Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 17.544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom1 for sure. Ik was toen nog redelijk jong achter de pc van mn pa in een donkere kamer met geluid net iets te hard. Doom was eng, omdat je nog niet vloeiend kon draaien. Je draaide zeg maar 20 graden per keer, waardoor er zomaar ineens een beest tevoorschijn kon komen. Die dan vervolgens een vuurbal recht in je gezicht blies. dusss doom 1 nuf said _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 09:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Al de dingen die ik hier lees zoals Phantasmagoria en 11th Hour en 7th Guest en zo ken ik ook allemaal, maar ik vond ze niet eng, alleen spannend.
F.E.A.R. en Halflife komen eerder in de buurt, alhoewel HL ook al meer spanning was, met schrikmomenten.
Bij F.E.A.R. is het nog meer dan HL de hele sfeer, die meer continu is in het spel naar mijn idee, en dat freaky meisje laat je behoorlijk springen !

Het is echter een close call met bijv. Aliens vs. Predator, damn, dat was intens. Da's zeker als Marine een constant rush.
Doom 3 deed het ook lekker, maar toch minder, dat zou ik eerder gewoon claustrofobisch noemen.

Wil je echt lekker schrikken en spanning hebben ???
Speel F.E.A.R. of nog beter AvP (nog beter omdat je ook snel dood gaat, en dat is suspense verhogend).
In AvP ben je echt gewoon het target, doelwit, de prooi, en da's net wat meer dan F.E.A.R.

En inderdaad, grootste fout of extra inlevingsvermogen is geheel donkere kamer en geluid hard.

[ Voor 47% gewijzigd door gabiballetje op 19-04-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:25:
[...]

/me op mijn p166 op 800x600 :)

ook een volledig donkere zolderkamer.

was af en toe echt flink schrikken :{
inderdaad, ben der toen meteen mee opgehouden ook >:)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Silent Hill, koptelefoon op gegarandeerd dat je leip wordt :)

volgens mijn buurjongen quake1, hij heeft weken slecht geslapen omdat hij niet wist waar het geluid vandaan kwam :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een heel stuk jonger en mocht wat langer opblijven op een vrijdag avond. In een schemerige kamer stop ik een een CD in de pc en start een spel op.
Ik schrok me een leplazerus toen ik iemand hoorde zeggen.

" Welcome to my house! " Whoehahahahaha

Dat vond ik echt freaky, ik heb The 7th Guest nog steeds thuis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, mensen, houd toch eens op met Doom III of F.E.A.R. wat ik nu al 40x voorbij zie komen.
Die spellen zijn als Barbies Magic Pink Pony-Adventure in vergelijking met Fatal Frame II.

Het meest enge is dat je de geesten récht in de ogen móét aankijken omdat je ze anders niet kunt verslaan.

spoiler:
Het engste moment was toen ik met een vriend van me aan het bellen was en dus eigenlijk niet echt oplette wat ik aan het doen was. Ik liep een trap naar beneden en opeens sloeg mijn hart een paar slagen over. Er flikkerde gewoon een vrouw naar beneden die daarna met een angstaanjagend geluidje op je afkomt 'kruipen', compleet met een gebroken nek. Werd toen serieus bijna misselijk van angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Fatal Frame II was mij iets te onsamenhangend en eigenlijk bagger Japanse horror.
Net als veel Japanse horrorfilms (die mij ookniet boeien) kon dit spel mij helaas niet bekoren for some reason.

Da's ook best lastig hoor, als ik dan weer eens naar een zogenaamd enge film ga in de bios, schrikt de hele zaal zich helemaal de tyfus, en ik zit me daar maar te vervelen, ik zie alles van ver aankomen en schrik gewoon nooit, en de zogenaamd enge sfeer is altijd mislukt.
Zal wel aan mij liggen, maar derhalve moet je redelijk je best doen wil je bij mij wat voor mekaar krijgen.
En die Japanse dingen lukt het geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabiballetje schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:26:
Fatal Frame II was mij iets te onsamenhangend en eigenlijk bagger Japanse horror.
Net als veel Japanse horrorfilms (die mij ookniet boeien) kon dit spel mij helaas niet bekoren for some reason.

Da's ook best lastig hoor, als ik dan weer eens naar een zogenaamd enge film ga in de bios, schrikt de hele zaal zich helemaal de tyfus, en ik zit me daar maar te vervelen, ik zie alles van ver aankomen en schrik gewoon nooit, en de zogenaamd enge sfeer is altijd mislukt.
Zal wel aan mij liggen, maar derhalve moet je redelijk je best doen wil je bij mij wat voor mekaar krijgen.
En die Japanse dingen lukt het geen van allen.
Dan snap ik niet dat je F.E.A.R. wél eng vind. Dat is namelijk een slap aftreksel van wat Fatal Frame zo eng maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13

Gem

Clive Barkers Undying op m'n voodoo 3/5 .... dat waren goeie enge tijden.
Ook System Shock 2 s'avonds laat , met van die psycho apen .... helemaal gek. Die multiplayer mod die later is uitgekomen was helemaal het toppunt , lekker samen hunten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:17:
Mensen, mensen, houd toch eens op met Doom III of F.E.A.R. wat ik nu al 40x voorbij zie komen.
Die spellen zijn als Barbies Magic Pink Pony-Adventure in vergelijking met Fatal Frame II.

Het meest enge is dat je de geesten récht in de ogen móét aankijken omdat je ze anders niet kunt verslaan.
Ik haal Fatal Frame III even binnen om te kijken wat 't is, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
toen ik klein was:
Thief
Shivers

Nu, ik ben neit bang te krijgen:+

[ Voor 154% gewijzigd door Crash op 01-05-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
Condemned: Criminal origins..
damn dat spel is er op gemaakt om je de rillingen op je rug te geven..
dat spel heeft heel veel schrikmomenten.
wat heel erg irritant is is dat je niet altijd een gun bij je hebt.
Download de demo ffies :)

http://www.condemnedgame.com/flash.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:17:

spoiler:
Het engste moment was toen ik met een vriend van me aan het bellen was en dus eigenlijk niet echt oplette wat ik aan het doen was. Ik liep een trap naar beneden en opeens sloeg mijn hart een paar slagen over. Er flikkerde gewoon een vrouw naar beneden die daarna met een angstaanjagend geluidje op je afkomt 'kruipen', compleet met een gebroken nek. Werd toen serieus bijna misselijk van angst.
Dit is een topic waar mensen de titels van games noemen die ze eng vinden...Als ze die games eng vinden noemen ze die, ookal is ie al 2323x voorbij gekomen...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Silent Hill 3 op de PS2.... ik was 12 jaar geloof ik, en na een paar uurtjes van de sfeer te hebben geproeft legde ik het spel voor altijd weg :P Eigenlijk zou ik het nu nog eens moeten oppakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

om nog maar eens te reageren in dit topic, aangezien ik een geweldig reply tegen kwam

Undying, die was ik vergeten, maar d*mn, wat was dat een bruut spel zeg......en spannend, niet eng maar echt spannend.

Op een gegeven moment (begin van het spel) loop je een gang in, zie je tegenover je een spiegel met jezelf er in als spiegelbeeld, vervolgens hoor je achter je iets, dus draai je om, helemaal niets uiteraard, draai je je daarna weer om staat er ineens zo'n vage hond achtig beest in die spiegel die recht op je af komt..

Schrok me trouwens ook de ***fus toen ik voor het eerst met die dragon gun rond liep (dacht continu van "wat is dat toch voor snuivend geluid wat ik telkens hoor" ) en dan kom je er 5 minuten later achter dat het die gun is, dan lach je jezelf wel uit :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 23:34

Bloodclot

Jawier!

ik vond shadow of the beast op de amiga (geluid van amiga was zo goed :)) best eng.

Blairwitch project vond ik erg kicke en durfde het niet alleen savonds te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

RMB schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:00:
Silent Hill 3 op de PS2.... ik was 12 jaar geloof ik, en na een paar uurtjes van de sfeer te hebben geproeft legde ik het spel voor altijd weg :P Eigenlijk zou ik het nu nog eens moeten oppakken :)
Volgende maande de film: www.welcometosilenthill.com ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Voor mij ook Silent Hill.
Ik heb zelf 1 en 3 gespeeld. Die waren echt creepy.
2 op de een of andere manier laten liggen en 4.... ik heb het een paar uur gespeeld, maar het kon niet boeien. Toch maar weer eens oppakken

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:00
ik heb een hekel aan enge spellen. Toch ging ik FEAR proberen. Fout dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:28
Resident Evil 1 zal voor mij altijd het meest freaky blijven. Toen dat spel net uit was durfde ik het niet verder te spelen i.v.m. die "Lickers" die je 9 van de 10 keer een degelijk schrikeffect bezorgden.

Nu kan ik er wel mee lachen, maar voor mij toch echt de meest freaky game ever! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thief 3- Het level van het voormalig weeshuis.
Die geluiden, creepy sfeer die er hangt. brrrr heeft me heel wat schrikmomenten opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
Echt wel Silent Hill voor al in het ziekenhuis en op die Kermis. Zat ik daar midden in de nacht Silent tespelen met de hardklopingen in me keel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dungeon Master op de Atari ST
Afbeeldingslocatie: http://www.vgmuseum.com/images/st/Dungeon%20MasterST.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamedev.net/reference/design/features/rollingsadams/figure7-9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vgmuseum.com/images/st/Dungeon%20Master%20-%20IngameST.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.vgmuseum.com/images/st/Dungeon%20Master%20-%20Ingame%202.gif
Voor mij, liefhebber van word adventures (o.a. Zork) was het een revelatie. En het is m.i. de basis voor games als Diablo (I & II) en vele andere maze/dungeon/RTS games. Je kon je character ontwikkelen, spells leren, etc, net als in Diablo (waar ze ook runes gebruiken). De enige manier om dit spel goed te spelen was om elke move in kaart tye brengen op een ruitjesblock. En alle spells uitschrijven (m.b.v. runes) om zo te leren hoe je je tegenstanders uit de weg kon ruimen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 21-04-2006 11:06 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Ammie schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:23:
unreal 1

je loopt op een gang, lampen gaan uit....je ziet nix en dan.... :o :o :o
Ja inderdaad en ik vond Resident Evil op de PS1 ook af en toe best eng...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ook al was het eigenlijk een slap aftrekel van de originele film, The Thing, op de Noordpool (of zuidpool, whatever). Was toch ook een freaky spel, je wist of ze ineens om de hoek op je afkwamen. Toch mistte het net dat beetje sfeer om echt eng te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Wolf 3d vond ik eigenijk ook wel eng als er toen zo'n hond achter je liep of als je van die supersoldaten tegenkwam.
Bij RTCW schrok ik soms ook wel erg als er een paar van übersoldaten naar je toe liepen of van die zombies en mutanten in de ondergrondse levels.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pathways into the darknes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Hill 2 Director's Cut.

Het geluid, de rare camera posities, de omgevingen, de vijanden, de sfeer, het verhaal, en noem het allemaal maar op! Echt de allerbeste horror game die ik ken. Punt! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Clive Barker's Undying - die was gewoon creepy. Zo creepy.. dat ik er niet mee verder gegaan ben. Zat telkens met kippevel achter mijn PC. Licht uit s'nachts, alleen koptelefoon op.. en dan ineens iemand die je op je schouder tikt om wat te vragen. Nou je kon me dan van het plafond weer afpellen. :+

Maar ook eng, creepy of scary vond ik dat level met het haunted hotel in Vampire - The Masquerade Bloodlines, die was erg goed gedaan. Ook kon Half Life 1 soms erg creepy worden ... dat blijft toch wel een van de beste games die ik ooit gespeeld heb.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nachtmerries waar je zelf in rondliep van Max Payne, niet schrikmakend, meer echt eng!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
half life 1 in het begin na die ontploffing loop je uit de hal en valt er een kast om schrok me helemaal kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 02:13:
De nachtmerries waar je zelf in rondliep van Max Payne, niet schrikmakend, meer echt eng!
Dat was wel vreemd idd. Ik vond het wel mooi gemaakt destijds. Er zat zo'n speciaal whirling effect in het beeld geloof ik.

En heb ik Metal Gear Solid al genoemd? Niet echt eng, maar ik zat vaak heel geconcentreerd en heel sneaky te spelen, en als je dan wordt ontdekt: het alarmgeluid >:) Daar sprong ik altijd bijna van overeind.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Condemned

Damn dat spel is echt eng.

Je loopt de hele tijd met je zaklantaarn rond en dan komt er opeens een zwerver uit de muur je wurgen :'( _/-\o_

En heb vooral lopen zweten bij het level in het huis, je hoort het geluid van voetstappen boven je op een andere verdieping :D

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alien vs Predator

En dan als Marine spelen.
OMG, dat is eng. zeker omdat je óf je scanner óf je night vision kan gebruiken.
Dat is echt vreselijk. Je hoort en ziet op de scanner dat de aliens ergens voor je zitten en op je afkomen, maar je kan niets zien behalve zwart, met soms een vaag licht van een half kapotte lamp.
Maar als je dan je night-vision aandoet, is je scanner onbruikbaar. En de night-vision werkt ook maar half, dus het blijft deels nog steeds heel donker.

Dan hoor je opeens linksachter iets op je afkomen, en gaat op je gehoor af, draait om, begint in je draai te schieten en schiet net op tijd die alien neer.
Oh ja, de scanner doet maar 180 graden bedenk je dan...

Geweldig spel, maar vreselijk eng :o

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

anandus schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:12:
Alien vs Predator

En dan als Marine spelen.
OMG, dat is eng. zeker omdat je óf je scanner óf je night vision kan gebruiken.
Dat is echt vreselijk. Je hoort en ziet op de scanner dat de aliens ergens voor je zitten en op je afkomen, maar je kan niets zien behalve zwart, met soms een vaag licht van een half kapotte lamp.
Maar als je dan je night-vision aandoet, is je scanner onbruikbaar. En de night-vision werkt ook maar half, dus het blijft deels nog steeds heel donker.

Dan hoor je opeens linksachter iets op je afkomen, en gaat op je gehoor af, draait om, begint in je draai te schieten en schiet net op tijd die alien neer.
Oh ja, de scanner doet maar 180 graden bedenk je dan...

Geweldig spel, maar vreselijk eng :o
Helemaal mee eens ... dit vind ik tot u toe nog steeds een van de spellen waar ik absoluut het meest bij gezweet heb ! En dan idd die momenten als je bijvoorbeeld dingen moet kapot lassen (wegbranden) en en je hoort die aliens op je af komen .. maar het is zo f**ing donker .. jeetje wat heb ik daar de zenuwen gehad !! Of als je een schakelaar heb omgezet ofzo en er komt een hele horde aliens op je afrennen en je moet zo snel mogelijk bij zo'n grote schuifdeur komen en die open doen en daarna snel dicht .. En dan hoor je dat alien gespuis achter die deur doorgillen ..!!! Echt supervet ! Ja dat spel is nog steeds da bomb !! Waarom brengen ze daar nou niet een nieuw deel vanuit met de technieken van nu ... Jeetje dat zou echt gillen worden !

Verder vond ik Undying idd ook een masterlijk spel .. Verder niet veel spellen waar ik echt bang was of zo zweette als de spellen die ik net genoemd heb. Doom 3 was vaak schrikken en een supervet spel, maar qua gameplay absolut minder heftige ervaring als de anderen. ( speel hem nu wel weer voor de8ste keer ofzo .. hihi ... maar das gewoon omdat ik m mooi vind ennzo .. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ik weet nog op een Quake 1 party (NK), duurde een paar dagen, en toen kwam net AvP uit, iedereen zat het te spelen, en je hoorde van alle kanten de kretenvan angst, heerlijk was dat.
Het leuke is dat het in multiplayer ook zo werkte, BRILJANT !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

GTA 3: Liberty City spelen met Cheatcodes...
Diverse cheat-combo's gebruikt van: 'iedereen heeft wapens', 'iedereen gaat 'ruzieen met elkaar'. En ja, aanschouw het slagveld (slachtveld :P ?). Tja, en opeens komt er een ambulance eraan om een shitload dooien tot leven te wekken, maar ik had niet voorzien dat die ambulancebroeders opeens achter een muurtje voor me tevoorschijn kwamen en mij voor mijn flikker schoten :D :'( :D

Ik schrok wel zeker toen :D :D :D

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
AW_Bos schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:36:
GTA 3: Liberty City spelen met Cheatcodes...
Diverse cheat-combo's gebruikt van: 'iedereen heeft wapens', 'iedereen gaat 'ruzieen met elkaar'. En ja, aanschouw het slagveld (slachtveld :P ?). Tja, en opeens komt er een ambulance eraan om een shitload dooien tot leven te wekken, maar ik had niet voorzien dat die ambulancebroeders opeens achter een muurtje voor me tevoorschijn kwamen en mij voor mijn flikker schoten :D :'( :D

Ik schrok wel zeker toen :D :D :D
Koop jij maar eens Silenthill 3 in de budgetbak...
Speel dit snachts met headset en dan mag je hier nog een keer posten...
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silent hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTCW heeft me toch een paar keer bijna een hartstilstand bezorgd. Alleen thuis... die creepy muziek en die verre echos in die laboratoriums... en dan opeens: Grrrooowwwww!!! Staat er weer zon zwevend kereltje met wat bliksempjes rond z'n stompies.

Ik vind gore totaal niet eng, het gaat mij meer om de schrikmomenten. En wat superbelangrijk is is de muziek. Hoe enger hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
RTCW.....
Dat zal ik nooit begrijpen, dat vond ik alles behalve eng eigenlijk, for some reason...
Maar ja, der is ook geen enkele hooro film die me kan boeien of laten schrikken dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:49
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:23:
Prince of Persia 1 toen ik 5 was,
echt eng... :{

*Tsjak!* weer in de spikes :D
LOL kreeg me net even een enorme flashback :)
moest je toch wat later tegen Jaffar vechten ofzo???
Ik weet nog precies wat voor pc we toen hadden. een XT-tje die 4,5Mhz standaard and 9Mhz met turbo aan deed. Uiteraard met bijbehorende amberkleurige monitor (2 kleuren, zwart en geel) zo heb ik mijn eerste spellen gespeeld. Hell ik weet zelfs het merk nog ..... een "headstart". Zucht die goeie ouwe tijd :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
AvP als Marine zoals al zovaak gezegd. Masterlijk gewoon! Deze game MOETEN ze maken met UnrealEngine 3.0.

Fear vanwege de sfeer die er hangt. Ben me een paar keer behoorlijk goed geschrokken.

En Silent Hunter 3... ja ja die duikboot game. Niks engs aan kwa horror ofzo, maar wel behoooooorlijk spannend.
Gepinged worden door een topedojager om vervolgens 45 minuten proberen om weg te komen terwijl de dieptebommen je om de oren vliegen, naar het oppervlakte gaan onmogelijk is vanwege vliegtuigen en boordkanonnen van andere schepen, snel wegvluchten niet kan omdat dat lawaai maakt en al die tijd hoor je maar.... PING.... PING........ PING....... PING...... PING...PING..PING.PINGPINGPING en dan eventueel een dieptebom ERG vlakbij.
En dat allemaal volgen met de hydrofoon en periscoop is al helemaal tegek!
Beetje dezelfde spanning als in AvP maar dan wat langzamer en je komt er niet snel onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:50

nexhil

BAM!

ik heb er een nieuwe bij:
Condemned voor de 360

omfg, de geluiden, licht effecten, donker, se7en sfeertje... luitjes die uit kasten komen.... oef.
Super gedaan!!

[ Voor 8% gewijzigd door nexhil op 04-05-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hou niet van enge spellen, maar vond Ravenholm in Half-life 2 wel eng genoeg eigenlijk, iedere keer die zombies brrr :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
1.) Bij Tomb Raider games het zwemmen, als ik moet zwemmen in die spellen dan trek ik dat niet. Ik vind het gewoon creepy en het voelt machteloos aan.
2.) Fahrenheit vond ik soms echt wel eng, bijvoorbeeld bij die Agatha of gewoon die _flashbacks_.
3.) Half-Life 2 -> vooral het Ravenholm level.

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

America's army. ;(
Ik speel op zich nooit echt 'enge' spellen. Soms is het zo dat als ik dit spel speel, en je heel geconcentreerd achter een hoekje staat, ik behoorlijk schrik als er dan opeens zo'n terrorist op je loopt te schieten. Voor de rest heb ik nooit een enger spel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb toen ik nog iets van 10 jaar was Silent Hill 1 gespeeld op de PS1, sindsdien speel ik geen enge spellen meer, ben me echt helemaal kapot geschrokken toen er zo'n soort adelaar door de ruit kwam vliegen. Bij doom3 ben ik ook wel een paar keer flink geschrokken. En de eerste Fast zombie in HL2 heeft me ook aardig laten schrikken.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ben zelf groot horror fan dus kan niet echt zeggen echt geschrokken maar wel degene die me er het ergst introk
Sillent Hill
zo geweldig gedaan overdag gebeurt er niks en dan komt het de nacht wat komt er nu weer de hoek op sluipen

FEAR was eigenlijk triest de eerste keer denk je even schrik daarna weet je al er komt een piepje je beeld doet raar ok kom maar weer spookje

Condemned vondt ik ook erg goed het laatste level dat je in het huis op de boerderij loopt met alleen een zaklamp meesterlijk gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:36

hbsJR

All rounder

Haha, wij hadden een omgebouwde playstation 1. En daaruit hadden we van een gast resident evil 3 nemesis gekocht. We hadden een japanse versie, die volledig in kanji was geschreven en we wisten totaal niet wat we moesten doen. God alle machtig wat was het eng dat je naar boven liep en de nemesis GRAAAAAUWWWW zei... ik moest gewoon soms stoppen als klein jochie. (ik was toen.. 14/15 ofzo..)

En tja, ik had ooit silent hill 3 gekocht, zonder te weten wat het was. Dus ik was bij een maat logeren en gingen we spelen. Op een gegeven moment zit je in een gare ziekenhuis en we waren melig dus ik zat op a te rammen bij een slot. IEEE *haha.. *, ramt weer op A.. IEEEE *haha*.. dat ging zo door tot ineens uit het niets zo'n grote monster kwam, me bitchslapte en me achterna rende.. *bah* ik was nog nooit zo geschrokken :D

F.E.A.R. was een spel waar ik ontzettend naar uitkeek, het leek me geweldig. Maar na afloop heb ik nu een hekel aan meisjes met zwart haar en witte kleding. Bah gewoon als ik chill liep, geluidje hoorde in elk hoekje niks zag.. maar nee kamer 3 PATS schrik moment :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Voor mij toch ook wel "Legacy of Kain: Soul Reaver"

Dat je rustig door en gangetje rent (raziel heeft altijd haast) om een hoekje, en dan staan er ineens 2 van je tegenstanders vor je neus, al brullend.

Daar wordt je door afgeslacht, en je keert terug naar de spirituele wereld, waar geesten van vampiers je proberen nog verder om zeep te helpen.

Die soundtrack ook, briljant (alleen jammer dat nummers zo vaak herhaald werden)

Helaas nooit aan uitspelen toegekomen, er zat een krasje op de cd en daardoor liep hij iedere keer op precies hetzelfde punt vast. Misschien eens kijken of ik 'm nog kan krijgen voor de PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
chronicles of riddick beneden in de riool damn eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
half life 2 bij die zombies vond ik wel eng. sta je op een dak te wachten op zp'n bakje waar je in moet gaan staan komen er in eens een zooi fast zombies via een afvoer pijp omhoog geklomen :P

en quake 4 had zo nu en dan van die schrik momenten, ik heb het spel niet kunnen uit spelen vanwegen me brakke video kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny K.
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:18
Illbleed voor de Dreamcast. Fantastisch spel. Lijkt een beetje op resident evil, maar gaat af en toe net ietsjes verder. In dat spel zie heb je een aantal indicatoren die de spanning goed op kunnen bouwen. Sight, Hearing, Smell en sixth sense. Vooral als je sixth sense metertje als een bezetene uitslaat, kan je je schrap zetten. Fantastisch gedaan (vooral in combinatie met een rumble pack).

Verder vond ik D (Sega Saturn) en D2 (Sega Dreamcast) ook fantastisch. Mocht een van jullie ooit D2 willen spelen, ga dan voor de Japanse versie. Die is niet gesencureerd en laat alle blood en gore in volle glorie zien (inclusief de alien/tentakel verkrachting).

Vroeger natuurlijk ook een paar keer geschokken in Phantasmagoria. En de Resident evil serie kan er ook wat van.

Ik ben nog niet echt geschrokken in FEAR maar ik heb 'm dan ook nog niet helemaal uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

resident evil en resident evil 4
ik kocht eerst resident evil 4, en die had ik in 2 dagen uitgespeeld, masar ben wel erg vaak niet aan slapen toegekomen omdat ik bang was voor zombies :S
toen ik speelde was ik bijna in trance (lange gang, enge soundtrack) en dan ga je een hokje om, en dan
ontplaft er opeens een gastank en komt er een brandende zombie op je af gerend...

ik vond het een erg goed spel, daarom heb ik later nog resident evil erbij gekocht..,
die heb niet echt die creepy stijl maar heb me wel laten schrikken....

ik heb ook nog F.E.A.R gespeeld bij mijn neef, man man man dat spel vind ik dus echt FEAR!
tering ik was echt heel bang ( en niet verder gekomen dan die cutscene met dat meisje)
en scheet 38.5 kleuren!

dus mijn top 3 aan enge spellen:
1. F.E.A.R
2. Resident Evil 4
3. Reisdent Evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Codemned,
Rustig spel totdat..., je onderzoekt een moord, het licht gaat uit, overal zwaar gestoorde gekken die ineens op je af kwamen!
Daar krijg ik zo'n scary gevoel bij, je hart gaat ineens 30 keer sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Naar mijn mening kan niks tegen Japanse Horror op, man man zulke spellen speel ik nooit weer. :|

1. F.E.A.R. (PC)
Japanse horror invloeden iig. Heb s'avonds de demo gespeeld en dat was niet echt slim. Ik schrik me de pleures als ik die meisje zie en dan gelijk zo'n scheurende electrische gitaar geluid plus Japanse gejammer. Echt eng en sloot het spel in een recordtijd af en kon bijna niet meer slapen... :/

2. Forbidden Siren (PS2)
Je speelt tien verschillende characters die je door zeer eng uitziende dorpjes en bossen moet leidden in het donker. Je moet uitkijken voor zombie's die er rondlopen die de naam Shibito dragen. De hele sfeer en de enge muziek maakte me al vrij bang, als je een shibito op je af ziet komen dan schrik ik helemaal, vooral in die eng en erg smerige uitziende omgevingen. Maar heb het spel wel uitgespeeld, komt door het verhaal die mij dwong en als een puzzel ontvouwt.

3. Project Zero 3 (PS2)
Foto's maken van geesten... eng onvoorspelbare geesten. Ik schrik me de pleures als een enge geest in eens voor mijn neus staat en eng naar mij zit te kijken. En dan nog die grauwe depressiefe omgevingen. Deze game heeft vele schrikmomenten die mij slapeloze nachten heeft bezorgd en een sneller kloppende hart. Hierdoor speel ik nooit meer horror games. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:00:
'D' op de PSX...ben me verschillende keren volledig wezenloos geschrokken bij dat spel.
Dat spel heb ik hier nog voor de PC liggen :P
Bestaat uit alleen maar AVI filmpjes en spelscript. Was idd ook wel een redelijke scary game ja.

Verder heb ik nog 7th Guest liggen.
Vroeger vond ik Doom ook best wel eng B)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Roulette in het casino...Ik had een aardig groot bedrag op zwart gelegd en gewonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Indiana Jones and the Infernal Machine.

Uhm ja... toen was ik 10 jaar...dus niet zeiken. :P

Die (russiche) soldaten stonden steeds om de hoek waar jij net lang moest...oftewel je denk wat moet ik nou toch gaan doen en dan loop je recht met je kop in de loop van een rifle en een kerel met sik en vaag taalgebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Als kleine schrok ik ook best vaak met Tomb Raider. Rottige wolven die plotseling uit de hoek springen... raptors en dan ineens zie je zo'n gigantische T-Rex! :/ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op mensen. De nachtmerries in Max Payne (2) zijn echt de meest angstwekkende (realistische) stukken gameplay, daar moeten meer mensen het met mij mee eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja, ik had daar ook een erg creapy gevoel bij.

FEAR, tja beetje twijfel geval. Heb de game een tijdje geleden al uitgespeeld vond het super! Maar het meisje zat er te weinig in, verder zaten er weinig schrikmomenten in. Ben ik achteraf wel blij om. Einde van FEAR was wel gaaf!

De expansions (extraction point) gaat verder vanaf dat punt...

(hm, ik doe het licht maar weer even aan).

Engste game voor mij was Thief (1 of 2). Op een gegeven moment klom ik op een boot, deed de kajuit open springen en 3 spinnen in me gezicht. Alt F4. Alt Delete, Enter.

Fucking spinnen. :(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battlefield 2

Elk moment kan het gebueren, een bug, een conenction problem, je weet nooit wanneer EA/DICE toeslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Countdown, wakker worden in een sanatorium, en daarna door de gangen zwerven. Terwijl je de wandel patronen van de bewakers moet ontcijferen. En rare geluiden op de achtergrond (over mijn PC speaker notabene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C64: Platoon
Ik was rond 8 jaar oud, het Tunnelsystem-level. VC met een mes die uit het water kwamen. Brrrr.

Afbeeldingslocatie: http://62.168.142.47/~lemon/games/screenshots/full/platoon_04.gif
Random Screenshot

P100: Terminator: Future Shock
Het police-hq level. Met die Goliath in de aanval. Verder het hele spel dat gewoon een super "nare" sfeer uitstraalde. Nog steeds 1 van mijn favoriete games allertijden.

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonware-france.org/images_jeux/terminator.jpeg
Random Screenshot

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scratches, een point'n'click adventure. Goed beschouwd gebeurt er niet bijzonder veel, maar de developers weten uitstekend de juiste sfeer neer te zetten en door geluiden en muziek je de stuipen op het lijf te jagen. Je wil van je leven niet meer terug die kelder in, maar je weet gewoon dat dat toch een keer zal moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:01:

P100: Terminator: Future Shock
Het police-hq level. Met die Goliath in de aanval. Verder het hele spel dat gewoon een super "nare" sfeer uitstraalde. Nog steeds 1 van mijn favoriete games allertijden.

[afbeelding]
Random Screenshot
Ja Terminator FS! Kon me nog herinneren dat de shareware versie op een Gamedisk verzameling zat. Die mechanische geluiden van die robots die steeds dichterbij kwamen waren toen angstaanjangend _/-\o_

Heerlijke sfeertje.

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 10-07-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clive Barker's Undying;
Die howlers die soms uit het niets kwamen. Het hele spel had een leuk eng sfeertje. De "mansion" huis doet me altijd denken aan "The haunting" film alleen zonder die beelden o_o.

FEAR/Condemned;
Onverwachts word je geambushed o.o dat meisje uit FEAR was vond ik wat raar en totaal niet eng. Condemned vond ik persoonlijk leuker vooral dat level met de spiegel in de kelder was top.

Alien Versus Predator;
Alleen de marine levels dan waar op je gehunt wordt.

Doom3;
Lekker donker en als je door ventilatie schachten kruipt hoor je allemaal die enge shit. De andere dooms vond ik vroeger niet eng maar grappig vooral die cacodemons :)
Nadelen in D3 zijn te zwakke monsters...

Quake1;
Scamblers en die spinnen bah ;)

Blood;
Niet echt eng, maar die lopende handen die je met rammen op je spatie toets van je af moest halen is wel weer zo'n voorbeeld.

Vroeger waren die point & click spellen wel eerie zoals Realms Of The Haunting met al die rare puzzels en acteerwerk.

Silent hill heb ik wel eens gespeeld maar de camera-posities en besturing maken dit spel niet spannend maar moeilijk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ook een liefhebber van enge games op de PC:

Moet er wel een beetje onderscheid gemaakt worden tussen "Horror" wat in mijn ogen ook grote delen rondvliegend vlees & bloed kan zijn en meer effect heeft op je maag. En eng wat, als iemand je op je schouder zou tikken tijdens het spelen, een deuk in het plafond zou opleveren.

Een paar klasiekers die ik heb gespeeld:

Phantasmagoria 1 & 2 : 1 vooral als je echt goed nagaat hoe al die vrouwen worden vermoord in het huis. Ook het hoofd van onze hoofdrol speelster kan het op het eind zwaar te verduren krijgen. 2 Heeft zo zijn "kaas" momenten. Maar ook wel spanned.

Alone in the dark series : Bij allemaal stuk voor stuk aan de PC gekluisterd gezeten.

Half-life 1 & 2 : Meesterlijk, maar andere vorm van eng.

Doom 1 & 3 : 1 in die tijd, 3 in deze tijd.

RTCW : had best wel z'n momenten.

Elvira mistress of the dark 1 & 3. Moeilijk te krijgen, moeilijk om te spelen, maar heeft me vroeger ook toch wel vaak in spanning gehouden.

Quest for glory 4 : Gewoon een creepy sfeer door heel het spel.

7th guest & 11th hour : Hmm.. wacht nog altijd op een vervolg.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

monnick schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:58:
1.) Bij Tomb Raider games het zwemmen, als ik moet zwemmen in die spellen dan trek ik dat niet. Ik vind het gewoon creepy en het voelt machteloos aan.
2.) Fahrenheit vond ik soms echt wel eng, bijvoorbeeld bij die Agatha of gewoon die _flashbacks_.
3.) Half-Life 2 -> vooral het Ravenholm level.

:9~
Fahrenheit is inderdaad brilliant in het opbouwen van spanning. Ook als er niet echt iets engs gebeurt of gaat gebeuren. Zoals de stukken bij Agatha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
Wolfenstein 3D

deurtje open staat er weer zo een kut hond nou me hart heeft echt wel een paar keer op de grond gelegen, ik was 6 op me vader zijn 386 16 mb met 2 speed cd speler ^^

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik kan mij geen spel bedenken wat ik eng vond. Max Payne vond ik erg indrukwekkend, maar dat was meer vanwege het goede verhaal.

F.E.A.R. was gewoon grappig en Doom3 vond ik maar saai. Misschien heb ik teveel wolfenstein 3D en ET gespeeld om bang te worden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
  • Laatst online: 09-06-2021
Enige spel waar ik wellis bij schrok, Was bij het deel waar Farcry erg achteruitging. Dat je bij de meest vage wezens kwam..Kwam je ene hoekje op in een Lab en gelijk stond er zon fucking reus voor je neus. Had gelijk geen zin meer in dat spel.

Moet realistisch blijven en niet van die mislukte wezens.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:50

nexhil

BAM!

JeanLucPicard schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:07:
Heeft 1 van jullie(behalve devv05) wel eens een phantasmagoria helemaal uitgespeeld? Want dat was toch echt de überkoning in horrorgames...
ja ik, vond het jammer dat hij 7 cd's was en toch aardig korst was.... maargoed... videobeelden in die tijd kostte nou eenmaal veel ruimte
Jouke74 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:10:

7th guest & 11th hour : Hmm.. wacht nog altijd op een vervolg.
Ik ook, echt super games!!

Het laatste enge spelt wat ik heb gespeeld is toch wel Condemned op de 360, vooral het stukje in het warenhuis... en dan het gedeelte dat je opeens ingesloten wordt door paspoppen die helemaal niets doen!! maar steeds als je je omdraaid dichterbij je staan OMFG!!!

[ Voor 38% gewijzigd door nexhil op 11-07-2006 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
Mario!

Die snor! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
ZandBak schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:13:
Wolfenstein 3D

deurtje open staat er weer zo een kut hond nou me hart heeft echt wel een paar keer op de grond gelegen, ik was 6 op me vader zijn 386 16 mb met 2 speed cd speler ^^
Haha >:),
Dat had ik dus vroeger met Doom2 :7.... (op een 486 zonder sound hehe :9)

Afbeeldingslocatie: http://idm.gesies.com/galeria/albums/userpics/10001/Doom1-_ingame_2.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Kaspers op 11-07-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Alien VS Predetor 2

Wanneer je de alien eindelijk kunt zien, is het al te laat :) In het pikkedonker loop je met je rifle met als enige indicator een 2D radar. Wanneer je dichtbij bent kun je een alien op je af zien komen, je schiet, en op het zelfde moment is de alien via de muur op het plafond geklommen zonder snelheid te minderen en springt bovenop je :) Niks aan te doen :) Eng ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Alone in the Dark: eerste scene op de zolder. De intro (+muziek) zet alvast een een goeie sfeer neer. Je weet dat er iets gaat gebeuren maar wat en wanneer en dan wanneer je het niet verwacht vliegt er een monster door het raam en voordat je kunt reageren probeer de volgende creep alweer via de trap de zolder te bereiken! Een van de eerste games die erg goed gebruik wist te maken van de soundblaster geluidskaart.

Sierra's Phantasmagoria: Het spel heeft niet zoveel schrikmomenten (behalve de kat in de schuur) maar meer "zieke" moment. Als je ziet hoe Carno zijn vrouwen om het leven brengt... Erg ziek! Leuk spel ;)

Microprose's The Legacy: RPG in een haunted mansion. Erg mooi en erg sfeervol. Leuk en ziek achtergrond verhaal en heftige schrikmomenten...

Undying: een van de weinige FPS die een voortreffelijke sfeer wisten neer te zetten. Mooie engine, goed gebruik van geluidseffecten, goed verhaal maar voornamelijk een erg goede sfeer. Vooral de scrying stuff was erg goed gedaan. Leuke psychologische horror thriller.

System Shock 2: over deze game hoef je eigenlijk niets te melden. Mensen die hem gespeeld hebben weten precies wat ik bedoel en de mensen die het niet gespeeld hebben moeten NU beginnen! Een van de beste games ooit! Een echte klassieker!

Zoals je kunt zien staan hier geen nieuwe games op. Helaas vind ik dat de nieuwe games niet meer zo angstaanjagend zijn als de oude games. Ik weet niet hoe het komt maar zelfs Doom 3 in het donker met een koptelefoon op, kon niet zorgen voor heftige schrikmomenten. F.E.A.R. ook leuk maar been there done that gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher_b
  • Laatst online: 11:18

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Alian vs Predator, 's nacht in een donkere kamer met het geluid extreem hard.
Zeker als je dan marinier bent, met dat biepje dat steeds sneller gaat als een alian in de buurt komt....steeds sneller en pas op het laatste moment zie je hem via het plafont / muur op je af komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:52:
Redneck Rampage dacht ik dat het was. ;)
Dat spel was echt geweldig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
eerst rtcw met die zombies (was een jaar of 5 gelejen) en in die donkere grotten, ik had altijd ammo te weinig om erdoor te geraken, hieldik niet van.
ook far cry vond ik best wel griezelig op momenten, de buitenlevels zijn fockin machtig (vooral als je zo kon vliegen of met de boot varen), maar de binnenlevels met de onzichtbare trijans etc, die vond ik iets minder (temeer omdat ze nogal wat tactisch inzicht hadden, wat het meeste ander ongedierte in andere games niet hadden, die rennen gewoon inzichtloos op je af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
T-RaX schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:37:
Zoals je kunt zien staan hier geen nieuwe games op. Helaas vind ik dat de nieuwe games niet meer zo angstaanjagend zijn als de oude games. Ik weet niet hoe het komt maar zelfs Doom 3 in het donker met een koptelefoon op, kon niet zorgen voor heftige schrikmomenten. F.E.A.R. ook leuk maar been there done that gevoel...
Je wordt ook een stukje ouder ;) Denk dat als je Doom 3 toen gespeeld had dat je het ook in je broek scheet ;)

Ik vond persoonlijk Doom 3 wel een eng spel, maar meer om de sfeer dan wat anders. Omdat je wist dat er elk moment een beest voor je vanuit een donkere hoek vandaan kon springen :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Laatst online: 08-06 12:02
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:47:
[...]

Oh ja, need some moonshine >:) en dan die dikke vent in tuinbroek met z'n shotgun. Dat waren tijden.

Met doom heb ik ook wel es een hartaanvalletje gehad als ik alleen in het donker op mijn kamertje zat te spelen. Brrrr

[ Voor 33% gewijzigd door The_Haunted op 11-07-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
nightwatcher_b schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:44:
Alian vs Predator, 's nacht in een donkere kamer met het geluid extreem hard.
Zeker als je dan marinier bent, met dat biepje dat steeds sneller gaat als een alian in de buurt komt....steeds sneller en pas op het laatste moment zie je hem via het plafont / muur op je af komen...
I double that. Alleen al de gedachte dat die aliens gewoon superieur zijn ten opzichte van jou als mensje. Die beesten zijn snel, klimmen overal tegenaan en hebben perfect zicht in het donker. Het enige waar je op kunt vertrouwen in het donker zijn een paar flares en je radar. Als die radar dan flink begint te piepen en er dus een of meerdere aliens vlakbij zouden moeten zijn, maar je ziet nog steeds niet, dan is dat erg creepy...... je gaat tegen een muur staan om in ieder geval je rug te dekken; je ziet nog steeds niets, dan kijk je omhoog..... te laat.

2e deel is geloof ik ook wel spannend, hoewel ik dat niet veel gespeeld heb. Het eerste ruleert iig zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Laatst online: 13-08 11:47
Luuk1983 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:50:
[...]

Je wordt ook een stukje ouder ;) Denk dat als je Doom 3 toen gespeeld had dat je het ook in je broek scheet ;)

Ik vond persoonlijk Doom 3 wel een eng spel, maar meer om de sfeer dan wat anders. Omdat je wist dat er elk moment een beest voor je vanuit een donkere hoek vandaan kon springen :P
Het ouder gedeelte zal zeker waar zijn ;) en ja ik ben een old school gamer, maar ondanks het feit dat de graphics zoveel beter zijn, het geluid super realistisch is en uit 8 boxen komt, vind ik dat de sfeer bij veel games toch ver te zoeken is. "Eng" heeft bij mij niet alleen maar te maken met schrikmomenten maar het is meer een samenspel van muziek, SFX's en niet onbelangrijk; een goed verhaal! En dat laatste is helaas bijna niet meer aanwezig in de games van tegenwoordig. Ik kan hier echt uren over lullen en een vriend van mij heeft hier zelfs een paper over geschreven :P, maar ik vind dat veel games, net dat kleine beetje extra missen.

Kwil niet zeggen dat nieuwe games slecht zijn, ook ik ben verslaafd aan WoW en Quake 4 maar ik mis iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch ook mijn zure momenten gehad bij de Resident Evil serie, donkere kamer, geluid goed hard, als je dan goed geconcentreerd bezig bent en er rolt een zombie door het raam naar binnen... >:)
Ik vond Silent Hill ook wel een goede sfeer hebben, qua schrikmomenten en "engheid" viel het mee, maar vooral de sfeer sprong eruit wat mij betreft.

Wat naar mijn idee een game eng maakt, zijn de sfeer, de muziek, natuurlijk het verhaal -als je goed in het verhaal zit scheelt dat ook- maar vooral het feit dat je je moet concentreren om de game te spelen. Metal Gear is hier een goed voorbeeld van, totaal niet eng of griezelig, maar het feit dat je zo je best doet niet op te vallen ( dat zelfs je eigen ademhaling stopt om maar "stil" te zijn ) en je je goed concentreerd maakt dat je je rot schrikt.

Offtopic:
De nieuwe games hebben volgens mij een geheel andere uitgangspositie dan vroeger, voor de tijd van internet etc. kon je ouders en kinderen nog flink shockeren, games als RE, Mortal Combat, Phantasmagoria waren hier goede voorbeelden van. Tegenwoordig lijken de meest shockerende onderwerpen de normaalste zaak van de wereld...Maar toen voor 10 of 12 jaar terug op het nieuws kwam dat een game verboden werd vanwege de bloederige effecten of verhaallijn, was het kassa voor de producenten.
Tegenwoordig zie je naar mijn idee dat developers meer en meer naar het MMO concept gaan, waar het uithoudingsvermogen belangrijker is dan de schrikmomenten of griezeligheid. Wil niet zeggen dat de games minder goed zijn, speel zelf veel Wow en ben lange tijd bezig geweest met Lineage2, maar de "enge" games zoals vroeger zijn er niet veel meer...Des te meer reden om de nostalgie en het jeugdsentiment van Resident Evil en dergelijke te koesteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb toch wel een beetje de kriebels gehad van Condemed: Criminal Origins, dan zie je een Junk rennen, je gaat er achteraan, naar een doodlopende gang, en hij is er gewoon niet meer, je loopt terug, en hij staat daar achter een pilaar, je schrikt je helemaal dood als er ineens bloedspetters op je scherm zitten en er iemand met een loden pijp op je in aan het rammen is...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:47:
[...]

Dat kippenslachthuis dan. Prachtig, en dat zielige achtergrond muziekje...
Echt om er bang van te worden...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
moet toch phantasmagoria zeggen. Vooral de scenes waar je de gebeurtenissen van het huis zien.

de schepjes moord in het tuinhuisje, de fles in de diningroom creepy shit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
Op de GameCube had je ook zon spel (weet de naam ff niet meer) Was je ene vrouwlijke vampier geloof ik..

Die had ook zo z'n schrik momenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Star wars Dark forces 1. Met name dan het moment dat je voor de eerste keer oog in oog komt met de Darktrooper (soort robot uberstormtrooper) doordat dat ding plots vlak voor je staat en op je in begint te hakken. Shokking (maar toen was ik wel nog klein).

Doom 1 en 2. Toen was ik nog kleiner, dus was behoorlijk creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blair Witch 1,2,3 vond ik om in je broek te schijten! :P

Ook de SP van Unreal 1 vond ik een paar enge momenten hebben (toen het licht uitging in de lift en dat beest op het dag springt :p) maar dat was ook omdat het revolutionaire graphics had voor die tijd.

En ik blijf het zeggen: Doom 3!! dat spel gaf mij op bepaalde momenten echt hartverzakkingen :p vooral vanwege de sfeer en het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:43:
Star wars Dark forces 1. Met name dan het moment dat je voor de eerste keer oog in oog komt met de Darktrooper (soort robot uberstormtrooper) doordat dat ding plots vlak voor je staat en op je in begint te hakken. Shokking (maar toen was ik wel nog klein).

Doom 1 en 2. Toen was ik nog kleiner, dus was behoorlijk creepy.
:o :D
Die SW DF1 heb ik ook nog liggen :D ook grijs gespeeld.
Was idd behoordlijk shocking toen ja...(jaren terug:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 04-09 13:20
Phantasmagoria 1 & 2, vooral de scenes waarin mensen echt op de meest brute manieren werden gemarteld/vermoord >:) heerlijk!

overigens, harvester nog iemand? wat een game was dat :D

Afbeeldingslocatie: http://www.justadventure.com/reviews/Harvester/Harvester1b_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/Area51/Station/9621/party.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/Area51/Station/9621/mother.jpg

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:15

maontje

better off Playing

The seventh guest en the 11th hour. Maar toen was ik wel een heel stuk jonger.

Spelenmet een koptelefoon op je hoofd en het geluid hard. Goh wat schrok ik toch.
Nu word het spel gespeeld door mijn zoon en die heeft hetzefde met een koptelefoon op z'n hoofd

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 20:15
System Shock 1

Meesterlijke muziek en atmosfeer daar. Kon meestal maar een half uur doen voordat ik barstende hoofdpijn van de spanning had.

Enge Securty Bots ...

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Nhaixatael schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:53:
overigens, harvester nog iemand? wat een game was dat :D
Jazeker ken ik Harvester nog, wat een psycho spel was dat... geweldig gewoon.

7th guest heeft mij ook vaak de stuipen op het lijf gejaagd. Op de donkere zolder, achter de 486 van mijn vader, stereo aangesloten op de Soundblaster....en dan die stem, dat gelach van die geest....

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 04-09 13:20
CyPh schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:30:
[...]

Jazeker ken ik Harvester nog, wat een psycho spel was dat... geweldig gewoon.

7th guest heeft mij ook vaak de stuipen op het lijf gejaagd. Op de donkere zolder, achter de 486 van mijn vader, stereo aangesloten op de Soundblaster....en dan die stem, dat gelach van die geest....
nu ik er weer aan denkt.. die moet ik weer eens uit de kast trekken :D

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
Vraagje tussendoor, wat was dat Harvester voor spel?
Ziet er behoorlijk ranzig uit met die 3 kinders..
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
Geef ook duidelijk aan waarom je het een eng spel vond!