"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
koop desnoods een Pro dj user spl127Op vrijdag 19 april 2002 14:40 schreef Ener-G het volgende:
[..]
laat die Technics koptelefoon aub liggen... en neem er eentje die niet uitelkaar valt als je hem een paar keer laat stuiteren![]()
Die Technics klinkt erg leuk maar is nogal fragiel, en qua prijs voor wat je krijgt nogal erg duur, dan kan je beter je geld aan een Sony of Pioneer spenderen, waar je alsnog te duur uit bent of je kan een Ixos nemen (sorry dat ik dat ding blijf promoten maar qua prijs/kwaliteit verhouding is er gewoon geen betere, en het ding is stukken robuuster en steviger dan een Sony of een Technics)
die doet wattie moet doen in iedergeval
go away!! i don't want to hear itOp vrijdag 19 april 2002 19:45 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
koop desnoods een Pro dj user spl127
die doet wattie moet doen in iedergeval
die pro dj user is echt een prutsding, zeker als je het geld te besteden hebt om een technics headphone te kopen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
De IXOS 1002 kost 45 pond in Engeland http://www.djstore.co.uk/cgi-bin/browse-no-frames.pl?view=item&item=mospro1002Op vrijdag 19 april 2002 15:53 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Raf Rijnstraat Amsterdam, bij die gozer in de kelder, of de bijenkorf
en voorzover ik heb kunnen testen voelde die Ixos (1002) beter en steviger aan dan de Technics, en ik draai nu ruim 2 jaar naar volle tevredenheid met de Ixos
Ben benieuwd wat'ie hier in Nederland doet. Anders bestel ik 'm mooi daar !
--Roy Goodman
Ik denk dat je dus actieve monitors bedoelt: luidsprekers met ingebouwde versterker. Dat wordt pas interessant als je mengpaneel de juiste (gebalanceerde) outputs heeft (de betere mengpanelen hebben dat wel). Dikke kans dat je het dan niet meer hebt over eenvoudige tulp-stekkertjes voor je aansluiting. (Maar ik weet echt niet wat gangbaar is voor dat soort speakers.)Op vrijdag 19 april 2002 19:39 schreef Sjeik het volgende:
[..]
Ja dat wist ik gelukkig alMaar ok, je hebt ook van die dingen die self supporting zijn ofzo, je stopt een stekker in het stopcontact en je kan der geluid uit krijgen, is dat wat?
Uiteindelijk is het maar wat JOU het beste uitkomt, en of je er de centen voor hebt.
Deze zijn wel leuk voor de slaapkamer-DJ-Setup, maar erhh... Ik wil niet eens de prijs weten...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
dat wilde ik ff kwijt
--Roy Goodman
Ik zal hier binnekort ook wat gaan posten omdat ik waarschijnlijk morgen m'n Magnedine 10 en 2x Gemini 2100 binnenkrijg!Op vrijdag 19 april 2002 20:06 schreef Flat© het volgende:
ik vind 't trouwens geweldig leuk om te zien dat dit topic in zo'n korte tijd alweer 200 posts heeft, er een hoop nieuwe en geinteresseerde mensen meedoen, maar de 'oorspronkelijke' HTBADJ'ers ook nog steeds van de partij zijn
dat wilde ik ff kwijt
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Ja, flat, ik had het eerste topic helemaal gelezen, de tweede overgeslagen, en ben hier weer verder gegaan met lezen... tis echt vet intressant!
En over die actieve monitoren, ik heb der eentje gevonden (op proaudio.nl) en je kan der nog een tweede op aansluiten voor "maar" 359 en het is de Peavey Eurosys 15 PM. Zegt me nix, maar dat doen ze allemaal wel niet
Was ik maar rijk en niet zo knap...
#StopBurningStuff
Was ik maar rijk en niet zo knap...
Waar moet ik dat mixje vandaan halen (ftp server neem ik aan)?Op vrijdag 19 april 2002 09:29 schreef Sick Nick het volgende:
Ik heb even een mixje erop gegooid van mezelf, zitten wel een paar foutjes in maar ja....
Hier de tracklist
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 01 - Marino Stephano - Free Time 00:00:00 02 - Midway - Monkey Forest (Original Mix) 02:30:00 03 - Warp Brothers - We Will Survive (Club Mix) 08:15:00 04 - Coast 2 Coast feat Amanda Jamiso n - Be With Me (Original Mix) 12:40:00 05 - Goldtrix ft Andrea Brown - Trippin (Tillmann Uhrmacher Remix) 20:30:00 06 - DJ Marc Aurel - Running (Dumonde Remix) 25:10:00 07 - Connector - Interference (Original Mix) 31:45:00 08 - Sonic Inc - The Taste Of Summer (Fire and Ice Remix) 35:00:00 09 - DJ Astrid vs Tommy Pulse - Twinkle 40:30:00 10 - M-Diva - Reachin' Out (Original Club Mix) 46:50:00 11 - Nexus - Delorix [Airhead remix] 51:40:00 12 - DJ Air - Alone With Me (Flutlicht Mix) 58:10:00 13 - Arcane - Somewhere (Dave Swayze Remix) 62:05:00 14 - Ferry Corsten - Punk (Kid Vicious Remix) 67:10:00 15 - schiller - ein schoener tag (kaycee mix) 73:40:00[
Pls comments, alvast bedankt
#StopBurningStuff
Verwijderd

---
even rommelen, dacht dat ik een pic kon invoegen... zo slim ben ik nog niet.
Nee man vrouwen met tenten zijn nietOp vrijdag 19 april 2002 18:32 schreef MisterDon het volgende:
[..]
...In de voordeelbak met beha's lopen graaien dus!
"Rei-heind! Vind je deze leuk?" En dan staat ze met zo'n lekkere tent in d'r kladden!
Hahahaha
Je moet zeg maar net een handje vol hebben
geenidee ik doe al jaren niet meer aan verzamelcd'sOp vrijdag 19 april 2002 22:23 schreef Cookiemonstar het volgende:
Weet iemand op welke verzamelcd ik Devotion van The Mystery kan vinden
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
kan je beter ff w8en op Triple-D (koosmp3)Op zaterdag 20 april 2002 00:41 schreef dopy het volgende:
in m'n zoektocht naar een mixer ben ik op Music-city die final scratch tegengekomen. Zij hebben al een vaste prijs van 699 eurokes... leverbaar vanaf mei voor de geïnteresseerden.
[afbeelding]
---
even rommelen, dacht dat ik een pic kon invoegen... zo slim ben ik nog niet.
als er dan meer gasten tegelijk kopen
kan je misschien een nog leuker prijsje regelen!
(je moet toch w8en tot mei
ps. lees dit nog ff
Op dinsdag 16 april 2002 23:52 schreef koosmp3 het volgende:
Ok mensen, ff een vraag over de belangstelling van FinalScratch.
Zijn er serieus geinterreseerden? Ik ben fanatiek bezig om ze te kunnen dealen bij Richer Sounds.
Ff een peiling houden over wie van plan is om het pakket aan te schaffen.
Duzz, kom maar op.
En Ener-G; Picotto kwam met kijharde trance en veel, lees heel veel, Techno
Als er JBL Eon op staat zeker wel...Op vrijdag 19 april 2002 19:39 schreef Sjeik het volgende:
[..]
Ja dat wist ik gelukkig alMaar ok, je hebt ook van die dingen die self supporting zijn ofzo, je stopt een stekker in het stopcontact en je kan der geluid uit krijgen, is dat wat?
Actief is erg mooi, alleen vaak ook erg duur. Voor zulk geld kun je ook heel leuk passief spul krijgen. Voor thuis en kleine studio is Samson een mooi idee bijvoorbeeld.
Nee das waar.. Toch zijn er ook bekende DJ's die niet worden gesponsord (bijv. Remy en Marco V.) die gewoon met de Technics draaien. Ook Jean (wel gesponsord) draait gewoon met de ouwe trouwe Pioneer, tenzij hij op de foto gaat, dan komt ineens de Sony uit de tas.Op vrijdag 19 april 2002 16:22 schreef JumpStart het volgende:
[..]
* JumpStart zal maar niet weer beginnen over welke internationaal bekend staande DJ's allemaal de V700DJ gebruiken / gesponsord krijgen, want dat zijn er veel, en niet de minst bekende ook niet.
Mja, tenslotte moet je gewoon kiezen wat je zelf het fijnste vindt. Ik heb Cox, Väth, Sasha, Digweed, Emerson, en dergelijke live met V700DJ gezien, zonder fotograaf in de buurt iig.Op zaterdag 20 april 2002 11:05 schreef DJT het volgende:
[..]
Nee das waar.. Toch zijn er ook bekende DJ's die niet worden gesponsord (bijv. Remy en Marco V.) die gewoon met de Technics draaien. Ook Jean (wel gesponsord) draait gewoon met de ouwe trouwe Pioneer, tenzij hij op de foto gaat, dan komt ineens de Sony uit de tas.
Dat Jean nog steeds met die Überranzige ouwe brakke technics draait, dat is geheel zijn probleem. Volgens mij is iedereen hier het er wel over eens dat die SE-450 koptelefoon een ding is uit het stenen tijdperk. Het enige dat ervoor te zeggen is dat een aantal van die krengen nog steeds leeft, dus stevig is het ding wel. Maar ik vind het ding absoluut niet lekker zitten, en het geluid zuigt lama-kloten, bas-definitie is absoluut ver te zoeken.
[Dikke vette EDIT]: Zie verder naar onderen: Die SE 450 is natuurlijk een PIONEER, niet technics!
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
En daarom draait hij waarschijnlijk nog met deze koptelefoon. Hij gaat erg hard, erg fijn voor de slechter-horende DJ.Op zaterdag 20 april 2002 12:02 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Dat Jean nog steeds met die Überranzige ouwe brakke technics draait, dat is geheel zijn probleem. Volgens mij is iedereen hier het er wel over eens dat die SE-450 koptelefoon een ding is uit het stenen tijdperk. Het enige dat ervoor te zeggen is dat een aantal van die krengen nog steeds leeft, dus stevig is het ding wel. Maar ik vind het ding absoluut niet lekker zitten, en het geluid zuigt lama-kloten, bas-definitie is absoluut ver te zoeken.
Zijn er hier eigenlijk mensen die gehoorbescherming gebruiken als ze in een discotheek zijn? Zelf heb ik oordopjes van Elacin (?) met filters erin die het volume 15dB omlaag halen zonder dat ik bepaalde tonen niet meer hoor.
WHOOOPSOp zaterdag 20 april 2002 12:40 schreef Mries! het volgende:
SE450 is toch pioneer?
Je hebt helemaal gelijk ... maar dat is wèl nog steeds het ding waar Jean af en toe mee gespot wordt...
soms als ik weet dat het een erg harde tent is probeer ik dopjes te halen, ik ben sinds ik een paar keer goed last van mijn oren heb gehad stukken beter op mijn oren gaan letten, soms valt het me gewoon op dat het op een gegeven moment heel erg gaat suizen/pijn doen, en dat is meestal het moment om de pleiterik te makenOp zaterdag 20 april 2002 12:38 schreef DJT het volgende:
[..]
En daarom draait hij waarschijnlijk nog met deze koptelefoon. Hij gaat erg hard, erg fijn voor de slechter-horende DJ.
Zijn er hier eigenlijk mensen die gehoorbescherming gebruiken als ze in een discotheek zijn? Zelf heb ik oordopjes van Elacin (?) met filters erin die het volume 15dB omlaag halen zonder dat ik bepaalde tonen niet meer hoor.
Verwijderd
.. en dat zijn er niet veel geweest
mjah, als je weinig te besteden hebt istie prima...Op vrijdag 19 april 2002 19:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
go away!! i don't want to hear it
die pro dj user is echt een prutsding, zeker als je het geld te besteden hebt om een technics headphone te kopen
that's all i say, ding gaat hard, is stevig en zit lekker op je kop
nog wat anders
doe je dan je oordopje in beide oren of alleen in dat oor waar geen headphone op zit??
en hij gaat zo associaal hard, daar mol je gelijk je oren mee
offie echt stevig is weet ik niet, zo voelt 'ie iig wel aan
--Roy Goodman
maar ik bedoel maar, dat 'ie zo hard gaat kan voor sommigen best prettig zijn, maar als ik het volume bij die koptelefoon voor 1/3 open heb krijg ik na een half uurtje al last van m'n oren
dat 'ie zo hard kan, vind ik persoonlijk nogal nutteloos
--Roy Goodman
zijn grotere rampen te koop:DOp zaterdag 20 april 2002 18:51 schreef Flat© het volgende:
ik vind dus echt niet dat 'ie lekker op je kop zit zeg
en hij gaat zo associaal hard, daar mol je gelijk je oren mee
offie echt stevig is weet ik niet, zo voelt 'ie iig wel aan
Verwijderd
Ik denk dat je even vergeet dat niet alle DJ's hetzelfde luisteren als jij. Ik ken meerdere mensen die het heel erg fijn vinden om met die hoofdtelefoon te draaien _juist_ omdat er zoveel mid in dat ding zit. Zelf heb ik een uitelkaar gevallen technics. Ik draai regelmatig de bass weg om te luisteren...ik hoor het dan beter. (die pioneer zit trouwens voor geen meter, bij mij dan). Kortom, op de kwaliteit na (lees: duurzaamheid) is een hoofdtelefoon heel persoonlijk. Ik kots bijv van sennheiser, anderen vinden het geweldig.. Mijn technics is ook niet iedereen even happy mee, ik vind het echt 1 van de beste. Als ie niet uit elkaar viel DE beste (ja hij is stuk ja. bij 1 schelp is EN het geluid weg EN het schuimpje eraf). Duzz, ieder z'n eigen mening..Op zaterdag 20 april 2002 12:02 schreef JumpStart het volgende:
[..]
[Dikke vette EDIT]: Zie verder naar onderen: Die SE 450 is natuurlijk een PIONEER, niet technics!
Verwijderd
is d'r ergens brand ofzo?
m'n kaartjes voor shockers gisteren binnen gehad: moest er ineens aan denken dat je "vroeger" voor die EUR 45 echt wel VIP kaartjes had.. maar anyway
wat die SPL127 betreft: inderdaad erg oppassen ze gaan zo hard dat je je oren gemakkelijk kunt beschadigen, maar verder vind ik wel dat ze goed klinken & lekke zitten & afsluiten, zeker in relatie tot de de prijs...
Verwijderd
Ach voor alles hebben we uiteindelijk een oplossing, toch? Je propt gewoon eerst van die gehoorbeschermers in je oren en zet daarna je koptelefoon op "keihard"Op zondag 21 april 2002 01:15 schreef DGO het volgende:
wat die SPL127 betreft: inderdaad erg oppassen ze gaan zo hard dat je je oren gemakkelijk kunt beschadigen
Verwijderd
je zet dat ding dus gewoon niet te hard
zou dat de oplossing zijn ?Op zondag 21 april 2002 20:29 schreef DJ-Jumbo het volgende:
hhmmzz... ik heb zo'n volume regel knop op me mikzer...
in iedergeval, ik kan de komende 2 weken niet echt mixen, heb deze week geen mixer en volgende week moet ik eerst flink verbouwen...
mja dat zit op bijna iedere mixer, maar ik betrap mezelf er nogal vaak op dat ik 'm tijdens het draaien telkens nét even een stukkie verder opendraai om 't wat beter te kunnen horenOp zondag 21 april 2002 20:29 schreef DJ-Jumbo het volgende:
hhmmzz... ik heb zo'n volume regel knop op me mikzer...
als ik begin staat 'ie voor 1/3e open, en als ik stop zie ik dat 'ie voor meer dan de helft openstaat...
--Roy Goodman
Verwijderd
Als iemand hem via Audiogalaxy er op wil zetten..
hij heet: ReAN_F - TranceWav.mp3
tracklist..
dj tiesto - Lethal Industry (Svenson and Gielen rmx)
svenson & gielen - We Know What You Did (Johan Gielen Mix)
Svenson & Gielen - The Beauty Of Silence (Johan Gielen Essential Dark Mix)
marco v - godd (dub mix)
marco v - v.ision
ferry corsten - Punk (Cosmic Gate RMX)
Dj Hein - Energetic Rhythm (Donkey Rollers Rmx)
rank 1 - Awakening
Lexicon 4 - reach me
M.O.R.P.H. - Maximum overdrive (original 3rd mix)
reeloop - Fucking Society (Dj Jean Mix)
yoda - Definately (Dj Scot Project Mix)
dj tiesto - Urban Train (Cosmic Gate mix)
marco v - home (like a prayer rmx)
Solar Factor - Deep Sonar
k hoort t wel..
Verwijderd
cd's heb helaas nog geen tt'sOp maandag 22 april 2002 13:11 schreef wibblemoo het volgende:
op computer gemixt of cd's ?
want ik heb hier geen AG draaien, en kan 't ook niet installeren
--Roy Goodman
ja dat heb ik ook soms, niet alle platen hebben hetzelfde frequentiegebied, dus moeten sommige platen wat harder over de koptelefoon, maar ik eindig meestal wel net zo hard als dat ik beginOp maandag 22 april 2002 08:35 schreef Flat© het volgende:
[..]
mja dat zit op bijna iedere mixer, maar ik betrap mezelf er nogal vaak op dat ik 'm tijdens het draaien telkens nét even een stukkie verder opendraai om 't wat beter te kunnen horen
als ik begin staat 'ie voor 1/3e open, en als ik stop zie ik dat 'ie voor meer dan de helft openstaat...
Verwijderd
Inderdaad.Op maandag 22 april 2002 08:35 schreef Flat© het volgende:
[..]
mja dat zit op bijna iedere mixer, maar ik betrap mezelf er nogal vaak op dat ik 'm tijdens het draaien telkens nét even een stukkie verder opendraai om 't wat beter te kunnen horen
Tijdens het draaien gaan je oren dichtzitten waardoor je het vanzelf steeds minder gaat horen. Toen ik nog zonder dopjes draaide had ik ook wel is een avond waarop ik op een kwart begon, en op 3 kwart eindigde. Als ik normaalgesproken probeer om mijn hoofdtelefoon op 3 kwart te zetten, blaas ik mijn oren practisch op.
Ik probeer daar altijd op te letten, maar door gewenning sluipt dat er vaak in.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Maar dan hoor ik ineens andere muziek. Zal wel uit mijn wekker komen ofzo
J.A.T.M oftewel Just Another Trance Mix. De volgende nummers zitten er in verwerkt:
1. ECVM - Circuit Breaker (The John Creamer & Stephane K. Remixes)
2. Slide vs. Healy - Fear
3. Faithless feat. Dido - One Step Too Far (Rollo & Sister Bliss Remix)
4. Airwave - Another Dimension
5. Kai Tracid - Trance & Acid
6. B.B.E. - Orion (BBE Club Mix)
7. C.M. - Dream Universe (After On Sunday DJ Georges Mix)
8. Project Medusa vs. Exor - Moonshine (Exor Mix Part I)
Totale Lengte 58:44
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
waar en hoe hebben jullie dat ding ingebouwd?
achter je mengpaneel, onder 'n hoek van iets meer dan 45 graden zie je redelijk vaak, maar (bijna) horizontaal vóór je mengpaneel lijkt me ook wel handig... iemand tips of adviezen?
--Roy Goodman
yo flatters, cdspeler(s) gekocht of ga je kopen ?Op maandag 22 april 2002 20:53 schreef Flat© het volgende:
nog ff een vraagje voor de cd-jocks met een dubbele cd-speler (zoals die numark CDN's zeg maar):
achter je mengpaneel, onder 'n hoek van iets meer dan 45 graden zie je redelijk vaak, maar (bijna) horizontaal vóór je mengpaneel lijkt me ook wel handig... iemand tips of adviezen?
en waarom zien we je niet meer op de sjet
Verwijderd
Lijkt wel of er een soort natuurlijke db limiter in je oren is ingebouwd, je gaat steeds minder horen,wat na een uur of 48 weer beter wordt (oftewel geen piep meer na echte langdurige overbelasting)Op maandag 22 april 2002 14:30 schreef Six4Eight het volgende:
[..]
Toen ik nog zonder dopjes draaide had ik ook wel is een avond waarop ik op een kwart begon, en op 3 kwart eindigde.
[..]
Kan me trouwens een onderzoek herinneren van een tijd geleden waarbij een van de conclusies was dat het regelmatig bezoeken van parties niet leidde tot permanente gehoorbeschadiging..... gold volgens mij ook voor walkman junkies... iemand gelezen toevallig?
Verwijderd
Klopt idd, maar ik volg toch mijn gevoel.Op maandag 22 april 2002 22:57 schreef DGO het volgende:
[..]
Kan me trouwens een onderzoek herinneren van een tijd geleden waarbij een van de conclusies was dat het regelmatig bezoeken van parties niet leidde tot permanente gehoorbeschadiging..... gold volgens mij ook voor walkman junkies... iemand gelezen toevallig?
Zo'n onderzoek kan mij er persoonlijk niet van overtuigen dat iedere keer 2 dagen lang een piep in je oren na een avondje stappen op de lange termijn niet schadelijk is. Liever het zekere voor het onzekere.
Vertel dat een oud-klasgenoot van mij, die een 'discodip' in z'n gehoor curve had waar je bang van werd... Gevoelligheid van z'n oren had rond de 1 kHz een grote dip.Op maandag 22 april 2002 22:57 schreef DGO het volgende:
[..]
Ik kan me een avondje in Nighttown voor de geest halen (met o.a. John Digweed live, die bijna techno draaide ipv progressive) en de volgende dag nog steeds een dof gehoor. En gepiep in m'n oor. Voor 1 keer ? Ok, zal geen grote schade aanbrengen, maar als je het om de week zou doen ?
Verwijderd
Lijkt me ook niet nee, maar wat ik probeer te zeggen isOp maandag 22 april 2002 23:42 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Vertel dat een oud-klasgenoot van mij, die een 'discodip' in z'n gehoor curve had waar je bang van werd... Gevoelligheid van z'n oren had rond de 1 kHz een grote dip.
Ik kan me een avondje in Nighttown voor de geest halen (met o.a. John Digweed live, die bijna techno draaide ipv progressive) en de volgende dag nog steeds een dof gehoor. En gepiep in m'n oor. Voor 1 keer ? Ok, zal geen grote schade aanbrengen, maar als je het om de week zou doen ?Kweenie hoor, maar dat kan niet goed zijn...
1:
dat het op z'n minst opvallend is dat in zo'n onderzoek op basis van statistiek de conclusie wordt getrokken dat het regelmatig bezoeken van een discotheek/feest of dragen van een walkman veel minder schadelijk is dan tot dan toe werd aangenomen cq het aantal gevallen met gehoorbeschadiging niet alarmerend is
2:
en dat gecombineerd met het "dichtzitten" van je oren mijn hypothese was dat het hier wellicht dus een natuurlijke 'firewall' van je oren betreft...
Misschien kan je het vergelijken met hoe je ogen op licht en donker werken?
ik heb trouwens wel ergens gelezen dat er spiertjes je trommelvlies strak trekken om zo de trillingen waaraan de haartjes worden blootgesteld te verkleinen, en na verloop van tijd gaan deze spiertjes weer losser zitten waardoor je weer beter gaat horen
Je kan het zelf ervaren: je komt ergens binnen met (erg) harde muziek, en een half uur later is het dragelijk, terwijl er niets veranderd is aan het volume. Of probeer het zelf met koptelefoon. Standje 'x' is eerst te hard, klinkt knetterend, en 20 a 30 minuten later is het goed te verdragen.Op dinsdag 23 april 2002 12:30 schreef Adion het volgende:
Ja, van die natuurlijke bescherming in je oren heb ik wel eens ergens iets gehoord.
Misschien kan je het vergelijken met hoe je ogen op licht en donker werken?
Uitproberen op VOLLEDIG EIGEN RISICO!
Ik zou nog steeds graag die test dan eens willen lezen, om erachter komen wat voor conclusies ze trekken, en waarop.
( Ik kan me voorstellen dat, wanneer ze mensen éénmalig testen en dan gewoon kijken of de gevoelligheid van hun oren binnen de geldende grenzen zit, men zou kunnen zeggen "geen schade".
Echter, als men 'voor' en 'na' vergelijkt en dus dezelfde groep personen voor en na 3 jaar regelmatig uitgaan naar gelegenheiden met harde muziek, test, dan verwacht ik dat men zeker een teruggang kan aantonen in gevoelligheid van gehoor. )
Zonder twijfel voor de mixer. Werkt echt prima.Op maandag 22 april 2002 20:53 schreef Flat© het volgende:
nog ff een vraagje voor de cd-jocks met een dubbele cd-speler (zoals die numark CDN's zeg maar):
Natuurlijk moet je dan ook voor en na vergelijken met een andere groep mensen, anders ben je misschien de achteruitgang door ouderdom aan het aantonen.Op dinsdag 23 april 2002 13:40 schreef JumpStart het volgende:
Echter, als men 'voor' en 'na' vergelijkt en dus dezelfde groep personen voor en na 3 jaar regelmatig uitgaan naar gelegenheiden met harde muziek, test, dan verwacht ik dat men zeker een teruggang kan aantonen in gevoelligheid van gehoor. )
Ik heb trouwens ook nog eens een nieuw mixje gemaakt en ben het nu aan het uploaden, over een tweetal uurtjes zou het er wel op moeten staan denk ik.
Tracklisting vind je hier
Het was wel goed qua kwaliteit, maar het deed gewoon pijn aan de oren.
En zelfs om half 8 deed het nog zeer. Kijk, harde muziek is wel vet, maar het houd ergens op denk ik dan.
Verwijderd
Alleen was ik de enige met dopjes, het viel de rest al niet meer op geloof ik ...
In de «O» Den Haag gaat het geluid ook achterlijk hard! In de «O» in Arnhem (daar kom ik nog weleens, zie sig.Op woensdag 24 april 2002 00:28 schreef Six4Eight het volgende:
Ik had laatst in de <<O>> Den Haag dus echt oversturende bassen en krakende high hats in mijn oren.
Alleen was ik de enige met dopjes, het viel de rest al niet meer op geloof ik ...

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Verwijderd
Ben ik ook 1 keer geweest, wat ik erg vervelend vond was dat je achter op dat podium eigenlijk letterlijk achter de speakers staat. Al het geluid gaat de andere kant op en het klinkt gelijk voor geen meter meer.Op woensdag 24 april 2002 03:14 schreef DJT het volgende:
[..]
In de «O» Den Haag gaat het geluid ook achterlijk hard! In de «O» in Arnhem (daar kom ik nog weleens, zie sig.) is het geluid naar mijn mening weer te zacht.
Deze week worden er speakers op het podium geïnstalleerd.Op woensdag 24 april 2002 09:22 schreef Six4Eight het volgende:
[..]
Ben ik ook 1 keer geweest, wat ik erg vervelend vond was dat je achter op dat podium eigenlijk letterlijk achter de speakers staat. Al het geluid gaat de andere kant op en het klinkt gelijk voor geen meter meer.
PSN: mug_8pm
Meer info via http://users.esstec.be/adion
Belangrijkste features tot nu toe zijn :
-Tot 3 decks waar je mp3,wav of ogg bestanden kan laden en waarvan je volume en pitch kan regelen
-Effecten per deck, waaronder 3-band equalizer, clipping/max volume detectie, flanger, echo
-Mogelijkheid tot bewaren van je mix in raw (binnenkort wav) en mp3 formaat.
-Natuurlijk pitch-benden om de platen gelijk te krijgen
-Gebruik van Cue point
-Voorbeluistering als je 3d geluidskaart hebt
Mijn laatste mix is ondertussen ook geupload naar de ftp server.
Ik heb vandaag m'n Magnedine 10 en Gemini's PT2100 binnen gekregen!
Verwijderd
Op woensdag 24 april 2002 20:02 schreef Adion het volgende:
Hey, voor iedereen die geintereseerd is in mixen op de computer: Ik zoek nog steeds betatesters voor mijn eigen mix-programma.
-Tot 3 decks waar je mp3,wav of ogg bestanden kan laden en waarvan je volume en pitch kan regelen
-Effecten per deck, waaronder 3-band equalizer, clipping/max volume detectie, flanger, echo
-Gebruik van Cue point
ik weet niet of het mogelijk is, maar ik denk wel dat het nuttig is als je alle decks naar een aparte geluidskaart(-uitgang) kan routen...hardware mixer is toch wel prettig. Maar dan wel gebruikmakend van de effecten
Even zoeken in dit draadje, en je zult vinden. Sorry, klinkt misschien lullig, maar met een béétje moeite (en even de voorgaande berichtjes uit dit 3e "How to become a DJ" draadje doorspitten) en je vindt de info gegarandeerd.Op woensdag 24 april 2002 22:18 schreef sjacka het volgende:
Over welke FTP hebben jullie het nu eigenlijk de hele tijd??
nog meer nieuws
ik blijf dus toch bij t jongerencentrum waar ik al tijden zit, er is vandaag een optie geboden die ik heerlijk vind
er komt op de it's friday de mogenlijkheid om op een redelijk niveau lekker house te draaien van het genre niet al te heftig stampen
eventueel uitbreidbaar naar feesten tot 2 uur snachts, is me iets te aanlokkelijk om te laten schieten voor iets waar ik niet zo vaak kan draaien
Wat voor Behringer? 1tje uit de DX serie?Op woensdag 24 april 2002 23:36 schreef MR_WAZOO het volgende:
jawel het is zover, ik ga morgen mijn Behringer ophalen van het postkantoor:D wat zal dat een gein worden, mixen op een mooie nieuwe eigen mixer
ja, de DX 1000Op woensdag 24 april 2002 23:42 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
[..]
Wat voor Behringer? 1tje uit de DX serie?
Verwijderd
kan je me vertellen wat de min sys requierment's zijn plzOp woensdag 24 april 2002 20:02 schreef Adion het volgende:
Hey, voor iedereen die geintereseerd is in mixen op de computer: Ik zoek nog steeds betatesters voor mijn eigen mix-programma.
-Gebruik van Cue point
Zonder effecten enzo werkt het op een 233 Mhz met 128MB RAM.Op donderdag 25 april 2002 11:46 schreef DJ-Jumbo het volgende:
kan je me vertellen wat de min sys requierment's zijn plz
Met effecten en voorbeluistering gaat het behoorlijk op een 450 Mhz.
Wil je alle effecten gebruiken, voorbeluistering gebruiken en je mix in mp3 opslaan is een 800 Mhz aangeraden.
woei sparen jumboOp donderdag 25 april 2002 12:10 schreef Adion het volgende:
[..]
Zonder effecten enzo werkt het op een 233 Mhz met 128MB RAM.
Wil je alle effecten gebruiken, voorbeluistering gebruiken en je mix in mp3 opslaan is een 800 Mhz aangeraden.
Verwijderd
Op donderdag 25 april 2002 12:10 schreef Adion het volgende:
[..]
Zonder effecten enzo werkt het op een 233 Mhz met 128MB RAM.
kan je niet 1tje maken voor p1 166mhz met 96mb
Verwijderd
Komaan kerel heb elke pagina bekeken en nog niet gevondenOp woensdag 24 april 2002 23:00 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Even zoeken in dit draadje, en je zult vinden. Sorry, klinkt misschien lullig, maar met een béétje moeite (en even de voorgaande berichtjes uit dit 3e "How to become a DJ" draadje doorspitten) en je vindt de info gegarandeerd.
Verwijderd
Ben net een beetje aan het stoeien gegaan met Traktor Dj, maar lijkt me wel wat om de jouwe te testen. Is het "Dj-decks"?Op woensdag 24 april 2002 20:02 schreef Adion het volgende:
-Gebruik van Cue point
Verwijderd
misschien moet je dezeOp donderdag 25 april 2002 16:50 schreef sjacka het volgende:
[..]
Komaan kerel heb elke pagina bekeken en nog niet gevondenzou iemand anders me de FTP misschien kunnen zeggen!! vind hem echt niet hoor!!
met een echte bril vervangen
Komaan blinde vink ! Ik heb even zelf nagezocht, en binnen een paar minuten was het raak: post van Mries, ergens op pagina 6 (bij 25 berichten per pagina) van dit huidige draadje.Op donderdag 25 april 2002 16:50 schreef sjacka het volgende:
[..]
Komaan kerel heb elke pagina bekeken en nog niet gevondenzou iemand anders me de FTP misschien kunnen zeggen!! vind hem echt niet hoor!!
Nu we het er toch over hebben: MRIES, hoe kunnen we aangeven welke mixen er beschikbaar zijn vanaf het 'djsets' account, en welke alleen door 'donateurs' te benaderen zijn ?
Verwijderd
hhmmzz... volgens mij is alles via djsets te berijkenOp vrijdag 26 april 2002 00:07 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Komaan blinde vink ! Ik heb even zelf nagezocht, en binnen een paar minuten was het raak: post van Mries, ergens op pagina 6 (bij 25 berichten per pagina) van dit huidige draadje.
Nu we het er toch over hebben: MRIES, hoe kunnen we aangeven welke mixen er beschikbaar zijn vanaf het 'djsets' account, en welke alleen door 'donateurs' te benaderen zijn ?
(trouwen pagina 8 staat het ook 2x
ben je blint??? "nee ik ben kluivert :D"
Verwijderd
PS Wie heeft er nog een dancevalley kaartje voor de normale prijs te koop, ik ben mijne vergeten af te halen woensdag..zucht
Verwijderd
Dan heb je denk ik (helaas) een groot probleem.Op vrijdag 26 april 2002 13:17 schreef Mries! het volgende:
PS Wie heeft er nog een dancevalley kaartje voor de normale prijs te koop, ik ben mijne vergeten af te halen woensdag..zucht
Ik heb nog wel 2 kaartjes voor shockers overOp vrijdag 26 april 2002 13:17 schreef Mries! het volgende:
waarom wil je bepaalde mixen afschermen dan?? Het is niet de bedoeling dat het een of andere prive opslag plaats wordt ofzo
Ik dacht doe voor de lol ff mee met de prijsvraag...en dan win je opeens...echt NIET de bedoeling
voor hoeveel wil je ze kwijt?Op vrijdag 26 april 2002 16:03 schreef Fr3aKER het volgende:
[..]
Ik heb nog wel 2 kaartjes voor shockers over
Ik dacht doe voor de lol ff mee met de prijsvraag...en dan win je opeens...echt NIET de bedoeling![]()
Ik heb zelf ook ff gespeeld met PC DJ Red en BPM studio dus ik zou ook wel jouw proggie willen proberenOp woensdag 24 april 2002 20:02 schreef Adion het volgende:
Dus als je nog testers nodig hebt, let us know.
Ik zit er niet op te wachten dat mensen buiten dit forum zomaar al mijn werk kan beluisteren. Liever hou ik het beperkt tot mensen van deze lijst... (maar ja, ga je niet in al te gekke bochten wringen om het voor elkaar te krijgen, zo belangrijk is het ook niet.)Op vrijdag 26 april 2002 13:17 schreef Mries! het volgende:
waarom wil je bepaalde mixen afschermen dan?? Het is niet de bedoeling dat het een of andere prive opslag plaats wordt ofzo
Wat betreft het Dance Valley kaartje...
Ik kreeg mijn e-mail van de ticketservice donderdag, kon dus ook tot donderdag ophalen. De kaartjes die nog niet opgehaald werden gaan retour, komen weer beschikbaar. Als ik jou was zou ik rap, vandaag nog, naar een GWK gaan, als die meedoen aan koopavond. Misschien rekenen ze tot vandaag dat je op moet halen, of zelfs zaterdag nog.
(Tenzij je vandaag al langsgeweest bent, en je postcode + huisnummer niet meer in de reserveringslijst stond...)
€25 per stukOp vrijdag 26 april 2002 17:14 schreef Ener-G het volgende:
[..]
voor hoeveel wil je ze kwijt?
Verwijderd
hehe ben ik al geweest vanmiddagOp vrijdag 26 april 2002 18:27 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Ik zit er niet op te wachten dat mensen buiten dit forum zomaar al mijn werk kan beluisteren. Liever hou ik het beperkt tot mensen van deze lijst... (maar ja, ga je niet in al te gekke bochten wringen om het voor elkaar te krijgen, zo belangrijk is het ook niet.)
Wat betreft het Dance Valley kaartje...
Ik kreeg mijn e-mail van de ticketservice donderdag, kon dus ook tot donderdag ophalen. De kaartjes die nog niet opgehaald werden gaan retour, komen weer beschikbaar. Als ik jou was zou ik rap, vandaag nog, naar een GWK gaan, als die meedoen aan koopavond. Misschien rekenen ze tot vandaag dat je op moet halen, of zelfs zaterdag nog.
(Tenzij je vandaag al langsgeweest bent, en je postcode + huisnummer niet meer in de reserveringslijst stond...)
NRG WIL ZE NIET, IK BIED JE 25 EURO t stuk.Op vrijdag 26 april 2002 20:38 schreef Fr3aKER het volgende:
[..]
€25 per stuk
sorry voor de caps..
Verwijderd
Main - CPU
Orchid 21:00
DJ Hell 22:00
Monika Kruse 23:30
Pascal F.E.O.S. 01:00
Thomas Schumacher 3:30
Dave Clarke 5:00
UPS
Marcel Woods 21:00
Dumonde 22:00
Bas&Ram 23:30
Warmdouscher 1:00
Luna 2:30
DJ Wag 4:00
Dana 5:30
ICT
Shindoe 21:00
John Thomas 22:30
Technasia 00:00
Vitalic 1:30
Thomas Krome 2:00
Adam Beyer 3:30
K.Cee 5:30
Help 'es even: stijlen/wat zeker niet te missen...
(Ben er een beetje uit
Wie gaan er nog meer trouwens?
Tijd voor een DJ meeting??Op zaterdag 27 april 2002 11:56 schreef DGO het volgende:
Shockers - Line up
Main - CPU
Orchid 21:00
DJ Hell 22:00 <- komt me ergens ook hel bekend voor
Monika Kruse 23:30
Pascal F.E.O.S. 01:00
Thomas Schumacher 3:30
Dave Clarke 5:00 <- TIP
UPS
Marcel Woods 21:00
Dumonde 22:00
Bas&Ram 23:30 <- draaiden in P60 in amstelveen oeverloos gebeuk, vond t zelf nou niet om naar huis over te schrijven
Warmdouscher 1:00 <- als je van lekker stampen houd maar ook van een mooi opgebouwde mix
Luna 2:30
DJ Wag 4:00
Dana 5:30 <- dit mooie blondje laat je beuken tot je erbij neervalt
ICT
Shindoe 21:00
John Thomas 22:30
Technasia 00:00 <- wil ik zelf weleens zien, schijnt lekker te zijn
Vitalic 1:30
Thomas Krome 2:00 <- vage maar goeie techno
Adam Beyer 3:30 <-ook een topper van formaat
K.Cee 5:30
Help 'es even: stijlen/wat zeker niet te missen...
(Ben er een beetje uit
ik ga namelijk ook
Verwijderd
Ok dan!Op zaterdag 27 april 2002 14:14 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
Tijd voor een DJ meeting??
ik ga namelijk ook
Alle reviews van vorig jaar zijn echt super dus ik kan niet wachten!
Zit alleen nog een beetje te twijfelen hoe laat, wil eigenlijk niks missen, maar 21:00 is wel erg vroeg...
DJ Hell veel goeds over gehoord, Monika Kruse ook, allebei vroeg....
lang geleden, weer es effe lekker stampen
De hele line up van de CPU =Op zaterdag 27 april 2002 14:21 schreef DGO het volgende:
[..]
Ok dan!
Alle reviews van vorig jaar zijn echt super dus ik kan niet wachten!
Zit alleen nog een beetje te twijfelen hoe laat, wil eigenlijk niks missen, maar 21:00 is wel erg vroeg...
DJ Hell veel goeds over gehoord, Monika Kruse ook, allebei vroeg....
lang geleden, weer es effe lekker stampen
Pascal FEOS
Als je het wil proberen, gewoon een mailtje sturen naar adion@planetquake.com, dan stuur ik je de download-link op.Op vrijdag 26 april 2002 18:12 schreef Sick Nick het volgende:
Ik heb zelf ook ff gespeeld met PC DJ Red en BPM studio dus ik zou ook wel jouw proggie willen proberenBeide wel grappig alleen het controle over de pitch was gewoon slecht in beide pakketen terwijl die toch meer dan $200 zijn
Dus als je nog testers nodig hebt, let us know.
Persoonlijk vind ik dat de pitch controle in mijn programma veel beter is dan in BPM Studio/PC DJ.
--Roy Goodman
http://new.only-djs.com
en Password : finaltestphase
navigatie is in ieder geval een stuk verbeterd zo te zien
Verwijderd
Als het goed is gaat ie binnenkort (eind mei) online.
iig goeie reden om gewoon naar een ECHTE platenshop te gaan, ook beetje sociale contacten opdoen enzo
eigenlijk koop ik alleen de nummers die ik in de echte shop niet kan vinden op het net
Dit topic is gesloten.