1000ste and it's mine 
En ik heb nog steeds niks binnen, maar vooruit we wachten weer een paar dagen extra.
En ik heb nog steeds niks binnen, maar vooruit we wachten weer een paar dagen extra.
Verwijderd
Verwijderd
ok dan!!Op dinsdag 30 april 2002 20:53 schreef Capice het volgende:
1000ste and it's mine
En vooruit CJ ik zal nog maar even wachten.
Verwijderd
En ondertussen heb ik de tekst lekker weer veranderdOp dinsdag 30 april 2002 20:56 schreef __Ted__ het volgende:
[..]
ok dan!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hiep hiep hoera
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
verrek, dat zie ik nu ook jaOp dinsdag 30 april 2002 20:58 schreef Capice het volgende:
[..]
En ondertussen heb ik de tekst lekker weer veranderd
Het is lastig om je specs up to date te houden
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
ikke niet, ik heb hemOp dinsdag 30 april 2002 23:36 schreef Firecow het volgende:
worden jullie nou allemaal hard geflasht ?
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Ik zal ff met webcam proberen duidelijke pics te maken, geld voor een digitale camera is er nog nietOp dinsdag 30 april 2002 18:45 schreef C001JU135 het volgende:
mjah, het is dus wel waar dit keer...
gister belde de ptt mij dat vandaag of morgen de pakketjes aan moeten komen....
Ik hoop dat het allemaal een beetje goed gaat...
En kan je ff pics posten van dat kapotte printje ???
Verwijderd
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ut zal vast wel in een van de 1000+ post staan, maar ik heb geen zin om dat allemaal te gaan lezen.Op woensdag 01 mei 2002 13:31 schreef Capice het volgende:
Ik heb em ook
Heeft iemand nog even een linkje naar een plek waar staat hoe die in elkaar moet. Met het ic'tje verkeerd om heb je er zo weinig aan
Verwijderd
Verwijderd
zie jij dit grote topic? hier staan ergens plaatjes in(ergens rond de 600).Op woensdag 01 mei 2002 13:31 schreef Capice het volgende:
Ik heb em ook
Heeft iemand nog even een linkje naar een plek waar staat hoe die in elkaar moet. Met het ic'tje verkeerd om heb je er zo weinig aan

Verwijderd
moet je even met een programmatje kijken hoe de waarden's zijnOp woensdag 01 mei 2002 16:22 schreef memendo het volgende:
Ik heb 2 ander weerstanden als op de afbeelding staan. De in de afbeelding bovenste, is dat die met de grootste of kleinste weerstand?
dat is gewoon een verbinding die je moet zetten.Op woensdag 01 mei 2002 16:12 schreef Fire_Bird het volgende:
YIPPIE!!!
ik heb m!
mn hoofdprint + onderdelen, alleen mis ik mn leds
CJ?
edit:
maakt het nog uit hoe dat condensatortje erop komt?nee toch?
en dat rode stukje wat is omcirkeld, wat is de bedoeling van die 2 puntjes? gewoon verbinden of niets doen???
heb er verder ook geen onderdeeltje o.i.d voor
en kloppen de bijschriften van bedrading?
[afbeelding]
gewoon ff aan elkaar solderen...Op woensdag 01 mei 2002 16:43 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
[..]
dat is gewoon een verbinding die je moet zetten.
hij is voor dot of line modus.
Verwijderd
japsOp woensdag 01 mei 2002 16:49 schreef Fire_Bird het volgende:
[..]
gewoon ff aan elkaar solderen...
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
uhm en wat is de naam van dat programmatje?Op woensdag 01 mei 2002 16:43 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
moet je even met een programmatje kijken hoe de waarden's zijn
(ik ga niet heel mijn kast+front openmaken om even te kijken, dan ben ik weer 1 uur bezig met dichtmaken)
[..]
en dat is met de min naar de potmeters of met de min naar de LM?japs
enne dat condensatoretje moet goed om(verkeerd om doet ie nix)
uuhm, dat zegt me heel veel, zie niet echt een + of - op dat ding, wel een witte streep aan de ene kant, moet die streep richting potmeters of richting de LM?Op woensdag 01 mei 2002 17:02 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
japs
enne dat condensatoretje moet goed om(verkeerd om doet ie nix)
Die witte streep is de kant die op de laagste spanning moet(min)Op woensdag 01 mei 2002 18:54 schreef Fire_Bird het volgende:
[..]
uuhm, dat zegt me heel veel, zie niet echt een + of - op dat ding, wel een witte streep aan de ene kant, moet die streep richting potmeters of richting de LM?
ok maar dan schiet k er nog niet echt veel mee op want k weet niet waar de laagste spanning staatOp woensdag 01 mei 2002 18:57 schreef memendo het volgende:
[..]
Die witte streep is de kant die op de laagste spanning moet(min)
Verwijderd
korte pootje moet boven (al die korte pootjes komen dus in serie) en het lange pootje heeft elke keer een apparte aansluiting(1t/m10)Op woensdag 01 mei 2002 20:17 schreef __Ted__ het volgende:
yes, heb m'n ledprint met m'n ledjes. Maar nu is mijn vraag, hoe moet ik de ledjes erop solderen? korte pootje boven of onder?
Verwijderd
ok, thanks!Op woensdag 01 mei 2002 20:25 schreef memendo het volgende:
[..]
korte pootje moet boven (al die korte pootjes komen dus in serie) en het lange pootje heeft elke keer een apparte aansluiting(1t/m10)
Verwijderd
witte streepje naar potmeters toeOp woensdag 01 mei 2002 18:54 schreef Fire_Bird het volgende:
[..]
uuhm, dat zegt me heel veel, zie niet echt een + of - op dat ding, wel een witte streep aan de ene kant, moet die streep richting potmeters of richting de LM?
Verwijderd
Verwijderd
de soldeer kant van de ledjes moet je door de print heen steken(net als bij de hooftprint), zodat je hem makkelijk vast kan solderenOp woensdag 01 mei 2002 20:42 schreef __Ted__ het volgende:
nog een vraagje.
Hoe moet ik de ledjes erin steken? ledjes op de printbanen, of de uiteinden van de ledjes op de printbanen?
dacht dat het net andersom was dan de hoofdprint maar weet het niet zeker.
Dus hetzelfde als de hoofdprint of net andersom.
Verwijderd
ok, dank je. ik dacht dat ik wat anders had gelezen, maar niet dus.Op woensdag 01 mei 2002 20:46 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
de soldeer kant van de ledjes moet je door de print heen steken(net als bij de hooftprint), zodat je hem makkelijk vast kan solderen
Net andersom anders krijg je dat andere ding niet goed.Op woensdag 01 mei 2002 20:46 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
de soldeer kant van de ledjes moet je door de print heen steken(net als bij de hooftprint), zodat je hem makkelijk vast kan solderen
Verwijderd
Ok dank je.Op woensdag 01 mei 2002 20:55 schreef memendo het volgende:
[..]
Net andersom anders krijg je dat andere ding niet goed.
Zie
[afbeelding] En ik zou dat ding wat je in die gaatjes steekt, de rechte nemen en de kromme op de hoofdprint zetten. Dan wordt die minder hoog(als je begrijpt wat ik bedoel is het duidelijk maar anders niet)
ergens tussen post 625 en 650 daar staan zeOp woensdag 01 mei 2002 20:59 schreef __Ted__ het volgende:
[..]
Ok dank je.
zie je wel dat ik het ergens had gezien
waa heb je die foto's vandaan? kan de site niet meer vinden van cj.
netjes afknippen, ze hebben allemaal zon platter stukje er in, daar direct onder recht afknippen. Dan zijn ze allemaal even lang.Op woensdag 01 mei 2002 21:34 schreef __Ted__ het volgende:
was is dat kut zeg, die ledjes solderen.
probeer ze maar eens loodrecht te krijgen!
Verwijderd
dank je.Op woensdag 01 mei 2002 21:43 schreef memendo het volgende:
[..]
netjes afknippen, ze hebben allemaal zon platter stukje er in, daar direct onder recht afknippen. Dan zijn ze allemaal even lang.
Dan steek je er een in het gaatje en je legt je print op tafel en dan zover mogelijk er in steken. Dan zijn ze als het goed is allemaal even hoog. En je kunt er dan goed op letten dat ze allemaal 90 graden op de print staan.
Maar wat zijn nu de waardes van de weerstanden van de bovenste en de onderste. Want als ik die weet kom ik er wel uit (ff nameten met de multim moet dan voldoende zijn)
Verwijderd
Uhm tussen welke posts zit het want ik heb mijn pagina indeling denk ik anders dan jij want ik zie dat niet op pag 5Op woensdag 01 mei 2002 21:51 schreef __Ted__ het volgende:
gevonden, pagina 5:
onderdelenlijst:
code:
--------------------------------------------------------------------------------
R1 = 1,2 kW
R2 = 3,9 kW
P1 = 10 kW
P2 = 25 kW
C1 = 4,7 mF
D1-D10 = LED
IC1 = CNY 17
IC2 = LM 3914
--------------------------------------------------------------------------------
R = VASTE weerstand
P = potmeter
Verwijderd
Ik zie het, maar nu weet ik nog niet welke weerstan waar moet, is die bovenste(meest naar de potmeter) nu de 1.2 of 3.9 kw. KW?. ik doe het normaal altijd in ohm, maar cj moet weer kw gebruiken dus dat neem ik dan maar overOp woensdag 01 mei 2002 22:28 schreef __Ted__ het volgende:
zo beter:
Door C001JU135 - dinsdag 26 februari 2002 17:15
ik ben er
ik gebruik een schema met 2 potmeters en 2 weerstanden verder zit er 1 elco in, een driverIC, optocoupler en natuurlijk de leds, als jumper gebruik ik een (hoge) draadbrug omdat het voor de meeste(alle?) mensen toch in bar-mode moet staan.....
verder heb
ik er ff iemand bij gehaald die me gaat helpen, de eerste printjes (zonder onderdelen) gaan morgen de deur uit (als de schakelinhg die ik nu aan het bouwen ben werkt)
onderdelenlijst:
code:
R1 = 1,2 kW
R2 = 3,9 kW
P1 = 10 kW
P2 = 25 kW
C1 = 4,7 mF
D1-D10 = LED
IC1 = CNY 17
IC2 = LM 3914
R = VASTE weerstand
P = potmeter
verder heb je nog draad en een molex o.i.d. nodig...
sorry, dat weet ik niet.Op woensdag 01 mei 2002 22:31 schreef memendo het volgende:
[..]
Ik zie het, maar nu weet ik nog niet welke weerstan waar moet, is die bovenste(meest naar de potmeter) nu de 1.2 of 3.9 kw. KW?. ik doe het normaal altijd in ohm, maar cj moet weer kw gebruiken dus dat neem ik dan maar over
Ja aan de potmeter kun je gewoon draaien. Die bepalen de snelheid van het oplichten(hoesnel hij naar de laatste led gaat)Op woensdag 01 mei 2002 22:34 schreef __Ted__ het volgende:
[..]
sorry, dat weet ik niet.
maar heb je mijn vraag hierboven gelezen??
Verwijderd
maar kan het daaraan liggen bij mij? geen een led licht op, alles is wel goed aan geslotenOp woensdag 01 mei 2002 22:39 schreef memendo het volgende:
[..]
Ja aan de potmeter kun je gewoon draaien. Die bepalen de snelheid van het oplichten(hoesnel hij naar de laatste led gaat)
Hij doet dus helemaal niets ook niet als de schijf vol uit draait?Op woensdag 01 mei 2002 22:41 schreef __Ted__ het volgende:
[..]
maar kan het daaraan liggen bij mij? geen een led licht op, alles is wel goed aan gesloten
Verwijderd
Verwijderd
wat doet ie wel/niet?Op woensdag 01 mei 2002 23:10 schreef __Ted__ het volgende:
ik zal morgen proberen ff pics te maken, heb nu geen digi cam. heb hem nog steeds niet aan de praat![]()
![]()
Ik leef met je mee, heb hem ook nog niet. Als we de PTT geloven heb je hem binnen 2 dagen. Zal mij benieuwen. Gok dat er nog 5 niet geleverd zijn. Als ik de reacties zo zie. (ik stond een eeuw geleden btw bovenaan die lijstOp donderdag 02 mei 2002 07:52 schreef Da_BoR het volgende:
Heeft nu iedereen dat ding behalve ik ofzo?
ook ik heb al een eeuw geleden besteld en betaaldm, gast een meeltje gestuurd waar ie nooit op reageerd handig hoor..
Verwijderd
ik denk dat dat het is dan maar. Ik zal vanavond eens even de eerste andersom zetten, kijken of die het wel doet. De aansluit op mobo heb ik al een paar keer omgedraaid, maar dit gaf ook geen resultaat.Op donderdag 02 mei 2002 00:29 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
wat doet ie wel/niet?
enne, mischien je aansluiting naar je hdd led verkeerd om?
of alle ledjes op de ledprint verkeerd om(dit denk ik zelf), de -/gnd moet naar het ic'tje de + naar n ander pinnetje.
Verwijderd
nou suc6 met je led's, ik hoop dat het werktOp donderdag 02 mei 2002 12:28 schreef __Ted__ het volgende:
[..]
ik denk dat dat het is dan maar. Ik zal vanavond eens even de eerste andersom zetten, kijken of die het wel doet. De aansluit op mobo heb ik al een paar keer omgedraaid, maar dit gaf ook geen resultaat.
Ik zal de ledjes eens andersom zetten, hopen dat ie het dan wel doet.
Vanavond horen jullie meer, zit nu op m'n werk
Ik heb hem dus ook verkeerd om.Op donderdag 02 mei 2002 00:29 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
wat doet ie wel/niet?
enne, mischien je aansluiting naar je hdd led verkeerd om?
of alle ledjes op de ledprint verkeerd om(dit denk ik zelf), de -/gnd moet naar het ic'tje de + naar n ander pinnetje.
Verwijderd
er zijn hier gewoon schema's te vinden.Op donderdag 02 mei 2002 13:38 schreef memendo het volgende:
[..]
Ik heb hem dus ook verkeerd om.
Waarom is er in dit GROTE topic niet eens een fatsoenlijk schema te vinden!Nu gaat er weer extra werk in zitten, nadat we al erg lang hebben moeten wachten op de PTT.
En nee ipv een schema moeten we het doen met een foto. Lekker hor. En CJ hoor je ook maar niet. Ik vind het maar
ja maar niet als je weerstanden met andere kleurcodes krijgt en de ledjes kon je ook niet zien welke kant plus en min moetst,zijn en het zelfde geld voor de condensator.Op donderdag 02 mei 2002 14:16 schreef Gman het volgende:
Ik heb net zo lief een closeup foto als een schema hoor!
Ik heb 1 kant en klare en 1 losse besteld.
Heb 'm zo nagemaakt.
Als jullie willen kan ik wel ff fatsoenlijke foto's posten.
Had het anders ff gevraagd.
Foto's hierboven lijken me duidelijk.
Maak van die m in je aankopen lijst is een uOp donderdag 02 mei 2002 14:07 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
er zijn hier gewoon schema's te vinden.
maar waar?
ik weet zeker dat ze er zijn.
ik za eens zoeken.
[edit]
[afbeelding]
en schema op http://www.ccmod.com/howto.php/1/0 (haha mijn eigen HowTo)
(het schema mag hier niet gepost worden, behalve als je hem eve upload naar endoria.net/upload, anders kost het bandbrete voor ccmod.com)
Verwijderd
YES hij doet het, maar nu zit ik met 1 probleem. hij loopt van rechts naar links ipv links naar rechts!Op donderdag 02 mei 2002 12:34 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
nou suc6 met je led's, ik hoop dat het werkt
Verwijderd
het ding op zn kop hangen?Op donderdag 02 mei 2002 18:51 schreef __Ted__ het volgende:
[..]
YES hij doet het, maar nu zit ik met 1 probleem. hij loopt van rechts naar links ipv links naar rechts!
hoe is dit op te lossen?
Verwijderd
ja das waar, maar dan kan ik weer alle ledjes los halen en op nieuw solderen, wat een kut werk zeg!Op donderdag 02 mei 2002 18:54 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
het ding op zn kop hangen?
beetje inprovizatie vermogen word van iedere modder gevraagt.
Uhm als je hem op zijn kop hangt, dan gaat het niet goed.Op donderdag 02 mei 2002 18:54 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
het ding op zn kop hangen?
beetje inprovizatie vermogen word van iedere modder gevraagt.
1
2
3
4
5
| ledprint aansluitingen \+----------/ En als je hem dan op de kop hangt krijg je zoiets /----------+\ |
Verwijderd
jah, right.Op donderdag 02 mei 2002 19:23 schreef memendo het volgende:
[..]
Uhm als je hem op zijn kop hangt, dan gaat het niet goed.
code:
1 2 3 4 5 ledprint aansluitingen \+----------/ En als je hem dan op de kop hangt krijg je zoiets /----------+\
en aangezien de + in serie staat over alle leds gaat et dan niet goed.
Of je moet natuurlijk het ding in zijn geheel op de kop hangen en niet alleen de ledprint op de kop aansluiten op de hoofdprint (dat zul je wel bedoelen)
1
2
3
4
5
6
| _______________________
|B LED-PRINT |
|_______________________|
_||||||||_
|__________|
HOOFTPRINT |
1
2
3
4
5
6
| HOOFTPRINT
|______________________| |
ok, mooi dat het werktOp donderdag 02 mei 2002 20:48 schreef Terror het volgende:
Heej C, laat die condensator en die pot meter maar zitten. Net effe spul gehaald en gesoldeerd. Werkt perfect. heel gaaf.
Verwijderd
Het IC wordt wel heet hoor, maar je kunt je altijd een koelplaatje op zetten.Op donderdag 02 mei 2002 13:38 schreef memendo het volgende:
[..]
Ik heb hem dus ook verkeerd om.
Waarom is er in dit GROTE topic niet eens een fatsoenlijk schema te vinden!Nu gaat er weer extra werk in zitten, nadat we al erg lang hebben moeten wachten op de PTT.
En nee ipv een schema moeten we het doen met een foto. Lekker hor. En CJ hoor je ook maar niet. Ik vind het maar
Niet eens op gelet. Zit tape over heen overigens. Ruik nog niks btwOp donderdag 02 mei 2002 22:09 schreef exter het volgende:
[..]
Het IC wordt wel heet hoor, maar je kunt je altijd een koelplaatje op zetten.
Verwijderd
Verwijderd
Sterker nog, schakeling werkt al vanaf 3V.Op donderdag 02 mei 2002 22:25 schreef Terror het volgende:
[..]
Zit nog op de 12 volt lijn ook, terwijl 7 genoeg is.
Ja, dat is wat jammer, de rij uitgangspennen van het IC staat ten opzichte van de LEDjes precies precies andersom.Op donderdag 02 mei 2002 22:32 schreef __Ted__ het volgende:
bij mij doet hij het dus nu ook goed! alleen moet ik de kleuren (groen, geel rood) ff omdraaien, hij begint nu bij weinig activiteit rood te branden en bij veel groen, klopt dus niet. Ik ga hem zondag ff inbouwen en dan komen er pics denk ik.
Verwijderd
Maar ik kan hem dus ook zo op 7 of 5 volt zetten? Is dat genoeg en branden de leds dan net zo hard??Op donderdag 02 mei 2002 22:33 schreef exter het volgende:
[..]
Sterker nog, schakeling werkt al vanaf 3V.
Verwijderd
Verwijderd
oh, kijk aan. dat scheelt dus weer. zal ik zondag ook ff veranderen dan, dan wordt ie niet zo heet.Op donderdag 02 mei 2002 22:38 schreef exter het volgende:
5V is genoeg, zit niet veel verschil in, de LEDs zijn stroomgestuurd.
Verwijderd
Bij lange na niet.Op donderdag 02 mei 2002 23:35 schreef Terror het volgende:
Effe over die hitte. Is doe genoeg om karton te laten fikken? Anders moet ik mijn pc vanacht maar uit zetten
Verwijderd
Potmeter 2 (10k) regelt de vertraging van de LEDjes.Op donderdag 02 mei 2002 23:08 schreef memendo het volgende:
ik heb hem in mekaar. En idd die ic wordt warm, ik ga hem maar ff op 5v zetten.
Iemand nog tips voor het afstellen, want ben net ff aan het spelen geweest, maar ik heb hem toch nog niet lekker.
Welke potmeter regelt nu wat?
Op donderdag 02 mei 2002 16:09 schreef Fire_Bird het volgende:
zoals ik al eerder gezegd had, heb mn printje + onderdeeltjes maar ik mis mijn ledjes
zou je even contact willen opnemen CJ?
msn: jeroenjager@home.nl
Ahg er zijn maar 1000+ reacties geweest, dus daarmee wordt het nog minder dan 4 promile van alle totaalposts.Op vrijdag 03 mei 2002 15:01 schreef aP_ het volgende:
maar ik heb er wel iets van 3 meeltjes over gestuurd en ik heb het 4 keer gepost in dit topic.

Verwijderd
Verwijderd
vanaf links 1 tm 10 zijn de grounds. de 11de is de +Op vrijdag 03 mei 2002 18:09 schreef Fire_Bird het volgende:
[afbeelding]
klopt het dat van de 11 pennetjes de laatste (van links af gerekend) de 0-draad (ground, - ) is?
en led 1 komt gewoon aan het 1e pinnetje vanaf links gerekend, 2 aan de 2e...etc....
Verwijderd
Je bedoelt de -aansluiting van de LEDs, de LEDjes liggen met de negatieve kant aan de uitgangen van het IC.Op vrijdag 03 mei 2002 20:54 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
vanaf links 1 tm 10 zijn de grounds. de 11de is de +
dus het ledje wat als eerste gaat branden is het 10e pennetje?Op vrijdag 03 mei 2002 21:12 schreef exter het volgende:
[..]
[..]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq