Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
* trompetter *
Het is * MaNDaRK *
Ik ben dus samen met Mr. ChronoM een LCD Prog aan het schrijven special voor GfX LCD's... het gaat echt wat moois worden
Het gaat zoals Mr. ChronoM dat zo mooi zei: de Smartie onder de GfX LCD's worden! en misschien nog wel mooier
Dus jullie moeten echt nog ff wachten, we schieten al een aardig eind op... maar het end is nog niet in zicht.
Wish Us luck
Ps. Ik ben ook om tekopen
en misschien morgen een sreenshotje
Verwijderd
damn... nou moeten we nog meer sponsers zoeken voor de pils...Op woensdag 03 april 2002 23:49 schreef M_DaRK het volgende:
En dan nu; de bekend making van wie met Mr. ChronoM samen werkt
* trompetter *
Het is /me *
Ik ben dus samen met Mr. ChronoM een LCD Prog aan het schrijven special voor GfX LCD's... het gaat echt wat moois wordenMet meer dan genoeg opties!
Het gaat zoals Mr. ChronoM dat zo mooi zei: de Smartie onder de GfX LCD's worden! en misschien nog wel mooier
Dus jullie moeten echt nog ff wachten, we schieten al een aardig eind op... maar het end is nog niet in zicht.
Wish Us luck
btw veel success met progge van de hele zooi
voor alle zekerheidOp woensdag 03 april 2002 23:49 schreef M_DaRK het volgende:
En dan nu; de bekend making van wie met Mr. ChronoM samen werkt
* trompetter *
Het is /me *
Ik ben dus samen met Mr. ChronoM een LCD Prog aan het schrijven special voor GfX LCD's... het gaat echt wat moois wordenMet meer dan genoeg opties!
Wish Us luck
ik werk dus idd samen met M_Dark heben jullie niet lang moeten wachten héhé
op het prog daarintegen moet nog wat langer gewacht worden
en dat drank gedoe : Kunnen we niets regelen om met z'n vieren dat (feest)weekendje te doen ?
zotty matty chrono en m_dark ? héhé
Thnx dudeOp woensdag 03 april 2002 23:51 schreef Matty_ het volgende:
[..]
damn... nou moeten we nog meer sponsers zoeken voor de pils...
btw veel success met progge van de hele zooi
Vieren jullie maar feest, en ik wil die fles wijn wel sponsoren, maar: één fles, vier man, dan zullen jullie veel tijd over hebben om te programeren!Op woensdag 03 april 2002 23:53 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
voor alle zekerheid
ik werk dus idd samen met M_Dark heben jullie niet lang moeten wachten héhé
op het prog daarintegen moet nog wat langer gewacht worden
en dat drank gedoe : Kunnen we niets regelen om met z'n vieren dat (feest)weekendje te doen ?
zotty matty chrono en m_dark ? héhé
Het programma zal werken onder Win98, WinME (
Hebben jullie nog wensen, van dingen die er in moeten komen?
Post het hier dan ff
Lust geen wijnOp woensdag 03 april 2002 23:59 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Vieren jullie maar feest, en ik wil die fles wijn wel sponsoren, maar: één fles, vier man, dan zullen jullie veel tijd over hebben om te programeren!
Verwijderd
we kenne ook geld gaan vrageOp woensdag 03 april 2002 23:59 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Vieren jullie maar feest, en ik wil die fles wijn wel sponsoren, maar: één fles, vier man, dan zullen jullie veel tijd over hebben om te programeren!
Waar moet ik dan aan denken? Klokje, MoBo gegevens als temp, toerental, vrije Hdd ruimte, Netwerk gebruik, log-in's etc..Op donderdag 04 april 2002 00:00 schreef M_DaRK het volgende:
Even voor de duidelijkheid;
Het programma zal werken onder Win98, WinME (), Win2k en WinXP
Hebben jullie nog wensen, van dingen die er in moeten komen?
Post het hier dan ff
Nou ja, dit zijn o.a. mijn wensen.
Verwijderd
wordt aan gewerkt ! mirc support ook nogOp donderdag 04 april 2002 00:06 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Waar moet ik dan aan denken? Klokje, MoBo gegevens als temp, toerental, vrije Hdd ruimte, Netwerk gebruik, log-in's etc..
Pas maar op; zometeen loop je nog binnen.....Op donderdag 04 april 2002 00:01 schreef Matty_ het volgende:
[..]
we kenne ook geld gaan vrageof een reclame balk op je lcd om de 30sec
Verwijderd
tis ma tot na de zuip-iets-gevalOp donderdag 04 april 2002 00:08 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Pas maar op; zometeen loop je nog binnen.....
Wat bedoel je met Log in's ?Op donderdag 04 april 2002 00:06 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Waar moet ik dan aan denken? Klokje, MoBo gegevens als temp, toerental, vrije Hdd ruimte, Netwerk gebruik, log-in's etc..
Ook nog misschien :
uptime, en andere specifieke server info (staat leuk zo'n LCD-scherm aan een draadje uit m'n gangkast, waar m'n server staat)
Maar hier het beloofde screenshot!

En ja, we willen de naam nog ff secret houden
Dat de winamp tijden niet met elkaar overeen komen klopt, de 1 is gespeelde tijd, en de ander is nog te spelen tijd
Verwijderd
Op donderdag 04 april 2002 00:28 schreef M_DaRK het volgende:
Ja ja ik weet het we zijn al een beetje te laat, want het is al morgen, sinds gisterofzow
[afbeelding]
Dat de winamp tijden niet met elkaar overeen komen klopt, de 1 is gespeelde tijd, en de ander is nog te spelen tijd

Need I say more
game stats komt dat er ook in? (voornamelijk CSOp donderdag 04 april 2002 00:28 schreef M_DaRK het volgende:
Ja ja ik weet het we zijn al een beetje te laat, want het is al morgen, sinds gisterofzow
[afbeelding]
We gaan dit eerst fixenOp donderdag 04 april 2002 00:48 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
game stats komt dat er ook in? (voornamelijk CS)
- Koe / Seti
- Game stats
of trillian?
of maakt dat nix uit???
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
trillian kan niet volgens mijOp donderdag 04 april 2002 00:53 schreef Spice het volgende:
um, yahoo messenger ipv msn?
of trillian?
of maakt dat nix uit???
yahoo niet voor gekeken, maar is veel te weinig gebruikt om er energie in te stoppen denk ik
en game stats idd later.
ik speel nooit games dus echt makkelijk om info te verzamelen word het al helemaal niet
Het ziet er nu al goed uit, ga vooral zo door met programmeren!Op donderdag 04 april 2002 00:28 schreef M_DaRK het volgende:
[afbeelding]
Kijk... dat ziet er beter uit...Op donderdag 04 april 2002 00:28 schreef M_DaRK het volgende:
Gaan jullie een soort "plugin" structuur opzetten ?
Dus basis framework voor lcd init e.d. en plugins die
data verzorgen ?
Kunnen anderen evt. ook plugins schrijven ?
't is trouwens niet voor mezelf... ik ga meer proggen om een stand alone mp3 player te maken.... pics komen wel als er iets werkt..
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
volgens mij zijn hier een aantal mensen zeer 733t bezig !
Zo gezegd, zo gedaan.
Trillian biedt die mogelijkheid nietOp donderdag 04 april 2002 01:17 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
trillian kan niet volgens mij
yahoo niet voor gekeken, maar is veel te weinig gebruikt om er energie in te stoppen denk ik
en game stats idd later.
ik speel nooit games dus echt makkelijk om info te verzamelen word het al helemaal niet
En Yahoo, das toch alleen email
Die GameStats zijn zeker tedoen, maar dat in een later stadium, we hebben nog teveel andere dingen tedoen
HeheheOp donderdag 04 april 2002 08:36 schreef grooviee17 het volgende:
[..]
Het ziet er nu al goed uit, ga vooral zo door met programmeren!
Is heel moeilijk te maken, plugins, dus ik denk niet dat dat er in komt... sorry, maar dat is nog ff te hoog ge grepen, maar misschien komt dat wel in de toekomstOp donderdag 04 april 2002 08:43 schreef martkrui het volgende:
[..]
Kijk... dat ziet er beter uit...
Gaan jullie een soort "plugin" structuur opzetten ?
Dus basis framework voor lcd init e.d. en plugins die
data verzorgen ?
Kunnen anderen evt. ook plugins schrijven ?
't is trouwens niet voor mezelf... ik ga meer proggen om een stand alone mp3 player te maken.... pics komen wel als er iets werkt..
Misschien wel, maar zoals ik al eerder zei, eerst alles wat we nu hebben klaar, en dan verder gaanOp donderdag 04 april 2002 08:48 schreef reiker het volgende:
en later misschien ook support voor eccp, genome en d2ol ?
volgens mij zijn hier een aantal mensen zeer 733t bezig !
/me is 15 minuten uit zijn bedOp donderdag 04 april 2002 09:38 schreef Zotty het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met ICQ? Is ICQ 'af te tappen'?
en volgens mij is ICQ idd wat 'af te tappen' zeker de status van het prog, de versie van ICQ, meer weet ik nog niet. ik zoek het ff uit
Verwijderd
Ik wil het ook zelf wel uitzoeken hoor. Ik weiger MSN te gebruiken en dus lijkt het me wel leuk om eens met ICQ te experimenteren. Maar als je wat info gevonden hebt, stuur ff berichtje via ICQ ofzoOp donderdag 04 april 2002 10:16 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
/me is 15 minuten uit zijn bed
en volgens mij is ICQ idd wat 'af te tappen' zeker de status van het prog, de versie van ICQ, meer weet ik nog niet. ik zoek het ff uit
het enige wat ik nog moet hebben is hoe ik die api openOp donderdag 04 april 2002 10:23 schreef Zotty het volgende:
[..]
Ik wil het ook zelf wel uitzoeken hoor. Ik weiger MSN te gebruiken en dus lijkt het me wel leuk om eens met ICQ te experimenteren. Maar als je wat info gevonden hebt, stuur ff berichtje via ICQ ofzo
zal iets zijn in de zin van
Public Withevents ICQ As .. (ICQsimpelApi ?)
en dan
Set ICQ = ...
als er iemand zomaar de puntjes voor me kan invullen lukt het me vandaag misschien nog om de contact list, user status enzo te importeren
http://www.icq.com/api/Op donderdag 04 april 2002 10:36 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
het enige wat ik nog moet hebben is hoe ik die api open
zal iets zijn in de zin van
Public Withevents ICQ As .. (ICQsimpelApi ?)
en dan
Set ICQ = ...
als er iemand zomaar de puntjes voor me kan invullen lukt het me vandaag misschien nog om de contact list, user status enzo te importeren
Daar staat wat over de api call
Verwijderd
LOL, daar was ik nog niet opgekomenOp donderdag 04 april 2002 10:54 schreef M_DaRK het volgende:
[..]
http://www.icq.com/api/
Daar staat wat over de api call
Mucho gracias senior Dark
Verwijderd
hij kan al de data van MBM5 uitlezen dus als je dat werkende hebt lukt het wel.Op donderdag 04 april 2002 11:10 schreef jtiegelaar het volgende:
Is er ook software om de temp te laten weergeven of moet je dan ook extra hardware hebben??
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Hoe krijg je dat werkende dan??Op donderdag 04 april 2002 11:14 schreef Oxigun het volgende:
hij kan al de data van MBM5 uitlezen dus als je dat werkende hebt lukt het wel.
installeren, search gebruiken....Op donderdag 04 april 2002 11:16 schreef jtiegelaar het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat werkende dan??
ligt er ook aan welke mobo je hebt. of die het ondersteund.
Als je mobo dat aan kan dan ken dat jaOp donderdag 04 april 2002 11:10 schreef jtiegelaar het volgende:
Is er ook software om de temp te laten weergeven of moet je dan ook extra hardware hebben??
Dit programma heet: Mother Board Monitor 5
en is hier te downloaden
hu?Op donderdag 04 april 2002 11:40 schreef M_DaRK het volgende:
[..]
wat is ons voordeel hier in
ik heb al de hele dag problemen met mijn internet, kan niet mailen ofzo...
M_Dark, die register sleutel heb ik ontvagen en heb denk ik enkel Identifier nodig, toch ?
mijn problemen met internet zorgen er ook voor dat ik die ICQ api dingen niet kan downloaden ...
Die Regkey problemen zijn verholpenOp donderdag 04 april 2002 11:54 schreef Mr.ChronoM het volgende:
offtopic:
ik heb al de hele dag problemen met mijn internet, kan niet mailen ofzo...
M_Dark, die register sleutel heb ik ontvagen en heb denk ik enkel Identifier nodig, toch ?
mijn problemen met internet zorgen er ook voor dat ik die ICQ api dingen niet kan downloaden ...
Ik ben nu met die ICQ Api's aan het kloten
aand e layout verandert er momenteel bijna niets meer en het zal nog ff duren voor er ook echt output naar het LCD komt denk ik, dus nog ff geduld, misschien kan ik wel een ander tabblad tonen vanavond ofzo (MBM5 ?)Op donderdag 04 april 2002 13:47 schreef ajampaniki het volgende:
Wanneer kunnen we eigenlijk weer een pic verwachten. Kzit met smart(ie) te wachten.
als het van mij afhangt komen die er niet nee, vind het beetje overbodig om nog met extra knopjes te gaan klooien, zou niet eens weten waarvoor ze moeten dienenOp donderdag 04 april 2002 14:14 schreef Dezjay het volgende:
ondersteuning voor 5 tal knopjes opde input van de ltp ken dat ook???
Is vrij makkelijk te doen.
winamp knopjes bestaan al voor op de com poort
Op donderdag 04 april 2002 13:47 schreef ajampaniki het volgende:
Wanneer kunnen we eigenlijk weer een pic verwachten. Kzit met smart(ie) te wachten.
Ik heb al IR op mijn PC, dus ik vind dit ook niet echt nodig... we moeten eerst dit afmakenOp donderdag 04 april 2002 14:14 schreef Dezjay het volgende:
ondersteuning voor 5 tal knopjes opde input van de ltp ken dat ook???
Is vrij makkelijk te doen.
ik zelf zit te denken aan knopjes waarmee je door je verschillende "pagina's" kan scrollenOp donderdag 04 april 2002 14:37 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
als het van mij afhangt komen die er niet nee, vind het beetje overbodig om nog met extra knopjes te gaan klooien, zou niet eens weten waarvoor ze moeten dienen
winamp knopjes bestaan al voor op de com poort
lijkt me op zich wel handig hoef je niet de hele tijd te w88
15 knoppen suportOp donderdag 04 april 2002 14:44 schreef I het volgende:
[..]
ik zelf zit te denken aan knopjes waarmee je door je verschillende "pagina's" kan scrollen
Op donderdag 04 april 2002 14:56 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
15 knoppen suport
Dat kan je ook software matig maken, ik zal eens kijken of ik dat kan doenOp donderdag 04 april 2002 14:44 schreef I het volgende:
[..]
ik zelf zit te denken aan knopjes waarmee je door je verschillende "pagina's" kan scrollen
misschien later als we een webbrowser ontwerpenOp donderdag 04 april 2002 14:44 schreef I het volgende:
[..]
zal ik doen, binnen een paar uurtje ofzowOp donderdag 04 april 2002 15:36 schreef M_DaRK het volgende:
Mr.ChronoM, plaats jij straks anders ff een screenshot van MBM ofzow
Ik weet niet of jullie dit ook nog willen doen, maar VU meters of zo'n spectrum analyzer van winamp staat wel leuk.
Omdat het graphisch nogal veel data is en dat waarschijnlijk te langzaam gaat, is het misschien een idee om de user generated characters te gebruiken. Je kan gewoon "CG ROM MODE" gebruiken, maar dan zijn characters >127 user defined. Daar kan je dan wat hele en halve "blokjes" characters maken.
Daarmee bars tekenen zal (6*8) 48 keer sneller gaan dan ze graphisch opbouwen.
Schoot me gewoon tebinnen, misschien dat iemand er iets aan heeft.
idd een heel mooi, idee, had er ook al eens aan gedacht, maar weet nog niet echt hoe ik die karakters moet maken.Op donderdag 04 april 2002 17:01 schreef martkrui het volgende:
FF voor de heren M_DaRK & Mr.ChronoM :
Ik weet niet of jullie dit ook nog willen doen, maar VU meters of zo'n spectrum analyzer van winamp staat wel leuk.
Omdat het graphisch nogal veel data is en dat waarschijnlijk te langzaam gaat, is het misschien een idee om de user generated characters te gebruiken. Je kan gewoon "CG ROM MODE" gebruiken, maar dan zijn characters >127 user defined. Daar kan je dan wat hele en halve "blokjes" characters maken.
probleem 2 analyzer voor winamp in VB kan niet zomaar
Het zou kunnen zijn dat die een standaard vulling hebben. Ik heb namenlijk wel eens een lijst gezien van chars > 127.Op donderdag 04 april 2002 17:13 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
idd een heel mooi, idee, had er ook al eens aan gedacht, maar weet nog niet echt hoe ik die karakters moet maken.
probleem 2 analyzer voor winamp in VB kan niet zomaar
Anders probeer ik het zelf wel eens cust. chars voor elkaar te krijgen..
Met naam

We zijn er nog mee bezig, dus nog niet alles werkt..
En wat vinden jullie er nouw van
Ik ben bezig met een winamp plugin atm, de code voor de vumeter + een snel 'update' algoritme heb ik al. Alleen het maken van een DLL in bc++ is een beetje een euhm.. uitgezoek. Maar dat gaat lukken hoop ik.Op donderdag 04 april 2002 17:01 schreef martkrui het volgende:
FF voor de heren M_DaRK & Mr.ChronoM :
Ik ben net ff bezig geweest met MBM5. Het resultaat is een simpele test versie.
http://oege.lb.hva.nl/~kluin03/T6963c/xerMbmLcdTest.zip
Alle feedback is welkom
vtec just kicked in yo!
good one !Op donderdag 04 april 2002 17:52 schreef xerix het volgende:
Ik ben bezig met een winamp plugin atm, de code voor de vumeter + een snel 'update' algoritme heb ik al. Alleen het maken van een DLL in bc++ is een beetje een euhm.. uitgezoek. Maar dat gaat lukken hoop ik.
Alle feedback is welkom
2 dingen
1. laad jij je GUI uit een array ?
2. vind de GUI iets minder, wat dikker lijnen gebruiken
+ controleren op 255° waarden (=sensoren die niets doen)
anders al nice, nog wat uitbreiden misschien
als eens mbm5 afgesloten terwijl je prog runned
zeker eens doen, oplossing is niet zo moeilijk, vandaag ook ff geschreven héhé, ken het bericht ondertussen
GeinugOp donderdag 04 april 2002 17:52 schreef xerix het volgende:
[..]
Ik ben bezig met een winamp plugin atm, de code voor de vumeter + een snel 'update' algoritme heb ik al. Alleen het maken van een DLL in bc++ is een beetje een euhm.. uitgezoek. Maar dat gaat lukken hoop ik.
Alle feedback is welkom
1. JaOp donderdag 04 april 2002 18:00 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
good one !
2 dingen
1. laad jij je GUI uit een array ?
2. vind de GUI iets minder, wat dikker lijnen gebruiken
+ controleren op 255° waarden (=sensoren die niets doen)
anders al nice, nog wat uitbreiden misschien
2. Ja ik weet het, heb die 'gui' in 10sec met paint getekend dus je kan er niet teveel van verwachten
Maar dit is ook alleen om ffies te testen, de analoge meters werken ook nog niet. Die zitten trouwens niet in de gui verwerkt maar m'n T6963c klasse bevat een functie drawCircle
De bedoeling is dat je zelf kan kiezen welke sensors je op het scherm wilt zien, welke plek etc.
Controleren op 255 waarden thnx voor de tip
--edit
Woepsedit:
als eens mbm5 afgesloten terwijl je prog runned
zeker eens doen, oplossing is niet zo moeilijk, vandaag ook ff geschreven héhé, ken het bericht ondertussen
Zal er vanavond ff naar kijken, dit gaat niet helemaal goed zo
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
Super vet man.Op donderdag 04 april 2002 17:50 schreef M_DaRK het volgende:
Zoals beloofd een nieuw screenshot van ons programma
Met naam
[afbeelding]
Al die keuzes
Verwijderd
http://members.home.nl/nilwik/mbmvoddel.exe (160k... valt nog mee
ff kijken of ik de eerst kan zijn met een pix
240x64 werkt goed
240x128 niet perfect, maar toch bijna
alleen nog grafische GUI toevoegen als je wat meer tijd hebt
edit : in 10 minuten prog gedownload + foto ge-upped, ben ik niet snel
Verwijderd
whooopz... iets te vaak op de ctrl+v knoppe geramt, nja next versie werkt hopelijk wel goeOp donderdag 04 april 2002 19:39 schreef Mr.ChronoM het volgende:
your wish is ...
ff kijken of ik de eerst kan zijn met een pix
240x64 werkt goed
240x128 niet perfect, maar toch bijna
alleen nog grafische GUI toevoegen als je wat meer tijd hebt
[afbeelding]
edit : in 10 minuten prog gedownload + foto ge-upped, ben ik niet snel
met welk prog ben je bezig ?Op donderdag 04 april 2002 19:49 schreef ajampaniki het volgende:
Wiiieeee, hij doet het. Zit nu lekker winamp te spelen. ! kleind dingetje: de titl scrolt niet.
ChronoGrafx ? dan is het normaal
ja die ja. voorderest doet ie het perfect hoor.Op donderdag 04 april 2002 20:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
met welk prog ben je bezig ?
ChronoGrafx ? dan is het normaal
Is er trouwens al een prog waarmee je de equalizer van winamp kan zien?
Verwijderd
heeft iemand nog ideetjes waar ik ze een beetje goedkoop kan halen?
bij mijOp donderdag 04 april 2002 20:28 schreef Protokul het volgende:
Goed, aangezien ik nu toch wel erg geil begin te worden van deze lcdt'jes en in de €20,- prijs ervoor wel kan vergeten,
heeft iemand nog ideetjes waar ik ze een beetje goedkoop kan halen?
Ik kom net thuis, check dit topic, en ...... WOOOOOWOp donderdag 04 april 2002 17:50 schreef M_DaRK het volgende:
Zoals beloofd een nieuw screenshot van ons programma
Met naam
[afbeelding]
Heren programeurs, jullie hebben dat flesje wel verdient! Topklasee, toppertje!
Blijft echt weinig te wensen over!! misschien meer de grafische mogelijkheden van het display uitbuiten, Hdd led-bar idee, en Vu-meters of zo
Ga zo door!
Verwijderd
keej stuur ma op ! jij krijgt alvast de reclame-banner-free versieOp donderdag 04 april 2002 20:55 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Ik kom net thuis, check dit topic, en ...... WOOOOOW
Heren programeurs, jullie hebben dat flesje wel verdient! Topklasee, toppertje!
Blijft echt weinig te wensen over!! misschien meer de grafische mogelijkheden van het display uitbuiten, Hdd led-bar idee, en Vu-meters of zo
Ga zo door!
als je een hdd-hoe-ver-ie-rammel-bar wilt maken zou je een microchip moeten programmeren, teminste zover ik weer is er nog geen software die dat kan uitlezen. die microchip zou je dan via de com-poort naar je pc kunnen laten lopen (nog ff en je pc is een weerstation
Flessenpost van de PTT, mail me maar even waar heen die 4 flesjes moeten, dan zend ik ze echt! (Goede software is dat wel waard!)Op donderdag 04 april 2002 21:03 schreef Matty_ het volgende:
[..]
keej stuur ma op ! jij krijgt alvast de reclame-banner-free versie
Met die HDD-bargraph / VU meter dacht ik aan dit topic :
[topic=421509/1/25]
Als het met ledjes kan op de lpt, dan moet 't toch ook grafisch kennen op de lpt? Of is dat te simpel? En ik zag dat Mr.Chronom ook al in 't bezit was was dat printje, dus 1+1=2?
Laat ons alleen rustig blijven en wachten op sfotware die ook echt iets waard is, want momenteel is er NIX die goed werkt voor 240x128 LCD's !Op donderdag 04 april 2002 21:35 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Flessenpost van de PTT, mail me maar even waar heen die 4 flesjes moeten, dan zend ik ze echt! (Goede software is dat wel waard!)
Met die HDD-bargraph / VU meter dacht ik aan dit topic :
[topic=421509/1/25]
Als het met ledjes kan op de lpt, dan moet 't toch ook grafisch kennen op de lpt? Of is dat te simpel? En ik zag dat Mr.Chronom ook al in 't bezit was was dat printje, dus 1+1=2?
mijn
Winamp plugin doet het goed, maar de GUI is niet zo mooi.
Winamp plugin van Zotty is goed, maar is voor 240x64 LCD's.
Eerst maar ff afwachten hoe het allemaal verder zal verlopen met PowerLCD. Veel van de mensen hier zijn gewoon nog in de fase van experimenteren volgens mij...
als het grootste deel van de functies in PowerLCD ook echt output op het scherm zetten, dan pas kunnen we ff feesten en dan bugs wegwerken.
dus niet overdrijven
geen extra features, want als je het project nu ziet in VB dan kan ik niet altijd meer direct zeggen, dat stuk dient voor die info of dat stuk voor iets anders.
er is nog veel werk aan de winkel
Maar ga zo door, en don't mind the pounding in your neck....
Wij zij ook blij met zoveel goeie en mooie reactiesOp donderdag 04 april 2002 22:13 schreef Bart_Banaan het volgende:
Je hebt gelijk, maar als je na een dag hard werken dit topic vandaag leest, en de vorderingen ziet dan kan ik alleen enthousiast reageren! Maar ik heb geduld, en kan alleen maar hoopvol wachten of ik één van de test-konijnen wordt!
Maar ga zo door, en don't mind the pounding in your neck....
En blij dat sommige mensen wel snappen dat wij bezig zijn, en nog lang niet klaar zijn!
(375ste post in dit topic!)
Verwijderd
Bijdeze!Op donderdag 04 april 2002 23:17 schreef Yarvieh het volgende:
Als een van de 2 coders even contact met mij opneemt, heb ik nog wel wat leuks om in vb/vc toegang te krijgen tot de winamp spectrum analyzer en vu meter...
Ik zal je ff toevoegen in mijn ICQ lijst
ligt aan mijn prog, ken de bugOp donderdag 04 april 2002 23:12 schreef ajampaniki het volgende:
Misschien klein stom dingetje, maar ik zeg het toch ff. Al ik een liedje afspeel met een bitrate van 96, dan komt er 962 te staan. Kweet niet of het aan mijn comp ligt of aan de prog.
je vorige mp3 zal ergens een bitrate van **2 gehad hebben en die 2 bleef over ...
Er zit alleen nog een nare bug in waardoor winamp de eerste keer hangt als je hem start
Op donderdag 04 april 2002 23:17 schreef Yarvieh het volgende:
Als een van de 2 coders even contact met mij opneemt, heb ik nog wel wat leuks om in vb/vc toegang te krijgen tot de winamp spectrum analyzer en vu meter...
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
Och als je die 2 enthousiastelingen bezig ziet en je hebt nog wat code op de plank liggen kan je 't ze eigenlijk niet weigeren toch?Op vrijdag 05 april 2002 00:04 schreef xerix het volgende:
Nou en ik dacht nog wel de enige te zijn met een spectrum analyser voor de T6963c
Nee da's waar, en een beetje concurrentie motiveert weer om door te gaanOp vrijdag 05 april 2002 00:06 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Och als je die 2 enthousiastelingen bezig ziet en je hebt nog wat code op de plank liggen kan je 't ze eigenlijk niet weigeren toch?
Maar is dat van jouw een winamp plugin, dll dus, of werkt het op een andere manier?
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
Verwijderd
Anyways, als iedereen toch elke dag z'n voorgang post, doe ik ook ff mee hehe. M'n eerste winamp plugin was voor 240x64 displays. Dit omdat er toen nog niemand op GoT een 240x128 display had. Die plugin zal uiteindelijk vervangen worden door een uitgebreidere versie volledig met support voor meerdere formaten en verschillende controllers. En natuurlijk met scopes en analyzers. Dit alles net als de eerste in de vorm van een echte winamp plugin en niet als los programma.
Op dit moment heb ik zowel de general- als visual-plugin interface met winamp kompleet werkend. MP3 tag opvragen had ik al en daar moeten nog een aantal extra features bijkomen.
Enige waar ik nog niet uit ben is hoe winamp precies z'n spectrum- / waveform data aanleverd. Hoe het in de array zit weet ik, maar wat de waarden in de array precies zijn en hoe groot de array is, kan ik nergens vinden. Wat dat betreft is winamp echt bagger gedocumenteerd. Info hierover is welkom.
Verwacht nu niet dat dit weekend alles klaar is, want het proggen gaat traag. Voornameljk omdat ik gewoon weinig tijd heb en daarnaast wil ik het goed doen. M'n hele programma is object georienteerd en dat werkt fijn als je het eenmaal klaar hebt. OO proggen kost gewoon meer tijd, maar het is wel netter in dit geval. In m'n zoektoch naar info over winamp icm C++ was in 2 van de 3 gevallen de info niet bruikbaar omdat het zulke bagger was. Dit wil ik dus voorkomen.
Anyways, de moraal van het verhaal is dat ik een kwalitatief goede winamp plugin wil maken, welke niks tekort komt. Zo, dat was weer een heel verhaal
[half offtopic]
Dit hele verhaal leid mij trouwens tot het volgende punt; probeer eerst zelf je probleem op te lossen en ga niet gelijk anderen om hulp vragen.
Per avond ben ik bijna de helft van m'n tijd kwijt aan het beantwoorden van vragen en mensen vertellen wat ze moeten doen. Allemaal dingen betreffende LCDs, winamp, TFT schermen, controller aansturing, enz. Op zich best leuk, maar dit begint de spuigaten uit te lopen. Probeer het eerst zelf (zelfstudie genaamd) en als het dan nog niet lukt, vraag dan pas hulp aan anderen.
Het is bijna zeker dat PowerLCD ICQ support zal hebben, net zoals msn
/sssstttt mode
ICQ mode klaarOp vrijdag 05 april 2002 11:19 schreef M_DaRK het volgende:
sssstttt mode
Het is bijna zeker dat PowerLCD ICQ support zal hebben, net zoals msn
/sssstttt mode
Er komt dus zeker ICQ support voor mensen zoals Zotty
ben blij dat jullie zo druk bezig zijn met die software, zonder jullie hadden we nog niks aan die schermpies
hebbie toevallig een screenie van dat icq gebeuren?
Nee... want het is nog in ontwikkel fase...Op vrijdag 05 april 2002 11:28 schreef gh0stw4lk3r het volgende:
weeee!!
ben blij dat jullie zo druk bezig zijn met die software, zonder jullie hadden we nog niks aan die schermpies
hebbie toevallig een screenie van dat icq gebeuren?
Als het klaar is misschien wel... ik hoop vanaaf de boel wat Mr. ChronoM heeft gemaakt te implanteren in PowerLCD
Dus misschien vanaaf nog een screenshot, maar reken er maar niet op...
Op vrijdag 05 april 2002 11:35 schreef Zotty het volgende:
Geweldig nieuws! Met ICQ support kan mijn dag niet meer stuk
Als we nu zeggen dat we er mee stoppen
PS. DIT DOEN WE NIET
Verwijderd
Nou, eigenlijk dan ook niet meerOp vrijdag 05 april 2002 11:36 schreef M_DaRK het volgende:
[..]
wedden van wel
Als we nu zeggen dat we er mee stoppen
PS. DIT DOEN WE NIET
Op vrijdag 05 april 2002 11:39 schreef Zotty het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk dan ook niet meerBen druk aan het VHDLen en alle stukjes van de 'maak je eigen LCD controller' vallen op hun plaats. Dus minder kan wel, maar stuk... NO WAY
Mr. ChronoM en ik zijn dus bezig met het ontwikkelen van de GUI... als die af is moeten we die testen, of niets in de soep loopt e.d.
Daarna gaan we alle functies naar het LCD zetten zeg maar... en daarna brengen we misschien in een gelimiteerde opgave een beta versie uit, die we dan gaan debuggen...
Als we daar mee klaar zijn komt de eerste versie uit
En dan kunnen we beginnen met meerdere functies aanmaken (Zoals Koe / Seti, Game Stats e.d.)
Dit ontwikkel proces duurd dus wel even... en we doen ons best om het programma zo snel en goed mogelijk te ontwikkelen.
We willen dus geen half brak programma dat om de haverklap fout meldingen geeft of misschien half werkt... we willen kwaliteit!
Zo... nu weten jullie ook hoe de ontwikkelingen gaan lopen
ik wil nog ff toevoegen dat ik momenteel vakantie heb, deze week en volgende week. Volgende week moet ik dus nog mijn school werk doen en dan is het weer school, de snelheid van ontwikkelen zal hier misschien ook nog wat onder leiden. Maar zoals gezegt, we doen ons bestOp vrijdag 05 april 2002 11:46 schreef M_DaRK het volgende:
het ontwikkelings verhaal
Verwijderd
You lucky bastardOp vrijdag 05 april 2002 11:54 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
ik wil nog ff toevoegen dat ik momenteel vakantie heb, deze week en volgende week. Volgende week moet ik dus nog mijn school werk doen en dan is het weer school, de snelheid van ontwikkelen zal hier misschien ook nog wat onder leiden. Maar zoals gezegt, we doen ons best
En ik heb de mazzel dat het momenteel proef werk week is op onze school hier, en aangezien dan het Open Leer Centrum (waar ik de beheerder van ben) niet zo druk wordt bezogd, en dat ik dan lekker aan PowerLCD kan werken!Op vrijdag 05 april 2002 12:09 schreef Zotty het volgende:
[..]
You lucky bastard![]()
Dus dat zal ook weer de ontwikkeltijd beinvloeden als volgende week de proefwerk week over is
ICQ = dus 100% zeker dat dat er in komt
En een iet wat probleem met MSN is opgelost
* MaNDaRK buigt voor Mr. ChronoM die dit allemaal heeft opgelost
't is me niet gelukt om met JAVA de LPT poort aan te sturen. Alles gaat goed tot daadwerkelijke data versturen. 'k ben bang dat er al een soort handshake in zit waardoor hij op data/signaal wacht..
Als iemand 't wel aan de gang heeft hoor ik dat graag..
Toch maar C++ voor mij dus...
Verwijderd
Java ?! Dat is wel een nieuw probeerselOp vrijdag 05 april 2002 21:57 schreef martkrui het volgende:
FF voor de JAVA fans hier...
't is me niet gelukt om met JAVA de LPT poort aan te sturen. Alles gaat goed tot daadwerkelijke data versturen. 'k ben bang dat er al een soort handshake in zit waardoor hij op data/signaal wacht..
Als iemand 't wel aan de gang heeft hoor ik dat graag..
Toch maar C++ voor mij dus...
Dit topic is gesloten.
![]()