Nou die 707 was de magneetkop van defect. Die heb ik eruit gehaald.
Verder hebben ze allebei het volgende:
Lezen schijfjes soms helemaal niet, dan zijn ze ineens zogenaamd 'blank' , of hij zegt "error" of het duurt TE lang voor hij start.
De 505 heeft het veel erger dan de 707.
Ik heb dit alleen met deze spelers, mijn Sharp MDMS722 en Sony MZR70 doen het perfect met die schijfjes. Spelers van de oude stempel dus
Ik ben net bij mediamarkt geweest, daar hebben ze ALLE mogelijke MD spelers liggen. Mooi, ik dus ff goed gekeken en geluisterd
De nieuwe 510 heeft exact dezelfde drive EN behuizing als de 505. Die gaat dus ook snel stuk. Het geluid is echt zwaar triest, net of er iemand in je oor fluisterd. Hij gaat duidelijk minder hard dan een 505. (255 euro voor de 505, rest ben ik vergeten

)
De N10 is een erg fragiel geval, hij is erg klein en licht maar oh oh oh dat ding dat gaat dus wel STUK als je hem laat vallen he, zie reports op minidisct.com. Dat is logisch want echt stevig is ie dus niet. Het geluid is iets harder dan de 510, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Die "virtual acoustic bla" klinkt als de 3d knop van een set PC speakers gecombineerd met een overgecompresste 64kbit WMA. Echt niet om aan te horen.
Van Sharp hadden ze alle nieuwe modellen, de MT290 (199 euro) heb ik getest, de DR470 (279 euro) alleen bekeken daar had ik geen batterij voor.
De MT290 is gewoon de zoveelste incarnatie van een 'standaard sharp met remote'. Hij zit stevig in elkaar, gaat harder dan de N10 en 510. Maar niet zo hard als mijn MDMS722, en dus ook niet zo hard als een MT200 (vorige serie). De bezuiniging is dus ook hier toegeslagen.
De 470 heb ik alleen bekeken, dat ding zit echt mooi in elkaar. Geen uitstekende schroefkopjes of simpel gefelsde randen zoals ze N10, en een stuk goedkoper. Verder geen oordeel over het geluid kunnen vellen.
Ik kan eigenlijk geen van deze apparaten aanraden, behalve de DR470 die ik niet heb getest. Ze zijn gewoon minder als oudere types