Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Winamp plug-in voor grafische LCDs

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, de eerste beta versie is af :7

De plug-in is speciaal gemaakt voor grafische displays met een resolutie van 240 x 64. Nou kan ik wel allemaal gaan vertellen wat je er mee kunt, maar onderstaande foto zegt genoeg lijkt me :)

De plug-in in actie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/winampplugin.jpg

Versie 1.0 beta is hier te DLen

Voor het aansluiten is dit schema gebruikt:
Schema

De mogelijkheden en ideeen zijn nog lang niet uitgeput, dus als jullie nog goede ideeen hebben, dan hoor ik het graag. Op dit moment staan de volgende punten al op de to-do lijst:

- Scrollende tekst
- Play status grafisch weergeven
- Ondersteuning voor meerdere controllers (SED1330)
- Ondersteuning voor meerdere formaten
- Verschillende grafische analyzers
- Code optimaliseren
- Configuratie scherm
- Knoppen / touchscreen ondersteuning

Het is getest met Winamp v2.76 en v2.78. Zodra de API van Winamp 3 openbaar gemaakt wordt, is het de bedoeling dat die versie ook ondersteund wordt.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

rammes

koekebakker 1e klas

1 woord.

GAAF

Ik zou het doen!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

rammes

koekebakker 1e klas

waar schaf je die schermpjes aan?
en kun je een iets duidelijker aansluitschema eventueel met pics posten ik wil dit ook!!!

Ik zou het doen!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

ik snap niks van je schema maar dat zal wel aan mij liggen ziet er wel cool uit.:P

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

:9~ alleen jammer dat er bijna niemand in bezit is van zo'n LCD

ik vind het wel HEEL mooi, vooral ook in combinatie met het kleur van je display

Verwijderd

nou ik hoop dat me display snel binnen is want ik kan niet wachten
is wel een stuk mooier dan die 44780 troep :D

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 04:46 schreef rammes het volgende:
waar schaf je die schermpjes aan?
en kun je een iets duidelijker aansluitschema eventueel met pics posten ik wil dit ook!!!
gewoon de conrad

Verwijderd

Topicstarter
Grafische LCDs kun je op meerdere plaatsen kopen, maar de hier gebruikte, die op de foto, komt van Conrad (bestnr. 188581).
Elke display met een T6963C controller werkt ermee (als het goed is ;)), alleen het formaat van het display is nu nog beperkt tot 1 formaat. Dus als je ergens een display ziet vanb 240x64 met de T6963C controller, dan heb je een juiste.

Het schema zal ik zo wat duidelijker proberen te teken. Het schema is gebaseerd op de aansluitingen zoals ze fysiek aanwezig zijn. X1 is de paralelle poort en JP1 de aansluiting van het display. FONT is een jumper om de fontgrootte te selecteren en contrast is een pot van 10K.
Matty heeft ook een schema gemaakt en die is hier te vinden. Misschien dat die voor sommigen handiger is.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
waar haal je die -9 volt vandaan?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 13:50
Thats verry verry COOL mate

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe schema. Deze is hopelijk veel duidelijker :)

Voor de technische vragen hebben we al het [topic=329594/1/25] topic met meer dan 300 posts >:)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
Hoe duur is dat LCD schermpje?

w00t

Verwijderd

180.- gulden bij conrad

Verwijderd

Vet gaaf :9~ , ik heb de Conrad catologus hier ook liggen. Het lijkt mij ook enorm tof om zo'n schermpje voorin mijn gemodde HX08 te plaatsen.

Ik zie in het Conrad boek staan dat het scherm een buitenmaat van 170 mm, en een 5 1/4 ding is maar 15 cm breed, hoe ga je die daar in zetten of komt hij ergens anders op je kast!

Dit is een grafish LCD display en die heeft niet iedereen, is er nu nog meer software die op dit LCD werkt, het zou ook mooi wezen om Winamp en de systeem spec. op het scherm te laten zien.

• FireStarter
  • Laatst online: 16-10 17:18
Jullie weten wel hoe zo'n dragon kast eruit ziet, heh.
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01cd.jpg
Die heeft zo'n deurtje aan de voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/0382.jpg

Zou ik daar dan bv. een gat in kunnen maken, en daarachter dat LCD schermpje kunnen plaatsen?
Zodat dat schermpje vast in het deurtje zit?

w00t

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 20:46 schreef freezy17 het volgende:

Dit is een grafish LCD display en die heeft niet iedereen, is er nu nog meer software die op dit LCD werkt, het zou ook mooi wezen om Winamp en de systeem spec. op het scherm te laten zien.
dit is naar mijn weten de eerst software die werk via de schakelingen(is misschien wel compatibel) van zotty
en het is natuurlijk nog beta, dus er komt nog meer ;)

andere software is er misschien wel, maar zeker niet veel

Verwijderd

Ziet er nice uit *D

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

:9~
mooi gemaakt !

Verwijderd

ehm vraagje...is dat ding altijd blauw?

Verwijderd

Blauwe ledjes = blauw licht
Gele ledjes = geel licht

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 21:32 schreef freezy17 het volgende:
Blauwe ledjes = blauw licht
Gele ledjes = geel licht
uhh zitten geen ledjes in smartass

is een witte ccfl
in normale lcd's zitten wel ledjes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de positieve reacties! Het een goede drijfveer om verder te gaan met meer leuke features :)
Op dinsdag 15 januari 2002 20:46 schreef freezy17 het volgende:
Vet gaaf :9~ , ik heb de Conrad catologus hier ook liggen. Het lijkt mij ook enorm tof om zo'n schermpje voorin mijn gemodde HX08 te plaatsen.

Ik zie in het Conrad boek staan dat het scherm een buitenmaat van 170 mm, en een 5 1/4 ding is maar 15 cm breed, hoe ga je die daar in zetten of komt hij ergens anders op je kast!

Ik ga het scherm op m'n bureau onder m'n TFT scherm zetten in een apart kastje. Met de CCFL eraan is het te breed voor in de kast van de computer. Bovendien vind ik het los veel mooier staan en de kast staat toch onder m'n bureau, dus dan het wienig zin om het daar in te bouwen :z
Zometeen even het ontwerp voor de voeding helemaal afmaken en morgen de onderdelen halen. Deze komen dan op een printje dat onder de de print van het display komt. Beide prints plus de CCFL inverter gaan dan in het kastje wat op het bureau komt te staan. Aan de achterkant van het kastje komen dan 2 aansluitingen, 1 voor de datakabel en 1 voor de voeding. Als voeding ga ik een gewone 12V adapter gebruiken die overal te koop zijn. Op het wat wordt is punt 2, maar dat zien we dan wel weer :)

Uiteindelijk moet er een app uitkomen die meer doet dan alleen winamp. Als de plugin af is, ga ik me waarschijnlijk bezig houden met iets voor MBM, dat soort dingen.
Op dinsdag 15 januari 2002 20:56 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

dit is naar mijn weten de eerst software die werk via de schakelingen(is misschien wel compatibel) van zotty

Meer software komt eraan. Matty is er mee bezig, Wiebbe ook en misschien ging Yarvieh nog een plugin oid maken voor zijn software. Sorry als ik nu iemand vergeten ben ;) Dus er komt hopelijk nog meer aan. In hoeverre zij hiermee doorgaan weet ik niet (hopelijk ver >:)). Wel zal eventuele software van hen ook werken met hetzelfde schema. Ik heb zelfs al een schema gemaakt voor displays met de SED1330 controller zodat die displays zeer makkelijk gebruikt kunnen worden met bestaande software als de berteffende programmeur de moeite neemt een paar aanpassingen te maken.
Op dit moment is er gewoon nog weinig software voor, om de simpele reden dat heel weinig mensen zo'n display hebben. Hopelijk komt hier met het oog op de huidige ontwikkelingen verandering in. Tijd zal het leren.
Op dinsdag 15 januari 2002 21:25 schreef SFie het volgende:
ehm vraagje...is dat ding altijd blauw?
Yep, altijd. Denk dat het te maken heeft met welke materialen en/of filters er gebruikt zijn. De CCFL is namelijk wel wit, dus het zit in het display zelf.

Verwijderd

Kewl :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
[Elektro n00b modus]

He zotty, als ik het goed begrijp is die reset functie in dat schema gewoon een SCHAKELAAR naar de GND?
En VDD (pin3) is dus de 5V voeding voor de LCD, kan je dat dan gewoon van een molex aftapen?
En welke GND je op de paralelle kabel gebruikt maakt niet uit toch?

[/Elektro n00b modus]

[ontopic]
Die plugin ziet er goed uit! Misschien nog zo'n balkje waar je kunt zien hoever het nummer al is afgespeeld?

Verwijderd

Ik begin dus ook steeds meer te denken om zo'n lcd te maken, dan wil ik wel die 240 x 128. Ik heb net als Zotty ook de PC onder mijn bureau staan dus lijkt het mij ook cool om dit extern te bouwen.
Om hem in de zijkant van de kast te bouwen lijkt me eigenlijk ook niks en in de voorkant past hij niet.

Ik wil de foto's en spec wel eens zien als je dit allemaal klaar hebt en afgebouwd, en wat voor voeding gebruik je daar nu voor? Als je hem intern inbouwt kun je toch gewoon je ATX voeding gebruiken om hem te voeden!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 12:10 schreef LeonM het volgende:
[Elektro n00b modus]

He zotty, als ik het goed begrijp is die reset functie in dat schema gewoon een SCHAKELAAR naar de GND?
En VDD (pin3) is dus de 5V voeding voor de LCD, kan je dat dan gewoon van een molex aftapen?
En welke GND je op de paralelle kabel gebruikt maakt niet uit toch?

[/Elektro n00b modus]

[ontopic]
Die plugin ziet er goed uit! Misschien nog zo'n balkje waar je kunt zien hoever het nummer al is afgespeeld?
Dat schakelaartje in het schema is een gewone schakelaar (aan/uit) die de GND op de reset pin zet bij contact.
En Vdd kun je idd van een molex aftappen. Ga alleen wel even 10x na of je het juiste voltage hebt... Anders zegt je in het display *PATS*. Spreek helaas uit ervaring ;(

Wat betreft de GND op de paralelle poort, in principe zou je aan 1 GND genoeg hebben. Maar, een paar dagen geleden kwam er een topic voorbij met dezelfde vraag. In de reacties stond dat het in praktijk niet altijd werkt omdat intern niet alle GNDs doorverbonden zijn. Dus sluit ze voor de zekerheid allemaal aan (een draadbrug over pin 18 t/m 25 leggen en solderen).

Voor een progress balkje is misschien wel ruimte ;) Als ik nou nog ff de daarvoor te gebruiken (grafische) functie goed aan de praat kreeg...
Op woensdag 16 januari 2002 12:59 schreef freezy17 het volgende:
Ik begin dus ook steeds meer te denken om zo'n lcd te maken, dan wil ik wel die 240 x 128. Ik heb net als Zotty ook de PC onder mijn bureau staan dus lijkt het mij ook cool om dit extern te bouwen.
Om hem in de zijkant van de kast te bouwen lijkt me eigenlijk ook niks en in de voorkant past hij niet.

Ik wil de foto's en spec wel eens zien als je dit allemaal klaar hebt en afgebouwd, en wat voor voeding gebruik je daar nu voor? Als je hem intern inbouwt kun je toch gewoon je ATX voeding gebruiken om hem te voeden!
Als het kastje af is, post ik foto's! Zeker weten >:)

Intern kun je gewoon de ATX gebruiken en extern ligt het er maar net aan wat je wil. Voor in een kastje heb ik dit schema gemaakt: Voeding schema.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 20:56 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

of er nog meer software is ? tuurlijk :P http://www.h4e.f2s.com/lcd011.exe dit is een winamp plugin in exe formaat :P ik moet nog eens kijke hoe t zit om dat ding naar een dll te maken. (deze heeft een aparte stijl, voor mijn lcd een zwarte achtergrond met witte letters, voor de conrad lcd's een witte achtergrond met zwarte letters :P) voor de rest vraag zotty, die had er een foto van d8 ik (en niet die foto van jou + mijn software door elkaar :P)

• Corn
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Ik heb mijn 64x128 LCDtje ook al bijna werkend, met alleen text. Is er al iemand bezig met een proggie voor alles? Inclusief temp, krantenkoppen, weer en meer van die ongein. Lijkt me wel redelijk handig. Grafisch LCD roelt :P

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer software >:) Go Matty en go Cornholio
Op woensdag 16 januari 2002 18:37 schreef Cornholio2001 het volgende:
Ik heb mijn 64x128 LCDtje ook al bijna werkend, met alleen text. Is er al iemand bezig met een proggie voor alles? Inclusief temp, krantenkoppen, weer en meer van die ongein. Lijkt me wel redelijk handig. Grafisch LCD roelt :P
Meer info erop is wel heel wenselijk ja :) Zou wel willen, maar dat is niet 1-2-3 gedaan. Als ik terugkijk zijn 2 dingen duidelijk geworden; ik heb me er zwaar op verkeken en het is ontzettend gaaf om te maken. Niet dat het onderschatten zo'n ramp is, maar het kost tijd, eigenlijk te veel. Wat ik hiermee wil zeggen is dat diegene die met zoiets bezig gaat, eerst even goed over na moet denken of je er tijd voor hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 16:56 schreef Matty_ het volgende:
...(en niet die foto van jou + mijn software door elkaar :P)
Nou vraag je erom :P :P :P

Dit krijg je dus als je de software van Matty en mij samen gebruikt :+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/doorelkaar.gif

Btw, heb er geen zonder de 'mix', maar als je wil kan ik er wel 1 voor je maken.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 19:32 schreef Zotty het volgende:

[..]

Nou vraag je erom :P :P :P

Dit krijg je dus als je de software van Matty en mij samen gebruikt :+
[afbeelding]

Btw, heb er geen zonder de 'mix', maar als je wil kan ik er wel 1 voor je maken.
toch vind ik die conrad lcd's mooier met een witte achtergrond

hehe maak es een foto van mn app :)

Verwijderd

komt er ook een Equalizer?
zo'n ding heet niet voor niets grafisch lcd :)

ik koop er misshcien ook nog wel 1...
zotty als je er nog 1 over hebt :) ik woon redelijk in de buurt :P

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Oblii

Ga je ook de source vrijgeven ooit? (bijv. dmv een sourceforge project oid) ?

kunnen andere mensen ook dingen bijdragen

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 21:56 schreef SFie het volgende:

nja een equalizer op een lcd lijkt me vrij moeilijk, of je moet een touchscreen hebben... je zal dus wel een specterum analyzer bedoelen (foute spelling.. zal wel)

nja ik heb er nog eentje over, maar die verkoop ik nie, daar motk nog eens over denken wat daarmee gebeurt, blijkbaar wordt ie aan een pic ofzo gehangen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 21:25 schreef Matty_ het volgende:

[..]

toch vind ik die conrad lcd's mooier met een witte achtergrond

hehe maak es een foto van mn app :)
Done :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/mattyplugin.jpg
Op woensdag 16 januari 2002 21:56 schreef SFie het volgende:

Tuurlijk komt er een spectrum analyzer >:) Stond al op het to-do lijstje.

Enne, je mocht willen dat ik nog 1 over had :P
Op donderdag 17 januari 2002 17:07 schreef Oblii het volgende:
Ga je ook de source vrijgeven ooit? (bijv. dmv een sourceforge project oid) ?

kunnen andere mensen ook dingen bijdragen
Nog niet over nagedacht, dus het antwoord heb je nog te goed.

Verwijderd

ik heb ff mn schema aangepast :) met dus die icl7660 erbij + 78l05 (die ken btw ook van de 5v afgehaalt worden, maar ok)

Afbeeldingslocatie: http://www.h4e.f2s.com/t6963_ltp_small.jpg

klikke voor een goed leesbare versie

Verwijderd

en wist je ook dat die ilc 7660 5 euro kost :(

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 19:27 schreef dennievg het volgende:
en wist je ook dat die ilc 7660 5 euro kost :(
hier in sittard bij de regenboog kost ie inc bestellen en verzendkoste enzo rond de €3,50

• Mateyo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is gewoon geil :9~

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 19:32 schreef Mateyo het volgende:
Dit is gewoon geil :9~
check dit topic voor meer... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/329594/

foto's en dergelijke zijn verspreid over t topic

of mn webspace geval http://www.matty.tk

Verwijderd

Topicstarter
Nice :)

Gelijk snapt bijna niemand het schema meer ;) :P :+

Verwijderd

edit:

Bug in schema verholpen, t is nu goed, hoop ik :P

Verwijderd

Oew, oew, oew,

vette plugin :)
maar zoals al eerder genoemd, lijkt het mij wel cool om ook te kunnen zien hoe ver het liedje al is.
Mischien kun je kbps/khz achter elkaar doen dat je ruimte creerd. (tis maar een suggestie).

Verder echt :9~

Verwijderd

ik heb de voeding net ff in elkaar gezet en het werkt :)
aleen heb ik die c van 0.1 mu ff weggelaten omdat ik die niet had
ff gemeten maar die negatieve spanning was er gewoon ( eigenlijk wel logisch)
maar zou ik hem weg kunnen laten of niet

en die inventer's conrad voor het display
zijn die print montage

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
nice! :7

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

zou het niet handig komen om een printplaat-layout te maken ook, want dat schema gewoon even solderen zou ik toch niet meer aan beginnen

maar als ik de printplaat kan laten maken is het natuurlijk wel makkelijk ...

of een duidelijke foto van een printje die gemaakt is aan de hand van dit schema

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update van de software: Update versie

Niet veel vernader, maar een paar kleine dingen. Te lange tekst blijft nu buiten beeld en achter de track info wordt nu het percentage van het nummer weergegeven.
Scrollende tekst komt eraan, 1 regelk is geen probleem, maar meerdere wil nog ff niet lukken ;(

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 21:30 schreef Mr.ChronoM het volgende:
zou het niet handig komen om een printplaat-layout te maken ook, want dat schema gewoon even solderen zou ik toch niet meer aan beginnen

maar als ik de printplaat kan laten maken is het natuurlijk wel makkelijk ...

of een duidelijke foto van een printje die gemaakt is aan de hand van dit schema
ff voor iedereen die niet t grote gfx lcd topic heeft gelezen... ik heb zoon print :)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 20:41 schreef Devinity het volgende:
Oew, oew, oew,

vette plugin :)
maar zoals al eerder genoemd, lijkt het mij wel cool om ook te kunnen zien hoe ver het liedje al is.
Mischien kun je kbps/khz achter elkaar doen dat je ruimte creerd. (tis maar een suggestie).

Verder echt :9~
nja... jou bevel... probeer ik te prutsen. en tis me zelfs gelukt ook nog :)

http://www.h4e.f2s.com/Project12.exe

(DIT IS SUPER BETA ! SLUIT WINAMP NIET AF !!!! EERST T PROGJE DAN WINAMP !!!)

edit:
zo en nu jullie de ogen uitsteken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.h4e.f2s.com/cool.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 22:26 schreef Matty_ het volgende:
(DIT IS SUPER BETA ! SLUIT WINAMP NIET AF !!!! EERST T PROGJE DAN WINAMP !!!)
Precies ! Je schrikt wel ff als je het andersom doet >:)

Heerlijk, windows pijn doen met zulke experimenten >:)

Verwijderd

ik heb de voeding net ff in elkaar gezet en het werkt
aleen heb ik die c van 0.1 mu ff weggelaten omdat ik die niet had
ff gemeten maar die negatieve spanning was er gewoon ( eigenlijk wel logisch)
maar zou ik hem weg kunnen laten of niet
en die inventer's conrad voor het display
zijn die print montage

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Heb je een fatsoenlijk datasheet kunnen vinden van dit display? Bij Conrad is dit echt nauwlijks leesbaar! Google heeft dit niet voor mij kunnen vinden :(

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Had ik nou toevallig een LCD liggen die op precies dezelfde manier is aangesloten... was voor een andere plugin die bij
mij niet werkte....

Alleen... ik heb windows XP home en dan krijg je :
"This application has failed to start because DLPORTIO.DLL was not found. Re-installing the application may fix this problem."

|:(

Deze werkt dus bij mij ook al niet :'(

Iemand een idee ?

Mag ook per mail naar PM

BTW ik heb een OPTREX DMF5001 dus andere resolutie, maar
dat zal nog wel goed komen....

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 15:47 schreef moefit het volgende:
Heb je een fatsoenlijk datasheet kunnen vinden van dit display? Bij Conrad is dit echt nauwlijks leesbaar! Google heeft dit niet voor mij kunnen vinden :(
http://www.nanyalcd.co.kr/SPEC/003XP.pdf

Dit is de datasheet van de fabrikant zelf. Niet veel soeps, maar genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 21:52 schreef martkrui het volgende:
Had ik nou toevallig een LCD liggen die op precies dezelfde manier is aangesloten... was voor een andere plugin die bij
mij niet werkte....

Alleen... ik heb windows XP home en dan krijg je :
"This application has failed to start because DLPORTIO.DLL was not found. Re-installing the application may fix this problem."

|:(

Deze werkt dus bij mij ook al niet :'(

Iemand een idee ?

Mag ook per mail naar martijn@kruissen.com

BTW ik heb een OPTREX DMF5001 dus andere resolutie, maar
dat zal nog wel goed komen....
DLPortIO niet XP compatible? Dat zou balen zijn... maar wie draait er nou XP? :P

Waarschijnlijk zal m'n plugin niet werken met dat Optrex display. Die heeft namelijk een resolutie van 160x128 en aangezien de beeldopbouw van de plugin uitgaat van een breedte van 240, krijg je een verschoven beeld. Dit moet in de toekomst nog aangepast worden, maar helaas ontbreekt het me op dit moment aan tijd..

• Martkrui
Ik draai XP omdat het een officiele versie is ivm
bedrijfs pc.... never mind..

Ik heb anders nog wel een linux (SuSE) doos staan.

Ik heb die lcd al een tijd geleden gekregen, maar
nog nooit zien werken omdat de plugins bij mij nooit
werken :'( ......

Heeft iemand iets (WinXP / Linux) zodat ik in ieder
geval kan zien of het LCD werkt ?

En wat tijd betreft : Maak er een sourceforge project
van... zijn vast wel wat andere mensen die tijd over
hebben...

Cya, Martijn

• Martkrui
Okay... was nog vroeg :z

Net even ge-googled.... Die DLL is wel
te downen voor NT / 2000 / XP....

Ik zal het vanavond even proberen en laat wel
weten of het werkt...

• Wiebbe
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

bij mij werkt die gewoon hoor :P
gewoon NT versie gedownload, en ploep deed het :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Martkrui
Op dinsdag 12 februari 2002 09:41 schreef Wiebbe het volgende:
bij mij werkt die gewoon hoor :P
gewoon NT versie gedownload, en ploep deed het :P
:? NT versie ? waarvan.. die DLL ?

Need more input... Graag links of desnoods files
naar martijn@Kruissen.com

Thanx...

Pfft... nou moet ik nog tot vanavond wachten voordat
ik het allemaal kan proberen.... zuch..

BTW, Zotty... ga je deze info nog verzamelen en er
een beetje HTML omheen hangen ? Handig voor downloaden
faq en changelog e.d..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 09:53 schreef martkrui het volgende:
BTW, Zotty... ga je deze info nog verzamelen en er
een beetje HTML omheen hangen ? Handig voor downloaden
faq en changelog e.d..
Ooit, (en met de nadruk op ooit ;)), wil ik een site maken speciaal voor grafische LCDs. Hoe ze werken, hoe je ze kunt programmeren, enz enz. Nadeel is alleen dat ik er over 10 jaar ozfo (overdrijven mag soms) pas tijd voor heb ;(

Verwijderd

c00l, kep er geen andere woorden voor. :)

• Corn
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Ik heb plugin werkent met mijn 128x64, maar er zitten nog een paar kleine probleempjes aan. 1. Er zit een gleuf tussen alle letters en tekens, dus dat "Title: Bestaat uit 3 delen ofzo (Niet erg mooi) En hij geeft alleen het eerste deel natuurlijk. Heb ik de eer eens zelf aan de source te gaan sleutelen of mag dat niet van jou?
BTW: Kom eens op IRC, #OCM

• Martkrui
Grmbl..

Dat van die DLL is wel te fixen, maar heb nou
alleen een balk op m'n LCD...

Zucht... toch maar NOG eens alle lijntjes volgen..

• Atmoz
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

vandaag heb ik van mijn pa ook een LCD gekregen (die hadden we nog thuis liggen). Ik heb effe wat foto's gemaakt ervan, en hier is de link: http://www.trancesensation.nl/stephan/ts/LCD_Sharp.jpg

Mischien weten jullie welk schema ik moet gebruiken om deze aan te sturen? Hij werkt met de HD44780 controller. er zitten 16 pinnetjes op, waarvan niet allemaal gebruikt. Op de print staat ook nog: Sharp F0037CH en LM20255

Ik heb nog 3 andere LCD display's (2x40) en ik hoef die niet meer als die ene werkt. Mischien wilt iemand die hebben in ruil voor info/hulp. Als die ene werkt, mag de behulpzame alle andere hebben. Ik vind het gewoon vet als die werkt!! :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:11 schreef atmoz het volgende:
vandaag heb ik van mijn pa ook een LCD gekregen (die hadden we nog thuis liggen). Ik heb effe wat foto's gemaakt ervan, en hier is de link: http://www.trancesensation.nl/stephan/ts/LCD_Sharp.jpg

Mischien weten jullie welk schema ik moet gebruiken om deze aan te sturen? Hij werkt met de HD44780 controller. er zitten 16 pinnetjes op, waarvan niet allemaal gebruikt. Op de print staat ook nog: Sharp F0037CH en LM20255

Ik heb nog 3 andere LCD display's (2x40) en ik hoef die niet meer als die ene werkt. Mischien wilt iemand die hebben in ruil voor info/hulp. Als die ene werkt, mag de behulpzame alle andere hebben. Ik vind het gewoon vet als die werkt!! :)
ik wil wel helpen hoor !
als je een HD44780 controller hebt dan moet je gewoon het standaard schema gebruiken dat hier overal rondgangt
zal het even zoeken of chronomatrix@hotmail.com op MSN

edit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/mendezke/lcd44780.gif
dit heeft eigenlijk niets meer met het topic te maken :s
als je MSN hebt voeg je me maar toe ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie de sourcecode wil van de T6963C aansturing (dus niet het komplete programma) => stuur een mailtje naar ikwilsourcecode@schijf.org en je krijgt het :) Het kan even duren, aangezien ik niet elke dag achter m'n eigen computer zit.

De sourcecode is in C(++) en puur bedoeld om mensen op weg te helpen met de link naar DLportIO en het schrijven en lezen van data naar het display.

Ik zat er al een tijd aan te denken, maar vandaag toch maar de knoop doorgehakt. De reden hiervoor is dat ik op het moment zelf bijna geen tijd heb voor verdere ontwikkeling. Op deze manier hoop ik de drempel voor anderen te verlagen voor het schrijven van software voor grafische LCD's. Natuurlijk heb ik altijd wel tijd voor eventuele vragen ;)

Verwijderd

je hebt mail :D
zoiets moet je geen 2 maal zeggen natuurlijk ;)

• Atmoz
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Dank jullie voor de behulpzame hulp!! Ik ben net begonnen aan een ander LCD display (die wat op de foto staat lukte me niet, omdat daar de pinnen heel anders waren dan op ALLE schema's). Nu heb ik een 2x20 Display, ook met diezelfde controller, en nu werkt het enigszins :) (ik dank iedereen op dit forum waar ik goede info van heb gehad). Het enige is nu dat de lichtsterkte van de text heel dof is. Nu moet ik voor een negatieve min (-) zorgen, zodat deze ook wat feller wordt. ik denk dat ik de min ga aftappen van de ATX voeding, en dan met een schakeling de juiste spanning maak.
Als alles werkt laat ik het meteen weten, en ik maak ook later een tutorial die duidelijk is voor newbies (was ik vanmorgen nog) Ook plaats ik dan wel wat foto's (ook meteen van mijn casemod)...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 21:35 schreef Mr.ChronoM het volgende:
je hebt mail :D
zoiets moet je geen 2 maal zeggen natuurlijk ;)
En je was de 1e :+

oh ja, wees netjes en laat m'n naam staan. That's all I ask :Y)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:15 schreef Zotty het volgende:

En je was de 1e :+

oh ja, wees netjes en laat m'n naam staan. That's all I ask :Y)
:D ik ga een 240x128 schermpje kopen denk ik, zal minder duur uitkomen en heb nog wat mooie ideeën voor een kastje.
dat word ook leerrijk, misschien probeer ik later nog iets anders /groter/ ...

alvast bedankt en ik ben altijd netjes hoor O+

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid, wil je iets zenden naar het display, dan doe je dat dus zo:

data => controller.WriteData(...);
commando => controller.WriteCommand(...);

En wel T6963C.h includen natuurlijk. Anders werkt het niet :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op dinsdag 15 januari 2002 20:50 schreef Robbie007 het volgende:
Jullie weten wel hoe zo'n dragon kast eruit ziet, heh.
[afbeelding]
Die heeft zo'n deurtje aan de voorkant.
[afbeelding]

Zou ik daar dan bv. een gat in kunnen maken, en daarachter dat LCD schermpje kunnen plaatsen?
Zodat dat schermpje vast in het deurtje zit?
Ja dat kan :D
Er zijn geloof ik wel meer mensen die dat hebben.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:27 schreef Zotty het volgende:
voor de duidelijkheid, wil je iets zenden naar het display, dan doe je dat dus zo:

data => controller.WriteData(...);
commando => controller.WriteCommand(...);

En wel T6963C.h includen natuurlijk. Anders werkt het niet :)
kan de boel niet compileren enzo hoor :s
maar ik ga het toch volledig zelf nog proberen uit te zoeken in de datasheet en dan omvormen naar VB
zo leer ik ook nog iets ;)

nog een vraag:
dit is toch het juist schema hoop ik ?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/lcd.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:00 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

kan de boel niet compileren enzo hoor :s
maar ik ga het toch volledig zelf nog proberen uit te zoeken in de datasheet en dan omvormen naar VB
zo leer ik ook nog iets ;)

nog een vraag:
dit is toch het juist schema hoop ik ?
[afbeelding]
Yep, dat is het schema.

Dat je het niet kunt compilen, klopt wel. Je mist een aantal variabelen. De complete software bestaat uit verschillende classes, en 1 daarvan is bijv. "display.getTxtAddress()". Deze functie levert het text home address op en staat in de class LCD. Dit soort variabelen zul je zelf moeten declareren of de functies maken.

Verwijderd

ok, begrijp het grotendeels nu, maar zoals ik al zei : ik ga het niet gebruiken in C++

alles zal omgevormt worden naar VB
misschien zal ik iets moeten doen met een DLL uit C++ om de bitmaps te kunnen laden, hoop het niet ...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 22:16 schreef Mr.ChronoM het volgende:
misschien zal ik iets moeten doen met een DLL uit C++ om de bitmaps te kunnen laden, hoop het niet ...
Een bitmap is niets anders dan een file met bepaalde data op vaste plaatsen. En een file inlezen kan in VB toch wel, dat is vrij standaard. Het is ff lastig om door te krijgen waar welke data staat, maar als je het eenmaal snapt.... :)

Verwijderd

heb er nu totaal nog niet achter gezocht, maar als je het zo bekijkt als een gewoon bestand met bepaalde data, moet het idd wel te doen zijn
gewoon een eindje zoeken
zal ik alvast vandaag aan beginnen
Pagina: 1