bij mij ook en af en toe zegt ie dat ie pagina niet kan vindenOp zaterdag 16 maart 2002 15:42 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
pff ik d8 dat het aan mij lag
hier bijna altijdOp zaterdag 16 maart 2002 15:43 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
bij mij ook en af en toe zegt ie dat ie pagina niet kan vinden![]()
Verwijderd
Tussenstand:Op zaterdag 16 maart 2002 15:07 schreef dutchplanet het volgende:
Landen in het donker
vraag: Als een vliegtuig landt of stijgt, wordt de cabineverlichting uitgeschakeld. Waarom?
a: Alle elektriciteit is nodig voor de boordsystemen.
b: Als je ogen aan het donker zijn gewend, kun je sneller
de nooduitgang vinden.
c: Dan zijn de landingslichten duidelijker herkenbaar voor andere luchtverkeer.
d: Gloeilampen vormen een veiligheidsrisico als kerosinedampen vrijkomen.
Er kunnen meerdere antwoorden goed zijn.
Wat mag het antwoord zijn FS'ers
a: Rateltje, ikzelf
b: Scabo0, aerodynamica, nielzie, Bolk
c: aerodynamica
d: aerodynamica
Wat zal het worden
Verwijderd
Ergens tussen Spijkerboor en PampusOp zaterdag 16 maart 2002 15:42 schreef Tourniquet het volgende:
Quizje!
Waar boven Nederland vlieg ik hier?
Eens kijken wie van jullie écht verstand hebben van vliegen![]()
[afbeelding]
Verwijderd
LolOp zaterdag 16 maart 2002 15:42 schreef Tourniquet het volgende:
Quizje!
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ga 20 plaatjes inscannenOp zaterdag 16 maart 2002 15:46 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Lol, denk je nou echt dat ik al die freq. uit mn hoofd ken
Ik wil het preciezer weten, het juiste antwoord volgt laterOp zaterdag 16 maart 2002 15:46 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Ergens tussen Spijkerboor en Pampus
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
neen, wij willen antwoordOp zaterdag 16 maart 2002 15:47 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Ik ga 20 plaatjes inscannendus tot later.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Maar je weet het antwoord zelf dus ook nietOp zaterdag 16 maart 2002 15:47 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Ik ga 20 plaatjes inscannendus tot later.

Verwijderd
Ik zeg AAAAAAAAAAAAAAAOp zaterdag 16 maart 2002 15:49 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Maar je weet het antwoord zelf dus ook niet![]()
Verwijderd
Je vliegt van Pampus naar Spijkerboor, de afstand tot Spijkerboor is 16,5 nm, mits je de DME op NAV1 hebt staan dat kan ik zo niet zien.Op zaterdag 16 maart 2002 15:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik wil het preciezer weten, het juiste antwoord volgt later
Verwijderd
neehee......A is geen leuk antwoord, de goede antwoorden zijn B, C en DOp zaterdag 16 maart 2002 15:51 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Ik zeg AAAAAAAAAAAAAAAof is het iets anders
De DME staat op NAV1, kan je zien in de radio-stack. En ik vlieg niet van Pampus naar Spijkerboor!Op zaterdag 16 maart 2002 15:53 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Je vliegt van Pampus naar Spijkerboor, de afstand tot Spijkerboor is 16,5 nm, mits je de DME op NAV1 hebt staan dat kan ik zo niet zien.
Het antwoord waar ik vlieg is in één woord te geven
SchipholOp zaterdag 16 maart 2002 15:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De DME staat op NAV1, kan je zien in de radio-stack. En ik vlieg niet van Pampus naar Spijkerboor!
je vliegt naar spijkerboor en je zit ietje te zuiden van eham en 16.5nm van spijkerboor vandaanOp zaterdag 16 maart 2002 15:42 schreef Tourniquet het volgende:
Quizje!
[afbeelding]
Verwijderd
Precies boven schiphol...Op zaterdag 16 maart 2002 15:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De DME staat op NAV1, kan je zien in de radio-stack. En ik vlieg niet van Pampus naar Spijkerboor!
Alle antwoorden worden genoteerd, vanavond komt de uitslag
Is niet waar ..Op zaterdag 16 maart 2002 15:14 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
helaas jij valt buiten de prijzen
waarom de lampen in de cockpit uit gaan bij landen of opstijgen in het donker ..
Is geen van de redennen .
Het is gewoon het is makkelijker tezien ,want van uit donker naar licht .
want als je van uit een lichte omgeving gaat kijken in de nacht zie je veel minder . dan als je dat doet met lichten uit ..
Dit antwoordt staat er niet bij ..
Want waarom mag je niet met binnen verlichting aan rijden in de auto ..
omdat dat het zicht belemmerd . en zo is het en niet anders
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
dat is precíes wat ik dacht!!dus B leek er het meest op..Op zaterdag 16 maart 2002 16:13 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Is niet waar ..
waarom de lampen in de cockpit uit gaan bij landen of opstijgen in het donker ..
Is geen van de redennen .
Het is gewoon het is makkelijker tezien ,want van uit donker naar licht .
want als je van uit een lichte omgeving gaat kijken in de nacht zie je veel minder . dan als je dat doet met lichten uit ..
Dit antwoordt staat er niet bij ..
Want waarom mag je niet met binnen verlichting aan rijden in de auto ..
omdat dat het zicht belemmerd . en zo is het en niet anders
* KIMBLE heb het foutOp zaterdag 16 maart 2002 16:09 schreef Tourniquet het volgende:
Alle antwoorden worden genoteerd, vanavond komt de uitslag
dis mijn antwoord
bij die rode kruis zit je
Verwijderd
Kimble zit dit progje standaard in FS2002?Op zaterdag 16 maart 2002 16:17 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
* KIMBLE heb het fout
dis mijn antwoord
[afbeelding]
is FSnav geloof ikOp zaterdag 16 maart 2002 16:50 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Kimble zit dit progje standaard in FS2002?
Verwijderd
ah ha. is dat ergens te vinden?Op zaterdag 16 maart 2002 16:50 schreef Bolk het volgende:
[..]
is FSnav geloof ik
www.fsnavigator.comOp zaterdag 16 maart 2002 16:53 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
ah ha. is dat ergens te vinden?
Verwijderd
Weet iemand of je dat FMCding (dat aparte prog. geleverd bij de DF) bijv. kan inbouwen in een, uhm, laten we zeggen Falcon??
Alleen de FMC?Op zaterdag 16 maart 2002 17:24 schreef Aerodynamic het volgende:
Weet iemand of je dat FMCding (dat aparte prog. geleverd bij de DF) bijv. kan inbouwen in een, uhm, laten we zeggen Falcon??
komop man, als je de fmc kan, waarom zou je dan nog met de falcon vliegen?? een boeing is toch veel mooier!!Op zaterdag 16 maart 2002 17:24 schreef Aerodynamic het volgende:
Verwijderd
Jah, zou dat kunnen?Op zaterdag 16 maart 2002 17:32 schreef Bolk het volgende:
[..]
Alleen de FMC?
Ik heb geen ideeOp zaterdag 16 maart 2002 17:34 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Jah, zou dat kunnen?
Verwijderd
nee joh!!! ik heb veel liever de FalconOp zaterdag 16 maart 2002 17:33 schreef nealzie het volgende:
[..]
komop man, als je de fmc kan, waarom zou je dan nog met de falcon vliegen?? een boeing is toch veel mooier!!
Laat in dat geval maar wat 1337 in-game Falcon 50 screenz zienOp zaterdag 16 maart 2002 17:38 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
nee joh!!! ik heb veel liever de Falcon
Verwijderd
jah is goed....alleen moet ik weer ff mn anti-aliasing aan de praat gaan krijgen, want die werkt niet meerOp zaterdag 16 maart 2002 17:46 schreef Bolk het volgende:
[..]
Laat in dat geval maar wat 1337 in-game Falcon 50 screenz zien
volgens mij kan dat niet of het is heel ingewikkeld. en Business jets zijn geil....Op zaterdag 16 maart 2002 17:24 schreef Aerodynamic het volgende:
tampert, kriminalpolizei
Dat is idd foutOp zaterdag 16 maart 2002 16:17 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
* KIMBLE heb het fout
dis mijn antwoord
[afbeelding]
Het goede antwoord is nog niet gegeven
Verwijderd
Jah, wij begrijpen elkaarOp zaterdag 16 maart 2002 17:51 schreef Evilernie het volgende:
[..]
volgens mij kan dat niet of het is heel ingewikkeld. en Business jets zijn geil....
Mag ik ook??Op zaterdag 16 maart 2002 17:46 schreef Bolk het volgende:
[..]
Laat in dat geval maar wat 1337 in-game Falcon 50 screenz zien

je mist een aantal gauges volgens mij
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Stelletje kakkers!Op zaterdag 16 maart 2002 17:51 schreef Evilernie het volgende:
[..]
volgens mij kan dat niet of het is heel ingewikkeld. en Business jets zijn geil....
Maarre... het kan NIET
Overdag gaat de cabineverlichting ook uit, dus b & c zijn onzin. d lijkt me onwaarschijnlijk, dus ik gok A.
als ik ooit veel geld heb koop ik of een Gulfstream V of een 1337 CitationX
En dan kom ik uit mijn vliegtuig (zelf geflogen uiter aard) En daar staat onze Ratel dan mijn bagage uit te laden 
sorry kon het niet laten
Nee hoor ratel, ik vind je liev
sorry kon het niet laten
tampert, kriminalpolizei
waarna ik mijn privé luxe-ingerichte (bubbelbad, souna, enz enz) A380 naast je parkeerOp zaterdag 16 maart 2002 18:06 schreef Evilernie het volgende:
als ik ooit veel geld heb koop ik of een Gulfstream V of een 1337 CitationXEn dan kom ik uit mijn vliegtuig (zelf geflogen uiter aard) En daar staat onze Ratel dan mijn bagage uit te laden
sorry kon het niet laten
Verwijderd
Muahaha!Op zaterdag 16 maart 2002 18:06 schreef Evilernie het volgende:
als ik ooit veel geld heb koop ik of een Gulfstream V of een 1337 CitationXEn dan kom ik uit mijn vliegtuig (zelf geflogen uiter aard) En daar staat onze Ratel dan mijn bagage uit te laden
sorry kon het niet laten
Ik ook van jou hoor
The NACA obtained about 50 twin-engine cargo planes from the Air Force. These planes had been used in the Berlin airlift and were so service weary that they were flown to Cleveland with their doors open so that the pilot could jump, if necessary.
c-47'sOp zaterdag 16 maart 2002 18:17 schreef Duncan het volgende:
The NACA obtained about 50 twin-engine cargo planes from the Air Force. These planes had been used in the Berlin airlift and were so service weary that they were flown to Cleveland with their doors open so that the pilot could jump, if necessary.
tampert, kriminalpolizei
Op zaterdag 16 maart 2002 18:17 schreef Duncan het volgende:
Aero, waar blijven de freakin' screens?
Verwijderd
ben ze nu aan het uploadenOp zaterdag 16 maart 2002 18:23 schreef Bolk het volgende:
[..]
![]()
Aero, waar blijven de freakin' screens?
Verwijderd
Nog een steury:
Er bestaat een legende dat een groep Japanse bommenwerpers ten tijde van WOII op weg naar de USA in een gebied terecht kwam met een dermate harde tegenwind dat ze achteruit vlogen
Daarmee zou de USA een grote aanval bespaard zijn gebleven.
God=groot
Er bestaat een legende dat een groep Japanse bommenwerpers ten tijde van WOII op weg naar de USA in een gebied terecht kwam met een dermate harde tegenwind dat ze achteruit vlogen
Daarmee zou de USA een grote aanval bespaard zijn gebleven.
God=groot
Verwijderd
OK, hier zijn de ingame screens......is ie niet om te kwijlen??
?? Maar wel minder van de AA dus 

mooi screensOp zaterdag 16 maart 2002 18:34 schreef Aerodynamic het volgende:
OK, hier zijn de ingame screens......is ie niet om te kwijlen???? Maar wel minder van de AA dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Verwijderd
genoteerdOp zaterdag 16 maart 2002 18:05 schreef Duncan het volgende:
Overdag gaat de cabineverlichting ook uit, dus b & c zijn onzin. d lijkt me onwaarschijnlijk, dus ik gok A.
NAV1: 240 graden in de richting van SPY op een afstand van 16 NM. Bij de NAV1 staat 113.30. Dat is de frequentie van Spijkerboor (vlak boven Amsterdam).
NAV2: 15 graden (bijna helemaal ten noorden) vanaf Pampus. Bij NAV2 staat 117.80. Dat is de frequentie van Pampus (ten oosten van Amsterdam).
Trek je twee lijnen (vanaf Spijkerboor onder een hoek van 240 graden en vanaf Pampus onder een hoek van 15 graden) door, dan snijden beide blauwe lijnen elkaar ongeveer volgens onderstaande kaart:

Onder het punt ANDIK staan o.a.
- D19.4 SPY (en dat betekent 19,4 Nautical miles from Spykerboor)
- D25.2 PAM (en dat betekent 25,2 Nautical miles from Pampus).
NAV2: 15 graden (bijna helemaal ten noorden) vanaf Pampus. Bij NAV2 staat 117.80. Dat is de frequentie van Pampus (ten oosten van Amsterdam).
Trek je twee lijnen (vanaf Spijkerboor onder een hoek van 240 graden en vanaf Pampus onder een hoek van 15 graden) door, dan snijden beide blauwe lijnen elkaar ongeveer volgens onderstaande kaart:

Je zit ERG warm, maar het klopt nét nietOp zaterdag 16 maart 2002 18:56 schreef EdwinW het volgende:
NAV1: 240 graden in de richting van SPY op een afstand van 16 NM. Bij de NAV1 staat 113.30. Dat is de frequentie van Spijkerboor (vlak boven Amsterdam).
[afbeelding]
Herkansinkje ?Op zaterdag 16 maart 2002 19:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Je zit ERG warm, maar het klopt nét niet
Als het opnieuw "net-niet" is, ligt dat denk ik aan het gebrek aan "teken-talent" of wiskundig inzicht aan mijn kant.

NAV2 op het panel staat op 10 graden, maar staat niet helemaal in het midden. Vandaar dat deze - na correctie - op 10 graden komt te staan. Na herberekening (m.a.w. beter tekenen van mijn kant), krijg ik de volgende locatie:

Ook niet, deze locatie is ook niet in één woord te zeggen. Ik zal even wat helpen: De course van NAV1 staat op 242° en de course van NAV2 staat op 17°Op zaterdag 16 maart 2002 19:48 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Herkansinkje ?
NAV2 op het panel staat op 10 graden, maar staat niet helemaal in het midden. Vandaar dat deze - na correctie - op 10 graden komt te staan. Na herberekening (m.a.w. beter tekenen van mijn kant), krijg ik de volgende locatie:
[afbeelding]
NAV2 vanaf Pampus gaat precies over de zwarte lijn richting ANDIK.
NAV1 (242-180 graden gezien vanaf SPY) staat op 62 graden (gezien dus vanuit het punt SPY).
Wederom vanuit SPY een lijn onder een hoek van 62 graden uitzetten (die komt dus te liggen NET BOVEN die zwarte lijn richting ANDIK) en een lijn van 17 graden vanuit PAMPUS (die al getekend is), dan kom je uit boven het punt ANDIK.
(volgens mijn kaart). Alleen die afstand van 16,5 NM zou dan niet kloppen met de afstand zoals aangegeven op de kaart.
NAV1 (242-180 graden gezien vanaf SPY) staat op 62 graden (gezien dus vanuit het punt SPY).
Wederom vanuit SPY een lijn onder een hoek van 62 graden uitzetten (die komt dus te liggen NET BOVEN die zwarte lijn richting ANDIK) en een lijn van 17 graden vanuit PAMPUS (die al getekend is), dan kom je uit boven het punt ANDIK.
(volgens mijn kaart). Alleen die afstand van 16,5 NM zou dan niet kloppen met de afstand zoals aangegeven op de kaart.
Verwijderd
Niet een woord, maar een zin: Inbound Spykerboor, vectors ILS 19R?Op zaterdag 16 maart 2002 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ook niet, deze locatie is ook niet in één woord te zeggen. Ik zal even wat helpen: De course van NAV1 staat op 242° en de course van NAV2 staat op 17°
Verwijderd
Ik ga zo ff een stukje vliegen met mn Falcon (OMG, I think I'm in love
)
weet iemand een leuk tochtje??? (ergens waar je niet zo vaak komt??)
Verwijderd
Even tussendoor, sorry, (ik had het antwoord toch fout....)
Ehm, ik heb gisteren een paar Korenwolfjes ingeslagen, Limburgs witbier. Nu kwam het woord korenwolf mij bekend voor van Youp's laatste show waarin hij 'korenwolfstress' noemde. Uiteraard in cynische context.
Maar wat blijkt, dit diertje is op uitsterven na dood. Het leeft alleen op de lossgronden in Midden- en ZuidLimburg.
Ik keek eens op www.korenwolf.nl en vond het eigenlijk allemaal zo zielig dat ik d8 ik vraag de jongens om aandacht voor: de Korenwolf
Ehm, ik heb gisteren een paar Korenwolfjes ingeslagen, Limburgs witbier. Nu kwam het woord korenwolf mij bekend voor van Youp's laatste show waarin hij 'korenwolfstress' noemde. Uiteraard in cynische context.
Maar wat blijkt, dit diertje is op uitsterven na dood. Het leeft alleen op de lossgronden in Midden- en ZuidLimburg.
Ik keek eens op www.korenwolf.nl en vond het eigenlijk allemaal zo zielig dat ik d8 ik vraag de jongens om aandacht voor: de Korenwolf
Antwoord A & B
En nog een antwoord is dan mensen dan beter naar buiten kunnen kijken tijdens de start en landing
En nog een antwoord is dan mensen dan beter naar buiten kunnen kijken tijdens de start en landing
Verwijderd
Tnx, I'll keep it in mindOp zaterdag 16 maart 2002 20:13 schreef Loodeweickje het volgende:
Wellington - Auckland?
Is wel geinig vind ik.
Vanaf SPY een lijn uitzetten op de 62 radial ligt ONDER de zwarte lijn, die staat op 54° namelijkOp zaterdag 16 maart 2002 20:02 schreef EdwinW het volgende:
NAV2 vanaf Pampus gaat precies over de zwarte lijn richting ANDIK.
NAV1 (242-180 graden gezien vanaf SPY) staat op 62 graden.
Wederom vanuit SPY een lijn onder een hoek van 62 graden uitzetten (die komt dus te liggen BOVEN die zwarte lijn richting ANDIK) en een lijn van 17 graden vanuit PAMPUS (die al getekend is), dan kom je uit boven het punt ANDIK.
(volgens mijn kaart).
Ik zal het antwoord maar geven: ik vlieg daar boven....
ENKOS
Op Airway G10, tijdens een IFR vluchtje van Eelde naar Schiphol.

Dit is een stukje van de Low Altitude Enroute kaart van Jeppesen.
Oostelijk gedeelte van Afganistan ?Op zaterdag 16 maart 2002 20:09 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik ga zo ff een stukje vliegen met mn Falcon (OMG, I think I'm in love)
Beetje low-altitude vliegen door de valleien en wat schiet-oefeningen doen ?
Verwijderd
Hmm....nee sorry, ik voel niet zo veel voor schietoefeningenOp zaterdag 16 maart 2002 20:17 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Oostelijk gedeelte van Afganistan ?
Beetje low-altitude vliegen door de valleien en wat schiet-oefeningen doen ?
Verwijderd
Dat is toch wel vet hé, zo'n kaart......hoe duur is dat??Op zaterdag 16 maart 2002 20:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vanaf SPY een lijn uitzetten op de 62 radial ligt ONDER de zwarte lijn, die staat op 54° namelijk
ENKOS
[afbeelding]
idd uitermate vervelendOp zaterdag 16 maart 2002 20:13 schreef Rateltje het volgende:
Even tussendoor, sorry, (ik had het antwoord toch fout....)
waarom heb je geen desperado gekocht?
tampert, kriminalpolizei
AAAAAAAAAaaaaaaahhhhhhhhhhhhOp zaterdag 16 maart 2002 20:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vanaf SPY een lijn uitzetten op de 62 radial ligt ONDER de zwarte lijn, die staat op 54° namelijk
ENKOS
[afbeelding]

Whatta mistaka I maka
Daar gaat mijn verdere carriere als piloot. Hadden mijn passagiers me niet in dank afgenomen als ik zo zou zijn verdwaald.
Verwijderd
Niet bezopen worden achter de comp he.. dan kan je geen visuals meer maken.Op zaterdag 16 maart 2002 20:22 schreef Evilernie het volgende:
[..]
idd uitermate vervelendik ben een groot dierenvrind.
waarom heb je geen desperado gekocht?![]()
Die kaarten (6 stuks, voor heel Europa) zaten in de doos van Jeppesen SimCharts, waarvan versie 1.5 een tijdje geleden in de uitverkoop was (of misschien nu nog wel is) voor €20 bij de Luchtvaart Hobby Shop.Op zaterdag 16 maart 2002 20:21 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Dat is toch wel vet hé, zo'n kaart......hoe duur is dat??
Je kan ze daar ook kopen voor €7,94 per stuk, evenals de High Altitude kaarten.
woei ik heb de POSKY 757!!!!!!!!
alleen de painter mag wat beter zn best doen

alleen de painter mag wat beter zn best doen

Verwijderd
Je zat er nou niet bepaald ver naast...Op zaterdag 16 maart 2002 20:23 schreef EdwinW het volgende:
[..]
AAAAAAAAAaaaaaaahhhhhhhhhhhh
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Whatta mistaka I maka
Daar gaat mijn verdere carriere als piloot. Hadden mijn passagiers me niet in dank afgenomen als ik zo zou zijn verdwaald.
lijkt me zeker vet...20 euro's is wel duur heel aas...mensen, ik ga ff weg...ik spreek jullie nogOp zaterdag 16 maart 2002 20:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die kaarten (6 stuks, voor heel Europa) zaten in de doos van Jeppesen SimCharts, waarvan versie 1.5 een tijdje geleden in de uitverkoop was (of misschien nu nog wel is) voor €20 bij de Luchtvaart Hobby Shop.
Je kan ze daar ook kopen voor €7,94 per stuk, evenals de High Altitude kaarten.
tampert, kriminalpolizei
Welk scenery is dat?Op zaterdag 16 maart 2002 20:27 schreef KIMBLE het volgende:
woei ik heb de POSKY 757!!!!!!!!
alleen de painter mag wat beter zn best doen![]()
[afbeelding]
Gelukkig is de oude sfeer weer terug
Ik vroeg me af waar je die mooie Falcon kan vinden want ik kan hem niet meer vinden
avsim.com misschienOp zaterdag 16 maart 2002 20:31 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Welk scenery is dat?
Ik vroeg me af waar je die mooie Falcon kan vinden want ik kan hem niet meer vinden

fsplanet.com
flightsim.com
tampert, kriminalpolizei
lago schipholOp zaterdag 16 maart 2002 20:31 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Welk scenery is dat?
p.s. die vendt mag ook wel aan zn aircraft.cfg gaan werke want die klopt ook nie
die heb ik ook maar bij mij staan al die andere vliegtuigen in de gates en dergelijkeOp zaterdag 16 maart 2002 20:32 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
lago schiphol
p.s. die vendt mag ook wel aan zn aircraft.cfg gaan werke want die klopt ook nie
jij gebruikt default aiOp zaterdag 16 maart 2002 20:33 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
die heb ik ook maar bij mij staan al die andere vliegtuigen in de gates en dergelijke
die heb ik uitstaan en de update set van lago voor fsse gedload
Vanmiddag nog een vluchtje gemaakt in de Airbus van Innsbruck naar Rotterdam. Hij vliegt toch wel perfect hoor 

Sorry voor de vele screens, ik heb ze geresized "for your convenience"

Maar heb je dan nog wel vliegtuigen op andere vliegvelden?Op zaterdag 16 maart 2002 20:34 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
jij gebruikt default ai
die heb ik uitstaan en de update set van lago voor fsse gedload
Verwijderd
Mooie pics!! Erg mooi, leuk trouwens dat je weer zo actief post, want je bent er toch een poos niet geweest??Op zaterdag 16 maart 2002 20:35 schreef Tourniquet het volgende:
Vanmiddag nog een vluchtje gemaakt in de Airbus van Innsbruck naar Rotterdam. Hij vliegt toch wel perfect hoor
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
* KIMBLE kan die airbus geval vliege maar snapt de ILS nie
welke knopjes moete aan en welke nie
welke knopjes moete aan en welke nie
Verwijderd
Ziet er heel strak uitOp zaterdag 16 maart 2002 20:35 schreef Tourniquet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
al 4dagen ofzoOp zaterdag 16 maart 2002 20:40 schreef Aerodynamic het volgende:
Werkt MSN bij jullie ook weer kut??
Verwijderd
Dan zou mijn van nature toch al wat neerslachtige karakter het vanavond helemaal niet meer houdenOp zaterdag 16 maart 2002 20:22 schreef Evilernie het volgende:
[..]
idd uitermate vervelendik ben een groot dierenvrind.
waarom heb je geen desperado gekocht?![]()
Maar ik vind het wel heel leuk dat ook een VVD-er een groot dierenvrind kan zijn
heb jij op 2x gevlogen ofzo? want jij postte al falcon screens toen ik nog diezelfde vlucht aan het doen was!Op zaterdag 16 maart 2002 20:35 schreef Tourniquet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
oja en even een simpel vraagje voor die luchtbus, hoe zorg ik dat hij automatich airbrakes gebruikt zodra hij landt? bij de df klikte ik altijd 1 keer op de airbrakes, en dan waren ze armed...
(en NEEE bij mij werkt / niet)
Verwijderd
SHIFT / NielsOp zaterdag 16 maart 2002 20:44 schreef nealzie het volgende:
[..]
heb jij op 2x gevlogen ofzo? want jij postte al falcon screens toen ik nog diezelfde vlucht aan het doen was!
oja en even een simpel vraagje voor die luchtbus, hoe zorg ik dat hij automatich airbrakes gebruikt zodra hij landt? bij de df klikte ik altijd 1 keer op de airbrakes, en dan waren ze armed...
werkt OOOOOK nietOp zaterdag 16 maart 2002 20:52 schreef Rateltje het volgende:
[..]
SHIFT / Niels
Verwijderd
Op zaterdag 16 maart 2002 20:53 schreef nealzie het volgende:
[..]
werkt OOOOOK niet![]()
contact me ff danOp zaterdag 16 maart 2002 20:53 schreef nealzie het volgende:
[..]
werkt OOOOOK niet![]()
Verwijderd
Die Falcon pics van Tourniquet waren oud...Op zaterdag 16 maart 2002 20:44 schreef nealzie het volgende:
[..]
heb jij op 2x gevlogen ofzo? want jij postte al falcon screens toen ik nog diezelfde vlucht aan het doen was!
Verwijderd
Veel mensen willen tijdens start en landing naar buiten kijken. Met gedimd licht heb je geen last van hinderlijke spiegelingen in de raampjes van het vliegtuig.Op zaterdag 16 maart 2002 15:07 schreef dutchplanet het volgende:
Landen in het donker
vraag: Als een vliegtuig landt of stijgt, wordt de cabineverlichting uitgeschakeld. Waarom?
a: Alle elektriciteit is nodig voor de boordsystemen.
b: Als je ogen aan het donker zijn gewend, kun je sneller
de nooduitgang vinden.
c: Dan zijn de landingslichten duidelijker herkenbaar voor andere luchtverkeer.
d: Gloeilampen vormen een veiligheidsrisico als kerosinedampen vrijkomen.
Er kunnen meerdere antwoorden goed zijn.
Wat mag het antwoord zijn FS'ers
Start en landing zijn de meest riskante gedeelten van de vlucht. Als er iets mis gaat, valt vaak meteen alle verlichting uit. Dat veroorzaakt een grote overgang van licht naar donker, zeker als het buiten donker is. Er gebeurt dan hetzelfde als wanneer je 's zomers vanuit de tuin het huis binnenloopt: je ogen moeten zich enige tijd aanpassen aan de nieuwe omstandigheden. In noodsituaties kan deze gewenningstijd fataal zijn.
De elektriciteit voor de verlichting wordt geleverd door de generatoren die met de vliegtuigmotoren zijn verbonden. Voor het opstijgen is echter het volledige motorvermogen nodig. De generator wordt daarom zoveel mogelijk ontlast door de verlichting uit te schakelen. Bij de landing moet altijd rekening worden gehouden met snelle manoeuvres, die een groot vermogen vragen.
Dus Antwoord a & B
Verwijderd
Hebbik ookOp zaterdag 16 maart 2002 21:03 schreef nealzie het volgende:
Priguisa: : says:
contact!
The following message could not be delivered to all recipients:
contact!
kan niet, msn doet lijp....
Op zaterdag 16 maart 2002 21:03 schreef nealzie het volgende:
Priguisa: : says:
contact!
The following message could not be delivered to all recipients: