How to become a Dj... deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 5.720 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24674

ik heb een paar vraagjes... ik draai regelmatig op feessies... maar dan sta ik continu achter de draaitafel... Wat nu de bedoeling is is dat ik een paar nummer omzet naar *.wav files en dan met een programma tot 1 grote mix maak...
Dit uiteraard zonder kwaiteitsverlies...

Welk programma is makkelijk om zoiets voor elkaar te krijgen... Ik wil een beetje kunnen spelen met tempo, en makkelijk stukjes audio plakken in andere files (voor het mixeffect dus)... Ik heb al een paar proggies gehad, maar hadden of hele lange laadtijden bij het slepen, of kutkwaliteit...

wie o wie gaat het mij vertellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
BPM studio - Atomix - en nog vele andere proggies ie dat kunnen.

:)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13255

Sonic Foundry Acid Pro 3.0, echt een super programma. Pas geleden nog mee een mix meegemaakt voor de gein om het programma te testen, werkt heel simpel, zeker als je zelf al draait.

Het is alleen niet 'live' mixen, het is meer knip en plakwerk ;)

http://www.sonicfoundry.com/PRODUCTS/NewShowProduct.asp?PID=462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hé vriendelijke vrienden,

ik wordt een beetje moe van het feit dat ik elke keer de message "530 Sorry, your account is restricted to 5 simultaneous logins." krijg. :'(

Ik was te laat voor die HD, maar kan ik nog achteraf een bijdrage leveren, zodat ik iig wat mixen kan beluisteren. :)

Ik heb nl. niet zoveel zin, om 04.00 's nachts achter m'n PC te duiken om wat mixen te downen. :Z :z

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

ah dat komt omdat er een heleboel liepen te idlen..ik heb de timeout verkort, ik hoop dat het zo verholpen is..(bedankt voor de tip JS) HD komt vandaag binnen trouwens :)
Doneren mag nog steeds, jij bent dan de laatste, en vervangt dan een wanbetaler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan heb ik wel ff je rekening info nodig!

Als je die dan even per meel kan versturen, incl. het bedrag, dan doneer ik het meteen. Heb je het morgen op je rekening.

Ik ben nog op zoek naar een MD recorder en ga binnenkort een nwe PC kopen. Ik zal dan ook eens wat mixen van mij uppen!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Op woensdag 17 april 2002 00:54 schreef Ener-G het volgende:

[..]

uh ja maar de combinatie 'Trance' en 'Techno' ligt me niet zo... tenminste als je onder 'trance' die bekende Picotto producties verstaat, en andere melodierijke deuntjes... op de een of andere manier mis ik gewoon het typische technoritme en gevoel erin als dat gemixed wordt, geef mij maar pure techno.. lastig te omschrijven
Maar waar ik dus bang voor ben is dat half Nederland Picotto ineens ziet als de nieuwe techno god, want dat is ie dus echt NIET

als het dan toch een Italiaan moet zijn gaat mijn stem uit naar Marco Carola
was het niet 'buitenlandse DJ'
jij hebbut over z'n producer kwaliteiten
(en daar is ook nix mis mee imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 10:54 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

was het niet 'buitenlandse DJ'
jij hebbut over z'n producer kwaliteiten
(en daar is ook nix mis mee imo)
uhm ik had het niet over de TMF awards, maar gewoon de muziek in het algemeen.. wat dat betreft is Marco Carola voor mij het beste wat uit Italie komt :) pure onversneden techno wat draaien EN produceren betreft

maarja ik ben dan ook geen hardtrance liefhebber

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Op dinsdag 16 april 2002 23:52 schreef koosmp3 het volgende:
Ok mensen, ff een vraag over de belangstelling van FinalScratch.

Zijn er serieus geinterreseerden? Ik ben fanatiek bezig om ze te kunnen dealen bij Richer Sounds.

Ff een peiling houden over wie van plan is om het pakket aan te schaffen.

Duzz, kom maar op.

En Ener-G; Picotto kwam met kijharde trance en veel, lees heel veel, Techno
Wat kost zo'n grap eigenlijk? Ik heb Richie Hawtin ermee zien draaien. Echt vette shit en het is DE oplossing. Het lijkt mij wel cool iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 00:54 schreef Ener-G het volgende:
als het dan toch een Italiaan moet zijn gaat mijn stem uit naar Marco Carola
Samen met Marco Cannata (nog een hele goede Italiaanse techno-dj).

Maar als je echt techno kunst- en vliegwerk wilt horen op 3 en 4 decks... download maar eens een livesetje van de Spanjaard Cristian Varela, die gozer is echt verschrikkelijk goed. Wat hij kan met 3 / 4 decks is echt :9~

Ook al hou je niet van techno, luister maar eens naar een setje van hem, alleen al voor zijn techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 11:43 schreef Fewture het volgende:
Wat kost zo'n grap eigenlijk? Ik heb Richie Hawtin ermee zien draaien. Echt vette shit en het is DE oplossing. Het lijkt mij wel cool iig.
Ik heb horen zeggen iets van $3500,- (maar dat is al bijna een jaar geleden). Subscribe je anders op http://www.finalscratch.com/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 17 april 2002 12:01 schreef warp het volgende:

[..]

Maar als je echt techno kunst- en vliegwerk wilt horen op 3 en 4 decks... download maar eens een livesetje van de Spanjaard Cristian Varela, die gozer is echt verschrikkelijk goed. Wat hij kan met 3 / 4 decks is echt :9~

Ook al hou je niet van techno, luister maar eens naar een setje van hem, alleen al voor zijn techniek!
DJ Umek op I Love Techno... Ook met 4 tegelijk.. Richie Hawtin op Awakenings: 3x Final Scratch, 909, FX. En echt 100% zonder fouten. Geen DJ ter wereld die dat kan, maar nu staat hij ook bekend als 's werelds beste DJ als het om mixtechniek gaat.

Ik vraag me soms af hoe ze dat doen.. Ik heb laatst met 3 SL'en staan draaien. Na een uur had ik het echt HEEL erg warm en hoofdpijn. Kost echt veel concentratie vermogen, maar ja..kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 17 april 2002 12:06 schreef warp het volgende:

[..]

Ik heb horen zeggen iets van $3500,- (maar dat is al bijna een jaar geleden). Subscribe je anders op http://www.finalscratch.com/ ;)
Tis veel geld, maar of het nou duur is... Ik moet eerst nog een Pioneer DJM600 en een SL erbij.. Dan kijk ik wel weer verder :) Tegen die tijd heb ik een Apollo in de aanbieding *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 17 april 2002 12:06 schreef warp het volgende:

[..]

100% zeker weten doe ik het niet, maar die US$ 3500 was waarschijnlijk voor het ProFS pakket: dus mèt Sony Vaio laptop erbij, alles geinstalleerd en wel.

Voor US$ 700 heb je het 'kale' pakket met alleen de Finalscratch platen, software en de speciale versterker die via USB aan je computer komt te hangen en tussen platenspeler en mengpaneel komt te hangen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD is binnen, wordt op dit moment gefdisk'ed en er wordt een filesysteem op gezet :) daarna volgt het moeizame proces van accountjes maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op woensdag 17 april 2002 13:40 was Mries! weer back online
Kan je per mail je rekeninggegevens sturen en het bedrag wat overgemaakt moet worden? Meel me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

da's mooi
dan kan ik zo me mixje oploaden
hier staat alvast de playlist
Playlist
en geef ff jullie mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 12:01 schreef warp het volgende:
Oops, zou bijna Gaetano Parisio aka Gaetek vergeten (NOG een hele goede Italiaanse techno-dj) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 12:06 schreef Fewture het volgende:
DJ Umek op I Love Techno... Ook met 4 tegelijk.. Richie Hawtin op Awakenings: 3x Final Scratch, 909, FX. En echt 100% zonder fouten.
Umek gebruikt dan wel 4 TT'sen en mixt wel strak maar heeft verder niet echt bijzondere technieken (vergeleken met Cristian Varela en Richie Hawtin b.v.).

Maar, IMHO is 3x FS echt wel minder intensief dan 4x echte TT's.
Met FS is het ff kwestie van nummertje aanklikken, klaar.

Om voor 4 TT's telkens de platenbak in te moeten duiken is echt wel wat arbeidsintensiever.
Geen DJ ter wereld die dat kan, maar nu staat hij ook bekend als 's werelds beste DJ als het om mixtechniek gaat.
* warp loves Richie (ben beide dagen bij Awakenings geweest trouwens) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FTP update : de mixen worden van de oude schijf overgepompt, daarna zal ik beginnen met het maken van accounts, ik hoop dat ik het vandaag afkrijg :) niet dat het zoveel werk is, maar ik heb ook nog andere verplichtingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klein verzoekje:
mensen die files uploaden willen jullie je naam erbij zetten? :)

van wie zijn deze mikzen?:
klein_voorbeeldje
hardcoremix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zow accounts aangemaakt......nu nog een mailtje sturen naar alle users.....pfffff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
het finalscratch pakket komt op een (brute gok) 600 euro te zitten.

Zonder de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nou Mries, gefeliciteerd hoor!

Nu moet ik nog ff over een rappe verbinding gaan beschikken, en dan kan ik er ook weer eens een mixje op gaan zetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 17 april 2002 15:11 schreef Mries! het volgende:
zow accounts aangemaakt......nu nog een mailtje sturen naar alle users.....pfffff :)
Rj mries!
TOP man, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:19
finalscratch kaal : 800 USD (906 euro)

de adviesprijs van stanton is dit.. dus zeg 850 euro bij de gem. gear shop.

toch erg prijzig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 17 april 2002 16:36 schreef wibblemoo het volgende:
finalscratch kaal : 800 USD (906 euro)
In Frankfurt op de Musik Messe zei iemand van Stanton 700 dollar tegen me.. Maar goed..

Ik heb een nieuw oud mixje geupload, de mix die ik deed in de Hollywood Music Hall, half uurtje.. Vandaar:

30 Minutes Of Fame

Te vinden in de DJ Triple M map uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wow, eindelijk de HD en persoonlijke accounts :)
zal in 't weekend nog eens wat leuke spulletjes van mij gaan uppen :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
tja, 't staat op de stanton site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37139

Op woensdag 17 april 2002 16:39 schreef TripleM het volgende:

[..]
Ik heb een nieuw oud mixje geupload, de mix die ik deed in de Hollywood Music Hall, half uurtje.. Vandaar:

30 Minutes Of Fame
Hey heb jij in de HMH gedraait? Daar kwam ik vroeger nog wel is. DJ Contest oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
zaak in us:

Thank you for your interest in the Sound Ideas and the Stanton Final Scratch.

Final Scratch will sell for $499.99, and we expect to receive them in June. Heres the special: If you pre-order your Final Scratch, well take $50 off the price, which brings it to $449.99. A downpayment of at least $50 is required to place a pre-order. Final Scratch will be in huge demand when they arrive in June- if you pre-order, youll be sure to get one from our first shipment. If you have any additional questions or to place your pre-order, call us at ***.

net ff mix in elkaar gesleurt, 102 minutjes.
Na half uurtje is het wel aan te horen :)

zal m vann8 uppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op woensdag 17 april 2002 18:26 schreef koosmp3 het volgende:
zaak in us:

Thank you for your interest in the Sound Ideas and the Stanton Final Scratch.

Final Scratch will sell for $499.99, and we expect to receive them in June. Heres the special: If you pre-order your Final Scratch, well take $50 off the price, which brings it to $449.99. A downpayment of at least $50 is required to place a pre-order. Final Scratch will be in huge demand when they arrive in June- if you pre-order, youll be sure to get one from our first shipment. If you have any additional questions or to place your pre-order, call us at ***.

net ff mix in elkaar gesleurt, 102 minutjes.
Na half uurtje is het wel aan te horen :)

zal m vann8 uppen
hmm.. inkoopactie ? 450 dollar is wel het proberen waard.. kan 'm altijd nog verkopen.
en als we er meerdere kopen kan er vast nog wel iets van de prijs af. alleen hopen dat de douane het pakket door laat gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 17 april 2002 14:02 schreef warp het volgende:

* warp loves Richie (ben beide dagen bij Awakenings geweest trouwens) ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.partyscene.nl/partypix/albums/nowow01/P0006584.jpg

Ik ben die gast met z'n tong uit z'n bek :9 Dit was op de vrijdag (Rush was hard!). De zondag ben ik ook geweest. Was wel zwaar..2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, ik wil mn mixen ook uppen, maar dan ben ik zeker weer een beetje laat mee?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 17 april 2002 18:26 schreef koosmp3 over de verwachtte prijs van Final Scratch...
Vergeet even niet dat prijzen in de US dus nog ZONDER BTW en invoerrechten zijn!

Dus de prijs van US$ 449.99 is de zogenaamde 'douanewaarde'. Daar komt portokosten bij, en over dat bedrag betaal je 19% BTW. En nee, we zijn er nog niet, dan komt er op het bedrag van ((waarde+porto)*1.19) ook nog een douaneheffing.

Als het FinalScratch systeem gezien wordt als computer hardware, dan heb je mazzel, dan is de douaneheffing 0 %. Valt het onder audio apperatuur (CD-spelers) dan is het 9,5%. :(

Dus, als 'shipping costs' US$ 20 zou zijn, dan wordt het bijna US$ 560, en met vette pech, als de douanedienst het ziet als pure audio apperatuur, dan wordt het ongeveer US$ 612.

(Zie Goederen kopen via internet )

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25077

ok, nu moet ik echt opschieten met de aanschaf van m'n dj setje. Zal toch niet gebeuren dat ik meebetaal, maar niks upload heheh.... Hier ik kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Njah, mensjes.

Die prijs is een retail waarde in vs, en ze shippen niet naar nederland.

Maarrrr, t zit er dik in dat ze het bij Richer gaan verkopen, en dat we die prijs wel aardig gaan halen.

Ik kan nog nix beloven. Maar w88 julile nog maar ff, ik kan het een en ander misschien wel regelen. Als we met zijn allen nou inkopen dan zorg ik voor de goeie prijs.

Meer hierover begin mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 17 april 2002 19:14 schreef koosmp3 het volgende:
Njah, mensjes.

Die prijs is een retail waarde in vs, en ze shippen niet naar nederland.

Maarrrr, t zit er dik in dat ze het bij Richer gaan verkopen, en dat we die prijs wel aardig gaan halen.

[..]
Mja,
FinalScratch is a product developed by N2IT

N2IT's strategy is focused on the
development, sales and marketing
of innovative solutions for the
audio-visual industry. The company
was founded in 1999 and combines the
innovative power of highly qualified
software engineers with experienced
senior managers, legal experts
from the entertainement industry
and very well known international DJs.

N2IT Mission Statement

It is our goal to develop products
for the leisure and entertainment
market that combines the strength
of analog devices with the strength
of digital devices and media.

N2IT Development B.V.
PO Box 1330
1000 BH Amsterdam
The Netherlands
Fax: +31 20 462 7478
En dan gaat het hier niet verkocht worden ??

* JumpStart verwacht dat dat wel anders zal lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 17 april 2002 19:18 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Mja,
[..]

En dan gaat het hier niet verkocht worden ??

* JumpStart verwacht dat dat wel anders zal lopen :)
uhm....
vanaf dat bedrjf waar hij een mailtje naar had verstuurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
jumpstart, je begrijpt het niet helemaal.

Die van 450 dollar is een retail prijs van een BEDRIJF DIE FINALSCRATCH VERKOOPT IN DE VS.

oeh, dat lucht op.

Dat bedrijf stuurt niet op naar nederland.

Ahh, lucht weer op.
Ik heb me er erg in verdiept, en weet wel hoe het zit.

Maar ik hou er mee op, jullie horen wel weer meer begin mei.

Ander onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 17 april 2002 13:49 schreef DJ-Jumbo het volgende:
da's mooi
dan kan ik zo me mixje oploaden
hier staat alvast de playlist
Playlist
en geef ff jullie mening ;)
***UPDATE***

hij staat in /jumbo/jumbo - 2DB 2EQ

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 17 april 2002 18:52 schreef Fewture het volgende:
Hey, ik wil mn mixen ook uppen, maar dan ben ik zeker weer een beetje laat mee?? :'(
nee hoor kan gewoon
ip : 130.89.163.64
Pass : Xone:62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zow, vette vooruitgang jumbo, ik heb je wel eens over de shoutcast horen blazen, maar dit is wel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 17 april 2002 21:18 schreef Mries! het volgende:
zow, vette vooruitgang jumbo, ik heb je wel eens over de shoutcast horen blazen, maar dit is wel beter :)
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmm ik zal je set morgen ook nog wel eens checken dan, jumbo :)

edit:
met 144 posts in 5 dagen gaat dit topic trouwens harder dan ooit zeg :D

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

argh sorry voor degene die een paar minuten geleden aan het uploaden waren, de processor van de server was niet zo stabiel ingebouwd, hij wankelde los ;) hij zit nu wel goed vast hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
hehe, ik had t door.

Kun je dan resume ook ff aanzetten :)

Dan hoef ik niet helemaal opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 17 april 2002 17:23 schreef Six4Eight het volgende:
Hey heb jij in de HMH gedraait? Daar kwam ik vroeger nog wel is. DJ Contest oid?
Inderdaad! Was erg leuk om te doen, onder het wakend oog van DJ Jean (vond het heel netjes dat ie toch even bleef kijken ondanks dat ie eigenlijk moest beginnen met draaien in de andere zaal (weg meeste publiek :D)) en de Klubbheads, heb ook een massage van Charly Lownoise gehad omdat ik zo zenuwachtig was.. :D

Maar goed, het ging uitstekend.. Geen foutjes en wat ik me nog heel goed herinner is een meisje met lang blond haar, een lichtgrijze broek, roze truitje en geel bloesje om haar middel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 17 april 2002 22:59 schreef TripleM het volgende:

[..]

Maar goed, het ging uitstekend.. Geen foutjes en wat ik me nog heel goed herinner is een meisje met lang blond haar, een lichtgrijze broek, roze truitje en geel bloesje om haar middel.. ;)
...die Gigi Agostino aanvroeg? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 17 april 2002 23:05 schreef MisterDon het volgende:
Helaas, en de breezers waren ook nog niet zo ingeburgerd (waren ze er eigenlijk wel?).. Maar ik weet het nog zo goed omdat de avond voor de rest min of meer een zwart gat is ofzo, weet er echt weinig meer van.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24674

Op zondag 14 april 2002 13:02 schreef mark_dabomb het volgende:
Haha, ik niet vrijdag al, eind mei ofzo, maar ik zoek dus wat, en ik heb wel eens wat langs horen komen in deel I alleen om dat weer allemaal op te zoeken, heb ik ook niet echt zin in.

Maar hieronder een plaatje van de VMX-300, heb ik toch liever een DX-500, vind ik veel strakker.

[afbeelding]
wow... cool... ik heb nog maar zo'n standaard mixertje met 2 kanalen... zonder pitch :Z Iemand de specs van dit dingetje?? En waar ik em eventueel kan kopen (welke prijs) ... het liefst ergens in de buurt van Nijmegen..

edit/

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5363

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/catalog/d1106.jpg

is dit wat?? Mijn cd spelers worden een beetje klote en ik wil nu iets met pitch erbij... dit ziet er wel interresant uit... vooral de prijs dan (aangezien ik bijna blut ben). Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Als jij bijna blut bent kan je nog een 1500 Gulden ophoesten(verdammte euro's!)??? Hoe veel geld heb je dan als je niet blut bent ;-)

Maar over DAP en JBsystems en McCrypt, ik denk tenminste dat je die ongeveer over één kam moet scheren. Met daarbij DAP als de beste van het trio. Het is allemaal wel leuk en aardig maar niet echt superduurzaam.
Ik zou gaan voor of een tweedehands Numark, bijvoorbeeld de CDN 34s, of een 23 s. Dat zijn volgens MisterDon goede, duurzame spelers, en ze voelen idd goed aan. Denon tweedehands zou ik niet doen, lasers vervangen kost te veel, en bijna allemaal worden ze weggedaan omdat de lasers verrot zijn. Of kijk bijvoorbeeld is naar 2x Gemini CDJ-20 of CDJ-10.Tweedehands Pioneer CDJ-100's zijn ook top alleen moeilijk verkrijgbaar. DAP is gewoon niet zo duurzaam enzo, en je kan beter wat goeds kopen, want goedkoop is bij DAP misschien wel duurkoop!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 18 april 2002 15:08 schreef Demolition-Man het volgende:
wow... cool... ik heb nog maar zo'n standaard mixertje met 2 kanalen... zonder pitch :Z Iemand de specs van dit dingetje?? En waar ik em eventueel kan kopen (welke prijs) ... het liefst ergens in de buurt van Nijmegen..
een mixer heeft wel vaker geen pitch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 18 april 2002 16:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Als jij bijna blut bent kan je nog een 1500 Gulden ophoesten(verdammte euro's!)??? Hoe veel geld heb je dan als je niet blut bent ;-)

Maar over DAP en JBsystems en McCrypt, ik denk tenminste dat je die ongeveer over één kam moet scheren. Met daarbij DAP als de beste van het trio. Het is allemaal wel leuk en aardig maar niet echt superduurzaam.
Ik zou gaan voor of een tweedehands Numark, bijvoorbeeld de CDN 34s, of een 23 s. Dat zijn volgens MisterDon goede, duurzame spelers, en ze voelen idd goed aan. Denon tweedehands zou ik niet doen, lasers vervangen kost te veel, en bijna allemaal worden ze weggedaan omdat de lasers verrot zijn. Of kijk bijvoorbeeld is naar 2x Gemini CDJ-20 of CDJ-10.Tweedehands Pioneer CDJ-100's zijn ook top alleen moeilijk verkrijgbaar. DAP is gewoon niet zo duurzaam enzo, en je kan beter wat goeds kopen, want goedkoop is bij DAP misschien wel duurkoop!!!
WOW! Beter zou ik het niet kunnen zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef MisterDon het volgende:

[..]

mjah, Dap audio cdspeler werkt wel okeej, heb er nog een mix mee gemaakt
zal em soon es uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25077

Zelf heb ik nu de pioneer cmx3000 op het oog. Op de pioneer website kon een vergelijking gemaakt worden van de cmx5000 & cmx3000 waarop die 3000 dus geen pitch bend had :?
Maar goed, heb de handleiding ervan binnengehaald en wat blijkt... pitch bend aanwezig.

Waarschijnlijk moet dit hem dan eindelijk worden. Wel heb ik nog wat van stanton gezien. Iemand hier toevallig postieve/negatieve ervaringen mee?

PS wat me in het algemeen is opgevallen over Behringer mixers. Mensen die draaien kraken het niet meteen af, mensen die zelf produceren zijn sneller geneigd Behringers de grond in te drukken. Kwalitatief dan toch een verschil tussen hun dj & studio / live mixers?
Zelf had ik toendertijd een Mackie gehaald omdat ik het idee had dat de Behringer niet op een volumesterkte bleef staan bij het pannen van links naar rechts. Ben dus al licht bevooroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Thnx, heb goed opgelet tijdens vorige delen en natuurlijk mijn ogen en handen wel eens de kost gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 23:05 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Wedden dat het een lekker w**f was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
triple-D> ik heb je technomix nu tot de helft geluisterd, er zitten een paar hele lekkere platen tussen

jammer van die fout rond de 9e minuut (bleef je vinger plakken aan het vinyl toen je aan het afremmen was :?)

en zoals je zelf al zei de synchroniteit was er nog niet helemaal

om nog even wat opbouwende kritiek te geven> qua platenkeus zou ik het iets uitgebalanceerder doen, rustig beginnen en dan langzaam opbouwen en dan weer afbouwen, dwz. gewoon een plaat kiezen die het beste 'voortborduurt' op de plaat die je op dat moment op hebt staan, en niet te bang zijn om de 'hitjes' links te laten liggen, gewoon draaien puur wat je zelf het lekkerste vindt klinken, dat is de beste manier om zelf een eigen stijl te ontwikkelen

verder wat inmixen betreft, sommige platen worden er nogal abrupt inge'ketst' zeg maar, voor mijn gevoel gaat de schuif van de in te mixen plaat ietwat te snel omhoog
wat vooral erg mooi is met de toch redelijke monotoonheid wat techno is is een plaat heel rustig en langzaam op laten komen, zonder dat je haast merkt dat ie erin loopt zeg maar.. en dan op een bepaald punt de bassen 'omgooien' naar het nummer wat je erin gooit.. tenminste zo zou ik het doen :+

in ieder geval probeer zoveel mogelijk te oefenen wat 'gelijk zetten' betreft, zet een plaat qua tempo zo gelijk mogelijk en probeer niet teveel te corrigeren, wat ik zelf ook als beginner vaak fout deed was te vaak met m'n fikken aan het vinyl zitten, wat dus direct hoorbaar was.. gewoon in 1 keer synchroon proberen te krijgen, en daarna minieme correcties uitvoeren, liefst zo min mogelijk (en dan heb je ook meer tijd om je met het publiek bezig te houden, te sjansen met de meiden of ff van je drankje te lurken ;))

die mix klinkt tot nu toe erg lekker, ben benieuwd naar de andere helft maar ik moet nu echt gaan pitten

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 01:50 schreef Ener-G het volgende:
triple-D> ik heb je technomix nu tot de helft geluisterd, er zitten een paar hele lekkere platen tussen

jammer van die fout rond de 9e minuut (bleef je vinger plakken aan het vinyl toen je aan het afremmen was :?)

en zoals je zelf al zei de synchroniteit was er nog niet helemaal

om nog even wat opbouwende kritiek te geven> qua platenkeus zou ik het iets uitgebalanceerder doen, rustig beginnen en dan langzaam opbouwen en dan weer afbouwen, dwz. gewoon een plaat kiezen die het beste 'voortborduurt' op de plaat die je op dat moment op hebt staan, en niet te bang zijn om de 'hitjes' links te laten liggen, gewoon draaien puur wat je zelf het lekkerste vindt klinken, dat is de beste manier om zelf een eigen stijl te ontwikkelen
Hier sluit ik mij bij aan. Je begint met Chris Liebing.. Deze plaat zou ik even "bewaren". Dit is best een beetje een "cracker" en dus niet om mee te beginnen (of je moet daarna nog harder gaan! En ja dat is mogelijk >:) ). Probeer de verschillende stijlen techno bij elkaar te houden. Dus niet eerst een harde en dan weer (bijv.) funky om vervolgens weer een harde te draaien. Maak er een sport van om er een rode draad in te krijgen (niet dat ik daar nou zo goed in ben hoor).
verder wat inmixen betreft, sommige platen worden er nogal abrupt inge'ketst' zeg maar, voor mijn gevoel gaat de schuif van de in te mixen plaat ietwat te snel omhoog
wat vooral erg mooi is met de toch redelijke monotoonheid wat techno is is een plaat heel rustig en langzaam op laten komen, zonder dat je haast merkt dat ie erin loopt zeg maar.. en dan op een bepaald punt de bassen 'omgooien' naar het nummer wat je erin gooit.. tenminste zo zou ik het doen :+
Weet niet of iemand het gehoord heeft/opgevallen is, maar vanavond op gleuf.ath.cx deed ik dit voordurend. Plaat inmixen->bass weg laten vallen->bass van de andere plaat er in _smijten_. Krijg je een mooi "jump effect" van als je op een feest draait (dan zijn die bassen knalhard).

Het erin ketsen kan wel, maar wel gecontroleerd en denk om het volume (de gain bedoel ik). Ik doe dat meestal ook zonder bass (anders kan ik die er niet meer indraaien :9 ) Waar je mee op moet passen met het langzaam opkomen zoals Ener-G zegt is dat het niet saai moet gaan worden. Ik merk bij mezelf dat de hele mix dat wat afgeflakt wordt. Wat ik zelf mooi vind is om die 2 dingen af te wisselen. Dus een beetje relaxed en dan bij de wat heftigere platen ook een heftigere draaistijl aannemen.
in ieder geval probeer zoveel mogelijk te oefenen wat 'gelijk zetten' betreft, zet een plaat qua tempo zo gelijk mogelijk en probeer niet teveel te corrigeren, wat ik zelf ook als beginner vaak fout deed was te vaak met m'n fikken aan het vinyl zitten, wat dus direct hoorbaar was.. gewoon in 1 keer synchroon proberen te krijgen, en daarna minieme correcties uitvoeren, liefst zo min mogelijk (en dan heb je ook meer tijd om je met het publiek bezig te houden, te sjansen met de meiden of ff van je drankje te lurken ;))
lol! Ener-G The Playboy? Maar je hebt wel gelijk. Liever nog even extra luisteren dan de hele tijd corrigeren. Teveel correcties neemt ook de sfeer weg en dat wil je natuurlijk niet. Een beetje ernaast is niet zo erg, maar klappers moet je echt proberen te voorkomen. Ik vind het altijd moeilijk met drukke platen en dan vooral hardcore platen (gaan snel). Ik draai pas net techno en de snelheid ligt me beter (lees: ik vind het makkelijker).

De mix is op zich erg goed. Probeer het wat strakker te krijgen. Sommige platen passen echt goed bij elkaar! En werk veel met je tonen. Helpt. De bass bijvoorbeeld helemaal weg laten vallen kan makkelijk als je het maar op de juiste momenten doet. Dan worden het van die kloppende bassen. Draai je de bass dan in 1x van -6 naar 0..BANG! En gaan! Werkt echt goed!

Maar goed, het wordt een heel verhaal ondertussen. Bedankt voor het delen van je mix. Heb ik weer wat om af te kijken :P >:)
Mocht je mij willen horen, dat kan alleen op de schreeuwkast (vanavond _LANG_ gedraaid). Ik heb namelijk geen upload account. Of je moet ff icq'en.

Ow en dit alles is natuurlijk goed bedoeld en zeker niet om te zeiken. Jij krijgt de info tenminste...ikke niet *&&#$@ :( Na 2x schreeuwkast ben ik iig niks wijzer geworden...

Edit: Nog bedankt voor het draaien van "rub it in". Die hoor ik nou nooit! En dat is echt zo'n vette plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb even een mixje erop gegooid van mezelf, zitten wel een paar foutjes in maar ja.... :)

Hier de tracklist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
01 - Marino Stephano - Free Time                    00:00:00
02 - Midway - Monkey Forest (Original Mix)              02:30:00
03 - Warp Brothers - We Will Survive (Club Mix)             08:15:00
04 - Coast 2 Coast feat Amanda Jamiso n - Be With Me (Original Mix) 12:40:00
05 - Goldtrix ft Andrea Brown - Trippin (Tillmann Uhrmacher Remix)   20:30:00
06 - DJ Marc Aurel - Running (Dumonde Remix)                25:10:00
07 - Connector - Interference (Original Mix)                31:45:00
08 - Sonic Inc - The Taste Of Summer (Fire and Ice Remix)       35:00:00
09 - DJ Astrid vs Tommy Pulse - Twinkle                 40:30:00
10 - M-Diva - Reachin' Out (Original Club Mix)              46:50:00
11 - Nexus - Delorix [Airhead remix]                    51:40:00
12 - DJ Air - Alone With Me (Flutlicht Mix)             58:10:00
13 - Arcane - Somewhere (Dave Swayze Remix)             62:05:00
14 - Ferry Corsten - Punk (Kid Vicious Remix)               67:10:00
15 - schiller - ein schoener tag (kaycee mix)               73:40:00[

Pls comments, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 19 april 2002 01:27 schreef Reind het volgende:
Wedden dat het een lekker w**f was ;)
HEEL lekker.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20384

Ik wil ook weer eens een mixie maken en heb vast een playlist gemaakt..

wat vinden jullie ervan..

Dj Tiesto Lethal Industry (Svenson & Gielen rmx)
Svenson & Gielen - We Know What You Did (Johan Gielen rmx)
Svenson & Gielen The Beauty Of Silence (Johan Gielen rmx)
Marco V Godd (V Dub mix)
Marco V V.Ision
Ferry Corsten Punk (Cosmic Gate rmx)
Dj Hein Energetic Rhythm (Donkey Rollers rmx)
Rank 1 Awekening (Cosmic Gate rmx)
Lexicon 4 Reach Me
M.O.R.P.H. Maximum Overdrive ( Original 3rd mix)
Reeloop Fucking Society (Dj Jean rmx)
Yoda Definitely (Dj Scot Project rmx)

als ie klaar is ga ik hem ook ffies proberen te uppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
TNX voor de feedback jongens!

Ik heb er veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Op vrijdag 19 april 2002 10:22 schreef Arne_F het volgende:
Ik wil ook weer eens een mixie maken en heb vast een playlist gemaakt..

wat vinden jullie ervan..
Aantal nummers zoals deze:
Ferry Corsten Punk (Cosmic Gate rmx)
Rank 1 Awekening (Cosmic Gate rmx)
M.O.R.P.H. Maximum Overdrive ( Original 3rd mix)
Zijn zeer zeker de moeite waard.
Heb je deze op 12" of ga je van cd / mp3 mixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk programma gebruiken jullie eigenlijk om te mixen???

ik gebruik zelf cool edit pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 11:32 schreef DJ-Jumbo het volgende:

Bedoel je om op te nemen? Creative Recorder.. Lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 11:32 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Hoe bedoel je dit precies? Om te mixen gebruik ik nml. geen programma, alleen om mijn mixen op te nemen :)
Nu record ik de uitgang van mijn Dateq XTC (waar weer twee SL's voorhangen) in Soundforge via mijn notebook. Daarna ga ik een beetje maximizen en compressen om er vervolgens een mp3 van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20384

Op vrijdag 19 april 2002 11:36 schreef Fewture het volgende:

[..]

Bedoel je om op te nemen? Creative Recorder.. Lekker simpel.
Ik ook af en toe.. Maar meestal gebruik ik Cooledit 2000 pro om op te nemen..

En software om mixies mee te maken is of Bpm studio 4.xx of Atomixmp3 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 09:29 schreef Sick Nick het volgende:
Ik heb even een mixje erop gegooid van mezelf, zitten wel een paar foutjes in maar ja.... :)

Hier de tracklist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
01 - Marino Stephano - Free Time                    00:00:00
02 - Midway - Monkey Forest (Original Mix)              02:30:00
03 - Warp Brothers - We Will Survive (Club Mix)             08:15:00
04 - Coast 2 Coast feat Amanda Jamiso n - Be With Me (Original Mix) 12:40:00
05 - Goldtrix ft Andrea Brown - Trippin (Tillmann Uhrmacher Remix)   20:30:00
06 - DJ Marc Aurel - Running (Dumonde Remix)                25:10:00
07 - Connector - Interference (Original Mix)                31:45:00
08 - Sonic Inc - The Taste Of Summer (Fire and Ice Remix)       35:00:00
09 - DJ Astrid vs Tommy Pulse - Twinkle                 40:30:00
10 - M-Diva - Reachin' Out (Original Club Mix)              46:50:00
11 - Nexus - Delorix [Airhead remix]                    51:40:00
12 - DJ Air - Alone With Me (Flutlicht Mix)             58:10:00
13 - Arcane - Somewhere (Dave Swayze Remix)             62:05:00
14 - Ferry Corsten - Punk (Kid Vicious Remix)               67:10:00
15 - schiller - ein schoener tag (kaycee mix)               73:40:00[

Pls comments, alvast bedankt :)
ff snel..

Zoals ik hierboven ook al zei: Liever even langer luisteren om ze zo beter in sync te hebben.
Bij het cue'en moet je er ook opletten dat je de plaat wel op het goede moment loslaat zodat het in de maat past (heeft iemand hier "vaktermen" voor?). Het lijkt namelijk af en toe niet te kloppen. Om het makkelijker te maken kun je bijvoorbeeld aan het eind van een break de plaat loslaten. Gaat 9 van de 10 keer goed alleen het nadeel is dat je dan weinig platen draait.
Platen zijn wel lekker alhoewel het niet "mijn" muziek is. 15 platen in 73 min is ook wat weinig, maar als je ze sneller gelijk krijgt is dat zo opgelost. Keep on mixing!

P.S. Ik heb nog niet de hele mix geluisterd..

Edit: Vanaf 35:00 klinkt het echt heel erg goed! Daar klopt het iig wel (zie boven). Jammer van de sync het laatste stukkie(bij 36:40), maar de mix is goed! Komt lekker inzetten (die opkomende bass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Hey, dit gaat nu ff helemaal niet over waar jullie het nu over hebben, maar ik wil dus een set gaan kopen.

Misschien hebben jullie advies, vergeet ik nog iets of denken jullie van waarom koop je dat :D

Dit is mijn lijstje:

-Gemini PT-2100 (2x bij New-Line en 2 stanton elementen en slipmatten :))
-Behringer DX 500 (Mixding bij feedback music, maar als die op is de vmx 100 of 200, hangt nog van de prijs af)
-Technics RP DJ 1210 (Koptelefoon bij feedback music)
-DAP MC 15 (2x feedback)

Ik heb nog wel vragen, is een versterker noodzakelijk? Die krengen zijn zooo duur! Ohja, en de prijs die bij de boxen staat is zeker per stuk? :D

Dit zit bij elkaar op zo'n 1400 euro, das wel genoeg vind ik :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Waarom bezuinig je door in een keer en platendraaiers en cd spelers te kopen? Als je nou eerst het een en over een tijdje het ander doet kun je nu meer uitgeven aan hoogwaardiger apparatuur.

En een versterker is niet nmodig als je lekker thuis over je hifi setje gaat staan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het nu eigenlijk met die ftp ?

Welke mensen hebben er een ftp draaien waar mixen zijn te downloaden cq. uploaden ? Wil wel eens een keer wat luisteren maar dan moet ik wel ip's en accounts hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 12:37 schreef Sjeik het volgende:
Hey, dit gaat nu ff helemaal niet over waar jullie het nu over hebben, maar ik wil dus een set gaan kopen.

Misschien hebben jullie advies, vergeet ik nog iets of denken jullie van waarom koop je dat :D

Dit is mijn lijstje:

-Gemini PT-2100 (2x bij New-Line en 2 stanton elementen en slipmatten :))
-Behringer DX 500 (Mixding bij feedback music, maar als die op is de vmx 100 of 200, hangt nog van de prijs af)
-Technics RP DJ 1210 (Koptelefoon bij feedback music)
-DAP MC 15 (2x feedback)

Ik heb nog wel vragen, is een versterker noodzakelijk? Die krengen zijn zooo duur! Ohja, en de prijs die bij de boxen staat is zeker per stuk? :D

Dit zit bij elkaar op zo'n 1400 euro, das wel genoeg vind ik :)
laat die Technics koptelefoon aub liggen... en neem er eentje die niet uitelkaar valt als je hem een paar keer laat stuiteren :P ;) Die Technics klinkt erg leuk maar is nogal fragiel, en qua prijs voor wat je krijgt nogal erg duur, dan kan je beter je geld aan een Sony of Pioneer spenderen, waar je alsnog te duur uit bent of je kan een Ixos nemen (sorry dat ik dat ding blijf promoten maar qua prijs/kwaliteit verhouding is er gewoon geen betere, en het ding is stukken robuuster en steviger dan een Sony of een Technics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 13:45 schreef speedphreak het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met die ftp ?

Welke mensen hebben er een ftp draaien waar mixen zijn te downloaden cq. uploaden ? Wil wel eens een keer wat luisteren maar dan moet ik wel ip's en accounts hebben :)
zie deel II pagina 69 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Op vrijdag 19 april 2002 13:22 schreef MisterDon het volgende:
Waarom bezuinig je door in een keer en platendraaiers en cd spelers te kopen? Als je nou eerst het een en over een tijdje het ander doet kun je nu meer uitgeven aan hoogwaardiger apparatuur.

En een versterker is niet nmodig als je lekker thuis over je hifi setje gaat staan draaien.
Ik koop toch helemaal geen cd-spelers?

Ohja, nou ik ga op zoek naar die ixos dingen :) Dank je voor de tip, als ze niet goed zijn, zal ik wel zeggen dat je ze nooit meer mag promoten ;)

EDIT:

Waar kan je die ixos koptelefoon bestellen/zien hoe duur die is? Niet bij newline en feedback ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 14:41 schreef Ener-G het volgende:

[..]

zie deel II pagina 69 :)
Okee, moeite doen om op te zoeken maar niet om ff te copy/pasten :) :)
Anyway, password (turntables) voor user djsets is niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 14:50 schreef speedphreak het volgende:

[..]

ergens in het verhaal stond een Quote van mries
en die heb ik in een txt file op me buroblad staan
code:
1
2
3
IP 130.89.163.64
Login djsets
PAsswd Xone:62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 19 april 2002 14:50 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Tsk tsk tsk. Als je dan te lui bent om te copy-pasten, Ener-G, verwijs dan in ieder geval naar de juiste info }) :

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0

Maar ook (en juist vooral) : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0

ARGHH, ik zie dat linken naar afzonderlijke posts bij dat oude draadje niet kan :(
Op maandag 25 maart 2002 12:06 schreef Mries! het volgende:

[..]

Ik heb goed gezopen en veel aan jullie gedacht :P

oh UC, de volledige info nog een keer, speciaaaaal voor jou:
IP: 130.89.163.64
Login: djsets
Passwd: Xone:62
EN LET OP DE HOOFD/KLEINE LETTERS :D

ZO! als het nu niet lukt dan ben je een... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 14:43 schreef Sjeik het volgende:

[..]

Ohja, nou ik ga op zoek naar die ixos dingen :) Dank je voor de tip, als ze niet goed zijn, zal ik wel zeggen dat je ze nooit meer mag promoten ;)

EDIT:

Waar kan je die ixos koptelefoon bestellen/zien hoe duur die is? Niet bij newline en feedback ;(
Die IXOS kun je bij de bijenkorf halen.

En nee ga niet vragen wat ik ooit in de bijenkorf heb gedaan want ik lig er nu nog iedere nacht wakker van ;) (ik zeg 2 dingen en dat moet genoeg wezen -> vrouwen en bijenkorf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 19 april 2002 12:00 schreef Fewture het volgende:

[..]

ff snel..

Zoals ik hierboven ook al zei: Liever even langer luisteren om ze zo beter in sync te hebben.
Bij het cue'en moet je er ook opletten dat je de plaat wel op het goede moment loslaat zodat het in de maat past (heeft iemand hier "vaktermen" voor?). Het lijkt namelijk af en toe niet te kloppen. Om het makkelijker te maken kun je bijvoorbeeld aan het eind van een break de plaat loslaten. Gaat 9 van de 10 keer goed alleen het nadeel is dat je dan weinig platen draait.
Platen zijn wel lekker alhoewel het niet "mijn" muziek is. 15 platen in 73 min is ook wat weinig, maar als je ze sneller gelijk krijgt is dat zo opgelost. Keep on mixing!

P.S. Ik heb nog niet de hele mix geluisterd..

Edit: Vanaf 35:00 klinkt het echt heel erg goed! Daar klopt het iig wel (zie boven). Jammer van de sync het laatste stukkie(bij 36:40), maar de mix is goed! Komt lekker inzetten (die opkomende bass).
Hmmmm, ik heb dit toch echt met cd's gemaakt dus denk dat ik dat als compliment mag zien dat je denkt dat het met platen gedaan is? :P

Soms is de concentratie even weg en dan loopt het niet helemaal lekker ja. Ook een keertje gehad dat ik wilde voorluisteren, ik start de cd en hoppa dwars door de muziek heen :D Stond de crossfader nog in het midden :+

Dat beatmixen blijft toch lastig maar het gaat iig een stuk beter dan eerst dus ik duik weer terug achter het mengpaneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Ajha, ik zat al te denken, bijenkorf? wat verkopen ze daar ook alweer... Maar goed zal wel iets met kleren/ondergoed zijn, wat moet je daar mee :? :+

Op de website van Bijenkorf staan ze niet meer... En op internet kan ik ze alleen vinden bij www.ixos.cu.uk (de producent ;)) En ze zien der best wel erg netjes uit... Alleen kan je ze alleen maar uit engeland bestellen! Dus das wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter

[..]

EDIT:

Raf Rijnstraat Amsterdam, bij die gozer in de kelder, of de bijenkorf :D

en voorzover ik heb kunnen testen voelde die Ixos (1002) beter en steviger aan dan de Technics, en ik draai nu ruim 2 jaar naar volle tevredenheid met de Ixos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

Op vrijdag 19 april 2002 14:40 schreef Ener-G het volgende:

[..]

laat die Technics koptelefoon aub liggen... en neem er eentje die niet uitelkaar valt als je hem een paar keer laat stuiteren :P ;) Die Technics klinkt erg leuk maar is nogal fragiel, en qua prijs voor wat je krijgt nogal erg duur, dan kan je beter je geld aan een Sony of Pioneer spenderen, waar je alsnog te duur uit bent of je kan een Ixos nemen (sorry dat ik dat ding blijf promoten maar qua prijs/kwaliteit verhouding is er gewoon geen betere, en het ding is stukken robuuster en steviger dan een Sony of een Technics)
Sorry hoor maar die Sony-dingen vallen ook zo uit elkaar. Zitten vaak al kleine scheurtjes in als je hem een paar dagen hebt. Zelf heb ik zo'n zilveren Technics, is al m'n tweede...de eerste is idd in tweeën gebroken. Voor wat betreft het duurrecord staat de ouwe trouwe Pioneer toch bovenaan met 8 jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 19 april 2002 16:06 schreef DJT het volgende:

[..]

Sorry hoor maar die Sony-dingen vallen ook zo uit elkaar. Zitten vaak al kleine scheurtjes in als je hem een paar dagen hebt. Zelf heb ik zo'n zilveren Technics, is al m'n tweede...de eerste is idd in tweeën gebroken. Voor wat betreft het duurrecord staat de ouwe trouwe Pioneer toch bovenaan met 8 jaar. ;)
Tsja, mijn Sony DMR-V700DJ gaat al een aantal jaar mee, en nog steeds geen spoor van slijtage. Ook de koptelefoon die ik ervoor had, ook van Sony, doet nu dienst als computer hoofdtelefoon, en je kan nergens zien dat het ding al sinds 1998 meegaat. (Geen barsten in de kussens, geen krakende kabels, nada)

* JumpStart zal maar niet weer beginnen over welke internationaal bekend staande DJ's allemaal de V700DJ gebruiken / gesponsord krijgen, want dat zijn er veel, en niet de minst bekende ook niet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 16:22 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Tsja, mijn Sony DMR-V700DJ gaat al een aantal jaar mee, en nog steeds geen spoor van slijtage. Ook de koptelefoon die ik ervoor had, ook van Sony, doet nu dienst als computer hoofdtelefoon, en je kan nergens zien dat het ding al sinds 1998 meegaat. (Geen barsten in de kussens, geen krakende kabels, nada)
uhm gebruik je die alleen voor het draaien thuis of ook 'on the road'? ik zit soms overal en nergens, en dan is het erg handig om een robuuste headphone te hebben, krijgen nl. nogal wat dingen te verduren, laten vallen, stoten, drank e.d.
die Ixos van mij heeft nu zo'n feestje of 60 meegemaakt, in de 2 jaar dat ik hem heb, plus dat ik hem thuis gebruik
* JumpStart zal maar niet weer beginnen over welke internationaal bekend staande DJ's allemaal de V700DJ gebruiken / gesponsord krijgen, want dat zijn er veel, en niet de minst bekende ook niet. O-)
tja marketing he... super dj die en die hebben die koptelefoon, dus dan zal ie wel goed zijn |:( (nofi)

je zal idd geen buil vallen aan de kwaliteit van die sony 700, maar de prijs is er dan ook wel naar.. net zoals een sl1200 voor sommigen way overpriced is voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
maar ja, je weet wel zeker dat je wat goeds krijgt, voor dat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 15:41 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Hmmmm, ik heb dit toch echt met cd's gemaakt dus denk dat ik dat als compliment mag zien dat je denkt dat het met platen gedaan is? :P

Soms is de concentratie even weg en dan loopt het niet helemaal lekker ja. Ook een keertje gehad dat ik wilde voorluisteren, ik start de cd en hoppa dwars door de muziek heen :D Stond de crossfader nog in het midden :+

Dat beatmixen blijft toch lastig maar het gaat iig een stuk beter dan eerst dus ik duik weer terug achter het mengpaneel :)
LOL. Ik ga er van uit dat iedereen met platen draait. Stom natuurlijk.. Maar goed, het verhaal blijft het zelfde.

Wat bedoel je met beatmixen?

Edit: Gisteren liet ik de plaat doorlopen tot het volgende nummer. Ook erg lomp. Ik zat aan de tel en dan heb je dat wel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

[..]

...
Tis dat DAP spul dan? Toch geen speakers hoop ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 19 april 2002 17:33 schreef Fewture het volgende:

[..]

LOL. Ik ga er van uit dat iedereen met platen draait. Stom natuurlijk.. Maar goed, het verhaal blijft het zelfde.

Wat bedoel je met beatmixen?

Edit: Gisteren liet ik de plaat doorlopen tot het volgende nummer. Ook erg lomp. Ik zat aan de tel en dan heb je dat wel is..
Ik bedoel gelijk laten lopen, dus de beat van liedje #2 samen met de melodie van liedje #1 laten gaan en dan net op tijd omgooien zodat je de beat en de melodie van #2 overhoud.

Ach ja, foutjes horen erbij :P Het blijft een hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 19 april 2002 16:52 schreef Ener-G het volgende:

[..]

tja marketing he... super dj die en die hebben die koptelefoon, dus dan zal ie wel goed zijn |:( (nofi)

je zal idd geen buil vallen aan de kwaliteit van die sony 700, maar de prijs is er dan ook wel naar.. net zoals een sl1200 voor sommigen way overpriced is voor wat je krijgt.
Tsja, ook daar is geen speld tussen te krijgen. Zo ongeveer alles draait om marketing he ? En wat betreft prijs: ik heb 'em nog voor fl. 295,- gekocht. Dat is 'ie zeker waard, dat heeft het ding in de afgelopen jaren wel bewezen.

En ja, het ding is ook heel regelmatig mee op reis geweest, dan wel niet naar feesten (wel een paar), maar het ding heeft wel meer van de wereld gezien dan alleen mijn kamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 19 april 2002 15:35 schreef Reind het volgende:

[..]

Die IXOS kun je bij de bijenkorf halen.

En nee ga niet vragen wat ik ooit in de bijenkorf heb gedaan want ik lig er nu nog iedere nacht wakker van ;) (ik zeg 2 dingen en dat moet genoeg wezen -> vrouwen en bijenkorf ;) )
...In de voordeelbak met beha's lopen graaien dus!

"Rei-heind! Vind je deze leuk?" En dan staat ze met zo'n lekkere tent in d'r kladden!

Hahahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Op vrijdag 19 april 2002 18:30 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Tis dat DAP spul dan? Toch geen speakers hoop ik he?
Jups, dat waren speakers :D Maar ik vroeg dus ook wat goed(koop) was ;)

Ik wil dus zeg maar beginnen met "goede" draaitafels, en dan later der allemaal beter spul bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 18:32 schreef MisterDon het volgende:

[..]

...In de voordeelbak met beha's lopen graaien dus!

"Rei-heind! Vind je deze leuk?" En dan staat ze met zo'n lekkere tent in d'r kladden!

Hahahaha :D
tsja zo kom je nog eens ergens behalve je computer, je draaistekkie thuis en de club waar je eventueel draait als GoT dj zijnde ;)

295 gulden voor zo'n Sony is idd wel een mooie prijs, tegenwoordig mag het ding een lieve 400 piek kosten (ook omdat 'super-dj' jean op het doosje staat sinds kort |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 19 april 2002 18:41 schreef Sjeik het volgende:

[..]

Jups, dat waren speakers :D Maar ik vroeg dus ook wat goed(koop) was ;)

Ik wil dus zeg maar beginnen met "goede" draaitafels, en dan later der allemaal beter spul bijkopen.
Als je 'goedkoop' wilt, dan hang je je mixer gewoon aan de huis-tuin-en-keuken hi-fi set, als die tenminste gewoon praktisch in de buurt van je draaitafels staat en je de luidsprekers goed op je draaiplek kan richten.

Voor de slaapkamer-DJ-set is dat in ieder geval goed genoeg. Dan kan je later alsnog, wanneer je weer centen hebt, 2 monitors en een apparte versterker kopen.

(Monitors zijn in dit geval geen beeldschermen, maar (studio)luidsprekers die een zo neutraal mogelijk, ongekleurd geluid geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 15:19 schreef JumpStart het volgende:
[..]
U valt in herhaling? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 19 april 2002 19:06 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

U valt in herhaling? ;)
Neuh, ik druk niet genoeg op 'refresh' anders had ik wel gezien dat jij me voor was :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Op vrijdag 19 april 2002 18:52 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Als je 'goedkoop' wilt, dan hang je je mixer gewoon aan de huis-tuin-en-keuken hi-fi set, als die tenminste gewoon praktisch in de buurt van je draaitafels staat en je de luidsprekers goed op je draaiplek kan richten.

Voor de slaapkamer-DJ-set is dat in ieder geval goed genoeg. Dan kan je later alsnog, wanneer je weer centen hebt, 2 monitors en een apparte versterker kopen.

(Monitors zijn in dit geval geen beeldschermen, maar (studio)luidsprekers die een zo neutraal mogelijk, ongekleurd geluid geven.)
Ja dat wist ik gelukkig al ;) Maar ok, je hebt ook van die dingen die self supporting zijn ofzo, je stopt een stekker in het stopcontact en je kan der geluid uit krijgen, is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
* TripleM heeft z'n nieuwe platentas!

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/platentas1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/platentas2.jpg

Oh en over koptelefoons gesproken.. Waarom geen Koss? Ik heb zelf de UR-30, maar ik ga binnenkort de UR-40 es luisteren, die komt binnenkort hier te koop.. Op iedere Koss zit levenslange garantie en ik ben heel tevreden over de klank van de UR-30.. Okee, hij gaat niet zo hard dan een HD-25 van Sennheiser, maar volgens mij is er geen koptelefoon die harder gaat.. :D

En piccies:

UR-30

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/ur30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/ur302.jpg

UR-40

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/ur40.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 april 2002 15:16 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

ergens in het verhaal stond een Quote van mries
en die heb ik in een txt file op me buroblad staan
code:
1
2
3
IP 130.89.163.64
Login djsets
PAsswd Xone:62
Allright, thanks ! Gaat een stuk beter met een juiste login :)
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.