Op maandag 20 mei 2002 12:04 schreef handige_harrie het volgende:
OMG Bolleh dat filmpje wordt echt supervet.
Kritiek-puntjes:
- je kunt moeilijk zien wanneer en waar de fighter nou naar binnen vliegt (dat witte vlak?)
- de stardestroyer versnelt niet erg realistisch.
- de fighter moet je een beetje laten 'banken' als ie een bocht maakt (dus naar een kant leunen) dat ziet er veel cooler uit.
- misschien de fighter iets dichter langs de camera laten gaan, zodat je meer een snelheidsgevoel krijgt als ie langskomt.
- ik zou de motoren van die stardestoyer met een plug-in doen, dat wordt veel mooier. Zoals het er nu uitziet is eigenlijk zonde van het hele model imho.
- de stardestroyer heeft delen die enorm gedetailleerd zijn, maar andere vlakken zijn helemaal glad, klopt dat? zit daar echt nergens een uitsteeksel?
- Het ziet er nog een beetje plastic-achtig uit, kijk of je nog iets met textures gaat doen, of alleen metaal-achtigere materials. Misschien ligt het aan de belichting?
Maar het ziet er al zooo cool uit! Hulde

- de docking bay is nog niet helemaal af dus kon em niet vandaaruit filmen als de tie erin vliegt.
- had wat problemen met het animeren van dat versnellen, was er 2 uur mee bezig incl renderen toen was ik het ff zat om 4 uur snachts

- true
- true
- het model is nog niet 100% af nee, komt nog meer detail op het witte vlak. het originele model van dit schip voor de film desteeds had op het witte vlak weinig uitsteeksels maar wel fijne lijnen, ik moet nog even een goede manier vinden om dat mooi te krijgen.
- belichting is erg weinig idd, texturing ga ik pas aan beginnen als ik alle models afheb omdat ik gewoon als ik de slag van het texturen te pakken heb in 1x door wil gaan met texturen zodat ik er gelijk bekend mee ben, niet dat ik dan nog een model eerst moet maken

Op maandag 20 mei 2002 12:26 schreef DeLaVega het volgende:
Ja netjes hoor bolleh.
Model ziet er goed uit.
Alleen dat animeren en camerawerk moet je nog veel aan sleutelen.
Het is allemaal erg statisch.
Probeer je camera ook een klein beetje te laten bewegen.
Ik zie heel vaak bij gerenderde filmpjes dat de camera instellingen gewoon op default staan, ik weet niet hoe dat in max werkt maar je kunt vast een focal length en fstop instellen denk ik.
Probeer een mooi dramatisch effect te krijgen.
yup ik heb voor mezelf een soort tijdschema in me hoofd:
modelen, texturen, leren animeren, leren goeie effecten, renderen.
ik denk dat het als beginnende maxer weinig nut heeft als je 2 verschillende dingen tegelijk gaat leren, ik heb liever dat ik met 1 ding tegelijk bezig ben zodat ik daar al mn energie in kan steken.