dat je dan te weinig kwaliteit hebt. Maar als je het dan toch best vind om het decoden door een geluidskaart te laten doen, neem dan is een kijkje naar de Logitech Z560 :Y)

Edit: je mist dan wel een center maar je krijgt er zoooveel kwaliteit extra voor terug.

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 17-03-2003 22:02 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees veel over problemen met ruis in de Logitech Z-680, maar hoe zit dat met de Logitech Z 560???
Zit daar die ruis ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, en met die Z680 is dat een productiefout. Die kan je dan dus zo inruilen voor een goede.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig, ik heb de Z 560 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prepare for in-house earthquake kan ik je uit ervaring vertellen >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik twijfel nu echt tussen de Creative Inspire 5500, de Logitech Z640 en Z560. Ze moeten vooral voor gamen en muziek dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Z-560 beluisterd in de winkel en toen wist ik het!!! Advies ga naar de winkel (hier in Utrecht zijn minimaal 2 zaken waar PC speakers opgesteld staan) en ga luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
sapphire schreef op 26 February 2003 @ 23:29:
is dit een redelijk setje, k speel voornalelijk mp3'tjes en unreal
[afbeelding]
In de winkel waar ik werk verkopen wij die ook en ik raad je ze ten strengste af.

Belabberde geluidskwaliteit, maar 1 mini-jack stekker voor naar de pc toe, oftewel niet eens normaal 4.1 geluid zoals het hoort.. Gooi er een paar euro meer tegenaan en ga voor een labtec/creative/..... setje waar je tig x meer plezier van zult hebben.

ps: misschien ben ik een beetje bevooroordeeld met m'n z-560 set :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 18-03-2003 12:15 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kaap schreef op 18 maart 2003 @ 10:08:
Ik twijfel nu echt tussen de Creative Inspire 5500, de Logitech Z640 en Z560. Ze moeten vooral voor gamen en muziek dienen.
Sorry hoor, maar een Inspire/Z640/Z560 is meer als de volgende vergelijking:

Fiat Panda/Ford Focus/Jaguar S :X Dus dan kan je het zelf denk ik wel bedenken :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JT schreef op 18 March 2003 @ 17:11:
[...]

Fiat Panda/Ford Focus/Jaguar S :X Dus dan kan je het zelf denk ik wel bedenken :D
Ik ben geen audio expert, daarom post ik in dit topic in de hoop dat iemand me raad kan geven en dat doet dus eigenlijk niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus ook te twijfelen tussen de Z-640 en de Z-560 :) Er is een prijsverschil en die is wel gunstig. Creative heb ik voorgoed achter me gelegt, ik ga nu compleet voor de Logitech speakersetjes.
Ik gebruik de boxjes vooral voor muziek en games. DVD's eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de digifire van hercules te gaan kopen maar zijn daar al speakersetjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 18:31:
Ik ben van plan om de digifire van hercules te gaan kopen maar zijn daar al speakersetjes voor?
Uhm.... d0h? 8)7 Ieder speakersetje kan op elke geluidskaart, zolang het maar beide een 4.1, 5.1 of 2.1 is. Ik ga voor mijn Z-640 ook een Creative 5.1 Live! kaartje kopen. Dat maakt helemaal nix uit.

Misschien zoek je dezelfde Hercules-kwaliteit (ahum!.. bestaat die dan?), maar zulk soort speakers (4.1 / 5.1) voor Hercules zijn er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31

JWO

volgens mij niet, maar je kan natuurlijk wel een 5.1 en een 2.1 set combineren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik dan op de 1 of andere manier 2 subwoofers kunnen gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kaap schreef op 18 March 2003 @ 17:54:
[...]

Ik ben geen audio expert, daarom post ik in dit topic in de hoop dat iemand me raad kan geven en dat doet dus eigenlijk niemand.
Ok, dus jij weet niet het verschil tussen een Fiat Panda en een Jaguar S Type ? En dit zegt je ook niks ? :
JT schreef op 17 March 2003 @ 22:01:
De andere optie heeft geen eigen decoder en in dat geval maakt het GEEN REET uit voor de kwaliteit of je digitaal of analoog hebt. Pure marketing is dat. Wil je WEL een decoder dan zou ik zeker niet onder de 250 euro blijven, ik vind dat je dan te weinig kwaliteit hebt. Maar als je het dan toch best vind om het decoden door een geluidskaart te laten doen, neem dan is een kijkje naar de Logitech Z560 :Y)

Edit: je mist dan wel een center maar je krijgt er zoooveel kwaliteit extra voor terug.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Het zal nog een tijdje duren voor dat ik mijn marantz surround receiver ga kopen , en dus in de tussentijd had ik voor mijn dvdspeler ( voor men cd heb ik al een stereoamp ) graag een Dolby Digital 5.1 systeemke gehad ..
Voorwaarden :
- relatief goedkoop
- aansluiting digitale coax ( voor uitgang dvd => speakersysteem , of moet dat met speciaal kabeltje bij die pcspeaker dingen? ben echt niet mee met die pc stuff laatste tijd :p )
- Dolby Digital ondersteuning

moet gene krachtpatser zijn en hoeft niet van een bekend merk ..

Iemand enige ideën ? (eventueel tweedehands voorstellen mag ook ..)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tsja, wat wil je ? Beetje kwaliteit en leuk geluid of gaat het alleen maar om het idee dat je een surround setje hebt ? Ik zou voor de Logitech Z680 gaan. Vind je dat veel te duur, dan zou ik niks kopen tenzij het om het idee gaat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

het moet echt wel niks zien.. beetje leuker naar een film kijken dan tv geluid gewoon .. inderdaad dus het "idee" .. gewoon voor het feit dat ik alles al heb staan ( goede speakers , sub , enzovoort ) maar nog geen receiver .. die komt pas in mei .. en dus wil ik ondertussen ook wat lekker dvdtjes zien .. echt een hele tijdelijke oplossing dus :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 18:31:
7.1 PC speakersets zijn er op dit moment niet.
Creative heeft een 6.1 uit de Inspire serie, en binnenkort een 6.1 uit de MegaWorks serie (ik schat misschien over 2 maanden in NL, maar kan ook veel langer zijn). Deze MegaWorks 650 is een soort van 6.1 versie van de 550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TomSwinnen schreef op 18 March 2003 @ 21:17:
het moet echt wel niks zien.. beetje leuker naar een film kijken dan tv geluid gewoon .. inderdaad dus het "idee" .. gewoon voor het feit dat ik alles al heb staan ( goede speakers , sub , enzovoort ) maar nog geen receiver .. die komt pas in mei .. en dus wil ik ondertussen ook wat lekker dvdtjes zien .. echt een hele tijdelijke oplossing dus :)
Steek van die 200 pleuro 100 pleuro in je zak of in je receiver en kop een goede koptelefoon :Y) Serieus, een koptelefoon is een hele goede en goedkope vervanger voor een surround set. En aan die koptelefoon heb je later nog wat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JT schreef op 18 March 2003 @ 19:07:
[...]

Ok, dus jij weet niet het verschil tussen een Fiat Panda en een Jaguar S Type ? En dit zegt je ook niks ? :

[...]
Hoe staat de kwaliteitsverhouding tussen een meegeleverde decoder en het laten decoden door een geluidskaart :? Daar steekt het hem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ASUS P4PE moederbord, en wil graag een 4.1 Speakerset aanschaffen, die 4400 van CREATIVE ( http://nl.europe.creative...oduct.asp?prod=335&page=6 ) Nu is mijn vraag of dit aangesloten kan worden aan de onboard geluidskaart en of het dan nog een beetje klinkt :)

Misschin is het wel een hele domme vraag maar ik kon er niks over vinden, thnx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
JT schreef op 07 February 2003 @ 16:04:
Overigens is het duidelijk dat jij het topic niet ff doorgekeken hebt anders had je allang antwoord gehad want het antwoord op jouw vraag staat hier al enkele keren vermeld.
Verwacht jij dat iemand 600 posts doorleest voor een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
JT schreef op 18 March 2003 @ 17:11:
[...]

In die volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31

JWO

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 15:15:
Ik heb een ASUS P4PE moederbord, en wil graag een 4.1 Speakerset aanschaffen, die 4400 van CREATIVE ( http://nl.europe.creative...oduct.asp?prod=335&page=6 ) Nu is mijn vraag of dit aangesloten kan worden aan de onboard geluidskaart en of het dan nog een beetje klinkt :)

Misschin is het wel een hele domme vraag maar ik kon er niks over vinden, thnx in advance!
yup kan wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kaap schreef op 19 March 2003 @ 06:33:
[...]

Hoe staat de kwaliteitsverhouding tussen een meegeleverde decoder en het laten decoden door een geluidskaart :? Daar steekt het hem namelijk.
Zal niet zo veel schelen, misschien iets beter door een losse decoder. Maar de geluidskwaliteit is weer beter van de speakers voor dezelfde prijs als je het zonder decoder koopt; daar betaal je dan namelijk niet voor.
OlafvdSpek schreef op 19 maart 2003 @ 15:30:
[...]

Verwacht jij dat iemand 600 posts doorleest voor een antwoord?
Nee, ik verwacht dat iemand ctrl-f gebruikt om wat te vinden. En je hoeft niet alles te lezen trouwens, je kan ook de posts scannen. Gewoom er snel doorheen lopen.
Jep.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.