How to become a Dj... deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 5.867 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
heerlijk zo een weekje niet putteren, heb lekker bij me vriendin gezeten afgelopen week, beetje geslapen, wat gesjopt, werd alleen strontverkouden.....

maar ben dus weer trug, ga denk morgen of dinsdag eens lekker met me lieffie bij de mensies van platenshop langs in rotterdam:D wil weleens kijken hoe die webshop nou inmekaar steekt of dat er ook nog een winkeltje achtersteekt:D

nu alleen nog ff me andere pctje weer op t spoor krijgen, dan is alles weer geheel en al in orde:D:D:D

maar ik ga komende week denk nog wel ff een uurtje mixen en hang dat dan ook wel ff aan de pc :D

genoeg over nix gekletst voor t moment :D en kort samengevat, ik ben weer trug thuis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik wil ook een nieuwe koptelefoon aanschaffen.

Wat vinden jullie de beste? En waarom?

Ik hoorde over:

Oxxi? :?
Stanton pro dj 2000

Ik hoef niet zo'n sony, want die zit me te strak op het hoofd en tolt me ervanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 00:16 schreef Triple-D het volgende:

Ik hoorde over:

Oxxi? :?
Stanton pro dj 2000

Ik hoef niet zo'n sony, want die zit me te strak op het hoofd en tolt me ervanaf.
En daar is maar 1 goed antwoord op mogelijk -> Neem de Senheiser HD25 -> krijg je geen spijt van :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 23:36 schreef MR_WAZOO het volgende:
heerlijk zo een weekje niet putteren, heb lekker bij me vriendin gezeten afgelopen week, beetje geslapen, wat gesjopt, werd alleen strontverkouden.....

maar ben dus weer trug, ga denk morgen of dinsdag eens lekker met me lieffie bij de mensies van platenshop langs in rotterdam:D wil weleens kijken hoe die webshop nou inmekaar steekt of dat er ook nog een winkeltje achtersteekt:D

nu alleen nog ff me andere pctje weer op t spoor krijgen, dan is alles weer geheel en al in orde:D:D:D

maar ik ga komende week denk nog wel ff een uurtje mixen en hang dat dan ook wel ff aan de pc :D

genoeg over nix gekletst voor t moment :D en kort samengevat, ik ben weer trug thuis :D
he ga je dan plaatjes kopen? :+ De winkel heet Ellesdesia btw

en over de beste koptelefoon> bij de RAF in de Rijnstraat in Amsterdam zijn de Ixos koptelefoons in de uitverkoop... probeer die eens.. klinken als een huis en zijn oersterk.. en zijn niet zo'n koppenkneller als die Sony's

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
alweer in de uitverkoop?

Ik ben er vrijdag als het een beetje meezit, anders volgende week. Zijn ze dan nog steeds in de uitverkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 01:09 schreef Triple-D het volgende:
alweer in de uitverkoop?

Ik ben er vrijdag als het een beetje meezit, anders volgende week. Zijn ze dan nog steeds in de uitverkoop?
ik denk het wel... ik betaalde voor een Ixos dj1003 99 euro, terwijl dat ding normaal iets van 150 is ofzo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op maandag 15 juli 2002 00:16 schreef Triple-D het volgende:

PV: Sony MDR-7509/MDR-V900 (zelfde ding, andere kleur en andere target audience). Voordelen: Zit over je oren, zit goed, klinkt fantastisch (hij klinkt wel/niet beter dan de HD-25, afhankelijk van je voorkeur ;-), gaat BELACHELIJK hard (tot het punt waar zelfs de doven weer gaan horen!), knelt NIET op je kop en is, in tegenstelling tot de V700, WEL bestand tegen een stootje (zo is hij bij mij al eens met een pisboog een paar meter door de lucht gevlogen). Nadelen: Hij is groot, behoorlijk zwaar EN hij is erg duur.

Duur is natuurlijk relatief. We geven klauwen met geld uit aan muziek maar een paar honderd euro voor een koptelefoon (die onze oren beschermt!) kan er niet af???

Ook PV (persoonlijk voorkeur): Sennheiser HD-25. Voordelen: Zeer compact, zit stevig op je hoofd, zeer goede demping van omgeving, goed geluid, zeer lichtgewicht, zit lekker (ondanks dat hij OP je oren zit). Nadelen: Kabel is TE kort, gaat bij lange na niet zo hard als de V900, geluid wordt wat rommelig op hogere niveau's.

Ik vind ze beiden zo goed dat ik ze beiden heb ;-) Toch gebruik ik de V900 het meest.

Andere koptelefoons die ik getest heb en die het niet haalden bij bovenstaande koptelefoons: Sennheiser HD-25sp, HD-200, HD-270. Sony MDR-V500, MDR-V600, MDR-V700. Pioneer SE-DJ5000, Technics RP-1210.

De Ixos, Gemini en Stanton koptelefoons zijn OEM spulletjes (EM-300=DJ1001=2000S) Voor zover ik weet is de Gemini hierbij de goedkoopste van het stel (en klinkt voor het geld niet verkeerd (€ 65,- als je even zoekt)). Ze halen het echter BIJ LANGE NA niet bij de V900 en de HD-25!

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 15 juli 2002 01:02 schreef Ener-G het volgende:

[..]

he ga je dan plaatjes kopen? :+ De winkel heet Ellesdesia btw

en over de beste koptelefoon> bij de RAF in de Rijnstraat in Amsterdam zijn de Ixos koptelefoons in de uitverkoop... probeer die eens.. klinken als een huis en zijn oersterk.. en zijn niet zo'n koppenkneller als die Sony's
je mag mee, owneej, morgen zit je bij de helpdesk he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 15 juli 2002 11:41 schreef huisman het volgende:

[..] en is, in tegenstelling tot de V700, WEL bestand tegen een stootje [..]
Mijn V700DJ gaat al een paar jaar mee, en vertoont alleen hier en daar een kleine verfbeschadiging. Dus dan ga ik er netjes genoeg mee om ofzo ? Wat zijn dan zoal de problemen, wat is/zijn de zwakke plek(ken) van die V700DJ ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 11:41 schreef huisman het volgende:

[..]
Duur is natuurlijk relatief. We geven klauwen met geld uit aan muziek maar een paar honderd euro voor een koptelefoon (die onze oren beschermt!) kan er niet af???
De eerste koptelefoon die onze oren beschermt moet ik nog tegenkomen. Een goede koptelefoon betekent in dj begrippen vooral: dichte schelpen, hoog volume, weinig tot geen vervorming, veel laag. Niet echt bevordelijk voor je oren dacht ik zo.
De Ixos, Gemini en Stanton koptelefoons zijn OEM spulletjes (EM-300=DJ1001=2000S) Voor zover ik weet is de Gemini hierbij de goedkoopste van het stel (en klinkt voor het geld niet verkeerd (€ 65,- als je even zoekt)). Ze halen het echter BIJ LANGE NA niet bij de V900 en de HD-25!
Een koptelefoon is (evanals mengtafels en TT's) een kwestie van smaak. De alom geprezen Sony V700 vind ik bijvoorbeeld niet lekker op mijn hoofd zitten.
Zelf heb ik een Ixos 1002 (160 euro) en ben daarover erg te spreken. Het schijnt dat deze koptelefoon ook als beste koop uit een test van MixMag is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op maandag 15 juli 2002 13:13 schreef speedphreak het volgende:
De eerste koptelefoon die onze oren beschermt moet ik nog tegenkomen. Een goede koptelefoon betekent in dj begrippen vooral: dichte schelpen, hoog volume, weinig tot geen vervorming, veel laag. Niet echt bevordelijk voor je oren dacht ik zo.
Als een koptelefoon een goede demping van de omgeving heeft dan hoeft hij minder hard. Mee eens?

Als een koptelefoon een hoge output aankan dan zal hij dus weinig vervormen en minimaal comprimeren bij DJ gebruik (waar hij toch vrij hard moet/zal staan). Je oren zijn gevoelig voor het gemiddelde van het signaal. Bij een koptelefoon met een hoge maximale output EN een net geluid kun je de koptelefoon zachter zetten (i.v.m. de betere definitie) dan bij een koptelefoon die comprimeert en vervormt als een gek. Resultaat: Minder SPL op de oren.

Laat ik het anders zeggen. Ik werk met PA setjes van zo'n 12kW (vrij nette setjes; 102dB average @ 1W1m ;-) zodat de koptelefoon op een stevig niveau moet staan om nog hoorbaar te zijn. Na een avondje draaien heb ik GEEN piep in m'n oren (ook als ik een keer NIET met pluggen in mix). Kun jij dat ook zeggen???
Een koptelefoon is (evanals mengtafels en TT's) een kwestie van smaak. De alom geprezen Sony V700 vind ik bijvoorbeeld niet lekker op mijn hoofd zitten.
Over het comfort van de V700 kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn ;-) Over de smaak van een koptelefoon wat minder. Als je maar vaak genoeg mensen laat luisteren dan zie je toch dat ze elke keer dezelfde koptelefoons aanwijzen als zijnde "zo, da's fantastisch". Wel gaan ze dan vaak met een andere (wat goedkopere) koptelefoon de deur uit (budget and all).
Zelf heb ik een Ixos 1002 (160 euro) en ben daarover erg te spreken. Het schijnt dat deze koptelefoon ook als beste koop uit een test van MixMag is gekomen.
Probleem is dat lang niet alle reviews vrij van commercieele belangen zijn (in tegendeel zou ik haast zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb die Sony V700 sinds kort en moet zeggen dat hij toch heeeeel erg bevalt. Het enige wat ik merk, is dat ik iets sneller zweet door het leer!

Ik heb gister eindelijk 2x 1200MK2 en 1x Vestax PCV 275 ontvangen [hk-modus]w00000000t![/kh-modus]

Ik ga vanavond mijn armen (van de draaitafel :+) afstellen volgens Dré. Hopen dat het goed gaat!!!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zo... * flat is weer terug uit NY :)
nu even vlug m'n laatste set encoden en uploaden, want daar ben ik voor m'n vakantie net niet meer aan toegekomen

triple-d: gave jacky brown posters man! :D (en 'n net DJ-meubel dat je in elkaar hebt geknutseld)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Op zondag 14 juli 2002 21:47 schreef Blade_V het volgende:
Nou, ik heb niet echt veel kunnen vinden, ik ben tot pagina 1 t/m 49 gegaan en ik heb maar 1 ding kunnen vinden
En ik zoek iets gratis (ja ik weet het, dit mag eigenlijk niet) en dan geen demo, maar ik wil graag een gratis versie omdat ik bijna geen geld meer heb (Tja, een compluter kopen kost ook wel wat geld) (ook al is dat meer dan een half jaar geleden)
Wie misschien???

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 16:39 schreef BtM909 het volgende:
Ik heb die Sony V700 sinds kort en moet zeggen dat hij toch heeeeel erg bevalt. Het enige wat ik merk, is dat ik iets sneller zweet door het leer!
tip: na het draaien met een sponsje of een doekje die leertjes afnemen, anders gaan ze snel naar de klote door het zout uit je zweet (hard worden, barsten, scheuren), en ze blijven zo ook langer soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 18:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

tip: na het draaien met een sponsje of een doekje die leertjes afnemen, anders gaan ze snel naar de klote door het zout uit je zweet (hard worden, barsten, scheuren), en ze blijven zo ook langer soepel :)
ghehe!

dat is net zo iets als stofkappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 16 juli 2002 21:10 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

ghehe!

dat is net zo iets als stofkappen :P
of van die kapjes op je naald tegen t aanstoten, je denkt er nooit om maar toch heb t nut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op dinsdag 16 juli 2002 18:27 schreef Ener-G een nuttige tip
Thanks! Logisch als je erover nadenkt, maar toch iets wat je niet doet!

Aangezien het DJ Forum nog steeds down is, stel ik mijn vraag hier:

Ik heb dus eindelijk nieuwe Technics met Ortofon Concorde Pro naalden en netjes (zoals Dré schrijft) alles afgesteld, dus:

o Arm balanceren (is trouwens wel handig om dat extra gewichtje niet te gebruiken :D)
o Ring op 0 gezet
o Ring naar 4 gedraaid (eigenlijk 0)
o Anti-skating op 3 (kan niet verder)
o Ringhoogte afgesteld zodat de onderkant van de naaldhouder horizonaal loopt.
de hoogte is btw op 3mm afgesteld

Nou merk ik tijdens het draaien dat mijn naald nog regelmatig overspringt bij verschillende platen (verschillend qua hol / bol / etc.).

Eerste reflex was die ring verder draaien, maar zit nu inmiddels op 5, terwijl de Ortofon.com een range en een geadviseerde setting geeft van respectievelijk 3-5 en 4.

Wat kan ik nog het beste nakijken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 13:39

DJT

Op woensdag 17 juli 2002 16:48 schreef BtM909 het volgende:

[..]

Blablabla...

Wat kan ik nog het beste nakijken?
Probeer je Anti-skating eens op 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op woensdag 17 juli 2002 17:05 schreef DJT het volgende:

Probeer je Anti-skating eens op 0 te zetten.
Was ik vergeten te melden, maar met scratchen (en zelf que'en had ik hem al op 0 gezet) werkte dus ook niet! Ik dacht zelf aan eventueel de hoogte van de arm verstellen, maar zie daar niet echt de logica van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 17:38
Je hebt neem ik aan het gewichtje er niet meer op zitten. Ik zou het scratchen zoiezo altijd doen op een plaat die plat is en mocht ie dat niet zijn, dan buig je hem vlak. De ringhoogte zou ik nooit verstellen!!!
Mocht dit niet werken, verhoog dan het gewicht op de naald door de ring tot het einde toe te draaien, of om de volgende truuk te gebruiken: draai het draaigewicht om (zodat de nummers niet meer zichtbaar zijn), dan heb je extra gewicht. Dit zijn slechts hulpmiddelen die je eigenlijk niet nodig hebt bij dergelijk materiaal.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op woensdag 17 juli 2002 17:14 schreef Universal Creations het volgende:
Je hebt neem ik aan het gewichtje er niet meer op zitten. Ik zou het scratchen zoiezo altijd doen op een plaat die plat is en mocht ie dat niet zijn, dan buig je hem vlak. De ringhoogte zou ik nooit verstellen!!!
Mocht dit niet werken, verhoog dan het gewicht op de naald door de ring tot het einde toe te draaien, of om de volgende truuk te gebruiken: draai het draaigewicht om (zodat de nummers niet meer zichtbaar zijn), dan heb je extra gewicht. Dit zijn slechts hulpmiddelen die je eigenlijk niet nodig hebt bij dergelijk materiaal.
1. Nee gewichtje zit er niet meer op :)
2. Platen zijn plat. Heb nl. ook holle en bolle platen geprobeerd, maar vaak hetzelfde resultaat.
3. Ring kan ik wel doordraaien, maar dan heb ik dus een zwaardere naalddruk --> Meer slijtage aan naald en platen. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op woensdag 17 juli 2002 17:16 schreef BtM909 het volgende:

[..]

1. Nee gewichtje zit er niet meer op :)
2. Platen zijn plat. Heb nl. ook holle en bolle platen geprobeerd, maar vaak hetzelfde resultaat.
3. Ring kan ik wel doordraaien, maar dan heb ik dus een zwaardere naalddruk --> Meer slijtage aan naald en platen. Of niet?
Het veranderen van de ringhoogte geeft ook meer slijtage van de platen en zorgt zeker niet voor meer stabiliteit.
Ik vrees dat er ergens iets helemaal fout zit bij technics-ortofon-combo, maar wat het is kan ik zo niet zeggen. Ik heb in het begin met het afstellen ook wat problemen gekend met mijn stanton 500 maar het bleek dat de naald te ver naar binnen stond gedraaid: er bestond dus een hoek tussen de groef en de naald als je van bovenaf keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op woensdag 17 juli 2002 17:22 schreef Universal Creations het volgende:

Het veranderen van de ringhoogte geeft ook meer slijtage van de platen en zorgt zeker niet voor meer stabiliteit.
Ik vrees dat er ergens iets helemaal fout zit bij technics-ortofon-combo, maar wat het is kan ik zo niet zeggen. Ik heb in het begin met het afstellen ook wat problemen gekend met mijn stanton 500 maar het bleek dat de naald te ver naar binnen stond gedraaid: er bestond dus een hoek tussen de groef en de naald als je van bovenaf keek.
Een hoek ?? Je bedoelt dat je naald niet recht op je platen rust? (is nl. een hoek van 90 graden ;)). Typisch is dat mijn naalden (want het gebeurt bij beide TT's; vandaar de conclusie dat er iets verkeerd ingesteld is) wel recht op de plaat rusten.

Ik snap er *eigenlijk* helemaal niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op woensdag 17 juli 2002 17:22 schreef Universal Creations het volgende:
Klopt. De juiste hoogte is (gewoon) de juiste hoogte. Voor de veiligheid kun je beter iets aan de lage kant zitten. Ergens rond de 3-4mm is normaal (bij een normale dikte slipmat EN uiteraard met de rubber mat waar hij hoort: In de doos van de draaitafel en zeker NIET op het plateau).
Ik vrees dat er ergens iets helemaal fout zit bij technics-ortofon-combo, maar wat het is kan ik zo niet zeggen.
Ik kan toch klootviolen wat ik wil met een doodgewone Concorde Pro (dus niks geen dure scratch versie) zonder dat de naald verspringt.

Nog even dit: Vergeet NIET de basis van de arm weer te locken als je klaar bent met het instellen van de hoogte (hoeveel mensen dat al niet vergeten zijn ...).

Counterweight flipping is NIET nodig bij de Concorde Pro aangezien dit element van zichzelf dusdanig zwaar is dat je tot 5 gram naalddruk in kunt stellen. Als je meer naalddruk dan dat nodig hebt moet je gaan hamburgerbakken bij McDonalds!

Het extra headshell gewichtje kun je natuurlijk helemaal NIET plaatsen bij een concorde (omdat de concorde niet gebruik maakt van de headshell). Het extra CONTRAgewichtje (dat je achter in de arm kunt schroeven) laat je ook waar het hoort: In de doos en zeker NIET in de arm!

Hou er ook rekening mee dat een naald wel degelijk een "beetje" moet inwerken. Sommigen zijn gelijk uit de verpakking al bruikbaar, anderen moeten even een tijdje aan het werk gezet worden voordat ze happy worden.

Kijk ook even met een vergrootglas naar je techniek. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe je techniek is (zo vanachter m'n computer) maar als je ziet wat ik soms meemaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op woensdag 17 juli 2002 17:32 schreef BtM909 het volgende:
Ga dan ook naar een winkel die WEL de goede service geeft...

:-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op woensdag 17 juli 2002 17:36 schreef huisman het volgende:

Ga dan ook naar een winkel die WEL de goede service geeft...

:-]
Thanks Dré, maar mijn opmerking sloeg eigenlijk op het feit dat ik niet meer snap hoe dit kan...
Klopt. De juiste hoogte is (gewoon) de juiste hoogte. Voor de veiligheid kun je beter iets aan de lage kant zitten. Ergens rond de 3-4mm is normaal (bij een normale dikte slipmat EN uiteraard met de rubber mat waar hij hoort: In de doos van de draaitafel en zeker NIET op het plateau).
Check!
Nog even dit: Vergeet NIET de basis van de arm weer te locken als je klaar bent met het instellen van de hoogte (hoeveel mensen dat al niet vergeten zijn ...).
Check!
Counterweight flipping is NIET nodig bij de Concorde Pro aangezien dit element van zichzelf dusdanig zwaar is dat je tot 5 gram naalddruk in kunt stellen. Als je meer naalddruk dan dat nodig hebt moet je gaan hamburgerbakken bij McDonalds!

Het extra headshell gewichtje kun je natuurlijk helemaal NIET plaatsen bij een concorde (omdat de concorde niet gebruik maakt van de headshell). Het extra CONTRAgewichtje (dat je achter in de arm kunt schroeven) laat je ook waar het hoort: In de doos en zeker NIET in de arm!
Check!
Hou er ook rekening mee dat een naald wel degelijk een "beetje" moet inwerken. Sommigen zijn gelijk uit de verpakking al bruikbaar, anderen moeten even een tijdje aan het werk gezet worden voordat ze happy worden.
Hier heb ik ook aan zitten denken, maar dacht eigenlijk dat het een dom idee was (ben ik toch slimmer dan ik dacht (8>)
Kijk ook even met een vergrootglas naar je techniek. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe je techniek is (zo vanachter m'n computer) maar als je ziet wat ik soms meemaak...
Ik heb het echt met een loep getest! Maar ja, dat betekent niet dat het goed is :D. Ik check het voor de zekerheid nog een keer.

Enne: op DJ Forum (in een van de posts) wist je niet of PCV 275 rekening hield met de EQ bij het voorluisteren op de koptelefoon, maar dat doet ie dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF offtopic!

weet iemand waar Cyberops(wimmebilemlo ofzo) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op woensdag 17 juli 2002 17:32 schreef BtM909 het volgende:

[..]

Een hoek ?? Je bedoelt dat je naald niet recht op je platen rust? (is nl. een hoek van 90 graden ;)). Typisch is dat mijn naalden (want het gebeurt bij beide TT's; vandaar de conclusie dat er iets verkeerd ingesteld is) wel recht op de plaat rusten.

Ik bedoel niet die hoek, maar de hoek als je van bovenaf kijkt, plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/groef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op woensdag 17 juli 2002 17:44 schreef BtM909 het volgende:
Enne: op DJ Forum (in een van de posts) wist je niet of PCV 275 rekening hield met de EQ bij het voorluisteren op de koptelefoon, maar dat doet ie dus wel :)
Check!

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op woensdag 17 juli 2002 18:05 schreef Universal Creations het volgende:
Ik bedoel niet die hoek, maar de hoek als je van bovenaf kijkt, plaatje:
Da's een afstelling die bij een concorde type element niet mogelijk is (overhang is vast (en goed gelukkig, bij de Ortofon tenminste...)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 17 juli 2002 18:03 schreef DJ-Jumbo het volgende:
FF offtopic!

weet iemand waar Cyberops(wimmebilemlo ofzo) is?
ik zou t niet weten jumbo ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wazig, want het DJ Forum is ook nog steeds down.

[hk]Er waren problemen, maar hij is toch niet geformatteerd :X[/hk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 08:46 schreef BtM909 het volgende:
Wazig, want het DJ Forum is ook nog steeds down.

[hk]Er waren problemen, maar hij is toch niet geformatteerd :X[/hk]
te grazen genomen door die apache exploit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op donderdag 18 juli 2002 12:20 schreef Ener-G het volgende:

[..]

te grazen genomen door die apache exploit?
Ik dacht meer aan Cyberops zelf.... Misschien moeten we hem opnieuw installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort 2 oude technics SL-BD22 maar ik vind die arm toch zo ontzettend lelijk(hij is helemaal recht, er zit geen kromming in). Weten jullie of het mogelijk is om die arm te vervangen door bijvoorbeeld een arm van een SL1200 of SL1210? Deze zien er namelijk een stuk beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t zou echt zonde zijn als het dj-forum geformatteerd is, dus laten we het beste hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op vrijdag 19 juli 2002 09:47 schreef robbinh het volgende:
Ik krijg binnenkort 2 oude technics SL-BD22 maar ik vind die arm toch zo ontzettend lelijk(hij is helemaal recht, er zit geen kromming in). Weten jullie of het mogelijk is om die arm te vervangen door bijvoorbeeld een arm van een SL1200 of SL1210? Deze zien er namelijk een stuk beter uit :)
jij kan dus 2 scratch platenspelers kopen of is t geen direct drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

* MisterDon Feliciteert Mr Wazoo met zijn verjaardag! :)

En waarom weet ik dat dan? Vanwege die maaaateloos irritante ICQ reminder die ik kreeg! :+

Maar goed, prettige dag gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 00:04 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

jij kan dus 2 scratch platenspelers kopen of is t geen direct drive?
Tis direct-drive.
Maar kan dat of niet?

edit:

Gefeliciteerd! :)
En het hoeveelste levensjaar ben je ingegaan?

[edit2]
23 :)
[/edit2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ja mensen, ik ben alweer 23 jaren oud:D

wat gaat het leven toch hard....

voorderest...

mijn lichttechnicuscarierre begint op gang te komen, ik ben nu aan t bepalen bij een poppodium in de buurt wat de standaard programering van de lichttafel moet gaan worden...

nu dus beetje opruimen enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 12:49 schreef MR_WAZOO het volgende:
ja mensen, ik ben alweer 23 jaren oud:D

wat gaat het leven toch hard....

voorderest...

mijn lichttechnicuscarierre begint op gang te komen, ik ben nu aan t bepalen bij een poppodium in de buurt wat de standaard programering van de lichttafel moet gaan worden...

nu dus beetje opruimen enzo....
gefeliciteerd.. we komen vanavond ff buurten dat je het weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 20 juli 2002 12:57 schreef Ener-G het volgende:

[..]

gefeliciteerd.. we komen vanavond ff buurten dat je het weet ;)
ja dat weet ik...... ghehehe heb niet voor niets zo enorm lopen opruimen :D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mag ik hier ok over cd spelers posten? ik ben namelijk voor mijn discotje op zoek naar nieuwe cd spelers, ik schrok wel van de prijzen, 480 euro begint het, terwijl ik dacht dat je voor 300 ok wel keus had, niet dus!
gebruik nu gewone huis tuin en keuken cd spelers, maar zoek dus iets waar je leuk mee ken spelen, pitch, snel zoeken enz. en time remain, dat hebben ze allemaal wel, maar dr moet gewoon goed en leuk mee te spelen/mixen zijn, zoiets als de cdj100. iemand andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tip 1: Lees eens alle "How to become a DJ" eens door.

Tip 2: Ga op zoek naar gebruikte Numarks. Die zijn goed en goedkoop in onderhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

'Kee, ik heb al een tijdje mijn muil gehouden hierzo, maar ik wilde toch even mededelen dat Extrema Outdoors toch alles bij elkaar wel de moeite waard was :)

Aangezien mijn ouders op minder dan een half uurtje fietsen van AquaBest wonen was ik vrijdag, samen met een vriend van mij, al naar ouderlijk huis vertrokken om zaterdag tegen een uur of 1 op de fiets te stappen richting Extrema.

Er was zelfs een bewaakte gratis (!!!) fietsenstalling.

Het weer was, tot en met een uur of 8 een grote vriend, niet te veel wind, half bewolkt, niet te warm, niet te koud. De Future Funk stage vrat veel tijd, want daar werd lekker gedraaid, erg 'zomers' :)

Middageten bestond uit poffertjes, lekker lekker.

Beetje rondlopen, genieten van goeie muziek, RR Workshop is blijven hangen met een erg lekkere live act op mainstage, veel DJ's moeten trouwens een waardige doch roemloze dood sterven omdat ik niet constant bijhield wie er nou precies mij aan het verblijden was met bepaalde muziek.

Het viel me trouwens op dat ik de trance ondertussen wel een beetje ontgroeid ben... het klonk wel aardig maar het kom me niet echt meer boeien, want op een gegeven moment werd het toch te voorspelbaar en te zoetsappig. En buiten dat, het publiek wat naar die kant van het terrein trok was nou niet bepaald het publiek waar ik mij mee kon identificeren.

Aankleding had Extrema ook erg goed gedaan, er waren volop Extrema stranballen in omloop, er waren her en der hangmatten opgehangen (!!) en tsja, lang leve de PWK's )PisWisselKantoor, dus de sanitaire voorzieningen! (2 keer helaas niets gewonnen met de kras-piskaart.)

Wij werden toch richting de Progressive tent getrokken (smaken verschillen he? dus spaar me als je het er niet mee eens bent) Andy Jarrod was in ieder geval lekker bezig.

Tussendoor culinair hoogstaand gegeten, een of andere zeer lekkere rijst-met-kip-en-sla-en-paprika-en-dressing maaltijd, die helaas naast erg lekker ook te weinig was. Onder de zeer relaxte muzikale begeleiding van de DJ's van de Mezzo die, bij toeval, ter plekke daar draaiden. Dan maar afsluiten met poffertjes als dessert, ter aanvulling.

Terug richting Progressive tent voor nog een stukje James Holden, wat op basis van de vorrige editie Extrema al als goed aangeschreven stond. Hij bleek prima aan de verwachtingen te voldoen.

Erna kwam wat toch wel mag worden aangemerkt als een van de de allerbeste beste livesets die ik ooit heb meegemaakt: Parks & Wilson. Nu, 4 uur later ontbreken nog steeds de woorden om dit goed over te brengen. Die 2 DJ's zijn geniaal! Op een of andere manier draaien ze stuk voor stuk platen die ik allemaal zelf wil hebben. De variatie is groot en zeer doordacht. Dat op dat moment buiten de pleuris was uitgebroken (het was nogal *kuch* aan het regenen) mocht de pret niet drukken. Het was een beetje bedrukkkend/benauwd in de tent, en ook nogal vochtig...

Helaas kwam de alfsuiting van de avond iets te vroeg, en ook iets minder rooskleuriger dan verwacht. Anthony Pappa had het roer overgenomen maar kon naar onze mening toch niet tippen aan Parks & Wilson. Het was hem vergeven hoor, want het was nog steeds prima aan te horen.

... En toen was het helaas ietwat vroegtijdig uit met de pret. Anthony had al 1 keer eerder een mix-pauze ingelast om over te stappen op wat rustiger mix-werk, dus ook de 2e pauze werd vol anticipatie verwelkomd... Echter bleek dit niet meer een pauze te zijn maar een vroegtijdig afkappen van het feestje. Helaas ;(

Door niet nader geidentificeerde veiligheidsproblemen werd een half uur voortijdig er een eind aan geprutst. Dat betekende helaas ook een afgelasting van het verwachtte (en ook daadwerkelijk al opgestelde) vuurwerk.

De terugweg was helaas niet meer zo aangenaam als de heenweg: het was nogal nat... Mijn spijkerbroek deed dienst als wetsuit. Overigens werd de thuisreis wel als nat, maar niet als vervelend ervaren, daar het niet echt koud was.

Thuisgekomen zitten we nu nog na te genieten van een dag die over het algemeen toch nog steeds zeker de moeite waard was. Zeer gevarieerd (in meerdere opzichten), en uitermate geslaagd dus!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 11:51 schreef robbinh het volgende:
Tis direct-drive.
Maar kan dat of niet?
Door alle Extrema Outdoor verhalen wordt mijn vraag weer over het hoofd gezien :'( :+

Maar Extrema zag er idd vorig jaar ook wel ruig uit, tlijkt me beter dan Mysteryland eerlijk gezegd, alleen daat logo van EO(een lichtblauw zeepaardje) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
misterdon: de nieuwe HedKandi (beach house) al gehoord? hij's erg lekker namelijk! :9
ik dacht trouwens altijd dat de nummers op die cd's allemaal redelijk nieuw waren, maar jon cutler's "you groove me" is toch al bijna anderhalf jaar uit :D (maar nog steeds zoooo'n fijne plaat, ongelofelijk!)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hee Flat, thanx voor de tip!

Mooi vooruitzicht: Deze week alleen maar tentamens, vrijdag klaar ---> Naar de winkel en lakker alles van me af draaien! :)

Ik zat al te denken wanneer er weer eens eentje zou komen; het was alweer een tijdje geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
me vriendin zit weer thuis. en ondanks dat ik t toch fijn vind dat ze weer gewoon thuis is mis ik haar toch alweer :D

ik ga deze week maar eens beginnen aan mijn cdrek zodat ik mijn kamer af kan maken watbetreft de kasten enzo

heel misschien begin ik ook wel aan een mooie bak voor mijn djgear & versterker etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar ik nou echt benieuwd naar ben:

Ik ben al zovaak tegen posts aangelopen, waaruit blijkt dat audio-spul in Duitsland stukken goedkoper is dan in Nederland.

Hoe kan het dat Nederlandse verkopers, zoals Dré, niet hun spul vanuit Duitsland halen, zodat zij het goedkoper kunnen aanbieden. Moet je daarvoor een Duitse vestiging hebben? Ik ben nl. al meerdere (Nederlandse) bedrijven tegen gekomen, die gewoon audio (HiFi) uit Duitsland halen en in Nederland verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Op maandag 22 juli 2002 13:08 schreef BtM909 het volgende:
Waar ik nou echt benieuwd naar ben:

Ik ben al zovaak tegen posts aangelopen, waaruit blijkt dat audio-spul in Duitsland stukken goedkoper is dan in Nederland.

Hoe kan het dat Nederlandse verkopers, zoals Dré, niet hun spul vanuit Duitsland halen, zodat zij het goedkoper kunnen aanbieden. Moet je daarvoor een Duitse vestiging hebben? Ik ben nl. al meerdere (Nederlandse) bedrijven tegen gekomen, die gewoon audio (HiFi) uit Duitsland halen en in Nederland verkopen.
volgens mij heeft dat maar 1 reden : invoerbelasting.

als jij grote partijen electronica importeer, mag je daar gewoon invoerrechten over betalen. zelfde reden waarom benzinepomphouders hun benzine niet net over de grens kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ga zometeen een nieuwe mix in elkaar zetten: Universal Creations - House! Mix

Wanneer ie klaar is, zal ik hem op de server zetten en hier een playlist plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 17:42
Hey allemaal,
ik ben net terug van 2 weken vakantie aan de spaanse kust.

Volgende week ofzo zal ik waarschijnlijk wel een nieuw mixje klaarhebben.

Voor iedereen die geintereseerd is in computer-mixen :
De shareware versie van djDecks is nu vrij voor iedereen om te downloaden.
[url="http://users.esstec.be/adion/djDecks"]djDecks website[/url]

Als mries er tijd voor moest hebben : is het niet mogelijk van elke betaalde user die nu toch al een account heeft zijn eigen directory te geven (dus gewoon djsets/adion bijvoorbeeld) en dat iedereen die wel kan lezen, maar dat je met je eigen account in 1 directory ook kan deleten.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op maandag 22 juli 2002 14:54 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

volgens mij heeft dat maar 1 reden : invoerbelasting.

als jij grote partijen electronica importeer, mag je daar gewoon invoerrechten over betalen. zelfde reden waarom benzinepomphouders hun benzine niet net over de grens kunnen halen.
Hoe halen die bedrijven (die in Nederland verkopen) hun spullen dan uit Duitsland? Die worden nl. veel goedkoper verkocht.... of is dat illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op maandag 22 juli 2002 14:54 schreef wibblemoo het volgende:

[..]
Daarnaast is de garantie ook een probleem natuurlijk.

Het wordt WEL tijd dat hier eens wat verandering in komt (distributiecentra voor geheel europa i.p.v. per land) M'ja... Een importeur zal zich niet zomaar z'n handel af laten pakken... Beetje samenwerking zou natuurlijk WEL kunnen (alleen zijn ze daar allemaal weer te eigenwijs voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zo..... Deze thread was alweer verdwenen van de eerste pagina. Het is duidelijk te merken dat iedereen op vakantie is... Of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort 2 oude technics SL-BD22 maar ik vind die arm toch zo ontzettend lelijk(hij is helemaal recht, er zit geen kromming in). Weten jullie of het mogelijk is om die arm te vervangen door bijvoorbeeld een arm van een SL1200 of SL1210? Deze zien er namelijk een stuk beter uit :) Tis Direct-Drive
Tis idd merkbaar al vakantie, anders had ik allang antwoord gehad op mijn vraagje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 18:59 schreef robbinh het volgende:

[..]

Tis idd merkbaar al vakantie, anders had ik allang antwoord gehad op mijn vraagje :)
ik denk niet dat het mogelijk is, omdat die toonarm er nou eenmaal voor ontworpen is.. en bekijk de voordelen er eens van, meestal is zo'n ding recht omdat ie bedoeld is om minder snel te skippen ivm turntablism achtige dingen zoals scratchen enzo

volgens mij heeft alleen de Numark TT-X een arm die je naar eigen wens om kan wisselen voor een s vormige of een rechte

heb je een pic van dat ding? want een draaitafel van Technics voor dj gebruik is bij mijn weten nog altijd een sl1200, of een sl1210 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
mja 't is voor zover ik weetniet echt 'n dj-deck, maar hij heeft wel pitch-control

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de 1200's zijn de enige modellen van technics waar je iets aan hebt; voor de rest maken ze alleen maar hifi spul. Nouja, en een mixertje en een koptelefoon, omdat ze ineens een goede naam gekregen hadden in de scene, door niets anders dan een hifi-tafel die wel erg stevig ontworpen was...

Over vakantie gesproken, Reind, heb je de wind vandaag gezien/gevoeld? Ideaal zeilweer! Heeft mij alleen mijn mast gekost :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 20:59 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Klopt, de 1200's zijn de enige modellen van technics waar je iets aan hebt
Fout, dat ding heeft ook pitch enzo en heb je dus ook wat aan :o
Maar kzal strax nog wel FF een pic opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Klik hier voor een foto:

[url="http://www.avland.co.uk/technics/slbd22/slbd22lrg.jpg"]http://www.avland.co.uk/technics/slbd22/slbd22lrg.jpg[/url]

Deze arm is weliswaar een rechte arm MAAR heeft een normale lengte (met 15mm overhang) en is dus NIET een verkortte arm (gelukkig) zoals op scratch draaitafels wel eens gebruikt worden.

Nog een probleem: Hij heeft een P4 mount. Het is vrij moeilijk een element te krijgen voor een P4 mount aangezien de meeste elementen tegenwoordig een SME mount hebben (zoals ook op de SL-1200 zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 24 juli 2002 12:50 schreef huisman het volgende:
Klik hier voor een foto:

[url="http://www.avland.co.uk/technics/slbd22/slbd22lrg.jpg"]http://www.avland.co.uk/technics/slbd22/slbd22lrg.jpg[/url]

Deze arm is weliswaar een rechte arm MAAR heeft een normale lengte (met 15mm overhang) en is dus NIET een verkortte arm (gelukkig) zoals op scratch draaitafels wel eens gebruikt worden.

Nog een probleem: Hij heeft een P4 mount. Het is vrij moeilijk een element te krijgen voor een P4 mount aangezien de meeste elementen tegenwoordig een SME mount hebben (zoals ook op de SL-1200 zit).
wat moet je in hemelsnaam met dit ding, als je 1 keer een scratchsbeweging maakt of ff een stukje zoekt zeilt dat ding van tafel af...

hmmm sorry, geloof dat ik een beetje ongenuanceert en rechtlijnig word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 18:23 schreef MR_WAZOO het volgende:

wat moet je in hemelsnaam met dit ding, als je 1 keer een scratchsbeweging maakt of ff een stukje zoekt zeilt dat ding van tafel af...
nou idd scratchen kan je wel vergeten met die dingen. Maar mixen kan wel hoor. Dit waren m'n eerste TT's waar ik mee heb leren mixen, de pitch control is klote (draai knopje) en verloopt aardig, en ook de snaar aandrijving is natuurlijk niet van deze tijd. Daarbij komt het lekkere veren van de plater :'( .

Maar al met al, je kan er mee mixen, en je moet maar denken als het hier op lukt, lukt het overal, ook al schik je wel als je dan eens op een 1200 draait :) dan wil je niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
hm ligt het aan mij of is de ftp weer eens leeggekieperd.. ben nu een mixje aan het uppen, net opgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op donderdag 25 juli 2002 15:47 schreef Ener-G het volgende:
hm ligt het aan mij of is de ftp weer eens leeggekieperd.. ben nu een mixje aan het uppen, net opgenomen
als de ftp weer leeggekieperd zou zijn dan vraag ik me toch af of iemand hier niets geleerd heb ofzo...

maar eerst maar es horen of t wel zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 17:42
De ftp ziet er inderdaad tamelijk leeg uit, enkel Ener-G's mix zie ik nog.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eens met die oude technics gedraaid, heel vreemd zo'n draaipitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 10:43 schreef Adion het volgende:
De ftp ziet er inderdaad tamelijk leeg uit, enkel Ener-G's mix zie ik nog.
in een map erboven zag ik ook nog wat persoonlijke documenten staan, dus klopt niet helemaal..

anyway down m'n mix en review em als jullie zin hebben, ik ben er zelf niet helemaal tevreden over maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij of:

1. grote schoonmaak
2. foutje en oude backup teruggezet!

'k Zal je mixje eens downen en beluisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik hoop dat het door MRies! zelf is gedaan en niet weer door een of ander kinderachtig rotjong dat onze schitterende mixen naar de andere wereld helpt, omdat ie gruwelijk jaloers is op onze mixkunsten.

Maar ik heb alle vertrouwen in MRies! dat alles goed komt en dat ik binnenkort weer gezellig 10 uur kan gaan uploaden om alles in mijn eigen directory te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op vrijdag 26 juli 2002 18:59 schreef Universal Creations het volgende:
Ik hoop dat het door MRies! zelf is gedaan en niet weer door een of ander kinderachtig rotjong dat onze schitterende mixen naar de andere wereld helpt, omdat ie gruwelijk jaloers is op onze mixkunsten.

Maar ik heb alle vertrouwen in MRies! dat alles goed komt en dat ik binnenkort weer gezellig 10 uur kan gaan uploaden om alles in mijn eigen directory te krijgen.
subtiel gebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook wel een mixje uploaden...

Waar kan het doen..???
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 18:59 schreef Universal Creations het volgende:
en dat ik binnenkort weer gezellig 10 uur kan gaan uploaden om alles in mijn eigen directory te krijgen.
bekend probleem, 16kB/sec upload hier :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 14:50
Sorry, maar even voor de 'nieuwelingen' in dit topic, kan het adres van de ftp nog een keer gepost worden? :)
Ik zit er ook aan te denken om te beginnen met draaien (daarom zit ik nu ook heel aandachtig alle topics door te lezen :o geen beginnen aan maar goed). Moet eerst nog maar even sparen want zoveel geld heb ik niet :P En het is toch een vrij dure hobby. Heb al wel wat geprobeert op de computer e.d. en het lijkt me echt zeer vet :) Maar tijd om te sparen geeft me ook weer tijd om te denken, dat komt mooi uit ;)

Maar goed, waar kan ik jullie mixes beluisteren? :) ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de niet modemers onder ons, nu live video stream op Digitally Imported

[url="http://www.di.fm/wma/live.asx"]http://www.di.fm/wma/live.asx[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op vrijdag 26 juli 2002 22:25 schreef Terranca het volgende:
Maar goed, waar kan ik jullie mixes beluisteren? :) ben benieuwd
Dat is dus momenteel een beetje een probleem. Alle mixen zijn er al twee keer afgehaald (er stonden er zo'n 30 op), dus nu staat er nauwelijks iets op (ik ben al aan het uploaden, over 2,5 uur staat mijn "Progression"-mix er weer op).

FTP:

IP: 130.89.163.64
Login: djsets
Password: Xone:62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op vrijdag 26 juli 2002 22:35 schreef Hans_Kazan het volgende:
voor de niet modemers onder ons, nu live video stream op Digitally Imported

[url="http://www.di.fm/wma/live.asx"]http://www.di.fm/wma/live.asx[/url]
Lachen! En wie mag DJ Rush wel niet zijn (iemand van GOT? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat geloof ik niet, hij komt uit zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit, alweer afgelopen :( Ben altijd te laat ondanks de live show alert email.

hier de kalender voor meer live shows

[url="http://www.digitallyimported.com/forums/calendar.php"]http://www.digitallyimported.com/forums/calendar.php[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb dus ook dat laatste stukje gezien, maar dat stelde mixtechnisch niet veel voor, dat doe ik toch beter (wat zijn we toch weer bescheiden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ach, wat moet ik zeggen, hij was al 3 uur bezig. Hij maakt wel snelle overgangen vind ik, maar altijd leuk om iemand aan het werk te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 22:40 schreef Universal Creations het volgende:

[..]

Lachen! En wie mag DJ Rush wel niet zijn (iemand van GOT? )
DE dj Rush?

een van de hardste technodj's die er rondlopen op deze aardkloot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 14:50
Zit weer een beetje rond te kijken voor draaitafels, maar kan iemand me vertellen wat Quartz lock is/doet? :) Kan je t goed gebruiken tijdens t draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 23:49 schreef Terranca het volgende:
Zit weer een beetje rond te kijken voor draaitafels, maar kan iemand me vertellen wat Quartz lock is/doet? :) Kan je t goed gebruiken tijdens t draaien?
Quartz lock? als je dat inschakelt gaat je draaitafel op exact 0% pitch draaien, niet echt van belang tijdens een dj set dus

of je moet per se de plaat op exact 0% willen hebben tijdens het begin, maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Voor de derde keer (3 keer is scheepsrecht zeggen ze weleens) heb ik mijn laatste nieuwe mix op de server gezet:

Universal Creations - Progression

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
iemand een broodje geroosterde kip?? ik zit vol :D

heb net weer licht gedaan in P60, en ik weet in iedergeval al wat eraan zit te komen in augustus en ook september...

zal wel ff de info online knallen zodra ik artiesten weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
hmmm geroosterde kip :) lekker :9

(dat was weer mijn onzinnige post op GoT voor vandaag :D)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om van die onzinnige post af te komen... Heb ik nog wel iets waar ik benieuwd naar ben...

Hoe groot is jullie platenbak (en)

Ik zelf heb er tegen 500 platen...

Voornamelijk techno, progresive......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 11:44 schreef gewoonabje het volgende:
om van die onzinnige post af te komen... Heb ik nog wel iets waar ik benieuwd naar ben...

ook zoiets.. 5 a 600 varierend van techno tot club tot progressive tot drum 'n bass en heb zelfs nog wat antieke mokumpies en terror traxen liggen ;)

en verder nog een cd'tje of 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 13:39

DJT

Op zaterdag 27 juli 2002 11:44 schreef gewoonabje het volgende:

16 Curver-bakken vol en dan nog 3 grote tassen vol. Heb geen zin om het allemaal te tellen. :)

Toch maar ff aan het tellen geslagen. In één bak gaan ongeveer 140 platen, in een tas 80. Grofweg 2500 platen dus... (x ¤10,-.....MAN waar ben ik mee bezig!!! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 12:35 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ook zoiets.. 5 a 600 varierend van techno tot club tot progressive tot drum 'n bass en heb zelfs nog wat antieke mokumpies en terror traxen liggen ;)

en verder nog een cd'tje of 600
ook begonnen met gabber...??? was wel een makkelijke muziek soort om mee te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 13:08 schreef gewoonabje het volgende:

[..]

ook begonnen met gabber...??? was wel een makkelijke muziek soort om mee te beginnen
uh ja alhoewel ik begon nog voor de gabber uitgevonden was, met de muziek waar ik nu nog steeds mee bezig ben> Techno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 13:09 schreef Ener-G het volgende:

[..]

uh ja alhoewel ik begon nog voor de gabber uitgevonden was, met de muziek waar ik nu nog steeds mee bezig ben> Techno
wat is je fsvoritiet plaat op het moment dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kom ik dan aan met m'n 393 platen, varierend van Club tot Hard-Trance met voornamelijk Trance (Progressive Trance ed).
Ik ben in 1997 begonnen met verzamelen, alleen had ik toen geen draaitafels, dat is pas sinds 2000. Ik heb bijna alleen maar platen die ik echt goed vind (op enkele uitzonderingen na dan) en behoorlijk wat classix.

Mijn [url="http://members.home.nl/universal-creations/Records.xls"]collectie[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 13:21 schreef gewoonabje het volgende:

[..]

wat is je fsvoritiet plaat op het moment dan..?
hmm lastig te zeggen, ik heb niet echt speciaal 1 favoriet nummer

momenteel vind ik Octave One - Blackwater wel relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

Ik heb niet echt de moed :) om het hele topic door te bladeren of er nog posts zijn van mensen die met vinyl bezig zijn, Hiphop en Drum N Base aan het remixen zijn. En nee geen Eminem, Dr dre etc :r .... wat ik zoek zijn meer mensen die platen hebben liggen van defari, mos def, roots manuva epmd etc

Het lijkt me leuk om remixes, scratches op dit gebied te checken van anderen. Ook Altijd goed voor de eigen inspiratie :7

Oh ja [url="http://www.theblazz.com"]hier[/url] nog een site met o.a. hiphop battles / forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 14:02 schreef B3aTjUggl3r het volgende:
He,

Ik heb niet echt de moed :) om het hele topic door te bladeren of er nog posts zijn van mensen die met vinyl bezig zijn Hiphop en Drum N Base met vinyl aan het remixen zijn. En nee geen Eminem, Dr dre etc :r .... wat ik zoek zijn meer mensen die platen hebben liggen van defari, mos def, roots manuva epmd etc

Het lijkt me leuk om remixes, scratches op dit gebied te checken van anderen. Ook Altijd goed voor de eigen inspiratie :7

Oh ja [url="http://www.theblazz.com"]hier[/url]nog een site met o.a. hiphop battles / forum.
hm echte hiphop platen heb ik niet, maar ik heb wel tijdens een drum 'n bass set ooit een mix gedaan van KRS One - step into a world met een of ander pressure nummer van Ed Rush & Optical, klonk wel geinig

en ook nog een plaatje van de Osdorp Posse, een vocale track door de Drum 'n Bass heen gemixed

jammer genoeg niet opgenomen, maar ik zal die stukjes vinyl eens op proberen te zoeken en de boel dan op te nemen

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.