Als de wetenschap alles zo zeker kan vast leggen, waarom bestaan er altijd verschillende kampen in de wetenschap???
Bijvoorbeeld. aanhangers van de klasieke natuurkunde en die van de 'nieuwe natuurkunde;.
Als de wetenschap altijd zo goed is, hoe kan men dan komen met verschillende theorien die allemaal een deel van de waarheid bestrijken. Er is toch maar 1 de goeie??
Natuurlijk weet de wetenschap niet alles. Echter, de wetenschappelijke methode is de enige manier om dingen zo te onderzoeken dat er geen ruimte meer is voor interpretatie. Maw, een feit dat op de wetenschappelijke wijze vastgesteld is, valt niet te ontkennen.
Als de wetenschap alles zo zekerweet en de bewijs methode zo goed is, hoe kan het dan zijn dat bijvoorbeeld dat het 20 jaar duurde voordat mensen eindelijk Einsteins theorien gingen geloven??
Die theorieen gingen in tegen de op dat moment bekende theorieen, die bovendien veel waarnemingen goed verklaarden. Pas op het moment dat nieuwe WAARNEMINGEN onomstotelijk aantoonden dat einstein gelijk had, werd de theorie echt geloofd.
Daarnaast was in die tijd communicatie minder goed: Het duurde jaren voordat een theorie zich over de hele wereld verspreid had. Itt tot die paar minuten van tegenwoordig, via het internet.
Als de wetenschap alles zo zeker weet en de methodes zo waterdicht zijn, waarom moet er dan iemand zo als Stephen Hwaking met zijn eigen theorien komen??
Dat is de wetenschappelijke methode. Zolang er op een bepaald gebied geen bewijs gevonden is dat alle theorieen behalve de juiste uitsluit, kunnen er alternatieve theorieen bestaan.
Als de wetenschap alles zo zeker weet, waarom zijn er dan verschillende theorien over zwarte gaten??
Als de wetenschap alles zo zeker weet, waarom zijn er dan verschillende theorien over de psychologie van de mens??
Zwarte gaten zijn een beetje lastig waar te nemen, we kunnen ze niet zelf maken in een lab. Er zijn dus meerdere theorieen, omdat de uitspraken van die theorieen nog niet verifieerbaar zijn. Psychologie is per definitie geen exacte wetenschap, en is dus een vakgebied waar bijna uitsluitend bewijzen uit statistische gegevens ge-extraheerd kunnen worden. Die bewijzen zijn soms wat open voor interpretatie

Als de wetenschap een foto van een magnetisch veld van een ster maakt, van electro magnetische golven dus, waarom telt die van een aura dan niet als bewijs???
De wetenschapper maakt daar geen foto van, hij maakt hoogstens een grafische weergave van het veld. Diit is echter niet met een fototoestel gemaakt.
En zolang niemand een idee heeft hoe dat aura op de foto terecht komt, is het waarschijnlijker dat het een meetartefact is, iets dat WEL met theorieen beschreven kan worden. Ik kan met mijn camera, eventueel met hulp van paint shop, zonder problemen een aura-effect veroorzaken om wat dan ook...[quote]
Waarom als ik een foto maak van mijn moeder, waarom geloven mensen, de wetenschap dat wel, en als ik een foto van een aura maak of iets wat onverklaarbaar is niet??
In zo'n geval moet je eerst uitleggen waarom het geen artefact is in je meting, je bewijs geven dat het veroorzaakt wordt door het aura, en een mechanisme geven van hoe het aura dan veroorzaakt wordt.
Veel wetenschappers zeggen dat wat je niet kan zien, niet bestaat?? Bestonden electronnen toen plotseling nog niet??
Dat heb ik nog nooit een wetenschapper horen zeggen.
Als je zegt dat wat je niet kan zien niet bestaat, waarom lees je dan in godsnaam nog boeken over natuurkunde??
Ik bedoel, we hebben nog NOOIT een atoom gezien, laat staan al die andere meer dan 50 deeltjes en golven.
We kunnen een atoom wel zien, in een AFM-microscoop.
Wat maakt een wetenschapper eigenlijk zo speciaal als een mens die niet de naam als wetenschapper heeft??
In principe is iedereen wetenschapper die volgens de wetenschappelijke methode onderzoek doet. Dat maakt en wetenschapper zo speciaal.
Zijn alle wetenschappers super mensen en ligen ze nooit??
Als je de wetenschappelijke methode goed toepast, kan je wel liegen, maar dan komt het altijd uit, wanneer anderen je metingen herhalen (het gebeurt regelmatig dat wetenschappers hun claims niet hard kunnen maken).
]Een echte wetenschapper doet het toch nooit voor het geld, hij doet het toch allen omdat hij wil weten wat achter alles zit wat om je heen bestaat?? Een goed voorbeeld. Waarom heeft Einstein dan Nicola Tesla zwart lopen maken zodat Einstein alle eer en geld kon krijgen?? Ik weet dat veel wetenschappers het niet allen voor het geld doen, maar er zitten zeker wel een aantal tussen.
Je bent wetenschapper zolang je je houdt aan de wetenschappelijke methode, waarom je dat doet, en hoe je zowiezo verder bent als mens, is volstrekt niet relevant.
Als de wetenschap zogenaamd zo eerlijk is, waarom zie ik dan NOOIT iets in boeken over de niet aangename dingen die einstein gedaan heeft, ze spreken altijd vol eer over hem, terwijl hij op veel gebieden niet voldoet aan de ideale wetenschapper??
Dan lees je de verkeerde boeken. Echter, het persoonlijke leven van een wetenschapper is niet relevant, het gaat om zijn ontdekkingen.
Waarom is een wetenschapper die zegt dat wanner de foto niet echt is zoveel meer geloofwaardiger dan een hobyist die met precies dezelfde analyse komt??
Dat mag je zelf uitmaken. Als de wetenschapper echter zoiets zegt, is dat op basis van een gestandaardiseerde testprocedure, die door iedereen op de hele wereld herhaald kan worden, en waar dan hetzelfde uit zou moeten komen.
Als de wetenschappelijke methode zo goed en ideaal was, waarom vliegen wij nu dan niet rond in allemaal superschepen en waarom hebben wij dan nog niet alles uitgevonden.
Er is slechts een beperkt aantal mensen dat zich met wetenschap bezighoudt - En aangezien er een onaftelbaar oneindig aantal dingen te ontdekken valt, zijn we nog wel ff bezig

Daarnaast zijn er natuurwetten, die de bouw van zulke schepen onmogelijk maken.