Op vrijdag 19 april 2002 01:50 schreef Ener-G het volgende:
triple-D> ik heb je technomix nu tot de helft geluisterd, er zitten een paar hele lekkere platen tussen
jammer van die fout rond de 9e minuut (bleef je vinger plakken aan het vinyl toen je aan het afremmen was

)
en zoals je zelf al zei de synchroniteit was er nog niet helemaal
om nog even wat opbouwende kritiek te geven> qua platenkeus zou ik het iets uitgebalanceerder doen, rustig beginnen en dan langzaam opbouwen en dan weer afbouwen, dwz. gewoon een plaat kiezen die het beste 'voortborduurt' op de plaat die je op dat moment op hebt staan, en niet te bang zijn om de 'hitjes' links te laten liggen, gewoon draaien puur wat je zelf het lekkerste vindt klinken, dat is de beste manier om zelf een eigen stijl te ontwikkelen
Hier sluit ik mij bij aan. Je begint met Chris Liebing.. Deze plaat zou ik even "bewaren". Dit is best een beetje een "cracker" en dus niet om mee te beginnen (of je moet daarna nog harder gaan! En ja dat is mogelijk

). Probeer de verschillende stijlen techno bij elkaar te houden. Dus niet eerst een harde en dan weer (bijv.) funky om vervolgens weer een harde te draaien. Maak er een sport van om er een rode draad in te krijgen (niet dat ik daar nou zo goed in ben hoor).
verder wat inmixen betreft, sommige platen worden er nogal abrupt inge'ketst' zeg maar, voor mijn gevoel gaat de schuif van de in te mixen plaat ietwat te snel omhoog
wat vooral erg mooi is met de toch redelijke monotoonheid wat techno is is een plaat heel rustig en langzaam op laten komen, zonder dat je haast merkt dat ie erin loopt zeg maar.. en dan op een bepaald punt de bassen 'omgooien' naar het nummer wat je erin gooit.. tenminste zo zou ik het doen

Weet niet of iemand het gehoord heeft/opgevallen is, maar vanavond op gleuf.ath.cx deed ik dit voordurend. Plaat inmixen->bass weg laten vallen->bass van de andere plaat er in _smijten_. Krijg je een mooi "jump effect" van als je op een feest draait (dan zijn die bassen knalhard).
Het erin ketsen kan wel, maar wel gecontroleerd en denk om het volume (de gain bedoel ik). Ik doe dat meestal ook zonder bass (anders kan ik die er niet meer indraaien

) Waar je mee op moet passen met het langzaam opkomen zoals Ener-G zegt is dat het niet saai moet gaan worden. Ik merk bij mezelf dat de hele mix dat wat afgeflakt wordt. Wat ik zelf mooi vind is om die 2 dingen af te wisselen. Dus een beetje relaxed en dan bij de wat heftigere platen ook een heftigere draaistijl aannemen.
in ieder geval probeer zoveel mogelijk te oefenen wat 'gelijk zetten' betreft, zet een plaat qua tempo zo gelijk mogelijk en probeer niet teveel te corrigeren, wat ik zelf ook als beginner vaak fout deed was te vaak met m'n fikken aan het vinyl zitten, wat dus direct hoorbaar was.. gewoon in 1 keer synchroon proberen te krijgen, en daarna minieme correcties uitvoeren, liefst zo min mogelijk (en dan heb je ook meer tijd om je met het publiek bezig te houden, te sjansen met de meiden of ff van je drankje te lurken

)
lol! Ener-G The Playboy? Maar je hebt wel gelijk. Liever nog even extra luisteren dan de hele tijd corrigeren. Teveel correcties neemt ook de sfeer weg en dat wil je natuurlijk niet. Een beetje ernaast is niet zo erg, maar klappers moet je echt proberen te voorkomen. Ik vind het altijd moeilijk met drukke platen en dan vooral hardcore platen (gaan snel). Ik draai pas net techno en de snelheid ligt me beter (lees: ik vind het makkelijker).
De mix is op zich erg goed. Probeer het wat strakker te krijgen. Sommige platen passen echt goed bij elkaar! En werk veel met je tonen. Helpt. De bass bijvoorbeeld helemaal weg laten vallen kan makkelijk als je het maar op de juiste momenten doet. Dan worden het van die kloppende bassen. Draai je de bass dan in 1x van -6 naar 0..BANG! En gaan! Werkt echt goed!
Maar goed, het wordt een heel verhaal ondertussen. Bedankt voor het delen van je mix. Heb ik weer wat om af te kijken

Mocht je mij willen horen, dat kan alleen op de schreeuwkast (vanavond _LANG_ gedraaid). Ik heb namelijk geen upload account. Of je moet ff icq'en.
Ow en dit alles is natuurlijk goed bedoeld en zeker niet om te zeiken. Jij krijgt de info tenminste...ikke niet *&&#$@

Na 2x schreeuwkast ben ik iig niks wijzer geworden...
Edit: Nog bedankt voor het draaien van "rub it in". Die hoor ik nou nooit! En dat is echt zo'n vette plaat!