[3d] post je 3d stuff maar weer - part 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.558 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maronius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11-2021

Maronius

ik hier?

Als je trouwens ECHT mooie ronde oppervlakken wilt maken zou je eens naar patches (patch grids) kunnen kijken voor die SR-71.

Daar gaat alleen wel meer tijd inzitten.. en het is soms ook nogal een geklungel |:

of een spline cage maken..

kortom.. genoeg technieken en evenveel tutorials

Yeah Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 00:45 schreef Maronius het volgende:
Als je trouwens ECHT mooie ronde oppervlakken wilt maken zou je eens naar patches (patch grids) kunnen kijken voor die SR-71.

Daar gaat alleen wel meer tijd inzitten.. en het is soms ook nogal een geklungel |:

hmm ja spline cage gebruikte ik vroeger ook wel eens maar ik vind NURBS wel handiger voor die ronde vormpjes.
Daar zou ik dit ook mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42540

n00b @ work, 1st model :
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/lemming/knive.jpg
ik heb voor t lemet een map gemaakt, geen material als metal ofzo.. ben hard aan t leze hoe dat werkt.
wordt ook leuk met die zwarte coating die versleten is langs de randen.
het middenstuk moet ik nog af mappen (snap ik ook nog niet helemaal :) ja gaat lekker :P)

weet iemand waarom maakt 3dsm geen schaduw voor me van t mes op de plane eronder maakt ?
en nog 1tje, de achterkant is blokkerige geworden als ik d8 dat t zou worden, heb al een smooth mod. gebruikt, misschien meer vertexen toevoegen, maar hoe ? planeslice gaat niet echt :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Maar heel snel met een nieuw raam begonnen :) (zag er idd gay uit)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/sr71f.jpg

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 02:11 schreef WILDEAAP het volgende:
Maar heel snel met een nieuw raam begonnen :) (zag er idd gay uit)
[afbeelding]
Ja ziet er beter uit. Veel minder... euh... gay :)

EDIT:

Nou laat ik ook maar een WIP bijplaatsen
hij is clickable voor een grotere versie.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/zooi/Bathroom7-DoF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 06:48
damn ik heb slaap nodig, was 15 minuten bezig die thumbs klikbaar te hebbe :/
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/tie/images/thumbnails/executor1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/tie/images/thumbnails/executor2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/tie/images/thumbnails/executor3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/tie/images/darthtestrender.png
een movie van darth's tie die naar de executor vliegt, de hangar in en de executor vliegt weg, ik moet echt ff leren om een camera te bewegen enzo, 512*288 1.27mb 39 seconden muziek 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34259

Op maandag 20 mei 2002 00:45 schreef Maronius het volgende:

jeps gebruik spline cages voor ronde vormen. Geven je echt het beste resultaat vind ik zelf. (Is ook de enigste techniek die ik heel goed beheers in lightwave mede dankzij de whitestar tutorial) Ik vind het gewoon supertof om splinecage models te maken :P Ik ben nu een alien ruimteschip aan het bouwen dat organisch is maar dan met metale dingen ertussen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Op maandag 20 mei 2002 05:26 schreef bolleh het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
een movie van darth's tie die naar de executor vliegt, de hangar in en de executor vliegt weg, ik moet echt ff leren om een camera te bewegen enzo, 512*288 1.27mb 39 seconden muziek 8-)
bolleh volgens mij lieg jij gewoon.. jij bent geen n00b :P

zit er echt allemaal goed uit man, hoe heb je die lichten bij de moteren gemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 20 mei 2002 09:01 schreef 4Real het volgende:

[..]

zit er echt allemaal goed uit man, hoe heb je die lichten bij de moteren gemaakt :?
Hij is mischien n00b met 3dsmax maardat ie van te voren echt jarenlang gewerkt heeft met een ander programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 21:16
Op maandag 20 mei 2002 01:21 schreef Lemm het volgende:
n00b @ work, 1st model :
[afbeelding]

weet iemand waarom maakt 3dsm geen schaduw voor me van t mes op de plane eronder maakt ?
dat moet je ff bij t lichtje aanzetten... :)

Bolleh.. ziet er mooi uit man.. alleen een beetje haperig.. mischien iets meer Frames per seconde gebruiken..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7157

* Vohaul is hooked

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvberlo/lamp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
heb maar 1 puntje : de uitlaat van de motoren horen blauw te zijn, en zijn zo fel dat je de binnenkant van de motoren zelf niet meer kan zien, voor de rest wederom puik werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op maandag 20 mei 2002 09:01 schreef 4Real het volgende:

[..]

hehehe
de lichten heb ik met een videopost glow gedaan, gelijk ff geexperimenteerd met aan en uitdoen van die dingen.
Op maandag 20 mei 2002 09:34 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

dat moet je ff bij t lichtje aanzetten... :)

Bolleh.. ziet er mooi uit man.. alleen een beetje haperig.. mischien iets meer Frames per seconde gebruiken..
mjah fps is laag omdat ik anders een dag moet wachten ofzow met mn PII 350 :( eind van de week celeron tualatin 1200 bestellen dus dan gaat het een stuk sneller :)
Op maandag 20 mei 2002 10:42 schreef RSP het volgende:

[..]

heb maar 1 puntje : de uitlaat van de motoren horen blauw te zijn, en zijn zo fel dat je de binnenkant van de motoren zelf niet meer kan zien, voor de rest wederom puik werk :)
whoops niet echt :+ jij bedoelt een cruiser van Mon Calamari, dit is een superstar destroyer
check Star Wars Technical Commentaries anders maar ff :)

nou gaak ff douchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

OMG Bolleh dat filmpje wordt echt supervet.

Kritiek-puntjes:
  • je kunt moeilijk zien wanneer en waar de fighter nou naar binnen vliegt (dat witte vlak?)
  • de stardestroyer versnelt niet erg realistisch.
  • de fighter moet je een beetje laten 'banken' als ie een bocht maakt (dus naar een kant leunen) dat ziet er veel cooler uit.
  • misschien de fighter iets dichter langs de camera laten gaan, zodat je meer een snelheidsgevoel krijgt als ie langskomt.
  • ik zou de motoren van die stardestoyer met een plug-in doen, dat wordt veel mooier. Zoals het er nu uitziet is eigenlijk zonde van het hele model imho.
  • de stardestroyer heeft delen die enorm gedetailleerd zijn, maar andere vlakken zijn helemaal glad, klopt dat? zit daar echt nergens een uitsteeksel?
  • Het ziet er nog een beetje plastic-achtig uit, kijk of je nog iets met textures gaat doen, of alleen metaal-achtigere materials. Misschien ligt het aan de belichting?
Maar het ziet er al zooo cool uit! Hulde :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja netjes hoor bolleh.

Model ziet er goed uit.
Alleen dat animeren en camerawerk moet je nog veel aan sleutelen.
Het is allemaal erg statisch.
Probeer je camera ook een klein beetje te laten bewegen.

Ik zie heel vaak bij gerenderde filmpjes dat de camera instellingen gewoon op default staan, ik weet niet hoe dat in max werkt maar je kunt vast een focal length en fstop instellen denk ik.
Probeer een mooi dramatisch effect te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op maandag 20 mei 2002 12:04 schreef handige_harrie het volgende:
OMG Bolleh dat filmpje wordt echt supervet.

Kritiek-puntjes:
  • je kunt moeilijk zien wanneer en waar de fighter nou naar binnen vliegt (dat witte vlak?)
  • de stardestroyer versnelt niet erg realistisch.
  • de fighter moet je een beetje laten 'banken' als ie een bocht maakt (dus naar een kant leunen) dat ziet er veel cooler uit.
  • misschien de fighter iets dichter langs de camera laten gaan, zodat je meer een snelheidsgevoel krijgt als ie langskomt.
  • ik zou de motoren van die stardestoyer met een plug-in doen, dat wordt veel mooier. Zoals het er nu uitziet is eigenlijk zonde van het hele model imho.
  • de stardestroyer heeft delen die enorm gedetailleerd zijn, maar andere vlakken zijn helemaal glad, klopt dat? zit daar echt nergens een uitsteeksel?
  • Het ziet er nog een beetje plastic-achtig uit, kijk of je nog iets met textures gaat doen, of alleen metaal-achtigere materials. Misschien ligt het aan de belichting?
Maar het ziet er al zooo cool uit! Hulde :9~
- de docking bay is nog niet helemaal af dus kon em niet vandaaruit filmen als de tie erin vliegt.
- had wat problemen met het animeren van dat versnellen, was er 2 uur mee bezig incl renderen toen was ik het ff zat om 4 uur snachts :(
- true
- true
- het model is nog niet 100% af nee, komt nog meer detail op het witte vlak. het originele model van dit schip voor de film desteeds had op het witte vlak weinig uitsteeksels maar wel fijne lijnen, ik moet nog even een goede manier vinden om dat mooi te krijgen.
- belichting is erg weinig idd, texturing ga ik pas aan beginnen als ik alle models afheb omdat ik gewoon als ik de slag van het texturen te pakken heb in 1x door wil gaan met texturen zodat ik er gelijk bekend mee ben, niet dat ik dan nog een model eerst moet maken ;)
Op maandag 20 mei 2002 12:26 schreef DeLaVega het volgende:
Ja netjes hoor bolleh.

Model ziet er goed uit.
Alleen dat animeren en camerawerk moet je nog veel aan sleutelen.
Het is allemaal erg statisch.
Probeer je camera ook een klein beetje te laten bewegen.

Ik zie heel vaak bij gerenderde filmpjes dat de camera instellingen gewoon op default staan, ik weet niet hoe dat in max werkt maar je kunt vast een focal length en fstop instellen denk ik.
Probeer een mooi dramatisch effect te krijgen.
yup ik heb voor mezelf een soort tijdschema in me hoofd:
modelen, texturen, leren animeren, leren goeie effecten, renderen.
ik denk dat het als beginnende maxer weinig nut heeft als je 2 verschillende dingen tegelijk gaat leren, ik heb liever dat ik met 1 ding tegelijk bezig ben zodat ik daar al mn energie in kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 12:40 schreef bolleh het volgende:

[..]

ik denk dat het als beginnende maxer weinig nut heeft als je 2 verschillende dingen tegelijk gaat leren, ik heb liever dat ik met 1 ding tegelijk bezig ben zodat ik daar al mn energie in kan steken.
Ja verstandig, ik heb t ook per onderdeel geleerd.
meeste mensen willen meteen alles weten, maar dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

omdat ik gewoon als ik de slag van het texturen te pakken heb in 1x door wil gaan met texturen zodat ik er gelijk bekend mee ben, niet dat ik dan nog een model eerst moet maken ;)

[..]

Dat is waar, en je bent er fokking goed in. Jij maxed in een tempo waar iedereen hier jaloers op is lijkt me (ik iig wel), en het resultaat is nog mooi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/4.jpg

onder het motto: wij zijn lui :)
scene heeft langer gerenderd dan het modelen :)
ben wel lang bezig geweest om een beetje om-aan-te-ziene belichting te krijgen...
0 lampen gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Update van mijn (ruimte)scheepje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2373519096

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2853369078

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1606285466

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1562354765

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1615895753

De air-intake morphed als ie op volle snelheid draait, zoals je kunt zien op de 2 laatste plaatjes. Ik heb er een klein filmpje van:

Filmpje Morphing (3sec, 260Kb, Divx 5.0.2)

Hij versnelt nog steeds te hard, maar dat komt omdat ik het in 3seconden heb moeten proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28475

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er al goed uit. Het is alleen jammer dat je PC nog niet mee zit. Ben wel benieuwd naar je movie. Maar he met binnenkort een nieuwe,snellere PC kun je maxen tot je er bij in slaap valt :z *D

Dan worden je animaties ook dynamischer maken en kun je realistische belichting toevoegen. Dat zijn, zoals je al aangaf, de punten die een sterke verandering geven aan je werk. Ik ben sinds vorig jaar overgestapt van een 300 mhz naar een 1,5 ghz en dat is zeker wel een verbetering. Was daarvoor ook flink bezig met Qeradiant voor quake3 en daarvoor eigenlijk al de overstap gemaakt naar Max.

Ga zo door...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maronius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11-2021

Maronius

ik hier?

MAX heeft ook een hele coole netwerk ondersteuning.. als je de beschikking hebt over meerdere computers kun je je file laten renderen op een andere machine en weer terug laten schrijven, werkt heel mooi, en zo kun je verder werken op de machine waar je achter zit.. :7

Dat spaceship van handige_harrie ziet er trouwens ook al erg gelikt uit !

Yeah Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Op maandag 20 mei 2002 12:56 schreef SFie het volgende:
[afbeelding]

onder het motto: wij zijn lui :)
scene heeft langer gerenderd dan het modelen :)
ben wel lang bezig geweest om een beetje om-aan-te-ziene belichting te krijgen...
0 lampen gebruikt :P
Hoe heb je die "platen" licht laten geven? met Self-Illumination? of heb je daar een Brazil-Functie voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Op maandag 20 mei 2002 13:06 schreef handige_harrie het volgende:
De air-intake morphed als ie op volle snelheid draait, zoals je kunt zien op de 2 laatste plaatjes. Ik heb er een klein filmpje van:
Das wel mooi gedaan :P , tja ik wil ook iets maken maar eerst me examens maar weer :( dan mag ik pas weer op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

als je self-illumination gebruik in combinatie met secondairy illumination dan geven die platen licht ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update, iemand nog op/aanmerkingen, suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvberlo/tank6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 20 mei 2002 13:51 schreef Maronius het volgende:
MAX heeft ook een hele coole netwerk ondersteuning.. als je de beschikking hebt over meerdere computers kun je je file laten renderen op een andere machine en weer terug laten schrijven, werkt heel mooi, en zo kun je verder werken op de machine waar je achter zit.. :7

Dat spaceship van handige_harrie ziet er trouwens ook al erg gelikt uit !
Hoe dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31

Mir

Op maandag 20 mei 2002 15:52 schreef Vohaul het volgende:
Update, iemand nog op/aanmerkingen, suggesties?

[afbeelding]
• Maak hem vies
• Torentje is niet echt af: attenes
• Pak een foto van een tank erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Nog een paar weken en miss maak ik ook wel zulke dinge :P

dat ruimteship is echt cool doetm e beetje denke aan de nieuwe starwars scheepjes ui episode 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2345578413 gemaakt doormiddel van en tutorial, heb ik een vraagje hoe kan ik bijvoorbeeld die achtergrond wit maken :?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Op maandag 20 mei 2002 17:15 schreef jdiezrequejo het volgende:
[afbeelding] gemaakt doormiddel van en tutorial, heb ik een vraagje hoe kan ik bijvoorbeeld die achtergrond wit maken :?
Rendering - enviroment - background color

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
- had wat problemen met het animeren van dat versnellen, was er 2 uur mee bezig incl renderen toen was ik het ff zat om 4 uur snachts :(
Voor gemakkelijk animeren heeft MAX een heleboel leuke handigheidjes, in dit geval is de track view volgens mij wel nuttig voor je. Daarin kun je namelijk een grafiek krijgen en live editen van de beweging (of elke andere animatie-vorm) van een object.

Klik voor zo'n grafiek bovenin de track view op het juiste grafiek-icoontje (nee, niet die van het loopen, ongeveer in het midden moet je zijn). Als je de keys van je object (eventueel de percentage-keys van een path-animatie, als je die gebruikt) dan instelt op vrije bewegingsovergang (ik weet niet hoe MAX dit noemt, maar die enorme icoontjes in de key-schermen, daarvan de onderste uit de rij).

Dan heb je volledige controle over de anchor points van je beweging, inclusief richtings-pijlen. Echt heel erg handig is dat!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 20 mei 2002 16:46 schreef Mir het volgende:

[..]

• Maak hem vies
• Torentje is niet echt af: attenes
• Pak een foto van een tank erbij :P
heheh die heb ik er al bij :) en het torentje ziet er toch echt zo uit :D maar goed zal's kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Ik ben ook besmet door het starwars virus.. nadat ik de film Attack of the Clones heb gezien, ben ik begonnen met het namaken van een battledroid.
wip:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/battledroid.jpg

[update1]
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/battledroid1.jpg
[/update1]
[update2]
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/battledroid2.jpg
[/update2]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50155

dat darth.avi'tje van bolleh :? toch:? is erg cool, maar de cruiser leeft niet en de camera moet meebewegen en ik wil dolby 5.1 surround sound horen van het langsvliegende fightertje *D

puik werk :) ben benieuwd naar het eindresultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43988

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vlist149/executor.jpg

'k ben zoals bolleh een sw filmpje aan het maken(battle of hoth. Als ik bovenstaande af heb moet ik nog:

Storm Troopers
AT-ST
Snow Speeder
Wat tweaken aan mijn Hoth landschap die ik al redelijk veraf heb :)

Ik heb al:

3/4 van hoth
AT-AT
Rebel Turret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Update (ruimte)scheepje

Filmpje van engine-exhaust (376kb, 6sec, divx 5.0.2)

Een morphende exhaust met morphende textures. Ik vind het zelf al behoorlijk goed uitzien, toch is het nog niet wat ik hebben wil.

Wat is C4d toch een geweldig programma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52
Op maandag 20 mei 2002 17:18 schreef WILDEAAP het volgende:

[..]

Rendering - enviroment - background color
Thanx! :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/Kast%20einde.jpg

Dat ziet er al iets beter uit, als dat helemaal donkere :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben nog steeds hard bezig aan mijn boeren-project, de deadline is komende zondag, dus dat wordt doorwerken. Mijn broer is ondertussen ook al begonnen met het componeren van de muziek, dus ik denk dat ik het net ga halen. In ieder geval weer een actie-scènetje. Deze explose is al een stuk beter dan de vorige, maar nog steeds verre van perfect. Wat je hier trouwens ziet is de boer die ziet dat zijn zoon is gekidnapt en die vervolgens aangevalen wordt door één van de ontvoerders. Daarna ziet hij de andere ontvoerder in de verte wegrijden. Hij gaat er de volgende dag vliegend achteraan.

Ik heb trouwens ook ooit wat Star Wars-werk gemaakt: een jaar of drie geleden een X-wing en Tie Fighter animatie, maar dat ben ik allemaal allang kwijt (zag er ook niet uit) en twee jaar geleden een low-quality Destroyer Droid voor een nooit gemaakte Duke Nukem 3d-variant:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Destroyer%20droid.jpg
Deze model was dus bedoeld om sprites van te maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Nu het hier toch zo lekker over Star Wars gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.alkemade2.myweb.nl/first.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alkemade2.myweb.nl/second.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alkemade2.myweb.nl/side.jpg

/edit
Ik zie net dat er nog iemand met deze droid bezig is.
We zullen zien welk er mooier word :D

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Leuke star wars dingen, jammergenoeg hebbik de nieuwe film nog niet gezien,... ik hoor dattie vrij slecht was dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op maandag 20 mei 2002 19:39 schreef Junt het volgende:
dat darth.avi'tje van bolleh :? toch:? is erg cool, maar de cruiser leeft niet en de camera moet meebewegen en ik wil dolby 5.1 surround sound horen van het langsvliegende fightertje *D

puik werk :) ben benieuwd naar het eindresultaat
nee ik experimenteer momenteel een beetje met animeren, ga nadat ik mn models goed heb ff snel leren animeren :)

dolby 5.1 sound? best, maak jij ff een divx variant die het ondersteund? oh en lever je de muziek even in 5.1 formaat aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 20 mei 2002 21:36 schreef Trommeldaris het volgende:
Leuke star wars dingen, jammergenoeg hebbik de nieuwe film nog niet gezien,... ik hoor dattie vrij slecht was dus...
jah te weinig verhaal/diepgang en teveel actie en teveel gefocused op CGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

Hey, de eerste keer dat ik in een ander subforum kom dan NOS en meteen loop ik tegen een harstikke leuk (en mooi) topic aan!

M'n handen beginnen gelijk weer te jeuken nu ik dit zo allemaal zo zie...

Echt topwerk wat sommigen hier voor elkaar krijgen.. *thumbs up* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Op maandag 20 mei 2002 21:31 schreef MayaFreak het volgende:
Nu het hier toch zo lekker over Star Wars gaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

/edit
Ik zie net dat er nog iemand met deze droid bezig is.
We zullen zien welk er mooier word :D
IK weet wel zeker dat die van jou mooier word :)
Ik heb nog niet vaak iets gemaakt in MAX en ik heb niet zoveel oog voor detail, iets wat jij wel heb :)
Ik kan ook veel beter voertuigen maken, want de verhoudingen van mensen kloppen nooit bij mij :'(
Ik wilde eerst die "dropships" van de clone troopers maken air assault transporter heet ie geloof ik, maar daar kan ik geen plaatjes van vinden :(

Succes met je droid:)

En zoals het er nu uitziet kunnen we zo een nieuwe aflevering maken, want ik heb zo'n beetje alle voertuigen al voorbij zien komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Op maandag 20 mei 2002 21:04 schreef Oogst het volgende:
boeren-project
*dat ik met commentaar kom zeg*
maar ik wilde ff zeggen dat het misschien mooier is om 't puin van de tank die ontploft niet te laten stuiteren maar 1x te laten vallen en dan nog een stukje te laten schuiven, maar een exploderende auto gaat ook niet stuiteren niet zo hard althans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 22:53 schreef RSP het volgende:

[..]

*dat ik met commentaar kom zeg*
maar ik wilde ff zeggen dat het misschien mooier is om 't puin van de tank die ontploft niet te laten stuiteren maar 1x te laten vallen en dan nog een stukje te laten schuiven, maar een exploderende auto gaat ook niet stuiteren niet zo hard althans :)
Als nou een stuk puin richting de camera komt vliegen door de explosie is ook vet. Dan kan je de rest een beetje verdoezelen omdat je toch alleen dat stuk ziet op een gegeven moment.

ach t is maar een idee :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Op maandag 20 mei 2002 22:56 schreef DeLaVega het volgende:

[..]

Als nou een stuk puin richting de camera komt vliegen door de explosie is ook vet. Dan kan je de rest een beetje verdoezelen omdat je toch alleen dat stuk ziet op een gegeven moment.

ach t is maar een idee :7
als ie dat zou doen zou het mooi zijn om naar een ander camera standpunt te springen op het moment dat het stuk puin tegen de cam aan gaat knallen (movie effect) best leuk je kan bijna gaan regiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een update van m'n space scene. Zoals je ziet een meteorieten regen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kolk0405/rocks.jpg

En beelden uit de scene:
Meteorieten scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
nice ctr-alt-delete maar je geluid klopt niet echt volgens mij?

anyways ik zit met een probleempje :o
ik heb per ongeluk een toetscombinatie ingedrukt. normaal als je de move tool voor een selecten gebruik heb je in je viewport voor elke as zon pijl en kan je via die pijl het model verslepen, nu kan dat niet meer maar hoe kan ik dat weer aanzetten? is erg frustrerend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Op maandag 20 mei 2002 23:25 schreef bolleh het volgende:

ik heb per ongeluk een toetscombinatie ingedrukt. normaal als je de move tool voor een selecten gebruik heb je in je viewport voor elke as zon pijl en kan je via die pijl het model verslepen, nu kan dat niet meer maar hoe kan ik dat weer aanzetten? is erg frustrerend |:(
probeer eens op de x te rammen

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op maandag 20 mei 2002 23:40 schreef the_Emperor het volgende:

[..]

probeer eens op de x te rammen
lol mijn dank is groot :)
echt ondoenlijk zonder die bende te werken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 20 mei 2002 23:25 schreef bolleh het volgende:

Het is ook maar een uitprobeersel. ;) Idee erachter zijn de trillingen die je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46465

Hier maar weer eens een projectje waar ik mee bezig ben :
Moet wederom nog een hoop aan gebeuren ;)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/b.peperkamp/corona.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ben begonnen met textures aan de achterkant. Allemaal zelf getekend 8-)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wildeaap/sr71m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wildeaap/sr71o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wildeaap/sr71p.jpg
Let niet op de wolken, die worden nog veranderd. Maar zo lijkt ie beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
wip van mn Star Destroyer Devestator
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/tie/renders/devestator1.png
een Star Destroyer is ong 12 keer zo klein als een SuperStar Destroyer ;) als ik het goed heb heeft Darth Vader's personal fleet 1 executor class SuperStar Destroyer en 3 Star Destroyers, althans dat is wat ik in The Empire Strikes back heb gezien. in mijn film wordt de SuperStar Destroyer bijgestaan door 2 Star Destroyers

en nu slapen :( morgenmiddag 1e examen :(
nederlands maar dus niets te doen ;)

oogst als je dit nog leest: succes :)
en andere scholieren die dit lezen natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 21 mei 2002 00:30 schreef bolleh het volgende:
wip van mn Star Destroyer Devestator
[afbeelding]
een Star Destroyer is ong 12 keer zo klein als een SuperStar Destroyer ;) als ik het goed heb heeft Darth Vader's personal fleet 1 executor class SuperStar Destroyer en 3 Star Destroyers, althans dat is wat ik in The Empire Strikes back heb gezien. in mijn film wordt de SuperStar Destroyer bijgestaan door 2 Star Destroyers
Word bij battle of hoth ook 1 executor class SuperStar Destroyer en 3 Star Destroyers gebruikt? Zoja, dan heb ik nog heeeel veel te doen.

Snowspeeder
Executor afmaken
Star Destroyer
Hoth afmaken
StormTroopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Op dinsdag 21 mei 2002 08:32 schreef sistex het volgende:

[..]
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah, ut ging ff helemaal fout. Heb hem net ge-edit :)

@bolleh: Op theforce swtc staan super uitgebreide blueprints van Star Destroyers.

Ook heb ik nog ff gezien wat er in zo'n Destroyer gaat:

Tie Fighters - 48
Tie Assault Craft - 24
Tie Boarding Craft - 6
Stormtroopers - 280

Dat worden hele zware scene's :/

Heeft iemand trouwens pic's van de Tie Assault Craft en Tie Boarding Craft? theforce swtc heeft alleen scans van een stripboekje :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op dinsdag 21 mei 2002 08:43 schreef sistex het volgende:
Jah, ut ging ff helemaal fout. Heb hem net ge-edit :)

@bolleh: Op theforce swtc staan super uitgebreide blueprints van Star Destroyers.

Ook heb ik nog ff gezien wat er in zo'n Destroyer gaat:

Tie Fighters - 48
Tie Assault Craft - 24
Tie Boarding Craft - 6
Stormtroopers - 280

Dat worden hele zware scene's :/

Heeft iemand trouwens pic's van de Tie Assault Craft en Tie Boarding Craft? theforce swtc heeft alleen scans van een stripboekje :r
waarschijnlijk omdat ze alleen in de strips voorkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/mech21.jpg

Woei, en jij gebruikt 3D Studio Max pas een week ofzo? >:)Welke (super)tutorial(s) heb je precies gebruikt?

(na wat jaartjes level editen heb ik het weer gezien met quake1 en 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Op maandag 20 mei 2002 22:45 schreef messi het volgende:

[..]

IK weet wel zeker dat die van jou mooier word :)
Ik heb nog niet vaak iets gemaakt in MAX en ik heb niet zoveel oog voor detail, iets wat jij wel heb :)
Ik kan ook veel beter voertuigen maken, want de verhoudingen van mensen kloppen nooit bij mij :'(
Ik wilde eerst die "dropships" van de clone troopers maken air assault transporter heet ie geloof ik, maar daar kan ik geen plaatjes van vinden :(

Succes met je droid:)

En zoals het er nu uitziet kunnen we zo een nieuwe aflevering maken, want ik heb zo'n beetje alle voertuigen al voorbij zien komen :)
http://www.theforce.net/multimedia/
Mischien staan daar plaatjes :?

Ik heb ook pas iets van een mens gemaakt. Zal hem wel ff posten.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Op dinsdag 21 mei 2002 10:37 schreef MayaFreak het volgende:

[..]

http://www.theforce.net/multimedia/
Mischien staan daar plaatjes :?

Ik heb ook pas iets van een mens gemaakt. Zal hem wel ff posten.
Ik ben nu starwars episode 1 aan't kijken :)
kun je die droids ook goed zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Op dinsdag 21 mei 2002 10:24 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]

Woei, en jij gebruikt 3D Studio Max pas een week ofzo? >:)Welke (super)tutorial(s) heb je precies gebruikt?

(na wat jaartjes level editen heb ik het weer gezien met quake1 en 3)
Idd 3dmax doe ik pas sinds kort. Maar ik heb wel best wat ervaring met worldcraft. Level editten is een hele goeie basis. En wat betreft tutorials, die heb ik eigelijk alleen gebruikt voor het vuur en de lasers. Gewoon gezocht met google. Veel vind je op www.3dcafe.com. Verder eigelijk gewoon fantasie gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op maandag 20 mei 2002 20:19 schreef handige_harrie het volgende:
Update (ruimte)scheepje

Filmpje van engine-exhaust (376kb, 6sec, divx 5.0.2)

Een morphende exhaust met morphende textures.
Omdat ik hiermee bezig ben wilde ik graag een bepaald stukje uit Star Wars Episode 1 zien waarin de blauwe glow uit zo'n Naboo fighter goed te zien is. Ik meen me te herinneren dat je dit goed kunt zien als Anakin strandt binnenin dat space station. Wanneer hij z'n motor dan opnieuw start kun je volgens mij goed zien wat ik bedoel.

Nou is het probleem: ik heb de film niet, en om nou de hele film te downloaden kopen of huren :P, nee. Zou er iemand zo aardig willen zijn om dat stukje eruit te knippen en even te sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:39

Sharky

Skamn Dippy!

Op dinsdag 21 mei 2002 00:12 schreef CrazyHank2 het volgende:
Hier maar weer eens een projectje waar ik mee bezig ben :
Moet wederom nog een hoop aan gebeuren ;)

[afbeelding]
eeej waarmee gerenderd?
ik snap niet hoe mensen overtuigend glas in max kunnen maken bijvoorbeeld. wil mij maar niet lukken.

valt me trouwens ook op dat veel mensen modellen-in-progress posten of alleen losse modellen. ik zie niet of nauwelijks volledige scenes :?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46465

Het is gerendered met mental ray, maar gelijkwaardige resultaten (qua glas dan) kun je bereiken met 3dsmax.
Zoek maar eens op "fresnel effect" 8-)

Deze scene wordt overigens nog compleet gemaakt, wat ik gepost heb is "work in progress" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 14:11 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

eeej waarmee gerenderd?
ik snap niet hoe mensen overtuigend glas in max kunnen maken bijvoorbeeld. wil mij maar niet lukken.

valt me trouwens ook op dat veel mensen modellen-in-progress posten of alleen losse modellen. ik zie niet of nauwelijks volledige scenes :?
Nou nou, ik heb toch een WIP van mn hele badkamer scene gepost 0_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op dinsdag 21 mei 2002 13:45 schreef WILDEAAP het volgende:

[..]

Idd 3dmax doe ik pas sinds kort. Maar ik heb wel best wat ervaring met worldcraft. Level editten is een hele goeie basis. En wat betreft tutorials, die heb ik eigelijk alleen gebruikt voor het vuur en de lasers. Gewoon gezocht met google. Veel vind je op www.3dcafe.com. Verder eigelijk gewoon fantasie gebruikt :)
Levelediten als basis cool. Ik heb 3 jaar lang levels met quark gebouwd (vrijwel hetzelfde als Radiant), daar leer je heeeel goed werken met primitives :) Fantasie he, redelijk creatief dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37019

Op dinsdag 21 mei 2002 14:10 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Omdat ik hiermee bezig ben wilde ik graag een bepaald stukje uit Star Wars Episode 1 zien waarin de blauwe glow uit zo'n Naboo fighter goed te zien is. Ik meen me te herinneren dat je dit goed kunt zien als Anakin strandt binnenin dat space station. Wanneer hij z'n motor dan opnieuw start kun je volgens mij goed zien wat ik bedoel.

Nou is het probleem: ik heb de film niet, en om nou de hele film te downloaden kopen of huren :P, nee. Zou er iemand zo aardig willen zijn om dat stukje eruit te knippen en even te sharen?
ik heb die film thuis liggen, als ik thuiskom zal ik eens kijken wat ik kan doen voor je... weet je toevallig waar het ongeveer is in de film zodat ik die niet helemaal hoef te doorzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 21 mei 2002 10:07 schreef bolleh het volgende:

[..]

waarschijnlijk omdat ze alleen in de strips voorkomen :+
Uhm, ze horen standaard in een Star Destroyer te zitten dus zullen ze ook wel voor komen in de film of niet?

En voor iedereen die nog een Star Destroyer wilt namaken: Blueprint

Zelf wil nog zo'n Storm Trooper maken. Heeft iemand daar duidelijk pic's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 21 mei 2002 15:06 schreef 3d-dude het volgende:

[..]

ik heb die film thuis liggen, als ik thuiskom zal ik eens kijken wat ik kan doen voor je... weet je toevallig waar het ongeveer is in de film zodat ik die niet helemaal hoef te doorzoeken?
Het loopt zo tegen het einde van de film (5/6 schat ik) wanneer de naboo fighters het ruimtestation gaan opblazen. Anakin vliegt dan ook mee en strandt in het station.

Het gaat me dus om de blauwe glow van de motoren bij starten en in mid-flight.

Maar alvast hartstikke bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Veel vind je op www.3dcafe.com
Daar is toch nix gratis?

edit:

Ah Free stuff, okiedokie Tenkjoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel als je ergens bovenaan op Free Stuff klikt :+

edit:

Net te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op dinsdag 21 mei 2002 16:58 schreef sistex het volgende:

[..]

Uhm, ze horen standaard in een Star Destroyer te zitten dus zullen ze ook wel voor komen in de film of niet?

En voor iedereen die nog een Star Destroyer wilt namaken: Blueprint

Zelf wil nog zo'n Storm Trooper maken. Heeft iemand daar duidelijk pic's van?
bij de battle van Hoth zie je de star destroyers alleen maar als ze met de executor aankomen...ik raadt je aan de film weer eens te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op dinsdag 21 mei 2002 14:10 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

aub 3 seconden 166kb divx 5.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 21 mei 2002 17:45 schreef bolleh het volgende:

[..]

aub 3 seconden 166kb divx 5.01
Mijn dank is groot :* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op dinsdag 21 mei 2002 18:00 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Mijn dank is groot :* ;)
np ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 21 mei 2002 17:02 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Het loopt zo tegen het einde van de film (5/6 schat ik) wanneer de naboo fighters het ruimtestation gaan opblazen. Anakin vliegt dan ook mee en strandt in het station.

hmmm heb hem net geupload der loopt iets mis als ik die screenshot neem, straks probeer ik nog wel eens, heb de minuut en seconde opgeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 21 mei 2002 18:15 schreef 3d-dude het volgende:

[..]

[url="http://users.pandora.be/skempi/achterkantsw1luke.jpg"]Der is iets misgelopen met de upload, gimme 5 mins en het is fixed :)[url]

here ya go...
:? Als ik dat in m'n browser intyp krijg ik een groot zwart plaatje, je zult er dus nog wel mee bezig denk i guess. Owkee, np :)

Ik heb wel al gezien in het filmpje van bolleh dat de exhaust bij de naboo fighter behoorlijk anders is als bij mij, zou ik het nu gaan veranderen zodat het op de naboo fighter gaat lijken, of zo laten als het nu is?

Ik heb het al wel verder getweaked (incl. trilling :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolleh had een paar reply's terug 2 pic's gepost
@bolleh: Heb jij je Star Destroyer Devestator en Executor nou met boxes gemaakt of met planes? Als je met planes werkt, werkt greeble daar het zelfde op als op boxes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Even iets anders:

Als ik kijk naar de filmpjes van Oogst (25sec ...x... = 1.16mb) en Bolleh (39sec 512x288 = 1.27mb) dan zijn de wel behoorlijk compacter als die van mij (6sec 320x240 = 376kb).

Welke settings moet ik ongeveer hebben voor de grootte en kwaliteit die jullie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42540

misschien andere codec (divx 5.1 ofzo ?) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op dinsdag 21 mei 2002 18:38 schreef sistex het volgende:
Bolleh had een paar reply's terug 2 pic's gepost
[..]

@bolleh: Heb jij je Star Destroyer Devestator en Executor nou met boxes gemaakt of met planes? Als je met planes werkt, werkt greeble daar het zelfde op als op boxes?
allebei boxmodeling
Op dinsdag 21 mei 2002 19:10 schreef handige_harrie het volgende:
Even iets anders:

Als ik kijk naar de filmpjes van Oogst (25sec ...x... = 1.16mb) en Bolleh (39sec 512x288 = 1.27mb) dan zijn de wel behoorlijk compacter als die van mij (6sec 320x240 = 376kb).

Welke settings moet ik ongeveer hebben voor de grootte en kwaliteit die jullie hebben?
waar je ook rekening mee moet houden is de framerate, die heeft ook een grote invloed op de size.
ik gebruik bij het renderen de Cinepak codec en dan plak ik mn stuff aan elkaar in premiere, sound erbij en dan gaat ie op divx 5.01, kwaliteit op 300kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 21 mei 2002 19:34 schreef bolleh het volgende:
waar je ook rekening mee moet houden is de framerate, die heeft ook een grote invloed op de size.
ik gebruik bij het renderen de Cinepak codec en dan plak ik mn stuff aan elkaar in premiere, sound erbij en dan gaat ie op divx 5.01, kwaliteit op 300kbps
Hmm das waar, ik had 30fps, dat kan best 18 zijn en ik had de kwaliteit op 500kpbs staan.

Divx 5.0.2 trouwens.

Edit: misschien handig als we bij de 1000posts een nieuw topic beginnen. Het begint een beetje groot te worden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op maandag 20 mei 2002 23:07 schreef RSP het volgende:

[..]

als ie dat zou doen zou het mooi zijn om naar een ander camera standpunt te springen op het moment dat het stuk puin tegen de cam aan gaat knallen (movie effect) best leuk je kan bijna gaan regiseren :)
Komende zondag moet ie af zijn. Je wilt niet weten hoeveel werk ik midden in mijn examenperiode er nog aan ga hebben om de laatste scene te animeren en geluid toe te voegen, dus ik heb helaas absoluut geen tijd om deze zeer goede suggestie toe te passen. Ik haat deadlines echt, want ik ben helemaal niet tevreden met die explosie, maar ik heb geen tijd meer (heeft me nu maar twee of drie uur gekost, die explosie animeren, en dat is duidelijk te weinig).
Op dinsdag 21 mei 2002 00:12 schreef WILDEAAP het volgende:
Ben begonnen met textures aan de achterkant. Allemaal zelf getekend 8-)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Let niet op de wolken, die worden nog veranderd. Maar zo lijkt ie beter :)
Hmmm...
Ik herken die wolken ergens van?
Ah, misschien heb ik ze wel zelf getekend! :D
Maaruh, Wilde Aap, die wolken zijn bedoeld om met spherical environment mapping neer te zetten, niet met planar mapping.

En trouwens: je textures worden een stuk mooier als je ook een bump-mapje maakt.

Maar anywayz: cool planetuig!
Op dinsdag 21 mei 2002 19:10 schreef handige_harrie het volgende:
Even iets anders:

Mijn resolutie was 400*300 en de instelling van DivX was 300kb/s. Voor het geval je dankt dat dat niet klopt met de grootte, jawel hoor, want dit is kilobit, dat is dus acht maal zoveel als kilobyte.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op dinsdag 21 mei 2002 19:50 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Hmm das waar, ik had 30fps, dat kan best 18 zijn en ik had de kwaliteit op 500kpbs staan.

Divx 5.0.2 trouwens.

Edit: misschien handig als we bij de 1000posts een nieuw topic beginnen. Het begint een beetje groot te worden :{
ik ga uiteindelijk renderen op 512*288 zoals gezegd met een framerate van 25 met een rate van 300kbps

ja maar wie gaat de volgende openen :? zal wel ff wennen zijn, die nieuwe zal wel moeilijker te zien worden tussen de andere topics, ach dan maar ff een linkje ernaar op mn startpage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Op dinsdag 21 mei 2002 20:39 schreef Oogst het volgende:
Hmmm...
Ik herken die wolken ergens van?
Ah, misschien heb ik ze wel zelf getekend! :D
Maaruh, Wilde Aap, die wolken zijn bedoeld om met spherical environment mapping neer te zetten, niet met planar mapping.

En trouwens: je textures worden een stuk mooier als je ook een bump-mapje maakt.

Maar anywayz: cool planetuig!
[..]
Haha, jaja die wolken heb ik eerder in dit topic geript en worden nog veranderd (is ff voor het effect). Maar dat bump mapping kom ik nog niet helemaal wijs uit :( Ff een tutor zoeken...

-edit- Is het dan de bedoeling dat ik iets met noise ofzo doe? Welke mogelijkheden zijn er nog mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11120

Op dinsdag 21 mei 2002 22:21 schreef WILDEAAP het volgende:

-edit- Is het dan de bedoeling dat ik iets met noise ofzo doe? Welke mogelijkheden zijn er nog mee :?
nou met bumpmapping kan je oneffenheden geven aan je model.. je kan dus denken aan krassen, maar ook metalplate patronen ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
even 2 wips van mn Star Destroyer:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/tie/renders/devestator2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/tie/renders/devestator3.png
moet nog wat meer surface detail op de vlakkere stukken aanbrengen, en de onderkant nog detailed maken + een docking bay
als ie af is ff een rendertje maken met de SuperStar Destroyer en enkele Star Destroyers om het verschil te laten zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 21 mei 2002 20:39 schreef Oogst het volgende:

[..]

Mijn resolutie was 400*300 en de instelling van DivX was 300kb/s. Voor het geval je dankt dat dat niet klopt met de grootte, jawel hoor, want dit is kilobit, dat is dus acht maal zoveel als kilobyte.
Ik mag dan niet zoveel van divx afweten, het verschil tussen bits en bytes weet ik nog net :o ;)

Toch krijg ik lang niet zo'n mooi beeld als jullie als ik em compress op 300kB/s :{. Misschien te softe kleur-overgangen ofzo.

Welke "compressie" moet je eigenlijk selecteren bij het renderen voor een volledig uncompressed beeld? Ik neem aan dat dat bij alle pakketten ongeveer hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 21 mei 2002 18:35 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

:? Als ik dat in m'n browser intyp krijg ik een groot zwart plaatje, je zult er dus nog wel mee bezig denk i guess. Owkee, np :)

Ik heb wel al gezien in het filmpje van bolleh dat de exhaust bij de naboo fighter behoorlijk anders is als bij mij, zou ik het nu gaan veranderen zodat het op de naboo fighter gaat lijken, of zo laten als het nu is?

Ik heb het al wel verder getweaked (incl. trilling :9)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skempi/achterkantsw1luke.jpg

eindelijk staat die der, zoals belooft vanavond nog, ik volg nog avondschool, dermee dat zo laat was, ik hoop dat je er iets mee bent, en dat je dit shot bedoelde, anders heb ik m'n tijd verscheten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op dinsdag 21 mei 2002 23:53 schreef 3d-dude het volgende:

[..]

[afbeelding]

eindelijk staat die der, zoals belooft vanavond nog, ik volg nog avondschool, dermee dat zo laat was, ik hoop dat je er iets mee bent, en dat je dit shot bedoelde, anders heb ik m'n tijd verscheten :)
hij bedoelde iets verder, waar anakin in het schip vliegt, alles overheated is en hij stilstaat, en dan weer zn engines aanzet, dus dat filmpje dak hem gaf ;)
Op dinsdag 21 mei 2002 23:45 schreef handige_harrie het volgende:
Welke "compressie" moet je eigenlijk selecteren bij het renderen voor een volledig uncompressed beeld? Ik neem aan dat dat bij alle pakketten ongeveer hetzelfde is.
iets van Full RGB uncompressed oid. let wel dan wordt het echt enorm groot, zijn gewoon losse bitmaps aan elkaar, je kunt beter renderen als Cinepak op max, dat geeft goed beeld en veel minder size, dan compresse naar divx werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sigh, ik dacht net voor hij het schip binnenvliegt.. daar was die glow het beste te zien vondek...

nujah, nu heeft hij 2 verschillende schermen eh :) kan hij van verschillende hoeken zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Op dinsdag 21 mei 2002 23:08 schreef Diggie het volgende:

[..]

nou met bumpmapping kan je oneffenheden geven aan je model.. je kan dus denken aan krassen, maar ook metalplate patronen ect.
Ja precies wat ik nodig heb, maar hoe maak ik het want ik krijg alleen deuken en ribbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 08:10
Op dinsdag 21 mei 2002 17:02 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Dat effect van opspinnen wat je op jouw engine liet zien (errug mooi trouwens!) zit volgens mij niet in die naboo fighters, maar in dat zilveren schip waarmee ze naboo aan het begin van de film verlaten... ik zal zo even kijken of ik ep1 op cd heb, dan kan ik ff screenie maken.
Op woensdag 22 mei 2002 00:11 schreef WILDEAAP het volgende:

[..]

Ja precies wat ik nodig heb, maar hoe maak ik het want ik krijg alleen deuken en ribbels.
een bumpmap werkt net zoals een diffuse map, alleen worden bij een bumpmap de donkere stukken laag en de witte stukken hoog (of andersom ;)) je kan dus het beste gewoon je diffuse map in photoshop pakken en d'r een zwart-wit layer overheen painten met bumps waar je ze hebben wil... als de bump effects niet echt belangrijk zijn, als je je model gewoon een wat oudere look wil geven, dan kan je ook gewoon een noise map gebruiken, of een andere procedurele map.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

-baai the way-

wordt het niet tijd voor een

[3d] post je 3d stuff maar weer - part 4 ?

ik tel al 20 pagina's (@50ppp) en aangezien er nogal wat vaart in 't topic zit... lijkt het me nog niet eens zo'n slecht plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 08:10
mmz, starwars spul was toch niet zo... toch nog maar een andere capture gemaakt :)
Ik meen trouwens toch echt dat effect in dat filmpje van jou gezien te hebben in ep1... zal wel in making off zijn geweest ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.c.wit/THUMB_StarWarsEngineGlow.jpg

Wie maakt d'r een Part 4 topic?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Woei! mn eerste filmpje met max gemaakt :)

FILM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 10:46

cutter

Wannabe i7 fanboy

[topic=501789/1/100] ga daar maar weer verder.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.