Graancirkels - Theoriëen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op zondag 28 juli schreef mania:
Het waarom van de geheimzinnigheid over UFOs

*KNIP*
Uit welk in het NL vertaald boek komt deze tekst? Het idee dat een schaduwregering de afgelopen vijftig jaar de geheimen heeft bewaard en tot op de dag van vandaag blijft onderdrukken, aanvankelijk met goede bedoelingen (vermijden van verstrekkende globale impact) maar inmiddels enkel om de status quo te handhaven, is inderdaad erg aannemelijk. Ikzelf ben min of meer van [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14411116#14411116"]mijn geloof[/url] gevallen.

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 14:46 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Uit welk in het NL vertaald boek komt deze tekst? Het idee dat een schaduwregering de afgelopen vijftig jaar de geheimen heeft bewaard en tot op de dag van vandaag blijft onderdrukken, aanvankelijk met goede bedoelingen (vermijden van verstrekkende globale impact) maar inmiddels enkel om de status quo te handhaven, is inderdaad erg aannemelijk. Ikzelf ben min of meer van [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14411116#14411116"]mijn geloof[/url] gevallen.
Uit het Project Ontmaskering.

Btw.Alles goed DroogKloot?
Tijd niet meer gezien.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Alleen de die-hards komen tot hier pffff, die lap tekst heb ik echt niet tot mij genomen met uw welnemen ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

mania

Inderdaad, de situatie is zo beangstigend dat zelfs het Hoofd van de Staf in het Pentagon, die ik heb ingelicht, niet méér toegang heeft tot dergelijke projecten dan elke andere burger, tenzij deze, om de een of andere duistere reden, tot de insiders behoort. Maar dat gebeurt zelden.
Wie mag deze man wel niet zijn dan? Verder ook nog een oom die mee had gewerkt aan het apollo-project, goh wat toevallig. Tekst is samenhangend en logisch, maar is algemeen beschouwend en verder worden er geen feiten gegeven die alle gepresenteerde theorieen verbinden.

Verwijderd

Zij die aan deze beweringen twijfelen zouden zorgvuldig de verklaringen van talrijke getuigen uit het militaire apparaat en de regering moeten lezen, die duidelijk deze feiten bevestigen. Gegeven de omvangrijke en diepgaande implicaties van deze verklaringen - los van het feit of ze aanvaard of ernstig betwijfeld worden - deze dienen alle in hoorzittingen van het Congres behandeld te worden om de waarheid boven water te krijgen. Want niets minder dan de menselijke toekomst hangt aan een zijden draadje.

Verwijderd

De bewijzen dat er wel buitenaardse wezens aanwezig zijn zijn overtuigender dan de bewijzen dat ze niet aanwezig zijn. Deze bewijzen beperken zich niet alleen tot graancirkels, maar ook tot ontvoeringen, sightings en contacten.

Toch vind ik het vreemd dat mensen wel in een God geloven (waar echt helemaal geen bewijzen voor zijn dat die bestaat) maar zo hypocriet zijn dat ze niet in buitenaardse wezens geloven. Is dat niet tegenstrijdig?

• Albinoraptor
  • Laatst online: 20:23
Dus jij zegt dat iedereen in God gelooft, nou ik mooi niet. En wat jij bewijzen noemt dat zijn geen bewijzen, sightings, ontvoeringen is dat allemaal bewezen of zijn het mensen die gewoon wat aandacht willen hebben, ik denk het laatste. Er zijn geen concrete bewijzen, en pas als die er zijn, weet ik dat "ze" er zijn, en tot die tijd niet.

En geloven in buitenaardse wezens en geloven dat ze hier op aarde zijn/komen is wel een groot verschil, ergens in het universum zijn vast wel andere slimme wezens te vinden, maar ik geloof er niets van dat ze hier op aarde zijn.

Verwijderd

Ik zie ook geen bewijzen dat ze niet hier op aarde zijn (geweest) ;). Als je verder kijkt dan je neus lang is dan kom je toch echt wel wat concrete bewijzen tegen. Dit vind ik ook wel overtuigend: http://www.darkstar1.co.uk/cosmicegypt.html

Verwijderd

Niemand hoeft te bewijzen dat 'ze' niet op aarde zijn geweest, dat zou ook onmogelijk zijn. Totdat er bewijs is dat 'ze' hier wel geweest zijn is het echter aannemelijker dat 'ze' hier niet zijn geweest.
Leuke link trouwens, ik heb er ook een voor jou (herkende een plaatje): http://www.finart.be/UfocomHq/usabydos.htm

Nog even over het laatste plaatje, kijk eens naar het oppervlak binnen de figuren. Toevallig weet ik dat de egyptenaren wel eens een penis afbeeldden en de 19e eeuwse touristen/autoriteiten daar niet zo van hielden. Ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat het ooit een plaatje van een penis geweest is, maar ik geloof dat meneer Ockham me hierin gelijk geeft.

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 11:42
Graancirkels zijn gemaakt door mensen. Op discovery en nat.geo. zijn al meerdere malen documentaires geweest over mensen die hele bekende graagcirkels hebben gemaakt. Ze hebben verteld hoe ze het hebben gedaan en ze hebben zelf laten zie welke technieken ze gebruikt hebben...
die mensen zijn nu bijna 60 :)

• ddofborg
  • Laatst online: 12-11 11:42
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:00:
De bewijzen dat er wel buitenaardse wezens aanwezig zijn zijn overtuigender dan de bewijzen dat ze niet aanwezig zijn. Deze bewijzen beperken zich niet alleen tot graancirkels, maar ook tot ontvoeringen, sightings en contacten.

Toch vind ik het vreemd dat mensen wel in een God geloven (waar echt helemaal geen bewijzen voor zijn dat die bestaat) maar zo hypocriet zijn dat ze niet in buitenaardse wezens geloven. Is dat niet tegenstrijdig?
...Aliens bestaan, er is geen twijfel aan mogelijk. Alleen ik geloof niet dat ze hier op aarde zijn geweest. Probleem met mensen is, dat ze verklaring proberen te vinden voor dingen die ze niet (direct) begrijpen.

Voor God geldt hetzelfde. Mensen moeten iets hebben om in te geloven. God bestaat, alleen dat ben jij zelf, je eigen God.

...voor leven na de door geldt precies hetzelfde... het is een bedenksel van mensen die bang zijn om te sterven.

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:06:
Niemand hoeft te bewijzen dat 'ze' niet op aarde zijn geweest, dat zou ook onmogelijk zijn. Totdat er bewijs is dat 'ze' hier wel geweest zijn is het echter aannemelijker dat 'ze' hier niet zijn geweest.
Leuke link trouwens, ik heb er ook een voor jou (herkende een plaatje): http://www.finart.be/UfocomHq/usabydos.htm

Nog even over het laatste plaatje, kijk eens naar het oppervlak binnen de figuren. Toevallig weet ik dat de egyptenaren wel eens een penis afbeeldden en de 19e eeuwse touristen/autoriteiten daar niet zo van hielden. Ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat het ooit een plaatje van een penis geweest is, maar ik geloof dat meneer Ockham me hierin gelijk geeft.
AH dank je had het een keer op tv gezien dat het nep was alleen kon het niet vinden op i-net.

Verwijderd

Volgens mij hebben wij(dus niet de aliens :) ) SATELIETEN, waarmee je op een postzegel kunt inzoomen. Waarom kijken we dan gewoon niet elke maand/dag weet ik veel hoeveel satelieten we hebben, tot dat we een graancirkel zien die door mensen wordt gemaakt, of door aliens. Of je zet gewoon een camera in elk graanland. Bovenop een paal van 200 meter. Ook dat bestaan van aliens: zet gewoon overal een camera op je dak, zet er een programma achter met een radar en allerlei andere hightechzooi om die camera te sturen.

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:28:
Volgens mij hebben wij(dus niet de aliens :) ) SATELIETEN, waarmee je op een postzegel kunt inzoomen. Waarom kijken we dan gewoon niet elke maand/dag weet ik veel hoeveel satelieten we hebben, tot dat we een graancirkel zien die door mensen wordt gemaakt, of door aliens. Of je zet gewoon een camera in elk graanland. Bovenop een paal van 200 meter. Ook dat bestaan van aliens: zet gewoon overal een camera op je dak, zet er een programma achter met een radar en allerlei andere hightechzooi om die camera te sturen.
Zoveel moeite doen om iets te bewijzen wat al tig keer bewijzen is :)

Verwijderd

Wat is er <b>bewezen</b>? Dat ze bestaan of juist niet?

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 09:28

BitByter

Prutst dit forum

Verwijderd schreef op 18 mei 2000 @ 15:57:
4. hoe kan een tweederde apaches in volle gevechtsstand nog vliegen? <P>Ik bedoel natuurlijk 2 a 3.<P><BR>4. hoe kan een tweederde apaches in volle gevechtsstand nog vliegen? <P>Ik moet niets. Ik Denk alleen niet dat wij de enige intelligente wezens hier op aarde zijn. Waarom zou alleen op deze kleine planeet aarde intelligent leven zijn terwijl er zo'n groot universum om ons heen is. behoorlijk arrogant om dat te denken.<P>Ook als je kijkt naar de sphinx en de pyramides. Die zijn met zo'n precisie gebouwd, dat ze dat zelfs nu niet na kunnen bouwen. Idem dito met stone henge an nog meer van dat soort voorbeelden.
wie zegt dat stonehenge met grote precisie gemaakt is? wij MENSEN DENKEN dat het met grote precisie gemaakt is, ze zien stonhenge, en de mense DENKT meteen dat het met grote precisie gemaakt is, en denken er meteen honderen therorien over, terwijl die stenen alleen maar "zomaar" neergepatst zijn

• Albinoraptor
BitByter schreef op 03 augustus 2002 @ 03:37:
[...]

wie zegt dat stonehenge met grote precisie gemaakt is? wij MENSEN DENKEN dat het met grote precisie gemaakt is, ze zien stonhenge, en de mense DENKT meteen dat het met grote precisie gemaakt is, en denken er meteen honderen therorien over, terwijl die stenen alleen maar "zomaar" neergepatst zijn
Ik ben erg sceptisch maar ik ben het niet eens wat je zegt over Stonehenge, Stonehenge zijn zeker niet gewoon wat bijelkaar gegooide stenen er zit meer achter, alleen wat sommige mensen erbij gaan verzinnen over E.T. levensvormen enzo, of andere rare gedachten zijn onzin.

Verwijderd

ik weet tniet of dat nou altijd door mensen gemaakt wordt, want ze hebben er echt wetenschappers op lopen. deze mensen kijken heel goed of een graancirkel is gemaakt door mensen en wanneer niet.
Vaak kan een bepaald patroon en mooie cirkel niet eens in 1 nacht gemaakt zijn en de vorige nacht was de cirkel of het patroon er nog niet.
Ze bekijken ook wat er met het gewas is gebeurd en natuurlijk kunnen ze in lab's tegenwoordig zeker zien of een steel door vernieling of door iets onbekends is geplet of vergroeid.
ik zou zeggen: als er geen verkalring voor is, laat dat dan lekker.
er zijn een hele hoop niet verklaarbare zaken.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-12 15:47

Sharky

Skamn Dippy!

we zetten mensen op de maan, bouwen de eiffeltoren, de twintowers (en mollen ze ook weer) maar graancirkels kunnen we niet maken?
euh met een passer en een a4'tje kom je al een heel eind hoor.

This too shall pass

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 22:53:
ik weet tniet of dat nou altijd door mensen gemaakt wordt, want ze hebben er echt wetenschappers op lopen. deze mensen kijken heel goed of een graancirkel is gemaakt door mensen en wanneer niet.
Vaak kan een bepaald patroon en mooie cirkel niet eens in 1 nacht gemaakt zijn en de vorige nacht was de cirkel of het patroon er nog niet.
Ze bekijken ook wat er met het gewas is gebeurd en natuurlijk kunnen ze in lab's tegenwoordig zeker zien of een steel door vernieling of door iets onbekends is geplet of vergroeid.
ik zou zeggen: als er geen verkalring voor is, laat dat dan lekker.
er zijn een hele hoop niet verklaarbare zaken.
Als je het hele topic eens doorleest, zie je ergens een link naar scepsis waar heel duidelijk wordt uitgelegd hoe eenvoudig het is om de mooiste fractals en weetiknietwat in een nacht in het graan te toveren, zonder vliegende schotels, zonder aliens, gewoon met een groepje mensen, hulpmiddelen en je gezonde boerenverstand.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Het is vandaag de eerste dag dat ik dit hele topic heb gelezen (ja het heeft me even tijd gekost). Echt heel veel kan ik er niet meer aan toevoegen want er is al veel gediscusieerd en ge-opperd.

Het enige wat ik nog wel kwijtwilde is dit...
Je ziet in diverse posts dat er gesproken wordt over buitenaards leven die dit verschijnsel zou veroorzaken. Ik las op een gegeven moment dat dat nooit zou kunnen omdat buitenaards leven zo intelligent zou zijn dat ze zich daar niet mee bezig zouden gaan houden. Sterker nog; ze zouden geeneens moeite nemen om contact met ons te zoeken (radiosignalen of wat voor manier ook).
Nou ik geloof best dat er meer leven in het heelal is dan alleen op deze aardkloot, maar waarom zou dat dan bij uitstek superintelligente, reizend per supersonische vliegende schotels (want veel verder gaat onze fantasie namelijk niet), wezens moeten zijn?! Waarom zouden ze verder staan wij? Misschien zoeken ze ook wel desperate naar buitenaards leven met hubble space telescopen.

Greetz,
ThaCapo!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
zetje01 schreef op 16 mei 2000 @ 01:49:
Mastermind: kijk maar eens hier: [url="http://home.wxs.nl/~skepsis/cirkelmakers.html"]Studenten cirkel[/url]. Is best wel groot en mooi en complex, maar gewoon door een groepje studenten gemaakt.<BR>Wèl even het hele verhaal lezen, aub, er staan wel leuke dingen in over de zogenaamde 'graancirceldeskundigen'
Ik heb die circels toendertijd bezocht, en ik moet eerlijk toegeven. Ze waren indrukwekkend om zo te zien en om in te lopen. Ik heb toen samen met een ander eens de maten opgemeten en heb toen ontdekt dat de 3 grootste buitenste cirkels niet precies op evengrote afstand van elkaar lagen. Oftwel een foutje en dus zowiezo door mensen gemaakt. Het scheelte echt meer dan een meter afwijking.

Er zullen genoeg circkels zijn die door mensen zijn gemaakt maar toch heb ik mijn twijfels over of ze allemaal door mensen zijn gemaakt.

En die opmerking over Mastermind dat die zweverig is vindt ik nergens op slaan. Dat van die piramides klopt wel.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 20:18
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:37:
moeten zijn?! Waarom zouden ze verder staan wij? Misschien zoeken ze ook wel desperate naar buitenaards leven met hubble space telescopen.
Laat ik die vraag van je omdraaien. Waarom zouden eventuele ETI's technologisch niet niet verder kunnen zijn ontwikkeld als wij? Bedoel je dat ETI's tegelijk met ons opgaan in technologische ontwikkelingen? Dergelijke parallele ontwikkelingen lijken mij wat ver gegrepen, niet? Als ETI's enkele honderden jaren eerder al in ons huidige stadium verkeerden geeft ze dat een enorme voorsprong.

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een keer op tv met Netwerk een documantaire gezien. Dat was gewoon iemand die met een aantal personen 's nachts met wat planken en touwen in de weer ging. Ik geloof dus niet echt in signalen van buitenaardse wezens. Ookal ziet het er nog zo mooi uit.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Lamborghini
Jozz schreef op 05 augustus 2002 @ 22:43:
Ik heb een keer op tv met Netwerk een documantaire gezien. Dat was gewoon iemand die met een aantal personen 's nachts met wat planken en touwen in de weer ging. Ik geloof dus niet echt in signalen van buitenaardse wezens. Ookal ziet het er nog zo mooi uit.
Wat ik nou zo opvallend vindt. Heleboel mensen zeggen: "oh er zijn er die dat zelf maken".
Nou, en, duz?? Dat betekend nog niet dat ze allemaal door mensen zijn gemaakt.
Alles in de wereld wordt nagemaakt en gefaked, maar dat wil niet zeggen dat er niks origineel is of op een andere wijze wordt vervaardigt. Net zo als bij mediums. Een hele grote groep die gewoon aan oplichting doet, maar ik geloof best dat er 0,1% echt is.
Hoeveel mensen zie je wel niet rondlopen met nepzilver of nepgoud. Wil nog niet zeggen dat er geen echt zilver/goud bestaat.

• Sovereign
Lamborghini schreef op 05 augustus 2002 @ 23:12:
[...]
Wat ik nou zo opvallend vindt. Heleboel mensen zeggen: "oh er zijn er die dat zelf maken".
Nou, en, duz?? Dat betekend nog niet dat ze allemaal door mensen zijn gemaakt.
Alles in de wereld wordt nagemaakt en gefaked, maar dat wil niet zeggen dat er niks origineel is of op een andere wijze wordt vervaardigt. Net zo als bij mediums. Een hele grote groep die gewoon aan oplichting doet, maar ik geloof best dat er 0,1% echt is.
Hoeveel mensen zie je wel niet rondlopen met nepzilver of nepgoud. Wil nog niet zeggen dat er geen echt zilver/goud bestaat.
Het probleem is dat, en dat zou eigenlijk in deze thread duidelijker moeten zijn gemaakt, dat de echte cropcirkels niet te onderscheiden zijn van de fake ones. Ze voldoen namelijk allemaal AFAIK aan de null hypothese dat ze door mensen worden gemaakt. Er zijn geen onderscheidende aspecten aangetroffen waarvan men kan zeggen "aha, deze kan niet door mensen zijn gemaakt op grond van X, Y, en Z".

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ze zijn allemaal fake omdat die aliens wel iets beters te doen zouden hebben dan cirkeltjes in het graan te maken als ze hier waren :z

Verwijderd

Sovereign schreef op 05 augustus 2002 @ 20:19:
[...]

Laat ik die vraag van je omdraaien. Waarom zouden eventuele ETI's technologisch niet niet verder kunnen zijn ontwikkeld als wij? Bedoel je dat ETI's tegelijk met ons opgaan in technologische ontwikkelingen? Dergelijke parallele ontwikkelingen lijken mij wat ver gegrepen, niet? Als ETI's enkele honderden jaren eerder al in ons huidige stadium verkeerden geeft ze dat een enorme voorsprong.
Ja okay goed, zo kunnen we dan door blijven gaan... 'waarom zouden ze verder, even ver of minder ver staan dan ons'; ik heb hier geen antwoord op.
En ik denk dat die parallele ontwikkelingen evengoed kunnen bestaan als niet-parallele ontwikkelingen (ja de kans dat een parallele ontwikkeling er is, is dan natuurlijk kleiner... maarja waarom zou deze niet bestaan?!)

Ik stelde deze vraag niet met het feit dat ik ervan overtuigd ben dat er paralellen zijn, maar dat dat natuurlijk best zou kunnen... toch heb ik dit nog nergens gelezen. Het gaat meestal over super-intelligente levensvormen. Dat vind ik dan een beetje kortzichtig.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
En deze dan? In 1 nacht in het pikkedonker gemaakt!
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2001/uk01df.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2001/uk01df3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2001/uk01df4.jpg

Kijk, ik sta helemaal niet sceptisch tegenover de bewering dat bepaalde mensen ook zulke enorme wiskundig perfecte figuren kunnen maken, maar mijn balans vooral bij dit figuur, en het verhaal erachter moet overwegen, dan denk ik dat het 80% kans buitenaards kan zijn en 20% kans mensenhandenwerk.

Kijk nou naar die Nazca figuren. Die lopen nota bene over BERGEN heen en alleen vanuit de lucht zijn het geometrisch perfecte figuren, waarbij zelfs rekening met de berghellingen is gehouden. Die indianen konden dat echt niet.

Waarom zijn Stonehenge en al die andere heilige plaatsen, piramides etc. precies op knooppunten gebouwd? En waarom ontstaan die graanFIGUREN ook precies op die knooppunten?

Wat wel typisch een mensenwerk graancirkel is is deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2001/uk01cn.jpg

Precies evenwijdig met die 'tramlijn' en een paar simpele cirkeltjes zonder echt moeilijke dingen.

• Albinoraptor
Mastermind erg mooie graancirkel maar ik blijf er van overtuigd dat het gewoon mensen werk is, als je zoiets doet met een goed georganiseerde groep van stel 30 man moet het echt wel lukken, en er zijn genoeg gekken te vinden die met zoiets al te graag zullen meewerken.

En wat jij zegt over Nazca figuren zegt, wie zegt niet dat de mensen toen al konden vliegen, dus gewoon erg simpele ballonen zodat je een goed overzicht hebt, en wat mij nog altijd velen malen aannemelijker lijkt dat zoiets gemaakt is door een verloren gegane geadvanceerde samenleving.

Als er nu gewoon eens 1 bewijs word geleverd om aantetonen dat het gemaakt word door iets buitenaards, dan kunnen we van uit daar verder discusierren, want ik heb nog geen enkel concreet bewijs gezien, waaruit blijkt dat het buitenaards is en al genoeg dat het door mensen gemaakt is.

En dingen aannemen uit het verleden kan je ook niet doen omdat men geen enkel idee heeft hoe het vroeger was, als ik zo kijk naar Inca's enzo, denk ik dat zij toch redelijk geadvanceerd waren, maar dat is weer een ander punt.

Ik wou nog iets kwijt maar ben het tijdelijk vergeten :D

• Sovereign
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 00:19:
Ja okay goed, zo kunnen we dan door blijven gaan... 'waarom zouden ze verder, even ver of minder ver staan dan ons'; ik heb hier geen antwoord op.
En ik denk dat die parallele ontwikkelingen evengoed kunnen bestaan als niet-parallele ontwikkelingen (ja de kans dat een parallele ontwikkeling er is, is dan natuurlijk kleiner... maarja waarom zou deze niet bestaan?!)
Omdat de kans op een parallele ontwikkeling, waar ETI's ongeveer gelijk opgaan met ons, gezien de tijdschaal van het universum en de tijd dat de moderne mens bestaat errug klein is. Beschavingen kunnen in andere zonnestelsels millenia eerder zijn opgestaan of gevallen, zelfs nog ver voordat de mens er was. Daarom is de kans gewoon groot dat ETI's ofwel ver achterlopen, of juist ver voorop. Maar dat de ontwikkeling precies zou samenvallen is hoogst onwaarschijnlijk.

• Sovereign
Mastermind schreef op 06 augustus 2002 @ 01:13:
En deze dan? In 1 nacht in het pikkedonker gemaakt!
Wat is er zo speciaal aan dat hij niet met mensenhanden zou kunnen zijn gemaakt?
Waarom zijn Stonehenge en al die andere heilige plaatsen, piramides etc. precies op knooppunten gebouwd? En waarom ontstaan die graanFIGUREN ook precies op die knooppunten?
Wat bedoel je met een "knooppunt"?

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-12 22:00
Mastermind schreef op 06 augustus 2002 @ 01:13:
Als je herkenningspunten hebt is het volgens mij altijd wel mogelijk om één of ander patroon te tekenen waar alles 'toevallig' op ligt.

En het feit dat die graancirkels op die knooppunten liggen, komt natuurlijk gewoon doordat de mensen die die graancirkels maken een goed gevoel voor humor hebben, en alles tot in de details uitwerken.

• TutanRamon
  • Laatst online: 05-12 11:56
Wat een stelletje l*llo's hier. Alle graancirkels zijn door mensen gemaakt. Allemaal! Hoe? Maar hoe dan? Nou, heel simpel. Men neme een stok met een lengte van zo'n 2 meter. Men bevestige aan beide uiteinden een touw. En dan? Nou, gewoon graan platstampen. Maar hoe maak je dan een cirkel? Gewoon in een cirkel lopen! En die grote cirkels dan? Die heb je dus zo plat. En die ingewikkelde patronen dan? Neem zo'n meter mee die ze in de bouw gebruiken.

Waarom? Daarom!

:O

We see things as we are, not as they are

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:44

me1299

$ondertitel

TutanRamon schreef op 07 augustus 2002 @ 00:34:
Wat een stelletje l*llo's hier. Alle graancirkels zijn door mensen gemaakt. Allemaal! Hoe? Maar hoe dan? Nou, heel simpel. Men neme een stok met een lengte van zo'n 2 meter. Men bevestige aan beide uiteinden een touw. En dan? Nou, gewoon graan platstampen. Maar hoe maak je dan een cirkel? Gewoon in een cirkel lopen! En die grote cirkels dan? Die heb je dus zo plat. En die ingewikkelde patronen dan? Neem zo'n meter mee die ze in de bouw gebruiken.

Waarom? Daarom!

Mkay.

En die mensen lopen met 50 man allemaal op geitenwolle sokjes die geen voetspoeren achterlaten.

En rare geluiden die soms worden waargenomen bij graancircels gebruiken ze walkmans voor 8)7

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Lamborghini

Waarom? Daarom!

Jij bent zeker ook zo'n kneus die die dingen maakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2002 @ 14:30:
[...]

Als je daar veel informatie vandaan haalt zou je allang moeten weten dat er verklaringen zijn voor de UFO golf in België.

Verklaring 1
Verklaring 2

Die eerste url; daar vind ik dit:
Toen de gelukte opname ontwikkeld was, bleek die precies datgene te tonen wat maanden voordien uitgebreid in de pers als DE Belgische UFO was afgeschilderd: een donkere driehoek met in elke hoek een helderwitte schijnwerper en een rood getinte lamp in het midden.
Toen had ik zoiets van WTF :?

Ik heb namelijk zelf ooit een driehoekig voorwerp in de lucht gezien snachts toen ik over de weilanden uitkeek, er waren vallende sterren die nacht dus ik ging daar naar kijken, tot ik en nog een ander persoon het driehoekig object ontdekte.
De verrekijker is er bij gehaald omdat het niet echt superdichtbij was om het beter te zien.
Er waren lichten aanwezig (volgens mij groen, wit/geel en rood) bij het driehoekig voorwerp en er kwam een bolvormig opject uit en ging weer een bolvormig object in terug, dat herhaalde zich een paar keer.
Ik werd er iig bang van maar heb later altijd gedacht dat het een sateliet weerspiegeling oid was, je hoort ook nooit van driehoekige ufo's :P

Als ik verder lees zie ik ook van de bollen die eruit kwamen, scary, dat is namelijk hetzelfde als wat ik heb gezien!!!!

Wat heb ik gezien, vind het wel heel typerend dat dit dus ook in belgie is waargenomen, ik had nog nooit eerlijk gehoord over eenzelfde waarneming, ok ook niet echt naar op zoek gegaan maar meestal zijn het die schotelvormige dingen ;)

Overigens wel grappig, er loopt nu een parallel topic op bokt.nl, vandaar dat ik afgelopen zondag ook de film signs heb gezien, die film is heel heftig.

Verwijderd

Waarom? Daarom!

Hoe maak je zoiets dan :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Llewella/ripcc24.jpg
Ik weet niet of deze fake is of niet, pluk hem ff uit het bokttopic vandaan

En hoe verklaar je de abnormaliteiten die worden waargenomen rondom een echte graancircel :?

Nee ik zeg niet alientjes meteen e.d. maar meer een een of ander phenomeen, het zijn over het algemeen ook heel gelijkmatige vormen met structuur, er komen in de natuur wel vaker mooie vormen en objecten voor...

Hoe verklaar je dit :? :P
http://www.movies-1.freeserve.co.uk/Crop-Circle-01.zip

En toen was er geen graancircel, en toen ineens wel :P En wat doen die rare lichtjes daar :? :+

Verwijderd

Het probleem is dat, en dat zou eigenlijk in deze thread duidelijker moeten zijn gemaakt, dat de echte cropcirkels niet te onderscheiden zijn van de fake ones.
Dus wel.

In sommige (let op: niet alle) graancirkels worden afwijkingen in het graan gevonden. Hier is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

Graanstengels waarvan de nodes( knopen) ge-explodeerd waren of verlengd, en vaak ook gebogen. Daarnaast vaak ORB's op foto's in graancirkels.

Zulke dingen zijn vaak niet te verklaren met de 'man met touw en stok theorie'.

Voor meer info verwijs ik naar:

Wetenschappelijk Onderzoeksburo in Amerika dat onderzoek doet naar deze abnormaliteiten.
www.bltresearch.com

The Dutch Center For Crop Cirlcle Studies:

www.dcccs.org

met hier : http://www.dcccs.org/dcccs_vs__skepsis.htm
een interessante discussie tussen Eltjo Haselhoff en Rob Nanninga van Skepsis.

En hier een interessant wetenschappelijk artikel over het ontstaan van graancirkels door Balls Of Light (BOL).

http://www.dcccs.org/scie...e_by__balls_of_light_.htm

Hier is het archief van de graancirkels in Nederland:

www.dcca.nl

En alle gemelde graancirkels van 2002:
http://www.dcca.nl/2002/2002-nl.htm

Bekijk er eens een paar voor je verder discusseert, en verklaar de afwijkingen in het graan.

Recente graancirkel met vreemde afwijkingen.
http://www.dcca.nl/2002/terwolde/ter1-nl.htm

Tot slot nog deze pagina's:

http://www.cropcircleconnector.com/2002/2002.html
Meeste graancirkels uit engeland worden hier gerapporteerd en er is ook vaak een reconstructie te bekijken. Bijvoorbeeld hier:

http://www.cropcircleconn...ll2002reconstruction.html

Nog maals, bekijk eerst deze links eens en trek dan je conclusies.

Onder meer deze bewijzingen/aanwijzingen doen mij geloven dat gewascirkels niet allemaal door mensen gemaakt worden.

• traviandus
  • Laatst online: 25-03 10:22

traviandus

vague

Even een paar dingen die mij opvallen aan zo'n filmpje:

(1) Waarom is de kwaliteit van dergelijke filmpjes vaak zo slecht?

(2) Hoe krijgt de cameraman het voor elkaar om de verschijnende graancirkels zo mooi gecentreerd in beeld te krijgen? Hij wist toch niet dat ze daar zouden onstaan? Als ik die camera in mijn hand had, had ik geprobeerd om die lichtjes midden in beeld te houden.. jij niet?

(3) Het is duidelijk dat er genoeg mensen zijn die het leuk vinden om voor de lol graancirkels te maken. Dus zullen er ook vast en zeker genoeg mensen zijn die het leuk vinden om filmpjes van verschijnende cirkels in elkaar te zetten.

Ik geef toe dat het stuk voor stuk geen sterke argumenten zijn.. maar d'r is gewoon een hoop bullshit te vinden over dit onderwerp.

Verwijderd

Llewella:
Toen had ik zoiets van WTF :?
Nu weet je in ieder geval wat het was; zie bovenstaande verklaringen :)
Tja, als je er even voor gaat zitten kun je best met een passer en een papiertje zoiets maken. Als je eenmaal iets op papier hebt is het uit te voeren op een graanveld. Dit is trouwens een leuke. Als je rechts op het plaatje kijkt dan zie je een lijn, waaruit blijkt dat ze het figuur niet helemaal af hebben kunnen maken.
En hoe verklaar je de abnormaliteiten die worden waargenomen rondom een echte graancircel :?
Ik weet niet welke abnormaliteiten je bedoelt, welke bedoel je precies? En zelfs als er abnormaliteiten zijn, dan betekent dat nog steeds niet dat die bewuste graancirkel door buitenaardse wezens is gemaakt.

• Jaded
  • Laatst online: 07-10 17:02
No way dat die in 1 nacht gemaakt zijn. Dit is zo enorm gecompliceerd.

Ik begrijp ook dat sommige mensen hopen dat er buitenaardse wezens bestaan, en er daarom in geloven, maar als ik dit zie dan zou ik over dit geval toch wel meer te weten willen komen.

Ook andere gevallen zoals 1 in Simonshaven, spreken me wel aan. Paar details:
Opvallend detail was de aanwezigheid van rechtopstaande stengels in de platgelegde delen. Deze waren duidelijk niet geraakt toen de rest van de planten neergingen. (Dit in tegenstelling tot de stengels die zich door fototropisme oprichtten naar het licht, zie foto's). Op een enkele rechtopstaande plant vonden we een dode vlieg

De vlieg was niet de enige aandachtstrekker in deze formatie. We ontdekten talloze afgesneden stengels; zij waren op verschillende hoogte boven de grond afgesneden waardoor we de indruk kregen dat ze één voor één waren afgesneden. De afgesneden delen lagen verspreid op de grond. Zeer opmerkelijk waren de afgesneden stengels in rechtopstaande delen van de formatie. Op sommige plekken, zowel binnen alsook net buiten de formatie troffen we kale plekjes in het rechtopstaande graan aan. Dit bleek het resultaat van hetzelfde 'snijwerk'. Op de uiteinden van de afgesneden stompjes (die nog vastzaten met hun wortels in de grond) vonden we een oranje-rode materie. In sommige gevallen was dit volledig opgedroogd, in andere gevallen nog nat en kleverig. Kan deze stof een verklaring geven voor de rode gloed die de boer over de formatie zag?
bron = http://www.dcca.nl/2002/simonshaven/sim1-nl.htm

Verwijderd

Jaded:
No way dat die in 1 nacht gemaakt zijn. Dit is zo enorm gecompliceerd.
Waarom zou dat niet kunnen? Misschien was die boer wel op vakantie, en konden ze er met heel veel mensen aan werken. Misschien hebben ze zelfs toestemming gehad van die boer om zo'n figuur te maken. Je weet het niet! Zoiets zou best in één nacht gemaakt kunnen zijn, alleen is de kans dan wat groter dat je gepakt wordt.

Ik ben vast de enige hier, maar ik vind bovenstaande figuur helemaal niet zo complex. Het zit heel logisch in elkaar, en ik denk dat je zoiets best in een nacht kan maken. Op het eerste gezicht lijkt het een perfect figuur, maar als je wat beter kijkt dan zie je dat er ook veel (kleine) foutjes inzitten. Sommige armen lopen niet gelijk, en de kleinste rondjes verschillen nogal vaak in grootte.

• Jaded
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:12:
Op het eerste gezicht lijkt het een perfect figuur, maar als je wat beter kijkt dan zie je dat er ook veel (kleine) foutjes inzitten. Sommige armen lopen niet gelijk, en de kleinste rondjes verschillen nogal vaak in grootte.
Dat viel me hier (http://www.dcca.nl/2002/simonshaven/sim1-nl.htm ) ook op.

Onderaan de pagina staan de afmetingen, en daar zie je dat het figuur niet perfect is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:55:
[...]Nu weet je in ieder geval wat het was; zie bovenstaande verklaringen :)

Die 2 links :?

Dan mag jij een passage aanhalen met een duidelijke verklaring.
Een een of ander hongaar die om 04.00 snachts ergens tussen broek op langedijk en koedijk met een helium ballonnetje gaat spelen :?

De enigste verklaring die ik zelf kan geven is een sateliet met zonweerkaatsing oid, dat wordt daar uberhaupt niet genoemt!
Tenminste die dingen zijn meganisch, en daar zou een bolletje uit kunnen komen :? Ik weet niet hoe die dingen werken en hoe ver ze tegenwoordig met die technologie zijn ;)

De andere zaken kam niet overeen met wat ik heb gezien.

Overigens heb ik zojuist een mailtje gestuurd naar http://www.dcca.nl/ om een foto in dit artikel te ontkrachten ;)
Er worden op de betreffende foto 'lichtbollen' waargenomen, diezelfde lichtbollen kan ik maken door met flits op stal te gaan staan fotgraferen met een bepaalde lichtval. Het licht weerkaatst op de ronddwarrelde stofjes die je ook tegen kunt komen op het land tussen het graan, aarde en gewoon stof.

Of paarden trekken ook orbs/spookjes/lichtbollen/energieen aan ;) Ik heb het op 2 verschillende maneges gehad en zal het waarschijnlijk op elke manege of boerenschuur kunnen maken ;)

Verwijderd

traviandus schreef op 07 augustus 2002 @ 11:44:
[...]

Even een paar dingen die mij opvallen aan zo'n filmpje:

(1) Waarom is de kwaliteit van dergelijke filmpjes vaak zo slecht?

(2) Hoe krijgt de cameraman het voor elkaar om de verschijnende graancirkels zo mooi gecentreerd in beeld te krijgen? Hij wist toch niet dat ze daar zouden onstaan? Als ik die camera in mijn hand had, had ik geprobeerd om die lichtjes midden in beeld te houden.. jij niet?

(3) Het is duidelijk dat er genoeg mensen zijn die het leuk vinden om voor de lol graancirkels te maken. Dus zullen er ook vast en zeker genoeg mensen zijn die het leuk vinden om filmpjes van verschijnende cirkels in elkaar te zetten.

Ik geef toe dat het stuk voor stuk geen sterke argumenten zijn.. maar d'r is gewoon een hoop bullshit te vinden over dit onderwerp.

Er is een hoop fake ja, maar ik vond dit wel een mooi filmpje en ziet er erg realistisch uit.

• Albinoraptor
Llewella kijk een op pagina 2 (met 50 post per bladzijde) staat al iets over dat filmpje.

En nog eens over die buiteraardse UFO's, stel je voor over enkele honderde jaren kunnen wij ook eindelijk naar andere zonnestelses en vinden dan ergens een samenleving die zoals het bij ons heden is, is het dan logisch dat wij "om contact te maken" (volgens sommige) gaan wij ook een wat graancirkels maken, lekker logisch hoor :/

En ik blijf bij mijn bewering dat er nog geen enkel sterk punt is dat eventueel zou kunnen aantonen dat het door iets anders dan mensenhanden wordt gemaakt.

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 07 augustus 2002 @ 13:04:
Llewella kijk een op pagina 2 (met 50 post per bladzijde) staat al iets over dat filmpje.

En nog eens over die buiteraardse UFO's, stel je voor over enkele honderde jaren kunnen wij ook eindelijk naar andere zonnestelses en vinden dan ergens een samenleving die zoals het bij ons heden is, is het dan logisch dat wij "om contact te maken" (volgens sommige) gaan wij ook een wat graancirkels maken, lekker logisch hoor :/

En ik blijf bij mijn bewering dat er nog geen enkel sterk punt is dat eventueel zou kunnen aantonen dat het door iets anders dan mensenhanden wordt gemaakt.

Het hoeft niet door aliens nee.

Maar wij vinden onszelf zo enorm slim en superieur dat wij denken dat we alles al weten van deze aarde en hoe het allemaal werkt.
Ik kom er steeds vaker achter dat er nog zoveel te ontdekken is, ook over onze eigen aarde.
Zaken als lochness, bovennatuurlijke waarnemingen dienen direct ontkracht te worden, want we moeten alleen kunnen verklaren, als we dat niet kunnen zijn we niet intelligent :?

Nou een klein geheimpje: we zijn niet intelligent ;)
Kijk eens naar de wereld om je heen, wat wij ervan gemaakt hebben, die puinhoop ja, terwijl het zo mooi had kunnen zijn!
Als wij intelligent willen zijn moeten wij ons nog zoveel ontwikkelen en een heel andere kant op imo, welke weet ik ook niet maargoed ;)

Ik ben ook terecht gekomen bij een stuk over de 12e planeet, dat vonmd ik heel intrigerend, en zo zie je maar weer dat de krachten der natuur veel meer kunnen dan wij ooit kunnen bevatten of verklaren, dat gevoel kreeg ik er althans bij.

Wij hebben nog zoveel te leren, zoveel moois vooral :)

Nogmaals, we zijn nietig ;)
En als je het vanuit een groter perspectief bekijkt krijg je een heel ander beeld.

Ik gok nog steeds op de werking der natuur met graancircels, dat vermoeden wordt steeds groter bij me. En niet de natuur zoals wij die verwoesten maar denk aan water in een fonteintje, gaat tegen de klok in, zwaartekracht etc, dat zijn eigenlijk ook heel aparte verschijnselen.

Verwijderd

Nog even iets over intelligente energie bollen.

Wat doen we met bijvoorbeeld de droom van een 4jarige over het einde van de wereld, deel van de mensheid onder de grond, als die tevoorschijn komen zijn er energie bollen met entiteiten erin die ons hulp komen bieden of althans contact komen leggen.
De atmosfeer is vol met as en een tijdlang niet geschikt voor ons in die zin dat we 'vissekommen' opmoeten (uit het perspectief van een 4jarige ;) )

Ontkracht dit net zo hard als je kan, maar een 4jarige leest geen boeken over ufo's oid en houdt zich nog niet bezig met dergelijke zaken.
Elke ontkrachting is nog geen bewijs, evenals er geen vastaand bewijs is dat dergelijke dingen wel zo zijn.
Vooralsnog kunnen we nog steeds dingen aannemen, en niet bewijzen of ontkrachten.

Voor mij zijn het iig kleine puzzelstukjes alleen het groter geheel is niet zichtbaar, misschien is er geen groter geheel zelfs, wie weet.

Het vormt iig wel de structuur zoals we die op aarde hebben, denk ook aan alle geloven, overal vind je het terug.

• Albinoraptor
Ik ben het eens dat we nietig zijn, en dat we nog heel veel niet weten over onze eigen wereld, (weten niets over Inca's, oud egypte enz, denk zelf aan verloren gegane "geadvanceerde" beschavingen) maar ja het probleem is ik zou wel willen geloven maar ik wil altijd bewijzen zien, en dan heb ik het over alles :D

Ik heb zelf ook vaker dingen van wat je zegt WTF hoe kan dat, zelf heb ik vaak last van déjà vu's, dan heb ik 's nachts wat gedroomt en dan 2 of 3 dagen erna gebeurd zoiets, denk dan he dit heb ik al eens gehad, en ik weet dan ook wat er gebeurd de eerst komende 30 sec.

Super vaag, dus van mij zal je ook niet te horen krijgen dat er vreemde dingen op de wereld gebeuren, alleen over graancirkels heb ik dus grote twijfels :)

• RedHat
  • Laatst online: 07-12 20:22
Dat filmpje is wel erg :o

Ik geloof er wel in eigenlijks

• Jaded
Misschien moeten we het eens dichter bij onszelf zoeken. Vroeger dacht me ook dat een ziekte een straf van de goden was oid. Die bleek ook gewoon een miniscule kluwe genetisch materiaal te zijn die ons lichaam binnendringt.

Misschien gaat onze technologie toch nog niet zover dat we deze dingen kunnen verklaren, zoals we vroeger die ziekten niet konden verklaren.

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 07 augustus 2002 @ 13:39:
Ik ben het eens dat we nietig zijn, en dat we nog heel veel niet weten over onze eigen wereld, (weten niets over Inca's, oud egypte enz, denk zelf aan verloren gegane "geadvanceerde" beschavingen) maar ja het probleem is ik zou wel willen geloven maar ik wil altijd bewijzen zien, en dan heb ik het over alles :D

Ik heb zelf ook vaker dingen van wat je zegt WTF hoe kan dat, zelf heb ik vaak last van déjà vu's, dan heb ik 's nachts wat gedroomt en dan 2 of 3 dagen erna gebeurd zoiets, denk dan he dit heb ik al eens gehad, en ik weet dan ook wat er gebeurd de eerst komende 30 sec.

Super vaag, dus van mij zal je ook niet te horen krijgen dat er vreemde dingen op de wereld gebeuren, alleen over graancirkels heb ik dus grote twijfels :)

Ik wil zelf ook bewijzen, ik ben ook een redelijk skeptisch iemand alleen sta wel erg open voor dingen.
Voor mijzelf heb ik zoiets, waarom niet graancircels :?
Ok er wordt een hoop gefaked, dat is mens eigen, dingen naar eigen hand willen zetten.
Ik sta open voor de mogenlijkheid maar als het erop aankomt ben ook ik skeptisch, ik kan nooit met zekerheid zeggen dat is zo en dat kan niemand tot er vaststaand bewijs is. Ik wil in veel geloven maar blijf een twijfelaar en ben gelukkig intelligent genoeg om voor mezelf dingen te kunnen relativeren.

Ik blijf er alleen bij dat we tussen nu en 50 jaar iig nieuwe inzichten krijgen die iig een ommekeer in ons denken en beschaving gaat creeeren.
De tijd zal het leren.

Verwijderd

Jaded schreef op 07 augustus 2002 @ 13:50:
Misschien moeten we het eens dichter bij onszelf zoeken. Vroeger dacht me ook dat een ziekte een straf van de goden was oid. Die bleek ook gewoon een miniscule kluwe genetisch materiaal te zijn die ons lichaam binnendringt.

Misschien gaat onze technologie toch nog niet zover dat we deze dingen kunnen verklaren, zoals we vroeger die ziekten niet konden verklaren.

psies, dat is ook een van de richtingen waar ik in dreig te slaan qua hersenspinsels ;)

Wij vinden de mensen van toen dom, maar dat zijn wijzelf ook want wij zijn bij lange na nog niet uitontwikkeld, hooguit de verkeerde weg ingeslagen qua ontwikkeling waardoor onze ontwikkeling een andere draai heeft gekregen en een hoop rotzooi ;)
Wij kunnen ook niet alles waarnemen, onze zintuigen zijn erg beperkt.

Verwijderd

Dat viel me hier (http://www.dcca.nl/2002/simonshaven/sim1-nl.htm ) ook op.
Onderaan de pagina staan de afmetingen, en daar zie je dat het figuur niet perfect is.
Klopt, veel graancirkels zijn niet perfect. Dat wil niet zeggen dat het daarom mensenwerk is. Kijk eens naar de bevindingen die bij die graancirkel zijn aangetroffen, afgesneden planten, dode vliegen, blown nodes.

bekijk hier een voorbeeld van exploded en blown nodes:

http://www.dcca.nl/2002/terwolde/ter2-nl.htm

Het plaatje wil ik hier niet neerzetten vanwege mogelijk copyright scheding. Overigens zijn deze foto's van een zeer recente graancirkel in Terwolde, Gelderland, 04-08-2002.

• Jaded
Dat van die dode vliegen enzo dat had ik inderdaad ook gepost. Vooral ook de materie die ze aantroffen op de doorgesneden planten vond ik erg indrukwekkend.
Wel jammer dat de uitslagen van de laboratorium-onderzoeken er niet bij staan.
Ook hadden ze wat rare platen gevonden tussen de planten die toevallig overeind waren blijven staan. Ook die worden/zijn onderzocht.

Als dit alles waar is, lijkt het me duidelijk geen mensenwerk.

[ Voor 0% gewijzigd door Jaded op 07-08-2002 14:12 . Reden: typo ]

• TutanRamon
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 10:17:
[...]

afbeelding
Ik weet niet of deze fake is of niet, pluk hem ff uit het bokttopic vandaan

Nee ik zeg niet alientjes meteen e.d. maar meer een een of ander phenomeen, het zijn over het algemeen ook heel gelijkmatige vormen met structuur, er komen in de natuur wel vaker mooie vormen en objecten voor...

Hoe verklaar je dit :? :P
http://www.movies-1.freeserve.co.uk/Crop-Circle-01.zip

En toen was er geen graancircel, en toen ineens wel :P En wat doen die rare lichtjes daar :? :+
Zoals je waarschijnlijk wel niet weet: het graan is geplant in rijen. Daardoor ontstaan er dus loopruimten tussen de stengels. De ruimte is voetbreedte. Tevens zijn er altijd(!) trekkersporen waardoor je het veld in kan. Is het je wel eens opgevallen dat 90 % van alle graancirkels begonnen zijn vanuit een trekkerspoor.

Die formatie die jij geeft is ook niet moeilijk, maar ook niet makkelijk. Maar met wiskundig inzicht en coordinaten bepalen met meetapparatuur vermakkelijkt het zeer.

Verwijderd

Als je goed kijkt zie je dat alle ronde lijnen delen van perfecte cirkels zijn; het zijn geen willekeurige curves. Cirkels kun je eenvoudig construeren met een grote passer (= touw aan paal); het is alleen een kwestie van goed plannen. Dat geldt overigens voor vrijwel alle graancirkels: juist omdat het cirkels zijn zijn ze betrekkelijk eenvoudig te construeren. Je hebt alleen een beetje wiskunde B inzicht nodig om de raaklijnen, loodlijnen en middelpunten te construeren.

Overigens was die planning in dit voorbeeld zo te zien niet perfect; rechts van deze 'graancirkel' is nog een halve cirkel uitgezet, die niet verder is uitgewerkt. Foutje... Zo te zien was het de bedoeling om het ding cirkel-symmetrisch te maken, maar voor het laatste blaadje van de bloem hadden ze blijkbaar onvoldoende tijd.

• Sovereign
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:02:
[...]

Dus wel.

In sommige (let op: niet alle) graancirkels worden afwijkingen in het graan gevonden. Hier is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

Graanstengels waarvan de nodes( knopen) ge-explodeerd waren of verlengd, en vaak ook gebogen. Daarnaast vaak ORB's op foto's in graancirkels.

Zulke dingen zijn vaak niet te verklaren met de 'man met touw en stok theorie'.
En peer-reviewed artikels die dergelijke beweringen bevestigen kan ik lezen, waar precies? Waarom denk je dat dergelijke research zelfs niet gepubliceerd is in peer reviewed magazines die zich hiervoor zouden lenen, zoals het JSE?

http://www.scientificexploration.org/jse/abstracts.html

Ik zie nergens iets staan wat bovenstaande bevindingen zou bevestigen en door andere wetenschappers aan een kritieke blik is onderworpen (ik ben geen biofysicus noch bioloog, en velen anderen ook niet, dus je begrijpt de noodzaak van peer-reviewed papers wel).

Dit wil niet zeggen dat sommmige crop circles geen buitengewone oorzaak kunnen hebben, maar tot nu toe heb ik niets gezien wat mij op andere gedachten zou moeten brengen.

Verwijderd

Het is gewoon kunst, niks meer en niks minder <zucht>

Verwijderd

En peer-reviewed artikels die dergelijke beweringen bevestigen kan ik lezen, waar precies? Waarom denk je dat dergelijke research zelfs niet gepubliceerd is in peer reviewed magazines die zich hiervoor zouden lenen, zoals het JSE?
Het artikel uit het tijdschrift ' PHYSIOLOGIA PLANTARUM 111: 123–125. 2001 '

http://www.ecn.org/cunfi/Haselhoff.pdf

Verder hier een wetenschappelijke discussie over dit artikel http://www.dcccs.org/node_length_measurements.htm :

http://www.dcccs.org/kozusko_vs__haselhoff.htm

En hier zijn de publicaties te vinden van het BLT research team:
http://www.bltresearch.com/published.html

Verwijderd

Zoveel bladzijden vol theorieën en ideeën over graancirkels ... ik heb ze lang niet allemaal gelezen, maar ik wil er wel nog een theorie aan toevoegen. :?
Deze heb ik bedacht:
graancrikels worden niet van bovenaf gemaakt door "buitenaardse wezens", maar van onderaf door onzichtbare geestelijke wezens die de planten kunnen beïnvloeden, waardoor ze ombuigen. Zulke ingewikkelde mathematische patronen passen goed bij deze "elementenwezens".
Is het jullie trouwens weleens opgevallen dat de vroegere graancirkels tamelijk eenvoudig waren en hoe meer aandacht de mensen er aan schenken, hoe ingewikkelder ze gaan worden? De wezens zijn zo blij met de aandacht die hun cirkels krijgen dat ze ze steeds mooier gaan maken, denk ik. >:)

• Nielsz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:27:
Wat doen we met bijvoorbeeld de droom van een 4jarige over het einde van de wereld, deel van de mensheid onder de grond, als die tevoorschijn komen zijn er energie bollen met entiteiten erin die ons hulp komen bieden of althans contact komen leggen.
De atmosfeer is vol met as en een tijdlang niet geschikt voor ons in die zin dat we 'vissekommen' opmoeten (uit het perspectief van een 4jarige ;) )

Ontkracht dit net zo hard als je kan, maar een 4jarige leest geen boeken over ufo's oid en houdt zich nog niet bezig met dergelijke zaken.
En kent een kind van 4 het woord entiteit? Nee. Misschien dat de onderzoeker / interviewer het opvangt zoals hij het op zou willen vangen?

Verwijderd

Is het jullie trouwens weleens opgevallen dat de vroegere graancirkels tamelijk eenvoudig waren en hoe meer aandacht de mensen er aan schenken, hoe ingewikkelder ze gaan worden?
Ik had 1 theorie gevonden hieromtrent die ik wel goed bedacht vond. De 'intelligentie' die de graancirkels maakt is moeilijkere patronen gaan maken omdat sommige onderzoekers beweerden dat de simpele ronde cirkels gemaakt werden door wervelwinden en plasma-vortex bedieden.

De ingewikkelde graancirkels zijn om het tegendeel te bewijzen :)

• Jaded
Oke, voor iedereen die denkt dat (alle) graancirkels door mensen gemaakt zijn, explain this:
http://www.bltresearch.com/plantab.html
en:
http://www.bltresearch.com/otherfacts.html

• TutanRamon
Jaded schreef op 09 augustus 2002 @ 08:29:
Oke, voor iedereen die denkt dat (alle) graancirkels door mensen gemaakt zijn, explain this:
http://www.bltresearch.com/plantab.html
en:
http://www.bltresearch.com/otherfacts.html
Jij bent ook simpel. Voordat je hier dit gaat lopen roepen, ga eerst eens zelf op een graanstengel staan. Je zult zien dat je hetzelfde effect krijgt. Die onderste knoppen zijn namelijk buigzaam.

• Nielsz
  • Niet online
TutanRamon schreef op 09 augustus 2002 @ 14:37:
[...]

Jij bent ook simpel. Voordat je hier dit gaat lopen roepen, ga eerst eens zelf op een graanstengel staan. Je zult zien dat je hetzelfde effect krijgt. Die onderste knoppen zijn namelijk buigzaam.
Niet iedereen woont in een graanveld hoor ;)
Ik heb vandaag weer eens graancirkels op internet opgezocht, en het valt op dat heel vaak looppaden ziet tussen de cirkels, en naar de weg toe.

Verwijderd

Heb je daar foto's van dan? Zou ik wel eens willen zien. En al zou het zou zijn, dan heb je nog geen verklaring voor de andere feiten die op die website zijn aangegeven.
Ik heb vandaag weer eens graancirkels op internet opgezocht, en het valt op dat heel vaak looppaden ziet tussen de cirkels, en naar de weg toe.
Op de meeste velden waar graancirkels verschijnen lopen traktorsporen (of van de machines die worden gebruikt voor het zaaien/oogsten), ook wel tramlines genoemd. Die zitten in zo'n veld om de zoveel meter. Als je dus een graancirkel hebt die groter is dan zoveel meter, kun je die sowieso bereiken zonder enig ander graan plat te stampen. Maar het is trouwens makkelijk om door een graanveld te lopen zonder graan plat te stampen. Met grote stappen en kijken waar je je voeten neer zet kom je al een heel eind.

Zulke sporen zijn vaak alleen goed te vinden als de grond modderig is waardoor voetafdrukken blijven staan.

De sporen die jij bedoelt Nielz zijn veelal sporen van bezoekers die geen zin hebben om netjes via de tramlines naar de cirkels te lopen, maar gewoon rechtstreeks door het graan heen banjeren, waar de boer niet blij van zal worden.

• Nielsz
  • Niet online
Dat zou ook goed kunnen ja :o

Plaatje btw : Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/1996/uk96ck.jpg

• XPointman
  • Laatst online: 08-12 16:53

XPointman

ja, of niet

indien je op een of andere manier het graan zo zou kunnen planten/bemesten/dergelijk dat een deel van je veld eerder "rijp" is dan de rest, dan valt dat gewoon allemaal spontaan naar beneden omdat de"vrucht" van het graan te zwaar is voor de plant om hem omhoog te houden. is misschien een beetje vergezocht, maar moet denk ik met wat planning en wat testen best wel kunnen

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• Mastermind
Experts zijn nochtans nog steeds onder de indruk van de crop circle designs.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/2138424.stm

Verwijderd

Ja, ze zijn toch ook prachtig!!!

Alweer zo'n WONDER. Want zelfs als deze figuren door mensen gemaakt zijn, dan nog zijn het prachtige, wonderlijke motieven. Dan nog is het wonderlijk dat er zulke dingen bedacht en gemaakt kunnen worden, met als grondvorm "eenvoudige" cirkels.

Verwijderd

Mastermind: De designs van graancirkels zijn ook indrukwekkend. Maar nogmaals: met een beetje inzicht in geometrie kun je heel snel heel mooie patronen maken met een minimum aan hulpmiddelen.

Zo kun je bijvoorbeeld heel indrukwekkende patronen op papier construeren met een simpele 'Spirograph', dankzij twee tandwielen en een ballpoint. Zo'n patroon teken je echt niet eventjes na uit de losse hand, maar met een buitenaardse intelligentie heeft het allemaal niets te maken. Het is puur een kwestie van de juiste hulpmiddelen. Als je die hulpmiddelen kunt opschalen naar graanveld-formaat dan kun je diezelfde patronen in het graan reconstrueren. Met een Spirograph wordt dat natuurlijk een beetje ingewikkeld, maar het opschalen van een simpele passer is een fluitje van een cent. (Met een GPS setje kom je trouwens tegenwoordig ook al een aardig eind, dus ik verwacht dat we in de toekomst nog wel mooiere graan 'cirkels' zullen zien, die niet meer persé uit losse cirkels zullen zijn opgebouwd.)

De graancirkel hierboven is natuurlijk prachtig, maar het patroon kun je met de juiste (numerieke/wiskundige) software in drie minuten contrueren op de computer. Vervolgens is het een kwestie van het definiëren van steunlijnen, loodlijnen, radii van de cirkels, enzovoorts. En plannen: hoe zetten we dit om in de praktijk? Daarna schuif je een lokale graanboer wat euro's toe als zwijggeld, en draaien maar!

Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/smilies/dronken.gif

Over Spirograph gesproken:

Afbeeldingslocatie: http://www.circlemakers.org/Img/windmillhill_02.jpg

Mooi hoor!

• Sovereign
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:43:
[...]

Het artikel uit het tijdschrift ' PHYSIOLOGIA PLANTARUM 111: 123–125. 2001 '

http://www.ecn.org/cunfi/Haselhoff.pdf
Da's een begin, maar 'tis nie veel he? ;)

Haselhoff's conclusie is trouwens wel interessant, dat een EM bron verantwoordelijk zou zijn, want dit past natuurlijk in het bekende "UFO" plaatje.

Verwijderd

(Met een GPS setje kom je trouwens tegenwoordig ook al een aardig eind, dus ik verwacht dat we in de toekomst nog wel mooiere graan 'cirkels' zullen zien, die niet meer persé uit losse cirkels zullen zijn opgebouwd.)
Volgens mij is GPS niet op de cm/dm nauwkeurig, wat je eigenlijk wel bijna nodig hebt voor het maken van een precies patroon. Ik vraag me af of GPS nu al wordt gebruikt door graancirkelmakers/hoaxers. Overigens zijn veel graanpatronen al veel complexer dan enkele losse cirkels. Zie www.cropcircleconnector.com van dit jaar. In Nederland zijn ze vaak minder complex.
De graancirkel hierboven is natuurlijk prachtig, maar het patroon kun je met de juiste (numerieke/wiskundige) software in drie minuten contrueren op de computer. Vervolgens is het een kwestie van het definiëren van steunlijnen, loodlijnen, radii van de cirkels, enzovoorts.
Voor praktisch alle gemaakte cirkels geld dat ze in principe wel door mensen gemaakt kunnen zijn, ook de ingewikkelde patronen en het grootste patroon tot nu toe (409 cirkels). De vraag is alleen of ze ook door mensen gemaakt kunnen zijn. Ik vind de complexiteit geen argument als bewijs voor een 'echte' cirkel.

Het is alleen zo dat er meer vreemde dingen aan de hand zijn (zie boven ( o.a. in mijn posts)). En zulke abnormaliteiten zijn vaak niet te verklaren.

Wel wordt er van sommige zeer complexe cirkels beweerd dat ze overdag binnen een uur gemaakt zijn. Ook dit kan natuurlijk mensenwerk zijn, maar ik zet er wel mijn vraagtekens bij.
Da's een begin, maar 'tis nie veel he?
Klopt, er zijn maar weinig wetenschappers die zich aan graancirkels durven wagen (als ze al geloven dat er mogelijk meer aan de hand is dan graanplettende dronken studenten)
Haselhoff's conclusie is trouwens wel interessant, dat een EM bron verantwoordelijk zou zijn, want dit past natuurlijk in het bekende "UFO" plaatje.
Ja en Nee, aan de ene kant kun je hier wel een boel waarnemingen mee 'verklaren' (echt verklaren is het niet natuurlijk).

Aan de andere kant past zijn conclusie niet binnen het 'Alien maakt graancirkel met spaceship' plaatje.

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:00:

Over Spirograph gesproken:

Mooi hoor!
Zie hier hoe die crop "circle" met wiskunde kan worden gemaakt:
http://www.cropcircleconn...ll2002reconstruction.html

En en dan nog effe wat over deze cirkel:

Afbeeldingslocatie: http://www.cropcircleconnector.com/2002/windmillhill/windmillhill17.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.cropcircleconnector.com/2002/windmillhill/windmillhill18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cropcircleconnector.com/2002/windmillhill/windmillhill17a.gif

Hier is al begin van wat het moest worden zie linksboven.
Afbeeldingslocatie: http://www.cropcircleconnector.com/2002/windmillhill/Windmill2002saa.jpg
After visiting the crop circle on the ground, I had the impression that it seems half finished. This was confirm to me after looking at the later aerial shots of the formation a week later showing a change to a part of the section of the formation. I asked Zef Damen to reconstruct the formation in its final phase.

M.J.Fussell.

I have made a gif file of the new Windmill Hill formation assumed it would be changed completely in the same way. The reconstruction does not change at all, only the colouring.

by Zef Damen
Tja zoals je dus ziet was hij niet af voordat hij eerste keer bekeken werd, als er hogere machten of aliens aan te pas waren gekomen was het wel in 1 keer goed gebeurd. :)

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Misschien moeten we de film SIGNS even afwachten............... :)

Smiling as the shit comes down...

• Mastermind
Zijn er twee dezelfde graancirkels gemaakt :?
Afbeeldingslocatie: http://www.cropcircleconnector.com/2002/windmillhill/Windmill2002saa.jpg

• Nielsz
  • Niet online
Ik gok erop dat het dezelfde is, maar dat hij een tijd is blijven staan, waarna het veld verkleurd is ofzo :? Want hij begint precies op zo'n tracktorlijn, en is precies even groot...

Verwijderd

Nielsz schreef op 13 augustus 2002 @ 15:27:
Ik gok erop dat het dezelfde is, maar dat hij een tijd is blijven staan, waarna het veld verkleurd is ofzo :? Want hij begint precies op zo'n tracktorlijn, en is precies even groot...
Het is de zelfde, dat staat ook in de tekst. Het frappante is dat er nog aan de graancirkel gewerkt is tussen de eerste (groene) en de tweede (grijzige) foto. Als je bij de grijzige kijkt, dan zie je dat er links boven in de hoek meer vierhoekjes zijn weggehaald (platgetrapt) dan bij de groene variant.

Verwijderd

Het zou pas echt buitenaards zijn geweest als alles binnen die cirkel wèl groen was gebleven. :+

• Sovereign
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 22:39:
Aan de andere kant past zijn conclusie niet binnen het 'Alien maakt graancirkel met spaceship' plaatje.
Kun je dit uitleggen?

Verwijderd

quote:
Semjase schreef op 12 augustus 2002 @ 22:39:
Aan de andere kant past zijn conclusie niet binnen het 'Alien maakt
graancirkel met spaceship' plaatje.

Kun je dit uitleggen?
Er wordt wel beweerd dat graancirkels onstaan door Aliens in vliegende schotels. De UFO waarnemingen zouden dan die schotels moeten voorstellen. Hasselhof beweert dat de graancirkels worden gemaakt door Energie ballen, dat zijn niet bepaald vliegende schotels. Het zou natuurlijk kunnen dat die energieballen vanuit een buitenaards ruimteschip komen, maar daar zijn weinig aanwijzingen voor.

Daarnaast werd er vroeger beweerd dat sommige simpele cirkels onstonden doordat er een ruimteschip op een graanveld was gelandt. Naarmate de cirkels complexer werden bleek wel dat deze theorie niet juist kon zijn; Haselhoff bevestigd dit nogmaals.

Verwijderd

Een nieuwe graancirkel, lijkend op het 'gezicht van mars' van vorig jaar en de arecibo message.

Afbeeldingslocatie: http://www.earthfiles.com/Images/news/W/WinchesterLucyFACE.jpg

En hier een verhaal erover

http://www.earthfiles.com...=380&category=Environment

En de decodering

http://www.earthfiles.com...=381&category=Environment

Overigens is die site niet heel 'wetenschappelijk', dus houdt een pak zout bij de hand :)

Verwijderd

Dat 'gezicht van Mars' bleek achteraf gewoon een toevallige schaduw van wat bergen te zijn. Op de oorspronkelijke foto's (ik geloof van een Voyager of Pioneer sonde) leek het inderdaad op een gezicht, maar in hogere resolutie, met meer details blijft daar absoluut helemaal niets meer van over. Maarja, dat nieuws is natuurlijk veel minder spectaculair dan de oorspronkelijke theorieën hierover, dus blijven die theorieën toch nog altijd vrolijk de rondte doen.

Dit 'graanportret' is inderdaad erg mooi gemaakt. Maar wat te denken hiervan:
Lucy telephoned me about her conversation with the farmer's son who told her that a partial outline of the formation had been found in the field prior to the completed event. Lucy gave me the farmer's phone number and I talked with him Saturday, August 17, 2002, to find out if anyone had asked his permission or paid him money to put the formation in his wheat field. The following is from that interview and my discussion with his farm hand, Sydney Collis, who saw some of the formation laid down by 8 a.m. on Wednesday, August 14, 2002. Mr. Collis did not think the "square," as he called the rectangular frame, was filled in that day and does not think he could see the circle. Partial completion does not prove the formation was human-made, but raises the question.
gequote uit de link hierboven. Nouja, ook Aliens hebben kennelijk een 'kladje' nodig voordat ze met het echte werk gaan beginnen. :)

• Sovereign
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:17:
[...]

Er wordt wel beweerd dat graancirkels onstaan door Aliens in vliegende schotels. De UFO waarnemingen zouden dan die schotels moeten voorstellen. Hasselhof beweert dat de graancirkels worden gemaakt door Energie ballen, dat zijn niet bepaald vliegende schotels. Het zou natuurlijk kunnen dat die energieballen vanuit een buitenaards ruimteschip komen, maar daar zijn weinig aanwijzingen voor.

Daarnaast werd er vroeger beweerd dat sommige simpele cirkels onstonden doordat er een ruimteschip op een graanveld was gelandt. Naarmate de cirkels complexer werden bleek wel dat deze theorie niet juist kon zijn; Haselhoff bevestigd dit nogmaals.
Ach so, was niet op de hoogte van Haselhoff's standpunt.

In any case, he is in error. EM emmissies worden juist extreem vaak in verband gebracht met UFO waarnemingen. Dus hoe dit de "klassieke" UFO zou moeten uitsluiten begrijp ik dan ook niet. Blijkbaar is Haselhoff niet op de hoogte van die literatuur.

Verwijderd

Dat 'gezicht van Mars' bleek achteraf gewoon een toevallige schaduw van wat bergen te zijn. Op de oorspronkelijke foto's (ik geloof van een Voyager of Pioneer sonde) leek het inderdaad op een gezicht, maar in hogere resolutie, met meer details blijft daar absoluut helemaal niets meer van over. Maarja, dat nieuws is natuurlijk veel minder spectaculair dan de oorspronkelijke theorieën hierover, dus blijven die theorieën toch nog altijd vrolijk de rondte doen.
Klopt. Ik denk dat dit Alien hoofd mensenwerk is, maar ik ben wel erg benieuwd hoe ze hem gemaakt hebben. Je zou bijna zeggen dat er bij het maken van zo'n patroon iemand de boel van bovenaf cooridineert, met een jetpack ofzo :p
Dus hoe dit de "klassieke" UFO zou moeten uitsluiten begrijp ik dan ook niet. Blijkbaar is Haselhoff niet op de hoogte van die literatuur.
Nee, dat is niet Haselhofs conclusie, maar die van mij. Ik zie het zo: energieballen ter groote van +- een voetbal zijn geen vliegende schotels met groene mannetjes achter de ruiten. Dat bedoel ik met 'de klassieke ufo'

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Ook leuk is het volgende artikel in de Scientific American...

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• Mastermind
egeltje schreef op 20 augustus 2002 @ 13:27:
Ook leuk is het volgende artikel in de Scientific American...
Duh! Dat kun je zo zien dat ie zelf gemaakt is, zo scheef als de pest!
Afbeeldingslocatie: http://www.sciam.com/media/inline/00038B16-ED5F-1D29-97CA809EC588EEDF_1.jpg

Neem dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/1994/uk94cg.jpg

of dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/1996/uk96ck.jpg

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

of er zijn mensen die niet meer tevreden zijn met een eenvoudig cirkeltje, of de aliens denken dat wij de tekens 'te natuurlijk' vinden. wat ik van oudere cirkelpatronen zag is dat ze over het algemeen minder complex waren, en vaak meer 'lineair'.

zouden ze denken dat ze er niet 'ontworpen' genoeg uitzien? verder zou een beschaving die zoiets kan uitvinden en 's nachts niet gedetecteerd wordt toch ook wel wat beters moeten kunnen verzinnen dan een of andere boer kwaad te maken. de lijnen en de akkers zien er toch ook 'ontworpen' genoeg uit? :)

teveel zooi, te weinig tijd

• Jaded
TutanRamon schreef op 09 augustus 2002 @ 14:37:
Het ging ook niet alleen om het buigen van die stengels, maar meer om het ontploffen ervan, en de rare reacties van de planten in de buurt van de graancirkels, die je ook in die artikels ziet.

Lees dus eerst ff voordat je blaat.

• Jaded
Ik ben hier geen ster is, maar kloppen de schaduwen wel? Naar mijn mening lijken de graancirkels hoger dan de rest.. :?

Verwijderd

Suikerbietencirkels, maiscirkels of zonnebloemcirkels :?

• Jaded
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 10:15:
Suikerbietencirkels, maiscirkels of zonnebloemcirkels :?
Is dit een loze opmerking of bedoel je er iets mee? :D

Verwijderd

wrom alleen graancirkels??? B) :?

• Jaded
Suikerbieten groeien zover ik weet niet echt hoog :+
Waarom zou ik ook niet kunnen bedenken.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

ik snap het verband tussen een stel intelligente wiskunde nerds en aliens niet.

De vos loopt door het bos.

• Sovereign
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:38:
Nee, dat is niet Haselhofs conclusie, maar die van mij. Ik zie het zo: energieballen ter groote van +- een voetbal zijn geen vliegende schotels met groene mannetjes achter de ruiten. Dat bedoel ik met 'de klassieke ufo'
"Energieballen", ook ter grootte van een voetbal, worden ook geassocieerd met normale "UFO" waarnemingen (dus waar kleine lichtgevende ballen uit grotere UFOs komen).

Interessant genoeg, weet niet meer welk programma dat film materiaal is ingeweest, zijn er ook beelden van een kleine zilveren schijf die over een graanveld vliegt. Maar da's dus al een paar jaar terug en ik heb geen idee wat de uiteindelijke conclusie van die film is geworden.

Hoe vaak worden "energieballen" geassocieerd met graancirkels?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12 14:12

SiGNe

Ook hoi!

Sovereign schreef op 24 augustus 2002 @ 15:24:
[...]
Interessant genoeg, weet niet meer welk programma dat film materiaal is ingeweest, zijn er ook beelden van een kleine zilveren schijf die over een graanveld vliegt. Maar da's dus al een paar jaar terug en ik heb geen idee wat de uiteindelijke conclusie van die film is geworden.
Zat dat neit in het beginstukje van de X-files?

Niet?
[Specs]

Pagina: 1 2 3 Laatste