Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] _Beta_software voor Gfx LCD's (t6963c)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.732 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een 240x128 grafisch LCD scherm gekocht (komt nog een guide + site met alle info over aansluiten, maken van voeding enzo) en aangezien er voor dit scherm geen software beschikbaar is open ik hier maar een topic met:
• De beschikbare software voor t6963c-controllers
• Nieuwe ideeën van mij/jullie om in software te verwerken
• test versie van mijn en andere software

tot nu toe is er waarschijnlijk niet veel interesse in deze software, maar ideeën blijven altijd welkom

tot nu toe is er:
Door Zotty
Test progje voor 240x64 LCD's
Winamp plugin voor 240x64 LCD's

Door Mr.ChronoM
Test progje voor 240x128 LCD's
Soort pacman engine (bewegen van vierkant blokje met grenzen
Snake spel

snake info :
bewegen van de slang werkt
tegen de muren = gameover
mogelijkheid om opnieuw te starten na gameover
eten van 1 blokje (moet dus nog uitgebreid worden)
nog Geen scores

Door Matty
Test progje voor 240x64
De Mirc_dll (scriptje zit in de zip file)

Door Jay en Jordi
Winamp plugin, met init knop en clear knoppen

ps:
• alle 240x64 plugins werken dus zonder problemen op 240x128 LCD's
• je hebt altijd DLportIO nodig om deze software te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
niet veel animo blijkbaar voor t6963c software ...

maar ok, ik blijf nog even doorgaan
hier het eerst deel van mijn algemeen proggie, vandaag gemaakt
het Winamp4LCD prog

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~tferyn/LCD/Winamp4LCD.JPG
niet niet downloadbaar, want toch niet veel interesse en er moet nog een analyzer bijkomen in de lege rechthoek.

Wat er nog in dat prog komt:
MSN info zeker (online contacts, new mails, enz...)
hopelijk ook CPU gebruik, mem gebruik met grafieken, type CPU, ...

ideeën en sample code voor CPU gebruik = altijd welkom ;)

Verwijderd

Gaaffff WootTTT! :9~ :9~

Ik heb een 240 x 64 LCD besteld! Maar zo'n LCD is toch wel wat wreder dan een Character lcd'tje!

Verwijderd

wat kost zo'n grafisch LCD'tje?

Verwijderd

dat wordt dus zeker ff sparen voor zo'n lcd

ik vind jammer dat ik niet kan programeren, anders had ik graag geholpen

Verwijderd

Topicstarter
Was even geschrokken dat er ZO weinig reactie kwam, maar ik ben weer gerust nu, er is toch interesse

alleen denk ik dat de meeste een 240x64 gaan kopen ?

Support voor meerdere formaten op grafische schermen is eigenlijk gewoon makkelijker als je gewoon 2 programma's maakt ...

maar software voor 240x64 en 240x128 zal er wel genoeg komen, ik ben nu echt van plan om iets te maken die de hoofdfuncties van smartie heeft (winamp deel is er dus bijna)

Mijn LCD scherm kost 102€ bij conrad

Verwijderd

ziet er naajs uit!!
die winamp-lama is gaaf :D

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OK ! Dit zit er prima uit. Ik ga toch eens naar de specs van dit LCD scherm kijken. Wellicht toch de moeite om een MP3 speler mee in m'n auto voor elkaar te krijgen...
Was het veel werk om zover te komen met je software ?
Voor die standaard LCD schermen is veel documentatie en software maar voor deze controllers is er veel minder documentatie / software. Heb je nog meer pics :P

Verwijderd

Ik heb bij een inkoopactie de 240 x 64 LCD besteld, deze kost € 47,68 excl € 5,70 verzendkosten.

Dat is een stuk goedkoper als conrad!

Verwijderd

You have done well my son :+

Complimenten, het ziet er gaaf uit, vooral die lama hehe :)

Verwijderd

Zelf heb ik ook zo'n 240x64 display van conrad
Programmatuur ervoor schrijven ga ik zelf doen, maar zoek nog steeds goeie info over het aansluiten van zo'n ding

Dus als iemand schema's kan/wil posten...GRAAG! :)

Daarna wil ik uiteraard iedereen helpen met het ontwikkelen van software hiervoor :D

edit:

Typen blijvt moeluk

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 09:46 schreef Lynx666 het volgende:
Dus als iemand schema's kan/wil posten...GRAAG! :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/T6963Caansluitschema.gif

Zoeken is moeilijk he ;)

Verwijderd

Zoeken is moeilijk he ;)
Jah beswel :) Heb dat schema nog niet eerder voorbij zien komen iig |:(

In elk geval bedankt! :) Heb ik weer wat de doen in 't weekend :) Je hoort 't wel zodra ie werkt

...of misschien mod ik eerst een blauwe backlight... B-)

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:48
Op vrijdag 22 maart 2002 10:13 schreef Zotty het volgende:

[..]

[plaatje]

Zoeken is moeilijk he ;)
Compleet met auto reset... :+

Maareh... voordat je dit aansluit is het handig om even de pinnummer/signalen op je lcd te controleren. Zoek even een datasheet en controleer.

Misschien eens een compatibility list maken? Zotty ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 10:32 schreef martkrui het volgende:
Misschien eens een compatibility list maken? Zotty ?
Geen slecht idee :) Zal dit weekend eens ff de tig datasheets op m'n HD doorkijken en een lijst maken!

Verwijderd

De datasheet van m'n 240x64 heb ik thuis liggen..kan ik nu niet nakijken, maar mbv het schema moet ik er wel uitkomen (anders horen jullie weer van me :))

Verwijderd

Nog een vraagje;

Hoeveel FPS kan zo'n ding produceren? Is het bv geschikt voor animaties (min. 15 fps) of realtime spectrum analyser voor winamp o.i.d.?

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 11:38 schreef Lynx666 het volgende:
Nog een vraagje;

Hoeveel FPS kan zo'n ding produceren? Is het bv geschikt voor animaties (min. 15 fps) of realtime spectrum analyser voor winamp o.i.d.?
Controller en paralelle poort kunnen het wel aan, maar zodra je meer dan iets van 5 frames per sec wilt, zit je qua response time van je display aan de max wat betreft leesbaarheid. Een realtime spectrum analyzer zou op zich wel kunnen, maar je moet het aantal frames p/s gewoon laag houden. Verder kan het wel, mits je goed nadenkt over hoe je de adressering wil regelen.
Ben ooit begonnen aan analyzer voor m'n winamp plugin, maar wegens tijdgebrek helaas nooit afgemaakt. Addressering is daarbij het lastigste gebleken, maar zeker niet onmogelijk, je moet er gewoon even bij stilstaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een routine geschreven in VB waarmee ik eerst een foto inlaad in een array(iedere 6bit in 1 veld). ik laad nu foto's in 100ms naar mijn scherm, een real-time analyzer moet volgens mij zeker te doen zijn, als je heb nie over je volledig scherm zet. ik zou het zeker direct maken, alleen is het probleem dat het met VB niet echt kan...

iemand een DLL waaruit ik gegevens kan halen voor een analyzer ??

Ik ga in het weekdn mijn programma uitbreiden en MSN ondersteuning geven en denk nog aan een DU-grafiekje ofzo

ps : ik merk hier duidelijk dat er een grote vraag naar 240x64 LCD's komt en niet naar de 240x128 ... wat jammer ... :P

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 12:54 schreef Mr.ChronoM het volgende:
iemand een DLL waaruit ik gegevens kan halen voor een analyzer ??
Welke gegevens moet je precies hebben? Ik heb nog wel iets op m'n HD staan waar je misschien wel wat aan hebt. Ik hoor het wel bij ICQ hehe ;)

Verwijderd

ik laad nu foto's in 100ms naar mijn scherm
Dus ik zou in principe 'fullscreen' een FPS van 10 kunnen halen. Helaas zou dat te weinig zijn voor 'vloeiende' animaties...

Maar als ik het goed begrijp zou ik met het optimizen van addressering toch goeie resultaten kunnen halen?

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 14:20

Eboman

Ondertitel

Op vrijdag 22 maart 2002 12:54 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ps : ik merk hier duidelijk dat er een grote vraag naar 240x64 LCD's komt en niet naar de 240x128 ... wat jammer ... :P
Mr.ChronoM misschien een ideetje voor wat animo: veel mensen (zoals mijzelf) hebben een hoge drempel qua solderen en aansluiten van die lcd's en ook daadwerkelijke aansturen.
Maar ze vinden het allemaal hardstikke mooi.
Als je nu eens een compleet werkend LCD via jou kan bestellen met evt de software erbij of evt een soort van SDK voor de programmeurs.
Nu weet ik al dat er iemand anders is die lcd's verkoopt hiero (compleet) maar misschien ook een idee voor jou grafische versies.

Kijk dan zou ik evt. wel animo hebben. ;)

Signature

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 13:02 schreef Lynx666 het volgende:
Dus ik zou in principe 'fullscreen' een FPS van 10 kunnen halen. Helaas zou dat te weinig zijn voor 'vloeiende' animaties...
Ga uit van een response time van 200ms voor rise en 200ms fall. Kom je op 400ms en daaruit mag je concluderen dat je 2,5 frames p/sec kunt laten zien. Of je nou je data met 1 FPS of met 100 FPS er naartoe kunt sturen maakt niet uit als je het toch niet kunt zien.

Je kunt altijd genoegen nemen met wat ghosting, maar daar zit gewoon een grens aan, omdat je op een gegeven moment bijna geen ondescheid meer kunt maken tussen het huidige en vorige frame.

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 13:02 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Maar als ik het goed begrijp zou ik met het optimizen van addressering toch goeie resultaten kunnen halen?
ik en zotty hebben dit eens in het begin geprobeert, maar je komt dan toch te zitten met een timing probleem want na een minuut kwamen er gekke tekens in t lcd... en da motte we nie hebben ;)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 14:17 schreef Matty_ het volgende:
ik en zotty hebben dit eens in het begin geprobeert, maar je komt dan toch te zitten met een timing probleem want na een minuut kwamen er gekke tekens in t lcd... en da motte we nie hebben ;)
Dat was idd een raar iets :Y) Nu is dit probleem hoogstwaarschijnlijk op te lossen. De test was verre van optimaal geprogrammeerd en trad alleen op als er continu beelddata verstuurd werd. Misschien een soort buffer overflow van windows oid. Hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is om fullscreen animaties te produceren, maar alleen als de software strak en netjes in elkaar zit.

Verwijderd

Hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is om fullscreen animaties te produceren, maar alleen als de software strak en netjes in elkaar zit.
Zodra m'n LCD werkt en aan de software kan gaan beginnen ga ik dit zeker proberen. I'll keep you posted :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 13:04 schreef Eboman het volgende:

[..]

Mr.ChronoM misschien een ideetje voor wat animo: veel mensen (zoals mijzelf) hebben een hoge drempel qua solderen en aansluiten van die lcd's en ook daadwerkelijke aansturen.
Maar ze vinden het allemaal hardstikke mooi.
Als je nu eens een compleet werkend LCD via jou kan bestellen met evt de software erbij of evt een soort van SDK voor de programmeurs.
Nu weet ik al dat er iemand anders is die lcd's verkoopt hiero (compleet) maar misschien ook een idee voor jou grafische versies.

Kijk dan zou ik evt. wel animo hebben. ;)
Voorgemaakte LCD's
Zoiets zou ik wel zien zitten, maar volgens mij zou de prijs nogal sterk kunnen oplopen
stel 240x128 display
LCD => 102€
verzendkosten van Conrad => +12€
voeding die -18V heeft => 10€ (schatting)
de aansluiting zelf met flatcable op maat => 10€ (iest minder)
+ nog eens verzend kosten en wat voor mijn werk ...
ongeveer 135€ + verzend kosten van België (waar ik dus woon) naar Nederland en laat ons zeggen een 5-10€ voor mij
ruwe schatting kom je snel aan een => 160€ voor een 240x128, wat ik eignlijk tot nu toe ook wel al kwijt ben met dingen testen en onderzoeken

als er echt animo voor zou zijn, dan wil ik wel kijken wat er kan gedaan worden

Software SDK
Een verzamelpunt waar alle info die er momenteel is over deze LCD's zal er zeker komen, het is mij en nog waarschijnlijk iedereen duidelijk dat er geen echt punt is waar je direct iets kan vinden over deze LCD's en dat daar dringend iets moet aan gedaan worden, zo kunnen ze wel wa beter verkopen en heeft de software ook wat nut.

Ik programmeer in VB, dit is voor velen een begrijpbare taal. Zotty progged in C++.
Als je dus onze Init, write en write functies zou kunnen krijgen, wat voor mij geen probleem is(geen volle programma's dus). samen met de info op de site die er komt, dan zouden we weer een heel stukje verder zijn

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 11:13 schreef Zotty het volgende:
Geen slecht idee :) Zal dit weekend eens ff de tig datasheets op m'n HD doorkijken en een lijst maken!
Wil er net aan beginnen, maar bedenk me net ineens dat het eigenlijk belachelijk is. Ik bedoel, 'k kan m'n tijd wel beter besteden.
Iedereen kan zo naar de site van de fabrikant gaan om daar de pinout te vinden, en daarnaast staan in m'n schema de namen van de aansluitingen erbij. Dus je kunt het makkelijk aanpassen als je display net iets anders aangesloten moet worden (wat overigens bijna niet voorkomt).

Verwijderd

Topicstarter
Winamp 4 Gfx LCD's

hier klikken om te downloaden

Foto stond ook in 2de post van dit topic, maar past hier wel beter.
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~tferyn/LCD/Winamp4LCD.JPG

Het progje is nu bijna klaar, maar de analyzer is er nog niet (nogal moeilijk in VB)

Wat op het LCD komt:
• artiest en titel
• tijd in het liedje
• tracknummer van het liedje
• bitrate
• samplerate
• status (playing, stopped, paused)
• shuffle (met kruisje voor aan, geen kruisje voor uit)

Wat er nog moet gebeuren:
• de analyzer in de lege rechthoek plaatsen
• het proggie verwerken in een programma die ook MSN info geeft, misschien DU-info, allehande PC info en als er nog aanvragen zijn worden die misschien ook verwerkt

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 20:22 schreef Mr.ChronoM het volgende:
niet veel animo blijkbaar voor t6963c software ...

maar ok, ik blijf nog even doorgaan
hier het eerst deel van mijn algemeen proggie, vandaag gemaakt
het Winamp4LCD prog

[afbeelding]
niet niet downloadbaar, want toch niet veel interesse en er moet nog een analyzer bijkomen in de lege rechthoek.

Wat er nog in dat prog komt:
MSN info zeker (online contacts, new mails, enz...)
hopelijk ook CPU gebruik, mem gebruik met grafieken, type CPU, ...

ideeën en sample code voor CPU gebruik = altijd welkom ;)
zier er in iedergeval vet uit

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 11:23 schreef subgrafix3d het volgende:

zier er in iedergeval vet uit
thanks, alleen jammer dat er niet meer mensen kunnen van meegenieten :P

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk mijn CCFL inverter binnen
Dus even een nieuwe duidelijke foto van mijn Winamp prog.

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~tferyn/LCD/WinampCCFL.JPG
*D

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 17:41 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[afbeelding]
*D
mooi man
hoe groot is dat lcd nou ( pixels )

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 17:41 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[afbeelding]
*D
Moooooi :) Backlight rulez!

btw, de resolutie is 240x128

Verwijderd

heb nog ene liggen maar niet met die standard controler er op :( maar wil toch het een keer proberen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 18:32 schreef Egberttheone het volgende:
ow en meschien voor de mensen die niet zo veel geld hebben ! (waaronder mij) http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=elektronica&u=onderdelen&gz=alle&uz=alle&ID=2168&tr=lcd~&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp=
Das idd heel goedkoop !!
maar de topic titel zegt "Software voor Gfx LCD's" ;)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op zaterdag 23 maart 2002 18:57 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Das idd heel goedkoop !!
maar de topic titel zegt "Software voor Gfx LCD's" ;)
welk aansluit schema gebruik je hiervoor? (ik heb namelijk zo'n LCD scherm besteld) niet alle schema's werken met alle programma's namelijk... nogal een barriere.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 16:46 schreef Oxigun het volgende:

[..]

welk aansluit schema gebruik je hiervoor? (ik heb namelijk zo'n LCD scherm besteld) niet alle schema's werken met alle programma's namelijk... nogal een barriere.
Voor de t6963c LCD schermpjes is er momenteel maar 1 schema dat ik ken en dat is het schema van Zottydat al op de eerst pagina van dit topic vermeld is
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/T6963Caansluitschema.gif

eigen aanpassingen zijn natuurlijk ook mogelijk, zo heb ik GEEN reset gedoe en heb ik op de FS gewoon 5V gezet (wat ik VEEL beter vind, want iedereen hier gaat toch met 6x8 fonts werken !
Maar dit schema is natuurlijk wel heel volledig met alles erop en eraan ;)
Matty geeft ook een schema maar daar weet ik niet direct de link naar, das met een voeding voor de negatieve spanning erin

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik vindt het wel errug mooi hoor allemaal. Kheb d'r ook eentje besteld en khoop dat ik ze deze week binnen heb.

Maar heb jij voor dat backlight gewoon een ccfl gebruikt? Waar heb je die dan neergezet?

Verwijderd

Topicstarter
Alle 240x128 en 240x64 LCD's van Conrad zijn met een CCFL ingebouwd, je sluit er dus gewoon een inverter op aan en das je backlight.

Die LCD's voor 20€ zijn met LED's als backlight en zou het eens moeten bekijken maar de nummering van de pinnen in het schema van hierboven zou wel eens iets kunnen verschillen (ben het 90% zeker).

maar je moet dus gewoon in de datasheet kijken welke naam met welke pin overeen komt, niet echt een probleem dus

Verwijderd

ej niet alles kopen he! :P maak wel goede reclame voor die man ik eis 10% :7

• Oxi

Oxi

Op maandag 25 maart 2002 19:11 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Alle 240x128 en 240x64 LCD's van Conrad zijn met een CCFL ingebouwd, je sluit er dus gewoon een inverter op aan en das je backlight.

Die LCD's voor 20€ zijn met LED's als backlight en zou het eens moeten bekijken maar de nummering van de pinnen in het schema van hierboven zou wel eens iets kunnen verschillen (ben het 90% zeker).

maar je moet dus gewoon in de datasheet kijken welke naam met welke pin overeen komt, niet echt een probleem dus
wel dus. hoe moet ik er nu achter komen?? en waar zijn die datasheets.
btw daar zit een T6963 controller op. zijn dat zelfde aansluitingen als een T6963C?

Verwijderd

Topicstarter
Alle informatie over die aansluitingen zijn te vinden in het topic hierover, die veel aandacht krijg op dit ogenblik.

ook de link naar de datasheet enzo

en er is geen verschil tussen die controllers, de ene noemt het een t6963 de ander een t6963c, die benaming met de c erbij is de juiste naam

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:11 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Aansluiting is zeker verschillend, ben nu bezig met een aangepast schema speciaal voor dat display. Het schema zal dan ook gepost worden in het bijbehorende topic.

Verwijderd

Topicstarter
*Update* ;)

heb mijn prog uitgebreid (of beter : ik ben er nog aan bezig) met een MSN deel.

ziet er nu zo uit :
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~tferyn/LCD/MSN.jpg

Om de minuut (of eender welke tijd) word er gewisseld tussen de Winamp info en de MSN info.

in het vak online/offline contacts, wil ik iets gaan doen met de namen van de online gebruikers denk ik, weet nog niet concreet iets ... ideeën iemand ?

op de 2de lijn bij email zit ik ook even in de problemen, die zal ik moeten verwijderenof gewoon zo laten...

• ajampaniki
Op maandag 25 maart 2002 22:44 schreef Mr.ChronoM het volgende:
*Update* ;)

heb mijn prog uitgebreid (of beter : ik ben er nog aan bezig) met een MSN deel.

ziet er nu zo uit :
[afbeelding]

Om de minuut (of eender welke tijd) word er gewisseld tussen de Winamp info en de MSN info.

in het vak online/offline contacts, wil ik iets gaan doen met de namen van de online gebruikers denk ik, weet nog niet concreet iets ... ideeën iemand ?

op de 2de lijn bij email zit ik ook even in de problemen, die zal ik moeten verwijderenof gewoon zo laten...
ziet er echt heeeeel vet uit man. Maar is het niet beter om het zo in te stellen dat je gewoon zelf tussen msn en winamp kan kiezen. OF dat als bv msn of winamp uitstaat de ander op het lcd wordt aangegeven.

En kan je het erin verwerken dat je ook uptime en memorie en cup info enzo erin kan verwerken. Dat dus als msn en winamp uitstaan dit er komt te staan.

Icq me gewoon ff als je ideeen wil uitwisselen.

• ajampaniki
Kdenk trouwens dat het handiger is om 1 groot topic te openen over software en het solderen van de lcd's. Idee of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ideeën hoor ik heel graag, maar wil ze ook wel delen met anderen ...

momenteel ben ik gewoon alles wat ik kan aan het programmeren. Veel software met meedere functies heb ik nog niet gemaakt, maar ik zal wel werken met systemen die ervoor zorgen dat uitgeschakelde programma's niet weer gegeven worden.

momenteel werkt alles wel, maar instel mogelijkheden zijn er nog totaal niet.
De uitbreiding met CPU gebruik, mem gebruik, blabla, is altijd de bedoeling geweest, maar het is echt wel moeilijk in VB (en in andere talen ook). Ik vind enkel maar voorbeelden die echt al heel sterk gevordert zijn. het moet er zeker bij komen, maar kan geen datums beginnen voorspellen.

Ik probeer gewoon het systeem van programma's die nu reeds bestaan voor karakter-LCD's om te zetten naar een "mooie" grafische layout.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 23:13 schreef ajampaniki het volgende:
Kdenk trouwens dat het handiger is om 1 groot topic te openen over software en het solderen van de lcd's. Idee of niet?
Ik zou graag dit topic houden enkel en alleen over software, met updates, nieuwe ideeën enzo.

solderen zijn ol topics over en moet eigenlijk al duidelijk zijn daaruit

• ajampaniki
Ja ok is wel logisch.

Als ik je zou kunnen helpen met proggen zou ik het doen, maar ik ben zelf niet verder gekomen dat een rekenmachine met vb. kzou wel graag de code willen bekijken, ookal snap ik er geen ene hol van.

Best lijkt me om als eerste een werkende prog te maken voor winamp, liefst met equalizer op dat grote open stuk van je lcd. Rest moet dan gewoon verder ontwikkelt worden, maar dan hebben we iig wat.

Ff een ander vraagie over de lcd zelf: hoe groot is dat ding wel niet?

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb zelf zo'n lcd schermpje besteld die te koop waren op marktplaats.nl (240x128, T6963,LED Backlite voor € 20) en ben van plan om hier zelf software voor te schrijven. Nou weet ik niet of dit heel ingewikkeld is, en hoe ik het schermpje moet aanspreken. Kan ik dit gewoon doen dmv DLportIO en dan de juiste poorten open/dicht te zetten? (Ik heb laatst zo'n vumetertje gemaakt voor de lpt poort, 8 ledjes op 2 t/m 9 niet zo heel moeilijk :+, en met gebruik van DLportIO kan je hier heel simpel 'leuke' effectjes mee maken)
Misschien dat een van jullie mij een url kan geven met wat nadere uitleg of wat voorbeeld source codes (c++) voor het progammeren van deze controller. En misschien is het een idee om een 'projectje' te starten waar mensen die software voor deze controller schrijven samen aan werken zodat je niet 10 verschillende proggies krijgt die allemaal net iets anders doen.

vtec just kicked in yo!

Verwijderd

Topicstarter
Samen werken aan 1 prog is gewoon MOEILIJK ...

eerste probleem is als dat sommigen in VB willen werken anderen in C++ en delphi.
Ik werk dus in VB...

en er komt (binnenkort) een site waar ALLE info verzameld zal worden over deze LCD's + prog voorbeeldjes (meer zeg ik niet)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
all die topics hier over die LCD schermen maken het zoeken naar de juiste antwoorden voor mijn vraag zo fucking moeilijk!

dus doe ik het hier!

ik wil ook een LCD display kopen/bestellen, maar ik woon in schagen, en hier bij de locale electroboer verkopen ze geeneens IC chipies dus laatstaan LCD schermene,

anyway weet iemand nou een goeie site om lcds te bestellen, die in de FAQ zijn zijn dus niet goed, die verkopen kant en klare lcd terwaarde van [b]60/b] euro, way to expensive...

• Oxi

Oxi

Op dinsdag 26 maart 2002 13:41 schreef Mister_X het volgende:
all die topics hier over die LCD schermen maken het zoeken naar de juiste antwoorden voor mijn vraag zo fucking moeilijk!

dus doe ik het hier!

ik wil ook een LCD display kopen/bestellen, maar ik woon in schagen, en hier bij de locale electroboer verkopen ze geeneens IC chipies dus laatstaan LCD schermene,

anyway weet iemand nou een goeie site om lcds te bestellen, die in de FAQ zijn zijn dus niet goed, die verkopen kant en klare lcd terwaarde van [b]60/b] euro, way to expensive...
er werden schempjes aangeboden voor €20/stuk en alle snelle jongens hebben er een nu :)
je bent dus net iets te laat

* Oxi heeft er een besteld!

• ajampaniki
Op dinsdag 26 maart 2002 13:44 schreef Oxigun het volgende:

[..]

er werden schempjes aangeboden voor €20/stuk en alle snelle jongens hebben er een nu :)
je bent dus net iets te laat

* ajampaniki heeft er een besteld!
me 2. Maar ze zijn gewoon bij conrad te koop, maar dan een stuk duurder.

Ff voorstel voor het proggie: kan er toevallig boven de shuffel ook een repeat aanduider komen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 15:23 schreef ajampaniki het volgende:

Ff voorstel voor het proggie: kan er toevallig boven de shuffel ook een repeat aanduider komen?
deze had ik moeten zien aankomen ;)
dat moet kunnen, heb gisteren de layout al weer een stuk aangepast (vooral de MSN interface), zal er nog een repaet ding bijzetten, maakt het vollediger niet waar :)

• ajampaniki
Op dinsdag 26 maart 2002 17:31 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

deze had ik moeten zien aankomen ;)
dat moet kunnen, heb gisteren de layout al weer een stuk aangepast (vooral de MSN interface), zal er nog een repaet ding bijzetten, maakt het vollediger niet waar :)
Oeh we willen natuurlijk nu wel ff een pic zien he.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie kunne niet klagen van de pics, hier zijn ze al, de functie in 30 minuten al geprogged en foto's van gemaakt

MSN functie :
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/LCD/MSN.JPG

Winamp functie :
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/LCD/Winamp.JPG

Link naar laatste versie :
All 4 Gfx LCD's

PS => sinds een uurtje heb ik terug beschikking over mijn eigen webspace. als er dus foto's zijn die niet meer moeste werken in het begin van die topic, kan dat best zijn, maar dan zijn er zeker al nieuwe versie verschenen, zoals deze hierboven
(server van skynet was gecrashed ofzo)

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 18:05 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Jullie kunne niet klagen van de pics, hier zijn ze al, de functie in 30 minuten al geprogged en foto's van gemaakt

MSN functie :
[afbeelding]

Winamp functie :
[afbeelding]

All 4 Gfx LCD's

PS => sinds een uurtje heb ik terug beschikking over mijn eigen webspace. als er dus foto's zijn die niet meer moeste werken in het begin van die topic, kan dat best zijn, maar dan zijn er zeker al nieuwe versie verschenen, zoals deze hierboven
maar nu ff een vraagje
is dat msn screen nou gewoon een bmp
of werkt die ook al echt
want dit is dus echt gaaf :9
toch maar is bestellen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 18:12 schreef plasma_tv het volgende:

maar nu ff een vraagje
is dat msn screen nou gewoon een bmp
die vraag hadduk nu niet verwacht en voor de duidelijkheid

ALLE foto's die ik post zijn foto's van WERKENDE programma's !

alles is dus echt, geen bmps, de achtergronden zet ik om met een proggie die ik zelf geschreven heb, van GIF naar ARRAYs
ik laad mijn achtergronden dus stuk voor stuk uit arrays, lekker snel

• ajampaniki
Op dinsdag 26 maart 2002 18:05 schreef Mr.ChronoM het volgende:

MSN functie :
[afbeelding]

Winamp functie :
[afbeelding]

All 4 Gfx LCD's

Misschien stom, maar is het stukje bij status niet een beetje te klein. als er nl "aan de telefoon" staat past het niet helemaal. Misschien heb je er al aangedacht, maar kzeg het toch maar ff.

Verwijderd

Topicstarter
alles past er mooi in hoor, heb alles mooi berekent en getest
online, away, brb, busy, phone, lunch
beetje creatief geweest met inkorten natuurlijk ;)

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 18:18 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

die vraag hadduk nu niet verwacht en voor de duidelijkheid

ALLE foto's die ik post zijn foto's van WERKENDE programma's !

alles is dus echt, geen bmps, de achtergronden zet ik om met een proggie die ik zelf geschreven heb, van GIF naar ARRAYs
ik laad mijn achtergronden dus stuk voor stuk uit arrays, lekker snel
ok, dan is het goed
had het ook wel verwacht hor,maar je weet maar nooit

ik vind het maar knap dat julie zo ver komen

Verwijderd

Topicstarter
next step => CPU/MEM load in grafiek

dat word past echt HEEL moeilijk voor mij ...
uptime
windows versie enzo natuurlijk ook niet vergeten

we staan nog in de kinderschoenen, de LCD's beginnen nog maar sinds deze week echt te verkopen ...

toekomst zijn afgewerkte spelletjes enzo(bijna al 1 klaar)

dus volgende uitbreidingen even samenvatten
• Windows version
• CPU/MEM usage (met grafiek hopelijk)
• free HD space
• uptime
• systeemtijd misschien

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 23:43
Ik heb er ook eentje besteld, omdat ik hier zie wat voor gave dingen er allemaal mogelijk zijn

De ideeen zijn in ieder geval goed! Ga vooral zo door!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar uurtjes op zoek naar een naam voor mijn proggie, terwijl ik aan het proggen was

tot nu toe ben ik niet echt verder gekomen dan
"All 4 Gfx LCD's"
"ChronoGfxLCD"

is er nog iemand die een idee heeft voor een naam ?
want ik ben er niet echt sterk in :)

ps : heb al free HD space van max 10 HD's/partities en de uptime :)
windows versie ook ongeveer maar moet nog wat werken aan de build nummers die ik terug krijg :)

Verwijderd

Jemig... jij bent echt op de goeie weg.
Ziet er kewl uit man.

Meer meer :p

• Oxi

Oxi

Op dinsdag 26 maart 2002 23:54 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik ben al een paar uurtjes op zoek naar een naam voor mijn proggie, terwijl ik aan het proggen was

"All 4 Gfx LCD's"
"ChronoGfxLCD"

ps : heb al free HD space van max 10 HD's/partities en de uptime :)
windows versie ook ongeveer maar moet nog wat werken aan de build nummers die ik terug krijg :)
zolang de programmatuur er maar goed uitziet :9~
GEIL MAN!
msn sucks maar verder ownage

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Ik heb al een tijdje een 240x64 liggen. Waar ik helaas niet meer aan toe kom. Is gesoldeerd maar nog nooit getest. Maar de intresse is er nog wel.
En nu er weer meer mogelijkheden zijn, ga ik het stof maar van het schermpie halen en een keer aansluiten.
Goed bezig Mr.ChronoM

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe ideeën

heb gisteren al een functie gemaakt die van de eerst 5 harde schijven/partities de vrije ruimte heeft
en de uptime van de PC geeft

verder komt er
CPU/MEM info
CPU type
CPU/MEM load met grafiek

[b]System info[B]
Windows vesie
Free hard disk psace
systeem tijd
uptime

Headlines
Zal zien wat ik kan met de tweakers.net headline en als er iemand het wil ook de fok headlines (misschien beiden op een afzonderlijk stuk van het scherm).

DU-meter
weet niet of het er zal doorkomen, want dan moet ik echt veel logs gaan bijhouden om grafiekjes te kunnen tekenen

IP-adres (komt misschien bij system info)
upload total (van de lopende maand)
download total (van de lopende maand)
(grafiekje met down en upload snelheid)

Nog ideeën ?
duidelijk VB codes zijn ook welkom, dan kan de ontwikkeling wat versneld worden natuurlijk ;)
voor CPU load en headlines zijn niet duidelijk voor mij

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:28
een email notifier? net zoiets als in dat msn schermpje, maar dan voor outlook (express).

• Oxi

Oxi

mIRC. zodat je met een mIRC scriptje (via dll ofzo) stukjes text kunt sturen naar het schermje. dit heb ik al eerder gezien met een dll maar niet op zo'n lcd (d8 ik) :D

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:54 schreef Mr.ChronoM het volgende:

"All 4 Gfx LCD's"
"ChronoGfxLCD"

"The Visualizer (tm)" :)

• MaNDaRK
  • Laatst online: 02:04
Hier staat een stuk source voor een System Monitor :)

en hier staat een DU meter + source :D

Dit is NIET mijn werk :)

Er staat nog veel meer source op die site, dus snuffel maar ff rond zou ik zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
"The Visualizer (tm)" klinkt niet slecht
als er nog voorstellen komen zal ik het dan nog eens bekijken natuurlijk ;)

www.pscode.com ken ik ook hoor, maar het grote probleem is bijvoorbeeld dat je wel een system monitor vind, maar die bevatten zoveel code dat je echt geen stukken kan afzonderen, en dat ik natuurlijk net wat ik wil, ik heb zoveel mogelijk losse stukken nodig om gemakkelijk mijn updates op het juist moment te kunnen doen

• Oxi

Oxi

Auto updater?
altijd handig..
Update Available, klik here to download and install it

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 17:24 schreef Oxigun het volgende:

Auto updater?
altijd handig..
Nu ook niet overdrijven hé.
Eerst alles maken zodat het werkt, dan mogelijkheden voor instellingen inbouwen, en dan de speeltjes derbij zetten ;)

Verwijderd

Mr.ChronoM, wat ben je toch in ontzettende sneltreinvaart aan het proggen :P ;)

Echt fantastisch, ik w8 met spanning af wat er nog gaat komen !

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:28
ik vind ChronoGraph wel een lachuh naam

of LCDVision

• MaNDaRK
Op woensdag 27 maart 2002 17:22 schreef Mr.ChronoM het volgende:
"The Visualizer (tm)" klinkt niet slecht
als er nog voorstellen komen zal ik het dan nog eens bekijken natuurlijk ;)

www.pscode.com ken ik ook hoor, maar het grote probleem is bijvoorbeeld dat je wel een system monitor vind, maar die bevatten zoveel code dat je echt geen stukken kan afzonderen, en dat ik natuurlijk net wat ik wil, ik heb zoveel mogelijk losse stukken nodig om gemakkelijk mijn updates op het juist moment te kunnen doen
:) das inderdaad vaak zo :)

Ff me VB6 cd's zoeken, en dan ga ik wel code plukken :D en dan mail ik je de losse stukken wel!

• grooviee17
ViViPlayer(tm) is ook wel een leuke naam voor het programma.

Mr. ChromoM, veel succes nog met programmeren, en ga vooral zo door!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 17:43 schreef gh0stw4lk3r het volgende:
ik vind ChronoGraph wel een lachuh naam

of LCDVision
ChronoGraph is mijn persoonlijke voorkeur en zal het waarschijnlijk ook worden, tot nu toe noemen bijna al mijn prog Chrono**** ;)

en M_DaRK alvast bedankt dat je nuttige dingen wil opzoeken

Verwijderd

Topicstarter
Next UPDATE

Hier is dus al weer een deeltje die ik meebezig ben.
heb normaal bijna alle code staan om de lege vakjes in de vullen, dus dat komt morgen ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/LCD/SysInfo.JPG

CPU load en onderste deel van MEM-load worden dus (staaf) grafiekjes, of lijngrafiekje, weet het nog niet echt

iemand een idee'tje voor een klein logo'tje ?

• Oxi

Oxi

Op woensdag 27 maart 2002 22:15 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Next UPDATE

heb normaal bijna alle code staan om de lege vakjes in de vullen, dus dat komt morgen ;)

[afbeelding]

CPU load en onderste deel van MEM-load worden dus (staaf) grafiekjes, of lijngrafiekje, weet het nog niet echt

zo iets geil wil ik nu!!!!! :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 22:26 schreef Oxigun het volgende:

zo iets geil wil ik nu!!!!! :9~
en ik wil beta testers ;)

• grooviee17
Op woensdag 27 maart 2002 22:15 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Next UPDATE

[afbeelding]

hoeveel pixels moet dat logo'tje worden? Als ik dat weet, wil ik er best eentje ontwerpen.

Weet je ook al een naam voor het programma(aan de hand daarvan kan ik wel wat leuks ontwerpen ofzo)

Mail me maar op paap2@hotmail.com, of zet het hier neer

• Oxi

Oxi

Maar waarom wil je data laten zien die niet veranderd?
zoals windows versie, ik denk dat je dat zelf wel weet. (handig voor lans ala) zelfde gaat voor de build, cpu info. wat wel goed is de RAM usage en de uptime enzo. Misschien de gHz/mHz waarop je monster draait? fsb? of van je gpu de mem clock/cpu clock?
cpu load getal en grafiek...

aantal ongelezen emails (zonder msn, gewoon smtp scriptje)
en een schermpje dat je zelf kunt invullen (2 regels ofzo) misschien met door andere programma's aanstuurbaar.. (mIRC ofzo?)

• Oxi

Oxi

Op woensdag 27 maart 2002 22:29 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

vrijdag jonge... dan moet ik werken en naar kempo toe. maarre ik haal morgen (donderdag) alle benodigde onderdelen en ga solderen als ik me lcd'tje heb. ik ben je beta tester.
dumb de shit gewoon in me mailbox ( shaolinmonk@home.nl )

Verwijderd

heb nog wel een microsoft developer kit van 40 cd's ofzo iemand daar iets aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 22:35 schreef Oxigun het volgende:
Maar waarom wil je data laten zien die niet veranderd?
zoals windows versie, ik denk dat je dat zelf wel weet. (handig voor lans ala) zelfde gaat voor de build, cpu info. wat wel goed is de RAM usage en de uptime enzo. Misschien de gHz/mHz waarop je monster draait? fsb? of van je gpu de mem clock/cpu clock?
cpu load getal en grafiek...

aantal ongelezen emails (zonder msn, gewoon smtp scriptje)
en een schermpje dat je zelf kunt invullen (2 regels ofzo) misschien met door andere programma's aanstuurbaar.. (mIRC ofzo?)
van bijna alles wat jij erin wil/niet in wil ga ik niets aan doen ...
mijn visie is heel anders op dit soort software.
ik geeft zoveel mogelijk info weer, veel dingen uit statbar bijvoorbeeld komen erin voor.
Zo'n LCD heeft volgens mij echt geen nut (misschien nu voor spelletjes maar dan nog)
grafiekjes van alles wat kan komen er al op, de windows versie ook als scherm vulling. MSN plugin moet ze ZEKER in. komt ok wel een mogelijkheid om alles te configureren dus dan doe je dat maar op die manier.

ik ga nog ongeveer een weekje of 2 werken aan deze software en dan denk ik dat er wel anderen zullen begonnen zijn aan beter/grotere projecten ofzo

mijn prog beantwoord bijna aan mijn behoeftes, dan probeer ik nog enkele dingen erin te verwerken die hier gevraagd zijn, zoals een mIRC dll (werd al 3 keer gevraagd) en dan is het voor mij af

PS: laatste foto is nogmaals geupdate.
bijna alles werkt, met uitzondering van de grafieken

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

*zucht* van testen zal voorlopig weinig komen. Morgen nieuw mobo en hd's installeren. Dan keuken zetten, schoonouders, Leuven en dan #$$%@# weer werken.
Ik wil graag iets doen, alleen op korte termijn zie ik weinig mogelijkheden.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Oxi

Oxi

Op woensdag 27 maart 2002 23:11 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

[..veel..]
ja ok, ik wil je niet persoonlijk aanvallen maar ik geen ideeen... Als ik iets wil precies zoals ik het wil moet ik het zel maken (*zucht*) wat dus niet lukt atm...
Met die mIRC plugin kan ik toch wel veel doen denk ik.. aangezien ik mirc scripten heb gedaan. totdat ik de grenzen van mirc berijkt had.. toen vond ik er gee nreet meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 23:17 schreef Spice het volgende:
*zucht* van testen zal voorlopig weinig komen. Morgen nieuw mobo en hd's installeren. Dan keuken zetten, schoonouders, Leuven en dan #$$%@# weer werken.
Ik wil graag iets doen, alleen op korte termijn zie ik weinig mogelijkheden.
geen haast bij ;)
en zoveel kan er ook niet meer gedaan worden momenteel...
nog MSN deel afwerken
en nog de grafiekjes en het is klaar
die DU meter komt er waarschijnlijk niet in en ipv het cpu-type komt waarschijnlijk het IP-adres

(en misschien tweakers headlines)

• ajampaniki
Mischien stomme vraag maar waarom staat in hemelsnaam die lama zo groot in beeld. En die msn smiley ook. Niet echt nuttig dennk ik zo. Meer een beetje om de leegte op te vullen. Volgens mij zou je veel meer op dat ding kwijt kunnen als je alles wat kleiner maakt, dan hoef je niet zoveel schermen te hebben. Kweet niet hoe groot die lcd precies is?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 23:23 schreef ajampaniki het volgende:
Mischien stomme vraag maar waarom staat in hemelsnaam die lama zo groot in beeld. En die msn smiley ook. Niet echt nuttig dennk ik zo. Meer een beetje om de leegte op te vullen. Volgens mij zou je veel meer op dat ding kwijt kunnen als je alles wat kleiner maakt, dan hoef je niet zoveel schermen te hebben. Kweet niet hoe groot die lcd precies is?
heeft lang geduurd voor iemand hiermee kwam ...

voor winamp heb ik alle nuttige informatie, de leegte vulde ik dus op, voor MSN weet ik ook niets meer te verzinnen en er moet nog een nieuw logo in dat vak komen

zou niet weten wat ik er nog bij moet zetten, en mijn systeem van schermen is net zo gemaakt dat ik alles wat kan onderverdelen en overzichtelijk houden

16regels van 40 karakters vullen over 1 prog is niet altijd even makkelijk

daarom dat ik dus ideeën vroeg in het begin ...

• MaNDaRK
Op woensdag 27 maart 2002 22:29 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

* MaNDaRK wil strakkies beta testen :D

Enne, werkt lekker he die code van Proc belasting :? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 07:57 schreef M_DaRK het volgende:

[..]

/me wil strakkies beta testen :D

Enne, werkt lekker he die code van Proc belasting :? ;)
héhé, code werkt idd lekker, moet allen nog de grafiek opmaken die erbij hoord
(heb dus de code voor CPU-load vna M_Dark gekregen, waar ik erg dankbaar voor ben)

• MaNDaRK
Op donderdag 28 maart 2002 11:29 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

héhé, code werkt idd lekker, moet allen nog de grafiek opmaken die erbij hoord
(heb dus de code voor CPU-load vna M_Dark gekregen, waar ik erg dankbaar voor ben)
Daar zal ik nu ff naar kijken :D

/edit
Ik zie net, dat de proc belasting onder XP wel werkt, maar onder Win98 niet :( ik ga hier ff naar kijken...

/edit 2 :)
Ik heb een HEEL simpele DU Meter voor je! Moet ik um ff mailen :?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

De LCD is 6,4 bij 11,5 cm!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.