Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
In mijn ogen een veel te groot lelijk ding en best moeilijk te maken.Op maandag 18 maart 2002 00:40 schreef zwahiel het volgende:
Ej dus niet die Helical antenne?
en btw ik ben niet de topic starter, dat stuk is zo'n 1 km of zo...Weet het niet precies!
Ach dat moeilijk te maken valt op zich ook nog wel mee, het is maar wat je tot je beschikking heb
Die Helical moet je ookwel beschermen, maar daar maakt vocht niet zoveel uit. Alleen zwaar neerkletterend regenwater boeit op de helical...(gewoon stukje plastic 10CM erboven spannen
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Een soortement van telecomantennes zullen we maar zeggen!

http://www.saunalahti.fi/elepal/antenna_photos.html
* zwahiel denkt aan zo'n braadpan op zijn dak te monteren!?van de bovenstaande linke afgeplukt!
Antenna #1A mounted on chimney of my house.
Distance to the ISP station is 750 metres, no direct sight.
(Distance to the phone link mast far left is 300 metres)
Been outdoors over 7 months
Not any problems. Rain or snow, no worry.
Cable connection is protected with black hose against uv-light
Lijkt me best lastig solderen eigenlijk.
Voordeel wat ik zou hebben is een draaibank. Ik neem gewoon een massieve pijp en draai daar mijn directors uit
Damn waarom heb ik geen draaibank in me zak!Op maandag 18 maart 2002 13:18 schreef morphje het volgende:
Ziet er geinig uit ...
Lijkt me best lastig solderen eigenlijk.
Voordeel wat ik zou hebben is een draaibank. Ik neem gewoon een massieve pijp en draai daar mijn directors uiten dan is een yagi heel makkelijk opeens
Kan op honderste van mm naukeurig draaien
Ik denk ook wel dat het een beetje pittig is om te solderen, maar hij heeft wel geen line of sight nodig om te functioneren en hij's kleiner als een Helical...
die ziet er ook goed uitOp maandag 18 maart 2002 11:21 schreef zwahiel het volgende:
Wat te denken van deze antennes die zonder direct line of sight werken!
Een soortement van telecomantennes zullen we maar zeggen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.saunalahti.fi/elepal/antenna_photos.html
[..]
* zwahiel denkt aan zo'n braadpan op zijn dak te monteren!?![]()
ff lezen
hmz..waar haal je zo'n bakkie vandaan? Zo'n prinkles is in dat opzicht beter
Maar ja je kan het proberen.
Ik zou dan voor die COAX kabel gaan.
Kan makkelijk de 600m overbruggen en is niet duur ....
(Maar wel traag

Lol en dan met een 1200 baud packetmodem over de 27mc.. ?Op maandag 18 maart 2002 18:15 schreef webmail het volgende:
Gebruik van die ouderwetse 27mc bakkies
Kan makkelijk de 600m overbruggen en is niet duur ....
(Maar wel traag)
Met wat? Zo'n pringles dinkie?Op maandag 18 maart 2002 18:10 schreef vanke014 het volgende:
Ja is bijna niet haalbaar 600 meter.
Maar ja je kan het proberen.
Ik zou dan voor die COAX kabel gaan.
En Brit, je moet ff op de site koekeloeren, hij zegt dat ie de antenne van een cakevorm/bakpan gemaakt heeft en af heeft gesloten met een plastic magnetron deksel (ik denk dat een tupperware deksel toch iets proffesioneler uit zal zien!
Net zo'n zender die je bij de KPN ziet hangen, ziet wel flex uit zo'n dinkie op je dak !
Dat zijn het ook, maar met een gemiddeld prijskaartje van zo'n € 9500,- zijn ze way 2 cool 4 me!Op maandag 18 maart 2002 19:51 schreef ddkiller0900 het volgende:
die breezecom dingen lijken me kewle dingen
Ik denk dat ik zo'n cakevorm antenne maar eens ga proberen te maken!
* zwahiel zoekt in de loop van de week zijn pa's gereedschapskist weer eens op!
de Hema prijskaartjes zitten nog op die trommel antenne!
Ik heb zelf ook geen draaibank, maar heb wel:Op maandag 18 maart 2002 13:22 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Damn waarom heb ik geen draaibank in me zak!
Ik denk ook wel dat het een beetje pittig is om te solderen, maar hij heeft wel geen line of sight nodig om te functioneren en hij's kleiner als een Helical...
- school (oude mts en huidige mts)
- me opa (machine bankwerker geweest)
- kennis die slotenmaker is. (jaja die tweaked zijn eigen sloten
Maar goed, die clear line of sight is natuurlijk enigsinds b***sh*t. 2,4 GHz blijft 2,4 GHz
* zwahiel = waiting on €€€'s om zijn rebours zending op te gaan halen!Op dinsdag 19 maart 2002 11:09 schreef morphje het volgende:
[..]
test
Sorry ik kon niet meer posten in dit topic, daarom testte ik eerst of ik weer kon posten. Heel vaag, kon niet meer posten in dit topic, maar wel in andere topics.Op dinsdag 19 maart 2002 11:11 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel = waiting on €€€'s om zijn rebours zending op te gaan halen!
ps. Welke rembourszending ?
Zie 2 page's eerder
3com Airconnect PCMCIA kaartjes met PCI bracket erbij!
€ 119,- ps (incl. btw en p&p)
heb er 2 gereserveerd voor me, nu alleen nog 't geld om ze op te kunnen gaan halen
http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=E109489&cart=3225527832397269
Daar kun je 'm bestellen voor NL!
Is wel wat duurder: € 169,-
Maar 't is wel dezelfde kaart als ik heb, dus met PCI bracket en een PCMCIA netwerkkaartje!
Zet ff HTTP:// voor die linkOp dinsdag 19 maart 2002 13:08 schreef zwahiel het volgende:
De Vastelaovend Disco Dens!
nu is het een zwaaar vage url
Op dinsdag 19 maart 2002 17:21 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Zet ff HTTP:// voor die link
nu is het een zwaaar vage url
sorry maar ik had " voor en na de URL gebruikt!
Nu doet ie het weer
en die gaf me een behoorlijk handige link
Here are interesting pages from long distance wlan connections too
http://www.frars.org.uk/cgi-bin/render.pl?pageid=999999
rgrds
Marska
Geachte heer Cutebrit,
N.a.v. uw email bericht ik u het volgende;
Op onze website kunt u het nationaal FrequentieRegister (http://www.rdr.nl/nfr) raadplegen.
In dit register staat aangegeven welke toepassingen en met welke parameters zijn vrijgesteld. Per toepassing en per frequentieband wordt in het NFR de referentienorm vermeld.
In de band 2400 - 2483,5 MHz zijn alle toepassingen met een maximaal uitgestraald vermogen van 10 mW (=10 dbm) eirp vrijgesteld. R(adio)LAN's zijn vrijgesteld van een vergunning indien ze binnenshuis worden gebruikt met een maximaal uitgestraald vermogen van 100 mW (=20 dBm) eirp. Voor buiten gebruik is nog een vergunning noodzakelijk (zie nieuwsbrief ORLANS).
Naar verwachting zal het het buiten gebruik van RLAN's in de loop van 2002 worden vrijgesteld met een maximum uitgestraald vermogen van 100 mW eirp.
EIRP = equivalent isotropically radiated power (e.i.r.p.): Dit is het afgeleverde vermogen aan een antenne vermenigvuldigt met de versterking van de antenne relatief ten opzichte van een isotrope straler.
Door middel van een antenne kan het signaal gebundeld worden (ter vergelijking: net zoals een reflector van een fietslamp het licht bundelt in een bepaalde richting). Door de bundeling van het signaal wordt het uitgestraalde vermogen vergroot en kan men een grotere afstand overbruggen.
U mag dus een antenne met versterking gebruiken dusdanig dat het maximaal uitgestraalde vermogen van 100 mW eirp niet wordt overschreden. Indien ik de kabelverliezen buiten beschouwing laat is een antenneversterking van ongeveer 5 dBi toegestaan.
Ik wil u erop wijzen dat het gebruik van RLAN buitenshuis nog gebonden is aan een vergunning tenzij het maximaal uitgestraalde vermogen niet meer is dan 10 mW.
Met vriendelijke groet,
Henk de Koe
Afdeling Marketing / Callcenter
IVW, Divisie Telecom
050 - 58 77 444
lol, het is dus nog illegaal, maar het wordt medio dit jaar legaal!Op donderdag 21 maart 2002 17:46 schreef Cutebritney het volgende:
'k kreeg net een mailtje van RDR terug:
[..]
Hendig....
RDR said don't do it... So let's do it!
Maar toch, dat is outdoor use. gelimiteerd op 100mW EIRPOp donderdag 21 maart 2002 18:47 schreef zwahiel het volgende:
lol, het is dus nog illegaal, maar het wordt medio dit jaar legaal!![]()
Hendig....
Had jij ook een email gestuurt cutebrit ?
Bovenstaande mail is het antwoord op mijn gestuurde mailOp vrijdag 22 maart 2002 08:01 schreef morphje het volgende:
Had jij ook een email gestuurt cutebrit ?
tot 100mwatt dus...je mag dus nogsteeds niet de dikste antenne gaan gebruiken....Op donderdag 21 maart 2002 18:47 schreef zwahiel het volgende:
[..]
lol, het is dus nog illegaal, maar het wordt medio dit jaar legaal!![]()
Hendig....
helaas...
Maakt nix uit hoor, ik ben al blij als ik überhaupt een verbinding heb!Op vrijdag 22 maart 2002 14:40 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
tot 100mwatt dus...je mag dus nogsteeds niet de dikste antenne gaan gebruiken....
helaas...
En die cakebodem antennes zijn zo gek nog niet hoor, een tupperware deksel erop en het zijn net echte telecom antennes!
Mijn leraar CCNA & MCSE op school vond het ook wel de moeite waard!
leraar, MCSE ... nah een te makkelijkeOp vrijdag 22 maart 2002 16:20 schreef zwahiel het volgende:
Mijn leraar CCNA & MCSE op school vond het ook wel de moeite waard!
Het is maar dat hij ook z'n CCNA heeft
en CCNP en CCNI (Op vrijdag 22 maart 2002 18:16 schreef morphje het volgende:
[..]
leraar, MCSE ... nah een te makkelijke
Het is maar dat hij ook z'n CCNA heeft
En MCSE helemaal geloof ik!
Gaan ze roesten als ze buiten hangen!
Damn....
Mammie gaat ze vanmiddag ff ruilen!
Getest via m'n draadloze internet verbinding. (ik zit bij dezelfde provider als RvV) en keihard signaal dus. Werkt net zo goed als de 12 dB Patch antenne die ik normaal gebruik. De afstand is ongeveer 1.5 Km!!
more nfo plz + Pic's en stats!Op maandag 25 maart 2002 23:12 schreef Terrestrial het volgende:
Ik heb eergisteren ff snel een tin-can antenna (unox tomatensoep) in elkaar gezet.
Getest via m'n draadloze internet verbinding. (ik zit bij dezelfde provider als RvV) en keihard signaal dus. Werkt net zo goed als de 12 dB Patch antenne die ik normaal gebruik. De afstand is ongeveer 1.5 Km!!
er kan een deksel op
Heeft Ruudjah mijn hdd al?Op woensdag 27 maart 2002 00:36 schreef Ruudjah het volgende:
Die braadpannen lijken we wel wat... Gemakkelijk te maken, ziet er mooi uit (ivm helical) en...
er kan een deksel op
Ik had 'm terug gekregen van de PTT, had de verkeerde postcode icm straatnaam...
Retour afzender
* zwahiel heeft zijn €€€'s binnen en gaat ff die gast mailen voor die 3com nic's!
Koop trouwens niet die Hema cakevormen, die zijn niet weervast, zoals ik gemerkt heb!
Ik ga er trouwens een tupperware® deksel op vastmaken!
Dat ziet er dan echt vet uit!
Maar tis opzich een leuk idee, maar ik ken niemand die hier dichtbij genoeg woont om zo'n wireless lang mee te maken, plus veel bomen, huizen en een heuvel die roet in het eten kunnen gooien.
Misschien moet ik toch maar een zend amateur licentie halen
maarre...
ff over die RDR shit, ik snapput niet helemaal..
Laatst in overleg met Acal (Importeur Cisco) eea doorgenomen omtrend een wireless lan gedoe.
Uitgekomen op een 2tal Cisco Aironet bridges, een 2tal kabels, en een 2-tal 12dbi antenne's.
Hele zooitje besteld, opgehaald, afgeleverd en geinstalled bij klant.
NIEMAND die ergens ooit iets geroepen heeft omtrend vergunningen enz, en 't wordt gewoon verkocht?
Maarre, is er niet iets te realiseren met een normale schotelset??
Hoe is de stralingshoek hiervan??
Is het mogelijk om een soort brandpunt te creeren over een grote afstand hiermee??
Beide kanten een schotel, uitlijnen (berekenen!) en gaan maar?
Ik heb het na gevraagd, de stralen gaan dwars door muren heen, het enige waar ze niet doorheen gaan is staal...Op woensdag 27 maart 2002 19:19 schreef Wolfensteijn het volgende:
Het probleem bij de 3com nics is dat het erg lastig zal zijn om er een externe antenne aan te hangen.
Maar tis opzich een leuk idee, maar ik ken niemand die hier dichtbij genoeg woont om zo'n wireless lang mee te maken, plus veel bomen, huizen en een heuvel die roet in het eten kunnen gooien.
Misschien moet ik toch maar een zend amateur licentie halen.
Dus als je een flat hebt, met betonstaal erin, dan pas houd het op!
Bomen en huizen anzich schijnen niet zoveel impact te hebben op het signaal!
Linksys.....
Niet .nl maar .com
Met deze AP's kun je een wireless bridge maken, ook kun je een ap laten werken als een client zodat je makkelijker 2 netwerken met elkaar verbind (harware matig)
Ivo Buiter
No offence, maar ik zeg het je maar vast voor een Mod dat gaat doen!Op vrijdag 29 maart 2002 00:15 schreef buiter het volgende:
Ivo Buiter
zie de FAQ voor verdere uileg
btw een vraag van iemand anders kun je quoten doorWij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
1
| [quote] opmerking/vraag [/quote] |
in te tikken!
Dat leest wat makkelijker!
Linksys is leuk, goed, maar zeker niet goedkoop...helaas.Op vrijdag 29 maart 2002 00:15 schreef buiter het volgende:
Weet je welke merk leuke goedkope Acces Point verkoopt??
Linksys.....
Niet .nl maar .com
Met deze AP's kun je een wireless bridge maken, ook kun je een ap laten werken als een client zodat je makkelijker 2 netwerken met elkaar verbind (harware matig)
Ivo Buiter
Niet goedkoop???Op vrijdag 29 maart 2002 14:55 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Linksys is leuk, goed, maar zeker niet goedkoop...helaas.
Welke merk heeft goedkopere ap's waar je ook een wireless bridge van kunt maken?
150 Dollar uit US en 100 a 130 dollar op Ebay (2dehands)
mooie paal op je dak...richten naar die maat van je ..met net zo'n paal.. klaaaar
en snel....tjoh! wel duur
denk eens aan een huurlijn van KPN? mooi toch
Verwijderd
Dat gaat je tegenvallen!! Het verschil tussen het binnen en buitengebruik van wifi apparatuur is GROOT !!Op woensdag 27 maart 2002 22:41 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Bomen en huizen anzich schijnen niet zoveel impact te hebben op het signaal!
Zie pagina 5!Op vrijdag 29 maart 2002 18:00 schreef TF het volgende:
infrarood kun je ook nog doen...
mooie paal op je dak...richten naar die maat van je ..met net zo'n paal.. klaaaar
en snel....tjoh! wel duur
denk eens aan een huurlijn van KPN? mooi toch
En een huurlijk van KPN...
Ik weet niet of jij miljoenen op je bank hebt staan, maar zo rijk voor particulier gebruik zijn we nou allemaal ook weer niet
Ja maar zoals in dit topic al beschreven staat, kun je dit een deel opvangen door de versterking van de je antennes, die pagina 6 geloof ik over BobDole met zijn antennes in de USOp vrijdag 29 maart 2002 18:07 schreef jeroen-O het volgende:
[..]
Dat gaat je tegenvallen!! Het verschil tussen het binnen en buitengebruik van wifi apparatuur is GROOT !!
Verwijderd
[..]
Ja maar zoals in dit topic al beschreven staat, kun je dit een deel opvangen door de versterking van de je antennes, die pagina 6 geloof ik over BobDole met zijn antennes in de US
[..]
[/quote]
Klopt ook wel, maar dan kan je niet zeggen dat het weinig impact heeft op het signaal...

Als iemand deze foto's zou kunnen uploaden naar een andere plaats dan geocities, graag.
Dat is mijn mast met 24dB gridje erin op een "HAM IV" rotor.
Ik krijg de foto's wel te zien als ik de url zonder proxy in IE plak.
Y'24
404'sOp vrijdag 29 maart 2002 20:15 schreef RvV het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als iemand deze foto's zou kunnen uploaden naar een andere plaats dan geocities, graag.
Mare ik ben ook van plan om een soort draadloos netwerk te maken maar dan via infrarood of laser. In een ander topic staat hier meer over
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Op vrijdag 29 maart 2002 20:15 schreef RvV het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

voor zover ik weet kan infrarood tot +/- 10kbit/secOp vrijdag 29 maart 2002 20:47 schreef laupro het volgende:
[..]
404's
offtopic:
Mare ik ben ook van plan om een soort draadloos netwerk te maken maar dan via infrarood of laser. In een ander topic staat hier meer over
En waarom zou je een laser nemen? is een LED niet goed geoeg meer
(de profesionele point-to-point apperatuur die met licht werken, gaan meestal ook via LED's)
ps. Als je een hoge snelheid wilt halen, heb je een GOEDE ontvanger nodig. Met een fotodiode van €2 gaat het iig niet lukken
Denk aan de 20-50 voudige van dit bedrag....
ik heb de 250e post lalalalala
zoals ik al zei, kon het niet laten
edit: nog maar wat nuttigs zeggen
Voor die infrarood dingen die ik net hoorde roepen. Het kan snel zijn ... Neem je gewoon die ronja infrarood die gaat namelijk tot 10mbit/sec, snel zat dacht ik zo.
ps. heb geen zin om de 249e post te quoten, ben ik te lui voor aangelegt
gewoon het 'quote' knopje ipv het reply knopje? evenveel muiskliks hoorOp vrijdag 29 maart 2002 21:55 schreef morphje het volgende:
ps. heb geen zin om de 249e post te quoten, ben ik te lui voor aangelegt
Dat is met een LED, niet met infrarood.Op vrijdag 29 maart 2002 21:55 schreef morphje het volgende:
Neem je gewoon die ronja infrarood die gaat namelijk tot 10mbit/sec, snel zat dacht ik zo.
Er hoeft maar een vogel door dat miezerige straaltje heen te vliegen en de verbinding is weg!!
Een Acces Point is goedkoop en je kunt er in de praktijk ook verder mee komen.
Iemand die het ook eens is met de Linksys WAP11?
hoe lang denk jij dat een vogel in de straal blijft hangen als ie er doorheen vliegt?Op zaterdag 30 maart 2002 00:20 schreef buiter het volgende:
Waarom met ledjes werken??
Er hoeft maar een vogel door dat miezerige straaltje heen te vliegen en de verbinding is weg!!
Een Acces Point is goedkoop en je kunt er in de praktijk ook verder mee komen.
Iemand die het ook eens is met de Linksys WAP11?
mischien 1/20 seconde ofzo...oftewel...lekker boeiend....
Je hebt nu namelijk een 100% puur Line of sight nodig en dat komt niet zo nou met een AP.
Verwijderd

no flames!Op zaterdag 30 maart 2002 02:29 schreef badkarma het volgende:
Wat je ook kan doen is twee blikjes met een touwtje aan elkaar binden en op je pc aansluiten.![]()
![]()
btw die pics zijn kewl
* zwahiel is nog steeds

Dat noemen ze tegenwoordig utp...Op zaterdag 30 maart 2002 02:29 schreef badkarma het volgende:
Wat je ook kan doen is twee blikjes met een touwtje aan elkaar binden en op je pc aansluiten.![]()
![]()
idd ik ga het waarschijnlijk ook doen!Op zaterdag 30 maart 2002 14:42 schreef zwahiel het volgende:
[..]
no flames!
btw die pics zijn kewl
* zwahiel is nog steedsaan het w8 op zijn €€€'s
![]()
Is het pakje al op't postkantoor dan?Op zaterdag 30 maart 2002 14:42 schreef zwahiel het volgende:
[..]
no flames!
btw die pics zijn kewl
* zwahiel is nog steedsaan het w8 op zijn €€€'s
![]()
Want daar blijft ie niet zo heeel lang liggen hoor...dan wordt ie teruggestuurd....
moet nog verstuurd worden... Kan elk moment dat ik mailOp zondag 31 maart 2002 16:04 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Is het pakje al op't postkantoor dan?
Want daar blijft ie niet zo heeel lang liggen hoor...dan wordt ie teruggestuurd....
En op de InterNetworking Event zag ik ookal proxim 802.11A kaartjes liggen....
kan iemand dit bevestigen ?
Geen idee, maar het is natuurlijk te verwachten.Op vrijdag 05 april 2002 19:45 schreef Cutebritney het volgende:
'k hoorde van een vriend dat de 802.11A standaard nu ook vrijgegeven is ??
En op de InterNetworking Event zag ik ookal proxim 802.11A kaartjes liggen....
kan iemand dit bevestigen ?
Intel oa heeft die hardware al klaar.
Alleeen is het niet compatible met de huidige zooi, is 5Ghz ipv 2.4Ghz.
Wel lekker snel, 54Mbit. Bereik is echter lager dan de huidige standaard.
Ben trouwens benieuwd of de 5.2Ghz band in NL vrij is, en zoja, tot welk vermogen we daar mogen blazen
Edit: zie verder oa
http://www.tweakers.net/nieuws/20169
INE ben ik niet geweest, door tijdgebrek
Die Intel set had ik gezien ja.Op vrijdag 05 april 2002 22:33 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is natuurlijk te verwachten.
Intel oa heeft die hardware al klaar.
Alleeen is het niet compatible met de huidige zooi, is 5Ghz ipv 2.4Ghz.
Wel lekker snel, 54Mbit. Bereik is echter lager dan de huidige standaard.
Ben trouwens benieuwd of de 5.2Ghz band in NL vrij is, en zoja, tot welk vermogen we daar mogen blazen
Edit: zie verder oa
http://www.tweakers.net/nieuws/20169
INE ben ik niet geweest, door tijdgebrek
Op de beurs hadden ze Proxim kaartjes liggen.
Overgins, is het mogelijk om met een speciale techniek (2 kanalen tegelijk ofzow) die 54 Mbit te verdubbelen naar 108 mbit
Door de hogere frequentie is de snelheid wel omhooggegaan, maar het dekkingsgebied is een stuk kleiner geworden. Verschillende testen met 802.11A hebben al laten zien dat je echt niet verder dan 50meter LINEOFSIGHT kan gaan, zonder een baggerverbinding te krijgen. (1/4 van 802.11B....)
Of de 5.25 ghz band vrij is in NL....dat was hij iig een maand terug nogniet. Het is dus de vraag of dat nu wel zo is, omdat 'k dat iemand heb horen zeggen, en omdat ze nu van die kaartjes hebben op de beurs. (niet in gebruik overgins)
Btw...op de InterNetworking Event hadden ze een complete zaal geweid aan Wireless
Veel antenne's, alle soorten en maten, maar ook Optische systemen
Een van die optische systemen die ze daar hadden staan, haald 34Mbit over 60KM
router/accesspoint staat beneden, 11mb heb ik tot de overloop van de 3e verdieping en dekking op mijn volledige terras + tuin
aanrader !
http://www.edimax.com/Product/IAS/BR600x/br6014w_e.htm
...
Maar anyway's over die 5,4 ghz band heb ik al gelezen...
Da's dus helemaal nix, snelle snelheid maar een bereik van nix! Je kunt er maar + - 2 betonnen muren mee door, het heeft een max bereik van zo'n 10 ~20 meter...
So I've read...
status:
* zwahiel heeft goedkeuring gekregen voor de antenne op zijn dak, zit nog te wachten op de andere kant...
Ik heb iemand die me die behuizing en palen en ophang systemen gaat maken uit staal en aluminium...
(had nog iets van 'm tegoed!)
De netwerkkaarten liggen op hold...
Mijn €€€'s zijn er, nu nog de andere partij...
Er komt een Tupperware deskel op, er staat maar een flat in de weg maar dmv een hogere mast aan mijn zijde komen we daar als het goed is 100% over heen!
Verwijderd
gebouw afbrekenOp woensdag 06 maart 2002 21:03 schreef Red Nalie het volgende:
[..]
Errr....dat is nou het nadeel, er staat een gebouw in de weg
Maar wel een goed idee om te doen
(al zal het waarschijnlijk nooit lukken op deze manier)
OVEREENKOMSTEN TUSSEN EUROPESE EN AMERIKAANSE STANDAARDEN WiFi:
De kanalen 1-11 op de Amerikaanse kaarten zijn gelijk aan de Europese kanalen 1-11. De europese kanalen 12 en 13 zijn niet bereikbaar met Amerikaanse apparatuur. STEL DUS ALTIJD EEN KANAAL IN TUSSEN 1 EN 11 om compatibility te houden!
Tevens: Het aanschaffen van Amerikaanse apparatuur levert dus GEEN compatibility problemen op met de Europese apparatuur, dus dit is een reeele optie.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Das mooiOp zaterdag 06 april 2002 01:10 schreef carnager het volgende:
Ik denk dat dit wel interessante info is, dus ik post het maar even...
OVEREENKOMSTEN TUSSEN EUROPESE EN AMERIKAANSE STANDAARDEN WiFi:
De kanalen 1-11 op de Amerikaanse kaarten zijn gelijk aan de Europese kanalen 1-11. De europese kanalen 12 en 13 zijn niet bereikbaar met Amerikaanse apparatuur. STEL DUS ALTIJD EEN KANAAL IN TUSSEN 1 EN 11 om compatibility te houden!
Tevens: Het aanschaffen van Amerikaanse apparatuur levert dus GEEN compatibility problemen op met de Europese apparatuur, dus dit is een reeele optie.
Thnx voor de info !
'k heb ff een paar foldertjes gescanned:Op zaterdag 06 april 2002 00:13 schreef zwahiel het volgende:
jammer dat ik niet daar geweest ben
(klik voor big-size)

betekend dit nu dat 802.11A vrij te gebruiken is, of juist niet ?
5.15 GHz - 5.25 GHz MOB 1 SRD Vaste verbindingen zoals lokale radionetwerken. SRD. Geen vergunning vereist voor SRD.
is dat de freq. van de 802.11A standaard
Interessant in een scan... 24 ghz, 38 ghz... Is dat al vrij?
Ik zie wel mijn toekomstige antenne staan daaro!
btw mijn antenes zijn in de maak, de kappen worden custom made voor mij gegoten of gebakken of hoe het ook gaat in óf verzonken RVS of in aluminium
Bij mij mag ie nu eindelijk definitief op 't dak!
Aangezien er nogal veel wlan topic's geopend worden, kunnen jullie beter dit topic ff helemaal doorlezen, daarin staan al redelijk veel antwoorden op veel gestelde vragen in!
Ministerie geeft 2,4 gHz band vrij!
Snel draadloos internet in NL
btw mijn schotels zijn bijna klaar... Er was iets mis gegaan met het aluminium gieten....
Ik w8 nog steeds op toestemming van de andere partij...
Maar de sokel voor de antenne hangt reeds op mijn dak!
Ik kwam er laatst achter dat een bedrijf vlak bij mij in de buurt ook die helical antennes gebruikt, in combinatie met gewonen raster antennes!
Bij wirelessleiden hebben we er ervaring mee. Let wel op dat je schoten ver door gekanteld moet worden omdat de meeste ofsetschotel zijn en als ze recht staan dus omhoog kijken en niet horizontaal.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/NodeJasper
Ze leveren zelfs kant en klare quad antennetjes bij wirelessleiden.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/HardwareVerkoop
Is misschien een voordelig alternatief voor een gaas schotel.
heb geen schotel, dus doe ik het met mijn braadpannen!Op woensdag 24 april 2002 11:29 schreef the_doc het volgende:
Over schotels gesproken. Je kunt ook heel gemakkelijk gewoon een standaard schotel gebruiken en daar een simpel quad antennetje inhangen.
Bij wirelessleiden hebben we er ervaring mee. Let wel op dat je schoten ver door gekanteld moet worden omdat de meeste ofsetschotel zijn en als ze recht staan dus omhoog kijken en niet horizontaal.

Voor de rest... Complimenten voor de mensen die er mee bezig zijn!!!
Testresultaten zullen er komen
en wel van mijn 30 cm lange yagi antenne gebouwd op een houten latjes van 50 cm lang
(jaja zelfs ik heb nu antennes gebouwd, jammer alleen dat ik ervoor betaald ga krijgen
Ben gisternacht tot een uur of 4 bezig geweest om die stukkies koper op maat te maken. Ik ben een goed uurtje bezig geweest om die gaatjes te boren in het hout (met boorkolom uiteraard
Zodra mogelijk zal ik ook foto's posten (geen digicam dus)
http://arstechnica.infopop.net/OpenTopic/page?a=tpc&s=50009562&f=469092836&m=7310941132
Daar bijvoorbeel
maak zo ff pics van mijn setup
Die Quad antenne'tjes he, wat voor afstanden en snelheden halen die ongeveer? (zonder schotel)Op woensdag 24 april 2002 11:29 schreef the_doc het volgende:
Over schotels gesproken. Je kunt ook heel gemakkelijk gewoon een standaard schotel gebruiken en daar een simpel quad antennetje inhangen.
Heb ik al in de praktijk getest....Op dinsdag 28 mei 2002 21:01 schreef caesartje het volgende:
[..]
Die Quad antenne'tjes he, wat voor afstanden en snelheden halen die ongeveer? (zonder schotel)
400 - 500 meter met matige zichtverbinding
met volledig zicht waarschijnlijk wel meer.
voorals nog zetten mijn nieuwe 24dBi 's een nog veel grotere signaalsterkte neer maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een 6 dBi Quad
Die gozer heeft ook digicam dus pics zullen er komen. We gaan zelfs hoogstwaarschijnlijk de setup (yagi + symbol AP) vergelijken met een cisco aironet + bijhorenende antenne
(ik beloof pics echt waar
grmblll ik kan niet wachten eigenlijk. Ik heb hier al bijna een week een antenne klaar liggen in een doos met schuimrubber. Yep ik heb zelfs mijn antenne in schuimrubber gelegt
Verwijderd
Nog ffies terug op dat van wirelessleiden ik zelf woon in zoeterwoude (zeg maar naast leiden op een paar km afstand)
en ik wil samen met een vriend ook een draadloos netwerk maken het gaat over een afstand van 400 a 500 meter (eigenlijk 420 meter hebben we precies gemeten) nu wil ik 2 van die helican antennes gaan maken maar als jullie zeggen dat het met schotels ook prima gaat doe ik dat liever ik zit alleen met een probleem voor mijn huis staan een paar bomen op 10 meter afstand ongeveer en ik denk dat het signaal precies door de toppen heen gaat van de boom maakt dat veel uit want verder is helder zeg maar van zijn huis naar mijn huis of moeten er echt geen obstakels zijn... Als die bomen (2) niet echt veel uitmaken ga ik gelijk de spullen aanschaffen en kan ik de test resultaten ook hier posten altijd handig
Kan jullie wel vertellen dat de LAN nog steeds niet ligt, geen idee waarom, maar ik hen nu een nieuwe baan, en ik ga een klap geld verdienen, misschien ga ik er eens een paar euro's aan uitgeven
Keep up the good work
wordt lastig...bij een beetje wind krijg je dan vreselijk veel ruis ed....Op woensdag 29 mei 2002 11:04 schreef sheepz het volgende:
Hallo,
Nog ffies terug op dat van wirelessleiden ik zelf woon in zoeterwoude (zeg maar naast leiden op een paar km afstand)
en ik wil samen met een vriend ook een draadloos netwerk maken het gaat over een afstand van 400 a 500 meter (eigenlijk 420 meter hebben we precies gemeten) nu wil ik 2 van die helican antennes gaan maken maar als jullie zeggen dat het met schotels ook prima gaat doe ik dat liever ik zit alleen met een probleem voor mijn huis staan een paar bomen op 10 meter afstand ongeveer en ik denk dat het signaal precies door de toppen heen gaat van de boom maakt dat veel uit want verder is helder zeg maar van zijn huis naar mijn huis of moeten er echt geen obstakels zijn... Als die bomen (2) niet echt veel uitmaken ga ik gelijk de spullen aanschaffen en kan ik de test resultaten ook hier posten altijd handig
http://members.lycos.nl/slybas/
Verwijderd
euhm met mij ook!Op woensdag 29 mei 2002 20:17 schreef sheepz het volgende:
Heey beste slybas kan je misschien ff contact met me opnemen via e-mail want ik kon jou mail niet vinden in je profiel...
Ben eigenlijk wel benieuwd, waar heb jij die WLAN AP's van Linksys gekocht
Dit is geen AP maar een usb client die in ad-hoc staat. Er komen nog 3 WAP 11's te staan.Op donderdag 30 mei 2002 20:44 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Ziet er flex uit
Welke AP is dit nu precies?
Op donderdag 30 mei 2002 20:55 schreef Klubbheads het volgende:
[..]
Dit is geen AP maar een usb client die in ad-hoc staat. Er komen nog 3 WAP 11's te staan.
Welk merk is het ?
Aangezien er niet zoveel een aansluiting voor externe antenne hebben geloof ik..
http://www.morgana.net/wcl
Er staat achterop "Eumitcomm" majaOp donderdag 30 mei 2002 21:12 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
![]()
Welk merk is het ?
Aangezien er niet zoveel een aansluiting voor externe antenne hebben geloof ik..
Daarom wil ik ook over op die Linksys WAP11
Inflam3 zit op 400 meter afstand en daar heb ik een stabiele ping mee. (tussen 2 en 5 ms) en met niet eens een echte free line of sight verbinding !
Het wordt alleen nog spannend wat de link naar de UT gaat doen
/edit
Ff een linkje :
http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_wirelessusbadapter.htm
bovendien heb ik die externe aansluiting er zelf een beetje opgemod door de antenne's te slopen en er een soort "pig tail" van te maken..
die zit weer ter versteviging op een koperen plaatje met een N connector en Aircom+ naar de 24dB grid.
Maar WAAAAR zijn nou die pigtail lucent connectors te krijgen? ik kan ze niet krijgen, nregens. Iemand HELLUP.
Ik heb kabel, antenne, maar geen connector
Dat vroeg ik me ook af ja...Op vrijdag 31 mei 2002 06:49 schreef morphje het volgende:
Antenne bouwers genoeg hier te vinden
Maar WAAAAR zijn nou die pigtail lucent connectors te krijgen? ik kan ze niet krijgen, nregens. Iemand HELLUP.
Ik heb kabel, antenne, maar geen connector
'K heb wel eens een site gevonden die ze verkocht, maar dat was in de USA, voor $40 per kabeltje