wow wow, Cute!
Je vergeet één pietsie detail...
Als je een AP met 2 antenne aansluitingen koopt kun je door zenden...
Tenminste dat kan bij mij op me werk, dus dat is mogelijk!
Die gast die we hier ergens in de draad hadden staan (linkje) had dat toch ook gedaan
En wat betreft die huizen...
* zwahiel werkt zoals jullie weten op 't gekkenhuis...
En daar hebben we een compleet draadloosnetwerk waar jullie met z'n alle jaloers op zouden zijn
Goed, er staan daar BreezeCom's (BreezeNet 802.11b).
Ik zit in een gebouw waar één zo'n dinkie hangt en wel met zo'n antenne
Aan de andere kant hangt zo'n antenne:
(niet van Dlink, maar van BreezeCom zelf)
Die ene stoeptegel (laatste) hangt ongeveer 800 meter van die kleine af...
Er staan tussen: BOMEN! (een f*cking heel bos bijna!) 1 gebouwtje (zijn ze aan het slopen nu...) en het de eerste antenne hangt achter een glazen raampie binnen op de 2e verdieping... (die ander op een mast van 2 meter hoog bovenop een gebouw van 1 verdieping)
Als ik in mijn kantoor zit, aan de andere kant van 't gebouw en ik hang er een breezecom neer, heb ik nog een "Low" signaal en kan ik nog via de wireless verbinding op Citrix met een fatsoenlijke snelheid (is geloof ik 2 mbit dan).
Je moet je dan wel voorstellen dat tussen mij en die kleine antenne achter 't glas 8 betonnen muren zitten van 15 cm dik, een CV ruimte en een keukentje...
En nog haal ik dat signaal... Bovendien is de afstand tussen die kleine antenne en mijzelf zo'n 50 meter dwars door de muur heen...
Zo en nu mogen jullie me dat eens uitleggen, want da's eigenlijk 't zelfde als dat ik door 3 gebouwen heen straal...
* zwahiel heeft een goeie wireless stageplek gekregen
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020