Toon posts:

Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 15.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• crashoverride
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 13:05

crashoverride

Koffie-Override

1.Clive Barkers ( _/-\o_ ) Undying
Wat ben ik me vaak helemaal de apelazerus geschrokken van spoken, geesten en andere enge dingen... Het ziet er grafisch niet bezonder uit maar echt een aanrader voor de thrill liefhebbers :)
De sfeer samen met de timing van bepaalde momenten maakt het echt super (Sfeer style: The Ring / Rose Red).

2. AvP 2
Als alien minder eng, maar als predator of human heb ik dit spel ook wel eens woorden toe gezegt :D
Vooral in donkere gangetjes, net op het moment dat je verwacht dat er iets op je springt gebeurd het niet en even later *WHAAAA* d:)b

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

• Jungian
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ik zag hem een paar pagina's terug dan (maar dan andere delen) :

Silent Hill (deel 1 dus)
http://image.bayimg.com/fa/bo/oa/ab/p.jpg

Meesterlijk horrorspel. Resident Evil is Barbie gaat naar de kapper als je het hiermee vergelijkt. Die sirene, die zieke graphics en geluiden... op en top horror. Helaas niet meer geëvenaard door latere delen uit de serie :'(

0.0

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

devv05 schreef op vrijdag 08 maart 2002 @ 21:01:
Phantasmagoria toen ik nog klein was.. echt super :P
With stupid!

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-07 16:46

Wekkel

De downloadkoning

Mij staan eigenlijk alleen nog recente titels bij.

Doom 3 vond ik erg spooky. Door de vele donkere hoekjes en behoorlijk goede graphics was het vrij inspirerend om in een donkere kamer met koptelefoon door de velden te bewegen. Ik heb de nodige momenten gehad van 'sjeez, waar kwam dat vandaan?'.

Goede combinatie van graphics, geluid en donkere ruimten.

Een ander recent spel dat ik echt goed vond is F.E.A.R. Hier zijn het niet de graphics die het beste naar boven brengen, doch het verhaal kent een opzet waarbij je af en toe 'glitches' hoort/ziet en soms in een aparte horrorwereld stapt. Lekker kippenvel iedere keer :Y) Ook de vrouw die als een soort meid van 'The Ring' achter je aankomt bij die momenten is lekker griezelen :9

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Spear of Destiny, opeens kwam die duitser in het spel langslopen en riepen opeens toen ze achter een muurtje kwamen: ""Hu hah!.

Daar schrik je ook steeds keer op keer van... :(

Waar ga je heen?

• kernie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:12
Condemned!! Opeens word je omsingeld door paspoppen?, en iedere stap die je zet komen ze dichterbij incl vaag beeld!! Kippenvel vollop aanwezig.

FEAR: tja ik speelde de demo... meteen afgezet en verwijderd!:D

PS4

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:10

defiant

Moderator General Chat
Ik schrik zelden in games, traditionele games die hiervoor gemaakt zijn (fear/doom3/etc) vind ik eigenlijk niet zo boeiend, doom3 was zelfs uitermate saai en voorspelbaar.

Van Undying daarentegen kreeg ik wel de kriebels, de sfeer en de setting waren gewoon goed waardoor je al ongemakkelijk gaat voelen :)
Die zou ik opzich nog wel eens willen spelen, helaas alleen voor de console uitgekomen.

Climate dashboard

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Exuimtum schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:25:

Iemand riep dat OpenGl zich kan meten aan 3D

Vista+OpenGL=Need I say more :>
Nope, je hoeft niks meer te zeggen. Het is nu inderdaad compleet duidelijk dat je er geen kont verstand van hebt :+

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:37
defiant schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:51:

[...]

Die zou ik opzich nog wel eens willen spelen, helaas alleen voor de console uitgekomen.
En voor de PSX/One/2 ook bijzonder moeilijk om aan te komen, of gewoon ontzettend duur. Ik heb de Platinum versie van SH1, maar die moest ook nog €40,- opbrengen. Wel nieuw in de winkel, dat dan weer wel. De sfeer, de muziek, de geluiden van wat je niet ziet maar wat er wel is... heerlijk!

Een optie is ebay, daar willen ze nog wel eens voorbijkomen.

[Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 04-07-2007 15:13]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• AlbertTCB
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-11 16:41

AlbertTCB

swing it baby

HEb me vrij vaak wezenloos geschrokken met Condemned op de 360. Érg spannend :D

I'm just taking care of business

• MeneerKrab
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 21:13
mr. TCB schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:34:
HEb me vrij vaak wezenloos geschrokken met Condemned op de 360. Érg spannend :D
Ik heb de demo gespeeld maa rniet uitgespeeld Brrrr. Niet wetend waar de boef zich bevindt, slechte verlichting. Te eng gewoon.

• Kaasje123
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-12 12:05
Eng is niet hetzelfde als schrikken overigens. Ik kan zelfs schrikken van iets plotseling in mario bij wijze van spreken maar eng is het niet. Hetzefde bij resident evil bijvoorbeeld. Ik kan schrikken maar zodra die reactie voorbij is knal ik zonder angst een zombie omver bij wijze van spreken.

Dat meisje uit fear bijvoorbeeld vond ik wel echt eng, in dat spel was niet alleen de schrikreactie van toepassing. (Ik heb wat met bezeten meisjes zo vind ik the ring, the grudge en al helemaal the excorcist redelijke enge films :$ )

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:10

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kaasje123 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:53:
Eng is niet hetzelfde als schrikken overigens. Ik kan zelfs schrikken van iets plotseling in mario bij wijze van spreken maar eng is het niet. Hetzefde bij resident evil bijvoorbeeld. Ik kan schrikken maar zodra die reactie voorbij is knal ik zonder angst een zombie omver bij wijze van spreken.

Dat meisje uit fear bijvoorbeeld vond ik wel echt eng, in dat spel was niet alleen de schrikreactie van toepassing. (Ik heb wat met bezeten meisjes zo vind ik the ring, the grudge en al helemaal the excorcist redelijke enge films :$ )
Hm verder alles goed..? :/
Wekkel schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:05:
Een ander recent spel dat ik echt goed vond is F.E.A.R. Hier zijn het niet de graphics die het beste naar boven brengen, doch het verhaal kent een opzet waarbij je af en toe 'glitches' hoort/ziet en soms in een aparte horrorwereld stapt. Lekker kippenvel iedere keer :Y) Ook de vrouw die als een soort meid van 'The Ring' achter je aankomt bij die momenten is lekker griezelen :9
F.E.A.R is echt tof! Heerlijk spannend! Niet het effect "kut er zit wat om de hoek" maar echt een constante dreiging en het gevoel dat je wordt bekeken.

n F.E.A.R Extraction Point zit voor mij één van de beste game scenes. Je loopt met je collega door een loods (zoals vaker..) opeens knippert het licht en met elke flits komt er een demon bij, op het laatst zit het er vol mee en begint hij er op los te schieten! Dan komen ze met zijn allen op hem af en ragge ze hem door de hele loods heen en eindigt hij gillend in een kamer waar de deur op slot gaat,

en jij er nog door heen moet.

[Voor 44% gewijzigd door MrVegeta op 04-07-2007 18:13]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04-12 20:04
kernie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:47:
Condemned!! Opeens word je omsingeld door paspoppen?, en iedere stap die je zet komen ze dichterbij incl vaag beeld!! Kippenvel vollop aanwezig.

FEAR: tja ik speelde de demo... meteen afgezet en verwijderd!:D
Herkenbaar...
Ik heb het zelfde gedaan bij fear!
Toch wil ik het wel spelen :)

Ik vertelde mn vriendin dat Doom3 echt fucking eng was en dat ik niet verder kwam/wilde ergens (ook nooit meer gedaan).
Speelt ze hem een week later uit 8)7
Na wat ondervragingen bleek ze het niet zo eng te vinden.
Met haar verjaardag gaf ik haar een fatsoenlijke, goede headset (sennheiser, over-ear) en zij dat ze doom nog maar eens moest proberen, ze speelde eerst nm op een 2.1 setje die je bijna niet kon horen om geen slapende mensen wakker te maken.
Nadat ze het met fatsoenlijk geluid had gespeeld vond ze het idd toch een stuk enger O-)

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:53
Doom 3 voor mij. Texture kwaliteit etc op 100%. Geluid hard aan. Subwoofer opdraaien. Licht uit.
Brr... Het is dan al zeer eng. Wat als je Doom3 in virtual reality speelt... je krijgt dan zowat een hardaanval :o

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een wat..?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk omdat het zo hard is. :P

Maarja...verder waar hoor. Schrik zelf ook. Tenzij je weet wanneer je gaat schrikken...(alla gameover & replay.)

• Nimrod
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

quake 1

>Systeemspecs<

• Rogresalor
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 29-11-2008

Rogresalor

Een der antidigibeet

Janoz schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:20:
[...]

Nope, je hoeft niks meer te zeggen. Het is nu inderdaad compleet duidelijk dat je er geen kont verstand van hebt :+
Neej joch, ik weet echt geen flikker van computers en alles wat ik schrijf is verzonnen.
Geen OpenGl geprobeert onder Vista? Gaat lekker vlotjes, niet?
Gameontwikkelaars gebruiken het betaalde DirectX terwijl het betere OpenGl in bijna geen enkel spel voorkomt? Waarom?

Kan beter maar stoppen met deze hobbie, mijn hulp en inzage is überduidelijk NIET gewenst. Och, ik ken nog wel een forum in Engelenad van vroeger waar ik al 8 jaar op zit, maar daar hebben ze meer verstand van systemen dan hier.

Ik ben van origin een Engelse, maar ik vind Nederlanders stukke stugger en onvriendelijker dan mijn landgenoten, echt waar.

Een typische kaaskopreactie denk ik dan :/

Ik heb nog nooit zoveel kutreacties gehad op een neerlands forum.

Dat is het engste spel (Dat Amsterdam spelletje van Davilex)

[Voor 40% gewijzigd door Rogresalor op 07-07-2007 20:52]

Het is 's-nachts kouder dan buiten

• Greyh0und
  • Registratie: december 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Waarschuwing:
Geef ook duidelijk aan waarom je het een eng spel vond!

:/

Doom 3 vond ik ook wel eng, behalve als een vriend van me speelde :P (en ja, ik keek gewoon mee.)

was mijn vriend aan het spelen, komt me moeder opeens binnen... hij sprong bijna van zn stoel af :P

En als mijn buurjongetjes GoT zouden kennen zouden ze Gears of War zeggen :P
ik speel, hun kijken... Kwam op een gegeven moment zo'n Berserker door de muur zetten. Je had de oudste van de 2 moeten zien :P. Hij sprong bijna 10 cm in de lucht en het grappige is is dat ik totaal niet schrik (ik ben 19) >:)

(moet ik er wel bijvertellen dat hun 5 en 8 jaar zijn :P)

edit:
Kan beter maar stoppen met deze hobbie, mijn hulp en inzage is überduidelijk NIET gewenst. Och, ik ken nog wel een forum in Engelenad van vroeger waar ik al 8 jaar op zit, maar daar hebben ze meer verstand van systemen dan hier.

Ik ben van origin een Engelse, maar ik vind Nederlanders stukke stugger en onvriendelijker dan mijn landgenoten, echt waar.
Oeh! vertel! welke site?
Dat is het engste spel (Dat Amsterdam spelletje van Davilex)
AmsterDamned?

[Voor 26% gewijzigd door Greyh0und op 07-07-2007 21:03]

Greyh0und

• DaDummie
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2014
Fear omdat die geluiden en die atmosfeer vond ik eng.

• lezut
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:36
Amsterdoom ;)

Ik heb trouwens niet zoveel shooters van het enge genre gespeelt, ik houd er niet zo van, omdat ik nogal een angsthaas ben :9 Ik schrik me vaak al rot als tijdens een potje BF2 de commander van het andere team besluit om een paar flinke arti-schoten op mijn hoofd te gooien 8)7 .

Maar echt eng vind ik Serious Sam, die kleine monstertjes die op je af springen. Bah, ik drukte gelijk alt+f4 als ze op me af kwamen :P

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

lezut schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:06:
[...]

Amsterdoom ;)

Ik heb trouwens niet zoveel shooters van het enge genre gespeelt, ik houd er niet zo van, omdat ik nogal een angsthaas ben :9 Ik schrik me vaak al rot als tijdens een potje BF2 de commander van het andere team besluit om een paar flinke arti-schoten op mijn hoofd te gooien 8)7 .

Maar echt eng vind ik Serious Sam, die kleine monstertjes die op je af springen. Bah, ik drukte gelijk alt+f4 als ze op me af kwamen :P
hoe oud ben je dan? (omdat je SS al eng vind :P... ik denk dat als ik nu Doom 3 ga spelen dat ik het minder eng vind dan dat ik het op mijn 16e speelde)

[Voor 6% gewijzigd door Greyh0und op 07-07-2007 21:54]

Greyh0und

• freesix
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-03-2012
Alien vs Predator 2.

En dan wel marine ofcourse op moeilijkste setting. Vooral als die predator achter je aan komt, scary shit. En enge spellen hoor je natuurlijk 's nachts in je eentje te spelen met een headset en een honkbal knuppel naast je pc voor de zekerheid. Zo bekijk ik horror films ook altijd.

[Voor 40% gewijzigd door freesix op 07-07-2007 21:28]

spam

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

freesix schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:26:
Alien vs Predator 2.

En dan wel marine ofcourse op moeilijkste setting. Vooral als die predator achter je aan komt, scary shit. En enge spellen hoor je natuurlijk 's nachts in je eentje te spelen met een headset en een honkbal knuppel naast je pc voor de zekerheid. Zo bekijk ik horror films ook altijd.
En dan komt iemand binnen...

KLABAM! oeps [naam]! Ik dacht dat je een alien was...

:P

Greyh0und

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:28

SkyStreaker

Draaierig!

Elk willekeurig Barbie-spel.... Haar anatomische correctheid doet mij vrezen. Niemand kan zo perfect zijn, dat klopt niet.... :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04-12 21:29
Echt eng vind ik 't niet, maar ik heb in Halo 1 bij The Library wel altijd een enorm gevoel van impending doom... Echt zo'n "Nee! Ik wi-hil nie-hiet!!!"-gevoel :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 18-10 11:54

Not Pingu

Dumbass ex machina

Exuimtum schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:46:
Gameontwikkelaars gebruiken het betaalde DirectX
Nee, je hebt er inderdaad de ballen verstand van :+

STALKER is trouwens ook eng... stille verlaten ondergrondse laboratoria waarvan je gewoon weet dat er een aantal mutanten op je zit te wachten. En daar dan toch binnengaan en met bonkend hart elke kamer inlopen... brrrr...

Ik zeg altijd maar: als een spel me zo boeit dat het me 7 kleuren stront kan laten schijten, is het een goed spel.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:34
Resident Evil op de ps. Zo vaak schrok ik me helemaal de tering als er een monster vanuit het plafond naar benden viel. Na een tijdje maar niet meer savonds in het donket gespeeld maar lekker overdag met veel licht :P

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 28-10-2017
Turok 2 :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 03-12 16:19
Eng ... eng ... eng ... ja ik weet niet :S .... ik heb sinds jong af aan al tegen de regels in gegamed. Vroegah was er nog geen leeftijdsgebonden iets ^^

Nightmare Creatures, Turok, Turok 2, Quake 1 & 2, Hexen ... waren allemaal leuk en gaaf ... maar konden niet tippen aan de definitie eng zoals de eerste keer dat ik Resident Evil speelde ... MAAR ... echt het ENGSTE wat ik heb gespeeld was toch Doom.

Waarom?
1 ) Ik was nog NET 6 (of 7 ... weet ik even niet precies)

2 ) Ik zat tot 11 uur 's avonds nog achter dat ding ... IN het donker ... MET een 14" scherm waar je genoeg straling van krijgt om bruin van te worden (jajaja, is laat hoor, voor zo'n jong persoontje)

3 ) Speakers in de HELE kleine ruimte OM je heen hingen .... (nog steeds stereo, maar toch intimiderend met dat gehijg op de achtergrond/om je heen ... letterlijk) ... met een subwoofer tussen je beentjes onder het bureau

4 ) EEN VADER DIE OPEENS SNEAKY ACHTER JE STAAT TERWIJL IK VLAK VOOR EEN DEUR STA EN NIET WEET WAT ERACHTER TEVOORSCHIJN KAN KOMEN EN DAT HIJ OP HET "MOMENT SUPREME" LUIDKEELS VRAAGT "IS HET NIET EENS EEN KEERTJE TIJD OM NAAR JE NEST TE GAAN!!!" :/

Dat laatste deed die avond ECHT de das om kwa engste spel OOIT gespeeld!!! Ik sloeg echt hartslagen over en lag onder het bureau, met de subwoofer in mijn armen geknepen van angst ... en m'n vader kwam niet meer bij van het lachen met z'n biertje in zijn hand ... de darm :(

Maar ... ik heb doom destijds nog wel uitgespeeld :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Nog eentje voor mij is FarCry, (voornamelijk de eerste keer dat ik het speelde)

mooi spel, maar als je voor het eerst die mutanten tegen komt is het toch wel een beetje creepy :P

Greyh0und

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:05
toen ik een jaar of 11 was kocht ik ik een SNES en een van de eerste spellen die ik had was Jurassic Park. ik had toen net stiekum de film gezien terwijl ik eigenlijk te jong was. het spel begon al fantastisch; ineens klinken de woorden uit de speaker "welcom to jurassic park".

maargoed, je kijkt gedurende het spel eigenlijk van boven, zie je een vaag mannetje met een soort bazuka die dino's knalt. niet heel spannend, tot je een gebouw in ging. dan kreeg je een soort 3d shooter, super eng! de geluiden, in de verte een soort dino, en ik had maar 2 kogels... ik durfde eigenlijk niet verder. dan zag je ineens aan de andere kant van de kamer een raptor staan. net als ik hem wil uitschakelen ineens een brul en wordt ik van de zijkant aangevallen door een raptor. ik heb er nu nog trauma's van, ik heb hem gedownload voor een emulator maar nog nooit opgestart :+

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-11 15:43
Doom 1:

In 3d door gangen lopen, is al eng. Op een gegeven moment hoor ik de hele tijd een knorrend geluid. Ik kijk om mij heen en zie niks. Beetje doorlopen, monstertjes neerknallen.... en het geknor bleef ik maar horen........op een gegeven moment draaide ik mij om en stond er een groot monster voor me dat van die groene dingen op mij schiet (dat beest dat op een stier lijkt). Ik schrok me rot, knalde m'n pc uit, en begon de Donald Duck te lezen. :$ Vervolgens een paar jaar bang geweest voor alles wat met horror te maken had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 28-10-2017
OCTheEagle schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:54:
Doom 1:

In 3d door gangen lopen, is al eng. Op een gegeven moment hoor ik de hele tijd een knorrend geluid. Ik kijk om mij heen en zie niks. Beetje doorlopen, monstertjes neerknallen.... en het geknor bleef ik maar horen........op een gegeven moment draaide ik mij om en stond er een groot monster voor me dat van die groene dingen op mij schiet (dat beest dat op een stier lijkt). Ik schrok me rot, knalde m'n pc uit, en begon de Donald Duck te lezen. :$ Vervolgens een paar jaar bang geweest voor alles wat met horror te maken had.
Dus daar is dat geknor van. Ik ben er nooit achter gekomen, in Doom 2 zat hetzelfde geluid weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 20:40
return to castle wolfenstein anyone :? en wolf 3d natuurlijk:P maar dat was meer puur schrikken als er weer zo'n k*ut ss-er of hond om de hoek stond...vooral als je al 3 uur rond liep denkend iedereen en alles dood te hebben:P

anyway, @ return to castle wolfenstein heb je op een gegeven moment een tunnel waar zombies uit de muren komen...dat vond ik toch best wel eng:/ en dr waren nog wel meer enge stukjes...:) farcy vond ik ook wel eng:P en dat stukje in dat lab ook waar al die mutants zitten brrrr!

het stomme is, eigenlijk is het maar KUT, al die enge spellen, maar aan de andere kant toch wel leuk:P net zoals met films...horror films/enge films vind ik eigenlijk helemaal niet leuk omdat ze vet eng zijn, maar aan de andere kant trekt het me toch weer wel:) wel vaag is dat...

heb vanacht ff s.t.a.l.k.e.r. gespeeld; die is helaas (:?) niet zo eng als dat ik verwacht had...

[Voor 34% gewijzigd door FireFoz op 09-07-2007 04:56]

Weet er ff geen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yori1989
  • Laatst online: 04-12 19:36
Not Pingu schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:24:
[...]

Nee, je hebt er inderdaad de ballen verstand van :+

STALKER is trouwens ook eng... stille verlaten ondergrondse laboratoria waarvan je gewoon weet dat er een aantal mutanten op je zit te wachten. En daar dan toch binnengaan en met bonkend hart elke kamer inlopen... brrrr...

Ik zeg altijd maar: als een spel me zo boeit dat het me 7 kleuren stront kan laten schijten, is het een goed spel.
STALKER, dat was idd wel eens eng, dan was je in het volledige donker(Game+slaapkamer)
En dan loop je zo snachts over die velden, en dan wordt je ineens belaagd door zo'n bloedzuiger(die onzichtbare)
Of van die springende mutanten, daar kon je ook van schrikken.

Ik vind het engst iig dat je snachts zo ineens wordt gepakt in je rug, terwijl je in het spel al weinig kan zien. Ook met die zaklantaarn.

Dat was trouwens allemaal over toen ik zo'n überpak had met zéér goeie nightvision :+
Ik ben echt een paar keer geschrokken :D

• FireFoz
  • Laatst online: 20:40
moet zeggen dat stalker al wel wat enger aan het worden is nu. in het begin zijn er eigenlijk alleen nog maar gewone mensen (andere stalkers en soldaten), maar nu ik wat verder ben begin de eerste rare/enge wezens tegen te komen en gebouwen in te gaan...was toch wel ff spannend vanacht onder de grond met mn zaklampje:p

[Voor 3% gewijzigd door FireFoz op 10-07-2007 20:57]

Weet er ff geen

• zazra
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 29-03 20:10
Ik vervloek nog steeds de honden die in resident evil door het raam springen als je terug loop door dat smalle gangetje achter de deur die je open kreeg met de lockpick.

Canon 350D - Sigma 17-70mm EF-S 18-55mm - EF 75-300mm F/4-5.6 III - EF 50mm F/1.8 II - Speedlight 430EX - BG-E3 - Cir. pola - ND 1x & ND 4x - Omnibounce

• Zephyer
  • Laatst online: 30-11 23:41
[PC] Still Life

Het duistere verhaaltje met de daarbij heerlijke graphics..
Dit is zo'n spel waardoor je niet schrikt doordat er plots iets gebeurt.
Het is hier de omgeving, geluid en je eigen gedachten die het 'eng' maken.

Constant eigenlijk :)
Ik vond het iig een heerlijk spel om rond 2400 uur op m'n gemakt te spelen..
Constant kippevel omdat je lekker rustig je gang ging ..

BF V Stats | BF1 Stats

• rauzer
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 31-10 20:26
Doom 3: Donkere kamer, surround geluid, vol volume.

Deur open, je loopt de gang in. en ineens gehijg vanachter. en dan wordt je vol aangevallen. niet normaal hoe ik daarvan schrok soms.

• Gamesua
  • Laatst online: 10-06-2015
Quake 2 of 3, weet niet zeker. Ik was ergens in een donker gebouw op zoek naar monstertjes om te killen (voor de 4de keer ofzo, nadat ik 3 keer dood was gegaan dus). In een paar hoeken zie ik wat monsters, knal ze af, loop rustig door. Uiteraard wel oppassend. Ik hoor zachtjes ergens geluid vandaan komen en kijk snel om me heen om te kijken of er een in de buurt is, mijn HP was laag aan het worden. Niets. Ik loop door, nog een afgeknald. Opeens, BAM, klap op mijn hoofd van achteren, ik draai me om, nog een stomp en ik dood. Dat was wel even schrikken.

• colourAgga
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07-10-2011

colourAgga

argentina

Half-Life en STALKER. Half-Life was gewoon te vet met beesten die opeens door een muur kwamen zetten :D En stalker, tsja de hele sfeer, het komt zooo realistisch over.

Gracias Diego por ser humano. Todos hacemos fallos pero tu bajando a la cancha nos hacías olvidar los tuyos y mejor aun los nuestros. Siempre te llevare dentro de mi corazón. Gracias.

• Snappie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-01-2011

Snappie

Member

Vooral Silent Hill. Die hele sfeer in dat spel, zo rustig en gelaten en dan opeens...aaargh
En ook Serious Sam 2, die geluiden van die aanstormende monsters die uit alle kanten komen en je weet nog niet precies waarvandaan. Dood eng :p

Boys laat je horen! Voor Ajax Amsterdam! Wij zijn de beste van heel Nederland! Altijd de eerste, kampioenen en door niemand te verslaan!

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Heeft iemand ooit wel eens van de Project Zero/Fatal Frame serie gehoord?

Toegegeven, als beschrijving klinkt het niet zo eng (jonge meid dat spookhuis of een dorp met ondoden verkend in het donker met alleen maar een zaklamp en een oude camera) en er komt ook geen bloed in voor. Echter, de geluidseffecten in combinatie met het verhaal, de duistere sfeer en schrikmomenten die varieren van langzaam opbouwend tot plotseling kunnen echt de haren op je nek overeind doen staan.

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• De Oudere Gamer
  • Laatst online: 27-04-2008
AvP2,FEAR,The Thing.Ook de dreamsequences in Max Payne vondt ik echt creepy!

• sekeroglan
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Mario vond ik echt eng.

Omdat je op dieren moest springen en vooral op schilpadden en dan nog een keer erop springen om ze tegen de muuren te smijten.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• not2secure4u
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:17
Ikzelf vind Parasite Eve 2 wel best immens eng, op PSX dan wel te verstaan, jeezes met die monsters dat je van in de verte siet afkomen. Die cutscenes waren dan ook immens creepy ! Sommige van jullie die dit spel nog gespeeld hebben zullen het wss met mij eens zijn :)

Overigens vond ik Alien Trilogy ook wel behoorlijk eng.

NUC I5 256GB SSD

• CoZ
  • Laatst online: 30-06-2011
pacman ... die spookjes ... heleuuup :o ..

okok .. zonder gekheid dan ..

11th hour en 7th guest
beide baanbrekende spellen , echte videobeelden in een game verwerkt (* voor zijn tijd ...denk aan 486 , eerste pentium, 2x speed cd rom spelers ..dat soort zaken)
maar ook heerlijk creapy. vooral eens toen ik de dark en gloomy mode gevonden had (grijs/blauw) en heel laat 's nachts zat te spelen met een onvermijdelijk schrikmoment tot gevolg

ook van die heerlijke creepy opmerkingen die je af en toe uit de speakers hoort komen over hoe jij aan het spelen bent .. ga hem denk ik binnenkort nog eens uit het stof zoeken :D

[Voor 16% gewijzigd door CoZ op 12-07-2007 20:25]

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Ik heb eigenlijk nooit dat ik spellen echt eng vind. Natuurlijk wel schrik reacties enzo, maar nooit zo erg dat ik niet verder durf te spelen.

Enige keer waarneer ik dat had was denk ik Resident Evil 1. Die tussen filmpjes zagen er best eng uit :/

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• C-dude
  • Laatst online: 13:12
Doom III
Niet zozeer door het spel, maar wel door een situatie.
S'nachts rond een uur of 2 liggen spelen, hoofdtelefoon op hard volume, kaarsje erbij: kortom ideale sfeer.
Ik kom bij een wc aan en net als ik die deur opendoe geeft mijn kaspersky antivirus een melding dat er iets gevonden is.

Je moet weten, die melding stond ingesteld als het geluid van een stervend varken :/ Men muis is gewoon losgekomen van de draad door het verschieten en achteruit trekken.

• BrianV
  • Laatst online: 26-11 18:34
Undying is toch een eng spel ondanks ze leeftijd

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

C-dude schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:30:
Doom III
S'nachts rond een uur of 2 liggen spelen, hoofdtelefoon op hard volume, kaarsje erbij: kortom ideale sfeer.
Ik kom bij een wc aan en net als ik die deur opendoe geeft mijn kaspersky antivirus een melding dat er iets gevonden is.

Je moet weten, die melding stond ingesteld als het geluid van een stervend varken :/ Men muis is gewoon losgekomen van de draad door het verschieten en achteruit trekken.
Hahaha, een stervend varken :P
Doe dan een geluidje van een schaapje, rustig in een weide aan het grazen ofzo. ;)

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04-12 23:07

M2M

medicijnman

juist... doom III, FEAR, en ik vond dat spel waar ik nu de naam van kwijt ben... ook op openGL, op de doomIII engine, waarbij je op de muur en het plafond kon lopen.

oow ja, star wars battle front.

-_-

• Weltschmerz
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:54
M2M schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:44:
juist... doom III, FEAR, en ik vond dat spel waar ik nu de naam van kwijt ben... ook op openGL, op de doomIII engine, waarbij je op de muur en het plafond kon lopen.

oow ja, star wars battle front.
Muren kon lopen?: Prey?

&

• flippy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

ik heb nog steeds nachtmerries dat ik wordt opgegeten door pac-man.... -O-

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• Rogresalor

Rogresalor

Een der antidigibeet

Doom III

LOL!!! _/-\o_ :D _/-\o_

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:26
Hahahaha C-Dude dat had ik ook, speel ik op hard volume en ineens dat geluid, schrok me ook het pleuris. Snel uitgezet.

• Kaasje123
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-12 12:05
Doom III

LOL :D dat varken is inderdaad het standaard geluid van die viruscanner kaspersky. Ik schrok me daar ook een keer echt helemaal de pleuris van en ook onder een spel alleen was het niet doom 3 maar roller coaster tycoon. :+ Meteen maar dat geluid disabled. :/

[Voor 3% gewijzigd door Kaasje123 op 17-07-2007 21:35]

• Macro
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-02-2011
(jarig!)
Alone in the dark. als klein jochie verschillende brown trouser momenten mee gehad. vooral het moment dat het muziekje veranderde. dan wist je dat er een monster in aantocht was maar je zag hem nog niet. als een dolle de kamer rondkijken en dan komt hij door het raam zetten.

Tegenwoordig geen spel meer waar ik van die momenten in heb ( verdwijnt met de leeftijd denk ik)

You snooze, you lose

• W1ckeD
  • Laatst online: 03-12 11:47

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik vond Max Payne 2 toch soms wel enger dan F.E.A.R, gewoon om die dream scenes,en die wazige momenten,ook het geluid speelde een grote rol,heel erg creepy,ik moet het spel weer eens installeren en verder spelen.

Vind zowiezo dat Max Payne een creepy "Feel" heeft.

Heeeel lang geleden had ik dus zo een Half Life box gekocht,daar zaten dus verschillende dingen in.

Toen ging ik het level spelen dat je bij zo een reactor test enzo bent,veel kan ik mij niet meer bedenken,maar wel dat ik vaak geluiden eng vond,en de stem van die ene man die altijd tegen je praat.

Zo en nou maar lekker slapen. :P

Life is complicated

• Kwistnix
  • Laatst online: 20:14
Toen ik Thief: The Dark Project voor het eerst speelde vond ik de Haunted Cathedral missies echt te creepy. Overal undead en (toen wist ik) geen manier om ze effectief te bevechten. Tergend langzaam, heel stilletjes door de schaduwen bewegend, hopend dat ze mij niet zagen. Op de een of andere manier leek het alsof die dingen mij konden ruiken, want ze liepen steeds argeloos mijn richting op, waardoor ik meer dan eens in paniek mijn positie verraadde. In de Cathedraal zelf onoplettend een metale ondergrond oplopen, om vervolgens alle undead en haunts in de buurt achter je aan te krijgen, terwijl je een levend oog probeert te stelen en missies uitvoert in opdracht van de spookverschijning van een overleden Hammer, brrrrr.

Dat zelfde gevoel had ik jaren daarna weer in Thief: Deadly Shadows bij de Shalebridge Cradle missie. The Cradle vind ik nog steeds een van de best ontworpen levels die ik ooit gespeeld heb d:)b

Edit: uit pure nostalgie aan het Googlen geslagen, kom ik een heel PCGamer artikel tegen over dit level alleen. Ik ga snel door met lezen :P

[Voor 9% gewijzigd door Kwistnix op 17-07-2007 23:22]

• Elvis
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Hmm... Het engste spel dat ik ooit gespeeld heb, moet wel Fahrenheit (Indigo Prophecy) zijn.
Het verhaal sleurt je vanaf de eerste seconde van het introfilmpje mee ten onder in een donker sfeertje dat tot de laatste seconde van de outro blijft hangen.

Zo ben je op een bepaald moment met 1 van de hoofdpersonages in een krankzinnigeninstelling.
Op een bepaald moment valt de elektriciteit uit en laten alle sloten van de isoleercellen los, waardoor al die nutcases in het halfdonker op de gang gaan ronddwalen.
Dan moet je met de schouderknoppen van de gamepad de ademhaling van het personage regelen en tegelijkertijd rustig de uitgang proberen te vinden.
- Als je te traag ademt, snakt het personage naar adem en vinden de gekken je.
- Als je te snel ademt, begint het karakter te hyperventileren en slaat dan in paniek.
- Als je te snel door de gang schuifelt komen al die gasten ook op je af.

Situaties zoals deze komen nog een paar keer voor in het gehele spel. Op die momenten breekt het koude zweet over je hele lijf uit... *shivers*

Voor de geïnteresseerden : http://www.gamespot.com/pc/adventure/fahrenheit/index.html

[GoT] TF2 Clan

• Vrijdag
  • Laatst online: 20:37
FallenAngel666 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:11:
Toen ik Thief: The Dark Project voor het eerst speelde vond ik de Haunted Cathedral missies echt te creepy. Overal undead en (toen wist ik) geen manier om ze effectief te bevechten. Tergend langzaam, heel stilletjes door de schaduwen bewegend, hopend dat ze mij niet zagen. Op de een of andere manier leek het alsof die dingen mij konden ruiken, want ze liepen steeds argeloos mijn richting op, waardoor ik meer dan eens in paniek mijn positie verraadde. In de Cathedraal zelf onoplettend een metale ondergrond oplopen, om vervolgens alle undead en haunts in de buurt achter je aan te krijgen, terwijl je een levend oog probeert te stelen en missies uitvoert in opdracht van de spookverschijning van een overleden Hammer, brrrrr.

Dat zelfde gevoel had ik jaren daarna weer in Thief: Deadly Shadows bij de Shalebridge Cradle missie. The Cradle vind ik nog steeds een van de best ontworpen levels die ik ooit gespeeld heb d:)b

Edit: uit pure nostalgie aan het Googlen geslagen, kom ik een heel PCGamer artikel tegen over dit level alleen. Ik ga snel door met lezen :P
Dat klinkt mooi, ik heb onlangs bij de FRS de Thief trilogy gekocht (slechts een tientje) en ben ik nu af en toe aan het spelen. Best wel fijne spellen, en idd veel sfeer.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Hazurr
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Thief 3: The Shalebridge Cradle ,nooit en echt NOOIT of ten immer ga ik dat level meer spelen!!

Ik werd in die eerste helft al bijna knettergek van al die geluiden om me heen..

[Voor 33% gewijzigd door Hazurr op 18-07-2007 09:07]

Pessimism is the foundation of survival

• henri8096
  • Laatst online: 04-12 07:08

henri8096

BIM is not a software!

Doom III (wel op en donkere kamer met het geluid op redelijk niveau)

Niet dat het spel zelf nou zo eng is, maar ze hebben het schrik effect heel erg
goed toegepast in dit spel.
Heb hierbij regelmatig met mijn haren rechtovereind achter de pc gezeten.

F.E.A.R. (ook in het donker en volume op redelijk.)

Het geluid wat er voorbij komt als dat rare meisje voorbij komt . . . . .
echt kippevel, verder kwa spel ook niet echt eng . . . . maar die kleine schrik momentjes
echt geweldig . . . .

--iRacing Profiel-- --Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• rhodium
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:44

rhodium

Planet Coaster verslaafde.

Resident Evil 2... me eerste horror game en wat schrok ik me telkens de ballen uit de broek van die rot zombies...

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• Z-Dragon
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 04-12 21:28
henri8096 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:17:
Niet dat het spel zelf nou zo eng is, maar ze hebben het schrik effect heel erg
goed toegepast in dit spel.

[...]

echt kippevel, verder kwa spel ook niet echt eng . . . . maar die kleine schrik momentjes
echt geweldig . . . .
Ik vind in dat soort spellen de momenten dat er niks gebeurt terwijl je wel wat verwacht (muziek, omgeving) juist veel enger dan de momenten dat er dan echt wat de hoek om komt zetten. :P

[Voor 20% gewijzigd door Z-Dragon op 19-07-2007 02:31]

^ Wat hij zegt.

• SiGNe
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 26-11 05:55

SiGNe

Ook hoi!

FEAR, dat is tot nu toe het enige spel geweest waarbij ik op een gegeven moment niet meer verder durfde te spelen en ik was nog maar net begonnen met spelen.
De eerste keer dat je dat meisje tegenkomt, creepy gewoon en verderop in de levels zitten ook behoorlijk wat enge dingen.
De geluidseffecten, dat het licht opeens uitgaat, de hartkloppingen die je hoort, echt super gemaakt.
Een paar dagen later durfde ik pas weer verder te spelen _O-

Niet?
[Specs]

• V3g3ta
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01-12 02:06

V3g3ta

Fueled by Games!

Silent Hill op de PSX.. Ik heb daar nachten met vriendin zitten spelen en telkens weer schrikken.. was mijn eerste echt geweldige en creepy spelervaring. :D

Resident Evil 1 op de PSX en ik haat die honden die opeens ff besluiten om voor je en achter je ff fijntjes keihard door een paar ramen te springen... Resident Evil 3: Nemesis was eng omdat je telkens word opgejaagd door Nemesis...

Dino Crisis op de PSX was spannend, die T-Rex die opeens door dat raam naar je komt happen, de andere dino's die je kon horen om het hoekje... en dan maar zo langzaam en stil mogelijk proberen om ff om het hoekje te kijken.. :/

Dit waren wel mijn engste spellen in mijn PSX tijd... _/-\o_

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• not2secure4u
  • Laatst online: 16:17
V3g3ta schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 05:20:
Silent Hill op de PSX.. Ik heb daar nachten met vriendin zitten spelen en telkens weer schrikken.. was mijn eerste echt geweldige en creepy spelervaring. :D

Dino Crisis op de PSX was spannend, die T-Rex die opeens door dat raam naar je komt happen, de andere dino's die je kon horen om het hoekje... en dan maar zo langzaam en stil mogelijk proberen om ff om het hoekje te kijken.. :/

Dit waren wel mijn engste spellen in mijn PSX tijd... _/-\o_
+1 , Dino Crisis gaf je gewoon een beklemt gevoel, zag je de kogels in je lader wegvloeien tot je beseft omg, geen kogels = dood :D beseffend dat je elke kogel met nauwe precisie moet richten :D

Silent Hill had gewoon een beestig enge sfeer ! :)

NUC I5 256GB SSD

• Auredium
  • Laatst online: 22-11 14:09

Auredium

Informaticus Chaoticus

Lemmings 3D, het gebrek aan goed overzicht maakte me doodsbang om het te gaan spelen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Sypheron
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-12 19:41
F.E.A.R., schrok me iedere keer te pleurus als die meid weer naast of voor me stond. Vooral bij de trap waar je naartoe loopt, omdraait om naar beneden te willen gaan, en ineens haar voor je zien staan met dat gruwelijk kippenvel makende hoge toontje. Erg lekker!

Anoniem: 210390

Half-Life 2

Vond alles wel mooi maar waarom moesten die dieren gebaseerd worden op insecten :/ (is bang voor insecten -O- )
Antlions en Antlion Guards ze bleven maar komen en gingen niet dood :'(

• Auredium
  • Laatst online: 22-11 14:09

Auredium

Informaticus Chaoticus

Anoniem: 210390 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:35:
Half-Life 2

Vond alles wel mooi maar waarom moesten die dieren gebaseerd worden op insecten :/ (is bang voor insecten -O- )
Antlions en Antlion Guards ze bleven maar komen en gingen niet dood :'(
Rofl, ik zat de eerste keer kei lang vast op dat strand omdat ik de uitgang niet vond met mijn buggy. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

90710

Ik heb al veel horror games verwerkt.. Er is er toch maar één die ik echt eng vond..

..Resident Evil 4.

Vooral het beginstuk, je schrikt je rot :+ (Je komt in een vredig huisje gaat er gelijk een gast op je inhakken) Ook de mensen met kettingzagen maken het er niet aangenamer op...

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-11 11:28

tazzman

a real boardmonkey

Opzich was het spel zelf niet al te eng maar dat Haunted Hotel level van Vampires: The Masquerade bezorgde mij toch zeker wel behoorlijk kippevil. Na een paar dagen spelen heb ik Undying ook laten liggen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• janwillem_v
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-11 19:06

janwillem_v

Mine mine mine mine

Dan ga ik voor FEAR.
Het meisje dat je als een schaduw door een tunnel ziet lopen is niet grappig.... ook niet als je van een trap af moet en je karacter zich automatisch omdraait om van de trap te lopen en er uit het niets een man voor je staat :D
Ik ben me echt wel een X aantal keren rot geschrokken!

Oja en wat dachten we van het spel "The Rocky Horror Show" op de Commodore 64. Toen ik nog een jaar of 6 was had ik daar nachtmerries van!

• Bartjeuhz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 08:54

Bartjeuhz

Papa will be proud!

Condemned _/-\o_

psn - Bartjeuhz

• Mathijs1
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Overzicht genoemde games:

SpelPlatformUitgebrachtAantal stemmen
ShiversPC / Mac19951
Half-LifePC / PS219982
Doom 2PC / Mac / GBA19941
BloodPC19971
Alien versus PredatorPC19991
Return to Castle WolfensteinPC / PS2 / Xbox (360)20011
Prince of PersiaPC / SNES / Gameboy (color)19891
UndyingPC / Mac20012
UnrealPC / Mac19981
7th Guest, ThePC / Mac / CD-i19921
PhantasmagoriaPC / Mac19954
Phantasmagoria 2 PC / Mac19961
Alien versus Predator 2PC20011
11th Hour, ThePC / Mac19951
DaikatanaPC / N6420001
DPC / 3DO / PS / Sega Saturn19951

Ik zal em af en toe wat updaten uitbereiden, als ik tijd over heb :)

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Updaten? Wat dacht je van eerst eens compleet maken :P
Je hebt nog niet eens de helft van de genoemde spellen erin zitten, wat dacht je van o.a. Doom III, FEAR en Resident Evil?

🖥️ | 🚗

• Plankton
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-10 09:38
Home Alone

Spreekt voor zich

• Animal
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:57
HL. :/

• Bliz
  • Laatst online: 02-12 08:43
Unreal, echt niet normaal.
Ben je iets van 8-9 jaar oud. En staat er een nieuw spel op de pc van je vader (zat bij de pc). start je het op als hij even van huis is, hoor je allemaal van die schreeuw geluiden. Ik heb dagen niet kunnen slapen :(

Tesla Model 3 LR 2019 | Check je laadpaal via volton.io (in ontwikkeling)

• Memphis177
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-06 16:59
Duke Nukem 3D

Zelf een jaar of 5 - 6... De papa was dat aan het spelen en moest even weg... ik ff snel geprobeerd... hoorde ik in de verte geluiden van die 'cop pigs'. Dat vond ik eng. :p

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:28

mace

Sapere Aude

Alone in the dark.

Ik kon niet uitvogelen hoe je nou die hond of dat skelet kom verslaan, maar je moest kiezen voor 1 van de twee. Samen met een gedrocht van een besturing was het erg eng. :+ Ik werd al helemaal zenuwachtig als ik het opstartte.

Een spel wat ik ook in het begin erg eng vond was doom3, ik schrok me steeds de pleuris.
Maar het gekke was dat ik na een half uur rommelen in het donker echt wel doorhad wanneer de monsters precies kwamen. Bijvoorbeeld als er zo'n PDA op de grond ligt, in een gloeiend pentagram. "Goh, wat zou er gebeuren als ik die oppak? :> Laat ik eerst maar eventjes ammo gaan verzamelen. :Y) "

Wat nog meer: Silent Hill 1 t/m 3 ( 4 was bagger :/ ) Dat sfeertje was gewoon naar.
En met die ruis, brrrrr. :/

[Voor 63% gewijzigd door mace op 20-10-2007 18:49]

• teissie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 26-10 12:56
Engste spel wat ik ook gespeeld heb blijft toch wel Resident Evil (1).
Zombie die uit kasten springen enzo. ;-)
En je ziet vaak niet de hele ruimte waar je in loopt, dus er kan altijd nog ergens iets zitten.
Voor de rest is het verhaal en de omgeving gewoon creapy.

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:28

mace

Sapere Aude

teissie schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:08:
Engste spel wat ik ook gespeeld heb blijft toch wel Resident Evil (1).
Zombie die uit kasten springen enzo. ;-)
En je ziet vaak niet de hele ruimte waar je in loopt, dus er kan altijd nog ergens iets zitten.
Voor de rest is het verhaal en de omgeving gewoon creapy.
Ja, die pre-rendered achtergronden waren erg mooi, en het creeerde veel sfeer en verassingen, maar het was vaak niet handig, dan heeft RE:4 het beter voor elkaar. :)

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-12 20:47

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

MaCe1337 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:12:
[...]

Ja, die pre-rendered achtergronden waren erg mooi, en het creeerde veel sfeer en verassingen, maar het was vaak niet handig, dan heeft RE:4 het beter voor elkaar. :)
Het ligt mss aan mij maar ik speel nog altijd liever de oude RE games dan RE4. Die vaste camera en de stroeve controls maakten het echt spannend :)

• phobosdeimos
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:48
Er bestaan twee soorten antwoorden op deze vraag:
- het antwoord van mensen die System Shock 2 nog nooit gespeeld hebben
- het antwoord van mensen die System Shock 2 al gespeeld hebben

Mijn antwoord dus: System Shock 2.
Pure psychologische terreur van de engste soort.

• Desperado112
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:39
Toen ik klein was ( jaartje of 10) speelde ik rise of triad opzich niet eng qua beeld, maar op een gegeven moment was er een steeds herhalende schreuw te horen ( weet niet eens meer precies wat er geschreuwd werd ik heb me er voor afgesloten) alleen al van dat geluid kreeg ik kippe vel.
( red neck rampage kon me soms ook wel eens aan het schrikken maken)

Mijn broertje had wat problemen met de game Requim The fallen Angel.

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• SuX DeLuXe
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09-11 17:03
Denk Duke Nuke'Em 3D...toen was ik ook vrij jong. En spellen als Doom 1 en 2...
Dat was echt beangstigend al die monsters en embryo's en shit hehe 8)
Memphis177 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:42:
Duke Nukem 3D

Zelf een jaar of 5 - 6... De papa was dat aan het spelen en moest even weg... ik ff snel geprobeerd... hoorde ik in de verte geluiden van die 'cop pigs'. Dat vond ik eng. :p
Haha idd! _O-

[Voor 51% gewijzigd door SuX DeLuXe op 20-10-2007 22:11]

• garathane
  • Laatst online: 16:20

garathane

l'enfer, c'est les Autres

System shock 2, inderdaad, maar vooral Vampire,the masquerade:Redemption. De scénes in het oude hotel, de gevechten met de zombies, brrr, scarey hoor. Wat zo'n spel vooral eng maakt zijn de geluiden die je hoort. Hierbij blijkt geluid zeker zo belangrijk als graphics.

• glangeveld
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 16:26
wolvenstein 3D , speelde ik soms op de pc van mn broer toen ik iets van 8 jaar oud was

werd ik echt verschrikkelijk bang van :P

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

geitema schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:16:
wolvenstein 3D , speelde ik soms op de pc van mn broer toen ik iets van 8 jaar oud was

werd ik echt verschrikkelijk bang van :P
Inderdaad, daar had je die LIM-cheat voor. Desalniettemin... die mega-eindbaas in dat laatste level was echt freaky. Dat sfeertje, en dan in een minicomputerkast bij je familie met vijf man proberen de boel plat te schieten. Ongekend :>

• Miss Vicious
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-08-2011
Duke Nukem 3D

Hetzelfde hier.
Ik houd niet van spellen waar er ineens iemand achter je poppetje kan staan. :P

• Rogresalor

Rogresalor

Een der antidigibeet

Duke Nukem 3D

O ja, Duke Nukem 3D, *heimwee, dat geluid van een stervende pigcorp is het mooiste sterfgeluid dat ik ooit gehoord heb en het geluid van stervende bots in Unreal 99 "zo'n kotsgeluid"

Wat heel eng kan zijn is als je de juiste muziek weet te mixen met bepaalde geluiden. Dan nog het 3D effect afpolijsten en huize Padua krijgt er weer nieuwe klanten bij :/

Ik weet niet of jullie het serieus weten, maar er zijn geluiden die een volstrekt nuchter en gezond persoon volstrekt krankzinnig kan krijgen met nachtmerries en al. Mijn neef heeft de opname die 55 minuten duurt. Als ze dat ooit gaan doen in games speel ik nooit meer games.
In Doom 3, een oudje inmiddels herkende ik het effect van die opname ergens in een level. Ik heb het doorspelen subiet gecanceld en het spel direct van mijn harde schijf afgebonjourd en de CD'tjes gebroken en weggedaan. Heel ziek gewoon.

Ik ken de opname en na 18 minuten moest het stoppen. Ik weet niet hoe mijn neef aan zulke psychotische geluiden komt, maar het lijkt een opname vanuit het hoofd van een ernstige schizofreniepatient en ik vind die mensen erg eng :/

Unreal Tournament 99 en 2004 bijvoorbeeld zijn heel grof en de brokken vlees vliegen om je heen, maar op de een of ander manier is het spel gewoon lachwekkend. Je weet onbewust dat het niet voor niets "Unreal" toeurnament heet. De geluiden zijn gewoon niet zo eng.

[Voor 8% gewijzigd door Rogresalor op 22-10-2007 12:05]

• Alargule
  • Laatst online: 24-07-2017
Da's wel een heel radicale aanpak.

Ik moet zeggen dat HL2 toch wel de meeste adrenaline bij me heeft weten op te wekken. En Episode 2 is met zijn lange, donkere schaduwwerking als je je flashlight ergens op richt alleen maar enger geworden. Zeker als je een donkere ruimte inloopt waar een paar van die 'dooie' creeps liggen, die bij nadere inspectie toch nog niet dood blijken te zijn...

It's not a bug, it's a feature!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

8)7

Thats all...

• Enzyme1979
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2008
Ongetwijfeld DARKSEED

Dit spel was echt zo eng mede omdat het in samenwerking met gigger is gemaakt (de ontwerper van Alien)
Alles was spooky: de muziek,omgeving echt alles.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee