Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 17.437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:50
Weet niet meer welke Resident Evil het was, i.i.g. de Playstation 1 (toen nog PSX), je loopt dan door een gang ergens in een huis. Je bent er al eerder geweest, maar je moet nu weer terug door die gang en verwacht dus niet dat er wat komt... En dan plotseling komen er zombies door de ramen naar binnen :o man, man, ik kreeg een spontane hartverzakking toen :D

En wat recenter het spel F.E.A.R., we gingen dat om 24.00 uur spelen in het donker vorig jaar, nou zelfs nu ik al wat ouder ben, ik kan nog steeds goed schrikken heb ik gemerkt :P

Unreal was trouwens ook een erg vet en creepy spel :)

Ik heb helaas nooit Undying/System Shock 2/Fahrenheit/Condemned gespeeld maar ga dat zeker doen nu ik de comments hier lees :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 09:13
Doom3:). ergste dat ik ooit ben geschrokken wou een trappetje oplopen zat er zon vuurbeest onder.. maar om half 1 snachts alles donker >_> kreeg bijna een hartaanval:P

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:17
pff fear en doom3 vond ik wel eng, maar re4 ook.. in het pikdonker brrr

vooral bij fear ik zat op de bank tv te kijken toen me broer en en vriend fear aan het spelen waren.. op ene keer schoten ze en schrokken ze en toen flitste er zo'n licht door de hele zolder. schrok me een ongeluk toen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234465

Het eerste stukje in doom3 dat je in zo'n trappenhuis naar beneden loopt, alle lichten vallen uit..
Eerste wat ik toen deed was de trap weer oplopen en UIT het trappenhuis komen ^^.

Daarna toch maar verder gegaan, loop je naar beneden schreeuwt er ineens iemand zo HEE!! naar je.
Jep toen sloeg me hart toch wel een tikje over :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Voor mij ook wel deze denk ik, destijds samen met een vriendje dagenlang zitten spelen. :) Constant het gevoel dat er 'iets' is, een eng bedrukkend sfeertje. Af en toe werd je ook ineens verrast door (IIRC) een wolf- en een stier-achtig beest. Zeker in het begin kon je die nog niet zomaar verslaan, dus moest je rennen als een dolle om het beest af te schudden.

Het spel was destijds (1994) ook best bijzonder door de grote vrijheid die je had en het was geloof ik het eerste spel dat volledig uit elipsoïden was opgebouwd. Ander groot pluspunt:
The violence and vulgarity in this game is quite explicit. Dismembered corpses and naked female bodies are not uncommonly found among the ruins of Ecstatica. Female gamers may be offended by the buxom female body figures portrayed by the ellipsoids.
:Y)
TimMer schreef op donderdag 17 november 2005 @ 02:19:
Ecstatica
Vaag sfeertje, rare camerastandpunten en geluiden, constant opgejaagd gevoel.

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/204/download/images/games/Ecstatica4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 15:31

lasharor

7 december 2004

Alone In the Dark II, weet niet zeker of het 2 was maar in ieder geval was het een playstation spel wat ik op de ps2 speelde.
Voor een orgineel playstation spel was het enorm sfeervol, en de goede cutscene's maakten me toch we een beetje bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Anoniem: 399 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:57:

Half Life één heeft me een keer een schaal M&Ms gekost, die stond te dicht bij m'n muishand en ik schrik nog wel eens van dingen die uit buizen in m'n gezicht springen. HL2, de springerige skeletten zombies... brrr.
Half Life? Schrik momenten te over, echt éng? Mwah. Gaat.
Hl2 is inderdaad niet echt eng, maar soms wel schrikken dat geschreeuw van fast zombies. Ik kan me ook nog herinneren dat ik ergens een poort moest openen, toen liep ik door dat vieze water en kwam ineens een zombie naarboven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 20:10
1: F.E.A.R. dit is het enige spel waarbij ik echt pauzes moest houden omdat ik anders flipte :P (wel in het donker spelen natuurlijk) dat meisje is gewoon zo naar en elke keer op momenten dat je het niet verwacht. daarbij nog die onzichtbare gasten die elke keer opduiken echt freaky.

2: Alien vs predator 1: het spel spelen als marine en dan wat flares in een donker hoekje gooien en "piep piep", "piep piep", "piep piep" horen op de radar was zo eng :D de alien en predator mode zijn daarintegen helemaal niet eng maar wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 18:03
Je shift- en 1 toets zitten vast, doe daar eens iets aan. Verder staat er in de waarschuwing dat we graag een onderbouwing zien. Doe eens alsof je dat spel niet gespeeld hebt, wat moet je je dan voorstellen?

[ Voor 82% gewijzigd door TheZeroorez op 04-12-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MaTr1x schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:37:
Weet niet meer welke Resident Evil het was, i.i.g. de Playstation 1 (toen nog PSX), je loopt dan door een gang ergens in een huis. Je bent er al eerder geweest, maar je moet nu weer terug door die gang en verwacht dus niet dat er wat komt... En dan plotseling komen er zombies door de ramen naar binnen :o man, man, ik kreeg een spontane hartverzakking toen :D
Dat stuk blijft ook nog steeds bij me hangen idd :P (waren geen zombies trouwens, maar van die klotehonden)

En het was Resident Evil 1... echt heerlijke game om snachts te spelen met het geluid op standje levensgevaarlijk ;)

Ook als je dan in een kamer loopt, denk je dat er een dode zombie op de grond ligt, en loop je er rustig langsheen, en dan pakt die kutzombie je ineens bij je poot :P

[ Voor 10% gewijzigd door GeleFles op 04-12-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Phantasmagoria is het engste spel dat ik ooit heb gespeeld. Ben eigenlijk nooit meer een spel tegengekomen dat kwa verhaallijn zo pakkend was.
Condemned was ook wel erg spooky moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71324

RonnieB82 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:31:
[...]

Dat stuk blijft ook nog steeds bij me hangen idd :P (waren geen zombies trouwens, maar van die klotehonden)

En het was Resident Evil 1... echt heerlijke game om snachts te spelen met het geluid op standje levensgevaarlijk ;)

Ook als je dan in een kamer loopt, denk je dat er een dode zombie op de grond ligt, en loop je er rustig langsheen, en dan pakt die kutzombie je ineens bij je poot :P
In het begin waren het 2 honden. Maar volgens mij was dat in RE2 dat er ook van die zombies door ramen kwamen die waren dichtgetimmerd en als je vlak langs die ramen ging grepen ze je ineens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:03
Ik denk wel Silent Hill 3, in m'n eentje 3uur s'nachts zo vaag als een aapje....
Damnz, die sfeer, gebeurtenissen.. m'n ergste nachtmerrie denk ik.
Dat was echt goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
haha turok 2: seeds of evil (n64)
( oude game over gemuteerde dino`s ofzo)

Had em geleend als 12 13 jarige van mijn neef.Loop ik daar in het eerste level een beetje alles te leren (met een boog schieten en met me flaregun).
Hoor ik in de verte het gegrom van een dino.Ikke de heen lopen en springt dat beest recht voor me neus uit een gangetje >:) .Ik gooide die controller bijna door de tv :9
naar een stuk of 6 pijlen door hem heen te knallen en een overvloed aan bloed te hebben zien vloeien
dacht ik dat ik het wel had gezien.Maar een stuk verder in de game ( als je ook al gewoon een shotgun hebt enzo kom je op een plek met een zoort van mini raptors die een gigantisch rotgeluid maakten en die heel snel om je heen gaan rennen en je kapot gaan bijten.Dan schrik je je helemaal kapot ( iig ik wel want k speelde alleen maar goldeneye en zelda en mario :P)

Dat was tog wel ff echt een scary moment. en voor de rest de spellen die al eerder genoemd waren
hl 1 en 2 ( hl1 als zon headcrab ergens onverwachts vandaan komt)
(hl2 in ravenholm rn de sewers: de donkere stukken.
voor de rest kom ik zo niet even op enge games :)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

amsterdoomed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 22:06
Ten eerste: Dat ga je niet menen... :D
Ten tweede: Waar is je onderbouwing?

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

In één van de oudere Tomb Raiders ... een missie waar je in een donkere ruimte van die grote spinnen moet neerknallen die aan je komen knabbelen ... nooit meer van men leven! Ik heb het al niet op spinnen bedoeld maar als je ze dan nog eens onverwacht in het donker moet tegenkomen ... brrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 11:22
om het maar modern te houden: BioSchock!!
omg, al die snelle mutants met hun rare maskers op, de kleine meisjes, de duistere sfeer.
je merkt ook dat de makers er veel aan gedaan hebben om je constant 'on edge' te houden met kamers die je binnenloopt waar opeens alle lichten uitgaan, je hoort evil gelach van alle kanten, ziet schimmen rondrennen, brrr.. :P

Mooi voorbeeld: In het begin van het spel zie je een schaduw op de muur van een moeder en een kinderwagen die om de hoek staan. De moeder zingt zachtjes tegen het kind? Ik dacht heel naief; vast een npc die hulp nodig heeft of een quest geeft ofzo. Loop er naar toe, ze draait zich om en begint me krijsend aan te vallen... ik kwam los van de grond... wat blijkt er in de kinderwagen te liggen; een pistool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-06 15:31
Voor mij ook F.E.A.R. en Doom 3, kan me zo eventjes niets anders indenken.

Bij F.E.A.R. schrok ik me rot toen ik over een stellage liep, de (soort brand-)trap naar beneden moest, me omdraaide om naar beneden te klimmen, en ineens die meid voor je staat! DAMN!

Bij Doom 3 liep ik een trap naar beneden toen ik links een gat in de muur zag in het pikkeduister, ik dacht even een kijkje te nemen maar dat eindigde ook bijna in een hartverzakking toen er een mob uit de muur kwam kruipen vlak voor mijn neus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
The Zep Man schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:22:
Oplossing: elk uur 10 minuten pauze nemen, zoals overal wordt geadviseerd. Al speel je vaak, krijg je telkens minder last van je nieren. Of dat nou komt omdat het spel wend of niet...?

Ow ja, een bezoek aan het toilet wil ook wel is helpen. :+
Tis niet dat je moet pissen, maar je nieren doen gewoon pijn van 't continue adrenaline afgeven na 2+ uur doom/quake spelen in 't donker :X

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:01

Grannd

da Granndest

Vooral Resident Evil 1, toen die klotehonden door het raam kwamen. Enige keer dat ik het letterlijk uitschreeuwde denk ik, was dan ook nog wel klein hoor ^_^.
Half-Life 1 vond ik ook erg spannend bijtijds maar niet speciaal eng, Silent Hill natuurlijk, echt vreselijk is die want er gebeut echt uren (voor je gevoel dan :P) niks maar toch kan om iedere hoek weer zo'n monster zitten :(
En meer recent FEAR natuurlijk dat is dan de enige recente die me echt soms ook de stuipen op het lijf heeft gejaagd, met dat kleine rotkind. En het werdt helemaal leuk toen mijn zusje onverwacht mijn kamer binnenkwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:29
Leuk dat iemand Ecstatica ophaald! Dat spel heb ik ook nog gehad en hoewel het niet echt supereng was hing er wel een heel akelig sfeertje.. Als die weerwolf of die stier in een keer tevoorschijn kwamen...pffff rennen als een malle!! En het mooie was dat je nooit wist waar ze opdoken :)

Verder blijft Resident Evil 1 op de PSX een toppertje voor mij... vergeet nooit dat je al ergens in het begin door die gang liep en dat er dan in een keer een paar van die honden door de ruiten sprongen :D

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Dat is toch Silent Hill 3 voor de PS2 denk ik :p de soundtrack, de sfeer, de effecten, het verhaal.... creepy shit.... brrrrrrrrrrr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren in een gameshop Project Zero 1 voor de Xbox gevonden. Dit weekend maar eens proberen, voor die paar euro laat ik het niet liggen natuurlijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 22:06
Om me nog even bij Doom 3 aan te sluiten...

Het moment dat je in die gang loopt met allemaal buizen aan de zijkant. Je loopt daar rustig. Ineens BOEM stuk uit de muur weg, buizen stuk. Komt PINKY ineens door de muur heen... :D
Dat was echt vet scary. Vet hard wegrennen. Hokje in > Metalen deur dicht... Denk je bij jezelf: Phew eindelijk veilig.
Komt Pinky er weer aan en beukt een deuk in de Metalen deur die jouw zou moeten beschermen. En niet veel later zit Pinky in dat zelfde hokje als jijzelf :P Echt een vet moment wat ik niet snel vergeet... :)

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Soldner... dat was ZO slecht dat het eng was. :P

Maar ff serieus dan toch Doom 3, maar die heb ik niet eens uitgespeeld maar de eerste paar levels die ik wel heb gespeeld waren toch wel freaky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Alone in the Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180605

Another World (op de SNES in mijn geval) was behoorlijk spannend als klein jongetje. Vooral omdat ik in het begin al tig keer verscheurd werd door dat monster. De aparte graphics en cinematische gameplay (zonder hud) hielpen ook mee aan de sfeer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Another_World_(video_game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16
Jaapoes schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:52:
Leuk dat iemand Ecstatica ophaald! Dat spel heb ik ook nog gehad en hoewel het niet echt supereng was hing er wel een heel akelig sfeertje.. Als die weerwolf of die stier in een keer tevoorschijn kwamen...pffff rennen als een malle!! En het mooie was dat je nooit wist waar ze opdoken :)
Weet nog dat ik het spel als 10- jarige ofzo kocht, thuiskwam, aanzette, de wolf kwam, kippenvel, wist niet wat ik moest doen, cd eruit, in de doos en terug naar de winkel :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat had ik met Thief op die boot, deurtje open en opeens springen er 3 spinnen uit. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, shift delete!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Anoniem: 165361

Ik heb er toch wel een aantal...

Silent hill 2 - Eerste SH die ik speelde. De straatjes zijn geen probleem (vijanden zijn sloom) maar dat appartementengebouw waar je Mr.Piramide voor het eerst tegenkomt... dat is zon freaky stuk uit het spel. Ook de gescripte scene dat je in een kamer bent, je loopt weg en je hoort opeens keihard gegil. Loop je terug zie je jezelf in dezelfde kamer dood in een stoel met je hoofd in de TV gerost. 8)7

Resident evil 2 - Wie kan zich nog dat kleine gangetje met die 'boarded up windows' herinneren. Was een random event waarin er opeens allemaal handen tussendoor kwamen.

Phantasmagoria 2 toen ik klein was. Daar zitten behalve de 'normale' horrorfilm achtige schrikmomenten (jezelf opgehangen zien, de scene dat je jezelf ziet eten uit die lijkzak, dingen die er savonds in je appartement gebeuren) ook echt hele sneaky dingen die mij veel meer freaken.

Voorbeeldjes:
  • De letters die naarmate je langer bezig bent op de pc (ingame) gaan veranderen... woorden die veranderen en dan weer terugflitsen naar normaal. Dan nog te bedenken dat je opeens wel hele rare emails binnenkrijgt.
  • Je eigen interne nummer te vaak bellen op je eigen office phone. Voor degene die dit nog nooit gedaan hebben, moet je zeker een keer doen. Curtis (volgens mij) doet altijd Ed Mcmahannon (spelling?) na, met dingen als 'this is Curtis... oh Hey Ed! Wow, i just won a million dollars? thanks!'. Daarna hangtie weer op. Doe dit te vaak en dan gebeuren er vreemde dingen. Het erge is dat het filmpje normaal begint, dus je bent er niet echt op voorbereid. Curtis neemt op met: Hello this is Curtis... en dan hoor je opeens zon harde demonenstem: HELLO CURTIS! Ik schrok me echt de tyfus!
AVP (als marine) - Nuff said, als predator voel je je een tank, als alien kun je overal heen en niemand kan je wat maken. Als Marine voel je je de hele tijd opgejaagd.

Resident Evil 4 - De 2'e act. Als je dat kasteel/klooster binnengaat. Om de een of andere reden waren de burgers van het dorpje wel grappig. Deze monniken zijn 10 x meer freaky. Behalve dat hoor je ook de hele tijd gekke geluiden en schreeuwen.

PS. Toch jammer dat Phantas 2 niet te spelen is op XP, weet niet of er inmiddels al een goede oplossing voor is gevonden. Mocht die er zijn, laat het me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:50
Blijft leuk om dit topic te lezen, ik kan het ja-knikken soms niet weerstaan als ik weer wat herkenbaars lees :) En ja wat ik me kan herinneren waren het echt zombies die door de dichtgetimmerde ramen naar binnenkwamen, het moet dus RE2 geweest zijn dan. Juist omdat die ramen dichtgetimmerd waren en je dus totaal niks verwachtte, was het schrikeffect des te groter :o

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Dit blijft inderdaad een leuk topic om te lezen. Merk ook dat er veel mensen zijn die de ervaringen als 10 jarig jochie niet snel vergeten.

Ik had dit ook rond de leeftijd van 8 toen ik voor het eerst doom (jawel doom 1) ging spelen.
Schrok me telkens verloren als dat roze beest weer tevoorschijn sprong :o
Zoiets vergeet je niet snel, als ik dit nu terug kijk is het wel lachwekkend, die monsters bestaande uit 3 pixels _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.utexas.edu/~okan/courses/cs395T_Animation/images/doom1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/3413-doom1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20581

Ik heb bij Doom3 dat ik het gewoon niet leuk meer vind. Ik wil steeds wel verder gaan maar weet dat ik me continue kapot schrik. Het is een en al donkerte en schrikken maar omdat je van achter in het donker ineens weer belaagd wordt en vanuit het niets muren naast je opgetild worden en er weer op je ingehakt wordt. Gek word je ervan. Heb dat nog in geen andere game meegemaakt.
Serieus, ik ben er daarom maar mee gestopt. Gewoon echt niet vol te houden daarmee door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:47:
[...]

Redneck Rampage.
Dat spel was echt geweldig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Inderdaad,ik speelde het vroeger op een hele oude p.c
Ik zou er een moord voor doen om het weer te spelen,dat spel maake me soms echt bang,maar had een super sfeer. :D

De enge geluiden,hoe de gasten uitzagen,en dan in dat Elvis huis! Prachtig. :D

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 19:43
Silent Hill 1 het engste ooit, is ook alweer een tijd geleden (PSX), de muziek/het geluid zorgde voor een enorm enge sfeer.

Een stuk recenter Doom III, oh oh wat is tie toch donker zeg en dan op een donkere kamer 's nachts met 5.1 surround... aardig wat keelkloppingen van gehad ;), maar net als met horrorfilms, is het niet mijn favoriete genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Condemned Omg dat spel is ziek man :p. Zoek die eens op youtube, echt grappige mensen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Resident evil 4. Met een maat op zolder om 11 uur 's avonds, licht uit, gordijnen dicht, volume op max. >:) Zitten we op een best spannend stuk. Komt z'n moeder binnen (gooit de deur open omdat het dienblad zwaar was) Probeert ze schreeuwend boven het geluid uit te komen "IEMAND KOEKJES?" Ik zat aan het plafon genageld en hij trok z'n gamecube van de TV meubel. (Hij zat zo in het spel dat hij dacht dat hij een echt geweer vast had)

Hmm, niet nog een keer. (Althans niet om 11 uur 's avonds met alles dicht)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornflakes
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Penubmra overture, echt zo eng. Ik scheet zo goed als in me broek, terwijl ik dat bij geen een andere game heb, zoals FEAR of Doom 3. Uiteindelijk durfde ik in het spel niet meer door een donkere gang. Het is gewoon de spanning dat je weet dat er iets is, maar het niet ziet. Nu ik er weer aan denk, binnekort weer keertje spelen :)
Zelfde met films. Zie ik "het" niet, dan is de film in het algemeen eng (Blair witch bijv.) zie ik "het" dan is de film hooguit leuk, niet eng ofzo (ring 2, saw, the descent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Laatst online: 24-06 21:36
Thief: Deadly Shadows - Shalebridge Cradle
Het hele spel is sfeervol, donker, je moet jezelf in schaduw verstoppen. The Shalebridge Cradle is het klassieke spookhuis idee, een voormalig weeshuis/psychiatrische inrichting waar 'het kwaad' is blijven hangen in het huis. Dit is heel mooi uitgewerkt in het spel; het huis is zo goed als verlaten, overal schaduw en donkerheid en er is een continu ambient geluid met wind met af en toe stemmen van kinderen/gestoorden. De paar tegenstanders die er zijn, zijn de 'puppets'. Een gek, in dwangbuis, geelektrocuteerd, die langzaam door het huis zwerft. Als ze in de buurt van je komen gaat het licht knipperen en hoor je de stroom. Erg creepy. Indruk: begin level en stills + ambient

Clive Barker's Undying
Speelt zich af in en rond een klassieke 'haunted mansion'. Combineer dat met Clive Barker horror (a la Nightbreed / Hellraiser / Weaveworld) en je hebt gegarandeerd een eng spel.indruk vijand (spoilers).

Vampire the Masquerade: Bloodlines - Ocean House
Weer een spookhuis. Ambient geluid, poltergeist, geestverschijningen. Dit moet het meer van schrikmomenten hebben. filmpje

Alien vs. Predator 2 - Marine
Al vaak genoemd, en terecht. Voor de Marine heb je een tracking device dat continu een soort puls geeft. Beweegt er iets in de buurt dan hoor je dit op de tracker, hoe dichter bij hoe hoger het geluid. In het begin loop je door verlaten gebouwen en 'hoor' je alleen deuren en krekels op de tracker, totdat de aliens losbarsten... de spanning is echt om te snijden, je ziet minder dan dat je hoort. voorbeeld

Condemned: Criminal Origins
Ik weet niet wat het met dit spel is, maar ik word er echt misselijk van, zo ziek is het. De hele sfeer en bijna fotorealisme laat een nare indruk achter. Donkere gangen gevuld met ranzigheid, zaklamp nodig, 'boeven' die zich verstoppen of wegrennen, zwervers die je de kop in willen slaan en vaak alleen een pijp of een stuk hout om je te verdedigen. Sommige levels echt klassiek, bijvoorbeeld het warenhuis: hier staan manneqains die tot leven kunnen komen, iets dat je ook zag bij BioShock. goede indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:17
resident evil series :d

vechten om wie door de deur gaat omdat we bang waren voor de zombies achter de deurtjes :D

[ Voor 67% gewijzigd door BurnerT op 15-12-2007 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Half life 2 is ook een goeie. in Ep2 1 moet je uit black mesa zien te komen. sta je ergens bij een lift licht uit en alleen met je zaklamp (die om de 30 seconde even uit gaat omdat hij dan moet opladen) sta je daar met je bijna lege shotgun zombies af te slachten. Schiet ineens de deur achter me open door de wind (niet ingame dus) ja, dat was ook wel even erg schrikken. Het leuke was nog dat als je zaklamp uit ging dat je dan gewoon maar op het hijg geluid van die zombies af moet gaan. gaat je zaklamp weer aan draai je je om, staat er een zombie in je nek te hijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Borgoth schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:40:
Half life 2 is ook een goeie. in Ep2 moet je uit black mesa zien te komen. sta je ergens bij een lift licht uit en alleen met je zaklamp (die om de 30 seconde even uit gaat omdat hij dan moet opladen) sta je daar met je bijna lege shotgun zombies af te slachten. Schiet ineens de deur achter me open door de wind (niet ingame dus) ja, dat was ook wel even erg schrikken. Het leuke was nog dat als je zaklamp uit ging dat je dan gewoon maar op het hijg geluid van die zombies af moet gaan. gaat je zaklamp weer aan draai je je om, staat er een zombie in je nek te hijgen
Black Mesa ligt in new mexico, waar City 17 in europa ligt. Daarnaast is Black Mesa tijdens de verhaallijn van HL1 genuked. Dus in ep2 zit je niet weer in Black Mesa :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Hmm bedoelde Ep1. In dat grote zwarte gebouw.
Dat die trein ontspoord (opweg naar buiten, niet aan het einde) was ook wel even schrikken. Je hoort die rare monsters in die kokers al, maar toch schrok ik me dood toen ik weer "kon kijken"
Ook ravenholm in Half life 2 was geen pretje. Wat dan wel weer leuk was is dat je die zombies aan de muur kon smeren met die rare ronddraaiende mes dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 22:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Vanitas schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:50:
[...]

Black Mesa ligt in new mexico, waar City 17 in europa ligt. Daarnaast is Black Mesa tijdens de verhaallijn van HL1 genuked. Dus in ep2 zit je niet weer in Black Mesa :P
Was Black Mesa niet alleen maar genuked in één van de (non-canonical) uitbreidingen?

Van Wikipedia:
The Black Mesa facility itself is badly damaged during the resonance cascade and the resulting Xen invasion, and sustains severe damage during the military occupation. Although the ultimate fate of Black Mesa is unknown, it appears that most of the facility is destroyed by a nuclear device planted deep in the facility by the Black Ops at the end of Half-Life: Opposing Force.
Tot zover ik weet is er nooit gepraat over een 'nuke' op Black Mesa in Half-Life. Als we aannemen dat de uitbreidingen wel canon zijn, dan is er misschien nog een plekje weggelegd voor Shephard. Als we aannemen dat de uitbreidingen niet canon zijn en als Black Mesa niet vernietigd is dan is er misschien nog wel een plek weggelegd voor een griezelspel. Zou een leuke mod zijn. :P

Stel je voor... je bevindt jezelf in een onderzoekscentrum wat al 20 jaar lang verlaten is en wat stikt van de aliens...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 12:21
Realms of the haunting. Uit 1996-9 oid. Een hele goede sfeer. Oud huis, enge geluiden. Goed spel voor z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:44
Clive Barkers Undying
Vampire the Masquerade: Bloodlines
Dat spookhuis :O
Alien vs. Predator 2
Condemned: Criminal Origins

En vroeger:
Descent
Die vliegende dingen die rood waren :O man man wat was ik bang :O of die schietende palen die je moest vernietigen voordat je door de exit kon, brrrr
Zoiets dus, alleen niet de juiste vijand:
http://www.descent2.com/mac/scrshots/descent003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cascade schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 03:36:
Thief: Deadly Shadows - Shalebridge Cradle
Het hele spel is sfeervol, donker, je moet jezelf in schaduw verstoppen. The Shalebridge Cradle is het klassieke spookhuis idee, een voormalig weeshuis/psychiatrische inrichting waar 'het kwaad' is blijven hangen in het huis. Dit is heel mooi uitgewerkt in het spel; het huis is zo goed als verlaten, overal schaduw en donkerheid en er is een continu ambient geluid met wind met af en toe stemmen van kinderen/gestoorden. De paar tegenstanders die er zijn, zijn de 'puppets'. Een gek, in dwangbuis, geelektrocuteerd, die langzaam door het huis zwerft. Als ze in de buurt van je komen gaat het licht knipperen en hoor je de stroom. Erg creepy. Indruk: begin level en stills + ambient
Zeker zeker waar, die was ik helemaal vergeten. De sfeer in dat spel, zeker als je in het begin in het verlaten huis bent is meer dan top. Het allerergste (achteraf ) is dat ik de hele tijd sneaky heb gedaan, zitten wachten, kleine stukjes rennen naar de volgende schaduw. Terwijl je pas vijanden hebt in 1 stuk van t hele level (veel later dan wanneer je begint) en dan nog zijn het er maar een stuk of 5 (die best goed dood te krijgen zijn met de fire arrows volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 10:18
Destijds als 10-jarig manneke Unreal gespeeld (dus de oude versie hé).

Vooral de weinige vijanden maakte het "eng", je wist nooit wanneer er eentje ging opduiken uit het duister... Dat ik combinatie met weinig munitie, maakte dat je dan nog eens moest spaarzaam met je wapen moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:22
Unreal 1, op het moment dat je in een gang loopt en de lichten 1 voor 1 uit gaan. aan het einde van de door noodverlichting verlichtte gang wacht een monster, het eerste wat je tegenkwam. en die muziek bepaalde geheel de sfeer! dat was wel even schrikken toen!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239217

[b]FTI schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:51:
En vroeger:
Descent
Die vliegende dingen die rood waren :O man man wat was ik bang :O of die schietende palen die je moest vernietigen voordat je door de exit kon, brrrr
Zoiets dus, alleen niet de juiste vijand:
http://www.descent2.com/mac/scrshots/descent003.jpg
Das grappig, ik dacht meteen aan descent maar het verbaasde me toch dat iemand anders het ook nog herinnerde.
Onze oven klokje maakte het zelfde tikkend geluid als de eindbaas (waarvan ik nooit heb kunnen winnen) Ik liep zowaar bang de keuken in.
Met een joystick in deze 3D wereld was het inderdaad goed toeven. Daar zouden ze nou eens een sequal van moeten maken..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djampire schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:56:
Unreal 1, op het moment dat je in een gang loopt en de lichten 1 voor 1 uit gaan. aan het einde van de door noodverlichting verlichtte gang wacht een monster, het eerste wat je tegenkwam. en die muziek bepaalde geheel de sfeer! dat was wel even schrikken toen!
Niet helemaal waar, het was de eerste Skaarj. ;) Die kon je wel in de coole playable intro gedeeltelijk zien. De eerste monsters die je tegenkomt zijn in het huisje als je buiten bent, soort vliegende beesten. In het huisje vind je vervolgens die pistol die kogels gebruikt. Als je dan langs de afgrond naar de mijn loopt kom je een brute tegen. Allereerste reactie als jij met je nieuwe coole pistol loopt = WTF hij heeft missile launchers.

Ja heb t vrij vaak gespeeld dat ik dat allemaal nog weet. Zo'n indruk heeft t gemaakt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08-2024
max payne 1, dat doolhof level met dat baby gehuil en het gekrijs van "je vrouw" op de achtergrond, redelijk psychotisch

half life 1. op sommige punten schrok ik me de pleuris als er weer een paar van die beesten tevoorschijn sprongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

max payne 1, dat doolhof level met dat baby gehuil en het gekrijs van "je vrouw" op de achtergrond, redelijk psychotisch
Daar kon ik in het begon ook niet goed tegen..

Maar ik ben het meest geschrokken bij F.E.A.R. ;(

Zat met twee vrienden achter de pc, lichten uit en geluid hard. Moesten door een donker kantoorgebouw lopen en op een gegeven moment moet je de hoek omlopen. Nu was te verwachten dat er íets ging gebeuren, maar wat..

Nu liep dat meisje op het plafond wat nogal onverwacht was :+

[ Voor 37% gewijzigd door PerfektOne op 14-01-2010 10:14 . Reden: moest aangeven waarom ]

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31
Dit is vast al veel vaker gezegd, maar het eerste spel waar ik mij het leplazerus schok was Thief:The Dark Project..
Was toen 11 jaar, het was al donker buiten en meteen in het begin van het spel wilde ik de schaduwen uitstappen, toen er plotseling een bewaker recht voor mijn neus stond. Dan schrik je wel even hoor, vooral omdat die bewakers, iig voor mij, overpowered waren.
Heb nog maar één keer daarna iets gehad van ik moet nu stoppen anders kan ik niet slapen en dat was met Bioshock.
Op zich niet zo'n eng spel, maar wel als je dit oververmoid om 2 uur scnachts op een krakende en tochtende zolderkamer speelt in het donker ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danidani
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03-2013
F.E.A.R. - Lichamen die uit het plafond vallen, het meisje dat af en toe ineens opduikt, echt bizar.
HL2 - De schreeuwende beesten achter je aan zijn bij tijden angstaanjagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Boagriuz schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:18:
Dit blijft inderdaad een leuk topic om te lezen. Merk ook dat er veel mensen zijn die de ervaringen als 10 jarig jochie niet snel vergeten.

Ik had dit ook rond de leeftijd van 8 toen ik voor het eerst doom (jawel doom 1) ging spelen.
Schrok me telkens verloren als dat roze beest weer tevoorschijn sprong :o
Zoiets vergeet je niet snel, als ik dit nu terug kijk is het wel lachwekkend, die monsters bestaande uit 3 pixels _/-\o_

[afbeelding][afbeelding]
Dit dus, ik was net als jij ook nog vrij klein toen ik dat spel speelde.

Heretic liet mij ook wel eens schrikken, ik denk omdat het spel gewoon een creepy sfeer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Ok, niet lachen maar voor mij was het TR 2 (of was het 3)? Oftewel Tomb Raider, er was een scene waarbij je langs de tempel van Zeus? omlaag moest, onderaan waren van die valse honden...elke keer weer als ze uit het donker kwamen sloeg mijn hart toch een keer over :) Was vast en zeker te veel afgeleid door Lara :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275731

Wat ik nooit meer zal vergeten was Phantasmagoria 1. Man, wat een sfeer zat daar in! Duistere mannenkoren op de achtergrond, 1 van de allereerste games die daadwerkelijk videobeelden gebruikte voor ultra realisme ;) en vette blood and gore... meer dan eens heb ik de PC uitgedaan omdat ik het niet meer trok :D

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 275731 op 14-01-2010 11:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
Dead Space _/-\o_ Snachts spelen op de Xbox met 5.1 surround ... pfff echt te eng gewoon al die geluiden om je heen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dead Space is voor mij ook wel het engste spel geweest tot nu toe. Mede doordat het geluid en de sfeer enorm goed uitgewerkt zijn :)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet echt veel horror-games speel, de laatste die ik daarvoor uitgespeeld had was Resident Evil 2 geloof ik.

[ Voor 73% gewijzigd door SToRM666 op 14-01-2010 12:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:58
wolf3d

Ik was 8 of 9 jaar, en toen al nazi's neerpoffen met de effecten van die vlaggen en lijken etc.
Kortom voor mijn leeftijd was dat eng :P

Spel waar ik echt meest en vaakste ben geschrokken moet toch wel zijn met resident evil 2, wat overgens een geweldige game is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 19-06 13:36
de oude resident evil dacht 3 ? in racoon city
ik weet nog wel, er zat z'n crawler ofzo geplakt aan het plafon
and it scared the shit out of me :P, ik wou meteen niet meer die gang in ( was toen pff 12 jaar )
en ook regelmatig had ik niet zoveel zin om een bepaalde deur open te doen.

Condemned
vooral op de momenten dat je gewoon wist dat er iets zou gaan gebeuren
maar wat,......

FEAR.
dat rot meisje, elke keer als ik haar tegenkwam , schrok ik me de tering
was vaak namelijk op die momenten, dat je je wat op je gemak voelt lalalal trappetje af
staat zij daar ! shotgun meteen stuk of 4 rounds ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 19-06 13:36
sirono schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:55:
inderdaad, ik werd er persoonlijk ook nie goed van
vond het een beetje een bad trip achtig
heel surreal en kreeg er niet echt bepaald een fijn gevoel van
ook al is het een game, heel bizar

* wat me ook altijd bij blijft van de max payne series ( 1 & 2 )
de soundtrack,. ( late goodbye bvb :P )

[ Voor 16% gewijzigd door osmosis op 14-01-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
FEAR 2, niet meer het meisje, maar de gekke mevrouw :) vooral op het laatste stuk!
spoiler: FEAR 2
Als je net van de tram naar de lift loopt, komt ze boel even verbouwen... leuk! Zit ik achter mijn computertje midden in de nacht "NOoOoooOoOooOo!" POEF! Oke.. de weg onder de dozen door vinden... ... WUT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:11
Resident Evil (GameCube)

Dat spel heb ik echt vaak uitgezet omdat ik gewoon niet meer wilde verder spelen! :> Ik schrok me vooral dood toen ik de gang doorliep en het camera punt veranderde en dan opeens die gemuteerde honden door de ruiten springen! ;( Of die super zombies die een stuk sneller liepen met hun grote hand/klauwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxloader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 19:07
Ha! hier heeft duidelijk dus nog niemand van penumbra gehoord :P
http://www.penumbragame.com/
Echt... pantshitting materiaal (speel alleen als het donker is met alle lichten uit) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maxloader schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:45:
Ha! hier heeft duidelijk dus nog niemand van penumbra gehoord :P
http://www.penumbragame.com/
Echt... pantshitting materiaal (speel alleen als het donker is met alle lichten uit) ;)
En voor de mietjes die niet durven maar wel willen weten waar het over gaat: Lets Play Penumbra

Voor mij:

De originele Resident Evil op de PSX. Man wat vond ik dat eng in 1996 (was 12 of 13 ofzo) en wat zag dat spel er toen mooi uit :D
Maar met stip op 1: De Shalebridge Cradle uit Thief: Deadly Shadows :X

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Myth.. en Myth 2 ik was toen echt jong en durfde het gewoon niet te spelen vanwege de zombies, en dat terwijl het rts was haha... ja en prince of persia 1 ook, die spikes waren zo eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Doom3 :D in heel het eerste level kwam bijna geen monster voor, tot plots ... :o :o :o
Bioshock vond ik trouwens ook wel een pittig sfeertje hebben.

Ik ga de demo van Penumbra eens spelen denk ik :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ward Vr op 14-01-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SUD schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:06:
ja en prince of persia 1 ook, die spikes waren zo eng.
* Biobakker meldt zich :P

(ik liet de spikes altijd door mijn vader doen :$)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Fear 2 8)7

Die Alma... Echt een eng mens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.widowpc.com/wpcimg/products/sc30014929_avp1-aliens-vs-predator-pc-boxart.png
Aliens vs Predator

Maar dan vooral omdat je bijna niet kon saven...

Voor de rest is bijna geen enkel spel écht eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
HL2, we don't go to Ravenholm level :p Eng is niet het juiste woord maar toch wel spannend :>
http://tweakers.net/ext/f...3101dee7665747f5/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Ward Vr op 14-01-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:00

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk dat er niet 1 spel is wat echt akelig is op zo'n manier dat ik hem als ergste betekend maar als ik dan toch wat spellen moet noemen.

Doom 3 was best wel freaky. Zoals gebruikelijk (heeft ook Doom 1 & 2 gespeeld) donkere locaties en mensen die vervrongen tegenstanders zijn. Als ik momenten moet noemen dan is het toch wel voornamelijk de CPU levels waarin je op de IT afdeling van de basis rondloopt, het 'head-moment' waarbij je wordt voorgesteld aan de vliegende hoofden. Het moment van de drie rocketbosses in de basis en Deltalabs. Hell viel wel mee.

F.E.A.R. Eigenlijk veel zoals bij Doom. Duisternis, enge geluiden veel gore en verassingselementen. Ik wil F.E.A.R. echter als minder classificeren omdat de omgevingen toch vaak 'netjes' waren en de tegenstanders vaak soldaten waren die professioneel vochten. Ik moet daarbij wel zeggen dat de fun-factor zeker zo hoog was als Doom en zelfs hoger omdat de AI vele malen beter was. F.E.A.R. 2 vond ik minder eng om een of andere reden.

Aliens VS Predator 1 & 2 Deze is zeker zeer akelig. Duistere basissen, vijanden die zeer hinderelijke abilities hebben die zich voornamelijk op ambushen specialiseren. Vooral als mens was het akelig een alien was te snel dood om bang te worden en een predator had teveel gadgets om bang te worden.

Clive Barker's Jericho Dit was toch wel een zeer akelige als game maar van Clive mag dat ook worden verwacht. Waren episode 1 en 2 (huidige tijd en nazi tijdperk) nog te doen zo waren de middeleeuwen en de romeinse tijd ronduit eng. De tijd van Sumerie en de eindbaas niet echt meer eng.
Maar de middeleeuwen met hun gek geworden kruisridders, zielen van dode kinderen en paden van bloed en de romeinen met hun badhuizen vol uitwerpselen en menselijke overblijfselen. Zeer eng. Beslist 1 van de beste.

Horrer adventure's zijn ook zeer eng zoals Alone in the Dark maar ik krijg altijd een scripted gevoel erbij en het blijft me na het initiele gebeuren ook niet vast houden/ facineren en dat vind ik belangrijk.

Bioshock was zeker creepy, maar meer in gestoord/raar en minder in zeer eng. Er waren 1 a 2 momenten waarin het echt eng was in het begin maar na het initiele hospital level vond ik het veel meer shooter worden dan daadwerkelijk akelig zijn.
Half Life 2 was wel eng in Ravensvill maar buiten dat was het redelijk te doen. Wat mij aan halflife beviel was het snelle tempo maar buiten Ravensvill waren er nauwelijks echt enge momenten.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 04:55
FarCry2 - vanwege die gefreakte trygens die ineens achter je staan in combinatie met de toch wel sfeerbepalende achtergrondmuziek.
En DukeNukem3D - omdat ik toen ik dat speelde nog best wel junior was :)

[ Voor 22% gewijzigd door Barleone op 14-01-2010 15:04 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340014

3x raden:
Silent Hill 4 The room, eeeeeecht eng man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dead Space

Ik heb dit eens een half uurtje bij iemand gezien maar ik ging weg omdat ik het te eng vond, de spanning/geluid. Ik schrok me steeds dood van die monsters die kwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
De eerste horrorachtige game die ik speelde, American McGee's Alice.
Het engste vond ik Alice zelf, zo'n klein meisje onder het bloed. Echt luguber, maar wel leuk. >:)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24lpjqb.jpg

Het nieuwe deel word in 2011 verwacht, deze teaser is trouwens nep. maar wel goed...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XB8hhgAk2uo]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325725

Fear, hands down... ik hou niet zo van het paranormale, en dan ook die flashes en vervolgens dat meisje wat voor je snuffert staat....
enige spel wat ik ooit ben gestopt met spelen daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Niets origineels:

Doom III: viel tegen als spel, maar omwille van de donkerheid ben ik een paar keer goed geschrokken.
F.E.A.R.: viel ook tegen als spel, maar de creepy gebeurteniss deden me wel schrikken.
Half Life 2: geweldige reeks, veel adrenaline, en soms écht wel schrikken. Ik hou me voor dat ik in één van de episodes geweldig geschrokken ben, maar ik weet echt niet meer waar precies.

En gek genoeg nog niet genoemd:

Left 4 Dead 2: net als in HL2 is de combinatie adrenaline + onverwachte gebeurtenissen enorm schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Anoniem: 340014 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:31:
3x raden:
Deze vond ik toen ook echt eng! Helemaal alleen in je donkere kamer met surround geluid. Hoevaak ik wel niet gestopt ben met spelen daardoor :P. Is toch al een paar jaar geleden ondertussen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
System Shock 2, de enge geluiden op de achtergrond dat er altijd wel een wezen in de buurt kan zijn, en Shodan die random dingen op het schip laat doen. Het geluid en sfeer in deze game zijn echt gaaf.
Fatal Frame, met je camera aan het rondspeuren naar geesten, draai je je om staat er opeens een geest voor je snuffert...aah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 12:21
ik herhaal het nog eens: realms of the haunting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Anoniem: 340014 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:31:
3x raden:
De trailer daarvan is (naast lang, 9 minuten) ook erg bizar. Met natuurlijk mooie muziek :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 09:17
resident evil, gewoon doordat je wist dat het ging komen en het kwam maar niet, en opeens stonden ze naast je. Ook Fear, gruwelijk, opeens dat meisje weer voor je in een korte glimp, vooral in het donker en s'avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Metal Gear Solid op de PS1. Geen echt eng spel, maar voor mij vroeger wel. Ik was nog 8 of 9 jaar en ik was echt terrified toen ik voor het eerst alert status kreeg op shadow moses. Het lukte me ook niet om ver te komen in dat spel. Vond die witte bewakers in het sneeuw maar eng en dan moest je ook nog eens kruipen door luchtsluizen... brrrr :'(. Hoor je ook nog eens iemand ontzettend dramatisch 'Snake, Snaaake!!!' schreeuwen als je dood gaat.

Toen ik 11 was had ik wel ballen gekregen en de game uitgespeeld (eerste keer wel op very easy dan :P).

Ik speel verder bijna nooit horror games of horror shooters (spreekt me niet aan), dus dit is de enige game ervaring die ik als eng kan beschouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door KngfCnns op 16-01-2010 11:44 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Doom 3 en Unreal II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:16
Half-life toen ik nog 10 was
Heb veel gedeeltes gespeeld met 1 hand aan de muis en de ander voor me ogen, en dan alles met 1 hand proberen te doen :D

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Resident Evil (dat er ineens zombies door het raam kwamen) :D

En op sommige momenten F.E.A.R.
Daar had je echt het gevoel alsof je in een horrorfilm zit :o

Verder even Silent hill gespeeld (PSP) maar snel weer weg gedaan. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Frostbite op 15-01-2010 10:34 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:04

Player1S

Probably out in the dark

F.E.A.R. denk ik toch wel.
Die heb ik echt paar keer uit gezet omdat ik het niet meer trok.

The Suffering was er ook zo'n 1.

Beide had van die flashes van herinneringen of andere dingen die volledig onverwachts kwamen.

Phantasmagoria verdient ook een vermelding. Niet echt zo eng als F.E.A.R. of The Suffering maar wel behoorlijk eng.
Dead Space was ook zo'n fijne. Zeer goed gedaan met de geluiden. Loop je ergens, hoor je opeens een stalen pijp vallen maar ziet niks en er gebeurd verder ook weinig. Maar toch doodsangsten :X

F.E.A.R. 2 en Doom 3 vond ik niet echt eng.
bij F.E.A.R. 2 was het te voorspelbaar, je wist zo'n beetje wel wat er zou komen omdat je deel 1 al kent.

Doom 3 klopte gewoon niet voor mijn gevoel. Te donker. En kijk je met je zaklamp in een hoek of er niks zit. Vind je niks dus draai je je om wordt je opeens van achteren aangevallen |:(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311992

Silent Hill 1 op de PSX.
Ik was 15 jaar oud en mijn twee broertjes keken meestal mee. We speelden 't spel in het donker, meestal in de late avond uren..
Weet je wat zo ongelovelijk was, vind ik nog steeds trouwens,

in het spel kom je op een gegeven moment een hand tegen, met een medaille erin dacht ik. Het was in het schoolgebouw op de tweede verdieping. Voordat ik deze hand tegenkwam, had ik deze zelfde hand(!!!) een dag voordat ik hem voor het eerst zag, in mijn dromen gezien.

Ik snap dit nog steeds niet. Hoe kun je nou iets in je dromen zien terwijl je het nog nooit heb gezien?
Heeft mijn geest het spel stiekem verder gespeeld misschien?
Ik vind Silent Hill 1 nog steeds het engste spel ooit. OK, graphics nu, zijn niet echt super meer.

Resident Evil series vond ik iets meer actie gericht dan Silent Hill.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 311992 op 15-01-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182269

Ik kan niet kiezen tussen F.E.A.R of de hele STALKER serie.
Beide spellen hadden zo hun schrik momenten. Vooral de nachten in STALKER ( mits je de goede video-instelling gebruikt) zijn best creepy als je alleen je zaklampje moest gebruiken.
En omdat ik vaak overdag geen tijd had speelde ik deze spellen savonds of snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:03
Ik denk dat het Doom3 is... vroeger hield ik nooit zo van dit genre en heb ik ze daarom ook nooit gespeeld, maar heb het een keer geprobeerd met Doom3. Waarom vond ik het zo eng:
A: je kon de brightness nog zo hoog zetten, het werd er echt niet lichter van in het spel
B: je werd vaak verrast (mede doordat het zo donker was)
C: de enge wezens
D: de levensechte graphics (voor die tijd natuurlijk)
E: de onvoorspelbaarheid...

Maar: het was ook een supervet spel, vanwege de ontzettend groffe wapens in het spel die je kon gebruiken (maar ook wel degelijk nodig had) :) Alleen nooit uitgespeeld, kreeg er hoofdpijn van.

EDIT: ik heb FEAR ook wel gespeeld, maar vond die toch minder eng. Waarschijnlijk mede doordat ik het verhaal echt totaal niet begreep in de game.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorn1986 op 15-01-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zonder enige twijfel. De aller eerste Doom. Ik was toen nog vrij jong en kreeg nachtmerries ervan. Ondanks dat heb ik hem wel uitgespeeld ;)... De sfeer, de muziek, de geluiden van de monsters dat maakte het voor mij zeer spannend.

Verder heb ik bij geen enkele game meer zo'n sensatie/spanning/angstgevoel gehad. Half-life had ik wel schrik momenten, net zoals bij Doom3, maar dat is niks vergeleken met de eerste Doom :p

[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 15-01-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 11:23
Doom 3!! en dan vooral die scene dat je die kerel moet volgen die een zaklamp heb. HEERLIJK.
Bioshock!! HEERLIJKE sfeer. niet ECHT horror...meer thriller.
Dead Space: Ook best lekkere sfeer en behoorlijk wat erg spannende momenten!!!

Bioshock blijft bij mij een topper. Ik ga 9 februari ook absoluut voor de winkel liggen voor deel 2.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Auredium schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:57:
Ik denk dat er niet 1 spel is wat echt akelig is op zo'n manier dat ik hem als ergste betekend maar als ik dan toch wat spellen moet noemen.

Doom 3 was best wel freaky. Zoals gebruikelijk (heeft ook Doom 1 & 2 gespeeld) donkere locaties en mensen die vervrongen tegenstanders zijn. Als ik momenten moet noemen dan is het toch wel voornamelijk de CPU levels waarin je op de IT afdeling van de basis rondloopt, het 'head-moment' waarbij je wordt voorgesteld aan de vliegende hoofden. Het moment van de drie rocketbosses in de basis en Deltalabs. Hell viel wel mee.

F.E.A.R. Eigenlijk veel zoals bij Doom. Duisternis, enge geluiden veel gore en verassingselementen. Ik wil F.E.A.R. echter als minder classificeren omdat de omgevingen toch vaak 'netjes' waren en de tegenstanders vaak soldaten waren die professioneel vochten. Ik moet daarbij wel zeggen dat de fun-factor zeker zo hoog was als Doom en zelfs hoger omdat de AI vele malen beter was. F.E.A.R. 2 vond ik minder eng om een of andere reden.

Aliens VS Predator 1 & 2 Deze is zeker zeer akelig. Duistere basissen, vijanden die zeer hinderelijke abilities hebben die zich voornamelijk op ambushen specialiseren. Vooral als mens was het akelig een alien was te snel dood om bang te worden en een predator had teveel gadgets om bang te worden.

Clive Barker's Jericho Dit was toch wel een zeer akelige als game maar van Clive mag dat ook worden verwacht. Waren episode 1 en 2 (huidige tijd en nazi tijdperk) nog te doen zo waren de middeleeuwen en de romeinse tijd ronduit eng. De tijd van Sumerie en de eindbaas niet echt meer eng.
Maar de middeleeuwen met hun gek geworden kruisridders, zielen van dode kinderen en paden van bloed en de romeinen met hun badhuizen vol uitwerpselen en menselijke overblijfselen. Zeer eng. Beslist 1 van de beste.

Horrer adventure's zijn ook zeer eng zoals Alone in the Dark maar ik krijg altijd een scripted gevoel erbij en het blijft me na het initiele gebeuren ook niet vast houden/ facineren en dat vind ik belangrijk.

Bioshock was zeker creepy, maar meer in gestoord/raar en minder in zeer eng. Er waren 1 a 2 momenten waarin het echt eng was in het begin maar na het initiele hospital level vond ik het veel meer shooter worden dan daadwerkelijk akelig zijn.
Half Life 2 was wel eng in Ravensvill maar buiten dat was het redelijk te doen. Wat mij aan halflife beviel was het snelle tempo maar buiten Ravensvill waren er nauwelijks echt enge momenten.
met bovenstaande eens,al wil ik Clive barker's undying ook nog wel toevoegen,daar heb ik ook nog flink wat schijt momenten bij gehad (was nog jong :P )
sowieso scheelt het zoveel of je 2.1 of 7.1 speelt :P vooral bij doom3 was 7.1 te slech met al die geluiden :P wist soms echt niet meer of het echt of spel geluiden waren :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Silent Hill serie. 2 en 3 vooral. Blijft toch echt met kop en schouders de beste van het horror genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Aliens vs Predator

Een spel dat ik maximum een halfuur aan een stuk kon spelen, gewoon omdat ik er té zenuwachtig van werd. Daar in je eentje rondlopen in donkere gangen, en plots begint je sensor meer en meer te beepen omdat hij Aliens waarneemt. Ondertussen komen ze dichter, en zijn ze met meer... dat ding begint dan half te flippen, en voor je het doorhebt zitten er Aliens op het plafond boven je of staan ze achter je. :'(

Resident Evil 4

De voorgaande delen ook gespeeld (1&2 toch) maar in 4 leefde ik me meer in. Het meest eng vond ik het stuk waar je in die containers moest rondlopen samen met een sterke en creepy vijand, en 1 voor 1 stortten die containers naar beneden dus de ruimte werd kleiner en kleiner :D

Ook het stuk met die Regenerators was behoorlijk eng.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 15-01-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Adlermann schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:49:
ik herhaal het nog eens: realms of the haunting.
Ik ook!!! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Geef ook duidelijk aan waarom je het een eng spel vond!