Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

printen en kant en klaar VU meters.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 2.143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 14:33 schreef memendo het volgende:
Ok ik heb nu een vaag probleempje met die VU meter.

Ik heb hem gister ff goed afgesteld, zodat hij de schijfactiviteit goed weer gaf. En hij deed het de hele tijd goed. Maar vanmorgen start ik mijn sys op en hij geeft de schijfactiviteit niet meer goed weer. Als er geen activiteit is branden er zo 5 a 6 leds terwijl ik dat had afgesteld op 1 led. En ik heb niets aan de potmeters meer gedaan. Hoe kan dit?

edit
En als ik mijn schijf dan vol de sporen heb gegeven doet hij het wel weer goed.
Beetje vaag, om mijn Vu meter goed te laten werken moet ik dus elke keer eerst mijn schijf ff vol belasten.
Dan is er toch iets mis met je schakeling, want de Vu-meter kent uiteindelijk maar 2 standen, dat is aan en dat is uit.
Loopeffect van de LEDjes wordt enkel veroorzaakt door het opladen van het elcootje van 4,7uF.
Het feit dat je al moeilijkheden had bij het afregelen van het ding duidt al op een euvel.
Je kunt de schakeling helemaal niet afstellen op 1 LEDje bij geen schijf-activiteit. De optocoupler krijgt niks op z'n ingang, dus de tor die er in zit zal volledig sperren en alle LEDjes blijven uit.
Tenminste, in een schakeling zonder defect.
Je kan het printje controleren op onderbrekingen, slecht solderingen , sluitingen door kliedertjes tin e.d.
Optocoupler er even uit, pen 4 en 5 doorverbinden, 25k pot op maximale weerstand, 10k pot stukje dicht draaien en alle LEDs moeten aangaan.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 04 mei 2002 17:42 schreef exter het volgende:

[..]

Dan is er toch iets mis met je schakeling, want de Vu-meter kent uiteindelijk maar 2 standen, dat is aan en dat is uit.
Loopeffect van de LEDjes wordt enkel veroorzaakt door het opladen van het elcootje van 4,7uF.
Het feit dat je al moeilijkheden had bij het afregelen van het ding duidt al op een euvel.
Je kunt de schakeling helemaal niet afstellen op 1 LEDje bij geen schijf-activiteit. De optocoupler krijgt niks op z'n ingang, dus de tor die er in zit zal volledig sperren en alle LEDjes blijven uit.
Tenminste, in een schakeling zonder defect.
Je kan het printje controleren op onderbrekingen, slecht solderingen , sluitingen door kliedertjes tin e.d.
Optocoupler er even uit, pen 4 en 5 doorverbinden, 25k pot op maximale weerstand, 10k pot stukje dicht draaien en alle LEDs moeten aangaan.
Ik heb net mijn solderingen nagekeken met een vergrootglas, maar ik kan geen slechte ontdekken. En van sluiting door kliedertjes kan al helemaal geen sprake zijn.
Ik denk dat ik idd de optocoupler er maar eens uit ga halen zoals jij zegt. Ik denk trouwens dat mijn condensator idd niet helemaal goed is omdat led 1 nu knippert als er geen activiteit is :?
edit:
Ik heb net eens mijn condensatortje nagekeken en dit is er een van 2.2 ipv 4.7uF. Ik denk dus dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 16:19 schreef aP_ het volgende:
C? ik mis ook nog een ledje.. ik heb 3x groen, 3x geel en 3x rood ontvangen.. er mist dus nog een groene. Het lijkt me een beetje onzinnig om dat laatste ledje op te sturen. Kun je dan dat geld dat ik zowiezo teveel had overgemaakt opsturen mét het geld van dat ledje erbij? Da's dus 2 euro + geld-ledje.

In ieder geval bedankt voor het etsen van die printjes... het ziet er erg netjes uit.
is goed, moet je alleen ff je rek.nr naar me toe milen....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 13:17 schreef Da_BoR het volgende:
Ben ik nu de enige die nog niets ondvangen heb van de PTT ? :(:(:(
ook jij moet me ff een mailtje sturen met je naam en rek.nr :)

Verwijderd

hier nog ff een vraagje.
af en toe (nu al twee keer gebeurd) blijven al mijn leds branden. Hoe komt dit? is de oorzaak hiervan dat m'n pc blijft hangen (hdd) of iets anders?

Verwijderd

sorry voor dit naar boven te schoppen, maar ik zou graag het email adres van die topic starter hebben, maar dat staat niet in zijn gegevens...
(ik zou eigenlijk nog graag zo-en printje willen dus...)

Verwijderd

Misschien kan ik iets voor je betekenen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 16:59:
sorry voor dit naar boven te schoppen, maar ik zou graag het email adres van die topic starter hebben, maar dat staat niet in zijn gegevens...
(ik zou eigenlijk nog graag zo-en printje willen dus...)
same here

maar de leds zal ik er zelf op solderen, want wil graag met blauwe en witte leds en 2 rode dus

6 rood
2 wit
2 rood

edit: hij moet dus op 12v werken anders trekt hij de leds niet of wel?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 13:21 ]

Verwijderd

5V = no problemo

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ik heb er ook nog wel een paar liggen, ongesoldeert weliswaar.

Verwijderd

Nieuwe IA starten? ;)

Verwijderd

Dat lijkt me wel wat, maar ik weet niet of de topic starter of iemand anders er zin in heeft

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Oude koe...

Mail de topicstarter ofzo maar eens, zou ik zo zeggen :)
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.