Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 17.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 01:07:
Stonekeep, toen in die tijd was het echt tegek en ongelovelijk creepy :)
Dat spel was kicken.

Kan me herinneren dat ik dat alleen ging spelen met op de achtergrond CD's van Haddaway en DJ Bobo, om zo de enge sfeer een beetje te breken.

Brrr.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19

me1299

$ondertitel

Alone in the dark! Op m'n 486.. en dan telkens super schrikken als er weer zo'n nare zombie door een raam of wat naar je toe kwam stormen. Was echt super spooky!

Afbeeldingslocatie: http://www.skive.ag.ru/wc/images/aotd.jpg

In mijn herinnering was het veel mooier :X

[ Voor 5% gewijzigd door me1299 op 06-08-2004 01:13 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Er zijn een paar game waar van ik wel erg ben geschrokken.

BLOOD 1 , Blair witch 1 2 3 , Suffering en DOOM 3.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Inmiddels is het bij mij ook Doom 3 ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Victor op 06-08-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dungeon Master op de Atari
fantastisch spel destijds en helemaal creepy als je het 's avonds in het donker speelde

Afbeeldingslocatie: http://www.gamedev.net/reference/design/features/rollingsadams/figure7-9.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
King_Louie schreef op 06 augustus 2004 @ 01:20:
Inmiddels is het bij mij ook Doom 3 ;(
Speel je nu nog verder??

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:01

w0w

Tomb Raider II, als je tussen de haaien moest zwemmen :X Toen ben ik er maar mee gestopt...
DOOM III vind ik trouwens Helemaal niet eng, ik schrik alleen, ik snap niet dat mensen dat eng kunnen vinden :? Na een uurtje spelen op dit tijdstip verander ik mijn gedachtes maar ff :X

[ Voor 57% gewijzigd door w0w op 06-08-2004 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik moet trouwens zeggen dat ik de Tomb Raider games, vooral bij de 'monsters' eng vond. Dat kwam vooral omdat het altijd weer een verrassing was of de besturing deed wat jij wilde :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Good old Heretic, Return to castle Wolfenstein.. en Doom3 kan er ook wat van })

En niet op zolder maar in kelder. Voor de rest.... licht uit, geluid hard ja :o

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 10-09 19:56

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

DOOM3 :+

Door tweakduke - Friday 06 August 2004 00:39

Doom3 zeg ik nu..

Echt koptelefoon op en diep in de nacht spelen..

Constant enge geluiden en ben 1 keer echt flink geschrokken.

Als je in zo'n museum komt, waar ze die zombies onderzoeken en in van die glazen buizen hebben gedaan.

Bij 1 zo'n buis bewoog in 1 keer het beest wat er in zat

/quote

ja dat was idd shrikke ( ik had zelf als us gezien in zo'n filmpje ) loop zo langs dat ding gebeurt niks... ging ik er ff voor staan kijken schrik je je de pluris ;P ( komt ook door t goeie geluid ;p op dat moment je shrik er wel van

[ Voor 98% gewijzigd door BruceLee op 06-08-2004 01:49 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Alien versus Preadator 100% zeker :P

Beetje als marine door pikdonkere gangen lopen met locator... En dan inees een bliepje op het schermpje... en het komt dichterbij en je ziet niets... en dan ineens WHAM :P

Yeah, die game was leuk :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

One word: Quake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Laatst online: 06-11-2024
Niet lachen jongens!!

Mijn engste spel was "Bloodwich", heb toen meerdere malen angstjagende en schrik momenten gehad, wanneer een draak op de hoek stond. pffff
Op den duur had ik hem zovaak uitgespeeld dat ik de hele plattegrond in mijn kop had. 8)7 8)7 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.alanchapman.org/bloodwych/images/bloodwych04.png
Dat was in die tijd toen ik niet in de achtbaan mocht en heb het toen gespeeld op mijn Atari 1040 STFM.. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Salo op 06-08-2004 11:11 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00
Eerste spel dat me echt niet in de kouwe kleren ging zitten was Pathways into Darkness, het tweede spel van Bungie, die toen nog alleen voor de Mac ontwikkelden. De manier waarop monsters opdoemden uit die donkere gangen (was pure noodzaak want de engine was zo geschreven ;) )... brrrrr.

Daarna Half Life; die irritante headcrabs, vooral als je in een donkere tunnel zat en ze besprongen je.

En nu dus allemaal achterhaald door... jawel hoor, Doom III. En ik heb pas een half uur gespeeld!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom3 is voor mij wel het engste spel tot nu toe eerlijk gezegd. Ben er wel mee gestopt. vond het een beetje vervelend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Aliens Vs. Predator (deel 1) en dan de human levels, steeds dat biepje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik denk FarCry, en dan de stukken dat de Tri-yans (hoe de fak je het ook mag spellen :> ) een belangrijke rol gaan spelen in het spel. Ik speelde het spel alleen 's avonds, met koptelefoon en alle lichten uit.

Dan schrik je toch wel als je een gemuteerde primaat je met 1 smack in je face doodmaakt :) En dat gegrom ook heel de tijd op de achtergrond...

Ik heb het alleen over de eerste Tri-yans, die kleine

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 00:57:
De Silent Hill reeks is wel scary :Y) kan niet wachten op deel 4!!

Maar Silent Hill blijft het engst imo! :D
Mee eens :) Deel 1 op de PSX. Dat was freaky shit vooral als je alleen in het donker speelt. Met van die zieke levels en geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:30
4Real schreef op 06 augustus 2004 @ 09:36:
Aliens Vs. Predator (deel 1) en dan de human levels, steeds dat biepje :X
Zeker AvP

vooral het moment dat je voor het eerst ineens zo'n horde aliens voor je hebt staan (nadat je al de hele tijd geluiden hoor) OMG

De sfeer is super in dat spel

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 06-08-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
eng niet, maar je schrikt je de *** af en toe.. :P

Doom3 in het donker met geluid hard aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil en RE 0 voor de Cube waren best eng! Ik gok dat RE 4 en Doom III van dezelfde scaryness hebben, hoewel RE net iets enger is nog. Daarnaast vond ik Eternal Darkness voor de Cube ook best scary .... en Project Zero was ook best eng. Luigi's Mansion .... ehhh .... hehe .... niet echt, wel leuk btw :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
SanderTje! schreef op 06 augustus 2004 @ 01:27:
[...]

Speel je nu nog verder??
Nee. Bij mij hield de lol op toen ik die wetenschapper gevonden had en er ineens een fikkend hoofd uit de grond kwam. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 12:00

PnD

like in Pinda ^_^

Tombraider duidelijk, die tweede volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2024
Bij mij toch wel The suffering en Doom3 jaagt me ook de stuipen opt lijf... gristus wat een spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Unreal 1 - moment dat je in een lange gang bent met allemaal horizontale balken waar je doorheen probeert te manouvreren. En dan gaan een voor een de lichten uit boven je. Sta je daar in het donker.... en dan hoor je de grom. Jeeeeeezus!!!

Maar dat is nu allemaal achterhaald. Doom 3 is echt fucking creepy! Ik kan het gewoon niet te lang achter elkaar spelen. Kan ook niet gezond zijn :D

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3 helaas nog niet kunnen spelen :)
Minst enge spel (wat wel als eng bedoeld was) was toch wel Eternall Darkness, als je dat eng vindt/vond moet je naar je laten kijken 8)7 De 'enge' gebeurtenissen waren eerder uit een slechte B-film, mijn moeder begint bij dat soort momenten altijd keihard te lachen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Wat ik ook erg freaky vond in Far Cry waren die onzichtbare freaks met silenced MP5's, ik was er toen namelijk nog niet achter dat ik thermal goggles had, LOMP! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alone in the dark 4 af en toe nog wel eens van die momenten.Ook silent hill wist me wel te schrikken,maar in tegenstelling lukte dat silent hill 2 weer niet (saai spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
King_Louie schreef op 06 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

Nee. Bij mij hield de lol op toen ik die wetenschapper gevonden had en er ineens een fikkend hoofd uit de grond kwam. :|
Dan ben ik dus op tijd gestopt!

Damn.. wat is de lol aan het maken van dit soort games? :)

Het begin van Far Cry vond ik overigens fantastisch..

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bedankt he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomb Raider, vooral deel 1.

Toen ik dat spel voor het eerst speelde scheet ik in mijn broek voor al die t-rexen, krokodillen en leeuwen. Geweldig spel!
In deel 2 inderdaad die haaien (zoals eerder genoemd).

Zodra je de levels beter kent en de boel kan overzien is het een heeel stuk minder spannend. Maar da's natuurlijk met elk spel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Uhm, da's ongeveer de eerste 30 seconden in het spel. Daar was je zelf ook wel achter gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3
Muziek, geluiden, monsters. alles klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 10:16

FastBunny

Give it the Works !

Is Doom 3 al genoemd :+
heb hem niet, maar met een MX440 zal die in 640x480 @ ultra low niet eng zijn verwacht ik :+

Spellen die ik eng vond, 7th Guest als 11/12 jarige, vervolgens 11th hour @ 13 jarige brrr...
Tomb Raider 2 had ook erge schrik momenten, overigens wel een top game :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King_Louie schreef op 06 augustus 2004 @ 13:01:
[...]

Uhm, da's ongeveer de eerste 30 seconden in het spel. Daar was je zelf ook wel achter gekomen. ;)
Ow :X :D
Ik heb m zelf nog niet gespeeld (gaat er vanavond wel van komen >:)), dus ik dacht... Naja :P

edit:
Maar jij hebt dus alleen de eerste 30sec. van het spel gezien :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
FastBunny schreef op 06 augustus 2004 @ 13:28:
Is Doom 3 al genoemd :+
heb hem niet, maar met een MX440 zal die in 640x480 @ ultra low niet eng zijn verwacht ik :+

Spellen die ik eng vond, 7th Guest als 11/12 jarige, vervolgens 11th hour @ 13 jarige brrr...
Tomb Raider 2 had ook erge schrik momenten, overigens wel een top game :Y)
mhh ja, ik speel HL2 en D3 niet op mijn huidige pc (amd 2000+ en gefroce4 Ti4400)
ik wacht tot mijn upgrade rond kerst, ik wil niet dat alle leuke schrik momenten weg gaan door leipe schaduw en lelijke omgevingen...

ik ben nu "bezig" met Silent Hill 2... ook best kinky al zeg ik het zelf, nu nog even 3 vinden, en over een tijdje 4 zoeken :) (whoie, die filmpjes van SH4 zijn ook wel spooky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vindt ik voor pc alien versus predator 1&2 eng brrrr, en goeie oude tijd resident evil

niemand manhunt op genoemd, loop je daar hoor je die mannen roepen sneaken je nadert dichterbij en draait die gozer zich om :D

En ik heb voor ps2 The thing maar niet vaak gespeeld maybe vanavond weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 13:56:
[...]

Ow :X :D
Ik heb m zelf nog niet gespeeld (gaat er vanavond wel van komen >:)), dus ik dacht... Naja :P

edit:
Maar jij hebt dus alleen de eerste 30sec. van het spel gezien :?
Ja, en ik durf niet verder... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Yohann!s schreef op 19 maart 2004 @ 13:39:
ben ik trouwens de enigste die Maniac Mansion eng vond ?? (kwas nog klein) en als je dat dan alleen speelt... brr dat geluid.. en zeker in het begin, loop je die keuken in... staat er zo'n dokter eten uit de koelkast te halen.. whaaaa als een gek terug lopen en klikje verkeerd was je het haasje (mogt je naar de gevangenis ;) ). maar dat vond ik wel eng :D. (de mannetjes zagen er echt gestoord uit :) )
Jaaaahhh, ik kan het me zo nog voor de geest halen.
De dokter komt achter je aan, je loopt naar buiten en je stopt pas aan dat hekken waar je ook start.
*KLOP KLOP KLOP*
En toen maar een walkthrough gaan halen :schaam:

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Half-life was btw het enige spel dat erin geslaagd is me van m'n stoel te laten springen van schrik.
Die ene scène dat een facehugger onderaan een luchtkoker zit, Jezus...

En AvP2 natuurlijk, ik sloeg alle insecten dood uit pure frustratie. Hadden ze de aliens nu eens niet ZWART gemaakt!
Painkiller in dat gekkenhuis level had ook wel sfeer. Alleen jammer dat de hardrockmuziek begon zodra er monsters waren...
Iemand ooit Sanitarium gespeeld? Sfeer dat het spel had, mensen! De muziek alleen was al zalig.

Ik vind het btw nog altijd grappig dat sommige spellen je zo'n schrik aanjagen dat je ook echt wegloopt van bepaalde situaties zonder achter je te kijken.

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Het is bij mij ook doom3. Gisternacht begonnen met spelen.

Compliments aan de makers, als het licht uitvalt in zo'n kamer waar je net wat zag lopen, om vervolgens besprongen te worden... gewoon eng, op dat tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het engste spel was toch wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdaccess.com/gifs/pc/front/large/phantasm.gif

Phantasmagoria van Sierra..Kwam geloof ik uit op 7CD's ofzo, maar dit was pas echt een ENG spel. (Deel 2 ook).

En verder was deze FPS ook wel eng:

System Shock

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Return To Castle Wolfenstein:

het eerste boss-monster dat je tegen komt... een vervallen kathedraal in het donker, dat enorme scary monster dat dreunend met zijn voeten stamp...steeds sneller gedreun als ie achter je aan rent en dan ook nog die spoken met hun enge gehuil, die door je heen proberen te vliegen

that did it for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik vind Clive Barker's Undying nog steeds de beste, zoveel schrikmomenten komen er in voor. En dan dat grote landhuis nog, je stapt binnen en je wilt er gelijk weer uit! :P

En nog niet te vergeten: Doom III >:) Veel schrikmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey ik heb hier Phantasmagoria liggen nog nooit gespeeld 7 cd`s

zou het nu nog leuk zijn wat voor spel is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:12:
ey ik heb hier Phantasmagoria liggen nog nooit gespeeld 7 cd`s

zou het nu nog leuk zijn wat voor spel is het?
Klik de link aan die in m'n post staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij tot nu toe HET grootste schrik moment........
AvP deeltje 1 Als je als marinier voor het eerst onzacht in aanraking komt met zo'n facehugger.
Damn ik zat zo in het spel en ik dacht ook wel wat te horen maar zag niks totdat hij in een keer op mijn scherm geplakt zat.
Dat was voor mij (tot nu toe het 1e en laatste) echte schrik moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 12:30
Wolfenstein 3d :P zat bij 1 of andere eindbaas, ding zat me achterna en ik had het echt niet meer. Maar toen was alles wat 3d bevatte errug cool en is al tijden geleden..;) ik had hem wel dood trouwens, was toen superblij :P

Verder vond ik mortal combat II altijd errug eng op de SNES, vooral bij fatality :P
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:42:
Return To Castle Wolfenstein:

het eerste boss-monster dat je tegen komt... een vervallen kathedraal in het donker, dat enorme scary monster dat dreunend met zijn voeten stamp...steeds sneller gedreun als ie achter je aan rent en dan ook nog die spoken met hun enge gehuil, die door je heen proberen te vliegen

that did it for me
Dat was idd ook niet cool :P maar als je terugliep waar je vandaan kwam kon je hem de hele tijd headshots geven ;) bleef ie haken.

[ Voor 141% gewijzigd door spokje op 07-08-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest enge spel vind ik omdat ik er zo van genoot ... Postal 2. Best ziek eigenlijk als je later nadenkt dat je met smart in een computerspel mensen op de sadistische wijze vermoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Quake op de N64 en Silent Hill op de PSX vondt ik best eng toen ik een jaartje of 12 was, nu is Doom 3 de bom :P (vindt het "je adem in houden en over mars lopen" ook erg eng :D)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Absoluut dark seed, met een beetje fantasie en die duistere deuntjes kon het gewoon niet enger.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/1034975041-00.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Carel op 07-08-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfestein 3d

Oude Turtles serie op de Nitendo was toen nog 10 ofzo

Afbeeldingslocatie: http://www.discountgames.org/images/Teenage%20Mutant%20Ninja%20Turtles%20SS.jpg

Doom Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvP alle delen vond ik behoorlijk creepy.
Wel was het genieten om zelf de face-huger te zijn... vooral als je zelf uit dat lichaam moet happen :)

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
em volgens mij was dat euh resident evil 1 of 2 volgens mij 1 was al een tijdje geleden dus weet et niet zo goed meer. Het enigste wat ik me kan herrineren dat er enge pixels op ons af kwamen en dat we dood gingen en er allemaal rode pixels door het beeld vlogen (volgens mijn was dit bloed), heel eng dus.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 21:42:
AvP alle delen vond ik behoorlijk creepy.
Wel was het genieten om zelf de face-huger te zijn... vooral als je zelf uit dat lichaam moet happen :)
JA deze zeker weten! nog enger dan HL of doom3!

Zelfs op een LAN waar dan 1 (alien) tegen de rest (marines) speelde! geweldig (in z'n grot level was dat).

Maar single player helemaal creepy, dat geluidje (sonar) voorspelde nooit eens iets goeds ;)

Verwijderd

Ook weer Sierra; the Beast within (Gabriel Knight 2), met 6 cd's. De eerste vijf ceedees zijn erg spannend en geloofwaardig maar het einde loopt toch anders (imo shockerend) af dan je gedacht zou hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.if-legends.org/~adventure/images/Sierra_On-Line,_Inc/beastwithin.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 21:37 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ebgames.com/ebx_assets/product_images/232671.jpg

:9 :9

Nee k zou het niet weten , ik ben weleens een paar keer geschroken tijdens het gamen ofzo..maar dan was altijd wel in een shooter..die zijn nou niet bepaald eng :Y)

Verwijderd

de teletubbis...................brrrrrrr

Verwijderd

DoomIII vond ik dus echt NIET spannend of eng... Het was zo voorspelbaar. Ow muziekje word anders... Hmmm... waaar zou die zijn....

Het meest geschrokken ben ik wel bij belangrijke wars met MOH:SH. Je bent als enige van je team over, je hebt een tijdje niets gehoord, geen idee waar de tegenstander is, je bent über geconcentreerd, je loopt om het hoekje en botst haast tegen m op. Dan wil ik nog wel eens schrikken.

Verder weet ik het zo ook niet. Er zijn maar weinig geslaagde 'horror' games die ik gespeeld heb.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

In Halflife als er om het hoekje een dikke machinegeweer staat, je geluid vol open hebt, en je voorzichtig loopt, en eropeens op je word geschoten. >:)

BF2 stats Systemen

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Max Payne.

Je kent ze wel, Die levels waar je heel wazig (half dronken, slapend) rond liep door een huis of over zo'n bloed spoor met je vermoorde huilende vrouw en kind (?) in de achtergrond. Damn dat level vond ik zo fucking ....

Half-Life.

Donker, overal monsters, enge geluiden etc schrok me bij elk monster wel kapot :P Monitor donker, kamer donker (snachts) en dan koptelefoon op zodat je echt alles goed hoorde. (Nee snachts heb ik me boxen niet aan omdat me ouders nog willen slapen en ik woon in een huis waar je zelfs de buren hoort fluisteren ;).

Doom 3.

Eigenlijk hetzelfde verhaaltje als H-L. Hoevaak heb ik dit spel nu wel niet afgesloten omdat ik wist dat er een zombie achter het volgende deurtje stond op mij te wachten 8)7

Maarja,

Ik schrik heel veel tijdens games. Leef me altijd helemaal in. Aan de ene kant wel leuk, echt mee leven en schrikken etc maar soms ook niet. Zo heb ik zat spellen niet uitgespeeld of sommigen weer wel maar dan met cheats en tja dat is weer minder. Lees maar zo; Ik zit mezelf bang te maken in games en ik denk dat er wel meerdere gamertjes zijn die zich daar mee in kunnen leven >:)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Gelukkig ben ik niet enige die een spel wel eens afsluit vanwege het "creepy" gehalte, haha :9

Undying en Unreal 1 waren toch wel de meest enge die ik gespeeld heb.. met Undying ben ik ook niet zo ver gekomen, lol :P
Lees maar zo; Ik zit mezelf bang te maken in games en ik denk dat er wel meerdere gamertjes zijn die zich daar mee in kunnen leven
you bet :D

Verwijderd

doom III laatst vond ik best wel creepy
en toen ik 6 jaar was en een van me eerste games: castlevenia op de nes speelde
ik vond al die monsters eng :)
en wolvenstein 3d natuurlijk :)

• SysRq
  • Laatst online: 13:06
Voor mij Resident Evil (#3 volgens mij).... :P

-

Verwijderd

Alien vs Predator 2 was als marinier op sommige momenten erg spannend.

Kan me van heel wat jaartjes geleden nog herinneren dat ik als klein kindje de eindbaas van Wolfenstein 3D nogal eng vond. :X

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Deus Ex

Verwijderd

TweakingPro schreef op 22 september 2004 @ 22:11:
Max Payne.

Je kent ze wel, Die levels waar je heel wazig (half dronken, slapend) rond liep door een huis of over zo'n bloed spoor met je vermoorde huilende vrouw en kind (?) in de achtergrond. Damn dat level vond ik zo fucking ....

Half-Life.

Donker, overal monsters, enge geluiden etc schrok me bij elk monster wel kapot :P Monitor donker, kamer donker (snachts) en dan koptelefoon op zodat je echt alles goed hoorde. (Nee snachts heb ik me boxen niet aan omdat me ouders nog willen slapen en ik woon in een huis waar je zelfs de buren hoort fluisteren ;).

Doom 3.

Eigenlijk hetzelfde verhaaltje als H-L. Hoevaak heb ik dit spel nu wel niet afgesloten omdat ik wist dat er een zombie achter het volgende deurtje stond op mij te wachten 8)7

Maarja,

Ik schrik heel veel tijdens games. Leef me altijd helemaal in. Aan de ene kant wel leuk, echt mee leven en schrikken etc maar soms ook niet. Zo heb ik zat spellen niet uitgespeeld of sommigen weer wel maar dan met cheats en tja dat is weer minder. Lees maar zo; Ik zit mezelf bang te maken in games en ik denk dat er wel meerdere gamertjes zijn die zich daar mee in kunnen leven >:)
Hier kan ik me wel in vinden. Die trip-levels van Max Payne waren gruwelijk, erg goed gedaan.

Half-Life heb ik in eerste instantie ook met cheats gespeeld (was toen nog niet erg bekend met het FPS genre en wilde liever op safe spelen...).

Tja en dan Doom 3, daar zit ik nog midden in. Als het geen remake van de originele Doom geweest was, dan had je het makkelijk Half-Life in een wat gruwelijker jasje kunnen noemen. Er zijn gewoon teveel overeenkomsten tussen die twee om zo op te noemen. Maar goed, we hadden het hier over de engheid van games. Doom 3 heb ik ook meerdere malen op een eng moment afgesloten, maar de engheid gaat wel een beetje wennen. Aangezien ik toch af en toe een bangerik ben speel ik het spel echt heel rustig, stapje voor stapje (doe je er ook lekker lang over, en kun je echt helemaal erin op gaan). Was wel effe maf om te zien hoe een vriend gisteren zo door alle levels heen rende...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:45:

Hier kan ik me wel in vinden. Die trip-levels van Max Payne waren gruwelijk, erg goed gedaan.
En in max panye 2 helemaal!
ik had me bijna de broek vol... :X

• Maeslant
  • Laatst online: 13:28
Idd Max Payne .. zeker op een avond dat het buiten regende .. donker was .. en dan max payne spelen .. ik leefde me zo in :p

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
ik hoor weinig over de Silent hill series?

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 21:38:
Wolfestein 3d

Oude Turtles serie op de Nitendo was toen nog 10 ofzo

[afbeelding]

Doom Series
Engste! Niet eerste.

Engste spellen die ik heb gespeeld zijn de standaart Resident Evil spellen en daarnaast Eternal Darkness en Undying (die geest in die spiegel in het begin!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOOM-3 op expert (undeath level ofzo dacht ik)

Komen om de 3 sec van die klote beesten op je af, echt creapy als je het licht uit hebt en geluid op de koptelefoon :P

http://www.doom3.com/images/screenshots/04.jpg

(owja waar je ook van schrikt bij Doom3 zijn de systeemeisen als je alles op High of Ultra wil spelen |:( Damn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3 is mega creepy, alle lichten in je kamer uit volledig in tdonker, t geluid lekker hard en dan is t schrikken geblazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik ga ook zeker voor AvP2.

Maar na avp2 komt toch echt wel The Thing, die sfeer is dat spel is ook echt goed. Jammer dat dat spel nooit zo bekend is geworden had het zeker verdiend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Thing was geen fuck aan, het begin is erg goed, je vraagt je af wtf er aan de hand is, maar dan word het in het 3e level al verknald en zie je je vijand gelijk... BEM toen was het er voor mij af... ik wist waar ik tegen vocht en het was niet eng meer

3 spellen die ik nomineer:

- Thief: Deadly Shadows (vrij normaal spel, behalve missie in 'The Cradle' wat een creepy sfeer :x)

- Sanitarium (en dan vooral het begin)

en toch

- Undying... ook vooral het begin, hoe minder je weet hoe spannender

en die bovenste 2 zijn alletwee met kleine kinderstemmetjes/spookjes ja... daar heb ik echt iets mee, raak ik gelijk gefreaked :x

[edit-]
ff wat uitleg erbij > waarom deze games en geen Max Payne en Half Life bijvoorbeeld? In Max en Half-Life liep je met dikke guns rond... dan voel ik me vrij veilig :P

in Thief zit er een spookje je te plagen, wtf doe je tegen spoken? xD en zombies zijn ook lastig af te maken. In Sanitarium draag je bijna nooit wapens bij je, ook erg leip dus. Undying is een beetje een uitzondering, ik denk toch door de creepy sfeer in het begin...
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 21:56:
DoomIII vond ik dus echt NIET spannend of eng... Het was zo voorspelbaar. Ow muziekje word anders... Hmmm... waaar zou die zijn....

hmm raar, ik weet dan dat ik ga schrikken als ik dat muziekje hoor en toch schrik ik nog evenhard omdat de monsters meestal daar vandaan komen waar je ze niet verwacht (als ze komen waar je ze verwacht zou het ook niet eng zijn)

Het meest geschrokken ben ik wel bij belangrijke wars met MOH:SH. Je bent als enige van je team over, je hebt een tijdje niets gehoord, geen idee waar de tegenstander is, je bent über geconcentreerd, je loopt om het hoekje en botst haast tegen m op. Dan wil ik nog wel eens schrikken.

mens tegen mens... nog nooit eng gevonden dat...
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 21:45:
de teletubbis...................brrrrrrr
jammer dat we tegenwoordig op GoT mensen zoals jou hebben... als je nix nuttigs te melden hebt...

[/edit]

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 13:51:
Doom 3 is mega creepy, alle lichten in je kamer uit volledig in tdonker, t geluid lekker hard en dan is t schrikken geblazen!
Ja vooral als die beesten die achter de deur zitten tegen je opspringen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 12:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

sow lekker oud topic :+

maarja :P

phantasmagoria, 1 en 2, beide uitgespeeld, damn dat was eng :P

enne, doom toen ik nog klein was :+

voor de rest schrik ik me soms nog steeds wel eens de pleuris als ik CoD aan het spelen ben en iemand me neer knalt van achter (terwijl mijn geluid snoeihard staat :P )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Dat heb ik dus bij DoomIII... Ik zit een zombie af te raggen, draai me om en zie direct weer zo'n beest terwijl ik dacht dat er niets meer was en alles al had gechecked... ;(

De boxen en versterker staan er dan ook zeker voluit bij aan... :D

Maargoed, je zegt dus dat je deze game niet spannend of eng vind? :|

Dus als jij deze savonds speelt met ultiem geluid schrik je niet?
Zo nee, dan;

1. Vind ik je een hele stoere jongen
2. Vind ik je behoorlijk saai dan. Wil niet eens weten hoe jij films kijkt dan. Daar kun je je zeker ook al niet in inleven...

Maargoed DoomIII is tot nu toe echt de game die mij aan het schrikken heeft gemaakt _/-\o_ Vooral het geluid en de lichteffecten(de duisternis o.a. ook waar je zal moeten switchen van zaklamp en gun) doen het um :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Doom III vind ik ook nog steeds heel erg freaky, zeker met mijn 7.1 surround set is het net of je er midden in zit.

Silent Hill series vind ik ook erg freaky, soms hele vage geluiden waar ik de rillingen van op mijn lijf krijg... En ik ben toch echt een vent van 24 die aardig wat gewend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch echt voor Phantasmagoria 2: A Puzzle of Flesh.

Meesterlijk eng spel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 10-09 15:31

zAo

GPLv2 Fanboy

The Gore op een 2P lannetje in het pikke donker om 5uur 's nachts :)
Verder Soldier Of Fortune II, de eerste missie in het donder spelen :)

Erg gezellig ;)

[ Voor 32% gewijzigd door zAo op 24-09-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
is dat een spel? heb je een linkje voor meer info?

• DeRCT13
  • Laatst online: 03-01 12:51
bigfoot1942 schreef op 23 september 2004 @ 18:29:
[...]

En in max panye 2 helemaal!
ik had me bijna de broek vol... :X
Hoezo? Deeltje 1 is eigenlijk meer creepier dan deeltje 2?

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Silent Hill reeks :p

Bij Silent Hill 3 was ik op een moment zo ingeleefd (snachts, volume vol) dat ik niet meer dierf verder spelen en een maat het even moest overnemen :X

Met 2 zit je elkaar de stuipen op het lijf te jagen :9

Imo toch beste horror games ooit.

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 08:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik speel geen enge spellen :P , de engste die ik ooit gespeeld vond ik Duke Nukem 3D

[ Voor 74% gewijzigd door mduijvendijk op 25-09-2004 17:28 . Reden: oeps topic titel verkeerd gelezen :P ]

Sometimes human's are...

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

mduijvendijk schreef op 25 september 2004 @ 14:18:
Geloof het of niet, maar het eerste spel dat ik speelde was Patience onder Windows 3.0 op de basisschool :+
Het engste spel dat je ooit gespeeld hebt, niet het eerste :P

Ik zie net dat ik zelf mijn engste spel nog niet gepost heb (hoewel ik dacht dat ik hier al wel gepost had :))

Dat is Doom III denk ik. Hoewel ik die maar eventjes gespeeld heb, toen werd het me namelijk al te eng. Ik ben namelijk een enorme bangerik en het word me al snel te eng :X

[ Voor 34% gewijzigd door Piggen op 25-09-2004 14:27 ]

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Thief III: The Cradle level.... Man, dat was creepy, super gedaan, hulde voor de coders!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Voor mij zijn het vooral:

- Undying > vond ik vooral door de mooie geluiden van de wind door het huis heen, en monsters op de achtergrond best eng af en toe. En schrok regelmatig van die kutbeesten die je als eerste tegenkomt in het huis ... Als ze op je afkomen rennen .

- Max Payne ( zoals eerder vermeld die tripscenes met huilende baby enzo )

- Aliens vs Predator 1 & 2 > echt zo vaak geschrokken daar met die k*t aliens, bijvoorbeeld als je met je lasapparaatje een slot in het donker moest openen en je de aliens al hoorde aankomen .... zweet .. zweet. ..

- Painkiller > waren paar momenten in het spel, als ik met painkiller wapen ging raggen op al die freaky monsters, en soort heksen enzo .. dat ik het echt wel freaky vond, en soms zelfs effe moest stoppen .. (vooral ook door de geluiden ..)

- Doom III > vet creepy sfeertje, alhoewel het inderdaad soort van gaat wennen. Maar ik blijf schrikken op sommige momenten.

• bigfoot1942
  • Niet online
DeRCT13 schreef op 25 september 2004 @ 10:48:
[...]

Hoezo? Deeltje 1 is eigenlijk meer creepier dan deeltje 2?
ik bedoel dat "herrinnering/dronken/gek" gedoe in het ziekenhuis in deel 2. Alle muren bewegen ed..

En ook dat gekke "spook"huis vond ik op een aparte manier eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Deus Ex... echt meesterlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Laatst online: 02-07-2023
Harvester!

Ik was bij m'n neef en ik speelde dat spel.. ik was 6 ofzo en heb 2 nachten niet durven slapen >:) Zaten af en toe van die filmpjes in dat er een wespenvrouw ofzo iets deed, of je werd geëlektrocuteerd in de elektrische stoel

[ Voor 39% gewijzigd door Getah op 26-09-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 08:42

Zym0tiC

^_^

Resident Evil 2 en doom 3 mag er ook wel zijn wat betreft schrikeffecten zeker met een dikke headset op die volopen staat.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
X-Files the game...weet niet of iemand die kent spel had 7 cd-roms...maar je schrok je de tering elke keer weer het spel liep steeds over in een filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Resident Evil Komt bij mij denk ik ook wel boven aan als engste game ooit gespeeld.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mario Kart >:)

Edit..:

Wolfenstein 3D...was toen errug jong..
Deurtje open (kladeng), staat er opeens zo'n mof met een ratata voor je snavel, en om t nog erger te maken roept ie iets van..STEHEN BLEIBEN!!!!! Vervolgens begint ie je aan flarden te schieten, en schrik je nog een keer omdat het scherm opeens knalrood wordt.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57

Aapje

Opel-beun
Bij mij stonden me haren op de rug overeind toen ik de suffering aan spelen was :P
Maja als je van die flashbacks krijg in dat spel, als je een belangerijk iets moet doen bijv: een monstertje vermoorden schrik je je wel de pleurus :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

RSD1982 schreef op 26 september 2004 @ 23:57:
X-Files the game...weet niet of iemand die kent spel had 7 cd-roms...maar je schrok je de tering elke keer weer het spel liep steeds over in een filmpje...
Ghehe, dat was idd wel een cool spel :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00

FlyEragon

Alien Monkeys

Painkiller: Toen ik de eerste in die soort van "ghost" mode ging waar opeens het
beeld zwart wit word.
Doom 3 : Speelde een level voor de 2e keer, d8 dat ik alle monsters afgemaakt had
en liep dus op mn gemak nog ff rond, je raadt het al.....

En heel vroeger met mario land op die oer gameboy. Had je ergens van die stenen hoofden die heel snel op je af kwamen rennen, damn....daar schrok ik echt van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

Ik vind een spel eigenlijk zelden eng, maar Doom3, Undying, APV2 en vooral nu The Suffering, laten me soms aardig schrikken. Ik moet ook nog steeds System Shock2 spelen zegt men ;)

Straks verwacht ik veel van Call of the Cthullu

[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 27-09-2004 00:46 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

BaBo3n schreef op 27 september 2004 @ 00:25:
Bij mij stonden me haren op de rug overeind toen ik de suffering aan spelen was :P
Maja als je van die flashbacks krijg in dat spel, als je een belangerijk iets moet doen bijv: een monstertje vermoorden schrik je je wel de pleurus :7
Ik ben er ook net mee begonnen en dit is echt ongecensureerde horror, ook wat betreft de taal ;)

Btw ik was bijna Shadowman en Requiem: Avenging Angel (leuke intro;) ) vergeten.

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Geef ook duidelijk aan waarom je het een eng spel vond!