Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah :-) Met excuus dat het weeeer een keer herhaalt is dan, maar ik heb simpelweg te weinig tijd om de hele thread door te lezen en bovendien barst het van de verschillende info, maar toch bedankt :D

Nog iemand die mij ff kort zijn mening over de andere dingen kan geven?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:15

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op maandag 15 juli 2002 23:21 schreef goeiebuur het volgende:
mmh... dus de 707 heeft ook een lcd afstandsbediening... waar zit dan in hemelsnaam het verschil in van 50 euro die de N1 meer kost? Ik zit een beetje te twijfelen tussen beide modellen. Iemand een suggestie?

Ciao!
De N1 heeft een accu, backlight LCD-remote en backlight LCD op main unit (N707 heeft op unit én remote beide non-backlit LCD's) en heeft een compleet aluminium casing, waar de N707 alleen een aluminium voorkant heeft.

PS: Dat ciao is niet echt nodig, lees de FAQ maar, Tweakers onder elkaar hoef je niet te begroeten.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 14:26

Aidix

Geluidspietlut

Da's niet alles.
De N1 zit van binnen ook compleet anders in elkaar. De 505 en 707 zijn intern identiek en staan op dezelfde printplaat. Aan de 707 zit een andere LCD gehangen en ze hebben er een mic in op gesoldeerd. Op zich is die meerprijs dus ver overtrokken.

De N1 heeft een compeel ander PCB. Hij kan veel meer aan het geluid veranderen, zoals variabele bass en treble en pitch control. Maar evengoed is het best schraal, qua functionaliteit schiet je er niets mee op :)
Op dinsdag 16 juli 2002 07:30 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

De N1 heeft een accu, backlight LCD-remote en backlight LCD op main unit (N707 heeft op unit én remote beide non-backlit LCD's) en heeft een compleet aluminium casing, waar de N707 alleen een aluminium voorkant heeft.

PS: Dat ciao is niet echt nodig, lees de FAQ maar, Tweakers onder elkaar hoef je niet te begroeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik heb ook iets gehoord dat je digitaal kan opnemen met een minidisc spelr zonder netmd?
zoals met de mz-r700, daar zit ook digitale uitgang op, maare hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eenvoudig. voor een Sharp: je neemt een CD-speler met een optische uitgang, en hangt daar een optisch kabeltje aan, waarvan het andere eind in je MD recorder gaat. druk op rec. en vervolgens op sync. druk op play op je CD speler en de rest gaat vanzelf. als je analoog doet werkt hetzelfde, alleen een ander kabeltje (en je moet mischien de nummer nog even uitelkaar halen). bij Sony gaat het waarschijnlijk ook zo, mischien wat andere knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:04
Even een vraagje (wat allemaal in deze topic staat begrijp ik niet echt :P )..

Ik wil dus graag een minidisk kopen, want ik heb nu nog een discman van 3-4 jaar oud. Prijs boeit niet echt maar de grens ligt wel op 300 euro denk ik.

Hij moet iig lang kunnen werken op een volle accu (toch wel 40+ uur graag).
Goede kwaliteit geluid hebben (doh).
Niet groot zijn en er strak uit zien 8-)

Mijn oog viel op de Sony MZ-N 505 L Net MD recorder voor 280 euro. Het hele minidisk gebeuren is alleen nieuw voor mij.. maar als ik het goed heb is dat Net MD alleen zodat je sneller en mp3's direct kan opnemen?

Ik heb alleen een SBLive! 5.1 dus geen optische uitgang en ik zou dan alleen via USB kunnen opnemen lijkt me..
(correct me if i'm wrong).
Is het dan nog de moeite waard om voor zo'n dure minidisk te gaan of kan ik beter voor een mp3 cd/flash speler gaan?

bvd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op woensdag 17 juli 2002 14:09 schreef RedruM het volgende:
Even een vraagje (wat allemaal in deze topic staat begrijp ik niet echt :P )..

Ik wil dus graag een minidisk kopen, want ik heb nu nog een discman van 3-4 jaar oud. Prijs boeit niet echt maar de grens ligt wel op 300 euro denk ik.

Hij moet iig lang kunnen werken op een volle accu (toch wel 40+ uur graag).
Goede kwaliteit geluid hebben (doh).
Niet groot zijn en er strak uit zien 8-)

Mijn oog viel op de Sony MZ-N 505 L Net MD recorder voor 280 euro. Het hele minidisk gebeuren is alleen nieuw voor mij.. maar als ik het goed heb is dat Net MD alleen zodat je sneller en mp3's direct kan opnemen?

Ik heb alleen een SBLive! 5.1 dus geen optische uitgang en ik zou dan alleen via USB kunnen opnemen lijkt me..
(correct me if i'm wrong).
Is het dan nog de moeite waard om voor zo'n dure minidisk te gaan of kan ik beter voor een mp3 cd/flash speler gaan?

bvd..
Ik zou gaan voor de N707. Die ligt binnen jouw budget, maar heeft wél een mooie LCD-remote, ziet er wat beter uit en heeft een wat groter display.
En hij kost 288 euro bij Budgetwinkel (excl. verzendkosten) of als je in de buurt van een BCC woont (www.bcc.nl) kan je hem beter daar kopen, want daar kost hij wel €295,= alleen dan betaal je geen verzendkosten want je haalt hem gewoon in de winkel (wat ik heb gedaan).
Echt een perfect dingetje, speelt op SP (met een GP 1800mAh batterij, die ondanks tegenstrijdige berichten perfect werkt én opgeladen wordt in de speler en merkbaar langer meegaat dan de 750mAh NiCD-accu die Sony erbij levert) zelfs wel 40 uur volgens mij. Op LP4 komt hij bijna bij de 100 uur (Bye bye MZ-N1, die doet met accu en externe batterij ook 100 uur maar kost meer en is groter met externe batterij er aangeklikt)

NetMD kan je ALLES sneller mee opnemen, zolang je de bron maar op de PC hebt (dus in de vorm van een CD, MP3, WAV of WMA). Op LP4 zelfs wel 32x en op LP2 nog 16x.

Nog meer vragen ?:? Post het ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Ok, maar het enige verschil tussen de 505 en 707 is dus het andere design en een display op de afstandsbediening bij de 707..

Maarehm ik zit meer in over de kwaliteit van het geluid. Is dat wel goed als je met USB opneemt?

En noem eens een paar redenen waarom ik die dure minidisk moet hebben en niet een 2 keer zo goedkope mp3 flash/cd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK eindelijk heb ik mn MZ-N1 binnen.

Mijn bevindingen int kort:

-de N1 is een schitterend klein en licht apparaatje. de EQ- en pitch opties zijn erg fijn. (heb lekker de blauwe:P)

-MDLP(is nieuw voor mij, had "vroeger" een ander topmodel MDrecorder): LP2 is erg goed aan te horen, ik ben er tevreden mee. LP4 nog niet geprobeerd, maar na verhalen die ik gehoord heb zal dat dus ook nog wel ff duren voor ik dat doe.

NetMD: idd het klinkt onwijs bout, maar je hebt wel lekker snel je MD vol muziek en titels.

Conclusie: ik koop een geluidskaart met digitale uitgang/anders moet er maar snel een verbeterde encoder en schrijver uitkomen, maar dat zie ik net als jullie somber tegemoet.

ik ben tevreden met mn aankoop, hoef ik tenminste niet meer met zon 8erlijk grote CD walkman over straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Op woensdag 17 juli 2002 20:32 schreef modderfokker het volgende:
NetMD: idd het klinkt onwijs bout, maar je hebt wel lekker snel je MD vol muziek en titels.
Jah hoe bedoel je dit? Super krakend? Niet aan te horen?
Vergelijkbaar met wat? Geluid uit een mp3 flash speler oid?
Want als jij een audiofiel bent en dit klote vind, vind ik 't misschien wel erg goed juist :)
Ik ben Discman gewend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de MZ-N1 bij de It's aangevraagd voor 377,60. Ben benieuwd :-D. Ik duim dat de kwaliteit van mp3 via de usb op de md toch goed genoeg klinkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Op donderdag 18 juli 2002 00:00 schreef goeiebuur het volgende:
Ik heb net de MZ-N1 bij de It's aangevraagd voor 377,60. Ben benieuwd :-D. Ik duim dat de kwaliteit van mp3 via de usb op de md toch goed genoeg klinkt ;-)
Dat kunstje wil ik ook proberen maar dan graag met die 505..
Maja als geluid echt shit is laatmaar zitten dan..eerst maar 's luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Ok.. laatste vraag.
Ik wil dus graag die 505, want ik zie geen reden waarom ik de 707 nodig heb.
Alleen ik wil iets weten over het geluid.. als ik met NetMD en dan met een USB kabel m'n gedownloade mp3'tjes direct op de minidisc zet, hoe is dan het geluid?
Ik hoor veel kreten als bout en bagger maar is dat echt zo?
Zelf ben ik een philips discman gewend en dat geluid vind ik opzich prima.. dus is het echt slecht of gewoon een tikkeltje minder t.o.v. optisch opnemen oid??

Uhm.. ff een beetje onderzoek gedaan.
Stel ik download een 128kbps mp3'tje. Deze move ik dmv van Net MD en usb kabel naar m'n 505 spelertje.. dan heb ik dus gewoon een kwaliteit van 128kbps als ik 't met LP2 doe?

En zou ik eventueel SP kunnen opnemen als ik een optische uitgang zou hebben?

Denk alleen dat LP2 prima is aangezien ik bijna alleen gedownloade mp3's wil gaan gebruiken en die zijn van 128-192kbps am i right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:24 schreef RedruM het volgende:

[..]

Jah hoe bedoel je dit? Super krakend? Niet aan te horen?
Vergelijkbaar met wat? Geluid uit een mp3 flash speler oid?
Want als jij een audiofiel bent en dit klote vind, vind ik 't misschien wel erg goed juist :)
Ik ben Discman gewend..
Een echte audiofiel ben ik niet, maar ik hou wel van een behoorlijke geluidskwaliteit.
het verschil is wel te horen en ik vind het hinderlijk, je hoort het vooral als slissende en schelle hoge tonen, voor de rest is het net iets rommeliger dan waneer je een analoge opname maakt.
Voor de meeste mensen zal het niet veel uitmaken denk ik, t ligt er maar net aan je eigen eisen van hoe goed iets moet klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Op donderdag 18 juli 2002 16:26 schreef modderfokker het volgende:

[..]

Een echte audiofiel ben ik niet, maar ik hou wel van een behoorlijke geluidskwaliteit.
het verschil is wel te horen en ik vind het hinderlijk, je hoort het vooral als slissende en schelle hoge tonen, voor de rest is het net iets rommeliger dan waneer je een analoge opname maakt.
Voor de meeste mensen zal het niet veel uitmaken denk ik, t ligt er maar net aan je eigen eisen van hoe goed iets moet klinken.
Maar jij zegt dat LP2 goed is aan te horen en je zegt dat NetMD zwaar bout is.. Maarehm je kan ook LP2 doen met NetMD dus ik niet snap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 17:46 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]
Echt een perfect dingetje, speelt op SP (met een GP 1800mAh batterij, die ondanks tegenstrijdige berichten perfect werkt én opgeladen wordt in de speler en merkbaar langer meegaat dan de 750mAh NiCD-accu die Sony erbij levert) zelfs wel 40 uur volgens mij.
Hmm, sure? 1800mAh's moeten volgens mij met een grotere stroom worden opgeladen, en hebben ook nog eens meer laad-tijd. Ik heb het gevoel alsof er in die 707's gewoon een domme timer zit die het ding X uur oplaad en een stroom geeft van X en niet kijkt of de batterij vol is of niet.

Ik heb wel geruchten gehoord dat de batterij en de unit warmer werd tijdens het laden, en dat zou weer aangeven dat de laadstroom wel groter is.

Je zou eigenlijk moeten kijken of je GP powerbank 3 um net zo vol maakt en je batterij net zo lang mee gaat als dat 't batterijtje in de minidisc speler is opgeladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 18 juli 2002 16:59 schreef RedruM het volgende:

[..]

Maar jij zegt dat LP2 goed is aan te horen en je zegt dat NetMD zwaar bout is.. Maarehm je kan ook LP2 doen met NetMD dus ik niet snap?
ALs je het via NetMD(USB) doet dan doet je PC de conversie naar LP2.
De PC codec is puur voor extreme snelheid geschreven ("want wie heeft er zin om een kwartiertje te wachten"), die verbouwt in een paar minuten een MP3 van ruim een uur. Dat gaat met zulk een idiote snelheid natuurlijk met een ongehoord slechte kwaliteit. Het resultaat klinkt bijna net zo gaar als een oudere 128kbit MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Ff kijken hoor..
Ik zal m'n 505 MD dan voornamelijk gebruiken als ik op de fiets zit / op school ben / in de tuin zit.
Dan heb ik dus gewoon oordoppies in.

Dus het is alleen voor portable use.. hifi zit er niet in :)

Als ik dan via NetMD mp3'tjes is de kwaliteit dan nog steeds serieus slecht? Normaal luister ik naar mp3'tjes -> wav's op m'n discman en dat vind ik al prima.
Gaat NetMD dan nog steeds tegenvallen voor mij?
Plz een eerlijk antwoord en niet omdat je op NetMD kotst of op Sony ofzo het geen afkraken :)

Maja als NetMD echt nix is dan zit minidisc er voor mij niet in :|.. wat blijft er over.. een .. mp3 speler.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Ohja,nog een grappige.

Wat is betere geluidskwaliteit:

Mp3 - > Net MD in minidisc

OF

Mp3 - > Mp3 flash/cd speler

Er van uitgaande dat de bron een 192 kb/s mp3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op donderdag 18 juli 2002 21:30 schreef RedruM het volgende:
Ohja,nog een grappige.

Wat is betere geluidskwaliteit:

Mp3 - > Net MD in minidisc

OF

Mp3 - > Mp3 flash/cd speler

Er van uitgaande dat de bron een 192 kb/s mp3 is.
Ik denk dat de geluidskwaliteit van een iMP-350 en een NetMD op LP1 opgenomen bijna gelijk is.
Het geluid dat een MD kan weergeven is gewoon goed. Ligt aan de hardware of het ook echt goed klinkt, en bij een MP3-speler is dat precies hetzelfde.
Sony's MD-spelers hebben zich al bewezen qua geluidskwaliteit, deze ligt vrij hoog.
De kwaliteit van MP3-spelers varieert echter nog teveel om daar een duidelijk oordeel over te vellen. Als je echter een hogere kwaliteit speler neemt (iPod of iMP-350) is de geluidskwaliteit ook zeer goed.

Oftewel, ik denk dat het dan niet ver uit elkaar ligt, maar de MP3-speler wint dan volgens mij (mits je een goede hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Zo min mogelijk omzettingen naar een ander formaat lijkt mij beter. Bij elke omzetting verlies je informatie. Dus als je mp3's in 192 kbps overzet naar NetMD is de bron al niet ideaal, het resultaat zal dan ook slechter zijn dan dat je het van een originele cd overzet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Pff ik denk dat 't maar een non-NetMD MD gaat worden voor mij dan..

- Cheap
- Hoge kwaliteit geluid
- Compact
- Beste medium (imho)
- Afstandsbediening
- Zuinig met batterij

Enige (gelijk ook grote) nadeel is de opneem tijd, maar die neem ik maar voor lief als ik al deze voordelen zie..
Maja.. hoe ver kom ik zonder stereo installatie en met een SBLive! 5.1 ?
Dan kan ik zeker alleen analoog opnemen met een snoertje van geluidskaart naar MD?
Of is 't dan slimmer om een cheapo Terratec kaartje met optische uitgang erbij te nemen..?

Een NetMD speler wordt et zeker niet, technologie is me nu nog te brak en 't kost gewoon E140 extra :|

Mp3 (8 cm) cd speler is me te groot en geluidskwaliteit laat te wensen over en afschuwelijke batterij usage.

Mp3 flash speler lijkt me zwaar sucks op vakantie aangezien je dan vast zit aan de nummers die je erop hebt gezet.. Met MD kan je nog meerdere schijffies meenemen.
Ook de geluidskwaliteit lijkt me shit in verhouding tot minidisc..

Wat is een goede non Net MD minidisc dat aan mij eisen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Let op! De technologie is niet brak maar de software en de codec. Als de codec en de software beter word, kan de kwaliteit hetzelfde worden als "normale" LP2 en LP4 (en maybe zelfs SP). De speler zelf heeft geen nadelen, het is enkel de softwarezijde die behoorlijk brak geluid doorgeeft...
Als Sony dit ooit eens door krijgt en er nieuwe software/codecs ontwikkeld worden, dan zal de kwaliteit waarschijnlijk wel vooruitgaan, maar ik heb er (in de metro B-) ) geen last van, ik ben blij met mijn NetMD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Mja, maar ik heb geen zin om 8 maanden te wachten totdat $ony zin heeft om iets te doen. En dan nog vind ik het wel erg veel geld voor alleen een nieuwe opneem methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 18 juli 2002 23:17 schreef haas het volgende:
Zo min mogelijk omzettingen naar een ander formaat lijkt mij beter. Bij elke omzetting verlies je informatie. Dus als je mp3's in 192 kbps overzet naar NetMD is de bron al niet ideaal, het resultaat zal dan ook slechter zijn dan dat je het van een originele cd overzet.
Een 192kbit opnemen in SP mode (als je gebruik maakte van een GOEDE mp3 encoder) levert geen hoorbaar verschil op met de CD.

Een CD direct opnemen als LP2, ook digitaal, WEL.
Het ligt allemaal niet zo eenvoudig. Het is een verhaal van de zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke MD walkman van Sharp een Line-out heeft?
Als je namelijk op de Walkman zelf kijkt zie je de aansluiting nml niet op de MD-MT180, 190, 200 en 866.
Of als er iemand weet welk ander merk MD walkman een goede Line-out uitgang heeft zou ik dit ook graag weten.
De Sony Line-out uitgangen (MZ-N1 en MZ-R909) zijn namelijk heel erg slecht (in mijn auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 11:24 schreef Reneha het volgende:
De Sony Line-out uitgangen (MZ-N1 en MZ-R909) zijn namelijk heel erg slecht (in mijn auto).
tja, das ook niet echt een line-out he. als je Sharps gebruikt zoals de genoemde Sony modellen, met gewoon de hoofdtelefoon-uitgang op vol volume moet het al beter zijn (Sharps hebben wat meer power, komt dichter in de buurt van een echte line-out). voor een echte line-out moet je gaan kijken bij de modellen van een paar jaar oud, geen enkel merk doet tegenwoordig meer aan line-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Een SHarp heeft een krachtiger versterker dan de SOny's.

Geen een heeft een lineout... maar uit mijn Sharp MS722 komt 7dB meer sound dan uit mijn Sony MZN505 als ik hem aan mijn mengpaneel hang, en hij ongeveer net zo'n krachtige uitgang als normale audio apparatuur.
Je kan hem zo in je auto aan een (losse) versterker hangen, dan hem je meteen een discotheek.

BETER dan een nieuwe SOny CAR-MD radio! Die ging dus ook meteen retour afzender en werd omgeruild voor een Kenwood.

In verhouding met mijn Philips CD speler thuis als 0 dB:
Sharp porrtable -3dB
Sony portable -10dB

Alleen als je er een haalt check dan de handleiding naar de specs. Hier moet staan 2x5mw @ 32ohm of 2x10mw @ 16 ohm.

Types met 2x5mw @ 16 ohm moet je lekker laen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat ik toch ga voor de Waitec Hiphop Minicd Mp3player. Heeft ook een afstandbediening, cd's zijn net zo duur als md's en gemakkelijker te beschrijven. De kwaliteit verschilt niet erg van de NetMD. Ik merkte toen ik naar beide luisterde geen verschil (allebei mooie kwaliteit)
en wat vooral meespeelt: de prijs. de waitec kost slechts 90 euro ex btw bij de makro terwijl een net md het dubbele kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

RealOne doet nu ook aan NetMD!
Ik heb er wel enthusiaste verhalen over gehoord, dat het in elk geval sneller is en niet zo crappy als OpenMG Jukebox, maar ik heb het nog niet geprobeerd...

[url="http://www.realnetworks.com/company/press/releases/2002/realone_sony.html"]http://www.realnetworks.com/company/press/releases/2002/realone_sony.html[/url]

Op [url="http://www.minidisc.org/NetMD_faq.html#_q79"]http://www.minidisc.org/NetMD_faq.html#_q79[/url] staat ook nog een beschrijving hoe je de NetMD support er in moet prakken.

Ik ga het nog wel proberen - als anderen hier leuke ervaringen voor hebben hoor ik dat graag - je schijnt wel de NetMD drivers te moeten installeren, maar als Real zijn eigen ATRAC3 codec gebruikt (zoals ie al in de vorige Real player zat) - dan is de kwaliteit misschien ook wel beter!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Zoals ik al voor de release meldde heeft Realnetworks het in samenwerking met Sony gemaakt.
De support voor netmd was kinderlijk eenvoudig in te bouwen aangezien ze toch al NetworkWalkmans ondersteunden.

Ik zal ff checken of de zound quali net zo tragisch is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

*snip* bad link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ben benieuwd naar kwaliteit - naar mijn weten heeft real een losse codec die ook al langer bestaat - ken wel iemand die MP3's heel erg afkraakt en in real atrac aanprijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op dinsdag 23 juli 2002 16:54 schreef _Sammie_ het volgende:
Hmm, ben benieuwd naar kwaliteit - naar mijn weten heeft real een losse codec die ook al langer bestaat - ken wel iemand die MP3's heel erg afkraakt en in real atrac aanprijst...
k heb RealOne even uitgeprobeerd.
De kwali van de resulterende Real-Atrac3 is erg dramatisch en misschien nog wel slechter dan die van OpenMG. Het klinkt in ieder geval heel erg slecht, ik zal de file zo nog ff in OpenMG converteren voor een vergelijkje..

Positieve puntjes zijn de eenvoud van het signout proces, wat minder rompslomp dan in OpenMG, en de optie om geen OMG bestanden op je harddisk achter te laten.

Het geluid zelf klinkt echter als een aloude 112kbit MP3 dus daar hoef je het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, das jammer. Ik hoorde van iemand die Real's ATRAC3 op 132k had geprobeerd en die vond het beter dan MP3's op 160k volgens mij.
Blijkbaar is het moeilijk een softwarematige atrac-codec te maken? :-|
Ik ga zelf nog wel eens kijken wat ik er van denk... voor makkelijk muziek overplempen naar de MD is het vast makkelijker en beter (geen limiet enzo) dan OpenMG...
Ben nog benieuwd of ik de oude realjukebox kan gebruiken of een nieuwe realone moet downloaden. Geen zin in doffe reclame en coderingsbeperkingen dus misschien moet ik dan ook de plus kopen... :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Verwijderd schreef op 21 juli 2002 @ 20:18:
Ik weet wel dat ik toch ga voor de Waitec Hiphop Minicd Mp3player. Heeft ook een afstandbediening, cd's zijn net zo duur als md's en gemakkelijker te beschrijven. De kwaliteit verschilt niet erg van de NetMD. Ik merkte toen ik naar beide luisterde geen verschil (allebei mooie kwaliteit)
en wat vooral meespeelt: de prijs. de waitec kost slechts 90 euro ex btw bij de makro terwijl een net md het dubbele kost.
Nou die 90 euro'tjes ben je zo weer kwijt aan batterijen, want die waitec zuipt energie! Enne opladen in t apparaat is er ook nie bij...

Maja zelf weten natuurluk :)

Edit: Owja je kan we opladen in t apparaat... Maar de speelduur is slechts 4 tot 5 uur op 2 penlites en dat is dan de fabrieksopgave...

• Artcore
  • Niet online
Ik heb ook een vraagje, is het mogelijk om op de Minidisc gemaakte voicerecordings als mp3/wav/whatever op de pc te krijgen? Maar dan niet via de line-in van de geluidskaart, maar 'gewoon snel' via de cradle. Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Artcore schreef op 26 september 2002 @ 22:14:
Ik heb ook een vraagje, is het mogelijk om op de Minidisc gemaakte voicerecordings als mp3/wav/whatever op de pc te krijgen? Maar dan niet via de line-in van de geluidskaart, maar 'gewoon snel' via de cradle. Anyone? :)
Nee (nog) niet....

Antwoord op brief van Minidisc.org naar sony:
http://www.minidisc.org/netmd_upload_sony_reply.html

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Zoals mensen wel hebben kunnen lezen ben ik ook op zoek naar een nieuwe portable media speler aangezien mijn mdrz90 is overleden ;(.

Omdat ik nog best veel md' s heb liggen thuis wil ik eigelijk toch wel een md speler hebben. Aangezien ik nu dit topic doorspit heb ik gezien dat de netmd serie 505/707 niet echt voldoen. Nou was mijn vraag eigelijk hoe zit dit met de netmd n1 krijg je waar voor je geld of kan ik toch beter een andere md speler kopen?

Het is iig een mooie speler en valt net binnen mijn budget ~ 350 euro.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Het is geen speler maar een recorder.

Als een 505/707 niet voor jou 'voldoet' dan zal een N1 je ook niet echt gelukkig maken want dat is in weze wederom (grofweg) hetzelfde ding maar dan in een mooier doosje en wat extra snufjes om de dikke meerprijs te rechtvaardigen.

Als je eerst uitlegt wat er aan die andere mankeert dan kan ik je beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Aidix schreef op 27 september 2002 @ 16:20:
Het is geen speler maar een recorder.

Als een 505/707 niet voor jou 'voldoet' dan zal een N1 je ook niet echt gelukkig maken want dat is in weze wederom (grofweg) hetzelfde ding maar dan in een mooier doosje en wat extra snufjes om de dikke meerprijs te rechtvaardigen.

Als je eerst uitlegt wat er aan die andere mankeert dan kan ik je beter helpen.
Ah iig alvast bedankt.
Probleem is dat hij energie opslurpt en vaak gewoon weigert aan te gaan. Om even het probleem te illustreren: Batterij ontladen, batterij volledig opgeladen en binnen een half uur spelen is hij gewoon leeg (het ligt niet aan de batterij want deze heb ik al laten vervangen). Met een package extra batterijen draai ik er hoogstens 3 uur mee.

Probleem 2: Soms valt de MD speler/recorder ;) gewoon uit onder het spelen of opnemen en gaat vervolgens ook helemaal niet meer aan. Laat je hem een half uur liggen doet hij het gewoon weer.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Thanks maar ik bedoeld eigenlijk wat mankeert er aan de 505/707, dat die andere overleden is geloof ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op 27 september 2002 @ 11:18:
[...]

Nee (nog) niet....

Antwoord op brief van Minidisc.org naar sony:
http://www.minidisc.org/netmd_upload_sony_reply.html
Dat betekent dus gewoon : "nee daar beginnen we niet aan"
MD kan je niet terugzetten naar HD omdat dat met muziekbeveiliging te maken heeft.
MaDLiVe schreef op 27 september 2002 @ 12:33:
Zoals mensen wel hebben kunnen lezen ben ik ook op zoek naar een nieuwe portable media speler aangezien mijn mdrz90 is overleden ;(.

Omdat ik nog best veel md' s heb liggen thuis wil ik eigelijk toch wel een md speler hebben. Aangezien ik nu dit topic doorspit heb ik gezien dat de netmd serie 505/707 niet echt voldoen. Nou was mijn vraag eigelijk hoe zit dit met de netmd n1 krijg je waar voor je geld of kan ik toch beter een andere md speler kopen?

Het is iig een mooie speler en valt net binnen mijn budget ~ 350 euro.
Wat voldoet er volgens jou dan niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Aidix schreef op 27 september 2002 @ 17:01:
Thanks maar ik bedoeld eigenlijk wat mankeert er aan de 505/707, dat die andere overleden is geloof ik wel :)
Ah sorry verkeert begrepen, lange dag he ;)

De 505 valt bij mij sowieso af, (tsja ik ben nou eenmaal gewend aan een heldere mooie lcd zowel op md als remote), na wat verdere research merk ik inderdaad op dat tussen de 707 en de n1 bijna helemaal geen verschil zit behalve het uiterlijk (de n1 ziet er toch wat gelikter uit) en het display is wat groter.

Maar als ik het goed begrijp zit er technologisch echt geen verschil tussen, in ieder geval geen verschil die het grote prijsverschil goed maakt.

Tevens zijn er geruchten die mij vertellen dat sony in januari weer een nieuwe serie released. Aangezien het een grote uitgave is wil ik graag zeker zijn van de aankoop.

Even ter verduidelijking:

De lcd van de 505 was gewoon te klein (heb em gezien in de shop) en de lcd op de remote ontbrak daarbij is het design ook niet echt mooi.

De 707 en de n1 zijn technisch dus bijna indentiek?

Wat mij doet/deed twijfelen:
De soundkwaliteit is deze op lp2 (aangezien iedereen het ermee eens dat lp4 gewoon slecht is) nou wel of niet te vergelijken tov. van de kwaliteit die mijn ouwe mdrz90 leverde aangezien ik deze goed vond.

[ Voor 0% gewijzigd door MaDLiVe op 27-09-2002 17:51 . Reden: wat onduidelijkheden helder gemaakt? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is er niet goed aan dan? Alleen die remote?
[edit]

ooh boef, stiekem dingen erbij typen he :D

Ik ben wel goed te spreken over LP2, door die kleine oordopjes hoor je het verschil toch niet zo en op mijn MD deck heb ik nog niet echt goed geluisterd, maar op het eerste gehoor merk ik er niet zoveel van.

Maarja, ergens in dit topic staat wat van Aidix wat je vast en zeker aan het twijfelen gaat maken :D
Ik merk er zelf helemaal niets van en ben echt dik tevreden met mijn N505 en raadt het aan iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

MaDLiVe schreef op 27 september 2002 @ 17:44:
[...]

Ah sorry verkeert begrepen, lange dag he ;)

De 505 valt bij mij sowieso af, (tsja ik ben nou eenmaal gewend aan een heldere mooie lcd zowel op md als remote), na wat verdere research merk ik inderdaad op dat tussen de 707 en de n1 bijna helemaal geen verschil zit behalve het uiterlijk (de n1 ziet er toch wat gelikter uit) en het display is wat groter.

Maar als ik het goed begrijp zit er technologisch echt geen verschil tussen, in ieder geval geen verschil die het grote prijsverschil goed maakt.
Ok technisch gesproken zijn de 707 en de N1 totaal anders opgebouwd. Maar het resultaat is hetzelfde en daar gaat het eigenlijk om. In de N1 gaat een platte batterij, hij is helemaal van alu, er zit een andere DSP in (maar zelfde resultaat qua sound), je kan een soort 'line out setting' gebruiken voor een hoger uitgansvoltage en hij heeft een per-disc DSP settings geheugen.
Maar wat er uit je koptelefoon komt klinkt is weze hetzelfde, en de enige rede dat mensen een N1 kopen is omdat hij gewoon mooi en plat is.
Tevens zijn er geruchten die mij vertellen dat sony in januari weer een nieuwe serie released. Aangezien het een grote uitgave is wil ik graag zeker zijn van de aankoop.
Geruchten moet je het niet van hebben, liever kijken we naar de feiten.
Op de onlangs gehouden 10th anniversary zijn de nieuwe MD modellen gereleased die binnenkort uitkomen, waaronder de MZN-10 dus de opvolger van de N1.

ATRAC DSP Type-S (iets betere weergave LP2, maar niet schokkend veel beter, aan de encoder is niets veranderd)
30g lighter and 2.6mm thinner than the MZ-N1.
2x zo snelle downloads via NetMD

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzn10_2.jpg

Niet echt byzonder genoeg om erop te wachten voor jou want:
De soundkwaliteit is deze op lp2 (aangezien iedereen het ermee eens dat lp4 gewoon slecht is) nou wel of niet te vergelijken tov. van de kwaliteit die mijn ouwe mdrz90 leverde aangezien ik deze goed vond.
[/quote]

...nee die is zeker niet te vergelijken helaas en ook de N10 zal daar weinig aan kunnen veranderen.
Als je met een (zeer goede) MP3 op 128kbit kan leven dan is het geen probleem voor jou, maar horen doe je het zeker in bepaalde gevallen. Met directe CDrips heb je het idee dat er wat aan mankeer maar echt verschil horen is vaak lastig. Radio opnames en MP3's zijn wat beter te onderscheiden, maar ik weet dat een blinde test met LP2 en SP in aardig wat gevallen ook voor mij erg lastig is.

Het 'verschil' zit vaak tussen je oren. 8)7 en in tegenstelling tot met MP3's is de vervormig van dien aard dat je het verschil meestal niet zult ontdekken als je het origineel niet uit je hoofd kent.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het ff moet beluisteren zelf en dan oordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Aidix schreef op 27 september 2002 @ 18:40:
[...]

Ok technisch gesproken zijn de 707 en de N1 totaal anders opgebouwd. Maar het resultaat is hetzelfde en daar gaat het eigenlijk om. In de N1 gaat een platte batterij, hij is helemaal van alu, er zit een andere DSP in (maar zelfde resultaat qua sound), je kan een soort 'line out setting' gebruiken voor een hoger uitgansvoltage en hij heeft een per-disc DSP settings geheugen.
Maar wat er uit je koptelefoon komt klinkt is weze hetzelfde, en de enige rede dat mensen een N1 kopen is omdat hij gewoon mooi en plat is.

[...]

Geruchten moet je het niet van hebben, liever kijken we naar de feiten.
Op de onlangs gehouden 10th anniversary zijn de nieuwe MD modellen gereleased die binnenkort uitkomen, waaronder de MZN-10 dus de opvolger van de N1.

ATRAC DSP Type-S (iets betere weergave LP2, maar niet schokkend veel beter, aan de encoder is niets veranderd)
30g lighter and 2.6mm thinner than the MZ-N1.
2x zo snelle downloads via NetMD

[afbeelding]

Niet echt byzonder genoeg om erop te wachten voor jou want:

[...]

...nee die is zeker niet te vergelijken helaas en ook de N10 zal daar weinig aan kunnen veranderen.
Als je met een (zeer goede) MP3 op 128kbit kan leven dan is het geen probleem voor jou, maar horen doe je het zeker in bepaalde gevallen. Met directe CDrips heb je het idee dat er wat aan mankeer maar echt verschil horen is vaak lastig. Radio opnames en MP3's zijn wat beter te onderscheiden, maar ik weet dat een blinde test met LP2 en SP in aardig wat gevallen ook voor mij erg lastig is.

Het 'verschil' zit vaak tussen je oren. 8)7 en in tegenstelling tot met MP3's is de vervormig van dien aard dat je het verschil meestal niet zult ontdekken als je het origineel niet uit je hoofd kent.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het ff moet beluisteren zelf en dan oordelen :)
Dus eigelijk even een winkel zoeken waar ik het even mag beluisteren en als het me niet bevalt terug mag brengen.

Bedankt voor de tips ow wijze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:18
Ik las op dit forum iets over zo'n md speler voor bij/in de computer, die posts waren van april, ik heb er verder niets over gevonden, heeft iemand hier meer info over. Bv de prijs en beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Goed dit draadje is al een tijdje oud :P en toch geef ik 'm een schop
* Flake is geinteresseerd in de MDS-NT1

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mds_nt1.jpg
Voor 250 pleuro bij Minidiscworld.
Iemand al ervaring met dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG die Sony PC = :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Waar zie jij een PC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjanse
  • Laatst online: 05-05-2022
Wat doet zo'n ding wat je niet kan met een NetMD met USB kabel eraan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32

ko9

Uhhm, bij Minidiscworld kost ie 269 euro hor :P
Scheelt toch wel wat.

Ik weet niet wat dat ding precies kan, maar als het alleen om de snelheid van het opnemen gaat. Hou ik het liever bij mn optische kabeltje, vind ik bijna 600 gulden toch een beetje duur.

edit:
en bij MDcenter.nl kost ie 260 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

ko9 schreef op 20 November 2002 @ 17:32:
Uhhm, bij Minidiscworld kost ie 269 euro hor :P
Scheelt toch wel wat.

Ik weet niet wat dat ding precies kan, maar als het alleen om de snelheid van het opnemen gaat. Hou ik het liever bij mn optische kabeltje, vind ik bijna 600 gulden toch een beetje duur.

[edit] en bij MDcenter.nl kost ie 260 euro [/edit]
Let wel op! Mdcenter.nl is geen winkel! Er staat daar alleen dat ie 260 euro kost :)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Artcore schreef op 26 september 2002 @ 22:14:
Op www.mdcenter.nl staat rechts bij de nieuwsberichten iets over iemand die een progsel daarvoor heeft geschreven. Het gaan nog wel via de line-in geloof ik maar dan zorgt je pc voor het beginnen en starten van je md.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:50

YellowCube

Wait...what?

hij bedoelde naar alle waarschijnlijkheid die MD recorder die ook de NetMd functie heeft. Dus geen pc nee.
Maar ik moet zeggen dat de Vaio desktop met NetMD niet direct de rotste is om te zien:
Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/news/2001/09/19/08cl.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik denk dat ik toch maar voor de mzn1 ga in januari als de nieuwe n10 er is zal de prijs nog wel dalen, iemand enig idee wat een mz r90 nog opleverd??? hij doet t nog goed maar wil gewoon wat sneller recorden:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 21:02:
hmm ik denk dat ik toch maar voor de mzn1 ga in januari als de nieuwe n10 er is zal de prijs nog wel dalen, iemand enig idee wat een mz r90 nog opleverd??? hij doet t nog goed maar wil gewoon wat sneller recorden:D
Kijk is op marktplaats.nl wat er daar voor gevraagd wordt. Ik denk dat je nog best 150 euro kan krijgen voor een r90 mits hij niet te erg beschadigd is. :)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 10:47

veryip

Nikon D7000 + Glas

Data opslaan op MD ??

Is dit mogelijk??

... soms heb je geen zin in branden ... weet ik het... gewoon een vraag

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ja, data opslaan op MD is (was?) mogelijk, in het verleden zijn er verschillende MD-Data-drives geweest maar dit is allemaal geen succes geworden, de meeste zijn ook alleen in Japan uitgebracht.
Het setje wat je hierboven ziet is gewoon een internet NetMD-recorder. Hij zit zelfs (intern) via USB aangesloten naar alle waarschijnlijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:35
NetMD floppy drive? HEEEEEEEEEBBBBBBBBBBBEEEEEEEEE!! Waar Wanneer Waar? Sony lastig vallen? Over laten vliegen?!?!? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Tijdje geleden foldertje van RAF in de bus... stond sony-computer in met zo'n md-drive erin

Nikon D7000

Verwijderd

ik heb het allemaal is even bekeken en het klinkt allemaal zeer goed, rest mij alleen nog 1 vraag : waar kan ik de Mz-N505 het goedkoopst kopen en wat kost hij dan.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Laatst online: 23-08 19:30
Op http://www.musiclub.sonys...jukeboxId=21&deviceId=101 is een patch te vinden voor OpenMG. Ben het nu aan het downloaden... iemand ervaringen of dit serieus een aantal problemen oplost voor OpenMG ?

Misschien ook een goed teken dat Sony nu met tv-spotjes over NetMD komt... misschien gaan ze eindelijk een keertje hun waardeloze software herzien.

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Kun je je NET-MD niet gewoon vanuit mediaplayer aansluren als "portable device" ??

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
op amazon.com zijn ze vet goedkoop, de mz-n1 is daar rond de 300 euro
de n707 is rond de 220 en de n505 zit zelfs daar nog onder. alleen jammer dat ze niet naar nederland versturen, is daar niet iets aan te doen? als ik die daar kan kopen doe ik dat meteen. het is nu best een hap uit mijn portomonnee voor die mz-n1

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
veryip schreef op 29 November 2002 @ 23:17:
Kun je je NET-MD niet gewoon vanuit mediaplayer aansluren als "portable device" ??
Ik weet niet of het met mediaplayer kan, maar in ieder geval wel met Realoneplayer plugin. Veel gebruiksvriendelijker dan OpenMG Jukebox, en zonder de beperkingen voor het aantal keren opnemen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.musiclub.sonys...boxId=21&deviceId=101 is een patch te vinden voor OpenMG
Hier is ook een patch te vinden voor netmd simple burner. Handig tooltje om snel een cd op minidisc te zetten maar vanwege wetgeving wordt die niet in europa meegeleverd. Deze patch moet oplossen dat het programma soms niet reageert als je je md aansluit. Ik zal vanmiddag beide patches downloaden en uitproberen.

http://www.musiclub.sonys...jukeboxId=21&deviceId=101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanmiddag de N1 in me handen gehad en ff kunnen testen maar das echt een heeeeel mooi apparaatje, lekker stevig maar niet te zwaar en zonder die uitstekende batterij (?) van de 505 en 707
ik ga em zeker halen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werk in een electrozaak waar we ook die nieuwe net Md's verkopen en mijn ervaring met die dingen is datr er toch wel een stukje beter geluid uitkomt. ook vooral die namen in de pc invoeren is een heel handig foefje. voor de rest, tis van sony dus kwaliteitsspul allen de snelheid waarmee je kan uploaden kan wat mij betreft nog wel een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
hmz sony mz-n10 64 speed upload

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al netMD's met FM radio te leveren zijn.
Of zijn ze misschien in de planning ??

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoeveel de NetMD's bij Mediamarkt kosten?
Ik ben in het bijzonder op zoek naar de prijs van de MZ-N1..

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow-Dancer op 08-12-2002 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 26-09 22:38
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 14:04:
ik heb vanmiddag de N1 in me handen gehad en ff kunnen testen maar das echt een heeeeel mooi apparaatje, lekker stevig maar niet te zwaar en zonder die uitstekende batterij (?) van de 505 en 707
ik ga em zeker halen!!!
wat vond je van de geluidskwaliteit?
ik ben ook van plan om er een te kopen, maar als de geluidskwaliteit echt tegenvalt zoals sommigen hier zeggen zal ik hem maar vergeten :)

[ Voor 17% gewijzigd door BlackShadow op 09-12-2002 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Shadow-Dancer schreef op 08 december 2002 @ 17:00:
Heeft iemand enig idee hoeveel de NetMD's bij Mediamarkt kosten?
Ik ben in het bijzonder op zoek naar de prijs van de MZ-N1..
ik weet alleen die van de 505; 229 euro
ik zal de andere prijzen tjekken als ik er weer es kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

De geluidskwaliteit is in LP2 goed.. Ik gebruik mijn netmd in de bus en als ik op de bus moet wachten.. Ik erger me meer aan een xing mp3 van 128Kbit op een mp3 speler als de kwaliteit van de netmd. Het enigste waar lp2 nog wel eens last van heeft het sssissss effect. maar voor de rest ben ik erg blij met mijn netmd speler.. De media is niet duur. En het mooiste is dat je met 1 batterij (aldi alkaline, stuks voor 2 euro) 2 a 3 maanden doet. Dat is 45 minuten per werkdag.. dus wel 30 a 40 uur.. !hulde sony

Uploaden van muziek doe ik via de nero/simple burner combinatie.. Dit omdat de openmg software van sony heel erg moeilijk doet met erg veel mp3 formaten.. 192kbit is helemaal een ramp. Plus dat openmg van elk liedje een reserve copy op de harddisk maakt. En als je de copy van uit openmg wist dan is openmg is zo leuk om je origenele mp3 te wissen :(

* 4POX wacht ook met smart totdat een slimme kop de code hackt en dat er een netmd software komt zonder beperkingen.

[ Voor 1% gewijzigd door 4POX op 09-12-2002 13:48 . Reden: typo's ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:50

YellowCube

Wait...what?

4POX schreef op 09 december 2002 @ 13:47:

Uploaden van muziek doe ik via de nero/simple burner combinatie.. Dit omdat de openmg software van sony heel erg moeilijk doet met erg veel mp3 formaten.. 192kbit is helemaal een ramp. Plus dat openmg van elk liedje een reserve copy op de harddisk maakt. En als je de copy van uit openmg wist dan is openmg is zo leuk om je origenele mp3 te wissen :(

* YellowCube wacht ook met smart totdat een slimme kop de code hackt en dat er een netmd software komt zonder beperkingen.
OpenMG is inderdaad een ramp. Maar, als je een paar dagen de tijd hebt en er eens goed doorheen gaat dan kom je een hoop dingen tegen die het werken ermee wel makkelijker en beter maken.
Bijv. het verhaal dat ie allemaal *.omg files op je HD achterlaat...Is natuurlijk handig als je meerdere kopieen van 1 md wilt maken. Je hoeft dan niet meer te converteren en dus is het sneller. Maargoed, eigenlijk moet je zelf kunnen kiezen of ie wel of niet files achterlaat.
Toch zit er in het programma een optie om heel simpel alleen de *.omg files weg te halen.
In de tab "playlist" zie je aan de linkerkant een venstertje met "All playlists", "Group", "Format" etc...In de format staat MP3 en OpenMG. Die geven gewoon alle gebruikte MP3&OpenMG files weer. Vandaar kun je gewoon de OpenMG files verwijderen zonder de MP3 files te wissen.
Ik vond het een enorme opluchting toen ik die optie vond.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

YellowCube schreef op 09 December 2002 @ 14:26:
[...]

OpenMG is inderdaad een ramp. Maar, als je een paar dagen de tijd hebt en er eens goed doorheen gaat dan kom je een hoop dingen tegen die het werken ermee wel makkelijker en beter maken.
Bijv. het verhaal dat ie allemaal *.omg files op je HD achterlaat...Is natuurlijk handig als je meerdere kopieen van 1 md wilt maken. Je hoeft dan niet meer te converteren en dus is het sneller. Maargoed, eigenlijk moet je zelf kunnen kiezen of ie wel of niet files achterlaat.
Toch zit er in het programma een optie om heel simpel alleen de *.omg files weg te halen.
In de tab "playlist" zie je aan de linkerkant een venstertje met "All playlists", "Group", "Format" etc...In de format staat MP3 en OpenMG. Die geven gewoon alle gebruikte MP3&OpenMG files weer. Vandaar kun je gewoon de OpenMG files verwijderen zonder de MP3 files te wissen.
Ik vond het een enorme opluchting toen ik die optie vond.
Ik heb een vaag probleem.. Ik heb alleen de drivers en de simple burner op de harddisk staan.. Ik kan nergens de openmg software vinden.. En die heeft de simple burner toch nodig ??

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
ik heb de N505 ... ik neem nog steeds gewoon met 1x SP op ... ga toch voor de beste kwaliteit .. SP2 d.m.v. OpenMG vind ik niet fijn... krijg ik geen goede kwaliteit van.. SP2 zonder OpenMG ga ik nog proberen

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

klinkt bijna hetzelfde, bespaar je de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
tis gewoon even wennen, maar ik blijf toch echt 1x1 opnemen .... gewoon het ouderwetse 1-speed. Heb de N505 aanvankelijk wel gekocht om de 32x snelheid , maar nu ik goeie dopjes heb, kan ik het nog beter merken dat de SP 1x toch de beste kwaliteit geeft ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 26-09 22:38
whitehouse schreef op 09 december 2002 @ 16:28:
tis gewoon even wennen, maar ik blijf toch echt 1x1 opnemen .... gewoon het ouderwetse 1-speed. Heb de N505 aanvankelijk wel gekocht om de 32x snelheid , maar nu ik goeie dopjes heb, kan ik het nog beter merken dat de SP 1x toch de beste kwaliteit geeft ..
als je de 1x gebruikt, dan is dit toch ook met de usb-kabel? of optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

optisch of analoog.

Gewoon analoog opnemen klinkt altijd nog 100001x beter dan LP2, goed analoog opnemen geeft geen merkbaar kwaliteitsverschil met optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 13:00:
Weet iemand of er al netMD's met FM radio te leveren zijn.
Of zijn ze misschien in de planning ??
ze hebben een aantal jaren geleden wel md's verkocht met fm radio, maar het was geen suc6, vandaar, nu niet meer te krijgen, maar ik heb gehoord dat heel binnekort er eentje aankomt (deze kan alleen niet opnemen) dus alleen playback... heb je ook geen zak aan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduw schreef op 09 December 2002 @ 12:49:
[...]

ik weet alleen die van de 505; 229 euro
ik zal de andere prijzen tjekken als ik er weer es kom...
ik werk zelf ook in een electronica zaak en zag toevallig dat de nieuwe net md mz-n1 449,- gaat kosten, dus dat is de duurste net md in zijn serie, met afstandsbediening met verlichte display....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Pick2Pay € 315,-
BudgetWinkel € 361,-
MiniDiscWorld.nl € 369,-
Polectro Electronics € 429,-
RAF Computer/telecom € 449,-

Afhankelijk van de winkelier kost hij op zijn hoogst 449, maar danheb je wel te maken met 'oplichters' die de adviesprijs hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

bij pick2pay staat die MZ-N1 voor 345 euro, niet 315;
http://www.pick2pay.nl/md_speler_sony.htm
maar dan ist nog de goedkoopste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
ik neem optisch op (SB Live! Platinum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

Zjemm

...

ik heb nog een mzn 505 nedMD voor 220 euro liggen half jaar oud

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
Ok wat kan ik het beste nu halen
Een 505 of een gewone zonder net md?

Ik wil wel kwaliteit en evt wil ik gebruik maken van lp2.
(dit is niet nodig af en toe als bijv ik een live set van 100 min heb ofzo)

Maareh wat levert betere kwaliteit op?
Via optische kabel naar net md of gewone md :?
(zeg nie kijk in topic want die heb ik net helemaal doorgeleze :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dat maakt in feite niet uit, als je opneemt met een NetMD (de 505/707/N1) en een niet-NetMD (de 501 ofzo) vanaf een optische bron of vanaf de line-in, moet het (bij vergelijkbare modellen zoals de 501 en de 505) bijna exact hetzelfde klinken.
Dit gaat over de brakke geluidskwaliteit als je opneemt via USB-kabel (de NetMD-functie dus) maar ik vind persoonlijk dat dit (op LP2) helemaal niet zo superslecht klinkt, en ach, ik luister toch alleen maar in volle metro's dus als het geluids ietjes minder klinkt is voor mij geen probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Niet te geloven.. Die 2x5mw versterker heeft 1 van mijn koptelefoontjes opgeblazen... Volgens de juffrouw in de winkel kan het een maand duren voordat ik hem weer terug heb..

Dus nu heb ik een hele ouwe koptelefoontje van sony eraan hangen en nu klinkt alles helderder :?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

4POX schreef op 14 December 2002 @ 11:50:
Niet te geloven.. Die 2x5mw versterker heeft 1 van mijn koptelefoontjes opgeblazen... Volgens de juffrouw in de winkel kan het een maand duren voordat ik hem weer terug heb..

Dus nu heb ik een hele ouwe koptelefoontje van sony eraan hangen en nu klinkt alles helderder :?
Je wilt niet weten hoeveel klachten er zijn over de bijgeleverde oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Ik zou voor de 505 gaan... ik denk dat over een tijdje de NetMD software beter wordt zodat de LP2 ook voor de geoefende luisteraars (die net zoals ik vinden dat de LP2 teveel kwaliteitsverlies levert) goed klinkt !!
de LP2/4 is wel handig !! snellere opnames zodat je ook zo ff-tjes een cd'tje op je minidisk zet !!
maar het hep veel te maken met $$ ...

ik ben per ongeluk op een dopje gaan staan ..is niet goed voor zo'n ding ..
nu heb ik een dopje met zo'n groove dingetje, en moet zeggen dat dat veel beter klinkt ! slechte zaak van sony om een NetMD te leveren ZONDER groove dopjes ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Omdat niet iedereen die prop in zijn gehoorgang prettig vindt zitten misschien?
Slechte zaak van Filipz dat ze hun MP3 speler met die dingen leveren.

LP2 verbeteren?? don't let me laugh, ze hebben al jaren de tijd gehad om dat te verbeteren, maar sinds de introductie een paar jaar geleden is er nog geen zak veranderd. In plaats van LP2 en LP4 te verbeteren hebben ze weer een nieuwe standaard erbij ontwikkeld, Atrac3Plus. Maar die zit niet op MD spelers, dat is weer voor solid state Atrac3 kneusdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zjemm schreef op 10 December 2002 @ 11:39:
ik heb nog een mzn 505 nedMD voor 220 euro liggen half jaar oud
Meer dan een half jaar geleden (9 maanden ofzo) kocht ik een nieuwe 505 voor €229 @ RadioModern.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 26-09 20:44
gisteren bij de makro een netmd n707 voor 260,- gehaald :9

werkt super, alleen sony moet echt iets aan dat openmg doen. echt brakke software is het.

is dat sonic stage trouwens nog wat?

[ Voor 12% gewijzigd door sharkzor op 15-12-2002 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Richard

Kuru Kuru Kururin

sharkzor schreef op 15 December 2002 @ 11:33:
gisteren bij de makro een netmd n707 voor 260,- gehaald :9

werkt super, alleen sony moet echt iets aan dat openmg doen. echt brakke software is het.

is dat sonic stage trouwens nog wat?
In of Ex BTW?

20*350ZO45°

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste