[EL] Xtreme Baybus: De hardware

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 19:07 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

die is niet afontwikkeld maar de fotolaag zie je duidelijk zitten (voor de helft dan :'( )

Mocht het niet snel lukken een nieuwe te setsen post ik wel een pic van de oude onscherpe deal??? :P
Deal! >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 19:08 schreef SlinkingAnt het volgende:

[..]

Deal! >:)
Al snap ik HELEMAAL niet wat je aan een onscherpe PCB ziet... maar goed, ik HOOP een scherpe afgeetste te kunnen posten natuurlijk >:)

edit:

EN ik moet nog ff uitvissen hoe ik mooie digi's maak van een object zoooooo dichtbij.... Ik weet niet of onze Canon Powershot A20 dat een btje lekker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 07:51
Moet je eventjes de "macro" functie van je cam opzoeken, dan gaat dat meestal wel goed, misschien wat prutsen met de wit instelling en belichting.
Maar vooral een stille pols is belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 19:16 schreef as4Raven het volgende:
Moet je eventjes de "macro" functie van je cam opzoeken, dan gaat dat meestal wel goed, misschien wat prutsen met de wit instelling en belichting.
Maar vooral een stille pols is belangrijk :)
Hmmm aha, ja er zal vast wel een macrostand opzitten. Dan de flitser uit en een goede lamp erbij.... Komt wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon op scanner leggen en inscannen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 19:47 schreef IconOS het volgende:
Gewoon op scanner leggen en inscannen :?
Mja zolang ze zonder componenten zijn kan dat misschien... Maar dan moet ik wel de scanner uit het stof trekken EN onder WinXP aan de praat krijgen :P

Toch maar de digicam dan... moet toch een keer gebeuren als er dadelijk vanalles op de PCB zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Op de S20 is het het knopje met het symbooltje van de tulip erbij!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 19:58 schreef SlinkingAnt het volgende:
Op de S20 is het het knopje met het symbooltje van de tulip erbij!
Traditie zet zich voort... Ook op de A20 is het een tulpie... Kijken of ik vanavond ff tijd heb om een paar pics te uploaden (of te etsen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gloof dat 'n tulpje een algemene manier is om macrofotografiestand (jaja, galgje-woord >:) aan te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 20:04 schreef _AscII_ het volgende:
ik gloof dat 'n tulpje een algemene manier is om macrofotografiestand (jaja, galgje-woord >:) aan te duiden.
Ah ik zag mijn muis nu in ieder geval van dichtbij scherp op het LCDtje... dus die macrostand zit er iig op. Komt wel goed dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macro kan ook. Nog een truukje om de boel "stiller" te houden: Zet de print rechtop ergens tegenaan. Plaats de camera stil op je bureau of iets dergelijks. Staat stabieler voor mooiere foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 20:18 schreef IconOS het volgende:
Macro kan ook. Nog een truukje om de boel "stiller" te houden: Zet de print rechtop ergens tegenaan. Plaats de camera stil op je bureau of iets dergelijks. Staat stabieler voor mooiere foto.
Ja, veel licht zal de sluitertijd ook wel verkorten, dan wordt hij nog weer scherper. Ik dacht er idd al aan om de camera tegen iets zwaars op het bureau te drukken, maar het hele zaakje op z'n kant is idd nog simpeler :P

[nogmeerofftopic]
Jullie denken zeker "in de tijd van het typen had hij zijn PCB kunnen etsen?". Helaas, ik ben een laminaatvloer aan het slopen en loop steeds even langs een comp (in de woonkamer natuuuurlijk) :P
[/nogmeerofftopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nogveelmeerofftopic]

Ben je je huis aan het verbouwen ofzo of ben je niet thuis maar wel errug internet verslaafd :?

[/nogveelmeerofftopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 21:17 schreef IconOS het volgende:
[nogveelmeerofftopic]

Ben je je huis aan het verbouwen ofzo of ben je niet thuis maar wel errug internet verslaafd :?

[/nogveelmeerofftopic]
hahhahah nee verbouwen, we wonen hier nog niet zo heel lang... vandaar. Als het allemaal een btje af is komt er ook weer eens meer tijd vrij >:)

De comp staat toch in de kamer, als ik langsloop ram ik ff op F5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owkey, de PCB bestaat >:)

Ff kijken of ik morgen pics kan posten van de (nog kale) print. Helaas zijn er wel wat sporen weggevallen, waar dat nou aan ligt??? Misschien te lang belicht, misschien een slecht plekje op de fotolaag... In ieder geval is het wel reparabel, dus ik ga deze PCB van onderdelen voorzien :P

edit:

In de definitieve PCB zal ik toch proberen de sporen iets dikker te houden... nu heb ik 10mil gebruikt, vroeger etste ik probleemloos 8mil, dus echt snappen doe ik het niet. Maar misschien toch maar 12 of 15mil proberen te routen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je de onderdelen nog halen of heppie ze al in huis?

Zal wel hele klus zijn om alles in 1 x te vinden dan. of bestel je bij conrad oid?

Over die baantjes die dikker moeten,

Kan het niet zijn dat door het warmere weer, de fotogevoelige laag of het ets middel sneller werkt?

Mischien te veel (zon) licht opgevallen voor of na het belichten? (probeer het etsen anders in een wat donkere kamer te doen. De fotogevoelige laag gaat ook door met veranderen als het onder gedompelt is in het etsmiddel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 11:34 schreef IconOS het volgende:
Moet je de onderdelen nog halen of heppie ze al in huis?
Heb het meeste spul al wel liggen >:)[quote]
Zal wel hele klus zijn om alles in 1 x te vinden dan. of bestel je bij conrad oid?
[/qoute]
De AVR via het samplecircuit, de rest had ik nog op voorraad zo'n beetje :P
Over die baantjes die dikker moeten,

Kan het niet zijn dat door het warmere weer, de fotogevoelige laag of het ets middel sneller werkt?
Ja zou kunnen, elke keer andere spullen... ik ga toch ook nog proberen de banen iets dikker te houden....
Mischien te veel (zon) licht opgevallen voor of na het belichten? (probeer het etsen anders in een wat donkere kamer te doen. De fotogevoelige laag gaat ook door met veranderen als het onder gedompelt is in het etsmiddel)
Neeej helaas, dat was allemaal perfecto... toch iets van strooilicht tijdens belichten denk ik dat bij een dun spoor hem laat verdwijnen. De dikkere sporen zijn echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Op zaterdag 06 april 2002 22:49 schreef --EasY-- het volgende:
Owkey, de PCB bestaat >:)

Ff kijken of ik morgen pics kan posten van de (nog kale) print. Helaas zijn er wel wat sporen weggevallen, waar dat nou aan ligt??? Misschien te lang belicht, misschien een slecht plekje op de fotolaag... In ieder geval is het wel reparabel, dus ik ga deze PCB van onderdelen voorzien :P
Wanneer komen ze :9~

Trouwens waar haal jij je ets materialen vandaan, Conrad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 13:11 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Wanneer komen ze :9~

Trouwens waar haal jij je ets materialen vandaan, Conrad :?
Pics komen vanavond wnog wel ff >:)

Ets heb ik ooit gekocht bij een locale electroboer, gewon dat ijzer-III-chloride (bruine troep)... foto-ontwikelaar ook, belichtendoe ik met een zelfgemaakte lichtbak met 2 20watt TL's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Op zondag 07 april 2002 19:15 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Pics komen vanavond wnog wel ff >:)

Ets heb ik ooit gekocht bij een locale electroboer, gewon dat ijzer-III-chloride (bruine troep)... foto-ontwikelaar ook, belichtendoe ik met een zelfgemaakte lichtbak met 2 20watt TL's...
Mijn lokale electroboer had die spullen niet zij die |:( moet het dus nog bij een andere electroboer proberen in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En: Bewaar je dat ets spul in een emmer ofzo of maak je elke keer nieuwe aan (is toch zoveel delen water op zoveel korrels/druppels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 20:37 schreef IconOS het volgende:
En: Bewaar je dat ets spul in een emmer ofzo of maak je elke keer nieuwe aan (is toch zoveel delen water op zoveel korrels/druppels)?
Ik bewaar de spullen in... Cola flessen... NIET vergissen *D

Het gaat allemaal ERG lang mee hoor, ijzer-III-chloride kun je met zoutzuur weer "actief" maken als het niet lekker meer etst. Omdat we niet zo lang geleden verhuisd zijn, heb ik ditmaal verse aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 20:39 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Ik bewaar de spullen in... Cola flessen... NIET vergissen *D
Maakt dat wat uit dan cola of FeIIICl :+

/me mij kun je met cola ook nog wel etsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je cola kunt drinken ook ijzertrichloride nog wel te overleven zou moeten zijn. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[lol modus]

Omdat je verhuist bent maak je ff nieuwe aan zodat het je nieuwe vloer beter kan verzieken

edit:

Ow ja, en je aanrecht natuurlijk ook B-)

[/lol modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 20:50 schreef IconOS het volgende:
[lol modus]

Omdat je verhuist bent maak je ff nieuwe aan zodat het je nieuwe vloer beter kan verzieken

[/lol modus]
Hey, --EasY--, vloer gebeitst. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hahahahaha goh wat een groot topic word dit he :P

Maar goed.... Ik heb een pic online van de PCB! Zie www.xtremebaybus.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Jeetje die heb je tactisch ontworpen. Ziet er echt professioneel uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW wat is die print mooi
dit zou ik echt wel willen hebben
zal het blijven volgens, als je er ooit wil verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit. Alleen zie ik de weggevallen sporen niet (duh) |:(

Ben® beniewd naar het resulaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 21:52 schreef IconOS het volgende:
Ziet er mooi uit. Alleen zie ik de weggevallen sporen niet (duh) |:(

Ben® beniewd naar het resulaat.
Kijk maar goed op de PCB, je ziet midden bovenaan 3 vierkante en 3 ronde eilandjes. Dat zijn de 3 HDD activity inputs, maar??? Geen sporen zichtbaar --> dat klopt dus, want dat zijn dus de missende |:(

De sporen bleken echter heel smal te zijn, en vooral uit de laserprinter waarop ik de sheet geprint heb blijken de verticale lijnen nogal dunnetjes uit te vallen. Dus in de definitieve versie ga ik de sporen proberen dikker te houden, hopelijk hoeft de PCB dan niet groter te worden...

edit:

typos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Op zondag 07 april 2002 21:13 schreef --EasY-- het volgende:
hahahahaha goh wat een groot topic word dit he :P

Wat een fantastich ontwerp. Een echte TOP-MOD! Wil ik ook! :P

Is het de bedoeling dat je dit zelf maakt? Of is het een toepassing van een embedded controller-board?
En als het een DHZ project is, waar vind ik zo'n TOP-print, kan iemand die voor me etsen? (print-plaat-ets-actie?????)
En ik zag programming via de parallele-poort, maar welk programma?
Verder vind ik dit echt weer een TOP-IDEE, echt GoT! :P :P

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 21:13 schreef --EasY-- het volgende:
Very nice, alleen jammer van die weggevallen spoortjes. Maargoed problemen zijn er om opgelost te worden. (Of juist niet :7 )
En ik zag programming via de parallele-poort, maar welk programma?
PonyProg 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 07 april 2002 22:10 schreef Maxim het volgende:
PonyProg 8-)
Dus met PonyProg kan ik de Xtreme Baybus 'onboard' programeren? Leuk! Weer wat nieuws om te proberen! :P

Bestaat het (stuur-)programma dat ik er dan in moet programeren dan al? Zo niet: minder leuk! heb ik al eens zonder hulp geprobeerd, en was geen onverdeeld suc6 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Easy, Heb je die printplaat gemaakt volgens je 14-stappen plan van dit topic ?:

[topic=458765/2/25]

Voor stap 7 had je denk ik geen tijd :9 , zo mooi als je de print gemaakt hebt!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 22:48 schreef Bart_Banaan het volgende:
Easy, Heb je die printplaat gemaakt volgens je 14-stappen plan van dit topic ?:

[topic=458765/2/25]

Voor stap 7 had je denk ik geen tijd :9 , zo mooi als je de print gemaakt hebt!
:)
Nee, dit is wel ff anders. Het "14-stappen plan" is met de hand printjes tekenen, dat lukt alleen met heel eenvoudige printjes. Deze PCB is gemaakt via een CAD programma, via een laserprinter op sheet geprint die daarna via een fotolaag op de print erop is "belicht". Eigenlijk net als het "14 stappen plan", maar nu teken je in feite via de PC op de print :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter waarom de PCB een paar sporen mistte... Sommige sporen zijn op 8 mil geroute. Ik dacht dat dat te etsen was, maar het blijkt dat ik vroegere projecten routte (is dat nederlands :? ) op 10mil met 8mil clearance |:(

De nu gemaakte PCB is gelukkig toch nog redelijk gelukt, ik kan hem gebruiken voor de eerste tests. In ieder geval worden vervolg PCB's op 10mil / 10mil clearance geroute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik route m'n printejes hier op school altijd op 15 mil met 10 (of 8 :? ) mil clearance, met die maat kan ik nog precies tussen standaard Dil behuizings-poortjes door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ultimate voor het routen en maken van de printjes. Daar kan je zo alle componenten inzetten. Hebben ze direct de juiste grootte. Printspoortjes kan je gemakkelijk groter/kleiner maken door erop te klikken en de dikte aan te geven. De prog geeft vanzelf een melding als je met 2 sporen of eilandjes te dicht bij elkaar komt. Je kan ook een netlist invoeren. Hierin staat welke componenten met elkaar verbonden moeten zijn. Zo kan het prog het aangeven voordat je hem gaat printen, dat er nog een aantal sporen niet zijn aangesloten. Ook zit er een functie autoroute in. Deze is niet echt gemakkelijk want hij werkt zichzelf steeds in de nesten. Werkt wel goed bij kleine printjes. Mischien de moeite waard om deze prog te gaan gebruiken voor het uiteindelijke design, hier komen namelijk gemakkelijk hele mooie printen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 13:12 schreef _AscII_ het volgende:
ik route m'n printejes hier op school altijd op 15 mil met 10 (of 8 :? ) mil clearance, met die maat kan ik nog precies tussen standaard Dil behuizings-poortjes door
Ja kan wel kloppe, 12 mil is ook een gewilde maat. Of je nog tussen je DIL pinnen doorkan hangt ook af van de padsize (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 16:07 schreef IconOS het volgende:
Ik gebruik ultimate voor het routen en maken van de printjes. Daar kan je zo alle componenten inzetten. Hebben ze direct de juiste grootte. Printspoortjes kan je gemakkelijk groter/kleiner maken door erop te klikken en de dikte aan te geven. De prog geeft vanzelf een melding als je met 2 sporen of eilandjes te dicht bij elkaar komt. Je kan ook een netlist invoeren. Hierin staat welke componenten met elkaar verbonden moeten zijn. Zo kan het prog het aangeven voordat je hem gaat printen, dat er nog een aantal sporen niet zijn aangesloten. Ook zit er een functie autoroute in. Deze is niet echt gemakkelijk want hij werkt zichzelf steeds in de nesten. Werkt wel goed bij kleine printjes. Mischien de moeite waard om deze prog te gaan gebruiken voor het uiteindelijke design, hier komen namelijk gemakkelijk hele mooie printen uit.
Uhm.... Hahahahaa, deze PCB krijg ik heus niet met MS Paint in elkaar hoor :P

Neej ik gebruik al een professeioneel CAD pakket hiervoor, schematekenen, layout en een gridless autorouter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Nog ff over software voor dit project; bestaat dat al?
Kan je trouwens software voor dit project ook zonder de printplaat simuleren?
Dus van te voren "bekijken" of het zal werken als het eenmaal in de chip geprogrameerd is? En kan je de software daarna onboard updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 21:05 schreef Bart_Banaan het volgende:
Nog ff over software voor dit project; bestaat dat al?
Kan je trouwens software voor dit project ook zonder de printplaat simuleren?
Dus van te voren "bekijken" of het zal werken als het eenmaal in de chip geprogrameerd is? En kan je de software daarna onboard updaten?
Nee, de softare bestaat nog niet. Wel een uitgebreidt designdocument hiervan. Zodra de protoPCB werkend blijkt gaat de sw ontwikkeling van start!

Zie de totaal vernieuwde website op http://www.xtremebaybus.tk !!

Simuleren is moeilijk zonder hardware, dit project leunt erg op signalen van en naar de echte wereld.

Onboard flashen is mogelijk, je moet dan een extra kabeltje maken die je op de baybus aansluit en op een printerpoort. Dan kun je softwareupdates erin flashen. Daarna de kabel weer weg en klaar is kees... Dat is ook nog wel een leuke voor de FAQ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 23:04 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Nee, de softare bestaat nog niet. Wel een uitgebreidt designdocument hiervan. Zodra de protoPCB werkend blijkt gaat de sw ontwikkeling van start!

Simuleren is moeilijk zonder hardware, dit project leunt erg op signalen van en naar de echte wereld.

Onboard flashen is mogelijk, je moet dan een extra kabeltje maken die je op de baybus aansluit en op een printerpoort. Dan kun je softwareupdates erin flashen. Daarna de kabel weer weg en klaar is kees... Dat is ook nog wel een leuke voor de FAQ! >:)
op je site komt nu de info in een venstertje die niet groter is van 300x300 pixels ??
en ik vind nergens iets terug van foto's, schema's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op maandag 08 april 2002 23:04 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

De site werkt helaas niet onder Opera, wel met IE.

Ik moet dus echt leren programeren, nou dat moet dan maar! Wordt de programatuur van dit project ook in C++ geschreven, net zoals het project van Mr. ChronoM?
Ben wel zeer geinteresseerd in helpen ontwikkelen/bouwen proto(s) etc. .. dus als je ergens hulp bij nodig hebt...... mail me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 23:36 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

op je site komt nu de info in een venstertje die niet groter is van 300x300 pixels ??
en ik vind nergens iets terug van foto's, schema's ...
Nee hoor, links vind je een menutje als het goed is... Weet alleen niet of de site overal op loopt... Op Opera blikbaar niet zoals Bart B al aangeeft ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 00:32 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

De site werkt helaas niet onder Opera, wel met IE.

Ik moet dus echt leren programeren, nou dat moet dan maar! Wordt de programatuur van dit project ook in C++ geschreven, net zoals het project van Mr. ChronoM?
Ben wel zeer geinteresseerd in helpen ontwikkelen/bouwen proto(s) etc. .. dus als je ergens hulp bij nodig hebt...... mail me! :)
Nee hoor je hoeft niet te leren programmeren... De embedded software (in C) komt in de microcontroller, daar merk je nix van. Verder komt er configuratie sw in Borland c++ builder gemaakt. Daarnaast KUN je je eigen applicaties gaan maken die het LCD etc. aansturen, maar nogmaals alle benodigde software zal worden gemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
[off-topic]
Zeg --EasY-- ik wil je wel helpen met een beetje site van goed formaat ;)
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op dinsdag 09 april 2002 06:23 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Nee hoor je hoeft niet te leren programmeren... De embedded software (in C) komt in de microcontroller, daar merk je nix van. Verder komt er configuratie sw in Borland c++ builder gemaakt. Daarnaast KUN je je eigen applicaties gaan maken die het LCD etc. aansturen, maar nogmaals alle benodigde software zal worden gemaakt. :P
Dat klinkt GOED! Maar ik hou me aanbevolen als proefkonijn hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 08:31 schreef Rave17 het volgende:
[off-topic]
Zeg --EasY-- ik wil je wel helpen met een beetje site van goed formaat ;)
[/off-topic]
aha in ieder geval bedankt voor het aanbod... Er zijn echter al hulptroepen onderweg :P

De site zoals hij er nu staat loopt perfect onder IE 5.5 hier onder NT, raar genoeg keek ik thuis onder IE6 met WinXP en daar leek de site alweer een btje brak... Ook schreef Bart B hierboven al dat de site via Opera niet werkt... Aan een oplossing word al gewerkt >:)

edit:

Het lijkt een bug in IE te zijn die de background in de cache vernietigd maar denkt dat hij hem nog heeft |:( ... BAH microschoft :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeuh... ultimate is geen microlop programma hoor! kijk maar eens op deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 20:06 schreef IconOS het volgende:
eeuh... ultimate is geen microlop programma hoor! kijk maar eens op deze site.
microlop??? Wasdah :P

We hebben het wel degelijk over hetzelfde hoor, ik gebruik deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ffff een mailtje naar alcom gestuurt of ik een sample kon krijgen van een AT90S8535-8pc chippie kon krijgen met een mooi verhaal erbij. en nu afwachten.......... Maar nu weer ffff ontopic zou ik ook de baybus kunnen maken en er dan later een lcd schermpje op aan kunnen sluiten ik neem aan van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microlop ????

/me is ook errug nieuwsgierig:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 20:48 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Net ffff een mailtje naar alcom gestuurt of ik een sample kon krijgen van een AT90S8535-8pc chippie kon krijgen met een mooi verhaal erbij. en nu afwachten.......... Maar nu weer ffff ontopic zou ik ook de baybus kunnen maken en er dan later een lcd schermpje op aan kunnen sluiten ik neem aan van wel?
Ja kan altijd.. De baybus werkt ook gewoon zonder LCD. En er is maar 1 variant embedded SW. Je geeft in de configuratie op of er een LCD aanhangt of niet >:)

Maar nog ff over de samples.... Als iedereen dat gaat doen zal de lol er snel af zijn en kan ik een eventuele leuke deal (lees: grootschalig inkopen voor een goede prijs) ook wel vergeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 20:54 schreef --EasY-- het volgende:

[..]
Maar nog ff over de samples.... Als iedereen dat gaat doen zal de lol er snel af zijn en kan ik een eventuele leuke deal (lees: grootschalig inkopen voor een goede prijs) ook wel vergeten |:(
--EasY--, ff een kritische noot:

klinkt een beetje alsof het om je eigen commercieel belang gaat. Ik geloof niet dat dit nou echt de bedoeling van 't T.net forum is. Ik vind dat het ieder z'n goed recht is om samples aan te vragen of op een andere manier goedkoop aan onderdelen te komen. Waarom mag een ander het niet terwijl je het zelf waarschijnlijk ook doet. :{

Dit wou ik ff kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:07
Op dinsdag 09 april 2002 21:13 schreef Maxim het volgende:

[..]

klinkt een beetje alsof het om je eigen commercieel belang gaat. Ik geloof niet dat dit nou echt de bedoeling van 't T.net forum is. Ik vind dat het ieder z'n goed recht is om samples aan te vragen of op een andere manier goedkoop aan onderdelen te komen. Waarom mag een ander het niet terwijl je het zelf waarschijnlijk ook doet. :{

Waarschijnlijk heeft atmel er ook geen moeite mee hoe meer mensen ermee gewerkt hebben hoe groter de bekendheid. Wanneer een tweaker, een keer voor z'n werk iets moet doen met uC zal is de kans groot dat hij voor een atmel gaat. Op de langetermijn zal het atmel alleen maar meer geld opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet handig om op de site ook nog een lijstje te zetten met de benodigde onderdelen?? Ennuh een tip voor de mensen die gaan etsen eerst op een gewoon papiertje uitprinten en dan met een GOED kopierapparaat op zo'n overheadprojectersheet ding uitprinten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:13 schreef Maxim het volgende:

[..]

Het is goed om kritisch te zijn. Merk wel op dat ik samples gebruik waarvoor ze primair bedoeld zijn: Het levert voor Atmel een grotere verkoop op van deze chips. Daarnaast is het niet mijn eigen, maar ieders commerciële belang, want bij het sluiten van een goede deal zullen de microcontrollers voor iedereen goedkoper worden. En daar zal ik dus niet veel commercieels van merken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 22:16 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Is het niet handig om op de site ook nog een lijstje te zetten met de benodigde onderdelen?? Ennuh een tip voor de mensen die gaan etsen eerst op een gewoon papiertje uitprinten en dan met een GOED kopierapparaat op zo'n overheadprojectersheet ding uitprinten!
Uhm ja kan ik er zo opzetten.... een BOM (bill of materials) heb ik al wel ergens liggen....

Waarom ga je erst op papier uitprinten? Ik frommel zo'n sheet direct de laserprinter in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey easy je hebt helemaal gelijk hoor maar ze gaan die deal met jou echt niet afzeggen omdat ik een sample heb aangevraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 22:27 schreef --EasY-- het volgende:

[..]
Waarom ga je erst op papier uitprinten? Ik frommel zo'n sheet direct de laserprinter in >:)
Nou die inkt wil nog wel eens een beetje gaan vervagen enzo en uitlopen en ik heb de ervaring dat als ik t zooitje eerst uitprint en dan kopier op zon doorzichtig papiertje het veel beter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 22:25 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Het is goed om kritisch te zijn. Merk wel op dat ik samples gebruik waarvoor ze primair bedoeld zijn: Het levert voor Atmel een grotere verkoop op van deze chips. Daarnaast is het niet mijn eigen, maar ieders commerciële belang, want bij het sluiten van een goede deal zullen de microcontrollers voor iedereen goedkoper worden. En daar zal ik dus niet veel commercieels van merken :?
OK helemaal mee eens, maar je brengt het op z'n manier van: "als je samples aanvraagt verpest je het voor de rest". Ik zie dat niet zo. En daarom vind ik het een beetje overdreven. Over het feit van dat je een goede deal zou kunnen sluiten bij een afname van ong. 250 stuks nog maar niet te spreken.

Amen :P

Maargoed, eigenlijk best wel een beetje miereneuken van mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op dinsdag 09 april 2002 22:16 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Ben jij van plan zo'n print te etsen?? Kan je er een extra maken?
Ik wil graag ook de print, maar ben te lui/dom om te proberen hem te maken :)
Ook heb ik begrepen dat Easy een 15-stappen plan voor het maken van printplaten heeft, dat met emmers zoutzuur werkt, maar ik ben niet zo handig dus dat gaat nooit goed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 22:56 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Ben jij van plan zo'n print te etsen?? Kan je er een extra maken?
Ik wil graag ook de print, maar ben te lui/dom om te proberen hem te maken :)
Ook heb ik begrepen dat Easy een 15-stappen plan voor het maken van printplaten heeft, dat met emmers zoutzuur werkt, maar ik ben niet zo handig dus dat gaat nooit goed... ;)
Ik wil als het zo ver is dus als het ontwerp definitief vast staat er wel een zooitje etsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Dat is goed nieuws!
Hou me svp per meel op de hoogte: bart.banaan@12move.nl

Ik denk dat je een boel GoTters een plezier kan doen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 23:05 schreef Boolio_Eglesias het volgende:

[..]

Ik wil als het zo ver is dus als het ontwerp definitief vast staat er wel een zooitje etsen!
Hey werkverdeling 8-)

Ik was eigenlijk van plan om (bij voldoende afname) printen te laten maken. Dan worden ze dus niet geetst, maar zijn ze nog ffies mooier dan geetste PCB's... Of dat prijstechnisch interessant is hangt echter af van de afname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 22:47 schreef Maxim het volgende:

[..]

OK helemaal mee eens, maar je brengt het op z'n manier van: "als je samples aanvraagt verpest je het voor de rest". Ik zie dat niet zo. En daarom vind ik het een beetje overdreven. Over het feit van dat je een goede deal zou kunnen sluiten bij een afname van ong. 250 stuks nog maar niet te spreken.

Amen :P

Maargoed, eigenlijk best wel een beetje miereneuken van mij. :+
Misschien doen we wel allebei een btje miereneuken... Alleen jij mag dat met je icon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 23:09 schreef Bart_Banaan het volgende:
Dat is goed nieuws!
Hou me svp per meel op de hoogte: bart.banaan@12move.nl

Ik denk dat je een boel GoTters een plezier kan doen *D
Misschien toch eerst ff het design afmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kben benieuwd EZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is best stil in dit topic! maarja....

Eej easy heb je die lijst/bom al gemaakt of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 20:09 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Het is best stil in dit topic! maarja....

Eej easy heb je die lijst/bom al gemaakt of nie?
Ff een snelle BOM gemaakt. Hij staat op de Xtreme Hardware site, onder developments/baybus/bom.

Let er wel op, dit is een PROTO PCB, daarom zit er o.a. een "echte" DC output op, maar de andere 3 zijn zgn. koude PWM outputs. De uiteindelijke PCB zal er 4 van de ene of 4 van de andere hebben )hangt van meetresultaten af). Dus deze BOM is zeker weten nog "subject of change" !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het repareren van de PCB bleek toch te veel ellende :(

Ik heb geen zin in prutswerk, dus ik ben NU een nieuwe aan het belichten met 10mil sporen >:)

En nu maar duimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op woensdag 10 april 2002 22:10 schreef --EasY-- het volgende:
Het repareren van de PCB bleek toch te veel ellende :(

Ik heb geen zin in prutswerk, dus ik ben NU een nieuwe aan het belichten met 10mil sporen >:)

En nu maar duimen...
Ik duim voor je! Het was trouwens zeker niet m'n bedoeling je te passeren bij m'n vraag voor een kant-en-klare print, en ik wil er graag één bij je bestellen! ( misschien je 'oude' bord, waar wat aan 'geprutst' moet worden..... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en?? gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 16:53 schreef IconOS het volgende:
en?? gelukt?
De PCB was nog weer beter, maar toch weer "vlekken waar de sporen weg waren" :(

Wat blijkt: Op de fotoprint zit de fotolaag "vlekkerig" |:(

Ik denk dat ik heel oude fotoprint had gekregen ofzo...

Nu heb ik nieuwe print gehaald, deze zou goed moeten zijn maar vrolijk word ik er niet van :r

Hopelijk vanavond nog tijd voor de volgende PCB... Als iedereen nou ff meeduimt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga voor je bidden en mocht ut niet lukken ga ik er maandag 1tje maken dan lukt ut iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 20:22 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
ik ga voor je bidden en mocht ut niet lukken ga ik er maandag 1tje maken dan lukt ut iig
eeejj, Wat ga je maken dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
ja vertel ons dat ff dan kunnen we samen gaan duimen

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dan ook... WEER loopt er een etspoging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 20:49 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

eeejj, Wat ga je maken dan???
een pcb natuurlijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 21:29 schreef Boolio_Eglesias het volgende:

[..]

een pcb natuurlijk !
Een pcb WAARVAN... dat willen we weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 21:37 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Een pcb WAARVAN... dat willen we weten >:)
En dat moet jij zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dezelfde die jij nu probeert te maken of schend ik dan het copyright? als ie lukt stuur ik er 1tje naar je op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
ja tell us and you will be awarded with......

[offtopic]
damn wat zouden we hem ook alweer geven behalve een pak slaag omdat het zo lang duurde?
[offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op donderdag 11 april 2002 20:32 schreef IconOS het volgende:
Duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, :+
Hier sluit ik me bij aan!!! Doe je best! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
subsidie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben je trouwens al begonnen met etsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 21:40 schreef SlinkingAnt het volgende:
subsidie? :+
Ff mijn gironummer opzoeken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 21:38 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
dezelfde die jij nu probeert te maken of schend ik dan het copyright? als ie lukt stuur ik er 1tje naar je op!
Uhm... heb je dan niet zoiets als een origineel nodig?? Of heb je hem zelf nageroute >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 21:42 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
ben je trouwens al begonnen met etsen?
Ik klots nu....

En gelijk maar 2x, de ene 2min belicht de andere 3 min.... Nu MOET het gewoon lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
ssssssjjjjj,

We gaan nu richting de illegale kant! oppassen anders krijgen jullie admin op je dak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 21:48 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Uhm... heb je dan niet zoiets als een origineel nodig?? Of heb je hem zelf nageroute >:)
Ik kan dit toch gewoon uitprinten of ben ik nou gek aant worden??

http://www.xs4all.nl/~kruimpie/baybus/pictures/pcb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 21:54 schreef Boolio_Eglesias het volgende:

[..]

Uhm tjaaaaa, dat is een screenshot en niet errug precies of hog qua resolutie... Ik denk dat je moeite gaat krijgen om daar een goede PCB van te maken. Bovendien is het niet de nieuwste... Steeds zijn er kleine wijzigingen maar ik maak niet dagelijks een update van de screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owh kan je mij dan fff iets mailen wat ik uit kan printen ik wil er namelijk morgen op sgool een paar gaan fixen!
b_vandehaar@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 22:05 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
owh kan je mij dan fff iets mailen wat ik uit kan printen ik wil er namelijk morgen op sgool een paar gaan fixen!
b_vandehaar@hotmail.com
Uhm voor de duidelijkheid... ik zeg het nog maar eens dit is een PROTO PCB, er zitten wat testfeatures op enzo maar dit is nog NIET de definitieve versie!!!! Die komt pas nadat deze getest en verbeterd is. Vandar ook dat er nu nog geen bestelactie gestart is! Dadelijk maakt iedereen zijn PCBtje... en fout.. Daar schiet niemand iets mee op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
yeah man! take it easy relax drink XI!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:07
Op donderdag 11 april 2002 21:54 schreef Boolio_Eglesias het volgende:

[..]

Als je die screenshot uitprint heb je volgens mij niet eens de print op ware grote, beetje nutteloos dus.

Verder ben ik natuurlijk ook aan het duimen voor Easy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 22:07 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Uhm voor de duidelijkheid... ik zeg het nog maar eens dit is een PROTO PCB, er zitten wat testfeatures op enzo maar dit is nog NIET de definitieve versie!!!! Die komt pas nadat deze getest en verbeterd is. Vandar ook dat er nu nog geen bestelactie gestart is! Dadelijk maakt iedereen zijn PCBtje... en fout.. Daar schiet niemand iets mee op denk ik.
ik weet heel goed dat dit nog een proto pcb is maar ik zou graag helpen met testen aangezien ik de meeste onderdelen nog heb liggen enzo
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste