Op woensdag 13 maart 2002 15:50 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ik zou dus graag willen weten;
* Wat zijn geesten?
* Waar zijn geesten van gemaakt?
* Bestaan geesten?
* Waar komen ze in dat geval vandaan?
* Waarom zou ik in contact kunnen treden met een 'geest'?
* Als geesten dan bestaan, waarom is het relatief zo moeilijk om met ze in contact te komen?
* Waarom kan ik niet simpelweg een geest (die hier ongetwijfeld voorkomt) vriendelijk vragen om, als teken dat 'hij' hier is en bestaat, mijn glas nu op de grond kapot te gooien?
* etc... etc...
Als ik ergens anders geboren zou zijn geloof ik nog net zo goed in de Bijbel. Tijdens mijn opgroeien en opvoeding is nog nooit iemand in mijn buurt geweest die gelovig was en met een Bijbel kwam aanzetten. Ik ben op een dag zelf gaan nadenken wat er kon Zijn, later kwam ik er dus achter dat er een God was. Ik kwam op een gegeven moment wel mensen tegen die ook geloofden maar in eerste instantie kwam ik er zelf achter (tenminste God kwam naar mij toe om het te zeggen) dat er een God is.
Wat zijn geesten?
Geesten is een mooi verzamelwoord voor alle lichamen die niet-natuurlijk zijn. God is een geest, de duivel is een geest, demonen zijn geesten, engelen zijn geesten, overleden mensen zijn nu geesten (die rondzwerven in het dodenrijk of de hemel). Wij als mens hebben ook een geest, onze geest is groter dan ons eigen lichaam, sommige mensen kunnen dit zien in kleurtjes.
Waar zijn geesten van gemaakt?
Ik weet niet of ze daar een naam voor hebben, het is niet iets tastbaars ofzo.
Bestaan geesten?
Ja, jij bestaat ook uit een geest (en een lichaam en een ziel)
Waar komen ze in dat geval vandaan?
Moeilijk uit te leggen, geesten zijn overal. Als je uitgaat van het feit dat er naast de natuurlijke realiteit ook nog een geestelijke realiteit is omvat het geestelijk rijk de hele aarde. Het geestelijke is groter. Geesten zijn dan ook overal en komen ook overal vandaan. Het geestelijk rijk is ook nog verdeeld in levels/niveaus/dimensies maar dat is weer te veel om uit te leggen.
Waarom zou ik in 'contact kunnen treden' met een geest?
Jij bent naast een aards mens ook een geest. Jij kunt daarom met andere mensen maar ook met andere geesten in contact treden. Het enige wat je hoeft te doen is iets minder vanuit je hersenen te doen (minder nadenken dus).
Jij kunt met jou geest ook in contact treden met de geest van een ander mens (ze noemen dat telepathie, gedachtenoverbrenging enz.). Niet dat ik dat bij deze aanraad om te doen omdat de Bijbel dit afraad maar ik noem de mogelijkheden op (telepathie enz. heb ik vroeger mee geëxperimenteerd dus vandaar dat ik het noem).
Waarom is het zo moeilijk met ze in contact te treden?
Moeilijk???? Eigenlijk is het heel makkelijk, je moet alleen zien te ontdekken dat je met je gedachten het aardse overstijgt, je moet je denken zien los te maken van alles wat aardse logica is. Ook dit is wel moeilijk uit te leggen. Feitelijk treed je elke dag in contact met geesten alleen ben je je er niet bewust van. Elk mens heeft geestelijke ogen waarmee ze in de geestelijke wereld zouden kunnen kijken. Ook deze training is niet aan te raden, a) de geestelijke wereld is echt niet zo tof om te zien b) dit soort experimenten kunnen nooit onder leiding van God, en God is één van de beste gidsen die je kunt hebben in de geestelijk wereld.
Teken geven dmv glas kapot gooien?
Welk nut heeft het voor die geest om een glas kapot te gooien zodat jij weet dat ie er is? Daar heeft die geest helemaal niks aan en zal het daarom ook niet doen. Een les die je hier uit kunt leren is dat geesten dus echt niet naar mensen luisteren.
etc etc
Hier heb ik geen antwoorden op