Op donderdag 28 maart 2002 18:51 schreef C001JU135 het volgende:
bijna vergeten op de bus te doen
Ik w8 met smart!
Automatiseren kan je leren!
Verwijderd
en aan gesloten...
maar na een tijdje klooien omdat ie het niet wou doen...
IS MIJN MoBo DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD.
k*t%$#$%$@#E@#@#@! :(:(:(:(:(:(:(
Tenminste mijn ide contollers zijn dood, dus ik kan alleen niet booten het is een Abit be6. Dus hij ziet ook geen cd-rom station enzo.
Misschien weten jullie of en hoe ik em nog aan de praat kan krijgen, ik ben alvast ant kijke naat een nieuw MoBo
Verwijderd
LOLOp donderdag 28 maart 2002 22:18 schreef Caswallawn het volgende:
Nou heb ik zelf dat ding in mekaar gesoldeerd,
en aan gesloten...
Tenminste mijn ide contollers zijn dood, dus ik kan alleen niet booten het is een Abit be6. Dus hij ziet ook geen cd-rom station enzo.
Misschien weten jullie of en hoe ik em nog aan de praat kan krijgen, ik ben alvast ant kijke naat een nieuw MoBo
sorry, ik heb precies het zelfde gehad.
toe ik een tijdje geleden mijn eigen led meter inelkaar had geprutst waren mijn controllers ook dood!
heb je iets verkeerd om aangeslotenOp donderdag 28 maart 2002 22:18 schreef Caswallawn het volgende:
Nou heb ik zelf dat ding in mekaar gesoldeerd,
en aan gesloten...
Verwijderd
wat heb je allemaal gedaan?Op donderdag 28 maart 2002 22:18 schreef Caswallawn dat zijn mobo dood is.
mischien de vumeter ff losmaken van je mobo, en de oude hdd led er weer op.
mischien helpt c-mos resetten(via jumper op mobo, ik weet niet welke vanuit hier).
welke heb je op de bus gedaan? van wie?Op donderdag 28 maart 2002 18:43 schreef C001JU135 het volgende:
woei!!!
de eerste 15 zijn de deur weer uit, maar nu moek zelf ook weer weg dus de rest moet ff w88, ik heb zomaar mensen uit de lijst gehaald die nu krijgen(kant en klare zijn nog niet verstuurt) dus let zaterdag op je bus
PS ik moetvan die enveloppe plak strip
/me hoopt dat die van hem er bij zit
ik heb er nu een paar gemaakt (test test) en het werkt!!!
ik heb bijna alle ledprints in elkaar gebakken, nu alleen de stuurprintjes nog
btw 5 van die dingen achter elkaar is wel
Verwijderd
zou je een lijstje kunnen geven aan wie je de zooi hebt gestuurd?Op donderdag 28 maart 2002 18:43 schreef C001JU135 het volgende:
woei!!!
de eerste 15 zijn de deur weer uit, maar nu moek zelf ook weer weg dus de rest moet ff w88, ik heb zomaar mensen uit de lijst gehaald die nu krijgen(kant en klare zijn nog niet verstuurt) dus let zaterdag op je bus
PS ik moetvan die enveloppe plak strip
hoop.....hoop.....hoop
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
ik heb dit keer alles met pen geschreven en ook het retouradres duidelijk geschreven zodat het in iedergeval nit kan blijven hangenOp vrijdag 29 maart 2002 21:30 schreef Terror het volgende:
Jammer, ben ik ondanks dat ik boven aan de lijst sta toch niet 1e. Nu maar hopen dat je ze niet terug krijgt
alleen had ik nog nooit een straatnaam van 2 letters gehoord
Verwijderd
wtf een straatnaam met 2 letters? bestaat dat echt? welk dorp/stad?Op vrijdag 29 maart 2002 22:32 schreef C001JU135 het volgende:
[..]
ik heb dit keer alles met pen geschreven en ook het retouradres duidelijk geschreven zodat het in iedergeval nit kan blijven hangen
alleen had ik nog nooit een straatnaam van 2 letters gehoord( ra )
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
/me de eerste?Op zaterdag 30 maart 2002 11:23 schreef Terror het volgende:
En? Zijn er al mensen blij gemaakt vandaag?
edit: jep, ik heb ze, tnx C
edit2: geld komt er asap aan
Verwijderd
zo doe je datOp zaterdag 30 maart 2002 11:57 schreef Terror het volgende:
LOL, niet betaald, niet 1e op de lijst en wel 1e ontvangen
edit: kon het niet laten
Verwijderd
printjes zijn binnen
zag de postbodste de post binnuhh gooie (rukt zowat de post uit de handjes
en jaa hoor de printjuhss..
lekker bakken deze passe
COO1JUU35 BEDANKT
na een hoop gezeik gezeur en andere nare dingen , is het wachten beloond .. de postbode propt ze 1 minuut net naar binnen ..
* cyclone is blij
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
MOOI!
Maarruh, heeft iemand ook een schema ?!?
Automatiseren kan je leren!
wat is dat voor bekend printje ?Op zaterdag 30 maart 2002 12:12 schreef LAuWe het volgende:
[..]
zo doe je dat
edit: kon het niet laten
[afbeelding]
morgen zet ik een comp howtoo op het internet.
ik zal nu ff een foto posten vaan mijne, kan je um namaken
nah die komen zo wel thuis
Ik heb het schema van circuitsonline gebruikt btw.
jah ik weet dat ik de shiftknop meer moet gebruiken.
de ledjes moeten allemaal aan de koperzijde van de print, dus niet zoals normaal, dit omdat dat makkelijker is met de connector tussen de printjes.
De lanhe pootjes van de ledjes moeten van de connector af dus die worden allemaal met elkaar verbonden.
Als je meerdere kleuren gebruikt, de kant waar de etra baan likt voor alle anodes die led die brand het eerste.
suc6
PS. als je ut niet snapt ff w88 op pics
[edit]
als ieand ff een fototje kan maken van de printjes vanaf de componentzijde dan kan ik ff een componentopstellinkie tekenen
Verwijderd
En alle mensen die ongeduldig en wantrouwend waren: heb een beetje vertrouwen in de mensen die wat regelen voor hun mede tweakers, das een stuk leuker werken
Ik had vertrouwen, maar er waren ook mensen die dat niet haddenOp zaterdag 30 maart 2002 23:16 schreef Capice het volgende:
En alle mensen die ongeduldig en wantrouwend waren: heb een beetje vertrouwen in de mensen die wat regelen voor hun mede tweakers, das een stuk leuker werken(en ik spreek uit ervaring
)
Ik kan mijn ledprint niet ontdekken op die foto.
Maar ik zie dat C al aardig ver is met solderen
Heb express niet iedere keer gevraagd hoe de status is.. Ben echt benieuwd hoe het eruit gaat zien als hij eenmaal is ingebouwd..
Wel prettig ook dat je de led-print en de led-driver-print los kan koppelen zodat je evt. de led-driver-print op een andere locatie kan hangen... (door verbinden met ribbon-cable enzo)
Verwijderd
3914 is lineair
kan wel, geeft een minder leuk/mooi effect
Verwijderd
ik heb al ooit eerder zoiets geprobeerd te maken maar dat is toen niet gelukt (waarom weet ik niet). dus ik heb nog onderdelen. als ik die er op zet, en ze blijken het niet te doen, overleeft het printje het dan als ik dat dan lossoldeer en weer opnieuw er op ga solderen?
owja, een pcb+onderdelen-schema zou wel handig zijn
Verwijderd
thnxOp zondag 31 maart 2002 20:29 schreef Terror het volgende:
3915 is logaritmisch
3914 is lineair
kan wel, geeft een minder leuk/mooi effect
ja dat kan, ik heb er hier ook 1 met de 3915Op zondag 31 maart 2002 20:27 schreef Jiver het volgende:
ff een vraagje, in deze schakeling gebruik je de LM3914 kun je ook de LM3915 ervoor gebruiken? die heeft volgens mij dezelfde eigenschappen???
yups dat is ook geen probleem.Op zondag 31 maart 2002 20:30 schreef LAuWe het volgende:
ik had nog ff een vraagje.
ik heb al ooit eerder zoiets geprobeerd te maken maar dat is toen niet gelukt (waarom weet ik niet). dus ik heb nog onderdelen. als ik die er op zet, en ze blijken het niet te doen, overleeft het printje het dan als ik dat dan lossoldeer en weer opnieuw er op ga solderen?
denk je dat de lading van een 4u7 elcotje een printje kan vernielen ?? neuhhh,Op zondag 31 maart 2002 20:32 schreef Terror het volgende:
Jup overleeft het wel. Voor de zekerheid condensator eerst ontladen.
Verwijderd
welke is mooier? die met de LM3914 of die met de LM3915?Op zondag 31 maart 2002 20:43 schreef C001JU135 het volgende:
[..]
ja dat kan, ik heb er hier ook 1 met de 3915
[..]
Verwijderd
ok toch maar naar de winkel danOp zondag 31 maart 2002 20:45 schreef C001JU135 het volgende:
de lm3914 is mooier.
bij de 3915 is het meer alles aan of alles uit
Verwijderd
Alleen beetje jammer dat mn mobo (msi K7T266 pro2) half dood is... 3 pci sloten werken niet meer... Als ik mn NIC er in druk begint mn pc keihard te piepen en krijg ik niet eens beeld meer terwijl hij wel Win XP opstart
Volg topic sinds vandaag, wat een toppertje!Op zaterdag 30 maart 2002 18:13 schreef C001JU135 het volgende:
Ow jah, als je onderdelen gaat kopen let dan wel op dat je voor die potmeters de 15mm versie neemt, deze zijn iets groter en je kan er een asje in klikken.
[/sub]
Kan je er voor mij ook één maken?
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
je zal eventjes moeten wachten op de volgende inkoop actie voor hddvu metertjes.Op zondag 31 maart 2002 23:50 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Volg topic sinds vandaag, wat een toppertje!
Kan je er voor mij ook één maken?
eventjes sosiaal: gelukkig paasen
ik ga nu
En tweede PAASDAG een ÉÉN april, dat wordt lachen.....
welte
de hond heb alle printjes naar de typus geholpen
Als je wil heb ik nu wel ledprints van 2 3 en 4 leds
Verwijderd
lol, 1 aprilOp maandag 01 april 2002 10:07 schreef C001JU135 het volgende:
hmmz
de hond heb alle printjes naar de typus geholpen![]()
Verwijderd
weet je welke dag het is? 1 aprilOp maandag 01 april 2002 10:07 schreef C001JU135 het volgende:
hmmz
de hond heb alle printjes naar de typus geholpen![]()
Verwijderd
(ben weer terug van huwelijksreis dus tijd om te MODden!)
Op maandag 01 april 2002 10:09 schreef LAuWe het volgende:
[..]
lol, 1 april![]()
jaja kon het niet latenOp maandag 01 april 2002 10:11 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
weet je welke dag het is? 1 april
Kan ik een LED METER bij je bestellen, nu je toch weer nieuwe gaat maken...... Ik zou er ook graag een van jou ontwerp willen ontvangen!!
BB
Verwijderd
Worden er nog nieuwe gemaakt???, ik ben eigenlijk ook wel heel erg geinteresseerd.
las dat je printjes had verstuurd, maar ik heb nog nix ontvangen, had alleen hoofdprint + losse onderdeeltjes
Dus een soort samenvatting, met alles bij elkaar.
Dan stijg je tot de graad van meester-MODder, oftewel: leer ons ook iets!!
Vorige 2~3 pagina's staat dat...Op maandag 01 april 2002 19:32 schreef Bart_Banaan het volgende:
Kan je voor ons laatkomers misschien een printlay-out, onderdelenlijst, fototjes etc kunnen plaatsen.
Dus een soort samenvatting, met alles bij elkaar.
Dan stijg je tot de graad van meester-MODder, oftewel: leer ons ook iets!!
Als ie weer zin/tijd heeft zou die weer een nieuwe actie beginnen. Gewoon alles goed in de gaten houden dus.
Ik ben niet ongeduldig maar ik zou graag willen weten of deze week nog alle bestellingen worden verstuurd dan kan ik een beetje voor uit plannen wat ik nog allemaal moet doen
ThaHandy heeft wel een doorlopende actie, zieOp maandag 01 april 2002 23:42 schreef Game-Freak het volgende:
Maar hoezo kan er dan eigenlijk niet meer besteld worden?
[topic=420891/1/25]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Wat dan?Op dinsdag 02 april 2002 12:42 schreef Sjoak het volgende:
me vu meter is dood
verkeerd aangesloten?
Schijnt ook wel risky te zijn.
Verwijderd
dat dacht ik ook jaOp dinsdag 02 april 2002 14:57 schreef Terror het volgende:
Daarom zit er toch een optocoupler op? Scheiding tussen voeding en mobo zegmaar.
Verwijderd
is ook zo, maar ik heb er toch al een opto tussen hangen(hddled en mobo) dus dan gaat de vumeter na de opto die ik nu al heb.Op dinsdag 02 april 2002 15:01 schreef LAuWe het volgende:
[..]
dat dacht ik ook ja
Verwijderd
Heb je het al wel naar me opgestuurd????
Verwijderd
maar ik heb gewoon 2 hoofd en 2 led printjes besteld en nog steeds niet ontvangen. dus er moest niets op gesoldeert worden ofzo. Is het normaal dat ik die nu nog niet heb ?
BTW : ik woon in België en mijn LCD werd in 2 dagen gelevert dus das zou niet echt een probleem mogen zijn ...
Verwijderd
van wie?Op woensdag 03 april 2002 12:55 schreef C001JU135 het volgende:
vandaag gaan er weer een aantal de deur uit
als je dat er nou bij zou zetten dan maak je ons blij.
en van wie heb je ze al verstuurd?
Ik hoop echt dat ie snel komt !
* Beekforel wacht in spanning
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
jah dat wil ik ook wel weten.Op donderdag 04 april 2002 08:31 schreef Meelobee het volgende:
Kan je misschien een lijstje posten met wie je al verstuurd hebt?
alle mensen die alleen printjes hebben dat is verzonden.
alle opgebouwde printen gaan morgen de deur uit (zou gisteren gebeuren maar door omstandigheden iets verlaat).
Behalve die van ICEY maar die weet waarom dat is
Dat betekend dat alleen de mensen die printen + onderdln hebben besteld nog niet verstuurt is, dit stuur ik zo snel mogelijk op, maar het scheint nogal lastig te zijn om die #@$@#!$#@! 25K potmeters met een 15mm raster te krijgen voor de winkels...
Verwijderd
ik zal wel even zoeken naar 25k met raster van 15mm.(morgen in de stad).Op donderdag 04 april 2002 19:28 schreef C001JU135 het volgende:
ok hier een leine update
alle mensen die alleen printjes hebben dat is verzonden.
alle opgebouwde printen gaan morgen de deur uit (zou gisteren gebeuren maar door omstandigheden iets verlaat).
Behalve die van ICEY maar die weet waarom dat is
Dat betekend dat alleen de mensen die printen + onderdln hebben besteld nog niet verstuurt is, dit stuur ik zo snel mogelijk op, maar het scheint nogal lastig te zijn om die #@$@#!$#@! 25K potmeters met een 15mm raster te krijgen voor de winkels...
ik zoek nu wel ff op inet
[edit]
nix op inet te vinden
ik hoop dat ie er genoeg heb, de enveloppen liggen klaar alleen nog die potjes er bij in.
Verwijderd
Componenten
R1 = 1,2 kW
R2 = 3,9 kW
Potmeter1 = 10 kW
Potmeter2 = 25 kW
C1 = 4,7 mF (elco ?)
D1-D10 = LED
IC1 = CNY 17
IC2 = LM 3914
Waar komen die dingen nauw ?

dus lijstje nodig
1 = - of + naar ...
2 = - of + naar ...
3 = R1 of R2
4 = R1 of R2
5 = - of + naar ...
6 = - of + naar ...
zijn de + en - van de led print juist ? of moet het andersom?
De waarden van de potmeters zijn duidelijk.
en is er nergens een opto-coupler nodig ???
ff helpen aub, dan is het voor eens en altijd duidelijk
Maar het is niet mijn schuld
SCHADEVERGOEDING voor dit LEED
-geintje natuurlijk ;)-
zwarte en gele draad zijn zo gekozen dat ze op dezelfde manier in een molex kunnen, zwart is dus - (GND) en geel +12V.Op donderdag 04 april 2002 20:53 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ik heb hulp nodig en weet niet of ik de enige ben, maar echt alles lezen van 30 pagina's doe ik niet, bijna 15 pagina's gedaan nu
Componenten
R1 = 1,2 kW
R2 = 3,9 kW
Potmeter1 = 10 kW
Potmeter2 = 25 kW
C1 = 4,7 mF (elco ?)
D1-D10 = LED
IC1 = CNY 17
IC2 = LM 3914
Waar komen die dingen nauw ?
[afbeelding]
dus lijstje nodig
1 = - of + naar ...
2 = - of + naar ...
3 = R1 of R2
4 = R1 of R2
5 = - of + naar ...
6 = - of + naar ...
zijn de + en - van de led print juist ? of moet het andersom?
De waarden van de potmeters zijn duidelijk.
en is er nergens een opto-coupler nodig ???
ff helpen aub, dan is het voor eens en altijd duidelijk
nummer 3 is de 3k9 weerstand en 4 is de 1k2 weerstand.
nummer 5 en 6 moeten dus naar het moederbord, welke + en min is is bij elk moederbord anders, maar je maakt niets kapot als je dit andersom doet.
en ok de ledprint is de + gezamelijk, de lange pootjes van de ledjes worden dus aan elkaar geknoopt. (platte zeide van de led naar de connector toe. (EN DE LEDS MOETEN OP DE SOLDEERZIJDE).
het kleine zwarte blokje is een optocoupler, dit hoeft dus niet meer buiten de print te gebeuren...
suc6
en ik heb een zere linkerteelbal veel erger !!!Op donderdag 04 april 2002 21:23 schreef C001JU135 het volgende:
[..]
ja dat was mijn auto
ik heb nu 6 hechtingen in mijn linkerarm
zat je bij C.. in??Op donderdag 04 april 2002 21:55 schreef Sjoak het volgende:
[..]
en ik heb een zere linkerteelbal veel erger !!!
what happend?
ongelukjeOp donderdag 04 april 2002 21:59 schreef Fire_Bird het volgende:
[..]
zat je bij C.. in??
what happend?
wat precies???Op donderdag 04 april 2002 22:01 schreef Sjoak het volgende:
[..]
ongelukje
Verwijderd

Componenten
R1 = 1,2 kW
R2 = 3,9 kW
Potmeter1 = 10 kW
Potmeter2 = 25 kW
C1 = 4,7 mF (elco ?)
D1-D10 = LED
IC1 = CNY 17
IC2 = LM 3914
bedankt CJ voor de info en beterschap toegewenst aan jullie beiden
Dan zou ik hem dus zaterdag kunnen verwachten, en anders maandag !!
Ow ja, de connector om de led print aan de hoofdprint te verbinden, is dat een vrij algemene connector ??
Ik wil er namelijk een kabeltje tussen maken.
Nog een vraagje, als er iets stuk gaat door de post, hoe moet het dan verder ???
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()