Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
shit zeg, zo`n 205 je heb ik ook gehad, en ja ook kaput gereden :`( balen balen balen.
maarre jou schuld of ben je aangereden ?
Nou, suc6 dan maar met solderen!Op donderdag 04 april 2002 21:23 schreef C001JU135 het volgende:
ik heb nu 6 hechtingen in mijn linkerarm
Automatiseren kan je leren!
Ik wil je als eerste condoleren met het verlies van je karretje.
Maar zou je wel nog de moeite willen nemen om aub een lijstje te printen met wat er nu naar welke mensen os verstuurd.
Het is verstuurt naar iedereen die alleen compleet klaar besteld hadden. < net
Het word maandag vestuurt voor de ret (mis alleen nog 10k potmeters)
Verwijderd
Kank die mooi imme net nieuwe bigtowertje modden
stiekem is morgen eigenlijk vandaag
[edit]De postbode is ook weer es laat hoor
Verwijderd
dus je mist de 10k potmeters met een raster van 25mm?Op vrijdag 05 april 2002 15:12 schreef C001JU135 het volgende:
het is verstuurd naar iedereen die alleen printjes hadden < vorige week.
daar is zeker moeilijk aan te komen?
wel jammer, voor de volgende keer maar 20mm(of is het nou 10?)?
huh, en wij mogen wachten bedoel je te zeggen ?Op zaterdag 06 april 2002 10:48 schreef Icey het volgende:
Ik moet nogsteeds wachten
Zo gezegd, zo gedaan.
Jij kan de ptt de schuld geven (lees: postbode uitschelden en trappen) ik MOET wel wachetn, want die van mij is nog niet klaarOp zaterdag 06 april 2002 11:51 schreef reiker het volgende:
[..]
huh, en wij mogen wachten bedoel je te zeggen ?
Verwijderd
YES, postbode is geweest met een pakje compleet. Even geduld gehad, maar het is er. Maar CJ, er zit een geel en zwart draadje aan. Klopt het dat ik nu gewoon het stekkertje van mobo af moet halen en hier aan het maken?? Want als ik die schema's zie is er meestal sprake van een 5V/12V met een nul én een HDD + en - aansluiting.Op vrijdag 05 april 2002 15:12 schreef C001JU135 het volgende:
Verwijderd
DREMEL TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik hebhem eindelijk binnen yes yes yes
Cj als je nog een auto zoekt
http://www.mastebroek.nl
staan genoeg op dacht ik
Verwijderd
ik heb mn vumetertje net binnen en heb hem gelijk aangesloten.
Ik heb geel en zwart verbonden met molex geel en zwart.
Op die twee lege gaatjes naast de optocoupler heb ik de hdd-led aansluiting aangesloten....
MAAR HIJ DOET NIETS!!!
polariteit van de Hdd-led aansluiting heb ik al veranderd en alle printbanen gecontroleerd. Alles lijkt te kloppen..
Doe ik iets verkeerd? Heb je hem bij jou wel getest?
Kheb hem binnen, alleen, hoe mot ik je betalen?Op vrijdag 05 april 2002 15:12 schreef C001JU135 het volgende:
het is verstuurd naar iedereen die alleen printjes hadden < vorige week.
als je ff rekening nummer geeft....
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wheeh volgens mij heb je hem dan gesloopt, want die gele en zwarte moeten toch op de HD led, en achter de optocoupler moet de stroom komen..Op zaterdag 06 april 2002 14:38 schreef ionize het volgende:
yo C
ik heb mn vumetertje net binnen en heb hem gelijk aangesloten.
Ik heb geel en zwart verbonden met molex geel en zwart.
Op die twee lege gaatjes naast de optocoupler heb ik de hdd-led aansluiting aangesloten....
MAAR HIJ DOET NIETS!!!
polariteit van de Hdd-led aansluiting heb ik al veranderd en alle printbanen gecontroleerd. Alles lijkt te kloppen..
Doe ik iets verkeerd? Heb je hem bij jou wel getest?
toch??
Laat maar.Op zaterdag 06 april 2002 15:53 schreef Damian het volgende:
[..]
Wheeh volgens mij heb je hem dan gesloopt, want die gele en zwarte moeten toch op de HD led, en achter de optocoupler moet de stroom komen..
toch??
Verwijderd
vergeten potmeters af te stellen
hoe kun je die zo optimaal mogelijk afstellen C?
kweet niet wrom
wh00h00 hij doet hetOp zaterdag 06 april 2002 16:44 schreef Damian het volgende:
dammit, hier doet ie helemaal niets
kweet niet wrom
waren een aantal banen niet helemaal goed gesoldeert bij de ledjes
nu wel
ff kijken of ik hem netjes kan inbouwen
het klopt dat je zelf ff de led aansluiting moet maken omdat dit bij ieder moederbord anders is... (je kan gewoon je hdd led afknippen en de draadjes op de ptintjes doen.
ja ik heb ze allemaal getest
en ja je moet wel ff beide potmeters op de middenstand zetten
DOE DAT NIET !!!!Op zaterdag 06 april 2002 15:53 schreef Damian het volgende:
[..]
Wheeh volgens mij heb je hem dan gesloopt, want die gele en zwarte moeten toch op de HD led, en achter de optocoupler moet de stroom komen..
toch??
7277942Op zaterdag 06 april 2002 15:52 schreef Damian het volgende:
[..]
Kheb hem binnen, alleen, hoe mot ik je betalen?
als je ff rekening nummer geeft....
op naam van B.Visser, Harderwijk
ik heb niks gezien...
naja. nog ff wachten tot maandag dan maar.
Verwijderd
ik heb net vanmiddag mn bigtower gemod.. raampje erin, ccfl, morgen zijn fans, baybus en vumeter aan de beurt..
Pics komen zodra de boel weer af is
THX AGAIN!
Wordt t in de toekomst misschien weer mogelijk
Ik begrijp dat je het momenteel veel te druk hebt omdat je nog 80.000 van die dingen moet maken
Verwijderd
er komt een nieuwe actie(geloof ik).Op zaterdag 06 april 2002 23:05 schreef jhead22 het volgende:
Ik zou er graag 1 bestellen: Bijde printplaten + alle onderdelen. helaas kan dat niet meer
Wordt t in de toekomst misschien weer mogelijk
Ik begrijp dat je het momenteel veel te druk hebt omdat je nog 80.000 van die dingen moet maken
CJ:
wil jij meedoen aan mijn super actie?
[topic=457794/1/50] <= die actie.
dat zou wel leuk zijn.
dan heb ik daar ook vu-metertjes bij.
(als het allemaal te regelen is)
Verwijderd
Ik moest wel solderen, ik heb blijkbaar nogal een ruwe postbode
Ik heb nog wel een vraagje, hoe stel ik em af? Ik heb dit:
1] potmeters op de middenstand
2] defrag aanzetten
3] potmeters zo afstellen dat de laatste led net knippert
proberen te doen, maar wat ik ook draai, stap 3 lukt me niet. dus nou gaat ie wel aan, maar ze gaan allemaal aan, ook bij korte activiteit (of hoort dat?)
nog een vraagje, de grote "chip" (jaja, n00b) op de hoofdprint wordt errug warm, hoort dat?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
lijkt me leukOp zaterdag 06 april 2002 23:09 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
er komt een nieuwe actie(geloof ik).
CJ:
wil jij meedoen aan mijn super actie?
[topic=457794/1/50] <= die actie.
dat zou wel leuk zijn.
dan heb ik daar ook vu-metertjes bij.
(als het allemaal te regelen is)
alleen zou ik er dn een langdurige actie van maken...
(ik hen ook al wat andere elektro dingetjes op de plank liggen voor een actie)
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
ik ben nu een kleine site aan het maken met een howtoOp zondag 07 april 2002 12:10 schreef ronaldmathies het volgende:
CJ, mischien is het een idee om op je eerste bericht een uitleg neer te zetten hoe je hem aansluit, ikzelf ben een noob op dit gebied en daarom heb ik een complete besteld. Maar als ik al deze berichten lees heb ik het idee dat het nog wel wat denk werk verijst hoe je de Geel/Zwarte draad aansluit. En waar je je HD op aan moet sluiten.
*w8 nog ff*
Toppie ben benieuwd.Op zondag 07 april 2002 12:16 schreef C001JU135 het volgende:
[..]
ik ben nu een kleine site aan het maken met een howto
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Ja, ok, daar kan ik wel goed in komen!Op dinsdag 02 april 2002 07:53 schreef Terror het volgende:
Staat allemaal in dit topicC blijft niet bezig. Hij poste dit topic er van uitgaande dat ie wat meer dan 10 requests kreeg. Werden er 100 nogwat. Nu doet ie het per run. Dus geen doorlopende actie.
Als ie weer zin/tijd heeft zou die weer een nieuwe actie beginnen. Gewoon alles goed in de gaten houden dus.
Maar ik zou wel graag de prints en de onderdelen die ik ervoor nodig heb willen hebben,
zou ie DAT misschien wel naar me toe kunnen/willen sturen denk je?
Want dan soldeer ik gewoon alles zelf...
Of wil ie dat ook niet meer doen?
ik hoop dat je begrijpt dat ik geen uitzonderingen ga meken...Op zondag 07 april 2002 14:39 schreef Game-Freak het volgende:
[..]
Ja, ok, daar kan ik wel goed in komen!
Maar ik zou wel graag de prints en de onderdelen die ik ervoor nodig heb willen hebben,
zou ie DAT misschien wel naar me toe kunnen/willen sturen denk je?
Want dan soldeer ik gewoon alles zelf...
Of wil ie dat ook niet meer doen?
het solderen van de print is niet het meeste werk, het zit um juist in het maken (etsen/boren) van de print.
Daarom had ik uiteindelijk ook printen besteld, maar ik weet niet pcies wat ik overhou, wat ik aan het einde nog over heb ga ik opbouwen en dan verkopen....
dat klopt, zie net op de lijst dat ik jouwe nog niet opgestuurt hebOp zaterdag 06 april 2002 20:02 schreef freakstar het volgende:
hmmz... volgens mij is ie hier nog niet..
ik heb niks gezien...
naja. nog ff wachten tot maandag dan maar.
Beter!!Op zondag 07 april 2002 12:16 schreef C001JU135 het volgende:
[..]
ik ben nu een kleine site aan het maken met een howto
Kan niet wachten!
Kan ik het zelf ook proberen te maken!!
jah het zijn klotebanners, als iemand ff kan mirroren plz help me out:P
Verwijderd
ok je hoort nog van me.Op zondag 07 april 2002 12:03 schreef C001JU135 het volgende:
[..]
lijkt me leuk
alleen zou ik er dn een langdurige actie van maken...
(ik hen ook al wat andere elektro dingetjes op de plank liggen voor een actie)
maar als we dan samen doen, alleen printjes+onderdelen(niet solderen)
de printjes hoef je toch niet te boren als je ze besteld?
ik zal kijken of ik kan mirrorenOp zondag 07 april 2002 18:55 schreef C001JU135 het volgende:
lees dit ff als je niet weet hoe je je print op moet bouwen !!!
jah het zijn klotebanners, als iemand ff kan mirroren plz help me out:P
(ik mirror niet zelf, heb maar een upload van 15kb/s)
ik hoef dan niet meer te boren neeOp zondag 07 april 2002 19:45 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
ok je hoort nog van me.
maar als we dan samen doen, alleen printjes+onderdelen(niet solderen)
de printjes hoef je toch niet te boren als je ze besteld?
[..]
meer geblaat
Verwijderd
jah, ik help zelf mee aan http://www.ccmod.com (ik heb samen met iemand de layout gemaakt, preview van layout: http://preview.ccmod.com )Op zondag 07 april 2002 19:54 schreef C001JU135 het volgende:
alleen doe me 1 plezier en ga met een webby werken met een database !!!!
veeeel makkelijker. ja daar ben ik 'the hard way' achter gekomen![]()
ik _hoop_ dat ze voor mij daar een DB willen maken.
als ze dat doen is het wel makkelijk.
als ze dat niet doen dan zoek ik iemant op GoT, die krijgt dan alles met x% korting
dit is wel errig spammerig niet dan? nouja zowel sorry dan
Het is lastig om je specs up to date te houden
Verwijderd

welk schema en layout hoort nou bij dit plaatje ( deze wil ik graag hebben)
deze niet want hier ziiten alleen maar weerstandjes op en geen potmeters

en deze horen hier bij
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
ik zit hier toch pas aan de 16 hoorOp zondag 07 april 2002 20:46 schreef Terror het volgende:
Potmeters zijn (regelbare)weerstanden. Wow 31e tabblad alweerGaat lekker.
ik heb me posts per pagina op 50 staan.
maar een potmeter is idd een weerstand, de middelste is de ingang en 1 van de andere 2 kan je gebruiken als regelbare weerstand.
Ik heb nu 1 complete binnen, maar ik heb 1 complete en 1 alles los besteld!
Verwijderd
Voor de vertraging van de LEDjes wordt gebruik gemaakt van de 4,7 UF elco in combinatie met P2.Op maandag 08 april 2002 08:25 schreef Meelobee het volgende:
Kan iemand mij (n00b) uitleggen hoe ik mn metertje moet afstellen? M'n meter gaat wel aan, maar ook alle lampjes gaan aan bij de minste geringste HD activiteit. Het lijkt mij dat dan alleen de groene aan zouden moeten gaan, of niet? (Doordat ze iedere X allemaal aangaan is die "grote chip" errug heet, kan dit kwaad?)
P1 bepaalt de vertraging bij het uitgaan van de LED's.
Als al je LEDjes dus bij hele korte pulsen al aan gaan, is het waarschijinlijk dat de 4,7uF elco niet aanwezig is. (lees: stuk is of niet aangesloten is of niet goed contakt maakt).
Btw, dat de LM3914 warm wordt is normaal, aangezien ie alle LED'S moet aansturen.
Als je ff het Topic had doorgelezen had je kunnen zien dat CJ alle kant&klare al had verzonden en ook de printjes los had hij al verstuurd.Op maandag 08 april 2002 10:12 schreef Gman het volgende:
Hey C001JU135.
Ik heb nu 1 complete binnen, maar ik heb 1 complete en 1 alles los besteld!
De printjes + losse onderdelen komen 'denk' ik deze week, als CJ zelf nog even wil reply-en hebben we wat meer zekerheid, want ik las ook dat er wat moeite was met een bepaalde potmeter (het raster ofzo?)
Maar nu zit ik toch ff te kijken hoe wat nu precies moet.
Er zitten 2 draadjes aan een gele en een zwarte en als ik alles goed zie dan moet de rode op de rode draad van een molex connecter (of zit ik toch fout en is het toch de rode:?).
En dan komt het volgende. Als je het printje van boven bekijkt zo dus
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| -------------------------- |Z 25K 10K | |G | | R1 ? ?1 | | R2 ?2 | | | | LM3914 CNY17 | | | |. . . . . . . . . . . | |------------------------| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Nu zit ik met een aantal vragen.
Bij ?1 zit een gaatje en bij ?2 ook. Volgens mij moet je hier de het draadje aan maken waar je alles mee aan het moederbord maakt. Klopt dit en in welk gaatje moet je dan het blauwe draadje duwen en in welk gaatje het witte draadje.
Als ik alles goed heb bekeken komt bij pinnetje 11 de negatieve kan van de led (is het korte pootje met de de bolle kant of niet
En dan heb ik nog 1 vraagje wat is nu ledje 1 zit dat bij pinnetje 1 of bij pinnetje 10??
Ik hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven.
Maar nogmaals mijn complimenten C
Maar wat ikz ei moet in principe toch kloppen of niet?
DAn zit ik alleen nog een beetje in m'n maag met aan welke draad van het moederbord moet in welk gaatje komen??
BTW wel lol dat ik dingen uitleg aan mensen die bij mij fout zijn gegaan. (Mijn eigen vu-meter opgeblazen
Verwijderd
Bij het negatieve pootje heeft een LED een plat vlakje...Op maandag 08 april 2002 15:39 schreef Terror het volgende:
Zou bij die leds effe checken wat de negatieve kant is. Heb hier serieus ledjes waar het niet bij klopt.
En is dit de kant met het korte pootje watn je ziet het neuwelijks bij doorzichttige blauwe ledsOp maandag 08 april 2002 17:21 schreef exter het volgende:
[..]
Bij het negatieve pootje heeft een LED een plat vlakje...
Ik heb hem binnen en het werkt..
Ga even een filmpje maken met camera nadat ik heb hem afgeregeld..
Zou iemand een pic ofzo kunnen posten van de beste instelling van de POT meters ?
Ik ben al wat aan het prutsen geweest, maar het wil niet echt..
Ik heb eerst beide in het midden gezet. Toen de 10K en daarna de 25K..Op maandag 08 april 2002 18:19 schreef freakstar het volgende:
Ik heb em ook binnen !!
Zou iemand een pic ofzo kunnen posten van de beste instelling van de POT meters ?
Ik ben al wat aan het prutsen geweest, maar het wil niet echt..
Foto's komen... pas na negen uur ofzo.. je kan hier wel afvast het fimpje halen. De ACE is ingepakt met winace en 1 mb kleiner.. voor de modemers onder ons..
Hoe heb je hem opgeblazen dan?Op maandag 08 april 2002 15:56 schreef Terror het volgende:
BTW wel lol dat ik dingen uitleg aan mensen die bij mij fout zijn gegaan. (Mijn eigen vu-meter opgeblazen) Daarom heb ik de onderdelen voor poging 2 maar hier besteld.
Wat had je dan verkeerd gedaan?
Verwijderd
Nee, plat vlakje op zijkant LEDje...Op maandag 08 april 2002 18:00 schreef Terror het volgende:
Plat vlakje op het pootje bedoelt ie. Volgensmij hoort dat de lange te zijn. maar zoals ik al zei. Ik heb een stel liggen waar dat niet klopt.
Aan de kant van het korte pootje.
Is niet moeilijk te onthouden: K van Kathode en Korte pootje.
Het afregelen van de schakeling is wat lastig, omdat zowel het verhogen van de weerstand met P1=25k als het verlagen van de weerstand met P2=10k tot gevolg heeft dat er meer LEDjes gaan branden.
Bovendien regelt P2 hoe snel de elco is opgeladen en regelt P1 hoe snel ie weer is ontladen.
Kortom, het wordt wat experimenteren.
Verwijderd
Oftwel de negatieve kant heeft een plat vlakje en heeft een kort pootjeOp maandag 08 april 2002 19:23 schreef exter het volgende:
[..]
Nee, plat vlakje op zijkant LEDje...
Aan de kant van het korte pootje.
Is niet moeilijk te onthouden: K van Kathode en Korte pootje.
Ik heb nu alles zo gesoldeerd nog niet eraan gemaakt geen tijd
12 volt schoot los over mijn ledjes en ic'tjes. all fried.Op maandag 08 april 2002 19:23 schreef Game-Freak het volgende:
[..]
Hoe heb je hem opgeblazen dan?
Wat had je dan verkeerd gedaan?
Nog even over die polen van diodes. Heb er hier 8 waarvan er 3 niet aan dit verhaal voldoen. Toevallig allemaal oranje.
Ik gebruik blauwe leds van 3mm ik hoop dat alles zo klopt maar de regel die ik op noemde in mijn vorige post klopt in principe wel dus.Op maandag 08 april 2002 23:31 schreef Terror het volgende:
[..]
12 volt schoot los over mijn ledjes en ic'tjes. all fried.
Nog even over die polen van diodes. Heb er hier 8 waarvan er 3 niet aan dit verhaal voldoen. Toevallig allemaal oranje.
Dus als ik het fout heb kan ik in ieder geval niets opblazen want dat is mijn grootste angst altijd met zo'n electrische schakels.Op maandag 08 april 2002 23:38 schreef Terror het volgende:
volgensmij klopt ie wel. En als ie niet klopt of je hebt het zelfde probleem als mij dan licht er minder/niks op. Geen punt verder. Effe je diodes andersom plaatsen. Gaat niks kapot ofzo.
Ik vond wel dat die ic errug warm werd hoor.Op maandag 08 april 2002 23:48 schreef Terror het volgende:
Nope, blaast niks op. En zolang je je op optocoupler goed aansluit (6 potige ic) dan kan je je mobo praktisch ook niet beschadigen. 1 tip. Zet die 12 volt goed vast(das die gele) Tenzij je extra licht effecten wilt hebben
Heb het geheel nu aan 7V gehangen.. (geel op geel, zwart op rood). Leds zijn dan nog fel zat.. Kan best zijn dat de hele schakeling ook nog wel werkt op 5V.. Ken de exacte specs van de ic niet..
hoe kan je ervoor zoregen dat alle leds gaan branden?? dan kan ik goed testen...
Verwijderd
Optocoupler even verwijderen en aansluitingen 4 en 5 met een draadje doorverbinden.Op dinsdag 09 april 2002 13:58 schreef Icey het volgende:
hij werkt niet goed hieroalleen als ik de ledprint er op een hele rare manier indruk, ik denk dat er ergens iets geen goed cntact maakt ofzo...
hoe kan je ervoor zoregen dat alle leds gaan branden?? dan kan ik goed testen...
LM 3914 werkt bij spanningen vanaf 3 Volt.Op dinsdag 09 april 2002 08:24 schreef shades het volgende:
[..]
Ik vond wel dat die ic errug warm werd hoor.
Heb het geheel nu aan 7V gehangen.. (geel op geel, zwart op rood). Leds zijn dan nog fel zat.. Kan best zijn dat de hele schakeling ook nog wel werkt op 5V.. Ken de exacte specs van de ic niet..
hohoh, ff rustig, wat moet ik preises doenOp dinsdag 09 april 2002 14:07 schreef exter het volgende:
[..]
Optocoupler even verwijderen en aansluitingen 4 en 5 met een draadje doorverbinden.
bijde pots staan in het midden, dus wat doe ik fout?
oohja, ik moet hem onder een hoek van 90* zetten, anders doet ie het niet, dus iets maakt geen contact...
Verwijderd
niet.Op dinsdag 09 april 2002 15:19 schreef Icey het volgende:
Ik heb het opgelost, er is 1 printbaan kapot, als ik mijn schaar erovereen leg werkt ie wel (over het kapotte gedeelte).
enig idee hoe ik dit ga overbruggen zonder dat ik de beschikking heb over een soldeer bout?
Je zou er iets overheen kunnen plakken dat wel geleidt. Maar het beste lijkt me nog steeds solderen. Anders moet je ff bij je op school vragen of je daar ff mag solderenOp dinsdag 09 april 2002 15:19 schreef Icey het volgende:
Ik heb het opgelost, er is 1 printbaan kapot, als ik mijn schaar erovereen leg werkt ie wel (over het kapotte gedeelte).
enig idee hoe ik dit ga overbruggen zonder dat ik de beschikking heb over een soldeer bout?
Verwijderd
ik had een kant en klare besteld maar ik heb nog niks bimme kan je me ff vertellen wanneer die op de bus is gegaan.
ik kan niet solderen opschool, havo-vwo, alleen maar leren, dus geen technische vakkenOp dinsdag 09 april 2002 15:50 schreef aP_ het volgende:
[..]
Je zou er iets overheen kunnen plakken dat wel geleidt. Maar het beste lijkt me nog steeds solderen. Anders moet je ff bij je op school vragen of je daar ff mag solderen
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik ook... en ik vond het een van de leukste vakken...Op dinsdag 09 april 2002 17:21 schreef reiker het volgende:
goh, apart, ik heb in vwo1, 2 en drie toch wel (verplicht) techniek gehad
Verwijderd
't is heel primitief, maar je kunt het uiteinde van een schroevendraaier heet stoken boven het gasstel of iets en dan een stukje soldeertin met harskern nemen, dit op de breuk van de printbaan leggen en dan met de hete schroevendraaier de tin laten vloeien.Op dinsdag 09 april 2002 16:16 schreef Icey het volgende:
[..]
ik kan niet solderen opschool, havo-vwo, alleen maar leren, dus geen technische vakken
Ik weet 100% zeker dat ik de volgende keer als ik zoiets doe alles laat maken dus dan ook exht alles dat ik er alleen nog maar stroon aan moet maken.
Vind dit echt heel zonde zal morgen ofzo es gaan kijken voor nieuwe potmeters en misschien heb ik geluk en doet ie het dan weer ik hoop het wel maar vrees hetzelfde.
Dus als C er toevallig nog een over heeftg ik voel me wel geroepen voor een nieuwe als dat megelijk zou zijn.
Hier ga je toch bijna van huilen.
Verwijderd
ik ga samen met CJ (en vele andere) een super inkoop actie maken.Op dinsdag 09 april 2002 20:02 schreef jbcyber het volgende:
volgens mij heb ik net mijn printje professioneel (not) naar de kloten geholpen. Twee prontbanen compleet verwoest heb ik kunnen maken met wat draadjes en volgens mij had ik fik in de potmeters.
Ik weet 100% zeker dat ik de volgende keer als ik zoiets doe alles laat maken dus dan ook exht alles dat ik er alleen nog maar stroon aan moet maken.
Vind dit echt heel zonde zal morgen ofzo es gaan kijken voor nieuwe potmeters en misschien heb ik geluk en doet ie het dan weer ik hoop het wel maar vrees hetzelfde.
Dus als C er toevallig nog een over heeftg ik voel me wel geroepen voor een nieuwe als dat megelijk zou zijn.
Hier ga je toch bijna van huilen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
daar kan je ook hddvu meters kopen.
Ik denk dat dat een sterk plan is. Zal ik dan wel weer van de partij zijn want ik denk dat ik deze niet meer werkend krijg.Op dinsdag 09 april 2002 20:48 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
ik ga samen met CJ (en vele andere) een super inkoop actie maken.
daar kan je ook hddvu meters kopen.
Was ooit zo blij dat ik boven aan de lijst stond. Volgensmij is die lijst opgedeelt ge-inverteerd en sta ik nu helemaal achteraan ofzo.
Wat meer info pls. Is alles nu daadwerkelijk verstuurd?
Dit topic is gesloten.
![]()