Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 17.527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undying.

1 keer gespeeld. Die klote honden ofzo.
Heel erg vage beesten.

Headcraps uit HL natuurlijk. Wat een teringsecreten.

Verder nooit echt geschrokken van een game.
Hopelijk komt er dit jaar wat verandering in. HL2/Doom3 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39

Pubbert

random gestoord

Thing B)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 10-09 15:23
Mja Undying was evil >:) System shock 2 had ook zo z'n momenten :'(

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 18-03-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Resident evil........ was wel "eng" op sommige momenten
Nocturne ook wel.........

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:34
Quake 1,

in één van de eerste levels komt er op een gegeven moment een monster met een liftje uit de grond, ik schrok me echt helemaal de pleuris, dat verwacht je echt niet als je w3d/doom1 gewend bent ;)

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
Misschien is het volgende dan wel niet eng ofzo.. maar wel adrenaline boost!! :D

Battlfield 1942 capture the flag online...
en als je dan die vlag te pakken hebt, en je in je jeepje weer naar je eigen basis scheurt en dat de kogels in het rond vliegen naast je auto... MAN!! dan krijg ik echt een adrenaline boost... (en ik heb al zo'n zwak hart...)
* Rexcore krijgt nog wel eens een hart aanval tijdens bf1942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik moet toch voor Half-Life kiezen

zit je lekker in een ventilatie schacht, komen er van die kleine "crabs" echt lekker scarie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
halflife 4 jaar terug toen ik 11 was :p
elke keer zo'n "headcrap" ik schrok me echt helemaal de tering haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13

KneoK

Not in a million lightyears

Hah, om 1 uur 's nachts in het pikkedonker op je bed in een leeg huis: Silent Hill 2 !!!

Heb 'm een tijdje terug gekocht voor de Xbox en moet zeggen dat ik in tijden niet zoveel sfeer heb gezien in een spel. Perfecte combinatie van grafische/audio effecten zorgen echt voor een duister paranoia sfeertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20

Bullettooth

--VR--

"headcraps"!?!?!?

Dat lijkt me inderdaad niet zo heel erg prettig. 8)7

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
pff, iedereen kiest hl omdat het goed is... niet omdat het eng is :S iig niet het engste spel (of je moet alleen maar hl hebben gespeeld)

duidelijk dat alien vs predator (2) toch echt een nominatie verdient, een vijand die sneller is, bijna niet te zien, maar die je alleen kan ontdekken door dat piepje dat sneller gaat als hij dichterbij komt....

teh scary
en donkere, kleine omgevingen natuurlijk incl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, maar ik moet zeggen dat ik me regelmatig het leplazerus geschrokken ben toen ik voor de eerste keer Alone in the Dark speelde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19-06 07:47
Wolfenstein 3d.. ik was toen super jong en ik vond het spel niet creepy maar wel het bonus level . (bonus lvl 11 van lvl 1 ofzo) met die pacman dingen

somehow raakte ik daar echt gestressed van hahaha was toen ook pas heel klein enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CommanderKeen schreef op 18 maart 2004 @ 15:39:
pff, iedereen kiest hl omdat het goed is... niet omdat het eng is :S iig niet het engste spel (of je moet alleen maar hl hebben gespeeld)

duidelijk dat alien vs predator (2) toch echt een nominatie verdient, een vijand die sneller is, bijna niet te zien, maar die je alleen kan ontdekken door dat piepje dat sneller gaat als hij dichterbij komt....

teh scary
en donkere, kleine omgevingen natuurlijk incl
Ja die is echt te cool. Vooral als marine is het creepy!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Phantas morgaria & 7th Guest.

Was toen ook nog wat jonger, maar heb me soms blauw geschrokken met deze 2 spellen, en dan nog van die muziek,.... (kippenvel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Fatal Frame 2 op de PS2.... ziek!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Toch zeker wel half-life, loop je lekker op een gang, springt er opeens zo een klein irritant beeestje recht in je gezicht :p Vooral schrik effecten dus, niet zo zeer eng

Dat was vroeger (vast nu ook nog wel ;P) ff schrikken.. :D

ps. zoveel spellen speel ik ook niet hoor :)

[ Voor 21% gewijzigd door bop op 18-03-2004 17:30 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half Life als die rare kleine beestjes voor de eerste keer tegen je kop aan springen
RTCW de level met ide aliens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maar eens op zoek naar Undying :)

Ik speel niet zoveel enge spellen maar ik heb wel 7th guest gespeeld en die vondt ik wel noemenswaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

-ET-

Phone Home

Phantasmagoria 1. Op de 486 en dan in het donker achter in de huiskamer. Damn daar ben ik me echt een paar keer de pleuris van geschrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:51

Infinchible

Woef!

Ik vind de 'demo' van Doom III toch ook wel een erg lekker en behoorlijk eng sfeertje hebben. Vooral als je het voor de eerste keer speelt.
In het kantoortje in level 2, en dan die gast ziet langslopen met dikke mini-gun, terwijl die je leuk aankijkt.
Of in de wc, als je in de spiegel kijkt.. :D
Toch wel erg lekker, Can't wait!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Quake 1, ik was nog klein, graphics waren toen nog top, en de levels waren donker, en hadden sfeer, en dan opeens komt er een enemy uit een hoekje te voorschijn, dat was pas eng :)
En ik vond toen alleen al de gedachten aan die monsters al eng, en hoe ze eruitzagen :P

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planescape:Torment.

Als er 1 spel is dat erin slaagt je op moreel gebied te confronteren met je acties in het spel, is dit het wel... En er is weinig engers dan geconfronteerd te worden met je eigen duistere kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 18:30:
Planescape:Torment.

Als er 1 spel is dat erin slaagt je op moreel gebied te confronteren met je acties in het spel, is dit het wel... En er is weinig engers dan geconfronteerd te worden met je eigen duistere kanten.
Dan moet ik daar toch eens aan zien te komen, ik hoor zoveel goede dingen over dat spel...

Maar ff ontopic.. vroeger vond ik Doom altijd vet eng, je had zon stukje doolhof waar er altijd ineens zon rood/rozig gedrocht voor je sprong, deed een beetje denken aan een gemuteerde stier ofzoiets, mensen die Doom ook gespeeld hebben weten misschien wel wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil 2

Brrr stomme deuren ook altijd!
Werd altijd goed de spanning in gehouden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

F-19 Stealth Fighter door Microprose.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Doom III Bèta 2, de eerste keer dat ik écht me lam schrok van iets dat op m'n scherm kwam. Je wordt in die game echt zoo erg opgezogen door de muziek en de spanning, brr..
* Zegato kan daarom ook niet wachten op de final release :)

Resident Evil 3 op de Playstion, daar ben ik me ook verschillende keren rotgeschrokken door die ellendige Nemesis :P

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eternal Darkness, zo ongelovelijk scary soms: huilende kinderen, hard op de achtergrond horen hoe een moordenaar zijn mes slijpt en een vrouw ermee vermoord :r _/-\o_

telfoon die hele tijd rinkeld, er word constand op deuren geklopt...

Aaaaarch ik moet die game weer gaan spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 2 (die kamers waar het pikke donker is. of het licht knippert. en dan staat er in eens zo'n bruin ventje voor je met van die spikes (en rockets schieten :P)

En Trespasser vond ik ook niet zooo leuk :P
Ten eerste is de besturing behoorlijk moeilijk. Maar die Raptors die op je afrennen is nog veel erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

russisch roulette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 15:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Doom 3 en Judge Dredd.

Vroeger altijd van Wolfenstein3D en Doom 1 en 2.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 23:22
Silent Hill 1 op de PSone. De mist, de radio, de grimmige sfeer.... Heb uiteindelijk niet de "guts" gehad om hem een 2e keer uit te spelen voor ene andere ending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik vond Wolfenstein 3d niet echt eng maar ik schok me wel geregeld helemaal de tering wanneer je idd verdwaald was en je na ee kwartier niks oppeens zo'n ventje tegen kwam :+

En RTWC vond ik best wel eng in die gangen daar onder de grond waarbij die mummies uit de grond kwamen... kon je ook zo lekker verdwalen 8)7

wel met geluid hard (5.1) en alle lampen uit natuurlijk :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ammie schreef op 08 maart 2002 @ 21:23:
unreal 1

je loopt op een gang, lampen gaan uit....je ziet nix en dan.... :o :o :o
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Die lange gang met een aantal bochten waar aan het eind de lichten uitgaan en 2 skjaars op je af komen! Brrrrr! :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

lol :o
Je hebt wel gewonnen blijkbaar (of typ je dit met een gaatje in je hoofd?)

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat zal denk ik undying geweest zijn, rest was niet echt eng... (undying ook niet echt, maar daar schrok ik nog het meest)

Hoor hier veel mensen over eternal darkness, das een horror game en die vond ik alleen maar grappig :/

[ Voor 113% gewijzigd door pagani op 19-03-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

System shock 2 en Undying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Laatst online: 27-08-2021
resident evil 2 @ psx

om 2uur snachts in het pikkedonker met geluid hard aan..
en dan in die kamer waar een spiegel hangt en verder bijna niks in is.. hmm niks aan de hand.. je loopt weer terug richting deur.., BAM zon ding met zon lange tong door die spiegel heen.. voel mn hart nu nog overspringen als ik der weer aan denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
wat ik echt creepy vond was de mod "they hunger" van Halflife. Hoor je die monsters gewoon honger hebben, maar je ziet ze niet. En ga dan maar es door een donkere tunnel heen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:41
Ik ben voor het eerst van m'n stoel omhoog gesprongen bij Aliens vs. Predator.
Een face-hugger sprong op me en toen was ik dood. Aangezien ik niet wist dat die dingen bestonden was dat best wel even een schok.
Omdat ik dat toen zo geweldig vond in het spel, dat het me kon laten schrikken heb ik het toen ook maar gekocht :D

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

doom uiteraard. soms werd je ineens weg gezapt naar een andere kamer en dan zag je ineens 3 van die rare beesten op je af ziet komen. of dat er in eens zo beest voor je staat aaaaaaaaah

als je het nu speelt lach je je kapot dat je vroeger schrok om een paar piksels

en Half life ook natuurlijk. zie je dat er zo'n scientist in een klein gangetje wordt gesleurt en dan hoor je vies geluid en later worden er alleen botten en bloed uit het gangetje gesmeten en later kom je er achter dat je erzelf ook in moet. en dan ga je er in en dan springt er zo klein beestje midden voor je beeld. nou echt ik schrok me kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phantasmagoria is toch 1 van m'n engste spellen, alhoewel ik met Resident Evil 1 of 2 meer schrik momenten had. Vooral wanneer je door zo'n gang liep en opeens van die honden door de ruiten sprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

ben ik trouwens de enigste die Maniac Mansion eng vond ?? (kwas nog klein) en als je dat dan alleen speelt... brr dat geluid.. en zeker in het begin, loop je die keuken in... staat er zo'n dokter eten uit de koelkast te halen.. whaaaa als een gek terug lopen en klikje verkeerd was je het haasje (mogt je naar de gevangenis ;) ). maar dat vond ik wel eng :D. (de mannetjes zagen er echt gestoord uit :) )

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom op de super nintendo :7 toen was ik nog 10 jaar ofzo en vond het allemaal erg eng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

niet eng maar wel zenuwslopend.
diablo2 op hardcore hell uitspelen.

3 weken bezig zijn om een mannetje op te bouwen.
en weten dat er een hele grote kans is om dood te gaan, waarna je alles kwijt bent

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Doom III, dat level waar er een monster uit de muur komt breken die je vervolgens in 3 happen opslokt (!)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:57

steveman

Comfortabel ten onder

Return to Castle Wolfenstein, in de bekende catacomben...

's nachts in het donker met het geluid flink hard aan... WHAAA!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:58
The Will schreef op 08 maart 2002 @ 21:00:
Uhmm... ik denk Eleventh Hour of Seventh Guest, maar toen was ik ook nog best wel jong. Verder speel ik geloof ik niet zo veel enge spellen, alhoewel ik me soms wel helemaal dood schrik in Shooters als ik opeens dood word geschoten ;)

Edit: Guest en Hour ff omgewisseld :z
the seventh guest! zeker nr1, ik was toen een jaar of 9 ofzo, bij dat doolhof in die keuken, met die skeletjes. toen hing me CD-I speler net op het moment dat er zo'n skelet in beeld stond, liep jankend weg :+

verder, errrr, far cry :o
monsters die van achter op je springen, :7

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijnes is Phantasmagoria voor Elvira (weet niet meer precies hoe het heette). Worden er tegenwoordig nog spellen uitgebracht die zo een sfeer hebben als Phantasmagoria???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net Forbidden Siren gekocht. Creepy!!!

Code Veronica X was ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
ligt er aan of ik me in moet denken in mn leeftijd van vroeger... :)
uit vroeger: quake1 :) was mijn eerste echte 3d spel (had wel doom enz gespeeld)
ik weet nog wel dat ik dit altijd smane met een vriendje speelde en dat we nooit alleen verder gingen :D hahaha

en nu Resident evil voor de Cube, dat ziet er allemaal zo mooi uit, en de muziek... + het feit dat je nooit weet wat er m het hoekje zit omdat de camera posities zo ultra vet zijn :) (dat spel speel ik alleen maar als het later is dan 2200 (donker) en alles aangesloten op mn stereo)

en Aliens vs. Predator ook... (vooral 2) als je dan marine bent en je hebt je radarpiep ding aan, dan word je echt helemaal para!

en een normale shooter ook wel hoor :) als je niet zit op te letten, of juist aan het snipperen bent. en er staat ineens zon mof voor je die alllemaal dingen loopt te roepen.
dan klick ik altijd spontaan op mn muis, dus dan is ie soieso dood :)
in de multieplayer heeft dit soms wel eens vervelende gevolgen :+ (maar dit heb ik nooit bij unreal tournament ofzo, dan ben je zo gehyped op killen en speed dat je dat snipen enz wel vergeet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 03:46:
Doom 2 (die kamers waar het pikke donker is. of het licht knippert. en dan staat er in eens zo'n bruin ventje voor je met van die spikes (en rockets schieten :P)

En Trespasser vond ik ook niet zooo leuk :P
Ten eerste is de besturing behoorlijk moeilijk. Maar die Raptors die op je afrennen is nog veel erger :P
Trespasser _/-\o_
Daar speelde ik de demo van, doodeng, moest je van een stuk naar het volgende stukje lopen en maar hopen dat de raptors je niet zien... :D laat staan dat je de T-Rex achter je aan kreeg, doodeng :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 07:38
Denk toch echt dat doom het engste spel

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Net ff stukje Far Cry gespeelt....ook best wel creepy jah... :X

Damn fucking AI van die beesten is goooooed! Eerst staat er 1 voor je, draai je je staan er daar nog 2...en dan doen ze ook niets tot je je omdraait en helemaal de tering schrikt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

ik vond rise of the triad egt angstaanjagend. Zweet brak me iedere keer weer uit! :+

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Halo op de XBox, en dan The Flood... Die kleine kruipende puisten... Niet echt eng, maar gewoon pure paniek als je er honderden van die kl*te beestjes op je af komen en je probeert te ze van je af te houden met je shotgun... *KLIK* Out of ammo! Rennûh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

alien vs predator 2..

Als marine ;) Bliep Bliep ................. bliep bliep............. bliep bliep bliep bliep aarghhh dood :+

Zonder meer 1 van de engste spellen.
En natuurlijk doom III.
Blood was ook wel eng :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eternal Darkness was best eng.
Half life met de headcraps, damn die waren erg, liep je door het donker vliegt er opeens zo'n agressieve cafia naar je hoofd :X
7th guest was ook best eng.
Doom 3 kan ook wel eng zijn.

Shadow warrior en Blood vond ik niet echt eng, maar er hing wel zo'n evil sweertje >:)

Resident evil 2 en 3 heb ik ook nog een paar uurtjes gespeeld, maar daar vond ik niet zoveel aan, vond het eerder saai.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

System Shock 2 :X

Ik durfde soms gewoon niet verder te gaan.
"Are we joinend !?!?!" of van die spinnen :|

Eeeek super eng spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Clive's barkley's Undying

heb alleen de demo gespeeld, met zweet handen gatver man.
Wist niet wat ik moest doen, en toen kwam er opeens een monster op me af ,aargh :X

En daarna zag ik opeens alles bewegen 8)7

Freaky spel :O

En natuurlijk Alien vs Predator 1 en 2,
hou niet van aliens :|

hehe Halo was wel lachen met die *censored* beestjes

[ Voor 30% gewijzigd door Timo op 29-03-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

OMG, ja, SYSTEM SHOCK 2! Gadver, wat was dat een eng spel :D

Heb't dus ook niet uitgespeeld, want k durfde nie meer verder.. *brr* Heb wel es dan midden in de nacht tòch maar het licht aan gedaan om verder te komen, maja.. :P

En Thief is ook zo'n spel, al vond ik dat geloof ik moeilijker en iets minder en dan SS2

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
FF weer een kickie:

Silent Hill 2 met mr. Pyramid Head :P echt een freak!

Resident Evil 2: De kamer met het geblinde glas waar opeens een Licker doorheen springt, mijn hart stond stil!

Doom 3 en Half-Life 2 zullen ook erg freaky worden denk ik (voor sommige mensen is Doom 3 al freaky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 14:10
Wel, The Thing op plaats 1 krijgt bij mij bezoek van DooM3. Best eng spelletje :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Doom 3 is SCARY! en prachtig!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 14:07

kingfriko

100 % BULLY

Engste ?
Doom 3 deelt dan wel de eerste plaats met the suffering .
Project zero was ook wel erg creepy >:)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu bij doom3 ook al aardig een paar keer geschrokken,
als het donker is en en je hebt alleen je zaklamp en je hoort alleen het beest achter je hijgen, dat s toch redelijk angstaanjagend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
Eng of spannend? Toen ik nog een klein Timmetje was, en de geluidskaarten net een beetje in aan het komen waren, weet ik nog wel dat ik van dune2 op momenten helemaal gek werd. Door die muziek met name. Zo fokking spannend. Niet echt eng, maar gewoon superspannend. Maar ik moet zeggen dat Doom3 wel heel erg eng is.

Maar top 5 zou denk ik zoiets worden:
1. Dune2
2. Doom3
3. Unreal
4. Half-life
5. Resident evil

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:55
Pacman, achtervolgingswanen krijg ik van dat spel. Ik kan zelfs niet kijken hoe iemand anders het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Doom III + RTCW. 'k Heb het niet zo op freaky spellen, dus geen van beide games ga ik waarschijnlijk uitspelen. Toch wel jammer.

Far Cry 3 ben ik ook mee gestopt vanwege die ene creepy monstertjes, brrr.

Tip: Als het op jouw zolder ook zo heet is: Ga dan enge spellen doen, met een ventilator op je blote huid. Het werkt echt!

[ Voor 47% gewijzigd door PromWarMachine op 05-08-2004 15:21 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phantasmagoria 1 & 2
silent hill.
resident evil 1 honden door de ramen.
resident evil 2 mr.X die opdaagt en meerdere Mr.x scennes
resident evil 3 Nemesis brrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
DoomIII komt best wel in de buurt, had ik eigenlijk niet verwacht maar et blijkt best eng.

Silent Hill is ook best wel ziek, maar dat komt ook door die besturing, je kan niet echt snel actie ondernemen en terugvechten oid. Dus dan panic ik helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Heh, doom 1 en 2 uhmm en deel 3 :P, met dat stukje dat je zachtjes hoort Heeelp meeee, loop je door een deur, valt er op eens zòn dood lijk hangend voor je 8)7

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 08-09 11:11
ik vond vroeger dat bronzen hoofd wat rondzweefde in level 2 van mario bros 2 op de NES altijd eng. rare ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brokstuk schreef op 05 augustus 2004 @ 13:25:
Eng of spannend? Toen ik nog een klein Timmetje was, en de geluidskaarten net een beetje in aan het komen waren, weet ik nog wel dat ik van dune2 op momenten helemaal gek werd. Door die muziek met name. Zo fokking spannend. Niet echt eng, maar gewoon superspannend. Maar ik moet zeggen dat Doom3 wel heel erg eng is.

Maar top 5 zou denk ik zoiets worden:
1. Dune2
2. Doom3
3. Unreal
4. Half-life
5. Resident evil
Dune2 creepy :? :? Volgens mij haal je wat door elkaar ofzo 8)7

Ik heb Half-Life wel es snachts gespeeld maareuh :/ ben op een gegeven moment maar gestopt vond het niet zo leuk meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

mja die catacomben in RtcW waren wel een beetje eng maar hadden nog veel enger kunnen zijn als de makers ook maar iets van het talent hadden dat de makers van Undying en Wheel of Time wel hebben. Jammer dat legend dood is :'(

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Return to castle wolfenstein....

K had toen pas een nieuwe 5.1 sound installatie.... dus die moes nog in gelopen worden (flink hard zetten dus).... :Y)

Dan is ie flink om te rillen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:46:
[...]

Dune2 creepy :? :? Volgens mij haal je wat door elkaar ofzo 8)7

Ik heb Half-Life wel es snachts gespeeld maareuh :/ ben op een gegeven moment maar gestopt vond het niet zo leuk meer :P
Nouja, t was meer die zenuwslopende muziek. Ik was toen denk ik 8 of 9 ofzo. Ik vond het zo fokking spannend. Als je dan werd aangevallen kwam er zo'n snel eng muziekje... zal eens kijken of ik het ergens kan vinden..

//edit:
yepz dit o.a. : ftp://ftp.westwood.com/pub/dune2/previews/audio/r22.wav

[ Voor 9% gewijzigd door Pkunk op 05-08-2004 14:52 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel specifiek : het 'warehouse' level in Doom. Tussen de kartonnen dozen door sneaken in de hoop dat er geen imp om het volgende hoekje staat.
Brrrrr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offuh... LINGO

op de commadore... :)

(n8 merries aan overgehouden....JOS BRINK)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
Dat was altijd half-life voor mij, maar doom3 vind ik enger, vooral vanwege die geluidseffecten (evil gelach, baby gehuil etc.)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Quake 2 , toen ik 8 a 9 jaar was, op een pentium1 166mhz

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 14:49

jdh009

FP ProMod
Toen ik net 9 was en s'nachts achter de pc wolfenstein 3D zat te spelen en daarvoor had ik nog nooit zo een spel gespeelt dus ik wist niet wat ik moest verwachten. Muziek redelijk hard aan en spelen brrrr Ikwas die nacht redelijk vaak geschroken van die gastjes die op plaatsen staan die je niet verwacht.

Max payne had ook wel wat engs met die "droom" en da baby gehuil op de achtergrond

[ Voor 14% gewijzigd door jdh009 op 05-08-2004 15:00 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 11:41

ThaHandy

Discovery Channel

prince of percia,ong 10 jaar geleden, dat met die happers :'( creapy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:28

nIghtorius

Poef!

Het alle engste spel wat ik gespeeld heb.. echt GEWOON zo eng vond dat ik 'm niet meer durfde te spelen...

is..

Alien op de MSX-1 homecomp. ik was toen nog jong. maar jemig.. ik was zo verschrikkelijk bang voor dat spel.

dit spel was eng omdat je nooit wanneer je zo'n alien kon verwachten. soms ging je door 3 kamers heen zonder zo'n beest tegen te komen. 4 kamers.. 5 kamers.. enzovoort.. totdat je bedenkt.. ach.. ze zijn er niet meer.. druk je op links om naar de linker kamer te gaan.. BWAM.. zit zo'n beest in éénkeer voor je neus. ik schrok me helemaal te pleuris. vervolgens ben je dood omdat je niks deed door de schrik.

en nu komt 't.. als je het weer opnieuw probeert gaat de spanning stijgen bij elke kamer.. stijgen.. stijgen.. stijgen.. op het moment dat je achter dat ding wegrent. nooit meer gespeeld dat spel.

(de graphics waren best wel goed voor een MSX-1 game).

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben gestopt met Far Cry nu, kom bij die monsters aan. Daar ga ik gewoon niet verder vanwege de schrikmomenten die ik heb gehad met Half Life 1.. Van die vieze slijmerige creatures die zo klein zijn dat je ze als je normaal loopt niet ziet, totdat ze op je springen :/ yuk... :7

Hoop dat Half Life 2 niet zo creepy is, al verwacht ik van wel. Hoop wel dat er een manier is om de levels door te struinen zonder die monsters tegen te komen, want ik wil die engine + spel gaan gebruiken om mappen te gaan ontwerpen en dan wil ik wel beetje weten wat er in het spel mogelijk is natuurlijk :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Max Payne, niet echt eng maar wel creepy momenten soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 14:40
Half-life , System Shock 2 een Doom3 :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ecstatica: A State Of Mind

Nooit veel gespeeld, was zooo eng met die beesten ;( (stond op mn eerste illegale cd die ik had gekocht van de concierge van de school).. en Doom (en 2) was veel liever :P

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/204/download/images/games/Ecstatica4.png

[ Voor 11% gewijzigd door Tentacle1 op 24-06-2007 10:32 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
abuse trouwens ook heel spannend :D

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
System shock 2 en Max payne 1, vooral het eerste level brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:55
Oooh The Legend Of Zelda 2, waarbij sommige personages uit de dorpjes opeens in vleermuisen veranderde. Dat vond ik toen ik nog een kleine jongen was zo vreselijk eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik nog klein was Wolfenstein 3D.

Nu vind ik spellen niet echt eng meer. Tenminste niet een van de spellen die ik gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Mag ik al Doom III zeggen? Jeezus wat is dat spel creepy soms =)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
X-G schreef op 05 augustus 2004 @ 23:51:
Mag ik al Doom III zeggen? Jeezus wat is dat spel creepy soms =)
jah dat mag >:) spel is te eng, durf hem eigenlijk niet te spelen maarja we doen het toch :+

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Doom3 zeg ik nu..

Echt koptelefoon op en diep in de nacht spelen..

Constant enge geluiden en ben 1 keer echt flink geschrokken.

Als je in zo'n museum komt, waar ze die zombies onderzoeken en in van die glazen buizen hebben gedaan.

Bij 1 zo'n buis bewoog in 1 keer het beest wat er in zat :D

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:42
Alone in the Dark anyone?
Was nog een klein Phreakje toen ik het speelde maar boy oh boy, schrok me elke keer de pleuris.

Nu: Doom III. Brr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Resident Evil 1 }) ... de ultieme horror game, tevens de allereerste in zijn soort. (geloof ik :> )

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Silent Hill reeks is wel scary :Y) kan niet wachten op deel 4!!

Enne Doom 3 is ook wel eng ben een stuk of 5/6 keer echt goed geschrokken in het spel..

Maar Silent Hill blijft het engst imo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 10-09 15:15
Man hunt , omfg , dat vind ik toch wel een creepy game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stonekeep, toen in die tijd was het echt tegek en ongelovelijk creepy :)
Misschien kent nog wel enig iemand deze oldskewl game :)

[Link:]
http://www.mobygames.com/game/shots/gameId,1876/

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 01:14 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Let op:
Geef ook duidelijk aan waarom je het een eng spel vond!