MaDLiVe schreef op 27 september 2002 @ 17:44:
[...]
Ah sorry verkeert begrepen, lange dag he
De 505 valt bij mij sowieso af, (tsja ik ben nou eenmaal gewend aan een heldere mooie lcd zowel op md als remote), na wat verdere research merk ik inderdaad op dat tussen de 707 en de n1 bijna helemaal geen verschil zit behalve het uiterlijk (de n1 ziet er toch wat gelikter uit) en het display is wat groter.
Maar als ik het goed begrijp zit er technologisch echt geen verschil tussen, in ieder geval geen verschil die het grote prijsverschil goed maakt.
Ok technisch gesproken zijn de 707 en de N1 totaal anders opgebouwd. Maar het resultaat is hetzelfde en daar gaat het eigenlijk om. In de N1 gaat een platte batterij, hij is helemaal van alu, er zit een andere DSP in (maar zelfde resultaat qua sound), je kan een soort 'line out setting' gebruiken voor een hoger uitgansvoltage en hij heeft een per-disc DSP settings geheugen.
Maar wat er uit je koptelefoon komt klinkt is weze hetzelfde, en de enige rede dat mensen een N1 kopen is omdat hij gewoon mooi en plat is.
Tevens zijn er geruchten die mij vertellen dat sony in januari weer een nieuwe serie released. Aangezien het een grote uitgave is wil ik graag zeker zijn van de aankoop.
Geruchten moet je het niet van hebben, liever kijken we naar de feiten.
Op de onlangs gehouden 10th anniversary zijn de nieuwe MD modellen gereleased die binnenkort uitkomen, waaronder de MZN-10 dus de opvolger van de N1.
ATRAC DSP Type-S (iets betere weergave LP2, maar niet schokkend veel beter, aan de encoder is niets veranderd)
30g lighter and 2.6mm thinner than the MZ-N1.
2x zo snelle downloads via NetMD
Niet echt byzonder genoeg om erop te wachten voor jou want:
De soundkwaliteit is deze op lp2 (aangezien iedereen het ermee eens dat lp4 gewoon slecht is) nou wel of niet te vergelijken tov. van de kwaliteit die mijn ouwe mdrz90 leverde aangezien ik deze goed vond.
[/quote]
...nee die is zeker niet te vergelijken helaas en ook de N10 zal daar weinig aan kunnen veranderen.
Als je met een (zeer goede) MP3 op 128kbit kan leven dan is het geen probleem voor jou, maar horen doe je het zeker in bepaalde gevallen. Met directe CDrips heb je het idee dat er wat aan mankeer maar echt verschil horen is vaak lastig. Radio opnames en MP3's zijn wat beter te onderscheiden, maar ik weet dat een blinde test met LP2 en SP in aardig wat gevallen ook voor mij erg lastig is.
Het 'verschil' zit vaak tussen je oren.

en in tegenstelling tot met MP3's is de vervormig van dien aard dat je het verschil meestal niet zult ontdekken als je het origineel niet uit je hoofd kent.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het ff moet beluisteren zelf en dan oordelen