Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:21 schreef Floris het volgende:

[..]

Zo te zien is er weinig vertekening, dus dat zit wel goed. Maar er is gewoon iets dat me niet zint, ik mis zegmaar iets in de foto's. Een stukje levendigheid, het is allemaal zo dof, net of de contrast een tikkie uitgezet is.
Mee eens. Ben nu in onderhandeling met Gaafy om dat mogelijkerwijs op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op woensdag 01 mei 2002 14:23 schreef Floris het volgende:

[..]

Nouja, heb je iig leuk vergelijkingsmateriaal :)
ff die van mij uploaden (fuji 1300) 1.3 megapixel geval

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, iemand een antwoord op de vraag: als je dus op de hoogste resolutie zet en de foto dan bekijkt op 100% dan is er veel ruis in vergelijking met de lager resoluties.....

Heb je hier last van als je de foto af laat drukken op de hoogste resolutie bij een Bv Albert Hein? Op normaal fotoformaat?
Of alleen als je de foto uitvergroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Op woensdag 01 mei 2002 14:20 schreef Firecow het volgende:
nee floris >:)
ik bedoel met dat aldi ding :)
die mensen dus... :P
http://www.endoria.net/upload/index.php/2844739559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:23 schreef Bjorker het volgende:

[..]

Je bedoelt die gekleurde ruis in de egale (donkere) vlakken?
Inderdaad, zie ik die nogal terug op mijn medion. In heldere omgevingen heb ik er niet zo'n last van, en als ik niet de maximale resolutie kies ook niet.
K, check deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~floris/GoT-spul/Fotos/G2/chroma-supercrop.jpg

In dat lelijk omlijnde stukje zie je een beetje paars, dat is chromatic abberation. Zie ook hier voor uitleg:

http://www.dpreview.com/learn/Glossary/Optical/Chromatic_Aberrations_01.htm

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:27 schreef dojo007 het volgende:
mmm, iemand een antwoord op de vraag: als je dus op de hoogste resolutie zet en de foto dan bekijkt op 100% dan is er veel ruis in vergelijking met de lager resoluties.....

Heb je hier last van als je de foto af laat drukken op de hoogste resolutie bij een Bv Albert Hein? Op normaal fotoformaat?
Of alleen als je de foto uitvergroot...
Hangt van de grootte van je afdruk af. Als jij een afdruk met 300DPI laat doen zal je het niet zo goed zien, omdat de foto ook niet zo groot is. Als je echter een 72DPI afdruk doet (ongeveer vergelijkbaar met je beeldscherm), dan zie je het duidelijk wel.

Als je dus 9x6 cm (oid) laat afdrukken zie je het minder goed dan op 90x60cm ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 13:47 schreef drekstuut het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb hem (+ 2 128 mb kaartjes!). digitale camera roeleren dik. de kleueren zijn misschien een beetje vaag, maar ja, daar heb je nog altijd photoshop voor. ik ben er in ieder geval dik tevreden mee. alleen de software zuigt ongelofelijk, dus ik ga maar zo'n CF-reader dingetje kopen. weet iemand misschien of er zo'n ding bestaat wat ook USB 2.0 ondersteunt, zodat ik in de toekomst (als ik USB 2.0 heb) lekker snel ermee kan werken (of kan compact flash deze snelheid niet aan?).

In ieder geval: ik ben er blij mee en... maahaaaaa jullie zijn te laat!
Neeeeeeeeeeeeeeee ik wil m niet.....heb geen zin om al mijn foto's te gaan fotosoepen om ze een beetje redelijk te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 13:49 schreef dojo007 het volgende:
Goed, na een aantal foto's is mijn volgende mening:

* Terug naar de Aldi en geld terug!

Waarom:
* Ik ben zeer tevreden met de kwaliteit op 640x480..
* Op 1200X1600 valt het gehele beeld al uit elkaar...
* Op de hoogste resolutie is het niks meer!!!

Dus ik kan net zo goed de Nikon Coolpix 775 kopen voor hetzelfde bedrag, en hier zit ook een lader en Lion Batterij bij. En heeft 2.1 Megapixel. Bovendien zijn (na vergelijking) de kleuren mooier...

De testen die gedaan zijn kloppen, "Koop liever een 2.1 Pix camera van een echt merk dan een Medion met 4.1 pix die geen goede foto's geven.

Zo maar ff geld terug halen dus!!!
Ben benieuwd of je dat voor elkaar krijgt geld terug...
waarschijnlijk zeggen ze daar 'hij doet het toch ?'
Neem aan dat ie minstens kapot moet zijn om je geld terug te krijgen.
Das het zelfde als een spelletje kopen en dan terugbrengen omdat het spel niet leuk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 13:47 schreef drekstuut het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb hem (+ 2 128 mb kaartjes!). digitale camera roeleren dik. de kleueren zijn misschien een beetje vaag, maar ja, daar heb je nog altijd photoshop voor. ik ben er in ieder geval dik tevreden mee. alleen de software zuigt ongelofelijk, dus ik ga maar zo'n CF-reader dingetje kopen. weet iemand misschien of er zo'n ding bestaat wat ook USB 2.0 ondersteunt, zodat ik in de toekomst (als ik USB 2.0 heb) lekker snel ermee kan werken (of kan compact flash deze snelheid niet aan?).
In ieder geval: ik ben er blij mee en... maahaaaaa jullie zijn te laat!
Vage kleuren sucken, liever een duurdere cam met minder mogelijkheden en betere foto's.

USB2.0 zal je niet snel terugvinden op CF-readers denk ik, CF doet zelf max 2700k/s op het moment, dus je hebt er ook weinig aan. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 14:21 schreef Floris het volgende:

[..]

Zo te zien is er weinig vertekening, dus dat zit wel goed. Maar er is gewoon iets dat me niet zint, ik mis zegmaar iets in de foto's. Een stukje levendigheid, het is allemaal zo dof, net of de contrast een tikkie uitgezet is.
Dat idee heb ik ook, al weet ik weinig van fotocamera's af enzo, als ik jouw foto's vergelijkt met die andere zijn die grijs en grauw. Maar om een ECHT goed verschil te kunnen zien moet dezelfde situatie met 2 verschillende camera's genomen zijn. Want misschien is de lucht bij Floris veel kleurrijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:36 schreef Cavedude het volgende:

[..]

Das het zelfde als een spelletje kopen en dan terugbrengen omdat het spel niet leuk is
Wat een rubberen hamer al niet kan veroorzaken :o

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik zit dit draadje nu te lezen en ik moet zeggen dat ik wel blij ben met die Aldi aktie......eindelijk een fototopic wat lekker snel doorgroeid >:) Verder vindt ik dat je niet naar het wel of niet 4 megapixel van die camera moet kijken, maar naar de kwaliteit van de foto's die je krijgt voor 389 euro (toch?) Vergelijken doe je dus niet met een G2 (he floris :P ), maar met een fuji 2600Zoom of een Canon A40 ofzo. Verder vooral zo doorgaan met discussieren, ik lees wel mee!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Dankzij Frytzzz kom ik er langzaam achter hoe je een foto moet maken :)

Okay, nu eerst scherpgesteld en belicht op de huizen, en dan bij gedraaid. Tevens de witbalans op "buiten" gezet.

http://www.endoria.net/upload/index.php/1535117942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:37 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook, al weet ik weinig van fotocamera's af enzo, als ik jouw foto's vergelijkt met die andere zijn die grijs en grauw. Maar om een ECHT goed verschil te kunnen zien moet dezelfde situatie met 2 verschillende camera's genomen zijn. Want misschien is de lucht bij Floris veel kleurrijker :+
Het gras is altijd groener bij de buren bedoel je? :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op woensdag 01 mei 2002 14:37 schreef J0YR1D3R het volgende:

Want misschien is de lucht bij Floris veel kleurrijker :+
hij woont niet in Eindhoven hoor dus zal wel meevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Op woensdag 01 mei 2002 14:38 schreef Firecow het volgende:
hier wat foto's van mijn fuji 1300 (1.3 mp) onbewerkt... alleen wat jpg compresie dan...

http://www.endoria.net/upload/index.php/1619495581
http://www.endoria.net/upload/index.php/2033303119
http://www.endoria.net/upload/index.php/2154569257
http://www.endoria.net/upload/index.php/1800212999
http://www.endoria.net/upload/index.php/1552764276
http://www.endoria.net/upload/index.php/1657195558
http://www.endoria.net/upload/index.php/2009671031

Niet echt super boeiend maar volgens mij wel scherper als die aldi camera van 4.1 mega pixels
wat is de hoogste reso van die cam ?

Ziet er wel heel erg :9 uit overgins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:36 schreef Cavedude het volgende:

[..]

Das geen probleem staat in hun eigen voorwaarden en ik heb nog ff de bedrijfsleider gevraagd... http://www.aldi.nl/PRINZIP_NEU/03_home.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:38 schreef Gaafy het volgende:
Dankzij Frytzzz kom ik er langzaam achter hoe je een foto moet maken :)

Okay, nu eerst scherpgesteld en belicht op de huizen, en dan bij gedraaid. Tevens de witbalans op "buiten" gezet.

http://www.endoria.net/upload/index.php/1535117942
Tikkie bruinig niet? Maar het is al veel beter dan het was hoor ;)

Jammer dat je wel allerlei truukjes uit moet halen om zover te komen trouwens, ik zet dat ding gewoon op auto en schieten maar. Als ik echt met witbalans en dat soort dingen ga spelen, dan wordt het er alleen maar beter op (hoewel je dan wel moet oppassen voor je Chromatic Abberations).

Maar kodus! Het wordt er beter op :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:39 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Er staat toch 1.3MP :? 1,3MegaPixels dus :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Op woensdag 01 mei 2002 14:42 schreef Floris het volgende:

[..]

Er staat toch 1.3MP :? 1,3MegaPixels dus :P
jawel...maar wat is de max reso daarvan ??
1024x768 ofzo ?

* Xandrios heeft zich nogniet zover in de wereld van de digicam's verdiept dat ie precies de verhouding weet tussen MP en resolutie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:07 schreef Gaafy het volgende:
Ik snap nog niet helemaal precies wat je wilt, maar volgens mij moet je hier wel wat aan kunnen zien.

Helemaal uitgezoomd:
http://www.endoria.net/upload/index.php/1805158820

Helemaal ingezoomd, met de regenpijp paralel.
http://www.endoria.net/upload/index.php/2393562008

Ik heb geprobeerd mijn camera zo weinig mogelijk te verschuiven.
Even voor de duidelijkheid: Die foto's heb je gemaakt om dit te testen:
http://www.dpreview.com/learn/Glossary/Optical/Barrel_Distortion_01.htm

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op woensdag 01 mei 2002 14:38 schreef kleinelievewolff het volgende:

Vergelijken doe je dus niet met een G2 (he floris :P
ging meer om de vergelijking goedkope cam <> dure cam... dus de kwaliteit en kleuren van de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:40 schreef dojo007 het volgende:

[..]

Das geen probleem staat in hun eigen voorwaarden en ik heb nog ff de bedrijfbegeleider gevraagd... http://www.aldi.nl/PRINZIP_NEU/03_home.htm
Hmm tsja wow....goeie zaak die aldi *D
Hier kunnen ze neem ik aan inderdaad niet omheen dan.
En zijn er misschien toch nog mensen die zo'n camera kunnen aanschaffen (voor de hobby issie best aardig denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Op woensdag 01 mei 2002 14:43 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

1024x768 ofzo ?

* Firecow heeft zich nogniet zover in de wereld van de digicam's verdiept dat ie precies de verhouding weet tussen MP en resolutie :o
1280 bij 960 dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[..]

1024x768 ofzo ?

* Floor-is heeft zich nogniet zover in de wereld van de digicam's verdiept dat ie precies de verhouding weet tussen MP en resolutie :o
Zie hier: http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=fuji_finepix1300&method=sidebyside

1280x960 dus.

[Edit] Ik was later, maar ik had lekker wel een link :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anyway, na de babbel met Gaafy is me wel duidelijk dat het geen belabberde cam is, zeker niet voor het geld. Je moet alleen wel weten hoe je ermee om moet gaan, en voor jezelf even wennen aan de belichtingskarakteristieken van het ding.

Ook die witbalansinstelling moet je zeker niet op 'automatisch' laten staan, dan vraag je om troubles. Het is wel meer werk vooraf, maar anders zit je naderhand toch te Photoshoppen.

Over/onder-belichten met de EV-instelling, goed kijken waar je op mikt bij het lichtmeten, het kan allemaal wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[..]

1024x768 ofzo ?

* flat heeft zich nogniet zover in de wereld van de digicam's verdiept dat ie precies de verhouding weet tussen MP en resolutie :o
1024*768=786432, dus 0.8 mpixels :) (ongeveer dan... moet je trouwensw delen door 1000000 of 1024^2?)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:45 schreef frytzzz het volgende:
Anyway, na de babbel met Gaafy is me wel duidelijk dat het geen belabberde cam is, zeker niet voor het geld. Je moet alleen wel weten hoe je ermee om moet gaan, en voor jezelf even wennen aan de belichtingskarakteristieken van het ding.

Ook die witbalansinstelling moet je zeker niet op 'automatisch' laten staan, dan vraag je om troubles. Het is wel meer werk vooraf, maar anders zit je naderhand toch te Photoshoppen.

Over/onder-belichten met de EV-instelling, goed kijken waar je op mikt bij het lichtmeten, het kan allemaal wonderen doen.
Dat begrijp ik, maar mijn punt is als volgt:

Je hebt nu een goedkope cam, waarmee je best redelijke foto's kunt maken, het kost je alleen best wat tijd om ze te maken.

Als je een duurdere (of minder specs voor ongeveer het zelfde geld) cam had gekocht, had je misschien minder hoeven instellen, zodat het gemakkelijker is om foto's te maken.

Ik denk namelijk dat het best wel vervelend gaat worden om elke keer die instellingen weer te doen, terwijl dat bij andere cams misschien helemaal niet hoeft.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:46 schreef Flat© het volgende:

[..]

1024*768=786432, dus 0.8 mpixels :) (ongeveer dan... moet je trouwensw delen door 1000000 of 1024^2?)
Ik zou het niet weten eigenlijk.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:41 schreef Floris het volgende:

Jammer dat je wel allerlei truukjes uit moet halen om zover te komen trouwens, ik zet dat ding gewoon op auto en schieten maar. Als ik echt met witbalans en dat soort dingen ga spelen, dan wordt het er alleen maar beter op (hoewel je dan wel moet oppassen voor je Chromatic Abberations).
Prijs jezelf gelukkig met een waarschijnlijk iets geavanceerde lichtmeetsysteem. Maar sowieso, een camera kan nooit écht zelfstandig onderscheid maken tussen verschillende kleuren licht, maar kan slechts een 'educated guess' doen. Een foto met gemengd TL/Gloeilamp licht binnen en een raam in de achtergrond geeft dus altijd problemen.

Trouwens, de c.a. heeft niks te maken met je witbalans hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu de enige die vind dat het beeld uitelkaar valt op de hogere resoluties???
Op 640x480 is de camera echt wel goed scherp, maar op de andere vind ik ( bij 100%) dat het beeld slecht(er) wordt.. Waarom zou je dan uberhaupt die resoluties gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:51 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Prijs jezelf gelukkig met een waarschijnlijk iets geavanceerde lichtmeetsysteem. Maar sowieso, een camera kan nooit écht zelfstandig onderscheid maken tussen verschillende kleuren licht, maar kan slechts een 'educated guess' doen. Een foto met gemengd TL/Gloeilamp licht binnen en een raam in de achtergrond geeft dus altijd problemen.
I know, maar de camera's waar ik tot nu toe mee hebt gewerkt, maken uit zichzelf gewoon mooiere foto's, als je nog een tikkie extra je best doet, kan het zelfs nog mooier, wat het verschil alleen maar groter maakt.
Trouwens, de c.a. heeft niks te maken met je witbalans hoor!
Het maakt wel een verschil (klein beetje weliswaar, maar het maakt wel verschil)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:52 schreef dojo007 het volgende:
Ben ik nu de enige die vind dat het beeld uitelkaar valt op de hogere resoluties???
Op 640x480 is de camera echt wel goed scherp, maar op de andere vind ik ( bij 100%) dat het beeld slecht(er) wordt.. Waarom zou je dan uberhaupt die resoluties gebruiken?
Nee hoor je bent niet de enige, maar ik maak daar geen punt van omdat ik de camera op andere punten 'aanval'.

<font size=1>Ik bijna weg trouwens, misschien dat ik vanavond hier nog ff kom kijken.</font>

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:49 schreef Floris het volgende:
Dat begrijp ik, maar mijn punt is als volgt:

Je hebt nu een goedkope cam, waarmee je best redelijke foto's kunt maken, het kost je alleen best wat tijd om ze te maken.

Als je een duurdere (of minder specs voor ongeveer het zelfde geld) cam had gekocht, had je misschien minder hoeven instellen, zodat het gemakkelijker is om foto's te maken.

Ik denk namelijk dat het best wel vervelend gaat worden om elke keer die instellingen weer te doen, terwijl dat bij andere cams misschien helemaal niet hoeft.
Ja je hebt zeker een punt. Maar ik ben van mening dat elke cam z'n nukken heeft en dat het domweg niet mogelijk is om een cam alles automatisch te laten doen (zie post hierboven). Wel is de ene cam beter dan de andere in het zelf instellen.

Maar voor de mensen die het ding hebben gekocht blijft het een persoonlijke afweging of iets meer moeite willen doen of niet. Maar nogmaals, ik kom erg weinig digi-pics tegen die niet eigenlijk toch wat fine-tuning behoeven.

Overigens geldt dat ook nog steeds voor de 'natte' fotografie, vaak zit daar nog steeds een operator achter de machine die foto's handmatig beoordeelt en evt. corrigeert, eenvoudig omdat een machine niet goed is in het beoordelen van beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:52 schreef Floris het volgende:
Het maakt wel een verschil (klein beetje weliswaar, maar het maakt wel verschil)
Nope. Het is een lensafwijking. OK, dat je bij een blauwe-waas foto meer blauw in die afwijking ziet is evident, maar ik neem niet aan dat je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:54 schreef Floris het volgende:

[..]

Nee hoor je bent niet de enige, maar ik maak daar geen punt van omdat ik de camera op andere punten 'aanval'.

<font size=1>Ik bijna weg trouwens, misschien dat ik vanavond hier nog ff kom kijken.</font>
Oke, maar als je een foto in de hoogste resolutie (met klote beeld) opstuurd naar de appie hein en een op de laagste resolutie (goede kwali) welke zou dan op normaal fotoformaat het beste zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:59 schreef dojo007 het volgende:

[..]

Oke, maar als je een foto in de hoogste resolutie (met klote beeld) opstuurd naar de appie hein en een op de laagste resolutie (goede kwali) welke zou dan op normaal fotoformaat het beste zijn??
Die met de hoge res. Maar zoom gewoon uit met je viewer, dan zie je het zelf.

Maar een afdruk heeft een flinke res. nodig om scherp over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op woensdag 01 mei 2002 14:56 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Ja je hebt zeker een punt. Maar ik ben van mening dat elke cam z'n nukken heeft en dat het domweg niet mogelijk is om een cam alles automatisch te laten doen (zie post hierboven). Wel is de ene cam beter dan de andere in het zelf instellen.
800x600 foto's van een 2mpixel Nikon zien er anders schitterend uit.. en dat kun je bij die Aldi cam niet zeggen :) vraag is of je die 4mpixel echt zo hard nodig hebt, en of dat belangrijker is dan mooiere fotos (waarbij je minder moeite hoeft te doen ze mooi te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Op woensdag 01 mei 2002 14:59 schreef dojo007 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de grootte van je uiteindelijke print moet omzetten naar pixels (8*10 cm > x*y pixels) Dan moet je zorgen dat je een foto van x*y pixels opstuurt met de beste kwaliteit. Of dat een 'opgeblazen' 640*480 of een geresizede 2048*1536 is maakt dan niet zoveel uit denk ik. Ligt er gewoon aan wat jij het mooiste plaatje vind op x*y pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:00 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Die met de hoge res. Maar zoom gewoon uit met je viewer, dan zie je het zelf.

Maar een afdruk heeft een flinke res. nodig om scherp over te komen.
Dus als ik het goed begrijp zal je dus alleen last hebben van dit slechtere beeld op hoge resolutie als je de foto daadwerkelijk af zou laten drukken op een groter formaat! (A4 bijvoorbeeld)!!

Nou als dit zo is lijkt het me misschien toch niet zo'n slechte camera, want op I-net gebruik je toch voornamenlijk 640x480 en voor het afdrukken de hogere res.

Correct me if I'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:03 schreef Tom het volgende:
800x600 foto's van een 2mpixel Nikon zien er anders schitterend uit.. en dat kun je bij die Aldi cam niet zeggen :) vraag is of je die 4mpixel echt zo hard nodig hebt, en of dat belangrijker is dan mooiere fotos (waarbij je minder moeite hoeft te doen ze mooi te krijgen).
Yep, ben ik het wel mee eens hoor. Ik zou zelf ook gaan voor een cam met een beter lichtmeetsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:04 schreef dojo007 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zal je dus alleen last hebben van dit slechtere beeld op hoge resolutie als je de foto daadwerkelijk af zou laten drukken op een groter formaat! (A4 bijvoorbeeld)!!

Nou als dit zo is lijkt het me misschien toch niet zo'n slechte camera, want op I-net gebruik je toch voornamenlijk 640x480 en voor het afdrukken de hogere res.

Correct me if I'm wrong!
Ik denk het wel idd.

Je moet je alleen vertrouwd maken met z'n belichtingseigenschappen. Daarvoor is het dus wel min of meer noodzakelijk dat je iets leest over hoe zo'n ding 'denkt', dat scheelt echt veel in de omgang ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Frytzzz, raad jij nu aan om de Aldi cam om te ruilen voor een Nikon Coolpix met 2.1megpix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik blijf in al die foto's die paars/roze kleur zien.

en da bevalt me gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 14:57 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Nope. Het is een lensafwijking. OK, dat je bij een blauwe-waas foto meer blauw in die afwijking ziet is evident, maar ik neem niet aan dat je dat bedoelt.
Nee idd, ik bedoel dat je verschil ziet, misschien door een andere whitbalance instelling ofzo.

Maar ik heb er ook geen bergen verstand van hoor ;) Dus het zal wel een stukje gezichtsbedrog zijn ofzo.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:08 schreef dojo007 het volgende:
He Fritzzz, raad jij nu aan om de Aldi cam om te ruilen voor een Nikon Coolpix met 2.1megpix?
Ehm... tja. Eigenlijk wel. Je hebt in de praktijk meer aan een beter lichtmeetsysteem dan aan 4 megapixels. Daarnaast weet je wat je hebt met Nikon.

edit:
Waarbij je het flitslicht-meetsysteem ook niet moet vergeten. Goeie kans dat die Nikon beter in staat is om gecombineerde daglicht/flitsfoto's beter te belichten.

Maar, toch wil ik die Aldi-cam niet kraken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wellicht zeer simpele vraag voor jullie profi's, maar oké: ik ben een super-leek op dit gebied en bovendien vrouw (no offense trouwens). Wie is zo vriendelijk om mij uit te leggen hoe ik die kaart kan formatteren??? :? Kan ik ook eens wat plaatjes gaan schieten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:13 schreef catwoman het volgende:
Een wellicht zeer simpele vraag voor jullie profi's, maar oké: ik ben een super-leek op dit gebied en bovendien vrouw (no offense trouwens). Wie is zo vriendelijk om mij uit te leggen hoe ik die kaart kan formatteren??? :? Kan ik ook eens wat plaatjes gaan schieten.....
Dit gaat mijn pet te boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

waarschijnlijk bij de terugkijk functie van die camera
dat is bij mijn fuji te minsten zo...

en kan het niet via dat progje om die foto op je pc te zetten dan ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-09 12:43
Ikzelf heb een Canon Powershot G1. Dat ding was superduur en mijn eerste foto's vielen ook tegen. Als je eenmaal leert hoe je met dat ding moet omgaan en welke beperkingen hij heeft gaat het allemaal wel. Zo ook bij deze camera lijkt me.

Mensen die nu zeggen dat ze blij zijn dat ze er geen hebben: jullie zijn gewoon jaloers, want terugbrengen kunnen de eigenaren toch nog!

Iedereen is nu deze camera aan het beoordelen op basis van foto's van een paar nieuwe eigenaren. Een foto, met welk toestel dan ook gemaakt, is slechts zo goed als de gebruiker! Ook met een camera van e5000 kun je heel gemakkelijk lelijke foto's maken hoor!

En Hugoboss, ben jij DE hugoboss? :)

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 22:10
In veel camera's (zoals de Canon PowerShot G1) zit er een tool menu op met de optie format. Wat je ook kunt doen is als je een CardReader hebt via windows de kaart formateren (FAT16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Zat er geen handleiding bij die liete camera dan? Of zijn jullie zulke twiekers dat jullie die niet lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:19 schreef Moriaty het volgende:
Ikzelf heb een Canon Powershot G1. Dat ding was superduur en mijn eerste foto's vielen ook tegen. Als je eenmaal leert hoe je met dat ding moet omgaan en welke beperkingen hij heeft gaat het allemaal wel. Zo ook bij deze camera lijkt me.

Mensen die nu zeggen dat ze blij zijn dat ze er geen hebben: jullie zijn gewoon jaloers, want terugbrengen kunnen de eigenaren toch nog!

Iedereen is nu deze camera aan het beoordelen op basis van foto's van een paar nieuwe eigenaren. Een foto, met welk toestel dan ook gemaakt, is slechts zo goed als de gebruiker! Ook met een camera van e5000 kun je heel gemakkelijk lelijke foto's maken hoor!
Hear, hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiero foto gemaakt met mijn aldi cam:

http://www.endoria.net/upload/index.php/1700365904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:41 schreef Floris het volgende:

[..]

Tikkie bruinig niet? Maar het is al veel beter dan het was hoor ;)

Maar kodus! Het wordt er beter op :)
resize deze maar eens , dan is het best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

wat een belichting heeft dat ding zeg :P

zit er een macro fucntie op eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, toch wil ik die Aldi-cam niet kraken hoor
walt valt er aan dat ding te kraken dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:39 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

let niet op foto's gemaakt in macrostand, dat is NIET te vergelijken, die fuji is hier ook nog eens erg goed in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:26 schreef Soep het volgende:

Niet Sjlecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:26 schreef Soep het volgende:

eindelijk iemand die een bietje fatsoenlijke foto kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:28 schreef mightyspawn het volgende:
walt valt er aan dat ding te kraken dan :?
Nou, niet veel dus. Maar iets kan zijn, dat de auto-witbalans niet goed werkt. Zie de eerste pics van Gaafy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:29 schreef mightyspawn het volgende:

[..]

eindelijk iemand die een bietje fatsoenlijke foto kan maken
thanks.. ben er ook zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soep, had jij die witbalans op 'buiten' gezet? Of op auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:13 schreef catwoman het volgende:
Ke dan hier een amateur.... Menu Setup(draaiwiel) en dan de eerste functie " Format" Kies ja als je dit wil en nee als je dit niet wil.... Nadere uitleg nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ligt dus gewoon aan de gebruiker, maak eens wa foto's met luch en bomen op achtergrond. zoals voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2264268927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:32 schreef frytzzz het volgende:
Soep, had jij die witbalans op 'buiten' gezet? Of op auto?
automatisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het nog niemand opgevallen, maar in de handleiding staat in de tabel met de CF kaarten die worden ondersteund door de camera, de medion 32MB card er NIET BIJ! Alleen de 64 en 128 MB komen in aanmerking.

|:(

Dat zal toch niet waar zijn he, dat ze een camera verkopen met een fleskaart die niet eens ondersteund wordt!

Een collega van mij heeft de camera vanmorgen gekocht en dat ding gaf aan dat de bijgeleverde CF kaart eerst geformatteerd moet worden. Maar dat kan dus helemaal niet, want dat is ie al lang (uitgeprobeerd in een PDA'tje) en in het menu 'format' kom je helemaal niet terecht! (wel met de 128 mb card erin).

Ik hou het maar bij m'n powershot A20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een beetje testen met resizen naar standaard 8x10cm ben ik best tevreden met het resultaat!!, De 4.1 megapixel heeft misschien toch wel enige invloed op de uiteindelijke kwali...
Ik heb 3 foto's van hetzelfde genomen met de mogelijke res. en allemaal geresized naar (+/-) 8x10.. mwha, best redelijk dan die hogere resoluties..

1 laag http://www.endoria.net/upload/index.php/2692776954
2 hoger http://www.endoria.net/upload/index.php/3160004010
3 best http://www.endoria.net/upload/index.php/2317584527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:40 schreef dojo007 het volgende:
Na een beetje testen met resizen naar standaard 8x10cm ben ik best tevreden met het resultaat!!, De 4.1 megapixel heeft misschien toch wel enige invloed op de uiteindelijke kwali...
Ik heb 3 foto's van hetzelfde genomen met de mogelijke res. en allemaal geresized naar (+/-) 8x10.. mwha, best redelijk dan die hogere resoluties..

kijk eens naar de diagonale lijnen....je wilt echt alleen in best fotos nemen, zeker als je wilt afdrukken... Best okay zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff

Hoe hoger de resolutie, hoe meer informatie je vastlegd. Kijk maar eens naar het display van die radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal lekker geresized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maare wil ieder zijn mening ff geven over de gedachte die maar niet uit mijn hoofd wil verdwijnen....

"Medion 4.1............of Nikon Coolpix 2.1....."

Voor beide is wat te zeggen en...beide zelfde prijs + identieke accesoires! En bij de nikon een Lion accu ipv Nimh

Graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Op woensdag 01 mei 2002 15:47 schreef dojo007 het volgende:
Maare wil ieder zijn mening ff geven over de gedachte die maar niet uit mijn hoofd wil verdwijnen....

Voor beide is wat te zeggen en...beide zelfde prijs + identieke accesoires! En bij de nikon een Lion accu ipv Nimh

Graag jullie mening!
Dan moeten we eerst de specs van die Medion weten! En niet alleen hoeveel pixels en zoom hij heeft, maar:

* wat kun je handmatig instellen
* sluitertijden
* iso waarden
* snelheid serieshots (kan hij dat?)
* etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:37 schreef Marvelous het volgende:
Misschien is het nog niemand opgevallen, maar in de handleiding staat in de tabel met de CF kaarten die worden ondersteund door de camera, de medion 32MB card er NIET BIJ! Alleen de 64 en 128 MB komen in aanmerking.

|:(

Dat zal toch niet waar zijn he, dat ze een camera verkopen met een fleskaart die niet eens ondersteund wordt!

Een collega van mij heeft de camera vanmorgen gekocht en dat ding gaf aan dat de bijgeleverde CF kaart eerst geformatteerd moet worden. Maar dat kan dus helemaal niet, want dat is ie al lang (uitgeprobeerd in een PDA'tje) en in het menu 'format' kom je helemaal niet terecht! (wel met de 128 mb card erin).

Ik hou het maar bij m'n powershot A20.
Klopt, ik heb zojuist Dojo's tip uitgeprobeerd. Helaas zonder succes. Die 128-kaart doet het inderdaad gewoon wel. Ligt 't dus toch niet aan mijn lekenverstand. Maar 's even naar de support-lijn mailen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:47 schreef dojo007 het volgende:

Graag jullie mening!
En welk type Coolpix precies? Dan bekijk ik hier effe wat samples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:49 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Dan moeten we eerst de specs van die Medion weten! En niet alleen hoeveel pixels en zoom hij heeft, maar:

* wat kun je handmatig instellen
* sluitertijden
* iso waarden
* snelheid serieshots (kan hij dat?)
* etc.
Tja laten we aannemen dat dat allemaal identiek is en alleen kijken naar het aantal pix en of het aantal van die Medion niet gewoon overkill is...
Mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:49 schreef catwoman het volgende:

[..]

Klopt, ik heb zojuist Dojo's tip uitgeprobeerd. Helaas zonder succes. Die 128-kaart doet het inderdaad gewoon wel. Ligt 't dus toch niet aan mijn lekenverstand. Maar 's even naar de support-lijn mailen....
Whahaha wat een blunder zeg....daar zullen ze wel een hoop telefoontjes/klachten over krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:52 schreef frytzzz het volgende:

[..]

En welk type Coolpix precies? Dan bekijk ik hier effe wat samples
Nikon Coolpix 775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:55 schreef dojo007 het volgende:
Nikon Coolpix 775
Ok die had ik net idd bekeken en ik moet zeggen.... Ik ben daarvan optisch gezien niet bijster onder de indruk...

Dus als je het alleen daarop beoordeelt dan geloof ik dat je met het Aldi-ding beter af bent.

edit:
[quote]
On the whole the Coolpix 775 produces well metered, well balanced, fairly detailed (although we really did hope for more sharpness) and noise free images. If anything images have a slightly soft look, whether this is down to the lens or lower internal sharpening (even at the 'Normal' sharpening setting) is unclear.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:58 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Ok die had ik net idd bekeken en ik moet zeggen.... Ik ben daarvan optisch gezien niet bijster onder de indruk...

Dus als je het alleen daarop beoordeelt dan geloof ik dat je met het Aldi-ding beter af bent.
Ja, daar dacht ik zelf ook al aan maar ik blijf voorzichtig...ik ben heel blij met die Medion en 2jaar garantie.

Ik denk dat ik mijn keuze maak nadat ik de foto's bij de AH heb opgehaald. Als dat mooie plaatjes zijn hou ik deze. Staat bovendien wel stoer 4.1 MegPix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Hier ook wat foto's die vandaag genomen zijn met mijn aldi-cam.
Boomdinges op 2272x1704
Snelweg op 1600x1200
Texaco op 1600x1200

Medium compressie. Wat is jullie mening?

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:01 schreef dojo007 het volgende:

Ik denk dat ik mijn keuze maak nadat ik de foto's bij de AH heb opgehaald. Als dat mooie plaatjes zijn hou ik deze. Staat bovendien wel stoer 4.1 MegPix
Ik zou het niet van de kwaliteit van afdrukken laten afhangen, maar gewoon met je eigen ogen (op een beeldscherm) beoordelen. Een afdrukcentrale kan het beeld flink verneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:05 schreef Bjorker het volgende:
Boomdinges op 2272x1704
Snelweg op 1600x1200
Texaco op 1600x1200

ik vind ze best moooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomdinges op 2272x1704
Snelweg op 1600x1200
Texaco op 1600x1200

Boomdinges: Beetje overbelicht maar erg mooi

Andere twee: Niet raggend scherp maar heel behoorlijk. Ben benieuwd naar lage compressie.

Het lijkt erop dat dit objectief in de tele-stand scherper is dan in de groothoek-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje voor de profs, wat is de normale resolutie van een Digi foto die je naar de Fotoshop brengt om af te laten drukken....of moet je ze eerst zelf resizen en dan laten afdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:15 schreef dojo007 het volgende:
Nog een vraagje voor de profs, wat is de normale resolutie van een Digi foto die je naar de Fotoshop brengt om af te laten drukken....of moet je ze eerst zelf resizen en dan laten afdrukken?
Als het goed is maakt het niet uit,
edit:
maakt natuurlijk wel uit lol, je hebt wel voldoende info nodig. Maar idd geven de afdrukkers zelf aan wat ze als minimaal verlangen
als de beeldverhoudingen maar kloppen. Resizen zou ik als het niet hoeft niet aan beginnen, beetje croppen tot de juiste (2 x 3) verhouding en opsturen.

frytzzz is outta here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:15 schreef dojo007 het volgende:
Ligt eraan waar je ze laat afdrukken...maar vaak geld voor een bepaald formaat foto een minimale resolutie

hieronder de maten die de afdrukcentrale van de hema vereist

formaat afdruk gewenst minimaal
8,9 x 13,0 cm 1050 x 1575 500 x 750
10,2 x 15,2 cm 1200 x 1800 600 x 900
12,7 x 19,0 cm 1500 x 2250 700 x 1050
20,3 x 30,0 cm 2400 x 3600 1200 x 1800

en dit zijn de bijbehorende prijzen

8,9 x 13,0 cm fl. 0.57 / 0,26
10,2 x 15,2 cm fl. 0.59 / 0,27
12,7 x 19,0 cm fl. 0.99 / 0,45
20,3 x 30,0 cm fl. 3.75 / 1.70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:19 schreef Cavedude het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je ze laat afdrukken...maar vaak geld voor een bepaald formaat foto een minimale resolutie

hieronder de maten die de afdrukcentrale van de hema vereist

formaat afdruk gewenst minimaal
8,9 x 13,0 cm 1050 x 1575 500 x 750
10,2 x 15,2 cm 1200 x 1800 600 x 900
12,7 x 19,0 cm 1500 x 2250 700 x 1050
20,3 x 30,0 cm 2400 x 3600 1200 x 1800

en dit zijn de bijbehorende prijzen

8,9 x 13,0 cm fl. 0.57 / 0,26
10,2 x 15,2 cm fl. 0.59 / 0,27
12,7 x 19,0 cm fl. 0.99 / 0,45
20,3 x 30,0 cm fl. 3.75 / 1.70
Ehm, als ik een foto van de hoogste res aanpas naar die maten vervormd de foto dus, niet dezelfde verhouding...is dat een prob als ik ze niet vervorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:25 schreef dojo007 het volgende:

[..]

Ehm, als ik een foto van de hoogste res aanpas naar die maten vervormd de foto dus, niet dezelfde verhouding...is dat een prob als ik ze niet vervorm?
Uuh ja dek het wel ze moeten 2 * 3 verhouding zijn anders worden ze niet geaccepteerd of uitgerekt bij het afdrukken...
Hoe verander jij het formaat met photoshop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon Microsoft Photo Editor, iets anders hebben ze niet op het werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:29 schreef dojo007 het volgende:
Gewoon Microsoft Photo Editor, iets anders hebben ze niet op het werk...
Hmm ben ik niet zo bekend mee....maar ik zou aanraden om het met photoshop te doen krijg je wel de goede verhouding.

misschien is er ook nog wel een online tool voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
Ik vind de pics nog best wel tegenvallen, veel ruis , en niet echt scherp ivg met mijn 2800z van fuji. :{

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Hmm, voor een 4.1 Megapixel ben ik niet echt onder de indruk. Gelukkig maar wil ik bijna zeggen, want ik heb net een Canon Powershot A40 (2.1MP) gekocht, €545 inclusief 64Mb kaartje en goede batterijen....D'r zitten zoveel instellingen op dat ding dat ik er de helft niet van begrijp (ISO waarden, witbalans, enz, enz) maar dat komt nog wel....

1600x1200, hoogste kwaliteit, direct van de camera:
http://members.atlasf1.com/athree/digital/audi.jpg

Oh, en deze is in de keuken genomen, resized naar 800x600:
http://members.atlasf1.com/athree/digital/dustinkitchensmall.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
'k Wil alleen maar even zeggen dat ik 'm dus terug heb gebracht.
Geen enkel probleem! Er werd niet eens naar de reden gevraagd (op basis van hun principes die ik al eerder heb gepost zouden ze dat ook niet mogen doen).
Dus gewoon netjes geld terug gekregen.

Niet dat ik jullie aan wil moedigen om je camera terug te brengen, maar stel dat je toch niet 100% tevreden bent (net als ik), dan is er in ieder geval de mogelijkheid..

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:36 schreef _HugoBoss_ het volgende:
'k Wil alleen maar even zeggen dat ik 'm dus terug heb gebracht.
Geen enkel probleem! Er werd niet eens naar de reden gevraagd (op basis van hun principes die ik al eerder heb gepost zouden ze dat ook niet mogen doen).
Dus gewoon netjes geld terug gekregen.

Niet dat ik jullie aan wil moedigen om je camera terug te brengen, maar stel dat je toch niet 100% tevreden bent (net als ik), dan is er in ieder geval de mogelijkheid..
en werd ie gelijk doorverkocht aan iemand anders ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
Op woensdag 01 mei 2002 16:33 schreef MartijnA3 het volgende:
Hmm, voor een 4.1 Megapixel ben ik niet echt onder de indruk. Gelukkig maar wil ik bijna zeggen, want ik heb net een Canon Powershot A40 (2.1MP) gekocht, €545 inclusief 64Mb kaartje en goede batterijen....D'r zitten zoveel instellingen op dat ding dat ik er de helft niet van begrijp (ISO waarden, witbalans, enz, enz) maar dat komt nog wel....

1600x1200, hoogste kwaliteit, direct van de camera:
http://members.atlasf1.com/athree/digital/audi.jpg

Oh, en deze is in de keuken genomen, resized naar 800x600:
http://members.atlasf1.com/athree/digital/dustinkitchensmall.jpg
Ziet er heel netjes uit! :)

Ik zou ff je nummerbord soepen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Op woensdag 01 mei 2002 16:47 schreef InZane het volgende:
Ziet er heel netjes uit! :)

Ik zou ff je nummerbord soepen als ik jou was.
Thx, ben er ook erg blij verrast mee. :) Alleen dattie nu "wat" goedkoper is in Duitsland is wat minder, maar ach.

Over dat nummerbord...Oeps. Kan hier niet bij mn site, dus dat moet maar even wachten.... |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Boomdinges op 2272x1704
Snelweg op 1600x1200
Texaco op 1600x1200

Mooie kiekjes hoor! Ik vind alleen bij die texaco het rood er een beetje dik bovenop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik vindt de foto's die ik hier geplaatst zie niet echt scherp. Dat is wel jammer.

Is het trouwens dezelfde cam als die "JENOPTIK JD 4100 Z3", die eerder in dit topic werdt gedacht.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste