Toon posts:

Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 15.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• RuudBurger
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-12 23:46
Phantasmagoria

op 10 jarige leeftijd, best wel eng als je het mij vraagt..
die filmpjes die tussendoor kwamen waren echt TE erg.

• StarWolfer
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01-12 11:07
Doom3 : De (te) donkere setting, en de knipperende lichten ( " zijn dat nou de rode ogen van een beest, of is het een lampje ? " ), maakten het gewoon super eng. Voorbeeld situatie: het is avond, en alleen je computer monitor staat aan. Onverwachts komt je vriendin binnen, en tikt je op de schouder om te vragen of je iets drinken wilt, terwijl je haar niet binnen hoor komen door de headset die je op hebt. :'(

Bioshock : De Big Daddy's hoor je aankomen en laten je met rust als jij dat ook doet. De spider & houdini splicers daarintegen. :)

Fear : Op basis van de demo heb ik besloten om niet de volledige versie te spelen. Ik heb de controller uit mijn hand laten vallen door het meisje ( " automatisch omdraaien op trap moment " ) :X

Phantasmagoria 1 & Doom 1+2 : Als klein jochie waren die roze varkens echt mega spannend 8) . Tegenwoordig lach je erom.

[Voor 3% gewijzigd door StarWolfer op 22-10-2007 13:18]

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 29-11 08:46

PoweRoy

funky!

thief 3 met het welbekende cradle level ;)

Enorm freaky om door het weeshuis heen te lopen. Inmijn geval was het sluipen met je wapen, terwijl er in het begin geen monsters zijn :o

[This space is for rent]

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:37
Exuimtum schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:02:
Ik weet niet of jullie het serieus weten, maar er zijn geluiden die een volstrekt nuchter en gezond persoon volstrekt krankzinnig kan krijgen met nachtmerries en al. Mijn neef heeft de opname die 55 minuten duurt. Als ze dat ooit gaan doen in games speel ik nooit meer games.
In Doom 3, een oudje inmiddels herkende ik het effect van die opname ergens in een level. Ik heb het doorspelen subiet gecanceld en het spel direct van mijn harde schijf afgebonjourd en de CD'tjes gebroken en weggedaan. Heel ziek gewoon.

Ik ken de opname en na 18 minuten moest het stoppen. Ik weet niet hoe mijn neef aan zulke psychotische geluiden komt, maar het lijkt een opname vanuit het hoofd van een ernstige schizofreniepatient en ik vind die mensen erg eng :/
Dat klinkt gaaf! Waar kan ik die geluiden vinden? Lijkt me wel lekker eigenlijk :9

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kurkdroog394
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02-09-2009

kurkdroog394

Three frags left.

Aztec Challenge op de C64.

Tijdje terug al maar het enige spel waar ik de kriebels van kreeg. Alleen die muziek was al hypnotiserend. Eerste level over die speren springen en eronder duiken.

[Voor 17% gewijzigd door kurkdroog394 op 22-10-2007 14:48]

• SjorsVN
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-11 13:29
Toen ik een jaartje of 10 was en ik Diablo 1 speelde. Dan kwam je in Dungeon 4 om de 'Butcher' te verlaan. Die zat in zo'n apart kamertje met allemaal mensen die aan een stok gespiest waren. En als je die deur open deed zei ie: aaah fresh meat... Doodeng ;(

• MMaRsu
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 26-06-2008

MMaRsu

Ready To Own

*knip*
Niet via hier in ieder geval.

[Voor 95% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 11:41]

XBL Gamertag = MMaRsu NL

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:46
Phantasmagorie 1 en 2 (1 heb ik uitgespeeld koste me wel bijna me hele zomervakantie en heel wat slapeloze nachten soms.... (10 jaar schat ik misschien 12)

Vind het jammer dat er niet meer een vervolg kwam van Phantasmagoria. Al ga ik dat spel niet zomaar op een onweers avondje lekker lopen spelen...

Speelde het toen buiten onweerde en was net eng stuk (ook onweer) en door de harde wind klapperde me raam open... Op zo'n moment en zo'n jonge leeftijd kan een kind van 0 tot heeeeel hard om bij zijn ouders zijn :).

• soheilmd
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 26-11 23:59
De Combinatie van Logitech Z-5500 en FEAR schrok mee paar keer rot

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:01

WoBBeL

*zwaai*

F.E.A.R...stomme kleine meisje altijd :P

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• link_mario
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:09
Voor mij Doom3 toch wel uit de meest recente geschiedenis. Je wéét waneer er iets komt na een tijdje, maar toch die donkere en beklemmende sfeer zijn niks voor mij.
'
En ook Tom Raider, ik was af en toe zo bang, want dan kwamen er ineens tijgers achter je aan of ander ongedierte. Daar schrik je van als knulletje van een jaar of 10... :(

• Fl4pp13
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Kleine meisje is liev >:) Vond FEAR een heerlijk spel door de hele setting, vond het vanaf het begin al scary, en later zit je opeens vast in een kamer waarin je ondersteboven door een bloedbad heenloopt :X
Vond Doom 3 zeker ook eng, gruwelijk vanaf het begin.

• Mathijs1
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Het wordt tijd voor een deel 2 volgens mij!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-12 18:48
AvP2 net ffkes erop gegooid, had em hier liggen maar nog nooit gespeeld.

Ben ik zo in dat eerste level waar je de reactor moet aanzetten, heb ik dat gedaan komt er zo' n pijp door t plafond vallen. Ik schrik me helemaal de pleuris :)

Doom 3 en Fear zijn echter ook goede kandidaten

• Dracul
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 28-06 09:54

Dracul

Ooh yeah!

Undying en AvP staan hoog op mijn lijstje met schrikmomenten. Het voordeel van deze twee spellen is dat ze wel een goede besturing hebben en je dus redelijk kunt vertrouwen op je eigen kwaliteit en reactiesnelheid. Als een horrorspel een brakke besturing heeft heb je nog een extra dimensie van angst. Zo vind ik spellen als Nocturne, Blair Witch en Alone in the Dark redelijk angstig vanwege de beperkte besturing.

• Vrijdag
Nocturne, die heb ik laatst ergens gekocht (met grote doos :9 ) maar het loopt niet echt heel lekker. Misschien moet ik het in een dosbox proberen oid. Of een controlpad aansluiten, wellicht gaat dat wat beter.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• speek1984
  • Laatst online: 29-11 09:16
F.E.A.R. for sure :X

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:28

mace

Sapere Aude

Lees anders ook even de waarschuwing. :>

• Tank-a-Holic
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09-12-2013
Resident Evil !!

Het leuke/minder leuke aan het spel was toch wel het feit, dat je bijvoorbeeld al 20 keer door een betreffende gang was gelopen zonder dat er iets aan de hand was, en dan pakt je ergens een gun of sleutel of iets dergelijks aan de andere kant van van het gebouw waar door er iets werdt geactiveerd.

Daarna loop je toevallig weer door het bekende gangetje en KLABAM !, springen er 5 zombies door het raam !!! Ok, dat is dus ...niet leuk !

• 450sel
  • Laatst online: 14-10-2008
Ik weet niet meer hoe het spel heette, ik dacht dat het op de C64 was, in ieder geval was het een spel van lucasarts...in het begin zat je in de cockpit van een of ander ruimteschip en na een tijdje vliegen en in het donker turen naar de sterren verscheen er ineens een groen mannetje die langs de voorruit omhoogkroop en een ijselijke kreet uitbraakte...de eerste keer ( en hoewel ik wist dat het weer zou komen, ook nog een paar keer daarna ) zat ik echt verstijfd van schrik naar het beeldscherm te staren...vergeet ik nooit meer.

edit: Het was toch iets anders dan ik dacht...het heette 'rescue on fractalus'en je moest met een ruimteschip over het oppervlakte van een planeet vliegen en astronautjes redden die gecrashed waren...als je er en gevonden had moest je er zo dicht mogelijk bij landen. Je zag dan in de verte een mannetje in een ruimtepak naar je toe rennen. Als hij dicht bij het ruimteschip was verdween hij onder je uit beeld en na zo'n 10 seconden hoorde je dan geklop en moest je de deur opendoen om hem binnen te laten..maar het kon ook een vermomde alien zijn...en dat wist je pas als hij dus gillend tegen de voorruit stond te bonken...( een absoluut schrikmoment... ) je moest dan snel je schip starten en wegvliegen voordat hij een barst in de ruit sloeg en de giftige buitenlucht binnen kwam...en het was op de Atari800XL

[Voor 43% gewijzigd door 450sel op 23-10-2007 15:41. Reden: correctie]

• Archatos
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-09-2008
*knip*

[Voor 88% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 11:41]

Lian Li PC-75B / Q6600 / 4GB OCZ Platinum / Asus P5N32 SLI / Asus 8800GTS 512 (G92) / 2* 250gig WD Sata 2x 500gig WD Sata / OCZ Modstream 520w

• el conquistador
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10-01-2010
Maniac Mansion op de XT (met turob, 8Mhz of zo :9~ ) is mij altijd bijgebleven als een erg creepy spel. Ik was dan ook nog maar een jaar of 11 maar oké!
Dat je dan in die kelder opgesloten zat en die deur met die code op de 1e verdieping. Verder zagen die (blokkerige) mannetjes er ook wel gestoord uit.

Helaas nooit echt ver met dat spel gekomen en ook nooit iets van een walkthrough tegengekomen.

Assumption is the mother of all f***-ups.

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04-12 20:45

EgoPro

Time is an illusion.

*knip*

Countdown, je wordt wakker in een cel in een gekkenhuis, als je uitbreekt hoor je regelmatig een ijzingwekkende schreeuw op de gang en overal lopen bewakers op zoek naar je.

[Voor 8% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 11:41]

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04-12 20:04
Btw, ik heb dit spel maar nog niet gespeeld:
http://www.scratchesmystery.com/

Het blijkt heel erg geluid-gericht te zijn.
Misschien een tip voor jullie!! Heb van een aantal mensen gehoord dat ie aan te raden is met headset :D
Als ik tijd heb ga ik hem doen >:)

• Ludwig83
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-08-2008

Ludwig83

Het is mij Ludo...

Aliens VS Predator 2. Oud spel maar in die tijd vond ik hem wel schrikerig

Asus p5n32-e sli 680i, 2xMSI 8800GT OC sli, Intel E6600 3600mhz, 2gig geil 800mhz 4-4-4-12 GameXstream 700watt

• Vrijdag
ixl85 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:20:
Btw, ik heb dit spel maar nog niet gespeeld:
http://www.scratchesmystery.com/

Het blijkt heel erg geluid-gericht te zijn.
Misschien een tip voor jullie!! Heb van een aantal mensen gehoord dat ie aan te raden is met headset :D
Als ik tijd heb ga ik hem doen >:)
Scratches ligt trouwens bij de Bart Smit voor drie euro ofzo in de budgetbak. Ik weet alleen niet of dat de Director's Cut is.

• Tha Man
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 11:13
SjorsVN schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:59:
Toen ik een jaartje of 10 was en ik Diablo 1 speelde. Dan kwam je in Dungeon 4 om de 'Butcher' te verlaan. Die zat in zo'n apart kamertje met allemaal mensen die aan een stok gespiest waren. En als je die deur open deed zei ie: aaah fresh meat... Doodeng ;(
Hej, no offence, maar het was Dungeon 2 :)

En het was inderdaad verschrikkelijk eng, met al die geluiden erbij. Dat was voor mij overigens ook hetgene dat het zo eng maakte, al die (voor die tijd) fantastische omgevingsgeluiden!! Continue voetstappen op de achtergrond, en allerlei stemmetjes en gegil enzo...fantastisch!! :D

• Auredium
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-11 14:09

Auredium

Informaticus Chaoticus

Doom 3: De donkere steegjes waren best akelig. Vooral als er overal zombies rondlopen word het best creepy. Nadeel van Doom 3 is dat na verloop van tijd het voorspellend word waar monster komen.

F.E.A.R.: Buiten de superbe AI van de vijand die heel goed is, vond ik de momenten met Alma en de ghosts zeer geslaagd. Dat zijn de creepyste momenten van het spel toch wel.

Alone in the Dark 3: Een gouden oude, één van de eerdere 3D spellen van de computergames. Creepy momenten als je door het spookstadje door slenterd op zoek naar antwoorden.

S.T.A.L.K.E.R.: Dit spel is over het algemeen wel te doen maar er zijn een paar momenten waarop het toch wat spannender word zoals ondergronds door een onzichtbaar monster te worden aangevallen.

Half Life 2: Ravenholm en andere donkere stukken met zombiemomenten.

Alien versus Predator (2): Vooral als je tegen aliens moet word het snel akelig. Regen, nacht, onweer en in de verte schreeuwende aliens die je gaan aanvallen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• dopje1982
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-08-2008

dopje1982

wii for mii

resident evil code veronica op de dreamcast.
persoonlijk vind ik dit een van de beste spellen uit de reeks.
mijn zus heeft me een keer zo aan het schrikken gemaakt toen ik het midden in de nacht speelde en ik helemaal in het spel zat... :o
geweldig gewoon die sfeer :9
jammer genoeg miste ik dat een beetje in RE4 :'(

deze ruimte is te huur voor reclame doeleinden!

• CoZ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 30-06-2011
LinuX-TUX schreef op zondag 08 juli 2007 @ 02:29:
Eng ... eng ... eng ... ja ik weet niet :S .... ik heb sinds jong af aan al tegen de regels in gegamed. Vroegah was er nog geen leeftijdsgebonden iets ^^
leisure suit larry in the land of the lounge lizards (of gewoon larry 1) is voor mij het eerste spel met 18 plus check

1987 (en toen was ik dus 7 ^^ )

• twiekur-user
  • Laatst online: 02-09-2010
phobosdeimos schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:12:
Er bestaan twee soorten antwoorden op deze vraag:
- het antwoord van mensen die System Shock 2 nog nooit gespeeld hebben
- het antwoord van mensen die System Shock 2 al gespeeld hebben

Mijn antwoord dus: System Shock 2.
Pure psychologische terreur van de engste soort.
Amen.

System shock 2 was echt een absurd sfeervol spel in zijn tijd. Het verlaten ruimteschip, dwalen door half verlichte gangen en dan de dingen die je tegenkwam, de sfeermuziek, het besef dat er iets heel erg verkeerds aan de gang is .... heel goed.
Ik zat er toen ook echt in en heb heel wat spannende uurtjes beleefd.

Nooit zal ik die treiterende stem uit mijn hoofd krijgen die de hacker maar blijft plagen 8)

Ik raad een ieder die het nog niet gespeeld heeft hem eens te proberen (als je hem nog vindt) met de texture mod. Het is een regelrechte (ondergewaardeerde) game klassieker.

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-12 16:40

BaRF

bijna kerst

Exuimtum schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:02:
[...]

Ik weet niet of jullie het serieus weten, maar er zijn geluiden die een volstrekt nuchter en gezond persoon volstrekt krankzinnig kan krijgen met nachtmerries en al. Mijn neef heeft de opname die 55 minuten duurt. Als ze dat ooit gaan doen in games speel ik nooit meer games.
In Doom 3, een oudje inmiddels herkende ik het effect van die opname ergens in een level. Ik heb het doorspelen subiet gecanceld en het spel direct van mijn harde schijf afgebonjourd en de CD'tjes gebroken en weggedaan. Heel ziek gewoon.

Ik ken de opname en na 18 minuten moest het stoppen. Ik weet niet hoe mijn neef aan zulke psychotische geluiden komt, maar het lijkt een opname vanuit het hoofd van een ernstige schizofreniepatient en ik vind die mensen erg eng :/
Die heb ik ook een keer als mp3s gehad, waren dat niet een stuk of 8/10 'tracks'? Weet nog dat ik er echt misselijk van werd en het gewoon MOEST stoppen... Komt wsch door de lage geluiden (*google infrasoon geluid) waardoor alle mensen (en dieren) ook bang worden van bv het gebrul van een leeuw, ook al zit ie achter de tralies :) - * BaRF zet discovery weer aan :+

Engste game was voor mij denk ik ook phantasmagoria - was toen nog jong haha en het feit dat het echte beelden waren :X

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• .Gertjan.
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-10 18:18
F.E.A.R.: Brrr... dat enge meisje, hoewel mijn PC het niet helemaal trok vond ik het toch vrij creepy... Vooral in een hele donkere kamer met geluid hard aan... Hoor je een kraak in je walky-talky en weet je dat ze weer komt en schiet er een schim voorbij... brrr

Doom3: Vooral het feit dat de levels donker waren en je soms een monster "kwijt" was... Niet gaaf als ze in het donker met je zaklampje op zoek moet...

Half-Life 1/2: De talloze schrik momenten dat je gewoon WEET dat er iets in een buis zit, maar gewoon erin moet... En dan maar hopen dat je schotgun eerder is dan dat beestje

En gisteren en stukje undying gespeeld, vind het nu al vrij freaky... Als je in een spiegel kijkt dat er ineens een spook achter je staat...

Vond de demo van Blair Witch die ik ooit gespeeld heb ook wel freaky met al die schimmen :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Dennahz
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

F.E.A.R. vond ik niet echt eng, maar er zaten gewoon schrikmomenten in. Ik schrik soms ook van m'n vriendin, maar of ze dan gelijk eng is ? :p

Condemned vond ik wat dat betreft beter... erg goede sfeer, vooral met surround geluid aan. Je zat soms echt in spanning omdat je health bijna op was en je hoopte dat er geen monsters de hoek om kwamen. Erg goed gedaan iig. :)

Twitter

• Vrijdag
BaRF schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:08:
[...]

Die heb ik ook een keer als mp3s gehad, waren dat niet een stuk of 8/10 'tracks'? Weet nog dat ik er echt misselijk van werd en het gewoon MOEST stoppen... Komt wsch door de lage geluiden (*google infrasoon geluid) waardoor alle mensen (en dieren) ook bang worden van bv het gebrul van een leeuw, ook al zit ie achter de tralies :) - * BaRF zet discovery weer aan :+

Engste game was voor mij denk ik ook phantasmagoria - was toen nog jong haha en het feit dat het echte beelden waren :X
Ik ben echt bijzonder geïnteresseerd in deze muziek/geluiden. Nu luister ik ook vaak darkambient en dat is ook niet heel erg gezellig zeg maar. Zou graag een cd'tje oid hiervan hebben. Is dat mogelijk? Of kan je dat niet in de winkel kopen? (al een dikke maand zonder internet is best lastig)

En System Shock 2, dat ga ik ook eens proberen. In Den Haag zit een gamewinkel die het vast wel heeft liggen.

• Cassius
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

"We don't go to ravenholm anymore"

*shivers* :/ ...

Die 'stripped of their flesh' crawlers lieten me goed flippen. In Fahrenheit zaten ook wat hartkloppende momenten, zeker als je er zo inzit (echt imo een STEENGOED spel, kan niet wachten op Heavy Rain) dat je het in 2 dagen uitspeeld.

De meeste mensen deugen!

• darkphoenix
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-07 15:24
splatterhouse 3 op de megadrive

En fear had een paar leuke momenten in het donker!

Oke ben vandaag clive baker Jerigo aan het spelen en die krijgt ook een mooie plaats in me top 3 .

[Voor 37% gewijzigd door darkphoenix op 25-10-2007 16:31]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:41

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik vond destijds Undying een kicke/eng spel.. iv.m. muziek en verassingseffecten/momenten

Verder had ik bij Doom3 ook wel wat momenten dat de muis bijna mijn hand uit vloog :P

ben ook wel benieuwd naar die nieuwe van Clive Barker

[Voor 45% gewijzigd door AndereKoekoek op 26-10-2007 11:40]

• Shao Kahn
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 21:07
BaRF schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:08:
[...]

Silent Hill 1 vanwege het geluid dat op sommige momenten echt je hartslag omhoog gooide en je helemaal feaky werd.
Ben erg geintereseerd in deze geluiden. Kan nl niet geloven dat zoeits echt werkt. heeft iemand een link of zoekterm?

Een spel spelen zonder geluid is niet eng, pas als er geluid bij komt wordt het creepy. Zelfde geld voor film.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• ixl85
  • Laatst online: 04-12 20:04
Shao Kahn schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:29:
[...]
Ben erg geintereseerd in deze geluiden. Kan nl niet geloven dat zoeits echt werkt. heeft iemand een link of zoekterm?
Ik ook, wil ze wel hebben :)

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

ixl85 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:35:
[...]

Ik ook, wil ze wel hebben :)
me 3, dat lijkt me toch wel tof. En nee, ik hoef geen illegale link, maar zoekwoorden zijn welkom :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Auredium schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:41:
F.E.A.R.: Buiten de superbe AI van de vijand die heel goed is, vond ik de momenten met Alma en de ghosts zeer geslaagd. Dat zijn de creepyste momenten van het spel toch wel.
Je dusdanig de tering schrikken van een klein meisje dat al s je een ladder afgaat ineens recht voor je gok staat,, dat je je koffie in je schoot giet en je eerst druk maken om die trap af te komen en dán om je gekookte noten. Veel te absorberende atmosfeer voor m'n gezondheid :P
FEAR? Scary? Oh yes.
Half Life 2: Ravenholm en andere donkere stukken met zombiemomenten.
Half Life één heeft me een keer een schaal M&Ms gekost, die stond te dicht bij m'n muishand en ik schrik nog wel eens van dingen die uit buizen in m'n gezicht springen. HL2, de springerige skeletten zombies... brrr.
Half Life? Schrik momenten te over, echt éng? Mwah. Gaat.
Alien versus Predator (2): Vooral als je tegen aliens moet word het snel akelig. Regen, nacht, onweer en in de verte schreeuwende aliens die je gaan aanvallen.
Met zweterige handen in een duistere kamer en je speakers nogal hard door een door aliens geinfesteerde fabriek heen sluipen. Dit spel vond ik niet alleen gruwelijk spannend, ik ken geen ander spel waar ik midden in de nach tnog een keer wakke rvan geworden ben omdat ik erover droomde. Ik heb nóóít nachtmerries, maar na AvP2 helaas toch wel.
Lekker blijven spelen, griezelen is cool :D

Maar wat het bij mij als 15 jarige het beste deed was nog wel Doom. Nét een soundblaster gekocht, en dan in de donkere nacht in een donker hol met ongekend enge geluiden in je oren nét niet de ballen hebben om de hoek om te gaan om te kijken wat dat gebrom is, maar ook niet willen opgeven. Quicksave, schietgebed, rennen en een hartstilstand krijgen als je met je shotgun de hoek om loopt om die imp te slachten en het ineens een drietal Pinkies blijkt te zijn.
Fenomenaal.
* KnetterGek loves spooky games :)

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• DubbelU
  • Laatst online: 07-05-2019
doom1&2 (geniale soundtrack) vooral schrikmoment wanneer en zo'n rode cycloop om het hoekje zat!

En half-life 1 <-- beste spel ever!

• Martin-S
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 28-11 08:06
AvP 2 - Met kop en schouders. Het enige spel dat ik op een gegeven moment niet meer met bijna alle lichten uit speelde. En al helemaal niet als ik alleen thuis was.............. :X

Helemaal donker, je ziet vrijwel niks en je radar maar pingen en stipjes laten zien.

Regelmatig bijna van mijn stoel geflikkerd omdat er ineens een Alien of Predator (die uit cloacking kwam) voor me stond.....

• _jack_
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-03-2009
Return to castle wolfenstein :D Lijpe gedeelte met wazige beesten...

Jacky

• aca
  • Laatst online: 26-10-2011

aca

Nullor fetisjist

RTCW vond ik wel een redelijk eng spel. Vooral die donkere ruimtes waar opeens duivelse wezens voor je neus komen. Goed, na een tijdje raak je er wel aan gewend, en dan is t niet zo boeiend meer.

FEAR op dezelfde manier. Echt in t begin ben ik mezelf helemaal wezeloos geschrokken door een goede combinatie van bloed/muziek/verlichting (of juist t gebrek daaraan). Vooral de schaduwen in FEAR dragen m.i. bij het creepy sfeertje.

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

• mac-rolec
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-12-2019
Voor mij is het toch wel Condemned: Criminal Origins (van de makers van F.E.A.R.).

Wel echt een topspel. _/-\o_ Ongelofelijke sfeer en sterke AI en omdat het voornamelijk een slashspel, staan ze opeens voor je neus met een loden pijp op je te rammen.

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 03-12 13:25
Doom3, nietsvermoedend van je Shotgun naar je flashlight switchen terwijl je in de toilet staat.... een hartaanval was dicht bij...

Wat ik er ook 'eng' aan vond was dat er soms creatures achter je spawnden, waardoor je ook altijd achter je moest blijven kijken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Gurneyhck
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-12 13:45
Leuk topic, nog niet eerder ontdekt :)

Voor mij was Max Payne (1&2) veruit het engst in mijn gameverleden. Uiteraard de stukken waarin je aan het trippen was en je op de achtergrond je jankende kind en vrouw hoorde schreeuwen. Was altijd blij als dat level erop zat.
Ik heb het sowieso niet zo op geluiden die ik niet kan plaatsen, distant sounds zeg maar. Zoals jankende babys etc. Nu ook weer in Bioshock van die vage distant sounds, gelukkig nog niet ver gespeeld :D :+

Verder ben ik vaker bang om dood te gaan dan dat ik het echt eng vind. Zo ook in Diablo II vroeger, dan had je alle Acts doorlopen en moest je dus uiteindelijk Diablo slayen. Om Diablo tevoorschijn te toveren moest je enkele seals opengooien in zijn duivelse kasteel :D Elke keer als je zo'n seal opende kwam er een berg sterke tegenstanders de lucht uitgevallen. Daar ging ik dan geregeld dood en moest ik het dus weer opnieuw spelen. Op een gegeven moment wist je dan al van tevoren als je bij zo'n seal stond "oké als ik hem nu omzet dan is mijn overlevingskans ongeveer 5% 8)7 ". Stukjes waar ik me erg over kon opwinden en gewoon bang werd om dood te gaan O-)

[Voor 41% gewijzigd door Gurneyhck op 03-12-2007 14:18]

• Psyveira
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:43
Voor mij toch wel Doom 1 en 2...
Was toen ook rond de 12-13 jaar en ik vond het altijd verschrikkelijk om dood te gaan. In andere spellen kon me dit niet veel schelen, maar in Doom wel. Dat sterf-geluid was gewoon de oorzaak. Ik vond dat altijd angstaanjagend. Zelfs overdag. ;)

Ik heb daar later een oplossing voor gevonden. Als ik bijna dood ging deed ik altijd: ESC > Geluid uit > Hoofd wegdraaien > ESC. Daarna begon ik vrolijk opnieuw... :P

Ben nu de laatste tijd opnieuw Doom 1 en 2 aan het spelen op mijn mac. JDoom is een geweldige high resolution port van dit spel. Nog steeds heerlijk om te spelen, alleen is het enge er nu wel af. Maar dat komt vast door de 10+ in leeftijd. :P

Get Schwifty

• Hakker
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 19:35

Hakker

a.k.a The Dude

Zonder twijfel met stip op 1 AvP zowel 1 als 2
Gewoon alleen al het bliepen van je radar jaagt je de stuipen op het lijf omdat je maar niks ziet. Het feit dat je ook boven je kop moest kijken hielp de boel al helemaal niet.

Mooiste was wel dat iemand Silent Hill 3 op Campzone zat te spelen en je ineens iemand om 4 uur s'nacht AAAAHHHHHH hoort gillen :+ echt priceless gewoon

[Voor 25% gewijzigd door Hakker op 03-12-2007 15:37]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• MaTr1x
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-11 00:40
Weet niet meer welke Resident Evil het was, i.i.g. de Playstation 1 (toen nog PSX), je loopt dan door een gang ergens in een huis. Je bent er al eerder geweest, maar je moet nu weer terug door die gang en verwacht dus niet dat er wat komt... En dan plotseling komen er zombies door de ramen naar binnen :o man, man, ik kreeg een spontane hartverzakking toen :D

En wat recenter het spel F.E.A.R., we gingen dat om 24.00 uur spelen in het donker vorig jaar, nou zelfs nu ik al wat ouder ben, ik kan nog steeds goed schrikken heb ik gemerkt :P

Unreal was trouwens ook een erg vet en creepy spel :)

Ik heb helaas nooit Undying/System Shock 2/Fahrenheit/Condemned gespeeld maar ga dat zeker doen nu ik de comments hier lees :)

π MW finishers

• xenonNn
  • Laatst online: 12-10 19:13
Doom3:). ergste dat ik ooit ben geschrokken wou een trappetje oplopen zat er zon vuurbeest onder.. maar om half 1 snachts alles donker >_> kreeg bijna een hartaanval:P

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• LeVortex
  • Laatst online: 16:08
pff fear en doom3 vond ik wel eng, maar re4 ook.. in het pikdonker brrr

vooral bij fear ik zat op de bank tv te kijken toen me broer en en vriend fear aan het spelen waren.. op ene keer schoten ze en schrokken ze en toen flitste er zo'n licht door de hele zolder. schrok me een ongeluk toen :P

• Archatos
  • Laatst online: 05-09-2008
Het eerste stukje in doom3 dat je in zo'n trappenhuis naar beneden loopt, alle lichten vallen uit..
Eerste wat ik toen deed was de trap weer oplopen en UIT het trappenhuis komen ^^.

Daarna toch maar verder gegaan, loop je naar beneden schreeuwt er ineens iemand zo HEE!! naar je.
Jep toen sloeg me hart toch wel een tikje over :S

Lian Li PC-75B / Q6600 / 4GB OCZ Platinum / Asus P5N32 SLI / Asus 8800GTS 512 (G92) / 2* 250gig WD Sata 2x 500gig WD Sata / OCZ Modstream 520w

• MartijnGizmo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-11 17:20

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Voor mij ook wel deze denk ik, destijds samen met een vriendje dagenlang zitten spelen. :) Constant het gevoel dat er 'iets' is, een eng bedrukkend sfeertje. Af en toe werd je ook ineens verrast door (IIRC) een wolf- en een stier-achtig beest. Zeker in het begin kon je die nog niet zomaar verslaan, dus moest je rennen als een dolle om het beest af te schudden.

Het spel was destijds (1994) ook best bijzonder door de grote vrijheid die je had en het was geloof ik het eerste spel dat volledig uit elipsoïden was opgebouwd. Ander groot pluspunt:
The violence and vulgarity in this game is quite explicit. Dismembered corpses and naked female bodies are not uncommonly found among the ruins of Ecstatica. Female gamers may be offended by the buxom female body figures portrayed by the ellipsoids.
:Y)
TimMer schreef op donderdag 17 november 2005 @ 02:19:
Ecstatica
Vaag sfeertje, rare camerastandpunten en geluiden, constant opgejaagd gevoel.

http://www.abandonia.com/games/204/download/images/games/Ecstatica4.png

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:25

lasharor

7 december 2004

Alone In the Dark II, weet niet zeker of het 2 was maar in ieder geval was het een playstation spel wat ik op de ps2 speelde.
Voor een orgineel playstation spel was het enorm sfeervol, en de goede cutscene's maakten me toch we een beetje bang.

• Surgue
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
KnetterGek schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:57:

Half Life één heeft me een keer een schaal M&Ms gekost, die stond te dicht bij m'n muishand en ik schrik nog wel eens van dingen die uit buizen in m'n gezicht springen. HL2, de springerige skeletten zombies... brrr.
Half Life? Schrik momenten te over, echt éng? Mwah. Gaat.
Hl2 is inderdaad niet echt eng, maar soms wel schrikken dat geschreeuw van fast zombies. Ik kan me ook nog herinneren dat ik ergens een poort moest openen, toen liep ik door dat vieze water en kwam ineens een zombie naarboven :+

• Crysania
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:03
1: F.E.A.R. dit is het enige spel waarbij ik echt pauzes moest houden omdat ik anders flipte :P (wel in het donker spelen natuurlijk) dat meisje is gewoon zo naar en elke keer op momenten dat je het niet verwacht. daarbij nog die onzichtbare gasten die elke keer opduiken echt freaky.

2: Alien vs predator 1: het spel spelen als marine en dan wat flares in een donker hoekje gooien en "piep piep", "piep piep", "piep piep" horen op de radar was zo eng :D de alien en predator mode zijn daarintegen helemaal niet eng maar wel leuk

• feanor_silmaril
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-12-2020
Je shift- en 1 toets zitten vast, doe daar eens iets aan. Verder staat er in de waarschuwing dat we graag een onderbouwing zien. Doe eens alsof je dat spel niet gespeeld hebt, wat moet je je dan voorstellen?

[Voor 82% gewijzigd door bnbaz op 04-12-2007 16:50]

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MaTr1x schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:37:
Weet niet meer welke Resident Evil het was, i.i.g. de Playstation 1 (toen nog PSX), je loopt dan door een gang ergens in een huis. Je bent er al eerder geweest, maar je moet nu weer terug door die gang en verwacht dus niet dat er wat komt... En dan plotseling komen er zombies door de ramen naar binnen :o man, man, ik kreeg een spontane hartverzakking toen :D
Dat stuk blijft ook nog steeds bij me hangen idd :P (waren geen zombies trouwens, maar van die klotehonden)

En het was Resident Evil 1... echt heerlijke game om snachts te spelen met het geluid op standje levensgevaarlijk ;)

Ook als je dan in een kamer loopt, denk je dat er een dode zombie op de grond ligt, en loop je er rustig langsheen, en dan pakt die kutzombie je ineens bij je poot :P

[Voor 10% gewijzigd door GeleFles op 04-12-2007 16:32]

• appie1981
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-10 12:31
Phantasmagoria is het engste spel dat ik ooit heb gespeeld. Ben eigenlijk nooit meer een spel tegengekomen dat kwa verhaallijn zo pakkend was.
Condemned was ook wel erg spooky moet ik zeggen.

• Pen007
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-01-2010
RonnieB82 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:31:
[...]

Dat stuk blijft ook nog steeds bij me hangen idd :P (waren geen zombies trouwens, maar van die klotehonden)

En het was Resident Evil 1... echt heerlijke game om snachts te spelen met het geluid op standje levensgevaarlijk ;)

Ook als je dan in een kamer loopt, denk je dat er een dode zombie op de grond ligt, en loop je er rustig langsheen, en dan pakt die kutzombie je ineens bij je poot :P
In het begin waren het 2 honden. Maar volgens mij was dat in RE2 dat er ook van die zombies door ramen kwamen die waren dichtgetimmerd en als je vlak langs die ramen ging grepen ze je ineens...

Jafra007 (1004645) VIII.1812

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:27
Ik denk wel Silent Hill 3, in m'n eentje 3uur s'nachts zo vaag als een aapje....
Damnz, die sfeer, gebeurtenissen.. m'n ergste nachtmerrie denk ik.
Dat was echt goed!!

• tooter
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01-08 03:39
haha turok 2: seeds of evil (n64)
( oude game over gemuteerde dino`s ofzo)

Had em geleend als 12 13 jarige van mijn neef.Loop ik daar in het eerste level een beetje alles te leren (met een boog schieten en met me flaregun).
Hoor ik in de verte het gegrom van een dino.Ikke de heen lopen en springt dat beest recht voor me neus uit een gangetje >:) .Ik gooide die controller bijna door de tv :9
naar een stuk of 6 pijlen door hem heen te knallen en een overvloed aan bloed te hebben zien vloeien
dacht ik dat ik het wel had gezien.Maar een stuk verder in de game ( als je ook al gewoon een shotgun hebt enzo kom je op een plek met een zoort van mini raptors die een gigantisch rotgeluid maakten en die heel snel om je heen gaan rennen en je kapot gaan bijten.Dan schrik je je helemaal kapot ( iig ik wel want k speelde alleen maar goldeneye en zelda en mario :P)

Dat was tog wel ff echt een scary moment. en voor de rest de spellen die al eerder genoemd waren
hl 1 en 2 ( hl1 als zon headcrab ergens onverwachts vandaan komt)
(hl2 in ravenholm rn de sewers: de donkere stukken.
voor de rest kom ik zo niet even op enge games :)

hehe gek onnie

• hitman333
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2010

hitman333

heeft een Theater-kat

amsterdoomed :P

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

• Psyveira
Ten eerste: Dat ga je niet menen... :D
Ten tweede: Waar is je onderbouwing?

Get Schwifty

• KimG
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10-03-2012

KimG

Carpe Diem

In één van de oudere Tomb Raiders ... een missie waar je in een donkere ruimte van die grote spinnen moet neerknallen die aan je komen knabbelen ... nooit meer van men leven! Ik heb het al niet op spinnen bedoeld maar als je ze dan nog eens onverwacht in het donker moet tegenkomen ... brrrrrr

Ik kwam, ik zag & ik wou terugkomen! ...

• Grimmie187
  • Nu online
om het maar modern te houden: BioSchock!!
omg, al die snelle mutants met hun rare maskers op, de kleine meisjes, de duistere sfeer.
je merkt ook dat de makers er veel aan gedaan hebben om je constant 'on edge' te houden met kamers die je binnenloopt waar opeens alle lichten uitgaan, je hoort evil gelach van alle kanten, ziet schimmen rondrennen, brrr.. :P

Mooi voorbeeld: In het begin van het spel zie je een schaduw op de muur van een moeder en een kinderwagen die om de hoek staan. De moeder zingt zachtjes tegen het kind? Ik dacht heel naief; vast een npc die hulp nodig heeft of een quest geeft ofzo. Loop er naar toe, ze draait zich om en begint me krijsend aan te vallen... ik kwam los van de grond... wat blijkt er in de kinderwagen te liggen; een pistool ;)

• Sypheron
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-12 19:41
Voor mij ook F.E.A.R. en Doom 3, kan me zo eventjes niets anders indenken.

Bij F.E.A.R. schrok ik me rot toen ik over een stellage liep, de (soort brand-)trap naar beneden moest, me omdraaide om naar beneden te klimmen, en ineens die meid voor je staat! DAMN!

Bij Doom 3 liep ik een trap naar beneden toen ik links een gat in de muur zag in het pikkeduister, ik dacht even een kijkje te nemen maar dat eindigde ook bijna in een hartverzakking toen er een mob uit de muur kwam kruipen vlak voor mijn neus!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 30-11 01:46
The Zep Man schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:22:
Oplossing: elk uur 10 minuten pauze nemen, zoals overal wordt geadviseerd. Al speel je vaak, krijg je telkens minder last van je nieren. Of dat nou komt omdat het spel wend of niet...?

Ow ja, een bezoek aan het toilet wil ook wel is helpen. :+
Tis niet dat je moet pissen, maar je nieren doen gewoon pijn van 't continue adrenaline afgeven na 2+ uur doom/quake spelen in 't donker :X

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Grannd
  • Laatst online: 04-12 21:13

Grannd

da Granndest

Vooral Resident Evil 1, toen die klotehonden door het raam kwamen. Enige keer dat ik het letterlijk uitschreeuwde denk ik, was dan ook nog wel klein hoor ^_^.
Half-Life 1 vond ik ook erg spannend bijtijds maar niet speciaal eng, Silent Hill natuurlijk, echt vreselijk is die want er gebeut echt uren (voor je gevoel dan :P) niks maar toch kan om iedere hoek weer zo'n monster zitten :(
En meer recent FEAR natuurlijk dat is dan de enige recente die me echt soms ook de stuipen op het lijf heeft gejaagd, met dat kleine rotkind. En het werdt helemaal leuk toen mijn zusje onverwacht mijn kamer binnenkwam :P

• Jaapoes
  • Laatst online: 01-12 16:41
Leuk dat iemand Ecstatica ophaald! Dat spel heb ik ook nog gehad en hoewel het niet echt supereng was hing er wel een heel akelig sfeertje.. Als die weerwolf of die stier in een keer tevoorschijn kwamen...pffff rennen als een malle!! En het mooie was dat je nooit wist waar ze opdoken :)

Verder blijft Resident Evil 1 op de PSX een toppertje voor mij... vergeet nooit dat je al ergens in het begin door die gang liep en dat er dan in een keer een paar van die honden door de ruiten sprongen :D

[MSI B550 Tomahawk][Ryzen 5600X][Kraken X62][32GB G.Skill][3080 TI FE][Samsung 970 EVO][NZXT H550i][LG 27GL850]

• Snutchz
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-03-2010
Dat is toch Silent Hill 3 voor de PS2 denk ik :p de soundtrack, de sfeer, de effecten, het verhaal.... creepy shit.... brrrrrrrrrrr :)

We're almost there..

• Vrijdag
Gisteren in een gameshop Project Zero 1 voor de Xbox gevonden. Dit weekend maar eens proberen, voor die paar euro laat ik het niet liggen natuurlijk.

• Psyveira
Om me nog even bij Doom 3 aan te sluiten...

Het moment dat je in die gang loopt met allemaal buizen aan de zijkant. Je loopt daar rustig. Ineens BOEM stuk uit de muur weg, buizen stuk. Komt PINKY ineens door de muur heen... :D
Dat was echt vet scary. Vet hard wegrennen. Hokje in > Metalen deur dicht... Denk je bij jezelf: Phew eindelijk veilig.
Komt Pinky er weer aan en beukt een deuk in de Metalen deur die jouw zou moeten beschermen. En niet veel later zit Pinky in dat zelfde hokje als jijzelf :P Echt een vet moment wat ik niet snel vergeet... :)

Get Schwifty

• 1shot1kill
  • Laatst online: 29-11 19:01
Soldner... dat was ZO slecht dat het eng was. :P

Maar ff serieus dan toch Doom 3, maar die heb ik niet eens uitgespeeld maar de eerste paar levels die ik wel heb gespeeld waren toch wel freaky.

• Hurtebise
  • Laatst online: 07:58
Alone in the Dark

• Kyrios
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10-08-2010
Another World (op de SNES in mijn geval) was behoorlijk spannend als klein jongetje. Vooral omdat ik in het begin al tig keer verscheurd werd door dat monster. De aparte graphics en cinematische gameplay (zonder hud) hielpen ook mee aan de sfeer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Another_World_(video_game)

• cheiron
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Jaapoes schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:52:
Leuk dat iemand Ecstatica ophaald! Dat spel heb ik ook nog gehad en hoewel het niet echt supereng was hing er wel een heel akelig sfeertje.. Als die weerwolf of die stier in een keer tevoorschijn kwamen...pffff rennen als een malle!! En het mooie was dat je nooit wist waar ze opdoken :)
Weet nog dat ik het spel als 10- jarige ofzo kocht, thuiskwam, aanzette, de wolf kwam, kippenvel, wist niet wat ik moest doen, cd eruit, in de doos en terug naar de winkel :D

Flickr PSN ID= cheironnl

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:10

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat had ik met Thief op die boot, deurtje open en opeens springen er 3 spinnen uit. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, shift delete!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Eisenhorn
  • Laatst online: 14-05-2008

Eisenhorn

Inquisitor

Ik heb er toch wel een aantal...

Silent hill 2 - Eerste SH die ik speelde. De straatjes zijn geen probleem (vijanden zijn sloom) maar dat appartementengebouw waar je Mr.Piramide voor het eerst tegenkomt... dat is zon freaky stuk uit het spel. Ook de gescripte scene dat je in een kamer bent, je loopt weg en je hoort opeens keihard gegil. Loop je terug zie je jezelf in dezelfde kamer dood in een stoel met je hoofd in de TV gerost. 8)7

Resident evil 2 - Wie kan zich nog dat kleine gangetje met die 'boarded up windows' herinneren. Was een random event waarin er opeens allemaal handen tussendoor kwamen.

Phantasmagoria 2 toen ik klein was. Daar zitten behalve de 'normale' horrorfilm achtige schrikmomenten (jezelf opgehangen zien, de scene dat je jezelf ziet eten uit die lijkzak, dingen die er savonds in je appartement gebeuren) ook echt hele sneaky dingen die mij veel meer freaken.

Voorbeeldjes:
  • De letters die naarmate je langer bezig bent op de pc (ingame) gaan veranderen... woorden die veranderen en dan weer terugflitsen naar normaal. Dan nog te bedenken dat je opeens wel hele rare emails binnenkrijgt.
  • Je eigen interne nummer te vaak bellen op je eigen office phone. Voor degene die dit nog nooit gedaan hebben, moet je zeker een keer doen. Curtis (volgens mij) doet altijd Ed Mcmahannon (spelling?) na, met dingen als 'this is Curtis... oh Hey Ed! Wow, i just won a million dollars? thanks!'. Daarna hangtie weer op. Doe dit te vaak en dan gebeuren er vreemde dingen. Het erge is dat het filmpje normaal begint, dus je bent er niet echt op voorbereid. Curtis neemt op met: Hello this is Curtis... en dan hoor je opeens zon harde demonenstem: HELLO CURTIS! Ik schrok me echt de tyfus!
AVP (als marine) - Nuff said, als predator voel je je een tank, als alien kun je overal heen en niemand kan je wat maken. Als Marine voel je je de hele tijd opgejaagd.

Resident Evil 4 - De 2'e act. Als je dat kasteel/klooster binnengaat. Om de een of andere reden waren de burgers van het dorpje wel grappig. Deze monniken zijn 10 x meer freaky. Behalve dat hoor je ook de hele tijd gekke geluiden en schreeuwen.

PS. Toch jammer dat Phantas 2 niet te spelen is op XP, weet niet of er inmiddels al een goede oplossing voor is gevonden. Mocht die er zijn, laat het me weten!

Nobody expects the Imperial Inquisition!

• MaTr1x
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-11 00:40
Blijft leuk om dit topic te lezen, ik kan het ja-knikken soms niet weerstaan als ik weer wat herkenbaars lees :) En ja wat ik me kan herinneren waren het echt zombies die door de dichtgetimmerde ramen naar binnenkwamen, het moet dus RE2 geweest zijn dan. Juist omdat die ramen dichtgetimmerd waren en je dus totaal niks verwachtte, was het schrikeffect des te groter :o

π MW finishers

• Boagriuz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-12 11:13
Dit blijft inderdaad een leuk topic om te lezen. Merk ook dat er veel mensen zijn die de ervaringen als 10 jarig jochie niet snel vergeten.

Ik had dit ook rond de leeftijd van 8 toen ik voor het eerst doom (jawel doom 1) ging spelen.
Schrok me telkens verloren als dat roze beest weer tevoorschijn sprong :o
Zoiets vergeet je niet snel, als ik dit nu terug kijk is het wel lachwekkend, die monsters bestaande uit 3 pixels _/-\o_

http://www.cs.utexas.edu/~okan/courses/cs395T_Animation/images/doom1.jpghttp://www.trustedreviews.com/images/article/inline/3413-doom1.jpg

• SALLY
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2007
Ik heb bij Doom3 dat ik het gewoon niet leuk meer vind. Ik wil steeds wel verder gaan maar weet dat ik me continue kapot schrik. Het is een en al donkerte en schrikken maar omdat je van achter in het donker ineens weer belaagd wordt en vanuit het niets muren naast je opgetild worden en er weer op je ingehakt wordt. Gek word je ervan. Heb dat nog in geen andere game meegemaakt.
Serieus, ik ben er daarom maar mee gestopt. Gewoon echt niet vol te houden daarmee door te gaan.

P4 3.0 @ 3.45 , ASUS P4C800-E Deluxe , 2GB DDR , 9800 Pro>XT 128 MB , 2x 160 GB 7k250 , 1x DM10 300 GB , 1x SP T166 500GB, HP w2207h, Creative Audigy 2 ZS , Plextor PX-116A, Plextor 708A ...icm WinXP

• W1ckeD
  • Laatst online: 03-12 11:47

W1ckeD

Lifthill Studio

fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:47:
[...]

Redneck Rampage.
Dat spel was echt geweldig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Inderdaad,ik speelde het vroeger op een hele oude p.c
Ik zou er een moord voor doen om het weer te spelen,dat spel maake me soms echt bang,maar had een super sfeer. :D

De enge geluiden,hoe de gasten uitzagen,en dan in dat Elvis huis! Prachtig. :D

Life is complicated

• BlackBull
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01-11 00:20
Silent Hill 1 het engste ooit, is ook alweer een tijd geleden (PSX), de muziek/het geluid zorgde voor een enorm enge sfeer.

Een stuk recenter Doom III, oh oh wat is tie toch donker zeg en dan op een donkere kamer 's nachts met 5.1 surround... aardig wat keelkloppingen van gehad ;), maar net als met horrorfilms, is het niet mijn favoriete genre.

• beunhaasbaas
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:06
Condemned Omg dat spel is ziek man :p. Zoek die eens op youtube, echt grappige mensen (A)

• Borgoth
  • Laatst online: 03-12 20:01

Borgoth

De botte lul.

Resident evil 4. Met een maat op zolder om 11 uur 's avonds, licht uit, gordijnen dicht, volume op max. >:) Zitten we op een best spannend stuk. Komt z'n moeder binnen (gooit de deur open omdat het dienblad zwaar was) Probeert ze schreeuwend boven het geluid uit te komen "IEMAND KOEKJES?" Ik zat aan het plafon genageld en hij trok z'n gamecube van de TV meubel. (Hij zat zo in het spel dat hij dacht dat hij een echt geweer vast had)

Hmm, niet nog een keer. (Althans niet om 11 uur 's avonds met alles dicht)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Kornflakes
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07-07 13:54
Penubmra overture, echt zo eng. Ik scheet zo goed als in me broek, terwijl ik dat bij geen een andere game heb, zoals FEAR of Doom 3. Uiteindelijk durfde ik in het spel niet meer door een donkere gang. Het is gewoon de spanning dat je weet dat er iets is, maar het niet ziet. Nu ik er weer aan denk, binnekort weer keertje spelen :)
Zelfde met films. Zie ik "het" niet, dan is de film in het algemeen eng (Blair witch bijv.) zie ik "het" dan is de film hooguit leuk, niet eng ofzo (ring 2, saw, the descent)

• Cascade
  • Nu online
Thief: Deadly Shadows - Shalebridge Cradle
Het hele spel is sfeervol, donker, je moet jezelf in schaduw verstoppen. The Shalebridge Cradle is het klassieke spookhuis idee, een voormalig weeshuis/psychiatrische inrichting waar 'het kwaad' is blijven hangen in het huis. Dit is heel mooi uitgewerkt in het spel; het huis is zo goed als verlaten, overal schaduw en donkerheid en er is een continu ambient geluid met wind met af en toe stemmen van kinderen/gestoorden. De paar tegenstanders die er zijn, zijn de 'puppets'. Een gek, in dwangbuis, geelektrocuteerd, die langzaam door het huis zwerft. Als ze in de buurt van je komen gaat het licht knipperen en hoor je de stroom. Erg creepy. Indruk: begin level en stills + ambient

Clive Barker's Undying
Speelt zich af in en rond een klassieke 'haunted mansion'. Combineer dat met Clive Barker horror (a la Nightbreed / Hellraiser / Weaveworld) en je hebt gegarandeerd een eng spel.indruk vijand (spoilers).

Vampire the Masquerade: Bloodlines - Ocean House
Weer een spookhuis. Ambient geluid, poltergeist, geestverschijningen. Dit moet het meer van schrikmomenten hebben. filmpje

Alien vs. Predator 2 - Marine
Al vaak genoemd, en terecht. Voor de Marine heb je een tracking device dat continu een soort puls geeft. Beweegt er iets in de buurt dan hoor je dit op de tracker, hoe dichter bij hoe hoger het geluid. In het begin loop je door verlaten gebouwen en 'hoor' je alleen deuren en krekels op de tracker, totdat de aliens losbarsten... de spanning is echt om te snijden, je ziet minder dan dat je hoort. voorbeeld

Condemned: Criminal Origins
Ik weet niet wat het met dit spel is, maar ik word er echt misselijk van, zo ziek is het. De hele sfeer en bijna fotorealisme laat een nare indruk achter. Donkere gangen gevuld met ranzigheid, zaklamp nodig, 'boeven' die zich verstoppen of wegrennen, zwervers die je de kop in willen slaan en vaak alleen een pijp of een stuk hout om je te verdedigen. Sommige levels echt klassiek, bijvoorbeeld het warenhuis: hier staan manneqains die tot leven kunnen komen, iets dat je ook zag bij BioShock. goede indruk

• BurnerT
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:24

BurnerT

Pizza is klaar :P

resident evil series :d

vechten om wie door de deur gaat omdat we bang waren voor de zombies achter de deurtjes :D

[Voor 67% gewijzigd door BurnerT op 15-12-2007 04:46]

Driven By Hate, Consumed By Fear

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Half life 2 is ook een goeie. in Ep2 1 moet je uit black mesa zien te komen. sta je ergens bij een lift licht uit en alleen met je zaklamp (die om de 30 seconde even uit gaat omdat hij dan moet opladen) sta je daar met je bijna lege shotgun zombies af te slachten. Schiet ineens de deur achter me open door de wind (niet ingame dus) ja, dat was ook wel even erg schrikken. Het leuke was nog dat als je zaklamp uit ging dat je dan gewoon maar op het hijg geluid van die zombies af moet gaan. gaat je zaklamp weer aan draai je je om, staat er een zombie in je nek te hijgen

• Vanitas
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:03
Borgoth schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:40:
Half life 2 is ook een goeie. in Ep2 moet je uit black mesa zien te komen. sta je ergens bij een lift licht uit en alleen met je zaklamp (die om de 30 seconde even uit gaat omdat hij dan moet opladen) sta je daar met je bijna lege shotgun zombies af te slachten. Schiet ineens de deur achter me open door de wind (niet ingame dus) ja, dat was ook wel even erg schrikken. Het leuke was nog dat als je zaklamp uit ging dat je dan gewoon maar op het hijg geluid van die zombies af moet gaan. gaat je zaklamp weer aan draai je je om, staat er een zombie in je nek te hijgen
Black Mesa ligt in new mexico, waar City 17 in europa ligt. Daarnaast is Black Mesa tijdens de verhaallijn van HL1 genuked. Dus in ep2 zit je niet weer in Black Mesa :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Hmm bedoelde Ep1. In dat grote zwarte gebouw.
Dat die trein ontspoord (opweg naar buiten, niet aan het einde) was ook wel even schrikken. Je hoort die rare monsters in die kokers al, maar toch schrok ik me dood toen ik weer "kon kijken"
Ook ravenholm in Half life 2 was geen pretje. Wat dan wel weer leuk was is dat je die zombies aan de muur kon smeren met die rare ronddraaiende mes dingen.

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Vanitas schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:50:
[...]

Black Mesa ligt in new mexico, waar City 17 in europa ligt. Daarnaast is Black Mesa tijdens de verhaallijn van HL1 genuked. Dus in ep2 zit je niet weer in Black Mesa :P
Was Black Mesa niet alleen maar genuked in één van de (non-canonical) uitbreidingen?

Van Wikipedia:
The Black Mesa facility itself is badly damaged during the resonance cascade and the resulting Xen invasion, and sustains severe damage during the military occupation. Although the ultimate fate of Black Mesa is unknown, it appears that most of the facility is destroyed by a nuclear device planted deep in the facility by the Black Ops at the end of Half-Life: Opposing Force.
Tot zover ik weet is er nooit gepraat over een 'nuke' op Black Mesa in Half-Life. Als we aannemen dat de uitbreidingen wel canon zijn, dan is er misschien nog een plekje weggelegd voor Shephard. Als we aannemen dat de uitbreidingen niet canon zijn en als Black Mesa niet vernietigd is dan is er misschien nog wel een plek weggelegd voor een griezelspel. Zou een leuke mod zijn. :P

Stel je voor... je bevindt jezelf in een onderzoekscentrum wat al 20 jaar lang verlaten is en wat stikt van de aliens...

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:16
Realms of the haunting. Uit 1996-9 oid. Een hele goede sfeer. Oud huis, enge geluiden. Goed spel voor z'n tijd.

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over het hbo dan het wo. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• FTI
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:29
Clive Barkers Undying
Vampire the Masquerade: Bloodlines
Dat spookhuis :O
Alien vs. Predator 2
Condemned: Criminal Origins

En vroeger:
Descent
Die vliegende dingen die rood waren :O man man wat was ik bang :O of die schietende palen die je moest vernietigen voordat je door de exit kon, brrrr
Zoiets dus, alleen niet de juiste vijand:
http://www.descent2.com/mac/scrshots/descent003.jpg

• Eisenhorn
  • Laatst online: 14-05-2008

Eisenhorn

Inquisitor

Cascade schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 03:36:
Thief: Deadly Shadows - Shalebridge Cradle
Het hele spel is sfeervol, donker, je moet jezelf in schaduw verstoppen. The Shalebridge Cradle is het klassieke spookhuis idee, een voormalig weeshuis/psychiatrische inrichting waar 'het kwaad' is blijven hangen in het huis. Dit is heel mooi uitgewerkt in het spel; het huis is zo goed als verlaten, overal schaduw en donkerheid en er is een continu ambient geluid met wind met af en toe stemmen van kinderen/gestoorden. De paar tegenstanders die er zijn, zijn de 'puppets'. Een gek, in dwangbuis, geelektrocuteerd, die langzaam door het huis zwerft. Als ze in de buurt van je komen gaat het licht knipperen en hoor je de stroom. Erg creepy. Indruk: begin level en stills + ambient
Zeker zeker waar, die was ik helemaal vergeten. De sfeer in dat spel, zeker als je in het begin in het verlaten huis bent is meer dan top. Het allerergste (achteraf ) is dat ik de hele tijd sneaky heb gedaan, zitten wachten, kleine stukjes rennen naar de volgende schaduw. Terwijl je pas vijanden hebt in 1 stuk van t hele level (veel later dan wanneer je begint) en dan nog zijn het er maar een stuk of 5 (die best goed dood te krijgen zijn met de fire arrows volgens mij).

Nobody expects the Imperial Inquisition!

• SIMPY.be
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15-07 15:31
Destijds als 10-jarig manneke Unreal gespeeld (dus de oude versie hé).

Vooral de weinige vijanden maakte het "eng", je wist nooit wanneer er eentje ging opduiken uit het duister... Dat ik combinatie met weinig munitie, maakte dat je dan nog eens moest spaarzaam met je wapen moest zijn.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee