-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 12.936 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Cutebritney schreef op 12 augustus 2002 @ 11:44:
[...]

Je kunt windows QoS proberen, maar 'k dnek niet dat je daar echt wat aan hebt...

Een mogelijkheid is mischien om er een oud pctje tussen te zetten, linux installen, en dan kun je het met programma's wel mooi regelen allemaal :)
Voor windows is er niets voor zover ik weet. (Gratis dan, betaald is er wel wat, maar is meestal erg duur....)
BETAALD BOEIT NIKS!!!!

Ik betaal erg graaag voor al is het €1000 !!!

Duz please geef me linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
Anoniem: 40328 schreef op 13 augustus 2002 @ 16:51:
aha dan zil ik dat eens even doorlezen
ik heb de breezeNET.....

mijn vader die zendammateur is die rade mij aan om deze antenne te maken:
http://www.wlan.org.uk/simple_double_quad.gif
een zogenaamde butterfly / quad antenne...

als ze af zijn dan plaats ik wel mijn bevindingen...
das idd een goed / makkelijk model :)

Tip: combineer hem met een oude schotel :)
zie ook: http://trevormarshall.com/biquad.htm
pierre-oord schreef op 13 augustus 2002 @ 16:54:
[...]

BETAALD BOEIT NIKS!!!!

Ik betaal erg graaag voor al is het €1000 !!!

Duz please geef me linkje
ik dacht aan deze, maar als je geen proxyserver wilt gebruiken...tja...
http://www.winfiles32.com/NS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38391

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Als er in het dorp kabelinternet beschikbaar is, spreek dan daar met een bekende af, dat hij op jou kosten een abbo neemt. Vanaf zijn locatie zet je met richantenne's een straalverbinding op naar jou huis, en op jou dak/antennepaal zet je een accesspoint waar buren op kunnen inloggen.
--------------------------------------------------------------------------------

Als dit ook makelijk gaat (afstand dorp/huis +/- 2 km vogelvlucht) doe ik niks voor de buren. Dit was alleen om wat kosten terug te verdienen.

Kun je me eventueel een linkje geven waar dit wat gedetaileerder wordt uitgelegd. Dat hij een richt antenne moet hebben snap ik wel maar moet ik er dan ook geen hebben voor de "upload" Verder moet zijn pc toch wel 24/7 aanstaan.

Ik bedoel eigenlijk het werkt toch gewoon als 2 pc waar op je internet sharing hebt geinstaleerd maar waar de 2 pc wat verder uit elkaar staan als "normaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:52

qless

...vraag maar...

Simpelste:

2 x access point met richt antenne en goede kabel

1 x router (met ingebouwde switch is vaak makkelijk) voor de kabelinternet kant

1 x switch aan jouw kant

En draaien maar :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 38391 schreef op 14 augustus 2002 @ 08:55:
quote:
Als er in het dorp kabelinternet beschikbaar is, spreek dan daar met een bekende af, dat hij op jou kosten een abbo neemt. Vanaf zijn locatie zet je met richantenne's een straalverbinding op naar jou huis, en op jou dak/antennepaal zet je een accesspoint waar buren op kunnen inloggen.

Als dit ook makelijk gaat (afstand dorp/huis +/- 2 km vogelvlucht) doe ik niks voor de buren. Dit was alleen om wat kosten terug te verdienen.

Kun je me eventueel een linkje geven waar dit wat gedetaileerder wordt uitgelegd. Dat hij een richt antenne moet hebben snap ik wel maar moet ik er dan ook geen hebben voor de "upload" Verder moet zijn pc toch wel 24/7 aanstaan.
Een linkje heb ik niet helaas, ik kan het wel iets gedetaillerder uitleggen.

Aan de "cable-kant" zet je iets neer dat internet kan delen. Dat kan een oude pc zijn die 24/7 aanstaat, of een hardwarematige router.
Vanaf deze pc/router leg je een UTP kabel naar het dak, samen met een kabel voor stroom.
Op het dak bevestig je:
+ in een waterdichte plastic doos, een linksys WAP11
+ Een mooie antenne. Voor 2KM DENK ik dat een Helical voldoende is, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.......
Gelukkig kost het bouwen van 2 helicals niet meer dan een paar 10-tjes, dus mischien is het de moeite wel waard om het te proberen :)
Als je niet zelf wilt gaan bouwen, zul je een kant-en-klare antenne moeten kopen.
Die prijzen liggen allemaal wel wat hoger, vaak gaat het al richting de 100-150 euro per stuk....
Onthoud dat als je er 1 gaat kopen, dat hij sterk genoeg is. De helical's leveren 18dBi, en als dat niet werkt, heb je er dus nodig die 21 of 24 dBi doen.

Nouja, bij jou thuis doe je eigenlijk hetzelfde, maar je gebruikt geen router :)

je kunt in princiepe de UTP kabel van de WAP11 direct op je pc aansluiten, en stel dat meer pc's thuis interesse hebben, kun je er nog een hub/switch tussenhangen, waar je dan meer pc's ophangt :)

Maar voordat je een kabelabbo aanvraagt ofzo, ik zou eerst goed gaan testen of de wireless verbinding goed tot stand is te brengen :)
Ik neem aan dat je een line-of-seight hebt :?
Ik bedoel eigenlijk het werkt toch gewoon als 2 pc waar op je internet sharing hebt geinstaleerd maar waar de 2 pc wat verder uit elkaar staan als "normaal"
Yups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb min of meer "line of sight" . Er staan een paar huizen voor aan zijn kant. (2 rijen los staande huizen) dan 1 km niks , dan een dijk met bomen , en dan weer 1 km niks.

Hoe "breed" is zo'n signaal (als je begrijpt wat ik bedoel) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 38391 schreef op 14 augustus 2002 @ 13:25:
Ik heb min of meer "line of sight" . Er staan een paar huizen voor aan zijn kant. (2 rijen los staande huizen) dan 1 km niks , dan een dijk met bomen , en dan weer 1 km niks.

De "breedte" van het signaal verschilt per antenne...
Hoemeer dBi, hoe smaller het signaal is, maar hoe verder hij komt.....

Om 2km te overbruggen zul je tochwel rond de 21 dBi nodig hebben, dus het signaal zal vrij smal zijn waarschijnlijk..... (ik schat 10 - 15 graden)

2 rijen losstaande huizen, kan hij eroverheen stralen ?
Dus als hij de antenne op het dank zet, komt hij er dan overheen ?

Als dat zo is, dan zal het wel goedgaan....door een paar bomen zou in princiepe ook moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je volgende punt was. "Voordat je iemand een kabel abbo laat nemen" dat is in dat geval geen probleem. Persoon in kwestie heet al een abbo. Router hoeft gewoon een standaard router te zijn ?. Is voor hem (n00b) ietsje veiliger/makkelijker dan een servertje.

Vervolgens de linksys WAP11. Waar kan ik deze kopen en welke raad je aan. Het punt is dat ik eigenlijk eerst wil checken of de verbinding goed tot stand kan komen zonder "grote"investeringen te doen.

Zou wat vervelend zijn om voor €1000 spullen te kopen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60074

Anoniem: 38391 schreef op 14 augustus 2002 @ 13:25:

Zoals al eerder vermeld hangt dit af van de antenne. De antenne die hierbij hoort te zitten hangt weer af van je type WBC-DS.11 High power of Low Power............

Dit is een OEM van No Wires Needed. (grote zwarte kasten)

Meestal werd hiervoor de 18dBi van Conifer voor gebruikt (tegenwoordig Andrew) openingshoek 14 graden.

Het grootste probleem zijn die bomen. Die absorberen de 2.4Ghz straling als een sponsje. Traditionele bouw heeft een 2.4Ghz verbinding minder (maar wel) last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-04 22:48

Ruudjah

2022

Een handige tabel met afstanden/DBi in miles is hier

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24159

heb nu met een vriend van me elk een Linksys WPC11 gekocht voor €130,- het stuk maar nu zie ik dat mijn pc een andere kaart ziet in adhoc mode dit kan toch niet zo zijn dat hij de andere kaart ziet op 1,5 km afstand met standaard antenne met wel 25 huizen er tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
waar heb je de wap11 vandaan? want €130 is wel lekker goedkoop :9

Hoe weet je zo zeker dat die andere verbinding 1.5KM van je vandaan is? Een van je buren kan toch ook een wireless netwerkje hebben draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WPC 11 instant wireless PCI card

bij www.hcs-automatisering.nl weg staat nog niet op de site gewoon even vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja we wonen hier in een dorp met mensen die haast nog niet eens weten hoe een computer er uit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ho sorry ik bedoel wmp11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24159 schreef op 14 augustus 2002 @ 23:28:
WMP 11 instant wireless PCI card

Deze kaart kan volgens mij ook als AP werken teminste zo staat het wel beschreven in het stappenplan van Wireless leiden voor linux http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/WMP11

ik moet zo ongeveer 6 meter kabel hebben om naar de antenne te komen kan ik hiervoor RG58 gebruiken :?

• Xandrios
Anoniem: 24159 schreef op 14 augustus 2002 @ 23:28:
WPC 11 instant wireless PCI card

oeps...sorry, verkeerd gelezen |:( Ik dacht dat je de WAP11 bedoelde :P
Anoniem: 24159 schreef op 14 augustus 2002 @ 23:29:
O ja we wonen hier in een dorp met mensen die haast nog niet eens weten hoe een computer er uit ziet
Er zijn meer mensen met een draadloos netwerk dan je zult verwachten...veel meer....
Anoniem: 24159 schreef op 15 augustus 2002 @ 08:07:
ik moet zo ongeveer 6 meter kabel hebben om naar de antenne te komen kan ik hiervoor RG58 gebruiken :?
RG58 met koperen kern kun je inderdaad gebruiken :)
Maar 6 meter is wel erg veel hoor, zal een boel verlies geven...

Watvoor antenne heb je erbij ?

Cutebritney schreef op 15 augustus 2002 @ 10:11:
[...]

oeps...sorry, verkeerd gelezen |:( Ik dacht dat je de WAP11 bedoelde :P

[...]

Er zijn meer mensen met een draadloos netwerk dan je zult verwachten...veel meer....

[...]

RG58 met koperen kern kun je inderdaad gebruiken :)
Maar 6 meter is wel erg veel hoor, zal een boel verlies geven...

Watvoor antenne heb je erbij ?
een 60 cm shotel met een biquad dingetje er voor

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Er zijn vast nog steeds geen dingen om +/- 3 km zonder free line of sight te overbruggen ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03 23:19
Wat is zonder line of sight ?
2 km met een stel vette bomen ertussen lukte bij ons net...

Anoniem: 24159 schreef op 15 augustus 2002 @ 08:07:
Ik zou zelf H2000 Flex gebruiken.......

Rg-58 zal teveel demping geven en dat willen we toch niet ?!?!

_zer0_ schreef op 15 augustus 2002 @ 15:48:
Wat is zonder line of sight ?
2 km met een stel vette bomen ertussen lukte bij ons net...
Zal wel geen 100mW EIRP zijn dan?? Of kijk je er net overheen?

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03 23:19
Beide kanten een Orinoco kaartje (+-35 mW) en een +-15dBi short backfire antenne.
Zit er wel "iets" overheen ja, maar dat mag ik dan ook :)

_zer0_ schreef op 15 augustus 2002 @ 16:02:
Beide kanten een Orinoco kaartje (+-35 mW) en een +-15dBi short backfire antenne.
Zit er wel "iets" overheen ja, maar dat mag ik dan ook :)
Even te zeggen Orinoco kaartje +15dBi + 15dBi = 30dBi = 1Watt Beetje te veel??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60074 schreef op 15 augustus 2002 @ 15:51:
[...]

Ik zou zelf H2000 Flex gebruiken.......

Rg-58 zal teveel demping geven en dat willen we toch niet ?!?!
Zeker weten niet,

weet jij ook waar die kabel te krijgen is

en weet iemand ook een progie net zo als WlanExpert voor win 9x ook zo iets voor winXP

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 24159 op 16-08-2002 10:30 . Reden: toevoegen Wlanexpert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft niemand een idee waar ik die kabel kan krijgen voor een redelijke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
beetje googelen kan geen kwaad hoor ;)

dit was de 1e link:
http://www.classicint.nl/textned/kabel.htm

2 euro de meter....valt opzich wel mee :)

Afbeeldingslocatie: http://www.classicint.nl/images/h2000n

[edit]
Weet iemand zo ff snel watvoor connector er op de WAP 11 zit?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het geen gewone N connector is :?

[edit2] Lama, heb het al gevonden: een RP-TNC :)
Afbeeldingslocatie: http://www.kcip.com/wireless/rp-tnc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke connector als je nodig hebt voor de wap11 staat wel op www.wirelessleiden.nl.

maar krijg ik op die kabel wel een RP SMA connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
waarschijnlijk niet...mischien kun je die er los bijbestellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Laatst online: 24-04 11:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Hmz, Ik was al een tijdje van plan om een wireless linkje aan te leggen van 7 km. Nu kwam een week geleden mijn broer aanzetten met een complete set op kosten van de zaak!!

De set bestaat uit: 2 x wap11 ver2.2, 1 x 24 dBi richt antenne, 1 x 14.5 dBi richt antenne, en de broodnodige kabeltjes.
Ik heb vervolgens onze antenne mast verhangen, de antenne zelf hangt nu op ongeveer 14 meter boven de grond. Bij mijn vriend 7 km verderop hangt de 14 dBi antenne, op ongeveer 13 meter.

Nu wil het feit dat hij aan de rand van de stad woont (aan de goede kant) in ik ver in het platteland (dus geen breedband whatsoever). Er is echter geen line of sight; er zitten verspreid een aantal rijtjes bomen tussen (best wel wat, totaal denk ik 200 - 400 meter) en, helaas, en stomme ijzeren boogbrug over een rivier. De top is ongeveer evenhoog als de beide masten (denk ik). En nu wil het vervelende lot dat wij niet kunnen connecten. Het volgende geprobeerd: verschillende kanalen (6 en 11, misschien moet ik er nog maar wat proberen) en de zend/ontvangkop op mijn 24 dBi antenne een kwart slag gedraaid (polarisatie) Maar nog steeds niets. Op deze acces points zit helaas geen metertje voor signaalsterkte.

Wat kan ik nog proberen?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik denk dat je het meeste opschiet als je die 14 dBi omruilt voor ook een 24....

Ik dnk namelijk dat hij het probleem is; niet krachtig genoeg, terwijl de 24 dat mischien wel is :)

Maarja, kans is natuurlijk ook dat er gewoon teveel qua bomen etc tussenzit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Weet iemand of er al antenne's zijn voor de 802.11a versie van wireless netwerken? 11 mbit is voor mij op den duur niet meer genoeg. 54/108 Mbit lijkt mij veel sappiger... :P:9

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Je kunt uiteraard gewoon zelf 5.8 ghz antenne's maken. Mischien zijn ze ook al wel te koop, maar nog niet in overvloed iig ;)

Ik denk overgins NIET dat het gaat lukken met 802.11A. De snelheden zijn lang zo hoog niet als beloofd wordt; en de maximale afstanden zijn zo'n 10x zo klein als bij 802.11B....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he ruudjah ik denk dat je het beste eens een km dichterbij kan gaan zitten om te zien als hij het dan wel doet. dan kun overgins altijd nog een andere antenne proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Cute:

De snelheden niet zo hoog als beloofd? maakt niet uit. Al loopt ie op 25%, dan is dat al sneller dan 802.11b. Bovendien heeft 802.11a ondersteuning voor QoS, wat 802.11b niet heeft. Dat de maximale afstanden veel kleiner zijn dan 802.11b maakt ook niet uit, hiervoor zijn dus richtantenne's uitgevonden.

En jopie2:
waar de f*ck heb je het over...? Misschien zou je je zinnen wat duidelijker moeten formuleren?

[ Voor 0% gewijzigd door Ruudjah op 21-08-2002 01:30 . Reden: Typo's ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Ruudjah schreef op 21 augustus 2002 @ 01:29:
Cute:

De snelheden niet zo hoog als beloofd? maakt niet uit. Al loopt ie op 25%, dan is dat al sneller dan 802.11b. Bovendien heeft 802.11a ondersteuning voor QoS, wat 802.11b niet heeft. Dat de maximale afstanden veel kleiner zijn dan 802.11b maakt ook niet uit, hiervoor zijn dus richtantenne's uitgevonden.

Even iets van een site gepikt:

Bij 1 Watt EIRP (waarschijnlijk max. vermogen in Nederland) en volledig FLOS (inclusief 100% vrije Fresnel-zone) Oftwel optimale omstandigheden:

54Mbp/s 322 meter
36Mbp/s 573 meter
24Mbp/s 722 meter
18Mbp/s 1144 meter
12Mbp/s 1440 meter
9Mbp/s 1813 meter
6Mbp/s 2282 meter

Dit zijn wederom de bruto-bandbreedte waardes vergelijkkbaar met 11 Mbp/s = +/- 3.5Mbp/s.

Dit scheelt wel errug veel vergeleken met sommige DS.11 verbinding, zeker als je naar optimale omstandigheden gaat kijken. Of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ruudjah schreef op 21 augustus 2002 @ 01:29:
Cute:

En jopie2:
waar de f*ck heb je het over...? Misschien zou je je zinnen wat duidelijker moeten formuleren?
Dat klopt natuurlijk wel; maar als je hetzelfde bereik wilt halen als 802.11B + antenne's, dan heb je toch minimaal een versterker nodig....

Want een paar KM overbrug je echt niet zo makkelijk, ookniet met supderdesuper antenne's....

Maarja, voor een kleine afstand is het mischien wel goed te doen icm richtantenne's :)
Even iets van een site gepikt:

Bij 1 Watt EIRP (waarschijnlijk max. vermogen in Nederland) en volledig FLOS (inclusief 100% vrije Fresnel-zone) Oftwel optimale omstandigheden:

54Mbp/s 322 meter
36Mbp/s 573 meter
24Mbp/s 722 meter
18Mbp/s 1144 meter
12Mbp/s 1440 meter
9Mbp/s 1813 meter
6Mbp/s 2282 meter

Dit zijn wederom de bruto-bandbreedte waardes vergelijkkbaar met 11 Mbp/s = +/- 3.5Mbp/s.

Dit scheelt wel errug veel vergeleken met sommige DS.11 verbinding, zeker als je naar optimale omstandigheden gaat kijken. Of niet soms?
Die 1Watt, volgens de rdr wordt de 5ghz band nog NIET als een rlan band gezien. Vandaar dat er nu nog 1 watt staat in het schema, maar volgensmij wordt het heel wat minder uiteindelijk....

Voor kleinere afstanden zal het ongetwijfeld beter werken dan 802.11B, maar ik verwacht dat je oor de wat grotere afstanden (1KM+) toch terug moet naar 802.11B hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Hmmm. Ok... Da's nieuw voor mij. Maar waar ligt dit dan aan? Aan de frequentie, of gewoon aan de .a techniek? In geval van frequentie betekend het dus gewoon wachten op 802.11g, die 54 Mbit ondersteunt op 2.4 Ghz.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ruudjah schreef op 24 augustus 2002 @ 09:30:
Hmmm. Ok... Da's nieuw voor mij. Maar waar ligt dit dan aan? Aan de frequentie, of gewoon aan de .a techniek? In geval van frequentie betekend het dus gewoon wachten op 802.11g, die 54 Mbit ondersteunt op 2.4 Ghz.
De frequentie ligt het inderdaad aan.
HOe meer Ghz-en, hoe meer dataoverdracht er kan plaatsvinden, maar hoe kleiner de range wordt bij hetzelfde zendvermogen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47
Geachte medetweakers,

Ik ben het volgende van plan:

Beneden in huis staat de kabelmodem, hier wil ik een E-tech wireless router bij plaatsen, mijn PC staat op zolder (hoeveel meter zou dat zijn? 10? 15?) Daar wil ik een sitecom USB wireless network adapter op plaatsen.
(en misschien later ook op de PC van m'n broertje op de 2e verdieping)

Is dit haalbaar? Dus hou ik 11 mBit?

En heeft iemand ervaring met de ping van bv Counter-Strike... gaatie erg omhoog? (heb zonder wireless een ping van 30)

Ik hoop dat ik antwoord krijg.

ps. Ik ben niet van plan om met richt antenne's of met extra antenne's te gaan werken... of moet ik dit ook bij het kostenplaatje gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Praeth schreef op 24 augustus 2002 @ 11:00:
Geachte medetweakers,

Ik ben het volgende van plan:

Beneden in huis staat de kabelmodem, hier wil ik een E-tech wireless router bij plaatsen, mijn PC staat op zolder (hoeveel meter zou dat zijn? 10? 15?) Daar wil ik een sitecom USB wireless network adapter op plaatsen.
(en misschien later ook op de PC van m'n broertje op de 2e verdieping)

Is dit haalbaar? Dus hou ik 11 mBit?

En heeft iemand ervaring met de ping van bv Counter-Strike... gaatie erg omhoog? (heb zonder wireless een ping van 30)

Ik hoop dat ik antwoord krijg.

ps. Ik ben niet van plan om met richt antenne's of met extra antenne's te gaan werken... of moet ik dit ook bij het kostenplaatje gaan rekenen.
Of de 11Mbit gaat lukken weet ik niet, maar waarschijnlijk lukt 11 of 5.5 mbit wel ja. Het zou wel kunnen dat je de antenne's moet draaien van vertikaal naar horizontaal. Op die manier "straald" de omni antenne naar boven en beneden, ipv horizontaal over de benedenverdieping ;)

Maarja, het hangt er allemaal vanaf. Als je vloeren/plafonds van puur beton zijn, met een metalen rooster erdoorheen, dan zal het signaal drastisch zakken waarschijnlijk....Heb je wat dunnere vloertjes, gaat het al stukken beter meestal...

Ik kan zometeen wel ff met een laptop naar boven lopen, even kijken of het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48181

ik ben van plan de linksys WMP11 te kopen (PCI kaart met antenne) nu heb ik routershop gebeld, en die man daar zei dat het heel moeilijk was de kaarten ad-hoc te laten werken in windows. In linux zou je 1 kaart als acces point in kunnen stellen, maar in windows kan dat niet. Heeft iemand ervaring met het ad-hoc laten werken van deze kaarten? En hoe heb je dat gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Welk merk is nou eigenlijk het beste,
dat is iets wat toch eigenlijk mis in dit "grote wireless topic"
Ik ben zelf vanplan om een 3com access point 2000 te kopen in combinatie met een Intel Pro Wireless kaartje
iemand ervaring met deze dingen of is er een ander merk toch beter?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pyravex schreef op 26 augustus 2002 @ 16:57:
Ik ben zelf vanplan om een 3com access point 2000 te kopen in combinatie met een Intel Pro Wireless kaartje
Volgens mij is er niet Het Beste Merk..... (eigenlijk wel maar ben wel een beetje partijdig komt door mijn werk....) O-)

Maar ook al heeft bijna elk product een WIFI compliant merk zou ik geen mix ervan maken (3com/Intel)

Ligt er ook aan wat je er mee wil doen en natuurlijk wat je ervoor wilt uitgeven.

Britney correct me if I'm wrong....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex

pyravex

:)
k heb net een bestelling gedaan voor een 3com AP 2000+ een 3Com® OfficeConnect® 11 Mbps Wireless LAN PC Card
zal mijn bevindingen hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
pyravex schreef op 26 augustus 2002 @ 16:57:
"het beste" is een beetje moeilijk te zeggen. Elk kaartje heeft zo z'n voordelen en nadelen :)

Als ze WIFI zijn, zullen ze ook kunnen samenwerken. Wel kan het zo zijn dat in uitzonderlijke gevallen de snelheid iets lager wordt (dan de max snelheid van het traagste merk) maar ik heb dat nog nooit meegemaakt.

Over die 3com, tweakers.net heeft daar een tijdje terug een review over geschreven, zie hier:
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38956

Ik heb in dit topic nu bijna elke letter gelezen en het valt mij op dat er erg weinig over Sitecom verteld word. Wat ik erg jammer vind want ik heb zelf een Sitecom AP en een PCMCIA kaartje in m'n laptop.

Het bereik valt mij alleen een klein beetje tegen. Dus is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik het bereik van mijn AP kan vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex

pyravex

Ik heb al wel een tip voor mensen die een 3com wlan nic willen gaan kopen
deze: 3Com 11 Mbps Wireless LAN Office Connect PC Card met XJACK antenne (3CRSHPW196)
moet je niet kopen.
Deze heeft veel minder bereik als de
3Com® OfficeConnect® 11 Mbps Wireless LAN PC Card (3CRSHPW696)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 21:36
Ben dan eindelijk de 10 pagina's doorgekomen.. ;)
Maar ik heb een vraag; welke sites raadplegen jullie voor reviews betreffende hardware?
Zelf kijk ik regelmatig bij www.practicallynetworked.com maar ik hoop dat er meer sites zijn die dieper in wireless gaan.
Google... tja.. ik zou graag jullie meest gebruikte sites willen hebben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Reeds beantwoord

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 29-08-2002 18:52 . Reden: oude vraag na onderzoek reeds beantwoord:-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

erg leuk topic, alleen een beetje groot geworden.

ik wil mijn bereik vergroten: ik heb 2 wifi USB adapters van sitecom, die allebei op een XP machine zijn aangesloten.
windows zegt dat er geen signaal is, het config appje zegt dat er 50 % signaal is. ook ligt om de 20 minuten de verbinding eruit. erg onhandig als je internet wil sharen.
als ik de adapters buiten hang [het is van gebouw naar gebouw, begane grond], zodat ze vrij zicht hebben, zeggen windows en het appje allebij dat de ontvangst goed is. maar ik kan natuurlijk moeilijk de adapters buiten hangen. het signaal moet nu door een aantal houten muren heen, en een stenen.
nu wil ik dus zo'n antenne bouwen als
Afbeeldingslocatie: http://www.wirelessleiden.nl/folder/img2.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://www.saunalahti.fi/elepal/photos/ant1_02.jpg
om mijn link wat beter te krijgen. gaat dit werken over een afstand van 40 meter, als ze binnen / buiten hangen?

nog een vraag: op de wl003 sitecom zit onderop wel een aansluiting voor een antenne, onder een rubberen dopje. is dit te gebruiken? [wil wel ff een foto opzoeken voor meer info]
het is een heel klein aansluitingkje.

zou je verder ook gewoon een rondstraal antenne [zoeen met veel sprieten]
code:
1
2
3
4
5
--------------
       /\
      /  \
     /    \
    /      \

kunnen gebruiken? ik wil later misschien ook nog een kaartje voor mijn laptop gebruiken, en dan is het natuurlijk niet zo handig als je alleen een straalverbinding hebt ;)

bvd!

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25752

Oproep aan mensen in Nijmegen

Wie doet er mee aan het opzetten van een wireless netwerk in Nijmegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Anoniem: 25752 schreef op 28 augustus 2002 @ 19:00:

iemand in nunspeet ook interesse?

Gregor van Egdom Krekr

• Xandrios
krekrrr schreef op 28 augustus 2002 @ 18:29:
erg leuk topic, alleen een beetje groot geworden.

ik wil mijn bereik vergroten: ik heb 2 wifi USB adapters van sitecom, die allebei op een XP machine zijn aangesloten.
windows zegt dat er geen signaal is, het config appje zegt dat er 50 % signaal is. ook ligt om de 20 minuten de verbinding eruit. erg onhandig als je internet wil sharen.
als ik de adapters buiten hang [het is van gebouw naar gebouw, begane grond], zodat ze vrij zicht hebben, zeggen windows en het appje allebij dat de ontvangst goed is. maar ik kan natuurlijk moeilijk de adapters buiten hangen. het signaal moet nu door een aantal houten muren heen, en een stenen.
nu wil ik dus zo'n antenne bouwen als
[afbeelding]
of
[afbeelding]
om mijn link wat beter te krijgen. gaat dit werken over een afstand van 40 meter, als ze binnen / buiten hangen?

nog een vraag: op de wl003 sitecom zit onderop wel een aansluiting voor een antenne, onder een rubberen dopje. is dit te gebruiken? [wil wel ff een foto opzoeken voor meer info]
het is een heel klein aansluitingkje.

zou je verder ook gewoon een rondstraal antenne [zoeen met veel sprieten]
code:
1
2
3
4
5
--------------
       /\
      /  \
     /    \
    /      \

kunnen gebruiken? ik wil later misschien ook nog een kaartje voor mijn laptop gebruiken, en dan is het natuurlijk niet zo handig als je alleen een straalverbinding hebt ;)

bvd!
Ik zou niet zo'n grote antenne bouwen. het zal wel werken, maar ik denk dat het wat "te" is ;)

Als je al wel een "beetje" signaal hebt, dan moet dat met relatief simpele antenne's makkelijk op te lossen zijn.

Ik dacht aan een BiQuad, die dingen zijn makkelijk te maken, goedkoop (paar euro tot gratis) en toch een flinke versterking van je signaal :)
Zie devolgende url's voor how-to enzo:
http://trevormarshall.com/biquad.htm
http://www.saunalahti.fi/elepal/antenna4.html
Let op dat als je geen schotel gebruikt (in jou geval niet nodig) dat je de opstaande randen op de achtergrond-reflectieplaat NIET erop zet. Dus alleen de achtergrond-reflectie, geen zijkanten :)

Als je een "rondstraal" antenne wilt hebben, dat heet overgins een Omni, heb ik ookwel wat leuke schema's. makkelijk te bouwen van kabel, soldeer en een buisje als omhulsel :P
ook hierbij zijn de kosten dus vrijwel niets :)

http://wireless.gumph.org/ (veel plaatjes en tips!)
http://www.repeater-builder.com/rbtip/wa6svt.html

Dat rubberen dopje met antenneaansluiting, 'k heb geen idee of die te gebruiken is. Het is natuurlijk maar net de kunst om een geschikte aansluit connector te vinden....
Als je een foto hebt, mischien herkent iemand hem, maar een echt grote kans is het niet denk ik.
Is het niet mogelijk om de antenne van je usb apperaat te halen, en daar dan een connector op te zetten? Of is de antenne niet verwijderbaar?

Overgins, als je later ooknog een laptop wilt gaan gebruiken, zul je ook een Accesspoint nodig hebben. Je kunt geen 3 client kaartjes met elkaar laten verbinden.....
helaas kun je met clients alleen in AD-HOC mode werken wat betekend dat je 2 clients kunt verbinden, maar niet meer dan die 2....

Succes ermee !

Anoniem: 61048

Pure Info:

- Ik zit op de top van een straat die 17% helt.
- Iets van een 100-150m lager staat er een huis van een vriend van mij.
- Zijn huis staat eveneens langs de rechterkant van de straat.

NU:

- Kan ik een draadloze verbinding tot stand brengen tussen deze twee huizen ?
- Wat heb ik nodig ?
- Ik ben bereid een antenne te kopen (eventueel voor latere uitbreiding)

Schetsje in paint ;) :

Afbeeldingslocatie: http://server3003.freeyellow.com/sterckx/Schets%20Smeysberg.jpg

Mijn huis: A
Zijn huis: B

PS: Ik woon in België => Gelden daar andere wetten i.v.m. die 100mW enzo ?

Anoniem: 7175

bij geen gehoor verwijderd. :(

Anoniem: 35513

Heeft er iemand in Almere al een WLAN kaart waarop ik eventueel in de toekomst kan inloggen?

Anoniem: 25752

Anoniem: 61048 schreef op 29 augustus 2002 @ 12:41:
Pure Info:

- Ik zit op de top van een straat die 17% helt.
- Iets van een 100-150m lager staat er een huis van een vriend van mij.
- Zijn huis staat eveneens langs de rechterkant van de straat.

NU:

- Kan ik een draadloze verbinding tot stand brengen tussen deze twee huizen ?
- Wat heb ik nodig ?
- Ik ben bereid een antenne te kopen (eventueel voor latere uitbreiding)

Schetsje in paint ;) :

[ afbeelding]

Mijn huis: A
Zijn huis: B

PS: Ik woon in België => Gelden daar andere wetten i.v.m. die 100mW enzo ?
De vuistregele is dat je zichtcontact moet hebben, heb je dat niet dan word het lastig.

Over die wetgeving: Dat is een Europese wet, geldt dus ook in België >

http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/FAQ (ergens onderaan)

Er is daar ook een heleboel info te vinden over het zelf bouwen van een antenne, ik ben op dit moment 2 helix antenne' s (richtantenne' s) aan het bouwen.

Materiaalkosten: €30,- (voor 2 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61678

Heb een asus wa 700 ap gekocht en een wm 700 pcmcia card.
De ap staat op de eerste verdieping, nu krijg ik in het hele huis een vrijwel aardige verbinding, maar het kan beter naar mijn idee.
Er is een mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten.
Mijn vraag, weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen ???
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 61678 schreef op 30 augustus 2002 @ 10:31:
Heb een asus wa 700 ap gekocht en een wm 700 pcmcia card.
De ap staat op de eerste verdieping, nu krijg ik in het hele huis een vrijwel aardige verbinding, maar het kan beter naar mijn idee.
Er is een mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten.
Mijn vraag, weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen ???
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Een antenne VERSTERKT het signaal niet, hij bundeld het alleen maar. Als je dus een antenne gaat gebruiken, zul je op een aantal plaatsen een beter signaal hebben, op een aantal plaatsen een slechter signaal....

Met een omni antenne kun je het signaal ipv totaal rondom beperken tot rondom, maar niet omhoog. Maarja, het is dus maar net wat je wilt...

Een antenne kun je hier halen:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Cutebritney schreef op 29 augustus 2002 @ 11:13:
Ik zou niet zo'n grote antenne bouwen. het zal wel werken, maar ik denk dat het wat "te" is ;)

Als je al wel een "beetje" signaal hebt, dan moet dat met relatief simpele antenne's makkelijk op te lossen zijn.

Ik dacht aan een BiQuad, die dingen zijn makkelijk te maken, goedkoop (paar euro tot gratis) en toch een flinke versterking van je signaal :)
Let op dat als je geen schotel gebruikt (in jou geval niet nodig) dat je de opstaande randen op de achtergrond-reflectieplaat NIET erop zet. Dus alleen de achtergrond-reflectie, geen zijkanten :)
ja, dat had ik ergens anders ook gelezen. thnx! ik ga er zo ff 2 maken

Als je een "rondstraal" antenne wilt hebben, dat heet overgins een Omni, heb ik ookwel wat leuke schema's. makkelijk te bouwen van kabel, soldeer en een buisje als omhulsel :P

Dat rubberen dopje met antenneaansluiting, 'k heb geen idee of die te gebruiken is. Het is natuurlijk maar net de kunst om een geschikte aansluit connector te vinden....
Als je een foto hebt, mischien herkent iemand hem, maar een echt grote kans is het niet denk ik.
Is het niet mogelijk om de antenne van je usb apperaat te halen, en daar dan een connector op te zetten? Of is de antenne niet verwijderbaar?

Overgins, als je later ooknog een laptop wilt gaan gebruiken, zul je ook een Accesspoint nodig hebben. Je kunt geen 3 client kaartjes met elkaar laten verbinden.....
helaas kun je met clients alleen in AD-HOC mode werken wat betekend dat je 2 clients kunt verbinden, maar niet meer dan die 2....

Succes ermee !

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Cutebritney schreef op 29 augustus 2002 @ 11:13:

ja, dat had ik ergens anders ook gelezen. thnx! ik ga er zo ff 2 maken

Succes ermee !
nou, bij sitecom en bij andere websites denken ze daar anders over ;) in het boekje van die adapters staat dat je er tot 8 in ad-hoc kan laten werken...

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

een vraagje: moet je bij die bi-quad de quads wel of niet aan de achterplaat vast solderen?
ik neem aan dat de quads aan de kern van de coax gesoldeerd moet worden?
bvd

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
krekrrr schreef op 30 augustus 2002 @ 15:06:

nou, bij sitecom en bij andere websites denken ze daar anders over ;) in het boekje van die adapters staat dat je er tot 8 in ad-hoc kan laten werken...
Waarschijnlijk bedoelen ze daar dat je 8 setjes van 2 adapters kut verbinden, maar niet alle 8 met elkaar. Ad-hoc is point to point, en NIET point to multipoint....
krekrrr schreef op 30 augustus 2002 @ 16:00:
een vraagje: moet je bij die bi-quad de quads wel of niet aan de achterplaat vast solderen?
ik neem aan dat de quads aan de kern van de coax gesoldeerd moet worden?
bvd
dat si toch duidelijk op deze pic te zien, en wordt verteld in de verhaaldjes erbij....
Afbeeldingslocatie: http://www.saunalahti.fi/elepal/Antenna4.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Ik heb ook een probleempje, namelijk het volgende:

twee linksys AP's, ene als Access point client en de andere als gewoon AP. Alles gaat opzich wel goed maar soms valt de verbinding weg en dat is opzich niet zo erg maar het zou wel handig zijn als de client dan automatisch weer probeerd te connecten. Weet iemand hoe dat moet? Want nu moet ik zelf telkens doen, wat niet echt handig is want het gaat hier wederom om internet delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328

is het niet een idee om een soort van FAQ / website achtig iets in elkaar te draaien met alle informatie die hier en in Draadloos +-600m netwerk ter spraken zijn gekomen.
En dan ook waar mensen hun bevindingen van bijvoorbeeld de sitecom of een ander merk kunnen plaatsen in een dat je zegt van een overzichtelijke marnier?

als je iets zoekt dan moet je eigenlijk tientallen pagina's doorlezen waarvan weer maar 5 posting het gene bevatten wat jij bedoelt...

ik zat dus te denken aan een site met link ervaringen -> pagina met merken -> dan klik je bv op sitecom -> klaas zijn ervaring met sitecom...

en dat dus ook met antennes enz...

zelf heb ik wel ervaring met sitecom, BreezeCOM en NwN.....

zijn er meer mensen die intresse hebben voor zo'n project??
ik denk dat wij hier de mede wirelesslanners wel een dienst mee kunnen beweizen en ook elkaar natuurlijk omdat alle info bij de hand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 40328 schreef op 31 augustus 2002 @ 19:19:
is het niet een idee om een soort van FAQ / website achtig iets in elkaar te draaien met alle informatie die hier en in Draadloos +-600m netwerk ter spraken zijn gekomen.
En dan ook waar mensen hun bevindingen van bijvoorbeeld de sitecom of een ander merk kunnen plaatsen in een dat je zegt van een overzichtelijke marnier?

als je iets zoekt dan moet je eigenlijk tientallen pagina's doorlezen waarvan weer maar 5 posting het gene bevatten wat jij bedoelt...

ik zat dus te denken aan een site met link ervaringen -> pagina met merken -> dan klik je bv op sitecom -> klaas zijn ervaring met sitecom...

en dat dus ook met antennes enz...

zelf heb ik wel ervaring met sitecom, BreezeCOM en NwN.....

zijn er meer mensen die intresse hebben voor zo'n project??
ik denk dat wij hier de mede wirelesslanners wel een dienst mee kunnen beweizen en ook elkaar natuurlijk omdat alle info bij de hand is :)
Daar is * Xandrios al een tijdje mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cutebritney schreef op 01 september 2002 @ 12:46:
[...]

Daar is * Anoniem: 40328 al een tijdje mee bezig :)
aha luxe....

als je hulp nodig hebt dan roep je maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
krekrrr schreef op 28 augustus 2002 @ 19:20:
[...]

iemand in nunspeet ook interesse?
Wh00t! yeps :) * DJSmiley doet mee..

* DJSmiley woont ook in Nunspeet.... Als je heeeeel dicht in de buurt van * DJSmiley bent (Kuntzestraat) kun je al inloggen op mn AP.. maar ja, aangezien ik geen antenne (nog niet) erop heb komt ie nog niet zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 23:09

Jimbolino

troep.com

is het geen id (vooral met oog op de toekomst) om een (sub)forum te maken over wireless, want dit topic staat nu wel in Network Troubleshooting, maar ik heb helemaal geen problemen met mijn netwerk :)
[einde gezeik]

iemand nog zin om een wireless-tilburg op te zetten? ik heb laatst een klein rondje door de stad gefietst met laptop in mijn rugzak enzo, en heb ff een printscreentje gemaakt van de netwerken die ik gevonden heb...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimbolino/files/wireless/small.jpg
groter
en voor de mensen die Network Stumbler hebben, heb ik het .ns1 file'tje online gezet.

oja, nu komt wel mijn vraag: is het mogenlijk om een wap11 zowel in bridge als in ap-mode te laten werken... want er stond zon mooi building 2 building setje te koop op routershop.nl. Alleen ik heb zelf een laptop, met een wireless kaartje en dan vind ik het zonde om die niet te kunnen gebruiken... of kan dit wel/anders ?

Jim

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

xychix in "HSDI bsbnet, eindelijk breedband voor ie"

ivm. dit interessante topic ga ik het hier bij de kenners ook nog eens vragen..

4km overbruggen moet dus mogelijk zijn.

een centrale ISP wil in een circel van 4km wireless bieden..
klanten zitten dus op de 4 km circel..
welke hardware gebruik je ?

klant = willekeurige wap kaart en een richt antenne ?
ISP = Wap accespoint en een circel antenne (of is een heleboel richt antenne's beter)

moet het dan een freelineofsight verbinding zijn ?

http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html

hier staat een mooi pakket voor €600..

maar heeft een Accespoint meer zendkracht dan een losse kaart ?

of kan ik ook een losse pci kaart in mijn Linux bak steken (deze doet dan firewall,Nat etc) met een extra antenna eraan ?? dan ben ik stukken goedkoper uit !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xychix schreef op 02 september 2002 @ 07:33:
xychix in "HSDI bsbnet, eindelijk breedband voor ie"

ivm. dit interessante topic ga ik het hier bij de kenners ook nog eens vragen..

4km overbruggen moet dus mogelijk zijn.

een centrale ISP wil in een circel van 4km wireless bieden..
klanten zitten dus op de 4 km circel..
welke hardware gebruik je ?

klant = willekeurige wap kaart en een richt antenne ?
ISP = Wap accespoint en een circel antenne (of is een heleboel richt antenne's beter)

moet het dan een freelineofsight verbinding zijn ?

http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html

hier staat een mooi pakket voor €600..

maar heeft een Accespoint meer zendkracht dan een losse kaart ?

of kan ik ook een losse pci kaart in mijn Linux bak steken (deze doet dan firewall,Nat etc) met een extra antenna eraan ?? dan ben ik stukken goedkoper uit !
het probleem is dat de pci en pmca kaartjes alleen de AdHoc methode ondersteunen, dit betekend dat je maar 2 computers mat elkaar kan linken...
als je een soort isp wilt spelen is dat denk ik niet handig....

in princiepe heeft een acces point evenveel vermogen als een losse kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op 01 september 2002 @ 23:05:
is het geen id (vooral met oog op de toekomst) om een (sub)forum te maken over wireless, want dit topic staat nu wel in Network Troubleshooting, maar ik heb helemaal geen problemen met mijn netwerk :)
goed punt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 20:05

rik

Heeft iemand ervaring met het kaartje dat NetLine aanbiedt op

deze page

Ik las dat deze een andere chipset heeft dan de andere 3com wireless
kaartjes.

De link werkt gewoon als je 'm goed copy/past. Dat het geen url wordt is een bugje in topix helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36138

Ik hoor best vaak dat men max. snelheden van 500Kb haalt.
Nou heb ik zelf een Cisco 350 Aironet AP + client en daar haal
ik 720Kb gemiddeld en een piek van 800Kb mee ligt het dan
echt aan de hardware of is er bij mij iets "mis" :) .

ow ja heb ook nog 40bit WEP aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 36138 schreef op 02 september 2002 @ 22:56:
Ik hoor best vaak dat men max. snelheden van 500Kb haalt.
Nou heb ik zelf een Cisco 350 Aironet AP + client en daar haal
ik 720Kb gemiddeld en een piek van 800Kb mee ligt het dan
echt aan de hardware of is er bij mij iets "mis" :) .

ow ja heb ook nog 40bit WEP aan staan
Die 40bit WEp kan het inderdaad zijn, probeer 128 bit maar eens, grote kans dat de snelheid naar beneden gaat....
En verder...Cisco is gewoon "Tha Best" op de meeste gebieden qua netwerken...dus 't zal me niets verwonderen als ze gewoon zo goed zijn :P :)
De prijs zal overgins ookwel wat hoger zijn geweest dan een standaard lucent kaartje ;)
Anoniem: 25752 schreef op 28 augustus 2002 @ 19:00:

'k heb ff snel een pagina-tje in elkaar geflanst, waar je kunt aangeven dat je interesse hebt enzo:
http://www.wireless-info.nl/hotspot/wlan.php

'k ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cutebritney schreef op 03 september 2002 @ 12:50:
[...]

'k heb ff snel een pagina-tje in elkaar geflanst, waar je kunt aangeven dat je interesse hebt enzo:

'k ben benieuwd ;)
check deze site eens voor de gein..
http://www.hubhop.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat weet ik wel, maar das toch heel wat anders:
Bij hun moet je al een accesspoint hebben...
En je kunt niet aangeven dat je wel een draadloos netwerkje wilt bouwen ofzo, alleen interesse hebt etc...

maarja, je ziet maar wat je ermee doet, 'k bedoel: je bent niet verplicht om het in te vullen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeeeeeeeee...
ik bedoelde er niks verkeerds mee....
het ziet er juis mooi uit dat van jou, ik bedoelde alleen dat er ook zoiets op landelijke schaal opgezet wordt....
alleen ik heb het eigenlijk ook niet zo op dat hubhop...... is volgensmij iets te commercieel...

kunnen we niet tweakhop ofzo bouwen??... :) :) :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 40328 schreef op 03 september 2002 @ 17:20:
heeeeeeeeee...
ik bedoelde er niks verkeerds mee....
Okej, sorry voor m'n ietwat geprikkelde reply ;) (8>

Over dat 'tweakhop', ik ben dus bezig met een site met wlan info. tot nu toe heb ik hetvolgende:
+ Nieuws selectie
+ reviews selectie
+ projecten selectie (bouwen van antenne's etc)
+ hotspot selectie
+ product vergelijker (database met alle wlan kaartjes, merken etc inc. comments van users)
+ kleine pricewatch
+ simpele vraag & aanbod

Met een paar dagen hoop ik hem online te kunnen gooien..'k moet nu alleen nog een klein deel van het "grafische" werk doen (niet m'n sterkste punt helaas ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ow,
ik wil niet overdrijven maar ik kan wel aardig grafish onwerpen enz..

bij mist het meestal alleen aan de content

check bijvoorveeld:

www.sirchay.ath.cx
www.sirchay.ath.cx/gba/index.php
www.casemodfaqs.tk

voor een indruk
dus als je hulp nodig hebt dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:57

M2B

Anoniem: 40328 schreef op 03 september 2002 @ 19:39:
ow,
ik wil niet overdrijven maar ik kan wel aardig grafish onwerpen enz..

bij mist het meestal alleen aan de content

check bijvoorveeld:

www.sirchay.ath.cx
www.sirchay.ath.cx/gba/index.php
www.casemodfaqs.tk

voor een indruk
dus als je hulp nodig hebt dan hoor ik het graag
heb je dit met photoshop gedaan, welk programma gebruik je anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pics in corel..
en dan inelkaar klooien met met NetObject fusion...
php gewoon in notepad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 22-04 09:33

Mappy

Piramide van Austerlitz

Cutebritney schreef op 03 september 2002 @ 12:50:
Hmm lijkt verdacht veel op straatlan: http://www.3bier.com/~osiris/straatlan/straatlan.php

ff linken ergens, of die hele tabel jatten ofzo })

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36138

Klopt het dat ik op mijn client (windows XP + cisco 350 PCMCIA) geen 128bit encryptie kan instellen kan alleen maar 40bit kiezen. Had wel toevallig ergens bij de specs van het kaartje gelezen dat 128bit US only was .. kan iemand me er meer over vertellen of is dit gewoon een feit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
Hallo!

Helaas ben ik niet zo actief als jullie op wirelless gebied, met AP's, diverse rondstraal-/richtantennes etc. Maar ik heb toch een klein probleemje waarvan ik hoop dat het opgelost kan worden.

Onlangs heb ik van Trust een Wireless Notebook connecton kit gekocht (UN110W).
De hele boel geinstalleerd en aangesloten en warempel... het werkt! Op een klein dingetje na... ;)

Via mijn notebook kan ik bepaalde pagina's niet openen, deze blijven dan "oneindig" laden. Voor de rest werkt alles draadloos wel goed, MSN, Y-msngr, div. download managers. Alleen die enkele sites doen het niet.
Voorbeelden zijn o.a. Rabobank.nl Big-brother.nl sommige Yahoo sites ANWB.nl

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3107

cyruzz schreef op 04 september 2002 @ 13:09:
Hallo!

Helaas ben ik niet zo actief als jullie op wirelless gebied, met AP's, diverse rondstraal-/richtantennes etc. Maar ik heb toch een klein probleemje waarvan ik hoop dat het opgelost kan worden.

Onlangs heb ik van Trust een Wireless Notebook connecton kit gekocht (UN110W).
De hele boel geinstalleerd en aangesloten en warempel... het werkt! Op een klein dingetje na... ;)

Via mijn notebook kan ik bepaalde pagina's niet openen, deze blijven dan "oneindig" laden. Voor de rest werkt alles draadloos wel goed, MSN, Y-msngr, div. download managers. Alleen die enkele sites doen het niet.
Voorbeelden zijn o.a. Rabobank.nl Big-brother.nl sommige Yahoo sites ANWB.nl
Dit heeft volgens mij niets met wireless te maken. Wireless is niets meer dan bitjes doorrouteren waar wellicht de encryptie alleen op de bits en bytes die in de lucht zweeft wordt uitgevoerd. Jou laptop kijkt zelf (waarschijnlijk met explorer) hoe hij alles moet projecteren op je scherm. Dus het is volgens mij een probleem met je internet instellingen. Zet die instellingen in het geavenceerde tab maar eens op standaard terug. (Nadeel hiervan is dat je bepaalde vragen krijgt over bijvoorbeeld koekies en beveiligde sites)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64042

Jimbolino:

Hier gebruiken ze ook Linksys WAP11 als bridge, meschien kan je daar wat info krijgen

http://www.wireless-arnhem.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17526

Ik wil binnenkort een gedeelte van m'n netwerk thuis draadloos maken ivm de komst van een laptop.

Na het doorlezen van diverse topics is mij nog niet alles duidelijk. Hoe wordt zo'n Wireless Access Point op het netwerk aangesloten?! Kan deze gewoon op een bestaande "wired" hub worden aangesloten?! Zodat ik dus EN wired heb EN wireless?!

Ik heb namelijk een Linux server die de Windows clients van internet voorziet dmv een hubje. Aan dit bestaande hubje zou dus een Wireless Access Point moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Laatst online: 10-04 21:36
Je Linux router kun je ook voorzien van een PCI-kaart met WiFi. Dan kun je die instellen als AP, aan gezien je toch maar 1 laptop hebt (of geld teveel misschien.. ;) ) kun je dan via Ad-hoc gaan werken.
Tenminste als ik het allemaal goed begrepen heb.
www.practicallynetworked.com kan je een hoop uitleggen denk ik.
Anders naar www.linux.org en zoek een how-to over WiFi met een PCI-wifi-kaart.
Zoals jij het wilt zal trouwens niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je een accespoint hebt met een bridge funktie dan kan hij dienen als overbrugging tussen je wired en je non wired netwerk.

alleen zijn deze natuurlijk weer veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Wie wil en kan me helpen.

We willen het volgende doen:

Op 1 plaats is er een chello aansluiting, ca 300 a 400 meter(hemeldbreed zonder opstakels) staat de PC waar de chello op moet. (er is sight to sight)

Ik had het volgende in gedachte:

Bij chello modem(dit is alleen een los modem, geen andere pc's worden hier gebruikt en is ook niet de bedoeling):
Draadloze Router met daarop een externe buitenantenne op het dak gericht op de andere locatie.
Het modem staat op begaande grond, vervolgens een UTP kabel naar de zolder(is eerste etage) en net onder de nok van het dak de router, de antenne kabel wordt hier ca max 1,5 meter.

Bij de PC:
In de PC een "draadloos" PCI kaartje met externe antenne aansluiting en dan een externe antenne op het dak gericht richting chello modem lokatie.
Probleem hier is dus de antenne kabel, deze zal vanaf de PC (begaande grond) naar het dak moeten (huis heeft 1 etage en zolder).
De opzet is dus puur INTERNETTEN anders niets, dus max 1,5mbit snelheid is ruim voldoende. (chello is maar max 1,5mbit)

Mijn vragen zijn:
-Gaat dit werken?
-welke apparatuur is hiervoor het meest geschikt? Het is ook een budget verhaal, het moet wel betaalbaar blijven.

Gaarne adviezen, heb al overal gezocht maar ik zie door het bomen het bos niet meer.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 36681 schreef op 06 september 2002 @ 20:13:
Wie wil en kan me helpen.

We willen het volgende doen:

Op 1 plaats is er een chello aansluiting, ca 300 a 400 meter(hemeldbreed zonder opstakels) staat de PC waar de chello op moet. (er is sight to sight)

Ik had het volgende in gedachte:

Bij chello modem(dit is alleen een los modem, geen andere pc's worden hier gebruikt en is ook niet de bedoeling):
Draadloze Router met daarop een externe buitenantenne op het dak gericht op de andere locatie.
Het modem staat op begaande grond, vervolgens een UTP kabel naar de zolder(is eerste etage) en net onder de nok van het dak de router, de antenne kabel wordt hier ca max 1,5 meter.

Bij de PC:
In de PC een "draadloos" PCI kaartje met externe antenne aansluiting en dan een externe antenne op het dak gericht richting chello modem lokatie.
Probleem hier is dus de antenne kabel, deze zal vanaf de PC (begaande grond) naar het dak moeten (huis heeft 1 etage en zolder).
De opzet is dus puur INTERNETTEN anders niets, dus max 1,5mbit snelheid is ruim voldoende. (chello is maar max 1,5mbit)

Mijn vragen zijn:
-Gaat dit werken?
-welke apparatuur is hiervoor het meest geschikt? Het is ook een budget verhaal, het moet wel betaalbaar blijven.

Gaarne adviezen, heb al overal gezocht maar ik zie door het bomen het bos niet meer.

Thx
Ik zou geen draadloze router gebruiken. Een AccessPoint is voldoende als je toch maar 1 pc aansluit :)

Wat je aan de "client-side" neerzet, kan inderdaad een PCi kaartje zijn. Dit is echter niet echt handig zoals je zelf al aangeeft, want de antennekabel is dan veel te lang. Je hebt kans dat het wel werkt als je een extra sterke antenne gebruikt, maar dat kost ook weer een boel extra. Antennekabel is overgins ook niet echt goedkoop, een beetje qualiteitsspul is al gauw 2-4 euro per meter.

Het beste is natuurlijk iets als een Linksys WET11, das een client adapter, maar met een UTP aansluiting.
Een andere mogelijkheid is, om een USB adapter te gebruiken. De USb kabel verleng je dan van de pc beneden naar zolder. USB kan normaal een metertje of 5, maar ik neem aan datj je een grotere afstand moet overbruggen. Je kunt dan gaan denken aan meerdere kabels aan elkaar knopen, met af en toe een versterker (USB hub) ertussen. Maarja, ook deze optie zal niet echt goedkoop zijn...

Wat me het makkelijkste lijkt is: Aan de chello kant en aan de client kant een Linksys WAP 11, in bridge mode. Op deze manier ben je in princiepe klaar voor 2x €160 + antenne's. Maar die antenne's kun je prima zelf maken, en hoeven daarom ook niet veel te kosten. De afstand is zo klein, dat eigenlijk elke antenne voldoet :)
Maar als je 2x linksys wap11 gebruikt, kun je die dus gewoon met 1 meter kabel aan de antenne hangen, en dan met UTP verder naar de pc / modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe sluit je dit hele verhaal aan je chellomodem aan dan?
Er staat GEEN computer en er komt er ook geen te staan aan de chello zijn kant, zover ik me verdiept hebt kun je met een accespoint geen chello modem aansluiten.......
Dus hoe los is dat dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 36681 schreef op 07 september 2002 @ 13:57:
En hoe sluit je dit hele verhaal aan je chellomodem aan dan?
Er staat GEEN computer en er komt er ook geen te staan aan de chello zijn kant, zover ik me verdiept hebt kun je met een accespoint geen chello modem aansluiten.......
Dus hoe los is dat dan op?
Hoezo kun je met een AP (in bridge mode) geen chello modem aansluiten?

Als je 2 AP's in bridge mode opsteld, heb je aan de ene kant van de "lijn" een gewone RJ45 aansluiting, aan de andere kant ook. Wat ertussenin zit is volledig doorzichtig...

Ik bedoel: je kunt de draadloze verbinding dan gewoon vergelijken met een UTP kabel. Je netwerk merkt niet dat er een draadloze verbinding tussenzit, en "ziet" het als een gewone kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O in bridge mode dat had ik niet begrepen, dacht gewoon als AP want dan doet ie het niet.

Maar jij denkt dat dit werkt dus:
chellomodem <=utp=> AP(bridgemode) <=draadloos=> AP(bridgemode) <=utp=> 1pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
  • Laatst online: 01:07
Ik wil met een vriend 150m bij mij vandaan een xbox link maken zou dat mogelijk zijn met 2 accespoints en wat voor antenne heb ik nodig

[ Voor 0% gewijzigd door Firestormer op 08-09-2002 05:51 . Reden: omdat ik het leuk vond >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 36681 schreef op 07 september 2002 @ 16:55:
O in bridge mode dat had ik niet begrepen, dacht gewoon als AP want dan doet ie het niet.

Ja :) Dat zou moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681 schreef op 07 september 2002 @ 16:55:

wel ff opletten dat je DHCP aanzet bij de bridge die aan je modem gaat :P

ik heb hier een BreezCom WBS.DS.11, ik wil hier een externe antenne aan maken.
nu zegt mijn pa dat hij denkt dat er FPGA connectors aanmoeten.

komt iemand dit bekend voor of weet iemand welke connectors er dan wel aan moeten?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.