Geesten Oproepen...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 4.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16278

Topicstarter
Ik hoor nogal eens verhalen over mensen die bijvoorbeeld door glaasje draaien proberen om geesten op te roepen. Ze komen dan met een verhaal waarvan ik niet weet of ik het nou moet geloven of niet?

Zelf ben ik heel nieuwsgierig alleen ik weet niet of het wel zo verstandig is om er aan te beginnen. Het denk ik een soort angst toch wel

Ik vroeg me daarom af of er mensen zijn die wel eens te maken hebben gehad met dit 'geesten oproepen' en wat hun ervaringen daarbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaNNeS
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09-2024
[topic=41433/1/25]

Misschien dat je daar wat aan hebt...
Heb er al wat meer topics over voorbij zien rollen, die
misschien je vragen kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48751

nee, ik zou dat dus echt niet doen he, stel, er gebeurt iets engs, het zou me mn hele leven achtervolgen.... brrrrr

offtopic: dit was post nummer 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27

-Stef-

Slainthe!

Daar zijn al veel topics over geweest. Je komt er mijns inziens nooit achter of er iemand zit te faken maar ik meen dat the bottom line uit al die topics is: laat dat draaien maar achterwege.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13700

Dat is dus de bottomline voor de bijgelovige mens. Als je niet bijgelovig bent en onbevooroordeeld tegenover divinatie en aanverwanten staat kan het geen kwaad om het eens te proberen. Maar dan moet je er dus wel onbevangen tegenover staan, en niet toch ergens diep verborgen een angst voor dit soort zaken hebben. Maw. "geesten oproepen" is net zo gevaarlijk voor je als jij zelf denkt dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Raar dat er geen filmpjes zijn van mensen die dit doen :{

Met andere woorden: naar mijn mening is dat hele glaasje draaien vette bullcrap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Op zaterdag 23 februari 2002 23:35 schreef Blue-eagle het volgende:
Raar dat er geen filmpjes zijn van mensen die dit doen :{

Met andere woorden: naar mijn mening is dat hele glaasje draaien vette bullcrap :)
tuurlijk, zolang je het niet zelf met je eigen ogen gezien hebt is het onzin |:(
ook een manier om je eigen mening te vormen ;)

* Crusader vindt dat je er maar beter niet aan kunt beginnen

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op zaterdag 23 februari 2002 22:57 schreef mietje het volgende:
Dat is dus de bottomline voor de bijgelovige mens. Als je niet bijgelovig bent en onbevooroordeeld tegenover divinatie en aanverwanten staat kan het geen kwaad om het eens te proberen. Maar dan moet je er dus wel onbevangen tegenover staan, en niet toch ergens diep verborgen een angst voor dit soort zaken hebben. Maw. "geesten oproepen" is net zo gevaarlijk voor je als jij zelf denkt dat het is.
nee, dit is zeker niet waar. Het is hardstikke duidelijk dat er iets is buiten onze dimensie om. We kunnen het niet waarnemen, maar het is er gegarandeerd. Wetenschappelijk is het bewezen dat naast onze 3 dimensie nog een 4e bestaat. Heb hier een heel artikel over gelezen en zelfs later nog op tv gezien.

Er is dus wel degelijk iets buiten onze 3D wereld waar wij geen weet van hebben. Het kan best een soort geestenrijk zijn die zo nu en dan wel es 'spelletjes' met mensen spelen. Kijk maar eens naar indonesie en vraag naar iemand die daar geboren is of ie wel eens kabouterjes heeft gezien, grote kans dat ie ja zegt. Verhalen van dat kaboutertjes daar door de kamer lopen bij mensen die een bepaalde soort van aanbidding beoefenen (ben ff de naam kwijt) is niet ongewoon.

Daarom kan het dus wel degelijk verkeerd aflopen als je probeert geesten op te roepen. Omdat het enorm nare gevolgen kan hebben (sommige geesten blijven je achtervolgen) raad ik je sterk af dit te gaan proberen.

De goede dingen die kunnen gebeuren wegen niet op tegen de ellende die je hierdoor kan ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 februari 2002 02:30 schreef Rolex het volgende:
nee, dit is zeker niet waar. Het is hardstikke duidelijk dat er iets is buiten onze dimensie om. We kunnen het niet waarnemen, maar het is er gegarandeerd.
Hoe kun je iets garanderen dat zich aan onze waarnemingn onttrekt?
Wetenschappelijk is het bewezen dat naast onze 3 dimensie nog een 4e bestaat. Heb hier een heel artikel over gelezen en zelfs later nog op tv gezien.
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat jijzelf ook in al die dimensies bestaat? Als een natuurwetenschapper over dimensies praat, dan heeft hij het over fysieke dimensies die voor ons toegankelijk en beschrijfbaar zijn.
Kijk maar eens naar indonesie en vraag naar iemand die daar geboren is of ie wel eens kabouterjes heeft gezien, grote kans dat ie ja zegt. Verhalen van dat kaboutertjes daar door de kamer lopen bij mensen die een bepaalde soort van aanbidding beoefenen (ben ff de naam kwijt) is niet ongewoon.
Ik had zelf geen beter voorbeeld kunnen verzinnen om aan te tonen wat bijgeloof vermag. Die mensen geloven in kabouters, en daarom zien ze kabouters. Ik geloof niet in kabouters, en heb er nooit een gezien. Ik stel dan ook voor dat alle indonesische kabouters morgen bij mij voorbij komen, dan gaan we een kabouterfeestje houden, ik wil hun vliegtickets ook wel betalen mocht dat nodig zijn.
Daarom kan het dus wel degelijk verkeerd aflopen als je probeert geesten op te roepen. Omdat het enorm nare gevolgen kan hebben (sommige geesten blijven je achtervolgen) raad ik je sterk af dit te gaan proberen.
Wat als ik je vertel dat ik letterlijk honderden keren (verschillende jaren 2 a 3 seances per week) "geesten" heb opgeroepen, zonder enig nadelig gevolg voor mij persoonlijk? En ja, ik heb er wel andere mensen door in angsttoestanden zien terechtkomen, maar dat waren zonder uitzondering mensen die in het bestaan van geesten geloofden, en het ondanks waarschuwingen toch wilden proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat gebeurde er dan? Was het echt of illusie? Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar ik heb een vaste mening: don't do unless you want to. Ik wil dus niet. Oh ja, over kabouters: ik ben een puntmutsdrager. Kan je dat ticket even voorschieten?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9982

Zolang je maar weet waar je mee bezig bent. Als je het niet geloofd dat er wat is, dan ga je er vanzelf wel in geloven als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22350

mijn oom scheen het een keer gedaan te hebben en zijn hele leven lang had hij een 'geest' die hem overal volgde waar hij naar toe ging

best freaky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48600

Hmmmzz stelletje psycho's hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42852

Levitikus 19:31:
Gij zult u niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om u met hen te verontreinigen Gewoon duidelijk. :*
Roep liever Gods Geest aan ipv geesten van doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
Op maandag 25 februari 2002 10:02 schreef Count_Bleauchamp het volgende:
Gij zult u niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om u met hen te verontreinigen Gewoon duidelijk. :*
Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37519

... ik denk niet dat de seculieren hier iets aan deze opmerking hebben...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zondag 24 februari 2002 12:35 schreef mietje het volgende:
Ik stel dan ook voor dat alle indonesische kabouters morgen bij mij voorbij komen, dan gaan we een kabouterfeestje houden, ik wil hun vliegtickets ook wel betalen mocht dat nodig zijn.
LOL
Maar ik was met het verkeerde been uit bed gestapt, vette pech voor de kabouters (Vrij naar Hans Teeuwen).

serieus:
Naar mijn idee is het een kwestie van geloven wat je wilt geloven.
Als je angst hebt voor de dood dan is dat voor de meesten voldoende motivatie om te geloven dat er iets is buiten dit sterfelijke leven.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 20:29

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Geesten oproepen is mogelijk, maar is gevaarlijk en verboden. Er zijn genoeg mensen die het geprobeerd hebben en die helemaal doorgedraaid zijn en sommige hebben zelfs zelfmoord gepleegd. Dus bedenk je voor je er aan begint.

Zelf doe ik er ook niet aan. Dit word in de Bijbel verboden. Zie een van de vorige posts.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 25 februari 2002 17:07 schreef Ed_Capone het volgende:
Geesten oproepen is mogelijk, maar is gevaarlijk en verboden. Er zijn genoeg mensen die het geprobeerd hebben en die helemaal doorgedraaid zijn en sommige hebben zelfs zelfmoord gepleegd. Dus bedenk je voor je er aan begint.
Mogelijk? Waar baseer je dat op?
Gevaarlijk? Voor sommige mensen kan het gevaarlijk zijn ja, maar dat heeft niet aanwijsbaar met geesten te maken.
Verboden? Citeer dan even een wetboek erbij.
Zelf doe ik er ook niet aan. Dit word in de Bijbel verboden. Zie een van de vorige posts.
Da's een vrijwillige wet, die kun je jezelf opleggen ja.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik kan je 1 tip geven! Doe het niet! er zijn mensen die er ontzetten door in de knoei zijn gekomen omdat ze ermee aan het experimenteren waren!! het is zwaar gevaarlijk als je onervaren bent!!! ik kende een aantal mensen die het gedaan hebben en uiteindelijk helemaal gek zijn geworden en zelfmoord gepleegt hebben... en dat omdat het ze wel leuk leek om een keer te doen!

als je het persee wilt doen doe het met een ervaren iemand!

beter kan je het helemaal niet doen! laat de dode rusten ze hebben het verdient!

kortom DOE HET NIET!!!!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
ke dit is dus weer complete bull!!! bijbelspreuken aanhalen omdat je zelf nix weet te verzinnen zo van de bijbel zegt nee dus doen we het ook maar niet! verdiep je er 1st eens in man!!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 25 februari 2002 18:06 schreef BOCmetalhead het volgende:
Ik kan je 1 tip geven! Doe het niet! er zijn mensen die er ontzetten door in de knoei zijn gekomen omdat ze ermee aan het experimenteren waren!! het is zwaar gevaarlijk als je onervaren bent!!! ik kende een aantal mensen die het gedaan hebben en uiteindelijk helemaal gek zijn geworden en zelfmoord gepleegt hebben... en dat omdat het ze wel leuk leek om een keer te doen!
Als er mensen zijn die er gek van geworden zijn of zelfmoord gepleegd hebben dan zijn zij dus geestelijk zwaar overstuur geraakt.
Dat kan 2 oorzaken hebben:
-De geesten hebben ze gek gemaakt.
-Verhalen zoals deze hebben ze gek gemaakt.

Welke is het meest waarschijnlijk?

Pas dus op met het rondstrooien van dit soort berichten, eigenlijk ben je mede schuldig aan de gevolgen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 februari 2002 18:08 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

ke dit is dus weer complete bull!!! bijbelspreuken aanhalen omdat je zelf nix weet te verzinnen zo van de bijbel zegt nee dus doen we het ook maar niet! verdiep je er 1st eens in man!!!
M.a.w: Gebruik eerst eens wat coke voordat je advies geeft t.o.v. het gebruik! :? Oh ja nog wat vergeten:... man!!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Dit is dus echt de meest onzinnige verediging ooit in W&L! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37576

Op maandag 25 februari 2002 20:30 schreef Count_Bleauchamp het volgende:

[..]

M.a.w: Gebruik eerst eens wat coke voordat je advies geeft t.o.v. het gebruik! :? Oh ja nog wat vergeten:... man!!! :7
Hij zegt dat je je er in moet verdiepen, niet dat je het moet gaan doen of. Een doctor besmet zich toch ook niet met HIV of breekt zijn eigen been....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 februari 2002 18:10 schreef justmental het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk (ook weer eens) nergens op, omdat jij het niet gelooft etc. gaan we maar op het aan neembare af :? |:(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 februari 2002 21:54 schreef Webmasterok het volgende:
Dit slaat natuurlijk (ook weer eens) nergens op, omdat jij het niet gelooft etc. gaan we maar op het aan neembare af :? |:(..
Precies ja. Ik geloof ook niet dat ik "geesten" heb opgeroepen, tenminste als je "geest" definieert als "dat wat er overblijft van een mens nadat hij dood is" oid. Wanneer accepteren jullie nu eens dat het geloof in geesten niet meer is dan dat, nl. een (bij)geloof?

Glaasje draaien is best interessant, maar als je beweert dat "de geest het glas beweegt" zul je dat moeten hardmaken. Kun je dat? Nee, want dat kan niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36218

Ik zou dingen zoals glaasje draaien nooit prberen, omdat ik zo ook wel weet of er een geest in de buurt is. Dit komt doordat ik paranormaal begaafd ben (ik zie geen geesten of wat dan ook, dit zijn sprookjes).

wat ik wel zie en voel zijn energie velden, deze kunnen in de vorm van een mens komen (om de persoon heen) beter bekend als de aura, soms als iets dat niemand anders ziet of voelt, maar er wel degelijk is.

Dit is soms best wel enge en ik kon er vroeger nooit van slapen omdat ik er niet veel van wist en dus bijna zeven kleuren stront scheet als ik alleen in mijn bed lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Christen weet duidelijk wat geesten zijn. Ook welke slecht/goed zijn.
De onderscheiding des geestes genaamd. Daarbij wordt ook nog onderscheiding gemaakt tussen de boze geesten onderling.
God is Geest. En God is goed. Alle geesten die niet van God zijn en die ook op aarde zijn, zijn slechte/demonische machten. Immers zijn die "achtergebleven" geesten van mensen niet bij God., dus bij de duivel. Immers de duivel was op aarde geworpen.
God heeft alleen het goede met ons voor. Waarom willen sommige mensen dat niet aannemen? No offense!

Normen en waarden! Goddelijke normen waar je goddelijke waarden voor terug krijgt. Is dat niet gaaf! :)

Ik ben geen christen geworden uit angst, het is mijn eigen keuze die het waarde geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 16:41

drm

f0pc0dert

Count_Bleauchamp:
Ik wil hier (als christen) even op inhaken.

Als christen weet je niet duidelijk wat geesten zijn. Het enige wat je als christen weet, is dat je er met je poten vandaan moet blijven, omdat er voor gewaarschuwd wordt in de bijbel, maar ook daarbuiten (als je wel eens een exorcist hebt horen praten weet je wat ik bedoel). Je weet dat het God (of zijn Geest) is die de strijd voert, en niet ik of jij.

Boze machten zijn aanwezig. Dat is een geloof. Geloof je het niet? Try them. Ik raad het je ten sterkste af, maar probeer ze maar eens aan te spreken. Echt, ze weten je te vinden.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt volkomen gelijk. Als christen weersta je de boze geesten door Jezus Naam en worden ze ook uitgedreven. Het is immers een opdracht gegeven: " en zij zullen boze geesten uitdrijven"

Ook vandaag de dag nog gelukkig! :) (op bijv. deze: http://www.levensstroom.nl site is dat ook duidelijk na te lezen)
Markus 16:17 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.

En je ZAL genezen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrStrange
  • Niet online

DrStrange

Blitting the Back Buffer

"Wie zegt 'ik ben Napoleon' zit zo in een kliniek.
Maar 'de Heer is altijd bij me' wordt niet beschouwd als ziek"

Links als bovenstaande (levensstroom.nl) zouden hier als aanstootgevend verboden moeten worden

Niets wordt er, niets, uit talloos veel miljoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 18-04 14:27
Op dinsdag 26 februari 2002 00:38 schreef Count_Bleauchamp het volgende:
Je hebt volkomen gelijk. Als christen weersta je de boze geesten door Jezus Naam en worden ze ook uitgedreven. Het is immers een opdracht gegeven: " en zij zullen boze geesten uitdrijven"

Ook vandaag de dag nog gelukkig! :) (op bijv. deze: http://www.levensstroom.nl site is dat ook duidelijk na te lezen)
Markus 16:17 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.

Alleen door Gods Geest zul je verlossing vinden. Bidt om Zijn Geest en het zal je gegeven worden, want welke vader geeft zijn zoon een steen als deze om brood vraagt?
Hoeveel te meer zal de Here God je Zijn Heilige Geest geven.
Wend je dus niet tot demonen, want ze zullen je in de verdoemenis brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals, ik heb honderden keren glaasje gedraaid zonder kwalijke gevolgen. Zoals Roosevelt ooit zei: "The only thing we have to fear is fear itself". Veel van de mensen met een christelijke achtergrond zouden daar eens over na moeten denken, want die zijn nogal goed in "het vrezen van de vrees", getuige dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 22:14 schreef mietje het volgende:

[..]

Glaasje draaien is best interessant, maar als je beweert dat "de geest het glas beweegt" zul je dat moeten hardmaken. Kun je dat? Nee, want dat kan niemand.
Wat is hardmaken ..? Ik ben bang naar de normen van de westerse scholastisch wetensschapsdenken: het bestaat alleen als het bewezen kan worden. Het moet zichtbaar / waarneembaar (dat kan ook door deductie) zijn om bewezen te worden. En idd, je kunt niet het niet hardmaken. Maar betekend dat als je iets niet kunt hardmaken, het niet bestaat ..? Maak maar hard dat je verliefd bent. Maak maar hard dat jij het niet was die dat glas bewoog.

In ieder geval haal je een hoop ellende binnen als je geesten gaat oproepen. Mijn stem is dus een duidelijk: nee, tegen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 01:18 schreef Eusebius het volgende:
Wat is hardmaken ..? Ik ben bang naar de normen van de westerse scholastisch wetensschapsdenken: het bestaat alleen als het bewezen kan worden. Het moet zichtbaar / waarneembaar (dat kan ook door deductie) zijn om bewezen te worden. En idd, je kunt niet het niet hardmaken. Maar betekend dat als je iets niet kunt hardmaken, het niet bestaat ..? Maak maar hard dat je verliefd bent. Maak maar hard dat jij het niet was die dat glas bewoog.
Ik beschouw mezelf idd. als nuchter genoeg om als ik een glaasje zie bewegen daar niet meteen een metafysische verklaring voor uit de kast te trekken. Zo lang als men mij niet kan overtuigen van het tegendeel zal ik dus een fysische en geen bovennatuurlijke verklaring zoeken.
In ieder geval haal je een hoop ellende binnen als je geesten gaat oproepen. Mijn stem is dus een duidelijk: nee, tegen.
Wat voor ellende dan, verdorie nogentoe. Ik heb jaren verschillende magische rituelen beoefend, waarbij glaasje draaien in de onschuldige (puber-) categorie thuishoorde. En nogmaals, ik heb me daar geen ellende mee op de hals gehaald. (Tenzij je het bestrijden van onwetendheid en bijgeloof op webforums als ellende beschouwt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Ik heb jaren verschillende magische rituelen beoefend, waarbij glaasje draaien in de onschuldige (puber-) categorie thuishoorde.
Waarom dan eigenlijk, als je er toch niet in gelooft? Ik kan me goed voorstellen dat je het een keertje wil proberen, als experiment. Maar als er dan niks gebeurt, heb je dat ook wel weer gezien lijkt me :) Geen reden om er jaren mee door te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
een tijdje geleden was er ook een glaasje draaien topic. het is er bijna op uitgelopen dat we met een paar mensen glaasje gingen draaien om te kijken wat er zou echt zou gebeuren (na alle geheimzinnige verhalen).

dat is niet gebeurd, wat ik overigens wel jammer vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 februari 2002 20:30 schreef Count_Bleauchamp het volgende:

[..]

Zo heb ik dat wel gedaan ja. Is daar iets mis mee? Ik ben niet verslaafd geraakt of zo....

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6894

Boe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 00:38 schreef Count_Bleauchamp het volgende:

Ik begin mij een beetje aan je te ergeren, Count Bleuchamp. Ben ik de enige?

Waarom BLIJF je bijbelcitaten gebruiken om je standpunten te verdedigen? Ik (en bepaalde anderen ook) geloven in God noch in de "kracht" van de bijbel. Voor ons is "in de Bijbel staat dat het niet mag" dus geen acceptabel argument in deze discussie.

Over de waarde van de bijbel is al vaker gediscussieerd en daar is nooit een compromis over bereikt. Ik zou je willen vragen of je misschien op zou willen houden met het gebruiken van bijbelcitaten als argumenten totdat het gelukt is een objectief besluit over de authenticiteit cq. onfeilbaarheid van "het woord Gods" voor de andere mensen hier vast is komen te staan.

Nu weer On-Topic:

Waarom zouden alle geesten eigenlijk kwaadaardig zijn? Is de heilige geest uit de drieeenheid geen geest soms? Of is ook die geest kwaadaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

SAPman:
Waarom zouden alle geesten eigenlijk kwaadaardig zijn? Is de heilige geest uit de drieeenheid geen geest soms? Of is ook die geest kwaadaardig?
Dat is ook niet zo. Er zijn ook goede geesten, maar die worden doorgaans in de volksmond engelen genoemd, net als dat de boze geesten in de volksmond demonen genoemd worden.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 09:19 schreef drm het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo. Er zijn ook goede geesten, maar die worden doorgaans in de volksmond engelen genoemd, net als dat de boze geesten in de volksmond demonen genoemd worden.
Engelen en demonen leven niet op aarde, toch? Ik dacht dat dat het verschil tussen geesten en engelen/demonen was: de een leeft op aarde, de ander in de hemel of hel. Maar laten we er even vanuit gaan dat je gelijk hebt.....

Als geesten engelen en duivels zijn, wat is er dan mis met geesten oproepen? Krijg je bij het oproepen van een geest altijd een demon te pakken soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor, het halve forum gaat maar de bijbel citeren omdat ze nix beters weten. Ik vind het zelf nog al onzinnig om de bijbel te citeren, stel dat god echt bestaat, dan heeft hij zijn boodschap gegeven aan de apostelen, deze hebben het opgeschreven... Toen kwamen er mensen, deze gingen de bijbel vertalen zodat andere mensen het ook kunnen lezen :), das leuk, maar als jij een text van uit het romeins gaat vertalen ook al ben je noch zo goed, je maakt geheid foutjes. En je zult het altijd mooier maken dan het is. Ook met door vertellen, ga maar in een kring zitten en begin met frikandel, er zal geheid kroket uit komen :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 25 februari 2002 21:54 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt, dankjewel :)
Als je voor 'geesten hebben ze gek gemaakt' gaat dan doe je dat op basis van geloof.
Als je voor 'verhalen als deze hebben ze gek gemaakt' gaat dan kun je dat eenvoudig uitleggen met heel aannemelijke psychologische verklaringen.

Maw. ben je zo zeker van je geloof in geesten ed. dat je kunt zeggen dat psychologische factoren hier niet van toepassing zijn en dat je dus rustig dit soort verhalen kunt rondstrooien zonder nadelige gevolgen?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Webmasterok: ...ga maar in een kring zitten en begin met frikandel, er zal geheid kroket uit komen :9~.
Je vergeet dat er ook nog een groot gedeelte van de grondteksten gevonden zijn.
</offtopic>
SAPman:
Als geesten engelen en duivels zijn, wat is er dan mis met geesten oproepen? Krijg je bij het oproepen van een geest altijd een demon te pakken soms?
Het probleem is vaak (heb ik mij laten vertellen) dat de mensen die geesten oproepen, vaak op zoek zijn naar spanning en sensatie. Gek genoeg zijn het de demonen die hier op reageren, en gebruik maken van het feit dat de mensen zich openstellen voor hen.

Nu geloof ik zelf niet dat het per definitie fout gaat, maar ik geloof wel dat er niet voor niets voor gewaarschuwd wordt.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44698

Ik geloof niks van dat geesten oproepen... Tenminste als je het hebt over glaasjedraaien...
(Iemand zag mij laatst en begon meteen over geesten oproepen, omdat ik me anders kleed dan de gemiddelde persoon. Ik was best wel boos, ik wordt doodziek van die vooroordelen. Ik heb het nog nooit gedaan en zou ook noooooit geesten gaan oproepen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op maandag 25 februari 2002 23:23 schreef Count_Bleauchamp het volgende:
De onderscheiding des geestes genaamd. Daarbij wordt ook nog onderscheiding gemaakt tussen de boze geesten onderling.
God is Geest. En God is goed. Alle geesten die niet van God zijn en die ook op aarde zijn, zijn slechte/demonische machten. Immers zijn die "achtergebleven" geesten van mensen niet bij God., dus bij de duivel. Immers de duivel was op aarde geworpen.
God heeft alleen het goede met ons voor. Waarom willen sommige mensen dat niet aannemen? No offense!

Normen en waarden! Goddelijke normen waar je goddelijke waarden voor terug krijgt. Is dat niet gaaf! :)

Ik ben geen christen geworden uit angst, het is mijn eigen keuze die het waarde geeft.
als geesten zijn achter gebleven op aarde wil niet zeggen dat ze dan bij de duivel zijn!! in tegendeel!! vaak zijn het geesten die hier op aarde nog een taak te volbrengen hebben of op gruwelijke wijze om het leven zijn gebracht/gekomen en de plek van overleiden niet kunnen verlaten!!

Om ff een voorbeeld te noemen... mijn opa is kort geleden aan kanker overleden, hij was een christen en heeft nog nooit in zijn leven een vlieg kwaad gedaan. na zijn overlijden zwierf zijn geest nog steeds door het huis... zijn aanwezigheid is door meerdere mensen waargenomen... mijn oma is meerdere malen wakker geworden en zag hem op het voeteind van het bed naast haar zitten... De reden dat hij nog een tijdje gebleven was was om mijn oma en andere familie leden/vrienden gerust te stellen dat alles goed was. toen iedereen op gerust was gesteld is hij niet meer waargenomen.

en zo gebeuren dit soor dingen vaker!!

ik zou zeggen haal die oogkleppen van je af en ga niet zo klakkeloos dingen lopen roepen alleen omdat het zo in de bijbel staat!! Je moet zoiezo ff nadenken toe in de tijd dat de bijbel zich afspeelt alles wat onverklaarbaar was ze op een goddelijke macht gooide (of het nou een kwade of goede macht is doet er ff niet toe) ze waren toen nog niet zover met de wetenschap als wij nu! Geloof wat meer in de wetenschap dan in een boek van meer dan 2000 jaar oud!!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op maandag 25 februari 2002 18:10 schreef justmental het volgende:

[..]

Als er mensen zijn die er gek van geworden zijn of zelfmoord gepleegd hebben dan zijn zij dus geestelijk zwaar overstuur geraakt.
Dat kan 2 oorzaken hebben:

Welke is het meest waarschijnlijk?

Pas dus op met het rondstrooien van dit soort berichten, eigenlijk ben je mede schuldig aan de gevolgen.
Ze zijn inderdaad doorgedraaid door dat ze geesten opriepen... ze hadden 1 keer een geest opgeroepen van wat achteraf bleek een moordenaar te zijn de naam en gegevens zijn allemaal na getrokken en alles bleek te kloppen en het was een vent die 40 jaar geleden dood is gegaan! kortom hoe konden ze dit weten... die geest is hun blijven achtervolgen en dat heeft hun gek gemaakt! en dit heeft nix met wel of niet geloven te maken!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 01:49 schreef Captain Proton het volgende:
Waarom dan eigenlijk, als je er toch niet in gelooft? Ik kan me goed voorstellen dat je het een keertje wil proberen, als experiment. Maar als er dan niks gebeurt, heb je dat ook wel weer gezien lijkt me :) Geen reden om er jaren mee door te gaan...
Noem het een jeugdzonde :) Ik zat in een esoterisch werkgroepje dat volgens hermetische principes zowat het hele occulte repertoire heeft afgewerkt. Dat betekent dat er alleen naar de effecten van de operaties gekeken wordt, geloof in een onderliggende "theorie" ("dat zijn geesten") is niet nodig en werkt zelfs belemmerend.

Ik wil er trouwens even op wijzen dat ik niet beweer dat dit soort zaken geen effect heeft. Magische rituelen berusten voor 90% op autosuggestie, en als je niet bang bent (maw. niet in de onderliggende "theorie" gelooft) kan die autosuggestie ook positieve effecten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Op dinsdag 26 februari 2002 10:25 schreef mietje het volgende:
Noem het een jeugdzonde :) Ik zat in een esoterisch werkgroepje dat volgens hermetische principes zowat het hele occulte repertoire heeft afgewerkt. Dat betekent dat er alleen naar de effecten van de operaties gekeken wordt, geloof in een onderliggende "theorie" ("dat zijn geesten") is niet nodig en werkt zelfs belemmerend.

Ik wil er trouwens even op wijzen dat ik niet beweer dat dit soort zaken geen effect heeft. Magische rituelen berusten voor 90% op autosuggestie, en als je niet bang bent (maw. niet in de onderliggende "theorie" gelooft) kan die autosuggestie ook positieve effecten hebben.
Maar wat waren jou ervaring t.a.v. geesten oproepen? Deden ze wat? Voelde je wat? Hoe ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31777

Dat is allemaal fake. Er is een deel in onze hersenen die zich met dat soort illusies bezighoudt, en bij sommige mensen is dat gebied van grotere invloed dan bij andere. Dat is laatst nog op Netwerk geweest: zelfs totaal ongelovige mensen kunnen door stimulatie van dat gebied in de hersenen illusies hebben, dus 't heeft met niets meer dan met hersenactiviteit te maken. Alles wat geloof, bijgeloof, illusies,... betreft: dat is één van de zwakste punten van de mens. Blijkbaar zijn velen nog in de Middeleeuwen blijven hangen. Wake up, guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed_Capone

Ed_Capone

Op maandag 25 februari 2002 17:16 schreef justmental het volgende:

Mogelijk? Waar baseer je dat op?
Ken mensen die het gedaan hebbben.
Gevaarlijk? Voor sommige mensen kan het gevaarlijk zijn ja, maar dat heeft niet aanwijsbaar met geesten te maken.
Wanneer je wel met een kwade geest te maken krijgt kun je flink de lul zijn.
Verboden? Citeer dan even een wetboek erbij.
Ok, dit heb ik uit de Bijbel.
Da's een vrijwillige wet, die kun je jezelf opleggen ja.
Klopt niemand hoeft geloven. Dit is een keuze. Maar zoals in de Bijbel staat in Mattheüs 12 vers 30 staat:
Wie met Mij niet is, die is tegen Mij;

Denk daar maar eens over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 10:35 schreef hvdberg het volgende:
Maar wat waren jou ervaring t.a.v. geesten oproepen? Deden ze wat? Voelde je wat? Hoe ging het?
Bij het "glaasje draaien" zijn er niet veel effecten, daarom plaats ik het in de "pubercategorie"; het is vooral "spannend". Pas als je gelooft dat je ware voorspellingen door geesten van overledenen (oid.) opgedist krijgt wordt het werkelijk beangstigend.

Overigens plaats ik een "conjuring of the spirits" volgens de goethia niet in die pubercategorie, je bent dan bewust bezig met een sterke vorm van autosuggestie (uren staren in kristallen bollen, spiegels en/of op geometrische figuren). Enige ervaring met autosuggestie is dan ook aan te raden voor je met "the real stuff" begint.

Waarom waarschuw ik er dan toch voor? Simpel: autosuggestie is wat een (bij)gelovige "bezeten zijn" noemt. Je suggereert jezelf dat je de incarnatie van eoa. archetypische voorstelling bent, en daar ga je dan ook naar handelen. Het hele idee achter een magisch ritueel is je in een geestestoestand te brengen waarbij je ontvankelijk bent voor suggestie (zeer vergelijkbaar met hypnose); en een ritueel sluit altijd af met het afbouwen van die ontvankelijkheid. Doe je dat afbouwen niet goed, dan blijf je in een ontvankelijke toestand waarin je "dingen ziet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 11:32 schreef Ed_Capone het volgende:

[..]

Klopt niemand hoeft geloven. Dit is een keuze. Maar zoals in de Bijbel staat in Mattheüs 12 vers 30 staat:
Wie met Mij niet is, die is tegen Mij;

Denk daar maar eens over na.
Okay, ik zal even nadenken.....

Dus God is net zo'n bevooroordeelde, zelfingenomen, autoritaire blaaskaak als George W. Bush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Op dinsdag 26 februari 2002 12:25 schreef mietje het volgende:
Bij het "glaasje draaien" zijn er niet veel effecten, daarom plaats ik het in de "pubercategorie"; het is vooral "spannend". Pas als je gelooft dat je ware voorspellingen door geesten van overledenen (oid.) opgedist krijgt wordt het werkelijk beangstigend.

Overigens plaats ik een "conjuring of the spirits" volgens de goethia niet in die pubercategorie, je bent dan bewust bezig met een sterke vorm van autosuggestie (uren staren in kristallen bollen, spiegels en/of op geometrische figuren). Enige ervaring met autosuggestie is dan ook aan te raden voor je met "the real stuff" begint.

Waarom waarschuw ik er dan toch voor? Simpel: autosuggestie is wat een (bij)gelovige "bezeten zijn" noemt. Je suggereert jezelf dat je de incarnatie van eoa. archetypische voorstelling bent, en daar ga je dan ook naar handelen. Het hele idee achter een magisch ritueel is je in een geestestoestand te brengen waarbij je ontvankelijk bent voor suggestie (zeer vergelijkbaar met hypnose); en een ritueel sluit altijd af met het afbouwen van die ontvankelijkheid. Doe je dat afbouwen niet goed, dan blijf je in een ontvankelijke toestand waarin je "dingen ziet".
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Vroegere klasgenoot heeft zich wel eens met zulke zaken beziggehouden (onbekende/vreemde geesten aanroepen) en er moesten behoorlijk wat mensen (lees psychologen en geestelijken zoals dominees) aan te pas komen om haar weer rustig te krijgen en haar een beetje van de angsten af te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op dinsdag 26 februari 2002 12:55 schreef SAPman het volgende:

[..]

Okay, ik zal even nadenken.....

Dus God is net zo'n bevooroordeelde, zelfingenomen, autoritaire blaaskaak als George W. Bush?
heel goed bewoord!! sterker nog als je de bijbel moet geloven liet hij mensen uitmoorden in zijn naam! hij is nog ergen dan jonge heer bush!!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49568

Fijn dat je Bush ziet als een blaaskaak. Ik mag die Bush ook niet zo. Bij God ligt het waarschijnlijk toch iets anders. Bush gunt bijv. BinLaden geen vergeving en een tweede kans, dat doet God echter wel. Zo is Hij.

paus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 13:55 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

heel goed bewoord!! sterker nog als je de bijbel moet geloven liet hij mensen uitmoorden in zijn naam! hij is nog ergen dan jonge heer bush!!!
Het moet niet veel gekker gaan worden! Eerst spring ik BOCmetalhead te hulp, en nu hij mij!!! :) Hehehehehehe....

Maar goed: Ik denk dat we hier niet over godsdienst moeten gaan praten. We hebben het hier over het occultisme en hoewel dit raakvlakken heeft met religie is het toch niet geheel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 16:16 schreef Paus het volgende:

[..]

Fijn dat je Bush ziet als een blaaskaak. Ik mag die Bush ook niet zo. Bij God ligt het waarschijnlijk toch iets anders. Bush gunt bijv. BinLaden geen vergeving en een tweede kans, dat doet God echter wel. Zo is Hij.

paus
Ten eerste: wat God al dan niet doet is niet van toepassing op deze thread. Nogmaals: occultisme is niet hetzelfde als religie.

Ten tweede: Je hoeft je naam niet onder je post te schrijven, die zien we zo ook wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49568

Ten tweede: Je hoeft je naam niet onder je post te schrijven, die zien we zo ook wel! :)
Ben ik zo gewend.... heeft mijn mammie mij geleerd :)

Terug naar topic dan maar: Geesten oproepen. Lijkt me niet goed, want er is geen maatstaf waar je aan kan afmeten of het een goede of kwade geest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34285

Er wordt steeds meer ontdekt in de wetenschap, en misschien ontdekken we ooit de parallelle dimensie waarin geesten leven.
Kijk naar mijn icoon. Lopen de schuine lijnen parallel?
Wat zo lijkt hoeft niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 16:20 schreef SAPman het volgende:
Ten eerste: wat God al dan niet doet is niet van toepassing op deze thread. Nogmaals: occultisme is niet hetzelfde als religie.
"Occult" betekent "verborgen", een term gelanceerd door Eliphas Levi (een priester die zich eind 19e eeuw bezighield met esoterica). Het gaat dus om de "verborgen" leer die in religieuze geschriften terug te vinden is. Het westerse occultisme zit dan ook vol van religieuze symboliek.
Op dinsdag 26 februari 2002 16:24 schreef Paus het volgende:
Terug naar topic dan maar: Geesten oproepen. Lijkt me niet goed, want er is geen maatstaf waar je aan kan afmeten of het een goede of kwade geest is.
* Anoniem: 13700 zucht

Wat is dan een "geest", en wie heeft je verteld dat die geesten "goed of kwaad" zijn? In het occultisme gaat men ervan uit dat je alle "entiteiten" (archetypes) kunt gebruiken ten voordele van jezelf.

Ik ga trouwens maar weer eens kappen met dit topic, of er zouden opeens serieuze weldoordachte posts moeten verschijnen. Ik vind het werkelijk frappant hoe mensen (ook degenen die trappen tegen religie) hier hun (bij)geloof presenteren alsof het wetenschap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op dinsdag 26 februari 2002 16:18 schreef SAPman het volgende:

[..]

Het moet niet veel gekker gaan worden! Eerst spring ik BOCmetalhead te hulp, en nu hij mij!!! :) Hehehehehehe....

Maar goed: Ik denk dat we hier niet over godsdienst moeten gaan praten. We hebben het hier over het occultisme en hoewel dit raakvlakken heeft met religie is het toch niet geheel hetzelfde.
hehe voorwat hoort wat he :P

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Zit net op internet te googlen naar geesten verhalen, glaasje draaien e.d.

Dit was een persoonlijke ervaring van iemand:
Ik ben 16 en in de zomer van '99 kwam ik iets raars tegen! Iedereen heeft al wel eens gehoord van geesten oproepen, zo met een omgedraaid glas en cijfers en letters.

Ik was met een paar vrienden, 3 meisjes en mijn vriend. Mijn vriend geloofde er niet veel van ook ik had mijn twijfels! Dus kwamen we op het gedacht het spelletje eens te spelen. We zakten de rolluiken en stelde ons in een kring, we hadden 3 kaarsen aangestoken voor wat licht. Een vriendin van mij had al meer ervaringen en wist hoe we ons moesten gedragen, we moesten elkaars handen vasthouden en iedereen moest hetzelfde zeggen na elkaar en probeerden het, we hadden niet veel succes maar gaven niet op.

Iedereen moest vervolgens een vinger contact houden met het glas, er kwam beweging in maar ik was nog niet overtuigd. Iedereen zou eens een duwtje kunnen gegeven hebben ! Het glas werd niet heet maar een lichte warmte voelde we wel, we begonnen vragen te stellen ! Het glas kwam moeizaam vooruit maar er kwam naar verloop van tijd toch meer en meer beweging in. Het was een jonge kerel genoemd Jan en ik denk dat hij maar een 29 jaar was, over zijn doodsoorzaak was er niets los te krijgen. Wij hebben thuis een zaak en vroeg of hij die kende, en ja hij kende ze maar mij kende hij niet.

We vroegen hoe oud ik ging worden en dat wou hij eerst ook niet zeggen maar op het laatste vroeg ik het terug en ik ging rond de 80 jaar worden zij hij, of dat klopt zal ik toch nog moeten afwachten. Hij heeft waarschuwingen gegeven aan ieder van ons, voor de toekomst. Nu had ondertussen toch iedereen eens zijn vinger van het glas ogen houden van hem, dat hadden we wel gevraagd.

Nu vroeg ik of hij in mij kon komen en zo spreken tegen de rest en dat wilde hij wel doen terwijl wij hem nog steeds vragen stelde. Na een kleine 5 min. voelde ik mijn hand waar ik het glas mee aanraakte werm werd, zo ook mijn arm en mijnrechter kant van mijn gezicht, het deed geen pijn. Mijn hele lichaam voelde warm aan en mijn hart begon sneller te slaan, mijn vrienden zagen dat er begon zelfs een meisje te schreewen van schrik ! Ik vroeg ok ik mijn T-shirt mocht uitdoen om het mijn vrienden te tonen, dus deed ik het uit het zweet droop in tranen van mijn borst. Mijn vriendin vraagt me of het nog gaat maar ik voelde geen pijn maar wel een hitte. Praten via mij is er niet gebeurt, maar we zijn wel voort vragen aan't stellen geweest na zeker een uur hebben we afgesloten maar we waren iets vergeten! Ja vergeten uit mijn lichaam te gaan !

Het was zaterdagavond en ik was moe en niet meer van plan weg te gaan, maar nu wel de hitte ging over maar mijn hartje bleef slaan en had handen vol energie. Mijn vrienden waren ongerust, Jeroen ben jij het nog? Gaat het? Ik voelde me gewoon mezelf maar had gewoon veel goesting om weg te gaan en te fuiven! Die nacht heb ik niet geslapen en de nacht daarop ging het terug, ik heb mijn hartslag toen gemeten 120 !/min. dat slaat voor twee kan je wel zegen, ik heb daarna van geen last gehad of zoiets het leven gaat gewoon door. Nu word daar niet meer over gepraat bij ons, maar ja wie gelooft nu zo'n maf verhaal Ik heb anders nog geen ervaringen meegemaakt, en ik hoop dat mijn verhaal gepubliceert word om te zeggen aan iedereen, dit was geen spelletje meer!

anoniem
toon volledige bericht

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49580

Wat bewijst dit nou? Er kan inderdaad wel iemand aan het glas hebben zitten duwen, en deze anonieme persoon kon wel gewoon ziek zijn ofzo. Niet echt een waterdicht verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6714

Ahja. channeling heet dat, als ik me niet vergis. Je kent dat wel.. van die mensen die dan in contact staan met "zauron", het hoofd van de astrale federatie. Die hebben dan hun hoofdkwartier verstopt in de zuidelijke poolkap van Mars, en een vakantieoord op venus ofzoiets. In het verleden kreeg ik wel eens van die maandelijkse channeling-emails van bepaalde internet-"sektes" die dan in contact stonden met iets geks. Altijd humor zoiets. Zoek maar eens met een search-engine naar "ashtar command" ofzo, dan weet je precies wat ik bedoel. :)

Hetzelfde verhaal voor die geestelijke begeleiders. Iedereen schijnt er eentje te hebben volgens een bepaalde groep/stroming spiritueel denkende mensen. Mischien is dat ergens ook zo; mischien is hij/zij een representatie van je onderbewuste denken dat een vorm van judgement kan geven over je meer bewustere denkpatronen. Voor hetzelfde geld is het echt je oma of opa, maar echt bewijs is er niet voor.

Op zich boeit me dat wel. Het is meer hoeveel vertrouwen je legt in je eigen perceptie. Ik denk zelfs dat autosuggestie verder gaat dan alleen maar een concentratie op iets wezelijk anders. Ik denk dat het ook gebeurt in de dagelijkse levenszaken. Het is typisch menselijk het is volgens mij ook de reden waarom mensen gevoelig zijn voor indoctrinatie in het algemeen (hetzij religie of een andere levensovertuiging). autosugesstie gecombineerd met stom toeval/synchroniciteit kan ook hele leuke dingen teweeg brengen, namelijk denken dat je speciale vermogens hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 21:15
Op zaterdag 23 februari 2002 22:22 schreef Armin het volgende:
Ik hoor nogal eens verhalen over mensen die bijvoorbeeld door glaasje draaien proberen om geesten op te roepen. Ze komen dan met een verhaal waarvan ik niet weet of ik het nou moet geloven of niet?

Zelf ben ik heel nieuwsgierig alleen ik weet niet of het wel zo verstandig is om er aan te beginnen. Het denk ik een soort angst toch wel

Ik vroeg me daarom af of er mensen zijn die wel eens te maken hebben gehad met dit 'geesten oproepen' en wat hun ervaringen daarbij zijn.
Hi,

Ten eerste roep geen geesten op, nooit!

Waarom? Ten eerste geesten zijn niet de zielen van dode mensen zoals veel mensen beweren. Geesten die wij normaal gesproken meemaken en die worden opgeroepen door mensen zijn demonen. Waarom zijn het geen dode mensen, nou omdat de doden niks meer van doen hebben met de aarde. Ze blijven niet hier achter maar gaan naar de hemel of naar het dodenrijk (hier wachten ze dan tot het laatste oordeel om naar de hemel te kunnen). Wat je oproept zijn demonen, en ik zag al iemand die riep dat het zo gevaarlijk is als jij maar geloofd. Dat is een leugen, sorry dat ik het zeg.

Heb je film excorcist gezien, is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Dat meisje (in werkelijkheid een jongen) was helemaal gek van ouija borden (een bord die je als brandpunt kunt gebruiken voor geesten. Een soort poort om geesten mee op te roepen. Je kunt hier ook gewoon een lepel voor gebruiken maar goed). Die jongen is bezeten geraakt van veel demonen (geesten). Daarom heette hij ook legioen (wij zijn met velen). De Bijbel beschrijft legioen ook in een verhaal. de Here Jezus wierp hen uit en ze kwamen in een stel varkens terecht die vervolgens de afgrond in renden hun dood tegemoet. Bye, bye stupid demon!

Als je geesten oproept op wat voor manier dan ook, of aanwezig bent bij een seance dan hebben die demonen recht om jou en jou leven te verzieken, en uiteindelijk te vernietigen, dat is het enige wat ze willen of je het nou wilt geloven of niet. Blijf maar lekker fijn uit de buurt van die figuren die dit graag willen doen. Het is gewoon slecht. Waarom hebben die demonen dat recht, nou om de simpele reden dat jij ze toestemming hebt gegeven door ze te roepen. Je komt in hun buurt en ze laten je nooit meer los met 1 uitzondering (en dat is door de kracht van de Heilige Geest).

Waarom zou je sowieso geesten willen oproepen, om de kick? Vind je het spannend om bovennatuurlijke dingen te doen. God is bovennatuurlijk, God is zelfs zo bovennatuurlijk dat hij 3 entiteiten heeft die samen één geheel vormen (God, Jezus Christus en de Heilige Geest). Wil je met het bovennatuurlijke in aanraking komen probeer God en Zijn Koninkrijk eens te zoeken. Moet je eens kijken hoe heftig dat kan zijn. Ga de evangelieen in de Bijbel eens lezen (Johannes, Marcus, Mattheus en Lucas). Deze boeken staan vol met bovennatuurlijke fenomenen (geesten, bezetenheid, bevrijding, genezing enz.). Alles wat hier staat is waar gebeurt en het gebeurt nog steeds. Daar ben ik ook getuige van geweest.

Geloof niemand die zegt dat het geen kwaad kan om geesten op te roepen deze mensen zijn misleid, en ik bid voor hun dat hun ogen geopend mogen worden zodat ze kunnen zien en dat hun oren geopend mogen worden zodat ze kunnen horen de Woorden van waarheid en Leven.

Meer weten over bovennatuurlijke dingen check de sites http://www.dse.nl/aci en http://www.faq-online.nl eens. Deze staan boordevol met dingetjes over geesten oproepen en andere bovennatuurlijke zaken.

Ik hoop dat je success zult behalen op jou zoektocht. Want er is één regel: Zoek het Koninkrijk van God en de rest zal je geschonken worden. En dat schenken mag je letterlijk nemen!

Gods Zegen,

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 21:15
Op dinsdag 26 februari 2002 16:20 schreef SAPman het volgende:

[..]

Ten eerste religie is niet hetzelfde als geloven in de Bijbel. Religie is meer iets wat vol zit met rituelen net als vroeger met het heidendom

En occultisme heeft wel degelijk iets te maken met de Bijbel. Hij staat er zelfs vol mee, tovenaars, heksen, bezweerder en al dat soort figuren staan allemaal beschreven in de Bijbel.

Daarnaast heb ik op de website http://www.dse.nl/aci het een en ander geschreven over het occultisme en op http://www.faq-online.nl/ precies hetzelfde.

Wat wel zo is is dat occultisme niks met God te maken wil hebben omdat God groter is dan welke occultist dan ook.

Maar ja, wie geen oren heeft zal ook niet kunnen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 februari 2002 00:01 schreef wustenveld het volgende:
Dat is een leugen, sorry dat ik het zeg.
Dit neem ik persoonlijk, heer evangelist wustenveld. U spamt hier een topic vol met zaken waarover u hoe dan ook niets weet, want u heeft zich nooit met occultisme beziggehouden. Toch maakt u mensen die wel persoonlijke ervaring hebben opgedaan betreffende het onderwerp van de discussie uit voor leugenaars.

Uw zorg om ons zieleheil moge dan goed bedoeld zijn, ze is volledig misplaatst; ze verleidt u tot uitspraken die u niet hard kunt maken en tot aanvallen op mensen die u niet eens kent. Moge God u het vermogen schenken uw dwalingen, en daarmee de balk in uw eigen oog, te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45826

Glaasje draaien,

Als je er nieuwsgierig naar bent moet je het vooral doen (ik raad je het niet aan). Anders blijf je jezelf altijd afvragen of het wel allemaal echt is. Vind je het onzin? ok, dat kan (ben daar niet mee eens, maar dat kan ook). Is een beetje nutteloze topic, meer in de trent van bestaat god of niet. Iemands feiten worden door een ander verzinsels genoemd. "THIS WILL BE A NEVER ENDING DISCUSSION"

maar daarom is het ook zo leuk hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41941

cool wil ik ook 8-)

Op woensdag 27 februari 2002 12:05 schreef mietje het volgende:

[..]

Dit neem ik persoonlijk, heer evangelist wustenveld. U spamt hier een topic vol met zaken waarover u hoe dan ook niets weet, want u heeft zich nooit met occultisme beziggehouden. Toch maakt u mensen die wel persoonlijke ervaring hebben opgedaan betreffende het onderwerp van de discussie uit voor leugenaars.

Uw zorg om ons zieleheil moge dan goed bedoeld zijn, ze is volledig misplaatst; ze verleidt u tot uitspraken die u niet hard kunt maken en tot aanvallen op mensen die u niet eens kent. Moge God u het vermogen schenken uw dwalingen, en daarmee de balk in uw eigen oog, te zien.
Tsja...Parelen voor de zwijnen? (een vermoeden broer wustenveld) :?

Anoniem: 44143

Yeah geesten oproepen heb ik ook een paar keer geprobeerd met wat vrienden. Nooit gelukt, terwijl we toch alles goed hadden gedaan, persoonlijk item van de overledene, juiste incantaties, juiste tekenen en juist geplaatste kaarsen.
Toen stond ik nog heel open voor die zaken, maar ja nu ik het zelf geprobeerd heb kan ik zeggen dat het gewoon onzin is. Spoken bestaan niet, k. Ik vind t jammer, want ik had het erg leuk gevonden als het wel mogelijk was om met de doden te communiceren.

Wat ik niet snap is dat de gristenen deze topic weer moeten bevuilen met hun pseudo feiten uit het boek der leugens. Hebben jullie reli fundies niks beters te doen ofzo? Ga lekker bidden voor dat gat in de ruimte dat jullie god noemen ofzo.

• drm

drm

f0pc0dert

Count_Bleauchamp:
Tsja...Parelen voor de zwijnen? (een vermoeden broer wustenveld) :?
Dat is niet aan jou om te oordelen, vriend.

~ Gottfried Leibniz

• Ed_Capone

Ed_Capone

Op woensdag 27 februari 2002 12:05 schreef mietje het volgende:

Hij heeft het over: "en ik zag al iemand die riep dat het zo gevaarlijk is als jij maar geloofd. Dat is een leugen, sorry dat ik het zeg."
Dit is gewoon de waarheid wat hij (Wusterveld) zegt.

Want wanneer jij een geest aanroept en die heeft het kwade met je voor en je merkt dat hij aanwezig is dan geloof je, of je het wil of niet, toch. Zo niet dan ben je nogsteeds de lul doordat je een kwade geest hebt aangeroepen.

Dus hij geeft alleen aan dat jij een leugen verspreid. Niet eens dat jij een leugenaar ben.

En het hoeft de eerste keren nog niet eens zo gevaarlijk zijn. Ze kunnen je ook gebruiken om er meer mensen erbij te betrekken. En jouw dan eerst nog niets aan te doen.

Op donderdag 28 februari 2002 10:05 schreef Ed_Capone het volgende:
Hij heeft het over: "en ik zag al iemand die riep dat het zo gevaarlijk is als jij maar geloofd. Dat is een leugen, sorry dat ik het zeg."
Dit is gewoon de waarheid wat hij (Wusterveld) zegt.
Ik was de persoon die riep dat het zo gevaarlijk is als je gelooft dat het is.
Want wanneer jij een geest aanroept en die heeft het kwade met je voor en je merkt dat hij aanwezig is dan geloof je, of je het wil of niet, toch. Zo niet dan ben je nogsteeds de lul doordat je een kwade geest hebt aangeroepen.
Hahaha. Dus als ik glaasje draai en niet in geesten geloof, dan geloof ik stiekum toch in geesten :) En bewijs mij eens dat ik "de lul" ben als ik glaasje draai. Dus niet lullen of de bijbel citeren of annecdotes a la "de vriend van m'n oma's tante werd er gek van", maar concreet, staafbaar bewijs.
Dus hij geeft alleen aan dat jij een leugen verspreid. Niet eens dat jij een leugenaar ben.
Maak nu dan maar eens hard dat ik leugens verspreid, vriend.

• BOCmetalhead
Op donderdag 28 februari 2002 11:11 schreef mietje het volgende:

[..]

Ik was de persoon die riep dat het zo gevaarlijk is als je gelooft dat het is.
[..]

Hahaha. Dus als ik glaasje draai en niet in geesten geloof, dan geloof ik stiekum toch in geesten :) En bewijs mij eens dat ik "de lul" ben als ik glaasje draai. Dus niet lullen of de bijbel citeren of annecdotes a la "de vriend van m'n oma's tante werd er gek van", maar concreet, staafbaar bewijs.
[..]

het KAN inderdaad gevaarlijk zijn ja!!
en als je de geest om gunsten vraag en je gebruikt ze op een verkeerde/kwade manier voor jezelf of voor een ander kan je inderdaad in de problemen komen ja! en geloof me het gebeurd!

maar ja als je koppig wilt wezen ga je gang!

en als je bv gaat glaasje draaien dan geloof je er ergens toch in want anders ga je het niet doen! geloof je er niet in en je doet het zal er helemaal nix gebeuren!! dan zal er geen geest komen aangezien het feit je er niet in geloofd! zit je daarentegen met mensen in een kamer die het wel geloven dan komt ie wel en zal hij duidelijk laten zien dat hij bestaat en dat kan van een beker verplaatsen tot de stoel waar je op zit te laten zweven of als je een 'foute' agressieve geest heb opgeroepen dan kunnen er ergere dingen gebeuren! dat je zelf gaat rond zweven en tegen muren aan gegooid wordt! dus kijk uit met wat je doet!

Metal to the bone

Op donderdag 28 februari 2002 14:34 schreef BOCmetalhead het volgende:
en als je de geest om gunsten vraag en je gebruikt ze op een verkeerde/kwade manier voor jezelf of voor een ander kan je inderdaad in de problemen komen ja!
:Z :z Welke geesten? Wijs mij eens een geest aan, of stuur er me eentje per post (een fles schijnt een goede verpakking te zijn).
en als je bv gaat glaasje draaien dan geloof je er ergens toch in want anders ga je het niet doen!
Op de zelfde manier redenerend gelooft iedereen die aan pakjesavond doet in Sinterklaas...
geloof je er niet in en je doet het zal er helemaal nix gebeuren!! dan zal er geen geest komen aangezien het feit je er niet in geloofd!
Wat een mietjes, die geesten. Ze komen alleen maar als je in ze gelooft? Dat heb je met Sinterklaas nou ook.

• Ed_Capone

Ed_Capone

Op donderdag 28 februari 2002 11:11 schreef mietje het volgende:

[..]

Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat wanneer je dit doet (gewoon voor de gein) en het lukt je en er gebeuren echt hele weirde dingen dan ga je vanzelf geloven. En wanneer een geest het kwade met je voor heeft, kun je hier met eigen kracht nix tegenin doen. Dus dan ben je de lul.

Op donderdag 28 februari 2002 15:13 schreef Ed_Capone het volgende:
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat wanneer je dit doet (gewoon voor de gein) en het lukt je en er gebeuren echt hele weirde dingen dan ga je vanzelf geloven. En wanneer een geest het kwade met je voor heeft, kun je hier met eigen kracht nix tegenin doen. Dus dan ben je de lul.
Ik schat dat ik zo'n 300 tot 350 keer heb glaasje gedraaid, en buiten een bewegend glas (waar sommige mensen de kriebels van kregen) heb ik nooit "hele weirde dingen" meegemaakt. Noem er eens een paar?

Daarnaast praat hier iedereen over geesten alsof het fysieke fenomenen zijn, maar niemand toont dat aan. Geloven in geesten is net zoiets als geloven in God of Sinterklaas, niks meer en niks minder.

• BOCmetalhead
Op donderdag 28 februari 2002 14:40 schreef mietje het volgende:

[..]

:Z :z Welke geesten? Wijs mij eens een geest aan, of stuur er me eentje per post (een fles schijnt een goede verpakking te zijn).
[..]

Op de zelfde manier redenerend gelooft iedereen die aan pakjesavond doet in Sinterklaas...
[..]

Wat een mietjes, die geesten. Ze komen alleen maar als je in ze gelooft? Dat heb je met Sinterklaas nou ook.
geesten kan je niet aanwijzen/aanraken!!!

en ter informatie ik geloof nog in sinterklaas :P

helemaal geen mietjes zo zit het gewoon in elkaar geloof je komen ze geloof je niet dan komen ze niet

Metal to the bone

Anoniem: 6714

Mietje; jouw enge skeptische vibraties jagen de geesten weg. Dat wist je toch, he? ;)

Op donderdag 28 februari 2002 16:26 schreef BOCmetalhead het volgende:
helemaal geen mietjes zo zit het gewoon in elkaar geloof je komen ze geloof je niet dan komen ze niet
"Zo zit het gewoon in elkaar"... Waar heb je dit soort kennis vandaan? Ervaring met het onderwerp?
Op donderdag 28 februari 2002 16:45 schreef chromisX het volgende:
Mietje; jouw enge skeptische vibraties jagen de geesten weg. Dat wist je toch, he? ;)
Hehehe, ja :) Ik vraag me alleen af waarom mensen dan in geesten geloven; je kunt immers zelf kiezen of je erin gelooft, en volgens de experts hier kunnen ze je alleen kwaad doen als je in ze gelooft. Ergo...

Anoniem: 27983

geesten oproepen...

niets anders dan een staat van volledige rust waardoor je meer door laat dringen dan alleen dat wat op dat moment in jou (redelijk bescheten klein) brein zit...

*spreek in het algemeen, met jou bedoel ik niet 1 persoon :) *

Geesten oproepen is mediteren.
Dingen als glaasje draaien worden meestal uitgevoerd door giebelige pubers die stoer willen doen, en dan komt er niets uit...

Het echte 'geesten oproepen' is meer in zo'n staat van rust komen dat je (een deel van) je onbewustzijn kan 'unlocken' oid, en dus helderder kan denken, meer info binnen krijgt, zulke dingen...

tot zover over geesten oproepen
nu over geesten:

Geesten bestaan niet, energievelden wel...
het enige dat je merkt als er een 'geest' in de buurt is is een energieveld, van een mens, dier, overleden persoon, plant kan zelfs al...

ik merk het zelf ook redelijk vaak, en aura's heb ik gezien (nu in pubertijd, dus nu niet meer... hopelijk later weer wel) en ik krijg zelfs soms energie door van andere mensen.
Dat ik ineens hoofdpijn krijg, en dat dat is omdat iemand in mijn directe omgeving een probleem heeft/ruzie heeft oid. Als ik dan even die 'geest' ga oproepen, dus me ga concentreren op de energie die mij die hoofdpijn geeft, weet ik meestal wel waar het door komt

dit is wel een beetje offtopic, maar dat wordt denk ik het vaakste bedoeld met 'geesten', energievelden die iemand toevallig oppikt van anderen...

en doe het niet met vrienden, want je hebt er niets aan...
hoogstens iemand die gaat zitten kloten, daar komt iets uit dat misschien best wel zou kunnen, en daar blijf je dan aan denken, en dat maakt je gek...

Op donderdag 28 februari 2002 16:26 schreef BOCmetalhead het volgende:
tjeh
:{

wat moet ik hier nou op zeggen? ik denk dat ten eerste :O en :Z wel toepasselijk zijn.
en daarna vraag ik even uitleg:

Hoe kom je hier in godsnaam aan?!
Alles gebeurt (iig in je kop) als je erin gelooft...
als een blinde gelooft dat hij kan zien, ziet hij ook dingen, dit alleen omdat zijn hersenen beelden genereren (dit zijn dan niet beelden van buitenaf, maar beelden gemaakt door de hersenen, de ogen hoeven nml niet te werken om te zien, dit zien doen de hersenen)

ik bedoel... |:(

Anoniem: 31777

Welke mens die in geesten gelooft wordt de dag van vandaag nog au serieux genomen? (no offence intended) Zoals ik reeds gezegd heb: het zijn 'hersenspinsels'.

Enkele voorbeelden van de kracht van de psyche:

-Iemand die op sterven na dood is kan in grote mate zelf beslissen hoe lang hij er nog mee doorgaat.

-Er zijn fakirs die door hoge concentratie minuten aan een stuk zonder zuurstof kunnen, gewoon door zich te concentreren op de organen die niet echt veel zuurstof nodig hebben op dat moment (hersenen, spijsverteringsstelsel,...)

-Voor sommige ziektes kan je sneller genezen wanneer je er echt in gelooft.

-Elke mens heeft een bepaald voorstellingsvermogen die jezelf al dan niet kan laten geloven in het bestaan van iets. Bij LSD bvb. wordt dat versterkt en kan je jezelf alles laten geloven wat je maar wilt.

Het brein is een orgaan als een ander, en geen enkel orgaan is onfeilbaar, je hersenen kunnen een sterke invloed hebben op je bewustzijn (het zit er nl. in) en op de toestand van je lichaam.

Het gebied in je hersenen waarin die illusies, visioenen,... schuilgaan kan dmv. electrische impulsen een hogere activiteit krijgen, en op die manier kan zelfs een totaal ongelovig mens mystieke ervaringen hebben waarin hij op dat moment ook écht gelooft. Bij sommige mensen is dat gebied actiever dan bij andere. Indien dat gebied bij mij actiever zou zijn, zou ik misschien ook geloven in God en zo, maar het is nu niet zo.

Anoniem: 44698

Nah, Type, we hebben toch wel een meningsverschil meen ik, ik ben het niet zo... Maar jah, jij moet't zelf weten.

Op donderdag 28 februari 2002 17:05 schreef Dryade het volgende:
Nah, Type, we hebben toch wel een meningsverschil meen ik, ik ben het niet zo... Maar jah, jij moet't zelf weten.
tjah

jij voelt niet wat ik soms voel
ziet niet wat ik soms zie
weet niet wat ik weet

dan kan je zeggen wat je wil, maar ik WEET dat allemaal, dat verzin ik echt niet...
dat stukje van mij gaat niet helemaal over mijn mening he, daar zitten ook een hoop feitjes in...

Anoniem: 27905

Als die geesten er dan toch zón plezier in hebben om jou kapot te maken, eeuwig te achtervolgen of wat dan ook, waarom doen ze het dan niet gewoon?
Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat dit soort entiteiten dan alleen bij aanroep tevoorschijn kunnen komen.
Als ze dan toch zoveel kunnen!

Lijkt me allemaal flinke bullshit dus, maar ik wil het al langer eens uitproberen met vrienden :)

Op donderdag 28 februari 2002 18:24 schreef Oord het volgende:
Als die geesten er dan toch zón plezier in hebben om jou kapot te maken, eeuwig te achtervolgen of wat dan ook, waarom doen ze het dan niet gewoon?
Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat dit soort entiteiten dan alleen bij aanroep tevoorschijn kunnen komen.
Als ze dan toch zoveel kunnen!

Lijkt me allemaal flinke bullshit dus, maar ik wil het al langer eens uitproberen met vrienden :)
Gaat deze redenering tever ofzo :D :D :D

Op donderdag 28 februari 2002 20:20 schreef Oord het volgende:

[..]

Gaat deze redenering tever ofzo :D :D :D
nee, maar zo kan je alles wel zeggen
"als als"

Op donderdag 28 februari 2002 21:17 schreef Type het volgende:

[..]

nee, maar zo kan je alles wel zeggen
"als als"

ALs als werd al door de beste filosofen gebruikt, en het is een zeer redelijke redenering al zeg ik het zelf :)

Op donderdag 28 februari 2002 21:53 schreef Oord het volgende:

[..]

ALs als werd al door de beste filosofen gebruikt, en het is een zeer redelijke redenering al zeg ik het zelf :)
tjeh, waarom zou een god zich dan niet laten zien :?

ik bedoel...
heb je ook niets aan om daarover te gaan lullen...

Op donderdag 28 februari 2002 22:07 schreef Type het volgende:

[..]

tjeh, waarom zou een god zich dan niet laten zien :?

ik bedoel...
heb je ook niets aan om daarover te gaan lullen...
Je geeft hier meteen de reden waarom ik niet geloof :)

Op donderdag 28 februari 2002 22:11 schreef Oord het volgende:

[..]

Je geeft hier meteen de reden waarom ik niet geloof :)
maar daar hadden we het hier niet over... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op donderdag 28 februari 2002 16:45 schreef mietje het volgende:

[..]

"Zo zit het gewoon in elkaar"... Waar heb je dit soort kennis vandaan? Ervaring met het onderwerp?
[..]
ja ik heb idd ervaring met dit onderwerp ja! heb je je nog nooit verdiept in sperutialisme?? moet je toch eens gaan doen is een boeiend onderwerp!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 01 maart 2002 08:32 schreef BOCmetalhead het volgende:
ja ik heb idd ervaring met dit onderwerp ja! heb je je nog nooit verdiept in sperutialisme?? moet je toch eens gaan doen is een boeiend onderwerp!
Sperutialisme? Bedoel je spiritisme? Daar heb ik me idd. mee beziggehouden ja, een bijgeloof als ieder ander. En als het geen bijgeloof is, dan mag je mij concreet bewijs voorleggen waarom dat niet zo is (En geen plaatjes van Artie Bell aub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 februari 2002 00:06 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Ten eerste religie is niet hetzelfde als geloven in de Bijbel. Religie is meer iets wat vol zit met rituelen net als vroeger met het heidendom

En occultisme heeft wel degelijk iets te maken met de Bijbel. Hij staat er zelfs vol mee, tovenaars, heksen, bezweerder en al dat soort figuren staan allemaal beschreven in de Bijbel.

Daarnaast heb ik op de website http://www.dse.nl/aci het een en ander geschreven over het occultisme en op http://www.faq-online.nl/ precies hetzelfde.

Wat wel zo is is dat occultisme niks met God te maken wil hebben omdat God groter is dan welke occultist dan ook.

Maar ja, wie geen oren heeft zal ook niet kunnen horen
Heb ik het woord "bijbel" in die context gebruikt? Wara het mij om gaat is dat we hier een ondogmatisch gesprek over het occultisme proberen te voeren. Helaas zijn er nogal wat mensen (zoals jij) die overal hun christelijke dogmatiek bij halen op een manier die niet bijdraagt aan deze discussie.

Ten tweede: zolang het bestaan van God niet is vastgesteld kun je niet zeggen dat God groter is als welke occultist dan ook.

En ik heb wel degelijk oren. Juist daarom heb ik een eigen mening. Ik vond dat een nodeloos kwetsende opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op vrijdag 01 maart 2002 10:18 schreef mietje het volgende:

[..]

Sperutialisme? Bedoel je spiritisme? Daar heb ik me idd. mee beziggehouden ja, een bijgeloof als ieder ander. En als het geen bijgeloof is, dan mag je mij concreet bewijs voorleggen waarom dat niet zo is (En geen plaatjes van Artie Bell aub).
hoe concreet wil je het hebben wil je er 1 zien/aanraken ofzo?? wat wil je hebben???

Metal to the bone

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.