cabin crew, yellow door selectors, automatic
Gaaf ding maarre, is die neus echt zo scherp als een speld, of is dat een grapje van de fsds designer van die kistOp woensdag 15 mei 2002 20:34 schreef Major Carnage het volgende:
Tijd voor wat pics
Vandaag, een vluchtje van CdG naar KLAX in een Concorde..
Clarify plz, ikke niet snappen.Op woensdag 15 mei 2002 22:13 schreef Lifshitz het volgende:
vfr flight doen zonder je gps te gebruiken gaat best hoor
zien dat je op je VOR1 indicator kan vliegen.
hij tuned automatisch of volgt de gps lijn.
Tuurlijk gebruik ik NAV1 en NAV2 (en evt ADF) om mn positie en richting te bepalen, en dan heb je geen GPS meer nodig nee. Maar wat bedoel je met die laatste zin? Ik heb geen automatische tuner gevonden
* Delphi32 vermoedt dat er verkiezingsfeestjes gevierd worden onder de forumgangers
Nog mooier, organiseer flight lessons met de Instructor module! Ik heb dat ding al eens bekeken, en het lijkt me erg grappig om te doen (student & instructor that is), dus als die instructor modus een beetje wil werken, kan dat toch in die support site? Kun je n00bs (ik noem geen namenOp woensdag 15 mei 2002 22:38 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Ja, neem die van Flightsim zoals How To...Use The FS2002 Instructor Module, How To...Create AI Traffic enz... en vertaal ze in het nederlands.
Jazeker!Op woensdag 15 mei 2002 23:20 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Gaaf ding maarre, is die neus echt zo scherp als een speld, of is dat een grapje van de fsds designer van die kist
http://www.airliners.net/open.file/232192/M/
Closeup:
http://www.airliners.net/open.file/232088/M/
Overigens... nog terugkomend op de brakke FDE..
Zo moet ie normaal landen
http://www.airliners.net/open.file/232124/M/
Ik landde met iets van 160 kts (wat normaal is) en dat was dus bijna horizontaal, als ik de neus verder optrok dan stijgt ie gewoon
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Klopt. Concordes hebben geen flaps en kunnen niet anders dan met bovengemiddelde snelheid landen. Ga je tijdens de approach te hard dan zorgen de grote deltawings ervoor dat de kist omhoog wil i.p.v. afremt.Op donderdag 16 mei 2002 00:42 schreef Major Carnage het volgende:
[..]
Overigens... nog terugkomend op de brakke FDE..
Zo moet ie normaal landen
http://www.airliners.net/open.file/232124/M/
Ik landde met iets van 160 kts (wat normaal is) en dat was dus bijna horizontaal, als ik de neus verder optrok dan stijgt ie gewoon
Verwijderd
Heeft die Archer nou echt heel veel meer mogelijkheden en opties dan bijvoorbeeld de standaard Cessna? Ik bedoel: is het verschil net zo groot als tussen de standaard Boeing en bijv. de DF Boeing? Zo'n Archer heeft geen FMC, wat die add-on Airliners zo interessant maakt. Als die Archer er alleen maar realistischer uitziet, hoeft het eigenlijk niet zo van mij.
Ik heb (natuurlijk) op de DF site gekeken, maar kon nou niet echt iets ontdekken waarvan ik dacht: wow, da's echt anders dan de standaard pplanes!
Ik heb ook nog geen review van die Archer gezien. Jullie wel?
P.S. Mijn excuses als ik met mijn anti-illegale software opmerkingen (en andere flauwe (maar volgens mij toch wel lollige
Hmm ik dacht dat ik al minimaal 1x een heel lang verhaal had geschreven hier over die Archer, zeker over het hoofd gezienOp donderdag 16 mei 2002 09:26 schreef hellogoodbye het volgende:
Ik krijg langzamerhand weer meer zin in zoiets als de DF Archer, na al het geautomatiseerde PSS Airbus geweld.
Heeft die Archer nou echt heel veel meer mogelijkheden en opties dan bijvoorbeeld de standaard Cessna? Ik bedoel: is het verschil net zo groot als tussen de standaard Boeing en bijv. de DF Boeing? Zo'n Archer heeft geen FMC, wat die add-on Airliners zo interessant maakt. Als die Archer er alleen maar realistischer uitziet, hoeft het eigenlijk niet zo van mij.
Ik heb (natuurlijk) op de DF site gekeken, maar kon nou niet echt iets ontdekken waarvan ik dacht: wow, da's echt anders dan de standaard pplanes!
Ik heb ook nog geen review van die Archer gezien. Jullie wel?
Ok nog een keer dan. Wat biedt de Archer meer dan de Cessna:
1. Sounds
2. FDE is echt een Dream
3. manuals (die je trouwens gratis kan downen)
4. fps beter dan met Cessna
5. Aantal personen in je toestel is direct van belang voor de prestaties; je kunt 1-4 mensen kwijt in dat ding (zichtbaar ook)
Hmm ja ik denk dat een groot deel van de plus verder in de 'buitenkant' zit: als je eenmaal een tijdje naar het archer panel hebt zitten kijken, hoef je geen getekend Cessna panel meer
Verwijderd
Was toch iets te ver. Vandaar een nood tank landing in Mexico moeten doen. En vandaar ben ik vandaag verder gegaan.

en touchdown op 9R op Maimi intl.

Zo dat is weer gelukt
Verwijderd
Da's duidelijk. Maar eh... refresh my memory: wat is FDE ook al weer...? Flight Dynamic Editor? Bedoel je die Config-O-Matic?Op donderdag 16 mei 2002 09:41 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Hmm ik dacht dat ik al minimaal 1x een heel lang verhaal had geschreven hier over die Archer, zeker over het hoofd gezien
Ok nog een keer dan. Wat biedt de Archer meer dan de Cessna:
1. Sounds
2. FDE is echt een Dream
3. manuals (die je trouwens gratis kan downen)
4. fps beter dan met Cessna
5. Aantal personen in je toestel is direct van belang voor de prestaties; je kunt 1-4 mensen kwijt in dat ding (zichtbaar ook)
Hmm ja ik denk dat een groot deel van de plus verder in de 'buitenkant' zit: als je eenmaal een tijdje naar het archer panel hebt zitten kijken, hoef je geen getekend Cessna panel meer
Flight Dynamics EngineOp donderdag 16 mei 2002 13:07 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Da's duidelijk. Maar eh... refresh my memory: wat is FDE ook al weer...? Flight Dynamic Editor? Bedoel je die Config-O-Matic?
EnvelopeOp donderdag 16 mei 2002 13:17 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Engine
Verwijderd
Hier dan mijn beloofde foto's van de vlucht: heen om 0400uur naar Rhodos en terug om 2230 naar Amsterdam.
Sommige foto's zijn donker, beetje vaag want ik had wel geflitst...
En eentje van de zonsondergang daar, die mag ik niet weglaten want ik ben heel trots op die foto (die heb ik gemaakt namenlijk
In de vertrekhal bij schiphol, de Douane.
Instappen in de Boeing 757-200 vluchtnr 231, moest wel bukken met mijn 1.82m
Foto gemaakt door de stewardess, mijn vader en ik.
Foto van de wolken, zoals je ziet was het raampje vies

Nog een foto, beetje slecht, naast me die mensen waren even weg, waarom ben ik niet dichter bij het raampje gaan zitten
Zo, instappen op Rhodos
Zo, dat waren ze.
Ik had er nog twee gemaakt uit raampje van het vliegtuig maar die zijn mislukt, weerspiegeling
En dan de zonsondergang, mijn trots!
Mooi of niet???
ps: Sorry voor de brakke kwaliteit, nog geen digitale (NOG niet, zit eraan te komen
Verwijderd
Ik dacht dat je een zonsondergang vanuit het vliegtuig had genomen. Dus toen ik de foto zag, was m'n eerste reactie: SHIT ZEG! Was dat tijdens de landing??? Wat doet die piloot daar???Op donderdag 16 mei 2002 14:47 schreef Uncle-Sam het volgende:
[afbeelding]
Mooi of niet???
Maar ik begrijp nu dat je 'm vanaf een boot of zo heb genomen...
Verwijderd
Gewoon vanaf het strandOp donderdag 16 mei 2002 14:58 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een zonsondergang vanuit het vliegtuig had genomen. Dus toen ik de foto zag, was m'n eerste reactie: SHIT ZEG! Was dat tijdens de landing??? Wat doet die piloot daar???
Maar ik begrijp nu dat je 'm vanaf een boot of zo heb genomen...
Op donderdag 16 mei 2002 14:47 schreef Uncle-Sam het volgende:
Zo,
Hier dan mijn beloofde foto's van de vlucht: heen om 0400uur naar Rhodos en terug om 2230 naar Amsterdam.
Sommige foto's zijn donker, beetje vaag want ik had wel geflitst...
En eentje van de zonsondergang daar, die mag ik niet weglaten want ik ben heel trots op die foto (die heb ik gemaakt namenlijk)
In de vertrekhal bij schiphol, de Douane.
[afbeelding]
Instappen in de Boeing 757-200 vluchtnr 231, moest wel bukken met mijn 1.82m
[afbeelding]
Foto gemaakt door de stewardess, mijn vader en ik.
[afbeelding]
Foto van de wolken, zoals je ziet was het raampje vies
[afbeelding]
Nog een foto, beetje slecht, naast me die mensen waren even weg, waarom ben ik niet dichter bij het raampje gaan zitten
[afbeelding]
Zo, instappen op Rhodos
Lekker kontje![]()
(
)
Zo, dat waren ze.
Ik had er nog twee gemaakt uit raampje van het vliegtuig maar die zijn mislukt, weerspiegeling
Mooi of niet???
Was het raampje hier ook al vies??! ookal zat je niet eens in een vliegtuig
ps: Sorry voor de brakke kwaliteit, nog geen digitale (NOG niet, zit eraan te komen)
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Je zat wel mooi daar achter de vleugel. Lijkt me mooi met een landing.
Ik heb gehoord dat mijn ouders naar indonesie gaan en dat ze dan een binnelandse vlucht maken met een dc10
Meteen gezegd dat ze foto's moeten maken
Heeft iemand foto's van het vliegveld van Singapore? Mijn ouders willen weten hoe het eruit ziet
tampert, kriminalpolizei
Sinagapore Airport [WSSS]Op donderdag 16 mei 2002 15:04 schreef The_FrankO het volgende:
Nice uncle-sam
Ik heb gehoord dat mijn ouders naar indonesie gaan en dat ze dan een binnelandse vlucht maken met een dc10
Heeft iemand foto's van het vliegveld van Singapore? Mijn ouders willen weten hoe het eruit ziet
En Uncle-Sam om mooie digitale foto's te maken hoef je niet perse een digitale camera te kopen. Koop een goeie spiegelreflex camera met een 500mm lens ofzo en een goeie filmscanner, dan zijn je mogelijkheden namelijk groter.
Maar natuurlijk aan jouw de keus
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
indeed. Ik wil op dit moment graag een Minolta Dynax 505Si met 300 mm lens, maar ik heb de euro's ff nietOp donderdag 16 mei 2002 16:24 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Sinagapore Airport [WSSS]
En Uncle-Sam om mooie digitale foto's te maken hoef je niet perse een digitale camera te kopen. Koop een goeie spiegelreflex camera met een 500mm lens ofzo en een goeie filmscanner, dan zijn je mogelijkheden namelijk groter.
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Me broer (Urf) wilt misschien gaan vliegtuigspotten, en dan dus ook een goede camera, groothoeklens, telelens en dat soort zooi. En ik dacht ook dat hij een spiegelreflex camera wilde ofzo.Op donderdag 16 mei 2002 16:24 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Sinagapore Airport [WSSS]
Verwijderd
Misschien wisten jullie het al, maar ik heb er hier nog niets over gelezen.
Er is tóch een nieuwe patch voor de PSS Airbus uit! Hier lees je er meer over. Ze hebben nu bijvoorbeeld toch een Hold functie toegevoegd!!! En je hoeft niet twee keer op APPR meer te drukken (als Loc actief was). En je kunt nu de FMCG resetten! En nog wat dingetjes.
Nou, da's toch aardig van die lui: schijnbaar is men toch geschrokken van de reacties toen ze bij de release van de vorige patch zeiden dat het absoluut de laatste was...
Mooi zoOp donderdag 16 mei 2002 16:52 schreef hellogoodbye het volgende:
PSS Airbus patch uit!!!
Misschien wisten jullie het al, maar ik heb er hier nog niets over gelezen.
Er is tóch een nieuwe patch voor de PSS Airbus uit! Hier lees je er meer over. Ze hebben nu bijvoorbeeld toch een Hold functie toegevoegd!!! En je hoeft niet twee keer op APPR meer te drukken (als Loc actief was). En je kunt nu de FMCG resetten! En nog wat dingetjes.
Nou, da's toch aardig van die lui: schijnbaar is men toch geschrokken van de reacties toen ze bij de release van de vorige patch zeiden dat het absoluut de laatste was...
Wat vind je zo geweldig aan een DC-10?Op donderdag 16 mei 2002 15:04 schreef The_FrankO het volgende:
Nice uncle-sam
Ik vind het een beetje neerstortvliegtuigen eigenlijk
Wat vind je mooi aan een Ferrari? ik vind hem ook mooi hoorOp donderdag 16 mei 2002 17:00 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Wat vind je zo geweldig aan een DC-10?
Ik vind het een beetje neerstortvliegtuigen eigenlijk
Dit is mijn mening dat ik heb mooi vind. Ik vind het gewoon heel mooi met die moter daar boven op. En voor de rest weet ik het niet.
Ik bedoelde het niet negatief hoor. Ik vroeg me het gewoon afOp donderdag 16 mei 2002 17:04 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Wat vind je mooi aan een Ferrari? ik vind hem ook mooi hoor
Dit is mijn mening dat ik heb mooi vind. Ik vind het gewoon heel mooi met die moter daar boven op. En voor de rest weet ik het niet.
Zo nam ik het ook niet aan hoorOp donderdag 16 mei 2002 17:05 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet negatief hoor. Ik vroeg me het gewoon af
Als de A340 van Posky uitkomt zien jullie me daarin.
Kvind de contouren en uiterlijk van de plane heel mooi, hij ziet er "echt" uit, een vliegtuig (dohOp donderdag 16 mei 2002 17:06 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Zo nam ik het ook niet aan hoorMaar het is gewoon iets wat ik zelf ook niet weet.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Wij begrijpen elkaarOp donderdag 16 mei 2002 17:40 schreef ND het volgende:
[..]
Kvind de contouren en uiterlijk van de plane heel mooi, hij ziet er "echt" uit, een vliegtuig (doh) Een DC10 heeft iets speciaals, net als een 747, die vorm + zijn "macht" vertoning
Een a340 weet ik niet zoveel van dus daar kan ik niet over oordelen
Op donderdag 16 mei 2002 18:39 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Wij begrijpen elkaar
Een a340 weet ik niet zoveel van dus daar kan ik niet over oordelen

De A340 is (vind ik) speciaal omdat deze net als een 747 vier motoren heeft, alleen dan zonder bult achter de cockpit
De A340-600, past daar nou 600 passagiers in? (staanplaatsen niet inbegrepen
* Nd gaat ff op flightsim pagina's een mooie prop plane zoeken om ook VFR te vliegen
600? Das is wel erg veel. In de a380 kunnen er volgens mij iets van 500.Op donderdag 16 mei 2002 18:50 schreef ND het volgende:
[..]
De A340 is (vind ik) speciaal omdat deze net als een 747 vier motoren heeft, alleen dan zonder bult achter de cockpit(en hij is groot
)
De A340-600, past daar nou 600 passagiers in? (staanplaatsen niet inbegrepen)
* Nd gaat ff op flightsim pagina's een mooie prop plane zoeken om ook VFR te vliegen
Ik had nog een vraagje omtrent de vakantie van mijn ouders.
Ze gaan dus met garuda indonesië. Heb ik de vlucht nummers van ze door gekregen en op de site van garuda gekeken.
Bij een binnenlandse vlucht gaan ze volgens die site van een V9
Een V9, (iieeeuww klinkt als een V2 rocket
Bestaat er wel een FREEWARE Archer?
Op flightsim.com :
repaint for the Dreamfleet Piper Archer
....
Verwijderd
Heb ik wel, alleen die is te groot om in te scannen. Ik heb een DOD kaarten (department of defence) (enroute chart)Op donderdag 16 mei 2002 19:14 schreef ND het volgende:
Heeft iemand een kaart van Nederland, met daarop de VOR's en NDB's van Nederland?
Verwijderd
Ik haat airbus met dit project! Dit heeft toch geen nut man... Douw 500, 600 schapen in een hok en laat ze een dag in de holding vliegen, omdat de autopilot er niet genoeg van kan krijgen.Op donderdag 16 mei 2002 18:54 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
600? Das is wel erg veel. In de a380 kunnen er volgens mij iets van 500.
Ik had nog een vraagje omtrent de vakantie van mijn ouders.
Ze gaan dus met garuda indonesië. Heb ik de vlucht nummers van ze door gekregen en op de site van garuda gekeken.
Bij een binnenlandse vlucht gaan ze volgens die site van een V9Wat is een V9?
Ik denk dat ik er wel eentje voor mezelf koop, ik wil namelijk een vliegtuig met zwembad.
dus.Op donderdag 16 mei 2002 19:35 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Ik haat airbus met dit project! Dit heeft toch geen nut man... Douw 500, 600 schapen in een hok en laat ze een dag in de holding vliegen, omdat de autopilot er niet genoeg van kan krijgen.
Ik denk dat ik er wel eentje voor mezelf koop, ik wil namelijk een vliegtuig met zwembad.
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Mij ookOp donderdag 16 mei 2002 17:29 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Ik vind de 747-400 heel mooi, daarom zien jullie ook alleen maar 747-400 screenshots van mij.
Als de A340 van Posky uitkomt zien jullie me daarin.
Dat wordt genieten

tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Klopt, ik ben aan het controllen, en daar is het ook al zo rustig. Zit iedereen in de tuin ofzo?Op donderdag 16 mei 2002 21:12 schreef Evilernie het volgende:
het is hier echt zwaar saai aan het worden
IK WIL OOK OP VATSIM VLIEGEN!!!! (alleen ik heb NOG STEEDS dat probleem met die IDOp donderdag 16 mei 2002 21:17 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Klopt, ik ben aan het controllen, en daar is het ook al zo rustig. Zit iedereen in de tuin ofzo?
Nou... mail vatsim zou ik zeggen.Op donderdag 16 mei 2002 21:25 schreef ND het volgende:
[..]
IK WIL OOK OP VATSIM VLIEGEN!!!! (alleen ik heb NOG STEEDS dat probleem met die ID)
Ik ga zo waarschijnlijk op vatsim vliegen.
Verwijderd
laten we een gewone mp doen?Op donderdag 16 mei 2002 21:25 schreef ND het volgende:
[..]
IK WIL OOK OP VATSIM VLIEGEN!!!! (alleen ik heb NOG STEEDS dat probleem met die ID)
ik heb daar wel zin in.
Hoe kreeg je in de pss airbus ook alweer een gewone cockpit?
Op 2 drukken in het numpadOp donderdag 16 mei 2002 21:27 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
laten we een gewone mp doen?
ik heb daar wel zin in.
En om het vast te houden moet je shift + + drukken
Naar welke adresOp donderdag 16 mei 2002 21:26 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Nou... mail vatsim zou ik zeggen.
Ik ga zo waarschijnlijk op vatsim vliegen.

Verwijderd
shift + 2 kun je wissellen tussen hoog en laag panelOp donderdag 16 mei 2002 21:27 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Verwijderd
Zodat jullie kunnen beoordelen.
Waar kan ik deze vinden in FS map zodat ik hem op endoria kan zetten?
Dat gaat niet. Je moet het doen met tv out en zo. Bolk had dat ooit een keer gedaan begreep ik.Op donderdag 16 mei 2002 22:28 schreef Uncle-Sam het volgende:
Ik heb pas een film gemaakt van touch en go.
<FSDIR>\flights\myfltsOp donderdag 16 mei 2002 22:28 schreef Uncle-Sam het volgende:
Ik heb pas een film gemaakt van touch en go.
Hier staan ook al je saved flight, flight plans etc. in
Verwijderd
Maar het is een .fsr file
Dus waar je hem af moet spelen weet ik niet.
Nog iets, ik was ff op de site van het IAC.
Daar lessen ze aan het begin met Piper Chieftains, nu heb ik die dus gedownload en ff mee geoefend, die vliegt echt fijn. Is het goed als ik hier mee ga oefenen?
Klik hier voor het filmpje.
1) Flap settings
2) Wel erg scherpe bochten, neem aan dat je die alleen voor het filmpje deed maar toch,
3) Je stijgt een beetje raar op, omhoog, omlaag, omhoog
4) Landen, was natuurlijk niet helemaal netjes op de baan
5) Blijven oefenen, 2 Touch-and-go's zijn natuurlijk niet genoeg
Mocht je ooit goed vliegen op een jet, kom je nog steeds nieuwe dingen tegen, zoals ik ben nu de FMC aan het leren en dat zijn dus echt pagina's tekst doorlezen en bestuderen.
Verwijderd
2) Dat komt omdat de Cessna heel lastig te besturen is met mijn stick, weet ook niet waaromOp donderdag 16 mei 2002 23:04 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Mijn reactie op het filmpje.
1) Flap settings
2) Wel erg scherpe bochten, neem aan dat je die alleen voor het filmpje deed maar toch,
3) Je stijgt een beetje raar op, omhoog, omlaag, omhoog
4) Landen, was natuurlijk niet helemaal netjes op de baan
5) Blijven oefenen, 2 Touch-and-go's zijn natuurlijk niet genoeg
Mocht je ooit goed vliegen op een jet, kom je nog steeds nieuwe dingen tegen, zoals ik ben nu de FMC aan het leren en dat zijn dus echt pagina's tekst doorlezen en bestuderen.
lastig besturenOp donderdag 16 mei 2002 23:10 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
2) Dat komt omdat de Cessna heel lastig te besturen is met mijn stick, weet ook niet waaromDaarom ben ik ook begonnen aan de Chieftain, als jullie dat goed vinden, als jullie zeggen van: beter niet. Doe ik het niet namenlijk.
tampert, kriminalpolizei
avsim.com idem, maar wel een Arrow III en wat Malibu's freeware. Fred Choate heeft een Malibu in elkaar gedraaid die best aardig vliegt.Op donderdag 16 mei 2002 19:03 schreef ND het volgende:
Bestaat er wel een FREEWARE Archer?
Op flightsim.com :
....
Zoek anders ook eens op Cessna; er zijn heel goede freeware Cessna varianten te vinden (met panel, vc en sound enzo). Ik meen dat ik in deel 23 of daaromtrent een heel setje gereviewd heb.
Waar te downenOp donderdag 16 mei 2002 22:46 schreef Uncle-Sam het volgende:
Hier is hij.
Maar het is een .fsr file
Dus waar je hem af moet spelen weet ik niet.
Nog iets, ik was ff op de site van het IAC.
Daar lessen ze aan het begin met Piper Chieftains, nu heb ik die dus gedownload en ff mee geoefend, die vliegt echt fijn.
[Edit]
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat de Chieftain nou niet direct een 'instaptoestel' is Meneer gaat meteen maar multi-engine 6pax vliegen

Wel een aardig panel dan:

Als je een 'normale' vliegopleiding doet begin je bij 1 motor en max 4 personen. Pas daarna ga je multi-engine doen, en als je dat kan (incl IFR en RT) gaan we jet-planes doen.
Maar ik moet toegeven dat de multi-engine toestellen in FS2002 niet veel lastiger zijn dan de singles.
Grappig dat je een reactie kan leveren; als ik het filmpje afspeel dan zie ik flitsflits runways boven en onder, en dan zwartOp donderdag 16 mei 2002 23:04 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Mijn reactie op het filmpje.
Dat is denk ik te verklaren uit 2 dingen:3) Je stijgt een beetje raar op, omhoog, omlaag, omhoog
De elevator trim staat standaard te ver naar beneden, waardoor je 'verkeerd getrimd' de lucht in gaat als je niet oplet. En de Cessna is van nature al een zenuwachtig toestel.
Mn Archer krijgt altijd 3 tikjes trim up, dan bij 65kts rotate, en dan gaat ie precies in de goeie climb rate omhoog zonder zwabberen
Na een bochtje van pak hem beet 170 graden verlaten we Santander

We pakken de outer marker mee... wel ietsje te laag..

..maar dat corrigeren we door wat langzamer te dalen

De bekende design terminal van Bilboa. Het ding schijnt te lijken op een duif

Vanwege het prachtige weer besloot ik van EHLE naar EHAL te vliegen. En ziehier, het was al aan het schemeren:

De route was EHLE-LWD-EHAL. Vanaf LWD moest de descent starten als ik een vs van ongeveer 500 wilde aanhouden, dus dat zie je hier:

De DME geeft aan dat ik net voorbij LWD ben (114.8), dus ik selecteer een descent rate van 500ft/min. Bij de power setting zoals hierboven, ga ik met een snelheid waarbij ik nog net flaps zou mogen zetten keurig naar beneden. Dat hou ik vol, tot ik op de base leg van EHAL zit (700ft). On base doe ik 1 standje flaps erbij, en zorg dat ik 700ft blijf vliegen terwijl mn snelheid gaat dalen naar ongeveer 80. Dan doe ik de turn on final, daar meer flaps en minder gas, dalen met dezelfde snelheid, 1nm voor rwy laatste stukje flap erbij en nog minder gas, dan kom ik ruim onder de maximum touch down speed (66kts) over de threshold. De Archer heeft een stall speed van 44kts, dus ik zit meestal tussen de 50 en 55 bij touch down. Hiervan geen foto's omdat ik door het spelen met Airport for Windows een volledig witte vlakte voor me had in plaats van een aangekleed vliegveld
Deze keer deed ik niet een vlucht in een 757-200 van Dutchbird, maar in een van de
standaard 747-400's uit Fs2k2.
Waarom? Omdat iemand mij vroeg of ik een 747 kon landen op Calvi (LFKC).
Dat is een zeer indrukwekkende approach over zee.
De vlucht:
Vertrokken vanuit Alghero en koers richting het noorden gezet om Calvi te passeren
en een linkse bocht te maken om een final te doen.
ILS? Hebben ze niet!
De Runway is 2310 meter (7500 ft.) lang, flink reversers en remmen dus. (Auto spoilers maar even
aangezet
Voor de vergelijking, Kaagbaan is 11493 ft. lang.
De shots:
On course HDG 001 naar Calvi om het links te passeren

Links gepasseerd en turning for final

on final rwy 18

Even een shotje van bovenaf om te laten zien dat ik niet ver boven de zee hang.
Je kan de runway in de verte al zien.

Zelfde shotje, van de andere kant

On short final. Vasi geeft niet echt een goed beeld hier omdat ik een spot view doe.

Echt alle runway gebruiken

En van de andere kant

Nog een keertje, vlak voor het begin van dat bergje

Levelling off

Reversen en remmen. Hard!

Reversers van de engines staan goed open. Spoilers kan ik helaas niet
ontdekken dat ze omhoog staan. Klein foutje in de replay?

Beetje uitgegleden en wat rubber verbrand, maar een succesvolle landing.

En zo eindigd mij vlucht van Alghero Airport naar Calvi.
Even 300 vakantie Italianen richting Frankrijk gebracht
Voor details van Calvi Airport:
http://www.dangerous-airports.com/airports/l/lfkc.htm
Enjoy!
VQPR bijvoorbeeld.. aan beide kanten van de rway een vrij hoog stukje rots, en daar achter dan weer een berg

Wanneer had je dit gevlogen?Op vrijdag 17 mei 2002 01:27 schreef Major Carnage het volgende:
Heh .. dangerous airports ja.. er zitten echt juweeltjes van approaches bij
VQPR bijvoorbeeld.. aan beide kanten van de rway een vrij hoog stukje rots, en daar achter dan weer een berg
[afbeelding]
Waar heb jij die cockpit vandaan van die tour door Spanje?
donderdag 14 februari 2002Op vrijdag 17 mei 2002 08:21 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Wanneer had je dit gevlogen?
Waar heb jij die cockpit vandaan van die tour door Spanje?
iig da's wat de info van de jpg zegt
Die convair staat ergens op flightsim.com
Verwijderd
Hier even een kleine indruik van het vakantie eilandje Menorca in de Middelandse zee.

lekker druk

op weg naar de startbaan

Mooi is hij vind je nietOp vrijdag 17 mei 2002 08:51 schreef dutchplanet het volgende:
Gister even vanaf Menorca naar Schiphol gevlogen.
Hier even een kleine indruik van het vakantie eilandje Menorca in de Middelandse zee.
[afbeelding]
lekker druk
[afbeelding]
op weg naar de startbaan
[afbeelding]
Verwijderd
zeker wetenOp vrijdag 17 mei 2002 08:59 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Mooi is hij vind je niet![]()
Waarom dan??Op donderdag 16 mei 2002 21:25 schreef ND het volgende:
[..]
Ik was (ook) ff alle gegevens kwijt, en ik heb me opnieuw aangemeld en de gegevens + ID kwamen vanzelf weer tevoorschijn.
Of heb je een ander probleem?
Coole scenery en vooral mooi shot vanuit de (virtual) cockpit
the DJ
De MS FS2002 site heeft een stukje over de Baron geschreven met cijfers over de normale configurations om de standaard vluchtonderdelen uit te voeren.
Ik mag een post meerdere keren editenOp vrijdag 17 mei 2002 00:33 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Check die übertruttige gordijntjes
Ah ja, dat is 4 posts op een rij; blijkbaar mag je een post maar 1x editen
Verwijderd
het is een 2d cockpit maar dat geeft niet.Op vrijdag 17 mei 2002 09:16 schreef djblackbird het volgende:
Hey dutchplanet,
Coole scenery en vooral mooi shot vanuit de (virtual) cockpit
the DJ
Het is mooi
Verwijderd
Vlieg je daar wel eens vanaf eham? Dan heb ik je vast wel eens gehad als controller. Wat is je echte naam?Op vrijdag 17 mei 2002 09:12 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Waarom dan??
Ik was (ook) ff alle gegevens kwijt, en ik heb me opnieuw aangemeld en de gegevens + ID kwamen vanzelf weer tevoorschijn.
Verwijderd
Had een beetje last van de wind.
Het is wel een beetje te zien op het plaatje.

Waarom geeft de airbus gelijk vol gas?
En als ik op numpad 2 druk dan blijft scherm niet staan
Verder een goeie vlucht gehad.
Wind, Welke wind 000/00Op vrijdag 17 mei 2002 11:10 schreef dutchplanet het volgende:
Van egcc vertrokken naar eham,
[afbeelding]
Verwijderd
Op vrijdag 17 mei 2002 11:12 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Wind, Welke wind 000/00
oke ik was aan het rubberen
Je moet 2 indrukken op het numpad en dan shift + + indrukken en dan de 2 loslaten en daarna de rest.Op vrijdag 17 mei 2002 11:10 schreef dutchplanet het volgende:
Van egcc vertrokken naar eham,
[afbeelding]
Zo was het volgens mij. Het kan ook zijn dat je iets kon verandere in de aircraft.cfg maar dat weet ik niet.
Iemand anders wel?
Verwijderd
Volgens mij heeft 'ie een oudere versie: daar werkt het nog met Numpad 2. Tja, 't is altijd lastig om aan patches voor warez te komen, hè...Op vrijdag 17 mei 2002 11:38 schreef Camel het volgende:
Met SHIFT 2 wissel je tussen hoog en laag panel bij de PSS Airbus
ik krijg met shift + 1 mijn overhead niet eens...Op vrijdag 17 mei 2002 11:57 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Volgens mij heeft 'ie een oudere versie: daar werkt het nog met Numpad 2. Tja, 't is altijd lastig om aan patches voor warez te komen, hè...
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Ik heb me een tijdje geleden al aangemeld, maar binnenkort ga ik me er eens in verdiepen. Ik heb nog niet gevlogen op VATSIM. Lijkt me wel cool, maar ik moet er wel ff de tijd voor hebben. Eerst ff examenOp vrijdag 17 mei 2002 10:41 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Vlieg je daar wel eens vanaf eham? Dan heb ik je vast wel eens gehad als controller. Wat is je echte naam?
zie plaatje:
Voor overhead panel druk ik op 5 en om hem te laten staan CTRL ff ingedrukt houdenOp vrijdag 17 mei 2002 12:17 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
ik krijg met shift + 1 mijn overhead niet eens...
Verwijderd
Dat klopt: shitf-1 werkt niet met de PSS Airbus. Als je een panel-loos scherm wil, moet je W gebruiken (twee keer klikken, anders zie je akelige Cessna dials: dat vind ik zo'n idioot gezicht!).Op vrijdag 17 mei 2002 12:17 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
ik krijg met shift + 1 mijn overhead niet eens...
thanx ik zal het eens proberenOp vrijdag 17 mei 2002 12:29 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Dat klopt: shitf-1 werkt niet met de PSS Airbus. Als je een panel-loos scherm wil, moet je W gebruiken (twee keer klikken, anders zie je akelige Cessna dials: dat vind ik zo'n idioot gezicht!).
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Wat denk jezelf?Op vrijdag 17 mei 2002 12:48 schreef Uncle-Sam het volgende:
Die Baron 58 is groter dan de Cessna.
moet ik met de Baron gaan oefenen?
Als je denkt dat je de Cessna goed beheerst neem je toch een iets grotere
Verwijderd
Als ik denk dat ik de Cessna goed beheers.Op vrijdag 17 mei 2002 13:03 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Wat denk jezelf?
Als je denkt dat je de Cessna goed beheerst neem je toch een iets grotere
Dan kan ik toch inplaats van de baron toch ook een Piper Chieftain nemen? Volgens mij zien ze er hetzelfde uit.
Maarre, met die Cessna, gaat dat alleen over de vliegvaardigheid, of is het beter ook eerst met een Cessna ILS te oefen, ik zou het namelijk liever oefenen met een Piper Cieftain omdat die relaxter vliegt.
En dit touch and go's, moet ik die oefenen met de Cessna, Piper, of allebei? Ik denk allebei he?
ps: Ik heb die Piper Chieftain weer gevonden, hier staat hij.
ps2: Met die piper gaat het nu superlekker met landen en stijgen en zo, moet ik een filmpje maken en dat jullie zeggen of ik hier mee door moet gaan met oefenen?
Verwijderd
ND je hebt het meest coole en meest vage en onbegrijpelijke icoon van heel GoTOp donderdag 16 mei 2002 22:35 schreef ND het volgende:
blaat
PS: ik vond dat eerste appel icoon met die weirde uitsteeksels toch toffer
neem een pipercubOp vrijdag 17 mei 2002 13:10 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Als ik denk dat ik de Cessna goed beheers.
Dan kan ik toch inplaats van de baron toch ook een Piper Chieftain nemen? Volgens mij zien ze er hetzelfde uit.
Maarre, met die Cessna, gaat dat alleen over de vliegvaardigheid, of is het beter ook eerst met een Cessna ILS te oefen, ik zou het namelijk liever oefenen met een Piper Cieftain omdat die relaxter vliegt.
En dit touch and go's, moet ik die oefenen met de Cessna, Piper, of allebei? Ik denk allebei he?
ps: Ik heb die Piper Chieftain weer gevonden, hier staat hij.
ps2: Met die piper gaat het nu superlekker met landen en stijgen en zo, moet ik een filmpje maken en dat jullie zeggen of ik hier mee door moet gaan met oefenen?
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Op vrijdag 17 mei 2002 16:07 schreef J-063 het volgende:
Ik zat net te vliegen boven Hawai, maar weet iemand waar ik een vulkaan kan vinden daar. Ik weet dat daar de Haleakala vulkaan moet staan, maar ik kan hem niet vinden.
tampert, kriminalpolizei
Nog maar een keer danOp vrijdag 17 mei 2002 09:12 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Waarom dan??
Rateltje,
Verwijderd
Je moet idd een e-mail hebben van je provider zelf.Op vrijdag 17 mei 2002 16:31 schreef ND het volgende:
[..]
Nog maar een keer danIk had eerst een ID aangemaakt bij VATSIM, maar toen kwam ik in nood door school etc en had dus geen tijd meer om op VATSIM te vliegen, ook geen 1x dus, nu begint het weer te kriebelen, en wil ik WEL op VATSIM vliegen, maar mijn ID is "SUSPENDED"
Als ik een nieuwe wil aanmaken, zegt hij dat mijn e-mail (niet gratis) al gebruikt is, en ik heb geen andere "free mail" (wat wel verplicht is
)
Rateltje,dank je, ik ben er met nog 1 bezig, die word duidelijker, alleen zit me ff af te vragen of ik er een APPEL 747-400/Cargo of hem een APPEL DC10 van ga maken
![]()
en SUSPENDED jaOp vrijdag 17 mei 2002 16:42 schreef pilotincommand het volgende:
Hier, dit is je id: ID: 832124 - Nofri ND
Dit topic is gesloten.