Draadloos +-600m netwerk

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 6.148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:56
Als het om hardware gaat en niet om de mogelijkheid dan heb je de volgende dingen nodig.
Voor lokatie 1 heb 1 Acces Point + Richt Antenne nodig.
Voor Lokatie 2 (middelpunt) heb je 2 Acces Points + 2 richtantenne's nodig
Voor lokatie 3 net zoals lokatie 1, 1 AccesPoint en 1 Richt antenne.

Doordat de afstanden vrij groot zijn heb je op lokatie 2, 2 antenne's nodig.
Wanneer dit kleinere afstanden zijn (misschien nu ook wel mogelijk) kun je kiezen voor een Omni antenne (rondstraler)
Voorkeur gaat uit naar Acces Point omdat je dan niet altijd een pc aan hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36138

Kan ik op de middelpunt niet 1 AP + 2 richtantenne's plaatsen of gaat dat niet op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Omdat er inmiddels toch wel weer vrij veel updates zijn geweest zal ik even de (tijdelijke) url van mijn maps plaatsen.
Ik zeg tijdelijk, omdat we tijdelijk op een andere server zitten in verband met upgraden van de normale server..
http://sdvanime.xanthorax.net/wlan/map.php
Ben ook juist begonnen met een projectje om met andere Europese netstumbler gebruikers onze resultaten te delen, je moet wel een gps aansluiten als je gaat wardriven though... Wil je meer weten, lees dan even de thread "European Stumblers" op het NetStumbler forum...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22143

Ik weet niet of dit al gepost is? Een wlan kaart van intel met externe aansluiting.

http://www.intel.com/engl...ucts/5000_lan_adapter.htm

Kosten bedragen ongeveer E150,-

Hier op het werk schijnen ze alleen een probleem te hebben met het vinden van de connector die erop past (voor een externe antenne) :(

Weet 1 van jullie misschien een adresje waar je die connectoren kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63603

1. je kunt in princiepe dit schema aanhouden ja:

Switch --> AccessPoint --> antenne --> wireless <-- antenne <-- Accesspoint <-- switch
Klopt denk ik wel aardig denk ik, maar als je bijvoorbeeld de wap11 gebruikt met 2 antenne`s moet je dan ook geen 2 beams gebruiken?
Volgens mij is nammelijk 1 antenne voor ontvangst en 1 voor zenden !

Of 2 dezelfde antennes waarbij de wap11 zelf het beste signaal uit kiest?
Ga nammelijk een gestraalde verbinding op zetten over kleine 1300 Meter maar 2 antenne`s per access point wordt me te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57213

Is het mogelijk dat ik met 2 kaarten, 2 antennes en 2 accesspoints een draadloze verbinding kan leggen over 250-300 meter?

Heb al het 1 en ander bekeken en gebeld, maar niemand kon mij met zekerheid zeggen, of die paar bomen die er tussen staan (zie het als kruising. Rij bomen verticaal, de zending horizontaal er doorheen) de verbinding aantasten of onmogelijk maken...

het is natuurlijk jammer als ik wat ga bestellen en dan werkt het opeens niet omdat er een stukje boom in de weg staat :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WLAN kaart -> antenne <--> antenne <- WLAN kaart

Ik wil thuis met iemand op 120m afstand (open terrein) een netwerk delen, wlan is hier de enige oplossing. Als ik zelf 2 richtantenne's maak en die aansluit op 2 intel wlan kaarten, heb ik dan genoeg capaciteit om die 120m te overbruggen of moet ik gebruik maken van accesspoints? Kan het trouwens wel zonder accesspoints vraag ik me nu af? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 23:09

Jimbolino

troep.com

120meter ? is een makkie
zeker met richtantennes

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J, ok, maar kan het alleen met 2 wlan kaarten, heb ik dan geen accesspoints nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 21:25

JeroenT

hoi!

Hangt af van het type WLAN card , maar meestal zit er wel Ad-Hoc op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Jimbolino schreef op 23 oktober 2002 @ 15:49:
120meter ? is een makkie
zeker met richtantennes
Vind je?

Ik zit hier met 2x wap11(v2.2) 2x sd15 antenne's en ca 450 meter afstand en wat denk je:

Niks, nada, nope.....

Geen ontvangst, gewoon dood, veel geld geinvesteerd in wat betere spullen en geen werking, we hebben ook geen idee waarom het niet werkt, er staan geen huizen tussen alleen een paar boomtoppen, antenne's staan op beide locatie's op het dak, de antenne kabel lengte is bij elke antenne niet meer als 2 meter.

Tot nu toe is ons draadloos experiment zwaar mislukt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

450 meter is stukkie verder als 450 meter... :\

Waar woon je ergens? :P
Kom je hier toch even testen of het op 250 meter wel werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:12
Anoniem: 36681 schreef op 23 oktober 2002 @ 21:48:

Vind je?

Ik zit hier met 2x wap11(v2.2) 2x sd15 antenne's en ca 450 meter afstand en wat denk je:

Niks, nada, nope.....

Geen ontvangst, gewoon dood, veel geld geinvesteerd in wat betere spullen en geen werking, we hebben ook geen idee waarom het niet werkt, er staan geen huizen tussen alleen een paar boomtoppen, antenne's staan op beide locatie's op het dak, de antenne kabel lengte is bij elke antenne niet meer als 2 meter.

Tot nu toe is ons draadloos experiment zwaar mislukt. :(
heb hier zonder probleem een link van ~750meter met sd19 antenne's
goed uitrichten is erg lastig mijn hulp was een luchtfoto (terradesk) en daar een lijntje op trekken, en een laptop om signaal te meten.

kreeg zelfs zonder extra antenne op de laptop nog een link dus de dubbele sd19 is gewoon overkill >:)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

----------------------------------------------
Enkele specs van de Intel WLAN adapter:

Indoor:
40 feet @ 54 Mbps (12,19m)
300 feet @ 6 Mbps (91,44m)

Outdoor:
100 feet @ 54 Mbps (30,48m)
1000 feet @ 6 Mbps (304,80m)

It also supports ad-hoc networking with other 802.11a clients.
----------------------------------------------

Met andere woorden, ik kan dus met alleen 2 kaarten en 2 antennes die 120 meter zonder problemen overbruggen (volgens Klubbheads). Is er nog iemand die dit kan bevestigen? Ik begin binnenkort trouwens aan de test, het compubedrijf waar ik werk zou 2 wlan kaarten appart houden, zodat ik kan testen (als ik connectors kan vinden).

Hoe zit dat trouwens met de kabel naar de antenne, hoelang mag deze maximaal zijn of "maakt dat niet uit?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l.d._ schreef op 23 oktober 2002 @ 23:26:
[...]

heb hier zonder probleem een link van ~750meter met sd19 antenne's
goed uitrichten is erg lastig mijn hulp was een luchtfoto (terradesk) en daar een lijntje op trekken, en een laptop om signaal te meten.

kreeg zelfs zonder extra antenne op de laptop nog een link dus de dubbele sd19 is gewoon overkill >:)
Damn snap niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Wij hebben al vanalles geprobeert maar het wil gewoon niet werken.
Ook met een laptop getest, deze valt al na ca 100 meter uit, op de laptop zit wel geen extra antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328

ik heb hiero twee Breezecom wbc-ds.11 AP's met daarvoor twee quad antennes,....

ik die bijde antennes netjes volgens de bouwtekening en met hulp van mijn vader en nog wat andere zendammateurs in elkaar gezet.

nu werkt het uiteraard niet :(
ja het werkt wel maar ik kom nog niet verder dan 50mtr (1 boom, half huis=hoek)

het probleem weet ik waarschijnlijk ook wel....
inpedancie de antenne is geen 50ohm, nu heb je wel hele speciale (lees dure) appereatuur nodig om dit na te meten...

nu vraag ik mij af

- is er een lijstje met meest gemaakte fouten?
- hoe doen julie dat (of kopen jullie alles?)

als ik sommige verhalen lees van 3km met 10mtr kabel makenlijk enz enz dan sta ik toch wel ff raar te kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
Anoniem: 36681 schreef op 24 oktober 2002 @ 00:02:

Damn snap niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Wij hebben al vanalles geprobeert maar het wil gewoon niet werken.
Ook met een laptop getest, deze valt al na ca 100 meter uit, op de laptop zit wel geen extra antenne.
100m moet je bijna halen zonder extra antenne !!! als ik jou was eens in het advanced gedeetlte van je wap kijken en daar zorgen dat je maar op 1 antenne uitgang zit (ja het is in te stellen )
mijn vermoeden is dat je hem op diversity hebt staan !!!
of je antenne kabels zijn bagger.

p.s. met uitregelen ook gewoon broadcast aan laten staan en zorgen dat de ssid het zelfde zijn .. (neem iets makkelijks om te testen) (hint "test")
o ja de zelfde kanalen wil ook wel helpen .. grin.

ga eers met 1 wap kijken hoe ver je komt met de lapT en daarna pas met 2 waps in bridge mode .. (je moet de mac's goed invullen)

(als je de woonplaats verteld zijn er meschien tweakers in de buurt die kunnen helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De antenne settings staan zeker goed namelijk op de linkse alleen(daar zit de buiten antenne op, we hebben ook al andere alle combinaties geprobeert hoor)

Die antenne kabels denken we nu ook aan, dat gaan we nu als eerste doen, nieuwe(veel duurdere) kabel halen, er zit toch maar 2 meter aan per antenne.

Nou met 1 wap kom ik dus maar 100 meter en de andere nog geen 75 meter.
In bridge mode werken ze totaal niet dus en JA de mac adressen zijn goed, voordat het vast gemonteerd werd hebben we eerst een prof opstelling gehad (zonder buiten antenne's) en gezorgt dat die werkte, dus de WAP11's staan dus goed ingesteld.
(alles werkte binnen, netwerk en internet draadloos)

Over mijn plaats, ik wil niet te veel in details gaan (heb al 2 inbraken gehad in 1 jaar tijd) maar ik woon in de gemeente Deurne(nb)
Als er mensen zijn die willen en kunnen helpen die mogen zich graag melden, we willen wel eventueel tegen een vergoeding gebruik maken van de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus in principe is 2 antennes en 2 kaartjes voldoende? En dus die accesspoints gewoon onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
Anoniem: 36681 schreef op 25 oktober 2002 @ 01:07:
De antenne settings staan zeker goed namelijk op de linkse alleen(daar zit de buiten antenne op, we hebben ook al andere alle combinaties geprobeert hoor)

Die antenne kabels denken we nu ook aan, dat gaan we nu als eerste doen, nieuwe(veel duurdere) kabel halen, er zit toch maar 2 meter aan per antenne.

Nou met 1 wap kom ik dus maar 100 meter en de andere nog geen 75 meter.
In bridge mode werken ze totaal niet dus en JA de mac adressen zijn goed, voordat het vast gemonteerd werd hebben we eerst een prof opstelling gehad (zonder buiten antenne's) en gezorgt dat die werkte, dus de WAP11's staan dus goed ingesteld.
(alles werkte binnen, netwerk en internet draadloos)
hogere prijs betekend niet altijd beter :(
als ik jou was zou ik dat zaakje in leiden (staat op de site van wireless leiden) eens een bezoekje brengen.
komen mijn antenne's en kabels ook vandaan.
ze maken ze desnoods ter plekke voor een hele mooie prijs (niet de afzet prijs van >25 euro (p.s. was een poosje geleden zo ))
Over mijn plaats, ik wil niet te veel in details gaan (heb al 2 inbraken gehad in 1 jaar tijd) maar ik woon in de gemeente Deurne(nb)
Als er mensen zijn die willen en kunnen helpen die mogen zich graag melden, we willen wel eventueel tegen een vergoeding gebruik maken van de hulp.
Dat is minder :(
gemeente deurne ligt nu niet bepaald voor mij in de buurt gemeente nijkerk(hoevelaken) hier .

p.s. je zou natuurlijk ook je coax direkt op je wap kunnen solderen zoals ik de 1e keer heb gedaan (klote karwei met dunne sporen) maar dan moet je wel een echte hobbyist wezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:17
l.d._ zou je n mailtje willen sturen naar onno.o@chello.nl of n wel werkend e-mailadres op willen geven? ;)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
FatalError schreef op 26 oktober 2002 @ 20:21:
l.d._ zou je n mailtje willen sturen naar onno.o@chello.nl of n wel werkend e-mailadres op willen geven? ;)
tja hetnet accountje is rip ..

grin volgens mij weet ik al waar jij woont !!!
en zit je bijna in mijn straal >:)

spammail@hotpop.com
het hotpop accountje maar m'n eigen mailservert nog niet goed werkend ..

hotpop is volgens mij een beetje plat

dan deze maar lange_dweil@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
l.d._ schreef op 26 oktober 2002 @ 20:44:
[...]

tja hetnet accountje is rip ..

grin volgens mij weet ik al waar jij woont !!!
en zit je bijna in mijn straal >:)

spammail@hotpop.com
het hotpop accountje maar m'n eigen mailservert nog niet goed werkend ..
hmpf hotpop wil niet zo erg .. down ???

shit shit was verkeerde knopje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik krijg n mailtje vanaf hotpop met daarin enkel: "got.l.d._" Ik denk niet dat dat de bedoeling is, of toch wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
FatalError schreef op 27 oktober 2002 @ 10:45:
Ik krijg n mailtje vanaf hotpop met daarin enkel: "got.l.d._" Ik denk niet dat dat de bedoeling is, of toch wel? ;)
grin is i toch verstuurd .. zal wel in de que gestaan hebben ..maar oke werkt dus weer.
p.s. ben nu beter aanspreekbaar >:)

maar vertel eens wat wou je weten .. of zullen we dat per mail doen .. !!?? got als slowchat vinden ze denk ik niet leuk :> O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51209

mmm misschien toch via een netwerkkabel, 's nachts met een flinke club mensen die kabel door de gracht en wegwerken tussen/onder stenen etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Kijk eens op www.wifishop.nl voor leuke wireless producten. Die optie van djkoen is waanzinnig omdat een utp zonder versterkers max. 100 m kan zijn.

Als je er geen problemen mee hebt om eenmalig te investeren, dan kun je toch ook wel 2 acces points aanschaffen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Oplossing: Gewoon een setje intel wireless access points in combinatie met een Yagi antenne. Heb dat toevallig uitgezocht voor een klant paar weken terug. Kost je in totaal ongeveer 1000 euro ex btw maar dan heb je een draadloos netwerk wat ongeveer 1 km bereik heeft en 11 Mbit/s...

mail me amar als je meer info nodig hebt...... befrankt@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hogere prijs betekend niet altijd beter
als ik jou was zou ik dat zaakje in leiden (staat op de site van wireless leiden) eens een bezoekje brengen.
komen mijn antenne's en kabels ook vandaan.
ze maken ze desnoods ter plekke voor een hele mooie prijs (niet de afzet prijs van >25 euro (p.s. was een poosje geleden zo ))
Waar zit die winkel?
Wat is het adres !????
Dan ga ik er morgen nog heen om wat "speelgoed" te kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
Anoniem: 63603 schreef op 29 oktober 2002 @ 15:11:
[...]

Waar zit die winkel?
Wat is het adres !????
Dan ga ik er morgen nog heen om wat "speelgoed" te kopen >:)
Wow ze hebben zelfs een website .. grin .. http://www.e-movement.nl/kok/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57213 schreef op 26 oktober 2002 @ 08:14:
dus in principe is 2 antennes en 2 kaartjes voldoende? En dus die accesspoints gewoon onzin?
Een beetje wel, ik Kan ad-hoc (cisco 340 in pc en 2maal laptop)
3 verbindingen leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvE
  • Laatst online: 17-04 12:57

RvE

Ik snap iets niet.

Als ik 300 meter wil overbruggen met 2 antennes. (van woning naar woning) Wat heb ik dan nog meer nodig?

switch --> ? --> Antenne--------Antenne <-- ? <-- computer.

De ? hoeft niet draadloos te zijn

Everywhere you go you always take the weather with you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Wat ook mooi spul is zijn die bakkies die non line of sight zijn. Die kun je overal neerzetten zonder dat ze elkaar hoeven te zien. Duurder, maar dan heb je ook iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

lavagiant, linkje please?..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
RvE schreef op 01 november 2002 @ 09:43:
Ik snap iets niet.

Als ik 300 meter wil overbruggen met 2 antennes. (van woning naar woning) Wat heb ik dan nog meer nodig?

switch --> ? --> Antenne--------Antenne <-- ? <-- computer.

De ? hoeft niet draadloos te zijn
Je hebt eigenlijk 3 opties.

1. Doormiddel van 2 Acce points (bridge aanleggen).
2. Doormiddel van kaartjes in je pc (bridge aanleggen).
3. Een combi van keuze 1 en 2 (ene kant Acces Point en de andere kant een kaartje wat in de pc moet)

Voorkeur gaat uiteraard naar de eerste optie.
Je maakt doormiddel van 2 Acces Points een bridge, de Acces points stop je doodleuk in je switch of desnoods in je netwerkkaart van je pc!
Hierop is over het algemeen ook makkelijker een externe antenne aan te koppellen.

Wat heb je dus nodig naast de antenne's:
Of 2 Acces Points (deze stop je of in je switch of in je pc)
Of 1 Acces Point en een wireless kaartje in je pc
Of 2 Wirelesskaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Aanvulling op buiter:
Accesspoints hebben, naast dat ze vaak makkelijker een antenne op zich laten aansluiten, ook het voordeel dat het vermogen wat hoger ligt, aangezien accesspoints niet getarget zijn op een energiezuinige met stroom om te springen zoals een pcmcia kaartje dit moet... pcmcia kaartjes zijn immers in eerste instantie bedoelt om mobiel, in je laptop of pda, te gebruiken, terwijl een accesspoint mooi aan de 230 hangt en dus niet zo nauw hoeft te nemen met zuinigheid. Zeker met aan beide kanten een accesspoint kun je dus goed gebruik maken van dit extra vermogen... Een antenne aan beide punten blijft alsnog noodzakelijk voor een afstand van 300 meter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56767

Ik heb nu dan eindelijk ook een draadloos netwerk van linksys bestaande uit 2 computers met pci kaarten en een lappy. Nu staat er op de site van linksys dat die accesspoint tot op 30 meter indoor kan op 11mb/s. Maar shit zeg, na nog geen 10m ziet ie de access point al niet eens meer!

Hoe kan dit? Want nu staat die ap notabene nog op een centrale plek in huis, maar het is de bedoeling dat die straks in de meterkast komt, maar dan kan ik het wle helemaal vergeten met de verbinding.

Is mijn ap gewoon gaar of waar ligt het aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het transferren gaat ook niet volgens wens. Hij zegt dat ie met 11mb/s is verbonden maar het versturen van een bestand gaat maar met 200kb/s :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328

Anoniem: 56767 schreef op 01 november 2002 @ 21:53:
Ik heb nu dan eindelijk ook een draadloos netwerk van linksys bestaande uit 2 computers met pci kaarten en een lappy. Nu staat er op de site van linksys dat die accesspoint tot op 30 meter indoor kan op 11mb/s. Maar shit zeg, na nog geen 10m ziet ie de access point al niet eens meer!

Hoe kan dit? Want nu staat die ap notabene nog op een centrale plek in huis, maar het is de bedoeling dat die straks in de meterkast komt, maar dan kan ik het wle helemaal vergeten met de verbinding.

Is mijn ap gewoon gaar of waar ligt het aan??
welkom in de wireless wereld :) niks gaat verder als 20mtr :(
misshien externe antenne voor je ap overwegen.....

mijn ap komt btw net door het hele huis maar dan houd het ook op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, lekker, tel dr maar wéér 200 euro bij het wireless verhaal op....word er ziek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Anoniem: 40328 schreef op 02 november 2002 @ 00:06:
[...]

welkom in de wireless wereld :) niks gaat verder als 20mtr :(
misshien externe antenne voor je ap overwegen.....

mijn ap komt btw net door het hele huis maar dan houd het ook op...
met mijn wap11 heb ik verbinding in heel ons huis, hij staat op de 1e verdieping, en ik kan dus op zolder en beneden in de kelder gewoon een 11mbit verbinding maken, ook in de tuin en in de schuur en zelfs voor op straat kan ik met mijn laptop op internet surfen.
WELCOME TO THE WORLD OF WIRELESS :)

edit: meterkast is geen goed idee voor een xs-point, hang hem liever op zolder aan de muur ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel eens gelezen dat er een mod uit te voeren is op de WaP11
daarbij zou het zendvermogen van 30Mw tot de maximale toegestande vermogen van 100 Mw worden gebracht.
echter heb ik geen duidelijke site hierover kunnen vinden, vaak wel een verhaaltje dat het niet zo moeilijk zou zijn.
Of site`s gevonden die er een sport van maken de mod in 2 zinnen te beschrijven zonder tekening of wat :(

Wie o wie kent dus een site die het duidelijk uit legt of kan het hier mooi uitleggen :)

Ik heb geen zin nammelijk om mijn mooie inbestelling staande wap11 aan de hand van 2 zinnetjes te mollen :P

alvast zeer veel dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lijkt me idd ook wel wat dan :)

(het probleem lijkt nu minder geworden te zijn nadat ik wat met instellingen heb gekloot. Hoe zit dat met jullie wireless instellingen? Zijn er nog dingen die ik moet veranderen om het bereik groter te krijgen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.seattlewireless.net/index.cgi/Wap11Hack

Kiek es :)

[edit] Alleen heb ik de BEFW11S4 dus gaat het feest voor mij niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de WaP 11 versie 2.2 besteld, als ik het goed begrijp geeft die al 100 Mw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

die hack is ook niet voor de v2.2

maar de v2.2 kun je wel upgraden zodat ie 22mbit kan :P
[rml][ Wlan] Wap11 upgraden naar DWL900 ap[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Upgraden?

Het is een kwestie om in een verborgen menu het gewoon aan te zetten.

edit:

link om in het verborgen menu te komen:
http://jou.ip.van.ap/weca.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee wil gewoon meer vermogen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Het truukje werkt dus ook met een E-tech accesspoint (type met die 2 antennetjes)... Nice ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Anoniem: 36681 schreef op 02 november 2002 @ 13:24:
Upgraden?

Het is een kwestie om in een verborgen menu het gewoon aan te zetten.

edit:

link om in het verborgen menu te komen:
http://jou.ip.van.ap/weca.htm
en in dat menu kun je zeker ook DHCP aanzetten en met je accesspoint "scannen" naar andere accesspoints ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgame.nl/files/weca.jpg

Dit kun je allemaal instellen in dat menu

PS:
Moderator kun je niet een "nieuwe" topic maken van Draadloos bla bla...
Deze is inmiddels wel erg lang en onoverzichtelijk aan het worden, het zelfde geld ook voor die andere topic over draadloze netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op 03 november 2002 @ 12:56:
[...]

en in dat menu kun je zeker ook DHCP aanzetten en met je accesspoint "scannen" naar andere accesspoints ?
Ik heb 2 zo'n wap11's maar ik heb dat nog niet gezien in dit model, het gaat hierover wel over de v2.2, oudere versies hebben weer andere menu's en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Vraagje, ik weet niet of dit het topic is maar vraag het toch maar:

Als je een Wap11 V2.2 in PtMP zet, fungeert hij dat ook nog als access point, bijvoorbeeld voor me laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Vraagje, ik weet niet of dit het topic is maar vraag het toch maar:

Als je een Wap11 V2.2 in PtMP zet, fungeert hij dat ook nog als access point, bijvoorbeeld voor me laptop ?
nee, jammer he
Ik heb 2 zo'n wap11's maar ik heb dat nog niet gezien in dit model, het gaat hierover wel over de v2.2, oudere versies hebben weer andere menu's en mogelijkheden.
ja ik heb het over de v2.2, die heeft standaard ook geen dhcp server in zich, maar met een firmware update van D-link kun je extra functies toevoegen zoals scannen naar accesspoints enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Ik had m'n accesspoint ook maar eens in PtMP gezet om te testen, maar kon hem toen niet meer langs z'n IP nummer benaderen. Enige oplossing was dus om hem via USB aan te sluiten en terug te zetten op normale accesspoint mode... Dus dit maar even als tip voor wie dit ook gebeurt, zit je iig niet helemaal zonder en met de handen in het haar.. ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op 04 november 2002 @ 14:32:

ja ik heb het over de v2.2, die heeft standaard ook geen dhcp server in zich, maar met een firmware update van D-link kun je extra functies toevoegen zoals scannen naar accesspoints enzo
je hebt me nieuwsgierig gemaakt, ik heb dus ook een wap11 v2.2, wat kun je daarmee doen zeg je? Een DHCP server en wat nog meer.
Heb je een een link waar ik die info kan vinden en eventueel kan downloaden die upgrade?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je op mijn vraag svp kunnen antwoorden?

Mijn draadloos netwerk wil namelijk niet werken en kan alle hulp goed gebruiken, die tip van jou lijkt me handig namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28972

als ik een draadloos netwerk ga aanleggen over een afstand van 2km met redelijk wat gebouwen en bomen GEEN HOGE GEBOUWEN.

wat ben ik dan zoal nodig en kost het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:56

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 28972 schreef op 08 November 2002 @ 14:27:
als ik een draadloos netwerk ga aanleggen over een afstand van 2km met redelijk wat gebouwen en bomen GEEN HOGE GEBOUWEN.

wat ben ik dan zoal nodig en kost het ongeveer?
Ik ben zelf ook geinteresseert in een dergelijk setje ik kwam hierop uit: 3Com® 11 Mbps Wireless LAN Outdoor Bridge Solution

Het gaat om een verbinding tussen 3 mensen in een druk bebouwd gebied. @ van de mensen die hier ook in geinteresseert zijn vinden geld geen probleem.

Mij lijkt het id zelf wel heel leuk maar bijna niet te realiseren.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28972

oke dan een beetje te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 14-04 20:29
Ik heb de laatste paar paginas een beetje doorgelezen. Maar snap niet wat er allemaal mis gaat.
Een aantal belangrijke dingen. Wil je een goede connectie maken zorg dat je een zicht verbinding hebt!! Als je dat hebt kun je met weinig middelen mega afstanden overbruggen (in leiden hebben ze met een SD19 antenne 9 Km). Heb je toch iets ertussen, in Utrecht met 2 24Dbi antennes dwars door een grote flat is mogelijk! (www.wireless-utrecht.nl)
Als je richtantennes gebruikt. Zorg voor goed richten! Met een quadje is dat iets minder belangrijk want die heeft een bredere hoek. (gebruik bv kaartjes van www.terradesk.nl)
Zorg dat je beide kanten hetzelfde gepolariseerd hebt. Dus antennes verticaal of horizontaal
Kabels van goede kwaliteit!! als je een antenne op je dak hangt en je gebruikt prut kabel, dan is de versterking van je antenne alweer teniet gedaan. Bij goed kabels horen ook goede connectoren.
Wijzelf proberen altijd met een laptop en een externe antenne bij iemand op zijn dak een signaal op te pakken. Als dat lukt kun je kijken wat de kwaliteit is, is ie te laag dan heb je een grotere antenne nodig of een hogere positie.

Oja, die WAP11 v2.2 kun je met D-link firmware upgraden, je krijgt dan een DHCP servertje erbij en men beweeert 22Mbit, maar dat heb ik nog niet stabiel werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt het zelf "zorg voor het goed richten"

Dat is nu net meestal het probleem!! Wij hebben hier een afstand van 450 meter.
Het werkt maar daar heb je ook alles mee gezegd, de ene keer werkt het perfect de andere keer constant time outs. We hebben de 1na duurste kabel, stekkers van top kwaliteit, 2x de wap11 v.2.2 en 2x sd15 antenne.
Het is gewoonweg niet goed te krijgen, je zegt uitrichte, maar niemand kan vertellen HOE.
Er zit namelijk geen signaal sterkte meter in de wap11. (ook niet met een hack)

Dan hoor je gebruik een laptop (ok moet je toevallig wel 1 hebben), die leen je dan, dan moet je ook nog eens een draadloos netwerk kaartje hebben MET externe antenne aansluiting. (kunnen wij nergens vinden om te lenen) heb je het geluk en je hebt dat wel gevonden heb je ook nog eens het probleem om het aan te sluiten!
Jawel een verloop kabel, alleen de stekkers al kosten een vermoegen (22 euro per stuk) en die moet dan ook nog eens 2x hebben.

Met andere woorden voor de normale gebruiker is het bijna ONMOGELIJK om je appartuur juist afgeregeld te krijgen. Wij krijgen het dus niet voor elkaar. (geen netwerk kaartje met antenne aansluiting en geen verloop kabels te vinden voor te lenen)
(ook een oproep voor hulp hier leverde geen reactie's op)

Tot nu toe heeft het ons al een klein vermogen gekost om het te maken en het werkt nog niet zoals het behoort te werken.
2x 175 euro wap 11 ==> 350,=
6x stekkers a 22euro ==> 128,=
totaal meters kabel ==> 50,=
2x SD 15 antenne ==> 160,=
Totaal materialen: 688 euro voor een nog steeds NIET goed werkend draadloze bridge :(

Extra kosten: verloopkabel Antenne==>pmcia kaartje en een pmcia kaartje met externe antenne aansluiting Voor eenmalig gebruik tbv uitregelen geschat: ca 150-200 euro totaal

Dus dadelijk zijn we bijna 900 euro kwijt voor 450 meter netwerk ?!
(om het nog erger te laten klinken: bijna 2000 GULDEN dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 16-04 19:58

Copyman

Dode muis

Ik weet niet of het al in dit topic is opgemerkt, ik heb geen zin om voor 1 URL een hele topic af te speuren, maar kennen jullie deze:

www.wifishop.nl

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
Anoniem: 36681 schreef op 03 december 2002 @ 17:24:
Je zegt het zelf "zorg voor het goed richten"

Dat is nu net meestal het probleem!! Wij hebben hier een afstand van 450 meter.
Het werkt maar daar heb je ook alles mee gezegd, de ene keer werkt het perfect de andere keer constant time outs. We hebben de 1na duurste kabel, stekkers van top kwaliteit, 2x de wap11 v.2.2 en 2x sd15 antenne.
jammer dat je de sd15 hebt is namelijk een een antenne met corner reflector (lees groote openingshoek)
de sd19 is maar iets duurder (afhankelijk van de shop) en heeft een beter richteffect.
Het is gewoonweg niet goed te krijgen, je zegt uitrichte, maar niemand kan vertellen HOE.
Er zit namelijk geen signaal sterkte meter in de wap11. (ook niet met een hack)

Dan hoor je gebruik een laptop (ok moet je toevallig wel 1 hebben), die leen je dan, dan moet je ook nog eens een draadloos netwerk kaartje hebben MET externe antenne aansluiting. (kunnen wij nergens vinden om te lenen) heb je het geluk en je hebt dat wel gevonden heb je ook nog eens het probleem om het aan te sluiten!
Jawel een verloop kabel, alleen de stekkers al kosten een vermoegen (22 euro per stuk) en die moet dan ook nog eens 2x hebben.
laptop heb ik .. orinoco pc-card heb ik .. kabeltje heb ik nog nodig dus binnekort
Met andere woorden voor de normale gebruiker is het bijna ONMOGELIJK om je appartuur juist afgeregeld te krijgen. Wij krijgen het dus niet voor elkaar. (geen netwerk kaartje met antenne aansluiting en geen verloop kabels te vinden voor te lenen)
(ook een oproep voor hulp hier leverde geen reactie's op)
vooruit waar woon je (heb erg weinig tijd maar indien in de buurt in de kerstvakatie meschien tijd)
Tot nu toe heeft het ons al een klein vermogen gekost om het te maken en het werkt nog niet zoals het behoort te werken.
2x 175 euro wap 11 ==> 350,=
6x stekkers a 22euro ==> 128,=
totaal meters kabel ==> 50,=
2x SD 15 antenne ==> 160,=
Totaal materialen: 688 euro voor een nog steeds NIET goed werkend draadloze bridge :(

Extra kosten: verloopkabel Antenne==>pmcia kaartje en een pmcia kaartje met externe antenne aansluiting Voor eenmalig gebruik tbv uitregelen geschat: ca 150-200 euro totaal

Dus dadelijk zijn we bijna 900 euro kwijt voor 450 meter netwerk ?!
(om het nog erger te laten klinken: bijna 2000 GULDEN dus)
nog 1 tip gebruik een luchtfoto op de richting te bepalen www.teradesk.nl
heb hier een stabiele 11Mbit link over zeker 600M maar met 2 sd19's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De richting is wel goed anders hadden we helemaal geen ontvangst, het netwerk werkt.
Het is alleen niet stabiel, de ene keer werkt het perect de andere keer met veel timeouts of helemaal niet. Is ook weers afhankelijk lijkt het me.
Het netwerk staat nu op 1mbit, dit werkt nu redelijk tot goed

De regio is Gemeente Deurne(NB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Ik denk dat de richting dus niet goed is. Een beetje signaal (1Mbit) betekend of dat het signaal te zwak is, of dat de antennes niet goed uitgericht staan.
Hebben jullie een zichtverbinding? kun je elkaars antenne zien?
Zit dat zwarte ding van de antenne bij beide horizontaal of verticaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Anoniem: 36681 schreef op 03 december 2002 @ 17:24:Dan hoor je gebruik een laptop (ok moet je toevallig wel 1 hebben), die leen je dan, dan moet je ook nog eens een draadloos netwerk kaartje hebben MET externe antenne aansluiting. (kunnen wij nergens vinden om te lenen) heb je het geluk en je hebt dat wel gevonden heb je ook nog eens het probleem om het aan te sluiten!
Ja das minder, gelukkig kon ik de eerste keer een kabeltje lenen van iemand. Nu heb ik het zelf allemaal (www.fab-corp.com) en kan ik zo nu en dan bij iemand langs om te meten. Scheelt ook dat we verschillende antennes etc hebben liggen om wat te proberen. Als het dan bij iemand werkt kunnen ze het juiste bestellen ipv kopen en hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
BigM321 schreef op 04 december 2002 @ 00:53:
Ja das minder, gelukkig kon ik de eerste keer een kabeltje lenen van iemand. Nu heb ik het zelf allemaal (www.fab-corp.com) en kan ik zo nu en dan bij iemand langs om te meten.
Daar wil ik ook een zeer grote bestelling gaan plaatsen >:)

maar wat zijn jou ervaringen met hun.
heb al gelezen dat ze snel bezorgen en dat alles zonder problemen ging.
maar wat was je kwijt aan de belasting ??? en betaal je ook belasting die je terug kan vragen (land van herkomst tax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Ik heb ook diverse keren bij Fab-corp besteld.
Doordat Fed-Ex zo snel is heb je je bestelling ongeveer binnen 4 dagen thuis!!!
Dat je betalen via Paypal is ook beterz.

O jah die kabel voor Orinico naar N connector is super!! (ik heb er ook eentje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Vermeld bij je bestelling bij fab-corp ook nog even iets over netstumbler forums ofzo.. Kans dat je (extra) korting krijgt is dan aanwezig... Als je een grote bestelling zou plaatsen is natuurlijk alle korting mooi meegenomen.. Tja, we blijven nederlanders heh, en ondanks dat fab-corp relatief gezien goedkoop is, is 't spul toch nog duur zat.. ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Geen problemen, we hebben het toen verstuurd naar een hotel in USA, daar zat een vriend van me. Die heeft het toen via zijn werk naar NL gestuurd (scheelde weer verzend kosten) wel moesten we tax betalen toen het in NL aankwam :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64790

Ik ken iemand en die woonde in een grote omgeving met alleen maar boederijen
en hij wilde netwerk met iemand die 4 honderd meter verderop woonde

Toen kreeg hij een idee
Van die beschermde UTP Kabels Aan die stroom masten maken en dan als ie langs kwam bij die vrienden daar naar binnen

Netwerk dee het van geen fuck en storing niet normaal
en binnen paar weken stonden er wat mensen aan de deur
omdat ze de wet overtreden hadden door zelf kabels te trekken ze hadden een flinke boete

Dat moet je hebben denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BigM321 schreef op 04 december 2002 @ 00:52:
Ik denk dat de richting dus niet goed is. Een beetje signaal (1Mbit) betekend of dat het signaal te zwak is, of dat de antennes niet goed uitgericht staan.
Hebben jullie een zichtverbinding? kun je elkaars antenne zien?
Zit dat zwarte ding van de antenne bij beide horizontaal of verticaal?
Nou de richting is wel goed alleen staan ze niet juist afgesteld op elkaar.
Er is een zicht verbinding( 1 boom er tussen) echter de afstand is te groot om met het blote oog de antenne te zien.
1huis staat vrij de andere in een wijk. Je kan vanuit het vrije huis de wijk zien liggen maar je kunt niet zien WELK huis het is (allemaal zelfde huizen).
De antenne's staan dus gericht op elkaar maarja of ze dus perfect gericht staan is dus de vraag, dat is niet te controleren zelf, zonder de eerder omschreven apparatuur.

Hij staat vertikaal op beide gepoliriseert (dus omhoog gericht dat "zwarte ding") op beide antenne's hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72704

De Linksys WAP11 is zelfs te upgraden naar een wireless repeater. Omdat Linksys zelf deze upgrade nog niet beschikbaar heeft gesteld is door wireless-beverwijk de firmware van de gelijksoortige (qua hardware, zelfde TI 802.11b+ layout) Dlink Airplus.

Na deze upgrade kan je je WAP11 gebruiken als wireless repeater, wat ook weer een aantal interesante voordelen biedt. (fungeert dan zowel als AP als Bridge tegelijk)

Kijk maar is op de volgende site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
Anoniem: 36681 schreef op 05 December 2002 @ 15:13:

Er is een zicht verbinding( 1 boom er tussen) echter de afstand is te groot om met het blote oog de antenne te zien.
1huis staat vrij de andere in een wijk. Je kan vanuit het vrije huis de wijk zien liggen maar je kunt niet zien WELK huis het is (allemaal zelfde huizen).
De antenne's staan dus gericht op elkaar maarja of ze dus perfect gericht staan is dus de vraag, dat is niet te controleren zelf, zonder de eerder omschreven apparatuur.
En met sd15 hoef je toch niet nauwkeurig te mikken.
De openingshoek is gewoon er groot.

Heb je zelf de kabels gemaakt ??? waarschijnlijk heb jij dus te maken met een slecht contact in 1 van de stekkers.
Had ik hier ook last van na een keer testen werkte het niet goed meer.
Na wat speurwerk was 1 van de pinnen iets naar achtergedrukt en maakte dus geen contact meer.
Hij staat vertikaal op beide gepoliriseert (dus omhoog gericht dat "zwarte ding") op beide antenne's hetzelfde
Horizontaal schijnt beter te zijn voor de langeafstand zelf nog niks gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Anoniem: 36681 schreef op 05 december 2002 @ 15:13:
[...]

Zichtverbinding is NIETS ertussen. Je kan met een verrekijker de andere antenne toch wel zien?
Zo'n boom kan toch het signaal wel verzieken hoor! Maar als je het idee hebt dat de kabels en stekkers goed zijn is het toch een kwestie van een grotere antenne
Oja, het maakt dus ook uit hoe hoog de antenne boven je dak uitsteekt (of ander daken) Tussen de 2 antennes is het signaal een soort ellipse vorm (verticaal)
Voorbeeld:

je hebt een groot stuk weg. helemaal vlak. als je de antenne op 1 cm boven de grond zet en de andere verder op ook. Heb je een slecht ontvangst. Zet je ze 2 meter boven de grond zal het signaal al een heel stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
BigM321 schreef op 06 december 2002 @ 11:31:

Zo'n boom kan toch het signaal wel verzieken hoor! .
valt reuze mee hier een link van ~650M waar behoorlijk wat bomen tussen staan en stabiel 500KB/s op 11Mbit locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24159

inderdaad dat valt reuze mee zolang als er precies in het midden maar niets staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72949

Wij van www.wireless-arnhem.nl hebben al een aantal keer verschillende WAP11 omgeflashed naar de D-Link in eerste instantie lijkt die elkekeer prima te werken.
Alleen als er mee gewerkt wordt krijgen we steeds het zelfde probleem terug.
Bij versturen van DATA reboot de Linksys spintaan om de 5 a 10 min.
Ik zelf ben weer terug gegaan naar de LINKSYS firmware waar we die problemen niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
hmm, ik heb de wap's moeten flashen naar Dlink omdat anders de multipoint bridge niet goed werkt. Wat wel goed helpt is de snelheid te locken op 11Mbps. Met 22Mbps is de verbinding zwaar instabiel.

Draait nu al een paar weken erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Draait trouwens die WAP11 v2.2 ook nog lekker met MRTG ?? , zou wel superleuk zijn als ik ook ergens een signaal sterkte kan uitlezen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MRTG ? wat is dat nou weer

In de wap11 v2.2 zit geen signaal sterkte meter helaas, dat zou namelijk een echte uitkomst zijn om zo'n ding uit te richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11008

mrtg is een programma wat oa. gebruikt wordt om traffic door gateways en dergelijke in een mooi grafiekje te zetten. Zoek maar es op freshmeat.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik heb het hier al draaien met mijn wap11 v1 maja :( geen signaal sterktes nog...

http://217.120.170.235/stats/wap11/veg/

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenT op 13-12-2002 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Nee, v2.2 ondersteund geen MRTG! Wat ik heb gedaan is de netwerk kaart die naar mijn WAP11 gaat gebruikt om te meten met MRTG (wel effe SNMP agent installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Hmm, heel slim idee :D dat heb ik ook! :) dat ik daar niet eerder op ben gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 22-03 22:26
Hoi Ik heb dus net een wireless/lan/router geinstalleerd op mijn ADSL lijn. Ik heb de Linksys BEFW11S4 . Normaal is het toch zo dat de router 24 uur op kan blijven en als ik mijn pc uit heb en weer opstart hij meteen verbinding moet hebben met het internet ? ik moet eerst de stroom er af halen, paar seconden wachten, erin doen en dan doet die het weer anders niet :?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Ik weet niet of het nog steeds zo is maar;

moest je niet dan iets in kadoverpakking versturen van bv de USA naar Nederland? Om zo de invoerrechten te ontlopen?
En kan je niet gewoon in de US het pakket verzenden via de post?

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65824

Maar wat heb je nou nodig dan...?
Laten we dus houden op een WLAN met 2 personen over zo'n 650meter.
per persoon een WNIC en een antenne??
of heb je ook nog perse een Acces Point nodig?
En zo jah, 1 of elk persoon 1

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24159

Check http://forum.wirelessnede...=0&postorder=asc&start=15 voor een wap54g hack waardoor deze geen antenne diversity meer heeft en 84 mW zend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
moest je niet dan iets in kadoverpakking versturen van bv de USA naar Nederland? Om zo de invoerrechten te ontlopen?
En kan je niet gewoon in de US het pakket verzenden via de post?
Al het post verkeer tussen de USA & Europa (en andersom) gaat door de douane. Voor de douane moet duidelijk zijn wat er in zit. En ze kunnen het controleren als ze willen.

Je zit aan de local tax van de staat waar je het koopt en de invoerrechten vast als consument. Geld ook voor een Amerikaan die iets in Europa wil kopen. Die moet ook de BTW van de betreffende staat betalen + invoerrechten. Gelukkig voor ons Europeanen en met name die staan ingeschreven in de Nederlandse staat, is het belastingtarief in de meest staten in de VS erg laag.

Hier in de Nederlandse staat zit de belasting namelijk al op 19% (!!!!!! Echt mega asociaal!) In de VS zit je meestal op de helft van 10 of 11%

Reken maar uit wat het verschil is tussen 10 & 20% als je een product met een bassis prijs van 500 dollar/ euro koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

Red Nalie schreef op 05 March 2002 @ 21:45:
[...]

buren :? 500-600m *D

en 2mbit is een beetje traag als je er ook daadwerkelijk wat mee wil doen :'(
die 2 mbit is stukken sneller dan je internetverbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

In dit topic gaat men uit van 2man.

Is zoiets mogelijk met een man of 8. De accespoint bij de meest centraal gelegen persoon. De maximale afstand van clients tot de ap is dan niet meer dan 300m. Maak er voor de zekerheid 500m van.

Kunnen clients gewoon met een wireless nic dit halen?

Is dit mogelijk zonder antenne's?

Mocht iemand weten met welke hardware dit te bereiken is, noem dan ook aub merken en types zodat ik me een idee over de kosten kan vormen.

Duur zal het zeker zijn, maar gedeeld door 8man is het wellicht haalbaar.

Het grootste probleem zal de antenne zijn, ik denk niet dat er veel ouders zijn die daar zin in hebben :p

[ Voor 4% gewijzigd door handige_harrie op 20-08-2003 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Zonder sterkere antennes is dit niet mogelijk.
De afstand hoeft totaal geen probleem te zijn, maar dan moet er wel (bijna) vrij zicht zijn tussen de centrale antenne en de clients. Is dat mogelijk (eventueel met n antennemast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99721

God wat een hoop gelul zeg.
Misschien moet er hier eens gepraat worden met mensen die er echt verstand van hebben
ik heb zowel een draadloze verbinding over een straal lopen (15 KM) als een rondstraler over 3,7 KM.
Ik hoor hier 500-600 meter dat is een lachertje.
Apparatuur , ja lekker intel nemen weet je zeker dat je te duur uit bent.

Wil er nu eens iemand echt serieus over draadloos lan lullen moet je even een partij bellen die weet hoe het werkt.
Want wat mis ik in de hele discussie -------> beveiliging(wat doe je als er op je verbinding wordt ingebroken)

Voor serieuse reacties kun je bellen met m'n hospita

Groetjes
Michael

P.S. ik heb nog nooit zo'n zinloos forum topic zo lang door zien lopen, jullie leven toch ook in 2004?

Ga jij je mail maar eens checken zometeen :/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 16-01-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Anoniem: 99721 schreef op 16 januari 2004 @ 09:13:
Misschien moet er hier eens gepraat worden met mensen die er echt verstand van hebben
Tja... het feit dat jij een post van Augustus 2003 aanhaalt om ff lekker raclame probeerd te maken voor een eoa "bedrijf" dat dat pas echt ziekelijk is.
Mensen kunnen hier vragen deponeren als ze het zelf niet weten.
Als iemand het dan toevallig wel weet, is dat niet per definitie gelijk een "nutteloos forum"
Dat is natuurlijk de grootste onzin.
Ja, ik weet ook wel dat er op dit moment zonder problemen afstanden van 15km gehaald kunnen worden.
Maar om mensen daarom maar gelijk af te zeiken slaat nergens op.
Pas voortaan een beetje op je communicatie en probeer de mensen wel een beetje constructief te helpen en niet af te zeieken.
En dat er commerciele bedrijven genoeg zijn die je daar ook in kunnen helpen weten we ook allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
Anoniem: 99721 schreef op 16 januari 2004 @ 09:13:
ik heb zowel een draadloze verbinding over een straal lopen (15 KM) als een rondstraler over 3,7 KM.
Ik hoor hier 500-600 meter dat is een lachertje.
Apparatuur , ja lekker intel nemen weet je zeker dat je te duur uit bent.

Wil er nu eens iemand echt serieus over draadloos lan lullen moet je even een partij bellen die weet hoe het werkt.
Want wat mis ik in de hele discussie -------> beveiliging(wat doe je als er op je verbinding wordt ingebroken)

Voor serieuse reacties kun je bellen met *** ****

Groetjes
Michael

P.S. ik heb nog nooit zo'n zinloos forum topic zo lang door zien lopen, jullie leven toch ook in 2004?
Oh meneer de prof ;)
Anoniem: 99721 schreef op 12 december 2003 @ 09:53:
Ik ben zelf met een straal verbinding over 15 km bezig.
Ik heb al richtantennes van 23dbi en H2000 kabel gebruikt
toch wil de verbinding niet up komen.
Ik heb gemerkt dat hoogte ook erg belangrijk is.
Mijn ap in mijn eigen bedrijf wilde niet in alle uithoeken werken , nu heb ik een straler op het dak, en zelfs op de wc die de andere kant op s, kan ik nu internetten.
Ik ga dus zeker een versterker aanschaffen om te gaan testen.
Nu heeft een kennis(bedrijf) een versterker die hij uit america heeft gehaalt(ook via hem heb ik de richt antennes), maar hij wil niet vertellen bij wie hij in america besteld.(tevens beweerd hij dat ik een set versterkers(2 aan iedere kant(dus 4) nodig heb) en dat zou dan 1500 euro gaan kosten).
Volgens mij wordt ik genaait waar ik bij sta.
Ik ben zelf wezen rondkijken maar vind alleen zelfbouw shit, en dit is geen oplossing want wil dit goedwerken, heb je echt een goed soldeerstation nodig, en een berg voorkennis op hoogfrequent gebied.
Ik heb een zender voor opleiding maar ik waag me er niet aan.

Mocht iemand een suggestie hebben, ik laat van me horen als ik meer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximinez
  • Laatst online: 17-03 13:11
Er is een mooi compleet totaal product op de markt gebracht door Gandalf (Wireless Leiden). Dat apparaat heet de Wandy en is een Client/AP in een gesloten behuizing met antenne en POE.

Met 2 van die apparaten ben je klaar.

http://www.gandalf.nl/connectionkit.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximinez
  • Laatst online: 17-03 13:11
Nog aanvullend op het verhaal van Leon1.
Het nadeel van versterkers is de benodigde turnaround time tussen zenden en ontvangen. Dat heeft een significante invloed op de doorvoersnelheid.
Hoe groter het vermogen des te langer is die turnaround time aangezien er tijd nodig is om het opgebouwde electromagnetisch veld en de verzadiging in de componenten af te doen bouwen.

Senao is een merk welke nu (ook in Europa beschikbaar) 200mW Client/AP producten uitbrengt. Ja je mag hem wel bezitten maar niet gebruiken.

Maar goed met het toegestane vermogen van 100mW EIRP is het geen probleem de 600m te overbruggen. Mist er zo min mogelijk obstakels zich in het pad tussen beide eindpunten bevinden.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste