Draadloos +-600m netwerk

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 6.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
Een goeie vriend en ik willen netwerkje hebben. probleem is, ie woont 500-600m verderop.

Dachten we eerst aan THICK COAX, maar das en prijzig en misschien net niet lang genoeg (500m max zonder packetloss) + et probleem van een gracht tussen ons beiden en nog een paar mooie straten :P

Dus dachten we DRAADLOOS *D, maar wat hebben we daar nou voor nodig, wat voor equipment, en hoe duur zijn die :?

Er is weinig begroeiing tussen onze 2 huizen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Wie kan ons een beetje op weg helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Gewoon 2 hardware access points zou als er geen radiomasten van politie of brandweer in de buurt zijn best wel kunnen werken. Neem bijv een Intel, goeie ervaringen mee.. zie de pricewatch voor wat het kost.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07
kun je niet naast me komen wonen ? Ik zoek nog een goede isp.. (voor weinig)..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op dinsdag 05 maart 2002 18:42 schreef nigelator het volgende:
Gewoon 2 hardware access points zou als er geen radiomasten van politie of brandweer in de buurt zijn best wel kunnen werken. Neem bijv een Intel, goeie ervaringen mee.. zie de pricewatch voor wat het kost.
Staan iig niet naast de deur die radiomasten.

Maar we zitten toch ook niet KM's ver van een brandweer/reddingbrigade kazerne (Den Helder)

* Red Nalie is even de prijslijst aan et bekijken (bedankt voor de acces points, zou ik nooit opgekomen zijn, serieus niet, nooit van gehoord namelijk :P)

[edit]Hier zit dus ook een leuk prijskaartje aan :'([edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op dinsdag 05 maart 2002 18:42 schreef nigelator het volgende:
Nog een klein vraagje :P

Zou je zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat die dingen zijn, ken wel gaan zoeken in pricewatch, maar ik weet niet hoe die dingen eruit zien :P

Laat staan wat ze doen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Lukt nooit!

Een acces point haalt max 300m in open veld en dan heb je maar een 2mbit verbinding. Je zou eventueel tussen jullie huisen in meerdere accespoints kunnen plaatsen en dan zou het wel moeten lukken alleen lijkt me die niet echt haalbaar of je moet aardige buren hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

komt google.nl en de tweakers search op de vraag "draadloos netwerk" niet met een GIGANTISCHE BERG hits aanwandelen?

ff zoeken. d'r is echt gigantisch veel over te vinden en ik denk dat je voor onder de 500 euro een heerlijk snel netwerkje kunt sjeffen tussen jou en je buren, en voor de helft daaran een werkende 2 mbit verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36822

is echt wel fockin duur €400 voor Intel-zooi!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 11:44

Metten

ik hou het graag simpel

600m? vergeet het maar voor een normaal bedrag, dat soort dingen zijn nou eenmaal duur :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op dinsdag 05 maart 2002 21:38 schreef KnetterGek het volgende:
komt google.nl en de tweakers search op de vraag "draadloos netwerk" niet met een GIGANTISCHE BERG hits aanwandelen?

ff zoeken. d'r is echt gigantisch veel over te vinden en ik denk dat je voor onder de 500 euro een heerlijk snel netwerkje kunt sjeffen tussen jou en je buren, en voor de helft daaran een werkende 2 mbit verbinding...
buren :? 500-600m *D

en 2mbit is een beetje traag als je er ook daadwerkelijk wat mee wil doen :'(

Maar als je wat links hebt waar ik voorbij gegaan ben, of nooit gezien heb, zou ik die met liefde willen in kijken en informatie aan ontrekken :P

Probleem is ook de prijs, om nou te zeggen dat geld geen rol speelt is een beetje overdreven, maar idd €400,- ligt een beetje net buiten ons bereik. Wat nodig is is nodig, dus als we daawerkelijk zoveel geld uit MOETEN geven, dan doen we het wel, maar we proberen het te vermijden.

Maar wel iedereen bedankt die al een oplossing geopperd hebben, ik heb weinig verstand van wireless namelijk :P

P.S.: We zaten ook te denken aan infrarood, maar dan heb je zekers een DIREKTE lijn nodig tussen ons 2en :? (gaat denk ik niet erg lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op dinsdag 05 maart 2002 21:43 schreef Metten het volgende:
600m? vergeet het maar voor een normaal bedrag, dat soort dingen zijn nou eenmaal duur :Z
Nou moet ik er wel even bij vermelden dat die 600m via straten gaan ,direct weet ik et niet zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 11:44

Metten

ik hou het graag simpel

dus er zijn ook nog es huizen tussen? Dan kan je zoiets al helemaal op je buik schrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Op dinsdag 05 maart 2002 20:45 schreef Proggy het volgende:
Lukt nooit!

Een acces point haalt max 300m in open veld en dan heb je maar een 2mbit verbinding. Je zou eventueel tussen jullie huisen in meerdere accespoints kunnen plaatsen en dan zou het wel moeten lukken alleen lijkt me die niet echt haalbaar of je moet aardige buren hebben. :Y)
Liggen Slapen denk ik maar die Cisco accespoint hier halen toch echt 11 Mbit, Wel eens van Antennes gehoord ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Nog iemand brilliante ideeen? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50273

nee ben niet zo slim omdat te bedenke

hahahahhahahhahahahaha

tuurlijk weet ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 18:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ja!

Wel eens van BreezeNET gehoord? www.breezecom.com

Die maken wireless lan devices die in het bedrijfsleven behoorlijk veel gebruikt worden...
Ze zijn pas over genomen door Alvarion, die maakte ook al antennes voor GSM aanbieders dus die weten wel van wanten!
Afbeeldingslocatie: http://www.alvarion.com/RunTime/Materials/Pictures/net1.jpg
The products are designed for maximum performance and reliability. BreezeNET offers data rates of up to 3 Mbps, at distances of up to 50Km (30mi), and roaming speeds up to 100km/h (60mph).
Dit is dus wel afhankelijk van het soort antenne dat je gebruikt!!! Je kunt richt antennes of gewone "normale" antennes gebruiken zoals je op je telefoon hebt, in het laatste geval is het bereik een flink stuk minder. Met de juiste antenne kun je dus nominaal 25 km wel halen, 50 km is met alle juiste omstandigheden

Je moet wel kijken om de outdoor versie te pakken, daar zit namelijk een 4 poorts hub in en je hebt 2 antennes die je aan kunt sluiten zodat je ook door kunt zenden evt.

Ze zijn zo groot als een 3,5" hardeschijf :9

Een nadeel: ze zijn niet echt goedkoop en je blijft er een zichtbaar zichtveld voor nodig hebben... Da's soms wel jammer, maar dan is het een kwestie van even wat obstakels creatief uit de weg te gaan, of gewoon 2 breezecom's erbij hangen zodat je een omweg creërt voor je signalen.

Let wel, weer beinvloed wel het signaal van de breezecom's, je hebt minimaal wel 2mbit en maximaal 10 mbit, ze werken trouwens gewoon op 10mbit local.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12-2023

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Lees deze link en je weet wat Avaya op de markt heeft voor grote afstanden.

Anders kan je het proberen met een standaard Avaya (lucent Technologies) Wireles PCCARD met daarbij de extra antenne

even wat data:
------------------------------------------------------
Lucent Technologies
Open Office Semi Open Office Closed Office
11 Mbit/s --- 160 m --- 50 m --- 25 m
5.5 Mbit/s --- 270 m --- 70 m --- 35 m
2 Mbit/s --- 400 m --- 90 m --- 40 m
1 Mbit/s --- 550 m --- 115 m --- 50 m

Receiver Sensitivity
11 Mbit/s --- -82 dBm
5.5 Mbit/s --- -87 dBm
2 Mbit/s --- -91 dBm
1 Mbit/s --- -94 dBm

Output Power 15 dBm

Power Consumption PC Card Doze: 9 mA
Receive: 185 mA
Transmit: 285 mA
--------------------------------------------------------

De antenne zorgt voor 15-30% meer afstand.....

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 06 maart 2002 19:13 schreef Alientrader het volgende:
Lees deze link en je weet wat Avaya op de markt heeft voor grote afstanden.

Anders kan je het proberen met een standaard Avaya (lucent Technologies) Wireles PCCARD met daarbij de extra antenne

even wat data:
------------------------------------------------------
Lucent Technologies
Open Office Semi Open Office Closed Office
11 Mbit/s --- 160 m --- 50 m --- 25 m
5.5 Mbit/s --- 270 m --- 70 m --- 35 m
2 Mbit/s --- 400 m --- 90 m --- 40 m
1 Mbit/s --- 550 m --- 115 m --- 50 m

Receiver Sensitivity
11 Mbit/s --- -82 dBm
5.5 Mbit/s --- -87 dBm
2 Mbit/s --- -91 dBm
1 Mbit/s --- -94 dBm

Output Power 15 dBm

Power Consumption PC Card Doze: 9 mA
Receive: 185 mA
Transmit: 285 mA
--------------------------------------------------------

De antenne zorgt voor 15-30% meer afstand.....
dat bedoel ik nou! ;) :9

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op woensdag 06 maart 2002 16:48 schreef zwahiel het volgende:
ja!

Wel eens van BreezeNET gehoord? www.breezecom.com

Die maken wireless lan devices die in het bedrijfsleven behoorlijk veel gebruikt worden...
Ze zijn pas over genomen door Alvarion, die maakte ook al antennes voor GSM aanbieders dus die weten wel van wanten!
[afbeelding]
[..]

Dit is dus wel afhankelijk van het soort antenne dat je gebruikt!!! Je kunt richt antennes of gewone "normale" antennes gebruiken zoals je op je telefoon hebt, in het laatste geval is het bereik een flink stuk minder. Met de juiste antenne kun je dus nominaal 25 km wel halen, 50 km is met alle juiste omstandigheden

Je moet wel kijken om de outdoor versie te pakken, daar zit namelijk een 4 poorts hub in en je hebt 2 antennes die je aan kunt sluiten zodat je ook door kunt zenden evt.

Ze zijn zo groot als een 3,5" hardeschijf :9

Een nadeel: ze zijn niet echt goedkoop en je blijft er een zichtbaar zichtveld voor nodig hebben... Da's soms wel jammer, maar dan is het een kwestie van even wat obstakels creatief uit de weg te gaan, of gewoon 2 breezecom's erbij hangen zodat je een omweg creërt voor je signalen.

Let wel, weer beinvloed wel het signaal van de breezecom's, je hebt minimaal wel 2mbit en maximaal 10 mbit, ze werken trouwens gewoon op 10mbit local.
Errr....dat is nou het nadeel, er staat een gebouw in de weg :'(

Maar wel een goed idee om te doen :P
(al zal het waarschijnlijk nooit lukken op deze manier ;()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31760

allebei kabel en een vpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op woensdag 06 maart 2002 21:32 schreef Masta-T het volgende:
allebei kabel en een vpn?
Dat willen we dus niet, we willen namelijk sneller :P
Daar ging het juist allemaal om *D, 16kB/s up gaat niet zo snel...

Maar over het algemeen wel een goed idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

Koop beiden een Gbit NIC, een bobijn fibrecable, en LANnen maar! :Y)
Moet je die kabel wel kwijtraken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:27
Dus je hebt geen line of sight, zoals ik uit de vorige posts heb begrepen ?

Als dat het geval is dan zul je toch echt moeten gaan graven. Is dat geen optie en geld speelt niet echt een rol ;) dan zou ik voor de huurlijn gaan.

Om eerlijk te zijn is dat wat je nu hebt (vpn via de kabel) de goedkoopste oplossing. Qua snelheid misschien niet.

Maak anders de overstap naar ADSL indien aanwezig. Cistron Max dan ... :9~

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op donderdag 07 maart 2002 06:53 schreef Juicy het volgende:
Dus je hebt geen line of sight, zoals ik uit de vorige posts heb begrepen ?

Als dat het geval is dan zul je toch echt moeten gaan graven. Is dat geen optie en geld speelt niet echt een rol ;) dan zou ik voor de huurlijn gaan.

Om eerlijk te zijn is dat wat je nu hebt (vpn via de kabel) de goedkoopste oplossing. Qua snelheid misschien niet.

Maak anders de overstap naar ADSL indien aanwezig. Cistron Max dan ... :9~
Ik zou dus heel graag een lijntje willen leggen, probleem is....nou ja, de gemeente :P

en we hebben net geen line of sight. das nou juist et lullige :'(

En we wilden dus graag best wel een eenmalige investering doen, das et probleem niet, maar om nou elke maand een zooi geld aan oom KPN te gaan geven zien we niet erg zitten.

Maar iig bedankt voor al jullie reacties, en als er iemand nog op een brilliant idee komt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Wij hebben hier een wlan verbinding liggen met twee access points. Afstand ongeveer 400 meter. En drie obstakels.

Om toch een stabiele verbinding op 11 mbit te krijgen hebben wij op beide kanten zelfbouw richt-antennes gebruikt. Met dezelfde antennes hebben wij op open terrein een afstand van 1400 meter kunnen bereiken. Nog steeds op 11 mbit.

Hier het ontwerp. http://users.bigpond.net.au/jhecker/

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op donderdag 07 maart 2002 14:03 schreef Ruthger het volgende:
Wij hebben hier een wlan verbinding liggen met twee access points. Afstand ongeveer 400 meter. En drie obstakels.

Om toch een stabiele verbinding op 11 mbit te krijgen hebben wij op beide kanten zelfbouw richt-antennes gebruikt. Met dezelfde antennes hebben wij op open terrein een afstand van 1400 meter kunnen bereiken. Nog steeds op 11 mbit.

Hier het ontwerp. http://users.bigpond.net.au/jhecker/
Waar jij wonen/ICQ/MSN/wat dan ook :P
Denk namelijk dat dit wel eens een goeie oplossing kan zijn :P

Wij moeten eens even verder praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 06 maart 2002 21:03 schreef Red Nalie het volgende:

[..]

Errr....dat is nou het nadeel, er staat een gebouw in de weg :'(

Maar wel een goed idee om te doen :P
(al zal het waarschijnlijk nooit lukken op deze manier ;()
Dat maakt toch helemaal nix uit! ;)

Dat probleem hadden wij hier ook!
We hebben gewoon de beheerder van de flat die in de weg stond aangeschreven, en resultaat gekregen!

We hebben nu een breezecom op de flat hangen, met 2 antennes, een die ontvangt en zend vanuit ons hoofdgebouw aan kant A van de flat, daar hangt ook onze breezecom. En vanuit daar gaat er een draadje naar een antenne aan de andere kant van het gebouw, die straalt weer naar onze lokatie aan de kant B van het gebouw! 8-)

Da's lekker handig, wel een beetje duurder, maar ja een bedrijf heeft toch geld zat!

Maar die post met die Helical antenne vind ik ook wel behoorlijk interessant!
Kan die dus door gebouwen heen stralen!?

En wat heb je daar voor verdere hardware voor nodig!

Ik wilde namelijk een wirelessverbinding op gaan zetten met Breezecom's bij mij thuis, maar die dingen lijken me veel goedkoper!

Ik heb het probleem dat het eindstation op een berg zit, en er ook geen zicht veld tussen ons in zit!
Gelukkig woon ik vlak langs een oud ziekenhuis met een toren van 14 verdiepingen en kan ik daar een Breezecom ophangen (heb ik al geregeld! kost me € 25,- per jaar :Z ). Dus dan hebben we wel zicht!

Maar nogmaals more info over die Helical antennes en de benodigde / gebruikte hardware! Zoiets is namelijk veel vetter en billiger! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op donderdag 07 maart 2002 16:09 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Dat maakt toch helemaal nix uit! ;)

Dat probleem hadden wij hier ook!
We hebben gewoon de beheerder van de flat die in de weg stond aangeschreven, en resultaat gekregen!

We hebben nu een breezecom op de flat hangen, met 2 antennes, een die ontvangt en zend vanuit ons hoofdgebouw aan kant A van de flat, daar hangt ook onze breezecom. En vanuit daar gaat er een draadje naar een antenne aan de andere kant van het gebouw, die straalt weer naar onze lokatie aan de kant B van het gebouw! 8-)

Da's lekker handig, wel een beetje duurder, maar ja een bedrijf heeft toch geld zat!

Maar die post met die Helical antenne vind ik ook wel behoorlijk interessant!
Kan die dus door gebouwen heen stralen!?

En wat heb je daar voor verdere hardware voor nodig!

Ik wilde namelijk een wirelessverbinding op gaan zetten met Breezecom's bij mij thuis, maar die dingen lijken me veel goedkoper!

Ik heb het probleem dat het eindstation op een berg zit, en er ook geen zicht veld tussen ons in zit!
Gelukkig woon ik vlak langs een oud ziekenhuis met een toren van 14 verdiepingen en kan ik daar een Breezecom ophangen (heb ik al geregeld! kost me € 25,- per jaar :Z ). Dus dan hebben we wel zicht!

Maar nogmaals more info over die Helical antennes en de benodigde / gebruikte hardware! Zoiets is namelijk veel vetter en billiger! ;)
Who the man *D

Maar idd, kan iemand meer info verschaffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op vrijdag 08 maart 2002 07:10 schreef Red Nalie het volgende:

[..]

Who the man *D

Maar idd, kan iemand meer info verschaffen :?
* zwahiel wil ook meer info over dat Helical system...

* zwahiel heeft niet zoveel €€'s voor Breezecom's te kopen...

Extra hardware benodigdheden, welke basestations, nic's? :?

Tell us more! More, more!!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-04 22:48

Ruudjah

2022

Ik vraag me af of je voor dat helical systeem ook gewone wireless NIC's kan gebruiken ipv een access point? dat zou het erg goedkoop maken.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op vrijdag 08 maart 2002 20:24 schreef Ruudjah het volgende:
Ik vraag me af of je voor dat helical systeem ook gewone wireless NIC's kan gebruiken ipv een access point? dat zou het erg goedkoop maken.
Ik heb het er vandaag met een leraar van me over gehad, en die zegt dat je dat beter niet kunt doen.

Het zou dan erg onprofessioneel worden aldus hem, bovendien hebben accespoints meer vermogen dan een WLAN NIC...

Het is ook gemakkelijk, omdat ze meestal gewoon ook een hub bevatten...

Het schijnt wel te kunnen via WLAN nic's maar hoe het precies werkt moet ik nog uit gaan zoeken! ;)

more info plz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:38
Dat accesspoints een hoger vermogen hebben is vreemdgenoeg meestal niet waar.
Vrijwel alle accesspoints en kaarten hebben 30 miliwatt vermogen, een enkeling 100 miliwatt.
van 30 naar 100 mwatt geeft ongeveer een dubbel zo sterk signaal, dus een betere antenne kopen heeft meer zin, want daar haal je makkelijk een 10 keer zo sterk signaal mee.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zaterdag 09 maart 2002 01:48 schreef FatalError het volgende:
Dat accesspoints een hoger vermogen hebben is vreemdgenoeg meestal niet waar.
Vrijwel alle accesspoints en kaarten hebben 30 miliwatt vermogen, een enkeling 100 miliwatt.
van 30 naar 100 mwatt geeft ongeveer een dubbel zo sterk signaal, dus een betere antenne kopen heeft meer zin, want daar haal je makkelijk een 10 keer zo sterk signaal mee.
ja ok, dus je kunt ook gewonen Wlan NIC's halen ipv een accespoint? :?

Dat zou namelijk een hoop schelen!
Al is het natuurlijker handig om een accespoint te hebben omdat je dan meteen via WLAN kaartjes een uitgebreider netwerk op kunt zetten via een aparte antenne!

(ze hebben toch nog steeds 2 antenne aansluitingen toch :? )

[€€€ mode]
Hmmm... Wlan kaartjes zijn wel een heel stuk goedkoper dan zo'n accesspoint natuurlijk, dat scheelt al snel zo'n € 100,- of te wel fl. 225,- en dat zijn een hoop centen voor een hoop pilsjes ;)
[/€€€ mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:38
Met een 486 met linux, wlan kaartje en netwerkkaartje kan je de functionaliteit van een accesspoint 'nadoen'.
Er staat op internet diverse software voor linux die dat mogelijk maken. Moet je wel eerst kijken of je kaart ondersteund wordt.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 21:11
Op zaterdag 09 maart 2002 14:33 schreef zwahiel het volgende:

[..]

ja ok, dus je kunt ook gewonen Wlan NIC's halen ipv een accespoint? :?

Dat zou namelijk een hoop schelen!
Al is het natuurlijker handig om een accespoint te hebben omdat je dan meteen via WLAN kaartjes een uitgebreider netwerk op kunt zetten via een aparte antenne!

(ze hebben toch nog steeds 2 antenne aansluitingen toch :? )

[€€€ mode]
Hmmm... Wlan kaartjes zijn wel een heel stuk goedkoper dan zo'n accesspoint natuurlijk, dat scheelt al snel zo'n € 100,- of te wel fl. 225,- en dat zijn een hoop centen voor een hoop pilsjes ;)
[/€€€ mode]
via pricewatch.com kun je in de USA voor $37.50 proxim 11mbit wlan NIC's kopen...
Das nog een stuk goedkoper als hier in NL..mischien een idee voor een inkoopactie oid :?

[edit]
http://store.yahoo.com/justdeals/proxran80wir.html

helaas leveren ze niet buiten de USA, maar er zijn genoeg andere alternatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zaterdag 09 maart 2002 17:50 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

via pricewatch.com kun je in de USA voor $37.50 proxim 11mbit wlan NIC's kopen...
Das nog een stuk goedkoper als hier in NL..mischien een idee voor een inkoopactie oid :?

[edit]
http://store.yahoo.com/justdeals/proxran80wir.html

helaas leveren ze niet buiten de USA, maar er zijn genoeg andere alternatieven...
ja maar weten jullie wat het probleem is van mij?

Ik heb de stroom rekening gezien die we afgelopen week gekregen hebben! :( :'(
Van de Essent webzijde... :'(
Vanaf 1 januari gelden er nieuwe tarieven voor elektriciteit, Groene Stroom®, gas en Warmte
Elektriciteit
Ondanks gedaalde inkoopkosten stijgen de prijzen voor elektiriciteit als gevolg van gestegen netwerkkosten en enrgiebelasting. Bij een gemiddeld verbruik van 3.000 kilowattuur enkeltarief is de totale prijsstijging 3,1%
Snapt iemand dat? :? :? :( :( :(

Nou door het gebruik van mijn pc's.... Iets anders valt er niet op te verzinnen, verder hebben we niet echt stroom verslindende apparaten... ;(

Hebben we dus nu 1400 kWh meer verbruikt (as in fl. 444,90 ;( )

Ik heb persoonlijk liever een standallone apparaat om al die verschillende pc's met verschillende functies te omzeilen... Bovendien hebben standallone dingen het voordeel dat ze geen fans e.d. bevatten en dus een heel stuk geluidsarmer zijn ;)

Maar van de andere kant is een P75 ook wel makkelijker en ik denk een heel stuk goedkoper! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Ik heb ook rondgekeken op pricewatch.com. Ik kon een aantal bedrijven vinden, outpost.com, ussa.com, plpc.com. Shipping kosten zijn wel hoog. Misschien een keer iets voor een inkoopactie...

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zaterdag 09 maart 2002 20:08 schreef Ruudjah het volgende:
Ik heb ook rondgekeken op pricewatch.com. Ik kon een aantal bedrijven vinden, outpost.com, ussa.com, plpc.com. Shipping kosten zijn wel hoog. Misschien een keer iets voor een inkoopactie...
http://www.microx-press.com/templates/micro/product.asp?sid=66E3A14DAB0F40DA9E8EDF586C2749A9&prodid=NETXI500

Wireless Ethernet 802.11B PCMCIA

Price: $42.00
Stock: 2515
MX Part: NETXI500
Manufacturer: XIRCOM
Part Number: CWE1120-NA

lekker veel op voorraad, alleen de verzendkosten kan ik nergens vinden :?
(ze leveren wel buiten de USA volgens pricewatch.com...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zaterdag 09 maart 2002 21:10 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

http://www.microx-press.com/templates/micro/product.asp?sid=66E3A14DAB0F40DA9E8EDF586C2749A9&prodid=NETXI500

Wireless Ethernet 802.11B PCMCIA

Price: $42.00
Stock: 2515
MX Part: NETXI500
Manufacturer: XIRCOM
Part Number: CWE1120-NA

lekker veel op voorraad, alleen de verzendkosten kan ik nergens vinden :?
(ze leveren wel buiten de USA volgens pricewatch.com...)
jaja klinkt interessant ja! :)

Maar valt die te tweaken mbt de antenne, die zit er namelijk in de meeste gevallen vast op! ;( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 12:13 schreef zwahiel het volgende:

[..]

jaja klinkt interessant ja! :)

Maar valt die te tweaken mbt de antenne, die zit er namelijk in de meeste gevallen vast op! ;( :(
das idd een probleem...'k heb geen idee :P

MOeten we eigenlijk iemand vinden die dat ding heeft...hij staat overgins niet in de PW dus binnen NL zullen niet veel mensen er een hebben...;(

[edit]
wat specs gevonden:
http://www.intel.com/network/connectivity/resources/doc_library/tech_specs/spec_xircwe1120_1130.htm

[edit2]
revieuw: http://computers.cnet.com/hardware/0-7053-405-5611040.html?tag=rev-rev

[edit3]
nogmeer info: http://www.legendmicro.com/Products/ProdInfo(new).asp?ProdN=NEXCWE1120

Zie oa dat de output 30mw is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Wil je een inkoopactie doen, dan moet er aan een aantal dingen voldaan worden:

• Prijs. Hij moet duidelijk goedkoper zijn als de goedkoopste hier in NL, zeg een euro of 60-80.
• Zendvermogen. 100 mW.
• Externe tweakbare antenne
• PCI/PCMCIA uitvoeringen
• Compatible met andere 802.11b apparatuur.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Misschien evt. een goedkope accesspoint erbij.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 13:20 schreef Ruudjah het volgende:
Wil je een inkoopactie doen, dan moet er aan een aantal dingen voldaan worden:

• Prijs. Hij moet duidelijk goedkoper zijn als de goedkoopste hier in NL, zeg een euro of 60-80. dat moet zeker lukken, hij is $42 is de USA, als er genoeg mensen meedoen, moet de €60 prima gaan
• Zendvermogen. 100 mW. er zijn geen NIC's die een zendvermogen van 100mW hebben. (voor zover ik weet dan). Iig is deze 30mW...
• Externe tweakbare antenne daar ga ik zo even achteraan bellen
• PCI/ISA (ja ISA!) uitvoeringen de kaartjes zijn PCMCIA, er moet een converter voor gekocht worden om hem in een pci/isa slot te gebruiken. (als er isa convertors zijn...)
• Compatible met andere 802.11b apparatuur. dat zijn ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
'k heb Xircom net gebeld, ze zijn vandaag gesloten :(

Maandag zal ik het dus weer ff proberen :P

(of iemand moet zin hebben om 't op de internationale (engelstalige) helpdesk te vragen....)

020 487 4547 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je nu beide richtantennes op een mast plaatst.
Dan zend je dus overal overheen.. :9

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37
Hmm interesting prices..
ik hou me aanbevolen :)

microx-press.com

Do you accept International orders ?,
International orders outside of Canada , APO, and FPO can be placed online but must be prepaid by wire transfer. After the order has been placed, the exact shipping charges will be e-mailed to you. For a shipping estimate click here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

er zijn geen NIC's die een zendvermogen van 100mW hebben. (voor zover ik weet dan). Iig is deze 30mW...
Er zijn zeker wel NIC's met een vermogen van 100 mW. Ik kna zo snel geen link vinden, als ik er eentje vind post ik hem wel.
de kaartjes zijn PCMCIA, er moet een converter voor gekocht worden om hem in een pci/isa slot te gebruiken. (als er isa convertors zijn...)
Nee. er zijn ook 'echte' PCI kaartjes te vinden, D-link heeft ze bijvoorbeeld.
Check maar.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 16:35

morphje

let's all love lain

ow wat leuk, ik ga alle plezier verbreken hier :)

http://www.rdr.nl/pu/nieuwsbrieven/nb_0003_fis.html

volgens deze site mag voor de 2,4 GHz frequentie voor rlan maar 100 mW ERP (emmitted radiated power) worden uitgezonden. In andere woorden, je mag maar 100 mW uitstralen, antennes versterken het signaal. die helicans antenna's en die pringles can antennes versterken veel db'tjes wat resulteert in een vermogen van 1W ERP en hoger. Hiermee kunnen afstanden worden bereikt van zeker 15 KM, maar dat mag in de usa WEL en in europa NIET.

Dus tenzij je de rdr/rcd aan je reet wil hebben, raad ik je niet aan door te gaan met het toepassen van een versterkte antenne voor wlan/rlan op 2,4 GHz

jaartje wachten, dan heb ik mogelijk een zender inelkaar geknutselt voor een vele hogere frequentie ( vrije amateurband) , maar dan heb je wel een zendmachtiging A nodig (per persoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 14:32 schreef morphje het volgende:
ow wat leuk, ik ga alle plezier verbreken hier :)

volgens deze site mag voor de 2,4 GHz frequentie voor rlan maar 100 mW ERP (emmitted radiated power) worden uitgezonden. In andere woorden, je mag maar 100 mW uitstralen, antennes versterken het signaal. die helicans antenna's en die pringles can antennes versterken veel db'tjes wat resulteert in een vermogen van 1W ERP en hoger. Hiermee kunnen afstanden worden bereikt van zeker 15 KM, maar dat mag in de usa WEL en in europa NIET.

Dus tenzij je de rdr/rcd aan je reet wil hebben, raad ik je niet aan door te gaan met het toepassen van een versterkte antenne voor wlan/rlan op 2,4 GHz

jaartje wachten, dan heb ik mogelijk een zender inelkaar geknutselt voor een vele hogere frequentie ( vrije amateurband) , maar dan heb je wel een zendmachtiging A nodig (per persoon)
Versterk je het aantal WATT's met een antenne :?

Lijkt me sterk, volgensmij gebeurd dit alleen als je een ACTIEVE antenne koopt (die dus een versterker ingebouwd heeft..)

Ik meende dat het aantal WATT's hetzelfde bleef, ook met een antenne....toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Bovendien, als je een richtantenne gebruiken wordt het hele signaal evenwijdig ergens naartoe gebeamt. Omdat je dit evenwijdig doet, heeft het signaal veel minder verval p/m. Hierdoor kan je alsnog 1-2 kilometer halen. Maar je hebt inderdaad gelijk dat 100 mW de limiet is. Wat die antenne betreft, wat Cutebritney al zegt: zo lang je maar geen actieve antenne gebruikt, blijf je legaal bezig.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Ik dicteer uit het document wat ik gegeven heb:

het maximaal uitgestraald vermogen is 100 mW e.i.r.p (gemeten volgens ETS 300 328);
EIRP staat voor emmited isotrpic radiated power. Een richtantenne richt en versterkt het signaal. Een passieve versterking ja, maar een versterking.

Het gaat hier om het uitgestraalde vermogen. Ik heb contact opgenomen met een paar duitsers die lid zijn van seattlewireless en hun zitten met dezelfde limitatie van 100 mW EIRP, maar america heeft dat niet, dus die hebben allelij ontwerpen gemaakt.

Ik waarschuw alleen maar. that is all. Wat je er verder mee doet is jullie zaak. Ik zou toch nog een keer dat document lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 16:06 schreef morphje het volgende:
Ik dicteer uit het document wat ik gegeven heb:

het maximaal uitgestraald vermogen is 100 mW e.i.r.p (gemeten volgens ETS 300 328);
EIRP staat voor emmited isotrpic radiated power. Een richtantenne richt en versterkt het signaal. Een passieve versterking ja, maar een versterking.

Het gaat hier om het uitgestraalde vermogen. Ik heb contact opgenomen met een paar duitsers die lid zijn van seattlewireless en hun zitten met dezelfde limitatie van 100 mW EIRP, maar america heeft dat niet, dus die hebben allelij ontwerpen gemaakt.

Ik waarschuw alleen maar. that is all. Wat je er verder mee doet is jullie zaak. Ik zou toch nog een keer dat document lezen.

'k heb ze ff gemailt, hopen dat ze snel terugmailen :)

thnx iig voor je info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

suc6 met mailen

post eventjes je resultaten hier ... misschien hebben we er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 16:43 schreef morphje het volgende:
suc6 met mailen

post eventjes je resultaten hier ... misschien hebben we er wat aan :)
doe ik :)

'k heb overgins ook ff een mailtje naar SMC (grote fabrikant van die antennes) gestuurd, even kijken wat die erover zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45
ik ben ook met zo iets bezig...

heb er ook een Topic over lopen alleen heb er nog weinig reacties op gekregen ..

mischien heb je er wat aan ..
of weet iemand er meer over die ons dan ook weer kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Morphje, hoe snel zou dat wireless netwerk wat je plant te gaan maken zijn trouwens?.. sneller dan 11Mbit?..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 18:51 schreef Sonic- het volgende:
ik ben ook met zo iets bezig...

heb er ook een Topic over lopen alleen heb er nog weinig reacties op gekregen ..

mischien heb je er wat aan ..
of weet iemand er meer over die ons dan ook weer kan helpen
Dit zal wel flink wat duurder zijn als dit wireless...en het is ALLEEN point-to-point....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Op zondag 10 maart 2002 19:18 schreef carnager het volgende:
Morphje, hoe snel zou dat wireless netwerk wat je plant te gaan maken zijn trouwens?.. sneller dan 11Mbit?..
laat ik het zo zeggen... mijn eerste experimenten zullen liggen op 1 mbit, waarschijnlijk op de 76 GHz amateurband (of hoger) Ik zal gaan experimenten met een mede-nerd/amateur op een kilometer of 5 en daarna op 30-40 km

De frequenties van die amateurbanden zijn in nederland niet in gebruik, dus ideaal om mee te experimenteren :) ik heb letterlijk de GHz'en voor het kiezen, dus ook veel bandbreedte voor me signaal.

Daar het moeilijk zal zijn om standaard netwerkchippies te krijgen zal zijn voor 100mbit, zullen het 10mbit chippies worden (zijn makkelijker aan te sturen) die kan je natuurlijk combineren over meerdere kanalen :) Het idee ligt namelijk om de antenne en analoge apparatuur bij elkaar te doen, om zo min mogelijk signaal verlies te hebben bij de coaxkabels enzo. Dus een soort bridge idee, kan ik tot 100 meter utp kabel eraan doen :)

voordeel: 120W PEP uitzendvermogen B-)
nadeel: doppler effect op grote afstanden :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 21:02 schreef morphje het volgende:
voordeel: 120W PEP uitzendvermogen B-)
volgensmij kun je daar een kippetje mee braden? :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

kippetje braden...

ik heb geen kippen in me buurt, maar wel duiven (aka stadsratten) maar met een vermogen van 120W kom je er niet echt hoor. das de helft van de ontdooistand van je magnetron :)

Maar goed, wel even reeel zijn, het is idd niet verstandig om langdurig voor die golfpijp te gaan zitten.

Heeft iemand nog een leuk linkje over het bouwen van golfpijp antennes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 21:51 schreef morphje het volgende:
kippetje braden...

ik heb geen kippen in me buurt, maar wel duiven (aka stadsratten) maar met een vermogen van 120W kom je er niet echt hoor. das de helft van de ontdooistand van je magnetron :)

Maar goed, wel even reeel zijn, het is idd niet verstandig om langdurig voor die golfpijp te gaan zitten.

Heeft iemand nog een leuk linkje over het bouwen van golfpijp antennes??
http://users.bigpond.net.au/jhecker/helical.html
maar die zul je alwel kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Dat is helaas geen golfpijp
hier een link van een plaatje naar een golfpijp:

http://www.veron.nl/tech/microwave/24ghz_small.jpg

En dan nu even een quote van een artikel die ik net gevonden heb :)
werkte W2SZ/4 (operator WA1ZMS) op 241 GHz met WA4RTS/4 over een afstand van 1.1 km dit was met een vermogen van 0,75 mW

Had ik op een andere site iets gevonden over 100 mW op 24 GHz (wat realistischer :)) die konden een afstand bereiken van meer als 50km, dit is gewoonweg te geil om niet te gebruiken voor rlan :9~ gewoon een lekker signaal met een bandbreedte van enkele MHz eroverheen, een goede fouttolerantie modulatie techniek en we hebben een mooie rlan zender erbij :7

Ook schijnt er een rlan te werken in nl op 1.2 mbit, moet nog even zoeken naar die site

Keep you updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Cool.. als het sneller is dan het huidige kabelinternet / adsl is het echt wel de moeite waard *D

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Het zal toch wel een heel select groepje blijven ben ik bang van. Daar zijn meerdere redenen voor.

1. de hoge frequentie is gebonden aan een zendmachtiging
2. Het zal hoogstwaarschijnlijk point-to-point zijn, dus moeten er meerdere zenders worden opgebouwd voor de verbindingen. Dat zullen dus minimaal 2 antennes worden per persoon.
3. De techniek is zo precies dat het heel moeilijk is om hier apparatuur (antennes) moeilijk voor te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Tja met die radio klinkt het wel mooi, maar het is voor de "normale" tweakers onder ons niet mogelijk, terwijl onze helical antenne dat in principe wel is. Mede door de lage aanschaf kosten 8-)

Ik zit alleen met een paar vragen:

- Hoe zit het met de straling die het ding levert,
- Ik wil 'm op een schoorsteen hangen, maar die heeft een metalen dak erop, problemen? :?
- Hoe snel is het in werkelijkheid?

Ik wil ten eerste een verbindig op zetten met iemand die zo'n 1 km van me af woont.

Ik zat te denken: Als dat goed werkt kunnen we samen een soort van provider worden... ;)
We hebben 2 vrienden vlak bij Tom (degene met de eerste verbinding) wonen, zei internetten momenteel met een 56 modempje, dus veel €€€'s per maand aan minuten en een shit snelheid.
Nu: Tom en ik hebben allebei ADSL en we hebben dus ook een router ervoor. We kunnen het dus ook zo doen dat zei via ons (met zo'n antenne op hun dak) gaan i-netten... Via onze adsllijnen. Nu moeten we dat natuurlijk wel eerst uitvoerig bekijken en plannen e.d. maar die 2 modemers willen zekers te weten wel mee doen :)

Mooi bij me studie netwerkbeheer! :) 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Kan iemand mij nu in normaal NL even uitleggen wat ik moet doen om een draadloos +-600m netwerk voor elkaar te krijgen :P

Veel tegnisge taal (|-| toets is doos) maar ik snap er weinig van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 11 maart 2002 13:29 schreef Red Nalie het volgende:
Kan iemand mij nu in normaal NL even uitleggen wat ik moet doen om een draadloos +-600m netwerk voor elkaar te krijgen :P

Veel tegnisge taal (|-| toets is doos) maar ik snap er weinig van :'(
ok hier een poging ;)

1 zorg voor 2 WLAN kaartjes van 30mW
2 soldeer daar een BNC connector op
3 maak 2 antennes zoals beschreven op de page die hier al 10x voorbij is gekomen
4 connect de antenne aan de kaart
5 hang de antenne buiten op
6 configureer windows en installeer de drivers van de WLAN kaarten
7 klaar is kees ;)

Ok zoiets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kortom: dit is geen grapje meer, tis gewoon te duur voor niet-zakelijk gebruik..

Enige reële oplossing is gewoon VPN oid..

Keb hier vroeger ook wel eens over na zitten denken, maar straten openbreken kun je gewoon vergeten, dat is geen optie.
En radiodingen zijn 1. duur, 2. langzaam, 3. storinggevoelig..

Hmm, ideetje: het is mogelijk om met licht (laser oid) data te verzenden, kun je diegene zien?
Zo ja, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk om relatief goedkoop zelf iets in elkaar te knutselen dat dit realiseerd.. (alleen weet ik niet of het systeem overdag gaat werken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op maandag 11 maart 2002 14:02 schreef zwahiel het volgende:

[..]

ok hier een poging ;)

1 zorg voor 2 WLAN kaartjes van 30mW
2 soldeer daar een BNC connector op
3 maak 2 antennes zoals beschreven op de page die hier al 10x voorbij is gekomen
4 connect de antenne aan de kaart
5 hang de antenne buiten op
6 configureer windows en installeer de drivers van de WLAN kaarten
7 klaar is kees ;)

Ok zoiets? :?
prijskaartje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 11 maart 2002 14:35 schreef Red Nalie het volgende:

[..]

prijskaartje :?
Ha dat kan ik je wel ff vertellen!

Ik heb eens gekeken naar het netwerkkaartje wat die ene gast van die link gebruikte, dat kost zo $ 80,- (zonder verzend kosten... :( )

en de antennes kosten ongeveer € 10,- Je moet alleen de rioolpijpen kopen en de afdekdoppen, wat kabel en een stukkie blik, dus da's niet zo duur! :)

De kabel met de connectors voor je pc kosten samen ook zo rond de € 10,-

Al met al kost het je zo'n € 200,- alles bij mekaar, met antennes en alles, voor 2 man!
Op maandag 11 maart 2002 14:34 schreef CyBeRSPiN het volgende:
Kortom: dit is geen grapje meer, tis gewoon te duur voor niet-zakelijk gebruik..

Enige reële oplossing is gewoon VPN oid..

Keb hier vroeger ook wel eens over na zitten denken, maar straten openbreken kun je gewoon vergeten, dat is geen optie.
En radiodingen zijn 1. duur, 2. langzaam, 3. storinggevoelig..

Hmm, ideetje: het is mogelijk om met licht (laser oid) data te verzenden, kun je diegene zien?
Zo ja, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk om relatief goedkoop zelf iets in elkaar te knutselen dat dit realiseerd.. (alleen weet ik niet of het systeem overdag gaat werken :P)
Dat valt echt reuze mee hoor! Da's best te doen voor tweakers!

Ik denk zelfs dat er goedkopere WLAN kaartjes te verkrijgen zijn, maar gezien porto en verzendkosten houd ik maar € 200,- aan alles bij mekaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
'k heb net een zeer uitgebreid mailtje teruggekregen van SMC, staat veel duidelijke info in:
1 - Het uitgestraalde vermogen wordt door een passive antenne nooit
verhoogt. Echter door het uitgestraalde vermogen gebundeld in een richting
te zenden
wordt er optimaler gebruik gemaakt van het beschikbare zendvermogen en zal
het er op lijken dat er een versterking heeft plaatsgevonden.
2 - Ja, deze antennes mogen worden gebruikt.
3 - Voor prijsgegevens moet ik je verwijzen naar een van onze distributeurs
in Nederland te weten ICP te Leusden, 033-4538800 of ACAL te Eindhoven,
040-2502602.
Beide leveren niet direct aan eindgebruikers maar als u vraagt om de
gegevens van een SMC wederverkoper in uw regio kunnen ze u ongetwijfeld
verder helpen.
4 - Ja dit kan het is echter geheel afhankelijk van de demping die het
opstakel heeft op het zendsignaal! Met andere woorden, indien het hier een
flat betreft die in de lengte moet worden overbrugt zal het NIET gaan.
Indien echter de flat via voor/achter kan moet worden overbrugt is de kans
aanwezig dat het wel gaat.
Hier is echter geen standaard regel voor aangezien demping van
radiosignalen van heel erg veel factoren afhankelijk is.
5 - De maximale afstand tussen zender en antenne is eveneens een moeilijk
aan te geven iets aangezien ook hier de demping in de coaxiaal kabel de
beperkende factor is. Neemt u de duurste kabel met de laagste demping die
er bestaat dan kunt u waarschijnlijk spreken over een afstand van meer dan
100 mtr. Indien u echter een goedkope variant gebruikt dan zal het niet
meer dan 5 meter zijn.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest,

Erwin J.M. Cremers
Country Manager Benelux

Hallo,

Ik zag dat u (SMC Networks) Antennes verkoopt voor wireless 802.11B
netwerkkaarten/Acces points.
Hierover had ik een paar vraagjes:
+ Versterkt zulk een Antenne het aantal WATT's dat uitgestraald wordt ?
Want in Nederlands geld een maximum van 100mw.....
+ Is het legaal om dit te gebruiken in Nederland?
+ Wat zijn de kosten van deze antenne's?
+ Waar zijn ze te koop in Nederland?
+ Is het mogelijk om met een goede antenne ook verbindingen te maken die
_NIET_ "line of sight" hebben?
(een gebouw of iets dergelijks ertussen...)
+ Wat is de maximale afstand tussen de zendunit en de antenne ?
(met sterk afgeschermde kabel)

Alvast bedankt
Cutebrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Hmmm, dank voor de info brit.
Dit is toch in tegenstelling met wat mij vertelt is door de duitse leden van seatllewireless. amsterdamwireless is gestopt namelijk en ik kan niet achterhalen waarom, mijn gedachte was de rdr.

Ik ga ook maar een emailtje sturen naar rdr, dat is de controlerende instantie voor radiotransmissies, die geven mij het definitieve antwoord :)

Maar als dit het geval is kan mijn hele project weer op gang brengen in denhaag. Maar de schattting van 200 euro voor 2 man vind ik toch een beetje aan de lage kant. Ik zou zelf gokken op circa 300-400 euro voor 2 man, wlan kaartjes zijn duur en zeker geen 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 11:47

tweakerbee

dus..?

WLAN pc-kaarten zijn ongeveer € 140,- per stuk.
Converters (PCCARD -> PCI) kosten zo'n € 50.-
Acces points kosten zo'n € 250,- per stuk.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op maandag 11 maart 2002 17:59 schreef tweakerbee het volgende:
WLAN pc-kaarten zijn ongeveer € 140,- per stuk.
Converters (PCCARD -> PCI) kosten zo'n € 50.-
Acces points kosten zo'n € 250,- per stuk.
WLAN pc-kaarten zijn ongeveer $ 42,- per stuk.
Converters (PCCARD -> PCI) kosten zo'n $50.-
Acces points kosten zo'n $ 120,- per stuk.

In de USA dan..vandaar dat een inkoopactie me wel wat leek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 11 maart 2002 18:27 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

WLAN pc-kaarten zijn ongeveer $ 42,- per stuk.
Converters (PCCARD -> PCI) kosten zo'n $50.-
Acces points kosten zo'n $ 120,- per stuk.

In de USA dan..vandaar dat een inkoopactie me wel wat leek ;)
hey hey hey!!!!!!!!!!!

Damn mensen!
Kijk eens eerst voor je prijzen post!

De kaartjes die onze vriend uit Australië gebruikte zijn de D-LinkAir DWL-520 Wireless PCI Wi-Fi Compatible Adapter

En wat kost dit snoep!?

Juistem! $ 89.00
En daar hoef je volgens de plaatjes echt geen antenne op te solderen, omdat bij dit nieuwere model een connector voor de antenne is aangebracht! Connector tweaken en klaar is kees! :)

het probleem is echter dat D-LINK niet online zo buiten de USA levert, maar via tussen handelaren. Ik heb hun al gemaild en zo :)

Het is echt niet zo duur als velen denken hoor! Die antenne is ook mega el cheapo!

Het is gewoon een regenpijpje van 55 cm en 4 cm binnengrote... Kosten :? hmmmmz, zo rond de € 5,- maximaal en daar kun je er dan makkelijk 2 uithalen!

Ik heb het gisteren met Tom (vriend van me) overlegt en wij gaan het volledig opstarten! Ook het gedeelte dat anderen over ons netwerk kunnen i-netten voor een klein bedrag (natuurlijk knijpen we keihard de lijnen af! >:) }) )

Ik probeer eens ff via me werk 2 Breezecoms te lenen zodat de antennes uit geprobeert kunnen worden ;)

Who knows! :)

Ik hoop dat Ruudjah, CuteBritney en ik wat samen kunnen fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

hehehe

las net iets over dat richtantennes niet versterken, ik heb nog wel een leuk sommetje :) Of meer een gedachte.

Ik heb hier een ontwerp liggen van een omni-directional (in alle richtingen uitstralende antenne) voor de 2,4 GHz band. deze kan verschillende grotes zijn, maar het 1 meter model heeft een gain van 12dB.

Als de antenne niet versterkt en het signaal naar de antenne hetzelfde blijft hoe kan dan opeens het bereik worden vergroot naar 5km+ ? verder geen actieve componenten, alleen maar een antenne van een paar domme stukjes metaal (passief).

Ben niet negatief, maar ben nu wel nieuwsgierig naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:18 schreef morphje het volgende:
hehehe

las net iets over dat richtantennes niet versterken, ik heb nog wel een leuk sommetje :) Of meer een gedachte.

Ik heb hier een ontwerp liggen van een omni-directional (in alle richtingen uitstralende antenne) voor de 2,4 GHz band. deze kan verschillende grotes zijn, maar het 1 meter model heeft een gain van 12dB.

Als de antenne niet versterkt en het signaal naar de antenne hetzelfde blijft hoe kan dan opeens het bereik worden vergroot naar 5km+ ? verder geen actieve componenten, alleen maar een antenne van een paar domme stukjes metaal (passief).

Ben niet negatief, maar ben nu wel nieuwsgierig naar het antwoord.
Volgens mij en dus ook SMC versterkt de antenne het effect doordat de reikwijdte van de antenne zelf vergroot wordt door het aantal wikkelingen wat de draad maakt, vergelijk het met een spoel, die doet precies het zelfde, zoverte meer omwikkelingen zover te kleiner is de stroom die eruit komt!

Bekijk dit met hetzelfde principe! ;)

Eigenlijk maakt het me niet uit hoe het werkt, als het maar werkt! En ik heb nu nog het probleem dat ik 't ding niet op 't dak mag hangen! :(
Kan geen gaten in het dak maken! :( :'( tja... ouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

DLINK DWL-520 Wireless PCI Card 11MBPS ($10 Rebate Throught 3/31/2002)

Our Price: $91.00 Qty 1
$89.17 Qty 12
$87.33 Qty 221
for Qty 243+

You can always remove it later.
Warranty: 12 Month(s)
Manufacturer: D-LINK_WIRELESS
Availability: Ships in 1-2 Days

--------------------------------------------------------------------------------

Detailed Description

Wi-Fi compatible

The D-LinkAir DWL-520 is an IEEE 802.11b, Wi-Fi compatible wireless PCI adapter. The DWL-520 provides an integrated PCI solution that will operate within the 2.4 GHz Direct Sequence Spread Spectrum (DSSS) for wireless networks in the home or office environment. Along with the advanced wireless technology that is incorporated into the DWL-520, wide range motherboard support is assured by compliance to the latest PCI 2.2 standard interface. The DWL-520 is the solution for users and network administrators looking for the convenience offered by a wireless connection.

The D-Link DWL-520 can operate in either Ad-Hoc mode (Peer-to-Peer networking without an access point) or Infrastructure mode (Peer-to-Peer networking using an access point). In Infrastructure mode, the DWL-520 can be connected to a wireless residential gateway with a broadband connection to enable wireless sharing of the High-speed Internet access

The DWL-520 can transmit data at rates of 11Mpbs, 5.5Mbps, 2Mps and 1 Mbps per channel. With its detachable antenna using a reverse SMA connector, the DWL-520 has an effective range of up to 230 feet for indoor use and up to 984 feet in an outdoor environment. In addition, the DWL-520 supports 64/128-bit WEP (Wired Equivalent Privacy) Encryption for network security.

Compliance
IEEE: 802.11b

Data Transfer Rate
Data Transfer Rate Additional information: 11Mbps

Dimensions
Weight: .17 lbs.
Additional info: L = 4.75 inches, W = 2.50 inches, H = 0.01 inches

LEDs
LEDs: Power

Protocols
Supported protocols: TCP/IP, Novell IPX/SPX, NETBIOS/NETBUEI, DHCP

Warranty information
Warranty terms: One-year limited
Kosten: $ 91,- dus zo'n € 100,-

en het is een PCI kaartje! Niet zo'n PCI bracket waar je dan een PCMCIA kaartje in moet steken of al in zit, nee echt een puur PCI kaartje!

Nadeel:
Niet compatible met apparatuur die in NL en EU geleverd wordt, dus zuiver Amerikaans!

Voordeel:
- Omdat het niet compatible is met EU apparatuur is je netwerk dus ook meteen voor een deel beveiligd tegen indringers, omdat die dan ook die apparatuur nodig hebben, en de meeste mensen hebben EU apparatuur.
- Goedkoop
- PCI dus geen PCMCIA bracket
- Makkelijker te tweaken vanwegen de externe antenne die erop zit, je hoeft enkel dezelfde connector als de antenne te hebben, kabeltje eraan en richting je antenne, je hoeft dus niet op de kaart zelf te gaan solderen, wat nogal link scheen te zijn aldus onze Australische vriend!

D-Link is niet echt een onbekend merk, misschien hier in NL wat minder, maar in USA is het nogal een redelijke speler.

Er is ook een accessstation te krijgen, kost je zo'n $ 130,- (€ 150,-) dan hoef je je pc niet aan te laten staan om connected te blijven!

Met dank aan Ruudjah voor de email, we zaten op hetzelfde spoor, hij zag al een NL site! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Pic van de D-Link 520 PCI WiFi adapter:
Afbeeldingslocatie: http://www.vistapc.com//Assets/product_images/CO02/DWL-520-170.JPG

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op dinsdag 12 maart 2002 15:51 schreef zwahiel het volgende:
Nadeel:
Niet compatible met apparatuur die in NL en EU geleverd wordt, dus zuiver Amerikaans!

Voordeel:
- Omdat het niet compatible is met EU apparatuur is je netwerk dus ook meteen voor een deel beveiligd tegen indringers, omdat die dan ook die apparatuur nodig hebben, en de meeste mensen hebben EU apparatuur.
- Goedkoop
- PCI dus geen PCMCIA bracket
- Makkelijker te tweaken vanwegen de externe antenne die erop zit, je hoeft enkel dezelfde connector als de antenne te hebben, kabeltje eraan en richting je antenne, je hoeft dus niet op de kaart zelf te gaan solderen, wat nogal link scheen te zijn aldus onze Australische vriend!
Omdat het niet mer de EU apperatuur compatible is, zal een gebruiker ook niet zelf eigen hardware kunnen gebruiken. (mocht je dat willen toestaan)
standaard PCMCIA kaartjes werken er dus NIET mee....(zul je die ook van Dlink moeten bestellen..)
Ikzelf vind een wireless kaartje in een laptop namelijk wel wat "meer hebben" dan in een PC @ PCI ;)
Is het zeker dat die antenne eraf kan, en dat je met standaard stekker een ander kan aansluiten :?

Overgins, hoe weet je zo zeker dat dit spul niet werkt met het "standaard" EU spul :?
Het werkt toch op dezelfde frequentie, alleen hij heeft meer/minder kanalen beschikbaar...
Maar er zit vast wel een kanaal tussen dat ook in de EU door de standaard kaartjes wordt ondersteund lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 12 maart 2002 16:37 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Omdat het niet mer de EU apperatuur compatible is, zal een gebruiker ook niet zelf eigen hardware kunnen gebruiken. (mocht je dat willen toestaan)
standaard PCMCIA kaartjes werken er dus NIET mee....(zul je die ook van Dlink moeten bestellen..)
Ikzelf vind een wireless kaartje in een laptop namelijk wel wat "meer hebben" dan in een PC @ PCI ;)
Is het zeker dat die antenne eraf kan, en dat je met standaard stekker een ander kan aansluiten :?

Overgins, hoe weet je zo zeker dat dit spul niet werkt met het "standaard" EU spul :?
Het werkt toch op dezelfde frequentie, alleen hij heeft meer/minder kanalen beschikbaar...
Maar er zit vast wel een kanaal tussen dat ook in de EU door de standaard kaartjes wordt ondersteund lijkt me :?
eventjes voor de duidelijkheid...

Dit is dus de bedoeling van mij: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/pc/zooi/netwerk4.gif

Ik denk dat de meeste het onderste gedeelte weg zullen laten, maar dat komt er bij mij dus wel bij! 8-)

Ik staafde dat het niet EU comp. was met wat Ruudjuh me per mail stuurde, dus, ik heb Dlink al gemaild maar nog nix gehoord!
Iedereen vind dat denk ik wel, maar hoe denken jullie allemaal die antenne zooi op zo'n PCMCIA kaartje te krijgen wat de meeste tijd dich gesealed is met plastic! :?
Als je het al open krijgt krijg je 'm bijna niet meer dicht |:(

Het is niet zeker dat die antenne eraf kan, maar wat ik uit de site begrijp moet het wel kunnen, zou het niet kunnen dan moet je 'm er als nog af solderen en zoals de vent uit AUS. een connector erop solderen!

dit is NIET dezelfde kaart als in het voorbeeld uit AUS. dit is een latere versie met wel dezelfde spec's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op dinsdag 12 maart 2002 16:41 schreef zwahiel het volgende:

[..]

eventjes voor de duidelijkheid...

Dit is dus de bedoeling van mij: ;)
[afbeelding]

Ik denk dat de meeste het onderste gedeelte weg zullen laten, maar dat komt er bij mij dus wel bij! 8-)

Ik staafde dat het niet EU comp. was met wat Ruudjuh me per mail stuurde, dus, ik heb Dlink al gemaild maar nog nix gehoord!
op die fiets ;)

Wat ik overgins niet helemaal snap aan je tekening is hoe je het "roaming wireless" (voor de clients neem ik aan?) wilt regelen?
Zoals je het nu getekend hebt, heb je 2 point-to-point verbindingen, van Zwahiel & vanaf Tom naar "het roaming" gebied. Hoe wilde je dit doen?
Of gewoon bij Zwahiel & bij Tom een AP/Wrouter neerzetten, en dan direct wireless (dus NIET point-to-point) :?

Voor zover ik weet, zijn die zelfbuw antenne's btw ALLEEN voor point-to-point....dus dat zou betekenen dat je voor elke client ook bij de Tom/Zwahiel kant een eigen AP oid moet hangen, omdat je niet aan 1 AP 2 point-to-point antenne's kunt hangen.....
Iedereen vind dat denk ik wel, maar hoe denken jullie allemaal die antenne zooi op zo'n PCMCIA kaartje te krijgen wat de meeste tijd dich gesealed is met plastic!
Als je het al open krijgt krijg je 'm bijna niet meer dicht
Ik heb hier een Lucent PCMCIA kaartje, die achterin dus WEL een aanlsuiting heeft 8-)

maar dat moet ik nogmaar ff goed beijken hoe dat werkt/watvoor connector eropzit...

[edit]
Op dinsdag 12 maart 2002 09:51 schreef zwahiel het volgende:(natuurlijk knijpen we keihard de lijnen af! >:) }) )

Ik probeer eens ff via me werk 2 Breezecoms te lenen zodat de antennes uit geprobeert kunnen worden ;)
Dat is nog een GROOT probleem.....

Als je achter de AP afknijpt, kan wel, dan zal er inderdaad niet meer verkeer het internet opgaan als je wilt. MAAR daar is een probleem mee, en dat is het UPloaden...stel je upload met 11Mb/sec, en de CAP zit op 1Mb/sec....dan zal er op de server achter de AP dus 10Kb/sec worden "weggegooid'.
Het probleem is dat dit WEL door de ether gaat, en dus al het verkeer voor de andere clients belemmerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 12 maart 2002 16:50 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

op die fiets ;)

Wat ik overgins niet helemaal snap aan je tekening is hoe je het "roaming wireless" (voor de clients neem ik aan?) wilt regelen?
Zoals je het nu getekend hebt, heb je 2 point-to-point verbindingen, van Zwahiel & vanaf Tom naar "het roaming" gebied. Hoe wilde je dit doen?
Of gewoon bij Zwahiel & bij Tom een AP/Wrouter neerzetten, en dan direct wireless (dus NIET point-to-point) :?
Dat roaming wordt niet echt roaming, maar gewoon wiens signaal het sterkste is. Die wordt dan gepakt, omdat het allebei op 't zelfde netwerk zit kannie gewoon allebei pakken!

Het is gewoon 1 p2p verbinding, en Wim tapt gewoon tussen die verbindingen af. Wat ik begrepen heb straalt die antenne in een V uit, als ik zorg dat Wim en Tom gewoon in die V zitten moet het lukken, Wim connect dan via mijn WLAN kaartje. Als Tom een sterker signaal geeft, connect de kaart via Tom, dat lijkt me een questie van instellen van de kaarten, zoals al eerder beproken is in het ROAMING topic van NT.
Voor zover ik weet, zijn die zelfbuw antenne's btw ALLEEN voor point-to-point....dus dat zou betekenen dat je voor elke client ook bij de Tom/Zwahiel kant een eigen AP oid moet hangen, omdat je niet aan 1 AP 2 point-to-point antenne's kunt hangen.....
hahahar! :) Wim en Tom wonen maar 50 ~ 100 meter van elkaar af! En die antennes zijn trouwens niet persé richtantennes ! ;)
[..]

Dat is nog een GROOT probleem.....

Als je achter de AP afknijpt, kan wel, dan zal er inderdaad niet meer verkeer het internet opgaan als je wilt. MAAR daar is een probleem mee, en dat is het UPloaden...stel je upload met 11Mb/sec, en de CAP zit op 1Mb/sec....dan zal er op de server achter de AP dus 10Kb/sec worden "weggegooid'.
Het probleem is dat dit WEL door de ether gaat, en dus al het verkeer voor de andere clients belemmerd....
Nee dat is het niet! ;)

We gaan maar met 3 maximaal 4 clients de lucht in zoals het nu uitziet. Dus da's niet zo'n probleem.

I dacht persoonlijk aan een soortement van VPN verbindig op te gaan zetten, maar nog maals dat is allemaal voor latere zorg, het hoofddoel is nu om een daadwerkelijke verbinding op te zetten tussen Tom en mij, waarna we Wim ook proberen te connecten.

Misschien geven we hem gewoon full control, of we zetten een proxy op die loadbalancing over beide ADSL verbindingen regeld, zodat ie gewoon via de proxy moet connecten!

Dat moeten we nog ff zien, het gaat als eerste om de daadwerkelijke verbinding.

Je hoeft alleen maar TCP/IP instellingen in te stellen om over een bepaalde gateway te internetten. Dus da's niet zo moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ff nog een super spec van die D-LINK kaart! :)

Range Indoors - per cell, up to 230 feet
Outdoors - per cell, up to 984 feet

Met andere woorden, die antenne kan eraf om een externe erop te zetten, anders staat outdoors er niet bij! :) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op dinsdag 12 maart 2002 17:13 schreef zwahiel het volgende:
ff nog een super spec van die D-LINK kaart! :)

Range Indoors - per cell, up to 230 feet
Outdoors - per cell, up to 984 feet

Met andere woorden, die antenne kan eraf om een externe erop te zetten, anders staat outdoors er niet bij! :) :Y)
meestal bedoelen ze daarmee gewoon in de open lucht...dat staat bij elk Wlan kaartje ;)

Heeft voor zover ik weet niets te maken met of de antenne extern is ja/nee....

helaas ligt @home hier nu plat, en zit ik nu @ 28k8, maar anders had ik nogwel ff kunnen zoeken naar wat meer info daarover..dat zou tevinden moeten zijn :)

hopen dat @home nog een beetje bijtrekt vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Dat de WLAN kaartjes in amerika niet compatible zijn met de kaartjes in europa, lijkt me sterk. Het frequentiebereik is hetzelfde, en de kaartjes zijn gecertificeerd met WiFi en 802.11b.

Ik heb mailtjes naar verschillende bedrijven gestuurd, en op een aantal fora de vraag gesteld. Dit om toch even wat meer zekerheid te hebben.

Ervan uitgaande dat de kaartjes compatible met elkaar zijn, kunnen we die dingen dus bestellen uit de states. Ik heb een creditcard account, en kan de kaartjes bestellen. Ik wil ook wel een inkoopactie regelen. Ik ga bestellen bij http://www.vistapc.com. Dit is de link waar je hun wireless network producten ziet. De verzendkosten zijn 56$, wat natuurlijk betekent dat als je met 10 man iets besteld, 6$ de man kwijt bent aan verzendkosten. Ik moet nog wel even nagaan wat de kosten zijn voor internationaal bestellen via mijn account. Ook moet ik even de EU tax checken (misschien iemand met info). Dan kan ik zien wat de totale extra kosten zijn per device.

De hamvraag is natuurlijk:

Wie is er geinterreseerd in WLAN kaartjes/Access points en zo ja, hoeveel?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 12 maart 2002 21:11 schreef Ruudjah het volgende:
Dat de WLAN kaartjes in amerika niet compatible zijn met de kaartjes in europa, lijkt me sterk. Het frequentiebereik is hetzelfde, en de kaartjes zijn gecertificeerd met WiFi en 802.11b.

Ik heb mailtjes naar verschillende bedrijven gestuurd, en op een aantal fora de vraag gesteld. Dit om toch even wat meer zekerheid te hebben.

Ervan uitgaande dat de kaartjes compatible met elkaar zijn, kunnen we die dingen dus bestellen uit de states. Ik heb een creditcard account, en kan de kaartjes bestellen. Ik wil ook wel een inkoopactie regelen. Ik ga bestellen bij http://www.vistapc.com. Dit is de link waar je hun wireless network producten ziet. De verzendkosten zijn 56$, wat natuurlijk betekent dat als je met 10 man iets besteld, 6$ de man kwijt bent aan verzendkosten. Ik moet nog wel even nagaan wat de kosten zijn voor internationaal bestellen via mijn account. Ook moet ik even de EU tax checken (misschien iemand met info). Dan kan ik zien wat de totale extra kosten zijn per device.

De hamvraag is natuurlijk:

Wie is er geinterreseerd in WLAN kaartjes/Access points en zo ja, hoeveel?
Goed het lijkt me het gemakkelijkste als we dit dan ff goed regelen ;)

Ik denk dat het niet veel zin heeft om hier je mailadres e.d. te posten, mij lijkt het zinniger om je gegevens ff door te mailen naar Ruudjah! :)

Maar voor het zover is, wil ik eerst ff de antenne bouwen en uittesten (buiten). Ik heb op mijn werk 2 Breezecom's liggen, morgen ga ik al het materiaal halen wat er nodig is voor 2 antennes, ik probeer dan ook morgenavond er 2 te bouwen, lukt dit, dan probeer ik ze donderdagmiddag/avond uit testen.

Bereik, vermogen zal dan allemaal aan bod komen. (het vermogen van die Breezecom's is 50mw dus iets meer, maar met een paar berekeningen komen we daar wel uit terug naar 30mW. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Ik wacht zelf nog even mijn email naar rdr af. Ik verwacht morgen aan het einde van de middag resultaten te hebben betreffende mijn email.

Mochten de resultaten goed zijn, dan ga ik ook wel mee bestellen. Maar voorlopig blijf ik erbij dat een antenne een natuurlijke versterking heeft uitgedrukt in dB (gain). En als ik dan het uiteindelijke vermogen heb dat het meer is als die 100 mW. Mocht dit juist zijn, dan zullen er een hoop problemen zijn waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 12 maart 2002 22:46 schreef morphje het volgende:
Ik wacht zelf nog even mijn email naar rdr af. Ik verwacht morgen aan het einde van de middag resultaten te hebben betreffende mijn email.

Mochten de resultaten goed zijn, dan ga ik ook wel mee bestellen. Maar voorlopig blijf ik erbij dat een antenne een natuurlijke versterking heeft uitgedrukt in dB (gain). En als ik dan het uiteindelijke vermogen heb dat het meer is als die 100 mW. Mocht dit juist zijn, dan zullen er een hoop problemen zijn waarschijnlijk :)
Ja maar op mijn werk hebben we een breezecom verbinding liggen van 5km (buiten met richtantennes), en de Breezecom's zijn 50mW, dus ik denk niet dat de antennes zo veel versterken, maar we wachten af!

Ik ga in elk geval morgen naar de Praxis om ff spullen te halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Na bevestiging van compatibiliteit EU en USA apparatuur open ik een nieuw topic erover.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op dinsdag 12 maart 2002 23:07 schreef zwahiel het volgende:

Ik ga in elk geval morgen naar de Praxis om ff spullen te halen! :)
probeer altijd eerst of de buis warmwordt in de magnetron, als dat het geval is, is ie onbruikbaar :)

'k heb net een mailtje gehad van www.comready.com, de verzendkosten zijn $80 :(
Maar die hebben wel voor $56 Lucent (zijn goede kaartjes) tekoop..(met extra aansluiting voor een antenne..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27334

ik zou de stoep openbreken, en er een glaslijn leggen.
500m glasvezel is niet zo gek duur. alleen je kasten van UTP <> Licht kosten alleen wat knaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55

RvV

Op dinsdag 12 maart 2002 22:46 schreef morphje het volgende:

Met mijn 18dB antenne zit ik geloof ik al op 2 watt uitgestraald vermogen terwijl ik maar 50mwatt uit het pcmcia kaartje krijg.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 13 maart 2002 07:21 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

probeer altijd eerst of de buis warmwordt in de magnetron, als dat het geval is, is ie onbruikbaar :)

'k heb net een mailtje gehad van www.comready.com, de verzendkosten zijn $80 :(
Maar die hebben wel voor $56 Lucent (zijn goede kaartjes) tekoop..(met extra aansluiting voor een antenne..)
Euhmmmm....

Ik krijg net een mail van hun waar ik voor 2 kaartjes $ 26,- moet dokken...

Ik denk dat dat toch wel is zonder de kaartjes en dat het zich hier handelt om verzendkosten, maar ik heb voor dezekerheid ff een mail terug gestuurd. Omdat ik in mijn mailtje vroeg hoeveel het zou kosten als ik 2 kaartjes bestelde en die naar NL liet komen!

Ik informeerde trouwens over de D-LINK kaartjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Op woensdag 13 maart 2002 08:34 schreef RvV het volgende:
Met mijn 18dB antenne zit ik geloof ik al op 2 watt uitgestraald vermogen terwijl ik maar 50mwatt uit het pcmcia kaartje krijg.
Dat bedoelde ik nou ... 2 watt _uitgestraald_ vermogen. Niemand die me wil geloven.

*gniffel* ik kan de email van rdr niet afwachten, als daarin staat dat het illigaal is dan hebben veeeeeel mensen een probleem (inclusief een groot aan bedrijven)

Valt de email positief uit, dan ga ik wlannen op 20 km@11mbit, hang ik er zo'n allerjezus versterkte antenne aan dan ik zelfs nog in adam kan komen. (4 18dB antennes op 1/4 lamba in een kruisopstelling +6dB totaal 24dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 13 maart 2002 13:44 schreef morphje het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik nou ... 2 watt _uitgestraald_ vermogen. Niemand die me wil geloven.

*gniffel* ik kan de email van rdr niet afwachten, als daarin staat dat het illigaal is dan hebben veeeeeel mensen een probleem (inclusief een groot aan bedrijven)

Valt de email positief uit, dan ga ik wlannen op 20 km@11mbit, hang ik er zo'n allerjezus versterkte antenne aan dan ik zelfs nog in adam kan komen. (4 18dB antennes op 1/4 lamba in een kruisopstelling +6dB totaal 24dB)
ja en al is het illegaal? So?

Software copieren is ook illegaal, en ik zie niemand die dat niet doet! })

Ik denk dat het legaal is zolang je er geen hinder van ondervindt, lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op woensdag 13 maart 2002 14:11 schreef zwahiel het volgende:

[..]

ja en al is het illegaal? So?

Software copieren is ook illegaal, en ik zie niemand die dat niet doet! })

Ik denk dat het legaal is zolang je er geen hinder van ondervindt, lijkt me zo...
nouja, ligt eraan wat je ermee gaat doen....
Gecopierde software kunnen ze de eigenaar niet van opsporen, maar jou antenne vinden ze erg makkelijk als het moet hoor :D

Als je dit als bedrijf wilt gebruiken, zul je toch echt LEGAAL bezig moeten gaan....
Op woensdag 13 maart 2002 09:57 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Euhmmmm....

Ik krijg net een mail van hun waar ik voor 2 kaartjes $ 26,- moet dokken...

Ik denk dat dat toch wel is zonder de kaartjes en dat het zich hier handelt om verzendkosten, maar ik heb voor dezekerheid ff een mail terug gestuurd. Omdat ik in mijn mailtje vroeg hoeveel het zou kosten als ik 2 kaartjes bestelde en die naar NL liet komen!

Ik informeerde trouwens over de D-LINK kaartjes!
'k vroeg gewoon om de algemene shipping costs voor na nederland...
krijg ik dit mailtje terug:
Shipping is $80.00 by Fedex International Economy Mail. Sorry that card does not have an external antenna.

Let me know if you are interested.

Phil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 13 maart 2002 16:23 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

nouja, ligt eraan wat je ermee gaat doen....
Gecopierde software kunnen ze de eigenaar niet van opsporen, maar jou antenne vinden ze erg makkelijk als het moet hoor :D

Als je dit als bedrijf wilt gebruiken, zul je toch echt LEGAAL bezig moeten gaan....
[..]
Tja dat wordt ook geen echt bedrijf hoor ;)
De kosten die Wim moet dokken aan Tom en ik zijn gewoon voor het gebruik van onze netwerken en de fysieke toegang tot het internet! Net als de stroomkosten die ook door hem worden betaald, een pc 24/7 verbruikt toch wel heel wat kWh's hoor! ;(
'k vroeg gewoon om de algemene shipping costs voor na nederland...
krijg ik dit mailtje terug:
[..]
Dit stuurde ikke! :)
29.00 for shipping only.
----- Original Message -----
From: Horck, W. van
To: 'Philip'
Sent: Wednesday, March 13, 2002 3:54 AM
Subject: RE: enquiry

Dear mr Philip,

Is that ammount including the cards or is it just the schipping, exclusive of the cards?

Kind regards,

Wiel van Horck

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Philip [mailto:philip@comready.com]
Verzonden: dinsdag 12 maart 2002 22:50
Aan: Horck, W. van
Onderwerp: Re: enquiry

$29.00 S/H for 2 cards to the Netherlands. There is a quantity discount of $2.00 per card for orders more then 10 cards. You will also save on shipping.

Phil

To: 'Philip'
Sent: Tuesday, March 12, 2002 9:50 AM
Subject: RE: enquiry

Dear mr. Philip,

The card we mean is the DLINK DWL-520 Wireless PCI Card 11MBPS

What is the total cost of 2 cards when schipped to the Netherlands (EU)
Is it possible to get a quantum discount when we order larger ammounts of cards?

Kind regards,

Wiel van Horck

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Philip [mailto:philip@comready.com]
Verzonden: dinsdag 12 maart 2002 15:45
Aan: Horck, W. van
Onderwerp: Re: enquiry

What item?

To: 'sales@comready.com'
Sent: Tuesday, March 12, 2002 4:14 AM
Subject: enquiry

Dear Sir / Madam,

I would like to order some products with your firm.
But do you deliver in The Netherlands (Europe)?

And what does such a delivery cost?

Kind regards,

Wiel van Horck
duzzz! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
$29.00 S/H for 2 cards to the Netherlands. There is a quantity discount of $2.00 per card for orders more then 10 cards. You will also save on shipping.

Phil
Dus als ik het goed begrijp, betaal je voor 1 t/m 9 kaartjes $29, en voor bijv. 11 kaartjes maar $29 - 11x2 = $7 ?
Das wel ERG goedkoop......
En dan 11 van die Lucent qualiteitskaartjes van $56 erbij... :9

Maar eerst wil ook ik ff afwachten HOE legaal dit nu precies is....
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste