zal ook maar ff iets posten

haar blijf ik nogal bij hangen, wil niet bepaald lukken

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Klopt wel, zal nog een pic maken... scheleOp woensdag 24 april 2002 20:39 schreef Zydell het volgende:
Aahahaha dat logo klopt volgens mij niet, volgens mij lopen die 'punten' aan de zijkant naar achter ipv naar boven...
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Ben het ermee eens dat het er een beetje onnatuurlijk uitziet. De verhoudingen van het hoofd klopt gewoon niet. Verder is de mond wel errug rood..Op woensdag 24 april 2002 21:26 schreef lennardV het volgende:
zal ook maar ff iets posten
[afbeelding]
Verwijderd
Als je nou eens goed leest wat Zydell schreef:Op woensdag 24 april 2002 22:01 schreef boppie het volgende:
copyman: hij klopt volgens mij ook niet, kijk nog eens goed naar het logo, het is geen vlak logo maar 3d, de punten behoren inderdaad naar achteren te lopen
Zei hij dus dat die punten volgens hem NAAR ACHTEREN LOPEN in plaats van omhoog/recht/naar boven. In het echt is het idd ook een ring, maar ik houd hem zo, omdat je hem zoals ie nu is het meest tegenkomt.Aahahaha dat logo klopt volgens mij niet, volgens mij lopen die 'punten' aan de zijkant naar achter ipv naar boven...
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Verwijderd
Zou je hiervan AUB een high res versie van kunnen posten ?Op vrijdag 12 april 2002 19:28 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
Ik vinnem wel stijlvol
[patsermode]
Maar je bedoelt deze:
[afbeelding]
[/patsermode]
<knip>
Verwijderd
Yo Copyman, je site doet het niet, weet je zeker dat je de link wel goed hebt overgetyped?Op woensdag 24 april 2002 22:09 schreef Copyman het volgende:[edit]
wisten jullie al dat ik niet kon typen? ga naar www.copymankanechtnniettypen.nl
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ziet er netjes uit. Maar schaduwen vallen door het water. Als je mij begrijpt, de schaduw valt in het echt op de bodem.Op donderdag schreef Lord_Mithril wat en liet ie wipjes zien
Oogst zou je die zin eens kunnen uitleggen?Op donderdag schreef Oogst het volgende:
En Lord Mithril, het lijkt erop alsof het raytrace van je water inhoudt door het water heen?
http://hawvie.deviantart.com/
ja das waar maar tis niet helemaal water tis een soort gif ofzo.. niet helemaal doorzichtig dus dan valt de schaduw eropOp donderdag 25 april 2002 15:49 schreef HawVer het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit. Maar schaduwen vallen door het water. Als je mij begrijpt, de schaduw valt in het echt op de bodem.
[..]
idd ik volg em ook niet echt..Oogst zou je die zin eens kunnen uitleggen?
Bier, Whiskey en Metal!!
LOLOp donderdag 25 april 2002 04:44 schreef Piet-Jan het volgende:
[..]
Zou je hiervan AUB een high res versie van kunnen posten ?Deze is nml echt omg mooi
.
Petje af voor alle 3d creaties, ik hoop ooit ook zoeits te kunnen :)!
Verwijderd
Je bent te goed voor deze wereldOp donderdag 25 april 2002 19:12 schreef handige_harrie het volgende:
alsjeblieft
Ik heb em geresized naar 1024 en de tekst erbij gezet.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
HOGER HOGER HOGEROp donderdag 25 april 2002 19:12 schreef handige_harrie het volgende:
alsjeblieft
Ik heb em geresized naar 1024 en de tekst erbij gezet.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
OK, was inderdaad een beetje achterlijk uitgelegd.Oogst zou je die zin eens kunnen uitleggen?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ja inderdaad...lijkt me aardig duidelijk toch? die punten lopen cirkelvormig.Op woensdag 24 april 2002 20:39 schreef Zydell het volgende:
Aahahaha dat logo klopt volgens mij niet, volgens mij lopen die 'punten' aan de zijkant naar achter ipv naar boven...
This too shall pass
Ja, dat hoort ook zo...Op vrijdag 26 april 2002 14:23 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
ja inderdaad...lijkt me aardig duidelijk toch? die punten lopen cirkelvormig.
Dit is wel de laatste. Op hogere resoluties is ie ook echt niet meer mooi.Op vrijdag 26 april 2002 09:22 schreef party42 het volgende:
[..]
HOGER HOGER HOGER
1280 x 1024
plz
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Maar goed dat je geen adres & zo in je profiel hebt staan --> ik had onmiddelijk de BSA op je afgestuurdOp maandag 29 april 2002 20:46 schreef Holy_Paladin het volgende:
Ik ben ook maar eens aan 3d max begonnen. Denken jullie dat je er met de tutorials van inet wel kunt komen, of moet ik echt een boek aanschaffen (illegale versie... kan als 17-jarige natuurlijk geen 8000 piek ophoesten). Ik vond niks uit de search dus gebruik ik dit topic maar snel. En welk boek is dan het beste om mee te beginnen??
PS: Oogst ur the man!
Verwijderd
Hoe krijg je het voor elkaar om de voorgrond zo scherp te krijgen en de achtergrond zo vaag? Het lijkt op zo'n manier veel meer als een "echt" object.Op maandag 29 april 2002 20:06 schreef Oogst het volgende:
Ik WIP lekker verder in mijn ex-Walewein-project, dit is de toeringcar, oftewel het transportvliegtuig voor de zeven toeristen die er onder hangen:
En klik
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Gewoon depth-of-field-blur (DoF-blur), zoals dat ook bij foto-toestellen het geval is. In MAX4 kun je dat maken door dat bij de camera in te stellen, het is gewoon een optie. Het probleem ervan is alleen dat het een multi-pass methode is, want inhoudt dat het plaatje heel vaak gerenderd moet worden voor een mooi vloeiend resultaat. Deze plaat bijvoorbeeld heeft 3d Studio maar liefst 24 keer opnieuw gerenderd en toen samengevoegd, en met bijna vier minuten per frame is dat toch anderhalf uur voor één plaatje.Op maandag 29 april 2002 22:11 schreef RexomniuM het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om de voorgrond zo scherp te krijgen en de achtergrond zo vaag? Het lijkt op zo'n manier veel meer als een "echt" object.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hey bedankt. Meteen even geprobeerd en het werkt zelfs! Zonder dat ik lang heb moeten spartelen.Op maandag 29 april 2002 22:22 schreef Oogst het volgende:
[..]
Gewoon depth-of-field-blur (DoF-blur), zoals dat ook bij foto-toestellen het geval is. In MAX4 kun je dat maken door dat bij de camera in te stellen, het is gewoon een optie. Het probleem ervan is alleen dat het een multi-pass methode is, want inhoudt dat het plaatje heel vaak gerenderd moet worden voor een mooi vloeiend resultaat. Deze plaat bijvoorbeeld heeft 3d Studio maar liefst 24 keer opnieuw gerenderd en toen samengevoegd, en met bijna vier minuten per frame is dat toch anderhalf uur voor één plaatje.
Het kan ook anders: je kunt het handmatig met blur in Photoshop maken, maar om dat mooi en realistisch te doen is heel veel werk.
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Verwijderd
OK, even een korte uitleg: DoF-blur werkt door het draaien van de camera in een klein cirkeltje rond één punt. Dit punt ligt of op een instelbare afstand of op de target van je camera. Je kunt dus het beste een target camera neerzetten, dan kun je dat punt heel goed aangeven met de target.Op maandag 29 april 2002 22:44 schreef RexomniuM het volgende:
Wat zijn trouwens de opties van dat depth of field blur waarmee ik leuke effecten bereik?
Kan je bijvoorbeeld focussen op één object in plaats van handmatig de afstand te moeten invoeren?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
* handige_harrieOp dinsdag 30 april 2002 00:08 schreef cris77 het volgende:
Hier is mijn laatste WIP veel werk, voornamelijk nog wat detail werk te doen en dan maar texturen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow... supergaafOp maandag 29 april 2002 20:06 schreef Oogst het volgende:
Ik WIP lekker verder in mijn ex-Walewein-project, dit is de toeringcar, oftewel het transportvliegtuig voor de zeven toeristen die er onder hangen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En klik hier voor een grotere versie van die laatste.
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Fix ff profiel op die bandenOp dinsdag 30 april 2002 20:16 schreef MayaFreak het volgende:
Dit is de laatste versie van mijn motor. Aan de kleine details moet ik nog werken. Als iemand nog iets leuks weet, zeg het dan.
[afbeelding]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Zijn niet echt tekeningen, de plaatjes die je hier ziet zijn plaatjes van 3D objecten gemaakt in programma's als 3DStudio Max & Maya.Op dinsdag 30 april 2002 22:18 schreef Hu9o het volgende:
Wow is dit allemaal zelf getekend?? echt knap dan!
MAar hoe maken jullie al die tekeneningen?? ik zal wel een paar progjes, maar de caption was te klein om te kunnen lezen hoe ze hete.
Dus kan iemand me vertellen met welke programma's ik zulke tekeningen (hopelijk) kan maken???
Da's oud.. 800x600 dat moet wel een monsterlijke resolutie geweest zijn voor die tijdOp dinsdag 30 april 2002 22:57 schreef EchtWel het volgende:
Even in de oude doos gekeken en kwam dit tegen (Echt Wel misschien 10 jaar oud) volgens mij nog op een 286 gerendered
[afbeelding]
Verwijderd
Hmmm... ik had 8 jaar geleden al een 486DX2-66 staan, en dat ding kon makkelijk 1024x768 aan met 16M kleuren.Op woensdag 01 mei 2002 01:31 schreef Xtuv het volgende:
Da's oud.. 800x600 dat moet wel een monsterlijke resolutie geweest zijn voor die tijd
Enne, dit lijkt me meer dan 256 kleuren, was dat er toen uberhaupt al?
Verwijderd
Zie _Piranha_ hierboven, kan dus best wel gelijk hebben...Op woensdag 01 mei 2002 01:31 schreef Xtuv het volgende:
[..]
Da's oud.. 800x600 dat moet wel een monsterlijke resolutie geweest zijn voor die tijd
Enne, dit lijkt me meer dan 256 kleuren, was dat er toen uberhaupt al?
Verwijderd
Hebben jullie ook nog met povray gespeelt?, daar moest je handmatig scripts schrijven om wat te kunnen renderen, was wel leuk!Op dinsdag 30 april 2002 22:57 schreef EchtWel het volgende:
Even in de oude doos gekeken en kwam dit tegen (Echt Wel misschien 10 jaar oud) volgens mij nog op een 286 gerendered
- specs - audioscrobbler -
Damn, die renderistics zijn echt zeer strak ingesteld handige harrie! Prachtig, al die lichtreflectietjes. Hoe lang duurde dat nou uiteindelijk renderen op 800*600?Op woensdag 01 mei 2002 20:00 schreef handige_harrie het volgende:
Final:
[afbeelding]
800x600 versie
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Thnx! Dat was ook hetgene wat me zo'n drie dagen heeft gekost om mooi te krijgen. Dit is met GI en Caustics. De Cautics had ik al eerder gerenderd (15min denk ik). De rest -dus met GI- kwam ongeveer op 3uur 15min. Das toch wel lang voor een 800x600 plaatje. Ik heb de GI settings wel vrij aardig geoptimaliseerd, eerst was ie na 7uur nog niet klaarOp woensdag 01 mei 2002 22:52 schreef Oogst het volgende:
Damn, die renderistics zijn echt zeer strak ingesteld handige harrie! Prachtig, al die lichtreflectietjes. Hoe lang duurde dat nou uiteindelijk renderen op 800*600?
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik zou de die karteltjes bij je machinegun wat aanpassen..Op donderdag 02 mei 2002 11:09 schreef Gul'Dan het volgende:
Okee, ik wil bij voorbaat even zeggen: "we're not worthy! we're not worthy!"
Zo, hebben we dat ook weer gehad
...maar geef vooral suggesties
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
* Xtuv is sprakeloos againOp donderdag 02 mei 2002 12:39 schreef Oogst het volgende:
Zeer cool, Gul'Dan, idd nog texturen en zorgen voor belichting en dan komt het allemaal wel goed denk ik. De enige tip die ik weet te bedenken is om die grote ruit vooraan (dat is toch een raam waar de bestuurder achter zit?) te voorzien van wat framewerk, bijvoorbeeld over een paar van de naden.
Ik zelf heb nu ook nog drie renders gemaakt van mijn ex-Walewein-hoofdrolspeler in uitgeklapte vorm, dus vliegend:
[afbeelding]
[afbeelding]
En één van voren met depth-of-field-blur. Omdat het snel renderde en mijn computer anders toch een paar uur uitstond heb ik 50 passes genomen, dus lekker vloeiend. Vreemd genoeg krijg je dan wel van die vreemde lijnen over de blur, kan dit verholpen worden met een andere bias of zo? Perfect vloeiend is het zo nog niet, maar het is mij met een andere bias nog neit beter gelukt dan dit.
[afbeelding]
En klik hier voor de 1024*768-versie.
The 3Dmax Bible rulez!!! Nooit geweten dat een bijbel zo interessant kon zijnOp donderdag 02 mei 2002 12:48 schreef Xtuv het volgende:
[..]
* Xtuv is sprakeloos again
'k ga weer snel verder in mijn 3Dmax bible
Verwijderd
Op donderdag 02 mei 2002 00:25 schreef Junt het volgende:
mooie karteltjes zeg
ik persoonlijk denk dat het zo mooier is dan helemaal smooth, vind ik ook een nadeel van blurren, het is vaak TE smoothOp donderdag 02 mei 2002 12:39 schreef Oogst het volgende:
[afbeelding]
En klik hier voor de 1024*768-versie.
UHM deze had ik per stuk ongeveer 6 uur over gedaan dus....Op woensdag 01 mei 2002 23:25 schreef VAC het volgende:
muwhahahaha stelletje amateurs, check mijn creatie, en heb dr maar 4 uur over gedaan:
[afbeelding]
Thanx, ik heb dit met de standaard maya 3 renderer gedaan. Voor zover ik weet is er geen ondersteuning voor maya 3 (?). Ik heb wel Pixar Renderman ge... ehm... kregen. Maar die krijg ik niet aan de praat.Op donderdag 02 mei 2002 20:48 schreef gladiool het volgende:
als we dan toch aan het lego'en zijn, deze heb ik wel eens gepost, maar het blijft cool,
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie motorbike mayfreak. Dat gaat naar photorealistisch, eigenlijk moet je die eens met mentalray renderen ofzo.
Renderman is wel vrij pittig jaOp donderdag 02 mei 2002 21:30 schreef gladiool het volgende:
op renderman moet je eerst een jaar studeren dacht ik
je hebt toch een mental ray connectie voor maya 3?
Verwijderd
Misschien een foute vraag, maar komen er ook vliegtuigen in?Op vrijdag 03 mei 2002 23:59 schreef bolleh het volgende:
[afbeelding]
schamele bijdrage van mij
ik ga nog proberen die boven en onderkant net als in het echt te maken en mischien zelfs een omgeving maar dit duurde al een uur om te maken(en wat dingen uit te vogelen)
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Makkelijk of niet, het ziet er al goed uitOp zondag 05 mei 2002 13:17 schreef TheKnightsTemplar het volgende:
Dit is een WIP. Het is niet makkelijk om een ijs-materiaal te maken, maar dit is het voorlopige resultaat.
[afbeelding]
Je hebt gelijk die van jou is mooier. Vraagje:Op zondag 05 mei 2002 15:51 schreef handige_harrie het volgende:
Mijn ring uit lotr is hier wel bekend dacht ik (daarom post ik em ook niet nog eens) maar nou kwam ik gisteren via de maxon (c4d) site iets tegen op een site van een Duitse c4d-gebruiker waarvan me even m'n onderkaak op de grond viel
http://www.3dpics.de/pictures/ring1.jpg
Ik had em nog nooit gezien, en of ie nou de mijne heeft nagemaakt of niet (lijkt me sterk), het lijkt er wel erg veel op.
gelukkig is die van mij toch nog iets mooier
Vraag1. Heb je het over cinema4d?Op maandag 06 mei 2002 09:01 schreef HawVer het volgende:
Vraagje:
Hoe kan ik bij de camera tegelijk gebruik maken van de depth of field en de video post??
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
met welk pakket is het gemaakt? Als het max is kan ik je jammergenoeg niet helpenOp maandag 06 mei 2002 11:57 schreef Lord_Mithril het volgende:
mijn laatste WIPje.. hijs niet zo mooi als de mech van Gul'dan maar ik moet nog veel leren
[afbeelding]
btw nog een vaag probleempje
als ik de linker (op pic rechter) enkel aan het onderbeen wil linken schiet ie opeens naar benee, undo werkt dan ook niet hij blijft gewoon staan![]()
![]()
tis idd maxOp maandag 06 mei 2002 13:18 schreef Liquidus het volgende:
[..]
met welk pakket is het gemaakt? Als het max is kan ik je jammergenoeg niet helpenMaar je zou je model eens wat minder uit alleen basisvormen kunnen maken, gewoon wat meer detail op doen en niet te veel smoothen
Bier, Whiskey en Metal!!
Hoe heb je dat water zo precies in die kom gekregen?Op maandag 06 mei 2002 13:55 schreef Lord_Mithril het volgende:
lol ik blijf bezig hier
[afbeelding]
er komen nog mee dingen omheen en in, tafel beetje aankleden, dingetjes in de kom enzo.
maar ik moet zeggen tis me aardig gelukt.. enne er zit een keer GEEN meshsmooth in
3d-en is leuk
damn ja!Op zondag 05 mei 2002 15:51 schreef handige_harrie het volgende:
Mijn ring uit lotr is hier wel bekend dacht ik (daarom post ik em ook niet nog eens) maar nou kwam ik gisteren via de maxon (c4d) site iets tegen op een site van een Duitse c4d-gebruiker waarvan me even m'n onderkaak op de grond viel
Ik had em nog nooit gezien, en of ie nou de mijne heeft nagemaakt of niet (lijkt me sterk), het lijkt er wel erg veel op.
This too shall pass
Was het niet zo dat ik een tijdje geleden in een ander topic ook al een keer had opgemerkt dat je die ring nagemaakt hebt uit een tutorialOp zondag 05 mei 2002 15:51 schreef handige_harrie het volgende:
hey misschien heeft degene die de tutorial gemaakt heeft, het ook wel van hem afgekeken dan.Op maandag 06 mei 2002 14:54 schreef Barracuda_82 het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ik een tijdje geleden in een ander topic ook al een keer had opgemerkt dat je die ring nagemaakt hebt uit een tutorial
Ik vind het niet vreemd dat die Duitse gast die tutorial ook heeft gedaan...
Lijkt me sterk als de tutorial van Maxxon afkomt...Op maandag 06 mei 2002 15:05 schreef DeLaVega het volgende:
[..]
hey misschien heeft degene die de tutorial gemaakt heeft, het ook wel van hem afgekeken dan.
>>>(Dit is dus niet serieus bedoeld)<<<
Verwijderd
Je kan het glas nog mooier maken door een lichte reflectie toe te voegen. Voor die reflectie kan je het best een bitmap nemen. Met pohotoshop moet je dan met een brush op een zwarte ondergrond een paar verticale witte brede strepen trekken. Dan lijkt het glas nog meer op echt glasOp maandag schreef Lord_Mithril:
lol ik blijf bezig hier
[afbeelding]
er komen nog mee dingen omheen en in, tafel beetje aankleden, dingetjes in de kom enzo.
maar ik moet zeggen tis me aardig gelukt.. enne er zit een keer GEEN meshsmooth in
Ziet er netjes uit. Ik ben alleen benieuwd wat het voor moet stellen?Op maandag schreef Hent
Mijn eerste post op dit forum, en gelijk een WIP...
[afbeelding]
Gemaakt voor een challenge van een andere site (Renderosity) in Rhino, met een simpele render uit Flamingo..
Kijken of jullie commentaar hebben...
Verwijderd
Oeps, dat vergeten erbij te vertellen...het is een fantasieluchtschip, soort van Zeppelin (die lichtblauwe zetpil) met daaronder een gondel met grote raderen die door een nog te maken stoommachine aangedreven wordt. Deze challenge gaat niet zo zeer om het renderwerk, maar om het modeleren. Voor de render plan ik nog wat poserfiguurtjes op het loopdek, zodat het een 1800 nog wat achtig ding wordt.Ziet er netjes uit. Ik ben alleen benieuwd wat het voor moet stellen?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq