Op dinsdag 12 maart 2002 16:50 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
op die fiets
Wat ik overgins niet helemaal snap aan je tekening is hoe je het "roaming wireless" (voor de clients neem ik aan?) wilt regelen?
Zoals je het nu getekend hebt, heb je 2 point-to-point verbindingen, van Zwahiel & vanaf Tom naar "het roaming" gebied. Hoe wilde je dit doen?
Of gewoon bij Zwahiel & bij Tom een AP/Wrouter neerzetten, en dan direct wireless (dus NIET point-to-point)

Dat roaming wordt niet echt roaming, maar gewoon wiens signaal het sterkste is. Die wordt dan gepakt, omdat het allebei op 't zelfde netwerk zit kannie gewoon allebei pakken!
Het is gewoon 1 p2p verbinding, en Wim tapt gewoon tussen die verbindingen af. Wat ik begrepen heb straalt die antenne in een V uit, als ik zorg dat Wim en Tom gewoon in die V zitten moet het lukken, Wim connect dan via mijn WLAN kaartje. Als Tom een sterker signaal geeft, connect de kaart via Tom, dat lijkt me een questie van instellen van de kaarten, zoals al eerder beproken is in het ROAMING topic van NT.
Voor zover ik weet, zijn die zelfbuw antenne's btw ALLEEN voor point-to-point....dus dat zou betekenen dat je voor elke client ook bij de Tom/Zwahiel kant een eigen AP oid moet hangen, omdat je niet aan 1 AP 2 point-to-point antenne's kunt hangen.....
hahahar!

Wim en Tom wonen maar 50 ~ 100 meter van elkaar af! En die antennes zijn trouwens niet persé richtantennes !

[..]
Dat is nog een GROOT probleem.....
Als je achter de AP afknijpt, kan wel, dan zal er inderdaad niet meer verkeer het internet opgaan als je wilt. MAAR daar is een probleem mee, en dat is het UPloaden...stel je upload met 11Mb/sec, en de CAP zit op 1Mb/sec....dan zal er op de server achter de AP dus 10Kb/sec worden "weggegooid'.
Het probleem is dat dit WEL door de ether gaat, en dus al het verkeer voor de andere clients belemmerd....
Nee dat is het niet!
We gaan maar met 3 maximaal 4 clients de lucht in zoals het nu uitziet. Dus da's niet zo'n probleem.
I dacht persoonlijk aan een soortement van VPN verbindig op te gaan zetten, maar nog maals dat is allemaal voor latere zorg, het hoofddoel is nu om een daadwerkelijke verbinding op te zetten tussen Tom en mij, waarna we Wim ook proberen te connecten.
Misschien geven we hem gewoon full control, of we zetten een proxy op die loadbalancing over beide ADSL verbindingen regeld, zodat ie gewoon via de proxy moet connecten!
Dat moeten we nog ff zien, het gaat als eerste om de daadwerkelijke verbinding.
Je hoeft alleen maar TCP/IP instellingen in te stellen om over een bepaalde gateway te internetten. Dus da's niet zo moeilijk
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020