Hehe ja ik ook, vrij appart was dat.. wel knap gemaaktbigfoot1942 schreef op 25 september 2004 @ 23:26:
En ook dat gekke "spook"huis vond ik op een aparte manier eng.
doom was vroegah (kwas nog klein) best scary. Verder konden resident evil en silent hill er ook wat van. doom3 heeft redelijk wat schrikmomenten maar 't wordt steeds minder eng
Is Maniac Mansion al genoemd? Damn dat was scary vroeger onder in de kelder om 11 uur 's avonds in het donker als je al in bed had moeten liggen... En als je boven iemand hoorde lopen wist je dat het misschien je pa kon zijn die naar onder kwam om te controleren, extra scary!
.... Ik weet het ook niet
Niet echt eng, maar wel heel bizar, Sanitarium. Dat spel moet gewoon gemaakt zijn door een paar zieke geesten echt heel lijp.
Ik ben begonnen met Silent Hill 4, en ik moet zeggen dattie zijn voorgangers met gemak overtreft!! Damn! Scary
!
* Hans.Solo speelt half verborgen achter zijn stoelleuning nog ff lekker door
* Hans.Solo speelt half verborgen achter zijn stoelleuning nog ff lekker door
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Verwijderd
Wat nog erger is dat als je lekker Doom3 zit te spelen met licht uit, koptelefoon op (geluid lekker hard) veel zombie!
Dat is allemaal al eng genoeg, maar wat als je beroerte (broertje) sneaky de kamer binnenkomt en keihard (en dan bedoel ik ook keihard gaat staan schreeuwen en op je schouder slaat.
MENNNNN!! FACK,
als ik een zwak hart had lag ik nu strak tussen 6 planken, DAMN!!!
Die gozer heeft een rot schop gekregen niet normaal meer!
1 tip voor iedereen met een irritant broertje of zusje, doe je deur op slot scheelt een heleboel hartritme stoornissen, neem dat van mij aan heb ervaring!!
Dat is allemaal al eng genoeg, maar wat als je beroerte (broertje) sneaky de kamer binnenkomt en keihard (en dan bedoel ik ook keihard gaat staan schreeuwen en op je schouder slaat.
MENNNNN!! FACK,
Die gozer heeft een rot schop gekregen niet normaal meer!
1 tip voor iedereen met een irritant broertje of zusje, doe je deur op slot scheelt een heleboel hartritme stoornissen, neem dat van mij aan heb ervaring!!

Ik moet zeggen dat ik de Silent Hill serie het engste tot nu toe vond, met name deel 2. Deel 3 was ook wel vet, maar niet zo creepy als deel 2. Ik ben nu bezig met deel 4, maar die is niet zo erg eng, het is erg jammer dat het nu allemaal zonder flashlight kan, dat haalt heel die sfeer weg
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
- Alien VS Predator op de Jaguar;
- Alien VS Predator op de PC;
- Resident Evil 0 - 3 op de GameCube;
- Eternal Darkness : Sanity's Requiem op de GameCube.
Alone in the Dark 4! De eerste die ik ooit gespeeld heb, en daar zaten behoorlijk wat schrikmomenten in...

Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Erg cool spel helaas doen de filmpjes het niet meer goed onder windows xp steeds irritant gestoor en geruis als er iemand praat of geluid is.RSD1982 schreef op 26 september 2004 @ 23:57:
X-Files the game...weet niet of iemand die kent spel had 7 cd-roms...maar je schrok je de tering elke keer weer het spel liep steeds over in een filmpje...
Als je eternal darkness serieus eng vindt is er toch iets mis imho, niks engs aan, meer grappige horror...Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 11:57:
- Alien VS Predator op de Jaguar;
Verwijderd
Ik heb wel meer spellen gedaan met hun momenten:
- Wolfenstein 3D: Die gastjes stonden wel eens achter een deur of achter een muurtje. Doe je niets-vermoedend de deur open, en krijg je een loop tegen je neus...
En helemaal level 9... Doe je de deur open, staat er ineens een boom van een kerel voor je met 2 enorme guns. Hart zat in m'n keel.
- Unreal: De eerste level was al gelijk heel creepy, mensen om je heen worden gemarteld. Echt gaaf.
- Unreal Tournament: De laatste level van de Deathmatch level, de Peak Canistri. Op die kleine paadjes om dat kasteel heen schuifelen, en dan naar beneden kijken, kreeg er hoogtevrees van. Zelfde gold voor Morpheus (met die 12 km hoge gebouwen).
- Max Payne: Ook erg goed qua creepy sfeer. De prologue al en helemaal de nightmare-level. Met dat bloedspoor en de huilende baby, echt gaaf.
- Doom III: Heeft ook z'n schrikmomenten. Springt er opeens een monster op je vanuit een hoekje, of, nog erger, vanaf het plafond.
- Wolfenstein 3D: Die gastjes stonden wel eens achter een deur of achter een muurtje. Doe je niets-vermoedend de deur open, en krijg je een loop tegen je neus...
En helemaal level 9... Doe je de deur open, staat er ineens een boom van een kerel voor je met 2 enorme guns. Hart zat in m'n keel.
- Unreal: De eerste level was al gelijk heel creepy, mensen om je heen worden gemarteld. Echt gaaf.
- Unreal Tournament: De laatste level van de Deathmatch level, de Peak Canistri. Op die kleine paadjes om dat kasteel heen schuifelen, en dan naar beneden kijken, kreeg er hoogtevrees van. Zelfde gold voor Morpheus (met die 12 km hoge gebouwen).
- Max Payne: Ook erg goed qua creepy sfeer. De prologue al en helemaal de nightmare-level. Met dat bloedspoor en de huilende baby, echt gaaf.
- Doom III: Heeft ook z'n schrikmomenten. Springt er opeens een monster op je vanuit een hoekje, of, nog erger, vanaf het plafond.
Verwijderd
Nouja zeg!Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 19:05:- Max Payne: Ook erg goed qua creepy sfeer. De prologue al en helemaal de nightmare-level. Met dat bloedspoor en de huilende baby, echt gaaf.
Sfeervol, maar niet eng.
Engste spel die ik ooit gespeeld heb is denk ik American McGee's Alice of Return to Castle Wolfenstein. Bij Alice heb je echt van die beesten jongen!!!!!!
Verwijderd
De Silent Hill serie, vooral deel 2. Wat een bizar, twisted spel was dat. Met tevens een van de beste verhalen OOIT in een spel (die ontknoping maakt de misselijkmakende ziekheid van het spel al helemaal compleet).
Vroeger vond ik hexen heel erg eng. Maar ja ik was toen ongeveer 7 jaar oud dus echt een bikkel was ik toen nog niet.
Engste spel blijft toch denk ik resident evil @ nachtelijke sessie.. altijd vet creepy sfeertje in die games.
F.e.a.r is inmiddels de top 5 van me binnen gelopen.. ook behoorlijk 'eng' soms.
Engste spel blijft toch denk ik resident evil @ nachtelijke sessie.. altijd vet creepy sfeertje in die games.
F.e.a.r is inmiddels de top 5 van me binnen gelopen.. ook behoorlijk 'eng' soms.
tex murphy: pandora directive: in de area 51 bunker met een alien achter je aan. Tering wat een eng stuk
Phantasmagoria , seventh guest, 11th hour en eerste resident evil, vooral als opeens die honden door ramen springen. Brrrrr. Ow ja en eerste keer dat ik Alone in the Dark speelde, weet niet meer welke.
Daarnaast niet echt veel enge games, nou ja 1x geschrokken tijdens F.E.A.R.
Wat ik niet snap dat mensen sommige FPS games eng vinden. Daar heb je veel controle over de situatie dus dan schrik je niet zo erg, althans ik niet.
Wat ik niet snap dat mensen sommige FPS games eng vinden. Daar heb je veel controle over de situatie dus dan schrik je niet zo erg, althans ik niet.
[ Voor 37% gewijzigd door Albinoraptor op 07-11-2005 21:16 ]
Ik krijg ook veel eerder een "engig" gevoel bij spellen met weinig actie. Speuren, sluipen en vanuit het niets wordt je ergens van opgeschrikt.Albinoraptor schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:10:
Phantasmagoria , seventh guest, 11th hour en eerste resident evil, vooral als opeens die honden door ramen springen. Brrrrr. Ow ja en eerste keer dat ik Alone in the Dark speelde, weet niet meer welke.
Dat heeft Doom 3 ook wel een klein beetje, maar dat wordt voorspelbaar en door inderdaad de controle vind ik dat het bij even schrikken blijft om vervolgens met een high-tech kanon iedereen neer te maaien.
Bij spellen als Silent Hill (en vroegen Dino Crisis op de Dreamcast, heel vroeger Alone in the Dark enzo) kan ik ook veel meer in het verhaal komen. Je loopt ergens, zoekt iets en kan het niet vinden. Dan knipperen de lampen heel even, hoor je allemaal geschaaf langs de muren en een heel creepy muziekje begint steeds meer de boventoon te voeren...
Ben nu bezig met Silent Hill 4. Zeker niet de beste uit de serie, maar wel heerlijk mysterieus en creepy. Denk dat ik 'm zo nog maar even in de box knal...
Silent Hill is leuk eng. Een soort mentaal terreur. Maar FEAR vind ik echt niet leuk. Te veel "in your face" momenten... te eng, te goedkoop.
alien vs predator ... de "marine" missies wel te verstaan!
de doom 3 engine leent zich perfect uit voor een complete alien spel (in de trand van "alien vs marine") ... die piepjes op je rader die steeds sneller gaan piepen... (dan nog die meersterlijk muziek van aliens 2 op het achtergrond laten afspelen...man oh man...!!!)
de doom 3 engine leent zich perfect uit voor een complete alien spel (in de trand van "alien vs marine") ... die piepjes op je rader die steeds sneller gaan piepen... (dan nog die meersterlijk muziek van aliens 2 op het achtergrond laten afspelen...man oh man...!!!)
Doom 3 midden in de nacht met een rood zwaailicht aan in mn kamer, dat was behoorlijk eng. Speelde met koptelefoon op, en alles rondom me was stil. En dan stapje voor stapje, wachtend op de aliens die op je af komen.
Na een tijdje was de lol eraf, maar het is toch wel een tijdje lang behoorlijk eng geweest.
Na een tijdje was de lol eraf, maar het is toch wel een tijdje lang behoorlijk eng geweest.
ffifa2001
schrik nog telkens als ik die bal een hengst geef
aahh durka durka durka
doom3 vond ik niet echt omdat ik echt wist dat er om elke hoe wel een monster stond... te voorspelbaar dus.
Bij f.e.a.r zitten inderdaad een paar goedkope momenten, maar ook een paar goeie. Er zitten levels bij fear dat je helemaal niemand tegenkomt, die zijn het engst.
Bij f.e.a.r zitten inderdaad een paar goedkope momenten, maar ook een paar goeie. Er zitten levels bij fear dat je helemaal niemand tegenkomt, die zijn het engst.
Soldier of Fortune 2
schrok me altijd kapot in level 2 als er weer van die ventjes uit een container kwamen
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Verwijderd
helemaal mee eens die eerste kamer die zo niet normaal leeg is. ik had echt zo iets van DIT KAN NIET DIT KAN NIET DIT KAN NIET ... doe je die deur open staat Hans (jaja ze hebben een naam die grote(letterlijk en figuurlijk) bazen) er... niet normaal mn hart ging toen ECHT te keer de eerste keerVerwijderd schreef op maandag 04 oktober 2004 @ 19:05:
Ik heb wel meer spellen gedaan met hun momenten:
.
mja verder niet echt superenge spellen, hoe wel je met multiplayer vaak wel dingen eng kan maken
- F.E.A.R
- Phantasmagoria 1 & 2
- Harevester
- 11th Hour
- Phantasmagoria 1 & 2
- Harevester

- 11th Hour
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
De allereerste resident evil op Playstation. De tering wat kon ik daar geconcentreerd mee bezig zijn en als er dan weer eens een zombie ergens vandaan kwam niet normaal meer. Zeker met geluid over de stereo en alles donker.
Half-Life² : we don't go to Ravenholm anymore.
Daarnaast de E&E test van America's Army: liggen sneaken tot en met en dan ineens: BRUL: zo'n oost-europees gebrabbel wat wilt zeggen dat je weer een twintig minuten voor niks hebt zitten sluipen...
Daarnaast de E&E test van America's Army: liggen sneaken tot en met en dan ineens: BRUL: zo'n oost-europees gebrabbel wat wilt zeggen dat je weer een twintig minuten voor niks hebt zitten sluipen...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Verwijderd
phantasmagoria natuurlijk! prachtige moordpartijen waarbij mensen hun hoofd andersom de romp worden gedraait enzo ! geweldig !?!?!?!?
Verwijderd
HAHAHA leuk dat die oude games toch nog zo fecking eng zijnVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:50:
[...]
helemaal mee eens die eerste kamer die zo niet normaal leeg is. ik had echt zo iets van DIT KAN NIET DIT KAN NIET DIT KAN NIET ... doe je die deur open staat Hans (jaja ze hebben een naam die grote(letterlijk en figuurlijk) bazen) er... niet normaal mn hart ging toen ECHT te keer de eerste keer
mja verder niet echt superenge spellen, hoe wel je met multiplayer vaak wel dingen eng kan maken
En nu zijn we allemaal verwend met games als Half Life 2, Doom 3, etc
Met F.E.A.R. schrik ik me regelmatig het leplazerus, je loopt door een soort van riool.. Je gaat naar beneden dmv een trap en net wanneer het beeld omdraait om naar beneden te klimmen zie je opeens iets zwarts voor je staan bovenaan het trappetje.. Je kijkt naar boven en WTF dat klotemeisje laat je weer ff de tering schrikken
*Zet weer F.E.A.R. aan
11th Hour, Silent Hill 4, F.E.A.R
[ Voor 20% gewijzigd door et36s op 08-11-2005 14:05 ]
Phantasmagoria!
Before me there were many, after me there will be none
Silent Hill 1
Als je in de hel versie van de school terechtkomt. Mijn god wat een sfeer.
Als je in de hel versie van de school terechtkomt. Mijn god wat een sfeer.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
F.E.A.R
Phantasmagoria!
11th Hour,
Silent Hill 4,
vooral de laatste die bloederige konijnen jagen je echt de stuipen op het lijf en het verhaal en de sfeer helemaal. kom je niet vaak tegen in een spel.
Harvester was overigens vroeger ook best creepy (of gewoonweg grof
)
Phantasmagoria!
11th Hour,
Silent Hill 4,
vooral de laatste die bloederige konijnen jagen je echt de stuipen op het lijf en het verhaal en de sfeer helemaal. kom je niet vaak tegen in een spel.
Harvester was overigens vroeger ook best creepy (of gewoonweg grof
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Kent iemand hier Dark Seed? DAT is pas een scary spel..
http://www.adventurecollective.com/reviews/darkseed.htm
[ Voor 71% gewijzigd door Wortelsoep op 08-11-2005 14:16 ]
F.E.A.R.!
tering echt de creeps krijg je daarvan met je licht uit, geluid hard, contrast iets lager etc.
Doom 3 vond ik eng, maar anders, ik was bang dat m'n plastic wapens zouden smelten
tering echt de creeps krijg je daarvan met je licht uit, geluid hard, contrast iets lager etc.
Doom 3 vond ik eng, maar anders, ik was bang dat m'n plastic wapens zouden smelten
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
yup ken ik ^^ maar jammer dat hij toendertijd zo slecht gescoort heeftwilko2 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:13:
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Verwijderd
weheheheh heerlijk zo'n replyDJ Chicken schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:38:
ffifa2001
ik vond resident evil 3 op playstation soms wel eng, als ik bang was dat de nemesis er weer aan zou komen als ik net geen ammo meer had..
ik zou toch ook wel zeggen undying.
k had t n keer mee naar n lanparty met wat vrienden, niemand kende t en ik zeg ik ga ff alleen gamen. k had lekker m'n 5.1 setje mee. iedereen hoort opeens rare creepy geluiden toen heb ik zitten spelen met 5 man achter me alleen maar kijken en schrikken. vooral zo af en toe met spiegels en geesten.
dat was wel gaaf, vanzelfsprekend was dit laat op de avond zonder lichten aan.
ja goede herninneringen aan
k had t n keer mee naar n lanparty met wat vrienden, niemand kende t en ik zeg ik ga ff alleen gamen. k had lekker m'n 5.1 setje mee. iedereen hoort opeens rare creepy geluiden toen heb ik zitten spelen met 5 man achter me alleen maar kijken en schrikken. vooral zo af en toe met spiegels en geesten.
dat was wel gaaf, vanzelfsprekend was dit laat op de avond zonder lichten aan.
ja goede herninneringen aan
Verwijderd
klopt dat spel was meesterlijk, lekker duister sfeer. laatst weer eens geinstalleerd. maarja de graphics heBlackhole schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:17:
BlOOD 1 met muziek hard aan en lichten uitniet leuk ..
zelfs mijn buurman kwam zijken of het iets zachter kon omdat hij ... nachtmerries kreeg ..![]()
.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 14:47 ]
Phantasmagoria doet het idd er goed.
Maar wat recentelijker heeft Morrowind ook wel aardige spanning. Tenminste als je het om het spel en verhaal doet. Die Dwemer ruins voelen altijd duister aan en altijd om een hoek staat er iemand en schrik je je helemaal het lazerus.
Maar wat recentelijker heeft Morrowind ook wel aardige spanning. Tenminste als je het om het spel en verhaal doet. Die Dwemer ruins voelen altijd duister aan en altijd om een hoek staat er iemand en schrik je je helemaal het lazerus.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Oeh, jeugdherinneringen! Heb dat spel gekocht destijds, maar bakte er helemaal niks van en heb het toen al vrij snel opgegeven, maar de Geiger graphics waren voor die tijd geweldig. Phantasmagoria 1 en 2 heb ik ook nog steeds in de kast liggen, eens kijken of ze nog steeds werken en nog steeds hetzelfde effect kunnen bereiken als toen.wilko2 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:13:
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik denk wel Rainbow Six ravenshield... De missie in de zwitserse bergen.
5.1 koptelefoon op, de geniale muziek die zich opbouwd... Alsof je in een film zit.. Was flink schrikken toen er achter me ineens een terrorist stond
5.1 koptelefoon op, de geniale muziek die zich opbouwd... Alsof je in een film zit.. Was flink schrikken toen er achter me ineens een terrorist stond
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
AvsP.. Dit is denk de engste games ooit. Vooral als mens... ritsel ristel, tjak omg dat was echt eng.
F.E.A.R, neem de vele voorbeelden in dit topic
F.E.A.R, neem de vele voorbeelden in dit topic
Verwijderd
F.E.A.R vind ik inderdaad ook een van de spannendere games
Schrik me dan ook zeer regelmatig helemaal gek van me eigen schaduw op de muur of een rat die opeens uit een hoekje komt geschoten. Meestal moet die rat het bij mij dan ook met de dood bekopen
Rattenmoordenaar, maar doe wel vrolijk met je mee inderdaad 
F.E.A.R absoluut ja
F.E.A.R absoluut ja
11th hour, ik was toen nog maar een klein mannetje en ik zag mijn vader het spelen. Niet bevordelijk voor mijn nachtrust

www.frees-it.com
Ach, F.E.A.R. is niet eng, dat is gemaakt eng. Je voelt gewoon wanneer je weer gaat schrikken door een schaduw/meisje/lichtflits. Ik nomineer ook heel duidelijk The Suffering. Dat spel was echt eng (als in, ik ben gestopt met spelen omdat ik me gewoon elke keer rot schrok). Het geluid van de monsters is gewoon angstaanjagend, de monsters zelf zijn luguber, etc.
OT: Reageer dan ook niet!cruger schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:16:
engste spel, ehhh effe denken.......... kan er geen bedenken.
Voor mij is het IIG F.E.A.R dat echt subliem is opgebouwd en de sfeer echt uitermate goed kan vasthouden. Soms duurt het gewoon TE lang voordat er iets gebeurd, maar je hoord dan wel steeds een opbouwend muziekje.. net als je denk dat er toch niet komt schrik je je rot.. en dan ga je juist weer denken dat je het gehad hebt en dan komt er meteen weer iets achteraan
RTCW had ook wel wat enge elementen en sommige monsters waren ook goed eng.
HL2 ook natuurlijk
Ik weet nog wel toen ik een jaar of 12/13(misschien nog wel jonger
) was, dat ik vet bang was voor Resident Evil 1.
Nooit echt lang gespeeld, maar kan me nog wel heugen dat er opeens van die honden door het ramen sprongen, als jij door die gang liep.

Nu niet echt bang meer met spellen, maar af en toe wel van die schrik momenten
Nooit echt lang gespeeld, maar kan me nog wel heugen dat er opeens van die honden door het ramen sprongen, als jij door die gang liep.

Nu niet echt bang meer met spellen, maar af en toe wel van die schrik momenten
[ Voor 26% gewijzigd door borstel op 08-11-2005 16:22 ]
Verwijderd
Bij de meeste singlemode games like hl serie quake serie ect vind ik het altijd eng te sterven en dan wil ik het spel meestal niet verder spelen
speel alleen cs en bf2 multiplayer
Dit klinkt een beetje stom, maar bij mij is Doom
Ik had dat spel van een vriendje gekregen ofzo, toen ik een jaar of 8 was denk, ik weet ook niet meer precies, maar het was nog op een oude 468 met windows 95 erop, ik werd er echt helemaal zenuwachtig en bang van, durfde het ook nooit in mn eentje te spelen
Ik had dat spel van een vriendje gekregen ofzo, toen ik een jaar of 8 was denk, ik weet ook niet meer precies, maar het was nog op een oude 468 met windows 95 erop, ik werd er echt helemaal zenuwachtig en bang van, durfde het ook nooit in mn eentje te spelen
Ik ben nog steeds bezig met Half-Life 2. Ik ben nog niet zo ver (ik game niet veel meer en ik zit ook even vast), maar ik kijk al uit naar de gedeeltes waarin het stikt van de zombies en headcraps (sarcastisch bedoeld). Combine-agenten en metrocops mogen me belagen zo veel ze willen, maar ik van headcraps, zombies, ant-lions etc. ben ik niet zo gecharmeerd. Dat beloofd wat voor de latere levels als Ravenholm 
Jullie zullen begrijpen dat games als Doom III en F.E.A.R. al helemaal niet aan mij besteed zijn

Jullie zullen begrijpen dat games als Doom III en F.E.A.R. al helemaal niet aan mij besteed zijn
[ Voor 12% gewijzigd door Piggen op 08-11-2005 16:29 ]
Verwijderd
Ik vond vroeger altijd system shock 2 echt super eng.
Vooral die gangen en dan die monsters horen en niet weten waar het vandaan komt:P
Ook Aliens vs Predator was echt eng. En dan vooral met die marine als in een zeer donkere gang je motion detector begon te piepen.
tegenwoordig vind ik FEAR wel aardig in de buurt komen van system shock2 en AvsP.
Vooral die gangen en dan die monsters horen en niet weten waar het vandaan komt:P
Ook Aliens vs Predator was echt eng. En dan vooral met die marine als in een zeer donkere gang je motion detector begon te piepen.
tegenwoordig vind ik FEAR wel aardig in de buurt komen van system shock2 en AvsP.
met stip bovenaan mijn lijst "enge" spellen :
System Shock 2
TE moeilijk eng af en toe
Super vette sfeer, super gave audio, creapy vijanden, creapy omgeving, creapy!!
Af en toe had ik gewoon geen zin meer omdat het zo freaking eng was!
02:30 + pik donker + koptelefoon op volume 100% = ENG!
"Are we joined???"
"Join the body of the many!!"
*kippevel*
System Shock 2
"Are we joined???"
*kippevel*
[ Voor 13% gewijzigd door dartbord op 09-11-2005 09:16 ]
Heb het eigenlijk alleen bij Battlefield 1942 en Call of Duty gehad.
Dan heb je nog maar 5% health ofsow en staat er ineens een tank voor je.
Hooooooooo! Dood 
Is overigens niet echt 'eng', maar meer schrikken.
Dan heb je nog maar 5% health ofsow en staat er ineens een tank voor je.
Is overigens niet echt 'eng', maar meer schrikken.
[ Voor 14% gewijzigd door JKVA op 09-11-2005 09:23 ]
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Me2 , resident evil 2 is me engste spel denk, creepy monsters altijd, en voor die tijd best mooie graphics
Fear is tegenwoordig ook wel een beetje eng, maar eigenlijk vind ik dat allemaal wel meevallen, vind het meer spannend dan eng. Doom3 was ook wel eng door die schrikmomenten.
Ohja, avsp vergeten in me rijtje, dat was ook wel aardig eng
En half-life is toch niet eng? Zowel hl1 als hl2 zijn totaal niet eng.... maar goed..
[ Voor 18% gewijzigd door Bartjuh op 09-11-2005 09:30 ]
Alone in the dark 1 staat me het meeste bij wat betreft enge momenten (ik was toen nog heel jong ook).
--
zeker AvP als marine... echt te scary shit gewoon... horen/zien op je radar waar de aliens vandaan komen, alleen niet zien of ze van boven of onder komen. echt te lelijk, en dan ook nog in het donker... ieks!
Daarnaast natuurlijk de Resident Evil serie, vooral 1 en 2.
F.E.A.R., HL2 moet ik nog spelen
Daarnaast natuurlijk de Resident Evil serie, vooral 1 en 2.
F.E.A.R., HL2 moet ik nog spelen

¯\_(ツ)_/¯
ahahah DuiDelijK plassen-in-je-broek-van-angst materiaalbeschuitfluiter schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:32:
zeker AvP als marine... echt te scary shit gewoon... horen/zien op je radar waar de aliens vandaan komen, alleen niet zien of ze van boven of onder komen. echt te lelijk, en dan ook nog in het donker... ieks!
loop loop *pling* 1 wit rondje... *heel wat voorzichtiger loop loop *pling pling pling* 45 witte stipjes *grijpt naar de ESC knop *fjiew!*
Verwijderd
Alone in the dark anyone? 
Vond ik vroeger als klein kereltje toch flink eng, elke keer als je een deur opendeed of een kast open kon er weer zo'n eng monster inzitten
Lekkere creepy sfeer zat er in.
FEAR is ook wel lekker van de huidige spellen.
Vond ik vroeger als klein kereltje toch flink eng, elke keer als je een deur opendeed of een kast open kon er weer zo'n eng monster inzitten
Lekkere creepy sfeer zat er in.
FEAR is ook wel lekker van de huidige spellen.
Spellen die op schrik/eng-gebied hoog op mijn lijst scoren zijn:
-Alien vs. Predator 1 en 2
Als marinier is zijn deze spellen gewoon echt eng in single player. In deel 1 ging dit al best ver, maar in deel 2 was het echt helemaal top gedaan. Die vervloekte motion tracker kon je zo nerveus maken. Vooral al ging hij telkens hoger beepen zonder dat je wat zag. En natuurlijk wordt je net aangevallen nadat je schouderlamp 2 seconden uitstaat omdat dat kreng moest opladen.
Als Predator was ik altijd minder bang aangezien je (voor je gevoel) een stuk sterker bent. Plus het feit dat je om elke hoek kon healen als Predator maakte die ervaring nogal anders. Nee, geef mij dan maar het beeld uit de 2e Alien-film ("Aliens"): als zwakke menselijke marine het opnemen tegen de meest moordlustige wezens ooit.
Nog een kort puntje over de multiplayer: survival is mijn favoriete mode. In elke ronde begint iedereen als marinier. De eerste die wordt afgeschoten wordt een alien en dan pas begint het echte spel. Vanaf het moment dat de eerste alien aanwezig is, moeten de andere mariniers samenwerken om te overleven. Iedereen die dood gaat, veranderd in een alien. Het doel van de aliens is om van alle mensen aliens te maken (door ze af te slachten, uiteraard
). Als de tijdslimiet op is, worden de winnaars bepaald. Deze mode doet heel veel denken aan de Alien-films waarin een paar mariniers moeten samenwerken om te overleven tegen de steeds maar groter wordende stroom aliens.
-System Shock 2
Zelfs in coop was het een eng spel. Speelde het wel is over het web met iemand anders met koptelefoon + microfoon op het hoofd... en dan 'per ongeluk' helemaal niet reageren als iemand vraagt waar je zit. Aanrader. Leuk trucje in het spel was om de lift vol te stouwen met handige spullen. Alles wat in de lift zit wordt namelijk ook meegenomen naar andere niveaus van het schip.
-Fatal Frame/Project Zero-series
Hele leuke serie waarin je het niet met pistolen, uzi's, machinegeweren en rakettenlanceerders moet doen, maar waarin je de beschikking hebt over een oude camera om het op te nemen tegen het paranormale gespuis. De geluidseffecten en de muziek zijn subliem in dit spel. Schrikken gegarandeerd.
Als ik op nog meer kom dan post ik ze wel.
-Alien vs. Predator 1 en 2
Als marinier is zijn deze spellen gewoon echt eng in single player. In deel 1 ging dit al best ver, maar in deel 2 was het echt helemaal top gedaan. Die vervloekte motion tracker kon je zo nerveus maken. Vooral al ging hij telkens hoger beepen zonder dat je wat zag. En natuurlijk wordt je net aangevallen nadat je schouderlamp 2 seconden uitstaat omdat dat kreng moest opladen.
Als Predator was ik altijd minder bang aangezien je (voor je gevoel) een stuk sterker bent. Plus het feit dat je om elke hoek kon healen als Predator maakte die ervaring nogal anders. Nee, geef mij dan maar het beeld uit de 2e Alien-film ("Aliens"): als zwakke menselijke marine het opnemen tegen de meest moordlustige wezens ooit.
Nog een kort puntje over de multiplayer: survival is mijn favoriete mode. In elke ronde begint iedereen als marinier. De eerste die wordt afgeschoten wordt een alien en dan pas begint het echte spel. Vanaf het moment dat de eerste alien aanwezig is, moeten de andere mariniers samenwerken om te overleven. Iedereen die dood gaat, veranderd in een alien. Het doel van de aliens is om van alle mensen aliens te maken (door ze af te slachten, uiteraard
-System Shock 2
Zelfs in coop was het een eng spel. Speelde het wel is over het web met iemand anders met koptelefoon + microfoon op het hoofd... en dan 'per ongeluk' helemaal niet reageren als iemand vraagt waar je zit. Aanrader. Leuk trucje in het spel was om de lift vol te stouwen met handige spullen. Alles wat in de lift zit wordt namelijk ook meegenomen naar andere niveaus van het schip.
-Fatal Frame/Project Zero-series
Hele leuke serie waarin je het niet met pistolen, uzi's, machinegeweren en rakettenlanceerders moet doen, maar waarin je de beschikking hebt over een oude camera om het op te nemen tegen het paranormale gespuis. De geluidseffecten en de muziek zijn subliem in dit spel. Schrikken gegarandeerd.
Als ik op nog meer kom dan post ik ze wel.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Laura Bow 2: Dagger of Amon Ra... toen ik heel erg klein was. Oud adventure van Sierra.
leuk spel, ik moet t eigenlijk eens proberen te spelen weer
leuk spel, ik moet t eigenlijk eens proberen te spelen weer
[ Voor 6% gewijzigd door Tomcat84 op 09-11-2005 11:41 ]
ik vond het engste spel toch effe doom 3, maar veel plezier aan het spel beleeft.
P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
duke nukem 3d
[CiP] Le Régional Built To Last.
Voor mij zijn dat Resident Evil 2 op de PS1!
Mega sfeer in dit spel en elke keer weer schrikken in het pikkedonker achter mijn tvtje als 15 jarige puber. Daarna nog AvP vanwege het geweldige geluid toen op de FPS1500 van creative.
De eerste game met geweldig surround geluid. Dat waren nog tijden
Mega sfeer in dit spel en elke keer weer schrikken in het pikkedonker achter mijn tvtje als 15 jarige puber. Daarna nog AvP vanwege het geweldige geluid toen op de FPS1500 van creative.
De eerste game met geweldig surround geluid. Dat waren nog tijden
System Shock 2, echt wel! Waar de meeste spellen nog Amerikaanse (en op een gegeven moment, zeer vervelende) manieren van "eng" erop na houden, zijnde schrikmomenten... Had je bij SS2 constant een opgejaagd gevoel of dat de monsters echt overal om je heen waren.dartbord schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:15:
met stip bovenaan mijn lijst "enge" spellen :
System Shock 2
"Are we joined???"
*kippevel*
"Join us... Join uuuuuuuus", ik durfde gewoon op momenten echt niet de lift te nemen of door de ventilatieschaften heen te gaan. Het meest creepy was ook, dat je zelf in volledig verlichte ruimtes alsnog dat gevoel had. Eerlijk als ik ben, ik heb hem ook nog steeds niet uitgespeeld, gewoon te fucking eng...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Engste spellen:
-Doom II @ ultra-violence.
-Quake 1 @ nightmare.
-Doom 3 @ hard.
-HL2 @ hard.
Uiteraard, lichten uit, surround sound keihard....
Op een gegeven moment gingen m'n nieren gewoon pijn doen
-Doom II @ ultra-violence.
-Quake 1 @ nightmare.
-Doom 3 @ hard.
-HL2 @ hard.
Uiteraard, lichten uit, surround sound keihard....
Op een gegeven moment gingen m'n nieren gewoon pijn doen

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Verwijderd
totaal mee eens..mario spellen zijn scary..!!!Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:51:
super mario . verdikkie elke keer die enge bowser!
n8ten niet kunnen slapen door die dingen..!!!
mario zuigt:)
Voor mij absoluut Doom3, niet zo zeer door de graphics maar eer door het extreem goede sound van het spel. Schrok me meerdere malen de tering. Vooral bij dat lijk dat over een bureau of iets dergelijks ligt, en dan gvd ineens op staat "bwaaah" net nadat je je hebt omgedraaid. Voor mij de beste horrorgame ever.
[ Voor 3% gewijzigd door Xadeon op 09-11-2005 17:04 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Het is niet het engste spel dat ik ooit gespeeld heb, maar toen ik het speelde (heel veel jaren geleden lieve kijkbuis kindertjes) vond ik het zeker wel het engste spel ooit.
en dat was Project Firestart was op de C64...
ik heb nog een kleine review opgeduidekeld, met screen shots *yar*
http://www.lemon64.com/reviews/view.php?id=531
en dat was Project Firestart was op de C64...
ik heb nog een kleine review opgeduidekeld, met screen shots *yar*
http://www.lemon64.com/reviews/view.php?id=531
Verwijderd
Niet zozeer spel maar een level van een spel.
The Cradle bij Thief III Deadly Shadows. Nog nooit heb ik zoiets gehad van ik wil niet meer verder spelen . Dat level is echt zo prachtig ontworpen. Nadat ik het zelf een keer al had uitgespeeld(eindeiljk) liet ik het aan een vriend zien. Die reactie toen we die wenteltrap opgingen was geweldig =]
The Cradle bij Thief III Deadly Shadows. Nog nooit heb ik zoiets gehad van ik wil niet meer verder spelen . Dat level is echt zo prachtig ontworpen. Nadat ik het zelf een keer al had uitgespeeld(eindeiljk) liet ik het aan een vriend zien. Die reactie toen we die wenteltrap opgingen was geweldig =]
Alone in the dark , de hele serie...
gespeeld toen ik 6 was ofzo...
cold fear vond ik ook wel eng... als je in het begin door de bliksem zo'n zombie ziet.daar ging het zweet me wel in de handjes staan...
gespeeld toen ik 6 was ofzo...
cold fear vond ik ook wel eng... als je in het begin door de bliksem zo'n zombie ziet.daar ging het zweet me wel in de handjes staan...
[ Voor 51% gewijzigd door Flapp op 09-11-2005 17:50 ]
"Stilte, een gat in het geluid...."
Doom 3 zeker weten... brrr, ging na 2 uurtjes van me pc af kon het niet aan
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Ik las de topic titel als "Ergste spel dat je ooit gespeeld hebt?". Voordat ik wat ging posten was het me gelukkig al opgevallen.
Is er ook al zo'n topic?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
sluit ik me helemaal bij aan.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:42:
Niet zozeer spel maar een level van een spel.
zeker die gasten in die pakken met die metale kooi om hun hoofd die regelmatig van de epileptische aanvallen kregen. zelf als je wist waar ze waren was het nogsteeds eng om er langs te moeten sluipen.
en dan afentoe de geest van dat meisje....
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Half-life 2 : dat stuk waarje onder de brug moet doorlopen is echt een ramp. (Waar je eerst het force field moet afzetten voordat je met de buggy erover kan) Ik heb verschrikkelijke hoogtevrees. Mijn handen al trillend duwden mijn gordon eraf
Toen heb ik het afgesloten en laten liggen. Na een halfjaar revalidatie ga ik het nog eens proberen denk ik.
Ja die brug is wel eng in HL2. Ik moet zeggen dat FEAR toch nog een stuk freakier is... daar zitten echt een paar goede schrikmomenten in. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen nog maar de demo er van gespeeld heb.
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
ok ten eerste Prince of Persia 1, toen ik nog jong was brrrrr
level 3 waar dat skelet opstond.
En vooral, en dit gaat misschien raar klinken
als je met de Prince wel eens in een afgrond terecht kwam waar je in zweefde bugde het spel en ging je door de muur heen en zag je hele vage dingen. Jezus toen sprong ik echt achter het bed op die oude kamer.
Van nu denk ik toch Doom 3, echt veel schrikmomenten, bijv. als je bij die plee's dat spiegel moment krijgt
level 3 waar dat skelet opstond.
En vooral, en dit gaat misschien raar klinken
Van nu denk ik toch Doom 3, echt veel schrikmomenten, bijv. als je bij die plee's dat spiegel moment krijgt
F.E.A.R. Steekt er voor mij op dit moment met kop en schouders bovenuit!
Etuuuuuh!
doom 1 en 2 toen ik nog een klein hummeltje was.
en zkz AVP als marine unieke sfeer mooie verlichting ook fantastisch met die flares die je kon gooien en je eigenlijk alsnog niks zag.
en ook the suffering dat is pas een uber eng spel met nog engere geluidseffecten als je die scissor gasten al rond hoort lopen maar je ze niet ziet en ze opeens van achter of van het plafond komen.
echt mega enge schrikmomenten. wel uitgespeeld trouwens
en zkz AVP als marine unieke sfeer mooie verlichting ook fantastisch met die flares die je kon gooien en je eigenlijk alsnog niks zag.
en ook the suffering dat is pas een uber eng spel met nog engere geluidseffecten als je die scissor gasten al rond hoort lopen maar je ze niet ziet en ze opeens van achter of van het plafond komen.
echt mega enge schrikmomenten. wel uitgespeeld trouwens
Verwijderd
Ik denk dat spanning in games hier ook bij hoort, bij mij is dan de absolute topper Fahrenheit. Nog nooit heeft een game mij zo aan het spelen gehouden als die game, heb het dan ook bijna in 1 ruk uitgespeeld op een paar scenes na.
Wat engheid betreft, Ravenholm in HL2 was scary as hell imo... op een gegeven moment zat ik zonder ammo, alleen met een crowbar & gg op een verhoging terwijl overal zombies om me heen zaten te creepen... niet leuk meer. ><
Wat engheid betreft, Ravenholm in HL2 was scary as hell imo... op een gegeven moment zat ik zonder ammo, alleen met een crowbar & gg op een verhoging terwijl overal zombies om me heen zaten te creepen... niet leuk meer. ><
Verwijderd
Absoluut AvP 1 en 2: licht uit, geluid hard en soms letterlijk in je broek schijten!
En de eerste Unreal: maar die was behalve eng ook bijzonder sfeervol mooi gemaakt. Vandaar dat het enge niet als enige is blijven 'hangen'
Helaas speel ik tegenwoordig niet zo veel spellen meer.
En de eerste Unreal: maar die was behalve eng ook bijzonder sfeervol mooi gemaakt. Vandaar dat het enge niet als enige is blijven 'hangen'
Helaas speel ik tegenwoordig niet zo veel spellen meer.
Dat spel heeft mij als kind nog nachtmerries gegevensuperjoost schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:00:
ganzenbord..
echt een meesterlijk spel, behalve toen ik dood ging..
Duidelijk F.E.A.R.!! De geest van dat kleine meisje met haar gelach(uiteraad met 5.1 setje en lekker hard). Ik moest meteen terug denken aan de film The Grudge. Maar verder Meesterlijk gedaan hoe ze je steeds laten schrikken! Doom 3 kon er ook wat van, en ook Far Cry heeft me af en toe ook even goed laten schrikken met die gemuteerde beesten, maar F.E.A.R. blijft de beste!
[ Voor 18% gewijzigd door bullitnl op 09-11-2005 23:45 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Aliens op de Amiga (de FPS er is ook een platform spel). Zeer eng spel, vooral als de lichten uit gaan in het spel.
Was dat niet Alien Breed van Team 17 !?Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:27:
Aliens op de Amiga (de FPS er is ook een platform spel). Zeer eng spel, vooral als de lichten uit gaan in het spel.
Breek me de bek niet open over de amiga tijd, beste gaming tijd ever!!!
Nee Alien breed is een top down shooter (en een gave ook). Aliens is een soort FPS. En Alien 3 is er ook nog, een platformer en die is ook wel spannend.guardian-spirit schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:37:
[...]
Was dat niet Alien Breed van Team 17 !?
Breek me de bek niet open over de amiga tijd, beste gaming tijd ever!!!
Saved by the buoyancy of citrus
Let op:
Geef ook duidelijk aan waarom je het een eng spel vond!