Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 17.530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Ooit AvP, de geluiden lieten mijn nekharen overeind staan, dan al die aliens die van alle kanten konden komen, omdat ze over het plafond konden lopen.
De verschillende viewmodes die het allemaal behoorlijk moeilijk te zien maakten.

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 08:29
definitely DOOM 3.

Het angstzweet loopt met grote regelmaat over mijn rug, terwijl ik dat bij andere spellen nog nooit zo heb meegemaakt. Over het spel is goed nagedacht!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Eerste schrikmoment was in SWAT 3 in het donkere riool met de oranje mannetjes...
FEAR is tot nu toe de game die op bepaalde momenten mijn hoofd als een opgeblazen ballon doet voelen... Ik vind FEAR trouwens een hoop hebben van SWAT 3/4.

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Cyphax schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:46:
[...]

Nee Alien breed is een top down shooter (en een gave ook). Aliens is een soort FPS. En Alien 3 is er ook nog, een platformer en die is ook wel spannend. :)
Aliens voor de amiga !? ik schaam me dood, dat ik die nooit ben tegengekomen, alien 3 weet ik me wel te herinneren voor de PC.

Zelfs die top down shooters van toen konden heel spannend zijn, die gerenderde plaatje en dan tekst die je missie aangaf + die muziek op de achtergrond _/-\o_ (bij alien breed dan)
Maar alien vs predator is gewoon het ergste in de positieve zin, ik ga vanavond FEAR proberen kijken of het allemaal zo spannend is zoals velen ervaren...

Het gekke is dat juist games eng zijn venwege het geluid en niet eens de graphics zo zeer... het is wel belangrijk maar het geluid maakt het gewoon af!
Ik ga ook weer eens aan die Silent hill 2 en 3 beginnen, blijken ook wel toppers te zijn die "angst" genre als ik het zo mag zeggen.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26

Phreak

KTM SuperDuke

Ook voor mij AvP 1+2 waren goed eng. I love Marines :)

Doom 3 was ook een goeie, soms met hartkloppingen naar bed :)
Na een tijdje raak je gewend aan het spel, dus dan valt het allemaal nog wel mee, maar vooral in het begin.. Zeer goed spel.
Na Doom 3 was F.E.A.R eigenlijk helemaal niet eng, ik loop fluitend door het spel heen.
Als je er maar aan gewend bent.

Oude klassiekers zoals Doom en Quake waren ook eng, toen ik nog klein was durfde ik maar tot een aantal levels. Daarna durfde ik het gewoon niet verder te spelen, was toen een jaar of 9-10 denk ik :)

Silent Hill serie was ook heel erg goed.

Noobmeter WoT: Froekie

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Phantasmagoria voor mij, was ook nog erg jong toen wat 't nog enger maakte :P

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Phantasmagoria, idd helemaal vergeten, die was idd heel eng. Beetje The Shining achtig. Op 7 cd's,

Verwijderd

Absoluut Doom 3 ! De geluiden waren soms gewoon eng en van sommige graphics werd ik helemaal akelig. Na 2 uur spelen heb ik het spelen voorgoed gestaakt en het spel weggedaan.

Doom 1&2 vroeger waren wel leuk. Half-Life was ook soms wel even schrikken, maar wel leuk.
Met UT2004 heb ik de grootste lol al vliegen de stukken in het rond. Op de een of andere manier is dat helemaal niet eng. Ik denk omdat het spel goed verlicht is. Ik denk dat dat zeer veel uitmaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 11:48 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

War ik wel eens van Schrok was Stunts, ik hed een gekraakte versie en een niet-gekraakte versie.
Bij de niet gekraakte versie 'crashte' je auto spontaan als je aan het begin van het spel wat willekeurige letters intypte, wat dus wat letters uit de handleiding moest zijn :p.
En dat geluid als je auto 'crasht' en opeens eenbarst op het beeld ziet :P...
Stunts was dan ook een brak spel, mijn 'opponent' schoot soms opeens in een keer weg als een scary cat... :? Dat was wel weer lachen...

TombRaider dat je in een grot liep met enge spinnen enzo... wat al genoemd is in dit draadje... :P.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Alien v.s. Predator op de Atari Jaguar, brrrrrr allerlei oude nachtmerries kwamen terug als ik weer eens door claustofobische donkere gangetjes een aantal aliens tegenkwam. Of bijvoorbeeld in de Med/room, waar het stikte van de facehuggers...... of op bepaalde grote open levels, hoor je inneens een Predator zeggen:"Want some candy?", je weet dat hij onzichtbaar is en je dus niet alleen in die ruimte bent.
Alien v.s. Predator op de PC deed het ook prima, wist een aantal schrikmomenten van de films goed te gebruiken.
Resident Evil 1 & 2. Loop je ergens langs, gebeurt er niks of je ziet een schim langs het raam schieten, volgende keer gebeurt er inneens wel iets, of een kamer later word je aangevallen door een enorm monster. Ook in deze spellen ben ik enorm geschrokken.

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03-2023
voor mij zijn dat:

1.Doom III
2.Undying

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Cereal schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:01:
half-life,

op een P166 met de reso op 320x240 op een volledig donkere zolderkamer..

wat ben ik soms geschrokken...
:o
Sindsdien is er niet veel veranderd :+

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

alien vs predator stipt op 1

hallo

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Pacman ( die spookjes waren erg eng als ze dichtbij kwamen )

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23

Poekie McPurrr

Mreoww~

Echt "eng" niet maar toch wel de nodige schrikreacties:

Uiteraard AvP 1 en 2, vooral in deel twee regelmatig een ammoclip geleegd op een leeg steek muur/plafond omdat ik dacht dat er iets zat.

Verder ook wel Systemshock (wederom 1 en 2). Ben je rustig aan het rondrennen loop je ineens vol tegen zo'n zombie aan 8)

Sanatarium was ook wel schrikken, creepy geluiden en in een stuk totaal geschifte kinderen met enge spelletjes. Wel een zeer mooi spel overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Poekie McPurrr op 10-11-2005 12:55 ]

Le Meow

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23

Poekie McPurrr

Mreoww~

edit: dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Poekie McPurrr op 10-11-2005 12:55 . Reden: dubble ]

Le Meow

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29

SkyStreaker

Move on up!

Tegenstrever schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:36:
voor mij zijn dat:

1.Doom III
2.Undying
Clyve Barker's Undying is ook een behoorlijk, freaky... FREAKY spel ja...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

johan12 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:33:
ok ten eerste Prince of Persia 1, toen ik nog jong was brrrrr

level 3 waar dat skelet opstond.
En vooral, en dit gaat misschien raar klinken :) als je met de Prince wel eens in een afgrond terecht kwam waar je in zweefde bugde het spel en ging je door de muur heen en zag je hele vage dingen. Jezus toen sprong ik echt achter het bed op die oude kamer.
code:
1
2
3
4
Starting MS-DOS...

C:\>cd games\prince
C:\GAMES\PRINCE\>prince megahit
Tijdens het spelen CONTROL-W indrukken als je net valt in een bepaalde hoek. Door die glitches ga je hele nieuwe ervaringen tegemoet. :P

Megaspel, waarschijnlijk mijn favo spel aller tijden (naast Nethack). :Y). Het 'vechten' tegen je eigen schaduw in Level 11 was ook een leuke ervaring en het kostte me een paar maal voordat ik de oplossing had voor dat gevecht. Meesterlijk gewoon, al dacht je er goed over na. Het skelet in Level 3 was ook keigoed, omdat je al langs andere normale skeletten was gelopen in eerdere levels verwachtte je niet. Ik vloog letterlijk tegen de muur en het plafond aan toen dat geluid van dat skelet uit mijn PC Speaker galmde. Later met een 8-bits originele Creative Labs Sound Blaster genoten van de geluidseffecten die het spel kon produceren op die kaart.

Deel 2 was wat minder eng, maar verdient ook een pluim. Irritante momenten waren dat je heel kort bijna de lava raakte en het spel dat registreerde als een 'hit': meteen instant-death. En al vergat je met het vliegend tapijt om de deur in het plafond te openen... om dan maar niet te praten over die vliegende hoofden en die dodelijke snelle slangen (1 hit = dood) in die uitgestorven stad... Meesterlijk gewoon. :X

[edit]
dartbord schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:15:
met stip bovenaan mijn lijst "enge" spellen :

System Shock 2

TE moeilijk eng af en toe :D
Super vette sfeer, super gave audio, creapy vijanden, creapy omgeving, creapy!! :D
Af en toe had ik gewoon geen zin meer omdat het zo freaking eng was! :P
Installeer de officiele patch en je krijgt bij System Shock 2 een multiplayer-optie erbij. Kan je het spel cooperative spelen met 2-4 personen over een LAN of op het internet. Ik adviseer om het dan met 2 spelers te spelen, omdat het met 3 en 4 de atmosfeer redelijk verpest. Met zijn tweeën is het echt leuk.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2005 08:18 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

nexhil

BAM!

[pc]
wolf3d.exe :P (vooral de velden met de blauwe muren e.d.)
the 7th guest
11th hour
Phantasmagoria

[ps1&dreamcast]
Resident evils
silent hill

[amiga]
jurassic park op de amiga

[xbox]
fatal frame II: crimson butterfly( <--- echt motherfucking eng!!! http://www.fatalframe2.com/fatalFrame2/index.html , check de filmpjes!! )

Silent hill 4

[ Voor 112% gewijzigd door nexhil op 11-11-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

nexhil schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:16:
[xbox]
fatal frame II: crimson butterfly( <--- echt motherfucking eng!!! http://www.fatalframe2.com/fatalFrame2/index.html , check de filmpjes!! )
Voor de duidelijkheid: in Europa heet het spel Project Zero en beide Xbox-spellen zijn nog steeds in een mooie dubbelpak te verkrijgen in de winkel.

Echt een aanrader, vooral voor de mensen met een goeie 5.1 set en een vrijstaand huis. Een zeer goed alternatief is een koptelefoon. Overdag en/of met veel licht spelen is geen optie. Wat ik zo mooi vind aan de Fatal Frame-series (zo noem ik het spel ook altijd gewoon, omdat het ook de japanse naam is) is dat je niet alleen de schrikmomenten hebt in het spel, maar ook constant met een hoog hartritme zit te spelen. Dat lukt zelfs F.E.A.R. niet echt. In Fatal Frame heb je naast de gewone punten in het verhaal ook 'random'-events: spoken die plots tevoorschijn komen.

Eerst voel je je controller trillen op de maat van het hartritme van de persoon die je speelt... daarna valt opeens al het achtergrondgeluid weg... dan opeens wordt alles eerst trager en hoor je plots een onschuldige stem... en dan pas verschijnt het spook. Schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

The Zep Man schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:43:
[...]

Voor de duidelijkheid: in Europa heet het spel Project Zero en beide Xbox-spellen zijn nog steeds in een mooie dubbelpak te verkrijgen in de winkel.
Klopt, ik heb de NTSC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij is het toch Doom 3
schrok toch al behoorlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engste spellen..

the suffering en fear..

erg vette spellen samen.. moetje wel savonds spelen met 5.1 geluid ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Doom 3 (xbox) 5.1, na 12 uur, spelend vanuit je bed terwijl je daarna nog naar beneden moet om het huis af te sluiten >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 11-11-2005 12:05 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt aan dit draadtje is dat Doom 3 er ongeveer wel uitspringt ;)

Komen er ineens een aantal Imps uit het donker die met vuurballen gaan gooien (dat geluid alleen al)
Ergens verder in het spel kom je in een geheel met bloeddoordrenkte kamer (dat is gewoon goor)
Huilende vrouwenstemmen en andere stemmen uit de hel (dat deed voor mij de deur dicht)
Het is spelen met je psyche. Gore en Violence is normaal, maar een schetsing van de hel maken en psychotische geluiden gaan mij te ver.

Ach, er zijn zat andere spellen waar ik de grootste plezier mee beleef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

guardian-spirit schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:51:
[...]

Aliens voor de amiga !? ik schaam me dood, dat ik die nooit ben tegengekomen, alien 3 weet ik me wel te herinneren voor de PC.
Als je wil, en nog een commodore amiga hebt? Dan heb ik ze op diskette voor je liggen :)

[ontopic]

Ik ga voor AvsP, marine en aliens waren te eng om te spelen, vooral ook omdat je niet kon saven tussendoor en je alien ontzettend snel doodging.
En als marine hoorde je iedere keer alle alien geluiden en je wist niet waar O.o

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravenholm in HL2 met geluid hard en lichten uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vroeger een DOS spel, wizard. Dat moest redelijk vrolijk lijken maar ik vind het nu nog steeds angstaanjagend :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met stip op nr. 1 staat Phantasmagoria 2.
Ook Project Zero II - Crimson Butterfly vond ik wel spooky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 16:49

SilentSimon

Have you been hopped?

AvsP2 en FEAR :) brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
7th guest, by far. Ik was toen ook een stuk jonger (12 of 13 ofzo) natuurlijk, maar die stem van Stauf was verschrikkelijk.

Doom3 vond ik niet zo eng, meer vervelend. De suspense viel weg op het moment dat het voorspelbaar begon te worden helaas.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Hydra schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:45:
7th guest, by far. Ik was toen ook een stuk jonger (12 of 13 ofzo) natuurlijk, maar die stem van Stauf was verschrikkelijk.

Doom3 vond ik niet zo eng, meer vervelend. De suspense viel weg op het moment dat het voorspelbaar begon te worden helaas.
beetje die"afsluitmessager" do you realy want to quit? there's a monster around the next corner

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
van de ene kant fear maar licht er net aan hoe ik het speel.
Als ik het meer voor de lol en tijd verdrijf die dan gewoon beetje rond schieten neit echt.
Maar als ik echt in het spel zit en versterker volopen dan kan het soms wel ff schrikken zijn.
En verder ben ik neit snel te laten schrikken dus moet echt goed spel zijn.
En bij doom 3 scrik je wel eens maar je weet dat het komt dus is al minder eng,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel Doom 3 voor mij. 's Nachts licht uit en geluid aan en spelen maar. Haalde net de 2 uur toen werd ik letterlijk misselijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
NC_Phreak schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:24:
Oude klassiekers zoals Doom en Quake waren ook eng, toen ik nog klein was durfde ik maar tot een aantal levels. Daarna durfde ik het gewoon niet verder te spelen, was toen een jaar of 9-10 denk ik :)
Ik zat in de brugklas..ben blij dat eerst maanden alleen de demo had.... ik was echt godsgruwelijk bang voor die spawns ("kluit" in de nl versie). Van die enorme on-identificeerbare hompen klei die op je afstuiteren...

En dan kom je Shub-Niggurath tegen en dan denk je 'wtmf' en dan doet dat beest HE-LE-MAAL niets :/
Beetje shambers om je heen teleporteren, je hebt toch een thunderbolt tegen die tijd })
Cereal schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:38:
Sindsdien is er niet veel veranderd :+
Ik vond half-life 1 veels te moeilijk...niet geleoven eigenlijk hoe snel ik daar mee ben opgehouden...
na een half uurtje butsen op easy en niet verder komen in een bepaal level(waar je net aan de oppervlakte komt met allemaal mariniers etc etc) vonnik het wel best...
Paar maanden terug op nieuw gedaan op normal en ik kon gewoon overal doorheen lopen 8)7

Wat me wel opviel was dat je latjd de goede weg nam :X Je hebt 3 keuzes, links doro een smal gangetje, rechtdoor en naar boven...kies je links omdat je denkt dat daar geheimen liggen ofzo blijk je gewoon de juist keuze te hebben gemaakt voor het spel 8)7
The Zep Man schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:43:
Wat ik zo mooi vind aan de Fatal Frame-series (zo noem ik het spel ook altijd gewoon, omdat het ook de japanse naam is) is dat je niet alleen de schrikmomenten hebt in het spel, maar ook constant met een hoog hartritme zit te spelen. Dat lukt zelfs F.E.A.R. niet echt. In Fatal Frame heb je naast de gewone punten in het verhaal ook 'random'-events: spoken die plots tevoorschijn komen.
continue aan de adrenaline zitten is ook niet goed, dat voel je op een gegeven moment aan je nieren, die trekken het niet meer :X
TheEvilCuber schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:04:
Doom 3 (xbox) 5.1, na 12 uur, spelend vanuit je bed terwijl je daarna nog naar beneden moet om het huis af te sluiten >:)
Mja of naar de berging onder je flat...kapotte plafondplaten(hing half los) 1 TL lamp uit, en 1 knipperend...deze jongen kneep um wel... :X
Enige was ik miste was het geknor van beesten :Y)

Overigens is dta ook een subtiel vershcil tussen d3 en de oude doom reeks, in de oude doom liep je soms kamers binnnen met een heleboel ventjes(in D2 had je een map vol met dat soort flauwe gein)
da's moeilijk maar niet echt spanned... Elke keer een 1op1 of 2op1 gevecht houden met demons is veeel spannender... zeker als door de herrie meer beesten te voorschijn komen :Y)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:18:
Ravenholm in HL2 met geluid hard en lichten uit :P
Jaa die hele snelle zombies met dat gehuil...omg ik was zo blij dat ik een shotgun kreeg :+
De eerste keer wist ik niet wat me overkwam :X

[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-11-2005 14:19 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:14:
Wat me opvalt aan dit draadtje is dat Doom 3 er ongeveer wel uitspringt ;)

Komen er ineens een aantal Imps uit het donker die met vuurballen gaan gooien (dat geluid alleen al)
Ergens verder in het spel kom je in een geheel met bloeddoordrenkte kamer (dat is gewoon goor)
Huilende vrouwenstemmen en andere stemmen uit de hel (dat deed voor mij de deur dicht)
Het is spelen met je psyche. Gore en Violence is normaal, maar een schetsing van de hel maken en psychotische geluiden gaan mij te ver.
'Psychotische' geluiden zijn juist het punt dat een goed spel kan maken. Bloedstromen, ingewanden en stukken hersens die alle kanten opvliegen heb ik allang gezien. Echter, het realistische geluid is iets waarvan ik zelfs bang kan worden. En wat is er mis met een schetsing van de hel? Je speelt voor de good guys en moet de Aarde redden. Al moet je daarvoor zelfs naar de hel toe...

Advies: speel nooit System Shock 2. Dat spel gaat helemaal aan de haal met je gevoelens.

[edit]
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:18:
continue aan de adrenaline zitten is ook niet goed, dat voel je op een gegeven moment aan je nieren, die trekken het niet meer :X
Oplossing: elk uur 10 minuten pauze nemen, zoals overal wordt geadviseerd. Al speel je vaak, krijg je telkens minder last van je nieren. Of dat nou komt omdat het spel wend of niet...?

Ow ja, een bezoek aan het toilet wil ook wel is helpen. :+

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

[dubbelpost] :'(

[ Voor 105% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
pompiedom schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:15:
[...]

Als je wil, en nog een commodore amiga hebt? Dan heb ik ze op diskette voor je liggen :)

[ontopic]

Ik ga voor AvsP, marine en aliens waren te eng om te spelen, vooral ook omdat je niet kon saven tussendoor en je alien ontzettend snel doodging.
En als marine hoorde je iedere keer alle alien geluiden en je wist niet waar O.o
Helaas heb ik mijn 2 amiga's weggegeven wegens ruimte tekort...nu ik weer vehuisd ben heb ik ruimte... |:( ... toch bedankt voor je aanbieding.
Trouwens half life had ook iets engs in Ravenloft met die zombies dat was totaal onverwacht voor mij en inderdaad die geschreeuw van die bepaalde type...sjezus zeg...
En system shock deel 1 en 2 ... dat was je reinste thriller gewoon...

Al surfend kwam ik deze tegen gamespy Top 10 Scariest Games (doom3, Fatal Frame, system shock 2 ... komen er in voor)

Ik herinner me ineens een paar levels van Thief 1 en 2, er was een level met mummies en er was een cathedraal met skeletten... dat waren niet echt prettige levels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

guardian-spirit schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:12:
[...]

Al surfend kwam ik deze tegen gamespy Top 10 Scariest Games (doom3, Fatal Frame, system shock 2 ... komen er in voor)
Leuke link zeg :D
sommige games ken ik niet eens, fatal frame staal op de 3e plek zelfs en de GC resident evil remake op 2, ik ben het met ze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

Iedereen roept Doom 3, maar ik vond dat echt -niet- eng. Het lag echt veel te voor de hand. (Oh, eng muziekje, wat moet ik nu weer uitmoorden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:34

The End

!Beginning

The Zep Man schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:22:
[knip]
Advies: speel nooit System Shock 2. Dat spel gaat helemaal aan de haal met je gevoelens.
[knip]
Ik vond het een van de beste spellen ooit, dus ik zou hem wel aanraden om te spelen :) Je zit het hele spel op het puntje van je stoel van spanning. Enige spel waar ik mijn glas van de tafel heb geknikkerd omdat ik me kapot schrok van zo'n zombie met shotgun...

Geweldige sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:17:
Iedereen roept Doom 3, maar ik vond dat echt -niet- eng. Het lag echt veel te voor de hand. (Oh, eng muziekje, wat moet ik nu weer uitmoorden?)
Hangt helemaal van de zweer af, of je nou met:
Alle lichten aan, nog licht buiten en mooi weertje, het geluid niet te hard, klein 15"schermpje speelt of,
Lichten uit, donker en onweer buiten=onbehagelijk gevoel, rond 23:00 / 0:00 uur spelen, 5.1 geluid lekker hard, op een 17" schermpje spelen, dan schrik je je nog wel eens dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Predator 2 op de Sega Megadrive.
Isometrisch spel en als de lichtjes vd predator je raakten kwamen ze tot 1 bolletje en vlogen al je ingewanden richting camera.
Verder vocht je tegen junkies en predators, het laatste lvl in het predator spaceship heb ik nooit uit kunnen spelen vanwege te moeilijk (en als je levens op waren mocht je het spel herbeginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 09:25
vroeger toen ik me nog in een game kon inleven vond ik return to castle wolfenstein best eng! nu zie ik het allemaal veels te nuchter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Laatst online: 10-09 22:39
Games vind ik in principe nooit echt eng, al schrik in GTA: SA ( :X ) af en toe best wel zodra m'n vliegtuig ontploft, omdat ik tegen een boom aanvlieg die er niet staat :( Stomme draw-distance :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ammie schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:23:
unreal 1

je loopt op een gang, lampen gaan uit....je ziet nix en dan.... :o :o :o
Jah, helemaal mee eens... Ook mijn meest enge moment ooit.

Voor die hem niet ergends thuis heeft ronddwalen, haal hem eens uit een 5-euro-bak.
... Multiplayer is ook nog redelijk (Denk om de 224, 225 of 226 patch + OpenGL patch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Smoothcrimineel schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:00:
vroeger toen ik me nog in een game kon inleven vond ik return to castle wolfenstein best eng! nu zie ik het allemaal veels te nuchter
Idd dat was er ook wel 1, nou was niet echt eng maar je kneep m wel even als je weer dat gerikketik hoorde van die halve zombies die heel ver konden springen en je dan een stroomstoot gaven.

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Bij mij ook nog Half Life 2. In het begin van het level Ravenholm als je "voor het eerst die "Fast zombies tegen komt!

Afbeeldingslocatie: http://www.half-life2.de/images/screenshots/NEU_GEGNER_fastzombie_qv.jpg
http://www.half-life2.de/...shots/d1_town_02a0051.jpg

_/-\o_ Geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was dat wel resident evil 2 voor de psx, een van de redenen is dat het toen meer op de sfeer lag. Nu willen ze de sfeer bereiken door zich heel erg te concentreren op de graphics, kijk maar naar doom 3/ f.e.a.r.. Het is zo dat ik niet meer schrik van de opgezette momenten waarop je opeens moet gaan schrikken. Net zoals bij fear waarneer dat meisje verschijnt en gewoon niet eng is. Doom 3 vond ik een eng spel maar het werd allemaal hetzelfde na elke hoek kon je wel verwachten dat er een monster uit een deur sprong of achter je spawnde en dit was zo donker dat je er geen reet van zag. Met resident evil 2 was ik natuurlijk nog een stuk jonger wat ook een bepalende factor is, maar de sfeer was daar zo subliem dat het meer werd gelegd op de horror en het niet weten waarneer dat grote beest op 4 poten kon toe slaan dan het domme doodmaken van een paar zombies die in de gang staan. Doordat de sfeer goed werd opgebouwd vond ik sommige stukken er goed gedaan en leken wel uit een film te komen. Zelf vind ik dat muziek een van de grootste rollen speelt op de spanning op te bouwen in een game, dit vond ik voor die tijd in resident evil 2 erg goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 27-08 02:58
Half-Life 1 - Headcrabs in luchtschachten zijn toch wel mijn persoonlijke 'favorieten' wat betreft schrikmomenten in games. Maar echt eng zijn ze niet, je schrikt er gewoon van omdat ze ineens op je afspringen terwijl je een donkere gang verwacht.
Ik heb best wat spellen gespeeld en ok er gebeuren een hoop zieke dingen in sommige games maar dat is niet echt eng ofzo. Wat betreft ranzige stukken in recentelijke games springt Quake 4 er wel uit, daar word je (ingame) opgesneden en je benen er afgezaagd enzo terwijl je nog bij bewustzijn bent.
Ik las in het FEAR topic dat een hoop mensen in het spel FEAR op de pc geregeld schrikmomenten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Shadow warrior

Waarom? Omdat ik toen ik het voor te eerst speelde ik nog klein en lief was (iets van 10 ofso) en t was na team hospital en pinball zo ongeveer het eerste spel wat ik speelde.

http://www.3dnews.ru/documents/news5/20050404_sw_00.jpg

Doom 3 vind ik af en toe ook wel creepy :) speel niet zoveel shooters, eigenlijk nooit

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 27-08 02:58
"You've got a splitten Personality", riep hij nadat hij met zijn samouraizwaard iemand had gesplitst :) Was wel een grappige duke3d kloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duck Hunt!!
man wat kan ik schrikken als die beesten ineens vanachter die boom vandaan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Gody schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:22:
[...]
"You've got a splitten Personality", riep hij nadat hij met zijn samouraizwaard iemand had gesplitst :) Was wel een grappige duke3d kloon.
ja, er zaten wel meer verwijzingen naar duke nukem in :) Nooit geweten dat nog meer mensen t kennen :D

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Yofresh_750 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:03:
[...]

ja, er zaten wel meer verwijzingen naar duke nukem in :) Nooit geweten dat nog meer mensen t kennen :D
"You no mess with Lo Wang!" geweldig spel (waanzinnig leveldesign).
Maar niet eng, juist komisch. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
bullitnl schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:51:
Bij mij ook nog Half Life 2. In het begin van het level Ravenholm als je "voor het eerst die "Fast zombies tegen komt!

[afbeelding]
http://www.half-life2.de/...shots/d1_town_02a0051.jpg

_/-\o_ Geweldig _/-\o_
Echt he! Vooral als je die "schreeuw" van hun hoort, dat bezorgde me echt chills over mn rug. Vooral als je op dat dak stond, en dan die regenpijpen hoorde kletteren tegen de muur. Switch 2 shotgun en knallen maar }) !

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gody schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:06:
Ik las in het FEAR topic dat een hoop mensen in het spel FEAR op de pc geregeld schrikmomenten hebben.[/sub]
klopt, kwa schrikken is het ongever hetzelfde als Half-life 1+ 2, plotselinge dingen die op je afkomen en halfverscheurde mensen en veeeeeel bloed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Cyphax schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:07:
[...]

Sticky bomb liking you _/-\o_

Ontopic:

In ravenholm kneep ik em ook wel even ja....
Dan merk je gewoon dat je nerveus wordt en snel een weg wil vinden om er maar zo snel mogelijk weer weg te zijn...

En Resident Evil 4 zaten ook wel leuke momentjes in....
Ik had een ontiegelijke grafhekel aan die kettingzaag freaks

[ Voor 39% gewijzigd door Niek.NET op 16-11-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Cyphax schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:07:
[...]

"I like... sword! That's a personal weapon!"

"I LOVE the shuriken!"

Mooiste quotes kwamen als je de nuke-launcher pakte. :P Dat hij als een maniak grinnikt, of: "Today is good day to die".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die gorillas in shadow warrior vond ik toen ook best eng, en er was ook iets met een konijntje ofzo, beetje zoals monty python & holy grail.
geweldige levels had dat spel inderdaad :)
/me zwelgt in herinneringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:37
is nocturne hier als eens genoemd? en van dezelfde engine de blair witch trilogy? die vond ik eng :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa, Nocturne en de Blair Witch games waren foktop inderdaad :P
Erg goeie spellen waren dat...

Ik speel op dit moment Silent Hill 3 en dat vind ik toch wel absoluut de engste en ziekste game ooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phantasmagoria 1 en 2
Doom3
Seventh Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 10:37
Phantasmagoria, bijna vergeten idd, met 7 cds en dat in 1996 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Laatst online: 15-08-2022
Met stip Doom 3, daarom heb ik het ook bij lange na niet uitgespeeld, je elke keer wezenloos schrikken van een zombie die achter je te voroschijn komt is gewoon niet leuk meer na een tijdje.

Het Ravenholm gedeelte van HL² was ook behoorlijk schrikken soms, met die face huggers en springende zombies.

Verder speel ik eigenlijk liever spellen met elfjes en orcs in mooie landschappen enzo (WoW ^^) :+

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Jemig bedenk me er nog 1 waar ik wakker van heb gelegen, een adventure te weten Countdown kan er alleen nergens iets van vinden op het www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silent hill 4 the room

je wordt wakker en kijk rond in je kamer je ramen zitten dicht (hmm vreemd ;) )
je loopt je huiskamer in en wat zie je je deur is dichtgekend je bent opgesloten je kijkt door je kijkgaatje in de deur en ziet bloederige handen op de muur tegenover je deur (maar andere zien het niet :( )
in je kamer doet je tv het niet je radio af en toe jij kan iedereen zien en horen maar niemand hoort jouw(ze vinden het wel vreemd dat ze je opeens nooit meer zien 8)7 )
je loopt naar je badkamer heejj wat is dat er zit een gat in de muur zal er eens doorheen kruipen
ik ben nu in de metro en kom een lekker ding tegen maar ook enge geluiden bloeddorstige honden en spoken die niet dood te maken zijn je zet het op een rennen, aan het eind van de metro wordt je vriendin vermoord, je wordt weer wakker in je kamer was het een droom ???
je leven wordt bijgevult je kijkt uit je raam buiten staat een ambulance op de radio hebben ze het over een moord er staat een extra bloederige hand buiten op de muur tegenover je
je gaat naar je badkamer wat is dit het gat is groter :o
je gaat weer door het gat en komt van de ene bizarre wereld in de andere ziet de ene moord na de andere en ontdekt langzaam de gruwelijke waarheid maar als je in je kamer bent ben je veilig 8)
totdat je in zo'n wereld je buurmeisje tegen komt en je terug gaat naar je kamer wat is dit mijn leven wordt niet meer bijgevult ?????
het spookt nu ook in je kamer je ben nergens meer veilig de moordenaar komt steeds dichter bij jij bent zijn laatste slachtoffer hij heeft je nodig

neej het is duidelijk dit spel maakt mij helemaal gek het verhaal de sfeer ik ben niet snel bang maar dit spel speelt met je hersenen i love it _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:34

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Enige game waar ik me ooit rot van ben geschrokken..... Alien, kon nog net op een 486 66MHz met 2 MB Vesa Local Bus grafische kaart.... eerste spel ooit origineel door mij gekocht, eerste en laatste spel dat ik nog steeds weer wil hebben. Jezus wat een spanning om dat uit te spelen zeg......

Ow jah, de afsluiting van The 7th Guest... de eerste keer dat ik dat spel afsloot... dat gegil.... bah, dat zal ik nooit meer vergeten...

[ Voor 20% gewijzigd door lameeuw op 16-11-2005 21:52 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
't zal dom klinken, maar het engste spel dat ik ooit gespeeld heb is Soldier of Fortune 1... Het was mijn eerste echte 3d shooter, en was toen een jaar of 12 en vond het allemaal erg eng :p

Tegenwoordig vindt ik games niet meer zo eng. Doom 3, en Half-Life 2 waren op z'n hoogst spannend, maar niet eng... Nee, zoals vroegah word het nooit meer...

(Daarnet nog maar eens SoF geinstalleerd, kijken of het oude gevoel een beetje terug komt :z )

[ Voor 3% gewijzigd door Soyuz op 16-11-2005 22:23 ]

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 20:26

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:45:
die gorillas in shadow warrior vond ik toen ook best eng, en er was ook iets met een konijntje ofzo, beetje zoals monty python & holy grail.
geweldige levels had dat spel inderdaad :)
* SandsOfArrakis zwelgt in herinneringen
Hmmm.. That's no oldinally labbit :Y)

En als er iets kapot was..

"Whoa... Must be Amelican made." :D

En Tomb Raider's Lara Croft gekruizigd in een grot. "She raided her last tomb". B)

P.S.

Als er een vrouwtje op de WC zat.. ff op spatiebalk drukken 8)7
"Yoohoo, what died up here."
"What did you eat anyway, baby?"

En dan door een Uzi beschoten worden _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door SandsOfArrakis op 17-11-2005 00:35 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

zonder twijfel

Afbeeldingslocatie: http://www.zxscreens.i12.com/zxscreens/caverns_of_khafka_inlay.gif

Verwijderd

F.E.A.R...

haat dat **** ring wijf echt...zit je rustig rond te rennen en opeens word het muziek mysterieus kijk je om je heen zie dat wijf weer voorbij huppelen en dan denk je van: whatever

loop je ff door staat ze opeens recht voor je neus! echt eng spel machtig gewoon _/-\o_

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Alone in the Dark 1
Voornamelijk door de rare camerastandpunten en geluiden. Deel vier wil ik ook nog eens een keer gaan spelen.

Afbeeldingslocatie: http://cult.compulenta.ru/upload/iblock/747e0cc3bb0e053631644d059fee5683.jpg

Ecstatica
Vaag sfeertje, rare camerastandpunten en geluiden, constant opgejaagd gevoel.

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/204/download/images/games/Ecstatica4.png

Darkseed
Vaag sfeertje, rare geluiden, bizar verhaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/420/images/games/Darkseed4.jpg

Alledrie toen ik nog jong (10-12 jaar) was. :)

Later was Max Payne wel pittig, niet echt eng maar wel 'haunting' zoals de Britten het zouden noemen, vooral het level waarin je je vrouw en kind hoort roepen/huilen, echt psycho. :/

Afbeeldingslocatie: http://www.computerandvideogames.com/screenshots_library/dir_78/vortal_pic_39280.jpg

[ Voor 112% gewijzigd door TimMer op 17-11-2005 02:38 ]

Verwijderd

Clowns ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 11:07 ]

Verwijderd

jaapstobbe schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:35:
Phantasmagoria, bijna vergeten idd, met 7 cds en dat in 1996 :Y)
Ja idd, in dat super vette doosje ^^ Damn dat waren nog eens games :)

Nu nog spijt van dat ik em destijds nooit heb gekocht (paar keer geleend van een kameraad).
Phantasmagoria 2 wel aangeschaft gelukkig ^^, meteen zin om weer eens te spelen, Curtis here I come :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:03

_Christiaan_

Master of SOG

Ooit een demo van Silent Hill (1 of 2, ik weet niet meer) op de PSX gespeeld. Ik weet niet hoe ze het maken, maar het was gewoon eng >:) Die karige demo alleen al was gewoon eng.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farenheit heb ik laatst gespeeld, en dat vond ik aardig eng :D
Ik ben heel snel bang, om te schrikken :/ hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Scarabeus op de c-64 :'( dat was eng in die tijd. Je moest dan door een 3d doolhof lopen ala wolfenstein en er liep dan een soort monster rond die je moest ontwijken terwijl je iets moest uitvoeren. Was nogal een nachtmerrie ervaring kan ik je vertellen :)

[ Voor 71% gewijzigd door BARACUS op 20-12-2005 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Laatst online: 24-03 20:39
F.E.A.R. laatst gespeeld, best freaky idd, je schrikt lekker als je elke keer een schaduw voor je voorbij ziet lopen.

Resident Evil 1 op de Playstation kon er ook wat van, samen met het wat minder bekende Dino Crisis.

Friday the 13th op de commodore durfde ik nooit langer dan 5 minuten te spelen :') maar das ook wel lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is voor mij echt wel FEAR.
Loop je heel rustig door een gang, komt er opeens een lijk naar beneden flikkeren .. overal spat het bloed in het rond etc.
Of dan zie je dat meisje in 1x voor je staan .. pfft .. dan schijt je echt wel bagger ..
Prachtig .. hoe ze je zo hard kunnen laten schrikken in een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Tomb Raider 1.
Vooral die wolven die plotseling uit een hoek kwamen. Kon er niet aan wennen bbbrrrr

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:18:
Dat is voor mij echt wel FEAR.
Loop je heel rustig door een gang, komt er opeens een lijk naar beneden flikkeren .. overal spat het bloed in het rond etc.
Of dan zie je dat meisje in 1x voor je staan .. pfft .. dan schijt je echt wel bagger ..
Prachtig .. hoe ze je zo hard kunnen laten schrikken in een game!
Ik moet met je meegaan. Ben op dit moment bezig met dit spel (ben niet zo'n gamer) maar ik ben niet zo geschrokken als toen ik doom 3 zat te spelen.

Gewoon creepy als je gewoon ziet dat er een donker plekje is en je verwacht dat er elk moment een beessie uit kan springen en dan gebeurt het niet, maar de seconden erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 07:20:
Ik ben heel snel bang, om te schrikken :/ hebben meer mensen daar last van?
Ik meld me. Schrok me steeds kapot bij Quake4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even denken
1) 's avonds spelen
2) weinig licht in je kamer, deur dicht
3) koptelefoon om geluid goed te horen

F.E.A.R. (eerie sfeertje, geluid, truukjes met ooghoeken, schimmen)
DOOM 3 (echt geweldig geluid)
Clive Barker's Undying (geluid was toen al geweldig)
Aliens vs Predator 2 (muziek en geluid, fokking nasty aliens :))
Doom (the original one and only, en alleen als er ineens zo'n Baron of Hell voor me snuffert stond, dat geluid liet me echt iedere keer opspringen)

Wat ik al zie in de topic en waar ik dus naar uitkijk:
System Shock 2 (ligt nog op de plank)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thief: The Dark Project

Vooral de missies met 'The Eye'. Moest je daar door The Holy Cathedral gaan banjeren,.. is ineens je holywater op :(

My poor Mister Garrett, you will not live to SEE the sprawling glory of it! Your sacrifice is not yet complete! Mine lilacs and mine thistles must feeds, and I? Stands He then in the greens and festered Maw and speeds He out his judgements upon the weeps and writhing manfools!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Laatst online: 17:49

Hoicks

Techno!

Operation Flashpoint.

Afgeschoten kunnen worden met 1 schot, zonder dat je iemand ziet, geeft toch wel een behoorlijke spanning in het spel.

Gelukkig zie je wel wie je afschoot als je eenmaal dood bent :P

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog niet zo vaak gepost maar dat bomen level uit Far Cry! Lekker donker en mistig en dan hoor je dat gegrom van die beesten die ergens op de grond rond lopen. En dan wordt dat gegrom steeds harder en lijkt het wle of zo'n best achter je staat. Dat in combinatie met een koptelefoon en een donkere kamer, heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik een onderscheid maken tussen tussen "angst"/"eng" en "schrikken".

Games als Doom 3 bijvoorbeeld, hoewel ik het wel een goede game vind, vind ik niet eng. Ik schrik hoogstens even als er een monster onverwachts aanvalt.

In games zoals Doom 3 heb je een uitgebreid arsenaal aan wapens, en kan je erg veel incasseren. Ik ben in het voordeel omdat ik machtige wapens heb en veel kan incasseren, en de monsters niet. Als speler ben je een superheld, er is erg veel actie en wordt het op den duur voorspelbaar. Daarom vind ik Doom 3 dus echt niet eng.

Games die ik wel eng vind zijn de games die hier al genoemd zijn de Resident Evil remake voor de Gamecube en Nocturne. Daar zijn de monsters in het voordeel, er is niet constant actie, en je munitie is beperkt.

Vooral de Resident Evil remake, briljante game.

spoiler:
Vooral die ene keer dat je in het begin door een gang loopt, en dan hoor je opeens zo'n ruit breken. Je schrikt je rot, je denkt dat er een hond naar binnen springt (want dat gebeurde dat moment daarvoor voor de eerste keer), maar dat gebeurd niet >:). Ook die keer dat je naar buiten moet lopen om de "chemical" te halen, waar ook die benzine bij staat. Je hoort al dat er honden rondlopen, en dan word je ook aangevallen. Ook die keer dat die zombies door het raam springen, je ziet al wel schaduwen op de muur die suggereren dat er iets voor het raam staat, maar door het camerastandpunt kan je die zombies niet zien. Ook wanneer je in het hut van het monster terechtkomt. Ook wanneer je de shotgun pakt en het plafond komt naar beneden. Zo kan ik nog wel even doorgaan, echt de hele game is eng en dat geeft ook aan dat de game topkwaliteit is. Muziek is natuurlijk ook belangrijk.ook belangrijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thief 1 en 2

Geniale spellen

En F.E.A.R. bij dat stuk bij die kantine als de lichten uitgaan...en in de scenes waar je de ninja's tegenkomt...

Doom 3 was eigenlijk kinderachtig cliche met die schrikmomentjes. Geen vuile onderbroek van gekregen. Laat staan een miniscuul vlekje.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alhoewel ik flink heb lopen zweten bij thief 1 en 2, vond ik thief3 wel enger (en helaas ook makkelijker)
vooral het level 'the cradle' (waarbij je in een kindertehuis rondloopt.. geweldig! )

unreal 1 had ook goede spannende momenten vond ik

En ik wil TimMer bedanken voor de titel van een spel wat ik al eens zocht.. ecstatica..
ken het van vroeger, maar toen had ik geen benul van wat je nu moest doen :p
is ff kijken of ik het nog is kan vinden voor een hernieuwde poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.E.A.R _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:46:
Even denken
1) 's avonds spelen
2) weinig licht in je kamer, deur dicht
3) koptelefoon om geluid goed te horen

F.E.A.R. (eerie sfeertje, geluid, truukjes met ooghoeken, schimmen)
DOOM 3 (echt geweldig geluid)
Clive Barker's Undying (geluid was toen al geweldig)
Aliens vs Predator 2 (muziek en geluid, fokking nasty aliens :))
Doom (the original one and only, en alleen als er ineens zo'n Baron of Hell voor me snuffert stond, dat geluid liet me echt iedere keer opspringen)
De enige van dit rijtje die ik niet eng vind / vond is FEAR .. die vind ik meer gewoon enorm spannend ....
Maar ik speel nu Doom 3 voor de 6e keer ofzo ( ja vind het gewoon een supervet spel :P ) en daar schrik ik me nog steeds de t**ng ! En ik betrap me met enige regelmaat erop dat ik echt door al die imps, vliegende baby's etc echt zit te freaken ... Dan moet ik soms ook even rust nemen, om bij te komen en weer door te kunnen gaan ... Ik heb het geluid dan ook over n 5.1 setje en daarnaast nog eens over 4 grote speakers met heel veel bass aanstaan ... En een rood zwaailicht, stroboscoop erbij ( op de stand zodat ie maar af en toe flikkert ... ) en voor de rest alle lichten uit ... Ik kan je zeggen dat het dan supervet is om te spelen !!

AvP 1&2 vond ik oook echt masterlijke games !! Als je die schreeuwende aliens op je af hoorde komen, en je een eind moest rennen naar een grote deur, schakelaar omzetten om de deur te openen, en dan zo snel mogelijk weer dichtdoen terwijl die alien-flikkers met 10tallen op je afkwamen .... Damn !! Ik heb behoorlijk zitten zweten bij dat spel !!! Echt erg vet ! Dat zijn momenten om nooit te vergeten !

Undying vond ik af en toe ook erg creepy, en die Howlers waren zulke klerebeesten .. Of die skeletten ... Ja daar heb ik ook best wel bij gefreaked !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond Splintercell 1 eng :D
Speelde elke dag maar 10min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Hexen op mn 486, briljant was dat, enge game hoor!
Resident Evil 1 op de PS1 was ook wel om van te schrikken, tegenwoordig schrik ik niet zo snel meer van games al moet ik bekennen dat bij Quake 4 toen er ineens een beest voor mn neus door de muur kwam ik even van mn stoel schoot :P

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Voor mij toch zeker Silent Hill 3 (1 en 2 nooit gespeeld - 4 vond ik minder scary) en dat dan lekker 's nachts met alleen je beeldscherm als lichtbron en een koptelefoon op :)
Soms was het snerpende geluid dat je hoort als zo'n vliegbeest ergens in de buurt zit (maar nog niet zichtbaar) al genoeg om in een rottempo naar een andere kamer te rennen. Ook de Otherworld is enorm scary met die levende muren enzo, en natuurlijk als klap op de vuurpijl de badkamerscene.
Man, wat een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had vroeger op mijn 386 Catacomb Abbyss, of zoiets:? vond ik toen best scary, zombies die uit de grond kropen enzo. was nog maar 8 O-) . De laatste tijd heb ik niet echt een enge game gespeeld. King Kong heeft wel constant een spanning, maar is niet echt eng. Mischien als Resident Evil er voor de Nintendo DS is, dan kan ik weer schrikken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Vroeger HalfLife, hoevaak had ik net geen hartstilstand door die lopende hersenen die je in het gezicht sprongen, je hoorde ze van ver afkomen maar je wist niet vanwaar ze uit zouden springen.

En nu laatst SWAT4, vooral in dat huis van die psycho :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 19:24

Vrijdag

De Zwarte

* Silent Hill 1, 2, 3 en 4. 1 en 2 vond ik ook erg naargeestig en gaf een beetje een droevige sfeer. 4 moet ik nog eens goed spelen, maar wat ik ervan gespeeld heb is het meer actiegericht.

* Clive Barker's Undying. 5.1 geluid, Howlers in de verte en lange donkere gangen. Eerste keer dat ik "Sssseeee" hoorde (om te scryen) zat ik aan het plafond :P

* Harvester. Was in het begin wel eng maar later werd het hilarisch (een grote sluitspier als deur :+ )

Ben een beetje op zoek naar spellen in de lijn van Undying/Silent Hill. Niet het "boe" effect van RE, meer psychologisch zeg maar.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Anubis801 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:29:
Tomb Raider 1.
Vooral die wolven die plotseling uit een hoek kwamen. Kon er niet aan wennen bbbrrrr
lol jah, vooral bij TR 3 in software mode (of was dat TR2?) op 320 x 240 en dan kan om elke hoek een tijger ofzo komen die je dan niet herken omdat ie zo blokkerig is, zodat je niet weet wie je aanvalt :X

ik schrok me elke keer dat ik een vijand tegen kwam (of het nou vleermuizen of wolven waren) schrok ik me kapot! op een gegeven moment zat ik te stuiteren/trillen op me stoel van de zenuwen!!!

ook een spel dat ik erg eng/spannend vond was LBA 2 (Little Big Adventure 2) op het moment dat ik bij die emperor kom! Shit wat was ik GEK van de spanning! >.< ik moest op een gegeven moment stoppen van mijn moeder omdat zij gek werd van mij omdat ik gek werd van het spel :P

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Heeft iemand die eerste 5 minuten van Unreal al genoemd? Het stuk waar je rondloopt in het neer gestortte schip, en daarna in die grot waarbij het ligt ineens een voor een uit gaat?
En verder ben ik nu bezig met FEAR, wat ook wel beetje griezelig is. Vooral als je personage bang wordt, dan hoor je de verhoogde snelheid van z'n hart...en dat heeft de irritante neiging om die van mij ook meteen te verhogen :( Met als gevolg de wel bekende schrikreacties....

Copy.com

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Let op:
Geef ook duidelijk aan waarom je het een eng spel vond!