If it ain't broken, tweak it!
Verwijderd
God wat een hoop gelul zeg.
Misschien moet er hier eens gepraat worden met mensen die er echt verstand van hebben
ik heb zowel een draadloze verbinding over een straal lopen (15 KM) als een rondstraler over 3,7 KM.
Ik hoor hier 500-600 meter dat is een lachertje.
Apparatuur , ja lekker intel nemen weet je zeker dat je te duur uit bent.
Wil er nu eens iemand echt serieus over draadloos lan lullen moet je even een partij bellen die weet hoe het werkt.
Want wat mis ik in de hele discussie -------> beveiliging(wat doe je als er op je verbinding wordt ingebroken)
Voor serieuse reacties kun je bellen met m'n hospita
Groetjes
Michael
P.S. ik heb nog nooit zo'n zinloos forum topic zo lang door zien lopen, jullie leven toch ook in 2004?
Misschien moet er hier eens gepraat worden met mensen die er echt verstand van hebben
ik heb zowel een draadloze verbinding over een straal lopen (15 KM) als een rondstraler over 3,7 KM.
Wil er nu eens iemand echt serieus over draadloos lan lullen moet je even een partij bellen die weet hoe het werkt.
Want wat mis ik in de hele discussie -------> beveiliging(wat doe je als er op je verbinding wordt ingebroken)
Voor serieuse reacties kun je bellen met m'n hospita
Groetjes
Michael
P.S. ik heb nog nooit zo'n zinloos forum topic zo lang door zien lopen, jullie leven toch ook in 2004?
Ga jij je mail maar eens checken zometeen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 10:26 ]
Tja... het feit dat jij een post van Augustus 2003 aanhaalt om ff lekker raclame probeerd te maken voor een eoa "bedrijf" dat dat pas echt ziekelijk is.Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 09:13:
Mensen kunnen hier vragen deponeren als ze het zelf niet weten.
Als iemand het dan toevallig wel weet, is dat niet per definitie gelijk een "nutteloos forum"
Dat is natuurlijk de grootste onzin.
Ja, ik weet ook wel dat er op dit moment zonder problemen afstanden van 15km gehaald kunnen worden.
Maar om mensen daarom maar gelijk af te zeiken slaat nergens op.
Pas voortaan een beetje op je communicatie en probeer de mensen wel een beetje constructief te helpen en niet af te zeieken.
En dat er commerciele bedrijven genoeg zijn die je daar ook in kunnen helpen weten we ook allemaal wel.
Oh meneer de profVerwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 09:13:
Voor serieuse reacties kun je bellen met *** ****
Groetjes
Michael
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 09:53:
Ik ben zelf met een straal verbinding over 15 km bezig.
Ik heb al richtantennes van 23dbi en H2000 kabel gebruikt
toch wil de verbinding niet up komen.
Ik heb gemerkt dat hoogte ook erg belangrijk is.
Mijn ap in mijn eigen bedrijf wilde niet in alle uithoeken werken , nu heb ik een straler op het dak, en zelfs op de wc die de andere kant op s, kan ik nu internetten.
Ik ga dus zeker een versterker aanschaffen om te gaan testen.
Nu heeft een kennis(bedrijf) een versterker die hij uit america heeft gehaalt(ook via hem heb ik de richt antennes), maar hij wil niet vertellen bij wie hij in america besteld.(tevens beweerd hij dat ik een set versterkers(2 aan iedere kant(dus 4) nodig heb) en dat zou dan 1500 euro gaan kosten).
Volgens mij wordt ik genaait waar ik bij sta.
Ik ben zelf wezen rondkijken maar vind alleen zelfbouw shit, en dit is geen oplossing want wil dit goedwerken, heb je echt een goed soldeerstation nodig, en een berg voorkennis op hoogfrequent gebied.
Ik heb een zender voor opleiding maar ik waag me er niet aan.
Mocht iemand een suggestie hebben, ik laat van me horen als ik meer weet
Er is een mooi compleet totaal product op de markt gebracht door Gandalf (Wireless Leiden). Dat apparaat heet de Wandy en is een Client/AP in een gesloten behuizing met antenne en POE.
Met 2 van die apparaten ben je klaar.
http://www.gandalf.nl/connectionkit.htm
Met 2 van die apparaten ben je klaar.
http://www.gandalf.nl/connectionkit.htm
Nog aanvullend op het verhaal van Leon1.
Het nadeel van versterkers is de benodigde turnaround time tussen zenden en ontvangen. Dat heeft een significante invloed op de doorvoersnelheid.
Hoe groter het vermogen des te langer is die turnaround time aangezien er tijd nodig is om het opgebouwde electromagnetisch veld en de verzadiging in de componenten af te doen bouwen.
Senao is een merk welke nu (ook in Europa beschikbaar) 200mW Client/AP producten uitbrengt. Ja je mag hem wel bezitten maar niet gebruiken.
Maar goed met het toegestane vermogen van 100mW EIRP is het geen probleem de 600m te overbruggen. Mist er zo min mogelijk obstakels zich in het pad tussen beide eindpunten bevinden.
Het nadeel van versterkers is de benodigde turnaround time tussen zenden en ontvangen. Dat heeft een significante invloed op de doorvoersnelheid.
Hoe groter het vermogen des te langer is die turnaround time aangezien er tijd nodig is om het opgebouwde electromagnetisch veld en de verzadiging in de componenten af te doen bouwen.
Senao is een merk welke nu (ook in Europa beschikbaar) 200mW Client/AP producten uitbrengt. Ja je mag hem wel bezitten maar niet gebruiken.
Maar goed met het toegestane vermogen van 100mW EIRP is het geen probleem de 600m te overbruggen. Mist er zo min mogelijk obstakels zich in het pad tussen beide eindpunten bevinden.