[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
Op weg naar EGCC op vatsim!
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~klwong/images/vatsim.jpg

Links:
Vorige delen:
[topic=306358/1/50]
[topic=328259/1/50]
[topic=341367/1/50]
[topic=349924/1/50]
[topic=359382/1/50]
[topic=366994/1/50]
[topic=375090/1/50]
[topic=379866/1/50]
[topic=389419/1/50]
[topic=397198/1/50]
[topic=401689/1/50]
[topic=407463/1/50]
[topic=411739/1/50]
[topic=420980/1/50]
[topic=428134/1/50]
[topic=433822/1/50]
[topic=437886/1/50]
[topic=443247/1/50]
[topic=449854/1/50]
[topic=456033/1/50]
[topic=456033/1/50]
[topic=462192/1/50]
[topic=466636/1/50]
[topic=472257/1/50]
[topic=479105/1/50]
[topic=484213/1/50]

General:
officiele ms fs2002 site
officiele ms fs2000 site

Freeware Add-ons:
flightsim
avsim
fsfreeware
allied fs group
nl2000
feelreal
posky (GMAX 767's voor PIC!)
belgie vliegvelden

Payware add-ons:
dreamfleet
phoenix simulation (pss)
pilot in command (pic)
lago
meer info en pics van payware vliegtuigen

Cockpit bouw
flightdecksolutions
cockpit simulations
project magenta (software)
AGT online
EPIC
interview met gast over cockpitbouwen

Flightsim FAQ's:
Droogkloots faq
KIMBLE's ILS voor beginners FAQ
nealzie's faq's

Bluebird aviation:
blb testsite
VA forum

Andere links:
De site van pilotincommand met o.a. info over online vliegen
Schiphol radio
kimble's en rateltje's fs site

irc:
Verder zijn we te vinden op IRC en staan open voor al je vragen
server: irc.tweakers.net of irc.fokzine.net
channel: #Flightsim
#flightsim stats

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 00:11
:D hahahha....

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

sow modje hebben hier ook goed gelezen (niet dus) we zouden toch verder gaan met deel 25 omdat dat de 25e deel was? (special edition????) najah,

ff een vraagje, als jullie veel screenies maken (stuk of 30) hoe gaan jullie die online zetten? Wat werkt et makkelijkst? (en snelst?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hij werdt wel plots dicht gegooid :(

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op maandag 13 mei 2002 21:11 schreef ND het volgende:
sow modje hebben hier ook goed gelezen (niet dus) we zouden toch verder gaan met deel 25 omdat dat de 25e deel was? (special edition????) najah,

ff een vraagje, als jullie veel screenies maken (stuk of 30) hoe gaan jullie die online zetten? Wat werkt et makkelijkst? (en snelst?)
ftp-tje :?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04-2023
Achja deel 26 op naar deel 50?? >:)

Laat komen die screenshots vind ze fantastisch, maar zelf kan ik er niks van, moet mij er dringend eens aan toeleggen... ;)

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Wat dachten jullie van dit oefen/wen programma:

2 weken: Cessna
1 weken: Learjet
Voortaan: Boeings

Is dat een beetje goed programma?
Voor mensen met ervaringen van oefenprogramma's (niet die oefenvluchten!), alles is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op maandag 13 mei 2002 21:34 schreef Uncle-Sam het volgende:

Voor mensen met ervaringen van oefenprogramma's (niet die oefenvluchten!), alles is welkom :)
begin met een pipercub

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djblackbird
  • Laatst online: 14-10-2024

djblackbird

Five hundred, cleared...

Een goedenavond :D
Al geruime tijd lees ik dit en aanschow ik de mooiste shots. Zelf sim ik al jaren en ja wie weet komt het echte werk er nog eens van.
Bij deze even 3 shotjes die ik in de replay heb gemaakt van een van de 757's van Dutchbird, landend en remmend op 06 op EHAM.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cboer/graphics/DutchBirdFinal06-1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cboer/graphics/DutchBirdFinal06-2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cboer/graphics/DutchBirdFinal06-3.JPG

Ik zie dat de shots niet zo mooi uitkomen (vrij breed en moet die rare randen rechts en onder), doch de volgende keer zal ik eens met zo'n tooltje proberen :P

Los Ballos,

The DJ

cabin crew, yellow door selectors, automatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op maandag 13 mei 2002 21:40 schreef djblackbird het volgende:
Een goedenavond :D
Al geruime tijd lees ik dit en aanschow ik de mooiste shots. Zelf sim ik al jaren en ja wie weet komt het echte werk er nog eens van.
Bij deze even 3 shotjes die ik in de replay heb gemaakt van een van de 757's van Dutchbird, landend en remmend op 06 op EHAM.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zie dat de shots niet zo mooi uitkomen (vrij breed en moet die rare randen rechts en onder), doch de volgende keer zal ik eens met zo'n tooltje proberen :P

Los Ballos,

The DJ
:? Ik dacht, na et stukje tekst van jouw te lezen, ooow hie rkomen MOOIE PICS!!!!!, maar ik zie kruisjes :7 Kan je ze ff fixen, want ik wil ze zien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djblackbird

djblackbird

Five hundred, cleared...

Oeps, da's nou echt geoshities...

even fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43578

Volgens mij wil je zo snel mogelijk goed leren vliegen, maar zo werk het niet. Neem er nou gewoon de tijd voor man! Ga nou eerst die groundschool lezen + de lessen volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djblackbird

djblackbird

Five hundred, cleared...

Zo, gefixed. Op @Home kan ik tenminste vertrouwen :D

Greetz, The DJ

PS: ND, ik heb je site even snel bekeken en de manual geprint. Ik zou graag eens meevliegen etc... ben nog niet helemaal uit SB en PC, maar je manual is helder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

owkee, komt ie :
LEES veel, het is namelijk errug interessant om te lezen hoe alles werkt enzo, zelfs wij weten echt niet alles hoor, en bovendien is lezen gezond (voor je onderwijs IQ, ofsowiets :?)
Owkee, HET ALLERBELANGRIJKSTE is of je weet HOE je VISUAL moet landen. Vertel hoe je dat doet, tegen ons, en dan kunnen wij je verbeteren :)
Owkee, nu je dat door hebt, stap je over naar een Cesna, probeer hier ZOOOOO LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG mogelijk (zo lang ja :P) MANUAL te vliegen, dus ZONDER (lees : ZONDER!!!!) autopilot, probeer koers te houden, hoogte e houden, een mooie dalings lijn, probeer de combinatie gas/hoogteroer.
Neem een weekend de tijd voor om 43 landing / of touch and go's te maken (NOG STEEDS MET DIE CESNA) totdat je volledig MANUAL netjes kan landen.
Als je dat gedaan hebt, ga dan WEER lezen over navigatie, zowel visueel als intrument navigatie.
Probeer dan (NOG STEEDS MET DIE CESNA!!!) van VOR naar VOR te vliegen, stippel je eigen route uit, bepaal zelf je course van/naar je VOR (om precies te zijn, er zijn 2x360 mogelijkheden :P) TELKENS LAND JE MANUAL + VISUEEL, en NIET op ILS (das een makkie :))
Daarna (NOG STEEDS MET EEN CESNA, EN NEEM GEEN JETLINER!!!! :Y)) gebruik je ILS, maar NOG STEEDS GEBRUIK JE GEEN AUTOPILOT! , je gebruikt de ILS om je eigen te positioneren, als je te laag zit, stuur JIJ (en niet de AP) bij.

dan pas, stap je over naar een grotere (lees : grotere, dus niet EEN GROTE), neem bijvoorbeeld een 2 prop vliegtuigje (Dash ofsow) dan een 737, maar TELKENS dat je een nieuwe vliegtuig neemt, ga je hem leren kennen, je gaat dan weer 43 touch and go's maken, want je wilt natuurlijk niet dat je niet weet hoe ver je achterwielen van de baan verticaal zijn verwijderd.

Zelfs IK ben nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet bij de helft, maar ik snap de basis al, omdat ik veel lees daarover en omdat het immens interessant is, dat maakt het en stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46189

Sorry Karlok, was iets te laat. Maar jij hebt het ook wel verdiend om m te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 21:56 schreef ND het volgende:

[..]

owkee, komt ie :
LEES veel, het is namelijk errug interessant om te lezen hoe alles werkt enzo, zelfs wij weten echt niet alles hoor, en bovendien is lezen gezond (voor je onderwijs IQ, ofsowiets :?)
Owkee, HET ALLERBELANGRIJKSTE is of je weet HOE je VISUAL moet landen. Vertel hoe je dat doet, tegen ons, en dan kunnen wij je verbeteren :)
Owkee, nu je dat door hebt, stap je over naar een Cesna, probeer hier ZOOOOO LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG mogelijk (zo lang ja :P) MANUAL te vliegen, dus ZONDER (lees : ZONDER!!!!) autopilot, probeer koers te houden, hoogte e houden, een mooie dalings lijn, probeer de combinatie gas/hoogteroer.
Neem een weekend de tijd voor om 43 landing / of touch and go's te maken (NOG STEEDS MET DIE CESNA) totdat je volledig MANUAL netjes kan landen.
Als je dat gedaan hebt, ga dan WEER lezen over navigatie, zowel visueel als intrument navigatie.
Probeer dan (NOG STEEDS MET DIE CESNA!!!) van VOR naar VOR te vliegen, stippel je eigen route uit, bepaal zelf je course van/naar je VOR (om precies te zijn, er zijn 2x360 mogelijkheden :P) TELKENS LAND JE MANUAL + VISUEEL, en NIET op ILS (das een makkie :))
Daarna (NOG STEEDS MET EEN CESNA, EN NEEM GEEN JETLINER!!!! :Y)) gebruik je ILS, maar NOG STEEDS GEBRUIK JE GEEN AUTOPILOT! , je gebruikt de ILS om je eigen te positioneren, als je te laag zit, stuur JIJ (en niet de AP) bij.

dan pas, stap je over naar een grotere (lees : grotere, dus niet EEN GROTE), neem bijvoorbeeld een 2 prop vliegtuigje (Dash ofsow) dan een 737, maar TELKENS dat je een nieuwe vliegtuig neemt, ga je hem leren kennen, je gaat dan weer 43 touch and go's maken, want je wilt natuurlijk niet dat je niet weet hoe ver je achterwielen van de baan verticaal zijn verwijderd.

Zelfs IK ben nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet bij de helft, maar ik snap de basis al, omdat ik veel lees daarover en omdat het immens interessant is, dat maakt het en stuk makkelijker :)
Oke,
Dank je.
ik zal maar zeggen hoe ik visual land.
Ik ben in de lucht, 1000 voet ofzo bij de approach. Zat de AP op de juiste koers. A/T aan op 160 knopen. Kom aavliegen, 100 voet boven de grond, (heb landingsgestel inmiddels als uit natuurlijk), zet ff snel op pauze. Zet de IAS op 000kts en de speed brakes van arm naar 100%. Dan daal ik dus, trek mijn neus op en klaar. En ik navigeer de hele vlucht met GPS gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Phew! Ben net van EHAM naar EGCC gevlogen op Vatsim vlucht CX271.

Geen pics gemaakt verder, zicht was zero tijdens approach! :9~
Maar het was weer leuk, ander keertje ga ik weer terug naar EHAM en dan door naar VHHH als CX270

Alleen die engelse zijn soms niet te verstaan op voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 22:02 schreef Uncle-Sam het volgende:

[..]

Oke,
Dank je.
Ik ben in de lucht, 1000 voet ofzo bij de approach. Zat de AP op de juiste koers. A/T aan op 160 knopen. Kom aavliegen, 100 voet boven de grond, (heb landingsgestel inmiddels als uit natuurlijk), zet ff snel op pauze. Zet de IAS op 000kts en de speed brakes van arm naar 100%. Dan daal ik dus, trek mijn neus op en klaar. En ik navigeer de hele vlucht met GPS gewoon.
Oke als ik het goed begrijp, dan vlieg je 160knt tot aan 100 ft boven grond, zet hem dan op pauze :? en dan gelijk throttles idle en speedbrakes armen 100%

En dat op pauze zet snap ik helemaaaaal niet, ik vlieg zelf B744 maar die zijn wat zwaarder en sneller en je zit wat hoger.

Vage manier van landen maar goed, probeer zelf je throttles te bedienen!! want zo land volgens mij niemand, of land een F16 wel zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

[..]

Oke,
Dank je.
Meteen fout geantwoord :) Vertel ff jouw procedure hoe JIJ DENKT te moeten landen MET EEN CESNA! ( :Y)) VISUEEL, dus geen autopilot, geen auto throttle, aanvliegsnelheid, touch down snelheid etc, meer preziezer graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Op maandag 13 mei 2002 22:03 schreef Karlok[JY-616] het volgende:

Maar het was weer leuk, ander keertje ga ik weer terug naar EHAM en dan door naar VHHH als CX270

heheh had je die lijpo met die lage bass stem? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 22:03 schreef Karlok[JY-616] het volgende:

Das lang vliegen :o vlieg je dan de heletijd op 1x speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 22:06 schreef ND het volgende:

[..]

Meteen fout geantwoord :) Vertel ff jouw procedure hoe JIJ DENKT te moeten landen MET EEN CESNA! ( :Y)) VISUEEL, dus geen autopilot, geen auto throttle, aanvliegsnelheid, touch down snelheid etc, meer preziezer graag :)
Mijn manier, meestal heeft een rwy papi lights, ik vlieg daarop en als ik boven de "cijfertjes" zit flaren.
Verder is het idd. veel oefenen om je vliegtuig met de hand op koers te houden en een dalingslijn vast te houden onder een hoek van 2 a 3 graden.

Nu is ome sam weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op maandag 13 mei 2002 22:10 schreef Karlok[JY-616] het volgende:

[..]

Mijn manier, meestal heeft een rwy papi lights, ik vlieg daarop en als ik boven de "cijfertjes" zit flaren.
Verder is het idd. veel oefenen om je vliegtuig met de hand op koers te houden en een dalingslijn vast te houden onder een hoek van 2 a 3 graden.

Nu is ome sam weer
Wanneer ik flare hang echter van mijn snelheid af, bij mijn begint flaren, wanneer ik voor het laatst mijn throttles dicht gooi, niet eerder (anders gak weer stijgen :P)

btw, Uncle Sam, neem de tijd om alles te vertellen, is beter hoor, kan je ook mer details geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 22:10 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

Das lang vliegen :o vlieg je dan de heletijd op 1x speed?
EGCC-EHAM VV wel
EHAM-VHHH VV begin 1x, ergens boven duitsland 4x op aanvraag, ergens vlakbij Hong Kong weer 1, ben je nog lang bezig hoor... zo'n uurtje of 4!
Op maandag 13 mei 2002 22:09 schreef nealzie het volgende:

[..]

heheh had je die lijpo met die lage bass stem? :D
Hij had idd. een lage bass stem. Ken je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke,
Ik kom aanvliegen.
Ik daal veel te snel, met iets van 15 graden :P
Dan doe ik gewoon met de hand neus optrekken, ga terug en aan de grond zetten, echt waar. Dat is met alle details erbij.

ps: Als jullie drie graden dalen, berekenen jullie dan ook echt met goniometrische verhoudingen wanneer je de daling in moet zetten? Of gokken jullie gewoon wanneer en blijven dan laag vliegen? Hoe doen jullie het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op maandag 13 mei 2002 22:16 schreef Uncle-Sam het volgende:
Oke,
Ik kom aanvliegen.
Ik daal veel te snel, met iets van 15 graden :P
Dan doe ik gewoon met de hand neus optrekken, ga terug en aan de grond zetten, echt waar. Dat is met alle details erbij.

ps: Als jullie drie graden dalen, berekenen jullie dan ook echt met goniometrische verhoudingen wanneer je de daling in moet zetten? Of gokken jullie gewoon wanneer en blijven dan laag vliegen? Hoe doen jullie het precies?
hmz, niet echt veel details, maar vertel ff niet wat je DOET maar hoe je DENKT te moeten landen met een Cesna (jaja ik neem Cesna ff als basis) vertel je aanvliegsnelheid, flaps <-- heb ik jow nog geen 1x horen zeggen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[..]

Oke,
Dank je.
Ja het is kinderlijk eenvoudig natuurlijk. >:)

Hoe ik het doe (en zo als het hoort): 12 miles (+/-, hangt van de atc af) van touchdown intercept ik de localizer en zit nog onder de glidepath. Dan zit rond de 2000, 3000 voet boven MSL. Dat intercepten gebeurd onder een hoek van 30 graden meestal. Dan wacht je net zo lang totdat je het de gidepath van onder 'gecatched' hebt en je zet vliegtuig onder zo'n hoek, dat het de ideale vertical speed heeft. Hoeveel deze vertical speed is, hangt af van je gs (groundspeed). Je kan dat ook nog berekenen maar daar dat gaat te ver.

Flaps?: Jazeker, bij het intercepten ze je de flaps op 5, dan heb je meestal een speed van 180-220, zodat je geen overshoot maakt. Hoe dichter je bij de treshhold komt hoe meer flaps, zodat je een grotere draagkracht krijgt en de snelheid omlaag kan, waardoor de touchdown stukken zachter is.

Spoilers?: Ik doe de spoilers tijdens de ap vaak een klein stukje naar beneden, omdat je wegens economische redenen en voor seperatie, de snelheid nog lang hoog moet houden en bijvoorbeeld bij de outer marker moeten reduceren. De spoilers kunnen hier een handje bij helpen. Ook de landing gear kan dan uit, om bijvoorbeeld snel van 180 naar 140 kn te kunnen.

Touchdown?: De flare is echt een gevoelskwestie en vereist echt veel ervaring en niet te vergeten aanleg. De basis: Trek de neus omhoog zodat je het vliegtuig 'verward' raakt over stijgen en dalen. Je zou namelijk denken dat als je neus ommhoog gooit, je weer hoogte krijgt. De waarheid bewijst echter het tegendeel: Doordat de speed de stallspeed nadert, zal de kist weer naar beneden gaan, en hoe meer je de neus omhoog doet (wat je zal moeten doen, om de kist nog lift te geven), hoe langzamer hij naar beneden gaat. Een smooth landing is daarmee gegarandeerd.

Zo dit was het weer even voor vandaag. ALs je het verhaal te moeilijk of te saai vind zeg het even. :P cyall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Zoals J-063 en andere het al zeiden, ga de groundschool doen en volg de lessen van FS en dan praten we wel weer verder!

Hier twee plaatjes van gisteren op Vatsim.
Het zijn approach pics, kan je wat van LEREN uncle sam.

Wie weet waar dit is?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2801988271
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1900228599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op maandag 13 mei 2002 22:22 schreef pilotincommand een stukje over hoe HIJ het doet, maar dit zou Uncle Sam ook moeten schrijven, over hoe HIJ et doet
jjaaja ome Sam, zoiets wil ik zien van JOUW :) (nou moet je niet de tekst van pilotincommand copieren heh? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 22:25 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Zoals J-063 en andere het al zeiden, ga de groundschool doen en volg de lessen van FS en dan praten we wel weer verder!

Wie weet waar dit is?

[afbeelding]
[afbeelding]
VHHH: Nieuwe vliegveld in zee van Hong-Kong. Hebben ze wel last van windshears geloof ik, niet? Dat is ook een reden geweest waarom het project in Nederland niet van de grond komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
DAt is op Vhhh :) Land jij ooit ergens anders dan :D

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Uncle sam nog een goude tip van mij die je gratis krijgt vanavond :)

Let goed op je speed. Als deze te hoog is en je wilt flare dan ga je weer lekker omhoog en kun je opnieuw proberen.

Als de speed echter te laag is dan zul je in een stall kunnen raken en te vroeg op de grond terecht kunnen komen en tevens is hij dan erg hard.

Oefen het vooral bij een cessna dat gaat helemaal vanzelf als je op de juiste speed zit. Je kunt zo ook zien wat er gebeurt als je wat doet dus zo kun je het heel makkelijk leren.

Ik zal maar niet vertellen hoe ik het allemaal doet want het lijkt allemaal op dat van pilot in command alleen ik gebruik ook nog flaps. (zal hij ook wel doen alleen staat het er niet in)

Su6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 22:30 schreef Evilernie het volgende:
Ieder z'n thuisbasis he. Voor mij is dat tenslotte Schiphol. Ben gespecialiseerd in de atc procedures daar. Jij ook van VHHH Karlok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 22:30 schreef Evilernie het volgende:
Ja! En weet je waar!
Op maandag 13 mei 2002 22:29 schreef pilotincommand het volgende:

[..]

VHHH: Nieuwe vliegveld in zee van Hong-Kong. Hebben ze wel last van windshears geloof ik, niet? Dat is ook een reden geweest waarom het project in Nederland niet van de grond komt.
Klopt, en die windshears zijn irritant, maar wel veiliger dan een vliegveld midden in de stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik zie net dat ik Ultimate Hong Kong op mijn hd heb staan weten jullie welke dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 22:32 schreef pilotincommand het volgende:

[..]

Ieder z'n thuisbasis he. Voor mij is dat tenslotte Schiphol. Ben gespecialiseerd in de atc procedures daar. Jij ook van VHHH Karlok?
Nee, ik ken ATC niet eens, maar ik wil het wel leren, maar geen sector files ervan Alleen approach heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Ik maak altijd hoogte-approaches. Van 12000 ft. naar 100 ft. dalen met het veld nog 3 nm van me verwijdert >:) Dit uitsluitend met aerobaticskisten en ander oorlogstuig :) En een F16 flare je heel anders dan een heavy...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 22:34 schreef The_FrankO het volgende:
Ik zie net dat ik Ultimate Hong Kong op mijn hd heb staan weten jullie welke dat is?
Dat is Kai Tak, payware, ik wil hebben hebben hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 22:35 schreef Karlok[JY-616] het volgende:

[..]

Ja ik zie dat ik hier nog meer dingen heb staan :o volgens mij allemaal illegaal :o

Modjes ik zeg niet waar ik het vandaan heb dus jullie kunnen mij niets maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 20:40

[..]

IK meld me hier bij aan :P :P

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933

[..]

die is vet :9~ Installen die hap

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37797

[..]

Ik ben zeer geïnterreseert.
Dus ik meld me ook aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Ik dacht dat ik gek was op VHHH, maar er zijn dus meer gekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
:? waar meld iedereen zich aan :? Bij Karlok :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 22:42 schreef The_FrankO het volgende:
Bij jouw natuurlijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 22:42 schreef The_FrankO het volgende:
bij deze bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 22:43 schreef dutchplanet het volgende:

[..]

bij deze bij jou ;)
Hee jongens, dit vind de mod niet zo leuk. msn plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 22:45 schreef pilotincommand het volgende:

[..]

Hee jongens, dit vind de mod niet zo leuk. msn plz.
Ik ben :X heb ik al gezegt een paar post terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Nou The_FrankO hebbie msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 22:46 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Nou The_FrankO hebbie msn?
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op maandag 13 mei 2002 22:00 schreef pilotincommand het volgende:
Sorry Karlok, was iets te laat. Maar jij hebt het ook wel verdiend om m te openen.
Next 1 is voor jou :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Volgens mij ben ik hier een van de weinigen die bijna alleen met freeware zooi vliegt :D

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 23:12 schreef Major Carnage het volgende:
Volgens mij ben ik hier een van de weinigen die bijna alleen met freeware zooi vliegt :D
:D nu wel ja :D :X :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 23:06 schreef Bolk het volgende:

[..]

Next 1 is voor jou :)
Psies, had graag deze voor jouw overgehouden, maar deel 25 was plots dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op maandag 13 mei 2002 23:15 schreef Karlok[JY-616] het volgende:

[..]

Psies, had graag deze voor jouw overgehouden, maar deel 25 was plots dicht.
FF over jouw sig, dat gaak flikken op VATSIM ofzo >:)

Can i have my pussy back :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 23:17 schreef Bolk het volgende:

[..]

FF over jouw sig, dat gaak flikken op VATSIM ofzo >:)

Can i have my pussy back :P
Dat zeg ik niet op vatsim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

chatten gaat veel makkelijker op #flightsim of msn hoor ....

waar blijven de :9~ screenies !

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 23:26 schreef Slechtotophetbot het volgende:
chatten gaat veel makkelijker op #flightsim of msn hoor ....

waar blijven de :9~ screenies !
wat houd je tegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 23:27 schreef dutchplanet het volgende:

[..]

Presteerd die hd nou lekker bij fs of merk je het nog niet echt bij fs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Op maandag 13 mei 2002 23:27 schreef dutchplanet het volgende:

[..]

fs2002 eraf gehaald en cd-rom drive is nu stuk :(

eind van de week meer pics van mij als het goed is

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk vraagje:

Wind is 070/60 at FL100. BAW015 is flying at FL100 from BCN to
CPT on radial 105 from BCN, his IAS is 250 KTS, temperature is
25° C, QNH 989 hPa. Which of the following statements is correct?

[ ] His heading is 108, his Groundspeed about 310 kts.
[ ] His heading is 110, his Groundspeed about 280 kts.
[ ] His heading is 103, his Groundspeed about 190 kts.
[ ] His heading is 100, his Groundspeed about 240 kts.

Welke is het? Ik dacht zelf de eerste, maar zit een beetje te twijfelen of het niet de tweede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op maandag 13 mei 2002 23:41 schreef pilotincommand het volgende:
Leuk vraagje:

Welke is het? Ik dacht zelf de eerste, maar zit een beetje te twijfelen of het niet de tweede is.
Woei zou het echt niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 22:55

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Op maandag 13 mei 2002 23:41 schreef pilotincommand het volgende:
Leuk vraagje:

Grappig dat jij denkt dat het 1 of 2 is... na wat puzzelen hou ik het voorlopig op 4.
Hij is outbound op de 105 dus zou je een heading van 105 verwachten. Echter omdat de wind op 070 binnenkomt, wordt ie van die heading afgeblazen richting het zuiden. Om die beweging te corrigeren moet ie dus een heading correctie uitvoeren in de richting van de wind. Ergo: heading van het toestel is LAGER dan de radial. 1 en 2 vallen af.
De QNH is lager dan normaal, betekent de IAS indiceert een hogere snelheid dan in werkelijkheid -> het is te verwachten dat de gs niet zoveel hoger of zelfs lager is dan de IAS. Ik weet dat hier formules voor zijn, ik ken ze niet.
Gezien de windsnelheid van 60 knots ga ik voor 4: de zwaarste heading correctie voor de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Vraagje over AP landingen. Ik heb gemerkt dat je soms tijdens de finals netjes door de Approach van je AP de goede heading krijgt (dus mooie line-up voor de rnwy), maar dat de ALT niet uitgaat.

Nou schijnt dat te maken te hebben met het feit dat FS je soms van boven de glidescope inlaat zakken ipv 'm vanonderen intercepten.

Ik heb 't zelf nog niet geprobeerd, maar dit houdt dus in dat je het advies van ATC aan je laars moet lappen en onder je FL moet gaan zitten. Wordt dat uberhaupt door FS geaccepteerd, of krijg je dan het bekende IFR flight cancelled?

Is er btw een proggie dat voor je berekend hoeveel fuel je aan board moet hebben als je vertrek en aankomst airports ingeeft (dus bijv. EHAM-EDDW)? Want landingen zou je default met 20% fuel moeten doen, nietwaar?

Over dat verhaal voor Uncle-Sam. Als je Falcon 4 kent en hebt gevlogen met die kist, dan ken je de kreet "Angle of attack" waarschijnlijk wel. Dat zelfde principe geldt ook voor de landing van een commerciële kist, oftewel...waar je neus van de plane heenwijst hoeft niet altijd de plek te zijn waar je kist neerkomt, dat hangt dus van je "AoA" af. Met Falcon moest je de AoA aan het begin van de baan houden en speed op 160kts. Dan rustig zakken en vlak boven de baan neus omhoog (moest je sowiezo wel doen vanwege het bijsturen van je AoA). Boven de baan gas dicht, neus omhoog (licht stijging dus), terwijl je plane netjes onder je naar de baan zakte. Klein kunstje om dat ding fatsoenlijk te laten landen. Gewoon laatste stukkie zweefvlieger van maken :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ik doe voor Uncle-Sam nog een gratis lesje kado:
ga met de Cessna 172 naar EHLE, Active Runway. Als dat de 23 is dan klopt wat ik schrijf, anders moet je overal waar Links staat Rechts lezen.
Gas erop en take off. Vlieg in een keurige climb rate naar 700 ft. Op 700ft maak je een standaard bocht naar links, 90 graden draaien. Dan zit je op heading ... (vantevoren invullen). Vlieg exact 30 seconden door, zorg dat je op 700ft blijft. Maak dan een standaard bocht naar links, weer 90 graden. Blijf op 700 ft. Kijk zo nu en dan eens links uit je raampje. Als je de runway gepasseerd bent, je ziet hem nog linksachter, vlieg je nog 1 minuut door. Draai 90 graden naar links. Vlieg weer 30 seconden door. Draai weer 90 graden links. Ga nu langzaam dalen. Bij de Cessna heb je een touchdown snelheid van rond de 60 dus je weet hoe hard je mag gaan bij het neerkomen. Vlak voor touchdown zou je toch vrijwel alle flaps nodig moeten hebben om nog te blijven vliegen.
Let op: in deze korte les wordt GEEN gebruik gemaakt van ILS, a/p, VOR, GPS of enig ander hulpmiddel. Je mag alleen aileron(-trim), rudder(-trim), flaps en throttle gebruiken. Je zult ze allemaal nodig hebben ;)

Na de landing doe je de GPS aan. Beoordeel het patroon dat je hebt gevlogen. Als het goed is zie je een rechthoek :D
En dan doe je Escape, kies View Flight Analysis. Bekijk in het onderste deel je hoogte-gedrag gedurende de flight. Als het goed is zie je een climb, een vlak stuk, een descent. Drie RECHTE lijnen.

Als dat niet lukt, ga dan de groundschool lezen en de lessen volgen. Ik denk dat heel veel van ons hier het zo hebben geleerd, en niemand kan het in 2 weken.

Laat ik afsluiten met de opmerking dat ik blij ben dat je je wat leergieriger opstelt 8-) (NOFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 22:19

bennierex

Pilot_Z

Op dinsdag 14 mei 2002 00:14 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Grappig dat jij denkt dat het 1 of 2 is... na wat puzzelen hou ik het voorlopig op 4.
Hij is outbound op de 105 dus zou je een heading van 105 verwachten. Echter omdat de wind op 070 binnenkomt, wordt ie van die heading afgeblazen richting het zuiden. Om die beweging te corrigeren moet ie dus een heading correctie uitvoeren in de richting van de wind. Ergo: heading van het toestel is LAGER dan de radial. 1 en 2 vallen af.
De QNH is lager dan normaal, betekent de IAS indiceert een hogere snelheid dan in werkelijkheid -> het is te verwachten dat de gs niet zoveel hoger of zelfs lager is dan de IAS. Ik weet dat hier formules voor zijn, ik ken ze niet.
Gezien de windsnelheid van 60 knots ga ik voor 4: de zwaarste heading correctie voor de wind.
Ik sluit me hierbij aan. Zat nog te twijfelen tussen 3 en 4, maar idd met 60kt winds ga ik ook voor optie 4. Het vage is wel dat als ik puur naar de snelheid zou kijken, ik geneigd ben voor optie 1 of 2 te kiezen; luchtdruk lager -> IAS lager dan bij hogere druk, dus gs = meer. Maar dit is puur wat mijn gevoel me ingeeeft, weet namelijk niet of dit ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 22:19

bennierex

Pilot_Z

Op dinsdag 14 mei 2002 00:19 schreef Tai-Pan het volgende:
Vraagje over AP landingen. Ik heb gemerkt dat je soms tijdens de finals netjes door de Approach van je AP de goede heading krijgt (dus mooie line-up voor de rnwy), maar dat de ALT niet uitgaat.

Nou schijnt dat te maken te hebben met het feit dat FS je soms van boven de glidescope inlaat zakken ipv 'm vanonderen intercepten.

Ik heb 't zelf nog niet geprobeerd, maar dit houdt dus in dat je het advies van ATC aan je laars moet lappen en onder je FL moet gaan zitten. Wordt dat uberhaupt door FS geaccepteerd, of krijg je dan het bekende IFR flight cancelled?

Is er btw een proggie dat voor je berekend hoeveel fuel je aan board moet hebben als je vertrek en aankomst airports ingeeft (dus bijv. EHAM-EDDW)? Want landingen zou je default met 20% fuel moeten doen, nietwaar?

Over dat verhaal voor Uncle-Sam. Als je Falcon 4 kent en hebt gevlogen met die kist, dan ken je de kreet "Angle of attack" waarschijnlijk wel. Dat zelfde principe geldt ook voor de landing van een commerciële kist, oftewel...waar je neus van de plane heenwijst hoeft niet altijd de plek te zijn waar je kist neerkomt, dat hangt dus van je "AoA" af. Met Falcon moest je de AoA aan het begin van de baan houden en speed op 160kts. Dan rustig zakken en vlak boven de baan neus omhoog (moest je sowiezo wel doen vanwege het bijsturen van je AoA). Boven de baan gas dicht, neus omhoog (licht stijging dus), terwijl je plane netjes onder je naar de baan zakte. Klein kunstje om dat ding fatsoenlijk te laten landen. Gewoon laatste stukkie zweefvlieger van maken :)
Hmmm, op welke altitude moet je dan van de ATC gaan zitten? Om de G/S van onderen te capturen moet je ergens tussen de 2000 en 3000 voet zitten op 10nm of meer van de baan af (zei pilotincommand volgens mij laatst ook nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op dinsdag 14 mei 2002 00:27 schreef bennierex het volgende:

[..]

Ik sluit me hierbij aan. Zat nog te twijfelen tussen 3 en 4, maar idd met 60kt winds ga ik ook voor optie 4. Het vage is wel dat als ik puur naar de snelheid zou kijken, ik geneigd ben voor optie 1 of 2 te kiezen; luchtdruk lager -> IAS lager dan bij hogere druk, dus gs = meer. Maar dit is puur wat mijn gevoel me ingeeeft, weet namelijk niet of dit ook echt zo is.
IAS moet ook gecorrigeerd worden voor de incoming wind, voor zover ik begrepen heb. Headwind van 60kts betekent TAS = IAS - 60. Deze wind komt schuin van voren, om precies te zijn 35 graden links, dus corrigeren die IAS met iets van 40 kts.

Ik zou heel erg blij zijn als er hier iemand is die dit verhaal helemaal kan dichttimmeren. Anyone :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 mei 2002 00:56 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

IAS moet ook gecorrigeerd worden voor de incoming wind, voor zover ik begrepen heb. Headwind van 60kts betekent TAS = IAS - 60. Deze wind komt schuin van voren, om precies te zijn 35 graden links, dus corrigeren die IAS met iets van 40 kts.

Ik zou heel erg blij zijn als er hier iemand is die dit verhaal helemaal kan dichttimmeren. Anyone :?
Heb net mn controller 1 rating test opgestuurt naar de training department. Hopen dat ik m gehaald heb.. Ik zal je binnenkort het antwoord geven. teruste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Op dinsdag 14 mei 2002 00:31 schreef bennierex het volgende:

[..]

Hmmm, op welke altitude moet je dan van de ATC gaan zitten? Om de G/S van onderen te capturen moet je ergens tussen de 2000 en 3000 voet zitten op 10nm of meer van de baan af (zei pilotincommand volgens mij laatst ook nog).
Nou ja, precies datzelfe dacht ik ook. 2300 werkt schijnbaar niet, dus ik kan eens 2000 proberen, ik hoop alleen niet dat ze dan gaan zeuren dat ik 300ft onder mijn toegestane FL zit.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 23:30 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

Presteerd die hd nou lekker bij fs of merk je het nog niet echt bij fs
Mijn hele pc werkt nu een stuk sneller en FS werkt ook prima. Ik ben er erg tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

twee weken geleden kwam ik met het idee om een FSvliegclub te gaan beginnen. :7

Nu heb ik even gekeken wat het kost om een zaaltje te huren en het valt mij reuze mee:
Vergaderzaal
De Vergaderzaal biedt ruimte voor vergaderingen.

Capaciteit: 25 personen zittend
Afmeting: 7 x 4,5 x 3 meter
Faciliteiten: tafels en stoelen, schoolbord
Kosten: dagdeel: euro 30,00
avond: euro 45,00

Ik denk als we het zouden doen dat dit wel voldoende is.
Grotere zalen zijn ook mogelijk.

Wie vind het leuk om een keer allemaal bij elkaar te komen en te gaan vliegen?

Schrijf je in:
1. dutchplanet.
2. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 mei 2002 00:19 schreef Tai-Pan het volgende:
voor een 737-400 kan je die vinden op DF (www.dreamfleet2000.com)
en op avsim.com is dat ook te vinden.
ik geloof dat je er ook 1 kan vinden op www.dfso.nl.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Op maandag 13 mei 2002 21:56 schreef ND het volgende:

[..]

owkee, komt ie :

wel begonnen in een cessna maaar nooit zo lang als jij zegt.. vlieg nu altijd in een boeing zonder problemen.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Op maandag 13 mei 2002 22:22 schreef pilotincommand het volgende:

[..]

Ja het is kinderlijk eenvoudig natuurlijk. >:)

Hoe ik het doe (en zo als het hoort): 12 miles (+/-, hangt van de atc af) van touchdown intercept ik de localizer en zit nog onder de glidepath. Dan zit rond de 2000, 3000 voet boven MSL. Dat intercepten gebeurd onder een hoek van 30 graden meestal. Dan wacht je net zo lang totdat je het de gidepath van onder 'gecatched' hebt en je zet vliegtuig onder zo'n hoek, dat het de ideale vertical speed heeft. Hoeveel deze vertical speed is, hangt af van je gs (groundspeed). Je kan dat ook nog berekenen maar daar dat gaat te ver.

Flaps?: Jazeker, bij het intercepten ze je de flaps op 5, dan heb je meestal een speed van 180-220, zodat je geen overshoot maakt. Hoe dichter je bij de treshhold komt hoe meer flaps, zodat je een grotere draagkracht krijgt en de snelheid omlaag kan, waardoor de touchdown stukken zachter is.

Spoilers?: Ik doe de spoilers tijdens de ap vaak een klein stukje naar beneden, omdat je wegens economische redenen en voor seperatie, de snelheid nog lang hoog moet houden en bijvoorbeeld bij de outer marker moeten reduceren. De spoilers kunnen hier een handje bij helpen. Ook de landing gear kan dan uit, om bijvoorbeeld snel van 180 naar 140 kn te kunnen.

Touchdown?: De flare is echt een gevoelskwestie en vereist echt veel ervaring en niet te vergeten aanleg. De basis: Trek de neus omhoog zodat je het vliegtuig 'verward' raakt over stijgen en dalen. Je zou namelijk denken dat als je neus ommhoog gooit, je weer hoogte krijgt. De waarheid bewijst echter het tegendeel: Doordat de speed de stallspeed nadert, zal de kist weer naar beneden gaan, en hoe meer je de neus omhoog doet (wat je zal moeten doen, om de kist nog lift te geven), hoe langzamer hij naar beneden gaat. Een smooth landing is daarmee gegarandeerd.

Zo dit was het weer even voor vandaag. ALs je het verhaal te moeilijk of te saai vind zeg het even. :P cyall
zo doe ik het ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op dinsdag 14 mei 2002 09:22 schreef jos_zwa het volgende:

[..]

wel begonnen in een cessna maaar nooit zo lang als jij zegt.. vlieg nu altijd in een boeing zonder problemen.
Ben ook klein begonnen, vlieg nu altijd in een B744, en om
eerlijk te zijn moet ik altijd weer even wennen als ik weer in een B737 zit, want die is toch weer lichter en je zit weer lager, dus elke vliegtuig heeft z'n eigenschappen.

Verder denk dat ieder eigenlijk z'n eigen methode heeft om zich zelf te trainen!
Alleen Unlce Sam is een beetje te haastig en hij stelt vragen,
terwijl er genoeg documentatie is die hem een antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djblackbird

djblackbird

Five hundred, cleared...

Hallo dutchplanet,

Zijn het conrete plannen? Ik ben even beniewd naar waar je het wil gaan oprichten. Ik ben er wel voor in, ligt wel aan de lokatie. Woon in het hooge noorden namelijk :)

Even voor de voorgaande posts: vliegen in een jet is heerlijk, maar vergeet niet dat zo'n jet heel anders omgaat met weather conditions dan een C172. Als je met lekkere crosswinds moet vliegen op EHLE dan mag je lekker veel corrigeren terwijl als je dat met een 737 doet het allemaal lekker soepel en log gaat.

DJBlackbird vliegt op dit moment de Dutchbird 757-200 en die gaat heerlijk!
Binnenkort meer screenshots :)

greetz,
The DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43578

Op dinsdag 14 mei 2002 00:26 schreef Delphi32 het volgende:
Ik doe voor Uncle-Sam nog een gratis lesje kado:
ga met de Cessna 172 naar EHLE, Active Runway. Als dat de 23 is dan klopt wat ik schrijf, anders moet je overal waar Links staat Rechts lezen.
Gas erop en take off. Vlieg in een keurige climb rate naar 700 ft. Op 700ft maak je een standaard bocht naar links, 90 graden draaien. Dan zit je op heading ... (vantevoren invullen). Vlieg exact 30 seconden door, zorg dat je op 700ft blijft. Maak dan een standaard bocht naar links, weer 90 graden. Blijf op 700 ft. Kijk zo nu en dan eens links uit je raampje. Als je de runway gepasseerd bent, je ziet hem nog linksachter, vlieg je nog 1 minuut door. Draai 90 graden naar links. Vlieg weer 30 seconden door. Draai weer 90 graden links. Ga nu langzaam dalen. Bij de Cessna heb je een touchdown snelheid van rond de 60 dus je weet hoe hard je mag gaan bij het neerkomen. Vlak voor touchdown zou je toch vrijwel alle flaps nodig moeten hebben om nog te blijven vliegen.
Let op: in deze korte les wordt GEEN gebruik gemaakt van ILS, a/p, VOR, GPS of enig ander hulpmiddel. Je mag alleen aileron(-trim), rudder(-trim), flaps en throttle gebruiken. Je zult ze allemaal nodig hebben ;)

Na de landing doe je de GPS aan. Beoordeel het patroon dat je hebt gevlogen. Als het goed is zie je een rechthoek :D
En dan doe je Escape, kies View Flight Analysis. Bekijk in het onderste deel je hoogte-gedrag gedurende de flight. Als het goed is zie je een climb, een vlak stuk, een descent. Drie RECHTE lijnen.

Als dat niet lukt, ga dan de groundschool lezen en de lessen volgen. Ik denk dat heel veel van ons hier het zo hebben geleerd, en niemand kan het in 2 weken.

Laat ik afsluiten met de opmerking dat ik blij ben dat je je wat leergieriger opstelt 8-) (NOFI)
Dit vind ik wel een goede voor Uncle sam ja. En als je de flight analysis ziet, dan moeten die lijnen echt recht zijn en niet op en neer gaan, dus je moet goed aftrimmen. En de snelheid moet uiteraard natuurlijk ook de hele tijd constant zijn, bijv klimsnelheid 75 kts, cruise snelheid 95, daalsnelheid 80 kts. Zo doe ik het tenminste, zeg niet dat het goed is..maar bij mij werkt het altijd wel zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik zoek een platte grond van schiphol van de taxi ways. Ik kan niet echt een duidelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djblackbird

djblackbird

Five hundred, cleared...

Als ik de EHAM Airport Diagram landscape uitprint vanuit Jepessen Simcharts dan kan ik de taxiways goed zien.

Iets voor jou?

Greetz,

The DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Op dinsdag 14 mei 2002 10:30 schreef The_FrankO het volgende:
Ik zoek een platte grond van schiphol van de taxi ways. Ik kan niet echt een duidelijk vinden.
download dan gewoon even de LAGO eham AFCAD file van avsim.com of fligtsim.com ofzo.. op de file in afcad en dan heb je de plattegrond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 10:34 schreef jos_zwa het volgende:

[..]

download dan gewoon even de LAGO eham AFCAD file van avsim.com of fligtsim.com ofzo.. op de file in afcad en dan heb je de plattegrond :D
Ik bedoel met de nummers erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 22:06 schreef ND het volgende:
Vertel ff jouw procedure hoe JIJ DENKT te moeten landen MET EEN CESNA! ( :Y)) VISUEEL, dus geen autopilot, geen auto throttle, aanvliegsnelheid, touch down snelheid etc, meer preziezer graag :)
Nou laat ik dat ook es doen! Had ooit al aardig wat lessen gedaan met de chesna in fs2000, en ben nu in fs2002 in les 2 :+ , maar goed:

Hier staan de screenshots van de vlucht. Het is ergens bij Interlaken. Gewoon ff opsteigen, en meteen weer geland. Ik vlieg trouwens zonder radio, GPS, autopilot, ILS, naja, zonder al dat gedoe dus. ;)

1: take off! Na de parking brake eraf te hebben gehaald, en throttle helemaal aan te hebben gezet, bij ongeveer 55 knopen de neus ophoog gebracht en stijg dan ongeveer op 5 graden. Vervolgens snelheid op laten komen tot zo'n 80 knopen, en die snelheid tijdens de klim vast gehouden, ik stijg dan ongeveer onder 10 graden. Zoals je ziet heb ik keurig mijn lampjes aangezet, maar permissie om op te stijgen heb ik niet gedaan. Ik weet nog niet zo veel van die radio namelijk :+

2: nav lampjes enzo uitgezet.throttle op 2200 rpm gezet. Beetje trimmen, beetje bochtjes maken (3) :)

4: in de verte (alhoewel) zien we een vliegveld, laten we daar maar es gaan landern

5: beetje recht ervoor gevlogen, en inmiddels flaps op 10 graden gezet. Throttle nog maar heel klein beetje aan (ik moest erg veel dalen namelijk), en met een snelheid van ongeveer 100 knopen daal ik vrij snel. Volgens de lichten zitten we trouwens wel steeds te hoog, maar ja, ik wist ook niet dat ik op dit vliegvel ging landen he ;)

Als we flink gedaald zijn, gaan we iets minder stijl dalen, flaps op 20 gezet, neus bijna horizontaal nu, en flasp op 40.

6: iets te hoog naderen we het begin van de landingsbaan. Uiteraard hadden we geen toestemming om te landen, maar who cares, er was geen enkel andere vliegtuigje in de buurt te zien! :+ Throttle is nog steeds ongeveer een kwart aan.

7: We vliegen nu ongeveer met 50 knopen, en zitten bijna met de wieltjes weer op de grond. We zakken vanzelf (8 - oh die mist, sorry) door de flaps en lage snelheid. De neus trekken we daarom nu maar iets omhoog (9).

10: touch down! We zitten met de achterwieltjes weer op de grond, het voorwiel nog net niet zoals je ziet. We laten de joystick nu los, zodat de neus weer zakt. Throttle nu uit, en laten het vliegtuigje rustig de landingsbaan afrijden om zo te remmen. Pas op het laatst gebruik ik de remmen nog een beetje.

11: handrem erop, motor uitgezet, instrumenten uit. Beetje vreemde plek om te parkeren ja, maar kon de parkeerplaatsen niet vinden, bovendien kwam er niemand toegesneld om in het Duits ff uit te leggen waar ik heen moest :'( ;) .

Zo, dat was een heel verhaal, doe ik het een beetje leuk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Je doet het best leuk ja alleen heb je maar 9 plaatjes dus je mist er een paar ;)

Ik heb trouwens net maar ff die ground chars van eham van lago uit geprint. Hij is niet zo duidelijk maar nu verdwaal ik tenminste niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 11:12 schreef The_FrankO het volgende:
Je doet het best leuk ja alleen heb je maar 9 plaatjes dus je mist er een paar ;)
dank je :) , maar ik wil graag dingen horen die niet kloppen! kan ik dat tenminste verbeteren ;) En het zijn 10 plaatjes. nr 8 mist idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06-2020
Het kriebelt en het jeukt, de nieuwe FS Support Site wordt MOOI! (maar nog geen preview voor jullie >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 mei 2002 23:12 schreef Major Carnage het volgende:
Ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op maandag 13 mei 2002 22:25 schreef Karlok[JY-616] het volgende:

Wie weet waar dit is?

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zit als ik op die hoogte de glidescope onderschep al in mijn landingsconfiguratie: (747 i presume) ~155kts(~145Vref) + full flaps + gear down and locked.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op dinsdag 14 mei 2002 13:30 schreef 456 het volgende:

[..]

Ik zit als ik op die hoogte de glidescope onderschep al in mijn landingsconfiguratie: (747 i presume) ~155kts(~145Vref) + full flaps + gear down and locked.
Ik was wel wat laat met flaps, maar op die hoogte en afstand, zet ik hem nog niet op full flaps en mijn gear ook nog niet down(meestal bij flaps 20 pas)

En ja een B744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Mensen bereiden jullie je maar voor want ik ga straks de pic's van mijn verkennings vlucht van gister nacht posten.

Het zijn ongeveer 46 pic's dus heb geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Hier komen ze dan :)

Let niet op mijn vlieg stijl :) dit was een verkennings vlucht :)

Opgestegen op vhhh het nieuwe vliegveld.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1819965455
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1725236986
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1060312135

Boedha :) (ik weet niet of je het zo schrijft)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2810155479

Daar licht dus hong kong :9~ met de bekende berg
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2808780192

De haven
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2342421025

Mooi uitzicht :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1405297286

Eerst ff proberen te landen natuurlijk
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2363048563
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2012034565
Lichtjes knipperen :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3037890879
Daar moet ik dus wezen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3046252808
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2508456479
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2988238986

In de replay extern :9
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1906341076
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1054380767
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2620137700
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1173199731
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1743113621

Nog mooie uitzicht shotjes :)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1195840682
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2893238554
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2905742330
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1409339546
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2879403081
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3063226807
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1325451359
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2429344392
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1214535398
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1490265633
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2366566773
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2925448277
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2374030139
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1283455058
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2828662756
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1629006111
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1359659706
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2016031574
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2275035166
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1252307215
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2920941844
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1359219263
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1718121364
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1833499654
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3152742905

En voor uncle sam we kunnen hier ook nog tennissen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1460396116

Ik hoop dat endoria het kan houden en dat er geen modemers hier zijn >:)

Commentaar welkom behalve op de hoeveelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 mei 2002 14:40 schreef The_FrankO het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De haven
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

wow nieuw record aan plaatjes :)
Leuk gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik vergat mijn mening nog te geven voor deze scenery.

Ik vind hem erg mooi en de frame rate blijft gewoon erg hoog vind ik. Ik heb geen moment gehad dat hij happerde waardoor ik niet goed kon vliegen. Dit had ik bij de freeware hong kong wel en daar kon je gewoon echt niet landen doordat je 4 fps had.

Het is jammer dat de boten niet echt varen. Het lijkt op de pic's net of ze varen maar ze liggen lekker stil in het water :) .

Er is ook een brug alleen daar kun je niet overheen gaan. Als je dat doet ga je er dwars doorheen en dan rijd je over gras dat eruit ziet als water. Ik vind het water ook wel een erg rare kleur hebben.

Ik vind het de mooite waar om het te [sub]downloaden[/sub] kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Op dinsdag 14 mei 2002 14:40 schreef The_FrankO het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De haven
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
I LOVE HONG KONG!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op dinsdag 14 mei 2002 10:55 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Nou laat ik dat ook es doen! Had ooit al aardig wat lessen gedaan met de chesna in fs2000, en ben nu in fs2002 in les 2 :+ , maar goed:

Hier staan de screenshots van de vlucht. Het is ergens bij Interlaken. Gewoon ff opsteigen, en meteen weer geland. Ik vlieg trouwens zonder radio, GPS, autopilot, ILS, naja, zonder al dat gedoe dus. ;)
Das betere werk, en spannender ofnie? :P
1: take off! Na de parking brake eraf te hebben gehaald, en throttle helemaal aan te hebben gezet, bij ongeveer 55 knopen de neus ophoog gebracht en stijg dan ongeveer op 5 graden. Vervolgens snelheid op laten komen tot zo'n 80 knopen, en die snelheid tijdens de klim vast gehouden, ik stijg dan ongeveer onder 10 graden. Zoals je ziet heb ik keurig mijn lampjes aangezet, maar permissie om op te stijgen heb ik niet gedaan. Ik weet nog niet zo veel van die radio namelijk :+
hey, das de take of, ikke vroeg de landing heh :+ :P 9sow ik ben vandaag weer lekker bijdehand *D :7)
5: beetje recht ervoor gevlogen, en inmiddels flaps op 10 graden gezet. Throttle nog maar heel klein beetje aan (ik moest erg veel dalen namelijk), en met een snelheid van ongeveer 100 knopen daal ik vrij snel. Volgens de lichten zitten we trouwens wel steeds te hoog, maar ja, ik wist ook niet dat ik op dit vliegvel ging landen he ;)
jah okeey, zo hoort het eigenlijk niet, het beste is om als je op het (te) late moment ziet dat je veeeeeeeels te hoog zit, probeer dan ipv een duikvlucht te doen, om te cirkelen, je vliegt dan bijvoorbeeld steeds een hold, maar je gaat telkens gewoon normaal dalen (Cesna vertical speed in een down cirkelen ongeveer 70 - 90, jetliner 737 niet meer dan 2000, vinden de passagier wel zo fijn :))
Als we flink gedaald zijn, gaan we iets minder stijl dalen, flaps op 20 gezet, neus bijna horizontaal nu, en flasp op 40.
Hoever ben je nu van de baan verwijderd? Wat is je speed op het moment dat jij 20 flaps zet? :7
6: iets te hoog naderen we het begin van de landingsbaan. Uiteraard hadden we geen toestemming om te landen, maar who cares, er was geen enkel andere vliegtuigje in de buurt te zien! :+ Throttle is nog steeds ongeveer een kwart aan.

7: We vliegen nu ongeveer met 50 knopen, en zitten bijna met de wieltjes weer op de grond. We zakken vanzelf (8 - oh die mist, sorry) door de flaps en lage snelheid. De neus trekken we daarom nu maar iets omhoog (9).
als ik het goed begrijp flare jij dus met je gas nog open? niet doen, als je boven de baan bent, gooi je gas helemaal dicht, als je aan je "angle of attack" niets doet, en je laat hem zoals hij is, dan zal et vliegtuig NOG sneller dalen (minder snelheid), probeer dezelfde daalsnelheid aan te houden net als wat je vlak VOOR de flare had, maar naarmate je dichter bij de baan komt (qua hoogte) begin je aan de neus te trekken, zodat deze meer lift krijg, maar ook minder snelheid, DOE DIT NIET TE VROEG!! of je zult al in een vroege stadium VEEL snelheid verliezen, waardoor je al snel in de knoop komt, je wilt namelijk niet in een stall raken, waardoor je HARD de grond raakt, en de neus omlaag om de "AoA" kleiner te maken kan niet,want dan ga je nog harder naar beneden.
Wat velen doen is flaren, om vervolgens 10 cm (das voor een 737, 5cm voor een Cesnatje) boven de baan te zweven, met je gas dicht zal de snelheid=lift afnemen waardoor je een zachte landing krijgt.
[/quote]
10: touch down! We zitten met de achterwieltjes weer op de grond, het voorwiel nog net niet zoals je ziet. We laten de joystick nu los, zodat de neus weer zakt. Throttle nu uit, en laten het vliegtuigje rustig de landingsbaan afrijden om zo te remmen. Pas op het laatst gebruik ik de remmen nog een beetje.
Kvind da remmen met die Cesna ook maar niets, ik laat em lekker uitrollen :)

Op/aanmerkingen en verbetringen van moi zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom maakt iemand niet (ik kan het niet :'() een paint voor een Cessna 172 met daarop iets van: Vliegschool Tweakair of Vliegschool Bluebird ofzo. Dan zet ik die op mijn Cessna 172 als ik ga vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 mei 2002 16:28 schreef Uncle-Sam het volgende:
Waarom maakt iemand niet (ik kan het niet :'() een paint voor een Cessna 172 met daarop iets van: Vliegschool Tweakair of Vliegschool Bluebird ofzo. Dan zet ik die op mijn Cessna 172 als ik ga vliegen :)
WAT HOUD JE TEGEN????
Ga oefen,
Ga het proberen,
Vertel ons problemen die je tegen komt,
Je kan het,
Ik geloof in je,
GO uncle-sammie.

Gewoon proberen, anders wordt het niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Goed idee, ik ben die rood-gele flink zat :)
/me gebruikt al tijden alleen de Archer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 mei 2002 10:04 schreef djblackbird het volgende:
Hallo dutchplanet,

Zijn het conrete plannen? Ik ben even beniewd naar waar je het wil gaan oprichten. Ik ben er wel voor in, ligt wel aan de lokatie. Woon in het hooge noorden namelijk :)

greetz,
The DJ
De plannen hangen een beetje af van de mensen die interrese hebben om mee te doen.
ik dacht een locatie beetje in het midden van het land.
Ligt eraan waar iedereen woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Het idee is leuk alleen kan je volgens mij niet de standaard cessna painten.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.